Društvo| Ljudska prava| Porodica

Nismo svi Brankica

Strongman RSS / 07.09.2011. u 12:30

U Kuršumliji, najsiromašnijoj opštini u Srbiji se nedano desio "nezapamćen zločin". Ušao čovek u pekaru, repetirao kalašnjikov i pucao u radnicu. Ubio je na mestu. U pokušaju da sebi oduzme život ranio se u grudi i sada je u bolnici. Kako novine kažu ubijena Zorica Šajić je bivša žena ubice s kojim nije u braku već skoro godinu dana. Za to vreme nekoliko puta je prijavljivala kuršumlijskoj policiji da je maltretirana i da joj je pretio bivši muž da će da je ubije. Ne znam kako je reagovala policija. Fakat je da je majka dvoje maloletne dece Zorica Šejić mrtva i da je ubica izgovorio "Rekao sam ti da ću da te ubijem". Uzgred ubica je vojnik po ugovoru koji svakodnevno dolazi u posed oružja i bojeve municije.

321655824e673cb60bc1b733366236_orig.jpg

 

Opet se priča svodi na policijsko "mi numemo", sudsko "zatrpani smo predmetima", socijalna služba "šta, bio neki problem?", komšije "mi se ne mešamo", ...

Kladim se da su član 138 krivičnog zakona

"(1) Ko ugrozi sigurnost nekog lica pretnjom da će napasti na život ili telo tog lica ili njemu bliskog lica, kazniće se zatvorom do jedne godine."

mnoge sudije videle samo na studijama i nikad više.Ni ne postoji u sudskoj praksi.

U stvari setio sam se. Postoji slučaj kada su i policija i sud zdušno reagovali ali tada su im jaja bila pritegnuta ogromin pritiskom javnosti i medija. Jeste, reč je o Brankici Stanković.

Zorica nije imala sreće da je Brankica i za neki dan će joj rodbina davat prvu subotu. A mi ćemo i dalje da budemo društvo gde se potpisuje palcem, rukuje pesnicom a overava metkom.

 

 

 



Komentari (36)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

judmila judmila 12:56 07.09.2011

a rekao je da će je ubiti...

Svaka čast na brzini u reagovanju na događaj. Dopada mi se pravac koji si objasnio sa tako malo reči! Nismo svi jednaki, slažem se
Strongman Strongman 12:59 07.09.2011

Re: a rekao je da će je ubiti...

Ma meni s eučini u jednom trenutku da je blog kratak


Ali na drugo čitanje...
maca22 maca22 13:11 07.09.2011

Re: a rekao je da će je ubiti...

Strong, sta da uradimo?
Strongman Strongman 13:12 07.09.2011

Re: a rekao je da će je ubiti...

maca22
Strong, sta da uradimo?


pritisak, pritisak, prst u oči pravosuđu, policiji, ...

Kandidujte mene recimo
mariopan mariopan 13:14 07.09.2011

Re: a rekao je da će je ubiti...

Nismo mi ništa našoj državi osim ovaca za šišanje.

Najvažnije je da država zaštiti tajkune, kao što reče Premijer, sve ostalo ih ne zanima.
judmila judmila 13:44 07.09.2011

Re: a rekao je da će je ubiti...

... si shvatio da si ustvari genije E, znaš šta, šta god ko mislio o Brankici, strašno je bilo gledati Insajder o Insajderu (čitaj: Brankica o Brankici). Jasno je da nismo svi jednaki, ali je strašno to što se stalno istim redosledom događaju ovakve tragedije: i to baš kako si opisao. Nije kratak blog, često se smorim ovde iako volim da čitam svašta, pogube se autori širenjem teme, izgube suštinu.
maca22 maca22 14:37 07.09.2011

Re: a rekao je da će je ubiti...

Ne mozemo mi da te kandidujemo, mozemo samo da te glasamo, kad se kandidujes. :)
Hansel Hansel 14:50 07.09.2011

Re: a rekao je da će je ubiti...

Strongman
Kandidujte mene recimo

Nemoj da kvariš utisak.
mariopan mariopan 14:52 07.09.2011

Re: a rekao je da će je ubiti...

Kandidujte mene recimo

Bih ja , u ono vreme kada si bio u Amerikama, a sada ne....
zilikaka zilikaka 15:50 07.09.2011

Re: a rekao je da će je ubiti...

Strongman

maca22Strong, sta da uradimo? pritisak, pritisak, prst u oči pravosuđu, policiji, ...Kandidujte mene recimo

Za šta?
Ja prošli put pitala ima li ko bilo kakvu konstruktivnu ideju šta da se čini.
Ako me ubediš da imaš, evo prva ću ne samo da glasam za tebe, nego da ti pomognem svojim angažovanjem.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:37 07.09.2011

Re: a rekao je da će je ubiti...

Strongman
maca22
Strong, sta da uradimo?


pritisak, pritisak, prst u oči pravosuđu, policiji, ...

Kandidujte mene recimo



Moze, samo prvo da (mi) se objasni ono sto skripi i u nasem i svim svetskim pravosudjima: Kako preventivno osuditi bilo koga, pa i osvedocenog siledziju, za nesto sto se naziva - pretnja? (prete ljudi vazda jedni drugima ali ko moze sa sigurnoscu da tvrdi da ce pretnja biti sprovedena?)

To je ono sto izaziva nemoc pravosudja. (na stranu sto se ne cini dovoljno na zastiti zrtava dok su zive).

Pritisak, da, uvek, naravno. Ali ovo prvo pitanje mi deluje neizvodljivo po svim pravnim postulatima.

mlekac mlekac 13:06 07.09.2011

.


st.jepan st.jepan 14:16 07.09.2011

Da

jedi-knight jedi-knight 14:29 07.09.2011

Ko će da sprovodi zakon?

Plaši me da većina Srba kitonoša na ovakve stvaru reaguje sa: Neka je ubio kurvu i slično, ili makar osećaju pritajene simpatije prema ubici.
Kako sprovoditi zakon pod pretpostavkom da dobar deo populacije srpskih muškaraca takođe maltretira svoje žene, dakle dobar deo policajaca, sudija takođe. Oni će se pre identifikovati zločincem, nego sa žrtvom, bilo da je u pitanju pretnja, nasilje ili ubistvo.
Možda grešim, ali mislim da je Srbija društvo gde je žena i dalje nesto što: briše pod, pere sudove, rađa decu, pegla i najvažnije, ćuti. Ako ispada iz tog konteksta, zna se ako ima sreće batine, a ako ne...
sesili sesili 15:41 07.09.2011

Re: Ko će da sprovodi zakon?

Niko! Već nekoliko puta se na ovom mestu piše o nasilju u porodici. Rekoh jednom da je kod nas teško primeniti sva ona "slova zakona" koja - fakat - postoje. Moju sestru od strica, pre puno godina, u Zaječaru je ubio muž. Dvoumim se, ali moram da napišem: iskasapio. Pred četvorogodišnjim detetom. Svadjali su se više puta, tukao je. Zvala je miliciju, ali oni nisu mogli da se mešaju u bračne svadje! Napustila ga je, molio da se vrati. Kada je popustila, zbog deteta, zaklao je.
jedi-knight jedi-knight 16:43 07.09.2011

Re: Ko će da sprovodi zakon?

Grozno. Nemam komentar. Ovakve price me prvo rastuzuju, a onda i ljute, jer ce se verovatno i dalje ponavljati.

Ko se seca kakva je reakcija drzave bila kod ubistva Brisa Tatona, jasno mu je da je moguce i ostro i efikasno reagovati, samo ako postoji adekvatna politicka "klima" za reakciju. Tada je bilo potrebno pokazati svetu, tj EU, da smo drzava koja ima moc da se obracuna sa tamo nekim huliganima.

Za odrzavanje "Parade ponosa" prosle godine, postojala je "klima", dignuta je policija i ona je odrzana uz sviznamokakve posledice.

Kada bi se neko makar malo ozbiljnije bavio ovim problemom, sve one NVO i pojedinci, ali uz njih i mediji i politicke partije, sa svom onom energijom, koju ( opravdano ili ne ) trose u odbranu prava LGBT populacije, mislim da bi se krenulo sa nekim rezultatima.

Kod nas sve zavisi od politicke "klime". Za suzbijanje i sprecavanje nasilja u porodici danas izgleda ne postoji ta "klima", tacnije nikog ne interesuje i nasilje ce se nastaviti. Nikada ne smemo zaboraviti da mozda i u trenutku dok ovo citamo, neko negde je zrtva nasilja u porodici.
arianna arianna 19:28 07.09.2011

Re: Ko će da sprovodi zakon?


član 138 krivičnog zakona

"(1) Ko ugrozi sigurnost nekog lica pretnjom da će napasti na život ili telo tog lica ili njemu bliskog lica, kazniće se zatvorom do jedne godine."


Imamo zakone koji se ne sprovode i nesposobne ljude na položajima od kojih zavise životi mnogih. Ti naši odgovorni, čini se da i sami nisu svesni kako i koliko utiču na živote sasvim malih i običnih ljudi, svojim nemarom i nečinjenjem


Za suzbijanje i sprecavanje nasilja u porodici danas izgleda ne postoji ta "klima", tacnije nikog ne interesuje i nasilje ce se nastaviti. Nikada ne smemo zaboraviti da mozda i u trenutku dok ovo citamo, neko negde je zrtva nasilja u porodici.


Slažem se i još bih da dodam ... čitav dan su mi u mislima osobe poput Zorice, koje sam spletom okolnosti imala prilike da upoznam. Za njih nije bitno ko je na vlasti, ko je predsednik vlade ili parlamenta, da li ćemo i kad kao država ući u EU, ko je prvak sveta u tenisu i ostale vesti iz dnevnika, već kako da prežive dan sa jako malim, ponekad nikakvim primanjima sklanjajući se od pomahnitalih bračnih i vanbračnih partnera.
A šta trpe i doživljavaju deca i kakve sve posledice na njih ostavljaju porodične drame i tragedije, to je tek druga još tragičnija priča, poražavajuća za svako civilizovano društvo.

Sofroniye Sofroniye 18:23 07.09.2011

Ljudi = suficit

sesili sesili 20:40 07.09.2011

Zorica

Moja sestra se zvala Zorica. Juče sam pročitala (slušala snimak) izjave advokata osudjenih sa ubistvo Tatona. Kaže "čovek" da ima svedoka da je Francuz sam pao sa visine i poginuo!!! Gledala sam snimke tog mladog čoveka posle "pada". Kakav um može ovako nešto da izjavi?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:03 07.09.2011

Pun blog saveta

E, posle ovog dobrog teksta, setio sam se jednog od pravila što nam je nedavno jedna blogerka prostrla za slučaj kad muž siluje ženu: pozovite policiju!
Baš duhovit savet.
vladaxy vladaxy 22:21 07.09.2011

Kakvi su nam tužilac, ministar i sudija,..

još nam je i dobro





Pravni fakultet je trebalo odavno zatvoriti jer proizvodi nesposobne i korumpirane sudije, nesposobne i korumpirane tužioce, nesposobne i korumpirane pravobranioce, nesposobne i korumpirane političare itd...

Strašno je to što se dogodilo, izaziva bes u meni. za takvog psa nijedna kazna nije dovoljna. Najstrašnije je što je on preživeo

Kandidujte mene recimo

Tako bi i trebalo da bude, da se i te funkcije (sudija, tužilac itd..kao u Americi) biraju neposrednona izborima. Ovo sad je katastrofa...

mikimedic mikimedic 22:59 07.09.2011

jedan od najboljih blogova

u poslednje vreme.

jako teska tema.

neverovatno je sto ovako nesto ima toliko mali broj komentara i malu citanost.

zoja444 zoja444 23:17 07.09.2011

Re: jedan od najboljih blogova

neverovatno je sto ovako nesto ima toliko mali broj komentara i malu citanost.


meni je sve to strasno. saucesce porodici.

ja sam se, moram priznati, umorila od komentarisanja (rogobatan je izraz), jer nista nema efekta. ma koliko se bunili, pricali pisali... sve to ide u vetar.

dok ne pocne neko da odgovara, u smislu moralne odgovornosti, nista se nece promeniti. gde je ostavka direktora Centra za socijalni rad? nacelnika policije? nekog viseg u hijerarhiji? od toga se pocinje.
mariopan mariopan 00:15 08.09.2011

Re: jedan od najboljih blogova

neverovatno je sto ovako nesto ima toliko mali broj komentara i malu citanost.

Zamor i zasićenje, razočarenje što ništa (osim saučešća) ne možemo da postignemo..

U samo nekoliko dana desilo se više napada i ubistava pa nam je već muka da to komentarišemo i sve isto da govorimo a da nema nikakvog efekta.

Strongman Strongman 00:57 08.09.2011

Pressov članak potvrđuje

neke naše pretpostavke


press
nikola_kovac nikola_kovac 10:30 08.09.2011

КАзне

Сви у ланцу заштите који ту заштиту нису пружили треба да одговарају за ПОДСТРЕКАВАЊЕ убиства. Не постоји неутралност. Или радиш свој постао - штитиш од злочина, или не радиш свој посао - подстрекаваш злочин. Жмурење не постоји као избор.
alarih alarih 13:31 08.09.2011

Vojska....

Sve što mi se roji po glavi u vezi ovakvih ubistava sam već komentarisala u prethodnom blogu i sve mi je to opet u mislima....al' ću da pitam nešto drugo: Da li je moguće da je ovoliko lako napustiti stražarsko mesto, izaći iz vojnog kruga i izneti automatsko oružje i bojevu municiju? Zar ne bi trebale i tamo neke glave da padaju? Pritom, ne mislim na psihologe i tu ekipu, nego sve i da je otišao da ubija zečeve za gulaš, zar nije prekršio silu nekih vojnih procedura?
outcast outcast 02:38 09.09.2011

Nemojmo brkati babe i zabe...

Ovo ubistvo je klasican primer kulminacije nasilja u porodici... Pretnje Brankici Stankovic su primer kako u drzavi Srbiji novinari ne mogu da rade svoj posao kako treba...I jedno i drugo jesu vrsta nasilja, ali prvi primer nasilja je nemoguce resiti davanjem policijske pratnje zrtvi. Kao prvo nasilje u porodici se resava tako sto se zrtvi obezbede uslovi da se skloni od nasilnika ( sigurna kuca, promena identiteta, savetovalista, materijalna pomoc...), a nasilnici primoraju da, ili pristanu na nekakav trening kako da izadju na kraj sa svojom agresivnocu, ili da idu u zatvor. Sto se tice Brankice Stankovic, s obzirom da je njena bezbednost ugrozena zbog toga sto se bavi opasnim temama radeci svoj posao, strasno je, ali istinito da joj je potrebna policijska pratnja. Brankica Stankovic je javna licnost, i to podrazumeva sasvim drugi tretman njene situacije od tretmana nekoga ko je izlozen porodicnom nasilju.
Strongman Strongman 11:05 09.09.2011

Re: Nemojmo brkati babe i zabe...

NE! Tretman treba da je isti. Policija i pravosuđe treba da zaštite. I to je to. Kakva god da je pretnja.
outcast outcast 12:20 09.09.2011

Re: Nemojmo brkati babe i zabe...

Strongman
NE! Tretman treba da je isti. Policija i pravosuđe treba da zaštite. I to je to. Kakva god da je pretnja.



Slazem se da policija i pravosudje trebaju da zastite bilo koga cija je bezbednost ugrozena.

Samo sam htela da kazem da je nasilje u porodici nemoguce resiti davanjem policijske pratnje zrtvi....
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:03 09.09.2011

Re: Nemojmo brkati babe i zabe...

Tretman treba da je isti.


naravno! nemam utisak da je to sporno.
koliko sam shvatila, outcast govori o razlicitim metodama, koje treba primenjivati, e da bi svi dobili isti tretman.

ako obrnes stvar, pa metodologiju zastite koju navodi outcast, a koja je neosporno potrebna za zrtve porodicnog nasilja, primenis na BS, videces da je to besmislica.

zato brate govorite o istoj stvari a pravite jaz ko da se ne razumete.
Strongman Strongman 21:24 09.09.2011

Re: Nemojmo brkati babe i zabe...

Samo sam htela da kazem da je nasilje u porodici nemoguce resiti davanjem policijske pratnje zrtvi....


Razvedeni su. Nije u porodici.
outcast outcast 00:27 10.09.2011

Re: Nemojmo brkati babe i zabe...

Strongman
Samo sam htela da kazem da je nasilje u porodici nemoguce resiti davanjem policijske pratnje zrtvi....Razvedeni su. Nije u porodici.



Bez obzira, to je nasilje u porodici, imaju decu zajedno, bili su u braku. Ne znam da li znas, ali najopasniji period za zenu koja zeli da napusti nasilnika je kada on shvati da vise nema nikakvu kontrolu nad njom. Nasilje u porodici je prouzrokovano nasilnikovom namerom da zrtvu potpuno kontrolise i na taj nacin pokaze ko je "gazda" ( king of the castle). Porodicno nasilje je prisutno u svim slojevima drustva, u svim kulturama, i ne poznaje granice bilo koje vrste. Nasilnici su najcesce muskarci ( naravno da ima i obrnutih slucajeva, ali su statisticki zanemarljivi). Nasilje muskarca nad zenom je veoma dobro poznata i obradjena tema - najveci broj zena bude ubijeno od strane svog partnera (partnera sa kojim je u vezi, ili bivseg partnera), a ne nekog nepoznatog razbojnika.
plemis plemis 21:50 09.09.2011

Policija treba da stiti...

ako je nekome zivot ugrozen..Sigurne kuce su privremeno resenje kad neko u momentu nema gde otici,pa kud sa tom osobom,pravo u sigurnu kucu..
Sta posle...
Zaposlis se,jedva,20.000 plata,treba da iznajmis stan(nema tate i mame i njihovog stambenog prostora),prehranis dete..
Stan 100e (ako se to moze nazvati stanom) a treba platiti i komunalije,pride.
Krenes prvo sa zahtevom da ti odobre deciji dodatak,dobro dodju te 2.500 taman detetu za uzinu, neodobre ti jer si presao limit (Velika plata :) ).

To sto si podstanar eee to zakon ne prepoznaje..

Odes u centar za socijalni rad,e tamo ti kazu da si radno sposoban te ne mogu pomoci.

Jeste,istina je sto bi neko pomagao coveku kad je zdrav mlad radno sposoban.

Kud dalje..

Naci placeniji posao..

Moze i to uz trud..

25.000 !!!

Jupi!!

Znaci 10.000stan
3.000komunalije
12.000 hrana,odeca
A nasilnik..

Cuti i sakrij se u velikoj sumi..mozda te i ne nadje...


alarih alarih 11:19 10.09.2011

Re: Policija treba da stiti...

Kako je meni muka od te ideje da se nasilje u porodici rešava tako što se žrtva skloni od nasilnika, smesti u sigurnu kuću ili izbaci na ulicu....
Svakom čoveku njegov dom treba da bude sigurna kuća, pa ako u toj sigurnoj kući bude žrtva nasilja, koga iz nje treba izbaciti?
zoja444 zoja444 12:34 10.09.2011

Re: Policija treba da stiti...

Svakom čoveku njegov dom treba da bude sigurna kuća, pa ako u toj sigurnoj kući bude žrtva nasilja, koga iz nje treba izbaciti?


logican odgovor bi bio - nasilnika, zar ne?
ali, cesto su nasilnici vlasnici tih stanova, kuca.
tu bi se onda mogla i otvoriti mogucnost zloupotrebe (bio je jedan primer na blogu, ne mogu sada da nadjem gde).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana