Ljudska prava| Porodica| Roditeljstvo

Porodično nasilje

Strongman RSS / 01.09.2011. u 08:43

Kao u akcionom filmu stariji čovek uz škripu kočnica dolazi na parking i otvara vatru. Sredovečna žena, kao akcioni heroj, spremno reaguje, iako ranjena, daje se u beg. Čovek ide za njom pucajući, a kad mu ponestane municije, udara je pesnicama i davi. Ona poslednjim atomima snage s poda uzima komad polomljenog escajga i zariva ga u lice i privremeno se spasava iz ruku ubice.

Ispostavilo se da je naoružani čovek svekar, a ranjena žena žrtva koja sa svoje troje dece dve decenije trpi najgore moguće fizičko i psihičko zlostavljanje od muža i svekra koje je samo kulminiralo javnim pokušajem ubistva. Iako je više puta tražila pomoć policije i socijalne službe, nesrećna žena ne samo da je osvanula kao udarna vest crnih hronika nego i dalje, u bolnici, strepi za svoj život. Svekar jeste uhapšen, ali je muž nastavio sa vrlo konkretnim pretnjama i žena je u strahu za decu i sebe.

dome.jpg



I nije jedina. Danas u Srbiji stotine žena žive svoj život u strahu, bolu i poniženju. Najčešći razlozi zašto ne umeju da izađu iz tog karusela nasilja su sramota, ekonomska zavisnost, strah, neupućenost, identifikovanje sa sredinom gde je normalno maltretiranje žene...

Komšiluk se pravi da ne čuje ponoćne krike, pojačava zvuk na televizoru, ne mešajući se u "porodične odnose", a kad do tragičnog događaja dođe, nakon godina i godina horora, komšije samo sležu ramenima. Kažu "pa godinama su je maltretirali, bilo je pitanje vremena". Nažalost, to prokleto malograđansko prokleto nemešanje u tuđu nesreću pobeđuje. Niko da okrene telefon, a svi su znali da "tu nešto ne valja".

A i koga da pozovu i kako? Kod nas je uvreženo vekovno neverovanje prvo pandurima, žandarmima, miliciji, pa policiji i ljudi svoju građansku dužnost vide kao cinkarenje.
S druge strane, policija sebe na terenu prikazuje nestručnom za slučajeve porodičnog nasilja i reaguje samo kada su vidljive modrice, posekotine i ustrelne rane. Manje od toga nije dovoljno za policiju. Kažu "ovo je za socijalnu službu".

Znamo li za neki slučaj porodičnog nasilja koji je rešen jednim pozivom telefona? Znamo ali u Americi, gde taj jedan poziv mnogo puta rešava situaciju. A kod nas socijalna služba, vrlo često, ima sličnu ulogu kao i novoosnovana Agencija za istraživanje pomorskih nesreća. Nikakvu.

Neki će reći da je bilo slučajeva gde su socijalci odradili svoj posao. Tačno. Ali odsustvo volje, znanja i želje u socijalnoj službi je evidentno i njihov posao polako preuzimaju brojne "sigurne kuće" osnovane od raznih nevladinih organizacija, koje nude 3 meseca sigurnosti. A šta posle?

Pravosuđe je ključni problem začaranog kruga patnje, koje svojom neefikasnošću prepušta žrtve nasilja da godinama budu taoci nasilnika. U situaciji gde je svaki dan ispunjen nasiljem i strepnjom pet godina suđenja je previše.

Sve deluje previše zamršeno i skoro nerešivo priznajem... Ali za početak možemo barem izbaciti bajku "Nemušti jezik" iz čitanki u kojoj se slavi mudrost čobana koji je prebio svoju trudnu ženu jer je bila radoznala.



Komentari (93)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 08:50 01.09.2011

malo statistike

libkonz libkonz 09:12 01.09.2011

Re: malo statistike

jezivo. a najjadniji su oni koji ubiju ženu, pa izvrše samoubistvo. takvima ne bih dao da se zna gde mu je grob. možda bi se tako smanjio broj zločina.
buba_truba buba_truba 11:15 01.09.2011

Re: malo statistike

libkonz
jezivo. a najjadniji su oni koji ubiju ženu, pa izvrše samoubistvo. takvima ne bih dao da se zna gde mu je grob. možda bi se tako smanjio broj zločina.

Ma da, to bi sigurno smanjilo broj zločina.
Takvim umovima je, kao, važno da im se zna za grob, pa tako...
validni validni 16:42 01.09.2011

Re: malo statistike

libkonz
jezivo. a najjadniji su oni koji ubiju ženu, pa izvrše samoubistvo. takvima ne bih dao da se zna gde mu je grob. možda bi se tako smanjio broj zločina.


Potsetili ste me na izjavu oca ubice naše poznate denserke (ubica se netom samoubio) parafraziram: postupio je časno, kao pravi crnogorac.

Koliko časti ima u samoubistvu posle ubistva ne treba komentarisati.

P.S. Sahrana ubice je naravno bila na nivou: barem polovina likova sa splavova je bilo nazočno. Druga polovina je naravno bila na sahrani žrtve. Karamela je bio ucveljen, što je zabeleženo u žutoj štampi.
apectator apectator 21:25 01.09.2011

Re: malo statistike

AlexDunja
ubijeno 29 žena od početka godine

Grozan podatak!
jedi-knight jedi-knight 09:18 01.09.2011

Gde je pocetak?

Uzasnut sam ovakvim pricama.
Drustvo u kome je zakon sile jos uvek iznad svih ostalih zakona, u kome se, direktno ili indirektno, poziva na nasilje sa svih drustvenih i drzavnih pozicija, pa i onih najvisih, drustvo gde mozes da nastradas u "saobracajnoj" nesreci tako sto te prebije drugi vozac bejzbol palicom koja se cesce drzi u kolima nego rezervna guma, drustvo gde se deca tuku javno...drustvo koje ove probleme ne moze efikasno da resi. Kakvo je to drustvo? Kakvi smo mi sami? Koja je dubina problema?
Moja zena je pre neki dan opomenula bracni par izletnika sa decom da pokupi krs u vidu kesica od grisina, cipsa, sokova, koji su ostavili za sobom i zamalo da dobije batine. I od zene i od muza. Slozno su skocili na nju i verbalno i fizicki. I kada se smirila situacija, znate li sta joj je receno iz mnogih usta? Sami ste krivi sto se mesate.
zoja444 zoja444 09:44 01.09.2011

malogradjanstina

Vise je razloga zasto se ljudi sa strane ne mesaju.

Nekad je u pitanju strah za sebe. Ima raznih vrsta nasilnika. Psihopate ne tuku samo svoje zene.

Nekad je nezahvalno mesati se, jer uprkos paradoksalnosti, zrtva ostaje u dobrovoljnoj vezi sa nasilnikom. Malo ko zeli da preuzme odgovornost za tudje zivote.

Sistem zastite bi morao da bude efikasniji i kroz razlicite oblike. Podrzavam i sto raniju edukaciju.
vojnicic vojnicic 14:49 01.09.2011

Re: malogradjanstina

Nekad je nezahvalno mesati se, jer uprkos paradoksalnosti, zrtva ostaje u dobrovoljnoj vezi sa nasilnikom.

...gde zena brani muza koji je maltretira jer, kako ona kaze, sama sam kriva jer sam ga iznervirala......
49 41 49 41 04:29 03.09.2011

Re: malogradjanstina

zoja444
Vise je razloga zasto se ljudi sa strane ne mesaju.

Nekad je u pitanju strah za sebe. Ima raznih vrsta nasilnika. Psihopate ne tuku samo svoje zene.

Nekad je nezahvalno mesati se, jer uprkos paradoksalnosti, zrtva ostaje u dobrovoljnoj vezi sa nasilnikom. Malo ko zeli da preuzme odgovornost za tudje zivote.

Sistem zastite bi morao da bude efikasniji i kroz razlicite oblike. Podrzavam i sto raniju edukaciju.


Negde, 70 i neke; Sef koji je radio u nasem Ministarstvu inostranih poslova; tog jutra je usao u kancelariju ojadjen, besan, slomljen, uvredjen.

Kao i svakog jutra, sisao je iz stana da saceka tramvaj ispred Pravnog Fakulteta u Beogradu.

Tog jutra zatekao je na tramvajskoj stanici samo dvoje. Ciganin (Rom) je tukao svoju zenu.

Sutirao nogama, samarao. Ona je padala vise puta licem o kaldrmu.

Uzbudjen scenom u kojoj se slucajno nasao; zgrabio je Roma s namerom da zastiti zenu od daljeg ubitacnog batinjanja.

Ciganka se pridigla sa kaldrme, okrvavljnog nosa, podliva i brazgotina po licu; prisla "zastitniku" i obratila mu se vikom i "domacim" jezikom.

-Sta se ti mesas Picka ti materina, kad me moj muz tuce!


zoja444 zoja444 07:05 03.09.2011

Re: malogradjanstina

49 41



postoji i odredjen broj partnera gde su svadje, vredjanja, batine /sve ono sto bi se moglo definisati kao - psihicko i fizicko zlostavljanje - stil zivota i put ka intimnosti. takva medjusobna dinamika je ono sto odrzava njihov odnos. ima cak i neka izreka, cijeg se prvog dela trenutno ne mogu setiti, nesto u stilu: sto dan razdvoji, noc/ krevet spoji (u sex smislu) - parafraziram. opet paradoksalno, ali takav odnos tim partnerima, predstavlja strast i ispoljavanje telesne i emocionalne bliskosti. oni na zdrav nacin ne bi ni mogli da funkcionisu, veza bi im se raspala.

svakakvih odnosa ima.
zilikaka zilikaka 07:33 03.09.2011

Re: malogradjanstina

zoja444

49 41postoji i odredjen broj partnera gde su svadje, vredjanja, batine /sve ono sto bi se moglo definisati kao - psihicko i fizicko zlostavljanje - stil zivota i put ka intimnosti. takva medjusobna dinamika je ono sto odrzava njihov odnos. ima cak i neka izreka, cijeg se prvog dela trenutno ne mogu setiti, nesto u stilu: sto dan razdvoji, krevet spoji (u sex smislu) - parafraziram. opet paradoksalno, ali takav odnos tim partnerima, predstavlja strast i ispoljavanje telesne i emocionalne bliskosti. oni na zdrav nacin ne bi ni mogli da funkcionisu, veza bi im se raspala.svakakvih odnosa ima.

Sećam se daje svojevremeno bila popularna knjiga "Koju igru igraš", gde su upravo te vrste odnosa među ljudima obrađivane.
Da bi se to prekinulo, jedan mora da postane svestan da taj odnos nije dobar za njega, i reši da ga promeni.
Ipak ovde je reč o slučajevima, kada taj neko (uglavnom žena) želi da prekine bolestan odnos, ali nema načina.
TU je potrebna pomoć društva.
zoja444 zoja444 07:51 03.09.2011

Re: malogradjanstina

Sećam se daje svojevremeno bila popularna knjiga "Koju igru igraš", gde su upravo te vrste odnosa među ljudima obrađivane.
Da bi se to prekinulo, jedan mora da postane svestan da taj odnos nije dobar za njega, i reši da ga promeni.


mislim da tu realno nema izgleda za promenu odnosa vec jedino za promenu partnera u smislu pronalazenja drugog, sa nenasilnim oblicima ponasanja. u takvim situacijama, slazem se, potrebna je pomoc drustva, najbolje kroz odredjene terapije i savetovanja.

ali,

Ipak ovde je reč o slučajevima, kada taj neko (uglavnom žena) želi da prekine bolestan odnos, ali nema načina.
TU je potrebna pomoć društva.



realnost je takva da je nase drustvo siromasno i u nemogucnosti da pruzi materijalnu pomoc (ali i svaku drugu) ovim zenama koje u tim odnosima najcesce i ostaju zbog finansijske zavisnosti.
ecchi ecchi 10:38 01.09.2011

A komsije su krive?

Cekaj, ti krivis komsije, jer ne zovu nikoga... A zasto komsije da brinu tudju brigu, kad ta zena ne brine za sebe. Da joj je toliko stalo, ona bi okrenula taj broj. Sumnjam da joj brane pristup telefonu.
I da me ne bi pogresno razumeli, ne podrzavam nasilje. Ali ako covek ne brine o sebi, zasto ocekivati da se drugi brinu o njemu. Dacu primer za koji znam, nasilja u porodici. Ovo je primer mojih nekadasnjih komsija, iz kraja u kom sam odrastao.
Dakle, ona se za njega udala dok je imala 20ak godina. Imali su dvoje dece, ona nezaposlena, on je radio. Ne znam kako i kada je pocelo nasilje, ali ona je trpela.Par godina. A onda se razvela. I nasla drugog muskarca. Poslednje sto sam cuo o njoj, je da je trudna i da je novi muz mlati...
To je jedini slucaj nasilja u porodici za koji ja znam. I iz tog slucaja, mogu da zakljucim da je ona za to sama kriva. Kako je moguce da jedna zena, 2x slucajno izabere muskarca koji ce da je mlati? Sama je stupila u brak sa kretenom, neka se sama vadi iz njega. Ostavite komsije/poznanike van toga.
Strongman Strongman 11:30 01.09.2011

Re: A komsije su krive?

A zasto komsije da brinu tudju brigu, kad ta zena ne brine za sebe. Da joj je toliko stalo, ona bi okrenula taj broj.


Super ideja. Ona se dere kao konj dok je on maltretira, a mi da čekamo da nešto sama preduzme. I tako godinama. Ma verovatno joj nije stalo... a inače ume da se stara o sebi ali voli da je boli.
mitar.popovic mitar.popovic 12:59 01.09.2011

Re: A komsije su krive?


Hah! Ona sama kriva. Pa sigurno joj to govore i muzevi! Kao prvo je izmlati pa onda "vidi sta si me naterala da uradim". Klasicno razmisljanje psihopate.

Zrtva nasilja nikad, ama bas nikad nije kriva sto je zrtva. Ako muzu smeta nesto oko te zene pa mora da je udara, zasto se on ne razvede od nje? On je kriv zato sto ostaje sa njom i mora da je mlati. Po legendarnim recima iz filma Balkanski spijun; "Pa ce ti oprostiti sto te tukao."

Ima zena koje uvek zavrsavaju sa nasilnim muskarcima, to je psiholoski proces gde se radi o tome da ljudi (muskarci i zene) kada odrastu imaju podsvesnu zudnju za detinjstvom, ma kakvo ono bilo, tako da mnogi rekreiraju bracnu atmosferu svojih roditelja, pa makar ona bila i losa, i td. Tako se stvaraju masohisticni tipovi ALI to svakako ne znaci da su oni krivi!
doloreshaze doloreshaze 14:11 01.09.2011

Re: A komsije su krive?

Ali ako covek ne brine o sebi, zasto ocekivati da se drugi brinu o njemu.


Ma da, live and let die! Nema veze sto je zrtvi psiha ubijena i izlomljena gore nego nego telo, i sto joj je poimanje sebe i sveta usled svega toga iscaceno, sto veruje da je sama to nekako izazvala, nego cemo jos i mi da joj pokazemo da je u pravu i da treba da trpi batine jer ne ume sama da se bori za sebe.


Jel ti stvarno verujes u ovo sto si napisao???
Smica Smica 14:19 01.09.2011

Re: A komsije su krive?


To me podseca na ono: Sama je kriva sto su je silovali. Tako u Pakistanu kaznjavaju silovane zene, buduci da su jadni silovatelji bili izazvani.
bluestar bluestar 14:55 01.09.2011

Re: A komsije su krive?

mitar.popovic

Ako muzu smeta nesto oko te zene pa mora da je udara, zasto se on ne razvede od nje?


Zato sto je slabic ili prevedeno na srpski: picka.



mitar.popovic mitar.popovic 15:11 01.09.2011

Re: A komsije su krive?

bluestar
mitar.popovicAko muzu smeta nesto oko te zene pa mora da je udara, zasto se on ne razvede od nje?Zato sto je slabic ili prevedeno na srpski: picka.


Pa to pitanje mi je bilo cinicno.

Da je kukavica (necemo p*cka to je politicki neispravno u ovom kontekstu) to je od prve jasno kao dan. Zato bije zenu - osoba koja je slabija i ne moze da se brani, i koja bi mu u normalnim okolnostima oprostila greske jer to je jedna od stvari u braku.

Ali tacan razlog zasto muz ne ode je nesto drugo. Psiholoski poremecaj sa kojim covek moze da pomisli nesto kao "oprosticu ti sto sam te tukao", je razlog zasto muz ne ide od zene. On nece da ide od zene uopste, njemu je zena potrebna da je tuce. a tamo neki problemi su samo izgovor za neodoljivu psiholosku potrebu.
bluestar bluestar 15:41 01.09.2011

Re: A komsije su krive?

Ima kukavica sto nisu nasilnici, ali nasilnik je neko koji prosto misli da ima pravo da izvrsava nasilje nad drugima i da je to nesto sto drugi moraju da prihvate kao normalno, da to oni zasluzuju. I taj psiholoski poremecaj, sa kojim covek moze da pomisli nesto kao "oprosticu ti sto sam te tukao", je razlog zasto muz ne ide od zene. On nece da ide od zene uopste, njemu je zena potrebna da je tuce. Ne moze biti zdravorazuman razlog za to, prema tome razlog je iracionalan - zelja za nasilnistvom. Tamo neki problemi su samo izgovor za neodoljivu psiholosku potrebu.



interesantno je kako ti isti nasilnici postaju mirni i krotki ako emigriraju u neku civilizovanu drzavu, gde vrlo brzo nauce (obicno od zemljaka nasilnika) da ce se suociti sa ozbiljnom drzavnom represijom ukoliko tuku zene i decu. kad nasilniku, recimo u americi, u stan uleti 5 policajaca sa gabaritima poput strongijevih...onda vidis kako se siledzija pretvori u sekundi, u sluzavu masu manju od makovog zrna.
ecchi ecchi 15:50 01.09.2011

Re: A komsije su krive?

Ma ne, komsije su krive jer je muz mlati?
Naravno, kriv je muz, ali ona treba da se postara za to da se on privede pravdi, a ne da neko pise kako su komsije krive jer ona dobija batine.

Ma da, live and let die! Nema veze sto je zrtvi psiha ubijena i izlomljena gore nego nego telo, i sto joj je poimanje sebe i sveta usled svega toga iscaceno, sto veruje da je sama to nekako izazvala, nego cemo jos i mi da joj pokazemo da je u pravu i da treba da trpi batine jer ne ume sama da se bori za sebe.


Jel ti stvarno verujes u ovo sto si napisao???

Live and let live. Ja se ne petljam u tudja posla, neka se drugi ne petljaju u moja. Ako se sam uvalim u sranje, gledacu sam i da se iz sranja izvadim...
A to je stvarno stvar mentaliteta. Ako covek ne zeli sebi da pomogne, pa zasto ti da mu pruzas pomoc. A ako hoce da se izbori za sebe, onda ce da uradi nesto po tom pitanju, i u potpunosti ima moju podrsku...


To me podseca na ono: Sama je kriva sto su je silovali. Tako u Pakistanu kaznjavaju silovane zene, buduci da su jadni silovatelji bili izazvani.

Ne, silovane zrtve su spopadnute na ulici i nemaju apsolutno nikakvog izbora. A zene nad kojima se vrsi nasilje same biraju svog "silovatelja". Sumnjam da neko vidi zenu na ulici, prisloni joj pistolj uz glavu i kaze:
"Ajde udaj se za mene, pa cu da te maltretiram."
vojnicic vojnicic 16:06 01.09.2011

Re: A komsije su krive?

A zene nad kojima se vrsi nasilje same biraju svog "silovatelja".


Ne ide to bas tako....Svi zlostavljaci su mirni na pocetku....ljubazni, mazni...i pocinju od sitnica....viknu, zamahnu da udare,....pa, kada primete da zrtva nece da ode onda pocnu sa 'punim' zlostavljanjem!
A zrtva, uvek prvo misli- desilo se, nece mu se ponoviti!
Najcesce tako pocinje, tako da zrtva ni ne primeti da je upala u zamku!
Biljana 77 Biljana 77 17:11 01.09.2011

Ne banalizuj

Sumnjam da neko vidi zenu na ulici, prisloni joj pistolj uz glavu i kaze:
"Ajde udaj se za mene, pa cu da te maltretiram."


Nasilje uglavnom počinje pošto se započne zajednički život i još češće pošto žena ostane trudna ili rodi dete. Tek tada se nasilnik oseća dovoljno sigurno. Ako ne možeš da pojmiš ili da zasmisliš kako izgleda biti fizički i psihički zlostavljan, ucenjivan, ekonomski zavisan u okruženju koje žigoše žene koje napuštaju muževe, u državi koja ne kažnjava nasilnika i ne štiti žrtvu onda džabe pričamo.

A zene nad kojima se vrsi nasilje same biraju svog "silovatelja"

A šta ćemo sa decom koja imaju roditelje nasilnike? Je l' i na njihove krike treba regaovati nemešanjem u tuđa posla?
vesna.gm vesna.gm 07:49 02.09.2011

Re: A komsije su krive?

Smica

To me podseca na ono: Sama je kriva sto su je silovali. Tako u Pakistanu kaznjavaju silovane zene, buduci da su jadni silovatelji bili izazvani.


Isto i u Iranu: zrtva silovanja se osudjuje na smrt, jer je izazvala silovatelja.
ivanakk ivanakk 08:04 02.09.2011

Re: A komsije su krive?

To je jedini slucaj nasilja u porodici za koji ja znam. I iz tog slucaja, mogu da zakljucim da je ona za to sama kriva. Kako je moguce da jedna zena, 2x slucajno izabere muskarca koji ce da je mlati? Sama je stupila u brak sa kretenom, neka se sama vadi iz njega. Ostavite komsije/poznanike van toga.



Cest slucaj sa osobama koje rastu u nasilnoj atmosferi je da se prosto 'lepe' za one koji ce prema njima biti nasilni. I kad bi se svi sami vadili iz nevolja za koje su sami krivi, polovina njih (najmanje!) se nikada ne bi ni izvadila iz problema, da ne koristim neki drugi izraz koji bi se, mozda, bolje uklopio u kontekst. Uporno se trudim, ali i pored najbolje volje , ne mogu da stvorim predstavu sta neko treba da uradi pa da bude kriv sto ga neko drugi mlati (valjda prvi da pocne, je li!?). Uglavnom, sve i da je nekim slucajem sama kriva, treba pomoci. Prvo, ljudski je. Drugo, svakome se moze desiti. Trece, taj sto lema nju, tako krivu za batine koje trpi, ako se sutra razvedu, po istom modelu ponasanja, tuci ce i sledecu zenu sa kojom bude u vezi, a ona mozda nece biti kriva. Da ne tupim mnogo, zamisli da neko pretrcava ulicu dok je crveno, i da ga udari auto, da li bi mu pomogao ili bi rekao :'Sam je kriv, neka sam sebi pomogne!'?
nestor92 nestor92 10:42 01.09.2011

Sterilnost države

A i koga da pozovu i kako?


Umesto da se jednim pozivom reši sve, već kod tog prvog poziva počinje komplikacija. Policija proverava ko ste, gde ste, šta ste a za to vreme ...

Pravosuđe je ključni problem začaranog kruga patnje


To je vrlo relativno. Problem je složen i rešava se u sadejstvu više ustanova i organa. Država je kao celina ključni problem. Dakle i pravosuđe i policija i sistem socijalnog staranja. Nema glavnog krivca. Štaviše, vrlo mali broj slučajeva uopšte dođe do suda.

mariopan mariopan 11:02 01.09.2011

Re: Sterilnost države

OSNOVNI razlog što se te žene ne javljaju policiji nije više sram nego saznanje da joj niko u ovoj državi neće zaista pomoći.

NE funcioniše zaštita Države, ne postoji niko ko će ih zaista zaštiti.

Ako i stigne do suda to će biti za godinu dana suđenja i "dokazivanja" torture, gde svakog časa može da nastrada..jer žene su ubijali i na stepenicama Suda?

Policija dolazi na lice mesta i kaže da to nije njihov posdao ako niko nije ubijen...tek tada reaguju.

Sudije izriču smešne kazne i za teža krivična dela...nasilnik je i posle suđenja na slobodi (ako je nije ubio) i može da joj radi šta god hoće.

Jedini spas su sigurne ženske kuće koje ne postoje u svim gradovima a nekada je hitna reakcija potrebna, sklanjanje žene, često i dece na sigurno mesto je samo prva pomoć.

Ostalo treba da uradi Država drakonskim kaznama, hitnom intervencijom policije ....ali to država ne radi? To je osnovni problem.

One nisu zaštićene od strane države.

Kada budu zaštićene ali stvarno a ne "zakonom" koji je negde napisan na papiru ali u stvarnom životu štiti nasilnika ...onda će i žene da se javljaju i da zaista traže pomoć. Ovako, nemaju šanse.
Martina Andjelković Martina Andjelković 11:25 01.09.2011

Re: Sterilnost države

mariopan
OSNOVNI razlog što se te žene ne javljaju policiji nije više sram nego saznanje da joj niko u ovoj državi neće zaista pomoći.

NE funcioniše zaštita Države, ne postoji niko ko će ih zaista zaštiti.

Ako i stigne do suda to će biti za godinu dana suđenja i "dokazivanja" torture, gde svakog časa može da nastrada..jer žene su ubijali i na stepenicama Suda?

Policija dolazi na lice mesta i kaže da to nije njihov posdao ako niko nije ubijen...tek tada reaguju.

Sudije izriču smešne kazne i za teža krivična dela...nasilnik je i posle suđenja na slobodi (ako je nije ubio) i može da joj radi šta god hoće.

Jedini spas su sigurne ženske kuće koje ne postoje u svim gradovima a nekada je hitna reakcija potrebna, sklanjanje žene, često i dece na sigurno mesto je samo prva pomoć.

Ostalo treba da uradi Država drakonskim kaznama, hitnom intervencijom policije ....ali to država ne radi? To je osnovni problem.

One nisu zaštićene od strane države.

Kada budu zaštićene ali stvarno a ne "zakonom" koji je negde napisan na papiru ali u stvarnom životu štiti nasilnika ...onda će i žene da se javljaju i da zaista traže pomoć. Ovako, nemaju šanse.


Apsolutno tacno.
Znam za jedan slucaj u kome zena trpi maltretiranje od strane supruga, imaju bebu i ona je najpre mislila da trpi upravo zbog nje. Sto je takodje sasvim apsurdno.
Kada je videla da nema sanse da fizicki izdrzi (tukao ju je i silovao svaki dan), resila je da se obrati njegovim roditeljima misleci da ce moci da joj pomogu (ona nema roditelje). Njegovi su je sasvim saosecajno saslusali, kritikovali ga a cim je izasla iz njihove kuce - pozvali su ga pa ju je na kucnom pragu docekao sa kaisem u rukama.
Pretio joj je da ce joj oduzeti dete, da je je ubiti, da ce dokazati na sudu da je ona luda itd.
Onda je resila da se obrati Sigurnoj kuci, medjutim tu su se prema njoj poneli, kako je rekla, "kao da je dosla da trazi milostinju". Nisu joj pruzili nikakvu zastitu. (ne mogu tacno da se setim sta su joj rekli, ali je bilo nesto u fazonu da ce morati da saceka jer nema mesta :S )
Na kraju je zena izvadila pasos i odvela dete van grada, kasnije su se preselili u inostranstvo... Strasna prica. Ne mogu da zamislim kako izgleda bezati od sopstvenog muza i njegove nemilosrdne porodice...

Komsije? Ma dajte, pa u Beogradu se desava da devojku napadne manijak na autobuskoj stanici punoj ljudi i niko da se okrene da joj pomogne. Pogotovo niko nece da zabija nos u tudje domove...

Strongman Strongman 11:27 01.09.2011

Re: Sterilnost države

A je l čekala red u pošti?
Martina Andjelković Martina Andjelković 11:28 01.09.2011

Re: Sterilnost države

Strongman
A je l čekala red u pošti?

Kamo srece da je smela da ode do poste od silnih masnica ... :(
Strongman Strongman 11:32 01.09.2011

Re: Sterilnost države

Samo cepaj... vreme će da odnese onaj blog
Martina Andjelković Martina Andjelković 11:35 01.09.2011

Re: Sterilnost države

Aha i blog i moje frustracije, a do tada cu postati mama pa cu napisati blog o mojoj princezi.
Strongman Strongman 11:36 01.09.2011

Re: Sterilnost države

biće to uredu vrlo brzo
alselone alselone 11:38 01.09.2011

Re: Sterilnost države

zena trpi maltretiranje od strane supruga, imaju bebu


ko je šiša onda...
Strongman Strongman 11:40 01.09.2011

Re: Sterilnost države

Nije baš tako. Ekonomski je zavisna, sredina je osuđuje ako se razvede, ... Nema čistu situaciju da ukapira.
mariopan mariopan 11:46 01.09.2011

Re: Sterilnost države

Martina Andjelković
Aha i blog i moje frustracije, a do tada cu postati mama pa cu napisati blog o mojoj princezi.

Mlada si, ne brini, sve se nauči kada mu dođe vreme
Martina Andjelković Martina Andjelković 11:47 01.09.2011

Re: Sterilnost države

mariopan
Martina Andjelković
Aha i blog i moje frustracije, a do tada cu postati mama pa cu napisati blog o mojoj princezi.

Mlada si, ne brini, sve se nauči kada mu dođe vreme


:)
vesna.gm vesna.gm 12:10 01.09.2011

Re: Sterilnost države

Ma da. U Milanovcu policajci odu, popiju po koju sa domaćinom, kao porazgovaraju, a onda kad odu... ne smem ni da zamislim kako se žena provede.

Jedan iz policije je oženjen ženom koja je starija od njega i priča se da je tuče. A kolege ga još pod...avaju: "Sram te bilo, biješ ženu koja može majka da ti bude!"... Da nije tužno, bilo bi smešno.
gospodjica gospodjica 12:21 01.09.2011

Re: Sterilnost države

Martina Andjelković

mariopan

Martina AndjelkovićAha i blog i moje frustracije, a do tada cu postati mama pa cu napisati blog o mojoj princezi. Mlada si, ne brini, sve se nauči kada mu dođe vreme :)



Ne uzbudjuj se. Nisam vernik, ali sve me to tako podsetilo na neku versku scenografiju: mlada grešnica koju kamenuju pravoverni, a niko da se zapita koji je od njih bez greha, pa da se može tek tako bacati kamenjem. Iskreno, nije ti najsrećnije formulisana ideja u blogu, no odgovor je bio tek ružan i tužan i razočaravajući.

O slučaju koji se ovde opisuje prvi put sam čitala na online izdanju blica. Obzirom da je izazvao lavinu komentara, bacila sam pogled i na njih. I smrzla se. 95% je bilo u fazonu "to je i zaslužila". I onda nek mi neko pričao o "opcijama" koje te žene imaju. Imaju - da pobiju govna i gotova stvar. I da odleže skota. Problem je što su te žene trpeljive po prirodi. Nasilnici su kao vukovi, mogu tačno da nanjuše ženu-žrtvu. Nikad se neće zakačiti za neku koja bi bila u stanju da im se ozbiljnije i odlučnije suprotstavi. I tako - u krug.
mariopan mariopan 12:51 01.09.2011

Re: Sterilnost države


Ne uzbudjuj se. Nisam vernik, ali sve me to tako podsetilo na neku versku scenografiju: mlada grešnica koju kamenuju pravoverni, a niko da se zapita koji je od njih bez greha, pa da se može tek tako bacati kamenjem. Iskreno, nije ti najsrećnije formulisana ideja u blogu, no odgovor je bio tek ružan i tužan i razočaravajući.

Da, i to je neka vrsta škole?
Naučiće, makar i na ovakav način...koji je ipak sama izabrala?

Poštujem njen izbor da ide malo glavom kroz zid pa ako je glava malo i zaboli to je sama htela?
Svi smo mi na taj način, na svojim greškama, učili i još uvek učimo ovde na blogu. I svi smo, kada tako pogrešimo, prolazili toplog zeca, nekada i u boksreskim rukavicama i učimo se na tome... ja baš ovih dana na drugoj temi.
..a kada kažem "mlada" ne mislim na godine nego na "blogostaž"...jer puls bloga treba da se nauči a za to je potrebno vreme koje ona nije imala.

U tome je podržavam, šta vidiš loše u tome?

Ako nisi primetila meni i jeste zasmetao NAČIN na koji je pisala a ne sama ideja koju je htela da promoviše?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:14 01.09.2011

nocu i vikendom

95% je bilo u fazonu "to je i zaslužila". I onda nek mi neko pričao o "opcijama" koje te žene imaju. Imaju - da pobiju govna i gotova stvar. I da odleže skota.


U vecini slucajeva zene ubijaju kada vise nemaju drugi nacin da zastite sebe i decu od nasilnika, a drustvena reakcija koja bi sprecila zlocin izostane.

Posto su zene fizicki slabije, one mahom ubijaju nasilnika na spavanju, pa se ubistva uglavnom karakterisu kao teska, a pociniteljke dobijaju velike kazne, preko 10 godina.

U vecini slucajeva ne uzima se u obzir da su one bile zrtve najbrutalnijeg nasilja, kao na primer paljenja, secenja, ubacivanja glave u lonac sa vrucom vodom.

Drama se nastavlja u zatvoru, gde se osudjenice susrecu sa problemima gubitka kontakta sa decom, koja se u nekim slucajevima poveravaju na starateljstvo roditeljima ubijenog.

Ovo potvrdjuje i studija "Zena ubica" dr Dragane Djukic, specijaliste za sudsku medicinu, koja je doktorirala na temi ubistava koje su izvrsile zene.

Ona tvrdi da se zena na Balkanu koja se odlucuje na ovako radikalan cin, znacajno razlikuje od muskarca koji izvrsi isto delo.

Prvo, zene retko ubijaju iz koristoljublja.

Drugo, izuzetno retko ubijaju nepoznatu osobu.

Trece, one ne ubijaju u afektu.

Ubistvo je obicno rezultat bezizlaza zbog dugogodisnjeg maltretiranja i sam cin je prethodno jasno i potpuno promisljen. Na ovaj korak najcesce se odlucuju udate zene.

Zene uglavnom ubijaju u porodici, najcesce muzeve. U vecini slucajeva one su srednjeg imovnog stanja, neosudjivane, a supruzima izimaju zivot jer su alkoholicari i nepodnosljivi nasilnici.

Karakteristicno je da zene sa ovih prostora retko ubijaju u direktnom sukobu, osim kad su napadnute. Dakle, ona uglavnom ubija na spavanju i s ledja, kada zrtva ne ocekuje napad.

Istrazivanje pokazuje da sve zrtve zena ubica umiru na licu mesta, sto znaci da ona nanosi povrede koje direktno ugrozavaju zivot, mahom u predelu glave i grudnog kosa.

Muzevi stradaju najvise nocu ili za vreme popodnevnog odmora, vikendom.

Najcesci uzroci smrti zrtve su ostecenje mozga, krvarenje, gusenje i utapanje, a najcesce povrede one koje su nanesene tupim predmetom i hladnim oruzjem.

Zena ubica se gotovo uvek sama prijavljuje policiji, sto se tumaci odsustvom grize savesti.
Biljana 77 Biljana 77 13:22 01.09.2011

Re: Sterilnost države

zena trpi maltretiranje od strane supruga, imaju bebu



ko je šiša onda...


Je l' možeš ovo da objasniš?
gospodjica gospodjica 13:26 01.09.2011

Re: Sterilnost države

Da, i to je neka vrsta škole?
Naučiće, makar i na ovakav način...koji je ipak sama izabrala?



Nije tema, ali odgovoricu, poslednji put. Ni na onaj nadasve edukativan kontra-blog vise necu da odem, ni da prigvirim...ali - kakva je to tacno vrsta skole uhvatiti coveka pa ga do te mere pljuvati i vredjati, danima, coportivno, ono 100 na 1 (ili dvoje troje, koliko ih se usudilo da je makar delom podrze, u smislu da takve pojave, kakve je ona na rogobatan nacin opisala u blogu - postoje? I sta ce iz toga da nauci - da ne dira u tabu temu "majke s malom decom" inace ce proci kao bos po trnju? Izvini, ja takvu vrstu skole nit razumem, nit postujem, nit uvazavam, nit je na koncu konca smatram edukativnom. U mom stomaku, masovni napad svih na jednu osobu samo moze da izazove mucninu, ma sta bio povod za napad. A i upotrebu zdravstvene istorije za izazivanje grize savesti i skrusenosti kod nekog smatram prilicno niskim udarcem. A mogla bih da se koristim takvom argumentacijom, imam materijala, nego mi nekako mrsko i grozno.

Principijelno, stajem u odbranu slabijeg. Bilo da je majka s malim detetom, ili mlada zena koju napada copor besnih roditelja. Ili zena koju muz tuce i zlostavlja.
zilikaka zilikaka 13:53 01.09.2011

Re: nocu i vikendom

Trece, one ne ubijaju u afektu.
Zena ubica se gotovo uvek sama prijavljuje policiji, sto se tumaci odsustvom grize savesti.

Preporuka za post.
Od svega što si navela, ovo me je nekako najviše isprovociralo.

Ispada dakle da ako neko dodje pijan iz kafane, gde se posvađao sa sebi sličnim jer je Partizan izgubio, prebije ženu (kao i obično) al ovog puta na smrt i legne pijan da spava, on ima niz olakšavajućih okolnosti.
-bio je iznerviran (afekat)
-Bio je pijan (smanjena uračunljivost)
-zaspao je i nije se prijavio ( te valjda ima grižu savesti)
bocvena bocvena 14:01 01.09.2011

Re: nocu i vikendom

Pa ti sad vidi, Vesna, kako izgleda scenario...živiš u društvu u kome te od malena uče da je tvoje da slušaš muža i trpiš (jer si njegovo vlasništvo, a i snaga klade valja), proživiš 20 godina u pokušajima da ga se otarasiš, sistem te sapliće na svakom koraku i na kraju kad ga ubiješ (jer je ili ti ili on), dobiješ najvišu moguću zatvorsku kaznu (jer nije u afektu i bez griže savesti je). Drugi scenario je da pobegneš u sigurnu kuću, nekako se razvedeš, izbaviš decu iz pakla...a onda te bivši muž ili njegov tata upuca na sred ulice.

Sasvim logično. Šta si se udavala za pogrešnog čoveka?!
Martina Andjelković Martina Andjelković 14:11 01.09.2011

Re: nocu i vikendom

bocvena


Šta si se udavala za pogrešnog čoveka?!


Problem je kada i same zene, zrtve nasilja u porodici, misle: "Sama sam ga birala, ja sam kriva, sad cu da trpim".
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:14 01.09.2011

Re: nocu i vikendom

Problem je kada i same zene, zrtve nasilja u porodici, misle: "Sama sam ga birala, ja sam kriva, sad cu da trpim".


to je dijagnoza.
poput stokholmskog sindroma.
vojnicic vojnicic 14:56 01.09.2011

Re: Sterilnost države

One nisu zaštićene od strane države.



U malom mestu, gde je ON poznat i ugledan a ONA obicna zena poznatog i uglednog je vrlo tesko zeni da se odluci da uopste prijavi maltretiranje!
Gde da ode ta zena kada nije iz tog mesta rodom a posla nema u svom rodnom mestu....gde da ode kada radi za 15-18.000 a trebalo bi stan da plati 8-9.000....gde da ode ako uopste ne radi?!!!
Kome da se pozali kada Centar za soc.rad dete daje u hraniteljsku porodicu u kojoj cerka majku treska o pod i sutira je a brat popije 1/2 rakije ujutru da se rasvesti!!!
mariopan mariopan 15:18 01.09.2011

Re: Sterilnost države

vojnicic
One nisu zaštićene od strane države.



U malom mestu, gde je ON poznat i ugledan a ONA obicna zena poznatog i uglednog je vrlo tesko zeni da se odluci da uopste prijavi maltretiranje!
Gde da ode ta zena kada nije iz tog mesta rodom a posla nema u svom rodnom mestu....gde da ode kada radi za 15-18.000 a trebalo bi stan da plati 8-9.000....gde da ode ako uopste ne radi?!!!
Kome da se pozali kada Centar za soc.rad dete daje u hraniteljsku porodicu u kojoj cerka majku treska o pod i sutira je a brat popije 1/2 rakije ujutru da se rasvesti!!!

Da pozove SOS telefonom sigurnu žensku kuću u bilo kom gradu i oni će joj pomoći na neki način, oni znaju kako, neka bar pokuša.

Ako znaš za takav slučaj, jer mi se čini da pišeš o konkretnoj osobi, kaži joj da treba nekome da se obrati za pomoć što pre.
mariopan mariopan 15:30 01.09.2011

Re: Sterilnost države


Principijelno, stajem u odbranu slabijeg. Bilo da je majka s malim detetom, ili mlada zena koju napada copor besnih roditelja. Ili zena koju muz tuce i zlostavlja.

I ja , uglavnom.

Problem je bio što je veliki broj ljudi shvatio taj blog kao napad na slabijeg i već ugroženog - majke sa malom decom - i stao u njihovu odbranu.

Zbog načina pisanja, glavna ideja je bila promašena....i to je dovelo do...

Na blogu važi pravilo "sam pao sam se ubio" ...ja joj pružam ruku da ustane i ne pokazujem nameru da to koristim do sudnjeg dana za podsmeh i ruganje .....jer se to svima nama desilo bilo kada, nema bezgrešnih.

I zato dobijem po ušima?
maca22 maca22 21:04 01.09.2011

Re: Sterilnost države

Biljana 77
zena trpi maltretiranje od strane supruga, imaju bebu



ko je šiša onda...


Je l' možeš ovo da objasniš?

Naglasavam da sam mu slucano dala preporuku.
maca22 maca22 21:17 01.09.2011

Re: Sterilnost države

mariopan
Problem je bio što je veliki broj ljudi shvatio taj blog kao napad na slabijeg i već ugroženog - majke sa malom decom - i stao u njihovu odbranu.

Ne, no bice da su se prepoznali.

I zato dobijem po ušima?

Gde, kad?

I daj konkretno neki SOS telefon.
mariopan mariopan 22:54 01.09.2011

Re: Sterilnost države

maca22

I daj konkretno neki SOS telefon.


Važi :

SOS Pančevo 013 519 966

Smederevo SOS tel, za žene i decu žrtve nasilja 026 617 480 radnim danom od 18-21h

Smederevska Palanka SOS telefon 026 322 841 Ponedeljak i letvrtak 17-19h, petak 11-14h

Sombor SOS telefon 025 27 321 Radnim danima od 16h

Užice SOS telefon i sklonište 031 521 441 radnim danima od 10-20h

Valjevo SOS telefon 014 90 40 utorak -sreda 11-13h ut-četvrtak 17.19h

Velika Plana SOS telefon 026 514 614

Vranje Odbor za ljudska prava SOS telefon 017 410 822 r. danima 10-20h vikendom 17-20h

Vlasotince SOS telefon 016 877 490

Zaječar SOS telefon i sigurna kuća 019 426 625

Arilje Centar za socijalni rad 013 891 704 r. danima 7.3015h

Bačka Topola Klub žena Hera SOS telefon 024 714 140 radnim danima 9-17h

Bajina Bašta SOS telefon 065 886 021 radno vreme non-stop

Beograd savetovalište protiv nasilja u porodici 011 2769 466 radnim danima 10-19h

Beograd Dečiji romski centar 011 2432 422 radnim danima 10-14h

Beograd Astra SOS telefon protiv trgovine ženama 011 3347 817 radno vreme non-stop

Kosjerić SOS telefon 031 783 919

Kragujevac SOS telefon i sigurna kuća 034 305 64

Loznica SOS telefon 015 882 107 svakog dana od 08-17h

Novi Pazar SOS telefon 020 332 755 radnim danima 10-20h

Novi Sad SOS telefon za žene i decu žrtve nasilja 021 422 740

Niš SOS telefon 018 242 075

Niš SOS telefon za Romkinje i decu žrtve nasilja 018 515 318 radnim danima 10-13h i 17-19h


maca22 maca22 22:56 01.09.2011

Re: Sterilnost države

Vau! Sacuvano.
edit: jesi svi up-to-date? Desavalo se da ljudi kazu da su stari?
mlekac mlekac 23:00 01.09.2011

Re: Sterilnost države

mariopan

Beograd savetovalište protiv nasilja u porodici 011 2769 466 radnim danima 10-19h



Moram da zakeram! Od kud ideja da ovakva sluzba ne radi non-stop?

Mislim, zaista!
mariopan mariopan 23:19 01.09.2011

Re: Sterilnost države

mlekac
mariopan

Beograd savetovalište protiv nasilja u porodici 011 2769 466 radnim danima 10-19h



Moram da zakeram! Od kud ideja da ovakva sluzba ne radi non-stop?

Mislim, zaista!

Nemam pojma, baš sam i ja primetila
A to stoji na njihvom sajtu. Ništa više.
alselone alselone 07:06 02.09.2011

Re: Sterilnost države

maca22
Biljana 77

Je l' možeš ovo da objasniš?

Naglasavam da sam mu slucano dala preporuku.


Naglasi.
Ja naglasavam da sam tako razumeo Martinu, pa reko kad vec ne mogu da je pobedim, da se ono pridruzim u pljuvanju.
panter888 panter888 17:20 02.09.2011

Re: Sterilnost države

Strongman
Nije baš tako. Ekonomski je zavisna, sredina je osuđuje ako se razvede, ... Nema čistu situaciju da ukapira.

panter888 panter888 17:27 02.09.2011

Re: Sterilnost države

Ovo je bilo spartanski Sta reci posle ovoga ?! Koje je to ljudsko bice,ekonomski nezavisno,trpelo nesto u bilokom segmentu zivota?!!!!
coviax coviax 12:03 01.09.2011

MORAL ZVERSKI

I sad moralisanje:Te ovo je zaslužiop jedan,te ovo drugi,te jadna žena...
Isve s bradom...
Religije,filozofija,nauke,umetnosti-sve s bradom i testisima...
SPC ako reaguje mora dobro da se pomući jer su sve matrice i obrasci (kanoni) koje poseduje MUŠKI...Nije lakše ni nadležnom ministarstvu za implataciju ravnopravnosti rodnosti...ŠTA?NEMAMO TAKVO MINISTARSTVO? Pa i šta bi radilo...
Borac i lovac mačo homo balkanikus je ovde najzaštićenija vrsta zveri...Dok ne dođu vanzeme i porokaju...
highshalfbooze highshalfbooze 12:39 01.09.2011

Jedno pitanje

Izvini, a gde se dogodila priča sa početka bloga? U Srbiji?

Edit:
Da, našao sam. Nisam ljubitelj crnih hronika, pa mi je promaklo.
mlekac mlekac 12:44 01.09.2011

Re: Jedno pitanje

highshalfbooze
Izvini, a gde se dogodila priča sa početka bloga? U Srbiji?


U Beogradu.

Bilo je po svim novinama pre neki dan.

Deda se igrao Divljeg zapada pucajuci po njoj i okolnim radnjama...
jedi-knight jedi-knight 13:09 01.09.2011

Nekad mi dodje...

Mene zena nekad tako iznervira da bih je...Dodje mi i da odalamim komsiju kada mi uporno parkira pod prozorom kuce i ignorise sve moje molbe da to ne radi. Nekad bih tukao i jednu kasirku u radnji gde obicno kupujem. Mrzi je da zivi, a ne da radi, a nekad bas zurim. Dodje mi da udarim samarcinu jednom igracu Partizana, da ga ne imenujem, sto se vuce po terenu kao prebijen. Tukao bih i ovog Azdejkovica, ne zato sto je peder, nego zato sto je picka. Klasican provokator. Dodje mi, kazem, ali to ne radim. Mrzeo bih sam sebe da bilo kome, bilo kad tako nesto uradim. Ali nagoni postoje, samo sto naucimo da ih kontrolisemo jos u detinjstvu. Bar bi tako trebalo da bude.
Korene nasilja u porodici i nasilja uopste, treba traziti u nesuzbijanju ili jos gore, u afirmaciji istih tokom detinjstva i odrastanja.
vladaxy vladaxy 13:54 01.09.2011

Zaključak

Sve u svemu, muškarci koji biju žene su najobičnijie p...kice. Neostvareni smradovi koji svoje frustracije leče na slabijima od sebe. Takvu stoku treba gaziti, lomiti im kosti i smeštati redovno u gipsanu kadu.

Mislim Strongmene da niko od tih smradova ne bi smeo da krene na tebe
jedi-knight jedi-knight 14:02 01.09.2011

Re: Zaključak

Takvu stoku treba gaziti, lomiti im kosti i smeštati redovno u gipsanu kadu.


Slusaj, ja malo pre o nagonima i njihovom suzbijanju, a ti me skroz ukopa. Za ovo treba predznanje i planiranje
Slazem se da takve ljude treba javno osuditi. Jednom sam video u novinama ( naravno ne kod nas ), fotografije ljudi koji su dobili otkaze u svojim firmama sa razlogom otkaza i upozorenjem za buduce poslodavce. Tako nesto bi bilo primenjivo i na slucajeve nasilja u porodici, jer verujem da javna osuda ima efekta.
vladaxy vladaxy 14:08 01.09.2011

Re: Zaključak

Za ovo treba predznanje i planiranje


Za to treba bejzbol palica eventualno pajser i dobra volja
milisav68 milisav68 18:25 01.09.2011

Re: Zaključak

vladaxy
Sve u svemu, muškarci koji biju žene su najobičnijie p...kice.

Nisu.

Pička je polni organ, a pizda je karakterna osobina.

Dakle, muškarci koji biju žene, su pizde.
Jacques De Molay Jacques De Molay 21:28 01.09.2011

Klin se klinom...

Moju jako dobro prijateljicu je maltretirao bivši dečko. Raskinula je s njim, ali on to nije želeo da prihvati. Nije bilo fizičkog maltretiranja, ali je bilo otvorenih pretnji ubistvom, proganjanje, sačekivanje ispred kuće, posla, uništavanja imovine... Prijavila ga je policiji. Imala je i svedoke, kao i poruke koje joj je slao u kojima joj preti. Popričali su sa njim. Kažu nema dokaza, a i "nije joj ništa konktretno uradio". Jedan od inspektora je otvoreno rekao da treba da plati nekome da ga propusti kroz šake. Maltretirao je verbalno nju, njenu porodicu, prijatelje... Kada je prestao? Kada su mu NN počinioci, bukvalno, polomili obe noge i obe ruke + još par kostiju i rebara. Prestao je, bar sada dok je u bolinci. Šta će biti kada izadje? Jel treba ona da ga ubije ili neko od njenih?

maca22 maca22 21:36 01.09.2011

Re: Klin se klinom...

izvini?
Jacques De Molay Jacques De Molay 21:39 01.09.2011

Re: Klin se klinom...

Naslov posta je loše odabran, priznajem. Hteo sam da kažem da je devojka prijavila momka policiji. Imala je svedoke i sačuvane poruke u kojima joj preti. I nikom ništa. Šta je njen izbor?
Inače, batine je dobio zbog svoje umešanosti u neke ne tako legalne stvari, tako su policajci utvrdili.
doloreshaze doloreshaze 21:48 01.09.2011

Re: Klin se klinom...

Šta će biti kada izadje?


Pa nista, onda ce on nekome da polomi ruke i noge, pa kad taj neko izadje onda on nekom drugom, i tako...

Jacques De Molay Jacques De Molay 21:59 01.09.2011

Re: Klin se klinom...

Ili ja ne razumem vas, ili vi mene.
Ne kažem da je lepo to što mu se desilo. To nema veze sa njom niti njenom porodicom. Znam da oni sa tim ništa nisu imali. Govorim o tome da joj policija nije pomogla, iako je svaki put kada je imala "neprijatnost" sa njim to i prijavila, a nebrojeno puta su tu bili i svedoci, pošto joj je pretio i pred roditeljima, bratom, sestrom, prijateljima. A postoje i sms poruke u kojima joj preti ubistvom. Broj sa koga su poslate je na njegovo ime. To izgleda nije dovoljno. Oni ozbiljno razmišljaju da se presele, porodično. Nemaju ni snagu ni moć da se bore protiv njega. Policija im ne pomaže.
doloreshaze doloreshaze 22:07 01.09.2011

Re: Klin se klinom...

Ili ja ne razumem vas, ili vi mene.


Ja sam razumela da policija nije htela nista da uradi povodom njene prijave, da su joj oni rekli da plati nekoga da ga umlati i da je ona to i uradila. Ako je drugacije ja to nisam shvatila iz napisanog.

EDIT:
Kada je prestao? Kada su mu NN počinioci, bukvalno, polomili obe noge i obe ruke + još par kostiju i rebara.


Iz ovoga mi je bilo ocigledno da je ona unajmila ''NN pocinioce''. Posto je u pitanju nesporazum, izvinjavam se.

Jacques De Molay Jacques De Molay 22:12 01.09.2011

Re: Klin se klinom...

Nisam lepo napisao, ja sam kriv. Sada vidim da je nerazumljivo. Oni joj jesu to predlagali, ali ona to nije uradila. Prosto njena porodica nije takva. Čak su njih ispitivali kad je on dobio batine, ali su ustanovili ko ga je i zašto tukao, i ti će odgovarati za to. Samo je poenta da oni nisu ništa uradili po pitanju njene prijave.


Moja greška, zajebao sam stvar sa tim nn počiniocima. Ja ne znam ko su, ali policija zna.
vishnja92 vishnja92 22:14 01.09.2011

Re: Klin se klinom...

maca22
izvini?

a ti se coveku izvinjavas zbog... ?

naveo je primer zlostavljanja ali ti ni taj nije po volji?

zasto ga je trpela ako nije udata, jel to?

ali ovde imamo i druge slatke slucajeve (bez ubistva i lomljenja kostiju):

- sama je kriva, trebalo je da zna za koga se udaje.
- sama je kriva, kad se vec udala, trebalo je da zna pa da ne pravi decu s njim.
- sama je kriva, posle tog jednog rodila je i drugo
- sama je kriva jer je pustila da sve to stigne dotle i stamebolikurac, ja necu da propustim mamu s bebom koja place, moze mi se.


e pa jbga
psihicko zlostavljanje moze da se javi i kasnije, u trenutku kada zena odustane od svega, pa i od svog emocionalnog i svakog drugog uloga u braku (tj objavi totalni bankrot i ode u hibernaciju) a onda prikrpljeni muskarac malo popizdi, pa malo krene da sprovodi svoj popizditis na razne nacine koje ti, maco, ne mozes ni da zamislis.
kapiram da ti je sve ovo sto se dogadja na blogu poslednjih dana jedna svetlucava mreza i cisto veselje, takvoj dokonoj. samo, ne veruj u svoju karmu previse, gora je od bumeranga.

nemam vremena za normalan komentar, sori.
doloreshaze doloreshaze 22:25 01.09.2011

Re: Klin se klinom...

Ok, sad je jasnije. Na prvi pogled izgledalo je da promovises nasilje i uzimanje pravde u svoje ruke.

To sto policija nije nista uradila i pored dokaza i svedoka mi nije novost, i to je jedan od glavnih razloga sto se mnoge zrtve tesko odlucuju da ista prijave. Pored toga opet se nadje pametnjakovic da objasnjava kako su same krive sto trpe i ne znaju da se brinu o sebi, a sa svih strana im i institucije i okruzenje, cesto i porodica vristi u facu TRPI SAMA SI KRIVA!
maca22 maca22 22:29 01.09.2011

Re: Klin se klinom...

doloreshaze
Pored toga opet se nadje pametnjakovic da objasnjava kako su same krive sto trpe i ne znaju da se brinu o sebi, a sa svih strana im i institucije i okruzenje, cesto i porodica vristi u facu TRPI SAMA SI KRIVA!

Mislis na mene?
(pitam zbog ovih iskrica koje koje svetlucaju Visnji)
doloreshaze doloreshaze 22:31 01.09.2011

Re: Klin se klinom...

Mislim na

A komsije su krive?
Cekaj, ti krivis komsije, jer ne zovu nikoga... A zasto komsije da brinu tudju brigu, kad ta zena ne brine za sebe. Da joj je toliko stalo, ona bi okrenula taj broj. Sumnjam da joj brane pristup telefonu.
I da me ne bi pogresno razumeli, ne podrzavam nasilje. Ali ako covek ne brine o sebi, zasto ocekivati da se drugi brinu o njemu. Dacu primer za koji znam, nasilja u porodici. Ovo je primer mojih nekadasnjih komsija, iz kraja u kom sam odrastao.
Dakle, ona se za njega udala dok je imala 20ak godina. Imali su dvoje dece, ona nezaposlena, on je radio. Ne znam kako i kada je pocelo nasilje, ali ona je trpela.Par godina. A onda se razvela. I nasla drugog muskarca. Poslednje sto sam cuo o njoj, je da je trudna i da je novi muz mlati...
To je jedini slucaj nasilja u porodici za koji ja znam. I iz tog slucaja, mogu da zakljucim da je ona za to sama kriva. Kako je moguce da jedna zena, 2x slucajno izabere muskarca koji ce da je mlati? Sama je stupila u brak sa kretenom, neka se sama vadi iz njega. Ostavite komsije/poznanike van toga.


Autor komentara je ecchi. Bold je moj.
alarih alarih 08:56 02.09.2011

Re: Klin se klinom...

doloreshaze
Ok, sad je jasnije. Na prvi pogled izgledalo je da promovises nasilje i uzimanje pravde u svoje ruke.

To sto policija nije nista uradila i pored dokaza i svedoka mi nije novost, i to je jedan od glavnih razloga sto se mnoge zrtve tesko odlucuju da ista prijave. Pored toga opet se nadje pametnjakovic da objasnjava kako su same krive sto trpe i ne znaju da se brinu o sebi, a sa svih strana im i institucije i okruzenje, cesto i porodica vristi u facu TRPI SAMA SI KRIVA!

A što i da ne promoviše ovakvo "nasilje", čuj, nasilje, samoodbrana je prava reč ovde, i uzimanje pravde u svoje ruke?
Ej, bre, o čemu se piše od početka, o nesposobnosti institucija da te zaštite. Neće policija da ga hapsi dok te ne ubije, ili bar rani u sred bela dana ispred YBC, ebg, to valjda ne mogu da otaljaju, neće sud da ih osudi, neće sigurna kuća da te primi jer nema mesta, a ako te izudara dovoljno možeš i u novinama da izađeš, da ti i čitaoci u komentarima lepo objasne da si sama kriva.
(Mislim, ne tebi lično, dolores, daleko bilo, ne galamim na tebe, galamim jer sam besna)

Što se mene lično tiče, u ovim okolnostima mogu mirne duše i čiste savesti da "ispromovišem" sledeće: Kad vidiš da niko neće ili ne može da ti pomogne, da si sama na celom svetu, rokni skota, sestro slatka, al' pametno, da te ne uhvate.

Kad žena ostane sa zlostavljačem 1 na 1, ima pravo i na poriv za samoodržanjem, a ne samo pravo da ide k'o ovca na klanje, sve uzaludno čekajući institucije da je spasu u poslednjem trenutku.
doloreshaze doloreshaze 09:17 02.09.2011

Re: Klin se klinom...

U konkretnom slucaju nije bas rec o samoodbrani, nego o planiranom napadu, da zlo bude vece, po savetu policije. (Da ne dodje opet do nesporazuma, devojka o kojoj pise nije nista uradila, ali o tome se prica.) A i kad se radi o samoodbrani, neko je vec napisao kako se zene koje za tim posegnu kasnije tretiraju, pa im ni samoodbrana i cinjenica da niko ziv nije hteo da im pomogne, ne predstavlja olaksavajucu okolnost.

Razumem sto si besna i sto galamis, i mene ova tema zestoko izbacuje iz takta, posebno kad vidim kakve sve stavove ljudi imaju povodom toga. Situacija u kojoj se nalaze zrtve je nazalost takva da se nasilje cini jedinim mogucim odgovorom na nasilje, ali i dalje mislim da to nije resenje. Iskreno, kad cujem price ili procitam vest i meni svasta pada na pamet, i veruj mi ne ukljucuje spa tretman za nasilnika, ali mislim da je cilj da se zrtvi omoguci da nastavi zivot u zdravoj sredini, da se reintegrise, a ne da se iz zatvora u kome je drzi nasilnik preseli u pozarevacki.
alarih alarih 09:43 02.09.2011

Re: Klin se klinom...

Znam da nije samoodbrana u formalno-pravnom smislu, ama je opet samoodbrana.
Znam ja o čemu ti pričaš, i slažem se sa tim, samo što mislim da upravo takav odgovor, na žalost, jeste jedino rešenje za žrtvu. U ovakvim okolnostima, da ne kažem u ovoj državi, ispada da je jedini način da se oslobodi zatvora da rokne jednog tamničara, a eskivira drugog. Strašno je to sve zajedno, ali alternativa je da "položi život za otadžbinu" sve nadajući se da će njena glava da dovoljno uveća broj ostalih položenih glava da bi institucije reagovale. Koliki je taj dovoljan broj, ne smem ni da razmišljam.

Majke mi, mogla bih da budem i toliko radikalna da žene ubice nasilnika budu kažnjene minimalno, ono, ukorom razrednog starešine. Izluđujuće je da nekoga lome i siluju na dnevnoj bazi, a policija ne može da nađe član zakona da zlostavljača uhapsi, da i kad ga nađe, na sudu bude kažnjen sa jednim oštrim "no, no!" jer sudija ne može da nađe član zakona da ga zatvori i baci ključ, a kad sve to dovede do situacije "ili on ili ja" i sjuriš mu kuhinjski među plećke, onda sve radi kao satić, i hapšenje i osuda, i svi članovi zakona se lako nađu da robijaš godinama i godinama, što se kaže k'o za čoveka (nigde, vala, ovaj poslednji izraz nije bio prikladnije upotrebljen).

Najstrašnije je što nema nikakve perspektive da će se to promeniti, barem ja je ne vidim. Koliko god da se o tome drobi, kad čitaš one komentare na vesti poput ove iz bloga....pa ono je bre ludilo. Ako neko ima percepciju da se stvari ipak pomeraju sa mrtve tačke, nek' napiše, poverovaću mu iz taka, jer će mi biti lakše.
zilikaka zilikaka 11:37 02.09.2011

Re: Klin se klinom...


alarih
Dadoh ti preporuku al moram i da kažem par reči.
Koliko god bilo nezakonito, necivilizovano i nepopularno, to o čemu pričaš je prokleto tačno.

Na sreću (ili nažalost) ni takvim merama nisu skloni svi.
Niti su nam slični karakteri, niti imamo slične pragove tolerancije trpljenja.

Nego, juče sam nešto razmišljela o onome što je Vesna napisala, šta se može učiniti po pitanju drugačijeg tretmana žena koje su izvršile ubistvo kao dugogodišnje žrtve nasilja.
Mi ćemo se ovde izvikati al svari ostaju iste.

Opet, iskustvo mi govori da, i ako se predloži konkretna akcija, neverovatno mali broj učesnika (i istomišljenika) iz neke diskusije je spreman da se lično angažuje.

...ko što rekoše kod Obrena, ne možemo očekivati da nam sve uradi neko drugi, dok smo mi nezadovoljni, potišteni i bezvoljni.

Ipak, kad su ovakvi problemi na dnevnom redu, obavezno na kraju stavim napomenu:
Ako iko ima ideju kako se može izvršiti pritisak na nadležne da se stvari promene, u svojoj eventualnoj akciji može potpuno računati na mene.

...možda nekad upali
maca22 maca22 12:56 02.09.2011

Re: Klin se klinom...

Problem je sto tom metodu 'placanja NN lica' pre pristupiti nasilnik, nego zrtva.
Imate roditelje kojima se ne svidja devojcin decko. Mogu i oni da plate nekom da ga otera, pod pricom da nju brane.
Jednostavno drzava treba da zatire nasilje. A to ne radi. :(
fantomatsicna fantomatsicna 07:30 02.09.2011

Zar

U Srbiji ne postoje one Safe House.Zgrazavam se osim toga na misljenja tipa: Sama je kriva,sama ga je nasla ,sama ga izaziva..zbog takvih misljenja zene i ne smeju da se otrgnu iz ove muke koju ni najgorem neprijatelju ne bih pozelela.I da budemo pravedni sigurno ima iako manje im muskaraca koje zlostavljaju njihove zene..
Da ne kazem kakvu poruku deca odnesu iz takvih porodica
mlekac mlekac 08:39 02.09.2011

Re: Zar

fantomatsicna
U Srbiji ne postoje one Safe House.Zgrazavam se osim toga na misljenja tipa: Sama je kriva,sama ga je nasla ,sama ga izaziva..zbog takvih misljenja zene i ne smeju da se otrgnu iz ove muke koju ni najgorem neprijatelju ne bih pozelela.I da budemo pravedni sigurno ima iako manje im muskaraca koje zlostavljaju njihove zene..
Da ne kazem kakvu poruku deca odnesu iz takvih porodica

Postoje, al' kapaciteti im nisu dovoljni!

Kako stvari stoje, da ih je deset puta vise, verovatno im kapaciteti i dalje ne bi bili dovoljni...
arianna arianna 09:46 02.09.2011

Re: Zar

Kako stvari stoje, da ih je deset puta vise, verovatno im kapaciteti i dalje ne bi bili dovoljni.


tako to ide, kad smo čvrsto rešeni da rešavamo posledice, a ne uzrok
mariopan mariopan 10:37 02.09.2011

Re: Zar

arianna
Kako stvari stoje, da ih je deset puta vise, verovatno im kapaciteti i dalje ne bi bili dovoljni.


tako to ide, kad smo čvrsto rešeni da rešavamo posledice, a ne uzrok

Tačno, da je skot u zatvoru ne bi trebalo sklonište za njegovu ženu i decu? Pa zašto nije?
arianna arianna 10:52 02.09.2011

Re: Zar

mariopan
arianna
Kako stvari stoje, da ih je deset puta vise, verovatno im kapaciteti i dalje ne bi bili dovoljni.


tako to ide, kad smo čvrsto rešeni da rešavamo posledice, a ne uzrok

Tačno, da je skot u zatvoru ne bi trebalo sklonište za njegovu ženu i decu? Pa zašto nije?


Postoji nešto što se zove sistemsko nasilje, kada država tj. njeni organi ne funkionišu kako bi trebalo i svojim NEČINJENJEM i ZANEMARIVANJEM svojih uloga, vrši nasilje nad običnim gradjanima

Baš kao na pr. i recimo majka kad propusti da nahrani, presvuče, ili ne vodi dovoljnu brigu o detetu - ona vrši krivično delo zanemarivanja i nasilja nad detetom
Martina Andjelković Martina Andjelković 10:25 02.09.2011

Re: Zar

Prica se da te "sigurne" kuce nisu bas najsigurnije, a da u njima rade neprofesionalni ljudi. Kazem, prica se...
maca22 maca22 12:51 02.09.2011

Re: Zar

Martina Andjelković
Prica se da te "sigurne" kuce nisu bas najsigurnije, a da u njima rade neprofesionalni ljudi. Kazem, prica se...

Kuku... pa sta se prica? Reci da znamo i to.
49 41 49 41 20:59 02.09.2011

Vera

NEVERNA SUPRUGA

I odvedoh je na reku
misleći da je devojka,
a imala je muža.

Bilo je to u noći svetoga Jaga
i kao po dogovoru -
pogasili su se fenjeri
i zapalili svici.

Na poslednjem uglu ulice
dodirnuh njene zaspale dojke
i odjednom mi se otvoriše
kao grane zumbula.

Njena uštirkana suknja
zvonila mi je u ušima
kao komadić svile
rezan sa deset noževa.

Bez svetlosti u svojim krošnjama
drveće je poraslo.
I horizont pasa
lajao daleko od reke.

Pošto smo prošli kupine,
vrbe i trnje,
pod velom njene kose
iskopah jamu u vlažnom pesku.

Ja skidoh kravatu;
ona skide haljinu.
Ja otkopčah revolver,
ona skide četiri jelečića.

Ni smilje ni puževi
nemaju put tako finu,
ni velika ogledala
ne blistaju tim sjajem!

Njena su mi bedra bežala iz ruku
kao iznenađene ribe
pola u ognju a pola hladna.

Tu noć sam projurio
najlepši put
jašući kobilu od sedefa
bez uzde i uzengija.

Čovek sam i ne dolikuje mi
da kažem šta mi je rekla;
savest mi nalaže
da budem diskretan.

Prljavu od poljubaca i peska
odneo sam je na reku.
Ljiljani su se mačevali
sa vetrom.

I ponašao sam se onako
kao što dolikuje meni pravom Ciganinu.
Poklonih joj kotaricu
od žute svile.

I ne htedoh da se u nju zaljubim
jer je imala muža,
a kazala mi je da je devojka
kad sam je odveo na reku.

Ne, to nije bilo u Sevilji!


Odvela ga je na reku; a, imala muza,... i nije bilo na Svetoga Jaga.

Da svog muza je odvela na Nisavu.
Uzivali su u sexu, na zuborecim talasima.
Onda mu ga je otsekla ziletom i bacila niz Nisavu.

Nije bilo u Sevilji, ni na Sv.Jaga.

U Nisu na Nisavi - 70-tih.
nemanja.glisic nemanja.glisic 22:09 02.09.2011

Srbija

Užasne statistike. Poražavajuće je u kom stanju svesti naše društvo funkcioniše.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana