Gost autor| Porodica| Region| Život

Moj djed je bio šuster

freehand RSS / 09.08.2011. u 20:24

Gost autor: Mirakulus

I moj pradjed je bio šuster a prabaka primalja. Kažu da je na prijelazu iz devetnaestog u dvadeseto stoljeće porodila svu djecu od slunja do Korenice. Moj je djed znao napraviti cipele i kad je imao 70 godina. cipele za baku koja je tada umirala od raka i nije ih živa obukla. Mozda joj je s tim cipelama htio produžiti život. Za prapradjeda ne znam što je bio niti za pradjedovu braću i sestre ne znam tko su i što su bili osim za jednoga koji je propio pola kuće pa je pradjedova obućarska radnja bila u jednoj polovini a u drugoj polovini je bila krčma kod Muže.

I pričali su za nekog šukunšukunšukundjeda koji je naselio to mjesto kad je oslobodjeno od Turaka i za to dobio 200 jutara zemlje. I imali su svoje groblje na kojem su pokapani i uvijek su bili uvažavani članovi zajednice carski oficiri neki i pukovnici isticali su se u bojevima jer je to mjesto bilo 7. kumpanija 3. Ogulinske regimente. Krvarili su i za austijskog cara a i za Napoleona. Pa opet za austrinjance. Jedno je vrijeme mojim predcima zapovjednik Sio stevan Šupljikac svojevremeno ađutant maršala Marmonta a poslije zapovjednik ogulinske regimente. Bilo je i učitelja i profesora i sudaca. Jednog stričevića od mog pradjeda ubili su kažu četnici 1935 godine nakon izbora. Bio je općinski bilježnik i ta smrt je odjeknula tim krajem jer je bio uvaženi stanovnik mjesta. Njegov sin je tada bio sudac u Gospiću a mlađeg sina su ranili kroz prozor u glavu. Sve me to kao malog nije puno zanimalo. Djedove priče slušao sam uzput i nisam im baš vjerovao. Ah 200 jutara u blizini plitvica ah pukovnici kapetani, majori. Sve su to bile priče i bajke za pred spavanje.

mirakulus.jpg?t=1312965221
 

Dok. Dok nisam došao u neke ozbiljnije godine i dok me te priče nisu počele zanimati. Tako sam malo po malo otkrivao kako ima u njima puno istine i tako dan danas potomci tog šukunšukunšukundjeda imaju preko 30 hektara zemlje u tom mjestu makar našeg prezimena tamo od 1968 više nema osim na groblju. I pronašao sam pradjedov grob i sad ga uređujem. No nisam pronašao nešto za mene važno. Nisam pronašao crkvene matične knjige. U katastru kao pomočnom izvoru za rodoslovna proučavanja imaju podatke tek od 1997 godine. Pa u čemu je problem pitate se vi? Zašto nema knjiga? Zašto nema katastra? Odgovor je vrlo jednostavan odnio ga Petar Zinaić zvani pepi negdje tijekom ili pred Oluju kolovoza 1995. iz Slunja gdje su bile pohranjene. I što bih ja sad htio? Pa ništa. Htio bih samo znati tko su mi predci koje je korijenje pušteno na granici Like i Korduna kako su se zvala pradjedova braća i sestre tko su im djeca da se upoznam sa rodbinom jer ove koje sam pronašao ima ih po cijelom svijetu. Da se okupimo i pokažemo kako nas još ima. Eto samo to. A za to mi nedostaje ono što je Pepi Zinaić ukrao i odnio u Srbiju a ne znam što će u 
Srbiji matice nekog sela s granice Korduna i Like?

Tagovi



Komentari (264)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 20:33 09.08.2011

Nagađam

Eto samo to. A za to mi nedostaje ono što je Pepi Zinaić ukrao i odnio u Srbiju a ne znam što će u
Srbiji matice nekog sela s granice Korduna i Like?


Čovek je verovatno mislio kad su nas onako izbrisali kao narod iz Ustava, neka makar u matičnim knjigama ostane trag da nas je bilo tamo
bluestar bluestar 20:37 09.08.2011

Mirakulus

Htio bih samo znati tko su mi predci


bas si me iznenadio, freehand:(, c,c,c,c
sesili sesili 20:40 09.08.2011

Nadam se...

iskreno se nadam da ćeš naći to što tražiš. Koreni su veoma važni, svima.
bluestar bluestar 20:42 09.08.2011

Re: Nadam se...

sesili
iskreno se nadam da ćeš naći to što tražiš. Koreni su veoma važni, svima.



ima sve podatke o familiji na spisku zarobljenih u blajburgu
freehand freehand 20:46 09.08.2011

Re: Nadam se...

bluestar
sesili
iskreno se nadam da ćeš naći to što tražiš. Koreni su veoma važni, svima.



ima sve podatke o familiji na spisku zarobljenih u blajburgu

To bi se ti baš radovao, ili ti je Zinaić (ko god da je) šapnuo?
sesili sesili 20:47 09.08.2011

Re: Nadam se...

Onda se nadam da nisam ispala MNOGO glupa! Ja, žena u godinama, ovako nešto shvatam ozbiljno. Neću više, tako mi moje šukunšukunbabe!
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:50 09.08.2011

Re: Nadam se...

E bluestar, pretera ga
I meni se cini da ima nesto u tekstu, nenapisano ali poprilicno jasno, osecam da tema nije bas tako licna kako se moze zakljuciti po ovome sto pise u redovima, ali ovaj tvoj komentar je lican na najruzniji nacin.
bluestar bluestar 20:54 09.08.2011

Re: Nadam se...

To bi se ti baš radovao, ili ti je Zinaić (ko god da je) šapnuo?



Petar Zinajic-Pepe je bio istaknuti partizanski borac slunjskog kraja, a narocitao se istakao u borbi protiv zaostalih ustasa, tkz. krizara, nakon sloma NDH.
freehand freehand 20:55 09.08.2011

Re: Nadam se...

hoochie coochie man
E bluestar, pretera ga
I meni se cini da ima nesto u tekstu, nenapisano ali poprilicno jasno, osecam da tema nije bas tako licna kako se moze zakljuciti po ovome sto pise u redovima, ali ovaj tvoj komentar je lican na najruzniji nacin.

Pa u tekstu ima podtekst, a ovo je blog na kome je dozvoljeno komentarisanje. Pa se možda priča odmota tako da i podtekst postane vidljiv. E sad, ako odmah krene od kama i vrba - teško da će se odmotati išta osim bodljikave žice.
A bih bio zahvalan ako je ikako moguće da to ovom prilikom preskočimo.

BTW - dužan sam jednu napomenu koju ću sad napisati kao poseban komentar, da bude vidljivija.
mirakulus mirakulus 01:58 10.08.2011

Re: Nadam se...

Petar Zinajic-Pepe je bio istaknuti partizanski borac slunjskog kraja, a narocitao se istakao u borbi protiv zaostalih ustasa, tkz. krizara, nakon sloma NDH.

Tako je. Prije Oluje odvezao je za Srbiju maticne knjige i jos stosta. No mogao bi priupitati tko je bila zena Pepe Zinaica. Mnogo bi ti bilo jasnije. Znas dugonosi pinokio.
predatortz predatortz 20:46 09.08.2011

Baš četnici?

Bilo je i učitelja i profesora i sudaca. Jednog stričevića od mog pradjeda ubili su kažu četnici 1935 godine nakon izbora. Bio je općinski bilježnik i ta smrt je odjeknula tim krajem jer je bio uvaženi stanovnik mjesta.


Ili je to zbirni izraz za sve Srbe u Hrvatskoj, pa ste nesvesno to i upotrebili u tekstu?

Naime, nije poznato da su pripadnici četničkog pokreta subverzivno delovali u Kraljevini Jugoslaviji.
freehand freehand 20:49 09.08.2011

Re: Baš četnici?

Naime, nije poznato da su pripadnici četničkog pokreta subverzivno delovali u Kraljevini Jugoslaviji.

Da, to sam se i ja pitao. Štaviše - ne znam da su četnici do '41 ikako delovali u Hrvatskoj.
mrale54 mrale54 21:05 09.08.2011

Re: Baš četnici?

Pa i Punisa ( koji ubi Stjepana Radica umesto odgovora na njegovo pitanje - koliko kosta ta srpska krv da mi hrvati platimo ! - je - verovatno bio cetnik ! )
Mislim , stvarno je izuzetno glupo ! Dajte coveku mogucnost da " upozna " svoje pretke ! ( ovi navodnici nisu ironija ! )
gedza.73 gedza.73 21:07 09.08.2011

Re: Baš četnici?

Štaviše - ne znam da su četnici do '41 ikako delovali u Hrvatskoj.

Retroaktivno?
gorran2 gorran2 21:11 09.08.2011

Re: Baš četnici?

freehand
Naime, nije poznato da su pripadnici četničkog pokreta subverzivno delovali u Kraljevini Jugoslaviji.

Da, to sam se i ja pitao. Štaviše - ne znam da su četnici do '41 ikako delovali u Hrvatskoj.

"Obraćajući se u siječnju 1936. posebnim letkom »Srbima - Seljacima«, Sava Kosanović, jedan od prvaka Samostalne demokratske stranke, isticao je da se u četničkim organizacijama u Hrvatskoj nalaze žandarmerijski povjerenici, koji su naoružani i zaštićeni od vlasti. Ti su događaji svakako unosili veliku nesigurnost u političku svakidašnjicu u Hrvatskoj, o čemu svjedoče i intervencije bana Savske banovine kod predsjednika vlade Milana Stojadinovića. Izražavajući nezadovoljstvo stvaranjem četničkih organizacija u Hrvatskoj, s opravdanjem da četnici u njoj nemaju tradicije, ban je upozoravao da su u toj organizaciji ljudi »po pravilu sumnjive prošlosti koji su često pod vidom svoga članstva u tim udruženjima vršili čine koji su bili upereni protiv lične i imovinske sigurnosti građana, a koji su isto tako bili u protivštini sa zakonom«...
četnička se organizacija u Hrvatskoj svodila na užu skupinu od nekoliko stotina fanatiziranih pristaša.
"
Fikreta Jelić-Butić. ĈETNICI U HRVATSKOJ 1941-1945

Čudna je bila situacija u kraljevini. Postojale su naoružane paravojne četničke grupe, a, nakon osnivanja banovine Hrvatske 1939, i Mačekove seoske straže, takođe naoružane.
gedza.73 gedza.73 21:30 09.08.2011

Re: Baš četnici?

U borbi protiv četničkog terora, organi NOP-a su ga u prvom redu u političkim akcijama nastojali razotkriti. U vezi sa situacijom u sjevernoj Dalmaciji, u proljeće 1943, Pokrajinski komitet je izvještavao Centralni komitet KPH ovim riječima: «Četnici vrše strahoviti teror i nad pravoslavnim stanovništvom. Pljačkaju, hapse, ubijaju, i odvode masovno ljude u njihov koncentracioni logor u Kosovo (kod Knina), koji je narod prozvao drugim Jasenovcem

Šta ti je objektivnost. Stručna ovo neka istoričarka.

Gorane, onako na preskok knjiga je šuplja ko šupalj zub.
Dr Fikreta Jelić-Butić je, ceneći dosadašnje radove i priloge o tako značajnoj i prema mnogočemu složenoj i interesantnoj problematici naše prošlosti, primerenim metodološkim pristupom, snažnom naučnom argumentacijom, laganim i jasnim stilom, korektno i principijelno uspela da dovede u sklad sve činioce pojave i stvori ne samo naučno utemeljeno, nego i vrlo pregledno i lako čitljivo analitičko delo


Čitaoci i korisnici ove knjige lako će se uveriti u to da autori nekih stranih publikacija, kao i nekih koje su se nedavno pojavile u nas (Saveznici i jugoslovenska ratna drama, na primer), nisu u pravu kada tvrde da je četnički pokret: bio »antifašistička organizacija«. Takvi radovi lišeni su svake objektivnosti, sadrže flagrantnu reviziju nama dobro poznatih političkih i vojnih stavova kolaboracionista upregnutih u nacifašističku mašineriju, što u nas opravdano iritira najšire društvene slojeve.



Dobra ti ova šusterka, slatko me nasmejala.
gorran2 gorran2 21:40 09.08.2011

Re: Baš četnici?

gedza.73
Fikreta
«Četnici vrše strahoviti teror i nad pravoslavnim stanovništvom. Pljačkaju, hapse, ubijaju, i odvode masovno ljude u njihov koncentracioni logor u Kosovo (kod Knina), koji je narod prozvao drugim Jasenovcem

Šta ti je objektivnost. Stručna ovo neka istoričarka.
Gorane, onako na preskok knjiga je šuplja ko šupalj zub.
Dobra ti ova šusterka, slatko me nasmejala.

Ne znam šta da ti kažem. Ima ih koji vojvodu Momčila vole, ima koji ne vole.
O tom Momčilovom "koncentracionom logoru", zatvoru, ili šta je već bilo, ima i kod Jove Popovića:

Jovo Popović, Marko Lolić, Branko Latas: POP IZDAJE (vojvoda Momčilo Đujić). strana 247: »Drugi Jasenovac« na Kosovu.

Upoređivanje sa Jasenovcem je svakako preterano, ali i ovo što piše Đuretić (Saveznici i jugoslovenska ratna drama) je dosta niskog kvaliteta.
milisav68 milisav68 22:03 09.08.2011

Re: Baš četnici?

gorran2

Čudna je bila situacija u kraljevini. Postojale su naoružane paravojne četničke grupe, a, nakon osnivanja banovine Hrvatske 1939, i Mačekove seoske straže, takođe naoružane.

Bilo je sukoba i pre toga.

U poslednje vrijeme počinje da se širi osobito u Lici i Sjevernoj Dalmaciji ustaški pokret protiv srpskih okupatorskih vlasti. Bilo je više sukoba između naoružanih ustaša i žandara. Među Šibenikom i Benkovcem ustaše su digli u zrak četiri žandarske kasarne. U sukobima u Lici zarobili su ustaše 5 žandara i odveli ih sa sobom kao taoce. Vlada je, da uguši pokret, proglasila opsadno stanje u tim krajevima, poslala tamo 1400 žandara, tri bataljona vojske, dva kavalerijska odreda strojnih pušaka (mitraljeza) i jednu brdsku bateriju. Osim toga su poslati neregularni odredi tako zvane "Narodne odbrane" Koste Pećanca (srpski komite)...
Komunistička partija pozdravlja ustaški pokret ličkih i dalmatinskih seljaka i stavlja se potpuno na njihovu stranu. Dužnost je svih komunističkih organizacija i svakog komuniste da taj pokret potpomognu, organizuju i predvode. U isto vrijeme, Komunistička partija ukazuje na dosadašnje nedostatke i pogreške u tom pokretu, koje se razjašnjavaju tim da u pokretu dosada znatan uticaj imaju hrvatski fašistički elementi (Pavelić-Perčić), kojima nije u interesu da protiv velikosrpske vojno-fašističke diktature razvijaju jedan lički masovni pokret, jer se boje da bi se takav pokret okrenuo ne samo protiv diktature nego i protiv njih i njihovih italijanskih gospodara. Zbog toga se oni ograničavaju na akcije malih odreda i metode individualnog terora.


glasilo Komunističke partije Jugoslavije, "Proleter", u broju 28 iz 1932. godine

Ima i slika lista, al me nešto zeza imagefre, pa ne mogu da je ubacim, al može da se nadje uz pomoć gugla.

gorran2 gorran2 22:14 09.08.2011

Re: Baš četnici?

Jeste.
Bio je i onaj ustaški "Velebitski ustanak" 1932, pa oni crnogorski zelenaši, zatim neke gužve u Makedoniji, a pucalo se na demonstrante bogami i u sred Beograda.

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:09 09.08.2011

Re: Baš četnici?

gorran2
Jeste.
Bio je i onaj ustaški "Velebitski ustanak" 1932, pa oni crnogorski zelenaši, zatim neke gužve u Makedoniji, a pucalo se na demonstrante bogami i u sred Beograda.


Majkumu, na podršku ustaškom pokretu, uzvraća se studentskim demostracijama?

Nego, Gorrane2, koje su nadležnosti banovine u Kraljevini Jugoslaviji?
mirakulus mirakulus 02:01 10.08.2011

Re: Baš četnici?

Ili je to zbirni izraz za sve Srbe u Hrvatskoj, pa ste nesvesno to i upotrebili u tekstu?

Naime, nije poznato da su pripadnici četničkog pokreta subverzivno delovali u Kraljevini Jugoslaviji.

Nisi upoznat. No za potkrijepu izrecenog novinski clanak. Tada se jos nije znalo tko su ubojice.
paki_i_paki paki_i_paki 06:13 10.08.2011

Re: Baš četnici?

Da, to sam se i ja pitao. Štaviše - ne znam da su četnici do '41 ikako delovali u Hrvatskoj.

DA , bili su uglavnom okupljeni oko JRZ, ali i HSS su imali svoje "oružništvo" iz kojeg je regrutiran veliki deo "NDH vojnice"
predatortz predatortz 08:48 10.08.2011

Re: Baš četnici?


Nisi upoznat. No za potkrijepu izrecenog novinski clanak. Tada se jos nije znalo tko su ubojice.


Da, iz članka se to definitivno ne vidi. Imaš li neki u kom piše da su ga ubili četnici?
mirakulus mirakulus 09:00 10.08.2011

Re: Baš četnici?

Da, iz članka se to definitivno ne vidi. Imaš li neki u kom piše da su ga ubili četnici?

Nema članak ali ima knjiga Z. Dizdar - M. Sobolevski: Prešućivani četnički zločini u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini 1941. - 1945. Primjer predratnog terora nadalje Žrtvoslov slunjskoga kotara -poginuli i ubijeni hrvatski vojnici i civili Drugoga svjetskog rata i poraća takodjer kao primjer predratnog nasilja, nadalje razgovor sa suvremenicima dogadjaja, razgovor u mojoj obitelji i treba li jos?
koksy koksy 11:04 10.08.2011

Re: Baš četnici?

gorran:
Upoređivanje sa Jasenovcem je svakako preterano, ali i ovo što piše Đuretić (Saveznici i jugoslovenska ratna drama) je dosta niskog kvaliteta.


Mogu li na osnovu ovoga da zaključim kako smatraš da je onda i ovo što si nam predočio kao referencu takođe "dosta niskog kvaliteta"?
gorran2 gorran2 11:31 10.08.2011

Re: Baš četnici?

Mogu li na osnovu ovoga da zaključim kako smatraš

Ne pitaš valjda mene za dozvolu šta ćeš zaključiti
I ti prikazi (Fikreta, Jovo Popović...) imaju svojih slabosti.
janeznam janeznam 20:48 09.08.2011

???

Znam sta je odn. ko je suster ali prvi put cujem za rec primalja! Sta je tvoja prabaka zapravo radila?
predatortz predatortz 20:50 09.08.2011

Re: ???

janeznam
Znam sta je odn. ko je suster ali prvi put cujem za rec primalja! Sta je tvoja prabaka zapravo radila?



Babica, pretpostavljam. Žena koja vrši porođaj. Izraz se koristi i u nekim delovima Bosne.
gorran2 gorran2 20:50 09.08.2011

Re: ???

Babica.
ivana23 ivana23 20:53 09.08.2011

Re: ???

janeznam
Znam sta je odn. ko je suster ali prvi put cujem za rec primalja! Sta je tvoja prabaka zapravo radila?


Kao seoska (nije pezorativno) babica.
janeznam janeznam 20:57 09.08.2011

Re: ???


Babica, pretpostavljam. Žena koja vrši porođaj.


Jasno. A jasno mi je sto su zapeli i dogovori oko maticnih knjiga izmedju Srbije i Kosova jer eto sta ima za posledicu kada iste nestanu!
mirakulus mirakulus 02:03 10.08.2011

Re: ???

Znam sta je odn. ko je suster ali prvi put cujem za rec primalja! Sta je tvoja prabaka zapravo radila?

Poradjala je djecu od Slunja do Korenice.
paki_i_paki paki_i_paki 14:22 10.08.2011

Re: ???

Kao seoska (nije pezorativno) babica.

ne seoska , tako se i danas zove sestra u bolnici ( akušerka)
gorran2 gorran2 20:50 09.08.2011

Porodične istorije

Živopisne, pune detalja, dragocenih odlomaka koji pomažu da rekonstruišemo prošlost.
I sadašnjost.
Da integrišemo vlastiti identitet.
Nigde toliko jezgrovite istine.
I toliko laži.
Jer, to je kao neka vrsta autobiografije.
Samo još mnogo puta "prilagođena", provučena kroz mnogo slojeva prenošenja, gluvih telefona, sećanja.
Zaborava.
Prilagođavanja.
Celu istinu o meni teško ćeš naći u onome kako ću ti ja sam sebe opisati - ali mnogo će ti pomoći, ukoliko obezbediš i par pogleda na mene sa strane.

Ipak, takvi doživljaji sebe, vlastite prošlosti, i sadašnjosti, uz mnoštvo drugih, istih, sličnih - a ujedno protivrečnih i neuklopljivih - sačinjava mrežu, subjektivnu dimenziju stvarnosti.

A ta mreža puna je rupa.
Da li će preovladati interesovanje za druge?
Saosećanje?
Ili protivrečnosti, revanšizam i antagonizam?

U svakom slučaju, verujem da je dobro, zanimljivo i lekovito da se te porodične istorije izgovore, ekspliciraju i učine dostupnim.
mirakulus mirakulus 02:25 10.08.2011

Re: Porodične istorije

Živopisne, pune detalja, dragocenih odlomaka koji pomažu da rekonstruišemo prošlost.
I sadašnjost.
Da integrišemo vlastiti identitet.
Nigde toliko jezgrovite istine.
I toliko laži.

S takvim stavom sam krenuo u istrazivanje. Pokazalo se kako je veci dio prica istinit.
U svakom slučaju, verujem da je dobro, zanimljivo i lekovito da se te porodične istorije izgovore, ekspliciraju i učine dostupnim.

Ucimo velike povijesti naroda i bitaka a zaboravljamo na povijesti sebe i svojih predaka koji su utkani u te velike povijesti. Tako je taj koji je naselio mjesto (btw mjesto je osvojeno od turaka prilicno kasno 1789 a turci su ga ponovno zauzeli 1809 da bi marsal Marmon 1810 potjerao turke sve do Bihaca i dobio odstetu za unisteno. To austrijsko osvajanje priznato je Svistovskim mirom 1791. Sam car je obisao podrucje i odlikovao vojnike). Tako je taj moj vjerojatni predak bio ranjen u Italiji 1799 kad je u jednom danu poginulo i bilo ranjenih oko 800 iz 3. Ogulinske narodne pjesacke regimente 1. bataljona pod zapovjednistvom majora Stevana Mamule.
gedza.73 gedza.73 20:54 09.08.2011

Da pošaljemo komentar

Nisam pronašao crkvene matične knjige.

Neki partizani su spaljivali crkvene knjige. Neki drugi su spaljivali crkve, sa sve knjigama i ljudima u njima.
Teško je posle bilo pronaći pretke.
Krvarili su i za austijskog cara a i za Napoleona. Pa opet za austrinjance.

Jednog stričevića od mog pradjeda ubili su kažu četnici 1935 godine nakon izbora

Da nije neko u tim ćetnicima bio mačvanin ili sremac pa se prisetio 'herojskih' isticanja austrijskih 'vojnika'?
Da se okupimo i pokažemo kako nas još ima. Eto samo to. A za to mi nedostaje ono što je Pepi Zinaić ukrao i odnio u Srbiju a ne znam što će u
Srbiji matice nekog sela s granice Korduna i Like?

Šta ti je lopovska krv. Iz čistog mira taj Pepi pred herojsku oluju ukrade crkvene kjnige i pobegne u Srbiju. Sad vi da mu pokradete svu nepokretnu imovinu čisto da budete egal.
Tante za bupe.
bluestar bluestar 21:11 09.08.2011

Re: Da pošaljemo komentar

Šta ti je lopovska krv. Iz čistog mira taj Pepi pred herojsku oluju ukrade crkvene kjnige i pobegne u Srbiju. Sad vi da mu pokradete svu nepokretnu imovinu čisto da budete egal.
Tante za bupe.



sto je najsmesnije, covek je imao u to vreme preko 80 godina. boli njih pokojni zinajic, on je bio u onom ratu terminator za ustase. malo ih je prezivelo susret sa njim. mislim da su hrvatski ustasoidi, poput onog primitivnog ministra odbrane suska, hteli da mu sude za ratne zlocine pocinjene u drugom svetskom ratu. ej, ratne zlocine, zbog likvidacija ustaske bande. pa sta su nakon jasenovca i svih ostalih logora u kojima su klali i ubijali srbe, ocekivali? mozda milost?
gorran2 gorran2 21:21 09.08.2011

Re: Da pošaljemo komentar

Neki partizani su spaljivali crkvene knjige.

Pitao sam jednog o onom paljenju opštinskih knjiga. Kaže, spaljivani su mobilizacijski spiskovi koji su mogle poslužiti za kontrolu stanovništva, i kojekakve evidencije vršidbe i sličnih zajedničkih radova, koji su mogli poslužiti za rekviziciju žita.

Predrag J. Marković kaže da su spaljivane evidencije o dugovima seljaka, koji su bili prezaduženi, i da to ima neke veze sa revolucijom.
Neki drugi su spaljivali crkve, sa sve knjigama i ljudima u njima.

Partizani? Ovo je zanimljivo otkriće. Gde i kad je to bilo?
freehand freehand 21:24 09.08.2011

Re: Da pošaljemo komentar

Partizani? Ovo je zanimljivo otkriće. Gde i kad je to bilo?

Obrati pažnju na "neki drugi". I da je Gedza to napisao.
Pa pogađaj još jednom.
I nemoj, molim te, da tražiš potpitanje.
mirakulus mirakulus 04:54 10.08.2011

Re: Da pošaljemo komentar

Da nije neko u tim ćetnicima bio mačvanin ili sremac pa se prisetio 'herojskih' isticanja austrijskih 'vojnika'?

Nije. Iz jednog susjednog sela. Nisu se na Kordun doseljavali iz Macve.
mirakulus mirakulus 11:16 10.08.2011

Re: Da pošaljemo komentar

Da nije neko u tim ćetnicima bio mačvanin ili sremac pa se prisetio 'herojskih' isticanja austrijskih 'vojnika'?

Iznenadio bi se u nekim detaljima. Hint uzmi memoare Gojka Nikolisa Korijeni, stablo pavetina i pogledaj storiju o Nikoli Vujcicu zvanom sudjuk i o karlovackoj mislim da je 96. regimenti.
yugaya yugaya 20:57 09.08.2011

matične knjige Lika

Postavila mi je slično pitanje rođakinja iz Amerige. Ja joj rekla da su se preprepre tamo pisale samo crkvene matične knjige. I ponekad austrougarski popis. Poslala je u manastir u centru eparhije koji su naši čukunčukunčukundedovi zajedničkog prezimena sazidali i upisali se u ktitore.

Guess what?

Odnete 1941. za Zagreb i eno ih u Nacionalnom Arhivu. One poneke što nisu popalili Pepiji ondašnji.

Bilo nešto dokumenata ostalo u parohijskom domu koji je "planuo" tokom Oluje.

Ps. moj deda je bio bezecovan da bude šnajder, poslalo ga da bude šegrt u Zagreb, tamo ga gazda "posvojio" pa mu dao novac da ide dalje na škole jer mu zanat nije išao od ruke.





shumska shumska 07:41 10.08.2011

Re: matične knjige Lika

Bilo nešto dokumenata ostalo u parohijskom domu koji je "planuo" tokom Oluje.

pa kad su već goreli ljudi, kuće - neko se mudro dosetio da bar ne izgore pisani tragovi o nečijem postojanju...
no izgleda će biti potrebne još godine i godine - da se sve ono što se tom narodu dole desilo tokom ovog rata - sazna, shvati, razume.
ako je jednom gradonačelniku knina tijekom ratnog doba bilo potrebno više od 15 godina da sramežljivo kaže kako su srbi u hrvatskoj ipak etnički zbrisani sa hrvatske zemlje - kako da bude jasno bilo šta nekom "običnom" ovdašnjem stanovniku?
izgleda je srbe iz krajine poslednji voleo ferdinand prvi, tako neki izvori kažu. dok su branili onu tamo zemlju od turaka - bili su rado viđeni, pozivani čak. sa statusom slobodnih ljudi, izazivali su zavist kod podređenih hrvatskih kmetova, purgera - seljaka. i kao dobri ratnici i vojnici tu poziciju su plaćali životom.
tuđman ih je oterao, ondašnje rukovodstvo rsk sludelo i poigralo se njima (da bi navatirali svoje guzice, danas ne vidim da je raškovićevoj ćerki nešto loše, evo i drago ima dvostruko državljanstvo --- mi stoka sitnog zuba smo najebali (naše dedebabe u stvari), ove ratne face - ne)sloba ih liferovao na kosovo recimo, a srpski policajci na granici im prodavali naftu (za traktore na kojima su bežali) po viiiisoookoj ceni, dok su im ljubazne srbijanske domaćice tada prodavale vodu....
freehand freehand 21:02 09.08.2011

NAPOMENA

Es wird bekannt gegeben:

Molim komentatore i Mirakulusa da mi oproste što nisam od sinoć stigao da ovaj tekst postavim, te ni gosta-autora nisam na vreme obavestio kada će tekst osvanuti na blogu.
Zato prosim sve komentatore da imaju u vidu da Mirakulusovo nepojavljivanje nije posledica njegove nezainteresovanosti već moje dezorganizacije..
Te da i komentare tome upodobe, dok se gazda ne pojavi.
predatortz predatortz 21:06 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Čemu ovo lamentiranje? Mislim na ceo blog.
freehand freehand 21:09 09.08.2011

Re: NAPOMENA

predatortz
Čemu ovo lamentiranje? Mislim na ceo blog.

Misliš na tekst ili na tekst i komentare?
Za tekst će ti reći autor čim se pojavi; što se komentara tiče - svako ima svoj razlog.
Ja bih rekao da je ovo nekakav nastavak Dragovog bloga kome sam se ja iz objektivnih razloga (opet me streljao dušmanin!) bio sprečen priključiti
A tako ste se lepo igrali četnika i ustaša...
milisav68 milisav68 21:13 09.08.2011

Re: NAPOMENA

freehand
Es wird bekannt gegeben:

Molim komentatore i Mirakulusa da mi oproste što nisam od sinoć stigao da ovaj tekst postavim, te ni gosta-autora nisam na vreme obavestio kada će tekst osvanuti na blogu.
Zato molim sve komentatore da imaju u vidu da Mirakulusovo nepojavljivanje nije posledica njegove nezainteresovanosti već moje dezorganizacije..
Te da i komentare tome upodobe, dok se gazda ne pojavi.

Eto, tipično četničko ponašanje.
Kod partizana se ovo ne bi desilo.
predatortz predatortz 21:16 09.08.2011

Re: NAPOMENA

A tako ste se lepo igrali četnika i ustaša...


Ja nisam. Mene je Dragec streljao posle par komentara. Ima tome više od godine.
freehand freehand 21:17 09.08.2011

Re: NAPOMENA

milisav68
freehand
Es wird bekannt gegeben:

Molim komentatore i Mirakulusa da mi oproste što nisam od sinoć stigao da ovaj tekst postavim, te ni gosta-autora nisam na vreme obavestio kada će tekst osvanuti na blogu.
Zato molim sve komentatore da imaju u vidu da Mirakulusovo nepojavljivanje nije posledica njegove nezainteresovanosti već moje dezorganizacije..
Te da i komentare tome upodobe, dok se gazda ne pojavi.

Eto, tipično četničko ponašanje.
Kod partizana se ovo ne bi desilo.

Da objave?
Ili da ne obaveste?
bluestar bluestar 21:22 09.08.2011

Re: NAPOMENA

freehand
predatortz
Čemu ovo lamentiranje? Mislim na ceo blog.

Misliš na tekst ili na tekst i komentare?
Za tekst će ti reći autor čim se pojavi; što se komentara tiče - svako ima svoj razlog.
Ja bih rekao da je ovo nekakav nastavak Dragovog bloga kome sam se ja iz objektivnih razloga (opet me streljao dušmanin!) bio sprečen priključiti
A tako ste se lepo igrali četnika i ustaša...


Trebao si se ipak posluziti sa prijateljem koji se zove google. Pa bi saznao ko je bio Petar Zinajic. Ovaj nesrecnik ti uvalio kukavicje jaje Drugi put se ipak spremi ako nekog pozoves da ti bude gost autor.
milisav68 milisav68 21:25 09.08.2011

Re: NAPOMENA

freehand
milisav68
freehand
Es wird bekannt gegeben:

Molim komentatore i Mirakulusa da mi oproste što nisam od sinoć stigao da ovaj tekst postavim, te ni gosta-autora nisam na vreme obavestio kada će tekst osvanuti na blogu.
Zato molim sve komentatore da imaju u vidu da Mirakulusovo nepojavljivanje nije posledica njegove nezainteresovanosti već moje dezorganizacije..
Te da i komentare tome upodobe, dok se gazda ne pojavi.

Eto, tipično četničko ponašanje.
Kod partizana se ovo ne bi desilo.

Da objave?
Ili da ne obaveste?

Pa da objave, a da ne obaveste.

freehand freehand 21:30 09.08.2011

Re: NAPOMENA

bluestar
freehand
predatortz
Čemu ovo lamentiranje? Mislim na ceo blog.

Misliš na tekst ili na tekst i komentare?
Za tekst će ti reći autor čim se pojavi; što se komentara tiče - svako ima svoj razlog.
Ja bih rekao da je ovo nekakav nastavak Dragovog bloga kome sam se ja iz objektivnih razloga (opet me streljao dušmanin!) bio sprečen priključiti
A tako ste se lepo igrali četnika i ustaša...


Trebao si se ipak posluziti sa prijateljem koji se zove google. Pa bi saznao ko je bio Petar Zinajic. Ovaj nesrecnik ti uvalio kukavicje jaje Drugi put se ipak spremi ako nekog pozoves da ti bude gost autor.

Slušaj, Bluestar, koliko vidim i ovo sa Šiptarima ide u smeru dogovora oko matičnih knjiga. Zašto ne bi i Mirakulus došao do svog porodičnog stabla?
A to što je Pepo Zinaić bio likvidator ustaša i dalje ne znači da je bio arhangel. Znaš, deda moje žene je isto bio neki qrac lički u to vreme, pa se zgađen iz priče izvukao već negde u maju '45, i utekao u minere na železnici. Ne na Dedinje.
krkar krkar 21:52 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Čemu ovo lamentiranje? Mislim na ceo blog.


Ne pada sneg da zaveje breg - već da se pokažu prirodne fašističke tendencije određenih veljesrbskih Prekodrinaca. Koji se jesu naselili u Srbiju i prodaju se za de-šumizovane demokrate ali izbija, izbija...

Uostalom, šta ima tamo neki Hrvat da piše na blogu? Ma šta ima Hrvat da bude pismen? Ko im je uopšte dozvolio da uče slova?

Papa Nemac, masoni i Bilderberg, zna se.

Plus ça change...
freehand freehand 21:57 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Mene je Dragec streljao posle par komentara.

Ček, bre... Ti si onaj dve rake niz aleju što hrče, prdi i vascelu noć vlče "Juriš!"!?
predatortz predatortz 21:58 09.08.2011

Re: NAPOMENA

krkar
Čemu ovo lamentiranje? Mislim na ceo blog.


Ne pada sneg da zaveje breg - već da se pokažu prirodne fašističke tendencije određenih veljesrbskih Prekodrinaca. Koji se jesu naselili u Srbiju i prodaju se za de-šumizovane demokrate ali izbija, izbija...

Uostalom, šta ima tamo neki Hrvat da piše na blogu? Ma šta ima Hrvat da bude pismen? Ko im je uopšte dozvolio da uče slova?

Papa Nemac, masoni i Bilderberg, zna se.

Plus ça change...


Sem da si nepristojan, mislim i da si poremećen. Zaslepljen nekom, tebi znanom, mržnjom.
Nek' si ti nama živ i zdrav...
freehand freehand 22:00 09.08.2011

Re: NAPOMENA

već da se pokažu prirodne fašističke tendencije određenih veljesrbskih Prekodrinaca.

Dočim je s ovu stranu Drine to bila stvar vaspitanja i obrazovanja?
Da ne preteruješ ti malo, Krkare?
predatortz predatortz 22:02 09.08.2011

Re: NAPOMENA


Dočim je s ovu stranu Drine to bila stvar vaspitanja i obrazovanja?


Krkar je Prekodrinac. Samo se on toga stidi. Jbga, ta činjenica će mu do groba biti zapisana u krštenici, ličnoj karti...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:05 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Uostalom, šta ima tamo neki Hrvat da piše na blogu?

E Krkar mislim na meni neces slicno reci jer sam u prethodnom komentaru "branio Hrvata" A ako i kazes bice besmisleno
Dakle Hrvat (ti si ga tako prvi oslovio) ne samo da sme nego i treba i veoma mije drago sto pise (najiskrenije)
Posto smo se to dogovorili hajde da vidimo kako to Hrvat pise.
Kaze:

što će u
Srbiji matice nekog sela s granice Korduna i Like?

Matice su,pretpostavljam,maticne knjige.
Znaci Hrvatu nije jasno, pita se, cudi se sta ce knjige sa Korduna i Like u Srbiji ali nikako da se zapita sta ce Srbi sa Korduna i Like u Srbiji. To mu je valjda normalno i razumljivo?
blogovatelj blogovatelj 22:12 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Ne pada sneg da zaveje breg - već da se pokažu prirodne fašističke tendencije određenih veljesrbskih Prekodrinaca. Koji se jesu naselili u Srbiju i prodaju se za de-šumizovane demokrate ali izbija, izbija...


Serem ti se u argumente, da se izrazim tvojim recnikom, koji sa blagoslovom moderacije koristis ovim stazama.
Bas me zanima da li ce da obrisu ovaj moj komentar. Znam da fri nece...
krkar krkar 22:19 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Znaci Hrvatu nije jasno, pita se, cudi se sta ce knjige sa Korduna i Like u Srbiji ali nikako da se zapita sta ce Srbi sa Korduna i Like u Srbiji. To mu je valjda normalno i razumljivo?


Vrlo je neukusno da se mi ovde prepucavamo na blogu preko živih ljudi i ljudskih sudbina. Ali, kad smo već počeli:

Nisu svi Srbi sa Korduna i iz Like u Srbiji. Neki ni mrdali nisu. Drugi su se vratili, ako ne za stalno a ono bar da obnove kuće o trošku hrvatske države.

Ali sve matične knjige su u Srbiji.

krkar krkar 22:22 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Serem ti se u argumente, da se izrazim tvojim recnikom, koji sa blagoslovom moderacije koristis ovim stazama.


Oh, niko i ništa se otvorio da sva kultura iz njega izađe.

Neka, neka, da si ti nama živ i zdrav. Gastarbajterska je tuga pregolema.
gedza.73 gedza.73 22:32 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Eee, krkar, stvarno ponekad budeš sisa od čoveka.
Drugi su se vratili, ako ne za stalno a ono bar da obnove kuće o trošku hrvatske države.

Odakle su oni pošli, čiji ih je trošak naterao na polazak, i što su oni uopšte pošli?

Pitanje uopšte nije neukusno već vrlo jednostavno
Znaci Hrvatu nije jasno, pita se, cudi se sta ce knjige sa Korduna i Like u Srbiji ali nikako da se zapita sta ce Srbi sa Korduna i Like u Srbiji. To mu je valjda normalno i razumljivo?


Krkar
Gastarbajterska je tuga pregolema.

Ako sam ja dobro razumeo Predatroz je izbegao iz Hrvatske i sad živi u Srbiji.
A ako sam dobro razumeo tvoj komentar njemu onda je tvoj odgovor nešto najdrskije, najbezobraznije i najneljudskije što sam pročitao na ovom blogu.

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:37 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Neki ni mrdali nisu. Drugi su se vratili


Verujem da znas i konkretne cifre i procente. Kakav je etnicki odnos stanovnistva na tim prostorima bio a kakav je sad. Izraz "neki ni mrdali nisu" kao da namerno skriva.
Zanimnjivo pitanje je i tih maticne knjiga i gde im je mesto. Da li one pripadaju teritoriji ili ljudima koji su u njih upisani?
Vredelo bi znati (ja ne znam) koga ima vise u tim knjigama, onih koji su ostali ili onih koji su otisli.
Ako neko mora bez njih da ostane da li treba da to bude vecina ili manjina.
predatortz predatortz 22:39 09.08.2011

Re: NAPOMENA


Ako sam ja dobro razumeo Predatroz je izbegao iz Hrvatske i sad živi u Srbiji.


Istine radi, predatortz nije izbegao iz Hrvatske. Predator je u Srbiju došao '96. nakon časne demobilizacije iz OS Republike Srpske .
To Krkaru bode oči. Otud i to njegovo stalno pominjanje šume,šumskih ljudi i sličnih oralno-fekalnih fraza ( krilaticu 'Republika Šumska' lansirala je sarajevska propagandna mašina devedesetih. Danas koriste je samo E novine, Krkar i Dnevni avaz).
krkar krkar 22:44 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Danas koriste je samo E novine, Krkar i Dnevni avaz).


Eto, drago mi je da osim Krkara još neko koristi mozak i ne zaboravlja kako je, na genocidu i etničkom čišćenju, nastala ta nakazna tvorevina.
predatortz predatortz 22:47 09.08.2011

Re: NAPOMENA

krkar
Danas koriste je samo E novine, Krkar i Dnevni avaz).


Eto, drago mi je da osim Krkara još neko koristi mozak i ne zaboravlja kako je, na genocidu i etničkom čišćenju, nastala ta nakazna tvorevina.


Da ne bude zabune, na ovaj komentar sam ti ja dao preporuku.
Čovek koji ima muda da se sam svrsta u koš sa čitaocima i komentatorima Dnevnog avaza, čovek koji koristi komesarski rečnik kao da je 43., zaslužuje preporuku.

Zna Milo iz koje će kuće savetnike da traži!
krkar krkar 22:47 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Vredelo bi znati (ja ne znam) koga ima vise u tim knjigama, onih koji su ostali ili onih koji su otisli.
Ako neko mora bez njih da ostane da li treba da to bude vecina ili manjina.


Ni ja ne znam.

A čak i ako je u opštem ludilu neko nekog kaznio oduzimanjem matičnih knjiga - zar nije došlo vreme da se bar kopije knjiga daju onima koji ih nemaju. U svim slučajevima, bez obzira na to ko je većina i manjina i ko je kome knjige uskratio i izuzeo?

Mislim da je to suština ovog bloga.
krkar krkar 22:49 09.08.2011

Re: NAPOMENA

A ako sam dobro razumeo tvoj komentar njemu onda je tvoj odgovor nešto najdrskije, najbezobraznije i najneljudskije što sam pročitao na ovom blogu.


Baš nisi dobro razumeo. Baš nisi ni razumeo na koga se citat odnosi.
freehand freehand 22:51 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Zanimnjivo pitanje je i tih maticne knjiga i gde im je mesto

Ako su crkvene knjige - crkva zna gde im je mesto.
Koliko znam sve ostalo pripada opštini iz koje potiče. ali je, opet, stvar politike i dogovra, jer rat i smutno vreme sve ispomešaju.
Pa je, na primer, i jedan obelisk iz Luksora na trgu Konkord u Parizu, a razne knjige iz raznih delova sveta poverene su na čuvanje Britiš mjuzeumu (dobrovoljno, jakako).
Elem, bude li Kosorka manje vikala Sig! Hajl! dižući ruku u smeru časnika u Hagu, a ovde bude manje pominjanja majke ustaške - za očekivati je da u narednih nekoliko godina dođe do nekakvog pomirenja, što bi podrazumevalo da se i te knjige, kao što su i slike i knjige iz Istočne Slavonijje, vrate u mesta iz kojih su odnete.
Ako tamo ima živih ljudi, to jest.
Pojava mikro filmova i skenera u novije vreme ionako ih čini više istorijskim i muzejskim nego praktičnim vrednostima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:51 09.08.2011

Re: NAPOMENA

A čak i ako je u opštem ludilu neko nekog kaznio oduzimanjem matičnih knjiga - zar nije došlo vreme da se bar kopije knjiga daju onima koji ih nemaju. U svim slučajevima, bez obzira na to ko je većina i manjina i ko je kome knjige uskratio i izuzeo?


Sa ovim se, naravno, apsolutno slazem. I to je, ili bi makar trebalo da bude, tema razgovora izmedju dve drzave.

Mislim da je to suština ovog bloga.


E sa ovim se ne slazem, ali hajde da sacekamo Mirakulusa pa da ga preslisamo? :)
maca22 maca22 22:51 09.08.2011

Re: NAPOMENA

krkar
Mislim da je to suština ovog bloga.

Ali si prosirio pricu i uveo mnoge teme.
Inace, gastarbajterska tuga je bila upucena blogovatelju sto se vidi iz citata.

A mene zanima ko to "nije mrdao" pred Olujom, ostao je i gde je sada?
krkar krkar 23:10 09.08.2011

Re: NAPOMENA

A mene zanima ko to "nije mrdao" pred Olujom, ostao je i gde je sada?


Kad si već mene pitala:

Izbeglištvo Srba iz "Krajine" vrlo je kompleksna tema. Veliki deo njih pošao je za vojskom. Mogu da ti citiram slučajeve koji se najbolje mogu opisati rečenicom 10 dana smo bežali i nisam znala gde mi je sin - srećom, on je bežao s vojskom pa je već treći dan stigao u Srbiju.

Organizacija i ideologija te tvorevine opredelili su i način vođenja rata, koji se, posle početnog šenlučenja na grbači profesionalne vojske (koja je čuvala Jugoslaviju proterujući i ubijajući jedne a naoružavajući i transportujući druge) svodio na lokalne rezerviste koji su čuvali neke lokalne linije - a često su i išli kući da donesu sebi vreću krompira i luka i tablu slanine jer je Vojsku Tvorevine uglavnom bolela patka da nekog snabdeva ili su lopovi sve pokrali pre nego što je stizalo do tih jadnika na frontu.

Kad su se pokrenuli političari, kad su se pokrenuli njihovi sinovi, žene, svastike i švalerke - narod je shavtio da Tvorevinu niko nema nameru da brani. Srbe je iz "Krajine" ispraznilo srpsko rukovodstvo - što direktnim naredbama za povlačenje - jer su verovali da će opštim egzodusom moći da trguju - što davanjem svetlog primera.

Da se ne lažemo - ni Tuđman ni većina Hrvatske i Hrvats u tom trenutku nisu žalili što su se Srbi iz "RSK" kao remetilački faktor samoočistili.

Nema koristi od razmatranja šta bi bilo kad bi bilo. Iako verujem da bi mnogo više Srba danas živelo u Hrvatskoj da nisu otišli ZA svojim političarima i ZA svojom vojskom 1995.

Plan Z-4 (za članove i simpatizere SRS: 3-4) odbili su Srbi a ne Hrvati.
yugaya yugaya 23:40 09.08.2011

Re: NAPOMENA

zar nije došlo vreme da se bar kopije knjiga daju onima koji ih nemaju.


Jeste.

Ako su crkvene knjige - crkva zna gde im je mesto.
Koliko znam sve ostalo pripada opštini iz koje potiče. ali je, opet, stvar politike i dogovra, jer rat i smutno vreme sve ispomešaju.


Iz manastira su tražili da im vrate makar kopije. Jok. Ima nešto kasnijih prepisa po opštinama i to je to.

Ako ubodete voljnog pisara desi se i da vam izdaju venčani list prababe i pradede sa praznim rubrikama za veroispovest i nacionalnost. A onda rođaka iz Amerike nabavi skenirane originale koje je prikupila njihova mormonska crkva (imaju nekakvu misiju, idu okolo po svetu i mikrofilmuju sve matične knjige) i ono prababa i pradeda lepo piše Srbi pravoslavci venčani u pravoslavnom hramu tom i tom, iz crkvenih knjiga broj taj i taj na osnovu kojih je i izdat novi izvod.

Fri izvinjavam se ako trolam, friško sam se cimala rođaki oko ovoga pa sam se uputila u detalje

talicni talicni 23:43 09.08.2011

Re: NAPOMENA

predatortz

Ako sam ja dobro razumeo Predatroz je izbegao iz Hrvatske i sad živi u Srbiji.


Istine radi, predatortz nije izbegao iz Hrvatske. Predator je u Srbiju došao '96. nakon časne demobilizacije iz OS Republike Srpske .
To Krkaru bode oči. Otud i to njegovo stalno pominjanje šume,šumskih ljudi i sličnih oralno-fekalnih fraza ( krilaticu 'Republika Šumska' lansirala je sarajevska propagandna mašina devedesetih. Danas koriste je samo E novine, Krkar i Dnevni avaz).


Vec si ti bio ovdje registrovan na blogu i banovan.

Nije najasnije ko ti je dozvolio da se ponovo registrujes pod drugim imenom i da nastavis po starom.
maca22 maca22 23:45 09.08.2011

Re: NAPOMENA

krkar

Plan Z-4 (za članove i simpatizere SRS: 3-4) odbili su Srbi a ne Hrvati.

Znad da su Srbi odbili plan "tri-cetiri", da Sloba uvek donosi odluke koje su najgore po sopstveni narod, da je njegovu politku lepo opisao "Deda Avram" - prvo neceemo, necemo, necemo, a onda skidamo gace.

Ali onda najzad, kada je vec tim doslo do Oluje, iz svega sto sam shvatila o Oluji, ko je tih dana zaostao, bio je ubijen, se spaljeno i pokradeno. Zato pitam da li je iko ostao u Oluji, a da mu se nista nije desilo.
freehand freehand 23:50 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Vec si ti bio ovdje registrovan na blogu i banovan.

Nije najasnije ko ti je dozvolio da se ponovo registrujes pod drugim imenom i da nastavis po starom.

A jesi ti opet kliknuo na "Obavesti moderatora"?
Potrudi se malo, možda ga i banuju ponovo.
krkar krkar 23:54 09.08.2011

Re: NAPOMENA

Ali onda najzad, kada je vec tim doslo do Oluje, iz svega sto sam shvatila o Oluji, ko je tih dana zaostao, bio je ubijen, se spaljeno i pokradeno. Zato pitam da li je iko ostao u Oluji, a da mu se nista nije desilo.


Jeste.

Istini za volju, u samoj vojnoj akciji gotovo da i nije bilo ubijanja civila. Civile su ubojali drugopozivci i bašibozuk nakon što je regularna vojska prošla. Stoka koje je odlazila da plačka, skida štokove od vrata i ubija babe. Regularna vojska nije se baš pretrgla da ih u tome spreči ali - većinom nije ubijala.

Ubistva su se uglavnom dešavala po izolovanim selima, brdsko-planinskim vukojebinama. Što svakako nije opravdanje ali jeste bar objašnjenje. U većim mestima Srbi su ostali u daleko većem broju, što je sve i prirodno i razumljivo.

I da dodam da većinu zagrebačkih, riječkih, pulskih itd. Srba kroz ceo rat niko nije ni ubio ni proterao. Ali jako je zgodno to ne spominjati ili sasvim negirati. Samo, tim laganjem i prećutkivanjem krajiški Srbi sami su od sebe napravili montanjarsko-ruralne marginalce. Urbana inteligencija nije im valjala jer nije htela da duva u fašističke diple niti je bila oduševljena da se podvrgne vođstvu saobraćajnih milicionera, magacionera i traktorista.
milisav68 milisav68 00:20 10.08.2011

Re: NAPOMENA

I da dodam da većinu zagrebačkih, riječkih, pulskih itd. Srba kroz ceo rat niko nije ni ubio ni proterao.

Heh, kako baš nadje Istru za primer.
Tamo je HDZ imao manje glasova nego Šećeroski.
Redoviti višestranački izbori za lokalnu samoupravu, tj. općinska i gradska vijeća, održani su 1993., 1997. i 2001; Broj osvojenih vijećničkih mjesta bio je sljedeći:
blogovatelj blogovatelj 02:35 10.08.2011

Re: NAPOMENA

Oh, niko i ništa se otvorio da sva kultura iz njega izađe.


Opet nisi razumeo, to nije moja kultura, to je tvoja kultura.
To je jezik tebi svojstven, ja sam ga samo upotrebio, ne bih li ti olaksao razumevanje, posto vidim da takav jezik razumes.
Nek si i ti nama ziv i zdrav.
A ovo za gastarbajtere, malo sam glup, pa nisam ukapirao.
bluestar bluestar 05:58 10.08.2011

Re: NAPOMENA

krkar
Civile su ubojali drugopozivci i bašibozuk nakon što je regularna vojska prošla. Stoka koje je odlazila da plačka, skida štokove od vrata i ubija babe.



krkar, tebi covek moze svasta zameriti, ali niko ti ne moze reci da si povrsan ili glup. a na ovom blogu kao da se pravis naivan. ne razumem razlog? zlocin u gruborima nisu pocinili nikakvi lokalni kokosari koji skidaju vrata i stokove ili kradu prsute, nego profesionalci, pripadnici Specijalne policije, najelitnije jedinice hrvatskih oruzanih snaga, koja je isla tamo gde je najteze (velebit). masakr se dogodio van bilo kakvih borbenih aktivnosti: rat u krajini je, vec davno bio zavrsen. zbog tog zlocina je po komandnoj odgovornosti osudjen mladen markac, a petorica specijalaca su trenutno u remetincu.



krkar krkar 06:27 10.08.2011

Re: NAPOMENA

krkar, tebi covek moze svasta zameriti, ali niko ti ne moze reci da si povrsan ili glup. a na ovom blogu kao da se pravis naivan. ne razumem razlog? zlocin u gruborima nisu pocinili nikakvi lokalni kokosari koji skidaju vrata i stokove ili kradu prsute, nego profesionalci, pripadnici Specijalne policije, najelitnije jedinice hrvatskih oruzanih snaga, koja je isla tamo gde je najteze (velebit). masakr se dogodio van bilo kakvih borbenih aktivnosti: rat u krajini je, vec davno bio zavrsen. zbog tog zlocina je po komandnoj odgovornosti osudjen mladen markac, a petorica specijalaca su trenutno u remetincu.


A šta sam ja napisao?

Istini za volju, u samoj vojnoj akciji gotovo da i nije bilo ubijanja civila. Civile su ubojali drugopozivci i bašibozuk nakon što je regularna vojska prošla. Stoka koje je odlazila da plačka, skida štokove od vrata i ubija babe. Regularna vojska nije se baš pretrgla da ih u tome spreči ali - većinom nije ubijala.

gedza.73 gedza.73 06:36 10.08.2011

Re: NAPOMENA

Inace, gastarbajterska tuga je bila upucena blogovatelju sto se vidi iz citata.

Moja greska.
shumska shumska 07:18 10.08.2011

Re: NAPOMENA

ako vidiš da će ti zapaliti kuću i ako želiš sačuvati nešto - onda ćeš to i poneti, izneti iz kuće...to ne spada u krađu.
zanimljivo - tek od ove godine nije više politički nekorektno reći kako je oluja bila etničko čišćenje srba u hrvatskoj.
jedan od dokaza narečenog je i sam tekst d. kovačevića recimo. ako pogledamo svaku prošlu godinu - videćete da sam u pravu. kad su u pitanju obljetnice i obeležavanja raznih tužnih , strašnih događaja i zločina u novijoj istoriji regiona, nekako je pred oluju i bljesak uvek najtiše...
tek od ove godine - neki od političara, stranačkih lidera, novinara , nazovi publicista stidljivo počinju da govore - popu da je pop, a bobu da je - bob.
ja hrvatsku inače jako volim, to mi je dedovina, ali najmanje od svih u regionu je učinila povodom suočavanja sa svojim mrljama prošlosti, odgovornosti za zločine i uopšte - čišćenja svog dvorišta.
taj proces tamo nešto sporije ide
freehand freehand 07:26 10.08.2011

Re: NAPOMENA

ja hrvatsku inače jako volim, to mi je dedovina, ali najmanje od svih u regionu je učinila povodom suočavanja sa svojim mrljama prošlosti, odgovornosti za zločine i uopšte - čišćenja svog dvorišta.
taj proces tamo nešto sporije ide

Pa evo - Mirakulus pokušava da se suoči sa svojom prošlošću, ali naleće na prazne stranice.
To je, koliko sam ja skapirao, tema bloga.Ne ispravnost ili neipravnost Oluje, postojanje i pravdanje zločina.
alselone alselone 07:34 10.08.2011

Re: NAPOMENA

krkar

Eto, drago mi je da osim Krkara još neko koristi mozak i ne zaboravlja kako je, na genocidu i etničkom čišćenju, nastala ta nakazna tvorevina.


Krki, kako je RS nastala na genocidu? Ako je nesto iz SFRJ nastalo na genocidu onda je to RH, tacnije, na dva genocida. Da nije bilo prvog u WWII i onog kasnijeg sa sve proterivanjem 300k ljudi (sto mu dodje oko milionceta srba u RH manje (pobijenih, pokrstenih i proteranih)), ne bi ni RH bila ovakva kakva je danas. Da li mislis da je onih 8k ljudi presudno da nastane RS? Da ne bi nastala da se zlocin nije desio?
mikimedic mikimedic 08:12 10.08.2011

Re: NAPOMENA

Verujem da znas i konkretne cifre i procente. Kakav je etnicki odnos stanovnistva na tim prostorima bio a kakav je sad. Izraz "neki ni mrdali nisu" kao da namerno skriva.
Zanimnjivo pitanje je i tih maticne knjiga i gde im je mesto. Da li one pripadaju teritoriji ili ljudima koji su u njih upisani?


teritoriji naravno. u pitanju je dokument administrativno-teritorijalne organizacije.


mikimedic mikimedic 08:13 10.08.2011

Re: NAPOMENA

A čak i ako je u opštem ludilu neko nekog kaznio oduzimanjem matičnih knjiga - zar nije došlo vreme da se bar kopije knjiga daju onima koji ih nemaju. U svim slučajevima, bez obzira na to ko je većina i manjina i ko je kome knjige uskratio i izuzeo?


Sa ovim se, naravno, apsolutno slazem. I to je, ili bi makar trebalo da bude, tema razgovora izmedju dve drzave.


sve maticne knjige su vracene, sem jednog manjeg dela koji je unisten.
freehand freehand 08:16 10.08.2011

Re: NAPOMENA

mikimedic
Verujem da znas i konkretne cifre i procente. Kakav je etnicki odnos stanovnistva na tim prostorima bio a kakav je sad. Izraz "neki ni mrdali nisu" kao da namerno skriva.
Zanimnjivo pitanje je i tih maticne knjiga i gde im je mesto. Da li one pripadaju teritoriji ili ljudima koji su u njih upisani?


teritoriji naravno. u pitanju je dokument administrativno-teritorijalne organizacije.




Znaš Miki, nekad ti sa uživanjem dajem preporuke.
predatortz predatortz 08:18 10.08.2011

Re: NAPOMENA


Vec si ti bio ovdje registrovan na blogu i banovan.


?
shumska shumska 08:19 10.08.2011

Re: NAPOMENA

Pa evo - Mirakulus pokušava da se suoči sa svojom prošlošću, ali naleće na prazne stranice.

pa to što naleće na prazne stranice (što je tema bloga, je l')- je posledica. uzrok je ono (što izgleda nisam dobro razumela, a nije tema bloga) - dakle zločini, postojanje, pravdanje istih...
oko "ispravnosti" i "neispravnosti" oluje se terminološki nećemo složiti - jer valjda veš - mašina može biti neispravna ili ispravna, ne i vojno redarstvena akcija.
freehand freehand 08:26 10.08.2011

Re: NAPOMENA

shumska
Pa evo - Mirakulus pokušava da se suoči sa svojom prošlošću, ali naleće na prazne stranice.

pa to što naleće na prazne stranice (što je tema bloga, je l')- je posledica. uzrok je ono (što izgleda nisam dobro razumela, a nije tema bloga) - dakle zločini, postojanje, pravdanje istih...
oko "ispravnosti" i "neispravnosti" oluje se terminološki nećemo složiti - jer valjda veš - mašina može biti neispravna ili ispravna, ne i vojno redarstvena akcija.

Tako da bi zaključak kako ti smatraš da on kao pripadnik dokazano genocidnog naroda, nema pravo da traži bilo šta a naročito uvid u matične knjige u kojima su mu pretci upisani - bio korektan?
Ako bi se ošišao do glave, prešao u časno pravoslavlje i tri puta rekao "Živeo vojvoda Momčilo" - misliš li, onako iskreno, da bi za njega bilo neke šanse?
mirakulus mirakulus 09:04 10.08.2011

Re: NAPOMENA

Danas vraćene matične knjige rođenih, vjenčanih, umrlih, knjige državljana, te registri svih matica odneseni 1995. godine iz tada okupiranih dijelova Hrvatske, u kompletnom su stanju, rekla je u ponedjeljak ministrica pravosuđa Ingrid AntičevićMarinović, koja je te dokumente ranije tijekom dana preuzela od srbijanskog ministra pravosuđa Vladana Batića.

raspitaj se prvo o nekoj temi ako vec komentarises o njoj.

eh novinarcici novinarcici...

Ove knjige o kojima pricam nisu vracene. Da su vracene ne bih postavljao pitanje.
mirakulus mirakulus 09:06 10.08.2011

Re: NAPOMENA

sve maticne knjige su vracene, sem jednog manjeg dela koji je unisten.
Pricamo o crkvenim maticnim knjigama kraja osamnaestog devetnaestog i pocetka dvadesetog stoljeca koje su i dalje u Srbiji i nisu vracene. Pouzdano se zna da ih je iz Slunja odnio Pepi Zinaic.
buba_truba buba_truba 09:10 10.08.2011

Re: NAPOMENA

krkar
Istini za volju, u samoj vojnoj akciji gotovo da i nije bilo ubijanja civila. Civile su ubojali drugopozivci i bašibozuk nakon što je regularna vojska prošla. Stoka koje je odlazila da plačka, skida štokove od vrata i ubija babe. Regularna vojska nije se baš pretrgla da ih u tome spreči ali - većinom nije ubijala.

Ubistva su se uglavnom dešavala po izolovanim selima, brdsko-planinskim vukojebinama. Što svakako nije opravdanje ali jeste bar objašnjenje.

Objašnjenje ti je do jaja! Nisu ("gotovo" ) ubijali, ali su okretali glavu kada su ubijali oni što su stoka i bašibozuk. A dešavalo se ("uglavnom" ) babama i u vukojebinama.

Impresionira izbor reči i ton kojim ovo pokušavaš da objasniš.
shumska shumska 09:28 10.08.2011

Re: NAPOMENA

Tako da bi zaključak kako ti smatraš da on kao pripadnik dokazano genocidnog naroda, nema pravo da traži bilo šta a naročito uvid u matične knjige u kojima su mu pretci upisani - bio korektan?
Ako bi se ošišao do glave, prešao u časno pravoslavlje i tri puta rekao "Živeo vojvoda Momčilo" - misliš li, onako iskreno, da bi za njega bilo neke šanse?

jako bi volela da objasniš nekoliko stvari - jer si neverovatnu količinu zbunjenosti na granici šoka uspeo izazvati kod mene... odakle ti zaključak koji spominješ - i što mi inputiraš isti? da je mirakulus "pripadnik dokazano genocidnog naroda" ?! ako sam izrekla svoj stav o tome kako mi se čini da su tamošnji srbi najebali --- čemu ovo "učitavanje" da mislim kako mirakulus kao pripadnik hrvatskog naroda na nešto nema prava???
ko je spomenuo reč genocid? koliko me sećanje služi nekada smo tastature lomili kucajući ovde- samo da bi izbegli taj nebulozan pojam - bez obzira na čiji se teret stavlja?
otkud sad i pravoslavlje??!! pa časno? pa neke ošišane glave i salutiranje vojvodi momčilu??
šta je bre ovo?
možda sam katolkinja ili ateista ili budista koja je pokušala u jednom od odgovora reći kako je bolje da su neke knjige sklonjene nego spaljene! da je bolje po one koji će jednom potražiti stranice istih - da budu makar u nekom arhivu druge države - nego spaljene?
"prešao u časno pravoslavlje" (??!!)
freehand, ovo je više nego nefer - u dve rečenice si mi kao lopatom gurnuo u usta / tastaturu - da sam ošišani pravoslavac, četnik što kliče momčilu, da mi je pokrštavanje drugih konfesija ok, da smatram kako su hrvati genocidni, da smatram kako neko nema prava tražiti uvid u matične knjige (a samo zato što pripada drugoj etničkoj skupini)...
da me nisi pomešao sa nekim, jer moj gore izložen stav te nije mogao navesti na zaključak - pretpostavku ovog tipa? ili si i ti jedan od onih kojima i sam nečiji nick upućuje na odanost generalu mladiću??
nemam drugu ideju - ili sam samo naletela kao povoljna meta za istovariti par kilograma proizvoljnih nagađanja i površnih učitavanja šovinizma, najmračnijeg?
p.s. kaže se preci, ne pretci, jebiga, t nestaje pred c, neka od palatalizacija - nisam jezički čistunac, nego vidim kako se ponavlja - pa da skrenem pažnju - ako ne smeta.
ma daj podseti me gde si me to na ovim stranama upoznao kao hardkor pravoslavca, momčilovu šćer, zaljubljenika u osšišane, zagovornika pokrštavanja stava da su hrvati genocidni ---- prosto mi nije dobro, i to od samo 2 rečenice
freehand freehand 09:38 10.08.2011

Re: NAPOMENA

Dobro, Šumska. Može biti da mi se učinilo ovako zbunjenom da si napisala i nešto što nisi.
Možeš li mi, molim te, rasutmačiti ovu svoju rečenicu
pa to što naleće na prazne stranice (što je tema bloga, je l')- je posledica. uzrok je ono (što izgleda nisam dobro razumela, a nije tema bloga) - dakle zločini, postojanje, pravdanje istih...

Dakle, može li Mirakulus do svoga genealoškog stabla i ta jebena crkva do SVOJIH matičnih knjiga a da se, nekako, tom prilikom preskoče uzroci i kojeprvipočeo?
antioksidant antioksidant 09:41 10.08.2011

Re: NAPOMENA

Dakle, može li Mirakulus do svoga genealoškog stabla i ta jebena crkva do SVOJIH matičnih knjiga a da se, nekako, tom prilikom preskoče uzroci i kojeprvipočeo?

може наравно али колико ми се чини из микијевих коментара све књиге које нису уништене су враћене (вели 515 комада). миракулус нема својих књига и ако је мики у праву значило би то да су те књиге уништене. друга опција је да их неко скрива (али то ми је мало вероватно - не видим разлога - ако је све остало враћено). или је неки административни пропуст у питању

edit:
može naravno ali koliko mi se čini iz mikijevih komentara sve knjige koje nisu uništene su vraćene (veli 515 komada). mirakulus nema svojih knjiga i ako je miki u pravu značilo bi to da su te knjige uništene. druga opcija je da ih neko skriva (ali to mi je malo verovatno - ne vidim razloga - ako je sve ostalo vraćeno). ili je neki administrativni propust u pitanju
freehand freehand 09:46 10.08.2011

Re: NAPOMENA

antioksidant
Dakle, može li Mirakulus do svoga genealoškog stabla i ta jebena crkva do SVOJIH matičnih knjiga a da se, nekako, tom prilikom preskoče uzroci i kojeprvipočeo?

може наравно али колико ми се чини из микијевих коментара све књиге које нису уништене су враћене (вели 515 комада). миракулус нема својих књига и ако је мики у праву значило би то да су те књиге уништене. друга опција је да их неко скрива (али то ми је мало вероватно - не видим разлога - ако је све остало враћено). или је неки административни пропуст у питању

Pa sad... Verujem ja Mikiju ali sam siguran i da postoje, pored privatnih riznica i galerija - i privatni arhivi. u kojima se svatša može naći.
a pratio bih i distinkciju između opštinskih i crkvenih knjiga.
I možda su i spaljene, ali to onda treba zvanično konstatovati. Ne na blogu, u "dogovorili se ko ljudi" matrici.
antioksidant antioksidant 09:48 10.08.2011

Re: NAPOMENA

Pa sad... Verujem ja Mikiju ali sam siguran i da postoje, pored privatnih riznica i galerija - i privatni arhivi. u kojima se svatša može naći.
a pratio bih i distinkciju između opštinskih i crkvenih knjiga.
I možda su i spaljene, ali to onda treba zvanično konstatovati. Ne na blogu, u "dogovorili se ko ljudi" matrici.

vrlo moguće (za ove privatne arhive)
a sa ostalim se slažem

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana