B92 Blog    Članovi    Belius    Odsustvo vrlina političke elite

Belius
20:53
NED
06
JAN

Odsustvo vrlina političke elite

Ovih dana, uplašen od govora koji sve više podsećaju na devedesete, očajnički se nadam da će konačno pred nas da izađe neko od tekućih političara i kaže nešto smisleno što DAJE NADU. Umesto toga – potpuna konfuzija: kao da su između sebe zamenili govore, čak i Toma Nikolić sa svojim izjavama „nećemo slati decu u ratove” zvuči kao Boris Tadić (pazi da me ne ubedi). Krug se zatvorio. Dok se oni bore da zahvate što više „tuđeg” biračkog tela, izgubiše i svoje glasače.

Naravno, pravi gubitnici su, kao i uvek, napaćeni građani kojima tek sada ništa nije jasno. Sedam godina kukamo za Evropom: pružite pomoć, otpišite dugove, podelite sa nama tehnologiju i obrazovanje, objasnite kako funkcionišu demokratske institucije, dajte da prepišemo zakon, investirajte kapital, primite nas u zajednicu prijateljskih naroda. Simbolički, meni izgledamo kao prosjaci koji traže „dinar za bebu”, a kada ga dobiju, odu i kupe cigare na trafici.

Nisam ja sad neki zadrti lik, koji je protiv očuvanja „teritorijalnog integriteta i suvereniteta”. Samo razmišljam da rezultat trenutne strategije može da bude, što bi rekli vozači: 100% šteta, tj. da „vozilo” više ne bude uopšte za upotrebu. Na stranu što u glasnogovornike strategije ucenjivanja Evrope uopšte nemam poverenja. Na stranu što ne želim da ponovo prolazim ni blizu prokletih devedesetih.

Mislim da je izvor i utoka većine sličnih problema sa kojima se suočavamo nedostatak vrlina i pravih vrednosti kod naše političke elite koja bi trebalo da podupire izgradnju građanskog društva. Slikovito predstavljeno, ne možeš da kao neko ko šutne novinara ili psuje kao kočijaš sebi dodeliš titulu najboljeg ministra u Vladi ili primiš zahvalnicu Crkve. Ne možeš da obećaš saradnju sa Hagom, a onda da svake godine priznaješ da je one prethodne optuženik ipak bio u tu negde. Ne možeš da pokazuješ saosećanje sa siromašnim slojem društva (čitaj većina) tako što imaš desetine puta veću platu. I tako dalje, primera milion.

Evo liste osobina koje bi trebalo da poseduje dobar lider/liderka. Napravljena je od strane srednjoškolaca iz jednog malog mesta u Srbiji sa kojima sam imao zadovoljstvo da radim. Hajde da za trenutak promenimo uloge, da malo učimo mi od njih. Hristos se rodi.

- Sposoban/Sposobna

- Snalažljiv/Snalažljiva

- Prepoznaje realnost

- Pošten/Poštena

- Da ima viziju

- Ambiciozan/Ambiciozna

- Obrazovan/Obrazovana

- Talentovan/Talentovana

- Iskren/Iskrena

- Hrabar/Hrabra

- Uporan/Uporna

- Ima iskustvo

- Organizator/Organizatorka (da ima dobar tim)

- Autoritet

- Suočava se sa problemima

- Sluša (oko sebe)

- Odgovoran/Odgovorna

- Voli ljude

- Tolerantan/Tolerantna

*Gender naknadno uvažen na sugestiju dunjice, izvinjavam se damama...

Atačmenti
Pic_10.1858.jpg 12.64 KB image/pjpeg




Komentari (33)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

ogar  21:59 06.01.2008
Preporuka: 0

to je prava tema

#Link  Replika: 0
Vec sam napisao kod Jelene,

ovo je vec frapantna kampanja po tome sto društvo niti želi niti može da se organizuje da glasno razmišlja o političkim temama. To utišavanje pred izbore je pravi pokazatelj udaljenosti političke "elite" od građana, odnosno uadljenosti građana od politike, rastojanja na koje su ih udaljili politicari. Sloboda svih medija jednaka nuli, isto tako njihova služba opštoj stvari. Jos se samo čeka neki nacin da se i to formalno, nemo izlaženje na izbore zaobidje.

DSS se polako približava tom idealu: oni kažu za nas izbori nisu raspisani, a opet će biti na vlasti u demokratiji.

To sve govori o kulturi, politickoj i svakoj drugoj, kulturi svih partija i cele elite, opštoj klimi koja je jedinstvena po tom rasapu na partikularne vrednosti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  21:59 06.01.2008
Preporuka: 0

Znas li,

#Link  Replika: 7
da imenujes neku osobu na planeti koja ima sve te osobine/kvalitete?
Takva jednostavno ne postoji.
Na zalost...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mvelja  22:17 06.01.2008
Preporuka: 7

Re: Znas li,

slazem se sa Vama, postoji mozda jos samo u Platonovoj drzavi...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Belius  22:48 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Znas li,

Postoji ili približno postoji, ali se takvi ljudi uglavnom drže dalje od politike...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  22:54 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Znas li,

ali se takvi ljudi drže dalje od politike...

Sada te ne razumijem, Belius. Ja sam mislila da stvari koje radiš (radionice, pol. angažman) radiš zato što vjeruješ da je svaki pojedinac ujedno i političko biće i kao takvo ima mogućnost i odgovornost utjecati na politiku, na društvo, na promjene.

Pretpostavljam da si ovo gore mislio u smislu tzv. visoke, profesionalne politike?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Belius  00:19 07.01.2008
Preporuka: 7

Re: Znas li,

dunjica
Pretpostavljam da si ovo gore mislio u smislu tzv. visoke, profesionalne politike?


Naravno. Po meni, praksa govori a i teorija potkrepljuje da prava elita vrline najčešće ostaje van real-politike. Naravno, aktivni su u drugim segmentima javnog života, inače ne bi bili prepoznati kao takvi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  00:23 07.01.2008
Preporuka: 0

Re: Znas li,

elita vrline

meni ovo zvuci kao oximoron, da prostis.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Belius  00:50 07.01.2008
Preporuka: 0

Re: Znas li,

ja izmislio u trenutku, bilo mi simpatično ;)

inače, ox ili oxen je kastrirani bik na engleskom :)))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  01:07 07.01.2008
Preporuka: 0

Re: Znas li,

Belius
ja izmislio u trenutku, bilo mi simpatično ;)

inače, ox ili oxen je kastrirani bik na engleskom :)))))

pa posle svi kazu da ja trolujem
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  22:05 06.01.2008
Preporuka: 0

Zamisli

#Link  Replika: 20
A zamisli da su rekli:

- Sposobna

- Snalažljiva

- Prepoznaje realnost

- Poštena

- Da ima viziju

- Ambiciozna

- Obrazovana

- Talentovana

- Iskrena

- Hrabra

- Uporna

- Ima iskustvo

- Organizatorica (da ima dobar tim)

- Autoritet

- Suočava se sa problemima

- Sluša (oko sebe)

- Odgovorna

- Voli ljude

- Tolerantna
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mvelja  22:18 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Zamisli

zena u nasem drustvu nikada nece biti predsednik drzave. Nazalost takvi smo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  22:24 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Zamisli

dunjica
A zamisli da su rekli:
- Sposobna- Snalažljiva- Prepoznaje realnost- Poštena- Da ima viziju- Ambiciozna- Obrazovana- Talentovana- Iskrena- Hrabra- Uporna- Ima iskustvo- Organizatorica (da ima dobar tim)- Autoritet- Suočava se sa problemima- Sluša (oko sebe)- Odgovorna- Voli ljude- Tolerantna

Dunjice,
Sve nabrojane osobine smatram ljudskim i ne vidim da bi rodnost nesto promenila.
I ne primecujem razliku, kao kada prodjem pored nekog plakata na ulici, procitam ga, a da me neko nakon 10tak metara upita da li je bio napisan na cirilici ili latinici ja ne bih znala.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Belius  22:24 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Zamisli

Uopšte nije sporno, naprosto sam prekopirao rezultat rada jedne od grupa. Dodaću u tekst, a evo ideje kako bi takav lider/ka trebalo da izgleda. Crtale su cure, da ne ispadne da su momci birali fizičke atribute ;)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  22:26 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Zamisli

MVeljo,
ja mislim da su realne šanse da nisi u pravu. Vrijeme će pokazati.

E, a sad, te osobine. Šta će kome sve to za dobru lidericu (lidera)? Mislim da je već nekoliko od navedenih osobina ujedinjenih u jednoj osobi, dobitna kombinacija. A to lider treba da bude više u smislu koordinatora tima. A u timu, svatko ima ponešto od tih osobina.

Zamislite jednu osobu sa svim tim osobinama? Koliki bi to tek bio kult ličnosti, kad se do kulta uzdižu kojekakvi prdonje i pojedinci bez ljudskog integriteta? Ne bi bilo dobro, a i prevaziđeno je odavno. Timski rad se cijeni.

Pozdrav!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  22:37 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Zamisli

dunjica
MVeljo,ja mislim da su realne šanse da nisi u pravu. Vrijeme će pokazati.E, a sad, te osobine. Šta će kome sve to za dobru lidericu (lidera)? Mislim da je već nekoliko od navedenih osobina ujedinjenih u jednoj osobi, dobitna kombinacija. A to lider treba da bude više u smislu koordinatora tima. A u timu, svatko ima ponešto od tih osobina.Zamislite jednu osobu sa svim tim osobinama? Koliki bi to tek bio kult ličnosti, kad se do kulta uzdižu kojekakvi prdonje i pojedinci bez ljudskog integriteta? Ne bi bilo dobro, a i prevaziđeno je odavno. Timski rad se cijeni.Pozdrav!

Slazem se.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  22:37 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Zamisli

Zamislite jednu osobu sa svim tim osobinama? Koliki bi to tek bio kult ličnosti, kad se do kulta uzdižu kojekakvi prdonje i pojedinci bez ljudskog integriteta? Ne bi bilo dobro, a i prevaziđeno je odavno. Timski rad se cijeni.

Ja mislim Dunjice da lider treba da ima te osobine. Ne 10/10 (ili od svake osobine 100%), ali da treba da ih poseduje, verujem da treba. Kao što mislim da veći broj tih osobina svako od nas treba da razvija.

Naš problem je što od lidera tražimo 100%, a od sebe, često, vrlo malo.

A slažem se da nećemo dugo čekati na Damu - Premijerku ili Predsednicu:)))
Pozdrav:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
angie  22:40 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Zamisli

pazi kad sam se prepoznala!:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  22:46 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Zamisli

I neka si. Danas ti je rođoš, pa se sve dobre osobine još bolje vide ;-)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Sladjana NS  22:50 06.01.2008
Preporuka: 14

Re: Zamisli

mvelja
zena u nasem drustvu nikada nece biti predsednik drzave. Nazalost takvi smo...



Mislim da dolazi vreme kada ce i u nasem drustvu zene biti predsednice vlade, drzave, ministarke policije. . .
Muskarci deluju umorno, spori su u resavanju mnogih drzavnih pitanja, kreativnost im nije jaca strana, zene htele to ili ne, morace da se pozabave bitnim pitanjma ove drzave. Ne znam kako muskarci ne vide svoj interes
u podeli odgovornosti u vodjenju drzavnih poslova. Ako zene svoje porodice mogu uspesno da organizuju u svakom mogucem smislu, cesto bez pomoci muskaraca, ne vidim ni jedan razlog zasto to ne bi mogle da rade i za drzavu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Belius  23:05 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Zamisli

Apsolutno se slažem da će ubrzo sve više žena biti na liderskim pozicijama u našem društvu.

Interesantna je i teorija koja predviđa potpunu dominaciju žena u budućnosti. Ukratko, govori o tome da će, usled razvoja društva i potiskivanja potrebe za fizičkom snagom, što je dominantna prednost muškarca u odnosu na ženu (generalno), žena preuzeti glavnu ulogu zbog svojih intelektualnih sposobnosti za koje se procenjuje da su razvijenije nego kod muških osoba (generalno). Na osnovu toga će se buduća žena brže snalaziti u sve dinamičnijem okruženju u odnosu na muškarca. Čak se, usled razvitka tehnologije veštačke oplodnje postavlja pitanje opstanka muške populacije u dalekoj budućnosti.

Moglo bi se reći da je žena trkač/ica na duge staze.

Zato se ja trudim da budem 'dobar' sa ženama. Ne zna noć šta nosi dan...
;))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  23:09 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Zamisli

buduća žena brže snalaziti u sve dinamičnijem okruženju

Dovoljno je pogledati već danas žene koje su aktivne na radnom mjestu, brinu o djeci, porodici, ... Imam običaj reći da funkcioniraju kao oni multipraktik aparati što istovremeno uspješno obavljaju nekoliko različitih radnji.

Zato se ja trudim da budem 'dobar' sa ženama. Ne zna noć šta nosi dan...

Hahahaha, pragmatično. Osobina dobrih političara.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Sladjana NS  23:21 06.01.2008
Preporuka: 7

Re: Zamisli

Zato se ja trudim da budem 'dobar' sa ženama. Ne zna noć šta nosi dan
[


Muskarci nikako da shvate da uvek treba biti dobar sa zenama,cesto idu protiv sebe na opste cudjenje zena.
Da trcimo na duge staze trcimo,da funkcionisemo kao multipraktik funkcionisemo,zivot nas na to tera ako hocemo da smo na povrsini,samo me cudi sto tako i mskarci ne funkcionisu kao da ne zive u sadasnjem vremenu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Belius  23:44 06.01.2008
Preporuka: 0

dunjice, dunjice

od moje političke jadikovke, napravi ti raspravu o žensko-muškim odnosima ;) Interesantno je kako tema na blogu 'pliva' u odnosu na komentare. Kao živo biće...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  23:51 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: Zamisli

Ne zna noć šta nosi dan...
;))))

zna se:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  23:57 06.01.2008
Preporuka: 0

Re: dunjice, dunjice

Sorry, Belius, nije mi bila namjera da unosim pometnju. Nego, pomislih, ajd da usmjerim zračak svjetla i na neke druge aspekte na koje su me misli odvele.

nego, zanima me baš šta ćeš mi reći na ono pitanje o pojedincima u politici (vidi gore)?

A o plivanju teme... nekada me to dovodilo do očaja, kada sam si bila zacrtala kojim putevima tema treba da se kreće, a ono... odeeeeee
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Belius  00:41 07.01.2008
Preporuka: 0

Re: dunjice, dunjice

dunjica
pomislih, ajd da usmjerim zračak svjetla i na neke druge aspekte na koje su me misli odvele
Normalno, pa nije komunikacija da samo ja biram temu... ))

Što se tiče ostalog, malo sam i gore odgovorio ;) Generalno, mislim da je skup osobina (ne samo onih koje su deca navela i ne istim redosledom, ako pričamo i o rangiranju) jako važan kao ideal kome treba težiti i po čemu se možemo 'baždariti' ili upravljati.

Ko bi imao sve te osobine, više bi bio Bog neko čovek. Ili: da smo stvoreni da budemo takvi, komunizam bi bio ostvarivo društveno uređenje. Svako ima po nešto u sebi i dobro i loše. Zato je ključna stvar timski rad. Ako svako radi ono u čemu je najbolji - milina. Nego, neću tebi o tome, ove stvari verovatno bolje znaš nego ja.

Pravo je pitanje da li se ikad neko od tekućih političara zamislio nad ovom listom i iskreno poželeo da se ponaša u skladu sa njom.

dunjica
nekada me to dovodilo do očaja, kada sam si bila zacrtala kojim putevima tema treba da se kreće, a ono... odeeeeee
Ma dobro je dok neko hoće bilo šta da napiše. Uvek se kad nešto objavim uplašim da niko neće ni pogledati ;))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
eli  01:01 07.01.2008
Preporuka: 7

Re: dunjice, dunjice

Ko bi imao sve te osobine, više bi bio Bog neko čovek.

Pre par godina sam naisla na ovu definiciju vl.Nikolaja:"Politicar je vodja ljudi koji vide manje no on,zato on mora videti kuda vodi nase vreme,on mora prozreti u tajne istorije,mora odskrinuti vrata buducnosti.Ako on ne vidi nista u nasem vremenu,nista do haosa i razuzdanosti i obesvecenja svih svetinja i negiranja i rusenja svega sto treba da postoji,onda njemu kao politicaru nije mesto u nasem vremenu".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dragan Vujanović  01:30 07.01.2008
Preporuka: 0

Re: Zamisli

a evo ideje kako bi takav lider/ka trebalo da izgleda. Crtale su cure, da ne ispadne da su momci birali fizičke atribute ;)



... ... Hilari Karić ?!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  09:28 07.01.2008
Preporuka: 0

Re: dunjice, dunjice

Hvala na komplimentu, neugodno mi je, jer mislim da je pretjerano. Znaš i sam, ovdje u virtualnom svijetu ljudi si rado prisvajaju virtualne vrline, a onda virtualna podrška tome sve još više doda na važnosti, pa tako od mušica nastanu intelektualni/moralni/naučni/dodatipopotrebi gorostasi ;-)

Nego, moram reći koliko me brine ta cijela priča o liderima i fascinacija koju narod za iste ima. Nekako mi se čini da većina ljudi još uvijek traži jake ličnosti, dovoljno autoritarne (znači, ne samo autoritativne) koji će ih voditi, pokazati put, a narod će ovčjom poslušnošću moći slijediti. I onda, ajde da ovi vođe to ne zloupotrijebe!? Moć tako prija...

Nekako, još je dug put do osvještene raje, zrele da budu aktivni učesnici demokratskih procesa. Iako, voljela bih da griješim.

Nema da brineš za gledanje tvojih postova, ima nas koji tu redovito svraćamo, čak i kada se ne raspisujemo toliko kao ovaj put (baš sam navalila, jojojojoj) ;-) Sretno!



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  15:29 08.01.2008
Preporuka: 7

Re: Zamisli

mvelja
zena u nasem drustvu nikada nece biti predsednik drzave. Nazalost takvi smo...

Hajde da talasamo pozitivno :-))))) Mozda cemo tako moci nesto da promenimo. :-))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mila  23:20 06.01.2008
Preporuka: 14

fontana želja

#Link  Replika: 1
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  15:31 08.01.2008
Preporuka: 0

Re: fontana želja

Ova slika me je odusevila :-)))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bradonja  00:29 10.01.2008
Preporuka: 0

dosta...

#Link  Replika: 0
Dosta "jadikovki", trazimo akciju....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT