Gost autor| Porodica| Region| Život

Moj djed je bio šuster

freehand RSS / 09.08.2011. u 20:24

Gost autor: Mirakulus

I moj pradjed je bio šuster a prabaka primalja. Kažu da je na prijelazu iz devetnaestog u dvadeseto stoljeće porodila svu djecu od slunja do Korenice. Moj je djed znao napraviti cipele i kad je imao 70 godina. cipele za baku koja je tada umirala od raka i nije ih živa obukla. Mozda joj je s tim cipelama htio produžiti život. Za prapradjeda ne znam što je bio niti za pradjedovu braću i sestre ne znam tko su i što su bili osim za jednoga koji je propio pola kuće pa je pradjedova obućarska radnja bila u jednoj polovini a u drugoj polovini je bila krčma kod Muže.

I pričali su za nekog šukunšukunšukundjeda koji je naselio to mjesto kad je oslobodjeno od Turaka i za to dobio 200 jutara zemlje. I imali su svoje groblje na kojem su pokapani i uvijek su bili uvažavani članovi zajednice carski oficiri neki i pukovnici isticali su se u bojevima jer je to mjesto bilo 7. kumpanija 3. Ogulinske regimente. Krvarili su i za austijskog cara a i za Napoleona. Pa opet za austrinjance. Jedno je vrijeme mojim predcima zapovjednik Sio stevan Šupljikac svojevremeno ađutant maršala Marmonta a poslije zapovjednik ogulinske regimente. Bilo je i učitelja i profesora i sudaca. Jednog stričevića od mog pradjeda ubili su kažu četnici 1935 godine nakon izbora. Bio je općinski bilježnik i ta smrt je odjeknula tim krajem jer je bio uvaženi stanovnik mjesta. Njegov sin je tada bio sudac u Gospiću a mlađeg sina su ranili kroz prozor u glavu. Sve me to kao malog nije puno zanimalo. Djedove priče slušao sam uzput i nisam im baš vjerovao. Ah 200 jutara u blizini plitvica ah pukovnici kapetani, majori. Sve su to bile priče i bajke za pred spavanje.

mirakulus.jpg?t=1312965221
 

Dok. Dok nisam došao u neke ozbiljnije godine i dok me te priče nisu počele zanimati. Tako sam malo po malo otkrivao kako ima u njima puno istine i tako dan danas potomci tog šukunšukunšukundjeda imaju preko 30 hektara zemlje u tom mjestu makar našeg prezimena tamo od 1968 više nema osim na groblju. I pronašao sam pradjedov grob i sad ga uređujem. No nisam pronašao nešto za mene važno. Nisam pronašao crkvene matične knjige. U katastru kao pomočnom izvoru za rodoslovna proučavanja imaju podatke tek od 1997 godine. Pa u čemu je problem pitate se vi? Zašto nema knjiga? Zašto nema katastra? Odgovor je vrlo jednostavan odnio ga Petar Zinaić zvani pepi negdje tijekom ili pred Oluju kolovoza 1995. iz Slunja gdje su bile pohranjene. I što bih ja sad htio? Pa ništa. Htio bih samo znati tko su mi predci koje je korijenje pušteno na granici Like i Korduna kako su se zvala pradjedova braća i sestre tko su im djeca da se upoznam sa rodbinom jer ove koje sam pronašao ima ih po cijelom svijetu. Da se okupimo i pokažemo kako nas još ima. Eto samo to. A za to mi nedostaje ono što je Pepi Zinaić ukrao i odnio u Srbiju a ne znam što će u 
Srbiji matice nekog sela s granice Korduna i Like?

Tagovi



Komentari (264)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 22:55 09.08.2011

Re: ..

posto su neki upali ovde kao "grom iz vedra neba" da pojasnim: stovani mirakulus je na blogu kod Drage Kovacevica u vise navrata negirao zlocine i etnicko ciscenje u tkz. oluji.

znaci, niko ovde nema nista protiv hrvata, nego je ovo samo nastavak diskusije zapocete kod drage na blogu, u kojoj iz poznatih razloga (streljanje) nije ucestvovalo nekoliko danas veoma aktivnih blogera.


Ja sam, valjda, taj upadalac.

Pojma nemam šta se dešava kod Draga na blogu, svratio sam jednom ili dvaput, prezirem naknadnu pamet pripadnika poraženih fašističkih organizacija.
bluestar bluestar 23:01 09.08.2011

Re: ..

krkar
prezirem naknadnu pamet pripadnika poraženih fašističkih organizacija.



potpisujem
predatortz predatortz 23:07 09.08.2011

Re: ..

bluestar
krkar
prezirem naknadnu pamet pripadnika poraženih fašističkih organizacija.



potpisujem


Uz rizik da ispadne da branim Draga, kako oni koje proteraše iz Ustava, oni kojima su pretili svi ustaški emigranti koji su pohitali u Hrvatsku, oni koji su početkom rata na kapama nosili petokraku ( pu,pu,pu) postadoše fašisti?

Znači li to da su oni o kojima Tompson danas peva, a ministri đuskaju uz to, antifašisti?
I otkud Drago fašista?
Ja se sa nekim ljudima ovde na blogu ne slažem, Drago me je recimo trajno banovao, ali...
krkar krkar 23:15 09.08.2011

Re: ..


Uz rizik da ispadne da branim Draga, kako oni koje proteraše iz Ustava, oni kojima su pretili svi ustaški emigranti koji su pohitali u Hrvatsku, oni koji su početkom rata na kapama nosili petokraku ( pu,pu,pu) postadoše fašisti?


Volim kad ti kao četnički unuk i apologeta četništva braniš staljinsku ustavnu kategoriju konstitutivnih naroda. To je najbolja slika srpske političke šizofrenije koja traje.

Mogli su na kapi da nose i šreka sa svetlećim očima - ideologija i metodi bili su im fašistički.
predatortz predatortz 23:23 09.08.2011

Re: ..


Volim kad ti kao četnički unuk i apologeta četništva braniš staljinsku ustavnu kategoriju konstitutivnih naroda. To je najbolja slika srpske političke šizofrenije koja traje.


Ta konstitutivnost je najmanje što su Srbi u Hrvatskoj mogli da traže posle Jasenovca.
Izbacivanje iz Ustava je bio uvod u novi pokolj. Ili su se Barišić i slični mu vratili zbog čovekoljublja?

F. Tuđman: Jedan letak ovako, znači, opće rasulo, pobjeda Hrvatske vojske uz podršku svijeta itd. Srbi, vi se već povlačite preko itd., a mi vas pozivamo da se ne trebate povlačiti... Znači, na taj način im dati put, a jamčiti tobože građanska prava itd.


F. Tuđman: Idem u Ženevu da prikrijem ovo, a ne da tamo razgovaram. Neću poslati ministra, nego ću poslati pomoćnika ministra unutarnjih poslova. To je u četvrtak. Prema tome, da prikrijem ovo što spremamo za dan poslije. Tako da mi suzbijemo bilo kakav argument u tom i takvom svijetu da mi nismo željeli razgovarati.

krkar krkar 23:30 09.08.2011

Re: ..

F. Tuđman: Jedan letak ovako, znači, opće rasulo, pobjeda Hrvatske vojske uz podršku svijeta itd. Srbi, vi se već povlačite preko itd., a mi vas pozivamo da se ne trebate povlačiti... Znači, na taj način im dati put, a jamčiti tobože građanska prava itd.

F. Tuđman: Idem u Ženevu da prikrijem ovo, a ne da tamo razgovaram. Neću poslati ministra, nego ću poslati pomoćnika ministra unutarnjih poslova. To je u četvrtak. Prema tome, da prikrijem ovo što spremamo za dan poslije. Tako da mi suzbijemo bilo kakav argument u tom i takvom svijetu da mi nismo željeli razgovarati.


Da, i?

To je avgust 95. Treba biti težak idiot pa ne shvatiti šta se tada sprema. I onda dan pre Oluje Martić i ekipa prihvate sve. I što je traženo i što nije.

Malo debelo prekasno.

A da ne govorimo o početku. Kako je počelo i čime?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:36 09.08.2011

Re: ..

krkar

Баш лепо што си овде.

С обзиром да си присталица колективних дисквалификација, те читаве скупине људи (по теби знаном критеријуму) проглашаваш за геноцидне, фашистичке, те се уздаш у колективну, племенску "правду",
морам рећи да те сматрам

бољшевичким, хушкачким пискаралом.

Изволи, реци нешто.
bluestar bluestar 23:38 09.08.2011

Re: ..

krkar
I onda dan pre Oluje Martić i ekipa prihvate sve.



ma, nije istina, da je martic prihvatio. prihvatio je milan babic ali on na zalost vise nije imao nikakvog politickog uticaja. pitaj dragu, on je ucestvovao u pregovorima sa galbrajtom, i lobirao da se plan z4 prihvati.
krkar krkar 23:45 09.08.2011

Re: ..

ma, nije istina, da je martic prihvatio. prihvatio je milan babic ali on na zalost vise nije imao nikakvog politickog uticaja


tačno, izvinjavam se, greška u brzini. ali ne mnja ništa na suštini
paki_i_paki paki_i_paki 06:30 10.08.2011

Re: ..

staljinsku ustavnu kategoriju konstitutivnih naroda.

Mislim da ova kategorija potiče iz Carsko Kraljevske i Nadvojvodske kuće Hazburške i znam da ti to znaš al se nadaš da svi imaju "drugosrbijanske" obrazovne domete

Usput Daila ode , a dorh niti pisnu ,niti zubi škrinu
paki_i_paki paki_i_paki 06:51 10.08.2011

Re: ..

Znači li to da su oni o kojima Tompson danas peva, a ministri đuskaju uz to, antifašisti?
I otkud Drago fašista?

Neoficijelna himna rukometne reprezentacije je "oj Ivne Kuprešane " što je evociranje uspomena kad su sYebali Simelu Šolaju .A ne kad se Lisica prošeto Kupresom
milisav68 milisav68 12:01 10.08.2011

Re: ..

A da ne govorimo o početku. Kako je počelo i čime?

Pa počelo je tako što su ljudi u Vojnoj Krajini imali autonomiju (u odnosu na Zagreb), bili su oslobodjeni od poreza, i pod direktnom komandom Habsburške Monarhije, a Srbi su tu bili najbrojniji.

According to 1790 data, the population of the Military Frontier was composed of:

Serbs = 388,000 (42.4%)
Croats = 325,000 (35.5%)
Romanians = 89,000 (9.7%)
Hungarians = 69,000 (7.5%)
Germans = 44,000 (4.8%)


mayo1 mayo1 14:39 10.08.2011

Re: ..

paki_i_paki:
Usput Daila ode , a dorh niti pisnu ,niti zubi škrinu


Informacija
paki_i_paki paki_i_paki 18:19 10.08.2011

Re: ..

mayo1
paki_i_paki:
Usput Daila ode , a dorh niti pisnu ,niti zubi škrinu


Informacija

vidi glas koncila
e da mi je bilo vidjet analno-mazohističku facu glodura Miklenića kad je između svetega Tateka i rvacke grude koju su srbokomunističkičetničkofašistički elementi suprotiva poglavnikovim Rimskim ugovorima oteli od Rvacke kraljevske kuće Savojske i pripojili ESEFERJOTU morao pisat za svetetega Tateka a plakat za stečevinama saboraca Sime Dubajića
mayo1 mayo1 18:51 10.08.2011

Re: ..

paki_i_paki
e da mi je bilo vidjet analno-mazohističku facu glodura Miklenića kad je između svetega Tateka i rvacke grude koju su srbokomunističkičetničkofašistički elementi suprotiva poglavnikovim Rimskim ugovorima oteli od Rvacke kraljevske kuće Savojske i pripojili ESEFERJOTU morao pisat za svetetega Tateka a plakat za stečevinama saboraca Sime Dubajića


Poznata je velika Tatekova ljubav prema hrvatskoj fauni.
A što voli šef, vole i zaposlenici.



srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:42 09.08.2011

КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

Гост аутор примећује да их нема, пошто их је потражио, али не изводи искључив закључак о томе када су књиге нестале?

Додатак.
Да ли гост аутор сматра да нестанак књига, које се односе на Србе, Немце или Италијане, има оправдање?
Да ли гост аутор сматра да су Немци и Италијани, држављани Југославије заслужили убијање и протеривање након другог светског рата?
Да ли гост аутор, ако је одговор на друго питање потврдан, сматра да су по истом критеријуму, и Срби из Хрватске заслужили убијање и протеривање?
bluestar bluestar 23:49 09.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

Да ли гост аутор, ако је одговор на друго питање потврдан, сматра да су по истом критеријуму, и Срби из Хрватске заслужили убијање и протеривање?



gost autor je, kao sto krkar rece, "simpatizer porazenih fasistickih organizacija". zato sam mu i preporucio komentar. ponekad se desi da i krkar, nehotice, pogodi u sridu.
krkar krkar 23:55 09.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

ponekad se desi da i krkar, nehotice, pogodi u sridu


Leto, vino, opuštanje. Džebga!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:11 10.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

gost autor je, kao sto krkar rece, "simpatizer porazenih fasistickih organizacija"


polako čoveče, mislim da se mirakulus javio sa ovim tekstom upravo zbog tih prozivki. izgleda da ipak nije.
i obrati pažnju na neke stvari u tekstu.

prvo, neki njegovi preci su na primer ratovali pod komandom vojvode šupljikca.
drugo, zanimljivo mi je da traži crkvene knjige. koje crkve?

bluestar bluestar 00:20 10.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

krkar
ponekad se desi da i krkar, nehotice, pogodi u sridu


Leto, vino, opuštanje. Džebga!




steta sto nisi ucestvovao u diskusiji kod drage. maca je briljirala. koja su to lucidna pitanja i jos lucidniji zakljuci bili... kao da se rodila u hrvatskoj. cetvorica nabrijanih blogera iz susjedstva se nisu mogli nositi sa njom. zena nije maca, nego lavica
bluestar bluestar 00:28 10.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

vrabac_u_steni
gost autor je, kao sto krkar rece, "simpatizer porazenih fasistickih organizacija"


polako čoveče, mislim da se mirakulus javio sa ovim tekstom upravo zbog tih prozivki. izgleda da ipak nije.
i obrati pažnju na neke stvari u tekstu.

prvo, neki njegovi preci su na primer ratovali pod komandom vojvode šupljikca.
drugo, zanimljivo mi je da traži crkvene knjige. koje crkve?




a sta je sa madjarskom upravom? promenio si misljenje? necu sad da citiram sve ostalo, stvarno me mrzi, ali kad neko napise da je objavljivanje spiska zlocinaca iz grubora, presuda pre presude, onda je tu sve jasno.
mirakulus mirakulus 02:08 10.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

Гост аутор примећује да их нема, пошто их је потражио, али не изводи искључив закључак о томе када су књиге нестале?

Gost autor zna gdje su knjige bile i zna tko ih je odvezao u Srbiju. Gost autor je upoznat s tim cinjenicama.
mirakulus mirakulus 02:30 10.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

a sta je sa madjarskom upravom? promenio si misljenje? necu sad da citiram sve ostalo, stvarno me mrzi, ali kad neko napise da je objavljivanje spiska zlocinaca iz grubora, presuda pre presude, onda je tu sve jasno.

Prije svega napisao sam jedno ime koje nije na spisku optuzenih. Da li ti imas ikakve podatke o odgovornosti Zeljka Sacica za zlocin u Gruborima? Ako imas izvijesti tuziteljstvo. Prije toga Sacic je nevin. O ostalima drugi put na drugom mjestu. Dakle svjesnim izvrtanjem onoga sto sam napisao generalizirao si moju izjavu te ju izokrenuo kako ti odgovara.
mirakulus mirakulus 04:21 10.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

prvo, neki njegovi preci su na primer ratovali pod komandom vojvode šupljikca.
drugo, zanimljivo mi je da traži crkvene knjige. koje crkve?

Crkve Svetog Ante.
Ovako je igledala 1995 prije Oluje:

A ovako danas:

Znaci u vrijeme neposredno prije okupacije sela crkvene matice su premjestene u Slunj. Iz Slunja su odvezene za Srbiju u organizaciji Pepe Zinaica.
bluestar bluestar 04:43 10.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

mirakulus
Da li ti imas ikakve podatke o odgovornosti Zeljka Sacica za zlocin u Gruborima?



Nemam ja ali ima hrvatsko drzavno odvjetnistvo. Evo sta je nasao moj prijatelj google: Uhićen bivši Markačev pomoćnik Željko Sačić

Željko Sačić je uhićen zbog zločina u selu Gruborima u kojem je 25. kolovoza 1995. tri tjedna nakon akcije 'Oluja' ubijeno petero starijih srpskih civila. Sačića je s tim zločinom u iskazu haaškim istražiteljima povezao policijski koordinator za Knin u vrijeme 'Oluje' Stjepan Buhin, rekavši da je Sačić pokušao prikriti zločin u Gruborima, jednu od najtežih inkriminacija iz haaške optužnice protiv Ante Gotovine i Mladena Markača. U Gruborima kraj Knina ubijeni su srpski civili Đuro Karanović, Miloš Grubor, Jovo Grubor, Marija Grubor i Milka Grubor.

Zagreb, 17 prosinac 2009
mirakulus mirakulus 04:48 10.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

Nemam ja ali ima hrvatsko drzavno odvjetnistvo. Evo sta je nasao moj prijatelj google: Uhićen bivši Markačev pomoćnik Željko Sačić

Željko Sačić je uhićen zbog zločina u selu Gruborima u kojem je 25. kolovoza 1995. tri tjedna nakon akcije 'Oluja' ubijeno petero starijih srpskih civila. Sačića je s tim zločinom u iskazu haaškim istražiteljima povezao policijski koordinator za Knin u vrijeme 'Oluje' Stjepan Buhin, rekavši da je Sačić pokušao prikriti zločin u Gruborima, jednu od najtežih inkriminacija iz haaške optužnice protiv Ante Gotovine i Mladena Markača. U Gruborima kraj Knina ubijeni su srpski civili Đuro Karanović, Miloš Grubor, Jovo Grubor, Marija Grubor i Milka Grubor.

Nakon toga je pusten i protiv njega se ne vodi postupak. Imas jos neki dokaz ozim googla?
bluestar bluestar 05:14 10.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

Nakon toga je pusten i protiv njega se ne vodi postupak. Imas jos neki dokaz ozim googla?



nije google dokaz, google ti samo pomogne da nadjes informaciju koja te zanima. iskaz gospodina policijskog kordinatora za knin, stjepana buhina, je bio dokaz na osnovu kojeg je uhapsen sacic. naravno, posle hapsenja je krenuo vec poznati scenario dogadjanja naroda, mitingasenja pred remetincem "svi smo mi sacic"... i verovatno se svedok uplasio i povukao iskaz. nije se bas za igrati sa hrvatskim specijalcima. ako su bili spremni da pobiju one nesrecnike medju kojima je bilo i invalida, sta bi tek uradili stjepanu koji je u njihovim ocima izdajnik. uglavnom, da dokazi nisu bili toliko jaki, sigurno ga ne bi drzali u remetincu puna dva meseca. ipak je on bio markacev zamenik... a ako se jos secas, markac je osudjen na 18 godina zatvora zbog tog gnusnog zlocina.
mirakulus mirakulus 07:55 10.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

nije google dokaz, google ti samo pomogne da nadjes informaciju koja te zanima. iskaz gospodina policijskog kordinatora za knin, stjepana buhina, je bio dokaz na osnovu kojeg je uhapsen sacic. naravno, posle hapsenja je krenuo vec poznati scenario dogadjanja naroda, mitingasenja pred remetincem "svi smo mi sacic"... i verovatno se svedok, gospodin policijski kordinator, uplasio i povukao iskaz. nije se bas za igrati sa hrvatskim specijalcima. ako su bili spremni da pobiju one nesrecnike medju kojima je bilo i invalida, sta bi tek uradili stjepanu koji je u njihovim ocima izdajnik. uglavnom, da dokazi nisu bili toliko jaki, sigurno ga ne bi drzali u remetincu puna dva meseca. ipak je on bio markacev zamenik... a ako se jos secas, markac je osudjen na 18 godina zatvora zbog tog gnusnog zlocina.

Zanimljivo a ostale zadrzase u zatvoru. Nije li to indikativno?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:31 10.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

Gost autor ima 4 (četiri) postavljena pitanja, i bilo bi lepo i pristojno, pošto je autor, da odgovori na sva četiri.
mirakulus mirakulus 15:18 12.08.2011

Re: КАДА СУ КЊИГЕ "НЕСТАЛЕ"?

a sta je sa madjarskom upravom? promenio si misljenje? necu sad da citiram sve ostalo, stvarno me mrzi, ali kad neko napise da je objavljivanje spiska zlocinaca iz grubora, presuda pre presude, onda je tu sve jasno.

Ne vidim problem u terminu madjarska uprava. Ti vidis?[url=http://www.protraditione.net/showthread.php?t=1255][/url]
gorran2 gorran2 00:28 10.08.2011

"Moj djed je bio šuster"

I moj pradjed je bio šuster a prabaka primalja.

Nedavno na blogu spomenute su "porodične istorije" kao izvor informacija, uz mnogo odobravanja.
Možda to i nije baš savršen izvor istina, ako se shvati i prihvati doslovno, ali je svakako značajan izvor živopisnih elemenata i detalja, a takođe i dobar pokazatelj toga ko smo mi danas.

Međutim, iz poznatih razloga, ovde se na izlaganje jedne "porodične istorije" odmah nadovezalo prepucavanje sa predvidljivih i poznatih pozicija.
Ljudi više vole da govore, galame, da se svađaju i da ubeđuju, nego da slušaju.
Bezveze.

Bilo bi zanimljivo novo iskustvo ako bismo za promenu uspeli da iskoračimo iz tog obrasca.
I da se, na primer, otvorimo za krhotine prošlosti, bez predrasuda i zadatih očekivanja.

Moji stari su, na primer, bili seljaci. Ali ne u smislu neke vezanosti za zemlju. Nekako su izgleda uvek bili sa glavama u oblacima, željni promene. Stoga su se dosta selili. Jedna grana došla je u Dalmaciju nakon nekakve Grubanove bune u 17. veku. Tamo su napredovali prilično agresivnom taktikom, koristeći neukrotivost i divlju privlačnost da zavedu bogataške kćeri. (To je izgleda uvek palilo kod žena. Te moje čukunbabe predstavljaju valjda neki civilizacijski input.) Na taj način kroz nekoliko generacija došli su do nekog polu-građanskog, polu-seljačkog oblika egzistencije. Doduše, moja čukunbaba je imala običaj govoriti "bolje prodavati srdele (najniži nivo "biznisa" nego ići kopati" - ali "ići kopati" bilo je neizbežna sudbina generacija. A u tom grebanju kamena bili su izuzetno uporni, surovo izdržljivi, postojani i tvrdoglavi.
Doduše, tu je naravno bilo i more. Kontinentalci su skloni da pitaju "zašto nisu lovili ribu", kao da je more kao neka porcija čorbe, pa samo treba zahvatiti kutlačom i srkati. Od babe sam čuo puno izreka na tu temu, a i na neke druge. Začudo, neočekivano humorističnih i ciničnih. Pored one klasične "fali more, drž' se kraja", ima i "u ribara mokre gaće, za večeru ne zna šta će". Na opšte teme: "ko nema dušmana, majka mu ga je rodila", "da je dobar brat, i bog bi ga imao", i slično...

Naravno, tu je i neizbežni "pradida u Ameriki", i priličan broj melodramatskih tipično mediteranskih ljubavnih spletki i zavođenja.

Prgavost, tvrdoglavost i istrajnost neminovno je u velikom ratu navukla pustošenje, siromašenje i pogibije.
gorran2 gorran2 00:34 10.08.2011

Re: "Moj djed je bio šuster"

"Moj djed" sa druge strane na streljanju

mirakulus mirakulus 02:35 10.08.2011

Re: "Moj djed je bio šuster"

Nedavno na blogu spomenute su "porodične istorije" kao izvor informacija, uz mnogo odobravanja.
Možda to i nije baš savršen izvor istina, ako se shvati i prihvati doslovno, ali je svakako značajan izvor živopisnih elemenata i detalja, a takođe i dobar pokazatelj toga ko smo mi danas.

Pristupio sam naucnoj verifikaciji porodicnih prica koje su se pokazale izuzetno vjerodostojnima. Ima jos toga dosta kao na primjer izjava mi smo bili gospoda imali smo vodovod pa sam ja mislio u selu bogu iza nogu imati vodovod. Kojesta. No 1908 umirovljeni pukovnik iz nase obitelji doveo je vodovod s izvora Korane u Selo.
Naravno, tu je i neizbežni "pradida u Ameriki", i priličan broj melodramatskihtipično mediteranskih ljubavnih spletki i zavođenja.
Kako sam vec kod Dali76 napisao trebao je u ameriku ici moj djed ali je otisla njegova sestra brodom Prezidente Wilson kao putnik 918 i stigla na otok Ellis 04.07.1921 s 25 dolara u dzepu i rodjacima u Bruklinu kojima je isla.
st.jepan st.jepan 00:50 10.08.2011

...

...
dali76 dali76 02:12 10.08.2011

svako ima pravo znati

Kao sto rekoh u prvoj epizodi ove prepirke, skup gluvih I grlatih gdje retko ko slusa ,na sta je moja supruga dodala,a ti slep nasao da im pokazujes put )))
Enivej, iako mirakulus,kao I mnogi na raspravu o jednom zlocinu koristi argumetnaciju:a sta ste vi radili nama “, totalno besmislenu za temu zlocina, smatram da covjek nije pripadnik niti simpatizer bilo kakvog fasistickog pokreta.
Maticne knjige, makr kopije ,trebaju se vratiti u opstine iz kojih su odnjete.
Ono sto se zaboravlja jeste cinjenica da li je RH bas u interesu da se pomenute maticne knjige vrate na sva podrucja?
Znam mnogo ljudi rodjenih tamo koji nisu mogli dobiti drzavljanstvo jer recimo izvoda iz matice rodjenih nema, dok su naravn o doseljenici iz Bih, Vojvodine il Kosova domovnice dobijali bez ikakvih problema, sve u skladu sa ciljevima politike onemogucavanja povratka I naseljavanja tog podrucja, sto Mirakulus ,koliko svatam ne spori, niti takvu politiku smatra legitimnom .

mirakulus mirakulus 02:16 10.08.2011

Re: svako ima pravo znati

Znam mnogo ljudi rodjenih tamo koji nisu mogli dobiti drzavljanstvo jer recimo izvoda iz matice rodjenih nema, dok su naravn o doseljenici iz Bih, Vojvodine il Kosova domovnice dobijali bez ikakvih problema, sve u skladu sa ciljevima politike onemogucavanja povratka I naseljavanja tog podrucja, sto Mirakulus ,koliko svatam ne spori, niti takvu politiku smatra legitimnom .

Pricamo o maticnim knjigama. Svakako da se sve maticne knjige trebaju vratiti. I katastri i gruntovne knjige.
mikimedic mikimedic 08:20 10.08.2011

Re: svako ima pravo znati

Pricamo o maticnim knjigama. Svakako da se sve maticne knjige trebaju vratiti. I katastri i gruntovne knjige.


aman covece sve maticne knjige koje su bile u srbiji su vracene - 515 komada.


alselone alselone 08:23 10.08.2011

Re: svako ima pravo znati

mikimedic
Pricamo o maticnim knjigama. Svakako da se sve maticne knjige trebaju vratiti. I katastri i gruntovne knjige.

aman covece sve maticne knjige koje su bile u srbiji su vracene - 515 komada.


epic fail.
mirakulus mirakulus 09:09 10.08.2011

Re: svako ima pravo znati

aman covece sve maticne knjige koje su bile u srbiji su vracene - 515 komada.

E vidis nisu. Nisu vracene one koje je odvezao Pepi Zinaic. Raspitaj se malo.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:27 10.08.2011

Re: svako ima pravo znati

mirakulus
aman covece sve maticne knjige koje su bile u srbiji su vracene - 515 komada.

E vidis nisu. Nisu vracene one koje je odvezao Pepi Zinaic. Raspitaj se malo.


Pa dobro, mislim da niko ovde ne spori da knjige treba da budu vračene, isto tako nikome ovde to nije u nadležnosti. Eto, možemo da ti damo samo podršku u tvojim nastojanjima da pronađeš svoje korene i to bi bilo to.

I šta dalje hoćeš? Ćemu takva drama, mnogim ljudima je u toj Oluji popaljena sva imovina, pobijeni rođaci, uglavnom starci koji su ostali a ti zapeo za knjige.
Mislim, ako je to jedina svrha tvog javljanja ovde.
mirakulus mirakulus 10:19 10.08.2011

Re: svako ima pravo znati

I šta dalje hoćeš? Ćemu takva drama, mnogim ljudima je u toj Oluji popaljena sva imovina, pobijeni rođaci, uglavnom starci koji su ostali a ti zapeo za knjige.
Mislim, ako je to jedina svrha tvog javljanja ovde.

Samo pokazujem razmjere nerijesenih problema a uostalom zasto se ne bih zanimao za knjige? Ili bih se recimo trebao zanimati za pocinitelje ovog zlocina:
Pokolj u Vagancu je bio ratni zločin kojeg su počinile velikosrpske postrojbe za vrijeme Domovinskog rata 9. listopada 1991.. u selu Vagancu u Lici, u plitvičkom kraju, selu miješanog narodnosnog sastava (Hrvati i Srbi).

U ovom ratnom zločinu srpske su paravojne postrojbe ubile 9 starijih osoba.

Osmero staraca su ubili i zapalili u njihovim domovima, a jednu staricu su zadavili i bacili u bunar (Jelka Mikuljan)[1]:

Kata Bilen -Kaćuna 84. godina
Manda Čanćar - Mandić 85. godina
Dane Jandrić - Danić 80. godina
Milka Kukuruzović - Milkaća 80. godina
Mara Kukuruzović - Krekuša 80. godina
Rojka Mikuljan 80. godina
Jelka Mikuljan - Strina 86. godina
Stipe Kukuruzović 55. godina (ubijen 10. listopada 1991)
Koji jos nije procesuiran.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:39 10.08.2011

Re: svako ima pravo znati




Ili bih se recimo trebao zanimati za pocinitelje ovog zlocina:

Pokolj u Vagancu je bio ratni zločin kojeg su počinile velikosrpske postrojbe za vrijeme Domovinskog rata 9. listopada 1991.. u selu Vagancu u Lici, u plitvičkom kraju, selu miješanog narodnosnog sastava (Hrvati i Srbi).

U ovom ratnom zločinu srpske su paravojne postrojbe ubile 9 starijih osoba.

Osmero staraca su ubili i zapalili u njihovim domovima, a jednu staricu su zadavili i bacili u bunar (Jelka Mikuljan)[1]:

Kata Bilen -Kaćuna 84. godina
Manda Čanćar - Mandić 85. godina
Dane Jandrić - Danić 80. godina
Milka Kukuruzović - Milkaća 80. godina
Mara Kukuruzović - Krekuša 80. godina
Rojka Mikuljan 80. godina
Jelka Mikuljan - Strina 86. godina
Stipe Kukuruzović 55. godina (ubijen 10. listopada 1991)

Koji jos nije procesuiran.


Eto to je na primer stvar koja bi trebalo ima veći prioritet. Dakle jel imaš neke informacije o počiniteljima? Ako imaš, prijavi hrvatskim parvosudnim i policijskim organima pa ako su u Srbiji neka traže izručenje ili suđenje u Srbiji ako se tako dogovore.

Ako imaš neke informacije o tim tvojim knjigama, gde su, kod koga, reci. Obrati se zvaničnim organima ili nekmi NVO da ti pomognu. Ovde niko nema pojma gde bi one mogle da budu i ne može da ti pomogne, ljudi se samo mogu solidarisati sa tvojim nastojanjem da dođeš do njih.

I?
Šta dalje hoćeš?
mikimedic mikimedic 13:09 10.08.2011

Re: svako ima pravo znati

Eto to je na primer stvar koja bi trebalo ima veći prioritet. Dakle jel imaš neke informacije o počiniteljima? Ako imaš, prijavi hrvatskim parvosudnim i policijskim organima pa ako su u Srbiji neka traže izručenje ili suđenje u Srbiji ako se tako dogovore.

Ako imaš neke informacije o tim tvojim knjigama, gde su, kod koga, reci. Obrati se zvaničnim organima ili nekmi NVO da ti pomognu. Ovde niko nema pojma gde bi one mogle da budu i ne može da ti pomogne, ljudi se samo mogu solidarisati sa tvojim nastojanjem da dođeš do njih.

I?
Šta dalje hoćeš?


preporuka vrabac.

pogotovo sto bi trebalo da je hrvatsko pravosudje do sad procesuiralo sve ratne zlocine, jako bi me cudilo da su ovako nesto izostavili i da informacija o tom zlocinu (ako je istinita) prvi put pojavljuje na blogu 92.


shumska shumska 13:43 10.08.2011

Re: svako ima pravo znati

I šta dalje hoćeš? Ćemu takva drama, mnogim ljudima je u toj Oluji popaljena sva imovina, pobijeni rođaci, uglavnom starci koji su ostali a ti zapeo za knjige.
Mislim, ako je to jedina svrha tvog javljanja ovde.

e i ovo sam pokušala reći, no nijesam:)) eto nam suštine, hvala vrabac na korisnoj interpelaciji :)
Pa dobro, mislim da niko ovde ne spori da knjige treba da budu vračene, isto tako nikome ovde to nije u nadležnosti. Eto, možemo da ti damo samo podršku u tvojim nastojanjima da pronađeš svoje korene i to bi bilo to.

alselone alselone 13:03 10.08.2011

fini svet

Ovaj blog kao onaj Loaderov o Sakicki. Podzapao se 'fini svet'. Sad ce i topcat sa informacijom kako su to sve pored srba jevreji zakuvali.
Bili Piton Bili Piton 13:23 10.08.2011

Re: fini svet

alselone
Podzapao se 'fini svet'


Meni je to malo heavy - uvek računam da je ovde finiji svet, zato se i javljam ovde a ne ne znam gde drugde. A ako ni mi finiji nismo u stanju da se složimo da se ne slažemo i ćeramo se samo tako, šta očekivati od onih divljih na obe strane.

Mirakulus, istini za volju, mogao si baš za svoj prvi blog odabrati i neku temu koja nipošto ne bi odvela razgovor na ovu stranu, čak ni potencijalno, dakle nešto sasvim neutralno. To bi svakako bilo mudrije. Bez obzira na to, meni je u principu drago da si medju nama i što želiš da pišeš.
paki_i_paki paki_i_paki 14:38 10.08.2011

Re: fini svet

Sad ce i topcat sa informacijom kako su to sve pored srba jevreji zakuvali.

Benediktinci
freehand freehand 16:18 10.08.2011

Re: fini svet

Mirakulus, istini za volju, mogao si baš za svoj prvi blog odabrati i neku temu koja nipošto ne bi odvela razgovor na ovu stranu, čak ni potencijalno, dakle nešto sasvim neutralno. To bi svakako bilo mudrije.

Iz nekog potpuno neverovatnog razloga meni se čini da bi potpis bio dovoljan, makar tema bila i uzgoj zelene salate u palastenicima sistemom kap-po-kap.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:06 10.08.2011

moj djed je bio rudar

i isto nema njegovih maticnih knjiga, a nema ni njega jos od 1943. Nema ni babe, ni tetke s troje dece, ni strica... Zapravo, nema Knezevica jos od 2. sv. rata na planini Grmec, isto selo kao i od Branka Copica.

ima jos samo mog oca, koji je u partizane otisao s 15. godina, a ove gore pomenute su pobili, a knjige crkvene i maticne spalili. znam da je moj otac decenijama imao problem s tim.

moj deda je bio rudar u americi, odakle je uspeo da se vrati pre 2. sv. rata, u svoje selo, na planinu Grmec, u Bosnu. Ali, nije uspeo familiju da sacuva. Svi su redom pobijeni, cerka s troje dece zaklana i nadjena u zbegu. nasao je muz, partizan.

jedna beba davala znake zivota, on je uzeo i ostavio negde, posle rata nasao u nekom domu za sirocad, al se ispostavilo da nije bilo njegovo, nego od suseda. Usvojio ga je.

Moj cale ima 86. godina i i dalje ne prica o ratu. Ni o familiji. Nikad tamo vise nije ni otisao.



keko655 keko655 15:31 10.08.2011

Dan Anitfasizma u HR

Dakle, iz ovog bloga sam naucio sljedece:

1. Cetnici su bili veoma aktivni u HR i prije WW2, i sada je HR primorana da slavi tamo nekakve dane ustanka i otpora fasizmu na svome teritoriju (citaj Srb) koji su bili nista doli cetnicki pokolj nevinoga hrvatskog puka

2. Hrvatski vojnik (citaj povamipereni ustasa u Srpskoj verziji) nije zasluzio milost nakon zavrsetka rata, dok su svi Srpski pobunjenici iz Krajine zasluzili milost i dobar tretman od strane HR a ne protjerivanje i ubojstva

3. Srbi u HR su doseljenici koji su dosli sa ili poslije Turaka
koksy koksy 15:55 10.08.2011

free

...daj mi srećo reci, ako ti se mirakulus još jednom ponudi u goste, hoćeš li se opet zajebati?
freehand freehand 16:27 10.08.2011

Re: free

koksy
...daj mi srećo reci, ako ti se mirakulus još jednom ponudi u goste, hoćeš li se opet zajebati?

Ne.
Jer se ni sada nisam zajebao.
Mirakulus je bio korektan u komentarima, bez izliva mržnje ili netrpeljivosti. a istrpeo je koješta.
To što se ja sa nekim njegovim stavovima ne slažem ne znači da ne poštujem njegovu hrabrost i dostojanstven način komunikacije.
Temu je sam birao, u njegovom tekstu nema ničega čega nema u mnoštvu drugih tekstova sa sličnom tematikom.
A to što priličan broj blogokolega ne može da mu oprosti genetski hendikep... Jebi ga. Izgleda da je sa tim naučio da živi.
Kao i ja sa tim da nisam uvek niz dlaku.
maca22 maca22 16:31 10.08.2011

Re: free

freehand
A to što priličan broj blogokolega ne može da mu oprosti genetski hendikep...

Manje vina, manje vina...
predatortz predatortz 16:38 10.08.2011

Re: free

A to što priličan broj blogokolega ne može da mu oprosti genetski hendikep...


Izvini Free, ali sad i ti preteruješ. Počeo si kao Krkar!
maca22 maca22 16:39 10.08.2011

Re: free

predatortz
A to što priličan broj blogokolega ne može da mu oprosti genetski hendikep...

Izvini Free, ali sad i ti preteruješ. Počeo si kao Krkar!

Ceo ovaj blog se tako ponasa.
freehand freehand 16:49 10.08.2011

Re: free

predatortz
A to što priličan broj blogokolega ne može da mu oprosti genetski hendikep...


Izvini Free, ali sad i ti preteruješ. Počeo si kao Krkar!

Predatore - pogledaj malo hronologiju komentara. I pogledaj argumentaciju.
No... Da si to hteo ovaj bi moj komentar bio suvišan.
Al ajd tebi ovo da kažem: deluješ mi kao neko ko je bio u stanju da poštuje protivnika i u borbi.
To ti je valjda dovoljno.
maca22 maca22 17:07 10.08.2011

Re: free

koksy
...daj mi srećo reci, ako ti se mirakulus još jednom ponudi u goste, hoćeš li se opet zajebati?

Ja mislim da Mirakulus treba da bira domacine koji mu nece preoteti temu.
predatortz predatortz 17:17 10.08.2011

Re: free

Al ajd tebi ovo da kažem: deluješ mi kao neko ko je bio u stanju da poštuje protivnika i u borbi.



Na početku rata dobio sam jedan savet :

Gledaj dijete da ti ruke ostanu čiste. Treba ti poslije, ako Bog da, tvoju djecu maziti...

Savet mi je dala očeva majka. Kada sam postao otac, kada sam prvi put uzeo prestolonaslednika na ruke, palo mi je to na pamet. Spokojno sam se nasmejao...
Hvala baba .
bluestar bluestar 17:22 10.08.2011

Re: free

freehand
A to što priličan broj blogokolega ne može da mu oprosti genetski hendikep... Jebi ga. Izgleda da je sa tim naučio da živi.




ajde, budi smeker, pa priznaj da si sad preterao. nismo ti mi krivi sto je blog ispao blagi uzas. nista neces postici prebacivanjem odgovornosti na komentatore. krivica je iskljucivo tvoja (gosta autora)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:23 10.08.2011

Re: free

predatortz
Al ajd tebi ovo da kažem: deluješ mi kao neko ko je bio u stanju da poštuje protivnika i u borbi.



Na početku rata dobio sam jedan savet :

Gledaj dijete da ti ruke ostanu čiste. Treba ti poslije, ako Bog da, tvoju djecu maziti...

Savet mi je dala očeva majka. Kada sam postao otac, kada sam prvi put uzeo prestolonaslednika na ruke, palo mi je to na pamet. Spokojno sam se nasmejao...
Hvala baba .

milisav68 milisav68 17:21 10.08.2011

200

miloradkakmar miloradkakmar 19:13 10.08.2011

Odmor

201
paki_i_paki paki_i_paki 06:38 11.08.2011

sve je to zbog lošeg vina

mislim sklanjane knjiga
edi-va edi-va 14:52 12.08.2011

{}

@DalaiLama Dalai Lama
A calm and peaceful mind is something very essential.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana