Plus za Bosnu i Hercegovinu

dunjica RSS / 06.01.2008. u 17:04


Pitaju Muju što misli o velikom križu koji su Hrvati podigli iznad Mostara?

Kaže Mujo: "Ja mislim da je to jedan veliki plus za Bosnu i Hercegovinu."

 

 

 

 

I da na ovom mjestu iskoristim priliku: свима који ових дана славе - Христос се роди!

 


 

Atačmenti



Komentari (96)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dunjice

a sta ti mislis?
ja mislim da je to podizanje krsta da dominira gradom u kom dobar deo stanovnistva u njega ne veruje nepristojno.
J/(T)uznim slovenima pristojnost tako malo znaci...
PS Juce odgledala "Smrt gospodina Goluze" sa pravim starim mostom u jednoj od glavnih uloga
dunjica dunjica 17:12 06.01.2008

Re: dunjice

Ana,
zar nije jasno što ja mislim?

PS Mujin humor je, po mom mišljenju, neprevaziđen. Nigdje nema tako lucidnih crnjaka kao tu.

Re: dunjice

Ma znam sta si htela da kazes, nego sam mislila da ucinimo to malo eksplicitnije, zbog buducih komentatora.
Za Muju se slazem. U istom paketu sa "Smrt g Goluze" mi je stigao i "Secas li se Dolly Bell". Uzivala sam.
dunjica dunjica 17:21 06.01.2008

Re: dunjice

Mislim da su i budući komentatori više nego dovoljno lucidni i da im ne trebaju dodatna pоjašnjenja. U svakom slučaju, hvala na brizi i - срећан Божић!

Re: dunjice

Hvala lepo. Upravo smo se vratili iz potrage za badnjakom. uspeli smo da nadjemo par grancica pre nego sto su nas pojurile neke ovce...
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:25 06.01.2008

Re: dunjice

dunjica
Ana,
zar nije jasno što ja mislim?

PS Mujin humor je, po mom mišljenju, neprevaziđen. Nigdje nema tako lucidnih crnjaka kao tu.


tu ispod tog krsta ima plato i kafana. e tu u toj kafani, zezaju se na svoj račun, kahvu bošnjacima služe na slamku pa kadi dignu fildžan i malo zabace glavu da srknu ne ugledaju taj krst.
pufna pufna 01:17 07.01.2008

Re: dunjice

da
vic je odlican!
hristos se rodi svima kojima se sada radja
Jelena Milić Jelena Milić 17:40 06.01.2008

antologijski

post dunjice.
pozz i sretna ng
dunjica dunjica 17:51 06.01.2008

Re: antologijski

Hvala, Jelena! Eto, sretosmo se opet kod Muje ;-)
nsarski nsarski 18:09 06.01.2008

Ne mogu da razumeme te ljude

koji podizu takve gradjevine. Nedaleko od mene, na najvidnijem mestu na autoputu ima takodje krst:


Ako ljudi veruju, neka veruju, ali sto drugima to trljaju na nos? Mislim, sta bi se desilo kad bih ja istakao tablu na javnom mestu, slicne velicine, na kojoj pise: "Kad Boga ne bi bilo, idioti ne bi imali sa kime da razgovaraju"? Digla bi se frka i bes.
dunjica dunjica 18:14 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

Ipak postoji gradacija. Nazivati drugačije misleće (dodatno još i) idiotima može samo idiot.

Mislim da usporedba nije primjerena. Ovdje nad Mostarom je posebno značajno MJESTO gdje se nalazi i HISTORIJSKI KONTEKST u kojem se sve događa. I ne mislim da se radi o idiotariji, nego zloći i ružnoj provokaciji.

nsarski nsarski 18:23 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

OK, slazem se. Preterao sam. Ali, mogu da stavim neki drugi znak (Satane. Anarhije, Vestice, Falusa, List Marihuane, cega god), isto bi bilo.
Milan Novković Milan Novković 18:28 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

Ne mora čovek da bude religiozan, hrišćanin, npr, pa da bi mu život bio žestoko isprepleten sa hrišćanskim vrednostima. Iako je "ne ubi" mogao da smisli ko hoćeš zbog jednostavnosi je dobar primer kako ti je nemoguće, samo zato što si odrastao na "terenu" na koji se stolećima slegalo hrišćansko, i pored svih zala o kojima smo učili ili posrednije bili svedoci, da se sinhronišeš sa samurajskim da pobeđenom protivniku odrubiš glavu, kao pitanje časti, ako ga pobediš (ili on tebi ako izgubiš).

Meni je ovaj krst gore cool :) (ne znam pozadinu i izvinjavam se ako nekog vređam komenatrom, nije cilj) sa kristalnim linijama, tj ovako grandioznim kristalom koji raste iz zemlje :) (moje asocijacije, mnogi će imati nešto sasvim drugo).

dunjica dunjica 18:37 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

Nsarski,
namjera mog posta je da govori o jednoj pojavi kao političkom činu, instrumentaliziranju jednog vjerskog simbola u dnevno-političke svrhe eskalacije napetosti i vrijeđanja Drugoga, s jedne strane i s druge strane, taj Drugi svojom britkom duhovitošću se postavlja iznad svega.

Mislim da nije primjereno vrijeđati ni vjerske osjećaje, čije god, kao ni one ateista. Pogotovo to smatram neprimjerenim danas, kada, pretpostavljam, mnogi blogeri slave Badnjak.

Željela bih još jednom pomenuti da ova kratka priča (vic, kažu), ima mnogo veze s kontekstom u kojem se događa, geografskim i povijesnim. Zato predlažem da je tako i promatramo.
Dawngreeter Dawngreeter 18:37 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

nsarski
Mislim, sta bi se desilo kad bih ja istakao tablu na javnom mestu, slicne velicine, na kojoj pise: "Kad Boga ne bi bilo, idioti ne bi imali sa kime da razgovaraju"? Digla bi se frka i bes.


dunjica
Ipak postoji gradacija. Nazivati drugačije misleće (dodatno još i) idiotima može samo idiot.


Ja bih ipak istakao da pomenuti natpis ne naziva tudje misljenje idiotskim niti nekoga naziva idiotom vec samo kaze da bez religije idioti ne bi imali sa kime da razgovaraju. Nit' su vernici nazvani idiotima nit' je njihovo uverenje nazvano idiotskim.
nsarski nsarski 18:40 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

instrumentaliziranju jednog vjerskog simbola u dnevno-političke svrhe eskalacije napetosti i vrijeđanja

Pa, upravo to. Takvi se simboli koriste u politicke svrhe i ovde i tamo. I to postaje sve ogavnije i ogavnije.

P.S. Evo i ja se spremam da idem po badnjak:))
nsarski nsarski 18:48 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

@Dawngreeter

Dobro, razumem da ljudi mogu da se uvrede takvim natpisom.
Ali isticanje krsta na takav nacin je, za mene, perverzija. Isto kao kad bi mi komsija dosao u kucu i pricao mi detaljno kako vodi ljubav sa svojom zenom, na primer. Mislim, neka vodi ljubav, i dobro je da vodi, neka se vole ili ne vole, ali to mene ne zanima. To je njegova privatna stvar.
margos margos 18:52 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

namjera mog posta je da govori o jednoj pojavi kao političkom činu, instrumentaliziranju jednog vjerskog simbola u dnevno-političke svrhe eskalacije napetosti i vrijeđanja Drugoga.


To se oduvek radilo, samo što tehnologija danas omogućava da se pobednički simboli postavljaju na sve nedostupnijim mestima, i da budu sve grandiozniji. I iritantniji.

Tako su 2000. godine podigli 'Milenijumski krst' na Vodnu, koji dominira Skopljem. Okrenut je, naravno onoj strani Vardara gde su pretežno Albanci.
.......
Meni je mnogo je lakše da pohvalim neverovatan humor u navedenom vicu, nego da razumem potrebu za tim.:(

dunjica dunjica 18:58 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

Margos,
da, i meni je Milenijumski krst bio prva asocijacija. Mislim da ima mnogo paralela s mostarskim, kao npr. to da je jako dobro vidljiv iz dijelova grada u kojima pretežno žive Albanci.
Dawngreeter Dawngreeter 19:00 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

nsarski
@Dawngreeter

Dobro, razumem da ljudi mogu da se uvrede takvim natpisom.
Ali isticanje krsta na takav nacin je, za mene, perverzija.


You're preaching to the choir, man. (heh heh, tek kad sam napisao skontah kako bizarno zvuci u kontekstu ove diskusije :) )

Mene mnogo toga u vezi javno istaknutih krstova vredja, ukljucujuci i crkve koje po Beogradu nicu k'o kiosci u radikalskom Zemunu. I svaki put kad prodjem pored hrama Rastka Nemanjica (a to je cesto jer radim u blizini) bude mi muka od tako bezumnog rasipanja para. Sve i da u zemlji nema gladnih, beskucnika i ljudi koji ne mogu sebi da priuste dobro obrazovanje, i dalje bi bilo potpuno sumanuto rasipanje.

No ono u vezi tvog hipotetickog natpisa mi je bilo veoma zanimljivo jer odlicno ilustruje koliko su ljudi spremni da se se nadju pogodjeni u ime 'riscanstva cak i kad osnova za tako nesto nema, a obrnuto ne vazi ni pod tackom sareno. Mislim da cu da napravim sebi majicu sa tim sloganom, svaka cast za ideju.
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:29 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

dunjica
Ipak postoji gradacija. Nazivati drugačije misleće (dodatno još i) idiotima može samo idiot.

Mislim da usporedba nije primjerena. Ovdje nad Mostarom je posebno značajno MJESTO gdje se nalazi i HISTORIJSKI KONTEKST u kojem se sve događa. I ne mislim da se radi o idiotariji, nego zloći i ružnoj provokaciji.



kakva zloća i provokacija.
to je overa zločina.
treba ga srušiti. samo to.
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:42 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

dunjica
Margos,
da, i meni je Milenijumski krst bio prva asocijacija. Mislim da ima mnogo paralela s mostarskim, kao npr. to da je jako dobro vidljiv iz dijelova grada u kojima pretežno žive Albanci.


samo što tamo ima kafana. na tom milenijumskom.
užas.
dunjica dunjica 22:48 06.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

samo što tamo ima kafana. na tom milenijumskom.

Sad nisam shvatila: na milenijumskom (Skopje) ili humskom?
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:07 07.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

dunjica
samo što tamo ima kafana. na tom milenijumskom.

Sad nisam shvatila: na milenijumskom (Skopje) ili humskom?


na milenijumskom a humski treba srušiti.
Unfuckable Unfuckable 04:51 07.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

Exitus Letalis
dunjica
samo što tamo ima kafana. na tom milenijumskom.
Sad nisam shvatila: na milenijumskom (Skopje) ili humskom?

na milenijumskom a humski treba srušiti.


..oš boMbon ...pa da rušiš ?

Gorstak Gorstak 17:11 07.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

Okrenut je, naravno onoj strani Vardara gde su pretežno Albanci

Ima Albanaca Hrišćana.
Najpoznatija je Majka Tereza
dunjica dunjica 18:20 07.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

Naravno. Samo ne vjerujem da je njima okrenut.

vucko vucko 19:41 07.01.2008

"Sad ne bismo imali ništa"

Exitus Letalis

dunjica
samo što tamo ima kafana. na tom milenijumskom.Sad nisam shvatila: na milenijumskom (Skopje) ili humskom?na milenijumskom a humski treba srušiti.

Uh... moram da priznam da je ovo poslednje što sam očekivao da ću pročitati na ovom blogu.

Pominjao sam već jednom onaj vic kad se američki turista vozio taksijem Rimom, pa video statuu Benitu Musoliniju. Onda Amer kaže taksisti: "pa ovo je bio zločinac, diktator - zašto niste srušili ovaj spomenik?" a taksista kaže: "da smo rušili sve spomenike svojim diktatorima, sad ne bismo imali ništa".

Ovaj krst je spomenik vremena. Kao što je i most spomenik jednog drugog vremena. Ako nije podignut u skladu sa građevinskim propisima, to je možda osnov za rušenje. Inače ga treba ostaviti, po meni.

Biće turistička atrakcija za 50-100 godina. A sramota je već i onako raspoređena, rušenjem se to neće puno promeniti.
dunjica dunjica 19:56 07.01.2008

Re: "Sad ne bismo imali ništa"

Vučko,
slažem se da treba ostati kada je već tu. Ali nije bilo umjesno TU ga postavljati, IZNAD GRADA koji je simbol bratoubilaštva, podjele po vjerskoj osnovi.

Kako već napisah, mislim da je motiv bila provokacija. Što se trebalo pokazati? Kome?

Iskrena ljubav prema Isusu podrazumijeva i ljubav prema bližnjemu. Ili barem senzibilni pristup i pristup poštovanja Drugome.

vucko vucko 21:17 07.01.2008

Konstruktivna mržnja

Kako već napisah, mislim da je motiv bila provokacija. Što se trebalo pokazati? Kome?

"Hajd za promenu da se mrzimo gradeći verske spomenike, mržnja uz rušenje je so last century"
dunjica dunjica 21:51 07.01.2008

Re: Konstruktivna mržnja

Vučko,
po meni, "konstruktivna mržnja" je suha krpa na dnu mora, dakle, oksimoron.
eli eli 03:15 08.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

Tako su 2000. godine podigli 'Milenijumski krst' na Vodnu, koji dominira Skopljem. Okrenut je, naravno onoj strani Vardara gde su pretežno Albanci.

U Makedoniji su svi Gospodnji i Bogorodicni praznici neradni dani,uvodi se veronauka u skolama,na mesto tog "Milaniumskog krsta"nekada je bio krst,znatno manji,razume se.Sve je okrenuto na albanskoj strani Vardara,jer je izmedju njih makedonska,logicno,ne?Skopljani su ponosni na taj krst,iako vec 15 god.zive u arhitektonskom haosu.Malo ove izjave su maliciozne.Zamerate makedoncima koji se vekovima bore za svoju drzavu,veru,jezik,slobodu.Nisu se rusile dzamije i hamami u Makedoniji i tamo albanci imaju vise prava,nego bilo koja manjina.Odakle im onda pravo da im smeta ponos zemlje u kojoj zive?,kao da makedonci u Maloj Prespi da smeju da koriste javno svoj jezik.Zaista imate licemerne stavove.
vucko vucko 09:14 08.01.2008

Ko se poslednji smeje...

po meni, "konstruktivna mržnja" je suha krpa na dnu mora, dakle, oksimoron.

A onaj ko, iz mržnje, gradi gigantski krst na vrhu brda je - moron. Mujo je to, izgleda, shvatio

margos margos 10:03 08.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

eli
Tako su 2000. godine podigli 'Milenijumski krst' na Vodnu, koji dominira Skopljem. Okrenut je, naravno onoj strani Vardara gde su pretežno Albanci.U Makedoniji su svi Gospodnji i Bogorodicni praznici neradni dani,uvodi se veronauka u skolama,na mesto tog "Milaniumskog krsta"nekada je bio krst,znatno manji,razume se.Sve je okrenuto na albanskoj strani Vardara,jer je izmedju njih makedonska,logicno,ne?Skopljani su ponosni na taj krst,iako vec 15 god.zive u arhitektonskom haosu.Malo ove izjave su maliciozne.Zamerate makedoncima koji se vekovima bore za svoju drzavu,veru,jezik,slobodu.Nisu se rusile dzamije i hamami u Makedoniji i tamo albanci imaju vise prava,nego bilo koja manjina.Odakle im onda pravo da im smeta ponos zemlje u kojoj zive?,kao da makedonci u Maloj Prespi da smeju da koriste javno svoj jezik.Zaista imate licemerne stavove.

Eli, pošto sam ga ja prva spomenula, osećam se prozvanom da odgovorim u svoje ime.
Moj stav koji je izrečen je da ne razumem pojavu u ovom trenutku (veku), iako je stalna kroz istoriju, i da mi je vic mnogo bliži.

Nakon postavljanja krsta, 2000. godine, usledio je rat 2001. To što je trajao kratko, ne znači da nije bio ozbiljan. Danas kažu 'kriza', a onda je bila 'vojna'. Meni je zato krst simbol loše politike (i vojne), a ne istinskog zalaganja za hrišćanske vrednosti. Nisam primetila da se stanovnici Skoplja posebno ponose tim simbolom - više izletištem kao takvim (s krstom ili bez, svejedno). Da je ranije postojao manji krst, nisam znala, nisu mi rekli.

Da je okrenut, prema delu Skoplja gde su Albanci, čula sam od Skopljanaca (sa onim karakterističnim osmehom koji govori o poznatom inatu).

A moj stav je da su simboli slab 'ponos grada' - bilo kojeg, ako ih ne prati duh koji promoviše taj simbol i iz kog je iznikao simbol. Duh nije u građevinama.

eli eli 13:57 08.01.2008

Re: Ne mogu da razumeme te ljude

Moj stav koji je izrečen je da ne razumem pojavu u ovom trenutku (veku),

Pogledaj makedonsku istoriju,konstantno su bili okupirani.Sada mogu da kazu ono sto su vekovima precutkivali,zato je taj krst postavljen tamo.Posle bombardovanja '99,bilo je pitanje vremena kada ce da izbije rat,a znalo se sigurno da ce albanci traziti zapadni deo Makedonije,krst nema veze sa tim,velikoalbanska politika ima.A,Skoplje se nalazi u kotlini,bilo sta da se postavi na okolnim brdima bice okrenuto prema gradu.I opet da se vratim na istoriju,ne postoji narod koji je toliko saginjao glavu pred tudjim zahtevima,pa i sada kada se trazi da i pripadnici ANA, dobiju status ratnih veterana.Duh nije u gradjevinama,ali nekada gradjevine pomazu ljudima da podnesu ponizenja protiv kojih ne mogu da se izbore.
Gorstak Gorstak 15:03 08.01.2008

Kosova Republjik!

dunjica
Naravno. Samo ne vjerujem da je njima okrenut.

Pa što mi ne reče ranije. A ja išao kolima sa BG tablicama u Aleksandar Palace Hotel.
Ujutru, gimnastika i protezanje na terasi, a ono Križ pravo u čelo. Ljudi kad vam kažem taj krst, ovaj križ, je 100% okrenut na taj hotel i baš na terasu sobe gde prenoćih.

Logika:

A: Krst je okrenut muslimanskom delu Albanaca koji su bili akteri skorašnje ,,vojne krize".
B: Krst je okrenut hotelu u centru grada.
C: Ja bio u hotelu.

Zaključak: A+B+C=ja sam militantno krilo Albanaca muslimana u Makedoniji.
Atomski mrav Atomski mrav 18:47 06.01.2008

Vaistinu se rodi, dunjice :)

A vic je odličan, ne samo zbog komentara na krst nad Mostarom već i zato što je Mujo, za promenu, ispao mudar :) Da smo bili mudri poput Muje iz vica, ne bi bilo ni krsta nad Mostarom, stari most bi još stojao tamo gde mu je mesto, moj dobar drug bi možda još uvek živeo u svom stanu u Mostaru a Velež bi možda osvojio još koju titulu...

Pozdrav! :)
dunjica dunjica 18:55 06.01.2008

Re: Vaistinu se rodi, dunjice :)

U Mostaru, onomad:
margos margos 19:06 06.01.2008

Uh...

dunjica
U Mostaru, onomad:

:((( Od neživih stvari, ono što me najviše pogodilo, rasplakalo i zaledilo u trenutku - to je (bio) pogled na srušene mostove - Stari mostarski i novosadske mostove, tokom bombardovanja.
Rastuži me... da mi misao stane..:(((((((
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:43 06.01.2008

Re: Vaistinu se rodi, dunjice :)

dunjica
U Mostaru, onomad:


vrlo hrišćanski, nema šta.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:09 07.01.2008

Re: Vaistinu se rodi, dunjice :)

Atomski mrav
A vic je odličan, ne samo zbog komentara na krst nad Mostarom već i zato što je Mujo, za promenu, ispao mudar :) Da smo bili mudri poput Muje iz vica, ne bi bilo ni krsta nad Mostarom, stari most bi još stojao tamo gde mu je mesto, moj dobar drug bi možda još uvek živeo u svom stanu u Mostaru a Velež bi možda osvojio još koju titulu...

Pozdrav! :)


i da su svi bili tolarantni ko bosanci :)
Unfuckable Unfuckable 04:53 07.01.2008

Re: Vaistinu se rodi, dunjice :)

i da su svi bili tolarantni ko bosanci :)


...ili bar - tolerantni kao Ti. (eno boMbon gore ...da porušiš šta treba ....tolerantno...)
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:06 07.01.2008

Re: Vaistinu se rodi, dunjice :)

Unfuckable
i da su svi bili tolarantni ko bosanci :)


...ili bar - tolerantni kao Ti. (eno boMbon gore ...da porušiš šta treba ....tolerantno...)


naravno da ga treba srušiti, ne bombom, nego komunalci neki.
krst je overa zločina.
potpis ispod zločina.
odobravanje logora heliodrom i dretelj.
al ti to ne razumeš.
Unfuckable Unfuckable 22:31 07.01.2008

Re: Vaistinu se rodi, dunjice :)

al ti to ne razumeš.


...a, sreća - pa ima ko će da mi objasni , do temelja ....
pročitaj ti bolje ono što je vučko objasnio...malo jasnije, lepše, manje agresivno, a i bez rušenja.
Miguel Dosljo Miguel Dosljo 23:49 07.01.2008

Re: Vaistinu se rodi, dunjice :)

naravno da ga ne treba rusiti. ako se bude i rusio to ce raditi oni koji su ga zidali. svojevoljno.
sve druge varijante mogu dovesti do ponovnog gledanjaprezivljavanja ruznog filma u kome raznorazni funkcioneri, kriminogeni likovi, potkazivaci, seljaci(mentalni, ne geografski) dobijaju glavne uloge.

danasnji Mostar i citava BiH je prihvatljiva alternativa ratnoj BiH.


Miguel Dosljo Miguel Dosljo 19:01 06.01.2008

imamo veci i ljepsi nego Rio

to je to
nastavak psiholoskog rata iz devedesetih:granatiranje bolnice u ist. mostaru, rusenje starog mosta, koji treba da izazove taj' feel like bijeli medvjed'.
danas 'drugi' treba da se osjecaju kao vishak. dernek, ali bez njih. neka drugima bude neprijatno.

primjera u Bih ima premnogo.

ili opet mozda je stvar mnogo jednostavnija, i taj krst je znak jedne ljubavi. na smo 10-15km vazdusne linije od njega je Gospa hodala sa Natalijom.(medjugorje)

pozdrav i sretni praznici
cincili cincili 19:19 06.01.2008

favorit

dunjice, vazda me nasmeja. muja mi je favorit!
o posasti zvanoj stavljamo krst svuda samo da prkosimo - e, o tome se moze vaza elaborirati...ljudska glupost je nepresusna, a nama ostaje samo da se cudimo.
jasnaz jasnaz 19:27 06.01.2008

kako zloupotrebiti simbol , a onda ga ,

smehom , rehabilitovati .

bravo Dunjice !


& srećni praznici
dunjica dunjica 19:37 06.01.2008

Re: kako zloupotrebiti simbol , a onda ga

smehom , rehabilitovati

Tako se prepoznaje ljudska veličina, sjajno rečeno, JasnaZ!

A za Whoopi, thx, draga mi je!
angie angie 19:42 06.01.2008

Re: kako zloupotrebiti simbol , a onda ga

he, he!
vucko vucko 20:14 06.01.2008

Coca Cola

Ovo me podseti na onaj vic iz vremena hladnog rata, kada US predsednika obaveštavaju kako Rusi farbaju mesec u crveno, a on ignoriše savetnike, dok ne jave da je ceo mesec ofarban, a onda kaže: e idite sad gore i dodajte "Coca Cola".

Iako razumem da onima koji su organizovali izgradnju ovog krsta Hristov pristup stvarima verovatno nije bio blizak, čini mi se da je za Bosnu plus dok se ovakve stvari grade, a ne ruše. Ne valja kad se ruši. Možda se neko nekad, videvši taj krst na vrhu brda, seti i šta je govorio taj, zbog koga se sada grade krstovi.

Pridružujem se čestitkama Božića svima koji ga slave.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 20:34 06.01.2008

NEKI SU HTELI...

...TIM krstom verovatno da zaštite most od ponovnog rušenja, ali taj rušitelj, ako ga bude, će da razmišlja kao muja, da je to samo običan plus....

Neznam gde je Nikola Svilar, ali on zna najbolje da mostovi imaju dušu i da svako rušenje mosta je skrnavljenje, ravno rušenju crkvi!
Vic je odličan veoma mi se dopada kao i njegov fakultetski mudar odsjaj...

U pravu je i nsarski za religiju, ne moram ja da znam ko je u crkvi, ako me baš i interesuje ja ću proveriti odlaskom u crkvu. Taj veliki krst je verovatno donacija i neko je oprao pare zahvaljujući njegovoj izgradnji...

HRISTOS VASKRS
nikola svilar nikola svilar 23:32 06.01.2008

Re: NEKI SU HTELI...

Ne znam gde je Nikola Svilar,


tu sam šefe, primio sam tvoj mail - čestitao praznike tebi i tvojoj porodici i rekao da ću sa zadovoljstvom da pročitam tvoje dve knjige. još uvek nisam ništa primio, nadam se da si dobio moj mail - mada mi se ponekad i drugi korespodenti žale da im stigne prazna pošta.

dunjo, sorry za troll
dunjica dunjica 23:36 06.01.2008

Re: Coca Cola

Ne valja kad se ruši. Možda se neko nekad, videvši taj krst na vrhu brda, seti i šta je govorio taj, zbog koga se sada grade krstovi.


Mudro veliš, Vučko. Eh, kad bi...

Nego, sigurna sam da Mu te građevine, prazne ljušture ništa ne znače.
lilit lilit 23:37 06.01.2008

Re: NEKI SU HTELI...

HRISTOS VASKRS


Pusti ga da se prvo rodi Vidomire.

Sretno Badnje vece!
dunjica dunjica 23:49 06.01.2008

Re: NEKI SU HTELI...

mostovi imaju dušu i da svako rušenje mosta je skrnavljenje

Da, da, imaju mostovi dušu i povezuju, ne samo prostorno i vremenski, nego i onako metafizički.

Ja kod nas volim ovaj, mog bivšeg profesora Stanka Šrama:
Unfuckable Unfuckable 04:57 07.01.2008

Re: Coca Cola

, a onda kaže: e idite sad gore i dodajte "Coca Cola".


...a ondak Drug Jožek podigne ove naše SFRJSupernaute i oni dopišu ispod : " puni Zemun.O.O.U.R" ..sve belo .
Fembot Fembot 19:02 07.01.2008

Re: NEKI SU HTELI...

dunjica
mostovi imaju dušu i da svako rušenje mosta je skrnavljenjeDa, da, imaju mostovi dušu i povezuju, ne samo prostorno i vremenski, nego i onako metafizički.Ja kod nas volim ovaj, mog bivšeg profesora Stanka Šrama:


I ja volim ovaj, gledam ga celo leto i cesto preko njega odem ka Krk na kupanje, kafu, lignje........

malo muzike

nsarski nsarski 21:18 06.01.2008

Re: malo muzike

Ana, juce slucajno na TV naletim na onaj stari kviz "Milioner", ili tako nesto. I neki tip koji je "evangelist" ili tako neki bullshit artist (mislim, covek pouzdano zna odgovore na sva kosmicka pitanja), za $125,000 odgovara na pitanje: "Kojim cesticama u krvi se prenosi kiseonik kroz organizam?"
A. Crvena krvna zrnca; B. Bela krvna zrnca; C. Platelets; D. Antibodies?
Taj genije odgovori "D - antitela".
I taj posle ide u svoju parohiju i ljudima objasnjava smisao zivota, skupi dobrovoljni prilog i istakne simbol svojeg ubedjenja. Svaka cast!
Sto kaze Dilan Tomas: Love, birth, death, sex, money, politics, and religion - I know all about that. It's the hard questions that I cannot answer.

P.S. A pesma je super - malo sentis za Badnje veche:)))

Re: malo muzike

Nsarski, ja sam sad u ovom fazonu

Spremam se za skijanje
nsarski nsarski 21:38 06.01.2008

Re: malo muzike

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Nsarski, ja sam sad u ovom fazonu

Spremam se za skijanje

That's the spirit! Srecno!
ivana23 ivana23 21:56 06.01.2008

Re: malo muzike

nsarski
Ana, juce slucajno na TV naletim na onaj stari kviz "Milioner", ili tako nesto. I neki tip koji je "evangelist" ili tako neki bullshit artist (mislim, covek pouzdano zna odgovore na sva kosmicka pitanja), za $125,000 odgovara na pitanje: "Kojim cesticama u krvi se prenosi kiseonik kroz organizam?"A. Crvena krvna zrnca; B. Bela krvna zrnca; C. Platelets; D. Antibodies?Taj genije odgovori "D - antitela". I taj posle ide u svoju parohiju i ljudima objasnjava smisao zivota, skupi dobrovoljni prilog i istakne simbol svojeg ubedjenja. Svaka cast!Sto kaze Dilan Tomas: Love, birth, death, sex, money, politics, and religion - I know all about that. It's the hard questions that I cannot answer.P.S. A pesma je super - malo sentis za Badnje veche:)))


nsarski nsarski 21:59 06.01.2008

Re: malo muzike

Da, bas to! Pomislio sam - jbt, ovaj covek ne zna koje je boje rdja! A sve drugo kao zna...:)

P.S. Hvala za badnjak:)))))
dunjica dunjica 22:10 06.01.2008

Re: malo muzike

Dobro je, shvatili smo, drugar. Vidim, unio si badnjak, sarmica se kuha, vrijeme je za dobre želje i pozitivu.

mala zemlja

Dragan Vujanović Dragan Vujanović 22:50 06.01.2008

Re: mala zemlja

Unfuckable Unfuckable 05:04 07.01.2008

Re: malo muzike

..Koje dobro pitanje za 125 somića & kako tupava muzika na neočekivanom mestu......valjda to ide jedno s drugim.
nikola svilar nikola svilar 22:58 06.01.2008

mostar

nekoliko godina posle rata posetio sam mostar i osetio da se nažalost radi o dva grada.
jos uvek nije bio postavljen spomenik bruce lee-u, obisao sam park alekse šantića u bošnjačkom delu
i park zrinjevac sa simbolicnom fontanom u obliku starog mosta - u hrvatskom delu.

jovan je crtao i napisao pesmu, a anja - načinila fotokolaž "starog novog" mosta.
hvala dunjice na čestitkama.
mir božiji, vaistinu se rodi!
dunjica dunjica 23:20 06.01.2008

Re: mostar

da se nažalost radi o dva grada

I, na žalost, ne samo Mostar. Tu mi odmah padne na pamet Gornji Vakuf - Uskoplje, npr.
mila mila 23:33 06.01.2008

* * * * *



evo dunjice, ne stigoh ranije da te pozdravim, ali redovno čitam tvoje postove, sve najbolje, to se valda podrazumeva :))))
dunjica dunjica 23:40 06.01.2008

Re: * * * * *

Hvala, Mila! Jako mi se sviđa slika što si postavila. Sve najbolje želim!
mariopan mariopan 00:19 07.01.2008

Re: * * * * *

Sve najbolje Dunjice, zna se ...
...a povodom teme ..pa ja ne razumem zasto se nekome natrljava na nos religija koja nije njegova ...to me dovodi do poslednje nepristojnosti. Zasto je potrebno vredjati necija osecanja , narocito ako je to okrenuto PROTIV nekoga? Zasto je to uradjeno? Da se nekome naruga ? Onda je jako ruzno i nepristojno. Nisam ni znala da se to radi , aman ljudi zar se nismo odmakli dalje u evoluciji od kamenog doba i da li cemo se i dalje klati zbog vere ili nevere ? Da li ce obicno kucno vaspitanje najzad da nadvlada i da dopusti svakom pojedincu da veruje ili ne veruje , a da se pritom ne oseca uvredjen od drugih? Kada to postignemo mozemo reci da smo civilizovani...sve dok se ovo radi mi to nismo.
lilit lilit 00:12 07.01.2008

pozdrav dunjice


Hvala na cestitkama, mir boziji, vaistinu se rodi!
I tebi sretna Nova godina i neka ti se ostvare sve moguce i nemoguce (pogotovu ove druge) zelje!
Lepo od tebe i sto rece Mujo, plus za Dunjicu!
mariopan mariopan 00:20 07.01.2008

Re: pozdrav dunjice

PS . A slika koju je postavila Mila je PRELEPA ))))))
strava strava 00:21 07.01.2008

Tužno i ružno

Da li su taj krst podigli isti oni koji su srušili pravoslavnu crkvu u Mostaru sa sve krstom. Imam utisak da u nečijim glavama postoje dva krsta i to njihov i naš. Nekad mi je taj grad bio simpatičan a sada mislim da taj grad je ništa.
dunjica dunjica 09:34 07.01.2008

Re: Tužno i ružno

Strava,
nije grad, vjeruj mi. I danas, kao i nekada, u Mostaru postoje sjajni ljudi koji se iskreno i mnogo zalažu za suživot u uzajamnom poštovanju, akceptanciji (ne samo toleranciji), da, pomirenju. Mnogi mladi ljudi, ali i stariji.

Fascinantno je i nudi nadu činjenica da uvijek i na svakom mjestu postoje graditelji, obnovitelji, ne samo rušitelji.

A oni koji ruše, koji uništavaju, uzimaju na silu, njima ništa nije sveto, ni tuđe ni svoje. Samo farsa.
AlexDunja AlexDunja 00:42 07.01.2008

duska,

sorry, ako se neko vec setio ovoga,
imala sam tri rodjendana danas, pa ne citam pazljivo:))
srecno svima
dunjica dunjica 09:37 07.01.2008

Re: duska,

Hvala AlexDunja, i hvala na podsjećanju, baš paše! I ne ispričavaj se.

Dobro mi čini što mi se obraćaš mojim imenom.
gorran gorran 02:56 07.01.2008

:-)

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:36 07.01.2008

...

instrumentalizacija...
ja bih samo da pitam (onako glupo, retorički)
- kada u celoj toj priči (i ne samo toj) nije bilo politike (a kad bolje razmislim i plagijarizma)?
nema veze sa temom a možda i ima: takodje me zanima kako bi se npr. vernici širom sveta osećali kada bi im Isusa prikazivali onako kako je verovatno izgledao?

dobar post duška
dunjica dunjica 10:54 07.01.2008

Re: ...

nema veze sa temom a možda i ima: takodje me zanima kako bi se npr. vernici širom sveta osećali kada bi im Isusa prikazivali onako kako je verovatno izgledao?


Ja mislim da je već prilično poznato kako historičari, antropolozi i ostali relevantni eksperti zamišljaju Isusa. Gotovo je sigurno da nije bio blond s loknicama, moguće da je bio nižeg rasta, onako zbijenog i imao karakteristična obilježja ljudi s tog podneblja. Da li si na to mislila?

A da se najviše volio družiti s onima koje bismo danas nazvali luzerima, propalitetima, kurvama i prostacima, piše u različitim relevantnim dokumentima.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 12:45 07.01.2008

Re: ...

Da li si na to mislila?

narafski!
zamisli sad promenu ikonografije (da bi odgovaralo istini, je l') - nižeg rasta, nabijen, crnokos, tamnoput, širokih nozdrva, neizduženog lica...da ne idem dalje...neću da kvarim mit - tu istina ionako nije bitna. : )
dunjica dunjica 13:28 07.01.2008

Re: ...

Snežana,
ima i na netu o tome (ja sam bila čitala na papiru, davnih dana):
Real Jesus
tuzlanac tuzlanac 12:52 07.01.2008

sretan bozic

cetitam bozic svim blogerima i da ga u miru i zdravlju provedu sa svojim bliznjima.

ima jos jedna zanimljiva mujina ratna prica:

zove mujo hasu preko telefona i izmedju ostalog mu kaze: "znas li, bolan haso, da su nam hrvati srusili dzamiju u livnu?"
a haso ce ti: " je l', e pa srusicemo i mi njima u zagrebu!"
dunjica dunjica 13:22 07.01.2008

Re: sretan bozic

a haso ce ti: " je l', e pa srusicemo i mi njima u zagrebu!"


Joooj...

Da, to je taj lucidni bosanski humor. Čak i kao crnjak je superioran. Ja tu ne vidim ni trunku gluposti, kako im nemaštoviti ili zlonamjerni pripisuju. Štoviše!
tuzlanac tuzlanac 14:23 07.01.2008

Re: sretan bozic

dunjica
a haso ce ti: " je l', e pa srusicemo i mi njima u zagrebu!"


Joooj...

Da, to je taj lucidni bosanski humor. Čak i kao crnjak je superioran. Ja tu ne vidim ni trunku gluposti, kako im nemaštoviti ili zlonamjerni pripisuju. Štoviše!




dapace, hahahahaha
Fembot Fembot 18:49 07.01.2008

o vremena, o obicaji

Kada su takav krst digli iznad Skoplja sa sve sijalicama koje je trebalo da prosvetle nekoga, nisam sigurna koga, pa kad su upalili sijalice, pola Makedonije ostalo bez struje! Ovaj iznad Mostara je bar ekonomicniji!

Padose mi na pamet Turci koji su gradili gradjevine ( mostove, hamame, sahat-kule itd.) koje je trebalo da sluze svima bez obzira na veroispovest i zato nisu stavljali verska obelezja. A mogli su, ko je mogao da im zabrani u to vreme koje nije bilo tako demokratsko kao ovo nase.

Kad su pre par godina u Bitolju dosli na vlast neki vernici profesionalci, brze-bolje su na sahat-kulu stavili krst veci od same kule!
dunjica dunjica 18:52 07.01.2008

Re: o vremena, o obicaji

Padose mi na pamet Turci koji su gradili gradjevine ( mostove, hamame, sahat-kule itd.) koje je trebalo da sluze svima bez obzira na veroispovest i zato nisu stavljali verska obelezja.

A meni sada pade na pamet: "drumovi će poželjeti Turaka, a Turaka više biti neće..." Asocijacija samo, bez političkih konotacija, da naglasim.
Fembot Fembot 18:59 07.01.2008

Re: o vremena, o obicaji

meni , bogme, padaju na pamet ekonomske konotacije!
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:22 07.01.2008

Re: o vremena, o obicaji

Fembot
Kada su takav krst digli iznad Skoplja sa sve sijalicama koje je trebalo da prosvetle nekoga, nisam sigurna koga, pa kad su upalili sijalice, pola Makedonije ostalo bez struje! Ovaj iznad Mostara je bar ekonomicniji!

Padose mi na pamet Turci koji su gradili gradjevine ( mostove, hamame, sahat-kule itd.) koje je trebalo da sluze svima bez obzira na veroispovest i zato nisu stavljali verska obelezja. A mogli su, ko je mogao da im zabrani u to vreme koje nije bilo tako demokratsko kao ovo nase.

Kad su pre par godina u Bitolju dosli na vlast neki vernici profesionalci, brze-bolje su na sahat-kulu stavili krst veci od same kule!

biblioteke. uveli vodu i kupatila u kuće, ne samo hamame.
svašta što je poboljšavalo život.
Rabadabdab Rabadabdab 23:07 07.01.2008

Kaže Mujo: Križ?

Kaže Mujo: Križ? U redu je to. Imamo i mi naš polumesec gore.
dunjica dunjica 23:09 07.01.2008

Re: Kaže Mujo: Križ?

Imamo i mi naš polumesec gore.

Hahahahaha! Lucidni Mujo, eto, nisam li rekla ;-)
Belius Belius 12:02 08.01.2008

O +

Vic: ok, nije loše, tradicionalno u Mujinom duhu...

Krst: uz poštovanje svim vernicima, brzopletost čiji će jedini rezultat biti da zauvek provocira i drži tenziju u podeljenoj zajednici.
Aleksandar Zobenica Aleksandar Zobenica 00:05 09.01.2008

Svra svega toga....

Danas je tendencija ponovnog povratka naroda veri,,,
Bez obzira na to, mislim da su ovakve stvari ciste gluposti.
Pored puteva krstove grade, aj da ima nekog povoda, ali nema
sve je vise i vise krajputasa, a oni jos i krstove pored puta i na brda stavljaju.
Ma ovaj narod je izludio.
Aleksandar T Aleksandar T 23:00 09.01.2008

Religije

Religije su danas kljuc rjesenja i problema u BiH, biraju da budu dio problema jer to trazi manje rada i manje je odgovorno. Vic je dobar :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana