Ljubav| Roditeljstvo| Sex| Život

Tabu - ta čudna strana reč

Biljana 77 RSS / 07.09.2011. u 19:08

Već neko vreme razmišljam o ovom tekstu i svaki put odustanem, bojeći se dve stvari: da neću biti dovoljno jasna u onome što hoću da kažem (a ne jednom mi se desilo da ne ne procenim kako treba sagovornika i  da rasprava ode u pogrešnom pravcu) i da će priča postati previše lična jer o onome o čemu planiram da pišem skoro svako ima lično iskustvo.

Ovih se dana na blogu često pominjao tabu – pojam koji bi trebalo da označava nešto o čemu nije društveno prihvatljivo otvoreno govoriti. Imali smo prilike da se kao tabu okarakteriše bilo kakvo stavljanje u negativan kontekst majki sa decom, kao tabu je okarakerisan pojam silovanja u braku (za koji iskreno mislim da veliki broj komentatora nije uopšte shvatio na šta se odnosi), čini se da je i nasilje nad mušakrcima tabu o kojem se ne govori dovoljno i sl. Bez namere da dalje polemišem na ove teme koje su se s bloga na blog selile, odlazeći u neslućenim pravcima u kojima  se od (nemanja) običnog i elementarnog vaspitanja pravio životni stav (da, mislim na Martinu, ali to sam već rekla), a na osnovu ličnih frustracija donosila mišljenja o čitavim grupama (i pri tom ne mislim na Martinu),  preko relativizacije i banalizacije vrlo ozbiljnih tema  na osnovu jednako banalnih zamerki (i opet ne mislim na Martinu) otvaram ovaj blog sa idejom da pišem o onome što mislim da je u našem  (i ne samo našem) društvu zaista tabu, vezan za roditeljstvo i pre svega majčinstvo.

Teme o kojima želim da govorim su iz domena sasvim običnog, svakodnevnog života, ne nalaze svoje mesto u hronikama, statistikama i sl. To nisu pitanja zloupotrebe dece od strane odraslih, bilo da  su im roditelji ili ne, o tome sam mislim već pisala, iz ugla nemoćnog posmatrača ovih naših ulica. Nisu ni pitanja nasilja nad ženama za koje mislim da je prisutnije nego što smo spremni da priznamo  (pogledajte dokumentarac B92 – Ja, žena sa sela, da vidite kako se nema životnog izbora ni toliko da se ide u školu, pa ćemo onda da diskutujemo o nasilju).  Teme su dakle tabui, vezani za majčinstvo i nemaju uporište ni u kakvim  teorijama, statistikama i sl. već isključivo u mom ličnom utisku stvorenom posmatranjem okruženja.

U pokušaju da vas navučem na čitanje počeću sa seksom, tj. sa pričom o seksu. Možda će mnogi odustati ako napomenem da se radi o seksu u trudnoći, temi koja je zaista tabu, među samim ženama isto koliko i među muškarcima. Do sada sam se srela sa ženama koje su u trudnoći odbijale bilo kakav seks, kao i sa opaskama nekih muških prijatelja (koji doduše nisu ni bili u prilici da isti probaju) da im je to nezamislivo.  Jedan sasvim korektan tekst  govori o nekim aspektima čitave priče, kao i o tome zašto su stvari takve kakve jesu. Iz perspektive parova koji su sve to prošli situacija naravno deluje jednostavna (to se može videti i iz komentara na linkovani tekst), kao što sve i jeste jednostavno kada dvoje ljudi vole i žele jedno drugo. Međutim, ako se tema pogleda “spolja “ vidimo da je to zaista tabu, da se muškarci (oni inače skloni tome da se hvale uspesima) retko hvale trudnicom, a da se na priznanje da nekog loži trudnica gleda kao nešto prilično izvitopereno.  Meni je lično beskrajno simpatičan bioovaj komentar, a i odnos "pluseva" i "minuseva". Lakše je ”priznati” kad neko drugi već prizna, a još lakše ako je anonimno.  Iako ne mislim da je uopšte od značaja raspredati bilo čije seksualne navike, kao i da je neophodno da svi budemo beskrajno ekstrovertni po tom pitanju, ova tema bi možda trebalo da bude manje u senci prosto zbog onih koji se sa situacijom suočavaju prvi put i imaju hiljadu pitanja koja ne smeju da postave ni sopstvenom lekaru bojeći se najstrašnijeg od svih pitanja – -Pa kakva ste vi to majka? Ili nešto slično tome… Jer ova tema jeste tabu pre svega sa aspekta kvaliteta majčinstva i stavljanja bezbednosti/svetosti (!?) deteta ispred prozaičnog zadovoljstva majke (i/ili oca). Pri tom mnogi koji gadljivo ne pomišljaju na seks u trudnoći, sasvim ravnodušno u istoj pale cigaretu. Majka može biti neodgovorna, bahata ali bi bilo zgodno da nekako ostane aseksualna, bar kada se radi o slici koja je društveno prihvatljiva.

 

Kada se trudnoća sa i ili bez seksa nekako izgura, dolazimo da mog omiljenog tabua – lepote majčinstva. Samo ona(j) koja nije imala to iskustvo ili koja je u stanju da sebe obmanjuje do ludila može da kaže da su prvi dani (kod nekh i meseci) majčinstva prelepi, divni, savršeni trenuci ispunjeni ljubavlju i itd.. Čak i kod onih koji imaju sreće (kao što sam ja imala zaista, da prođu bez komplikacija u bilo kom smislu) prvi dani majčinstva su sve samo ne lepi. Ne sporim da ima divnih trenutaka u kojima se osećate savršeno dok vam je pogled prikovan na malecko biće koje spava sa šakom stegnutom u pesnicu ispod zgužvanog obraza, ali počeci majčinstva su težak fizički rad, praćen nespavanjem, iscrpljenošću, divljanjem hormona, bolovima, strahom (da li je gladno je naravno najveći), nesigurnošću. I niko vam to nije rekao. Ni jedna drugarica, sestra, majka, tetka, komšinica. Svi su vam prepričavali porođajne horore i prve reči i korake svog čeda, samo vam ovo nije niko pričao. Niko vam nije pričao da ćete biti umorni i pospani, da ćete pomisliti da ne možete i ne umete, da ćete plakati, da ćete se bojati da zatražite samo 15 minuta svog života nazad, da odmorite malo.  I naravno da ćete se osećati kao najgora osoba na svetu jer nema gore pomisli od toga – Ja sam loša majka. A niste. Nisam. Nismo. Samo ste umorni, depresivni, uznemireni, zbunjeni. I imate svako pravo na to… pravo da plačete, pravo da se osećate umorno i da to kažete. I da se ne osećate krivom. Majčinstvo je kod nas na visokom pijedestalu, višem nego što žene same mogu da dobace. Jer zaista nema veće i teže stvari od toga da se bude dobra majka. Ali to se ne rađa, to se postaje. Majka nije savršeno biće, koje bez greške i bez oklevanja, bez trunke sumnje savršeno obavlja svoju ulogu. Biti majka se uči, a priroda sve to radi sama, važi za vrlo malo stvari. Podrška partnera i okruženja uopšte najvažnija je stvar u tome da se pregura početak.  Ali kada imate trudnu drugaricu, sestru, komšinicu, ćerku, nemojte joj prećutati da je teško.  Za mene je prelomni trenutak bio kada mi je na FB poslala poruku koleginica sa faksa, tada već majka dva dečaka – Plačeš li? Nije bilo dana da su mi obrazi bili suvi. Hvala ti Jelena do neba. Plačem i mislila sam da sam luda. Zato što je to zaista tabu. Svi vam pričaju o materinskom instinktu, prirodi i lepoti. I onda, suočeni sa drugačijom realnošću, naravno da ćete sebe okriviti. Jer samo se vama to događa i samo je vama teško i nije vam lepo, i mora da ste grozna majka. Niste, još jednom. Sve je to tako normalno.  Samo je uloga pisana za vrhunske glumice, teška. Ne iznese je svako od početka jednako dobro. Ali ovo je jedna od onih igara u kojima se gleda da li ste dali sve od sebe, a ne koliko je to u odnosu na ono što se očekuje od vas. Okruženje ima prema majkama velika očekivanja, a one od sebe još veća. Niste loša majka ako ne pobedite svakog dana. Jer dana je pred vama puno, a svaki sledeći je šansa za novu pobedu. I u tome je valjda lepota majčinstva.

 

I onda, deca rastu, nisu više bebe, pa polako prestaju biti i deca. A one su ostale majke. I samo to. Koliko žena znate zarobljenih isključivo u toj ulozi? Žena koje su postavši majke zaboravile da budu bilo šta drugo? Očekivanja su bili previsoka, previše su se posvetile ne bi li ih dostigle, ili je jednostavno bilo najlakše ostati u ulozi u kojoj su se tako dobro snašle, dok sve ostalo nosi rizik neuspeha? Ima svega.  Tek mnogo je žena u našem okruženju koju su isključivo majke, dok su sve ostale životne uloge ostavile po strani. Prestale su biti ljubavnice svojim muževima, zaboravile su da budu drugarice, da se opuste i zabave, da traže uspeh izvan  školskih ili poslovnih uspeha sopstvene dece. Društvo tu igra nemalu ulogu. Od majke se očekuje da bude prevashodno majka, i to savršena naravno. Ako društvo (komšiluk, rodbina..) nepogrešivo odmeri da je posvećenija poslu ili mužu nego detetu… Bolje i ne pokušavati. A nekad je pitanje posvećenosti potpuno izvan domena voljnog – jer majka je ta koja će u najvećem broju slučajeva otići na bolovanje ako je dete bolesno (banalan primer, ali dosta govori). I tako okruženje sa svoje strane projektuje očekivano, žene iz svog ugla isto, ponekad postavljajući metu i malo više od očekivanog jer  znaju da su pod lupom svevidećeg sveta (onog Nušićevog) . Koji je tako beznačajan. Ali to treba stalno ponavljati.

Pretpostavljam da je dramatičan naslov stvorio drugačija očekivanja od ovog teksta. Ovo je jedan sasvim običan pogleda na one teme za koje mislim da pre svega žene jedne među drugima treba da "raspredaju", da ogoljuju, da jedne drugima priznaju i olakšaju.  Naravno da muškarci nisu isključeni, naprotiv. Samo mislim da se neki od tabua majčinstva moraju pre svega među nama ženama razbiti.



Komentari (357)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Biljana 77 Biljana 77 13:13 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Kao što rekoh, nikad do sada nikog nisam banovala, zato što verujem u slobodu govora, verujem da odrasli ljudi mogu pristojno da razgovaraju i verujem da se skretanjem pažnje može puno učiniti. Sa nekolicinom blogera sam daleko ozbiljnije rasprave završavala na PP, kulturno, bez opterećivanja ostalih učesnika u raspravi. Uopšteno smataram da se svaka rasprava može okončati u dva-tri komentara i da se ukoliko se sa nekim ne razumem u toliko, neću ni u dvesta ili trista. sa nekim blogerima to nije moguće.

Ovde se ne radi o banovanju nesitomišljenika već o (ne prvom) pokušaju da se rasprava svuče na teren ličnog i da mi se podmeće da pisanjem bloga pokušavam da ne neki način rešim svoju, ličnu (finansijsku, emotivnu, kakvugod) situaciju. Još jednom ću ponoviti da mi je jako žao ako neko ne može da pojmi da je moguće pisati o ličnim temama, a da one ne budu plod konkretnog ličnog iskustva i težnji da se reši neki lični problem. Na pominjanje okolnosti iz ličnog života reagovala sam upozorenjem. Upozorenje nije shvaćeno na pravi način, nego se pokušalo opravdati bedastoćom. Onda ban. Tu je granica.

Za razliku od tebe i velike većine ljudi koji pišu pod nikom, ja, iako pod nikom, svojim sam imenom i prezimenom učestovovala u nekim veoma javnim stvarima. Ne želim da iko zloupotrebljava bilo kakvo znanje koje ima o mojoj privatnosti. Tačka.

O tome kakav utisak ostavljam na druge blogere banovanjem ne razmišljam uopšte. Na ovom blogu sam 5 godina. Ko je šta hteo da zaključi, do sad je već zaključio.
Biljana 77 Biljana 77 13:21 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Molim te da moj komentar protumačiš skroz nezlobnim

Kod tebe uvek postoji malo doza podjebavanja, pa ti se ne jednom desilo da se pokaješ i tražiš da se nešto neumesno rečeno obriše. I to je OK.
Ja sam profesionalno deformisana da čitam između redova, da tražim skrivena značenja i podtekst u svemu napisanom. Recimo u tvom komentaru-pitanju upućenom mom mužu a u vezi plakanja, provukla se jedna blago posprdna nota na konto toga što je meni to pitanje postavljeno preko FB. Da, jer mi ga je postavila prijateljica koja živi veoma daleko.
gorstak92 gorstak92 13:42 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Recimo u tvom komentaru-pitanju upućenom mom mužu a u vezi plakanja, provukla se jedna blago posprdna nota na konto toga što je meni to pitanje postavljeno preko FB. Da, jer mi ga je postavila prijateljica koja živi veoma daleko.

Eto.
Baš to o čemu pričaš mi se opet desilo.
Da, ja kačim zajebantske komentare zato što tako kapiram blog, a onda ljudi projektuju sasvim drugačije od onog što sam ja hteo reći.
Onda se ja otpetljavam, ali to je već moj problem.

Kad sam okačio komentar sa naslovom ,,Plačeš li" aludirao sam na tabu (jedini komentar gde sam pratio temu) da muževi nemaju pravo da se muče i da im nešto bude teško kad se nisu porodili i nemaju pojma kako je to. Ono za FB nisam razumeo šta sam posprdno napisao, ali hajd sad. Nema veze.

biljana77
pa ti se ne jednom desilo da se pokaješ i tražiš da se nešto neumesno rečeno obriše. I to je OK.

Jednom se desilo i to kod NNN-a. Drago mi je što misliš da je OK, ali mi nije jasno zašto to potenciraš ako misliš da je ok.

Ovo sa Zojom444 ti nisam tražio da obrišeš već sam moje komentare zamenio tačkom, a veoma dobro se vidi šta sam napisao jer me je Zoja citirala. Ajd, nek ti bude računaću dva puta da sam tražio brisanje.

Sećam se jednom kad je Unf ozbiljno prekršio disclaimer kod tebe da sam te molio slučajno da ne obrišeš njegov komentar kako bi mogao da ga podsećam na to.
Onda je moderacija obrisala. Pih.
biljana77
O tome kakav utisak ostavljam na druge blogere banovanjem ne razmišljam uopšte.

Zašto?
Zbog ovoga?
biljana77
Na ovom blogu sam 5 godina. Ko je šta hteo da zaključi, do sad je već zaključio.

Ja sam, eto, zaključio da ranije nisi banovala i bila korektna blogerka, a da sad banuješ.
Biljana 77 Biljana 77 14:08 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Da, ja kačim zajebantske komentare zato što tako kapiram blog, a onda ljudi projektuju sasvim drugačije od onog što sam ja hteo reći.

Moraš da imaš u vidu da pisana reč nosi mnogo veći potencijal za nesporazum nego kada ljudi koriste i neverbalnu komunikaciju, boju glasa, mimiku, gestove i sl. Meni je pisana reč polje interesovanja. Možda sam izvukla/učitala više nego što si nameravao da kažeš. Ne sporim da mogu da pogrešim.

ali mi nije jasno zašto to potenciraš ako misliš da je ok.
Zato što je valjda normalno potencirati ako misliš da je nešto dobro (a mislila sam ne neke komentare koji si tražio da obrišem na jednom mom blogu koje sam inicijalno smatrala neumesnim, a naknadno si ih i ti video kao potencijalno takve. Ovo je uostalom već za PP)

Ja sam, eto, zaključio da ranije nisi banovala i bila korektna blogerka, a da sad banuješ.
I? Osim što si konstatovao novonastalo stanje, šta si sad zaključio? Da više nisam korektna?

Zašto?
Zato što se u principu malo opterećujem mišljenjem koje ljudi imaju o meni. Ali isto tako ne dozvoljavam da pokušavaju da iznose činjenice koje se tiču moje privatnosti i da na osnovu poluinofrmacija donose zaključke o meni. Ja ne pišem svaki blog o sebi. Kad pišem, to i napišem.


antioksidant antioksidant 14:16 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Dakle, molim poštovane blogere da slobodno pričaju viceve na moj račun

ti si vic sam po sebi
mariopan mariopan 14:16 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Baš to o čemu pričaš mi se opet desilo.
Da, ja kačim zajebantske komentare zato što tako kapiram blog, a onda ljudi projektuju sasvim drugačije od onog što sam ja hteo reći.
Onda se ja otpetljavam, ali to je već moj problem.

Neka, umem ja da primim šalu na svoj račun
gorstak92 gorstak92 14:25 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

I? Osim što si konstatovao novonastalo stanje, šta si sad zaključio? Da više nisam korektna?

Pa tako nekako.
Meni je banovanje ne kao čvrga/opomena već više kao šamar blogeru.
Krajnje nekorektan i sasvim sigurno nepotreban gest.
Sad, kad bi htela da se promeniš, mogla bi kao i ja što povlačim komentare da povučeš banovanje mikimedic-a.
To je bilo skriveno značenje onog fenomena uklesanosti izrečenog na blogu.

Biljana77
Zato što se u principu malo opterećujem mišljenjem koje ljudi imaju o meni.

Pazi kad ja ovo skroz naopako čitam. Znam da je greška do mene. Neko bi to nazvao deformacijom od previše blogovanja.

Biljana77
Moraš da imaš u vidu da pisana reč nosi mnogo veći potencijal za nesporazum nego kada ljudi koriste i neverbalnu komunikaciju, boju glasa, mimiku, gestove i sl. Meni je pisana reč polje interesovanja.

Ok.
I meni se učinila atmosfera preozbiljna za zajebantske komentare.
Moraću da pazim ubuduće.
gorstak92 gorstak92 14:27 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

AO
ti si vic sam po sebi


Vic počinje sa ,,Išla dva gorštaka gorom i naiđu na trećeg..."

(samo da se ubeleži da je AO prvi počeo)
antioksidant antioksidant 14:29 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

gorstak92
AO
ti si vic sam po sebi

Vic počinje sa ,,Išla dva gorštaka gorom i naiđu na trećeg..."

reci mi samo jedno, da li je
atmosfera preozbiljna za zajebantske komentare.
??
ako jeste da brisem ono gore?
zezam se
gorstak92 gorstak92 14:32 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

AO
reci mi samo jedno, da li je
atmosfera preozbiljna za zajebantske komentare.

??
ako jeste da brisem ono gore?
zezam se


Pojma nemam

Sve zavisi od ozbiljnih komentara koji slede.
Razumeš??
Biljana 77 Biljana 77 14:44 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Meni je banovanje ne kao čvrga/opomena već više kao šamar blogeru.

Posle žutog ide crveni karton. Žuti je upozorenje. Ko ne ume sportski da se ponaša nije mu mesto na terenu. Bar na ovom na kojem sam ja sudija.
antioksidant antioksidant 14:52 09.09.2011

Re: A kad će da krenu


Sve zavisi od ozbiljnih komentara koji slede.
Razumeš??

ne, ali to ne znaci da necu nastaviti
niti da cu nastaviti
nerazumevanje u principu ne znaci nista
a zasto tebi smeta banovanje?
pa ti si sam sebe banovao (koliko se secam -a to je iskustvo na kome ti uzasno zavidim - ja sam samo neuspesno pokusavao da se samoukinem par puta)
ozbiljan deo komentara: banovanje je skroz legitimno isto kao vasini kontrablogovi
antioksidant antioksidant 14:52 09.09.2011

Re: A kad će da krenu


Sve zavisi od ozbiljnih komentara koji slede.
Razumeš??

ne, ali to ne znaci da necu nastaviti
niti da cu nastaviti
nerazumevanje u principu ne znaci nista
a zasto tebi smeta banovanje?
pa ti si sam sebe banovao (koliko se secam -a to je iskustvo na kome ti uzasno zavidim - ja sam samo neuspesno pokusavao da se samoukinem par puta)
ozbiljan deo komentara: banovanje je skroz legitimno isto kao vasini kontrablogovi
Biljana 77 Biljana 77 14:53 09.09.2011

AO,

je li bre, 'oćeš ti svaki komentar da postuješ dvaput? Ruka me zabole od brisanja...
gorstak92 gorstak92 14:55 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Posle žutog ide crveni karton. Žuti je upozorenje. Ko ne ume sportski da se ponaša nije mu mesto na terenu. Bar na ovom na kojem sam ja sudija.

Posle crvenog ide suspenzija na dve tri utakmice i igrač nastavlja sa igranjem.
U blogu, posle banovanja i par komentara nemogućnosti da kači komentare bloger treba da se odbanuje.
Naravno, sve zavisi od sudije.

Podrazumeva se da sam protiv banovanja uopšte, ali ove sportske paralele dok nas delju Španci...
antioksidant antioksidant 14:55 09.09.2011

Re: AO,

Biljana 77
je li bre, 'oćeš ti svaki komentar da postuješ dvaput? Ruka me zabole od brisanja...

necu ja
to svemir upozorava na nesto
cult cult 14:56 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

bog te mazo.
kakva principijelnost, pravednost ali strogost (znam, treba "strogoća", ali bi se ritam narušio). Više ne razaznajem u kom pravcu ova rasprava ide, ali ova pravednost&strogost dominira nad bezadnom.
1. Pravda za banovanog, of course.
2. Ni ja nisam shvatio gde je i zašto je ono iz teksta tabu.
gorstak92 gorstak92 14:58 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

cult
Više ne razaznajem u kom pravcu ova rasprava ide,

Ide ka četvorocifrenom broju komentara, ali nemoj nikom da kažeš
antioksidant antioksidant 14:59 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

gorstak92


Podrazumeva se da sam protiv banovanja uopšte, ali ove sportske paralele dok nas delju Španci...

da pitam i ovde

a kad smo mi toliko iznervirali spance pa su ovoliko napaljeni protiv nas? za litvance kapiram ali ovi su mi skroz nejasni...
gorstak92 gorstak92 15:00 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

AO
ozbiljan deo komentara: banovanje je skroz legitimno isto kao vasini kontrablogovi

Ono kad je hteo Supermoda da banuje?
antioksidant antioksidant 15:00 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

gorstak92
cult
Više ne razaznajem u kom pravcu ova rasprava ide,

Ide ka četvorocifrenom broju komentara, ali nemoj nikom da kažeš

za to bi vec morao da se odbanuje miki
antioksidant antioksidant 15:01 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

gorstak92
AO
ozbiljan deo komentara: banovanje je skroz legitimno isto kao vasini kontrablogovi

Ono kad je hteo Supermoda da banuje?

gorstak92
AO
ozbiljan deo komentara: banovanje je skroz legitimno isto kao vasini kontrablogovi

Ono kad je hteo Supermoda da banuje?

to sam probao i ja
ne moze
ne mozes ni da banujes nekog ko nema nalog
antioksidant antioksidant 15:01 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

gorstak92
AO
ozbiljan deo komentara: banovanje je skroz legitimno isto kao vasini kontrablogovi

Ono kad je hteo Supermoda da banuje?

gorstak92
AO
ozbiljan deo komentara: banovanje je skroz legitimno isto kao vasini kontrablogovi

Ono kad je hteo Supermoda da banuje?

to sam probao i ja
ne moze
ne mozes ni da banujes nekog ko nema nalog
cult cult 15:02 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Ide ka četvorocifrenom broju komentara, ali nemoj nikom da kažeš

izražavam rizonabl daut.
ključni igrač je izbačen iz igre
iz principijelno pravedničkih razloga.
gorstak92 gorstak92 15:07 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

cult
ključni igrač je izbačen iz igre

Nemoj podceniti AO.
On se raspucao sa dvostrukim i trostrukim komentarima što je skroz nova dimenzija postavljanja rekorda na blogu.

AO
a kad smo mi toliko iznervirali spance pa su ovoliko napaljeni protiv nas? za litvance kapiram ali ovi su mi skroz nejasni...

Teodosić im krkno trojku u poslednjoj sekundi, a Gasol se bio mnogo iznervirao
Valjda na poslednjem Svetskom prvenstvu u Turskoj.

Utakmica je bezveze, ali su Litvanke lepe
Biljana 77 Biljana 77 15:11 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

iz principijelno pravedničkih razloga.

Ne, nego zbog insinuacija na okolnosti iz moje privatnosti.

Piše lepo:

Komentar
sa aluzijama na kvazi-okolnosti mog privatnog života duhovito upakovan u Balaševićeve stihove je obrisan. Još jedan sličan ispad i bićeš banovan.


Na pominjanje okolnosti iz ličnog života reagovala sam upozorenjem. Upozorenje nije shvaćeno na pravi način, nego se pokušalo opravdati bedastoćom. Onda ban. Tu je granica.


Ne znam o kakvim pravedničkim razlozima se ovde priča. Mislim da imam svako pravo da reagujem na ono što mislim da ugrožava moju i privatnost moje porodice.
antioksidant antioksidant 15:14 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

raspucao sa dvostrukim i trostrukim komentarima

brise bilja bez potrebe
Biljana 77 Biljana 77 15:15 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

brise bilja bez potrebe

Pa kad ruka krene sama...
antioksidant antioksidant 15:16 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Teodosić im krkno trojku u poslednjoj sekundi, a Gasol se bio mnogo iznervirao
Valjda na poslednjem Svetskom prvenstvu u Turskoj.

pa nije valjda zbog toga?
gorstak92 gorstak92 15:19 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Biljana 77
brise bilja bez potrebe

Pa kad ruka krene sama...

Tako to počinje.
Prvo banuješ mikija, zatim obrišeš par komentara i očas posla dobiješ nadimak (biraj):
a) Krkarica
b) Draga (od Drago)
c) Tzarica Bilja (od one Tzaritze bloga što drži rekord po banovanju)
cult cult 15:20 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Ne znam o kakvim pravedničkim razlozima se ovde priča.


Ne priča se. Ja sam to rekao. (sem ako upotrebljeni bezličan oblik ne treba čitati izmedju redova). Pravednoću, principijelnošću & strogošću odzvanjaju tvoja obraćanja, te ponesen utiskom...


Mislim da imam svako pravo da reagujem na ono što mislim da ugrožava moju i privatnost moje porodice.


Apsolutno. Mada, ni za milisekundu nisam povezao te stihove sa bilo čijom privatnošću i porodicom. Ali, svakako, naravno.
gorstak92 gorstak92 15:21 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

antioksidant
Teodosić im krkno trojku u poslednjoj sekundi, a Gasol se bio mnogo iznervirao
Valjda na poslednjem Svetskom prvenstvu u Turskoj.

pa nije valjda zbog toga?

Ha! Ti pitaš samo zbog broja komentara.

P.S. Sad me pitaj ,,ne, ne, stvarno me interesuje"

Na kraju će Bilja odbanovati mikija i reći ,,eto vam ga na. nosite ga kući"
antioksidant antioksidant 15:22 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Mada, ni za milisekundu nisam povezao te stihove


pa zar jedino ja koji pojma nemam o kojim se stihovima radi ne vidim nista cudno u cinjenici da je nekome miki dopizdeo toliko da ga je (bar privremeno) sklonio da ga ne gleda?
antioksidant antioksidant 15:24 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

gorstak92
antioksidant
Teodosić im krkno trojku u poslednjoj sekundi, a Gasol se bio mnogo iznervirao
Valjda na poslednjem Svetskom prvenstvu u Turskoj.

pa nije valjda zbog toga?

Ha! Ti pitaš samo zbog broja komentara.

P.S. Sad me pitaj ,,ne, ne, stvarno me interesuje"

ja sam ozbiljan

to je bio samo jedan kos (istina, frajerski, sa 8 meteri, onako da ti slomi volju skroz na skroz) ali...
sta su se ovoliko primili?
litvance razumem - njih je sale razvlacio 40 minuta po celoj atini
teo je sve zavrsio u pola sekunde (i bol je manja onda)

(mogao sam ovo u par komentara - nista - ponovicu)
antioksidant antioksidant 15:25 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

gorstak92
antioksidant
Teodosić im krkno trojku u poslednjoj sekundi, a Gasol se bio mnogo iznervirao
Valjda na poslednjem Svetskom prvenstvu u Turskoj.

pa nije valjda zbog toga?

Ha! Ti pitaš samo zbog broja komentara.

P.S. Sad me pitaj ,,ne, ne, stvarno me interesuje"

ja sam ozbiljan

to je bio samo jedan kos (istina, frajerski, sa 8 meteri, onako da ti slomi volju skroz na skroz) ali...
sta su se ovoliko primili?
litvance razumem - njih je sale razvlacio 40 minuta po celoj atini
teo je sve zavrsio u pola sekunde (i bol je manja onda)

(mogao sam ovo u par komentara - nista - ponovicu)
Biljana 77 Biljana 77 15:25 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

očas posla dobiješ nadimak

Hvala na poređenjima, šta da ti kažem. Kapiram da si se nanervirao oko tekme, ali ako možemo da okončamo ovu tiradu oko banovanja. Neću se predomisliti, tako da... čemu? Da mi se pokaže kako više nisam korektna blogerka?
cult cult 15:25 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

c) Tzarica Bilja (od one Tzaritze bloga što drži rekord po banovanju)

uh, evo mogu da zamislim Šjentijev osmeh kad iščita ovo.
gorstak92 gorstak92 15:27 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Biljana 77
očas posla dobiješ nadimak

Hvala na poređenjima, šta da ti kažem. Kapiram da si se nanervirao oko tekme, ali ako možemo da okončamo ovu tiradu oko banovanja. Neću se predomisliti, tako da... čemu? Da mi se pokaže kako više nisam korektna blogerka?

Ok.
Ne da ti se pokaže ili dokaže.
Nemam ja iluzija da mogu ikoga na blogu promeniti.

A sad nemam ni vremena.
Pišemo se...
Biljana 77 Biljana 77 15:31 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Mislim da je nekorektno da disktujemo o nekome ko nema mogućnost da ostavi komentar. I ne razumem uopšte čemu tolika drama? Mogla sam da prećutim da je banovan kao što većina radi i šta onda? Onda bih bila korektnija?
krkar krkar 16:48 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

a) Krkarica


Banovao sam na doživotno nekoliko agresivnih idiota. Neke čak i pre nego što su išta banljivo napisali, zato što znam da su idioti. Najmanje još jednog čekam da na mom blogu postavi prvi komentar koji nikom drugom zamerio ne bih pa da mu udarim doživotni.

Jednostavno - kao što se ni u privatnom životu ne družim i ne raspravljam sa svakom šušom, tako nemam nameru ni na svom blogu.

Nadam se da je savršeno jednostavno ali ako treba spreman sam da crtam (samo da upozorim, potpuno sam netalentovan).


antioksidant antioksidant 16:59 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

potpuno sam netalentovan


ima manu!
blogovatelj blogovatelj 20:05 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Najmanje još jednog čekam da na mom blogu postavi prvi komentar koji nikom drugom zamerio ne bih pa da mu udarim doživotni.


Banuj ti to odmah, preventivno.
Tako bi ga pobedio sa vecom gol razlikom.
A da nisam to ja?
maksa83 maksa83 22:45 09.09.2011

Re: A kad će da krenu

Meni je banovanje ne kao čvrga/opomena već više kao šamar blogeru.

To, kao i sve ostalo - zavisi od konteksta.

Mene je bloger Nebojša Krstić banovao 2 puta u poslednjih 72 sata da bi mi pobrisao 10-ak komentara, i to uopšte ne doživljavam kao šamar već kao neko (da prostiš) šašoljenje...
bocvena bocvena 07:37 10.09.2011

Re: A kad će da krenu

i to uopšte ne doživljavam kao šamar već kao neko (da prostiš) šašoljenje...

Iju, Maksu ne šašolji samo žena nego i Krstić!
maksa83 maksa83 21:07 10.09.2011

Re: A kad će da krenu

Iju, Maksu ne šašolji samo žena nego i Krstić!

Nije isto. Žena to radi iz navike, Krstić iz čiste ljubavi.
gorstak92 gorstak92 13:23 12.09.2011

Re: A kad će da krenu

Mene je bloger Nebojša Krstić banovao 2 puta u poslednjih 72 sata da bi mi pobrisao 10-ak komentara, i to uopšte ne doživljavam kao šamar već kao neko (da prostiš) šašoljenje..

Zovi to kako hoćeš sigurno ti nije prijalo, a ne bi ni pisao o tome da misliš da je OK.
Mene je Drago skoro banovao (pošteno na 1 dan) zato što sam rekao da mi je Prasa najbolji Post ikada.
I bilo mi malkice krivo.
Jako sličan i neprijatan osećaj sam imao kao i ti kad te Krle šašolji
Ono što zabrinjava jeste da ste vi već ponavljali tu radnju.

Krkar
Nadam se da je savršeno jednostavno ali ako treba spreman sam da crtam (samo da upozorim, potpuno sam netalentovan).

Ja se nadam da je savršeno jasno zašto sam stavio smile kod nadimka Krkarica.
Beskrajno se dobro zabavljam na tvojim Postovima, što me ne oslobađa od banovanja
Ako se već banuje treba reci idiotu da je idiot, a bobu bob (rock).

Domaćica na blog
Pitanje: Onda bih bila korektnija?
Princip: Zato što se u principu malo opterećujem mišljenjem koje ljudi imaju o meni.
U principu, malo bi te opterećivao odgovor jer je mišljenje.

Zoja444
mislim, po pravilniku, da je sasvim legitimno da takve vase komentare prijavim moderaciji, sto cu ubuduce i ciniti.

Auuu...
Još ako je dežurna moderatorka05 svi će izginemo.

Jednom sam, greškom, sam sebe prijavio umesto da izmenim i M05 odmah obrisala komentar.
Najbrža gumica blogaB92!
Biljana 77 Biljana 77 14:43 12.09.2011

Re: A kad će da krenu

U principu, malo bi te opterećivao odgovor jer je mišljenje

Potpuno si u pravu. Ne zanima me nimalo. Ne mogu ni ja baš da se pohvalim nekim umešnošću u crtanju; živo mi se hebe za principe iz kojih banuje bilo ko drugi; ali mislim da sam dala sasvim jasno objašnjenje za banovanje (mada ni sama ne znam kome se i zašto pravdam):

Komentar
sa aluzijama na kvazi-okolnosti mog privatnog života duhovito upakovan u Balaševićeve stihove je obrisan. Još jedan sličan ispad i bićeš banovan.



Na pominjanje okolnosti iz ličnog života reagovala sam upozorenjem. Upozorenje nije shvaćeno na pravi način, nego se pokušalo opravdati bedastoćom. Onda ban. Tu je granica.
gorstak92 gorstak92 14:52 12.09.2011

Re: A kad će da krenu

biljana77
mada ni sama ne znam kome se i zašto pravdam

Pusti pravdanje - nema koristi, a i nema kome.

Nego, kad neće niko da ispriča vic ajd ja da nastavim sa onim.
Dakle, išla dva gorštaka gorom i naiđu na trećeg.
Treći: Moj pas nema nos.
Dvojica (zaprepašćeno): kako sad miriše??
Treći: Odvratno!

To ti je iz Monti Pajtona - smrtonosni vic.

Lično, meni se mnogo više dopada onaj o dva kikirikija koji su prelazili ulicu, a jedan bio napadnut. Kikiriki.
nemanja.glisic nemanja.glisic 16:06 09.09.2011

tabu

Sjajan blog! Lično, mnogo se busamo u našu " moralnost", a od toga smo iz dana u dan svesni da je najobičnija glupost. Surove, reči, ali smo svi svesni da je u stvarnosti, mnogo #tabu# nametnutih tema.
zilikaka zilikaka 21:17 09.09.2011

Aman ljudi!

Neko vreme nisam pratila dešavanje, a sad gledam šta napraviste od ovako dobre teme.
Pa vama čovek oklagiju da da, vi biste je pokvarili

mlekac mlekac 01:14 10.09.2011

Re: Aman ljudi!

zilikaka
Neko vreme nisam pratila dešavanje, a sad gledam šta napraviste od ovako dobre teme.
Pa vama čovek oklagiju da da, vi biste je pokvarili



Zavisi od tipa oklagije! Neke se bas lako kvare, al necemo sad u detalje...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:30 10.09.2011

Re: Aman ljudi!

mlekac
zilikaka
Neko vreme nisam pratila dešavanje, a sad gledam šta napraviste od ovako dobre teme.
Pa vama čovek oklagiju da da, vi biste je pokvarili



Zavisi od tipa oklagije! Neke se bas lako kvare, al necemo sad u detalje...


da, da.
meni jednu žena pokvarila o glavu, pa me odmah oterala na pijacu po kvalitetniju
kleinemutter kleinemutter 22:02 09.09.2011

e,pa

Puno toga u jednom tekstu, a moglo je da ih bude tri...koliko toga ima nerečenog o ovim temama. Lepo je što si sve ovo napisala!

Seks u trudnoći....uglavnom većina laže da ga ne praktikuje.

Majčinstvo jedna od najtežih obaveza , koje ima žena. Uopšte ga ne preporučujem.....jer ...preteško je! Ima tu beskrajno mnogo uživanja , ali i beskrajno mnogo i muke.
Očigledno da nije za svakoga.Nikako za ekscentrične ljude , samožive, matore, i sebi posvećene.

A traženje bebisiterke...to je ravno paklu.

Ćutanje u braku....svakodnevnica povremeno kod svih. Samo nekima je važno da pred drugima glumataju, kako toga nema, a bogami, jako često ima.

Ja, u šali kažem..brak-mrak!Moj muž se uvek od srca nasmeje.

antioksidant antioksidant 22:08 09.09.2011

Re: e,pa

A traženje bebisiterke...to je ravno paklu.

zato ljudi - cuvajte svoje roditelje! trebace vam
maca22 maca22 22:34 09.09.2011

Re: e,pa

Kleinemutter, mozes da napises nesto vise o tome problemu za nalazenje pomoci oko cuvanje dece?
Biljana 77 Biljana 77 10:24 10.09.2011

Re: e,pa

A traženje bebisiterke...to je ravno paklu.

Pisao je Spira o tome.
niccolo niccolo 11:18 10.09.2011

Re: e,pa

Pisao je Spira o tome

Sad si me podsetila da sto godina nisam video da Maksa kači sliku one njegove na blog

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana