Gost autor

margos razmišlja....

Unfuckable RSS / 05.01.2008. u 01:29

 

Mudrost je primenjeno znanje!

Pamet vs Mudrost

Pročitala sam pre neki dan da čovek ne mora biti pametan da bi bio mudar! Često razmišljam o toj razlici između pameti i mudrosti. Znam mnoge pametne, obrazovane, inteligentne ljude, koji su potpuno nemudri – žive nesrećno, zbrkano, ljuti na sebe i druge, analiziraju sve događaje ‘u sitna crevca’ tražeći krivca, i pritom, veliki deo teško i ‘pametno’ zarađenog novca, troše na lekove i razna lečenja. A poznajem i one druge, manje obrazovane, srećne, zadovoljne, pune razumevanja i ljubavi za sve što čini život!

Jedna od razlika između pametnog i mudrog je ta što pametan menja svet, a mudar menja sebe, znajući da je jedina osoba na koju ima potpuni uticaj on sam, a da druge ne može promeniti. Menjajući sebe, menja doživljaj, percepciju sveta oko sebe - tada se čini da se i svet menja.

Druga bitna razlika je ta što je pametnom jako važno da uvek bude u pravu; mudrog ne zanima ko je u pravu, on želi da bude srećan i da rešava probleme. Sledeći put kada se budete svađali i zastupali neko mišljenje, zapitajte se da li je to ono što vodi rešenju problema ili njegovom usložnjavanju, ili možda još mudrije: da li želite da budete srećni, ili u pravu?! Znam šta ćete odabrati.

Dalje, pametan sve zna, nema toga što mu možete reći, a da vam ne kaže ‘Ma znam ja to! To je još Kant govorio, a slično je rekao i Sokrat, a i Sveti Avgustin u svojim “Ispovestima”…; mudar zna šta ne zna, zato stalno uči. On je radoznao, voli da uči, da se usavršava, ispituje koz lično iskustvo i ide dalje. Pametan ima znanje, a mudar ga primenjuje !

Pametan i ono što zna, ljubomorno čuva za sebe, ne deli svoja znanja jer ih je teško stekao - 

(možda je čuo da informacija najviše vredi ?!), a mudar stalno deli svoja znanja, protočan je za nove informacije i zna da će sutra biti još bolji i znati više.

Pametan proučava prirodne zakone u želji da ovlada njima, da ukroti prirodu i promeni prirodne zakone, a mudar ih spoznaje i trudi se da živi u skladu sa njima.

Pametan misli da su život, priroda, bogatstvo, novac… ograničeni, da je to kolač koji treba da se podeli na veliki broj gladnih usta, pa se trudi da uzme više za sebe, da, ako treba, i ukrade kolač. Mudar sam ispeče kolač i deli ga drugima.

Pametan, kada se nešto loše desi, traži krivca, proklinje, smatra da su se mračne sile urotile protiv njega, da nema sreće…. A mudar postavi odmah pitanje ‘šta ja to treba da promenim u sebi ?’

I možemo tako do beskraja… ipak, za kraj ovog teksta, da parafraziram jednu mudrost Vesne Krmpotić: “Pametan misli da je Bog, a mudar zna da je od Boga!”

                     05022527477ece77a0e35.jpg



Komentari (263)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 12:54 05.01.2008

Re: ајд' да и јарил размишља.... :-)

Jaril
.. о овоме размишљам кроз тројство:интелигенција - капацитетпамет - степен искоришћености интелигенцијемудрост - начин примене памети... нећу више... обећајем

E, sviđa mi se. Prilično pojednostavljeno, a nije prosto! I ne mož' biti kad se u tom trojstvu sve sabralo:)
Nastavi, slobodno, dobrodošao si!!!
KafaJeGotova KafaJeGotova 15:47 05.01.2008

pamet vs. mudrost

mislim da ovako pojednostavljena bipolarnost nije odrziva. sigurno ne iskljucuju jedno drugo. pogotovo ne sa ovako opstim mestima poversnog razmisljanja tipa
Jedna od razlika između pametnog i mudrog je ta što pametan menja svet, a mudar menja sebe
. to bi recimo znacilo da je martin luter king pametan ali ne i mudar?
ili recimo ovo:
Dalje, pametan sve zna, nema toga što mu možete reći, a da vam ne kaže ‘Ma znam ja to! To je još Kant govorio, a slično je rekao i Sokrat, a i Sveti Avgustin u svojim “Ispovestima”…;
ja bih pre rekao umesto 'pametan' mozda 'nacitan'.
ova zakljucna recenica je isto apsurd potpuni:
“Pametan misli da je Bog, a mudar zna da je od Boga!”
mudar moze samo da veruje da je od boga, ali da zna... a, pametan koji veruje da je bog, svakako nije bas pametan. a, tek ako neko ne veruje u boga, taj/ta je onda sta? ne pije bas vodu.
a svo ovo definisanje potice iz ljuske slabosti da utvrdi okvire po kojima se (treba da se?) ponasa.
mislim da je tekst prilicno povrsan i banalan. ali, ako je za utehu, ima par interesantnih komentara...
nikola svilar nikola svilar 16:07 05.01.2008

mali troll - ne zamerite

kakva glupost.


a i ti bi mogao neke pointers da das tim ljudima pre nego sto objavite ovde sve i svasta .


ma neka je nama visprena komentatorka andjelija pametna, jubi je maaajka.
vidite vi samo tih komentara kako su dobri... za kiselit kupusa!

ovo i jeste mesto gde treba da se objavljuje sve i svašta
a na vama je da birate šta "blogokonzumirate".

svaka čast domaćinu na ustupanju bloga margos-u
čitamo se, podrška i preporuka
KafaJeGotova KafaJeGotova 16:23 05.01.2008

Re: pamet vs. mudrost

svaka cast domacinu na ustupanju bloga magros

da
a i ti bi mogao neke pointers da das tim ljudima pre nego sto objavite ovde sve i svasta .

da

sta mislis, nikola svilar, hoce li margos da se ponasa pametno ili mudro (niako oba!) nakon citanja komentara i reviziranja onog sto je napisala? mozda je ona kanal pa je ovo bog rekao kroz nju? u tom slucaju, zaboravi moje pitanje :)))
margos margos 16:52 05.01.2008

Re: pamet vs. mudrost

[i]
KafaJeGotova
mislim da ovako pojednostavljena bipolarnost nije odrziva. sigurno ne iskljucuju jedno drugo. pogotovo ne sa ovako opstim mestima poversnog razmisljanja tipa
Jedna od razlika između pametnog i mudrog je ta što pametan menja svet, a mudar menja sebe. to bi recimo znacilo da je martin luter king pametan ali ne i mudar?ili recimo ovo:
Dalje, pametan sve zna, nema toga što mu možete reći, a da vam ne kaže ‘Ma znam ja to! To je još Kant govorio, a slično je rekao i Sokrat, a i Sveti Avgustin u svojim “Ispovestima”…;ja bih pre rekao umesto 'pametan' mozda 'nacitan'. ova zakljucna recenica je isto apsurd potpuni:
“Pametan misli da je Bog, a mudar zna da je od Boga!”mudar moze samo da veruje da je od boga, ali da zna... a, pametan koji veruje da je bog, svakako nije bas pametan. a, tek ako neko ne veruje u boga, taj/ta je onda sta? ne pije bas vodu.a svo ovo definisanje potice iz ljuske slabosti da utvrdi okvire po kojima se (treba da se?) ponasa.mislim da je tekst prilicno povrsan i banalan. ali, ako je za utehu, ima par interesantnih komentara...
[/i]
Može li ovako, ateistički, i svedeno na manju formu: 'Pametan misli da je Blog, a mudar zna da je od Bloga.'
Možda ti se tvrdnja čini apsurdnom, ali je ona ideal svakog vernika - da zna, celim svojim bićem, da oseća u svakom trenu tu vezu s Bogom. A kao i svaki tuđi ideal, čini nam se apsurdnim.

Priznajem slabost da se uokvirim, što naravno ne znači da uokvirujem druge. Upravo u slaganju i neslaganju, stvaram nove okvire za sebe.

Pojednostavljeno je jer nisam mudrac - pišem iz svog iskustva... a bipolarnost je više u naslovu, nego u priči... u priči su to reka i more... npr

A da se vratim na M.L.Kinga.. reče 'Toliko stvari treba danas da obavim, da ću još sat vremena morati da provedem u molitvi.' Njegova mudrost je bila izuzetna, zato je menjao svet.

PS ... svakako se oko nečega slažemo - sviđa mi se tvoj nik:))
margos margos 17:06 05.01.2008

Re: mali troll - ne zamerite

svaka čast domaćinu na ustupanju bloga margos-u
čitamo se, podrška i preporuka

Pošto domaćina nema, ja se zahvaljujem u njegovo i svoje ime!:)))
Nikola, umeša mi se Kafica, pa ne stigoh da to uradim ranije!
KafaJeGotova KafaJeGotova 17:33 05.01.2008

Re: pamet vs. mudrost

Možda ti se tvrdnja čini apsurdnom, ali je ona ideal svakog vernika - da zna, celim svojim bićem, da oseća u svakom trenu tu vezu s Bogom. A kao i svaki tuđi ideal, čini nam se apsurdnim.

nisam ja dovodio u sumnju ideal svekog vernika, vec kontekst pametan vs. mudar, kao odlike celog covecanstva, kojim je tok tvog posta isao, i svodjenje na vernike u zakljucku. to sto je tudji ideal, za mene apsolutno ne predstvalja po difoltu apsurd. to je ta neka linija koju provlacis i u tekstu i ovom komentaru meni - to ili ili... ta bipolarnost, kao opste prihvaceno. slojevitost je ono sto mene interesuje :)
Priznajem slabost da se uokvirim, što naravno ne znači da uokvirujem druge. Upravo u slaganju i neslaganju, stvaram nove okvire za sebe.

je l' ovo mudro ili pametno? :)) daj da razbucamo te okvire
evo mala digresija sa uokvirivanjem - MARINA ABRAMOVIC - PLAC SVETSKE ZVEZDE BOLNIH PERFORMANSA
A da se vratim na M.L.Kinga.. reče 'Toliko stvari treba danas da obavim, da ću još sat vremena morati da provedem u molitvi.' Njegova mudrost je bila izuzetna, zato je menjao svet.

ovde sad vidim kontradikciju sa menjanjem sveta i menjanjem sebe (pojednostavljeno), sa paralelama pametan i mudar...
PS ... svakako se oko nečega slažemo - sviđa mi se tvoj nik:))

i meni :)) vise kafa nego nick :)

margos margos 18:24 05.01.2008

Re: pamet vs. mudrost

KafaJeGotova
MARINA ABRAMOVIC - PLAC SVETSKE ZVEZDE BOLNIH PERFORMANSA

PS ... svakako se oko nečega slažemo - sviđa mi se tvoj nik:))i meni :)) vise kafa nego nick :)


Čuj, najpre sam skuvala kafu, pa sela da pročitam i odgovorim. I ja volim kafE... razne:)))
A pod 2, razbi me ovim textom, i hvala ti na linku.
Sloboda ograničava - to tako suludo zvuči, a tako je! Mislim da je mudar onaj koji stalno proširuje svoje granice - slobode, znanja... svega, a da se ne rasprši i nestane!

Što se M.L.Kinga tiče - svako povlačenje u promišljanje je na neki način menjanje sebe, i daje snagu za menjanje sveta.

PS A ova teistička nit ako postoji - ja je ne vidim, al na'vata to mene ponekad, posebno u vreme Praznika :)
Jovan Jovan 19:50 05.01.2008

Re: pamet vs. mudrost

margos
[i][
Priznajem slabost da se uokvirim, što naravno ne znači da uokvirujem druge. Upravo u slaganju i neslaganju, stvaram nove okvire za sebe.

))



Tema je odlična, što i pokazuje broj komentara, i posebno bi naglasio ŠIRINU u koju se ide kada se diskutuje o temi.
U ovom trenutku ne možeš uokviriti ni sebe ni druge u komentarima...tema jeste preobimna, ali zato i zanimljiva tolikom šarolikom spektru ljudi koji započinju diskusiju. po meni ova rečenica je pametno napisana, ali je mudro što je postavljena između tvrdnji i iskustva :))))
Malo se zalećem i pišem intuitivno, kako osećam. Ne zamerite...
lol
Unfuckable Unfuckable 20:53 05.01.2008

Re: pamet vs. mudrost

Jovane - to je jedna od stvari koje se i meni jako dopadaju na ovom blogu - mnogo veoma različitih ljudi je došlo i svako ima neko svoje viđenje pročitanog.
Meni su takvi blogovi najlepši - kada ima mnogo komentatora koje je tema motivisala da daju svoj mali ali bitan doprinos.
Ovde si uvek dobrodošao.
Unfuckable Unfuckable 21:03 05.01.2008

Re: mali troll - ne zamerite

come on, Nikola - pa svi znamo andjeliju.....
Ona jeste nekada direktna...ali mislim da nije zlonamerna.
Ja mnogo volim neke njene totalno punckerske nastupe....napravi se malo frka, ali opet se sve završi ok.
Hvala na komplimentima - mislim da je margos pokazala zašto joj je ustupljen prostor.
Ja sam se trudio da se ne mešam previše i nadam se da sam uspeo o tome....a ruku na srce - nije ni bilo neke potrebe - što je još jedan kompliment za autorku teksta.
Hvala ti što si svratio.....smakovcu jedan !!! ; ))))))
Čitamo se, naravno !
margos margos 21:19 05.01.2008

Re: pamet vs. mudrost

U ovom trenutku ne možeš uokviriti ni sebe ni druge u komentarima...

Jovane, spasao si me sužavanjem na ovaj trenutak i komentare:)))
Ja, onako, poletno, priznala da mi je uobičajeno teško da se uokvirim i svedem ... al valjda niko nije primetio:)))
nikola svilar nikola svilar 22:07 05.01.2008

Re: mali troll - ne zamerite

come on, Nikola - pa svi znamo andjeliju.....
Ona jeste nekada direktna...ali mislim da nije zlonamerna.


ma prvi je blog margos-ici pa ne zelim da joj neko upucava neku negativnu vibru :)
treba takve sasecati u korenu. salu na stranu, moram priznati da andjeliju ne znam,
ali ako ti kazes "provereno" onda o.k.
Unfuckable Unfuckable 22:37 05.01.2008

Re: mali troll - ne zamerite

nikola svilar
come on, Nikola - pa svi znamo andjeliju.....
Ona jeste nekada direktna...ali mislim da nije zlonamerna.

ma prvi je blog margos-ici pa ne zelim da joj neko upucava neku negativnu vibru :)
treba takve sasecati u korenu. salu na stranu, moram priznati da andjeliju ne znam,
ali ako ti kazes "provereno" onda o.k.



..ma gdi bre - sve ok, andjelija je "our kid" - ja je obožavam ...a i šta fali malo čeličenja domaćici ...hehehehe - nije život lila svila, blog još manje...
Generalno - ljudi su svi veoma pozitivni na ovom blogu...eto najbolje preporuke za " to be continued..."
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:47 05.01.2008

margos razmislja ...

margos

Pročitala sam pre neki dan da čovek ne mora biti pametan da bi bio mudar!


Tesko bih mogao sa slozim sa ovom recenicom. Po meni je "biti mudar" visi nivo od "biti pametan" (drugim recima, i ono "vs" u podnaslovu je na neki nacin suvisno ... ja bih pre napisao "pamet i mudrost". I uobicajena karakteristika mudrosti je iskustvo ... sto znaci dublje shvatanje sveta i ljudi oko sebe. A svet se ne moze upoznati ako covek ne (pokusa da) upozna sebe. I tesko da se mogu sa uspehom menjati drugi ljudi ako covek nije u stanju da menja sebe (ili su bar greske i neuspesi u tom slucaju mnogo veci/verovatniji) ...

Tako da ja ovu citiranju recenicu mogu samo (donekle) da razumem kao pokusaj da se naglasi necije zivotno iskustvo. E sad to sto se mudrost obicno stice iskustvom opet ne znaci da neko sa 27 godina nije mudriji (a i pametniji) od nekog sa 77 godina ...

A ja cim sam u naslovu video "margos" morao sam da procitam post (cak i ako nema veze sa politikom:)))) - racunam bice nesto pametno. I nisam se prevario

pozz&preporuka

margos margos 17:02 05.01.2008

Re: margos razmislja ...

A ja cim sam u naslovu video "margos" morao sam da procitam post (cak i ako nema veze sa politikom:)))) - racunam bice nesto pametno. I nisam se prevario

Hvala Vasilije - na komentaru, preporuci i dolasku!!!
Great pleasure!

Setih se neke radionice, mešano društvo, klinci i matorci... i na pitanje, iz nevezanog, 'Koliko je x, ako je 2x jednako 10?' , klinci kao iz topa rekli tačan odgovor, a stariji se pozbunjivaše, kao to je matematika... ček da se šaltam na matematički kanal... a najveći broj ih bilo zbunjenih jer 'ne stoje dobro s matematikom', pa nisu ni pokušali da izračunaju.

Dobro je da nisi ostao na naslovu (iako ga kritikuješ)!
Pozdrav i Tebi:))

PS Je l ostao dogovor za sledeću promociju 'Peščanika'?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 17:43 05.01.2008

Re: margos razmislja ...

margos
Dobro je da nisi ostao na naslovu (iako ga kritikuješ)!
Pozdrav i Tebi:))

PS Je l ostao dogovor za sledeću promociju 'Peščanika'?


Ma ne kritikujem, nego mi samo bilo "prejako" pa pomenuo nesto (po meni) prikladnije. Valjda mi upalo u oci sto je neko u nekom postu otisao i korak dalje pa pomenuo "optimizam/pesimizam" ... a pamet i mudrost nisu antipodi nisti se iskljucuju - naprotiv ... I ne znaci da mudri (osim sebe) nece da menjaju i svet, ali na drugi(mudriji) nacin - recimo evolucijom umesto revolucijom. Recimo gandijevski umesto (komunistickom) revolucijom (kao napr. oni sto su 45. izbacivali pa i ubijali one iz dedinjskih vila ... da bi kasnije "zakljucili" da bi oni mogli da se usele u njih ... pa jos mnogo kasnije da bi mogli i da ih otkupe "budzasto" ) ...

A naravno da ostaje sve po dogovru (ukljucujici i majicu:)))))) ... jedino sto mora promocija da se poklopi sa mojim dolaskom u Srbiju ... il' da ti dovedes Pescanik u Germany?

pozz

ps. Primer ti je dobar ... ali matorci se nisu pokazali mudri ... ili: starost nije (uvek) i mudrost ...


margos margos 18:07 05.01.2008

Re: margos razmislja ...

Virtuelni Vasilije
Ma ne kritikujem, nego mi samo bilo "prejako" pa pomenuo nesto (po meni) prikladnije. Valjda mi upalo u oci sto je neko u nekom postu otisao i korak dalje pa pomenuo "optimizam/pesimizam" ... a pamet i mudrost nisu antipodi nisti se iskljucuju - naprotiv ... I ne znaci da mudri (osim sebe) nece da menjaju i svet, ali na drugi(mudriji) nacin - recimo evolucijom umesto revolucijom. Recimo gandijevski umesto (komunistickom) revolucijom .....A naravno da ostaje sve po dogovru (ukljucujici i majicu:)))))) ... jedino sto mora promocija da se poklopi sa mojim dolaskom u Srbiju ... il' da ti dovedes Pescanik u Germany?pozzps. Primer ti je dobar ... ali matorci se nisu pokazali mudri ... ili: starost nije (uvek) i mudrost ...

Sve se slažem! Opet kažem... ja sela pa napisala, tako mi se u tom trenutku skockalo (a nije juče!) isprovocirana pametnim a lošima... znaš ono kad kažu ma pametan je on i bistar, al go*no od čoveka

...zapamtio si majicu!:))) Imam dve, mogu jednu da ti sačuvam, nenošena je, nova novcijata! A oko dolaska u Nemačku... cvrc... nemam ja tu moć, al ako se nešto pokrene u tom pravcu, i ti moraš da se pokažeš kao dobar domaćin. Kako to sve da uklopimo?
Unfuckable Unfuckable 20:55 05.01.2008

Re: margos razmislja ...

A ja cim sam u naslovu video "margos" morao sam da procitam post (cak i ako nema veze sa politikom:)))) - racunam bice nesto pametno. I nisam se prevario



.. : )))))))))))) - opasan si ti Vasilije ....o p a s a n....!!!
Ali, ne mislim to samo ja ; ))))
margos margos 21:24 05.01.2008

Re: margos razmislja ...

.. : )))))))))))) - opasan si ti Vasilije ....o p a s a n....!!!
Ali, ne mislim to samo ja ; ))))

Oooo, pa domaćin svratio da vidi je l sve u redu...?!
Jeste, Unf, kao što vidiš, nema srče... pikavaca po podu, sve je ok...
Pa svrati opet! I ne zadirkuj mi goste, plz! :)))
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:19 05.01.2008

Re: margos razmislja ...

pametnica margos
ja sela pa napisala, tako mi se u tom trenutku skockalo (a nije juče!) isprovocirana pametnim a lošima... znaš ono kad kažu ma pametan je on i bistar, al go*no od čoveka


Ovo je interesantan ugao gledanja ... tu bih se vec slozio da je dobrota ono sto je svojstveno mudrim ljudima i da se uklapa u to da je mudrosti svojstvena teznja da covek razume i sebe i druge ... A onog momenta kad razumemo druge veca je verovatnoca i da cemo biti bolji prema njima ... A pamet je nesto sto je vise vezano za intelektualne sposbnosti, inteligenciju, snalazljivost, sposobnost resavanja/prevazilazenja problema, sposbnost da se u nadmetanju sa drugima izadje kao pobednik ... a manje ima veze sa dobrotom/zlobom...


Unfuckable
.. : )))))))))))) - opasan si ti Vasilije ....o p a s a n....!!!


hm, nisam valjda ... za klupicu? :))))))))

pozz domacici i domacinu
Unfuckable Unfuckable 22:41 05.01.2008

Re: margos razmislja ...

aman Vasilije koje ti ideje padaju napamet...pa nismo mi ovde takovi likovi da se možemo odreći ma i jednog komentatora... koja crna klupa, rođo moj ! Drago mi je da si svratio !
...komentator je naša najveća socijaljistĆka vrijednost i oni vrijede jer komentiraju -kada ne komentiraju, ne vrijede i ne izgrađuju naš socjaljistĆki poredak i takoto...i ja im sa ovog mesta poruĆujem da moraju komentirati još više, a bogcamu i bolje.
margos margos 22:47 05.01.2008

Re: margos razmislja ...

Virtuelni Vasilije

pametnica margos
Ovo je interesantan ugao gledanja ... tu bih se vec slozio da je dobrota ono sto je svojstveno mudrim ljudima i da se uklapa u to da je mudrosti svojstvena teznja da covek razume i sebe i druge ... A onog momenta kad razumemo druge veca je verovatnoca i da cemo biti bolji prema njima ... A pamet je nesto sto je vise vezano za intelektualne sposbnosti, inteligenciju, snalazljivost, sposobnost resavanja/prevazilazenja problema, sposbnost da se u nadmetanju sa drugima izadje kao pobednik ... a manje ima veze sa dobrotom/zlobom...


Vasilije, fala ti na komplimentu... još samo da dodam malo (više) dobrote, pa da se kandidujem za mudricu:)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:12 05.01.2008

Re: margos razmislja ...

dobrica margos
još samo da dodam malo (više) dobrote, pa da se kandidujem za mudricu:)


Hehe koliko je opasni Vasa mogao da primeti iz (prilicno) malog broja tvojih postova koje je procitao, ti bi mogla da budes komotno jedna od najmudrijih osoba na blogu - ako bi doborta bila glavni kriterijum za mudrost.... Drugim recima, vec si mudrica - a ako nisi (ili mozda, da bi bila jos veca), samo ti jos malo (vise) zivotnog iskustva fali

pozz
Jaril Jaril 17:52 05.01.2008

А шта шта значи?

Шта је Памет?
Шта је Мудрост?

Мислим да бисмо морали прво око тога да се сложимо па тек онда да улазимо у њихове међуодносе, ако желимо некакав јединствен закључак.

У том смислу, намеру овог текста не схватам као аподиктичку, већ као провокативну... јер Маргос размишља није већ смислила

Сад треба и ми да размишљамо...

Ура за Маргос што нас је покренула... тако да се њој тешко може приговорити...

а тексту... па наравно )
margos margos 18:30 05.01.2008

Re: А шта шта значи?

Jaril
Шта је Памет?Шта је Мудрост? Мислим да бисмо морали прво око тога да се сложимо па тек онда да улазимо у њихове међуодносе, ако желимо некакав јединствен закључак.


E, a da kažem, hajde da zamislimo pametnog čoveka - svako bi zamislio nekog drugog. Isto je i sa mudrim!
I vrlo često bi to bila imaginarna slika, ne nekog posebnog čoveka... šta ti misliš?
Jaril Jaril 03:34 06.01.2008

Re: А шта шта значи?

hajde da zamislimo pametnog čoveka - svako bi zamislio nekog drugog. Isto je i sa mudrim!
Слажем се, а ту и јесте проблем. Јер, ако ја замислим паметног човека и кренем да га описујем, ја ћу свакако бити у праву (осим ако моју слику не описујем погрешно). Са таквом полазном основом, сви су у праву. А сукоби настају јер често само интуитивно наслућујемо "паметног" или "мудрог човека", при чему смо врло склони следећим дихотомним заменама:

паметан - мудар
паметан - добар
интелигентан - мудар
интелигентан - паметан
па и: добар - паметан

па и пермутованим:

паметан - мудар (замењено са)
мудар - паметан

и тд. и тд. и тд.

а да при том нико не зна ко је паметан а ко мудар, а ко нешто треће...

Кажем не зна, јер своје знање формира према сопственој слици, а то је онда више ствар веровања (у себе).

Како овде заправо нема дискусије, већ колажно поређаних различитих виђења, да додам и ја неки елемент:

мудрост везујем првенствено за начин: нпр. паметан човек ће да те убеђује да негде грешиш, мудар човек ће да те доведе до тог сазнања; у том смислу, паметан човек полази од знања (сувопарног, књишког, информативног), мудар полази од човека;

мудрац укључује више различитих интелигенција у себе: логичку (интелектуалну, или како год), емоционалну и социјалну; паметан може да поседује све ове интелигенције, чак поприлично развијене, али не успоставља везу између њих, такви људи су најчешће успешни, јер своје интелигенције углавном подређују сопственој користи. Из овога проистиче, да између паметног и мудрог има разлике, али не и опозиције.

Животно искуство у целој овој причи не признајем, признајем само време и труд (дакле, искуство) проведену у развијању ових интелигенција (дакле, у постајању паметним), и време и труд (дакле, искуство) у формирању веза између развијеног нивоа поменутих интелигенција (дакле, у постајању мудрим).

Разлог зашто мудар (с правом) неће рећи да је мудар, а паметан (с правом) хоће рећи да је паметан, ја видим у повезаности различитих интелигенција у развијању сваке. Нпр. ако развијем социјалну интелигенцију, развићу и социјалне односе који ће допринети развојих мојих интелектуалних способности (а последично и знања). Пример: однос учитељ-ученик, професор-студент. Нпр. 2 под деловањем социјалне и емоционалне интелигенције, ја ћу развијати интелектуалне способности (а последично и знање) да бих разумео, или чак помогао блиским људима који имају неки лични проблем. Да не ређам даље примере, можемо до ујутру.

Поента је да паметан, развијајући засебно интелигенције, може да развије сваку на висок ниво. Мудар увиђа да свака интелигенција може за још мало да испровоцира ону другу или трећу и да никада не може постићи висок ниво, јер су његове границе неиспитане.

Да појасним разлику између животног искуства, и искуства-каотаквог
животно искуство је велики број разноврсно проживљених ситуација;
искуствокаотакво је спознаја механизма (на својој кожи, последично) по којој нека ситуација функционише.

Ту можда и можемо најбоље да увидимо разлику (напомињем, не и опозицију) између паметног и мудрог:

паметан ће супер да схвати све законе којима је изложен и да из њих извуче најбоље (за себе, за друге, за некога или нешто);

мудар ће да схвати механизме којима ти закони делују.

Пример, паметан човек ће да разуме да је неко њему (тренутно и физички) близак - нервозан и да треба да се склони.

Мудар човек ће да разуме ЗАШТО је та особа нервозна и КАКО да поступа.
Са појашњењем, да ово ЗАШТО код мудрог изгледа (хипотетички) отприлике овако:
зашто је особа нервозна - изнервирали је на послу;
зашто су успели да је изнервирају - зато што нема живаца да трпи;
зашто нема живаца да трпи - зато што не воли посао који ради;
зашто не воли посао који ради - зато што је пре икс година направила погрешан избор;
зашто је направила погрешан избор - зато што тада није имала личне способности да сагледа све стране избора;
зашто није имала личне способности - зато што оне нису васпитањем развијене;
зашто нису васпитањем развијене - зато што родитељи нису били у могућности.
(даље питање, зашто родитељи нису били у могућности, тиче се родитеља не и саме особе).

Наравно да увек и за све можемо да окривимо родитеље ))))

Дубина анализе одређеног механизма се за мудрог човека никад не завршава, јер ствари никад нису једноставне (иако су перфектно уређене).

Али, мудар човек уочава тачку од које се може поћи у решавању проблема. У овом, хипотетичком случају, то би значило од развијања способности да се сагледају избори. И сад наступа оно што највише чини мудрог човека - КАКО развити те способности (ако бих некоме рекао, "'ајде сад да ти развијемо способности" добио бих песницу по сред, сад већ непрепознатљивог дела лица). Даље, мудар човек ће размишљати и ЗАШТО кренути од те тачке, јер је могуће да се отворе неки нови избори, који би стари проблем решили, те особа мора бити спремна за нове изборе. Даље, мудар човек даје решења и за ситуацију да се такав избор никада не деси. Тј. даје решење у коме се полази од сваке тачке механизма. Нпр. од површне - ако ти се не свиђа посао, а ти онда напуни батерије ван посла, ради оно што ти се свиђа. Решење последње тачке је нешто што се свима чини баналним, што у ствари и јесте, јер проблем решава тек у кратком временском року, и не у корену.

Поменуо сам дубину анализе, али она има и ширину: како да се посвети себи, ако има петоро деце...

и тд. и тд.

И наравно, ово представља моје виђење целе ствари.

Упс, ја се занео - испаде цели пост ))
margos margos 03:57 06.01.2008

Re: А шта шта значи?

Упс, ја се занео - испаде цели пост ))

Upravo sam to pomislila, već kod trećeg pasusa!:)))
Sad... da l je trebalo da ga sačuvaš ... ili nije... eh... verovatno nije, čim si se zaneo i ispisao sve ovde?
Aj, budi mudar, pa reci:)))

U svakom slučaju, meni je tvoje razmišljanje blisko, iako bih sve to napisala potpuno drugim rečima i na drugačiji način. Uvek me oduševljava taj kontrast, umetnost/analitičnost!

Oduševljena sam! Jedina je zamerka lično tebi, što ovo napisa u pola 4:)))
Nastavićemo, je l ok? Laku noć:)))
(ja sad odštampala tvoj text, da se ne zagubi!)
Jaril Jaril 04:18 06.01.2008

Re: А шта шта значи?

Upravo sam to pomislila, već kod trećeg pasusa!:)))
Извини

Ето, рекао сам ) то најтеже што се изговори

Лаку ноћ и мудро сањај )
margos margos 12:54 06.01.2008

Re: А шта шта значи?

Jaril
Upravo sam to pomislila, već kod trećeg pasusa!:)))Извини Ето, рекао сам ) то најтеже што се изговори Лаку ноћ и мудро сањај )

Oprošteno:))))
Vidim da ste žurkicu nastavli kod Mighty-ja ...
btw. najpre sam pročitala njegov text i celu priču (odgovore) pa došla ovde da vidim imal' srče...

Oduševila sam se koliko si tema dotakao u tvom odgovoru, od raznih vrsta inteligencije do veština... te priča može da se nastavi u raznim pravcima... ali najlepše mi je:

мудрост везујем првенствено за начин: нпр. паметан човек ће да те убеђује да негде грешиш, мудар човек ће да те доведе до тог сазнања; у том смислу, паметан човек полази од знања (сувопарног, књишког, информативног), мудар полази од човека


.
Jaril Jaril 16:32 06.01.2008

Re: А шта шта значи?

Хехе, видео сам одговор, него не смем... само ако кренем, нећу да се зауставим. Па рекох да не почињем.
te priča može da se nastavi u raznim pravcima...
Имам предлог да полако један по један правац узимаш за тему. Великионкаотакав неће имати ништа против, претпостављам. Ево, Мајти је кренуо са вишепостовском причом.
stevica pilanić stevica pilanić 20:25 05.01.2008

komentar

pametan ume da izabere,a mudrost mozda da i postoji,a mozda
sto posto i nepostoji
cao
margos margos 21:39 05.01.2008

Re: komentar

stevica pilanić
pametan ume da izabere,a mudrost mozda da i postoji,a mozdasto posto i nepostojicao

Je l to ono 'svi mi kažu da sam neodlučna.. a ja možda jesam... možda nisam.'?
ćao :)
Spadalo Spadalo 22:40 05.01.2008

Re: komentar

margos
stevica pilanić
pametan ume da izabere,a mudrost mozda da i postoji,a mozdasto posto i nepostojicao

Je l to ono 'svi mi kažu da sam neodlučna.. a ja možda jesam... možda nisam.'?
ćao :)

Nisam ja ni za ni protiv, naprotiv...
Unfuckable Unfuckable 22:42 05.01.2008

Re: komentar

Nisam ja ni za ni protiv, naprotiv...

.
...premda, dapače...
hurraaaaaaaaaaaaa...trolujmo...najzad malo Ja !!!! ; )))))))))))
margos margos 22:51 05.01.2008

Re: komentar

Unfuckable
Nisam ja ni za ni protiv, naprotiv....
...premda, dapače...hurraaaaaaaaaaaaa...trolujmo...najzad malo Ja !!!! ; )))))))))))

A kako ide ono lako, a i teško ???

:)))) uraaaaaaaaa, doš'o domaćin s trubačimaaa.... žurkaaaaaaa
:)))
stevica pilanić stevica pilanić 22:27 05.01.2008

pa

moze tako da se protumachi ,a i ne mora :)
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 23:42 05.01.2008

BIĆU MUDAR...

...MARGOS, SAMO ĆU TI PAMETNO REĆI, DOBRO VEČE...
SRETNA N.GODINA BOŽIĆ I DJURDJEVDAN...

Usamljeni ljudi su jako pametni, zato i jesu usamljeni....
margos margos 23:53 05.01.2008

Re: BIĆU MUDAR...

vidomir pavlovic
...MARGOS, SAMO ĆU TI PAMETNO REĆI, DOBRO VEČE... SRETNA N.GODINA BOŽIĆ I DJURDJEVDAN...Usamljeni ljudi su jako pametni, zato i jesu usamljeni....

Vidomire, dobro veče i tebi!
Osim mudar i pametan, ti si i intuitivan!!!!:)))
Kako si znao da mi je to Slava (doduše devojačka, al najlepša meni, zbog mladog luka i rotkvica i još ponečeg)?
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 00:51 06.01.2008

Re: BIĆU MUDAR...

Đurđevdan je čudo Božje? Prva slava po lepom vremenu, mrsna, uz najdivniju svoju himnu.., Zelenilo, cveće, život, sve se to budi za Đurđevdan ! Čak su se i hajduci satajali na taj svetac. Inače i mojoj majci je devojačka Đurđevdan, moja je sveti Nikola. Pa kupanje na reci za Đurđevdan, neznam da li to koristite da leđa ne bolu preko cele godine? Sad za Božić muški treba da porane pre sunca i da se obriju i okupaju takođe ih leđa neće boleti, provereno, ja svake godine i kao nov sam, a imao sam problema sa donjim delom leđa, sad hvala Bogu ništa.
A tek salata, mladi krompiri, ko porani da poseje kad treba, pa buba mare.....
Setiću se da ti čestitam 5.5 ove godine...
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 00:55 06.01.2008

Re: BIĆU MUDAR...

I , zaboravih, čestitam na postu odličan je!!!

Ne treba puno razmišljati, lagano pročitati i što je najvažnije svako se od nas može naći u nekoj od tvojih rečenica, samo treba biti iskren i sebe pronaći kao u nekoj ukrštenici....
Unfuckable Unfuckable 01:04 06.01.2008

Re: BIĆU MUDAR...

dobro došao vidomire, sjajan opis - hvala na komplimentima !
Post jeste dobar - al tek sa komentatorima dobije sjaj.
margos margos 01:21 06.01.2008

Re: BIĆU MUDAR...

I , zaboravih, čestitam na postu odličan je!!!

Drago mi je da ti se dopalo:))) Hvala ti!
hanisunce hanisunce 02:27 06.01.2008

Draga m.

TI NISI MAKAR KO!
Hvala Ti za pamet i mudrost.
HVALA TI STO POSTOJIS :)))))))))))))))))))))
margos margos 02:35 06.01.2008

Re: Draga m.

Hvala Ti za pamet i mudrost.

... pa je l sad treba da crvenim... uh:))))
Hvala Tebi, baš!
O O 09:04 07.01.2008

teorija saznanja, fil. jezika...

ne mogu se i dosadno je sada ovde nabrajati teorije, definicije skoro svakog drugog filozofa, psihologa koji se bar u nekom segmentu ne slaze sa kolegom...

Kakav bi sud o tome doneo covek profan po ovom pitanju: i mudrost i pamet je koriscenje inteligencije kao sposobnosti nekog subjekta da upravlja informacijom iz spoljnjeg sveta...u pitanju je ponovo sinteza subjektivnog i objektivnog sveta kojoj je delo cilj, delo znanja.

Imamo emitora(akciju, situaciju...objekat),imamo akceptora("plodno tlo" koje poseduje sposobnost reakcije...sub.),imamo delo...kada je covek digao motku i ubio,iskopao,primenio je menjajuci svoju okolinu desila se sinteza pozicije koja jeste materija(koska)koju je negirala negacija(negacija je svest o mogucnosti kopiranja spoljasnjeg sveta, reflexija samog "sveta" t.j."BICA ","univerzalnog,JEDNOG bica"negacija negacije je sinteza, pozicija na novom nivou, obliku, ruhu...

POMALO O SVEMU, A NAJVISHE O BICU

Da bi objasnio razliku moram krenuti od kraja tj, pocetka. Otkud svest? Otkud bice, uopste? Panta Rei - Heraklit,vatra koja se sa merom pali i sa merom gasi. Vecno ziva vatra,kaze on. Sta je starije K ili J?je pogresno postavljeno pitanje, jer je izbacen elemenat vremena kao alata za promenu Bica koje je oduvek postojalo i nikada nije postalo. Radi se o jednom bicu i njegovim stadijumima zrelosti. Dakle, mi smo u procesu zrenja. Teorija je deterministicka sija je SLOBODA negacija. Polako fuckeru, doci cu do mudrosti i pameti.

APSOLUTNA SLOBODA

Kao bice koje nice iz semena, prolazi sve faze razvoja kada dolazi do stadijuma kada je zrelo da poseje novu biljku, isto funkcionishe i UNIVERZALNO BICE koje dolazi do apsolutne faze kada se ponovo radja i iz pocetka sazreva kao i svi njegovi delovi sto vidimo kod biljke, recimo.
Sada isto sa umanjenim metaforickim elementom -BICE se OSLOBADJA.Oslobadja se ogranicenja koji tvore proces oslobadjanja pribliz. se apsolutnoj slobodiRadjanj novogU,BICA desava se ovako...u poslednjoj fazi oslobadjanja bice "dolazi" do apsolutne slobode koja negira ogranicenje potrebno za proces oslobadjanja sto SLOBODA i jeste. Paralelno, ogr. negiraaps. slobodu,jer da ne, svet bi stao. Tako se desava negacija-negacije,pozicija. i ponovo sve iz pocetka.(Ogr., je pozicija,a sloboda, dakle, negacija)

GDE JE TU COVEK KAO JEDNA FAZA U ZRENJU

Covek jeste znanje. Mozemo da ga zamislimo i kao neku formu koja nosi moc saznanja,svest. Ponovo imamo slobodu-neg,ogr.,poz..Kao sto bice sazreva u svom najsirem,uni. smislu, sazrevaju i pojedinacna bica koja su UNI>BICU imanentna, pripoadajuca. Ta "pojedinacna" bica, polako postaju svesna sebe i sveta oko sebe tj U. BICA prepoznajuci svoju ulogu u SVETU. Sirenjem iskustvenog polja bice se poistovecuje sa objektivnim svetom "pustajuci ga u svoj subjekat". Tako obj. svet pocinje da raste u nama tj subjektima, pojedinacnim bicima. Univerzalija se reflektuje sada u coveku. Ono sto nazivamo saznanjem je spoljni svet koji se pomocu cula, razuma, uma preslikava u nas LJUDE sa tendencijom potpunog preslikavanja objekta u subjekt u najopstijem smislu. Tako opstost ulazi u njene delove. Opstost i pojed. se objedinjavaju u coveku. Potencijal da prepoznajuci sveopste principe obj. sveta, po nuznosti postanemo kadri da sve opet ponovimo iz pocetka, kopiramo. Sta biva kada se to desi? Kada se obj. potpuno preslika u nase sub.?
Paralelno dolazi preslikavanjem objekta u subjekt, i do presl. subjekta u objekt!, na visem nivou. To je covekovo delo!Primena znanja. Praxa! Prolazeci kroz sub, misao, duh(kako god) postaje sebe u celosti svestan i pocinje da se otelotvorava u objektu. Saz. polje se siri i nas uticaj na obj. svet. Sada se obj. svet preslikan u sub, paralelno preslikava u obj. svet (umetnost, religija, fil. i najvise nauka). To su produkti reflexije, sada sub. sveta u objektivni. Kada se univerzalija, u subjektu prepozna tj REPRODUKUJE, preslika do "najsitnijih detalja" pracena onim paralelnim prelaskom subjekta u objekt koju nazivamo praksa? To znanje ne bi moglo da cuci ne plodno, a dalje nema? To je kraj, a kraja nema? Apsolutno ZNANJE O APSOLUTU. Proces staje ako se ne reprodukuje ponovo u objekat? Mozete li zamisliti produkt te potpune preslikanosti obj. na sub. i sub. na obj. Delo praxe koja sadrzi preslikanu univerzaliju?Dakle, kao i sa "biljkom", objekat je pozicija, subjekat tj covek, negacija, a negacija negacije saznavanje kao proces i pozicioniranje u novom ruhu, nasem univerzalnom chedu

za kraj

Covek ima jedan glavic iz vremena dok je bio cvet, a koji mu je neophodan i najjednostavniji za "pojedinacnu" reprodukciju. Ima jednu glavu. Ona je za DELO za REPRODUKCIJU UNIVERZALNOG BICA. Glave su "bozanski" glavici za njegovu reprodukciju i sve po istoj formuli...a sada pamet vs mudrost. Od Fransisa Bekona do Vitgenstajna govori se o pojmovnoj zbrci. Stvar je u nedefinisanosti termina koji su usli u svakodnevnu upotrebu, a koja je totalno dovoljna za kolokvijalni recnik.Ne postoji nista sto nema upotrebnu vrednost. Narocito teorija koja jeste praxa i obrnuto.Kao da pitate sta je starije K. ili J.. Posledica je pojektovani uzrok.

Covek se u stvari sam zapetljao u razne religijske dogme, naucne doktrine, mitove i legende, upleo se i ne vidi najjednostavniju istinu. Resenje je najjednostavnije, samo sto se mora proci kroz Q zabluda da bi se shvatilo da 1+1=3(moze bude,ne u matematici,josh). Nije sve mata.Snop plave i crvene svetlosti je ljubicasta koja je i P i C i LJ -3. Ni fizika nije matematika,josh.UA matematika Experiment ce dovesti do istine,sam od sebe. tako mora. Sa istinom i ne bi znali stacemo, kako da je primenimo, a primena je najvaznija.Primena ce dovesti do primene...i odjednom covek "vestacki" stvorio BIG-BANG! Nema nicega vestackog. Sve je OTVORENA KNJIGA PRIRODE koju covek cita i uci, polako. Sve je u najboljem redu,OK. Samo da ne lipsemo do zelene trave. Upravo sa desava Q BIG-BANGOVA. Nismo preterano znacajni.Lako mozemo da postanemo kolateralna steta.
eto,decko,zanimaj se sada i pozdravi drugaricu(hvala za Tarantina jos jednom).Lepo ste mi se namestili oboje pozdrav, nema ljutis. Malo si egomanican, ali je to ok za te godine
Jaril Jaril 13:31 07.01.2008

Re: teorija saznanja, fil. jezika...

Је ли О, а да нађеш где да се удомиш овде на блогу, па да "пискараш" мало?

Одличан коментар, препоручен.
margos margos 14:26 07.01.2008

Re: teorija saznanja, fil. jezika...

Lepo ste mi se namestili oboje pozdrav, nema ljutis.

E, O, ovo ti nije trebalo.
Ako tako zamišljaš diskusiju, onda se u tim pojmovima ne slažemo.

Možda je Jaril u pravu, možda da zatražiš autorsku opciju, pa da tako kažeš sve što želiš.
Onda možeš da nas izazivaš na diskusiju s tobom... ovo je potpuno u revenge fazonu.
Šteta... ne prija (mi) u ovaj Praznični dan.

U svakom slučaju, hvala ti na odvojenom vremenu.

O O 05:00 09.01.2008

Re: teorija saznanja, fil. jezika...

ZA MARGOS...

Potpuno si me pogresno shvatila. Procitaj odgovor Unfuckable-a, na moj komentar u textu pod nazivom "Dzigi-Bau" (tamo negde, pri kraju), uporedi ga sa svojim sudom o mom komentaru kod "Jakog" i sve ce ti biti jasno( ili ti je jasno, al' si sada odlucila da primetis?!). U tvom textu imam tri komentara + ovi bezveze...zasto si "ovo", sto si citirala, tek sada, ovim citatom, zapazila?

Zasto mislis da te ugrozavam (pod 2). Toliko, da ti kvarim raspolozenje?! Sumnjam da je u pitanju verski osecaj, jer nikoga nisam uvredio, cak naprotiv! Da li je coveku bilo kog verskog ili ideoloskog opredelenja zabranjeno da govori za praznike neke druge vere? Trebalo bi da su ovakvi dani hektari novih ideja(kazem, eto sumnjam da je to, al' 'ajde!). Uz sve postovanje svih obicaja, ja to tako vidim. Ako je, ipak ovo, nisam ti pocepao slovo. Ja sedim i ovo pisem pored jelke koju sam okitio sa devojkom. Nuznost fenomena obicaja, obreda i njihova, samim tim korisnost je neprikosnoveno evidentna. Ne postoji nishta sto nije obred, jer se sve ponavlja, od pranja zuba do...ako je stvarno to, ti si postavila toliko otvorenu temu -"P vs M"- koja, nema sanse da ne zakaci veru(i uvredi te(izvini ako nije to)), ako cemo ici u svetle dubine, pravo, bez okolisanja,tup, pred praznik. Da vredjam versko osecanje, ni na kraj pameti!

Kakva OSVETA covece? Osveta za sta? Pa, tvoj mi je drugar potpuno OK! Ne zanam ga, ne zna on mene, ja sam sokratovac po pitanju da su svi ljudi "dobri" (preformulisao bih konstruktivni i to ne samo za sebe(neki sebe stave vishe u prvi plan, ali zele dobro, generalno)). Sta ja imam njemu da se osvecujem. To bih uradio odavno, a i "MRZIM" OSVETOLJUBIVOST (posto-poto) kao destruktivnu pojavu! Cekam da ga upoznam(bez bilo kakve zle namere, ne kunem se, ali, eto, tako je...). Covek koji dobije izliv strasti ka meni usmerenoj moze samo da me zainteresuje. To sto je negativna konotacija,nema veze, covek me ne zna! Izgradio je nekakav "TROLOVSKI-TIP", za sta sam ja, navodno ideal...cekam da se izmirimo i objasnimo!!!(ignorisanje, posle "onoga" je, brate, bukvalno"pozoves lift i pobegnes". Nemas od cega. Citas ovo, znam da imas jak ego i cutis(EGO, PO SEBI, NIJE NI DOBAR NI LOS!).To je kao mudro,rek'o ti mudrac?Daj, bre vrati se sa puta. Ono Ne dojebani je zajebancija! Zezaj i ti mene,brate...Oboleo Od Onani-sanjanih Odiseja, Olicenje Ogrezlosti O Obnarodovano Obozavanje, Opera Orgazmickog Operatera, Otelotvorenje Opsesivnosti Ontologije Opskornosti, Oblizana Okruglatost O-krutnog Organa, Optimizam Odbacenog Oskara, Okupacija Oksimoronskog,Olupanog Oluka, Oltar Olinjalog Olimpijca Okicenog Oksidiranim Ordenom O Oksfordskog Oposuma

Ranije se nisu komentari, ovakve vrste shvatali kao nekakva A.bomba po blogu. Mislis li da to neko cita?kada vidi kobaju,odmah zaobidje,ja to znam. Mrzi ih da citaju. Za "kobaje" su zaduzeni "textovi"!(u istom textu gde me mesas sa Tarantinom Jaki je podneo sportski.Iskreno,ne verujem ni da je "trolovski koncept" generalno preovladao. Snaga argumentacije ovde je snaga koncepta.) Ali, zar nije izazov izaci u susret izazovu. Kod tebe, iznad, izazov je "iskrivljen"? Zasto si ga iskrivila? Nije izazov kriv sto je ono sto mu ime kaze. Po meni, dao sam ti dar, zahvalila si se na vremenu. MOGAO SAM PISATI BILO GDE,DA SAM HTEO EGZIBICIJU, PISAO BIH NA VIP-u,IZABRAO SAM DA DODJEM OVDE,JER MI SE DOLAZILO BASH KOD VAS;DA SE DRUGARU JAVIM, A TEBE POZDRAVIM I MALO UDAVIM(ocigledno)Dao sam tebi jer si me pohvalila(iskreno, nov sam ovde, a vi ste mi dosli u paketu sa nekakviom osecajem,strascu.Boljei pluvanje, nego nemost,cenz.(i ja sam davno bio"u cosku", dugo,pa sam odustao.Kljuc je najgori),a ne da bih se siljio sa tvojim drugom! Neka bude i ovo drugo, ali nije ! ! ! iako me je covek IZAZVAO. Ja sam shvatio to kao izazov ne ocekujuci da cemo se ciganciti i pljuvati jedno drugome u usta. Jos nesto, verovatno mislite da sam neki chicha koji je dosao da se ...na deci(vidi koliko mi je godina). Ja sam mlad i verovatno smo slicnih godina i dosao sam u park da se igram... Drugaru zelim VIP status,verovali ili ne!tebi takodje,razmisli malo! Kako i koga sam to uvredio?

TESKA PRICHA, ALI NISAM KRIV!(ugusio sam i sam sebe,gotovo)
margos margos 05:44 09.01.2008

Re: teorija saznanja, fil. jezika...

TESKA PRICHA, ALI NISAM KRIV!

Dragi O, kao da si me ti probudio dok si ovo pisao.... (zaista sam se probudila, pa prošetala po blogu, i naletela na tvoj odgovor).

Moja reakcija je bila na 'namestili ste mi se'... Sam način je bio... pa da kažem...grub.

...i naravno na 'kobaju', kako je ti nazivaš. Ako kažeš da si došao da se igraš (btw, ne piše kol'ko ti je godina:) ), zašto si poneo sve svoje igračke - ne možemo da se igramo sa svima odjednom. Zato 'kobaje' zatvaraju diskusiju.

Neko može reći 'ala je ovaj lud... al se pravi pametan...' a moja prva reakcija je bila 'staniiiiii, stani bre čoveče... pričamo, nemoj me oplaveti, uzmi vazduh....'

Srebrni (ili text o njemu) jeste da se čita u dahu i nije 'kobaja', ali ovde, gde otvaraš neki potpuno drugi pravac priče - jeste. Otvorio i zatvorio - zbog načina i zbog dužine. Zato rekoh, ako tako zamišljao diskusiju, ne slažemo se.

Nisam se uvredila, posebno ne verski, tu nisam osetljiva na uobičajeni način... Nisam se uopšte uvredila.
A naravno da čitam...

Nadam se da se još motaš po ovom cyber prostoru, pa da ćeš pročitati odgovor:))
Dobro ti jutro!

PS Unfaka nema... ne znam di je...
O O 09:33 09.01.2008

Re: teorija saznanja, fil. jezika...

o kakvoj kobasici?!Molim te procitaj jos jednom.Ne vredjam ti intelekt, ali 'ajde!i nisi videla sve igracke!:)
Posto vidim da nisi ljutibaba, iako sam "grub"(ne mogu vishe da se izvinjavam) nekako smo se dogovorili. Procitaj moju novu "igracku" na najnovijem textu "5 lakih komada". Kobaja je duga, ali uska(IZVINI na grubosti).'Ajde, pa se "cujemo" da mi kazes sta mislis!
Unfuckable Unfuckable 11:32 09.01.2008

Re: teorija saznanja, fil. jezika...

Evo, ja ću ti reći šta ja mislim : odavno nisam sreo nekoga ko se tako panično muči da privuče pažnju - bilo čiju.
Posumnjao sam u to još na Vlastinom blogu, pošto je očigledni offtopic ono što si tamo postovao ( neko to zove A - bombom, neko privlačenjem pažnje i težnjom dase "šokira" po svaku cenu...) koji je totalno nejasan.
...btw - imaš sada novi Vlastin blog o drogiranju među decom - vidim da voliš te teme, a brižni si otac jednogodišnje devojčice... - ajde budi ljubazan pa postuj onaj isti izbljuvani txt sa "Džigi bau" opet kod Vlaste - sada ćeš bar temu pogoditi + privući pažnju = eto sreće za tebekaotakvog. Eventualno u txt dodaj mali p.s - da ga i Ti ponovo pročitaš za desetak ili malo više godina. Trebaće ti, koliko shvatam - deca rastu.
Kažeš da si dugo odsustvovao sa bloga. Ne čudi me, uopšte, čak mi se nekako čini da ćeš praviti sve duže i duže pauze.
Što se neuspelog poigravanja sa mojim nickom tiče - samo si se uglavio u gomilu mentalno kastriranih & frustriranih kojima je jedino to bitno od svega što pišem - tako da, kao što već i pre rekoh, to više o tebi (malim slovom, narrravno) nego o meni govori.
Što se jeftinih, ali zato neinteligentnih seksualnih aluzija na račun moje gošće i mene tiče - opet si više rekao o sebi nego o nama...to je jednostavno, stvar tvog poimanja bloga i komunikacije ovde - tj opet očajnički pokušaj privlačenja pažnje - koji finalizira na "5 lakih komada" maltene žickanjem biločega i samopromocijom koja će verovatno jako zainteresovati prisutne....u smislu sažaljenja - pa ti možda neko i odgovori.
Dok si se držao "stručne" priče - tj teme bloga - još je na nešto i ličilo. . . . . ali to davnašnje zanemarivanje koje natera na preterano eksponiranje ....sve pokvari.
margos margos 13:35 09.01.2008

Dobro jutro:)

O
o kakvoj kobasici?!Molim te procitaj jos jednom.Ne vredjam ti intelekt, ali 'ajde!i nisi videla sve igracke!:)Posto vidim da nisi ljutibaba, iako sam "grub"(ne mogu vishe da se izvinjavam) nekako smo se dogovorili. Procitaj moju novu "igracku" na najnovijem textu "5 lakih komada". Kobaja je duga, ali uska(IZVINI na grubosti).'Ajde, pa se "cujemo" da mi kazes sta mislis!

Dragi O... vidim, svašta se opet dešavalo dok me nije bilo...
Moja zamerka je što si ubacio ogroman komentar, svojim jezikom, na temu koja otvara čitav jedan novi Univerzum, za koji, iskreno mislim da nije lako ćaskati na blogu (nije lako ni u realnom životu pričati). Kažem da si time, zatvorio diskusiju, jer je dilema otvoriti ili ne otvoriti temu, rešena sa ne otvoriti.

Da mi nije prijalo - nije. I to je sve.

Možda sam ono namestili ste mi se, pa još grupno, loše protumačila - više osećajem nego prisećanjem ko je gde šta kome napisao ili odgovorio. Tek posle sam kod Strongija videla da si ti izmaštao Srbrnog...

(ni meni nije ovde najjasnije kad je šta troll ...kad jeste a kad nije topic... vrlo često su mi frogs and grandmothers povezane, na meni svojstven način:)))
Pozdrav, again:)
O O 11:53 10.01.2008

Re: teorija saznanja, fil. jezika...

NECE TI BITI DOBRO OD TOLIKO OTROVA,
SADA CU TE OSTAVITI NAMIRU,DOZIVECES NESTO,
SIGURNO CU SEJVOVATI,ONO IZ DZIGI-BAU I OVO, OVU KOLICINU STRASI USMERENE KA MENI,
STO SE TICE SLAVE, TI SISPU MIC.NA SLICI. OVO, OSTALO, STO SI SE NALUPAO, NEMAM JA TU STA,NESTO SU POGRESNA TUMACENJA,NESTO, IZLIVI BESA PUKNUTOG LIKA, IMA I ISTINE,ALI U FORMI ADOLESCENTA, KRIZERASA,KOJI JOS NIJE SKAPIRAO STA ZVUCI RUZNO, POTPUNO NEZAVISNO,U OVOM SLUCAJU OD MENE. VIDIM DA ME CITAS,STRAST KOJU IZAZIVAM JE FASCINANTNA (s'obzirom na okolnosti, naravno) I TO PONAVLJAM.NE MOGU RECI DA NISAM POLASKAN.MENI, STVARNO JESTE VAZNO DA IZAZIVAM OSECANJE, STO TI NAZIVAS EXPONIRANJEM I NA TEBE JE DO JAJA DELOVALO. NECU TI ODGOVORITI NA TVOJ EVENTUALNI ODGOVOR. CUVAJ SE
O O 12:00 10.01.2008

Re: Dobro jutro:)

SA TOBOM SAM OK. ISTINA JE DA JE TEXT TEZAK I POSTUJEM STO JE DISKUSIJA ZAVRSENA. SREBRNOG, NARAVNO,JESAM IZMISLIO.NADAM SE DA TI NEMAS "TEMPERAMENT" KAO TVOJ DRUG. POZDRAV!
margos margos 14:55 10.01.2008

Re: Dobro jutro:)

O
SA TOBOM SAM OK. ISTINA JE DA JE TEXT TEZAK I POSTUJEM STO JE DISKUSIJA ZAVRSENA. SREBRNOG, NARAVNO,JESAM IZMISLIO.NADAM SE DA TI NEMAS "TEMPERAMENT" KAO TVOJ DRUG. POZDRAV!

Hej, O,
kad kažem da tvoj dugi text zatvara diskusiju, nisam rekla da neću da pričam. Otvara toliko pitanja koja se ne naslanjaju direktno na temu - iako meni veza nije strana i mogli bismo pričati. Ali te molim, sledeći put nemoj toliko dugačke komentare da pišeš, ako želiš da se razmenjujemo.

Pitanje temperamenta ne smatram definisanim i zacrtanim. Svi smo mi svakakvi, zavisno od mnogo faktora. Npr, kad sam gladna, ja sam najneprijatnija:)))
Pozdrav tebi:))
Unfuckable Unfuckable 15:13 11.01.2008

Re: teorija saznanja, fil. jezika...

O
NECE TI BITI DOBRO OD TOLIKO OTROVA,
SADA CU TE OSTAVITI NAMIRU,DOZIVECES NESTO,
SIGURNO CU SEJVOVATI,ONO IZ DZIGI-BAU I OVO, OVU KOLICINU STRASI USMERENE KA MENI,
STO SE TICE SLAVE, TI SISPU MIC.NA SLICI. OVO, OSTALO, STO SI SE NALUPAO, NEMAM JA TU STA,NESTO SU POGRESNA TUMACENJA,NESTO, IZLIVI BESA PUKNUTOG LIKA, IMA I ISTINE,ALI U FORMI ADOLESCENTA, KRIZERASA,KOJI JOS NIJE SKAPIRAO STA ZVUCI RUZNO, POTPUNO NEZAVISNO,U OVOM SLUCAJU OD MENE. VIDIM DA ME CITAS,STRAST KOJU IZAZIVAM JE FASCINANTNA (s'obzirom na okolnosti, naravno) I TO PONAVLJAM.NE MOGU RECI DA NISAM POLASKAN.MENI, STVARNO JESTE VAZNO DA IZAZIVAM OSECANJE, STO TI NAZIVAS EXPONIRANJEM I NA TEBE JE DO JAJA DELOVALO. NECU TI ODGOVORITI NA TVOJ EVENTUALNI ODGOVOR. CUVAJ SE


sažaljenje koje izazivaš je fascinantno. Da si malo pažljivije pročitao šta sam ti gore napisao, možda bi i shvatio....tako da - osećaji koje izazivaš definitivno nisu oni koje očekuješ. Otuda i bes kod tebe -i gluposti tipa "ti si ok, al onaj tamo je otrovan".... Nesretniče.
Ovako, ličiš na nekoga koga na sat - dva puste malo iz kaveza pa ga opet tamo vrate.
Predlažem ti da pronađeš neko drugo mesto za obavljanje svojih fizioloških (i patoloških) potreba. Čisto da proveriš koliko bi to neko drugi trpeo.
Ovo "čuvaj se" bolje da ne komentarišem....pošto bi trebalo da odgovorim jako nepromišljenom ocu jako malog deteta.


O O 04:25 13.01.2008

Re: Dobro jutro:)

...ma nisam ni mislio da neces da pricas...
Ako sam hteo da otvorim temu saznanja, ne znam, ali nisam mogao iz nebuha, pa tras!
Postoje siri pojmovi koji obuhvataju neke uze. Neki se preplicu, dodiruju...(kao skupovi). Saznanje ili znanje je nesto u sta sam morao da uronim da bi pronasao kordinate (sto ti kazes "osloniti se". Slazem se da sam "otvorio pitanja", ali sam funkcionisao kao "levak",iz sireg ka uzem, imajuci odredjeni cilj, iz kvaliteta sam usao u kvantitet (tesko da je saznanje kvantitet s'obziroom da se radi o "aps.pojmu". Sokrat se slaze.) Ako sam sada dobro razumeo, ti si voljna da pricas o "ovome" (iz jedne od "pozicija" sam i krenuo na temu saznanja. Nije moralo da ide u tom pravcu,odredila si ga ti. Iz "baze" sam krenuo "prema tebi" Bilo bi mi najvece zadovoljstvo. Uvek mi je zadovoljstvo. Ne pokusavam da "izanimiram bilo koga(ne mislim da si bilo ko), jer sam bednik" nego stvarno tako mislim.
sada izvinjenje za Margos,unapred,ali obrazlozicu
Ipak bih se slozio sa mladim drugarom, da to ne radimo na "pish teritoriji" mladog losa kome su krenuli da nichu rozici koje iz nekog razloga nije uspeo da ukrsti sa nekim svojim "autoritetom". Ovaj ga je, verovatno, lako amortizovao i shtopovao, jer mu nije bilo do vaspitavanja, pa ga je pustio u svet da treska iznova i iznova o istu banderu neshvatajuci da se samopovredjuje, samo-truje i nije mu rekao da treba - TOGA DA SE CUVA -(tako je, podsvesno ostao Nedojeban sa mic.kom u ustima). Covek u bunilu, jebi ga, ali i u shizoidnom stanju paranoje, recimo,cvokocuci, cesto vidi neshto cega nema, pa misli da mu prete, pa krene da preti i on i to detetu, ako sam razumeo?! Uporno pominje Zoju, ne bi li me sto vishe, valjda, povredio,izveo iz takta...Poceo sam da pokazujem ovo devojci, kevi, prijateljima...Stvarno fenomen(aj'd da ne bude - slucaj, da ne bih zatekao "zeku kako se kuva". Na svu srecu imam dobermana Alija i terijera Lakija, a mozda sam i njih izmastao zajedno sa Zojkalonetom (za Zoju je saznao iz "5 lakih...", gde nista nije skapirao, pa mi je "zavukao da se kurvam". Tu sam takodje mogao da mastam. Na srecu, istina je ).
Ima josh jedna stvar gde je upravu. Doveo sam te u vrlo ne zgodan polozaj i izvini zbog toga kao i to sto sam vas ponovo stavio u "paket" cemu je razlog opet "ne zgodan" polozaj, jer je nakon svega -(ja, stvarno nisam znao da ce se ovo zavrsiti na cigancenju ili, bolje detinjarijama "ja, sa, naravno, malim slovom",cudo. Idem sada da vidim koliko mu je godina, mada, svejedno je u mnogo cemu. Mislio sam da ce ispasti mudriji )-, mozda i malo glupavo da vas, bar formalno, sada razdvajam, a sva situacija nije takva(izaslo bi jedno ispod drugog,a u pravu je u tome). Drugi razlog je, sto sam dzentlmenski hteo da njemu prepustim zadnju rec, ali on to, trenutno ne moze da pojmi, pa rek'o', 'ajmo "dole" - "sa carem carski, sa...". Ipak, ispao je, u necemu i OK. Mogao je da mi zatvori pristup, pozove neke jace drugare da me "pletu" u timu (sto bi mu samo odmoglo,naravno,ali postujem), iako mi se cini, kada bi imao sekiru da bi mi rado rascopao nadobudnu glavu...sve u svemu, protiv drugara nemam nista, posle ovakvih valjanja u g...... radjaju se lepa prijateljstva. Niti u jednom trenutku ga nisam nazvao zlim covekom i ne verujem u to!. Covek se istreskao (tresnuce opet),a mi se Margos citamo vec nekako(zvuci ruzno, priznajem, ali jbg)! Pozdrav p.s. - preporuka -
margos margos 02:10 14.01.2008

Re: Dobro jutro:)

Ma čuj, O:)) Krenuli smo da pišemo kao da je ovo jedna jedini prilika da ispišemo sve što imamo - u šta ne verujem - ni u tvom, ni u našem slučaju (kad smo već upareni na ovom blogu). Moj domaćin je svoj, kao što sam i ja svoja - što si verovatno primetio.

Verujem da ne boraviš puno vremena na blogu, i da kad stigneš da pišeš, napišeš 'referat', a posle te nema da odgovoriš... u međuvremenu, nova dešavanja i nove teme okupiraju pažnju. Sad sam potpuno slučajno naletela na tvoj komentar.

Ja bih te samo molila da ubuduće kad pričamo, pričaš jasnije i razgovetnije, upravo stoga što ako nešto nisam razumela ili krivo skopčala, dok se razjasni, prođe i nekoliko dana.

Pozdrav i tebi i Zoji i Lariju i Arčiju i svima kojima si pokazivao ovaj post... te se naša slava proširila diljem Univerzuma:))) Pišemo se opet! :)

Unfuckable Unfuckable 11:21 14.01.2008

Re: Dobro jutro:)

..lepo je da si malo promenio font - verovatno je neko sredstvo za smirenje delovalo.....ako ništa drugo - bar je čitljivije. Pošto je i dalje konfuzno, smušeno i razbacano.Nerazumljivo. Ali to je tvoj problem a ne moj.
Terry-ja i dobermana pozdravi mnogo - izbor rase dosta govori o vlasniku - a što se deteta tiče, budi ljubazan, kada već promišljen nisi - pa pokaži svojim....kome već....tvoju preporuku meni da se čuvam. Dalji komentar nemam. Otac deteta trebalo bi malo bolje da meri svoje reči, naročito kada deli prijateljske savete okolo, tipa "čuvaj se".. - posle kad dobije odgovor, onda, jadan, ide okolo pa ga pokazuje svima.... - dvostruki bingo : hej, vidi - privukao sam PAŽNJU! + hej vidi zlikovca, dira mi dete! ...inače, ne - ni jednom rečju nisi rekao da sam zao...ma kakvi.
Zato sam ti i preporučio da svoje podle psihopatološke oglede probaš da činodejstvuješ negde drugde, čisto da proveriš svoj uticaj i pažnju koju zavređuješ u ovdašnjoj blogerskoj populaciji. To ti je najbolje merilo - zašto ne pokušaš ? Ako bi te neko pitao koliko puta do sada si banovan na blogu b92, imao bi, kao, cojones da kažeš tačnu cifru ?
Čisto sumnjam. I to je tvoj Veliki Problem : kako fuckin svet odbija da vidi tvoju fuckin genijalnost ! Tim gore po svet - utuvićeš im ti tu svoju "genijalnost" u glavu, tako da im na nos izađe....sjajno
( Podlo : pokušaš da udariš - ne uspe ti - dobiješ nazad to što si hteo da isporučiš - ideš okolo i plačeš + podmetačina da ti se preti.)
Kod mene na blogu nije mnogo komplikovano - koliko respecta daš - toliko i dobiješ (+"minuli rad"....tako da moj ton ne treba da te čudi, i ne pravi se nevešt pokušajima da dovedeš margos u neprijatan položaj, tj kao nekoga ko je između dve vatre - pa sad, kao, neko traži od nje da se opredeli.
Niko do sada nije banovan( to je neko moje interno pravilo) - niti radim u "ekipi" - ali to samo pokazuje koliko malo poznaješ dešavanja na blogu - što je i razumljivo jer se samo i jedino baviš tvojim bolesnim egom. Sve više mi ličiš na nekog nesrećnika sa kojim niko neće da priča, koji polako zbog svog tog animoziteta koji izaziva postaje agresivan i koji srećnim slučajem po sebe, navata par strpljivih da slušaju njegovu "neverovatnu priču"....penjući se polako na glavu bar jednom od njih. (Bad time - bad place !) ...zato sam ti u prethodnom odgovoru napisao da je jedini osećaj koji mi izazivaš : sažaljenje.
Btw - ne moraš se brinuti - na svom blogu treskaću koliko hoću, clear ? A džentlmen budi prema ženama - mada ni to ne umeš - što se vidi po onoj gomili baljezgarija koju si ostavio na Vlastinom blogu.- - a koje su me i naterale da reagujem.
Tako da - poštedi me tih tvojih već hroničnih kontradikcija, idi nađi nekog ko će to da ti kupi, ok ? Probaj tu robu da prodaš nekom drugom.
Btw....Pitanje je samo da li svako pravilo ima i izuzetke, i pitanje je da li želim da budem Onaj koji će Široj Blogerskoj Zajednici učiniti malu, ali ne i nevažnu uslugu. Eto još malo hrane za tvoj bolesni ego, enjoy....
MilutinM MilutinM 22:18 07.01.2008

Komentar

Voleo bih da sam dovoljno pametan da budem mudar
margos margos 22:57 07.01.2008

Re: Komentar

MilutinM
Voleo bih da sam dovoljno pametan da budem mudar

E, MilutineM.... i ja bih:)

Imamo fore da to poželimo sebi, ide još jedna Nova Godina...
a i Božić Bata se još švrćka našim krajevima :)))
Kazezoze Kazezoze 00:11 08.01.2008

Re: Komentar

MilutinM
Voleo bih da sam dovoljno pametan da budem mudar

hehe, podseti me ovo Milutine na neshto slichno shto je Buda rekao (ja opet o Budi):
"Budala koji sebe smatra budalom je pametan, ali budala koji sebe smatra pametnim, za tog se s pravom kazhe da je budala".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana