Biz| Gost autor| IT| Tehnologija

"Hvala Vam na strpljenju!"

Hansel RSS / 24.09.2011. u 18:51

Da nešto ne bi funkcionisalo kako valja izgleda da uopšte nije neophodno da bude u državnom vlasništvu (mada je to obično i potreban i dovoljan razlog). Ne daj Bože neke vanredne situacije tokom vikenda - verovatnoća da će se optimalno rešiti možda je i manja od procenjivane da komadi onog rashodovanog satelita nekoga pogode (beše 1:3200?).
(EDIT: Čak ni kola sa inkubatorom iz Beograda ne idu vikendom u unutrašnjost po prevremeno rođenu decu kojoj je neophodno zbrinjavanje u Institutu za neonatologiju!)

Izgleda da se ne preporučuje ni pucanje hosting servera (ako već nekad mora i da se desi) pred vikend i tokom vikenda.

Jutros me je prijatelj koji postavlja i održava sajtove mnogih firmi gotovo usplahirano pitao imam li nekoga u medijima ko bi mogao da pomogne, pošto on nema načina da stigne do odgovornih. Ispostavilo se da nemam (pošto oni koje poznajem nisu bili voljni da istražuju na tu temu). Ali, ponudio sam mu prostor na Blogu.

Evo šta je napisao:

- - - - - - - - - - - - -

SVI share serveri hosting provajdera Orion Telekoma su pali i nisu u funkciji od juče oko 13 časova. Tokom jučerašnjeg dana tehnička podrška davala je informacije o tome i umirivala svoje klijente rečima da oni rade na otklanjanju kvara i da će se vrlo brzo sve rešiti. Na pitanje da li imaju sveže bekapove rečeno mi je da rade bekapove na nedelju dana, ali da sigurno neće biti potrebe za njima.

Takođe juče u toku dana (ne zna se kad) objavljeno je i saopštenje kompanije:

Kvar na hardverskoj infrastrukturi hosting sistema

Zbog kvara na hardverskoj infrastrukturi hosting sistema, trenutno su nedostupni shared hosting serveri. Svi raspoloživi resursi rade na rešavanju problema i očekujemo da će problem biti rešen u najkraćem mogućem roku.

Zahvaljujemo se razumevanju.

Ovo obaveštenje ne možete da vidite ako ga baš ne tražite i odete na stranicu PRESS CENTAR.

Danas pre podne sam pokušao u dva navrata da dobijem tehničku podršku za hosting usluge i oba puta me je "mašina" uredno spojila na taj lokal kako bih sačekao razgovor sa prvim operaterom. Oba puta bio sam 24. po redu (pretpostavljam da im je to kapacitet call centra). Prvi put sam čekao više od 30 minuta, kada sam bio prekinut jer me je pozvao moj klijent, a drugi put sam čekao preko 45 minuta i shvatio da se operater uopšte ne javlja i da napredujem (posle 45 minuta bio sam 13. po redu) samo zato što ljudi odustaju od poziva.

(snimljeno "u cilju poboljšanja usluge")

Tada sam ponovo pozvao pozivni centar i odabrao opciju prodaje kako bih video o čemu se radi. Razgovor je bio neverovatan.

JA: Dobar dan. Možete li mi reći bilo kakvu informaciju vezanu za rad servera Vašeg hostinga?

Orion: Dobar dan. Gospodine, hosting podrška ne radi vikendom.

JA: Ali da li vi znate da vama SVI serveri ne rade već 24h?!?!?!

Orion: Ne, ne... Ne rade od sinoć od 19h.

JA: Vi imate informaciju da je to slučaj od 19h? A ja sam razgovarao sa S. iz podrške juče oko 14h i tada su SVI SERVISI bili van funkcije.

Orion: Pa, možda, ali je zvanično evidentirano tek sinoć u 19h.

JA: Jeste li vi svesni kakva je ovo katastrofa? Hoćete da mi kažete da je Vaša tehnička podrška otišla na vikend iako NI JEDAN JEDINI server nije u funkciji???

Orion: Pa, znate oni ne rade vikendom, moraćete da sačekate ponedeljak.

JA: Samo jedan savet da Vam dam kao Vaš (još uvek) klijent.. VI DO PONEDELJKA NEĆETE IMATI NI JEDNOG JEDINOG KLIJENTA!!! Smesta pozovite nekog iz menadžmenta i aktivirajte tehničku podršku hostinga jer Vas ovog trenutka zove nekoliko hiljada ljudi iz cele Srbije koji ne dobijaju nikakve informacije, jer ljudima ne rade serveri, jer im ne rade mejlovi, jer svima pada Google rejting...

Orion: Molim Vas sačekajte...    ...Znate, njihove kancelarije su zaključane i prazne.

JA: Ali čoveče, Vaš kol centar upućuje ljude da čekaju kako bi im se javio operater iz tehničke podrške hostinga?!?!?! Stotine i hiljade ljudi čeka po sat vremena na Vašoj liniji misleći da Vam je stalo do toga da u ponedeljak kod Vas ostane još neki klijent.

Orion: Da, ali znate mi nemamo pristup "sekretarici" i ne možemo da isključimo tu opciju.

JA: Aha, hvala Vam što ste mi pojasnili u kakvom rasulu se nalazite. Doviđenja.

Kraj razgovora.

I sad, svakom se desi, nije problem, jednom je moralo i njima (mada su mnogi poznavaoci prilika u toj kompaniji predviđali sličnu katastrofu mnogo ranije), ali neverovatno je da neko ko slovi za jednog od, ako ne i najvećeg hosting provajdera u zemlji Srbiji do te mere zastrani preko noći da ovakvu katastrofu reši tako što će poslati ljude na vikend?!?!

Orion Telekom nastala je ujedinjenjem Media works, Neobee i Sezampro (i Sezampro Hosting) i time je kvalitet usluga hostinga ove kompanije primetno opao. Ali ovo je stvarno skandal.

Ako se ne varam broj sajtova hostovanih na share hostingu kod Orion Telekoma se broji u desetinama hiljada Po nekoj proceni nekoliko desetina hiljada srpskih sajtova već više od 30 h nije na mreži.

- - - - - - - - - - - - -

Da ovom tekstu dodam i da je telefoniranje od avgusta drastično poskupelo i da se ovoliko čekanje može smatrati i svojevrsnom pljačkom, naročito što Orion nudi usluge fiksne telefonije, a broj kol-centra je na ovoj mreži -- dakle, deo prihoda od impulsa ide ovoj kompaniji. Ne pada na pamet ni njima a ni drugim „vlasnicima" kol-centara da ponude, ako je procenjeno vreme čekanja duže od nekog razumnog vremena, opciju „kol-bek" -- da oni pozovu klijenta kad budu u prilici, ne pada im na pamet da mašina napadno ne zahvaljuje na strpljenju svakih 10-15 sekundi (i tako ga samo dodatno provocira), ne pada im na pamet da nadoknade korisnicima vreme bez kablovske televizije, telefona, interneta, struje, vode, a kamoli štetu zbog njihovog javašluka.

Post posvećujem jednoj koleginici s Bloga koja je pre neku godinu insinuirala da sam zaposlen u Sezamu pošto sam tada reagovao na neku -- tada netačnu -- konstataciju o ovoj firmi. :-)

 



Komentari (121)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tyson tyson 04:45 25.09.2011

Šta ste očekivali od lopova?

JA: Samo jedan savet da Vam dam kao Vaš (još uvek) klijent.. VI DO PONEDELJKA NEĆETE IMATI NI JEDNOG JEDINOG KLIJENTA!!! Smesta pozovite nekog iz menadžmenta i aktivirajte tehničku podršku hostinga jer Vas ovog trenutka zove nekoliko hiljada ljudi iz cele Srbije koji ne dobijaju nikakve informacije, jer ljudima ne rade serveri, jer im ne rade mejlovi, jer svima pada Google rejting...

Svako ko je odabrao Orion kao provadjera bilo čega zaslužio je sve što mu se događa. Podrška očajna, servisi katastrofalni, oprema najjeftinija moguća - kineski krš.

I, hoćeš da se kladimo da procenat onih koji će do ponedeljka odustati od usluga Oriona i preći kod nekog drugog hosting provajdera biti manji od 5%...?

Menadžment će teško da dobiju, na Maldivima su, obilaze svoju novostečenu imovinu i podanike.

Od firme koja je nastala privatizacijom pomoći date nevladinoj organizaciji, koja je ojačala klasičnim kriminalom - ekskluzivnim ugovorom uvođenja interneta u državne institucije i studentske domove (slučaj kada su provaljeni u Studentskom Gradu, gde je kao član UO bio i otac vlasnika MW, je netragom nestao u tužilaštvu) preko drugara iz vrha vlasti, za koju je prva i jedina asocijacija muljanje muljanje i muljanje, ništa dobro se ne može očekivati.


Hansel Hansel 07:15 25.09.2011

Re: Šta ste očekivali od lopova?

Svako ko je odabrao Orion kao provadjera bilo čega zaslužio je sve što mu se događa. Podrška očajna, servisi katastrofalni, oprema najjeftinija moguća - kineski krš.

Mislim da se ovde radi o "nasleđenom" hostingu od Sezama; u principu, korisnik ovakve podatke unapred ne može da zna, a ja mogu da ponovim deo komentara iznad:
ako neko plati manje za prevoz avionom (a ta mu se cena zvanično nudi) i desi mu se udes takvog aviona, znači li to da je sâm kriv što je izabrao lou-kost kompaniju?

Prijatelj se nadao da će tekst ubrzati Orionovu ekipu, gde god da je, ja sam hteo da se, pored toga, otvori pitanje minimalnih standarda poslovanja, o čemu god da se radi u ovoj zemlji. Pa tek onda neka se određuje cena.
maksa83 maksa83 08:32 25.09.2011

Re: Šta ste očekivali od lopova?

Od firme koja je nastala privatizacijom pomoći date nevladinoj organizaciji, koja je ojačala klasičnim kriminalom - ekskluzivnim ugovorom uvođenja interneta u državne institucije i studentse domove (slučaj kada su provaljeni u Studentskom radu, gde je kao član UO bio i otac vlasnika MW, je netragom nestao u tužilaštvu) preko drugara iz vrha vlasti, za koju je prva i jedina asocijacija muljanje muljanje i muljanje, ništa doro se ne može očekivati.

To je valjda to odrastanje...
Hansel Hansel 09:50 25.09.2011

Re: Šta ste očekivali od lopova?

Hvala svima na detaljima o vlasničkoj strukturi. Da li ostaje zaključak da su (postali) mnogo isti?!
abrasax abrasax 12:21 25.09.2011

Re: Šta ste očekivali od lopova?

Prijatelj se nadao da će tekst ubrzati Orionovu ekipu, gde god da je, ja sam hteo da se, pored toga, otvori pitanje minimalnih standarda poslovanja, o čemu god da se radi u ovoj zemlji. Pa tek onda neka se određuje cena.



Minimalni standard je briga o tome šta će domaćini da kažu. Za mene sasvim dovoljno da bi mi dalo sliku običajne norme poslovanja.

dragan7557 dragan7557 12:44 25.09.2011

Re: Šta ste očekivali od lopova?

Menadžment će teško da dobiju, na Maldivima su, obilaze svoju novostečenu imovinu i podanike.

Slobodan Djinovic + Srđa Popović = OTPOR

To je nama naša borba dala.

cerski
p.s. a kako su se snašli drugi osnivači Armani Otporaša ?
dragan7557 dragan7557 12:51 25.09.2011

Re: Šta ste očekivali od lopova?

Od firme koja je nastala privatizacijom pomoći date nevladinoj organizaciji, koja je ojačala klasičnim kriminalom - ekskluzivnim ugovorom uvođenja interneta u državne institucije i studentske domove (slučaj kada su provaljeni u Studentskom Gradu, gde je kao član UO bio i otac vlasnika MW, je netragom nestao u tužilaštvu) preko drugara iz vrha vlasti, za koju je prva i jedina asocijacija muljanje muljanje i muljanje, ništa dobro se ne može očekivati.

Slušaj bre tysone čul' ti za Multitasking?

cerski
b92fmember b92fmember 00:58 26.09.2011

Re: Šta ste očekivali od lopova?

Mislim da se ovde radi o "nasleđenom" hostingu od Sezama; u principu, korisnik ovakve podatke unapred ne može da zna, a ja mogu da ponovim deo komentara iznad:
ako neko plati manje za prevoz avionom (a ta mu se cena zvanično nudi) i desi mu se udes takvog aviona, znači li to da je sâm kriv što je izabrao lou-kost kompaniju?


A ko mu je kriv ako se slupa lufthans-om ?? Ko da padaju samo avioni low cost kompanija? Ali dobor se zna šta se očekuje od lufthanse a šta low cost kompanije ili indijskih avio prevoznika.

uzgred, 99.8% garantovani uptime znači da hostin neće biti dostupan skoro 18 sati godisnje.
Hansel Hansel 07:01 26.09.2011

Re: Šta ste očekivali od lopova?

Ovde se radi o verovatnoći "slupavanja". Neki komentatori su rekli da je normalno da ona bude veća ako se plaća manje. Kako mi se čini, ti i ja se slažemo.

Sledeća tačka je hitna popravka u slučaju slupavanja, informisanje... Ovo drugo ne košta praktično ništa (na primer podešavanje automata za obaveštavanje), a prvo valjda spada u one minimalne standarde o kojima ja trubim...

Kafa, sendviči... vrsta smeštaja dok se čeka avion koji kasni... (možda i noćna dežurstva u slučaju hostinga) to je ono, kako ja kapiram, što bi smelo i trebalo da se razlikuje između jednih i drugih kompanija... (dodajem da odaaaavno nisam leteo, a kad sam leteo kao klinac, leteo sam tadašnjim JAT-om i nekoliko puta Aviogenex-om )
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:59 25.09.2011

Veliki napredak



Svi raspoloživi resursi, a vikendom to nije baš mnogo...
loader loader 12:14 25.09.2011

Da, bre ...





uros_vozdovac uros_vozdovac 16:38 25.09.2011

Update

Moji izvori tvrde da du sutra uveče nema rešenja, a to je već ozbiljan problem, više od 48 sati downtime. Gomila mejlova će da se vrati pošiljaocima, veliki problem.
Hansel Hansel 17:24 25.09.2011

Re: Update

Znači, rade i vikendom?!

Hvala za update!
Hansel Hansel 21:25 25.09.2011

Članak k'o naručen!

Iznervirani korisnici često spuštaju slušalicu
Čekanje na telefonu duže od 6 minuta štetno po zdravlje

Studija o kol centrima telekomunikacionih kompanija pokazala je da čekanje na linijama za pomoć može biti ne samo iritantno, već i opasno po zdravlje.

Naime, kada nas operater stavi na čekanje, nivo stresa i krvni pritisak polako počinju da rastu, a pokazalo se da opasan nivo dostižu u proseku nakon 5 minuta i 58 sekundi.

Ista studija je pokazala da muzika koju slušamo dok čekamo, veoma često iznervira osobu toliko da odluči da prekine vezu, umesto da je opusti i zabavi. Među najomraženijim melodijama su odlomci klasičnih kompozicija, zvuci prirode i panove frule.

Britanski stručnjak Robert Henderson, koji se bavi posledicama stresa, istakao je da svakodnevno čekanje na telefonu može imati dugoročne efekte, kao što je poremećaj u radu creva, a u najgorim slučajevima čak i nervni slom.

"Vreme je za mnoge ljude najvažniji luksuz koga nikad nema dovoljno, a kao rezultat javlja se stres", istakao je on.

("Blic")

abrasax abrasax 22:38 25.09.2011

Re: Članak k'o naručen!


konstatovani konstatovani 07:11 26.09.2011

Poneki server poceo sa radom...

Jutro ce promijeniti sve...

Poneki server od nocas radi, ali se ne zna u kojoj meri. Sad se ponasamo kao kad nestane struje pa dodje... Pa cekas jedno 20 minuta da ne nestane odmah opet i zeznes pola uredjaja u kuci.

Necu ni da pokusavam da zovem podrsku, idem bolje da prosetam (poreska i slicne ustanove nisu obilazene mesecima, a red je s vremena na vreme refreshovati ta prijateljstva). Pa za par sati da vidimo gde smo.
konstatovani konstatovani 07:43 27.09.2011

Re: Poneki server poceo sa radom...

Just an update...

Neki serveri rade, neki ne. Oni koji rade imaju podignut bekap od pre 10ak dana i jako su spori.

Tehnička podrška i dalje zakrčena, nikakvo obaveštenje nisu poslali na mejl korisnicima.

Za to vreme smislili su ovaj divan tekst i zavukli ga kao i prethodno obaveštenje u budžak svog sajta:
-----------
26/09/2011 | Saopštenja
Obaveštenje u vezi sa kvarom na hardverskoj infrastrukturi hosting sistema
U cilju unapređenja kvaliteta hosting usluge, Orion telekom je izvršio migraciju sa starog na novi hosting sistem. U toku migracije, deo sistema je pretrpeo oštećenja i prouzrokovao kvar na delu hardverske infrastrukture što je učinilo jedan deo shared hosting servera nedostupnim.

Tehnički timovi Orion telekoma, u kontinuitetu rade na rešavanju problema za koji očekujemo da će u potpunosti biti saniran najkasnije do srede 28.09.2011. godine.

Takođe, želimo da obavestimo korisnike čiji su shared hosting serveri nedostupni zbog ovog problema, da je back up u toku i redovan.

Još jednom želimo da se zahvalimo korisnicima na razumevanju i strpljenju.

-----------

Da napomenem da je ovo notorna laž "u kontinuitetu rade na rešavanju problema", jer u subotu nikoga nije bilo u tehničkoj podršci jer su ljudi otišli na vikend.

A ako lažu za jedno ko će im verovati sve ostalo.

Ako su planirano radili migraciju valjda je normalno da se ona radi odmah posle bekapa!?!?!? Valjda je normalno da se radovi koji mogu da dovedu do ove katastrofe najave korisnicima. Ovako je njima "backup redovan" od pre 10 dana.

Mnogo laži. Vrlo loše iskustvo. ORION TELEKOM OZBILJNA VEZA!
alselone alselone 08:02 27.09.2011

Ja sam odmah rekao

Ne veruj kompaniji koja vraca 64k u ponudu.

Kod nas konkurencija telekomunikacionom i it sektoru radi obrnutoproporcionalno - nove kompanije smanjuju ponudu i povecavaju cenu.

VIP je vratio obracun na minut a Orion je vratio 64k. Ocekujem pulsno biranje kad prodamo Telekom.
Hansel Hansel 09:00 27.09.2011

Re: Ja sam odmah rekao

I dvojnike!

Još bi bilo i super da i Telekom da svima ADSL od 64k uz ovu pretplatu (govoriš o
Orionovoj bežičnoj fiksnoj, uz koju, u okviru pretplate ide i 64k flat interneta?), a sve više da se doplaćuje; zašto - zato što je i to dovoljan minimalni servis koji nemaju mnogi ljudi (a ni ja kad odem u rodni grad ili na plac u blizini, a imam fiksne telefone) - dial-up je još smorniji, a uz to mnogo košta.
alselone alselone 09:08 27.09.2011

Re: Ja sam odmah rekao

Hansel
I dvojnike!

Još bi bilo i super da i Telekom da svima ADSL od 64k uz ovu pretplatu (govoriš o Orionovoj bežičnoj fiksnoj, uz koju, u okviru pretplate ide i 64k flat interneta?), a sve više da se doplaćuje; zašto - zato što je i to dovoljan minimalni servis koji nemaju mnogi ljudi (a ni ja kad odem u rodni grad ili na plac u blizini, a imam fiksne telefone) - dial-up je još smorniji, a uz to mnogo košta.



Ma u pravu si ti u tom delu da je bolje ista nego nista. Ali 64k, 2011. godina, nazovi Evropa. Ne ide, ne ide, ne treba ni da stoji u ponudi, meni vredja zdrav razum. To je nivo brzine dial-upa.
Hansel Hansel 09:57 27.09.2011

Re: Ja sam odmah rekao

U pravu si i ti!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana