Ljubav| Roditeljstvo| Sex| Život

Tabu - ta čudna strana reč

Biljana 77 RSS / 07.09.2011. u 19:08

Već neko vreme razmišljam o ovom tekstu i svaki put odustanem, bojeći se dve stvari: da neću biti dovoljno jasna u onome što hoću da kažem (a ne jednom mi se desilo da ne ne procenim kako treba sagovornika i  da rasprava ode u pogrešnom pravcu) i da će priča postati previše lična jer o onome o čemu planiram da pišem skoro svako ima lično iskustvo.

Ovih se dana na blogu često pominjao tabu – pojam koji bi trebalo da označava nešto o čemu nije društveno prihvatljivo otvoreno govoriti. Imali smo prilike da se kao tabu okarakteriše bilo kakvo stavljanje u negativan kontekst majki sa decom, kao tabu je okarakerisan pojam silovanja u braku (za koji iskreno mislim da veliki broj komentatora nije uopšte shvatio na šta se odnosi), čini se da je i nasilje nad mušakrcima tabu o kojem se ne govori dovoljno i sl. Bez namere da dalje polemišem na ove teme koje su se s bloga na blog selile, odlazeći u neslućenim pravcima u kojima  se od (nemanja) običnog i elementarnog vaspitanja pravio životni stav (da, mislim na Martinu, ali to sam već rekla), a na osnovu ličnih frustracija donosila mišljenja o čitavim grupama (i pri tom ne mislim na Martinu),  preko relativizacije i banalizacije vrlo ozbiljnih tema  na osnovu jednako banalnih zamerki (i opet ne mislim na Martinu) otvaram ovaj blog sa idejom da pišem o onome što mislim da je u našem  (i ne samo našem) društvu zaista tabu, vezan za roditeljstvo i pre svega majčinstvo.

Teme o kojima želim da govorim su iz domena sasvim običnog, svakodnevnog života, ne nalaze svoje mesto u hronikama, statistikama i sl. To nisu pitanja zloupotrebe dece od strane odraslih, bilo da  su im roditelji ili ne, o tome sam mislim već pisala, iz ugla nemoćnog posmatrača ovih naših ulica. Nisu ni pitanja nasilja nad ženama za koje mislim da je prisutnije nego što smo spremni da priznamo  (pogledajte dokumentarac B92 – Ja, žena sa sela, da vidite kako se nema životnog izbora ni toliko da se ide u školu, pa ćemo onda da diskutujemo o nasilju).  Teme su dakle tabui, vezani za majčinstvo i nemaju uporište ni u kakvim  teorijama, statistikama i sl. već isključivo u mom ličnom utisku stvorenom posmatranjem okruženja.

U pokušaju da vas navučem na čitanje počeću sa seksom, tj. sa pričom o seksu. Možda će mnogi odustati ako napomenem da se radi o seksu u trudnoći, temi koja je zaista tabu, među samim ženama isto koliko i među muškarcima. Do sada sam se srela sa ženama koje su u trudnoći odbijale bilo kakav seks, kao i sa opaskama nekih muških prijatelja (koji doduše nisu ni bili u prilici da isti probaju) da im je to nezamislivo.  Jedan sasvim korektan tekst  govori o nekim aspektima čitave priče, kao i o tome zašto su stvari takve kakve jesu. Iz perspektive parova koji su sve to prošli situacija naravno deluje jednostavna (to se može videti i iz komentara na linkovani tekst), kao što sve i jeste jednostavno kada dvoje ljudi vole i žele jedno drugo. Međutim, ako se tema pogleda “spolja “ vidimo da je to zaista tabu, da se muškarci (oni inače skloni tome da se hvale uspesima) retko hvale trudnicom, a da se na priznanje da nekog loži trudnica gleda kao nešto prilično izvitopereno.  Meni je lično beskrajno simpatičan bioovaj komentar, a i odnos "pluseva" i "minuseva". Lakše je ”priznati” kad neko drugi već prizna, a još lakše ako je anonimno.  Iako ne mislim da je uopšte od značaja raspredati bilo čije seksualne navike, kao i da je neophodno da svi budemo beskrajno ekstrovertni po tom pitanju, ova tema bi možda trebalo da bude manje u senci prosto zbog onih koji se sa situacijom suočavaju prvi put i imaju hiljadu pitanja koja ne smeju da postave ni sopstvenom lekaru bojeći se najstrašnijeg od svih pitanja – -Pa kakva ste vi to majka? Ili nešto slično tome… Jer ova tema jeste tabu pre svega sa aspekta kvaliteta majčinstva i stavljanja bezbednosti/svetosti (!?) deteta ispred prozaičnog zadovoljstva majke (i/ili oca). Pri tom mnogi koji gadljivo ne pomišljaju na seks u trudnoći, sasvim ravnodušno u istoj pale cigaretu. Majka može biti neodgovorna, bahata ali bi bilo zgodno da nekako ostane aseksualna, bar kada se radi o slici koja je društveno prihvatljiva.

 

Kada se trudnoća sa i ili bez seksa nekako izgura, dolazimo da mog omiljenog tabua – lepote majčinstva. Samo ona(j) koja nije imala to iskustvo ili koja je u stanju da sebe obmanjuje do ludila može da kaže da su prvi dani (kod nekh i meseci) majčinstva prelepi, divni, savršeni trenuci ispunjeni ljubavlju i itd.. Čak i kod onih koji imaju sreće (kao što sam ja imala zaista, da prođu bez komplikacija u bilo kom smislu) prvi dani majčinstva su sve samo ne lepi. Ne sporim da ima divnih trenutaka u kojima se osećate savršeno dok vam je pogled prikovan na malecko biće koje spava sa šakom stegnutom u pesnicu ispod zgužvanog obraza, ali počeci majčinstva su težak fizički rad, praćen nespavanjem, iscrpljenošću, divljanjem hormona, bolovima, strahom (da li je gladno je naravno najveći), nesigurnošću. I niko vam to nije rekao. Ni jedna drugarica, sestra, majka, tetka, komšinica. Svi su vam prepričavali porođajne horore i prve reči i korake svog čeda, samo vam ovo nije niko pričao. Niko vam nije pričao da ćete biti umorni i pospani, da ćete pomisliti da ne možete i ne umete, da ćete plakati, da ćete se bojati da zatražite samo 15 minuta svog života nazad, da odmorite malo.  I naravno da ćete se osećati kao najgora osoba na svetu jer nema gore pomisli od toga – Ja sam loša majka. A niste. Nisam. Nismo. Samo ste umorni, depresivni, uznemireni, zbunjeni. I imate svako pravo na to… pravo da plačete, pravo da se osećate umorno i da to kažete. I da se ne osećate krivom. Majčinstvo je kod nas na visokom pijedestalu, višem nego što žene same mogu da dobace. Jer zaista nema veće i teže stvari od toga da se bude dobra majka. Ali to se ne rađa, to se postaje. Majka nije savršeno biće, koje bez greške i bez oklevanja, bez trunke sumnje savršeno obavlja svoju ulogu. Biti majka se uči, a priroda sve to radi sama, važi za vrlo malo stvari. Podrška partnera i okruženja uopšte najvažnija je stvar u tome da se pregura početak.  Ali kada imate trudnu drugaricu, sestru, komšinicu, ćerku, nemojte joj prećutati da je teško.  Za mene je prelomni trenutak bio kada mi je na FB poslala poruku koleginica sa faksa, tada već majka dva dečaka – Plačeš li? Nije bilo dana da su mi obrazi bili suvi. Hvala ti Jelena do neba. Plačem i mislila sam da sam luda. Zato što je to zaista tabu. Svi vam pričaju o materinskom instinktu, prirodi i lepoti. I onda, suočeni sa drugačijom realnošću, naravno da ćete sebe okriviti. Jer samo se vama to događa i samo je vama teško i nije vam lepo, i mora da ste grozna majka. Niste, još jednom. Sve je to tako normalno.  Samo je uloga pisana za vrhunske glumice, teška. Ne iznese je svako od početka jednako dobro. Ali ovo je jedna od onih igara u kojima se gleda da li ste dali sve od sebe, a ne koliko je to u odnosu na ono što se očekuje od vas. Okruženje ima prema majkama velika očekivanja, a one od sebe još veća. Niste loša majka ako ne pobedite svakog dana. Jer dana je pred vama puno, a svaki sledeći je šansa za novu pobedu. I u tome je valjda lepota majčinstva.

 

I onda, deca rastu, nisu više bebe, pa polako prestaju biti i deca. A one su ostale majke. I samo to. Koliko žena znate zarobljenih isključivo u toj ulozi? Žena koje su postavši majke zaboravile da budu bilo šta drugo? Očekivanja su bili previsoka, previše su se posvetile ne bi li ih dostigle, ili je jednostavno bilo najlakše ostati u ulozi u kojoj su se tako dobro snašle, dok sve ostalo nosi rizik neuspeha? Ima svega.  Tek mnogo je žena u našem okruženju koju su isključivo majke, dok su sve ostale životne uloge ostavile po strani. Prestale su biti ljubavnice svojim muževima, zaboravile su da budu drugarice, da se opuste i zabave, da traže uspeh izvan  školskih ili poslovnih uspeha sopstvene dece. Društvo tu igra nemalu ulogu. Od majke se očekuje da bude prevashodno majka, i to savršena naravno. Ako društvo (komšiluk, rodbina..) nepogrešivo odmeri da je posvećenija poslu ili mužu nego detetu… Bolje i ne pokušavati. A nekad je pitanje posvećenosti potpuno izvan domena voljnog – jer majka je ta koja će u najvećem broju slučajeva otići na bolovanje ako je dete bolesno (banalan primer, ali dosta govori). I tako okruženje sa svoje strane projektuje očekivano, žene iz svog ugla isto, ponekad postavljajući metu i malo više od očekivanog jer  znaju da su pod lupom svevidećeg sveta (onog Nušićevog) . Koji je tako beznačajan. Ali to treba stalno ponavljati.

Pretpostavljam da je dramatičan naslov stvorio drugačija očekivanja od ovog teksta. Ovo je jedan sasvim običan pogleda na one teme za koje mislim da pre svega žene jedne među drugima treba da "raspredaju", da ogoljuju, da jedne drugima priznaju i olakšaju.  Naravno da muškarci nisu isključeni, naprotiv. Samo mislim da se neki od tabua majčinstva moraju pre svega među nama ženama razbiti.



Komentari (357)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mrale54 mrale54 07:53 08.09.2011

Plačeš li?

Moram ja da trolujem, pa to ti je.
Elem, prvu pelenu princezi sam promenio ja, prvo kupanje - znate, jel'?
Godpođa je bila u takvoj depresiji da mi je ono trudničko "jede mi se ... jagode u januaru?" bilo smešno pred ovim problemom. Trajalo je to, pa, jedno 3-4 meseca.
Prošlo. Jesmo li sigurni?
Đavola prošlo!
A, kakvu depresoju preživljava majka ovog klinca što izbode ljude na Beerfestu?
Da ostavimo onaj intervju u Alo - ili bolje ne, čitajući komentare istog.
I, ne smem da pomislim kako se oseća majka Sretka Kalinića!
Plače li?
Šta misli okruženje o njoj?
Nažalost, ne postoji škola za roditelje.
Mislim, pričamo o tabu-ima jel'te?
angie01 angie01 10:10 08.09.2011

Drage Zene & ostali,

nisam sigurna da ovde govorimo o tabuima, vec o namerno postavljenim predrasudama u koje pod pritiskom muski skrojenog sveta, treba da se uklopimo i jos da se ponasamo kao da smo svoj na svome-a ono, daleko bilo!

a moj na mome je u stvari mnogo veci:))) & siri spektar onoga sto je zena u odnosu na data pravila, gde svasta mora, jer je to normalno i koliko god prebacila normu-ipak je u drugom redu, za razliku od njih-iako posledice vecine zajednickih akcija, opet treba da solvuje zena, sa istim prekorom i podozrivoscu okoline-kojima se priznaje sve, samo sto stoje dok piske, (da ne zapocinjem osetljiv tabu o doticnoj argumentaciji, koju koriste u toj radnji!)
bocvena bocvena 10:26 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

a moj na mome je u stvari mnogo veci:)))


I baš zato bi bilo lepo da žene prekinu da održavaju te predrasude o supermenkama što jednom rukom kuvaju ručak, drugom šašolje muža i propituju dete biologiju, obučene u prada negliže, sa osmehom na licu i bez roptanaja. Moramo da prestanemo da budemo ponosne što smo sposobne za multitasking i sažaljivo da gledamo one što ne dobacuju do naših visina nego se požale i očekuju pomoć. Dosta je što to rade muškarci.
NNN NNN 10:43 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

supermenkama što jednom rukom kuvaju ručak, drugom šašolje muža i propituju dete biologiju, obučene u prada negliže, sa osmehom na licu i bez roptanaja.


Kako si se ti uopšte udala?

Ovo obavezno uvrstiti u neki (pred)bračni zakon,
nešto kao polaganje vozačkog!
bocvena bocvena 10:59 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

Lepo sam mu objasnila da je došlo vreme da se ženi i da mu otkucava biološki časovnik kad je pomeranje ormana u pitanju.:))))
mrale54 mrale54 11:03 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

A-ha! Znači - ne valja.
Ma, sam sam kriv.
Pa, dobro, da ćutim onda!
Sad sam ukapir'o da se ovde priča o tome da se nećete ponovo "porađati" kad se vaše ćerke (ili snajke) budu porađale, pa "tabu" ima vremensku odrednicu.
Ja, naivan, mislio da se majka ostaje do kraja života (pa i posle toga), pa se nalupah gluposti!
I, evo, odoh da ćutim!
Biljana 77 Biljana 77 11:10 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

A-ha! Znači - ne valja.

mrale54 mrale54 11:17 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

Biljana 77
A-ha! Znači - ne valja.



Sorry, naknadno sam dodao objašnjenje!
Biljana 77 Biljana 77 11:20 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

naknadno sam dodao objašnjenje

Koje mi tek nije jasno. Nebitno.
maca22 maca22 11:32 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

bocvena
a moj na mome je u stvari mnogo veci:)))


I baš zato bi bilo lepo da žene prekinu da održavaju te predrasude o supermenkama što jednom rukom kuvaju ručak, drugom šašolje muža i propituju dete biologiju, obučene u prada negliže, sa osmehom na licu i bez roptanaja. Moramo da prestanemo da budemo ponosne što smo sposobne za multitasking i sažaljivo da gledamo one što ne dobacuju do naših visina nego se požale i očekuju pomoć. Dosta je što to rade muškarci.

Genije si. :)))

Edit: po mom isksutvu doduse, zene koje se hvale da su sposobne za multitaksing dobiju napad besa kad druga tvrdi da "ne moze"
niccolo niccolo 11:38 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

obučene u prada negliže

Sviđa mi se koncept, mogla bi da ga razradiš...
kukusigameni kukusigameni 11:44 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

bocvena
Moramo da prestanemo da budemo ponosne što smo sposobne za multitasking

"Nema vece moci do zenske nemoci!"
antioksidant antioksidant 11:51 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

kukusigameni
bocvena
Moramo da prestanemo da budemo ponosne što smo sposobne za multitasking

"Nema vece moci do zenske nemoci!"

joj, kad zatrepere okicama ispod obrva (uz isticanje... atributa)...tad pristajem i na...
zoja444 zoja444 11:56 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

joj, kad zatrepere okicama ispod obrva (uz isticanje... atributa)...tad pristajem i na...


na sta?
kukusigameni kukusigameni 11:57 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

zoja444
na sta?

Razne tabue.
antioksidant antioksidant 12:04 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

kukusigameni
zoja444
na sta?

Razne tabue.

NNN NNN 12:23 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

kukusigameni
zoja444
na sta?

Razne tabue.
Yeah!
Taboo me, baby!
zoja444 zoja444 12:24 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

kukusigameni


antioksidant


NNN


bocvena bocvena 12:29 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

Edit: po mom isksutvu doduse, zene koje se hvale da su sposobne za multitaksing dobiju napad besa kad druga tvrdi da "ne moze"

Jeste i ogovaraju ih iza ledja da su nesposobne i lenje:)
maca22 maca22 16:34 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

bocvena
Edit: po mom isksutvu doduse, zene koje se hvale da su sposobne za multitaksing dobiju napad besa kad druga tvrdi da "ne moze"

Jeste i ogovaraju ih iza ledja da su nesposobne i lenje:)

E koliko primecujem, to nije problem, samo po sebi. Vec se gotovo uvek tu nadje neko preglupo musko koje se primi, i krene da izgrava proksi zlobnicama, pa tu i tamo ubacuje neke komentare, podmece...
blogovatelj blogovatelj 19:51 08.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

supermenkama što jednom rukom kuvaju ručak, drugom šašolje muža i propituju dete biologiju, obučene u prada negliže, sa osmehom na licu i bez roptanaja.


Kako si se ti uopšte udala?


Našla je čoveka sa planete Kripton. Lep, mlad, perspektivan, a ako zatreba, u stanju je i da nosi gaće preko pantalona i plašt.
krkar krkar 10:51 09.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

I baš zato bi bilo lepo da žene prekinu da održavaju te predrasude o supermenkama što jednom rukom kuvaju ručak, drugom šašolje muža i propituju dete biologiju, obučene u prada negliže, sa osmehom na licu i bez roptanaja. Moramo da prestanemo da budemo ponosne što smo sposobne za multitasking i sažaljivo da gledamo one što ne dobacuju do naših visina nego se požale i očekuju pomoć.


Probudila sam se, brzo se umila, pomuzla krave, nahranila kokoši i
zečeve, potjerala koze i krave na pašu, probudila djecu, napravila im
doručak, spakirala ih za školu, odvezla ih u školu, isklepala kosu,
pokosila travu, otišla na posao, posvađala se sa šefom, izbacila ga iz
kancelarije, zarađivala novce, zaradila novce, došla kući, iscijepala
metar drva, skuhala ručak, pokupila djecu iz škole, nahranila ih,
prijavila porez na dobit, otišla u polje okopati zelje i krumpir do
mraka, otišla kod frizera, vratila se kući, utjerala krave i koze u
štalu, spremila večeru, obnovila osiguranje za auto, nahranila djecu,
okupala ih, stavila ih u krevet, oprala mašinu veša, platila račune
putem bankinga, pregledala poštu, prostrla veš, pojela koru kruha s
maslacom i medom i kad sam se konačno spremila za spavanje , padne mi
na pamet:
''SUNCE TI j....m!
Moj muž!
Cijeli dan leži na kauču neizjeban!!!''

Oljacat Oljacat 12:32 09.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,

Čista istina, bravo za skraćeni prikaz multitaskinga
antioksidant antioksidant 13:38 09.09.2011

Re: Drage Zene & ostali,


Cijeli dan leži na kauču neizjeban!!!''

samo se ti nadaj
(cemu sluzi komsiluk inace)
zilikaka zilikaka 10:48 08.09.2011

Prava stvar

Od jutros pokušavam da pročitam ceo tekst, i tek sad se sad kompletirala.
Ovako na prvu loptu imam utisak ko da si mene pitala šta da napišeš

Ajd sad redom:
Ne pričam u javnosti o duboko ličnim stvarima, al eto seks u trudnoći je sasvim ok, sve dok to oboma prija.

Posle porođaja si potpuno zbunjen.
Sećam se da je pored mene u porodilištu bila žena koja je već imala starijeg sina. Jednog jutra se budi uplakana i kaže kako je sanjala svoje dete. Ja onako spontano pitam jel ovog mališu i ona mi otvoreno kaže da prema njemu još nema neki izgrađen osećaj. Da će proći još dosta vremena dok ne počne da ga sanja.
Tad je i meni laknulo.

Što se prvih dana tiče, meni je snaja preporučila da u trudnoći spavam što više, jer ću zaboraviti kako to izgleda biti naspavan. I bila je u pravu.

Posle umora sledi zbunjenost i strah da se negde ne pogreši. Opet, ono što mi je davalo sigurnost je mala mantra, da ne moraju svi detalji biti idealni, ali da dobar krajnji cilj može biti postignut.
Takođe, priroda je ipak predvidela (ili što bi mi rekli projektovala i dimenzionisala) svakog prema ulozi koju obavlja, pa niti je dete hiperosetljivo, niti majka treba da bude supermen.

Još za kraj da dodam da sa okolinom nisam imala problema, jer me baš i nisu zanimala njihova očekivanja.
Biljana 77 Biljana 77 10:50 08.09.2011

Re: Prava stvar

i ona mi otvoreno kaže da prema njemu još nema neki izgrađen osećaj. Da će proći još dosta vremena dok ne počne da ga sanja.
Tad je i meni laknulo.

krkar krkar 10:54 09.09.2011

Re: Prava stvar

Ne pričam u javnosti o duboko ličnim stvarima, al eto seks u trudnoći je sasvim ok, sve dok to oboma prija.


Jedan moj drug je samo zbog toga pristao na još jedno dete

Doduše, i njega i ženu dugo je, sve dok starija kći nije prohodala i progovorila i dok se nije ispostavilo da je sasvim normalno dete, mučio strah da su je isterali, da ne kažem istisnuli i da su joj možda pritom na neki način naudili
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:51 08.09.2011

Tabui?

1.
Seks u trudnoči je sasvim OK sve dok stomak baš mnogo ne naraste. Meni je samo povremeno umelo da bude neprijatno, imao sam utisak da nas beba gleda dok radimo ono (da znam, zvuči blesavo). Samo ne znam zašto misliš da je to tabu, o tome se priča, piše, ginekolozi ti sasvim normalno sve objasne kada ideš na konsultacije.

2.
Plačem i mislila sam da sam luda. Zato što je to zaista tabu

To da su prvi dani, odnosno meseci teški za majku je tačno, ali ne vidim opet da je to tabu. Dok smo se zajednički pripremali za porođaj o tome smo iščitali gomilu tekstova, pričali sa prijateljima koji već imaju decu, pravili planove kako da se organizujemo ako nju "uhvati" postporođajna depresija itd.

3.
I konačno ovo:
Koliko žena znate zarobljenih isključivo u toj ulozi? Žena koje su postavši majke zaboravile da budu bilo šta drugo?


Tek ovo odavno nije tabu, priče o tome možeš stalno čitati po ženskim časopisima, gledati na tv-u itd. Sa druge strane, imam utisak da se sa omalovažavanjem i potcenjivanjem gleda na žene koje sasvim dobrovoljno, pri čistoj savesti izaberu da budu samo majke i sasvim svesno odluče da ih npr. karijera ne zanima. Konkretno, znam jedan takav primer, prijateljica koja evo čeka četvrto, obrazovana, ni malo tunjava i zatucana.

Sve u svemu, sve što si napisala je tačno, ali nema govora da je bilo šta od toga tabu.

P.S.
Baš jutros smo se dogovorili, pošto nam mala nešto šmrca, da ako se razboli u narednih par dana ja uzmem bolovanje, pošto žena ima frku na poslu u ovom periodu. A ja na to imam zakonsko pravo.
maca22 maca22 12:09 08.09.2011

Re: Tabui?

Divan post, Vrapce. :)
Biljana 77 Biljana 77 12:18 08.09.2011

Re: Tabui?

Baš jutros smo se dogovorili

I ovo je poenta svega. Na žalost, veruj mi malo je onih koji se dogovaraju, a puno toga podrazumevaju. Kao i sve prethodno navedeno, nije tabu u populaciji određenih godina, u određenem okruženju itd. Ali Srbija ne počinje i ne završava se tu, pa ni njeni tabui.
natasavb natasavb 12:18 08.09.2011

Re: Tabui?

To da su prvi dani, odnosno meseci teški za majku je tačno, ali ne vidim opet da je to tabu.


Ni ja ne mislim da je to tabu. Zamisli da ti je sve ovo

ali počeci majčinstva su težak fizički rad, praćen nespavanjem, iscrpljenošću, divljanjem hormona, bolovima, strahom (da li je gladno je naravno najveći), nesigurnošću. I niko vam to nije rekao. Ni jedna drugarica, sestra, majka, tetka, komšinica.


neko rekao dok si bila trudna ili pre nego si se uopste odlucila da imas dete.

Jedino sto sam govorila svojoj sestri (mada njoj nije trebalo nista ni govoriti jer vecinu stvari je prolazila zajedno sa mnom :)) i prijateljicama kad su bile trudne, je da sto vise spavaju, odmaraju i uzivaju u vremenu koje mogu da posvete sebi i stvarima u kojima uzivaju.
Sve ostalo bi ih samo uplasilo jer nemaju iskustvo
divnih trenutaka u kojima se osećate savršeno dok vam je pogled prikovan na malecko biće koje spava sa šakom stegnutom u pesnicu ispod zgužvanog obraza

koji se, ma koliko umesni u tome bili, ipak nikakvim recima ne mogu docarati.
A uz njih se sve one teske stvari ipak preguraju.:)

Ono sto je bitno je imati pored sebe nekog ko ce dok prolazis kroz te teske i nekad stvarno naizgled neizdrzive stvari, znati da te saslusa i kaze ono sto ti je u tom trenutku potrebno, a to je da je sve to normalno, ali i da ce proci.

p.s. Da ti dam savet sad ili da cekam da se porodis? :)
NNN NNN 12:25 08.09.2011

Re: Tabui?

je da sto vise spavaju, odmaraju
i ja to pričam - a ona bloguje
Biljana 77 Biljana 77 12:29 08.09.2011

Re: Tabui?

Zamisli da ti je sve ovo
neko rekao dok si bila trudna ili pre nego si se uopste odlucila da imas dete.
Ja sam izrazito racionalna osoba tako da ne bih imala nikakav problem sa tim. Svojoj najboljoj prijateljici sam rekla, i govorim joj svih ovih dana. Baš zato što sam videla mnogo njih koje nisu umele da se izbore sa osećajem da nisu dovoljno dobre/sposobne/štagod. A od svih stvari koje sam pre porođaja čula (i koje su mi mahom bile beskorisne) najzahvalnija sam prijateljici koja mi je ispričala svoje užasne muke sa grudima, mastitisom, dojenjem i kako se iz toga spasla. To je i mene u jednom trenutku zasita spaslo.
maca22 maca22 12:35 08.09.2011

Re: Tabui?

natasavb
Zamisli da ti je sve ovo
neko rekao dok si bila trudna ili pre nego si se uopste odlucila da imas dete.

Kam lepe srece da jeste.
Biljana 77 Biljana 77 12:37 08.09.2011

Re: Tabui?

Kam lepe srece da jeste.

Pretpostavljam da odgovaraš u svoje ime. Ukoliko ne, volela bih pojašnjenje.
antioksidant antioksidant 12:40 08.09.2011

Re: Tabui?

Biljana 77
Kam lepe srece da jeste.

Pretpostavljam da odgovaraš u svoje ime.

ono sto meni niko nije rekao je da se u trudnoci i otac ugoji (a posle nema porodjaja koji bar malo poradi na liniji)
Biljana 77 Biljana 77 12:44 08.09.2011

Re: Tabui?

no sto meni niko nije rekao je da se u trudnoci i otac ugoji

Kod nas je proces obrnut. U prošlom izvlačenju umalo (za pola kg) da zamenimo mesta.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:53 08.09.2011

Re: Tabui?

antioksidant
Biljana 77
Kam lepe srece da jeste.

Pretpostavljam da odgovaraš u svoje ime.

ono sto meni niko nije rekao je da se u trudnoci i otac ugoji (a posle nema porodjaja koji bar malo poradi na liniji)


Celih 13 kg !
Moja agonija 2 meseca posle porođaja je ovekovečena ovde:

Debeli ćale napada vodopad

Obavezno gledati sa uključenim tonom da bi se čuli komentari onog zlikovca od mog ortaka Peđe, i do kraja (tu me je najviše zajebavao )
natasavb natasavb 13:03 08.09.2011

Re: Tabui?

NNN
je da sto vise spavaju, odmaraju
i ja to pričam - a ona bloguje

A ne, ovo spada u ono "posvete stvarima u kojima uzivaju".


Nego ne mogu da nadjem komentar gde je neko pomenuo osecanja prema prvom i drugom detetu.
Sa drugim detetom sam bila u porodilistu 14 dana. Od toga je 12 dana bio u inkubatoru. Koliko god sam se brinula i plakala zbog toga, isto toliko mi je bilo strasno sto sam kcerki rekla da cu ostati u porodilistu 3-4 dana i ona mi je uzasno nedostajala. Trazila sam od mojih da je svaki dan dovode u posetu i iskradala se preko onog dela gde su lezale trudnice da je vidim. Da nije toga bilo, ne znam kako bih izdrzala.


zoja444 zoja444 13:08 08.09.2011

Re: Tabui?

vrabac_u_steni



kako je lepa beba.

mali trol

meni nije nesto jasno kod tog penjanja. da li se vi prvo popnete da bi zakacili ove sigurnosne konopce (kako li se vec zovu). pa se onda spustite, pa se onda opet penjete?
mlekac mlekac 13:12 08.09.2011

Re: Tabui?

natasavb
NNN
je da sto vise spavaju, odmaraju
i ja to pričam - a ona bloguje

A ne, ovo spada u ono "posvete stvarima u kojima uzivaju".


Nego ne mogu da nadjem komentar gde je neko pomenuo osecanja prema prvom i drugom detetu.
Sa drugim detetom sam bila u porodilistu 14 dana. Od toga je 12 dana bio u inkubatoru. Koliko god sam se brinula i plakala zbog toga, isto toliko mi je bilo strasno sto sam kcerki rekla da cu ostati u porodilistu 3-4 dana i ona mi je uzasno nedostajala. Trazila sam od mojih da je svaki dan dovode u posetu i iskradala se preko onog dela gde su lezale trudnice da je vidim. Da nije toga bilo, ne znam kako bih izdrzala.




Ja sam se sama odjavila iz bolnice posle 7 dana sa Mudricom. Bio dobio neku infekciju ociju, haos zivi, a meni puk'o film, lepo potpisem papire da vodim bebca kuci i mogu ti reci, kod kuce smo infekciju sanirali za dva dana. Bez inekcija i gluposti. Rekao mi prijatelj oftomolog da mu pri svakom podoju strcnem malo mleka na okice i ode infekcija ko da je nije ni bilo! A ja onih prvih sedam dana htela da precrknem sto nisam kod kuce!

Zato sam AbAzavala one u Bw sto su me poslali kuci sutradan u podne (porodila se prethodnog dana predvece). Lepo mi rekli - nije mi prvi put, sve je proslo normalno, bolnica mi na pet minuta od kuce, nema NIKAKVOG razloga da cucim u bolnici! I da znas da ga nije ni bilo!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:35 08.09.2011

Re: Tabui?

meni nije nesto jasno kod tog penjanja. da li se vi prvo popnete da bi zakacili ove sigurnosne konopce (kako li se vec zovu). pa se onda spustite, pa se onda opet penjete?


Pazi ovde je u pitanju trening, a na treningu gledaš da sve bude bezbedno. U ovom konkrentom slučaju smo prvo postavili sidrište gore i spustili se u podnožje (zimi i ne može drugačije u podnožje tog vodopada)
U slučaju ozbiljnog, pravog, penjanja, dakle dugačak smer, negde u planinini, prvi penje, postavlja međuosigaranja i vuče uže na pojasu a partner ga osigurava, a zatim on dolazi za njim (malo je komplikovano da ovde objašnjavam, a i onako trolujemo). Ako je naveza sastavljena od ravnopravnih partnera, smenjuju se u vođstvu. Prvi penjač je naravno u mnogo riskantnijoj poziciji.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:38 08.09.2011

Re: Tabui?

duplikat
zoja444 zoja444 13:46 08.09.2011

Re: Tabui?

ok, hvala , jasno mi je, narocito ovo:

Prvi penjač je naravno u mnogo riskantnijoj poziciji.



mogu da zamislim. onda je to rizik i za drugog. opasan sport.

izvinjenje i kraj trola sto se mene tice (mada je to penjanje zanimljiva tema).
antioksidant antioksidant 13:56 08.09.2011

Re: Tabui?

opasan sport.

ma jok
zoja444 zoja444 14:01 08.09.2011

Re: Tabui?

antioksidant
ma jok


zasto su sve zanimljive zanimacije rezervisane za muskarce a dosadne za zene?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:09 08.09.2011

Re: Tabui?

zoja444
antioksidant
ma jok


zasto su sve zanimljive zanimacije rezervisane za muskarce a dosadne za zene?


Ko to kaže?




Inače, mi klubu imamo žene i odlični su penjači (ja se izvinjavam na "rodnoj nekorektnosti" ali penjačice su ono što se obuva na noge, tzv "patike za penjanje" )
antioksidant antioksidant 14:11 08.09.2011

Re: Tabui?

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:20 08.09.2011

Re: Tabui?

A uzgred, Lynn je i majka.



I još uvek penje iako ima 50 godina.
antioksidant antioksidant 14:24 08.09.2011

Re: Tabui?

uzgred, Lynn je i majka.



I još uvek penje iako ima 50 godina

i porodila se na 35 metara visine dok je spremala rucak
zoja444 zoja444 14:32 08.09.2011

Re: Tabui?

Ko to kaže?


statistika. racuna se prosek.

dok zena odradi posao (ako je zaposlena), ode u kupovinu, pripremi obroke, opere i ispegla ves, nahrani decu (cesto i partnera ), okupa i obuce decu (cesto i partnera )... uskacuci i iskacuci iz uloge majke i ljubavnice, namiri svoje i njegove roditelje kao i blizu i daljnju rodbinu... komsiluk... i sve ono sto je Bo super opisala... zaboravih i na obavezan aerobik... i kad sve to stigne da zavrsi... i nije joj bas do penjanja, ili letenja, ili ronjenja, ili skakanja padobranom... da ne spominjem fudbal.

zato (parola):

muskarci, ako volite svoje zene i zelite da i one vole vas, usisivac (a ne daljinski) u ruke!
gorstak92 gorstak92 14:35 08.09.2011

Re: Tabui?

muskarci, ako volite svoje zene i zelite da i one vole vas, usisivac (a ne daljinski) u ruke!



Muškarci,
javite se.
Ako danas poručite usb vacuum cleaner za 99,9 EUR dobićete besplatno i Eurobasket 2011 kantu za papiriće!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:38 08.09.2011

Re: Tabui?

i porodila se na 35 metara visine dok je spremala rucak



pa da, u port-a-ledge-u



samo, mislim da je bilo na maloj večoj visini

maca22 maca22 14:40 08.09.2011

Re: Tabui?

Biljana 77
Kam lepe srece da jeste.

Pretpostavljam da odgovaraš u svoje ime. Ukoliko ne, volela bih pojašnjenje.

Sad citam nekoliko puta da proverim jesu sve recce na mestu. :) Rekla sam isto sto i ti, da ne treba kriti od zena kako izlgeda prodjaj i sve posle njega. Razjasnjeno?
zoja444 zoja444 14:45 08.09.2011

Re: Tabui?

gorstak92


ok, jos jedan glas za zeninog ljubavnika.
mlekac mlekac 14:46 08.09.2011

Re: Tabui?

antioksidant
uzgred, Lynn je i majka.



I još uvek penje iako ima 50 godina

i porodila se na 35 metara visine dok je spremala rucak


Bila je, onomad, na HRT-u emisija "Osmi kat" o najneverovatnijim porodjajima. E, izmedju ostalog, bila je zena ciji je posao bio da upravlja kranom i, naravno, porodila se na istom!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:47 08.09.2011

Re: Tabui?

zoja444
Ko to kaže?


statistika. racuna se prosek.

dok zena odradi posao ...


Ako žena pristaje na takav odnos i radi sama sve to što si ti opisala, dobrim delom je sama zaslužna za svoj položaj. Surovo, ali je tako.
gorstak92 gorstak92 14:49 08.09.2011

Re: Tabui?

ok, jos jedan glas za zeninog ljubavnika.

Molim te da, shodno pravilima blogovanja, budeš rodno senzitivna!
Dakle: ,,još jedan glas za ženinog ljubavnika ili ljubavnicu!"
gorstak92 gorstak92 14:52 08.09.2011

Re: Tabui?

Bila je, onomad, na HRT-u emisija "Osmi kat" o najneverovatnijim porodjajima. E, izmedju ostalog, bila je zena ciji je posao bio da upravlja kranom i, naravno, porodila se na istom!

Petrija?
antioksidant antioksidant 14:57 08.09.2011

Re: Tabui?

gorstak92
ok, jos jedan glas za zeninog ljubavnika.

Molim te da, shodno pravilima blogovanja, budeš rodno senzitivna!
Dakle: ,,još jedan glas za ženinog ljubavnika ili ljubavnicu!"

insistiram i na numeričkoj senzitivnosti
dakle ženine ljubavnike i ljubavnice
gorstak92 gorstak92 15:06 08.09.2011

Re: Tabui?

insistiram i na numeričkoj senzitivnosti
dakle ženine ljubavnike i ljubavnice

Slažem se kolega s tim da bi morao da dopunim iskaz.
Naime, samo pominjanje žene (jedne i u ženskom rodu) nije korektno.
Umesto reči žena treba staviti partner ili partnerka, a onda to prebaciti u množinu.

Konačno rešenje (prema pravilima blogovanja) je:
,,još jedan glas za ljubanike ili ljubavnice partnera ili partnerki!"

Naravno, ovo rešenje nije baš najtačnije jer je ostao onaj glas u jednini i u muškom rodu. Pitam se šta bi rekao Stjepan Zapeta na ovu temu?
zoja444 zoja444 15:25 08.09.2011

Re: Tabui?

vrabac_u_steni
Ako žena pristaje na takav odnos i radi sama sve to što si ti opisala, dobrim delom je sama zaslužna za svoj položaj. Surovo, ali je tako.


kako kriva? cime? sta da ona kaze na njegovo: necu, ne znam, ne umem, ti to bolje radis od mene, plasim se da cu nesto pogresno uraditi, slomiti, pokvariti, ti bi se ljutila da ja to radim... a da ne spominjem standarde: to kod mene u porodici ne rade muskarci, to nisu muski poslovi, sta ce reci komsiluk, to rade samo papucici....

sta onda zena da radi? da promeni partnera sa velikom verovatnocom da ce i sledeci biti takav po pitanjima podele obaveza?


maca22 maca22 15:29 08.09.2011

Re: Tabui?

Da ne radi to, i da ne ulazi u odnos gde mora da radi to.
zoja444 zoja444 15:44 08.09.2011

Re: Tabui?

maca22
Da ne radi to, i da ne ulazi u odnos gde mora da radi to.


maco, to nisu hipoteticne vec realne situacije.
jedno su bajke pre braka, veze, zajednickog zivota, a druge kada takav zivot pocne.
cast izuzecima, ali (balkanski) macizam je jos na ceni.

edit

i ne bira se partner samo po tome da li ce deliti ove poslove. tu je jos gomila faktora u pitanju.

edit 2

i ne otkrivaju se sve svoje osobine, mane, sklonosti, afiniteti, zelje... pre. o nekima se sazna tek kasnije. a i laganje je legitimno, zar ne?
Biljana 77 Biljana 77 15:46 08.09.2011

Re: Tabui?

sta da ona kaze na njegovo: necu, ne znam, ne umem, ti to bolje radis od mene, plasim se da cu nesto pogresno uraditi, slomiti, pokvariti, ti bi se ljutila da ja to radim... a da ne spominjem standarde: to kod mene u porodici ne rade muskarci, to nisu muski poslovi, sta ce reci komsiluk, to rade samo papucici....

Sve se da naučiti. A ovi standardi...jbg... na to ili pristaješ ili ne pristaješ.
Oko dece, naraočito oko beba, često su majke te koje preuzimaju na sebe suviše - jer on neće umeti... Kao da se žene rađaju sa genom za prepovijanje, ne brate, nego se nauči...
maca22 maca22 15:50 08.09.2011

Re: Tabui?

antioksidant

Penjaci su mi fascinantni. Potebno je da budu laki, da bi mogli sebe drzati na prsticima, i potrebno je da budu neverovatno jaki da bi sebe drzali na prsticima. Ne znam cime se hrane i kako vezbaju, ali rezultati su zadivljujuci.
I još uvek penje iako ima 50 godina.

mikimedic mikimedic 16:14 08.09.2011

Re: Tabui?

sta onda zena da radi? da promeni partnera


da.


mikimedic mikimedic 16:17 08.09.2011

Re: Tabui?

maco, to nisu hipoteticne vec realne situacije.
jedno su bajke pre braka, veze, zajednickog zivota, a druge kada takav zivot pocne.
cast izuzecima, ali (balkanski) macizam je jos na ceni.


generalizacije i stereotipi


i ne bira se partner samo po tome da li ce deliti ove poslove. tu je jos gomila faktora u pitanju.


kao novcanik



(sto rece piksi kad ga pitali sto uvek izlazi sa ribama visim od sebe - kad se popnem na novcanik nisam ja bas tako nizak')

muskarac koji ne usisava i nema u stanu masinu za sudove nije muskarac.


Biljana 77 Biljana 77 16:32 08.09.2011

Re: Tabui?

generalizacije i stereotipi

Donekle jesu. Samo donekle. mašina za sudove je u najvećjavascript:;em broju domaćinstava u Srbiji potpuni luksuz. Meni je beskrajno drago da su kolege blogeri tako emancipovani, tolerantni, vredni i radi da savladavaju veštine, ali, opet i opet, Srbija se prostire i van krugova koji ordiniraju internetom. I u tim prostranstvima sramota je da muškarac pere sudove, širi veš, pegla.. sramota je i nepotrebno da zna bilo šta o probelemima oko dojenja i sl. Na primer... Koliko god da se neko ko sa svojom ženom ima partnerski odnos nalazio uvrđen ovakvim opaskama, ovo je i dalje Balkan, i za većinu odnos nije takav.
Biljana 77 Biljana 77 16:35 08.09.2011

Re: Tabui?

kao novcanik

I ovo je prilično uvredljiva generalizacija.
maca22 maca22 16:37 08.09.2011

Re: Tabui?

I dalje ne vidim razlog da se zena uda za stoku, ili ostane sa njim.
Da ne bi bila sama? Ok, ali to je izbor, a ne prinuda.
maca22 maca22 16:40 08.09.2011

Re: Tabui?

Biljana 77
. Na primer...

Očevi neće na ”porodiljsko”

Sta otac da radi sa novorodjencetom koji sisa na 3 sata? Dok majci curi mleko na poslu?
Biljana 77 Biljana 77 16:44 08.09.2011

Re: Tabui?

Sta otac da radi sa novorodjencetom koji sisa na 3 sata

Kada ima deset meseci ne sisa na tri sata. Na žalost veoma je mali broj onih koji sisaju duže od dva-tri meseca...
zoja444 zoja444 17:07 08.09.2011

Re: Tabui?

mikimedic


generalizacije i stereotipi


sta su generalizacije i stereotipi?
stavila sam: cast izuzecima.
ti mislis da se i dalje i Srbiji deca ne vaspitaju tako, da je muskarac kao "beg" kome ce zena kao "savremena robinja" da isunjava sve zelje? koliko tvojih prijatelja obavlja "zenske poslove" ili vaspitava sinove da ih rade?

kao novcanik



iznenadio bi se koliko zena finansijski izdrzava svoje partnere, sto zbog objektivnih razloga (kriza, recesija), sto zbog subjektivnih (jednostavno nece da rade).

nisu ni neki muskarci nesto mnogo gadljivi na zenski novcanik. sada i oni zele da nadju sto bolju "novcanik" priliku.

muskarac koji ne usisava i nema u stanu masinu za sudove nije muskarac.



usisivac je bio metafora. evo, priznajem, glupa mi je parola. ok?
mikimedic mikimedic 17:08 08.09.2011

Re: Tabui?

Donekle jesu. Samo donekle. mašina za sudove je u najvećem broju domaćinstava u Srbiji potpuni luksuz. Meni je beskrajno drago da su kolege blogeri tako emancipovani, tolerantni, vredni i radi da savladavaju veštine, ali, opet i opet, Srbija se prostire i van krugova koji ordiniraju internetom. I u tim prostranstvima sramota je da muškarac pere sudove, širi veš, pegla.. sramota je i nepotrebno da zna bilo šta o probelemima oko dojenja i sl. Na primer... Koliko god da se neko ko sa svojom ženom ima partnerski odnos nalazio uvrđen ovakvim opaskama, ovo je i dalje Balkan, i za većinu odnos nije takav.


jel bas luksuz?

jel ista veci luksuz od usisivaca i masine za ves?

pa opet nekim magicnim cudom 99% domacinstava ce imati usisivac i ves masinu, ali masinu za sudove - ne.

I ovo je prilično uvredljiva generalizacija.


naravno. kao i ona prvopomenuta.
mikimedic mikimedic 17:09 08.09.2011

Re: Tabui?

I dalje ne vidim razlog da se zena uda za stoku, ili ostane sa njim.
Da ne bi bila sama? Ok, ali to je izbor, a ne prinuda.



mikimedic mikimedic 17:15 08.09.2011

Re: Tabui?

ti mislis da se i dalje i Srbiji deca ne vaspitaju tako, da je muskarac kao "beg" kome ce zena kao "savremena robinja" da isunjava sve zelje? koliko tvojih prijatelja obavlja "zenske poslove" ili vaspitava sinove da ih rade?


nemam pojma. mozda zato ni nemam prijatelje (u srbiji)

iznenadio bi se koliko zena finansijski izdrzava svoje partnere, sto zbog objektivnih razloga (kriza, recesija), sto zbog subjektivnih (jednostavno nece da rade).

nisu ni neki muskarci nesto mnogo gadljivi na zenski novcanik. sada i oni zele da nadju sto bolju "novcanik" priliku.


verujem - meni uopste nije problem da budem sa 'novcanik' prilikom.

usisivac je bio metafora. evo, priznajem, glupa mi je parola. ok?


nije, zasto mislis da je glupa? slozio sam se sa tobom u potpunosti.
maca22 maca22 17:20 08.09.2011

Re: Tabui?

mikimedic
verujem - meni uopste nije problem da budem sa 'novcanik' prilikom.

Miki, jel ides na koncerte Filharmonije?
Biljana 77 Biljana 77 17:22 08.09.2011

Re: Tabui?

jel bas luksuz?

Da, zato što se podrazumeva da je žena ta koja će da ih pere. I o kojim procentima ti pričaš? Znaš li koliko domaćinstava u Srbiji nema priključak na vodovod, izvlači vodu nekom pumpom iz bunara i ne pada im na pamet da mašinski peru suđe ili veš? Nisam ja rekla da je ja smatram luksuzom, već da je da u datim okolnostima tako.

Famozni usisivač... moj ćale je npr. usisavao od kad znam za sebe. Smatrao je da to je posao previše naporan za jednu ženu. Pa ipak daleko je bio od emancipovanog. Nije peglao, nije nas prepovijao kad smo bili bebe, nije prao sudove, niti širio veš. Koji se sve poslovi obavljaju po kući shvatio je tek sada kada silom prilika on ne radi (tj. nezaposlen je), a majka radi. Žali se, teško je. Samo, kada je ona to sve radila, još i radila.

Koliko god se ti batrgao da pokažeš situaciju drugačijom, postoji živi svet i van tog u kome se ti krećeš i sa kojim deliš stavove i ponašanje. U tom svetu (pričam o ovom našem balkanskom svetu) muškarci se malo razlikuju od generacije svojih očeva. Dok god o muškarcima koji su svojim ženama partneri u svakom smislu pričamo kao o "čast izuzecima" (pa makar na blogu bili i stoprocentna većina), ne može se govoriti o generalizaciji, već o većini.
zoja444 zoja444 17:22 08.09.2011

Re: Tabui?

maca22
I dalje ne vidim razlog da se zena uda za stoku, ili ostane sa njim. Da ne bi bila sama? Ok, ali to je izbor, a ne prinuda.


tacno, izbor je. ali je tacno i da je covek socijalno bice i da partneri kroz brak, vezu, zajednicki zivot zadovoljavaju i neke druge druge potrebe osim "straha od samoce".
mikimedic mikimedic 17:39 08.09.2011

Re: Tabui?

Da, zato što se podrazumeva da je žena ta koja će da ih pere.


o tome i pricamo - zasto se podrazumeva?

nemoj da menajmo sad teze i pricamo o onima koji nemaju ni prikljucak za vodu i karton naseljima. ti nemaju ni ves masinu. ja pricam o onima koji imaju ves masinu i plazma televizor ali im ne pada na pamet da kupe masinu za sudove. i reci cu i to da je u vecini primera koje znam zena sama kriva za tako nesto.

nemam ja iluziju niti imam potrebu da se batrgam i menjam taj svet nego sto jeste, samo ne volim generalizacije, iskreno.




mikimedic mikimedic 17:40 08.09.2011

Re: Tabui?

Miki, jel ides na koncerte Filharmonije?



pa ako mi plati kartu a posle i veceru sto da ne
Biljana 77 Biljana 77 17:43 08.09.2011

Re: Tabui?

o tome i pricamo - zasto se podrazumeva
Zato što je većina muškaraca i žena tako (naopako) vaspitana.

nemoj da menajmo sad teze i pricamo o onima koji nemaju ni prikljucak za vodu i karton naseljima.

Jesi li ti bio skoro u nekom selu u Srbiji? Koliko sela ima vodovod? Kakva su te karton naselja spopala?
mariopan mariopan 17:50 08.09.2011

Re: Tabui?

Debeli ćale napada vodopad

Hhaha pa nisi baš tako debeo, rekla bih elegantno popunjen

Beba je najslađa

Ako nameravaš da smršaš to neće ići bez bar malo gladovanja- a to znači da pređeš na čorbice od kojih ćeš u prvo vreme biti malkice "gladan" ali to neće dugo trajati. Kašika je iz raja izašla. Naravno i vežba i dok si reko "vodopad" bićeš ok.
maca22 maca22 17:50 08.09.2011

Re: Tabui?

zoja444
tacno, izbor je. ali je tacno i da je covek socijalno bice i da partneri kroz brak, vezu, zajednicki zivot zadovoljavaju i neke druge druge potrebe osim "straha od samoce".

Nema ali. Žena je sve to uzela u obzir, izmerila i odabrala.
maca22 maca22 17:52 08.09.2011

Re: Tabui?

Biljana 77
Jesi li ti bio skoro u nekom selu u Srbiji? Koliko sela ima vodovod?

Sva? Osim možda neki Pešteri, tamo gde se sada žene Albankama.
zoja444 zoja444 17:53 08.09.2011

Re: Tabui?

Jesi li ti bio skoro u nekom selu u Srbiji? Koliko sela ima vodovod? Kakva su te karton naselja spopala?


i u Beogradu ima delova grada koji nemaju ni vodovod ni struju ni kanalizaciju a nisu karton naselja.

Miki, nisi dugo bio u Srbiji?
antioksidant antioksidant 17:54 08.09.2011

Re: Tabui?

Miki, nisi dugo bio u Srbiji?

miki nikad nije bio u srbiji
Biljana 77 Biljana 77 17:57 08.09.2011

Re: Tabui?

Sva

Vi ljudi stvarno ne znate gde živite.
maca22 maca22 17:57 08.09.2011

Re: Tabui?

zoja444
i u Beogradu ima delova grada koji nemaju ni vodovod ni struju ni kanalizaciju a nisu karton naselja.

To su divlja naselja, a ne 'siromasna Srbija' koja je kriva sto su pralje prodale sopstveno dostojanstvo.


Žene koje ubijaju i batinaju o čemu je pisano u blogovima Kralja Majmuna, Strongmena pa čak i Martine, su prave žrtve koje nemaju izbora.
Sve ostale su same sebi krive, samo sebe isprodavale, i svako glumljenje žrtve je čist bezobraluk.
mikimedic mikimedic 17:58 08.09.2011

Re: Tabui?

Zato što je većina muškaraca i žena tako (naopako) vaspitana.


sta da kazem sem da ponovim - sami su krivi.

Jesi li ti bio skoro u nekom selu u Srbiji? Koliko sela ima vodovod? Kakva su te karton naselja spopala?


jesam. mnogo cesce nego sto mislis. i ni u jednom od tih sela nisam naisao na domacinstvo bez ves masine, niti na domacinstvo sa masinom za sudove.
maca22 maca22 17:59 08.09.2011

Re: Tabui?

Biljana 77
Sva

Vi ljudi stvarno ne znate gde živite.

Nemaju kanalizaciju, vodovod imaju.
mikimedic mikimedic 18:00 08.09.2011

Re: Tabui?

Žene koje ubijaju i batinaju o čemu je pisano u blogovima Kralja Majmuna, Strongmena pa čak i Martine, su prave žrtve koje nemaju izbora.
Sve ostale su same sebi krive, samo sebe isprodavale, i svako glumljenje žrtve je čist bezobraluk.



gorstak92 gorstak92 18:01 08.09.2011

Re: Tabui?

Biljana 77
o tome i pricamo - zasto se podrazumeva
Zato što je većina muškaraca i žena tako (naopako) vaspitana.

nemoj da menajmo sad teze i pricamo o onima koji nemaju ni prikljucak za vodu i karton naseljima.

Jesi li ti bio skoro u nekom selu u Srbiji? Koliko sela ima vodovod? Kakva su te karton naselja spopala?


Ej, jel će sad ovo da pređe u one nadaleko čuvene partije ping ponga između Biljane 77 i mikimedica?

Nije da ne uživam nego samo pitam
Da li da skoknem po neke grickalice ili ne?
zoja444 zoja444 18:03 08.09.2011

Re: Tabui?

Nema ali. Žena je sve to uzela u obzir, izmerila i odabrala.


Maco, pricas napamet. i ne citas sta pisem. i ne razmisljas. a i nema veze, nije obavezno.

nista nije crno - belo. zivot najmanje.

gorstak92 gorstak92 18:07 08.09.2011

Re: Tabui?

maca22
Nemaju kanalizaciju, vodovod imaju.

Znači polupansion
gorstak92 gorstak92 18:09 08.09.2011

Re: Tabui?

Zoja444
Maco, pricas napamet. i ne citas sta pisem. i ne razmisljas.

Znači autodidakta!
mariopan mariopan 18:11 08.09.2011

Re: Tabui?

Biljana 77
generalizacije i stereotipi

Donekle jesu. Samo donekle. mašina za sudove je u najvećjavascript:;em broju domaćinstava u Srbiji potpuni luksuz.



Dolazi kod mene komšija i nekako stidljivo me pita kako to mašina pere sudove ( da mu pokažem)....otvaram mašinu da vidi ali on vidi samo one žiice što drže sudove pa me odjednom pita :" Dobro, zar ti mašina ne polupa sudove kada centrifugira" ? Ja padnem od smeha.. to je za sada samo lepa želja većine žena koje poznajem.
maca22 maca22 18:11 08.09.2011

Re: Tabui?

@ Zoja: Šta treba da zaključim? Da slobodne odrasle osobe koje svojom voljom pristaju ne neke odnose nisu za svoj izbor odgovorne? Već da im je kriv Miki i Vrabac u Steni ili AO?


Svako ko nije pod prisilom, nije maloletan niti malouman je odgovoran za svoje izbore. Sažaljevam.
Biljana 77 Biljana 77 18:11 08.09.2011

Re: Tabui?

Žene koje ubijaju i batinaju o čemu je pisano u blogovima Kralja Majmuna, Strongmena pa čak i Martine, su prave žrtve koje nemaju izbora. Sve ostale su same sebi krive, samo sebe isprodavale, i svako glumljenje žrtve je čist bezobraluk.

Postoje žene koje nisu ni ubijene, ni batinane. Samo ponekad popiju vaspitnu šamarčinu što su nešto zgrešile. U njihovom svetu to je normalno, tako je i njihova majka trpela. Ponekad istrpe uvrede da su glupe, nesposobne, lenje, krive za loš uspeh deteta u školi, previše se zadržale na kafi. Zlostavljanje je psihičko, češće nego fizičko. Izbora nemaju, jer nisu naučene da izbor postoji. Mnoge od njih nisu stigle do kraja osnovne škole, izašle iz svog mestašceta. Pri tom ne želim da kažem da zlostavljanje postoji samo u ruralnim sredinama i među manje obrazovanim. Samo da je njima mnogo teže da iz toga izađu. Na žalost, od onoga što je KM hteo u svom blogu da kaže nisi razumela ništa. Izvuci malo nos iz te pretpostavljene Srbije u kojoj živiš. Onoliko si se pretrzala kod Krugoline na blogovima gde se govorilo o ponižavanju žena u porodilištima... probaj malo da tu sliku raširiš na ostale segmente društva.


A što se tiče siromaštva, vodovoda, sela i sl. ... Smederevska Palanka je opština manje od sto kilometara od Beograda. Skoro sva sela u ovoj (veoma pitomoj, geografski) opštini nemaju vodovod, seoske škole godinama nemaju rešeno pitanje održavanja higijene toaleta, deca donose pijaću vodu od kuće, a mi pričamo o mašinama za sudove... Šta misliš kako je negde na Pešteru zaista?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana