Gost autor| Mediji| Moj grad| Planeta

Promocija u Podgorici, zabranjena knjiga, Milena i požari

ana_radmilovic RSS / 18.09.2011. u 20:43

Piše: Aleksandra Cimpl  

 

Bila sam u Podgorici. Tri dana. Nebo je sve vreme bilo tmurno, ne od oblaka, već od silnih požara koji su ove godine nezaustavivo napadali šume oko crnogorske prestonice. Tmurna vrućina me podseti na ljute arapske zemlje u vreme pustinjskih vetrova. Lep grad, ta Podgorica, puna duhovitih ljudi. Sve vreme sam bila nasmejana. Ipak, jedan momenat me je potpuno razoružao, razbio moj osmeh i naterao me je da se osetim neslobodno.

Olja Knežević, crnogorska književnica  imala je promociju svog  romana „Milena i druge društvene reforme“ u divnom prostoru Gradske knjižare, u centru Podgorice. Došlo je preko dvesta ljudi na tu promociju, ali skoro tajno. Niko osim Vijesti i TV Pink nije ispratio ovaj dogadjaj, u strahu da se ne naljuti veliki brat, koji u svojoj beloj raskopčanoj košulji i farmerkama, sedi na Svetom Stefanu i puši svoje Kubanske cigare. Možda su se I veliki brat I njegovi sledbenici, uplašili, jer im je jedan lik iz knjige, Vukas, koji je navodno predsednik Crne gore, previše zaličio na velikog brata. Medjutim to bi za njega bio kompliment, s obzirom da Vukas u knjizi Olje Knežević pokazuje I izvesne znake humanosti.

 Bivši predsednik ove male države,  trebalo je ipak da dozvoli ,  uredniku Pobjede (koji je nekada radio za radio Slobodnu Evropu, čudo kako ljudi iz slobodnih, očas postanu neslobodni), da najavi tu famoznu knjigu,  pošto u njoj I Crna gora izgleda lepše I slobodnije nego u stvarnosti.  Ali ne, njegov strah od jedne knjige, čije se prvo izdanje rasprodalo za samo nedelju dana, je bio jači od njega. Čak je i plaćeni, režimski pisac, morao da napiše u nekom tekstu, da se zakune da nikada neće čitati tu stašnu  knjigu. Već zamšljam režimskog pisca, kako trči do bivšeg predsednika u raskopčanoj košulji na nekoj terasi sa koje dignute brade u vis gleda u more i pravi se da o nečemu misli, i pokazuje mu novine u kojima je napisao da nikada neće čitati Milenu, jer Milena je jeres u maloj Crnoj gori. I to ne samo tamo. Milena, taj glas iz pakla, kako je sama Olja nazvala, je potresla i nekakvog srpskog književnog kritičara (mislim u E-novinama), koji se iz nepoznatih razloga I prilično neuspešno upinjao da ospori Oljinu Milenu. Ali nije imao dovoljno argumenata. Milena je jača i lepša, pametnija i hrabrija od svih njenih potcenjivača.

Na početku bi moglo čoveku da padne na pamet da se Oljine Milene plaše, jer previše liči na dogadjaje u nedavnoj prošlosti, liči na neslobodu koju sam I ja osetila u maloj Crnoj gori, ili bi mogli da se plaše zbog njenog muža, Ratka Kneževića. Svejedno je, na kraju čega se plaše, suština je u tome da se plaše.

I nekako kada sam sletela u Beograd, rekla sam sebi, takvu diktaturu, koju sam osetila u Podgorici, čak i strah nekih ljudi koji imaju posao zahvaljujući DPS-u, nikada nisam osetila u Srbiji. Možda samo u vreme Tita, kada  smo šaputali viceve o njemu i u češkoj sedamtesetih godina, kada je vladao teški socijalizam, pa su pisci postajali disidenti.

Vratila sam se juče iz Podgorice, iz tmurne vrućine i diktature. I da me čovek pita zašto sve ovo pišem, kada mi je bez obzira na sve, zahvaljujući divnim, veselim ljudima bilo zabavno, mogla bih da odgovorim isto kao što je Olja odgovorila na promociji svoje knjige, kada je jedan čovek pitao zašto je lik Mirka (lider opozicione stranke koji je prodao stranku I napustio državu) iz romana nestao tako odjednom. Rekla je samo:

-          Znate, tako su i Mišu Kovača pitali „Mišo, ti brkovi, uvek ti brkovi, zašto to?“ a on ih je pogledao i rekao „Bez veze“

185325_100663860035990_100002771282329_2081_855432_n.jpg 

 

 

 k, Nisam ovo pisala bez veze. Jednostavno je taj sav užas koji sam osetila, nekim kanalom morao da izadje iz mene.

 

 

 

 



Komentari (156)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:18 18.09.2011

jeza

nekako kada sam sletela u Beograd, rekla sam sebi, takvu diktaturu, koju sam osetila u Podgorici...


znam tačno o čemu pričaš.
acimpl acimpl 21:26 18.09.2011

Re: jeza

vrapce, nikada to nisam osetila... ali ljudi su zaista divni i beskrajno duhoviti
drnzvrc drnzvrc 21:32 18.09.2011

Re: jeza

acimpl
vrapce, nikada to nisam osetila... ali ljudi su zaista divni i beskrajno duhoviti


E dobro je kad su Crnogorci duhoviti... Možda su smešni, ali duhoviti?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:33 18.09.2011

Re: jeza

ali ljudi su zaista divni i beskrajno duhoviti


stoji.
imam dosta prijatelja dole. momci za koje vredi staviti ruku u vatru bez razmišljanja. inače, ja crnu goru mnogo volim.

međutim, osetio.
jedi-knight jedi-knight 21:34 18.09.2011

Re: jeza

ali ljudi su zaista divni i beskrajno duhoviti


Jel? Svuda ima i divnih i duhovitih ljudi... i beskrajno posesivnih, sujetnih i zaljubljenih u sebe. Svuda ima, ne samo u Crnoj Gori.
A koliko vidim, ima i demokratije
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:36 18.09.2011

Re: jeza

Možda su smešni, ali duhoviti?


veoma duhoviti, najduhovitiji ljudi koje poznajem su ili iz direktno iz Crne Gore ili prvim kolenom odozdo.
drnzvrc drnzvrc 21:38 18.09.2011

Re: jeza

vrabac_u_steni
Možda su smešni, ali duhoviti? veoma duhoviti, najduhovitiji ljudi koje poznajem su ili iz direktno iz Crne Gore ili prvim kolenom odozdo.


Očigledno ne poznajemo iste ljude. Ono što je nekima duhovito, drugima je prizemno. Čast izuzecima.
jedi-knight jedi-knight 21:40 18.09.2011

Re: jeza

veoma duhoviti, najduhovitiji ljudi koje poznajem su ili iz direktno iz Crne Gore ili prvim kolenom odozdo.


Koje ti poznajes? Ma idi molim te :). A sta si ti, reper za duhovitost? Vidim, proveravala si im i porodicno stablo. Prvo koleno ili prvo koljeno?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:56 18.09.2011

Re: jeza

jedi-knight
veoma duhoviti, najduhovitiji ljudi koje poznajem su ili iz direktno iz Crne Gore ili prvim kolenom odozdo.


Koje ti poznajes? Ma idi molim te :). A sta si ti, reper za duhovitost? Vidim, proveravala si im i porodicno stablo. Prvo koleno ili prvo koljeno?


izvinjavam se ali ja sam muško.
a pišem na osnovu svog iskustva i na osnovu mog smisla za humor, koji možda baš i nije neki. prvo koleno se ne proverava, uglavnom ti ljudi sami kažu.
jedi-knight jedi-knight 21:58 18.09.2011

Re: jeza

izvinjavam se ali ja sam muško.


Izvinjavam se ja tebi :)


a pišem na osnovu svog iskustva i na osnovu mog smisla za humor, koji možda baš i nije neki.


Zazvucalo je malo tendenciozno.
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:59 18.09.2011

Re: jeza

vrabac_u_steni
jedi-knight
veoma duhoviti, najduhovitiji ljudi koje poznajem su ili iz direktno iz Crne Gore ili prvim kolenom odozdo.


Koje ti poznajes? Ma idi molim te :). A sta si ti, reper za duhovitost? Vidim, proveravala si im i porodicno stablo. Prvo koleno ili prvo koljeno?


izvinjavam se ali ja sam muško.
a pišem na osnovu svog iskustva i na osnovu mog smisla za humor, koji možda baš i nije neki.


i ja mislim da crnogorci imaju smisla za humor, i to onaj najbolji - na svoj račun. ne znam kakve su imali priliku da upoznaju oni što misle da su crnogorci i humor s dve planete - ja sam boravila tamo mnogo meseci godišnje u u jednom od svojih života, i potpisujem vrapčevo - duhoviti su, indeed. i tačka.
jedi-knight jedi-knight 22:05 18.09.2011

Re: jeza

i ja mislim da crnogorci imaju smisla za humor, i to onaj najbolji - na svoj račun. ne znam kakve su imali priliku da upoznaju oni što misle da su crnogorci i humor s dve planete - ja sam boravila tamo mnogo meseci godišnje u u jednom od svojih života, i potpisujem vrapčevo - duhoviti su, indeed. i tačka.



Niko to ne spori. Sporno je samo pretenciozno isticanje svojih osobina, svojstveno bas Crnogorcima. I ja sam i boravio u Crnoj Gori i radio sa Crnogorcima i jako ih dobro poznajem.Ima divnih ljudi tamo, aliiii...... I dosta mi je njihovog i cojstva i junastva i duhovitosti i lepote i pameti. Duhoviti su, slazem se, ali duhovitih ima svuda, nisu oni nista posebno.
ana_radmilovic ana_radmilovic 22:11 18.09.2011

Re: jeza

jedi-knight
Duhoviti su, slazem se, ali duhovitih ima svuda


a i to je tačno :)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:26 18.09.2011

Re: jeza

Sporno je samo pretenciozno isticanje svojih osobina


moje najbliže genetske veze sa cg sežu više od 200 godina unazad, pre prvog srpskog ustanka, bar koliko je meni poznato.
no, ti bi zgleda da pucaš, pa ako pogodiš super.
jedi-knight jedi-knight 22:32 18.09.2011

Re: jeza

no, ti bi zgleda da pucaš, pa ako pogodiš super.


Uopste nemam zelju da razvijam temu dalje. Imas pravo da mislis da su naj naj naj i ja to tvoje pravo uvazavam...ali i ja imam pravo da mislim suprotino i to je to.
blogovatelj blogovatelj 22:53 18.09.2011

Re: jeza

nekako kada sam sletela u Beograd, rekla sam sebi, takvu diktaturu, koju sam osetila u Podgorici...


znam tačno o čemu pričaš.


Ja se tako osecam kad iz USA predjem u Kanadu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:19 18.09.2011

Re: jeza

jedi-knight
no, ti bi zgleda da pucaš, pa ako pogodiš super.


Uopste nemam zelju da razvijam temu dalje. Imas pravo da mislis da su naj naj naj i ja to tvoje pravo uvazavam...ali i ja imam pravo da mislim suprotino i to je to.


pa ja nigde nisam rekao sve naj naj, već da su najduhovitiji ljudi koje ja poznajem odande. a kao reakciju na ovo:

E dobro je kad su Crnogorci duhoviti... Možda su smešni, ali duhoviti?



no dobro, da ne širimo.
docsumann docsumann 05:07 19.09.2011

Re: jeza

Niko to ne spori. Sporno je samo pretenciozno isticanje svojih osobina, svojstveno bas Crnogorcima


Šta radi Čak Noris u Nikšiću?

Što mu se kaže.
jedi-knight jedi-knight 11:04 19.09.2011

Re: jeza

Šta radi Čak Noris u Nikšiću?

Što mu se kaže.


Domazet Domazet 03:10 20.09.2011

Vidji...

drnzvrc
E dobro je kad su Crnogorci duhoviti... Možda su smešni, ali duhoviti?

...ako je ovo tachno, a ja nemam razloga da ti ne vjerujem, mogu ti rec da ti je komentar na chistom maternjem a da si ti Djetic samo takav. Ja ti nisam ni do koljena. Ako ces mi vjerovat. A ne vidim shto nebi. Mislim kad ja jesam tebi...
drnzvrc drnzvrc 09:28 20.09.2011

Re: Vidji...

Domazet

drnzvrcE dobro je kad su Crnogorci duhoviti... Možda su smešni, ali duhoviti? ...ako je ovo tachno, a ja nemam razloga da ti ne vjerujem, mogu ti rec da ti je komentar na chistom maternjem a da si ti Djetic samo takav. Ja ti nisam ni do koljena. Ako ces mi vjerovat. A ne vidim shto nebi. Mislim kad ja jesam tebi...


Tako, tako, samo tako, to srce želi, tako, tako, samo tako, to me veseli...
Goran Vučković Goran Vučković 21:32 18.09.2011

U cara Trojana

Znači zova prosvirala? Pitam se koliko će to imati efekta na neki duži rok.

Što se tiče Srđana, pretpostavljam da tu važi onaj refren Kristofersonove pesme o slobodi (just another word for...). Jedno je kad si mlad i slobodan i vidiš kako zlo hara i razara ljudske živote i gradove, a drugo je kada treba misliti o povelikoj porodici a posao ti je da glancaš ugled moćnih. Znaš već - ali moram da ponovim: nisam ni znao koliko će mi biti drago što sam postao zanatlija, što nisam završio među vama "sekularnim sveštenstvom" (da se izrazim frazom koju je Čomski pozajmio od Berlina). Kažu da je novinarski posao jedan od stresnijih.

Inače, što se tiče Crne Gore, meni je najplastičnije tu sliku dočarao jedan prijatelj poreklom iz Crne Gore, opisujući opet nekog svog prijatelja koji je relativno uspešan poslovni čovek tamo. Rekao je: "on je znao da izlazi iz poslova koje je razvio pre nego što u njih uđe neki od onih koji ubijaju". Nekad stvari mogu da se kažu u jednoj prosto-proširenoj rečenici.

EDIT: ovo je komentar namenjen Ani, izvinjavam se gošći-autorki ako sam je zbunio.

acimpl acimpl 21:39 18.09.2011

Re: U cara Trojana

Nisi me zbunio. Odmah sam shvatila da je komentar za Anu :)))
A da su duhoviti, jesu. Nadam se da ce "Milenu i druge drustvene reforme" objaviti i u Srbiji. Zasluzuje to i knjiga i njena autorka
zoja444 zoja444 21:40 18.09.2011

Re: U cara Trojana

Na početku bi moglo čoveku da padne na pamet da se Oljine Milene plaše, jer previše liči na dogadjaje u nedavnoj prošlosti, liči na neslobodu koju sam I ja osetila u maloj Crnoj gori, ili bi mogli da se plaše zbog njenog muža, Ratka Kneževića. Svejedno je, na kraju čega se plaše, suština je u tome da se plaše.



jel to onaj RK? kum?
acimpl acimpl 21:42 18.09.2011

Re: U cara Trojana

Jeste.
Goran Vučković Goran Vučković 21:42 18.09.2011

Re: U cara Trojana

Nadam se da ce "Milenu i druge drustvene reforme" objaviti i u Srbiji. Zasluzuje to i knjiga i njena autorka

Knjiga ima najveću vrednost u Crnoj Gori - ali računam da će i u Srbiji biti prilično interesovanja.
mikimedic mikimedic 21:45 18.09.2011

Re: U cara Trojana

Znaš već - ali moram da ponovim: nisam ni znao koliko će mi biti drago što sam postao zanatlija, što nisam završio među vama "sekularnim sveštenstvom" (da se izrazim frazom koju je Čomski pozajmio od Berlina)



ana_radmilovic ana_radmilovic 21:46 18.09.2011

Re: U cara Trojana

Goran Vučković
Znači zova prosvirala? Pitam se koliko će to imati efekta na neki duži rok.

Što se tiče Srđana, pretpostavljam da tu važi onaj refren Kristofersonove pesme o slobodi (just another word for...). Jedno je kad si mlad i slobodan i vidiš kako zlo hara i razara ljudske živote i gradove, a drugo je kada treba misliti o povelikoj porodici a posao ti je da glancaš ugled moćnih. Znaš već - ali moram da ponovim: nisam ni znao koliko će mi biti drago što sam postao zanatlija, što nisam završio među vama "sekularnim sveštenstvom" (da se izrazim frazom koju je Čomski pozajmio od Berlina). Kažu da je novinarski posao jedan od stresnijih.

Inače, što se tiče Crne Gore, meni je najplastičnije tu sliku dočarao jedan prijatelj poreklom iz Crne Gore, opisujući opet nekog svog prijatelja koji je relativno uspešan poslovni čovek tamo. Rekao je: "on je znao da izlazi iz poslova koje je razvio pre nego što u njih uđe neki od onih koji ubijaju". Nekad stvari mogu da se kažu u jednoj prosto-proširenoj rečenici.

EDIT: ovo je komentar namenjen Ani, izvinjavam se gošći-autorki ako sam je zbunio.



ne razumem koji deo komentara je upućen meni (i zašto? -:)

glede sekularnog sveštenstva i robije zvane "takav je poso ni ja ga ne volim" mogu da se složim s tobom, i pozavidim nekim jednostavnoživećim ljudima koji na Miločeru vide da je more lepo i to je sve.

Tvoj prijatelj iz CG je vrlo talentovan da jednu strašnu stvar sažme u rečenicu koja je jasna, da jasnija ne mož' bit'. Mada umeš i ti da kažeš, nije da ne umeš :)

a sad lepo objasni meni i ovim ljudima ovde, zašto je komentar o ureniku i prijatelju čiji prijatelj ume da izađe iz poslova pre pucnjave namenjen meni


ana_radmilovic ana_radmilovic 21:53 18.09.2011

Re: U cara Trojana

Goran Vučković
Nadam se da ce "Milenu i druge drustvene reforme" objaviti i u Srbiji. Zasluzuje to i knjiga i njena autorka

Knjiga ima najveću vrednost u Crnoj Gori - ali računam da će i u Srbiji biti prilično interesovanja.


i ja mislim da će knjiga interesovati neke naše "suverene"
Goran Vučković Goran Vučković 22:00 18.09.2011

Re: U cara Trojana

ne razumem koji deo komentara je upućen meni (i zašto? -:)

Pa tebi je bilo ono da sam ti već rekao da sam srećan što ne radim tvoj posao. Napisao sam komentar tebi a onda shvatio da je tekst pisala Aleksandra.

Srđana poznajem lično, upoznali smo se preko B92 bloga, družili se u Pragu jednom kad sam svratio tamo... ne zavidim mu na poslu, kao što rekoh. Računam da sada zna o Crnoj Gori kao što ti znaš o Kosovu, pa još više, a posao mu je to što mu je, a iz te kože se ne može. Računam da sad bolje razume Komrakova i Vučelića.
mariopan mariopan 22:04 18.09.2011

Re: U cara Trojana

Nadam se da ce "Milenu i druge drustvene reforme" objaviti i u Srbiji

Pa čekamo

ana_radmilovic ana_radmilovic 22:09 18.09.2011

Re: U cara Trojana

Goran Vučković
ne razumem koji deo komentara je upućen meni (i zašto? -:)

Pa tebi je bilo ono da sam ti već rekao da sam srećan što ne radim tvoj posao.
...

Srđana poznajem lično.. ne zavidim mu na poslu, kao što rekoh.

...

a posao mu je to što mu je, a iz te kože se ne može..


ili, što bi reko blogovatelj

blogovatelj blogovatelj 22:57 18.09.2011

Re: U cara Trojana

ili, što bi reko blogovatelj


Sluzim narodu.
princi princi 01:07 19.09.2011

Re: U cara Trojana

Srđana poznajem lično, upoznali smo se preko B92 bloga, družili se u Pragu jednom kad sam svratio tamo... ne zavidim mu na poslu, kao što rekoh. Računam da sada zna o Crnoj Gori kao što ti znaš o Kosovu, pa još više, a posao mu je to što mu je, a iz te kože se ne može. Računam da sad bolje razume Komrakova i Vučelića.

А ти сматраш да он у Прагу није имао капацитета да разуме Комракова или Нина Брајовића по коме је, узгред буди речено, опаљивао и овде по блогу? Колико је мени познато, он је у Прагу радио за Рејдио Фри Јуроп, а ти би, Вучко, требало да знаш како функционише и ко и зашто финансира то пропагандно ђубре. Он је направљен од истог материјала као и Крсте Бјелић и Вучела, једина разлика међу њима је послодавац, односно финансијер.

Глодур ангажман у Побједи (у којој се сада не либи ни величања свог славног претходника, Веселина Ђурановића) није никакво сазревање, већ само природан след ствари.
Goran Vučković Goran Vučković 01:15 19.09.2011

Re: U cara Trojana

А ти сматраш да он у Прагу није имао капацитета да разуме Комракова или Нина Брајовића по коме је, узгред буди речено, опаљивао и овде по блогу? Колико је мени познато, он је у Прагу радио за Рејдио Фри Јуроп, а ти би, Вучко, требало да знаш како функционише и ко и зашто финансира то пропагандно ђубре.

Znam, naravno - ali evo na ovom blogu koliko možeš da nađeš samo onih koji su verovali da će to biti sloboda što donosi ta takva Evropa (a ima i onih sa tvrđim ušima koji ne odustaju ).

Ali to ne znači da Srđan nije bio prijatan i zanimljiv, da pivo i pačetina nisu bili dobri, a da vreme u Pragu nije bilo lepo. Jbš istoriju koju treba retuširati prema prognozi vremena i vodostaju na rekama.
ana_radmilovic ana_radmilovic 01:21 19.09.2011

Re: U cara Trojana

princi

А ти сматраш да он у Прагу није имао капацитета да разуме Комракова или Нина Брајовића по коме је, узгред буди речено, опаљивао и овде по блогу? Колико је мени познато, он је у Прагу радио за Рејдио Фри Јуроп, а ти би, Вучко, требало да знаш како функционише и ко и зашто финансира то пропагандно ђубре. Он је направљен од истог материјала као и Крсте Бјелић и Вучела, једина разлика међу њима је послодавац, односно финансијер.

Глодур ангажман у Побједи (у којој се сада не либи ни величања свог славног претходника, Веселина Ђурановића) није никакво сазревање, већ само природан след ствари.


To je stavljanje svega u isti koš, osim ako ne ideš za onom "princip je isti, sve su ostalo nijanse".

Među pobrojanima i upoređenima sa predmetom rasprave (u kojoj nisam rada da učestvujem) u ovoj priči nalaze se (kao primeri) neki ljudi koji ni među sobom nemaju sličnosti, niti su im uloge bile slične, i njihov zajendični imenitelj je to što ih je prozovalo gde je stiglo (baš kao i gospodina predmeta rasprave)




princi princi 01:48 19.09.2011

Re: U cara Trojana

Ali to ne znači da Srđan nije bio prijatan i zanimljiv, da pivo i pačetina nisu bili dobri, a da vreme u Pragu nije bilo lepo. Jbš istoriju koju treba retuširati prema prognozi vremena i vodostaju na rekama.

Сине, ти га опалио к'о Биља по Вучели (кад је ономад спонзорисао Отворена врата), .
docsumann docsumann 04:49 19.09.2011

Re: U cara Trojana

"princip je isti, sve su ostalo nijanse".


princi je isti, sve ostalo su nijanse

ps. uključujem se u diskusiju po povratku sa posla.
Goran Vučković Goran Vučković 21:37 18.09.2011

Uzgred...

...pretpostavljam da knjiga nije zaista zabranjena zvanično? Samo je maistream malo nagluv? Pa to su onda visoki demokratski standardi - tako rade i najrazvijeniji...
acimpl acimpl 21:41 18.09.2011

Re: Uzgred...

Nije zabranjena stvarno. Samo se o njoj sapuce :)
lakipingvin lakipingvin 21:46 18.09.2011

Re: Uzgred...

acimpl
Nije zabranjena stvarno. Samo se o njoj sapuce :)

elektronska verzija knjige postoji, postojace ili...?
acimpl acimpl 21:50 18.09.2011

Re: Uzgred...

Ne postoji, ali verujem da ce neka izdavacka kuca u Srbiji veoma brzo izdati Milenu
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:50 18.09.2011

Re: Uzgred...

lakipingvin
acimpl
Nije zabranjena stvarno. Samo se o njoj sapuce :)

elektronska verzija knjige postoji, postojace ili...?


trebalo bi da se pojavi i u srbiji uskoro
tsunade tsunade 21:41 18.09.2011

naravno

vidim da ti voliš taj drama queen način pisanja. i voliš da pišeš, oh jašta. o sadržaju me sad stvarno mrzi pošto preteruješ big time.

but sister, sva tvoja "pisanja" su tehnički tj. gramatički neispravna. de pročitaj tekst pre nego što objaviš ili daj nekom da ti rediguje. dovoljan je tvoj sadržaj. uz ovakvu formu stvarno je sve overkill, babe.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:46 18.09.2011

Re: naravno

tsunade
vidim da ti voliš taj drama queen način pisanja. i voliš da pišeš, oh jašta. o sadržaju me sad stvarno mrzi pošto preteruješ big time.

but sister, sva tvoja "pisanja" su tehnički tj. gramatički neispravna. de pročitaj tekst pre nego što objaviš ili daj nekom da ti rediguje. dovoljan je tvoj sadržaj. uz ovakvu formu stvarno je sve overkill, babe.


Misliš na Aleksandru Cimpl koja je pisala ovaj tekst (uzgred nemam pojma ko je žena/devojka) ili imaš neki problem sa Anom, pa dolaziš da se istresaš?
tsunade tsunade 21:47 18.09.2011

Re: naravno


sad vidim da je pisao neko drugi... al sa istim stilom kao ti tako da nisam provalila razliku. izvini
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:47 18.09.2011

Re: naravno

tsunade
vidim da ti voliš taj drama queen način pisanja. i voliš da pišeš, oh jašta. o sadržaju me sad stvarno mrzi pošto preteruješ big time.

but sister, sva tvoja "pisanja" su tehnički tj. gramatički neispravna. de pročitaj tekst pre nego što objaviš ili daj nekom da ti rediguje. dovoljan je tvoj sadržaj. uz ovakvu formu stvarno je sve overkill, babe.


Kome se obraćaš, ne bih da budem napadna - ali živo me zanima da li znaš čiji si tekst čitao/la (whatever)
acimpl acimpl 21:48 18.09.2011

Re: naravno

Tsunade,
Ovo me sada podseca na Cehe. Znas, oni se nikada ne svadjaju bucno kao mi Srbi, ali cim jedan vise nema argumenata kako da napada drugog, krene da mu pise da je nepismen. U ceskom jeziku nije tesko biti nepismen, jer ima mnogo pravila koja mnogi Cesi ne znaju, ali sve jedno, to se radi samo kada svi argumenti ponestanu. Inace, ni ti ne znas da pises, jedva sam ispratila tvoju misao, a ja bas ne pisem na ovom blogu cesto, cak nikada. Ja sam gost ovde, kod Ane. Ako si hteo Anu da uvredis, to bas i nije lepo
tsunade tsunade 21:52 18.09.2011

Re: naravno

ili imaš neki problem sa Anom, pa dolaziš da se istresaš?


nista licno. ne poznajem anu. samo mi smeta aljkavost njenih blogova. čak i kad mi je tema interesantna. čak i kad mi anini stavovi zaliče na preterivanje.
jedi-knight jedi-knight 21:54 18.09.2011

Re: naravno

nista licno. ne poznajem anu. samo mi smeta aljkavost njenih blogova. čak i kad mi je tema interesantna. čak i kad mi anini stavovi zaliče na preterivanje.


Kad si vec pomenuo, meni je sada zasmetala aljkavost tvog komentara. Nista licno
drnzvrc drnzvrc 21:57 18.09.2011

Re: naravno

acimpl
Tsunade,Ovo me sada podseca na Cehe. Znas, oni se nikada ne svadjaju bucno kao mi Srbi, ali cim jedan vise nema argumenata kako da napada drugog, krene da mu pise da je nepismen. U ceskom jeziku nije tesko biti nepismen, jer ima mnogo pravila koja mnogi Cesi ne znaju, ali sve jedno, to se radi samo kada svi argumenti ponestanu. Inace, ni ti ne znas da pises, jedva sam ispratila tvoju misao, a ja bas ne pisem na ovom blogu cesto, cak nikada. Ja sam gost ovde, kod Ane. Ako si hteo Anu da uvredis, to bas i nije lepo


Ne želim nikoga da branim niti napadam.

Ipak, činjenica je da ako nekome smeta loš pravopis, kad naiđe na još nešto što mu smeta, doživljava to mnogo izraženije.

Nemoj da se ljutiš, ima nekoliko grešaka u tekstu, npr. kubanske se piše malim početnim slovom. Uz to, vidi se da si tekst sastavljala u word processoru koji automatski ispravlja malo i u veliko, po engleskom pravopisu.

Međutim, ne znam zašto je osula paljbu po tebi.
acimpl acimpl 21:57 18.09.2011

Re: naravno

smeta ti i uporno dolazis na njen blog? da nisi mazohista?
acimpl acimpl 22:00 18.09.2011

Re: naravno

Uopste se ne ljutim. Sasvim je moguce da ima gresaka. :)
tsunade tsunade 22:00 18.09.2011

Re: naravno

acimpl


nisam htela, niti ću se upecati u tu priču o crnoj gori kao o nekom tamnom vilajetu, diktaturi, zemlji neslobode koja u autoru izaziva užas... well, to je tolika budalaština da ne vredi trošiti male sive ćelije.
tsunade tsunade 22:01 18.09.2011

Re: naravno

da nisi mazohista?


jesam.
acimpl acimpl 22:03 18.09.2011

Re: naravno

"nisam htela, niti ću se upecati u tu priču o crnoj gori kao o nekom tamnom vilajetu, diktaturi, zemlji neslobode koja u autoru izaziva užas... well, to je tolika budalaština da ne vredi trošiti male sive ćelije."

Niko te ne tera da se upecas. Svako ima pravo da misli ono sto hoce. Ja sam samo prenela SVOJE utiske. Nisam ih nametala
ana_radmilovic ana_radmilovic 22:05 18.09.2011

Re: naravno

tsunade
acimpl


nisam htela, niti ću se upecati u tu priču o crnoj gori kao o nekom tamnom vilajetu, diktaturi, zemlji neslobode koja u autoru izaziva užas... well, to je tolika budalaština da ne vredi trošiti male sive ćelije.


duhoviti mazohista

acimpl acimpl 22:09 18.09.2011

Re: naravno

zoja444 zoja444 22:14 18.09.2011

Re: naravno

nisam htela, niti ću se upecati u tu priču o crnoj gori kao o nekom tamnom vilajetu, diktaturi, zemlji neslobode koja u autoru izaziva užas... well, to je tolika budalaština da ne vredi trošiti male sive ćelije.


jos je gore nego sto se prica.

trol

jedno je posetiti CG kao turista a drugo pokusati ostvariti neka svoja prava kao sto je npr. obicno nasledstvo i to jos kao strani drzavljanin. katastarske knjige spaljene (?), izvrsena preparcelizacija (?),kao vlasnici parcela upisani neki xyz-ovi, sudije, tuzioci i advokati su kucni prijatelji i sede za istim stolovima u kafani pa je jedini izbor angazovanje nekog advokata iz drugog dela CG ili Srbije, mada se na takve u startu popreko gleda jer su sa strane (?). sporovi traju decenijama. ako ih (CG) kandidatura za EU ne disciplinuje i ne uozbilji, nista nece.
ana_radmilovic ana_radmilovic 22:17 18.09.2011

Re: naravno

zoja444
ako ih (CG) kandidatura za EU ne disciplinuje i ne uozbilji, nista nece.

ako ih uozbilji ko nas, džabe pos'o :)
st.jepan st.jepan 22:20 18.09.2011

Re: naravno

but sister, sva tvoja "pisanja" su tehnički tj. gramatički neispravna. de pročitaj tekst pre nego što objaviš ili daj nekom da ti rediguje.

Nemoj si cicija, daj link ka nekom svom tekstu ili, ako još nisi prob'o, a snažno osećaš da bi ti to superiorno, de napiši nešto, neku crticu, naprimer kako je jesen stigla u svojim zlatnim kočijama..., ili opiši neki svoj veseli doživljaj s letovanja, ili kaj god.

Ne vadi se da nemaš opciju, možeš i ovde da okačiš, kao komentar.
Čisto da, poljuljani i dezorijentisani, vidimo kako to treba.
Hajde, ne ostavljaj nas bez primera i putokaza, možda i za Anu još ima šanse.
tsunade tsunade 22:21 18.09.2011

Re: naravno

zoja444


e to je vec nivo koji me interesuje.
verujem ti.
I feel your pain.
al ako ćemo pravo
javašluk, kriminal i korupcija tog tipa
jednako postoje i u srbiji.
so, šta se ovde iščudjavamo, krstimo se i dramimo?
ko fol vidi njih, jadne i bedne, iz perspektive nas slobodoumnih i superiornih...
jedi-knight jedi-knight 22:22 18.09.2011

Re: naravno

Nemoj si cicija, daj link ka nekom svom tekstu ili, ako još nisi prob'o, a snažno osećaš da bi ti to superiorno, de napiši nešto, neku crticu, naprimer kako je jesen stigla u svojim zlatnim kočijama..., ili opiši neki svoj veseli doživljaj s letovanja, ili kaj god.

Ne vadi se da nemaš opciju, možeš i ovde da okačiš, kao komentar.
Čisto da, poljuljani i dezorijentisani, vidimo kako to treba.
Hajde, ne ostavljaj nas bez primera i putokaza, možda i za Anu još ima šanse.


Majstorski.
drnzvrc drnzvrc 22:23 18.09.2011

Re: naravno

st.jepan
but sister, sva tvoja "pisanja" su tehnički tj. gramatički neispravna. de pročitaj tekst pre nego što objaviš ili daj nekom da ti rediguje.Nemoj si cicija, daj link ka nekom svom tekstu ili, ako još nisi prob'o, a snažno osećaš da bi ti to superiorno, de napiši nešto, neku crticu, naprimer kako je jesen stigla u svojim zlatnim kočijama..., ili opiši neki svoj veseli doživljaj s letovanja, ili kaj god.Ne vadi se da nemaš opciju, možeš i ovde da okačiš, kao komentar. Čisto da, poljuljani i dezorijentisani, vidimo kako to treba. Hajde, ne ostavljaj nas bez primera i putokaza, možda i za Anu još ima šanse.


Ti pročitao da je mazohista pa bi sad da ti dokazuje...
zoja444 zoja444 22:25 18.09.2011

Re: naravno

ako ih uozbilji ko nas, džabe pos'o :)


meni je to jedina nada (sto se tice nasledstva).
a mi smo poseban slucaj. van konkurencije.

zoja444 zoja444 22:30 18.09.2011

Re: naravno

e to je vec nivo koji me interesuje.
verujem ti.
I feel your pain.
al ako ćemo pravo
javašluk, kriminal i korupcija tog tipa
jednako postoje i u srbiji.
so, šta se ovde iščudjavamo, krstimo se i dramimo?
ko fol vidi njih, jadne i bedne, iz perspektive nas slobodoumnih i superiornih...


sigurno da postoje, ne sporim. jedino sto je u CG to sve transparentnije, uocljivije jer je populacija mnogo manja.
tsunade tsunade 22:30 18.09.2011

Re: naravno

nemoj si cicija, daj link ka nekom svom tekstu


dobro. poslaću ti.
acimpl acimpl 22:36 18.09.2011

Re: naravno

tsunade
nemoj si cicija, daj link ka nekom svom tekstu


dobro. poslaću ti.


posalji nama svima :)
ana_radmilovic ana_radmilovic 22:37 18.09.2011

Re: naravno

acimpl
tsunade
nemoj si cicija, daj link ka nekom svom tekstu


dobro. poslaću ti.


posalji nama svima :)


pa da :)
drnzvrc drnzvrc 22:37 18.09.2011

Re: naravno

tsunade
nemoj si cicija, daj link ka nekom svom tekstudobro. poslaću ti.


Dakle, tačno je, ipak si mazohista...
tsunade tsunade 22:39 18.09.2011

Re: naravno

posalji nama svima :)


neću.
drnzvrc drnzvrc 22:41 18.09.2011

Re: naravno

tsunade
posalji nama svima :)neću.

Ko prvi devojci... Dobro, pošalji meni sliku, tekst me ne zanima.
jedi-knight jedi-knight 22:44 18.09.2011

Re: naravno

posalji nama svima :)


neću.


Moram da ti priznam, skrenula si paznju na sebe. :)))
Sad iz inata napisi nesto, pa nam svima zapusi usta.
Ja od danas pratim tvoj rad :)
tsunade tsunade 22:46 18.09.2011

Re: naravno

Ja od danas pratim tvoj rad :)


odlično!
benevolent benevolent 07:41 19.09.2011

мазохизам духа

duhoviti mazohista


духовна мазохисткиња
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:55 18.09.2011

Čojstvo, junaštvo & dr. društvene reforme

Roman Olje Knežević nisam pročitao, ali Crnogorce jesam. Čitao sam ih godinama, iz dana u dan, živeći s njima baš u Podgorici. Šta reći?

Ljudi, ko i drugi ljudi. Nit više čojstva, nit mudrosti, nit junaštva, a ni duhovitosti nego kod drugih na Balkanu. U nečemu, ipak, prednjače - umeju da se hvale više od drugih. Naročito svoje čojstvo i junaštvo.
princi princi 23:00 18.09.2011

Ima dve vrste Crnogoraca:

1) Брајовић i 2) svi drugi.
jedi-knight jedi-knight 23:02 18.09.2011

Re: Ima dve vrste Crnogoraca:

Ima dve vrste Crnogoraca:


Goran Vučković Goran Vučković 23:02 18.09.2011

Re: Ima dve vrste Crnogoraca:

1) Брајовић i 2) svi drugi.

Samo neće zlikovac da se druži sa nama ovde
maksa83 maksa83 08:05 19.09.2011

Re: Ima dve vrste Crnogoraca:

1) Брајовић i 2) svi drugi.

Da malo razblažim ovu generalizaciju dodao bih i izvesnog Čabarkapu, jednog Viktora kog ne poznaješ, i docsumanna. :)
alselone alselone 08:27 19.09.2011

Re: Ima dve vrste Crnogoraca:


maksa83
1) Брајовић i 2) svi drugi.

Da malo razblažim ovu generalizaciju dodao bih i izvesnog Čabarkapu, jednog Viktora kog ne poznaješ, i docsumanna. :)


Dosc je Bokelj.
I gde schjentija da zaboravite, pa i onda je zasebna vrsta, endemska.
maksa83 maksa83 08:30 19.09.2011

Re: Ima dve vrste Crnogoraca:

I gde schjentija da zaboravite, pa i onda je zasebna vrsta, endemska.

Da, k'o čovečija ribica, mediteransko-kraški varijetet.
mariopan mariopan 10:04 19.09.2011

Re: Ima dve vrste Crnogoraca:

Dosc je Bokelj.
I gde schjentija da zaboravite, pa i onda je zasebna vrsta, endemska.

Da se javim ili da ćutim?
docsumann docsumann 15:13 19.09.2011

Re: Ima dve vrste Crnogoraca:

Dosc je Bokelj


preciznije - sisar
milisav68 milisav68 16:59 19.09.2011

Re: Ima dve vrste Crnogoraca:

docsumann
Dosc je Bokelj


preciznije - sisar

Što lažeš, kad si vegetarijanac.
docsumann docsumann 22:29 19.09.2011

Re: Ima dve vrste Crnogoraca:

Što lažeš, kad si vegetarijanac


a, to je već rublika vjeroispovjest
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:33 18.09.2011

nego...

zanimljivo je da su komentari na ovaj tekst koji se bavi jednom relativno ozbiljnom temom, skrenuli ka lektorskim intervencijama, pitanju spisateljskog talenta pojedinih komentatora/komentatorki i naravno, već uobičajenom srbijanskom jajarenju o crnogorcima.
Goran Vučković Goran Vučković 23:39 18.09.2011

Re: nego...

zanimljivo je da su komentari na ovaj tekst koji se bavi jednom relativno ozbiljnom temom, skrenuli ka lektorskim intervencijama, pitanju spisateljskog talenta pojedinih komentatora/komentatorki i naravno, već uobičajenom srbijanskom jajarenju o crnogorcima.

Primeti da je Ana već imala jedan tekst o ovoj knjizi - ako si očekivao da će se više pričati o knjizi.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:41 18.09.2011

Re: nego...

Goran Vučković
zanimljivo je da su komentari na ovaj tekst koji se bavi jednom relativno ozbiljnom temom, skrenuli ka lektorskim intervencijama, pitanju spisateljskog talenta pojedinih komentatora/komentatorki i naravno, već uobičajenom srbijanskom jajarenju o crnogorcima.

Primeti da je Ana već imala jedan tekst o ovoj knjizi - ako si očekivao da će se više pričati o knjizi.


da znam.
i?
jedi-knight jedi-knight 23:42 18.09.2011

Re: nego...

uobičajenom srbijanskom jajarenju o crnogorcima.


A ti bi da ih hvalimo?
Pa ti si poceo sa neumerenim i neumesnim hvalospevima o crnogorskoj duhovitosti od prvog kolena pa nadalje.
ana_radmilovic ana_radmilovic 23:44 18.09.2011

Re: nego...

vrabac_u_steni
zanimljivo je da su komentari na ovaj tekst koji se bavi jednom relativno ozbiljnom temom, skrenuli ka lektorskim intervencijama, pitanju spisateljskog talenta pojedinih komentatora/komentatorki i naravno, već uobičajenom srbijanskom jajarenju o crnogorcima.


baš sam to pomislila čitajući komentare.

ok, ljudi nisu čitali knjigu i naravno da nemaju šta da kažu o njoj
i svako zna poneki vic o crnogorcima. legitimno.

opet, nije da cimpl nije bila jasna opisujući atmosferu na promocji, te ko je smeo a ko nije smeo da dođe i zašto, kao i opštu sliku podgorice u kojoj je održana jedna takva promocija. oljinu knjigu sam čitala i imala snažan utisak. zapravo dva: 1. zainteresovanost za nešto što malo koga zanima jer je neugodno i nije udobno i 2. hrabrost da se tako plastično napiše istina o jednom periodu koji nije bio tako davno i svi ga se sećamo (glavnom), kao i da se ne zakloni. smatram hrabrim i to što je knjigu o izvesnoj predsednikovoj kordinatorki (kasnije ćemo shvatiti, pretvorenoj u kurvu) pisala u prvom licu jednine. uz sve to, priča teče glatko, lako se čita, tako da je i zanimljiva - što je za knjigu, na kraju, najvažnije. to je zanimljivo. za razliku od pretencioznih politikanstkih, ovo je jedna nepretenciozna i ljudska knjiga... i sad ne smem više da hvalim, biću sumnjiva.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:45 18.09.2011

Re: nego...

jedi-knight
uobičajenom srbijanskom jajarenju o crnogorcima.


A ti bi da ih hvalimo?
Pa ti si poceo sa neumerenim i neumesnim hvalospevima o crnogorskoj duhovitosti od prvog kolena pa nadalje.


ponoviću svoj odgovor na tvoj komentar gore:

vrabac_u_steni
jedi-knight
no, ti bi zgleda da pucaš, pa ako pogodiš super.


Uopste nemam zelju da razvijam temu dalje. Imas pravo da mislis da su naj naj naj i ja to tvoje pravo uvazavam...ali i ja imam pravo da mislim suprotino i to je to.


pa ja nigde nisam rekao sve naj naj, već da su najduhovitiji ljudi koje ja poznajem odande. a kao reakciju na ovo:

E dobro je kad su Crnogorci duhoviti... Možda su smešni, ali duhoviti?



no dobro, da ne širimo.


dakle, nisam ja počeo.

dalje?
ana_radmilovic ana_radmilovic 23:46 18.09.2011

Re: nego...

Goran Vučković

Primeti da je Ana već imala jedan tekst o ovoj knjizi - ako si očekivao da će se više pričati o knjizi.


ono je bio recimo "ispad". knjiga me je iznenadila. dole sam napisala nešto određenije o tome
acimpl acimpl 23:46 18.09.2011

Re: nego...

jedi-knight
uobičajenom srbijanskom jajarenju o crnogorcima.


A ti bi da ih hvalimo?
Pa ti si poceo sa neumerenim i neumesnim hvalospevima o crnogorskoj duhovitosti od prvog kolena pa nadalje.


Niti je bio neumeren, niti neumesan. A sto ih ne bismo hvalili?
Goran Vučković Goran Vučković 23:47 18.09.2011

Re: nego...



da znam.
i?

I ništa - da preformulišem: ako si očekivao da će se više pričati o knjizi, možda je to zbog toga što je Ana već imala tekst o toj knjizi.

Ili ti možda smeta što smo Princi i ja iskazali svoje poštovanje prema Predragu Brajoviću, koji je "one in a million" (kad se napabirči i dijaspora)?
jedi-knight jedi-knight 23:50 18.09.2011

Re: nego...

A sto ih ne bismo hvalili?


Zato sto oni to sami rade i to preterano.

Hvali nekoga imenom i prezimenom, a ne Crnogorce, Srbe, Albance...

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:50 18.09.2011

Re: nego...

Goran Vučković


da znam.
i?

I ništa - da preformulišem: ako si očekivao da će se više pričati o knjizi, možda je to zbog toga što je Ana već imala tekst o toj knjizi.

Ili ti možda smeta što smo Princi i ja iskazali svoje poštovanje prema Predragu Brajoviću, koji je "one in a million" (kad se napabirči i dijaspora)?


iskazivanje poštovanja prema bilo kome mi ne smeta, "one in a million" jajarenje da.
acimpl acimpl 23:54 18.09.2011

Re: nego...

O knjizi cemo pricati kada je procitate. Ovo je bilo o atmosferi oko knjige. Gorane, iako si ziveo u Pragu kao i ja (sto te je odmah u mojim ocima svrstalo u meni drazeg), izgleda da si nesto malo pobrkao. ccc, prazanima to ne bi trebalo da se desava :)
Goran Vučković Goran Vučković 23:54 18.09.2011

Re: nego...

iskazivanje poštovanja prema bilo kome mi ne smeta, "one in a million" jajarenje da.

To je stilska figura čiji cilj nisu ostalih 999.999. Ali vidim da je večeras džaba stavljati smajlije.
Goran Vučković Goran Vučković 23:58 18.09.2011

Re: nego...


O knjizi cemo pricati kada je procitate. Ovo je bilo o atmosferi oko knjige. Gorane, iako si ziveo u Pragu kao i ja (sto te je odmah u mojim ocima svrstalo u meni drazeg), izgleda da si nesto malo pobrkao. ccc, prazanima to ne bi trebalo da se desava :)

Nisam živeo u Pragu, nego sam svratio poslom - tada smo radili (moja firma) za Synot Tip, a B92 blog je bio relativno nova stvar - pa pošto sam znao da je Srđan tamo, pitao sam ga da mi preporuči mesto gde ima dobrog piva, a on se ljubazno ponudio da me sam provede. Saznao sam od njega mnogo interesantnih stvari o Pražanima i Česima generalno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana