Društvo| Život

Markica - nedosanjani san

Martina Andjelković RSS / 06.08.2011. u 08:42

Izgled "mesečne" karte
Izgled "mesečne" karte
"Sve je počelo pre 6 godina kada sam se iz grada u unutrašnjosti preselila u prestonicu. Kao dete iz male sredine, gradski (ili bolje reći prigradski) prevoz koristila sam samo kada se za 1. maj išlo na roštiljanje ili kada je neko seosko dete iz škole slavilo rođendan. Svuda sam išla peške, jer je sve bilo blizu.

 

Veliki grad za mene bio je pravo otkriće. Prvih nedelja zaradila sam žuljeve jer sam bila ubeđena da ništa nije toooliko daleko i da do svakog odredišta mogu „istabanati". Kada sam posle svakog tog putešestvija dolazila u stan i naglas proklinjala i ovaj grad i njegovu veličinu, spoznala sam blagodeti gradskog prevoza.
Doduše, u početku nisam razumela „autobuski" žargon - „izlaz" (kada je put ka izlazu zakrčen, a želiš da izađeš, samo se prodereš IZLAAAZ i svi se sklanjaju) i „ova omladina" (rečeno uz uzdah od strane penzionera koji skapavaju ukoliko ti sediš, a oni ne, a kada ulaze u autobus i vide prazno mesto - dešava se neverovatna promena - penzos postaje maratonac i snagom lava koji skače na antilopu zauzima drveno sedište).

Kada sam ranije dolazila u Beograd, uglavnom je to bilo automobilom, pa sam nekako tu GSP kulturu uspela da preskočim. I dobro, onda sam shvatila i kako radi automat i kada se kupuju karte i stvarno sam se pridržavala toga. Najvažnije od svega - ustupala sam mesto penzosima.

Kako su matorci počeli da stežu finansijski obruč, morala sam da kalkulišem. Novca za poneko pivo uvek je bilo, za hranu smo cimerka i ja uvek imale (sreća pa nismo imale neki apetit), na izlaske sa takvim budžetom nisam ni mislila, a onda sam shvatila da dobar deo novca trošim na gradski prevoz.
Pazite, ako idem do fakulteta i vraćam se do stana, moram da poništim 4 karte, ukoliko tog dana (a često se dešavalo) idem do dečka, potrebne su mi još 2, a ako dečko i ja rešimo da odemo do grada, moram da kupim još 2 ili 3 (u zavisnosti od rute). Dakle, to je 7 ili 8 karata za jedan dan - puta 22 dinara. Da zaokružimo na 200. Davati svaki dan po 200 dinara samo za prevoz, pogotovo u to vreme, stvarno je za mene bila naučna fantastika.

To bi značilo da na mesečnom nivou samo na osnovno „švrćkanje" po gradu potrošim oko 6.000 dinara. I sada je mnogo, a kamoli tad. Razmišljala sam o povlastici o kojoj su tih dana brucoši stalno pričali i učinila mi se kao sasvim dobra i praktična stvar. Čak sam čula da neki dečko sa Julinog brda radi falš povlastice i da mu dobro ide, ali nisam se usuđivala.

I nakon rađanja ideje o povlastici, vraćam se ja jedan dan sa ispita. U autobusu mi prilazi žena i pokazuje legitimaciju. Rekla sam joj da imam kartu ali da sam toliko iscrpljena da sam zaboravila da je otkucam, što je i bila istina. Gledala je kroz mene i zatražila ličnu kartu. J***lo se njoj za moj umor, za moj ispit, i da mi je noga drvena i da nemam jednu ruku i da sam slepa - ova predatorka bi napisala kaznu. I prva kazna je pala.

I dalje mi je na umu bila ona povlastica, ali sada je trebalo platiti kaznu, pa onda izvaditi povlasticu. Sa maksimalno skresanim budžetom za taj mesec, rešila sam da se strpim i uštedim do sledećeg, kada ću platiti i kaznu i vađenje te famozne povlastice. I stvarno sam bila maksimalno zagrejana za to.

Druga kazna pala je sasvim slučajno kada sam se u pola 6 ujutru jednog vikenda vraćala sa žurke. U blizini nije bilo nikakvog kioska pa sam rizikovala i sela u tramvaj. Prilično pijana i prilično opuštena za to doba dana, nisam ni slutila da će ljuti kontrolori uleteti. Tada sam shvatila da kontrola nikada ne spava. E već od tog puta, kada je trebalo platiti 2 kazne i vađenje povlastice - priznajem, izbezobrazila sam se.

Da je jedna kazna u pitanju, pa hajde, dobro, prištedi se tu i tamo, ne kupe se baš one roze čizmice za rejv, već se plati kazna i onda uzmem karticu i vozim se k'o čovek. Međutim, sa dve, šištala su mi jaja da ih platim. Od povlastice sam bila sve dalje i to mi je bilo kristalno jasno. Shvatila sam da ću morati da igram prljavo protiv GSP sistema. Sve ređe sam kupovala kartu, da bih na kraju pristupila klasičnom švercovanju.

A kada se švercuješ, sve je dozvoljeno. Što si bezbrazniji, promućurniji i snalažljiviji - to su manje šanse da ti se novčanik napuni roze-belim kaznama. Međutim, ma koliko da sam se trudila da izbegnem to, moj novčanik u jednom trenutku bio je toliko debeo, da sam došla na fiks-ideju da od kazni napravim haljinu ili zavesu i slikam se u tome / pored.

Jednom prilikom bila sam „prinuđena" da glumim strankinju. Prišao kontrolor koleginici i meni, a ja kroz zube rekla: „Aj dont nou. Aj em from Poland". Čovek se valjda zbunio i možda malo smorio što ne zna da mi odgovori pa je samo slegao ramenima i prišao drugom putniku. Osladilo mi se.

Sledeći put progovorila sam ruski. Doduše, ta akcija bila je totalni fijasko, jer je kontrolor, gle čuda, izgleda bio predratni učenik i znao je ruski, pa sam ispala i neznalica i folirant. Nije se isplatilo četiri godine učiti taj jezik, a i, ruku na srce, ipak sam jedva imala trojku (i to na kraju godine i uz prepisivanje). Tako je moj novčanik postao još puniji pa sam u društvu izigravala baju sa svim tim kaznama.

Najbezoraznija fora tada: tramvaj je bio pun, prišao meni kontrolor i traži kartu, ja isceniram zbunjenost, kao "nemam ja pojma, karta je kod mame, a mama je tamo skroz iza". Ode čovek da traži mamu, a ja se izvučem iz tramvaja i mašem mu onako pobednički sa stanice. On gleda kroz prozor, ne veruje da mu je devojka na štiklama to uradila. 

Nedugo nakon toga, šetam ti ja Zemunom, kad se na pločniku ukaza zdravstvena knjižica. Nekome je ispala. Pogledam levo-desno, kao junak u špijunskim filmovima, i podignem je. „Marijana Đurić, 17 godina, Bežanijska kosa". Odmah se u mojoj glavi skovao genijalan, a ujedno i zao plan kako ću ovu slučajnost iskoristiti u „prljave" svrhe. Malo sam se raspitala kako kontrolori pišu kazne maloletnim licima i ispalo je da pošto ista nemaju ličnu kartu, mogu se uzeti podaci iz bilo kog drugog dokumenta. Znala sam šta mi je činiti.

Već sledećeg jutra bila sam sedamnaestogodišnja Marijana Đurić. Možda nisam tako izgledala, ali sam se pred kontrolorima trudila da ostavim takav utisak. Pisali su kazne i kazne, a ja sam nekako bila resterećena (iako mislim da me je kasnije, kada sam našla posao i upala u prvi konflikt sa tadašnjim šefom, stigla loša karma). Ta fora bila je uspešna sve dok misteriozna Marijana nije napunila 18 godina. Tada sam morala da napustim njen identitet i pronađem ili nekim čudom novi identitet ili novi način za preživljavanje u gradskom prevozu.

U staroj ličnoj uspela sam da od jedinice u JMBG-u napravim sedmicu. To je bilo toliko smotano odrađeno, ali neki kontrolori nosili su veliki dioptriju pa sam uspela da „prođem". Da je kojim slučajem neki pandur bio tu, ko zna šta bi bilo.

Shvatila sam šta znači „mesečna karta" u slengu švercera. To je bila ona karta koju kupiš jednog lepog jutra, a iskoristiš je „silom prilika", kada baš vidiš da kontrolori pohode vozilo. To se može dogoditi već sledećeg jutra, a može i nedeljama kasnije. Preduslov uspešnog šverca te vrste je da uvek budeš blizu automata. Ako nisi blizu, kao da „mesečnicu" i nemaš.

Međutim, tu može nastati problem, najpre iz nepažnje. Poenta je da uvek staneš pored automata koji je „proveren" i radi, a to se ustanovljava tako što zaista vidiš nekog putnika da na njemu „kuca" kartu. Bezobrazni putnici znaju da nekada ubace dinar u automat i zakoče ga, pa to stvara zabludu među poštenim švercerima; misliš da radi, a zapravo je krš. S druge strane, namerni kvar može vas naterati da se „pravite Englez" kada u punom autobusu priđe kontrolor: „Izvinite, ovaj automat vam ne radi, a gužva je da se probijam do drugog".

U autobus bez „mesečne" karte ulazim samo kada zaista nemam ni dinar. To se, nažalost, često dešava. Kada se potroši „mesečna", a u novčaniku imam tek za mleko za sutrašnju „nes" kafu, onda pristupam surovom švercu, bez oružja i taktike. Da se razumemo, da se švercujem mogu, ali bez prvog jutarnjeg nesa ne bih mogla ni glavu da podignem, sve do negde 15 časova.

Bez karte uvek stojim blizu vrata; računam, ako ukebam nekog kontrolora, samo ću šmugnuti kroz vrata (u slučaju da su otvorena) ili ću očas posla postati neuračunljiva (ako su vrata zatvorena).

Tako sam se jednom vraćala od drugarice sa Zvezdare potpuno raspojasana, hoću reći - bez karte i bez ikakve taktike kako da izbegnem kontrolu. Ulaze dva naizgled potpuno nezainteresovana lika, međutim, vade legitimaciju i pokazuju mi je. Ja gledam preko ramena jednog od njih, pravim se luda. Međutim, lik me učtivo zamolio da mu pokažem kartu, pa sam uronila ruku u torbu, šatro, tražeći je. Bio je to neki uporan kontrolor - čekao me je nekoliko minuta dok sam preturala po torbi, a onda me zamolio da izađemo iz trole. Šta sam drugo mogla nego da ga poslušam?!

Kontrolor 1: „Jel ti uopšte imaš kartu?"

Ja: „Pa... zapravo je i nemam"

Kontrolor 1: „Dobro, daj onda ličnu kartu"

Ja: „Nemam ni ličnu. Pre mesec i po su me odžeparili u Ušću i ukrali mi sva dokumenta, kartice, pa čak i flash memoriju!"

Kontrolor 2: „Kako ideš bez ikakvog dokumenta kroz grad?"

Ja (laž broj 1): „Vraćam se sa faksa. Imala sam ispit. Morala sam da izađem iz kuće, pa makar bez ijednog dokumenta"

Kontrolor 1: „Jesi li makar položila taj ispit?"

Ja (lažem a da nisam trepnula): „Ne. Pala sam... Već osmi put!"

Kontrolor 2: „Pa dobro, onda nam daj indeks"

Ja (opet lažem): „Indeks mi je zadržala studentska služba danas kada sam išla da se prijavim za kredit. Kažu da sam dužna treću ratu za školarinu... Oko 23. 000 dinara..."

Kontrolor 1: „Ne kupuješ kartu za prevoz, ne plaćaš školarinu... Baš si odgovorna!"

Ja (iznova lažem): „Platila bih ja i školarinu i kupila kartu da imam para. Ali nemam. Dobila sam pre dve nedelje otkaz i borim se sa računima i pokušavam da opstanem... Eh, da je para, pa imala bih ja i povlasticu!"

Kontrolor 1: „Auh, baš te maler poterao... Pa dobro, makar je vama ženama lako - imate muškarce da pokrivaju račune i troškove!"

Ja (gledam u pod smušeno i lažem iznova i iznova): „Kako kojoj..."

Kontrolor 2 (kroz smeh i zezanje): „Šta? Ostavio te dečko?"

Ja (lažem): „Pa... da... Više mu se svidela moja drugarica..."

Kontrolor 1: „Auh auh pa ti si baš neki maler! Šta sad sa tobom da radimo?! Gde uopšte živiš?"

Ja (lažem surovo): „Pa kako kad. Otkad sam morala da se iselim iz stana, spavam kod koleginica: jedna je u Kaluđerici, druga u Pančevu, treća u Zemunu... Kako koja može da me primi..."

Kontrolor 1 (vidno potresen i sažaljiv): „Jao jao devojčice... Ali pazi - ne može doveka da bude tako! Moraš samo da budeš optimistična i pozitivna i sve će doći na svoje, veruj mi!"

U tom trenutku, naišla je druga trola. Njih dvojica su krenuli unutra, pa se za trenutak okrenuli ka meni, a ja sam onako tugaljivim glasom pitala: „Jel mogu i ja da uđem?" (u maniru: „Čiko, jel sav ovaj lebac tvoj?"), a jedan od njih je rekao: „Naravno, ti si sa nama!"

Dobro, bila sam švercerka, glumica, folirantkinja, neznalica, a sada i vrhunski lažem. Šta učini moderan prestonički život od provincijalke! (Garantujem da me sada neki beogradski lokal-patriota psuje.)

Od tog događaja, dosta toga se u gradskom prevozu promenilo. Osim što su karte izmenjale nekoliko dezena i boja, postale su 53 odsto skuplje i kontrolori su dobili drečavo žute prsluke, ja sam do tada zaradila oko 30 kazni. Isključivo zahvaljujući ispitima, ljubavi i svojoj nepažnji. Zadubim se tako u štivo pred ispit i to baš u tramvaju! I ne osetim kad u vozilo uđe „nepoželjno" lice. Ili razmišljam o tome šta ću da obučem za večerašnji sastanak pa, sa sve insektima u stomaku, pogled odluta tamo negde kroz izloge i eto ti nove kazne za kolekciju.

GSP je u međuvremenu organizovao i akciju „opraštanja" dugova, ali ni za tu akciju nisam imala novca, pa sam ostala „gluva" za vesti u novinama.

Otkako su kontrolori postali „drečave osice" - mnogo mi je olakšan život. Nema više paranoičnog zveranja u sve ljude, nije svaki novi putnik uljez i sada samo treba da stojim blizu automata i da, u slučaju da „žuti" nagrnu, kulturno i damski otkucam kartu. „Žutaći" uvek idu u jatima i ulaze na sva vrata. Odmah se zaleću ka automatu da bi poništili svoj beli papirić. Eh, više nije moguće ni nasumično izvaditi gomilu potrošenih karata i pokazati jednu od njih kao da je upravo poništena. Sada proveravaju koje rupice pravi automat i upoređuju.

Skoro čitam u novinama „Šverc košta mesečno 18 autobusa" i za trenutak mi je bilo krivo. Ali opet kada pogledam, ako mi „loši" koštamo GSP 18 autobusa, što barem od onih koji uredno plaćaju nisu kupili jedan koji ne greje kada je napolju 30+ stepeni ili onaj kome se zatvara šiber u januaru? Neću da osuđujem, jer sam generalno ja na osuđeničkoj klupi sada.

 Za sve one koji su iz mog teksta izvukli nešto pozitivno: Šverceri su konstantno paranoične osobe. Verujte mi. Nemate pojma kakav nemir u nama zna stvori bilo koji drečavi odevni predmet ili ozloglašena Oriflame kesa. Svaki drečavi detalj sada je deset puta upadljiviji nego ranije. Stvar otežava i to što se moda devedesetih uveliko vraća, a sa njom i šuškave trenerke drečavih boja. Dešavalo mi se nekoliko puta da sanjiva poništim „mesečnicu", a onda shvatim da je to trenerka nekog brata iz Zemuna.

Život švercera je težak. Oni su stalno u paranoičnim pričama, svako ko im u autobusu priđe potencijalna je  opasnost, ne mogu na miru da čitaju neko korisno štivo (a da ne zarade kaznu), ako putuju recimo sa koleginicom sa posla, konstantno su dekoncentrisani i gledaju preko njenog ramena i što je još gore - moraju najnapornije da rade da bi jednog dana napustili takav način života i zaradili za svoj automobil.

Prema mojim procenama, to će se desiti za 5 ili 6 godina, a ima da radi „mesečna" karta."

 

 

 

 

Atačmenti



Komentari (172)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:54 06.08.2011

Srećan početak

Dobro ti nama došla i dugo i mnogo pisala na blogu.

PS: Ne bi bilo loše da eventualno malo razmisliš o dužini teksta.
Martina Andjelković Martina Andjelković 09:04 06.08.2011

Re: Srećan početak

Hvala najlepše. Bolje vas našla.
Skraćivala sam koliko sam mogla :)
Ispovest mora da bude dugačka.
Izvinjavam se što sam vas umorila mojim pisanijem.

zoja444 zoja444 09:17 06.08.2011

Re: Srećan početak

Vojislav Stojković
PS: Ne bi bilo loše da eventualno malo razmisliš o dužini teksta.


i iskrenosti. ovde tekstovi valjda treba da imaju i edukativan karakter a ne da promovisu kriminal (hm, ako je kriminal prejaka rec, onda neprilagodjeno ponasanje, tj "snalazenje" ). lepo je biti dete ali dodje vreme i kad treba da se odraste. meni se cini da ti vise volis da se hvalis kaznama i kako si nekog za*ebala nego da kupis mesecnu kartu. to je za mene (grebatorski) stil zivota koji mi se uopste ne dopada. ja licno nikada ne bih imala poverenja u tebe. a, ti, razmisli (nije obavezno).

edit

ovo ti je feedback, a ne hejt (da definisemo pojmove i da ne bude nesporazuma).
fantomatsicna fantomatsicna 11:01 06.08.2011

Re: Srećan početak

ovo ti je feetback

A gde je handback a tek feedback?
Pa onda jos stab in the back(na ovo se spremaj svakako)
maca22 maca22 13:25 06.08.2011

Re: Srećan početak

zoja444
meni se cini da ti vise volis da se hvalis kaznama i kako si nekog za*ebala
Šta učini moderan prestonički život od provincijalke!


A svi takvi imaju neko karakteristicno prebacivanje odgovornosti za svoju patologiju.
zoja444 zoja444 14:29 06.08.2011

Re: Srećan početak

A gde je handback a tek feedback?
Pa onda jos stab in the back(na ovo se spremaj svakako)


hvala, fantomatsicna. ispravila sam.
monte.carlo monte.carlo 16:46 06.08.2011

Brka

Sredinom osamdesetih, u našem kraju, po stanicama GSP-a, ordinirao je jedan ridža, koga smo svi zvali „ onaj Brka”. Brkat, ljut, odlučan i jak umeo je da zagradi švercera u uskim prolazima autobusa, pa da iz njega istrese sve podatke potrebne za kaznu i tužbu. Među kolegama-ridžovanima izdvajao se i glasom i stasom: kad bi taj zagalamio, sve bi se orilo, a kad bi ručerdama nekog dohvatio, stezao je kao stega, bez puštanja. Pred njim su se povlačili i oni najjači i oni najluđi; poslušno su mu davali ličnu kartu na uvid. Svaki popunjen zapisnik bio je Brkina, velika pobeda.

Postao je po tome poznat, i kao takav, bio je izazov za nas dvadesetogodišnjake pune energije i adrenalina. Kad bi mi, zajedno, naleteli na njega u prevozu, smejali bi mu se i rugali; kad nas je bilo mnogo, nije nam mogao ništa.

Kad sam bio sam, morao sam da bežim. Svakog od nas posebno je mrzeo, a uvek je bio spreman i za tuču, i za raspravu. Jednom, poigrao sam se sa njim: ja sam bio na zadnjim, a on na prednjim vratima; obojica, jedan za drugim, naizmenično smo ulazili, pa izlazili iz vozila. Kao lovac i lovina. Na kraju, ja sam ostao na stanici, a on je otišao sa autobusom. Izbegao sam ga, ali nisam ga pobedio: možda me je čekao na nekoj, sledećoj stanici.

Bila je to moja prevara, zbog Brkinih grubosti.Moje grešno, izazivačko laganje, bez opravdanja. Stvar je prestala da bude zanimljiva; postala je stres.

Od tada, redovno, koristim povlasticu i markicu u javnom prevozu …
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:07 08.08.2011

Re: Srećan početak

Pridružujem se dobrodošlici i da dugo pišeš i komentarišeš na blogu.

P.S. Nakon priče o famoznoj "markici", predlažem analizu rada tog i drugih javnih i komunalnih preduzeća - drugim rečima: šta mi kao građani dobijemo kao usluge (po obimu i kvalitetu) za novac koji izdvajamo preko poreza, doprinosa i drugih oblika plaćanja ovim preduzećima. Mislim da ima šta da se kaže i na tu temu, a markica može biti šlagvort.
Samo predlog...


Martina Andjelković Martina Andjelković 15:06 11.08.2011

Re: Srećan početak

Dragan Pleskonjic
Pridružujem se dobrodošlici i da dugo pišeš i komentarišeš na blogu.

P.S. Nakon priče o famoznoj "markici", predlažem analizu rada tog i drugih javnih i komunalnih preduzeća - drugim rečima: šta mi kao građani dobijemo kao usluge (po obimu i kvalitetu) za novac koji izdvajamo preko poreza, doprinosa i drugih oblika plaćanja ovim preduzećima. Mislim da ima šta da se kaže i na tu temu, a markica može biti šlagvort.
Samo predlog...




Hvala Vam puno. Svakako cu razmotiri Vasu ideju. :)
Dr M Dr M 09:03 06.08.2011

Dobrodošla!


U busu možeš da se švercuješ ali pazi, ovo ovde nije bus.

Kontrolori, mi ih zovemo moderatori, su OK.

Prava opasnost su drugi putnici u ovom našem trolejbusu.

Hoće da sapletu, da se laktaju, duvaju za vrat.
Srećom, takvih nije mnogo.

Kod ostalih, predvidjam, bićeš rado prihvaćen saputnik.
Martina Andjelković Martina Andjelković 09:05 06.08.2011

Re: Dobrodošla!

Naći ću već neko foru da se promuvam. Šverc-komerc :)
sesili sesili 09:10 06.08.2011

Re: Dobrodošla!

Pozdrav i od mene. Pošto očekujem iz tog velegrada da stigne moja princeza - unuka, samo da kažem da razumem tvoje muke. Takodje živim u provinciji, sve peške. Kada sam bila kod sina i snahe, trebalo je da se nadjemo u gradu. Dodji autobusom je za njih ništa. Ma nije ni meni problem, ali kada rekoše: poništi kartu na automatu . Kako? Ali, ovo je 21. vek. Sin otvori nešto na sokoćelu, tu je slika, tu objašnjenje - milina. Odoh da ne izgori kolač.
Martina Andjelković Martina Andjelković 09:12 06.08.2011

Re: Dobrodošla!

Bolje Vas našla! :)
Za GSP je potrebna samo taktika :)
Dr M Dr M 09:12 06.08.2011

Re: Dobrodošla!

Martina Andjelković
Naći ću već neko foru da se promuvam. Šverc-komerc :)


Kod mene si našla, već imaš preporuku za tekst i VIP preporuku!

A tek pola sata si ovde.
Martina Andjelković Martina Andjelković 09:14 06.08.2011

Re: Dobrodošla!

Dr M
Martina Andjelković
Naći ću već neko foru da se promuvam. Šverc-komerc :)


Kod mene si našla, već imaš preporuku za tekst i VIP preporuku!

A tek pola sata si ovde.


Oh, tako sam uzbuđena :)
Hvala Vam najlepše.
Dr M Dr M 09:17 06.08.2011

Re: Dobrodošla!

Hvala Vam najlepše.


Samo sebi treba da zahvališ.

Ovde smo na TI!
talicni talicni 18:29 06.08.2011

Re: Dobrodošla!

Dr M

U busu možeš da se švercuješ ali pazi, ovo ovde nije bus.

Kontrolori, mi ih zovemo moderatori, su OK.

Prava opasnost su drugi putnici u ovom našem trolejbusu.


Ja sam cuo da ni kontrolorka 05 nije bezopasna.
Dr M Dr M 20:54 06.08.2011

Re: Dobrodošla!

Ja sam cuo da ni kontrolorka 05 nije bezopasna.


Ona je stroga ali pravična.
kukusigameni kukusigameni 09:16 06.08.2011

nije kraj

Dobro dosla na blog!
Martina Andjelković
moraju najnapornije da rade da bi jednog dana napustili takav način života i zaradili za svoj automobil.

E onda nastupa borba sa zonskim tarifiranjem parkiranja, garazama i parkinzima.
Martina Andjelković Martina Andjelković 09:23 06.08.2011

Re: nije kraj

@kukusigameni:
Hvala
To je tačno. Iskočiš iz prevoza u auto, a onda se rađaju novi problemi ali si makar svoj na svome. Ne trpiš zao zadah kontrolora i hvatanje za ruku.
Iz teksta sam izbacila deo kada sam se zamalo potukla sa kontrolorom. Ne volim tu vrstu nikako.
lidiaz lidiaz 17:53 06.08.2011

Re: nije kraj

Ja sam vristala na stanici, i tek tad videla da znam da vristim, i kakvo je to oruzje. Okupili se ljudi, a kreten me drzao naslonjenu na cvecaru. Potom su prisli drugi vozaci (bila je okretnica) i odveli me u kucicu da se smirim.
Najgore je sto sam imala markicu, ali nisam upisala broj licne karte u nju, a nisam imala povlasticu.
I oba puta kad su me "uhvatili" bila je slicna prica, imala sam markicu, ali jednom bez broja, drugi put bio je 4 maj, a ja sam jos imala aprilsku, koja vazi do treceg. Moje objasnjenje da je bio praznik i da nisam bila na poslu da uzmem drugu im nije nista znacilo. Istovremeno, neke moje drugarice koje nisu imale nista nisu dirali, samo im rekli da se ne svercuju.

Inace, i raznim zemljama je lakse ili teze svercovati se. Sto je zemlja juznije, osim Italije, teze je. U Izraelu i Americi se ulazi iskljucivo na prednja vrata i sada karta skenira ili ubacuje u automat. U Francuskoj se ulazilo (kad sam bila) pored vozaca, ali kartu pokazes, pa ako stavis prst preko mesta gde pise datum, mozes da prodjes. U metro na mnogim stanicama mogao si da udjes na izlaz.
U Zenevi je sve na poverenje, ali su se pojavili kontrolori.

Inace, devedesetih, mnogi, skoro svi osim zaposlenih kojima je firma nabavljala karte i penzionera su se svercovali. I onda su se pojavili privatnici sa soferom koji prodaje karte, i kondukterom na zadnjim vratima. I tamo, iako nisu vazile markice, svi su placali kartu
maksa83 maksa83 08:35 08.08.2011

Re: nije kraj

U Zenevi je sve na poverenje, ali su se pojavili kontrolori.

Možda u Ženevi, ali u Friburgu npr. nije. Bio sam prisutan dosta davno kad se moj drug (domorodac, pola Švajcarac, pola Crnogorac, visinska razlika između oca i majke (a bogami i njega i majke) oko 1m) švercovao. Ja sam ziheraški kupio kartu (jbg., otkud znam - Švajcarska - možda streljaju, vrlo striktan narod spreman da čuva svoj red-rad-disciplinu do krajnjih granica) a on se mangupirao, kao, nema veze, - neće. Naravno da je naišla kontrola. On nema kartu. Ceo autobus se okreće i gleda u njega kao da mu je izrastao šareni rog na čelu, a što je najluđe i kontrola kao da je bila totalno nespremna za tu situaciju, skoro da mi ih je bilo žao.

trt.mrt trt.mrt 11:11 08.08.2011

Re: nije kraj

Ne, ne, problemi dobijaju samo drugačiji oblik.
Registracije, delovi, benzin (da, vi žene mislite da auto ide na vazduh dok ne pazarite isti), kukumavkanje pandurima koji zaustavljaju zbog prekršaja (vidim biće i pijanstava ), itd.

Btw, dobrodošla ;-)
deadbeat deadbeat 11:21 08.08.2011

Re: nije kraj

Martina Andjelković

To je tačno. Iskočiš iz prevoza u auto, a onda se rađaju novi problemi ali si makar svoj na svome. Ne trpiš zao zadah kontrolora i hvatanje za ruku.

Tragedija coveka/svercera koji je mislio da se nakon vise od 10 godina cimanja spasio gradskog prevoza tako sto je kupio auto: sve bude super dok ne shvatis da si u novom ratu, ovaj put sa parking servisom. Firma na Dorcolu, svuda zona, bilo svega par ulica gde nije zabranjeno parkiranje a nije ni zona - definitivno sam odustao od auta kada je odvucen iz takve ulice uz obrazlozenje da je to zbog prijave stanara, iako apsolutno nikome nije mogao da smeta. I onda 5000 da oslobodis auto, pa jos 5000 za kaznu. Sad radije smrdim u 26-ici umesto da tokom celog radnog vremena strepim od prituzbi imaginarnih stanara, t.j. da li ce pauku da zapadne za oko moj auto - mali je, zgodan za pakovanje, nije ko dzipovi u Strahinjica Bana, zasto bi se mucili sa njima kad je ista tarifa...

Dobar tekst, ali pogresan zakljucak - nemoj da se nadas da su muke vozaca u Beogradu ista manje od svercerskih.
Martina Andjelković Martina Andjelković 15:09 11.08.2011

Re: nije kraj

trt.mrt
Ne, ne, problemi dobijaju samo drugačiji oblik.
Registracije, delovi, benzin (da, vi žene mislite da auto ide na vazduh dok ne pazarite isti), kukumavkanje pandurima koji zaustavljaju zbog prekršaja (vidim biće i pijanstava ), itd.

Btw, dobrodošla ;-)


Bolje Vas nasla
krkar krkar 09:23 06.08.2011

A

Kradeš li knjige?
Martina Andjelković Martina Andjelković 09:24 06.08.2011

Re: A

krkar
Kradeš li knjige?

Knjige? Ne. Ja sam plavuša, pobogu. Kradem samo lakove za nokte
krkar krkar 09:32 06.08.2011

Re: A

Knjige? Ne. Ja sam plavuša, pobogu. Kradem samo lakove za nokte


Šteta. Da kradeš knjige možda bi ih i čitala i to bi još moglo da te izvadi. Ovako... lepo reče Zoja.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:32 06.08.2011

Nema preporuke

Po krkarovoj definiciji od onomad spadaš u lopove. Istina, ako ti je za za utehu, u lopove onda spada svega pet-šest miliona ljudi iz Srbije.
Po mojoj definiciji spadaš u grupu blentavih i brljivih kojoj je pripadala i moja ćerka, koje je trebalo ubeđivati (trajalo je par godina) da se ne švercuju. A bili smo u situaciji da smo mogli da plaćamo.
Ta logika: neka oni nama obezbede dobre autobuse, sa klimom, i da se ne guramo po autobusima, pa ćemo mi onda da plaćamo karte - nije dobra.
Martina Andjelković Martina Andjelković 09:38 06.08.2011

Re: A

krkar
Knjige? Ne. Ja sam plavuša, pobogu. Kradem samo lakove za nokte


Šteta. Da kradeš knjige možda bi ih i čitala i to bi još moglo da te izvadi. Ovako... lepo reče Zoja.


Fino upakovan hejt. Svidja mi se. :)
Martina Andjelković Martina Andjelković 09:40 06.08.2011

Re: Nema preporuke

KRALJMAJMUNA
Po krkarovoj definiciji od onomad spadaš u lopove. Istina, ako ti je za za utehu, u lopove onda spada svega pet-šest miliona ljudi iz Srbije.
Po mojoj definiciji spadaš u grupu blentavih i brljivih kojoj je pripadala i moja ćerka, koje je trebalo ubeđivati (trajalo je par godina) da se ne švercuju. A bili smo u situaciji da smo mogli da plaćamo.
Ta logika: neka oni nama obezbede dobre autobuse, sa klimom, i da se ne guramo po autobusima, pa ćemo mi onda da plaćamo karte - nije dobra.


Nije dobra, ali je moja logika. :) Hvala na definisanju moje malenkosti. Puno mi znaci vas sud.
mrale54 mrale54 09:58 06.08.2011

Re: A





Ma nemo da brigas !
To Krki malo lupa packe jerbo je Expolicajac na Kop-u !
Covek na odmoru !
Al' kad se vrati ... zavoleces ti Krkara !
svbobo svbobo 22:06 06.08.2011

Re: Nema preporuke

Nije dobra, ali je moja logika. :) Hvala na definisanju moje malenkosti. Puno mi znaci vas sud.


"What does so and so think of me?"
If you act at all times according to your values, it won't occur to you to worry over it."

eloise eloise 10:01 06.08.2011

Dobro došla

Svaka čast! Svako ko uspe da prevari GSP zaslužuje lepu reč i cvetić, posebno ako je plavuša:)))))) Ne obraćaj pažnju na "moralisanje", svako ko je imao samo 50 dindži u džepu za narednih nedelju dana shvatiće o čemu pričaš. Ja sam preživela GSP devedestih godina i mislim da oni nama treba da plaćaju, a ne mi njima, za svaku prehladu i upalu jajnika, da ne pričamo o psihičkom maltretiranju u nežnim godinama i manijacima koji te drže za uložak, a ti od gužve ne možeš da se pomeriš. Priča da preduzeće živi od pojedinačnih karata ne pije vodu, treba samo sabrati sumu koja se u Beogradu mesečno da na markice i koliko još dobiju od grada. I sve dok se direktori GSP-a na posao voze SLUŽBENIM KOLIMA, a ne vozilima sopstvene firme, izlišno je pametovati.
Martina Andjelković Martina Andjelković 10:12 06.08.2011

Re: Dobro došla

@eloise:
Apsolutna istina. Toliko ima postenih ljudi koji placaju karte, da mi nepostenjaci mozemo da se izvucemo, a da drzava ne propadne zbog nas HAHA :)
Hvala :)

@mrale54:
No frx. Obozavam zdravi hejt :)
fantomatsicna fantomatsicna 10:26 06.08.2011

Dobrodoslica

I od mene.Bas lep tekst .Za prvenca ovde.Znas vec da svako drugi bolje zna od tebe ali ti ipak najbolje znas svoje
Martina Andjelković Martina Andjelković 10:28 06.08.2011

Re: Dobrodoslica

Bolje te nasla. :) Hvala za podrsku.
9snohvatica0 9snohvatica0 11:28 06.08.2011

BRAVO

Mene si odusevila i temom i tekstom.

Za ove dve godine zivota u predstonici nisam kupila mesecnu kartu niti mi pada na pamet.Imam istu ovakvu mesecnu pa je po potrebi ponistim kad ulete fluroscentni ridzovani.
Steta pa vise ne mogu da pale vec ponistene karte.Meni je uvek
Tvoj svercerski staz je dosta duzi i zaista si sve super opisala :)
Kada su muskarci(mladji) ridzovani,samo im se nasmesim i kazem: " Vidimo se u sledecem basu" ,u slucaju da je kraj nedelje,a budzet sam totalno potrosila, ali ako pak ulete zene fino i kulturno izadjem pre nego stigne do mene.

A inace kad se navrse dve godine od pisanja kazne,ona automatski ne vazi i potpuno je otpisana.One kazne sa pocetka nikada ne moras ni platiti :)


mrale54 mrale54 12:07 06.08.2011

Re: BRAVO

Pa , dobro bre , kako vas nije sramota ?!
Mislim i tebe i ovu autorku Pa , ja , kad sam se pocetkom 70 - ih keso na tramvaje i bez'o od ridjovana niz Bulku sam se trudio da sve to lepo sakrijem da niko ne zna !
Evo , i sad niko ne zna !
A , vi to javno !! Siroko !!
I to , ovde , na blogu ??
Ma nista od vas omladinaca nece biti ako se ne ugledate na , nas matore , koji smo moralno/politicko/eticki apsolutno ispravni !!
Ma sta - ispravni ?
Svetci !!
9snohvatica0 9snohvatica0 12:27 06.08.2011

Re: BRAVO

mrale54
Pa , dobro bre , kako vas nije sramota ?!
Mislim i tebe i ovu autorku Pa , ja , kad sam se pocetkom 70 - ih keso na tramvaje i bez'o od ridjovana niz Bulku sam se trudio da sve to lepo sakrijem da niko ne zna !
Evo , i sad niko ne zna !
A , vi to javno !! Siroko !!
I to , ovde , na blogu ??
Ma nista od vas omladinaca nece biti ako se ne ugledate na , nas matore , koji smo moralno/politicko/eticki apsolutno ispravni !!
Ma sta - ispravni ?
Svetci !!

Mrale moralisto,ti si moj idol,ali posle autorke,devojka me zaista odusevila :)
POmislim ja milion puta kad bi svi studenti kupovali karte da bi nam i autobusi imali klime i bili udobni kao oni eko busevi UnaCop....al onda kad jos bolje razmislim i kad bi se GSP nafatirao parama ne bi ulozio u vozila. A hvala Bogu meni uvek sve prece od mesecne karte GSP-a koja je totalno isplativa,al nesto mi se ipak ne mili,ovako je zanimljivije :)
Mozda kad zadnji 81 bude bio posle 22:50 i odlucim da kupim kartu,ovako mnogo para ionako dajem za taxi.
mrale54 mrale54 13:30 06.08.2011

Re: BRAVO

Pa nego sta !
I treba da ti budem idol !!
K'o , onomad mojoj kcerci kad joj rekoh :
- Deder dijete sedi za ovaj astal ! Pa sipam jednu sljivku i zapalim Winston
pa krenem u drilovanje deteta o stetnosti alkohola i pusenja !
Zenu sam sib'o samo jednom mesecno ( kad dodjem kuci cirke ) pa mi je to nasilje u porodici , takodje , vrlo mrsko !!
Vaspitanje na delu !!
Kol'ko god ti da razmisljas , nemas pojma koliko je GSP nafatiran parama !!
Mislim , znam to jer je Cedomir Milovanovic , tamo neke 1900 - i neke bio jedan od osnivaca GSP-a , a posto nam je predak , imamo neke papire o poslovanju do drugog rata !
Al da ne sirim kojekakve ideje medj' vami ...
9snohvatica0 9snohvatica0 13:47 06.08.2011

Re: BRAVO

mrale54
Pa nego sta !
I treba da ti budem idol !!
K'o , onomad mojoj kcerci kad joj rekoh :
- Deder dijete sedi za ovaj astal ! Pa sipam jednu sljivku i zapalim Winston
pa krenem u drilovanje deteta o stetnosti alkohola i pusenja !
Zenu sam sib'o samo jednom mesecno ( kad dodjem kuci cirke ) pa mi je to nasilje u porodici , takodje , vrlo mrsko !!
Vaspitanje na delu !!
Kol'ko god ti da razmisljas , nemas pojma koliko je GSP nafatiran parama !!
Mislim , znam to jer je Cedomir Milovanovic , tamo neke 1900 - i neke bio jedan od osnivaca GSP-a , a posto nam je predak , imamo neke papire o poslovanju do drugog rata !
Al da ne sirim kojekakve ideje medj' vami ...

Idol figurativno,treba biti svojstven,pa tako sma protiv idealizovanja nekoga.
DEvojka je potpuno iskrena i svaka joj cast.
SIBAO ZENU????? Da li si ti normalan??
maca22 maca22 13:49 06.08.2011

Re: BRAVO

mrale54 mrale54 14:09 06.08.2011

Re: BRAVO

Aaaaaaaa ...
Pa , da li si ti ikad cula za sarkazam - ironiju - itd ...
A , ocekivao sam i vise osecaja za filing - iliti - humor !
Dobro , de , postoji i ta razlika u godinama .
Htedoh , naime , da ukazem na one koji - eto naprasno - nikad nisu bili mladi
i nikad nisu napravili nijednu pizdariju ili sranje !
Pa se onda u svojim komentarima ponasaju bas kao ja koji SIBAM svoju zenu !!
Koju nemam , jer smo se razveli na prvi nagovestaj mogucnosti sile !!
I to sa njene strane !
9snohvatica0 9snohvatica0 14:17 06.08.2011

Re: BRAVO

mrale54
Aaaaaaaa ...
Pa , da li si ti ikad cula za sarkazam - ironiju - itd ...
A , ocekivao sam i vise osecaja za filing - iliti - humor !
Dobro , de , postoji i ta razlika u godinama .
Htedoh , naime , da ukazem na one koji - eto naprasno - nikad nisu bili mladi
i nikad nisu napravili nijednu pizdariju ili sranje !
Pa se onda u svojim komentarima ponasaju bas kao ja koji SIBAM svoju zenu !!
Koju nemam , jer smo se razveli na prvi nagovestaj mogucnosti sile !!
I to sa njene strane !

Mrale kralju oprostii znala sam da si ne krunisani kralj pa sam se malo soknula na tu ironiju,ne shvativsi je u prvi mah tako.
Hansel Hansel 14:24 06.08.2011

Re: BRAVO

E, Snohvatice, sad si me razočarala!

Meni je bio simpatičan stil, duh, "življenje punim plućima" što rekla VKĆ, ali, ipak... ako je sve ovo tačno, i ako se tebi dešavalo, ipak je malko previše. Skroz razumem sve frustracije, ali sam ipak za "prostiranje po guberu". Znam da generacije rođene devedesetih to vide kao moralisanje (pa i starije), ali šta se tu može. Ili osećaš da si deo društva ili ne osećaš. Postoje neki izrazi, ali da se ne frljamo...

Ja ću ti se zahvaliti što si mi pomogla da shvatim zašto će se ovde teško desiti prave promene i zašto su nam male šanse da postanemo pravo građansko društvo - zato što su mnogi korumpirani, pa makar švercovanjem u GSP-u. Dok god mi čekamo da drugi budu bolji od nas da bismo mi bili OK, ništa od svih nas neće biti. Ako se švercuješ, da li ćeš nekada okrenuti broj Dispečerskog centra da se požališ što je gužva, što izostaju polasci... Teško. A dodatna naša tragedija je da će to teško učiniti i oni koji plaćaju, oni koji imaju puno pravo da pitaju "gde su naši novci".

I, da, ovo NIJE "hejt". Ni zdrav ni nezdrav. Bilo bi lepo kad bi i ti to tako kapirala.

A, "da sam ja neka vlast", ja GSP ne bih ni naplaćivao. Na ovaj način. Ali, ni GSP ne bi bio ovakav kakav je. Samo - nisam "neka vlast". Tj. nisam nikakva!
mrale54 mrale54 14:40 06.08.2011

Re: BRAVO

Nista strasno !
Mene treba citati NEOZBILJNO
i izmadju redova i u redovima !
Naime , shvatio sam svu neozbiljnost zivota u svojih 57 god. !
Da je zivot bio ozbiljan , ja bih danas bio u Srbiji , na mom imanju ( koje imam ! ), pored Dunava , pecao , pravio corbicu itd. ...
A , evo me ovde , u Atini , kod moje cerke i svaki radni dan idem na posao !
Ne zalim se !
Volim to sto radim !
Al' , probaj da mi objasnis zasto i ja moram - ponekad - u Bgd . da se svercujem ?
U ovim godinama ??
Hansel Hansel 16:11 06.08.2011

Re: BRAVO

Život nije neozbiljan, život je preozbiljan! To se samo mi branimo neozbiljnostima da ga lakše podnesemo.

Ovo što sma napisao ne znači da život ne može biti lep; njegova ozbiljnost je u tome da mi treba da ga učinimo lepim.

Ufff, koja "filozofija", isključujem se!
mrale54 mrale54 18:18 06.08.2011

Re: BRAVO

Apsolutno se slazem sa prvom recenicom !
Al' bih voleo da postoji neko , sta ja znam , neki naucnik ,koji bi mogao da mi objasni " preozbiljnost bombardovanja Srbije " i sta je to kolateralna steta
pa da i ja postanem ozbiljan !
Dotle , dok se to ne dogodi , ja cu i dalje da pisem
optimisticko - zajebantski !
Pa ako vam se ne svidja - banujte !!
Hansel Hansel 19:25 06.08.2011

Re: BRAVO

Aman, mrale, ja te zovem da pišeš, a ti pominješ banovanje! Nemoj da si tako ozbiljan , bar ne ovde!
fantomatsicna fantomatsicna 21:04 06.08.2011

Re: BRAVO

mrale54
Pa nego sta !I treba da ti budem idol !!K'o , onomad mojoj kcerci kad joj rekoh :- Deder dijete sedi za ovaj astal ! Pa sipam jednu sljivku i zapalim Winston pa krenem u drilovanje deteta o stetnosti alkohola i pusenja !Zenu sam sib'o samo jednom mesecno ( kad dodjem kuci cirke ) pa mi je to nasilje u porodici , takodje , vrlo mrsko !!Vaspitanje na delu !!Kol'ko god ti da razmisljas , nemas pojma koliko je GSP nafatiran parama !!Mislim , znam to jer je Cedomir Milovanovic , tamo neke 1900 - i neke bio jedan od osnivaca GSP-a , a posto nam je predak , imamo neke papire o poslovanju do drugog rata !Al da ne sirim kojekakve ideje medj' vami ...

Jao star covek a lazeeeeeeeee
9snohvatica0 9snohvatica0 03:18 07.08.2011

Re: BRAVO

Hansel
E, Snohvatice, sad si me razočarala!


Tuzna sam sto sam te razocarala (vratila se u SRB).
Otac me svakog prvog u mesecu podseca da se ne ponasam neozbiljno i kupim kartu za tekuci mesec,al ja po svom(kad bi citao ovo rekao bi " Milice,sram treba da te bude,jos malo treba decu da radjas i vaspitavas ,a jos si u oblacima". Ko ne plati na mostu,plati na cupriji,pa ako ti je za utehu danak placam za taxi posle grada,pa kad kasnim na ispit jer sam se celu noc preslisavala,i u jutro umesto pet minuta mnogo duze otegla spavanje,za kastinge u ulicama koje nisam uspevala da nadjem i od kojih uloga na kraju nije bilo nista....Sve u svemu dosta novca dam za prevoz.
Al nekako GSP/u najmanje....Al sve je to studentski zivot...I ja ga volim...Ne volim to sto studentima nedaju sansu da napreduju i steknu prakticno znanje,a kad dodje vreme za zaposlenje trazice iskustvo. No to je neka druga prica.
Neumem da lazem,niti da se svadjam i sl,ili se nasmesim ili izadjem iz basa jos pre nego dodju do mene ako je slucajno nemam,mada uvek je imam- gore slikom navedenu .Imam jos godinu dana da cekam do isteka kazne,kad se bude otpisala,do tad se mozda po tom pitanju i uozbiljim pa je u maju 2012te i kupim
mrale54

Volim to sto radim !
Al' , probaj da mi objasnis zasto i ja moram - ponekad - u Bgd . da se svercujem
U ovim godinama ??

Divno je raditi ono sto volis. A svercovanje nekako prilici nama mladjima,vise nego starijima....Ne prilici nikome,mozda je sve malo bezbolnije,i vise se prasta mladjima....Jos jednom ne zameri za onaj post.
mrale54 mrale54 13:55 08.08.2011

Re: BRAVO

fantomatsicna

Jao star covek a lazeeeeeeeee


Aman , zeno sto me ocrni ovde na blogetu ??
I , to , bez validnih dokaza ( i ostalih pravno - zajebantskih floskula ! )
Pa , objasni !
Ako ti ne podje za rukom da objasnis , da znas da cu bidnem gost- autor na tvojem blogu !!
Sa naslovom - " Kesanje na tramvaj ! "
S' mene si nasla da se kacis ?
...joj , vec vidim komentare nekih na gore pomenuti naslov !
outsider92 outsider92 11:29 06.08.2011

Pozdrav

Martina Andjelković
"...da bi jednog dana napustili takav način života i zaradili za svoj automobil.

Prema mojim procenama, to će se desiti za 5 ili 6 godina, a ima da radi „mesečna" karta."


Ma možeš i brže - samo se "dobro udaš".

Dobro nam došla

Edit: zaboravih da pomenem - preporuka za tekst ;-)
prskalica prskalica 12:31 06.08.2011

...

sve potpisujem sto su rekli zoja i krkar. iskrena da budem prestala sam da citam negde na pola tako da ne znam da li prica ima hepi end, tj. da li dosanjala svoju markicu!
boris19 boris19 12:49 06.08.2011

...

Ja mogu da razumem da je neko u takvoj finansijskoj situaciji da nema za kartu, ali da se neko hvali time i da mu je to zivotna filozofija e to je tuzno. Srbija je postala izgleda puna takvih, nazalost.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:08 06.08.2011

e, mala

svaka cast na vedrom duhu, veselom tekstu i iskrenosti u nepodopstinama s gspom:)

nije lako biti "samohrani" student u velikom gradu, u uredjenim zemljama djaci i studeneti imaju besplatan prevoz, ili regulisane pretplatne karte, tako da skidam kapu za prezivljavanje i nasmesenu pricu:)

hocu da kazem, divno je sto ne kukas i zivis punim plucima, samo nemoj da zaboravis taj svoj pozitivni i vedri stav kad se etabliras i kada ti faking gsp karta vise nece biti prepreka da legalno i bez strepnje, zujis s kraja na kraj grada.

jer, uvek dolaze neka nova deca, koja nemaju i koja moraju da se dovijaju.

a ovi sto treniraju strogocu, ko krkar, po sistemu - iju, sramota, sta da ti kazem, lako je biti strejt i deliti lekcije kada u dzepu imas pune kreditne kartice, a ispred kuce vozni park.

iako mi izgleda deplasirano da ponavljam ono sto svi znaju, danas u srbiji i oni koji su zaposleni i imaju stalna mesecna primanja, brljaju s racunima i gsp-om, ne zato sto to vole, nego zato sto nemaju.

nece srbija da propadne sto neka studentkinja ne placa autobusku kartu, ali hoce od najezde skakavaca u drzavnoj administraciji. sve se plasim da svi sa sluzbenog mobilnog zovu samo poslovne partnere, ili da im se u sluzbenim automobilima bas nikad ne omaknu privatni poslovi i familija na sicu.

zelim ti sve najbolje:)

imas mahanje od jedne mame:)



maca22 maca22 13:28 06.08.2011

Re: e, mala

Provincijalka u raljama zivota.
niccolo niccolo 13:37 06.08.2011

Re: e, mala

samo nemoj da zaboravis taj svoj pozitivni i vedri stav kad se etabliras i kada ti faking gsp karta vise nece biti prepreka da legalno i bez strepnje, zujis s kraja na kraj grada.

Чини ми се да ово и јесте проблем. Почетак текста је у фазону била сам јадна нисам имала ни за лебац, али како се прича развија стиче се утисак да у једном тренутку више није био проблем новац, већ се схватило да се систем може прејебати, па нам се то онда допало (намерно пишем у множини пошто видим да и део коментатора подржава прејебавање)...
maca22 maca22 13:41 06.08.2011

Re: e, mala

Slican tekst bi ti napisao i kompulsivni dzeparos. Nego...
...nasaoj blogerki u profilu pise ovo:

Novinarka na sajtu www.b92.net


Znaci ti si jedna od njih! "Kreataceous", "desnicar ili terorista", "TV NOLE", itd.
Dr M Dr M 13:49 06.08.2011

Re: e, mala

Znaci ti si jedna od njih! "Kreataceous", "desnicar ili terorista", "TV NOLE, itd.


Razmotri mogućnost i da je moderator ili da to postane..
mrale54 mrale54 14:21 06.08.2011

Re: e, mala

Au , bre , dottore , ti ne zabode " noz do koske "
vec - noz u srz !!
Hansel Hansel 14:31 06.08.2011

Re: e, mala

maca22
Nego......nasaoj blogerki u profilu pise ovo:
Novinarka na sajtu www.b92.net Znaci ti si jedna od njih! "Kreataceous", "desnicar ili terorista", "TV NOLE", itd.

Ta je, znači! Juče celog dana pisalo da je neko platio švercovanje u vozu posle 59 godina, a on se švercovao 1959! Mora da je ovaj blog reakcija na taj tekst!
fantomatsicna fantomatsicna 21:06 06.08.2011

Re: e, mala

maca22
Slican tekst bi ti napisao i kompulsivni dzeparos. Nego......nasaoj blogerki u profilu pise ovo:
Novinarka na sajtu www.b92.net Znaci ti si jedna od njih! "Kreataceous", "desnicar ili terorista", "TV NOLE", itd.

Maco i ti ne znas da sakrijes ljubomoru.Izvoli moj cuveni
Hansel Hansel 11:05 07.08.2011

Re: e, mala

Izvini, nisam ukapirao, na šta je to ovde maca ljubomorna?!
fantomatsicna fantomatsicna 07:46 08.08.2011

Re: e, mala

Hansel
Izvini, nisam ukapirao, na šta je to ovde maca ljubomorna?!

Na kucu
maca22 maca22 17:59 09.08.2011

Re: e, malajavascript:;

Da li na ovom mestu možemo komentarisati vesti na netu b92? Npr.

http://www.b92.net/zivot/vesti.php?nav_id=530769&fs=1

Martina Andjelković Martina Andjelković 15:11 11.08.2011

Re: e, mala

Vesna Knežević Ćosić
svaka cast na vedrom duhu, veselom tekstu i iskrenosti u nepodopstinama s gspom:)

nije lako biti "samohrani" student u velikom gradu, u uredjenim zemljama djaci i studeneti imaju besplatan prevoz, ili regulisane pretplatne karte, tako da skidam kapu za prezivljavanje i nasmesenu pricu:)

hocu da kazem, divno je sto ne kukas i zivis punim plucima, samo nemoj da zaboravis taj svoj pozitivni i vedri stav kad se etabliras i kada ti faking gsp karta vise nece biti prepreka da legalno i bez strepnje, zujis s kraja na kraj grada.

jer, uvek dolaze neka nova deca, koja nemaju i koja moraju da se dovijaju.

a ovi sto treniraju strogocu, ko krkar, po sistemu - iju, sramota, sta da ti kazem, lako je biti strejt i deliti lekcije kada u dzepu imas pune kreditne kartice, a ispred kuce vozni park.

iako mi izgleda deplasirano da ponavljam ono sto svi znaju, danas u srbiji i oni koji su zaposleni i imaju stalna mesecna primanja, brljaju s racunima i gsp-om, ne zato sto to vole, nego zato sto nemaju.

nece srbija da propadne sto neka studentkinja ne placa autobusku kartu, ali hoce od najezde skakavaca u drzavnoj administraciji. sve se plasim da svi sa sluzbenog mobilnog zovu samo poslovne partnere, ili da im se u sluzbenim automobilima bas nikad ne omaknu privatni poslovi i familija na sicu.

zelim ti sve najbolje:)

imas mahanje od jedne mame:)





Hvala Vam na podrsci I drago mi je da me neko razume.
9snohvatica0 9snohvatica0 13:54 06.08.2011

...

Aman ljudi niko nije ugrozen,mislim ima i takvih koji zaista ne mogu da kupe kartu,ali uvek je sve prece od kupovine te markice.
Znam da neki osudjuju u fazonu "hoces da se vozis ,a neces da platis".
A lazni moralisti i oni koji nisu osetili cari studentskog zivota ,sa pravom kazem cari,slobodno neka osudjuju.Mogu samo da zavide nama studentima,i onima koji su osetili sve studentarije.
Ja priznajem da kad lose raspolazem novcem dodje i do toga da se nema za tu markicu od 50din jer je nesto drugo prece,ali to nije katastrofa,vec neki deo studenstkog zivota koji traje kratko,ali je najlepsi na svetu. I kada prodje ovaj najlepsi period znam da cu zaliti za njim.
Hansel Hansel 14:36 06.08.2011

Re: ...

A pošto je studentska markica sada?
Jukie Jukie 16:46 06.08.2011

Re: ...

Hansel
A pošto je studentska markica sada?

Moja za nezaposlene košta 1100 dinara mesečno, a mislim da su im cene iste.
Sudeći po sajtu gsp, cena karte na trafici je 50 dinara, tako da cena markice odgovara 22 karte mesečno
Hansel Hansel 19:10 06.08.2011

Re: ...

Hvala, ja to pitao onako... više retorički, jer znam da nije nešto nebu pod oblake.

Uzgred, moram da kažem da se kontrolori ni meni ne sviđaju. Znam da su jako neprijatni kad se ustreme na "žrtvu", bio sam u jednoj takvoj situaciji, žurio sam na posao i dopustio sam da mi napišu kaznu, ali sam s eonda žalio GSP-u i išao na suočenje sa kontrolorkom koja mi je rekla da ja hoću njenoj deci da otimam od usta. A stvar je bila u tome da sam ušao u autobus na kome nije pisalo da se karta kupuje kod vozača (tada su kondukteri prodavali kartu putnicima koji ih nisu imali, i to je bila redovna praksa). Međutim, umesto konduktera došla je kontrolorka kojoj ništa nije značila očigledna redovnost plaćanja i odsustvo napomene da u tom vozilu nema konduktera. Sa direktorom GSP-a sam se kasnije, jednom (javnom) prilikom vrlo uporno raspravljao da li je putnik koji uđe u autobus i naiđe na neispravan aparat dužan da se probija kroz gužvu i traži ispravan. Na kraju se složio s mojim stavom. Nemojte, ipak da se držite ove informacije - on odavno nije na toj funkciji!
nemanja.glisic nemanja.glisic 15:03 06.08.2011

:)

Jako lepo napisano. Moram ti priznati da si me oduševila tekstom. Da se svi, lepo zapitamo kako su nam prolazili studenski dani
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 17:12 06.08.2011

Dva puta nista je nista

Bolje nam usla/dosla. Sedi izuj se kao kod kuce okaci carape na lusteru kao i svi ostali vruce je pa da se resimo komaraca

Matematika za auto: registracija ~20.000/godisnje ako je nesto kao Punto
~3.000/mesecno gorivo
~13.000/godisnje kaisevi, ulja, filtri, gume, sitne popravke

sto mu dodje oko 30.000 godisnji trosak + 3.000 mesecno za gorivo ~ 6.000 mesecno za auto, ne racunam amortizaciju.

Razmisli o placanju kazni i markici koja je 2.700 mesecno za zaposlene

p.s. svi koji imaju legalno reseno stambeno pitanje u bgd ce daleko lakse sebi priustiti auto, ako vec placas kiriju to je malcice teze.
p.p.s. nemam auto ali verujem ortaku koji mi je rekao koliko otprilike njega kosta odrzavanje. Kaze kao jos jedan clan porodice, sta god mu to znacilo.
yugaya yugaya 18:00 06.08.2011

:)

Pozdrav za novu

1993. u vreme najcrnje bede sa drugaricom odem do buvljaka da kupimo nešto, ne sećam se šta.

Autobus za nazad smo čekale oko sat vremena, skupilo se ljudi. Linija najduža u gradu, najprljavija. Krene autobus i dve stanice dalje ulazi kontrola.

Svi su imali kartu i kontrolori su tiho obavili svoje.


Stvar navike.

fantomatsicna fantomatsicna 21:18 06.08.2011

Mali tro ali

vezano za temu.
Ja predlazem "Autobusku Revoluciju".Da se korisnici jednog dana sloze i niko da ne kupi kartu.Kao protest guzvi.necistoci,voznom redu(tj.neredu).
Hansel Hansel 07:52 07.08.2011

Re: Mali trol ali

Čuo sam priču kako je to izgledalo u Zagrebu pre oko 50 godina. Prevoz je poskupeo i niko (ili skoro niko) nije ulazio u tramvaje i autobuse nekoliko dana. Cena je vraćena.
Martina Andjelković Martina Andjelković 15:13 11.08.2011

Re: Mali tro ali

fantomatsicna
vezano za temu.
Ja predlazem "Autobusku Revoluciju".Da se korisnici jednog dana sloze i niko da ne kupi kartu.Kao protest guzvi.necistoci,voznom redu(tj.neredu).


Mi se nikada necemo sloziti :) Sad, but true.
eli.lacrosse eli.lacrosse 23:08 06.08.2011

GSP

Neću o kartama, švercovanju… Samo ću se setiti (i to napisati ovde) da sam jednom prilikom, kao putnik, zamoljen (uz sve ostale mlade muškarce koji su se zatekli u autobusu, beše 71 ili 75, nisam sad siguran) da izađem i poguram autobus ne bi li upalio… Pogurasmo i upalio je! Događaj je iz devedesetih.

+ Dobrodošlicu ti želim i ja.
Jukie Jukie 23:20 06.08.2011

Re: GSP

eli.lacrosse
Neću o kartama, švercovanju… Samo ću se setiti (i to napisati ovde) da sam jednom prilikom, kao putnik, zamoljen (uz sve ostale mlade muškarce koji su se zatekli u autobusu, beše 71 ili 75, nisam sad siguran) da izađem i poguram autobus ne bi li upalio… Pogurasmo i upalio je! Događaj je iz devedesetih.+ .

402, valjda, ili neki od tih što počinju sa 40x, kada smo išli na Avalu
Martina Andjelković Martina Andjelković 15:14 11.08.2011

Re: GSP

eli.lacrosse
Neću o kartama, švercovanju… Samo ću se setiti (i to napisati ovde) da sam jednom prilikom, kao putnik, zamoljen (uz sve ostale mlade muškarce koji su se zatekli u autobusu, beše 71 ili 75, nisam sad siguran) da izađem i poguram autobus ne bi li upalio… Pogurasmo i upalio je! Događaj je iz devedesetih.

+ Dobrodošlicu ti želim i ja.


"To su bile godine" :) Bolje Vas nasla
zilikaka zilikaka 23:11 06.08.2011

malecki trol

Za neupućene, otkud ime ridža..
Metju Ridžvej je američki general koji se proslavio u korejskom ratu.
Kontrolore javnog saobraćaja u Beogradu su u slengu prozvali ridžvej zato što su pedesetih nosili kape slične onima koje su nosili američki generali.
Termin je evoluirao u ridža ili ridžovan.


A što se šverca tiče, mogu da ga razumem kao trenutnu nuždu, ali nikako kao životno opredeljenje
Jednom se mora odrasti
krkar krkar 00:49 07.08.2011

Re: malecki trol

Jednom se mora odrasti


Ma ne mora.

Farbaš kosu i nokte, blebećeš i ošljariš... dok se ne udaš za nekog bizMismena
Hansel Hansel 07:58 07.08.2011

Re: malecki trol

zilikaka
Za neupućene, otkud ime ridža.

Baš sam se pitao šta to znači! Hvala za etimologiju!

A s komentarom se, naravno, slažem
Martina Andjelković Martina Andjelković 15:15 11.08.2011

Re: malecki trol

krkar
Jednom se mora odrasti


Ma ne mora.

Farbaš kosu i nokte, blebećeš i ošljariš... dok se ne udaš za nekog bizMismena


Moracu da napisem tekst o diskriminaciji negovanih zena
9snohvatica0 9snohvatica0 04:23 07.08.2011

ccc

Kad bi studirali kao u Becu,zapravo imali odlicne prakse koje su i placene,verovatno bi nam navika bilo kupovanje karte za ceo mesec.Zapravo svako bi mogao da priusti auto .U Srbiji ne moze da se nadje praksa novca - bez, a kamoli placena....O drugoj soluciji i ne razmisljam,ali sve vise mislim da ce praktikant morati poslodavcu da plati sticanje prakticnog znanja.Ili mora....
Moram da osnujem neku organizaciju za pomoc studentima i razvoj karijere,odlucila sam ,o nasoj buducnosti niko ne brine,a mi ne mozemo sami. To je evidentno
golubica.bg golubica.bg 10:29 07.08.2011

sad me podseti...

...na jednu scenu iz GSP-a. Kao student, uvek sam kupovala markicu, pa nisam uopste razmisljala kad udje kontrola. I tako jednog lepog popodneva u 16ici, dok su kondukteri jos bili "kamuflirani", prilazi mi neka zena sa kesom pomorandzi i trazi kartu. Ja po navici vadim povlasticu, a unutra markica od proslog meseca, sa jos nekoliko starih. Proverim ja sve te stare markice i shvatim da je ona nova, vazeca, ostala na stolu kod kuce, nemam pojma zasto, jer bih uvek odmah upisala broj i stavila je u torbu. Nije bilo poente da se pravdam, nemam markicu, kraj price, ali posto je kontrolorka videla da sam zaista kupovala markice bar u prethodnih pola godine, procenila je da ipak govorim istinu i dala mi pomorandzu :)
(kaznu je ipak napisala)

Hansel Hansel 11:02 07.08.2011

Re: sad me podseti...

(kaznu je ipak napisala)

Jesu pravila pravila, ali ipak .

Uopšte je taj sistem legitimisanja prilično bezvezan - šta ako se zaboravi povlastica s markicom, ceo novčanik... Pa i sistem kupovine SAMO mesec za mesec, sa svim čekanjima u redovima i sl... Šta bi im falilo da kad se kupuje markica evidentiraju da je taj i taj / ta-ta kupio-la markicu za taj mesec, pa ako se desi da je čovek zaboravio, neka provere u bazi. Istina je da bi trebalo da se još civilizuju; a i dok god je sistem loš, uvek će se u tim nedostacima tražiti opravdanja.

Ja sam se pre nekoliko meseci bunio (entuzijazam me ne napušta ) zbog neredovnosti na jednoj liniji koja se poklapa sa ukidanjem otpravnika na terminusu. "Pa, znate, mi ćemo uvesti GPS praćenje vozila" - Pa, ukinite otpravnike kad to uvedete! - "Pa, u pravu ste..."

Onda, drugi put, čekamo na stanici dugo, u međuvremenu dva odjednom otišla ka krajnjoj stanici. A na našoj čekaju i - kontrolori. Namerno glasno prokomentarišem: "Kad bi i polaske neko kontrolisao, a ne smao putnike". Gospodin nije izdržao i okrenuo se prema meni: "Svi oni imaju svoje turaže!" - OK, ali zašto ih ne poštuju, evo čekamo već više od 10 minuta, a tri su otišla ka terminusu, od toga dva zajedno. Nije imao komentar.
zilikaka zilikaka 11:11 07.08.2011

Re: sad me podseti...

a tri su otišla ka terminusu, od toga dva zajedno.


Toga se dobro sećam još iz studentskih dana.

Na početnoj ih ima po dva-tri, često i više.

Onda kad kreću, opet kreću po dva-tri zajedno.

...posle mi objasnili da to šoferi sebi nameštali da pauzu provode zajedno
Uz to, uvek se smenjivali ko ide prvi, jer taj ima ozbiljnu gužvu, a drugi (a često i treći) voze polupazni.
Prst u uvo i teraaaaj.
Ponekad kad vide da su preterali, preteknu se u putu međusobno

Koliko eto čujem, tradiciju su održali
Hansel Hansel 12:13 07.08.2011

Re: sad me podseti...

Da, tzv. svadbe. Čim popusti kontrola, koriste priliku... A naročito kad je vreme najgore, da l' kiša da l' vrućina, da l' zimska košava... Najčešći izgovor - da je, kao, zakrčen saobraćaj, pa se sustižu, dokazano - najčešće nije tačan!
mlekac mlekac 06:09 08.08.2011

Znas sta je problem?

ZeMsko si, mlada i plava!

Jedna od omiljatih zabava mi je da posmatram kontrolore kad upadnu u BUS.

Prosto je neverovatno kako s vrata skeniraju situaciju i gotovo nikad ne maltretiraju potencijalno jace i krupnije.

Aaaa, jock!

Zakon samoodrzanja, valjda?

Jukie bi, kao biolog, to verovatno bolje objasnio, al' nepogresivo se, pravo s vrata, ustreme na mladji zemski svet, ili sitnije muskarce i mladje penzose!

Sve koji im deluju iole agresivnije nonsalantno previde...

Inace, moja fora, jos iz studentskih dana bila je da se pravim da ih ne vidim, a onda toliko dugo preturam po tasni trazeci novcanik, usput se izvinjavajuci sto ne mogu da ga nadjem, da na kraju odustanu.

Jednom sam, tako, zatrpala mucenika koji je sedeo pored mene gomilom papira, papirica, sminke, hemijskih, i bog te pita cega jos, sve u svemu jedno dve kile gluposti koje sam, jednu po jednu vadila iz tasne, dok ridzovan, konacno, nije digao ruke od jalova posle i otisao...

Sve u svemu - dobro ti nama dosla na blog!
fantomatsicna fantomatsicna 07:48 08.08.2011

Re: Znas sta je problem?

Mlekac vidim i ti pomno pratis situaciju u GSP:)Odlicna ti je analaiza
mlekac mlekac 09:49 08.08.2011

Re: Znas sta je problem?

fantomatsicna
Mlekac vidim i ti pomno pratis situaciju u GSP:)Odlicna ti je analaiza


Cista slucajnost, draga.

Ukapirala da Prestolonaslednik i njegova ekipa (svi oko metar i 90+) nit kupuju karte nit se ikad zale na ridzovane.

Pa ih jednom pitala, a oni me pogledali ko da sam sisla s uma - njima NIKAD ne traze kartu.

E, onda sam krenula da posmatram i ustanovila da podmladak ne laze. Cim je neko primetno krupniji i jaci (ili potencijalno naoruzana penzionerka - nikako ne vole babe sa cegerima punim svega i svacega), ridzovani ga uredno zaobilaze...
Martina Andjelković Martina Andjelković 11:52 08.08.2011

Snalazljivci

Drago mi je da jos neko analizira situaciju u GSP-u. Nisam usamljena. :)
zoja444 zoja444 12:46 08.08.2011

Re: Snalazljivci

Martina Andjelković
Drago mi je da jos neko analizira situaciju u GSP-u. Nisam usamljena. :)


izvini, sestro slatka, ali to nije poenta ove price, zar ne? poenta je u "48 sati VIP". kako si to uspela? posle samo jednog teksta? ovde neki, koliko sam shvatila, ne mogu godinama da dobiju ni autorsku opciju. u cemu je fora? mogu li neki "socni detalji"? sto ne rece da ti treba za CV i karijeru? niko se ne bi ljutio. a ne ovako, GSP, klime, 30 kazni, decko na drugom kraju grada, siromastvo, propast drzave, avioni, kamioni... (mi) ovce...

muka mi je, a nije GSP u pitanju. samo ti uzivaj u carima velegrada.

p.s. ako ce ti biti lakse, mrzecu sebe za 2 sata zbog ovog komentara. obicno okrenem glavu na drugu stranu. jbg, danas je taj dan kada je to jace od mene.
Martina Andjelković Martina Andjelković 13:02 08.08.2011

Re: Snalazljivci

Ljubomorica? :) Slatko. <3
zoja444 zoja444 13:17 08.08.2011

Re: Snalazljivci

Martina Andjelković
Ljubomorica? :) Slatko. <3


pre bi bila zavist i pakost, KAD bi bila. prosiri vidike. nije nam svima san da farbamo nokte i kosu u plavo i da zavodimo ridzovane u busu... kad si ovo vec spustila jednim potezom na licni nivo.

komentar i onako nije upucen tebi vec onima koji su ti dali VIP opciju. isti GSP. u cemu je razlika?
Jukie Jukie 15:47 08.08.2011

Re: Snalazljivci

zoja444

ovde neki, koliko sam shvatila, ne mogu godinama da dobiju ni autorsku opciju.

Hoću ja da imam autorsku opciju
moderator05 moderator05 16:34 08.08.2011

Re: Snalazljivci

zoja444
izvini, sestro slatka, ali to nije poenta ove price, zar ne? poenta je u "48 sati VIP". kako si to uspela? posle samo jednog teksta? ovde neki, koliko sam shvatila, ne mogu godinama da dobiju ni autorsku opciju. u cemu je fora?

Fora je u tome da ste Vi (svi) prilikom registracije morali da prihvatite "Pravila korišćenja", tkz. disclaimer, koji očigledno jeste prihvatili ali ga niste pročitali - tamo između ostalog piše i ovo: "Autorska opcija se dobija po pozivu B92.", pa Vas molim da se prvo upoznate sa onim što ste prilikom registrovanja na ovaj Blog prihvatili, a onda da se u skladu sa tim i ponašate.
zoja444 zoja444 16:43 08.08.2011

Re: Snalazljivci

"Autorska opcija se dobija po pozivu B92."


kako se zove taj B92? nije valjda u pitanju cela tv i radio? taj neko ima ime i prezime, zar ne?

da li se moji komentari na drugim blogovima, bez ikakvog objasnjenja, brisu kao "odmazda" za ove ovde?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana