Društvo| Muzika

Himne

mikele9 RSS / 11.09.2011. u 19:57

amn217-600.jpg
 

Da li sam ja merodavan da dajem ocenu, odnosno ocenjujem kakva je koja i čija himna? Smatram da sam merodavan u smislu da o svakoj stvari u životu i bezmernom Kosmosu za koju znam, imam svoje sopstveno i lično mišljenje i stav. Zašto onda ne bih merodavno mogao izneti i svoje stavove glede himni?

Himna (grč. Εθνικός ύμνος - pesma, hvalospev) je reprezentativna pesma, najčešće države, koja se peva ili svira u za to određenim i propisanim prilikama. Himna je najstarija pesnička vrsta i sreće se već kod Egipćana, Asiraca i Vavilonaca. U Grčkoj je do VI veka p.n.e. svaka pesma nazivana himnom a kasnije su himnom nazivane one pesme koje su bile posvećene bogovima. U vreme Rimskog Carstva, himnama je veličan kult careva.

U srednjem veku himne su bile crkvene pesme a u Renesansi se himnama opisuju lepote prirode. Kasnije, sa stvaranjem prvih nacija, nastaju nacionalne i rodoljubive himne a pojavom društvenih klasa i borbene. Najpoznatije himne tog tipa su Marseljeza i Internacionala. U XIX veku se u svim državama uvode državne himne kao himne vladarima, monarsima.

Himna kao i zastava, grb i još neke, određenoj naciji važne stvari, trebalo bi da iskazuju njen identitet i različitost, samosvojnost od ostalih zemalja, država, naroda.... To se i čini/radi, ponekad uspešno, nekad osrednje a često veoma loše. Posle svojevremene dekolonizacije i oslobađanja od vekovnih zavojevača, mnoge afričke i azijske zemlje su u jednom trenutku napravile čitavu papazjaniju od sličnih zastava, na brzinu sklepanih himni, o grbovima da i ne govorim. Ista stvar se dogodila i raspadom SSSR, a ni nas nije, mislim na države koje su nastale posle raspada SFRJ, mimoišla slična situacija. Istina je da je Hrvatska zadržala svoju himnu Lijepa naša..., ali Srbi kao narod najstariji, svojoj republici su vratili himnu Bože pravde. Stihove himne je napisao Jovan Đorđević osnivač Srpskog narodnog pozorišta a muziku slovenački kompozitor i dirigent Davorin Jenko. Pesma je namenski bila pisana za pozorišni komad Markova sablja koji je imao premijeru 1872 godine u čast punoletstva Kneza Milana Obrenovića. Ubrzo je postala himna Kneževine Srbije a od 1882 godine, Kraljevine Srbije. Jenko je komponovao i svečanu pesmu Naprej zastava slave koja je kasnije postala himna Slovenije. Wikipedija je pokušala (nije mi jasno zašto i zbog čega...ili jeste, nije to ni prvi ni poslednji put da se Istorija prekraja, neko unosi pogrešne podatke) da me zavara da je državna himna Slovenije od 1945. do 1991. godine bila himna Hej, Sloveni  ali na slovenačkom! Kako god, Slovenci danas imaju novosmišljenu himnu nastalu od Zdravljice, poznate poeme France Prešerna napisane 1844 godine. Na besedilo Prešernove Zdravljice, Stanko Premrl je 1905 godine napisal zborovsko skladbo. Od 27. Septembra 1989 godine, njena sedma strofa je postala slovenačka državna himna.

Hrvatsku himnu Lijepa naša domovino kao što je opće poznato, na stihove Antona Mihanovića, komponovao je Josif Runjanin, Srbin rođen u Vinkovcima a poreklom iz Loznice. Runjanin je poznat i po delu: Rado Srbin ide u vojnike. Kasnija istraživanja nalaze da je Lijepa naša domovino vrlo slobodna prerada dueta iz trećeg čina Donicetijeve opere Lučija od Lamermura.

Zbenavljen sam činjenicom da najzagriženijim Srbendama i Hrvatinama, Obrazima, Domoljubima, Ćetnicima i Ujacima, nije ni na kraj pameti da se obruše na himne koje su pisali stranci a hrvatsku još i Srbin? Tu već moja merodavnost posustaje!

Nego još nekoliko rečenica o srpskoj himni, po cenu da me popljuju njeni ljubitelji. Moja merodavna ocena je da je srpska himna i tekstualno i melodijski, jedna od nadosadnijih muzičkih tvorevina. Em je predugačka, em toliko kukumavčenja, naricanja, lelekanja ni sam dragi Bog ne može, (niti je mogao!) da podnese! A melodija je tipa uspavanke. Posle druge strofe ne spavaju samo plaćeni ili raznim povodima, angažovani pevači/pevačice, horovi... Kad je pred neku međudržavnu utakmicu, sviraju, imam utisak da duže traje nego što će trajati jedno poluvreme. Ne, nisam ja za to da se vrati Hej Sloveni, ni to nije bila naša himna ali mogla se među već postojećim svečanim pesmama naći odgovarajuća, brža, poletnija, emocije izazivajuća. Mogla se i komponovati nova.

Himna neovisne, samostalne i nevjerovatno slobodne države Crne Gore je, ubeđen sam, delo viđenog crnogorskog pjesnika i Dukljanskog Akademika Jevrema Brkovića! Podržan od Mila i njegove stranke, latio se Jevrem divita i ‘artije i bez velikog napora prepisao pjesmu Oj svijetla majska zoro u prepevu Sekule Drljevića iz 1944 godine. Sekula Drljević je inače bio drugar i prijatelj Poglavnika NDH Ante Pavelića i iz originalne verzije pesme je, shodno svom ustaškom opredelenju, izbacio sve što je moglo makar da asocira na srpstvo, kao na primer delove koje smo, dobro se sećam, pevali u vreme mog gimnazovanja:

Na Lovćenu Njegoš spava
najmudrija Srpska glava

Lovćen kite Petrovići
A Kosovo Obilići

Lovcen kiti grob Njegoša
a Kosovo grob Miloša.

U tz izabranoj crnogorskoj (čitaj važećoj) himni takođe su izbačeni ovi stihovi a ubačeni:

Lovcen nam je oltar sveti,
Vazda smo mu vjerni bili,
U njega smo vjerovali
I njime se ponosili.

Dok lovcenskoj nasoj misli
Nasa sloga daje krila,
Bit ce gorda, bit ce slavna
Domovina nasa mila.

Da ne grešim dušu čak je i Sekuli Drljeviću brisan deo:

''Otkada je Badnje Vece
Nasu vjeru ocistilo,
Medju nama, seljacima,
Nevjernika nije bilo.''

Što je potpuno u saglasju s politikom  koju Milo godinama uspešno sprovodi, udaljavanje od braće i tesna povezanost s Albancima i Bošnjacima, nekad nevjernicima a sada glasačkim telom.

Ako izostavimo tekstove, meni se melodijski sviđaju recimo Britanska himna, Američka, Nemačka, Italijanska, Francuska i sa tekstom, Ruska bez teksta, Indijska, Brazilska, Kubanska, Japanska....a sviđa mi se i melodija Internacionale bez ikakvih ideoloških primisli. Postoji još mnogo himni čije mi se melodije dopadaju a čiji tekstovi su u najmanju ruku nekompatibilni sa melodijom. Znam da nije lako komponovati na zadat tekst ili po melodiji skrojiti pristojan tekst a čemu onda školovanje na Muzičkim Akademijama, smer kompozicija? Ne, grešim, himnu određuju političke stranke, kakvi kompozitori i tekstopisci, oni su lanjski sneg.

Ako ste srpskog roda, ne brinite, hraniće vas Bog.



Komentari (108)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

fantomatsicna fantomatsicna 20:11 11.09.2011

Kakva drzava


Takva himna
Pade mi na pamet dok sam citala tekst :Vidi Hej Sloveni joste zivi
mikele9 mikele9 21:06 11.09.2011

Re: Kakva drzava

Takva himna
Pade mi na pamet dok sam citala tekst :Vidi Hej Sloveni joste zivi

Jošte živi ako je na ovim prostorima uopšte ostalo Slovena
aleksanadar aleksanadar 21:50 11.09.2011

Re: Kakva drzava

Hej Sloveni joste zivi


Имао сам друга коме је ова реч "јоште" (= још) била права мистерија. Није схватао, сиромах, значење почетних стихова: "хеј, Словени, још живи дух ваших дедова" (тј. ваших предака)

Он је мислио да први стих химне гласи:

Хеј Словени, још сте живи!

Међутим, када размислим, овако би било адекватније...
(Понор пакла од клисурина учини развалине.)
mikele9 mikele9 22:09 11.09.2011

Re: Kakva drzava

Имао сам друга коме је ова реч "јоште" (= још) била права мистерија. Није схватао, сиромах, значење почетних стихова: "хеј, Словени, још живи дух ваших дедова" (тј. ваших предака)

Он је мислио да први стих химне гласи:

Хеј Словени, још сте живи!

Међутим, када размислим, овако би било адекватније...
(Понор пакла од клисурина учини развалине.)

E moj dragi prijatelju, šta nam sve učini ponor pakla, razvali nas do kraja, do poslednjeg kapilarčića i bronhiolice
aleksanadar aleksanadar 22:15 11.09.2011

Re: Kakva drzava

šta nam sve učini ponor pakla, razvali nas do kraja...


Наравоученије:

Не доливај уље на ватру грома - упалићеш фитиљ балканског бурета барута!
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:53 11.09.2011

Re: Kakva drzava

mikele9
Имао сам друга коме је ова реч "јоште" (= још) била права мистерија. Није схватао, сиромах, значење почетних стихова: "хеј, Словени, још живи дух ваших дедова" (тј. ваших предака)

Он је мислио да први стих химне гласи:

Хеј Словени, још сте живи!

Међутим, када размислим, овако би било адекватније...
(Понор пакла од клисурина учини развалине.)

E moj dragi prijatelju, šta nam sve učini ponor pakla, razvali nas do kraja, do poslednjeg kapilarčića i bronhiolice

Nisu hteli da slušaju pesmu pa su onda slušali oluju, oluje i doživeli provalije.
bluestar bluestar 12:26 12.09.2011

Re: Kakva drzava

Milan Karagaća
Nisu hteli da slušaju pesmu pa su onda slušali oluju, oluje i doživeli provalije.



ha,ha, karagaca, ovo je bilo jako nisko. pre svega prema tvojim bivsim kolegama iz jna, koji nisu imali tu srecu da devedesete docekaju u sigurnosti beogradskog vojnog stana... pa i prema zemljacima ti, iz bosanske krajine.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:30 12.09.2011

Re: Kakva drzava

bluestar
Milan Karagaća
Nisu hteli da slušaju pesmu pa su onda slušali oluju, oluje i doživeli provalije.



ha,ha, karagaca, ovo je bilo jako nisko. pre svega prema tvojim bivsim kolegama iz jna, koji nisu imali tu srecu da devedesete docekaju u sigurnosti beogradskog vojnog stana... pa i prema zemljacima ti, iz bosanske krajine.

Jok bre svima je super, ti i takvi kao ti ste ih sve spasli i ostvarili su svoje nebeske ciljeve.I baš ste odbranili Krajine.
Ipak, izgleda su i najebali slušajućii takve kao što si ti.
Kakve veze ima stan sa temom i ovim što bulazniš, a pojma nemaš koliko ih je bez stana.Ili ćeš možda reći da su za sve krivi radnici IMT i drugih preduzeća koji su dobili stanove, ili pripadnici MUP-a, prosvete i dr. Ili ti baš smeta što su ljudi koji rade u vojsci dobijali stanove pod istim uslovima kao i ostali zaposleni. Ili možda misliš da ljudi ne treba da žive u stanu ili kući vec pod šatorima, u zemunicama ili na drvetu.
A kad smo kod Bosanske Krajine, reci ti nama ko je naredio da se ona napusti, da li ta glupa JNA ili neki mnogo malo-umniji od njih koji su i tada kao ti sada govorili da su upravo oni a ne JNA garant "konačnog oslobođenja srpskog naroda". I oslobodiše ga bogami, prvo velikim delom od zdrave pameti a onda i imovine i zavičaja, a sve pod izgovorom upravo oslobođenja Srba.
A to da je tebi žalije moje Bosanske Krajine nego meni , naravno niko zdrave pameti ti ne veruje i lako će prozreti kakav si čovek.
bluestar bluestar 15:04 12.09.2011

Re: Kakva drzava

slusao bi i ti oluju da si se zadesio u splitu, karlovcu, zadru ili zagrebu. izbacili bi te kao kofer iz vojnog stana, kao i na hiljade drugih nesrecnika, koji su ostali bez svega. lako je i licemerno pametovati iz beograda.
fedor18 fedor18 20:11 11.09.2011

Meni

je omiljena himna Mauritanije...Kakav expresionizam
abrasax abrasax 20:56 11.09.2011

Re: Meni

je omiljena himna Mauritanije...


Lep izbor :)

Znam da nije lako komponovati na zadat tekst ili po melodiji skrojiti pristojan tekst a čemu onda školovanje na Muzičkim Akademijama, smer kompozicija? Ne, grešim, himnu određuju političke stranke, kakvi kompozitori i tekstopisci, oni su lanjski sneg.

Zamišljam konkurs za himnu na koji se sa svih mogućih i nemogućih strana javljaju neobuzdani kreativci u saučesništvu sa tradicijom. Zvao bi se: "Kako pripitomiti harmonije".
mikele9 mikele9 21:11 11.09.2011

Re: Meni

Zamišljam konkurs za himnu na koji se sa svih mogućih i nemogućih strana javljaju neobuzdani kreativci u saučesništvu sa tradicijom. Zvao bi se: "Kako pripitomiti harmonije".

Koliko me sećanje ne vara, bilo je svojevremeno govora o raspisivanju konkursa za novu himnu ali se sve završilo sa Bože pravde. A u pravu si a propos neobuzdanih kreativaca tradicionalne provenijencije
mikele9 mikele9 21:13 11.09.2011

Re: Meni

je omiljena himna Mauritanije...Kakav expresionizam

Evo postala je i meni
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:31 11.09.2011

Re: Meni

Nego još nekoliko rečenica o srpskoj himni, po cenu da me popljuju njeni ljubitelji. Moja merodavna ocena je da je srpska himna i tekstualno i melodijski, jedna od nadosadnijih muzičkih tvorevina. Em je predugačka, em toliko kukumavčenja, naricanja, lelekanja ni sam dragi Bog ne može, (niti je mogao!) da podnese! A melodija je tipa uspavanke. Posle druge strofe ne spavaju samo plaćeni ili raznim povodima, angažovani pevači/pevačice, horovi... Kad je pred neku međudržavnu utakmicu, sviraju, imam utisak da duže traje nego što će trajati jedno poluvreme. Ne, nisam ja za to da se vrati Hej Sloveni, ni to nije bila naša himna ali mogla se među već postojećim svečanim pesmama naći odgovarajuća, brža, poletnija, emocije izazivajuća. Mogla se i komponovati nova.

100% se slažem.Nema u njoj ništa svečano, poletno, nadahnuto, više liči na neku crkvenu molitvu. "Marš na Drinu" bi, po meni, bilo prikladnije, kada smo se več sa toliko žara odrekli slovenstva , a govorimo o braći Rusima i bratskom slovenskom poreklu.
mikele9 mikele9 22:48 11.09.2011

Re: Meni

100% se slažem.Nema u njoj ništa svečano, poletno, nadahnuto, više liči na neku crkvenu molitvu. "Marš na Drinu" bi, po meni, bilo prikladnije, kada smo se več sa toliko žara odrekli slovenstva , a govorimo o braći Rusima i bratskom slovenskom poreklu.

Juče sam po običaju bio kod majke i zajedno s njom gledao smotru novih oficira ispred Skupštine. U jednom trenutku se začuo Marš na Drinu i baš sam pomislio: Koliko bi ta pesma bila bolja kao himna od postojeće!
abrasax abrasax 23:45 11.09.2011

Re: Meni

mikele9
Zamišljam konkurs za himnu na koji se sa svih mogućih i nemogućih strana javljaju neobuzdani kreativci u saučesništvu sa tradicijom. Zvao bi se: "Kako pripitomiti harmonije".

Koliko me sećanje ne vara, bilo je svojevremeno govora o raspisivanju konkursa za novu himnu ali se sve završilo sa Bože pravde. A u pravu si a propos neobuzdanih kreativaca tradicionalne provenijencije


Atomski mrav Atomski mrav 09:06 12.09.2011

Re: Meni

U jednom trenutku se začuo Marš na Drinu i baš sam pomislio: Koliko bi ta pesma bila bolja kao himna od postojeće!


Mani se marširanja na Drinu... i ovako nam se Jelko Kacin ne skida sa grbače...
gorran2 gorran2 10:51 12.09.2011

Re: Meni

mikele9 mikele9 13:42 12.09.2011

Re: Meni

Mani se marširanja na Drinu... i ovako nam se Jelko Kacin ne skida sa grbače...

Ja to onako...više mi se sviđa nego važeća himna.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:13 11.09.2011

Moja dražesna

Ovaj tekst kao da je pisala moja dražesna, što govori da imate muzičko obrazovanje vredno poštovanja.
No, himna je takva, meni je ok (izuzev što nema kralja), malo bi melodija mogla da se unapredi... Sve, sve, zaista ima prečih stvari.
mikele9 mikele9 21:15 11.09.2011

Re: Moja dražesna

Ovaj tekst kao da je pisala moja dražesna, što govori da imate muzičko obrazovanje vredno poštovanja.
No, himna je takva, meni je ok (izuzev što nema kralja), malo bi melodija mogla da se unapredi... Sve, sve, zaista ima prečih stvari.

Pozdrav dražesnoj
Danas prečih stvari, sutra prečih stvari, prekosutra...a kad ćemo jesti?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:22 11.09.2011

Re: Moja dražesna

Danas prečih stvari, sutra prečih stvari, prekosutra...a kad ćemo jesti?

Схватам ја да је ово сада мало скретање са теме, али, ако је за веровати истраживањима, у последњих 15 година грађане Србије превасходно муче следеће ствари:
1. Корупција,
2. Незапосленост,
3. Сиромаштво.
Можда је на неки начин химна у спрези са свим тим, али ако би је супроставили овим темама, сумњам да би однела превагу.
mikele9 mikele9 21:29 11.09.2011

Re: Moja dražesna

Схватам ја да је ово сада мало скретање са теме, али, ако је за веровати истраживањима, у последњих 15 година грађане Србије превасходно муче следеће ствари:
1. Корупција,
2. Незапосленост,
3. Сиромаштво.
Можда је на неки начин химна у спрези са свим тим, али ако би је супроставили овим темама, сумњам да би однела превагу
Pod brojem 3. Siromaštvo. Zato i upitah: A kad ćemo jesti?
Nema direktne sprege sa himnom ali ima sa državom čija je himna.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:36 11.09.2011

Re: Moja dražesna

Pod brojem 3. Siromaštvo. Zato i upitah: A kad ćemo jesti?


Сиромаштво се да превазићи радом. Но да би човек радио, ваља се запослити, или отворити фирму која има шансу да преживи а не да је само опљачкају. Те, тако дођемо до корупције, и то оне политичке, која тако лепо животари у Скупштини, тачније у партијама.
Боље је немати закон, него имати лош, непримењив, или селективан у примени.
margos margos 20:45 11.09.2011

Bogme,

ja danas zastadoh na sred ulice kad sam iz obližnjeg kafića čula ''Bože pravde'' pred početak utakmice. Volim kad ih čujem na sportskim manifestacijama jer predstavljaju onu vrstu bitaka koje lakše razumem od onih s oružjima. I ćutim dok svira - ma čija bila.
mikele9 mikele9 21:18 11.09.2011

Re: Bogme,

I ćutim dok svira - ma čija bila.

I ja! Poštujem svačija osećanja
docsumann docsumann 20:46 11.09.2011

dimne himne

i države od pepela
gorran2 gorran2 21:02 11.09.2011

Re: dimne himne

mikele9 mikele9 21:20 11.09.2011

Re: dimne himne

i države od pepela

Mnoge kao naša npr i od gorih i smrdljivijih materijala
docsumann docsumann 21:21 11.09.2011

Re: dimne himne

hah, Burzum



iliti Varg Vikeners, kultna figura norveškog black metala, osuđivan zbog paljenja crkava i ubistva Euronymous-a suosnivača Mayhem-a.

u zatvoru se odrekao gitare koao crnačkog instrumenta, te je prešao na strogo elektronske muzičke forme

on bi svakako imao šta reći na ovu temu

mikele9 mikele9 21:24 11.09.2011

Re: dimne himne

Hvala ti Gorane što mi prosledi Burzum-War, leglo mi samo tako
mikele9 mikele9 22:53 11.09.2011

Re: dimne himne

iliti Varg Vikeners, kultna figura norveškog black metala, osuđivan zbog paljenja crkava i ubistva Euronymous-a suosnivača Mayhem-a.

u zatvoru se odrekao gitare koao crnačkog instrumenta, te je prešao na strogo elektronske muzičke forme

Nisam znao ovo Doc ali mi se istinski dopalo urlanje, valjda mi je na vrh glave ove sveokružujuće splavovskopinkovske kuknjave
gorran2 gorran2 10:54 12.09.2011

Re: dimne himne

docsumann
hah, Burzum
iliti Varg Vikeners, kultna figura norveškog black metala, osuđivan zbog paljenja crkava i ubistva Euronymous-a suosnivača Mayhem-a.

u zatvoru se odrekao gitare koao crnačkog instrumenta, te je prešao na strogo elektronske muzičke forme

on bi svakako imao šta reći na ovu temu

Fakat gadna njuška.

Inače, čudno je to s pesmama. Ova je na primer o planinskom cvetu i o lepoj devojci.

docsumann docsumann 16:37 12.09.2011

Re: dimne himne

Nisam znao ovo Doc ali mi se istinski dopalo urlanje, valjda mi je na vrh glave ove sveokružujuće splavovskopinkovske kuknjave


i meni se dopada, mikele ... eto, ko olakšavajuću okolnost , bar što se muzike tiče, mu možemo uzeti u obzir to što je bio više okrenut paganizmu i svjetu fantazija za razliku od njegovih kolega koji su uglavnom bili okorjeli satanisti
mikele9 mikele9 23:29 12.09.2011

Re: dimne himne

imeni se dopada, mikele ... eto, ko olakšavajuću okolnost , bar što se muzike tiče, mu možemo uzeti u obzir to što je bio više okrenut paganizmu i svjetu fantazija za razliku od njegovih kolega koji su uglavnom bili okorjeli satanisti

A tek nacisti pa još u Rusiji, video prošle godine na nekom blogu. Da bog sačuva
mirelarado mirelarado 21:08 11.09.2011

Без текста :)

Ако ти се допада музика, нека буде само музика:

abrasax abrasax 21:14 11.09.2011

Re: Без текста :)

mirelarado
Ако ти се допада музика, нека буде само музика:



Može linkić?
mikele9 mikele9 21:34 11.09.2011

Re: Без текста :)

Ако ти се допада музика, нека буде само музика:

Hvala Mirela, uživao
margos margos 22:23 11.09.2011

Re: Без текста :)

Kao mala, mislila sam da je ovo italijanska himna:



i jako sam je volela. :)
mirelarado mirelarado 22:30 11.09.2011

Re: Без текста :)

margos
Kao mala, mislila sam da je ovo italijanska himna:



i jako sam je volela. :)


Лепа је. :)

А Италија је остала препознатљива по овој:



mikele9 mikele9 22:42 11.09.2011

Re: Без текста :)

Kao mala, mislila sam da je ovo italijanska himna:
i jako sam je volela. :)

I ništa joj ne bi falilo, Beniamino Gigli je pevao da ti suze pođu na oči
mikele9 mikele9 23:00 11.09.2011

Re: Без текста :)

А Италија је остала препознатљива по овој:

Sećam se davnih vremena kad sam kao klinac išao ulicama Novog Sada i na glas pevao: Volare
gedza.73 gedza.73 21:22 11.09.2011

Tandrčak, tandrčak vreteno

Nego još nekoliko rečenica o srpskoj himni,

mogla se među već postojećim svečanim pesmama naći odgovarajuća, brža, poletnija, emocije izazivajuća

Žikino kolo je odličan izbor.
mikele9 mikele9 21:41 11.09.2011

Re: Tandrčak, tandrčak vreteno

Žikino kolo je odličan izbor.

Ti se gedzo.73 zezaš ali ona u naslovu bi zaista mogla da se vrlo malo doradi i da bude vesela i poletna himna, sa primesama tradicije (vreteno)
zoja444 zoja444 21:49 11.09.2011

Re: Tandrčak, tandrčak vreteno

evo jedne vesele pesme, steta sto je nisu uzeli u obzir.

mikele9 mikele9 22:14 11.09.2011

Re: Tandrčak, tandrčak vreteno

evo jedne vesele pesme, steta sto je nisu uzeli u obzir

Suviše ih je podsećala (Oj Srbijo mila mati...) na Lijepa naša...
zilikaka zilikaka 07:46 12.09.2011

Re: Tandrčak, tandrčak vreteno

Sigurno bi Bili i još neki umeli bolje da objasne, al evo upustiću se ja u avanturu.
Marš na Drinu je, jelte, kako mu već ime kaže, po svojoj formi marš odnosno koračnica.
Mislim da nije uobičajeno da se takva forma stavlja za himnu.
Osim toga, malo je nezgodan onaj srednji, živahni deo.

Već smo jednom o ovome pričali, al sećam se da je svojevremeno Kosta Babić detaljno objašnjavao zašto ta pesma nije dobro rešenje.
Rekao je da bi hor jednog momenta trebao da počne da cupka u ritmu.
mikele9 mikele9 14:08 12.09.2011

Re: Tandrčak, tandrčak vreteno

Sigurno bi Bili i još neki umeli bolje da objasne, al evo upustiću se ja u avanturu.
Marš na Drinu je, jelte, kako mu već ime kaže, po svojoj formi marš odnosno koračnica.
Mislim da nije uobičajeno da se takva forma stavlja za himnu.
Osim toga, malo je nezgodan onaj srednji, živahni deo.

Već smo jednom o ovome pričali, al sećam se da je svojevremeno Kosta Babić detaljno objašnjavao zašto ta pesma nije dobro rešenje.
Rekao je da bi hor jednog momenta trebao da počne da cupka u ritmu.

Slažem se s tobom ali pre sam i za živahno cupkanje nego za posmrtni marš
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 21:42 11.09.2011

San

Sjajna fotografija. Ono na fotki sam ja.
antioksidant antioksidant 21:49 11.09.2011

Re: San

Ono na fotki sam ja.

skroz dole levo sa sapkom?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:55 11.09.2011

Re: San

antioksidant
Ono na fotki sam ja.

skroz dole levo sa sapkom?

Не, то сам ја.

Краљ је у кругу, јер је сфера симбол монархије.
mikele9 mikele9 22:16 11.09.2011

Re: San

Sjajna fotografija. Ono na fotki sam ja.

Lepo bi bilo ali to je Bertold Breht
aleksanadar aleksanadar 22:25 11.09.2011

Re: San

Ono na fotki sam ja.


Не, то сам ја.


to je Bertold Breht


А ја мислио да је овај:

mikele9 mikele9 22:57 11.09.2011

Re: San

А ја мислио да је овај:

Zelig je garantovano!
validni validni 21:53 11.09.2011

Laibach Volk

I Laibach su razmišljali na temu himni:



Nemačka himna u njihovom izvođenju zvuči ovako:
antioksidant antioksidant 21:55 11.09.2011

himne, prilog razgovoru

mikele9 mikele9 23:02 11.09.2011

Re: himne, prilog razgovoru

AO svaka čast, jedna bolja od druge
Dr M Dr M 22:00 11.09.2011

Himna


Ovo je moja!

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:06 11.09.2011

Re: Himna

Dr M
Ovo je moja!

Моја сусетка повремено пушта гласно Едит, са друге стране, имам суседа који исто то ради, само је класика у питању.
Ни изблиза исти доживљај када човек сам бира песме.
mikele9 mikele9 23:06 11.09.2011

Re: Himna

Ovo je moja!

Odličan ti je izbor Doktore. Edit Piaf (vrapčić) je bila bez premca
mikele9 mikele9 23:11 11.09.2011

Re: Himna

Моја сусетка повремено пушта гласно Едит, са друге стране, имам суседа који исто то ради, само је класика у питању.
Ни изблиза исти доживљај када човек сам бира песме.

Zamoli ih da se sihronizuju, jedan dan Edit, drugi dan klasika
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:14 11.09.2011

Re: Himna

mikele9
Zamoli ih da se sihronizuju, jedan dan Edit, drugi dan klasika


Изгледа да сви држе прозоре широм отворене, па молба није ни неопходна.
loader loader 22:11 11.09.2011

Besproblemno polazište

Smatram da sam merodavan u smislu da o svakoj stvari u životu i bezmernom Kosmosu za koju znam, imam svoje sopstveno i lično mišljenje i stav. Zašto onda ne bih merodavno mogao izneti i svoje stavove glede himni?

Tako je, vala .


mikele9 mikele9 23:09 11.09.2011

Re: Besproblemno polazište

Tako je, vala .

Hvala na razumevanju gos'n loader.
myredneckself myredneckself 23:39 11.09.2011

Sviranje himne, asocijacija


Mik, izvini, ja pomislila da je ovo još jedan post o sportu
Što se tiče naše aktuelne himne, možemo mi i bolje....ali, šta je tu je, moram je poštovati
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:55 12.09.2011

Re: Sviranje himne, asocijacija

Mik, izvini, ja pomislila da je ovo još jedan post o sportu

hehe, i ja!
docsumann docsumann 04:51 12.09.2011

Re: Sviranje himne, asocijacija

Mik, izvini, ja pomislila da je ovo još jedan post o sportu


paa ... jeste i o sportu



Olimpijada u Mexicu 1968, Tommie Smith i John Carlos
babela babela 07:34 12.09.2011

Re: Sviranje himne, asocijacija

docsumann
Mik, izvini, ja pomislila da je ovo još jedan post o sportu


paa ... jeste i o sportu



Olimpijada u Mexicu 1968, Tommie Smith i John Carlos




myredneckself myredneckself 14:10 12.09.2011

Re: Sviranje himne, asocijacija

docsumann
Mik, izvini, ja pomislila da je ovo još jedan post o sportu


paa ... jeste i o sportu



Olimpijada u Mexicu 1968, Tommie Smith i John Carlos

A da, vreme MLK i black power-a


mikele9 mikele9 14:14 12.09.2011

Re: Sviranje himne, asocijacija

myredneckself
Mik, izvini, ja pomislila da je ovo još jedan post o sportu
Što se tiče naše aktuelne himne, možemo mi i bolje....ali, šta je tu je, moram je poštovati

Bojana Maljević
hehe, i ja!

Drage Dušo i Bojana i nije čudo posle onakvog meča
mikele9 mikele9 14:18 12.09.2011

Re: Sviranje himne, asocijacija

paa ... jeste i o sportu
Olimpijada u Mexicu 1968, Tommie Smith i John Carlos

Bravo Majstore, alal vera Doc, kako samo pronađe ovu fotku?
docsumann docsumann 16:54 12.09.2011

Re: Sviranje himne, asocijacija

kako samo pronađe ovu fotku?


urezala mi se u pamćenje još odavno.

gledao sam neki dokumentarac o crnim panterima , gdje se spominjao i ovaj događaj.
pričali su, njih dvojica, kako im poslije uopšte nije bilo svejedno hoće li sačuvati živu glavu.

vrlo opasan gest
inco inco 01:55 12.09.2011

Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

Za pocetak, ko nije gledao poslednju epizodu Top Gear-a savetujem da pogleda OVAJ snippet. Ako bas mora himna, u potpunosti se slazem sa Mejom - tu tu li tu tu - tu tum!

A ovi nasi kad su hteli da uzimaju muziku iz predstave sa arhaicnim tekstom - mogli su da uzmu Vostani Serbie - em melodicnije (well, zavisi od izvedbe), em ne mora tekst da se prepravlja, em se lako vade kratka i duga verzija. U svakom slucaju bolje od ovoga sto imamo sad. Primer sami trazite - na YT-u se dobije sve sam horor-strah-uzas-kraj, sto od videa to od propratnog teksta i komentara, kad se dati song trazi. Najbolju izvedbu iste, bar po meni, cuo sam kad je isla na RTS-u neka serija o Karadjordjevicima, pa during the credits.

Inace, 'bes himnu ako ne moze pristojno da zvuci kad se odsvira na el. gitari - tu USofA himna bije sve (koje sam ja cuo) za tri koplja.
milisav68 milisav68 09:02 12.09.2011

Re: Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

inco

Inace, 'bes himnu ako ne moze pristojno da zvuci kad se odsvira na el. gitari - tu USofA himna bije sve (koje sam ja cuo) za tri koplja.

Misliš?
Atomski mrav Atomski mrav 09:10 12.09.2011

Re: Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

Inace, 'bes himnu ako ne moze pristojno da zvuci kad se odsvira na el. gitari - tu USofA himna bije sve (koje sam ja cuo) za tri koplja.


aleksandarkarisik aleksandarkarisik 11:30 12.09.2011

Re: Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

Inace, 'bes himnu ako ne moze pristojno da zvuci kad se odsvira na el. gitari - tu USofA himna bije sve (koje sam ja cuo) za tri koplja.

Potpuno se slažem. Bože pravde kad se svira na električnoj gitari, do refrena nikome nije jasno o čemu se radi.
mogli su da uzmu Vostani Serbie

E i tu se slažem samo delimično. Autor bloga je lepo primetio da je Bože pravde gubitnička, kao i Hej Sloveni (mada mi ta srcu prirasla-šta ćeš, "nesrećno detinjstvo" - te još ste živi, te od propasti spasi... E, sad, koja će vlast koji deo Vostani Serbie da koristi?

Ti vozdigni tvoju carsku glavu gore,
Da te opet pozna i zemlja i more.
Pokaži Evropi tvoje krasno lice,
Svetlo i veselo, kako vid Danice.

ili

Bosna sestra tvoja na tebe gleda.
I ne želi tebi nikakova vreda
Ko tebe nenavidi, ne boji se boga
Od kojeg tebi ide pomoć mnoga.



inco inco 14:22 12.09.2011

Re: Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

milisav68
Misliš?


1) Mars na Drinu nije himna
2) Ista ima mnogo nezgodan middle section
3) Cak ni verzija gosn Tocka nije ni priblizna Hendriksu kad zacvili Star Spangled Banner

aleksandarkarisik
E, sad, koja će vlast koji deo Vostani Serbie da koristi?


Pa u odnosu na broj prepravki koje su prilepljene na Boze Pravde, sitne izmene sprocut politicko-sekularne korektnosti na Vostani Serbie su skoro pa minimalne. Uostalom, himna ne mora uopste da ima tekst, Vostani Serbie cak i kao instrumental mnogo lepse zvuci (a i dobro bi zvucala na el. gitari )
mikele9 mikele9 14:24 12.09.2011

Re: Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

Inace, 'bes himnu ako ne moze pristojno da zvuci kad se odsvira na el. gitari - tu USofA himna bije sve (koje sam ja cuo) za tri koplja.

Setio sam se filma Stormy Monday (igrali Tomi Li Džons, Sting, Melani Grifit...) kad Poljski džez sastav svira američku himnu. Nezaboravno
mikele9 mikele9 14:28 12.09.2011

Re: Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

Misliš?

Milisave TOČAK je savršen, glasam za njega
mikele9 mikele9 14:32 12.09.2011

Re: Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

E i tu se slažem samo delimično. Autor bloga je lepo primetio da je Bože pravde gubitnička, kao i Hej Sloveni (mada mi ta srcu prirasla-šta ćeš, "nesrećno detinjstvo" - te još ste živi, te od propasti spasi... E, sad, koja će vlast koji deo Vostani Serbie da koristi?

Ti vozdigni tvoju carsku glavu gore,
Da te opet pozna i zemlja i more.
Pokaži Evropi tvoje krasno lice,
Svetlo i veselo, kako vid Danice.

ili

Bosna sestra tvoja na tebe gleda.
I ne želi tebi nikakova vreda
Ko tebe nenavidi, ne boji se boga
Od kojeg tebi ide pomoć mnoga.

Vrlo problematično! Moralo bi mnogo da se izbaci a šta bi ubacili...Bože me sakloni
milisav68 milisav68 16:31 12.09.2011

Re: Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

inco
milisav68
Misliš?


1) Mars na Drinu nije himna
2) Ista ima mnogo nezgodan middle section
3) Cak ni verzija gosn Tocka nije ni priblizna Hendriksu kad zacvili Star Spangled Banner

A smajli služi, da pokaže, da se neko šali.
inco inco 17:01 12.09.2011

Re: Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

milisav68
A smajli služi, da pokaže, da se neko šali.


Mani ti to, iskustvo me naucilo da za ozbiljno uzmem svakoga ko na glavu sajkacu mece, jos ako mu travka medj' zubima viri...
docsumann docsumann 17:06 12.09.2011

Re: Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

meni se dopada ova

milisav68 milisav68 17:27 12.09.2011

Re: Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

inco

Mani ti to, iskustvo me naucilo da za ozbiljno uzmem svakoga ko na glavu sajkacu mece, jos ako mu travka medj' zubima viri...

Ma jok, loše ti iskustvo, slamka medj` zube, znači, da je dotična osoba, popila samo pola vijagre.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 12:13 13.09.2011

Re: Himna - cemu to sluzi, a uz to i ne radi?

a i dobro bi zvucala na el. gitari

što jes-jes
nikola_kovac nikola_kovac 10:36 12.09.2011

Никада ми неће бити јасно....

зашто ово није наша химна?



И то баш у овој верзији. Не нађох не нету пристојно хорско извођењe.

Оваква химна би у исто време била и нежна и моћна и револуционарна и традиционална и још са оним експресивним задржицама - да се распаметиш.

И једна генерализација: то само Срби могу да имају такво богатсво у својој култури и да га одбаце...
mikele9 mikele9 14:35 12.09.2011

Re: Никада ми неће бити јасно....

И једна генерализација: то само Срби могу да имају такво богатсво у својој култури и да га одбаце...

Tu ni referendum ne bi pomogao
seceranac seceranac 13:37 12.09.2011

svega po malo

clanak ti je na mestu a ja imam samo jedan komentar:

Melodija americke himna je u stvari stara alkoholicarska britanska pesma - volis pijanke ? :)

Mislim da Hej Sloveni i tekstom i melodijom zasenjuje sve gore navedene himne

E da, Rim zvanicno nikada nije imao careve - uvek je bio republika kojom su u poslednje vreme vladali diktatori ali nikada monarsi
mikele9 mikele9 14:49 12.09.2011

Re: svega po malo

clanak ti je na mestu a ja imam samo jedan komentar:

Melodija americke himna je u stvari stara alkoholicarska britanska pesma - volis pijanke ? :)

Mislim da Hej Sloveni i tekstom i melodijom zasenjuje sve gore navedene himne

E da, Rim zvanicno nikada nije imao careve - uvek je bio republika kojom su u poslednje vreme vladali diktatori ali nikada monarsi

Bez obzira na alkoholičare i pijanke, dopada mi se melodija.
Hej Sloveni, takođe.
Što se tiče Rimskih Careva...

Imperator Caesar Augustus 27. pne. – 14. prvi rimski car, posvojeni sin Gaja Julija Cezara
Tiberije Tiberius Claudius Nero,
Tiberius Caesar Augustus 14. – 37. posvojeni sin Augusta
Kaligula Gaius Iulius Caesar,
Gaius Caesar Augustus Germanicus 37. – 41. ubijen
Klaudije Tiberius Claudius Nero Germanicus,
Tiberius Claudius Caesar Augustus Germanicus 41. – 54. osvajač Britanije i aneksije vazalske Mauretanije
Neron Lucius Domitius Ahenobarbus,
Nero Claudius Caesar Augustus Germanicus 54. – 68. smatra se prvim progoniteljom kršćana, izvršio samoubojstvo
Car Puno Ime Vrijeme Vladanja
Godina četiri cara [uredi - уреди]Car Puno Ime Vrijeme Vladanja Godina četiri cara
Galba Servius Sulpicius Galba 68. – 69. ubijen
Oton Marcus Salvius Otho 69. izvršio samoubojstvo nakon izgubljene bitke protiv Vitelija
Vitelije Aulus Vitellius 69. ubijen i bačen u Tiber
Car Puno Ime Vrijeme Vladanja

Dinastija Flavijevaca [uredi - уреди]Car Puno Ime Vrijeme Vladanja Dinastija Flavijevaca
Vespazijan Titus Flavius Vespasianus 69. – 79. konsolidirao upravu i financije carstva
Tit Titus Flavius Vespasianus 79. – 81. otvorio Koloseum u Rimu
Domicijan Titus Flavius Domitianus 81. – 96. nije uspio proširiti carstvo u Germaniji
Saturnin Lucius Antonius Saturninus 89. uzurpator u Germaniji, poginuo
Car Puno Ime Vrijeme Vladanja

Pet dobrih careva [uredi - уреди]Car Puno Ime Vrijeme Vladanja Pet dobrih careva, Antonini
Nerva' Marcus Cocceius Nerva 96. – 98. posvojio Trajana,
Trajan Marcus Ulpius Traianus 98. – 117. najveće širenje Rimskog Carstva
Hadrijan Publius Aelius Hadrianus 117. – 138. car putnik, graditelj Hadrijanovog zida u Britaniji
Antonin Pije Titus Aurelius Fulvus Boionius Arrius Antoninus 138. – 161. Carstvo je na vrhuncu tijekom njegove vladavine
Ver Lucius Ceionius Commodus Verus 161. – 169. suvladar Marka Aurelija
Marko Aurelije Marcus Aurelius Antoninus 161. – 180. car filozof. Vrhovni car od 161
Avidije Kasije Gaius Avidius Cassius 175. uzurpator u Siriji i Egiptu, ubijen
Komod Lucius Aurelius Commodus,
Lucius Aelius Aurelius Commodus 180. – 192. sin Marka Aurelija, ubijen
Car Puno Ime Vrijeme Vladanja

Godina pet careva [uredi - уреди]Car Puno Ime Vrijeme Vladanja Godina pet careva
Pertinaks Publius Helvius Pertinax 193. ubijen
Didije Julijan Marcus Didius Severus Iulianus 193. ubijen
Pescenije Niger Gaius Pescennius Niger 193.–194. uzurpator u Siriji, ubijen
Klodije Albin Decimus Clodius Septimius Albinus 195.– 197. uzurpator u Britaniji, poginuo
seceranac seceranac 09:55 13.09.2011

Re: svega po malo


Bez obzira na alkoholičare i pijanke, dopada mi se melodija.
Hej Sloveni, takođe.


pa zato je i dobra jer se pevala iz duse (kod pijanih nema pretvaranja)


Što se tiče Rimskih Careva...

Imperator Caesar Augustus 27. pne. – 14. prvi rimski car, posvojeni sin Gaja Julija Cezara
Tiberije Tiberius Claudius Nero,
Tiberius Caesar Augustus 14. – 37. posvojeni sin Augusta
Kaligula Gaius Iulius Caesar,
Gaius Caesar Augustus Germanicus 37. – 41. ubijen
Klaudije Tiberius Claudius Nero Germanicus,
Tiberius Claudius Caesar Augustus Germanicus 41. – 54. osvajač Britanije i aneksije vazalske Mauretanije
Neron Lucius Domitius Ahenobarbus,
Nero Claudius Caesar Augustus Germanicus 54. – 68. smatra se prvim progoniteljom kršćana, izvršio samoubojstvo
Car Puno Ime Vrijeme Vladanja
Godina četiri cara [uredi - уреди]Car Puno Ime Vrijeme Vladanja Godina četiri cara
Galba Servius Sulpicius Galba 68. – 69. ubijen
Oton Marcus Salvius Otho 69. izvršio samoubojstvo nakon izgubljene bitke protiv Vitelija
Vitelije Aulus Vitellius 69. ubijen i bačen u Tiber
Car Puno Ime Vrijeme Vladanja

Dinastija Flavijevaca [uredi - уреди]Car Puno Ime Vrijeme Vladanja Dinastija Flavijevaca
Vespazijan Titus Flavius Vespasianus 69. – 79. konsolidirao upravu i financije carstva
Tit Titus Flavius Vespasianus 79. – 81. otvorio Koloseum u Rimu
Domicijan Titus Flavius Domitianus 81. – 96. nije uspio proširiti carstvo u Germaniji
Saturnin Lucius Antonius Saturninus 89. uzurpator u Germaniji, poginuo
Car Puno Ime Vrijeme Vladanja

Pet dobrih careva [uredi - уреди]Car Puno Ime Vrijeme Vladanja Pet dobrih careva, Antonini
Nerva' Marcus Cocceius Nerva 96. – 98. posvojio Trajana,
Trajan Marcus Ulpius Traianus 98. – 117. najveće širenje Rimskog Carstva
Hadrijan Publius Aelius Hadrianus 117. – 138. car putnik, graditelj Hadrijanovog zida u Britaniji
Antonin Pije Titus Aurelius Fulvus Boionius Arrius Antoninus 138. – 161. Carstvo je na vrhuncu tijekom njegove vladavine
Ver Lucius Ceionius Commodus Verus 161. – 169. suvladar Marka Aurelija
Marko Aurelije Marcus Aurelius Antoninus 161. – 180. car filozof. Vrhovni car od 161
Avidije Kasije Gaius Avidius Cassius 175. uzurpator u Siriji i Egiptu, ubijen
Komod Lucius Aurelius Commodus,
Lucius Aelius Aurelius Commodus 180. – 192. sin Marka Aurelija, ubijen
Car Puno Ime Vrijeme Vladanja

Godina pet careva [uredi - уреди]Car Puno Ime Vrijeme Vladanja Godina pet careva
Pertinaks Publius Helvius Pertinax 193. ubijen
Didije Julijan Marcus Didius Severus Iulianus 193. ubijen
Pescenije Niger Gaius Pescennius Niger 193.–194. uzurpator u Siriji, ubijen
Klodije Albin Decimus Clodius Septimius Albinus 195.– 197. uzurpator u Britaniji, poginuo


To ih mi zovemo carevima ali oni to nisu bili. Rim je tokom svog veremena svog postojanja bio republika a ovi sto si ih pobrojao su bili diktatori a ne carevi - ovlascenja su ista ali forma nije. Nesto kao Staljin u Rusiji
docsumann docsumann 10:17 13.09.2011

Re: svega po malo

Rim je tokom svog veremena svog postojanja bio republika a ovi sto si ih pobrojao su bili diktatori a ne carevi - ovlascenja su ista ali forma nije. Nesto kao Staljin u Rusiji


prvih sedam vladara Rima bili su kraljevi

Romul (753 - 716. pne)
Numa Pompilije (716 - 673. pne)
Tulije Hostilije (673 - 641. pne)
Marcije (641-616. pne)
Tarkvinije (616 - 578. pne)
Servije Tulije (578 - 534. pne)

Tarkvinije II koji je bio maloljetan kada mu je otac umro, uslijed čega je za kralja proglašen Servije Tulije, nagovara Tulijevu ćerku, svoju ženu, da zajedno ubiju njenog oca. To su i uradili 534. pne.
Kada se za to pročulo, narod koji je volio Tulija, jer je bio dobar i uspješan vladar, se pobunio, uslijed čega Tarkvinije II uvodi vladavinu terora. Ljudi su ubijani bez suđenja, imovina otimana.
Ovo, kao i veliki broj bespotrebnih, iscrpljujućih ratova, je dovelo do ustanka, koji rezultira bjegom mlađeg Tarkvinija i njegove žene iz grada,a odlučeno je da Rim više nema kraljeva.
Uvedena je republika i vladavina konzula koja je trajala do dolaska Cezara na vlast ...
fedor18 fedor18 15:38 13.09.2011

Re: svega po malo

docsumann
Rim je tokom svog veremena svog postojanja bio republika a ovi sto si ih pobrojao su bili diktatori a ne carevi - ovlascenja su ista ali forma nije. Nesto kao Staljin u Rusiji


prvih sedam vladara Rima bili su kraljevi

Romul (753 - 716. pne)
Numa Pompilije (716 - 673. pne)
Tulije Hostilije (673 - 641. pne)
Marcije (641-616. pne)
Tarkvinije (616 - 578. pne)
Servije Tulije (578 - 534. pne)

Tarkvinije II koji je bio maloljetan kada mu je otac umro, uslijed čega je za kralja proglašen Servije Tulije, nagovara Tulijevu ćerku, svoju ženu, da zajedno ubiju njenog oca. To su i uradili 534. pne.
Kada se za to pročulo, narod koji je volio Tulija, jer je bio dobar i uspješan vladar, se pobunio, uslijed čega Tarkvinije II uvodi vladavinu terora. Ljudi su ubijani bez suđenja, imovina otimana.
Ovo, kao i veliki broj bespotrebnih, iscrpljujućih ratova, je dovelo do ustanka, koji rezultira bjegom mlađeg Tarkvinija i njegove žene iz grada,a odlučeno je da Rim više nema kraljeva.
Uvedena je republika i vladavina konzula koja je trajala do dolaska Cezara na vlast ...

Svi rimski vladari od Augusta Oktavijana nosili su titulu August (Uzvišeni) i Princeps (Prvak)...August Oktavijan se potpisivao kao Imperator Caesar August,ima pravo veta na svaku odluku Senata,titulu glavnog zapovednika vojske,prokonzula i oca domovine.I još mnoge druge.
Ako u najformalnijem obliku i nije bilo carstvo poput nekih orijentalnih,de facto jeste bilo.I sam August Oktavijan ističe da uvek posle Cezara,mora biti Cezar,pa zato usvaja naslednika koji će postati vladar posle njega (u njegovom slučaju Tiberije).
Ako država u svom nazivu ima prideve demokratska , narodna i sl da li to zaista i jeste...?
docsumann docsumann 17:18 13.09.2011

Re: svega po malo

Sama vladarska titula car vodi porjeklo od latinske cezar (imperator) koja je proistekla upravo iz Cezarovog imena.
fedor18 fedor18 17:57 13.09.2011

Re: svega po malo

docsumann
Sama vladarska titula car vodi porjeklo od latinske cezar (imperator) koja je proistekla upravo iz Cezarovog imena.

Jeste...koreni su tu.Ali Gaj Julije nije dovoljno dugo poživeo,da bi uživao u plodovima vlasti, privatno i institucionalno.August Oktavijan njegov nećak jeste.Posle svi imperatori uglavnom nose titule Caesar i August.
mikele9 mikele9 21:49 13.09.2011

Re: svega po malo

Sama vladarska titula car vodi porjeklo od latinske cezar (imperator) koja je proistekla upravo iz Cezarovog imena.

Isto tako i ĆESAR.
seceranac seceranac 09:20 14.09.2011

Re: svega po malo

docsumann
Rim je tokom svog veremena svog postojanja bio republika a ovi sto si ih pobrojao su bili diktatori a ne carevi - ovlascenja su ista ali forma nije. Nesto kao Staljin u Rusiji


prvih sedam vladara Rima bili su kraljevi

Romul (753 - 716. pne)
Numa Pompilije (716 - 673. pne)
Tulije Hostilije (673 - 641. pne)
Marcije (641-616. pne)
Tarkvinije (616 - 578. pne)
Servije Tulije (578 - 534. pne)

Tarkvinije II koji je bio maloljetan kada mu je otac umro, uslijed čega je za kralja proglašen Servije Tulije, nagovara Tulijevu ćerku, svoju ženu, da zajedno ubiju njenog oca. To su i uradili 534. pne.
Kada se za to pročulo, narod koji je volio Tulija, jer je bio dobar i uspješan vladar, se pobunio, uslijed čega Tarkvinije II uvodi vladavinu terora. Ljudi su ubijani bez suđenja, imovina otimana.
Ovo, kao i veliki broj bespotrebnih, iscrpljujućih ratova, je dovelo do ustanka, koji rezultira bjegom mlađeg Tarkvinija i njegove žene iz grada,a odlučeno je da Rim više nema kraljeva.
Uvedena je republika i vladavina konzula koja je trajala do dolaska Cezara na vlast ...



za kraljeve si u pravu mada je ovaj deo rimske istorije sumnjiv jer je u stvari baziran na mitovima i legendama

ono sto je bitno je da od osnutka republike pa do pada rim je bio republika kojom su od cezara naovamo vladali diktatori.
Ljudi cesto mesaju republiku sa demokratijom pa je to valjda razlog zabune.

Ono sto jasno pokazuje da rim nije bio carstvo u tom periodu je odsustvo naslednog parava - jednog od najvaznijih elemenata carstva (bilo koje monarhije)
seceranac seceranac 09:24 14.09.2011

Re: svega po malo

fedor18
docsumann
Rim je tokom svog veremena svog postojanja bio republika a ovi sto si ih pobrojao su bili diktatori a ne carevi - ovlascenja su ista ali forma nije. Nesto kao Staljin u Rusiji


prvih sedam vladara Rima bili su kraljevi

Romul (753 - 716. pne)
Numa Pompilije (716 - 673. pne)
Tulije Hostilije (673 - 641. pne)
Marcije (641-616. pne)
Tarkvinije (616 - 578. pne)
Servije Tulije (578 - 534. pne)

Tarkvinije II koji je bio maloljetan kada mu je otac umro, uslijed čega je za kralja proglašen Servije Tulije, nagovara Tulijevu ćerku, svoju ženu, da zajedno ubiju njenog oca. To su i uradili 534. pne.
Kada se za to pročulo, narod koji je volio Tulija, jer je bio dobar i uspješan vladar, se pobunio, uslijed čega Tarkvinije II uvodi vladavinu terora. Ljudi su ubijani bez suđenja, imovina otimana.
Ovo, kao i veliki broj bespotrebnih, iscrpljujućih ratova, je dovelo do ustanka, koji rezultira bjegom mlađeg Tarkvinija i njegove žene iz grada,a odlučeno je da Rim više nema kraljeva.
Uvedena je republika i vladavina konzula koja je trajala do dolaska Cezara na vlast ...

Svi rimski vladari od Augusta Oktavijana nosili su titulu August (Uzvišeni) i Princeps (Prvak)...August Oktavijan se potpisivao kao Imperator Caesar August,ima pravo veta na svaku odluku Senata,titulu glavnog zapovednika vojske,prokonzula i oca domovine.I još mnoge druge.
Ako u najformalnijem obliku i nije bilo carstvo poput nekih orijentalnih,de facto jeste bilo.I sam August Oktavijan ističe da uvek posle Cezara,mora biti Cezar,pa zato usvaja naslednika koji će postati vladar posle njega (u njegovom slučaju Tiberije).
Ako država u svom nazivu ima prideve demokratska , narodna i sl da li to zaista i jeste...?



moci vladara su bile jednake carskim ali forma vladavine nije (formalno gledano i predsednici u nekim zemljama sa predsednickim sistemom imaju takva ovlascenja, da ne pominjemo diktatore). Ono sto je falilu rimu da bude carstvo je nasledno pravo - i sam kazes da su rimski vladari birali naslednike ne po pravu vec po svojoj volji.
fedor18 fedor18 05:31 15.09.2011

Re: svega po malo

seceranac
fedor18
docsumann
Rim je tokom svog veremena svog postojanja bio republika a ovi sto si ih pobrojao su bili diktatori a ne carevi - ovlascenja su ista ali forma nije. Nesto kao Staljin u Rusiji


prvih sedam vladara Rima bili su kraljevi

Romul (753 - 716. pne)
Numa Pompilije (716 - 673. pne)
Tulije Hostilije (673 - 641. pne)
Marcije (641-616. pne)
Tarkvinije (616 - 578. pne)
Servije Tulije (578 - 534. pne)

Tarkvinije II koji je bio maloljetan kada mu je otac umro, uslijed čega je za kralja proglašen Servije Tulije, nagovara Tulijevu ćerku, svoju ženu, da zajedno ubiju njenog oca. To su i uradili 534. pne.
Kada se za to pročulo, narod koji je volio Tulija, jer je bio dobar i uspješan vladar, se pobunio, uslijed čega Tarkvinije II uvodi vladavinu terora. Ljudi su ubijani bez suđenja, imovina otimana.
Ovo, kao i veliki broj bespotrebnih, iscrpljujućih ratova, je dovelo do ustanka, koji rezultira bjegom mlađeg Tarkvinija i njegove žene iz grada,a odlučeno je da Rim više nema kraljeva.
Uvedena je republika i vladavina konzula koja je trajala do dolaska Cezara na vlast ...

Svi rimski vladari od Augusta Oktavijana nosili su titulu August (Uzvišeni) i Princeps (Prvak)...August Oktavijan se potpisivao kao Imperator Caesar August,ima pravo veta na svaku odluku Senata,titulu glavnog zapovednika vojske,prokonzula i oca domovine.I još mnoge druge.
Ako u najformalnijem obliku i nije bilo carstvo poput nekih orijentalnih,de facto jeste bilo.I sam August Oktavijan ističe da uvek posle Cezara,mora biti Cezar,pa zato usvaja naslednika koji će postati vladar posle njega (u njegovom slučaju Tiberije).
Ako država u svom nazivu ima prideve demokratska , narodna i sl da li to zaista i jeste...?



moci vladara su bile jednake carskim ali forma vladavine nije (formalno gledano i predsednici u nekim zemljama sa predsednickim sistemom imaju takva ovlascenja, da ne pominjemo diktatore). Ono sto je falilu rimu da bude carstvo je nasledno pravo - i sam kazes da su rimski vladari birali naslednike ne po pravu vec po svojoj volji.

Da.Ali su ih posinjivali...Što mu dođe na isto.To proizilazi između ostalog što prvi vladari Julijevsko-klaudijevske dinastije,igrom slučaja nisu imali direktne muške potomke,a da ipak vlast ostane u okviru barem šire porodice, pa se zbog toga poseže za procesom usvajanja.(pogledaj od Cezara,Augusta,Tiberija,Kaligule,Klaudija,Nerona nema muških direkntih potomaka),pa se uglavnom adoptira i traži vladar u daljinjim rođačkim vezama...
Bilo je slučajeva i to ne jedan da se vlast nasleđuje po patrimonijalnom običaju,ako car ima muškog potomka- Flavija Vespazijana koliko se sećam nasledio je sin Tit,pa zatim sin Domicijan.Marka Aurelija sin Komod...I docnije je prilično često dolazilo do toga da rođaci i sinovi postaju savladari vladara.Te sami vladaju nakon njegove smrti.

edit-postoji i podela na Zapadno i Istočno Rimsko Carstvo (od kojih je od Istočnog postala Vizantija-koja se de iure nikada tako nije ni zvala za vreme istorijskog postojanja,nego su njeni podanici sami sebe zvali Romejima,Rimljanima,pa prema tome ni mi ne treba da je tako zovemo ?...)
fedor18 fedor18 08:39 15.09.2011

Re: svega po malo

dupli...za brisanje
libkonz libkonz 16:13 12.09.2011

Treba menjati himnu!

Moj predlog teksta:
Bože pravde, ti što spase
od propasti dosad nas,
čuj i odsad naše glase
i od sad nam budi spas.
Moćnom rukom vodi, brani
budućnosti srpske brod.
Bože spasi, Bože hrani,
Srpskog Kralja, srpski rod!

Složi srpsku braću dragu,
na svak´ dičan slavan rad,
sloga biće poraz vragu
a najjači srpstvu grad.
Nek' na srpstkoj blista grani
bratske sloge zlatan plod.
Bože spasi, Bože hrani
Srpskog Kralja, srpski rod!

Nek na srpsko vedro čelo
tvog ne padne gneva grom,
blagoslovi Srbu selo
polje, njivu, grad i dom!
Kad nastupe borbe dani,
k' pobedi mu vodi hod.
Bože spasi, Bože hrani
Srpskog Kralja, srpski rod!

Iz mračnoga sinu groba
srpske krune novi sjaj,
nastalo je novo doba,
novu sreću Bože daj.
Kraljevinu srpsku brani,
pet vekovne borbe plod.
Bože spasi, Bože hrani,
moli ti se srpski rod!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana