Ljubav| Roditeljstvo| Sex| Život

Tabu - ta čudna strana reč

Biljana 77 RSS / 07.09.2011. u 19:08

Već neko vreme razmišljam o ovom tekstu i svaki put odustanem, bojeći se dve stvari: da neću biti dovoljno jasna u onome što hoću da kažem (a ne jednom mi se desilo da ne ne procenim kako treba sagovornika i  da rasprava ode u pogrešnom pravcu) i da će priča postati previše lična jer o onome o čemu planiram da pišem skoro svako ima lično iskustvo.

Ovih se dana na blogu često pominjao tabu – pojam koji bi trebalo da označava nešto o čemu nije društveno prihvatljivo otvoreno govoriti. Imali smo prilike da se kao tabu okarakteriše bilo kakvo stavljanje u negativan kontekst majki sa decom, kao tabu je okarakerisan pojam silovanja u braku (za koji iskreno mislim da veliki broj komentatora nije uopšte shvatio na šta se odnosi), čini se da je i nasilje nad mušakrcima tabu o kojem se ne govori dovoljno i sl. Bez namere da dalje polemišem na ove teme koje su se s bloga na blog selile, odlazeći u neslućenim pravcima u kojima  se od (nemanja) običnog i elementarnog vaspitanja pravio životni stav (da, mislim na Martinu, ali to sam već rekla), a na osnovu ličnih frustracija donosila mišljenja o čitavim grupama (i pri tom ne mislim na Martinu),  preko relativizacije i banalizacije vrlo ozbiljnih tema  na osnovu jednako banalnih zamerki (i opet ne mislim na Martinu) otvaram ovaj blog sa idejom da pišem o onome što mislim da je u našem  (i ne samo našem) društvu zaista tabu, vezan za roditeljstvo i pre svega majčinstvo.

Teme o kojima želim da govorim su iz domena sasvim običnog, svakodnevnog života, ne nalaze svoje mesto u hronikama, statistikama i sl. To nisu pitanja zloupotrebe dece od strane odraslih, bilo da  su im roditelji ili ne, o tome sam mislim već pisala, iz ugla nemoćnog posmatrača ovih naših ulica. Nisu ni pitanja nasilja nad ženama za koje mislim da je prisutnije nego što smo spremni da priznamo  (pogledajte dokumentarac B92 – Ja, žena sa sela, da vidite kako se nema životnog izbora ni toliko da se ide u školu, pa ćemo onda da diskutujemo o nasilju).  Teme su dakle tabui, vezani za majčinstvo i nemaju uporište ni u kakvim  teorijama, statistikama i sl. već isključivo u mom ličnom utisku stvorenom posmatranjem okruženja.

U pokušaju da vas navučem na čitanje počeću sa seksom, tj. sa pričom o seksu. Možda će mnogi odustati ako napomenem da se radi o seksu u trudnoći, temi koja je zaista tabu, među samim ženama isto koliko i među muškarcima. Do sada sam se srela sa ženama koje su u trudnoći odbijale bilo kakav seks, kao i sa opaskama nekih muških prijatelja (koji doduše nisu ni bili u prilici da isti probaju) da im je to nezamislivo.  Jedan sasvim korektan tekst  govori o nekim aspektima čitave priče, kao i o tome zašto su stvari takve kakve jesu. Iz perspektive parova koji su sve to prošli situacija naravno deluje jednostavna (to se može videti i iz komentara na linkovani tekst), kao što sve i jeste jednostavno kada dvoje ljudi vole i žele jedno drugo. Međutim, ako se tema pogleda “spolja “ vidimo da je to zaista tabu, da se muškarci (oni inače skloni tome da se hvale uspesima) retko hvale trudnicom, a da se na priznanje da nekog loži trudnica gleda kao nešto prilično izvitopereno.  Meni je lično beskrajno simpatičan bioovaj komentar, a i odnos "pluseva" i "minuseva". Lakše je ”priznati” kad neko drugi već prizna, a još lakše ako je anonimno.  Iako ne mislim da je uopšte od značaja raspredati bilo čije seksualne navike, kao i da je neophodno da svi budemo beskrajno ekstrovertni po tom pitanju, ova tema bi možda trebalo da bude manje u senci prosto zbog onih koji se sa situacijom suočavaju prvi put i imaju hiljadu pitanja koja ne smeju da postave ni sopstvenom lekaru bojeći se najstrašnijeg od svih pitanja – -Pa kakva ste vi to majka? Ili nešto slično tome… Jer ova tema jeste tabu pre svega sa aspekta kvaliteta majčinstva i stavljanja bezbednosti/svetosti (!?) deteta ispred prozaičnog zadovoljstva majke (i/ili oca). Pri tom mnogi koji gadljivo ne pomišljaju na seks u trudnoći, sasvim ravnodušno u istoj pale cigaretu. Majka može biti neodgovorna, bahata ali bi bilo zgodno da nekako ostane aseksualna, bar kada se radi o slici koja je društveno prihvatljiva.

 

Kada se trudnoća sa i ili bez seksa nekako izgura, dolazimo da mog omiljenog tabua – lepote majčinstva. Samo ona(j) koja nije imala to iskustvo ili koja je u stanju da sebe obmanjuje do ludila može da kaže da su prvi dani (kod nekh i meseci) majčinstva prelepi, divni, savršeni trenuci ispunjeni ljubavlju i itd.. Čak i kod onih koji imaju sreće (kao što sam ja imala zaista, da prođu bez komplikacija u bilo kom smislu) prvi dani majčinstva su sve samo ne lepi. Ne sporim da ima divnih trenutaka u kojima se osećate savršeno dok vam je pogled prikovan na malecko biće koje spava sa šakom stegnutom u pesnicu ispod zgužvanog obraza, ali počeci majčinstva su težak fizički rad, praćen nespavanjem, iscrpljenošću, divljanjem hormona, bolovima, strahom (da li je gladno je naravno najveći), nesigurnošću. I niko vam to nije rekao. Ni jedna drugarica, sestra, majka, tetka, komšinica. Svi su vam prepričavali porođajne horore i prve reči i korake svog čeda, samo vam ovo nije niko pričao. Niko vam nije pričao da ćete biti umorni i pospani, da ćete pomisliti da ne možete i ne umete, da ćete plakati, da ćete se bojati da zatražite samo 15 minuta svog života nazad, da odmorite malo.  I naravno da ćete se osećati kao najgora osoba na svetu jer nema gore pomisli od toga – Ja sam loša majka. A niste. Nisam. Nismo. Samo ste umorni, depresivni, uznemireni, zbunjeni. I imate svako pravo na to… pravo da plačete, pravo da se osećate umorno i da to kažete. I da se ne osećate krivom. Majčinstvo je kod nas na visokom pijedestalu, višem nego što žene same mogu da dobace. Jer zaista nema veće i teže stvari od toga da se bude dobra majka. Ali to se ne rađa, to se postaje. Majka nije savršeno biće, koje bez greške i bez oklevanja, bez trunke sumnje savršeno obavlja svoju ulogu. Biti majka se uči, a priroda sve to radi sama, važi za vrlo malo stvari. Podrška partnera i okruženja uopšte najvažnija je stvar u tome da se pregura početak.  Ali kada imate trudnu drugaricu, sestru, komšinicu, ćerku, nemojte joj prećutati da je teško.  Za mene je prelomni trenutak bio kada mi je na FB poslala poruku koleginica sa faksa, tada već majka dva dečaka – Plačeš li? Nije bilo dana da su mi obrazi bili suvi. Hvala ti Jelena do neba. Plačem i mislila sam da sam luda. Zato što je to zaista tabu. Svi vam pričaju o materinskom instinktu, prirodi i lepoti. I onda, suočeni sa drugačijom realnošću, naravno da ćete sebe okriviti. Jer samo se vama to događa i samo je vama teško i nije vam lepo, i mora da ste grozna majka. Niste, još jednom. Sve je to tako normalno.  Samo je uloga pisana za vrhunske glumice, teška. Ne iznese je svako od početka jednako dobro. Ali ovo je jedna od onih igara u kojima se gleda da li ste dali sve od sebe, a ne koliko je to u odnosu na ono što se očekuje od vas. Okruženje ima prema majkama velika očekivanja, a one od sebe još veća. Niste loša majka ako ne pobedite svakog dana. Jer dana je pred vama puno, a svaki sledeći je šansa za novu pobedu. I u tome je valjda lepota majčinstva.

 

I onda, deca rastu, nisu više bebe, pa polako prestaju biti i deca. A one su ostale majke. I samo to. Koliko žena znate zarobljenih isključivo u toj ulozi? Žena koje su postavši majke zaboravile da budu bilo šta drugo? Očekivanja su bili previsoka, previše su se posvetile ne bi li ih dostigle, ili je jednostavno bilo najlakše ostati u ulozi u kojoj su se tako dobro snašle, dok sve ostalo nosi rizik neuspeha? Ima svega.  Tek mnogo je žena u našem okruženju koju su isključivo majke, dok su sve ostale životne uloge ostavile po strani. Prestale su biti ljubavnice svojim muževima, zaboravile su da budu drugarice, da se opuste i zabave, da traže uspeh izvan  školskih ili poslovnih uspeha sopstvene dece. Društvo tu igra nemalu ulogu. Od majke se očekuje da bude prevashodno majka, i to savršena naravno. Ako društvo (komšiluk, rodbina..) nepogrešivo odmeri da je posvećenija poslu ili mužu nego detetu… Bolje i ne pokušavati. A nekad je pitanje posvećenosti potpuno izvan domena voljnog – jer majka je ta koja će u najvećem broju slučajeva otići na bolovanje ako je dete bolesno (banalan primer, ali dosta govori). I tako okruženje sa svoje strane projektuje očekivano, žene iz svog ugla isto, ponekad postavljajući metu i malo više od očekivanog jer  znaju da su pod lupom svevidećeg sveta (onog Nušićevog) . Koji je tako beznačajan. Ali to treba stalno ponavljati.

Pretpostavljam da je dramatičan naslov stvorio drugačija očekivanja od ovog teksta. Ovo je jedan sasvim običan pogleda na one teme za koje mislim da pre svega žene jedne među drugima treba da "raspredaju", da ogoljuju, da jedne drugima priznaju i olakšaju.  Naravno da muškarci nisu isključeni, naprotiv. Samo mislim da se neki od tabua majčinstva moraju pre svega među nama ženama razbiti.



Komentari (357)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikimedic mikimedic 19:21 07.09.2011

cao biljana

Biljana 77 Biljana 77 20:04 07.09.2011

Re: cao biljana

ciao
mikimedic mikimedic 22:10 07.09.2011

Re: cao biljana

Koliko žena znate zarobljenih isključivo u toj ulozi? Žena koje su postavši majke zaboravile da budu bilo šta drugo?


Biljana 77 Biljana 77 08:59 08.09.2011

:(

Između ostalog i zato što su suočene sa očekivanjima okoline da ništa drugo neće biti sposobne da rade dovoljno dobro.
mikimedic mikimedic 11:00 08.09.2011

Re: :(

Između ostalog i zato što su suočene sa očekivanjima okoline da ništa drugo neće biti sposobne da rade dovoljno dobro.


prvi sam koji se necu sloziti sa tim. uloga majke je samo jedna od uloga zene. kao i oca.
niccolo niccolo 11:37 08.09.2011

Re: :(

uloga majke je samo jedna od uloga zene. kao i oca

Uloga oca je samo jedna od uloga žene?


mikimedic mikimedic 11:49 08.09.2011

Re: :(

Uloga oca je samo jedna od uloga žene?


ima i toga


mariopan mariopan 17:33 08.09.2011

Re: :(

niccolo
uloga majke je samo jedna od uloga zene. kao i oca

Uloga oca je samo jedna od uloga žene?



Ovo bi ti najbolje objasnio Peđa?
zoja444 zoja444 19:28 07.09.2011

moj pogled

ja cu po pasusima. ukratko.

- sex u trudnoci je sasvim ok. nije sex iskljucivo coitus (za one koji se boje ili ga ne zele iz drugog razloga).

- nema savrsenog roditeljstva. roditelji nemaju apsolutnu kontrolu nad razvojem (u svakom pogledu) svoje dece.

- supruznici se u brakovima cesto otudje. deca sa tim najcesce nemaju nikakve veze. kolotecina, monotonija zivota, drustvene norme, odredjene uloge, stereotipi - potrebna je snaga, volja i zelja da se to prevazidje i promeni. i odluka. i dogovor obe strane, mada ni sve to nije nikakva garancija.

p.s. nadam se da nisam promasila temu.
Biljana 77 Biljana 77 20:07 07.09.2011

Re: moj pogled

nadam se da nisam promasila temu

Nema promašenih tema.

- supruznici se u brakovima cesto otudje. deca sa tim najcesce nemaju nikakve veze. kolotecina, monotonija zivota, drustvene norme, odredjene uloge, stereotipi - potrebna je snaga, volja i zelja da se to prevazidje i promeni. i odluka.

Da. Mnogima od njih na žalost uloge roditelja služe kao jedina spona.
antioksidant antioksidant 19:43 07.09.2011

.

tabui su razliciti za razlicita okruzenja
tako da ti je pretpostavka
Pretpostavljam da je dramatičan naslov stvorio drugačija očekivanja od ovog teksta.
sasvim ispravna
nema ovde niceg dramaticnog samo

one teme za koje mislim da pre svega žene jedne među drugima treba da "raspredaju", da ogoljuju, da jedne drugima priznaju i olakšaju. Naravno da muškarci nisu isključeni, naprotiv. Samo mislim da se neki od tabua majčinstva moraju pre svega među nama ženama razbiti.

i medju muskarcima na potpuno isti nacin (bar za one zene kojima su muskarci partneri)
Biljana 77 Biljana 77 20:09 07.09.2011

Re: .

bar za one zene kojima su muskarci partneri

maca22 maca22 01:42 08.09.2011

Re: .

Pretpostavljam da je dramatičan naslov stvorio drugačija očekivanja od ovog teksta.

Mislim da pričaš o onim tabuima koji su negativni po majku, koji vrše pritisak na nju.
niccolo niccolo 19:51 07.09.2011

Sviđa mi se ovaj tvoj tekst

dobro je da si ga ipak napisala

Biljana 77 Biljana 77 20:10 07.09.2011

Re: Sviđa mi se ovaj tvoj tekst

niccolo
dobro je da si ga ipak napisala


Fala!
Šta da ti kažem. Sačuvaj, možda ti zatreba kad "omatoriš".
niccolo niccolo 20:23 07.09.2011

Re: Sviđa mi se ovaj tvoj tekst

Sačuvaj, možda ti zatreba kad "omatoriš"

Oću
bocvena bocvena 20:12 07.09.2011

Posle tri dana posla,

drndanja po prevozu, tešenja uplakanog sina usred noći i horora sa urlanjem i bacakanjem kod zubara, antibiotika i obloga...osećam se kao nikakva majka. Umorna sam, uplašena, neispavana, srce mi se zarozalo jer se mali grozno izmučio i hoću da se razvedem jer je ovaj moj opet izvukao dupe iz čitave te frtutme. Još je i razočaran što mu je sin kukavica.

Je l' ovo tabu? Hebe mi se.

Dobar tekst!
Biljana 77 Biljana 77 20:16 07.09.2011

Re: Posle tri dana posla,

Je l' ovo tabu? Hebe mi se.

To je negde i poenta.

Još je i razočaram što mu je sin kukavica
Sledeći put kad se požali da ga umire jer ima neku bednu kijavicu...
kick68 kick68 20:49 07.09.2011

Re: Posle tri dana posla,

jer je ovaj moj opet izvukao dupe iz čitave te frtutme. Još je i razočaram što mu je sin kukavica.

Prisustvovao Crnogorac (nek' izvinu dobri Crnogorci bloga B92) porodjaju svoje zene i sav se istraumirao. Doktor mu kaze: Cestitam gospodine, dobili ste cerku. A on ce na to: DobrO je da nije sin, da se ne muci ka ja!
Ma jok, ne izvlace oni dupe, nije ni njima lako...mnogi zajedno sa zennama pate od post partum depresije i bude im jos gore, tako da zene od svojih moraju da odustanu sto pre:)))....Ako je i ovo tabu hebe se i meni!

Sex u trudnoci odavno nije tabu za mnoge i ne bi ni trebalo da bude. Ovekoveceno na filmu:

Sto u moje vreme, kad je meni bilo tesko nije bilo ovakvih blogova?
karabasbarabas karabasbarabas 20:56 07.09.2011

Re: Posle tri dana posla,

Nije tabu ali nije ni nesto posebno. Izem ti ja to ako moram stalno da brinem i razmisljam, te da li je prignjecila stomak, te da li drmam previse, te da li njoj smeta. Prilicno bez veze, ali srecom prodje relativno brzo.
kick68 kick68 21:02 07.09.2011

Re: Posle tri dana posla,

Izem ti ja to ako moram stalno da brinem

Dizvines, to se drugacije kaze, Hebesh (takav) sex...
karabasbarabas karabasbarabas 21:08 07.09.2011

Re: Posle tri dana posla,

Ja 'teo da budem fini, a sem toga kad tako kazes ispada neki cudan oksimoron ili neka slicna stilska figura.
kick68 kick68 21:14 07.09.2011

Re: Posle tri dana posla,

tako kazes ispada neki cudan oksimoron ili neka slicna stilska figura.

Nije oksimoron, cula sam da se tako u sali kaze za sex kome nesto fali.
Izvini ako ja nisam bila fina (i rekla sam dizvines:)
Dr M Dr M 21:18 07.09.2011

Re: Posle tri dana posla,

ali srecom prodje relativno brzo.


Nemoj da Ti predje u naviku...
kick68 kick68 21:18 07.09.2011

Re: Posle tri dana posla,

double
karabasbarabas karabasbarabas 21:22 07.09.2011

Re: Posle tri dana posla,

Vidstvarno, svaka cast. Nema sta da se izvinjavas, ja sam kriv sto ne pratim.
A jeste inace, tako se kaze.
antioksidant antioksidant 21:38 07.09.2011

Re: Posle tri dana posla,

sex kome nesto fali.

partner(ka)?
kick68 kick68 21:40 07.09.2011

Re: Posle tri dana posla,

sex kome nesto fali.

partner(ka)?

:))))))
Biljana 77 Biljana 77 22:24 07.09.2011

Re: Posle tri dana posla,

ali nije ni nesto posebno

Neki se žale i inače da im nije ništa posebno. Ali to sasvim izlazi iz okivra ove teme.
skener92 skener92 20:46 07.09.2011

odličan tekst, biljana!

tačno si rekla, taj stalni strah koji majke osećaju, strah od svega!

moja prijateljica jednostavno nije imala snage kada je rodila drugo dete, predivna osoba, ali prenežna, bez dovoljno fizičke snage da izdrži sve i ja sam želela da joj pomognem (naravno, tu je bilo totalno 'zaljubljivanje' u to malo biće). ta lakoća kojom se postupa sa bebom kada nisi majka, je zapanjujuća: nikakav strah, prepovijanje, hranjenje, spavanje s bebom, i, naravno, vaspitavanje malog stvora. kad nisi majka, ne postojiš, jer nisi:) zato radiš samo ono što je najbolje za bebu, ne razmišljaš šta će ko da kaže. a 'biće', jednostavno presrećno.

iz tog mog predivnog iskustva samo mogu da preporučim: nema straha, uvek vrlo odlučno zadržavata isti stav po svim pitanjima može-ne može i samo voleti.

Hansel Hansel 20:57 07.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Molim da se ovde ubaci mlekac s pričom o "carskom položaju" majke u Bocvani, čija je jedina dužnost (beše prvih šest meseci, mlekac?) da doji dete - sve drugo rade žene iz okruženja.
mlekac mlekac 23:40 07.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Hansel
Molim da se ovde ubaci mlekac s pričom o "carskom položaju" majke u Bocvani, čija je jedina dužnost (beše prvih šest meseci, mlekac?) da doji dete - sve drugo rade žene iz okruženja.


Sest nedelja do sest meseci. Kako koje pleme...

Al' maco, ako cemo pravo, dok su se kod nas postovali neki obicaji kao sto su babinje, prvih sest nedelja majka nit' je kog primala nit' se icim osim bebe bavila a obavezno je tu bila i neka od starijih zena iz porodice (njena majka il' svekrva) da pripomogne.

Ja sam, iskreno, kod prvog porodjaja bila zapanjena kad je moja majka izjavila da ce biti s nama prvih sest nedelja! (Zmu je, medjutim, bio odusevljen - imao tasticu da ga mazi).

I stvarno je to uradila. Doduse, mene su, uglavnom, drzali u sobi sa bebom (bar dok nisam digla dzevu da hocu napolje iz zatvora, pa su me pustili u setnju), a keva mi je stvarno bila Kerber. Nit' je kog pustala blizu nas, nit' mi je dozvoljavala da se "vrtim" po kujni il' oko vesha.

Tad mi nije bilo jasno, al' mogu ti reci, posle sam joj bila strasno zahvalna. Imala sam tezak prvi porodjaj i tih prvih par nedelja sam, bukvalno, prespavala. Osim kad smo se hranili i kupali.

E, vec kod Mudrice to nije bilo tako - a tad mi je trebalo vise no ikad, al' to je druga prica...
maca22 maca22 00:01 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

mlekac
Al' maco,

Odgovaras Hanselu.
mlekac mlekac 00:09 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

maca22
mlekac
Al' maco,

Odgovaras Hanselu.



Navikla da ti pominjes Bw!

BTW. Slomile mi se naocare, cekam da mi ih vrnu s opravke, pa sad uveseljavam drustvo po net-u samo tako! Malopre sam se ubila pisuci komentar kod Jelice na FB na potpuno pogresnom postu! Bolje da se povucem i da cutim dok ponovo ne progledam kako treba...

EDIT:
A i vas dvoje - stavili avatare iste farbe pa sad treba u brzini da vidim ko je ko?
maca22 maca22 00:45 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

mlekac
EDIT:
A i vas dvoje - stavili avatare iste farbe pa sad treba u brzini da vidim ko je ko?

Često počnem da čitam njegov komentar i pitam se: Kad sam ja to pisala?
mlekac mlekac 00:48 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

maca22
mlekac
EDIT:
A i vas dvoje - stavili avatare iste farbe pa sad treba u brzini da vidim ko je ko?

Često počnem da čitam njegov komentar i pitam se: Kad sam ja to pisala?


Vis' da ti je vreme da menjas farbu! Ove sezone plava ionako vise nije moderna.
Biljana 77 Biljana 77 08:21 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

kod prvog porodjaja bila zapanjena kad je moja majka izjavila da ce biti s nama prvih sest nedelja

Ja sam te ideje sasekla u korenu, doduše, imali smo (silom prilika) prvilegiju da Žmu nije radio tako da sam svu pomoć imala od njega i sada kad vratim film, ne bih ništa menjala. Svako je iskustvo različito.
maca22 maca22 11:33 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Sto, posluga se ne odbija. Barem ja ne bih. :)
mlekac mlekac 12:33 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Biljana 77
kod prvog porodjaja bila zapanjena kad je moja majka izjavila da ce biti s nama prvih sest nedelja

Ja sam te ideje sasekla u korenu, doduše, imali smo (silom prilika) prvilegiju da Žmu nije radio tako da sam svu pomoć imala od njega i sada kad vratim film, ne bih ništa menjala. Svako je iskustvo različito.


Zmu je radio, tako da i nisam imala mnogo izbora. Zmu i keva se dogovorili i samo mi saopstili ' sto je, verovatno, bilo najpametnije.
maksa83 maksa83 15:31 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Al' maco, ako cemo pravo, dok su se kod nas postovali neki obicaji kao sto su babinje, prvih sest nedelja majka nit' je kog primala nit' se icim osim bebe bavila a obavezno je tu bila i neka od starijih zena iz porodice (njena majka il' svekrva) da pripomogne.

Babinje su još jedan običaj utemeljen u realnoj potrebi - time izbegavaš da izlažeš novorođemče kojekakvim donosiocima koječega - štroke, virusa, bakterija - vrlo ima smisla, pogototovo u vreme pre antibiotika kada je mortalitet novorođenčadi za današnje pojmove bio zastrašujuć.
maca22 maca22 15:35 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Da, plus i majka se oporavlja za to vreme.
Biljana 77 Biljana 77 15:37 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

oš jedan običaj utemeljen u realnoj potrebi

Veliki broj običaja koji nama danas izgledaju besmisleno bili su utemeljeni u nekoj realnoj potrebi koja se vremenom izgubila, pa sada ti običaji deluju kao prazna forma bez ikakvog smisla.
Hansel Hansel 16:37 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

maca22

mlekac
EDIT:A i vas dvoje - stavili avatare iste farbe pa sad treba u brzini da vidim ko je ko?
Često počnem da čitam njegov komentar i pitam se: Kad sam ja to pisala?

Dobro, maco, zašto čitaš svoje komentare?!

Jeste, prmetio i ja da su na prvi pogled slični (avatari), sličice male, i inače sam mislio da promenim boju - ova plava je trebalo da podseti na stare c/b TV ekrane koji su imali tu plavičastu nijansu... Staviću neku sepiu kad stignem...
antioksidant antioksidant 16:50 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Veliki broj običaja koji nama danas izgledaju besmisleno bili su utemeljeni u nekoj realnoj potrebi koja se vremenom izgubila,

pravo prve bračne noći na primer (potreba širenja kvalitetnih plemićkih gena u običnom puku - a i kasnije je taj puk bio lojalniji plemićima - ipak su bili neki rođaci)
blogovatelj blogovatelj 19:48 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Babinje su još jedan običaj utemeljen u realnoj potrebi - time izbegavaš da izlažeš novorođemče kojekakvim donosiocima koječega - štroke, virusa, bakterija - vrlo ima smisla, pogototovo u vreme pre antibiotika kada je mortalitet novorođenčadi za današnje pojmove bio zastrašujuć.


Ajd' da trolnem malo.
Zato tvrdim da iako bog ne postoji, religija i treba i mora da postoji.
Da ne bi kojakakvim bilmezima objasnjavali zasto ne treba da se dolazi u neciju kucu dok dete ne napuni sest nedelja i "ovrkne" kako kazu sumadijski seljaci.
Hansel Hansel 21:18 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

ALi, blogovatelju, kada su ti običaji ustanovljeni, nije se znalo ni za bakterije ni za viruse (verovalo se u uroke, veštice i kojekakve karakondžule)! Čak je i Džener prvu vakcinu napravio bez dokaza o uzročniku (virusu velikih boginja) protiv koga je napravio vakcinu.

Hoću da kažem da u ovom slučaju onaj ko je takv običaj ustanovio jedino je mogao površno da primeti vezu prisustva stranih osoba i razboljevanja dece, na primer.
maksa83 maksa83 21:44 08.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Hoću da kažem da u ovom slučaju onaj ko je takv običaj ustanovio jedino je mogao površno da primeti vezu prisustva stranih osoba i razboljevanja dece, na primer.

Ja se u tom kontekstu uvek smrznem na onu priču o Ingazu Semmelweisu i pranju ruku.
blogovatelj blogovatelj 05:37 09.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Li, blogovatelju, kada su ti običaji ustanovljeni, nije se znalo ni za bakterije ni za viruse


Sta mislis koliki je procenat covecanstva koji danas uopste zna za bakterije i viruse?
Sta mislis koliki je procenat covecanstva koji danas zna za bakterije i viruse, ali ne zna kako tacno napadaju ljudski organizam, sa kolike se daljine prenose, da li dahom, dodirom, prethodnim boravkom u zatvorenom prostoru itd?
Biljana 77 Biljana 77 10:11 09.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Da ne bi kojakakvim bilmezima objasnjavali zasto ne treba da se dolazi u neciju kucu dok dete ne napuni sest nedelja

Mi se recimo ovoga ni najmanje nismo pridržavali, prijatelji su nam dolazili već posle nedelju dana, a da dete nije "fasovalo" nikakve viruse, bakterije i sl. i prvi put se razbolelo daleko posle prvog rođendana. Tako da je i to sve pitanje pojedinačnog iskustva. A i moje lično uverenje - i beskrajne koristi od dojenja.
antioksidant antioksidant 10:22 09.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Tako da je i to sve pitanje pojedinačnog iskustva. A i moje lično uverenje - i beskrajne koristi od dojenja.

i napredka medicina i kulture higijene
babinje kao pravilo su uspostavljene u proslosti kada su imale vise smisla
mi smo s klincima od prvog dana bili napolju (vazduh je ipak cistiji u parku nego u stanu gde su moje zle starke)
Biljana 77 Biljana 77 10:31 09.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

napredka medicina i kulture higijene

Naravno. To se podrazumeva.

mi smo s klincima od prvog dana bili napolju

Sa ovom zimskom bebom to će mi najviše nedostajati.
maksa83 maksa83 13:33 09.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

(vazduh je ipak cistiji u parku nego u stanu gde su moje zle starke)

Zar nije "zle starke" pleonazam?

Nisam video starke (osim sveže otpakovanih) koje nisu bile omanja ekološka kataklizma u najavi.
Biljana 77 Biljana 77 13:35 09.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Nisam video starke (osim sveže otpakovanih)

Uh bre, pa samo ih ne treba nositi na bosu nogu.
maksa83 maksa83 13:37 09.09.2011

Re: odličan tekst, biljana!

Uh bre, pa samo ih ne treba nositi na bosu nogu.

Eajebiga, a gde je tu onda adrenalin (botulin, iperit, ciklon-b...)?
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:46 07.09.2011

Iz muškog ugla:

U načelu, tabu je izmišljotina ljudi. Stoga je prirodno da toj temi ljudi drukčije prilaze, mada mnogi o tome nerado govore.
O seksu za vreme trudnoće - ne znam.
dolazimo da mog omiljenog tabua – lepote majčinstva. Samo ona(j) koja nije imala to iskustvo ili koja je u stanju da sebe obmanjuje do ludila može da kaže da su prvi dani (kod nekh i meseci) majčinstva prelepi, divni, savršeni trenuci ispunjeni ljubavlju i itd..

Majčinstvo je lepo, svakako.
Da su prvi dani nakon porodjaja naporni, to mi je bliže da shvatim nego one žene koje se hvale o svojim prelepim prvim trenucima, premda verujem da ima takvih. Meni lično su sve bebe ružne, ne grdite me zbog toga, sve dok malo ne poodrastu. Ali ja shvatam da ima žena koje se ne foliraju kada veruju da ih čini srećnom svaki trenutak nakon porodjaja i gledanje bebčeta. Imavasrazni, da parafraziram g. Čera.

Ovo me je malo zbunilo:
kada mi je na FB poslala poruku koleginica sa faksa, tada već majka dva dečaka – Plačeš li? Nije bilo dana da su mi obrazi bili suvi. Hvala ti Jelena do neba. Plačem i mislila sam da sam luda.

Ovako kako je napisano (pogotovu ako to čita muškarac) može da se shvati na dva načina, odnosno da neko plače od radosti i ljubavi, a druge od tuge i samosažaljenja. Ima žena, kažu, koje od radosti lako zaplaču, i stalno tako. Prema tome, možda je Jelena sve vreme imala suze od radosti, pogotovu zato što ima - dva deteta. Da nije tako, ne bi išla na drugo dete. (Pre neki dan lepa Monika Beluči - sve je lepo na njoj a ne samo ime - na provokativno pitanje da li joj je, kao zreloj ženi, neprijatno da se svlači na filmu, odgovara da ne bi to radila da joj je neprijatno - shvatio sam da je htela reći da nije starleta koja radi i ono što joj je neprijatno, jer je iskusna žena; prema tome, ako je Jeleni bilo mnogo teško, nije trebalo da ide na drugo dete - iako uvek tu može da ima puno razloga). Naravno, moguće je da sam krivo shvatio.

Prestale su biti ljubavnice svojim muževima


Meni, knjiškom moljcu, ovo je smešno. Ja sam u knjigama video da žena biva ili ljubavnica ili majka, ne može i jedno i drugo u isto vreme! Jok. Osim ako se ne laže. Naravno, razumnost nalaže ženi da pokušava biti, koliko se može, i jedno i drugo, ali istinski dobra majka ne može biti i - ljubavnica, i obrnuto.

Izvini ako sve ovo ispade pisano u fazonu malog Djokice. Ja sam (ipak) muško, pa na sve gledam malo drukčije, he, he, he...

Edit:
Postoji jedan tabu koji ti nisi pomenula, Biljana, pa ću ga ja naknadno pomenuti, nadam se da mi se neće zameriti. Kaže se da se ne treba seksati sa curom dok ima - menstruaciju. A ja znam tipove koji su to radili. Da li su manijaci, ne znam. Time sam se vratio na početak - da je za nekoga tabu nešto što za drugoga nije, premda treba se, koliko se može, pridržavati uobičajenih tradicionalnih vrednosti u jednom društvu, uključujući i tabue, da se ne bi (previše) štrčalo.
skener92 skener92 21:00 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

vladimir petrovic


Meni, knjiškom moljcu, ovo je smešno. Ja sam u knjigama video da žena biva ili ljubavnica ili majka, ne može i jedno i drugo u isto vreme! Jok. Osim ako se ne laže. Naravno, razumnost nalaže ženi da pokušava biti, koliko se može, i jedno i drugo, ali istinski dobra majka ne može biti i - ljubavnica, i obrnuto.



tako i ja mislim. zato bez ikakvog čudjenja ili čak zgražanja treba poštovati odluku ljudi koji reše da nemaju decu.
zoja444 zoja444 21:09 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

skener92

vladimir petrovic
Meni, knjiškom moljcu, ovo je smešno. Ja sam u knjigama video da žena biva ili ljubavnica ili majka, ne može i jedno i drugo u isto vreme! Jok. Osim ako se ne laže. Naravno, razumnost nalaže ženi da pokušava biti, koliko se može, i jedno i drugo, ali istinski dobra majka ne može biti i - ljubavnica, i obrnuto.


tako i ja mislim. zato bez ikakvog čudjenja ili čak zgražanja treba poštovati odluku ljudi koji reše da nemaju decu.


ja ne mislim. to je, po meni, samo opravdanje za neke muskarce da pronadju ljubavnice pored supruga. lakse je ici linijom manjeg otpora nego razdvojiti u glavi da je zena, kada postane majka, majka samo deci, a ne i muzu. onda ne bi bilo nikakve papazjanije. e, sad se tu namece pitanje: zele li muskarci da stalno budu (necija) deca?
antioksidant antioksidant 21:12 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

e, sad se tu namece pitanje: zele li muskarci da stalno budu (necija) deca?

pa ako to znaci da ce neko uvek da mi przi pomfrit i sprema ledene kocke - ja necu da se bunim
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:13 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

zoja444
... samo opravdanje za neke muskarce da pronadju ljubavnice pored supruga.

A jel to strašno???????
U Francuskoj je to nekako prirodno, ili se meni tako čini.
skener92 skener92 21:16 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

@pošto su već na tapetu tabu teme, pa da govorimo otvoreno. imati stalno pored sebe bespkrekorno doteranu i elegantnu ženu, fizički u odličnoj formi, zadovoljnu i mirnu (uzgred, koja je meta interesovanja mnogih drugih muškaraca), pa ... baš nešto ne pokazuju želju za promenom.
zoja444 zoja444 21:18 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

Postoji jedan tabu koji ti nisi pomenula, Biljana, pa ću ga ja naknadno pomenuti, nadam se da mi se neće zameriti. Kaže se da se ne treba seksati sa curom dok ima - menstruaciju. A ja znam tipove koji su to radili. Da li su manijaci, ne znam. Time sam se vratio na početak - da je za nekoga tabu nešto što za drugoga nije, premda treba se, koliko se može, pridržavati uobičajenih tradicionalnih vrednosti u jednom društvu, uključujući i tabue, da se ne bi (previše) štrčalo.


svaka zapetljancija ima otpetljanciju. tako je i sa tabuima, zar ne?

- zena kada ima menstruaciju je podloznija genitalnim infekcijama nego kad je nema.
- neko je koristi i kao kontacepciju.
- i naravno, to je sve stvar ukusa: neko voli krv na sve strane neko ne.

jedini, bas onako heavy tabu po meni je incest, ali nisam sigurna da je blog mesto za diskusiju o tome.
zoja444 zoja444 21:24 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

A jel to strašno???????
U Francuskoj je to nekako prirodno, ili se meni tako čini.


nije strasno. ali je onda sasvim legitimno i da zene u braku, vezi (sa decom ili bez) imaju ljubavnike.
zoja444 zoja444 21:25 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

pa ako to znaci da ce neko uvek da mi przi pomfrit i sprema ledene kocke - ja necu da se bunim


ti si stvarno skroman.
antioksidant antioksidant 21:42 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

zoja444
pa ako to znaci da ce neko uvek da mi przi pomfrit i sprema ledene kocke - ja necu da se bunim


ti si stvarno skroman.

pomfrit i kocke su za majku
od zene trazim jos i da ispece pile i to je to
ljubavnica treba da ima i piva u frizideru
drugarica bi morala da skapira ofsajd
kolegenica da ima mini suknju i dekolte koji ide uz to
....
kick68 kick68 21:45 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

kolegenica da ima mini suknju i dekolte koji ide uz to

:))))))))
i da ima body kao ovaj tvoj avatar (ili onaj drugi tvoj avatar, svejedno:)
zoja444 zoja444 21:48 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

ljubavnica treba da ima i piva u frizideru


zasto se od svih ljubavnica trazi da imaju svoj stan (frizider)?
niccolo niccolo 21:50 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

zasto se od svih ljubavnica trazi da imaju svoj stan

Pa nećeš valjda da je dovodiš u svoj stan, mogla bi žena da se pobuni...
antioksidant antioksidant 21:51 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

zasto se od svih ljubavnica trazi da imaju svoj stan (frizider)?

ko je rekao da mora da bude njihov?
(šta više)
Jukie Jukie 21:51 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

vladimir petrovic

Meni lično su sve bebe ružne, ne grdite me zbog toga, sve dok malo ne poodrastu.

Evo pročitaj ovaj tekst, drugi pasus:
DawsonBabies
zoja444 zoja444 21:53 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

Pa nećeš valjda da je dovodiš u svoj stan, mogla bi žena da se pobuni


da, moja greska, ali ko tu zenu ista i pita?

da li se tu uvazava vise zena ili ljubavnica?
antioksidant antioksidant 21:54 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

Jukie
vladimir petrovic

Meni lično su sve bebe ružne, ne grdite me zbog toga, sve dok malo ne poodrastu.

Evo pročitaj ovaj tekst, drugi pasus:
DawsonBabies

bebe i jesu ružne
ali su zato smešne

antioksidant antioksidant 21:55 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

da li se tu uvazava vise zena ili ljubavnica?

ženin ljubavnik
(iskakanje kroz prozor je ipak stresno)
niccolo niccolo 21:56 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

da li se tu uvazava vise zena ili ljubavnica?

Više žena nije zakonito
zoja444 zoja444 22:02 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

ženin ljubavnik
(iskakanje kroz prozor je ipak stresno)


ok, znaci konsnzus je oko zeninog ljubavnika.

nadam se da trolom necemo da odvucemo od teme, mada mislim da se tabui najbolje razbijaju informisanoscu i humorom.
zoja444 zoja444 22:03 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

Više žena nije zakonito


kako sad vise zena? znaci, ljubavnica je fatamorgana?

sad vidim gde je nesporazum. ja sam mislila "vise" u smislu gradacije a ne kvantiteta.
niccolo niccolo 22:15 07.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

ja sam mislila "vise" u smislu gradacije a ne kvantiteta

Znam
Biljana 77 Biljana 77 22:41 07.09.2011

I mali Đokica

(sam se tako krstio)

Naravno, moguće je da sam krivo shvatio.
Biće da jesi. Njeno se pitanje i komentar odnosilo na prve dane, one o kojim i pričamo, a ne na generalno stanje i odnos prema činjenici da ima decu.

Ja sam u knjigama video da žena biva ili ljubavnica ili majka
Kad u praksi proveriš kako izgleda kad tvoja ljubavnica postane nečija majka onda ćemo dalje da diskutujemo.

ne može i jedno i drugo u isto vreme
Poražavajuće je svoditi kompleksno ljudsko biće na mogućnost istovremenog igranja samo jedne uloge. Okruženje i predrasude upravo to rade. Svetla se gase, deca spavaju, a majke postaju ljubavnice, simple as that. Postoji vreme za sve u životu, pa i toku jednog dana.

Uloga majke je apsolutno dominantna (možda čak i jedina) i sveokupirajuća samo u prvih mesec-dva od rođenja deteta - nema se ni vremena, ni snage za više.

Postoji jedan tabu koji ti nisi pomenula
Postoji ih milion, ja sam se bavila samo onima koji se tiču majčinstva.
Da li su manijaci
Biljana 77 Biljana 77 22:42 07.09.2011

Iz svakog ugla:

mislim da se tabui najbolje razbijaju informisanoscu i humorom.

NNN NNN 10:32 08.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

pomfrit i kocke su za majku
od zene trazim jos i da ispece pile i to je to
ljubavnica treba da ima i piva u frizideru
drugarica bi morala da skapira ofsajd
kolegenica da ima mini suknju i dekolte koji ide uz to
Ovo treba u preambulu ustava!
maca22 maca22 11:36 08.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

skener92
vladimir petrovic

Meni, knjiškom moljcu, ovo je smešno. Ja sam u knjigama video da žena biva ili ljubavnica ili majka, ne može i jedno i drugo u isto vreme! Jok. Osim ako se ne laže. Naravno, razumnost nalaže ženi da pokušava biti, koliko se može, i jedno i drugo, ali istinski dobra majka ne može biti i - ljubavnica, i obrnuto.

tako i ja mislim. zato bez ikakvog čudjenja ili čak zgražanja treba poštovati odluku ljudi koji reše da nemaju decu.

Ispade da moras imati dete osim ako nisi ljubavnica.
zoja444 zoja444 14:39 08.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

zato bez ikakvog čudjenja ili čak zgražanja treba poštovati odluku ljudi koji reše da nemaju decu.


zasto bi se neko cudio ili zgrazavao? radjanje dece ili ne je pitanje izbora (doduse, nekad dobrovoljnog, nekad ne).
vojnicic vojnicic 10:56 09.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

Meni lično su sve bebe ružne, ne grdite me zbog toga, sve dok malo ne poodrastu.


Moja zena je za oba govorila da lice na pacove! I stvarno su licili...

Ja sam u knjigama video da žena biva ili ljubavnica ili majka, ne može i jedno i drugo u isto vreme! Jok. Osim ako se ne laže.


Moze! Deci majka, muzu ljubavnica! Ako zeli....
vojnicic vojnicic 11:01 09.09.2011

Re: I mali Đokica

Svetla se gase, deca spavaju, a majke postaju ljubavnice, simple as that. Postoji vreme za sve u životu, pa i toku jednog dana.


mikele9 mikele9 22:46 10.09.2011

Re: Iz muškog ugla:

ženin ljubavnik
(iskakanje kroz prozor je ipak stresno)

Posebno ako je jedanaesti sprat u pitanju
sesili sesili 21:12 07.09.2011

Plakala sam kao kiša

Posle prvog porodjaja (teškog, dugotrajnog) mesec dana sam plakala, bila u depresiji... Meni je nedostajala beba u stomaku, njeni pokreti. Sin mi je noću dugo plakao. Govorila sam "i umreću, naspavat' se neću". Ali, kako se to zaboravi! Sa drugim sinom sam imala takodje težak porodjaj, ali on je bio beba za desetku! Nahranjen, presvučen, spava... Nikada nisam mladoj ženi, trudnici, rekla da je lako. Nije - ali kada se sve ustali, kada su deca zdrava, svaki dan donosi nešto lepo. Vidim da nisam pomenula muža! Terenac, poreklom iz CG (izvinjavam se), geni... Ali, dobar muž i dobar tata, a ja sam mogla sve. A kakve slatke unuke i unuku imam sada!!!
myredneckself myredneckself 21:29 07.09.2011

Re: Plakala sam kao kiša

Biljana77
da ćete pomisliti da ne možete i ne umete, da ćete plakati,

Plakala sam sigurno jedno dva meseca zbog straha da nisam baš najsposobnija da uopšte održim u životu to malo biće, sve zamerke sam upućivala samo sebi. Užas. Dok mi se valjda majčinstvo nije "namestilo i uselilo" u glavu i srce.
da ćete se bojati da zatražite samo 15 minuta svog života nazad,


15? Preskromno.
Ja sam maštala o mom vremenu da u potpunoj tišini i miru odgledam film.
To je bilo daleko od skromne želje i, načekala sam se
Bojana Maljević Bojana Maljević 21:46 07.09.2011

Re: Plakala sam kao kiša

Ja sam maštala o mom vremenu da u potpunoj tišini i miru odgledam film.
To je bilo daleko od skromne želje i, načekala sam se

O, da!
Biljana 77 Biljana 77 22:44 07.09.2011

Re: Plakala sam kao kiša

u potpunoj tišini i miru
mlekac mlekac 23:55 07.09.2011

Re: Plakala sam kao kiša

sesili
Meni je nedostajala beba u stomaku, njeni pokreti.


Jooj, to prvo budjenje posle porodjaja i operacije! Uzas! Samo osecaj praznine i nista vise. I onda mi, konacno, posle tri dana donesu bebu a ja ga gledam i pojma nemam sta bi s njim? Mislim, pise lepo na narukvici da je moj, al' sto se mene tad ticalo, moglo je da pise bilo sta - ja sam se osecala iskljucivo prazno...

A i moj Prestolonaslednik od bebe bio naopak - nikako nije pristajao da se nosa i mazi kad mu to nije po volji... Nocna mora!

Doduse, nikad nisam imala frku oko toga radim li nesto kako valja, al' tu je radila moja naopaka logika - Moj je, pa kako bude! Ako mu ne prija, valjda ce da se oglasi plakanjem.

Moj pokojni tata imao je frasove svaki put kad vidi kako ga "tumbam" dok ga presvlacim, al' hvala na pitanju, nikad nista nije poslo naopako. (A verovatno je i izgledalo mnogo dramaticnije nego sto je stvarno bilo)

E, vec od drugog je bila druga prica, ali, iskreno, to cuveno osecanje "majcinstva" i povezanosti sa bebom od prvog trenutka stiglo je TEK sa Bibercetom. Kanda i tu vazi - Repetitio mather studiorum est!


myredneckself
Ja sam maštala o mom vremenu da u potpunoj tišini i miru odgledam film.
To je bilo daleko od skromne želje i, načekala sam se


E, sad moram da ispricam - tek pre par meseci dogodilo se da Zmu i ja ostanemo potpuno SAMI na gajbi! Posle X godina! I vidim ja muva se on, kao da trazi nesto, vrti se po stanu - pitam, sta je, a on kaze cudna mu tisina!

Dobro, posle se dosetio da se prazna gajba moze iskoristiti i za druge stvari, al' prvih pola sata covek je stvarno bio u shoku!
Biljana 77 Biljana 77 07:59 08.09.2011

Re: Plakala sam kao kiša

a on kaze cudna mu tisina

Mi smo nedavno prvi put ostavili dete kod babe i dete preko nedelje - čudili smo se kako nam je stan veliiki...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 21:54 07.09.2011

Akcenti

- da vidite kako se nema životnog izbora ni toliko da se ide u školu, pa ćemo onda
da diskutujemo o nasilju ;

- seks u vreme trudnoće, rado ga se sećam?!

- trudnoća je bila posle seksa (u moje vreme)

- razumem sad kako je to biti majka, u-ta-ta, a ti ne razumeš kako je to biti mator;

- da nije Martina u drugom stanju, da joj sve oprostim
Biljana 77 Biljana 77 22:49 07.09.2011

Re: Akcenti

da vidite kako se nema životnog izbora ni toliko da se ide u školu, pa ćemo onda
da diskutujemo o nasilju

Ovo je u najvećoj meri upućeno onima koji su pokušali da banalnostima tipa -a žene koje maltretiraju muškarce razvodne temu nasilja nad ženama, a na blogu je toga bilo ohoho u poslednje vreme. Muka mi je koliko od toga što se pod nasiljem podrazumeva samo ono što dođe do crnih hronika, toliko i od toga što se projekti prave samo za urbane i pismene.
kick68 kick68 23:06 07.09.2011

Re: Akcenti

Biljana 77
da vidite kako se nema životnog izbora ni toliko da se ide u školu, pa ćemo ondada diskutujemo o nasilju Ovo je u najvećoj meri upućeno onima koji su pokušali da banalnostima tipa -a žene koje maltretiraju muškarce razvodne temu nasilja nad ženama, a na blogu je toga bilo ohoho u poslednje vreme. Muka mi je koliko od toga što se pod nasiljem podrazumeva samo ono što dođe do crnih hronika, toliko i od toga što se projekti prave samo za urbane i pismene.

Cinjenica je da mnogi muskarci upadnu u neku vrstu krize posle porodjaja zene. Pomesana osecanja straha, brige, panike, osecaj krivice...ne znam sta je. Nikad necu zaboraviti izjavu jednog druga (beba imala oko deset dana): Ja jos uvek volim zenu vise od deteta. Sta nije u redu sa mnom?
Uopste to je jedan iscrpljujuci, stresan period za oboje. Treba vremena i strpljenja da sve dodje na svoje mesto.
kick68 kick68 23:18 07.09.2011

Re: Akcenti

opet duplikat
mariopan mariopan 23:33 07.09.2011

Re: Akcenti

Srećom, nisam imala nikoga da mi kaže da je nešto "tabu" pa se sa te strane nisam "stresirala" :

Bila sam mlada majka i ništa nisam znala ni o trudnoći ni o bebama. Nisam imala ni koga da pitam ni da mi sama kroz priču kaže. Možda je to bolje jer nisam ulazila u tuđe priče i strahove? Sve sam morala sama da naučim.

Ne znam odakle mi tolika hrabrost i da zatrudnim i da rodim - mora biti da sam skroz skrenula pameću..ali ja sam se radovala kao niko na svetu.

Verujem da sam samo imala sreće da sve prođe kako treba, i njihovo odrastanje, da su mi deca dobra i pametna. Sada su odrasli ljudi. Ne mogu da kažem da je bilo lako, naprotiv, najteže je biti roditelj, stalno se preispitivati da li dobro radiš i šta će biti kada deca porastu, da li će se tada sve tvoje greške pokazati?

Celo njihovo odrastanje bilo je uz smeh i šalu i to svi pamtimo, i danas se mnogo šalimo i smejemo kada smo zajedno. Hvala bogu za ovaj internet ali mi se čujemo svakodnevno i donesemo jedni drugima malo radosti i smeha. Nemamo tabu tema.

Ćera se udala pre mesec dana za dobrog dečka, vole se, i eto kreće još jedan krug ispočetka - sad bi trebalo da je na redu neko unuče?

Imala sam sreću da su mi deca, nekako sami od sebe postali dobri ljudi, sposobni da samostalno žive, rade i postoje nezavisno do roditelja, a to je, čini mi se, cilj roditeljstva?.

A ja sam našla zadovoljstvo u slikanju, putovanjima, druženju sa mojim drugaricama...svako vreme ima svoja zadovoljstva. I majčinstvo i ovo sada kada deca porastu, samo treba naći meru i majčinstvu i skloniti se deci da mogu sami da mahnu krilima - na vreme.
Biljana 77 Biljana 77 07:56 08.09.2011

Re: Akcenti

kick68
Komentar sasvim na mestu mada ne kontam kakve veze ima sa citiranim. Inače, imamo sličnu priču pošto nam se nedavno porodila drugarica pa je situacija bila dosta komplikovana sa njom. Uglavnom na kraju dana kada je postalo izvesno da će i ona biti dobro, on mi kaže - Da l' mi veruješ da svih ovi sati ni jednom nisam pomislio na njega (sina, tj.). Meni je to sasvim normalno nekako.
kick68 kick68 15:13 08.09.2011

Re: Akcenti

mada ne kontam kakve veze ima sa citiranim

U pravu si, i nema. Okinulo asocijacije, valjda... da se uvedu i muskarci u tu postporodjajnu pricu, ne samo zene.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:30 07.09.2011

Krugolina evocira uspomene

Od majke se očekuje da bude prevashodno majka, i to savršena naravno. Ako društvo (komšiluk, rodbina..) nepogrešivo odmeri da je posvećenija poslu ili mužu nego detetu… Bolje i ne pokušavati.


Čekaj malo...

Jel' to ko onda kad sam se ja divila ministarki što se dve nedelje posle porođaja vraća na posao, pa time prizvala drvlje i kamenje društva, okoline, blogokomšiluka, blogorodbine, autorke teksta...
Biljana 77 Biljana 77 08:28 08.09.2011

Re: Krugolina evocira uspomene

Jel' to ko onda kad sam se ja divila ministarki što se dve nedelje posle porođaja vraća na posao, pa time prizvala drvlje i kamenje društva, okoline, blogokomšiluka, blogorodbine, autorke teksta...


Koliko se sećam moja je zamerka bila sa dva aspekta - 1.licemerje (lako je ministarki da se vrati na posao, jer i tako može Kud ja okom, ti skokom da se transformiše u brižnu majku putem službenih vozača/vozila, neodređenog radnog vremena i ostalih prednosti koje obične majke nemaju) i 2. duvanja u jedra ideji da se porodiljsko skrati (ideja za koju se i ovde na blogu može naći dosta saboraca).
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:15 08.09.2011

Re: Krugolina evocira uspomene

Koliko se sećam moja je zamerka bila sa dva aspekta - 1.licemerje (lako je ministarki da se vrati na posao, jer i tako može Kud ja okom, ti skokom da se transformiše u brižnu majku putem službenih vozača/vozila, neodređenog radnog vremena i ostalih prednosti koje obične majke nemaju) i 2. duvanja u jedra ideji da se porodiljsko skrati (ideja za koju se i ovde na blogu može naći dosta saboraca).


Verujem ti.

Nego, sveopšti utisak koji sam ja zapamtila (dakle, ne konkretno ti, već generalno), nekako me podsetio upravo na taj pritisak koji u tekstu pominješ, a sigurna sam da je bilo komentara da je ona loša majka zbog toga. To se sećam da je bilo. I to mi je bio "okidač" da se toga setim, to što si ti koristila upravo izraz "loša majka" u tekstu, opisujući taj pritisak.

Što ti je mozak, kako zapamti stvari, i kako godinama kasnije iz memorije pamćenja izvuče neku asocijaciju na nešto što se danas priča...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana