Gradjanske inicijative| Ljubav| Moj grad| Životni stil

Parada 2011 (još 8): Odgovornost u Srbiji

Goran Miletic RSS / 24.09.2011. u 23:26
Normalno !
Normalno !
Dan se juče završio koktelom u američkoj rezidenciji gde je apsolutna tema večeri svih bila (ne)očekivana simbioza Policijskog sindikata i „Dveri", izjava ministra policije (bio prisutan), ali i pitanje koje mi poslednjih dana puno ljudi iz međunarodne zajednice postavlja: „Zašto DS ovako upadljivo ćuti ?" Svi razumeju i Kosovo i izbore, ali niko ne shvata odsustvo jasnog stava prema slobodi okupljanja. Stava koji nema onaj deo izjave koji počinje sa „ALI".
 
Dan počinje „igrankom" sa „Orion telekom"-om, budući da nam sajt ne radi od juče popodne. Iako su sinoć obećali da će kvar „na serverima" biti otklonjen za sat vremena, ništa se još uvek nije desilo. Provodim puna dva sata čekajući da mi se neko javi na korisničkom servisu. Bio sam 24-ti. Na kraju sam pre dočekao da me pomenuta „firma" doda na Facebook-u nego što mi se neko javio na korisničkom servisu. Dobijeni odgovor na FB je tipičan copy-paste. Za vreme čekanja da se „Orion" smiluje „poštovanom korisniku", dogovaram izjave za čitavih 7 stranih novinara.

Pregledam kliping i sve se opet svodi na političare i bezbednost. Tu odmah vidite ključnu razliku između „stranaca" i domaćih političara. U Srbiji svi uglavnom koriste magičnu frazu „nije bezbedno" čime žele da zaplaše svakog u Srbiji, a propuštaju da saopšte da upravo država i društvo imaju odgovornost za smanjenje nasilja. Ne amnestiram nikog, ali u ovakvim slučajevima ne sme biti povlačenja pred nasilnicima, već upravo suprotno. Za razliku od ovdašnjih predstavnika partija i vlasti, tamo na Zapadu se radi upravo suprotno. Ako nije bezbedno, svako ko pretenduje da bude percipiran kao ODGOVORAN POLITIČAR upravo svojim ličnim prisustvom na takvom skupu pokazuje da je sa građanima i time želi da utiče da skup BUDE BEZBEDAN. Za razliku od ovakvog pristupa, kada naši političari kažu da „nije bezbedno", oni ustvari namiguju ka zabrani ili opstrukciji Parade.

Za policijski sindikat tek ne vredi trošiti reči. Svetislav Basara lepo pojašnjava u „Danasu" da se zna čime se sindikati bave, da je pretpostavka tržište za tu konkretnu profesiju (toga nema kod vojske i policije) i da je potpuni paradoks da neki sindikat odlučuje koju grupu hoće da štiti, a koju ne. Mogu samo da dodam da je ćutanje svih partija u vezi ovoga u najmanju ruku skandalozno.

Još skandaloznije je činjenica da su svi mediji „izvrnuli" reči ministra policije napisavši da je „protiv Parade" i da je podržao policijski sindikat i „Dveri", dok je nekako posle manje od 24h, većina istih naprasno „zaboravila" da prenese informaciju da on rekao da će policija reagovati oštro protiv svakog ko bude vršio nasilje prema učesnicima Parade. Ovakvu izjavu moraju dati i svi drugi predstavnici ministarstava (npr. ministarstva pravde), ali i svi drugi državni organi kojima je to „u opisu posla" - tu bi tužilaštvo trebalo da se istakne. Oklevanje da se kaže da Srbija mora biti zemlja u kojoj su ljudi slobodni neće doneti nijedan novi glas na izborima. Naprotiv, odlučni stavovi to mogu.

One week to go ... Pride week !

Atačmenti



Komentari (61)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

abrasax abrasax 00:12 25.09.2011

Prva

Ovakvu izjavu moraju dati i svi drugi predstavnici ministarstava (npr. ministarstva pravde), ali i svi drugi državni organi kojima je to „u opisu posla" - tu bi tužilaštvo trebalo da se istakne.

Iskreno, ja ne znam ko prvi tu treba kome da kaže...

P.S. O pticama se, dakle, radilo.
Jukie Jukie 00:29 25.09.2011

One week to go

One week to go ...

I onda počinje

tarata-ta

EuroBirdwatch – Evropski vikend posmatranja ptica 2011

Evropski vikend posmatranja ptica

vishnja92 vishnja92 00:44 25.09.2011

Re: One week to go

kukusigameni kukusigameni 08:12 25.09.2011

...

highshalfbooze highshalfbooze 08:16 25.09.2011

Bravo

Počeh da čitam.
Dan se juče završio koktelom u američkoj rezidenciji gde je apsolutna tema večeri svih bila


ali i pitanje koje mi poslednjih dana jako ljudi iz međunarodne zajednice postavlja


„Zašto DS ovako upadljivo ćuti ?"


I već posle prvog pasusa ne mogu da nastavim, suze mi taku na oči zbog ovih literarnih bisera.
deset_slukom deset_slukom 09:00 25.09.2011

Re: Bravo

highshalfbooze

suze mi taku na oči


A šta znači "taku"? Ako nemaš odgovor, beležim da u svom tekstu imaš proporcionalno, otprilike, sto puta više grešaka.

EDIT: Eh, da... Suze teku. Na oči obično "udare" ili "grunu". A teku iz očiju. Kaže narod i ovako kako si napisao, ali svašta narod kaže.

Kad sam se već oglasio, evo i par reči o temi. Šta reći, a da nije već rečeno? Još se batrgamo u blatu u koje smo upali pre dvadeset godina, i nikako da krenemo dalje. Pre nego što sam ušao na blog, vidim vest "ubio strica motikom". Nekako mi došlo adekvatno da citiram.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:05 25.09.2011

Re: Bravo

deset_slukom
Još se batrgamo u blatu u koje smo upali pre dvadeset godina, i nikako da krenemo dalje.

A pre trideset godina nismo bili u blatu?
abrasax abrasax 14:12 25.09.2011

Re: Bravo

A pre trideset godina nismo bili u blatu?


deset_slukom deset_slukom 17:23 25.09.2011

Re: Bravo

srdjazlopogledja

A pre trideset godina nismo bili u blatu?


Naravno da nismo. Postoji neka gradacija kada se opisuju stvari. Samo ideološki ostrašćeni mogu da tvrde da smo tada bili u blatu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:34 25.09.2011

Re: Bravo

Da... Tada nije bilo "ideološke ostrašćenosti". Beše tada demokratija, sloboda, efikasna sudska zaštita, nenasilje i mir. Svako ko tvrdi suprotno, ideološki je ostrašćen.
deset_slukom deset_slukom 17:49 25.09.2011

Re: Bravo

srdjazlopogledja
Da... Tada nije bilo "ideološke ostrašćenosti". Beše tada demokratija, sloboda, efikasna sudska zaštita, nenasilje i mir. Svako ko tvrdi suprotno, ideološki je ostrašćen.


1. Tada nije bilo demokratije, sada je karikatura od demokratije. Biram prvo, bar znam na čemu sam.
2. O ovome bi se dalo naširoko pričati, šta je sloboda? Tada su hapsili neistomišljenike, danas rade isto (seti se anarhista). U stvari, danas ih ubijaju. Seti se...
3. U najmanju ruku, sudstvo je bilo efikasnije nego danas. Nisam upoznat da li su tužioci birali predmete koji su za utuženje, a koji za fioku?
4. i 5. Nenasilje i mir? Koje si ti godište, ako uopšte sumnjaš?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:42 25.09.2011

Re: Bravo

Pre trideset godina, Sloba je napredovao na partijskoj lestvici.

Spremao se za svoju "istorijsku misiju", pod pokroviteljstvom Partije. "Građani" su mirno spavali, i pored ekonomskih trzavica, nekakvih nemira na Kosovu. Policija je sređivala "surove stvari". Nekad i uz pomoć suda.

Nije ovo karikatura demokratije, već konačna karikatura upravo tog, Brozovog, sistema.
Tranzicija označava rasturanje tog sistema, i stvaranje novog, koji počiva na demokratiji, pravnoj državi, kapitalizmu i vladavini prava.
Dakle, ne mož' biti i za Broza, i za EU/NATO, jer je to... Šizofreno.
deset_slukom deset_slukom 19:37 25.09.2011

Re: Bravo

srdjazlopogledja

Nije ovo karikatura demokratije, već konačna karikatura upravo tog, Brozovog, sistema.

srdjazlopogledja

Dakle, ne mož' biti i za Broza, i za EU/NATO, jer je to... Šizofreno.

Karikatura je - karikatura, kako god uzmeš. Tvrdio si da smo tada živeli u kaljuzi, ja ti rekoh da nismo, bez obzira ko je tu koga spremao za veličanstvene poduhvate, koji će dovesti do ovoga danas.

Ko je tu za Broza? Mada, mislim da bi ga i EU pripustio malo da za ovih pripremnih desetak godina sredi situaciju.
milisav68 milisav68 20:06 25.09.2011

Re: Bravo

deset_slukom
.
3. U najmanju ruku, sudstvo je bilo efikasnije nego danas. Nisam upoznat da li su tužioci birali predmete koji su za utuženje, a koji za fioku?

Nije bilo na vestima, pa se nije ni dogodilo.

Da je sudstvo radilo svoj posao kako treba, Radovan Karadžić bi `91 bio na višegodišnjoj robiji, zbog pronevere društvenog/državnog novca.
deset_slukom deset_slukom 20:25 25.09.2011

Re: Bravo

milisav68

Nije bilo na vestima, pa se nije ni dogodilo.

Da je sudstvo radilo svoj posao kako treba, Radovan Karadžić bi `91 bio na višegodišnjoj robiji, zbog pronevere društvenog/državnog novca.


Sve je to bilo sitno, amaterski, u odnosu na ove. Mislim na korupciju, zataškavanja, lopovluk,...

Karadžić je i bio u ćuzi zbog toga, zar ne? Nisam baš siguran.

Ali, potpuno smo skrenuli s teme.
highshalfbooze highshalfbooze 21:43 25.09.2011

Re: Bravo

A šta znači "taku"?

Pa imaj obzira... suze teku, a ruka mi drhti. Kako da pišem bez greške?
milisav68 milisav68 22:06 25.09.2011

Re: Bravo

deset_slukom
milisav68

Nije bilo na vestima, pa se nije ni dogodilo.

Da je sudstvo radilo svoj posao kako treba, Radovan Karadžić bi `91 bio na višegodišnjoj robiji, zbog pronevere društvenog/državnog novca.


Sve je to bilo sitno, amaterski, u odnosu na ove. Mislim na korupciju, zataškavanja, lopovluk,...

Karadžić je i bio u ćuzi zbog toga, zar ne? Nisam baš siguran.

Ali, potpuno smo skrenuli s teme.

Ma nismo skrenuli sa teme.
Da sud radi/je radio svoj posao kako treba, onda danas ne bi pričali o huliganima/dverima, koji su na slobodi, i koji prete.

Financial crimes

Obrati pažnju na ekipu.




deset_slukom deset_slukom 00:43 26.09.2011

Re: Bravo

milisav68

Obrati pažnju na ekipu.


Valda im to bio kvalifikacioni ispit?

PS. Nisu oni stvorili dveri.
milisav68 milisav68 07:40 26.09.2011

Re: Bravo

deset_slukom
milisav68

Obrati pažnju na ekipu.


Valda im to bio kvalifikacioni ispit?

PS. Nisu oni stvorili dveri.



ps.direktno ne, indirektno da.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:45 26.09.2011

Re: Bravo

Ko je tu za Broza? Mada, mislim da bi ga i EU pripustio malo da za ovih pripremnih desetak godina sredi situaciju.

Pustili bi ga u Hag, a nas pod sankcije.
Goran Vučković Goran Vučković 10:34 25.09.2011

I onda je...

Pregledam kliping i sve se opet svodi na političare i bezbednost. Tu odmah vidite ključnu razliku između „stranaca" i domaćih političara. U Srbiji svi uglavnom koriste magičnu frazu „nije bezbedno" čime žele da zaplaše svakog u Srbiji, a propuštaju da saopšte da upravo država i društvo imaju odgovornost za smanjenje nasilja. Ne amnestiram nikog, ali u ovakvim slučajevima ne sme biti povlačenja pred nasilnicima, već upravo suprotno. Za razliku od ovdašnjih predstavnika partija i vlasti, tamo na Zapadu se radi upravo suprotno. Ako nije bezbedno, svako ko pretenduje da bude percipiran kao ODGOVORAN POLITIČAR upravo svojim ličnim prisustvom na takvom skupu pokazuje da je sa građanima i time želi da utiče da skup BUDE BEZBEDAN. Za razliku od ovakvog pristupa, kada naši političari kažu da „nije bezbedno", oni ustvari namiguju ka zabrani ili opstrukciji Parade.



rayzippo rayzippo 11:23 25.09.2011

koktel...

...u americkoj ambasadi..vrh jbt
lemica lemica 11:33 25.09.2011

Re: koktel...

rayzippo
...u americkoj ambasadi..vrh jbt


menscini da je reko u americkoj rezidenciji,nisam sigurna,a nemam snage citati ga dva puta.
validni validni 14:12 25.09.2011

Re: koktel...

lemica
rayzippo
...u americkoj ambasadi..vrh jbt


menscini da je reko u americkoj rezidenciji,nisam sigurna,a nemam snage citati ga dva puta.


Dobro Vam se čini - u tekstu stoji u američkoj rezidenciji?!

Pretpostavljam da se cocktail party održao u rezidenciji američkog ambasadora, verovatno su se aktivisti opuštali uz stare snimke poletanja apolo raketa, te se tu verovatno i rodila ideja o odbrojavanju.
abrasax abrasax 14:15 25.09.2011

Re: koktel...

Pretpostavljam da se cocktail party održao u rezidenciji američkog ambasadora, verovatno su se aktivisti opuštali uz stare snimke poletanja apolo raketa, te se tu verovatno i rodila ideja o odbrojavanju.

lemica lemica 18:18 25.09.2011

Re: koktel...

skidam kapu,care! ahahahahahah... nego! imam pitanjce. hoce li 3.10. osvanuti blog naslova "jos 364 dana!" mislim,udje to odbrojavanje u krv,pa... mozda je normalno,al nije svejedno hahaha
validni validni 20:54 25.09.2011

Re: koktel...

lemica
skidam kapu,care! ahahahahahah... nego! imam pitanjce. hoce li 3.10. osvanuti blog naslova "jos 364 dana!" mislim,udje to odbrojavanje u krv,pa... mozda je normalno,al nije svejedno hahaha


03.10.2011. Da vidimo... hmmm: jutarnji mamurluk, pilula za dan posle (za svaki slučaj), brunch in the residency sa predstavnicima huligana, brojanje. Reset.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:56 25.09.2011

Sloboda i policija

Na pitanje
"Ko se na paradi slobodno okuplja?",
autor spremno odgovara
"lgbt zajednica". Otuda i konstrukcija "pravo na slobodu", jer nema slobode dok je policija ne obezbedi!

Zove se polizei u svakodnevnicu, pod parolom zaštite "prava" određene grupe, i na taj način se slobode... Eliminišu.

Moj odgovor na gore postavljeno pitanje je "huligani". Pri tome, meni je svejedno kada bi umesto "huligani", stajalo "homosi", a autoru nije. Autor je pristrasan, navijač, totalitarac, čovek koji krivi realnost, vrši nasilje preko državne sile.
valhalen valhalen 14:01 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

"lgbt zajednica". Otuda i konstrukcija "pravo na slobodu", jer nema slobode dok je policija ne obezbedi!

Zove se polizei u svakodnevnicu, pod parolom zaštite "prava" određene grupe, i na taj način se slobode... Eliminišu.


Kako ti samo ne dosadi toliko lupetanje? I to, kad bi barem malo, štono se kaže, prošarao, pa lupetao na različite načine. Ama ne, vazda jedno te isto, k'o Švaba tra-la-la.

Svako Ustavom zagarantovano pravo i slobodu u pravnoj državi, u krajnoj liniji štiti policija. Ako imam pravo na imovinu, to znači da će policija uhapsiti svakog ko pokuša da je uzme bez mog dopuštenja. Ako imam pravo na život, policija će uhapsiti svakog ko pokuša da ga ugrozi. Ako pak imam pravo na mirno okuljanje, onda je dužnost policije da uhapsi svakog ko pokuša da mi to pravo oduzme ili da me fizički ugrozi jer ga koristim.

Jedine slobode koje se na ovaj način "eliminišu" jesu sloboda krađe, ubijanja i nasilništva, ali kako da ti kažem, za razliku od slobode okupljanja, ove slobode nisu garantovane Ustavom, pre svega zato što ugrožavaju tuđu slobodu i egzistenciju.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:10 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

valhalen
svakog ko pokuša

Ti lupaš.
abrasax abrasax 14:18 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

Moj odgovor na gore postavljeno pitanje je "huligani". Pri tome, meni je svejedno kada bi umesto "huligani", stajalo "homosi", a autoru nije. Autor je pristrasan, navijač, totalitarac, čovek koji krivi realnost, vrši nasilje preko državne sile.


Eto ti ga sad, al' si ga navat'o.
valhalen valhalen 15:24 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

srdjazlopogledja
valhalen
svakog ko pokuša

Ti lupaš.


Wow! Pred ovakvom elokvencijom, ne ostaje mi ništa drugo do da priznam poraz.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:33 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

Očekivao sam da ćeš razumeti reči koje si upotrebio, u svom obraćanju meni. To je, ipak, tvoja elokvencija.
abrasax abrasax 15:39 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

Očekivao sam da ćeš razumeti reči koje si upotrebio, u svom obraćanju meni. To je, ipak, tvoja elokvencija.


valhalen valhalen 15:50 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

srdjazlopogledja
Očekivao sam da ćeš razumeti reči koje si upotrebio, u svom obraćanju meni. To je, ipak, tvoja elokvencija.


Pa da, ja sam ti rekao da lupetaš, a ti si mi odgovorio "jen-dva-tri, sve što kažeš to si ti!". Very mature.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:15 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

Dobro...
Da li sloboda okupljanja zavisi od vlasti? Da li su vlasti obavezne da ih obezbede? Da li vlasti daju pristanak za nešto što se smatra slobodom?

A preventivna upotreba policije, i veza sa vladavinom prava, druga je priča. Totalitarna.
valhalen valhalen 16:25 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

Da li sloboda okupljanja zavisi od vlasti? Da li su vlasti obavezne da ih obezbede? Da li vlasti daju pristanak za nešto što se smatra slobodom?


Prvo i treće pitanje ne razumem, a na drugo sam ti već odgovorio:

"Svako Ustavom zagarantovano pravo i slobodu u pravnoj državi, u krajnoj liniji štiti policija. Ako imam pravo na imovinu, to znači da će policija uhapsiti svakog ko pokuša da je uzme bez mog dopuštenja. Ako imam pravo na život, policija će uhapsiti svakog ko pokuša da ga ugrozi. Ako pak imam pravo na mirno okuljanje, onda je dužnost policije da uhapsi svakog ko pokuša da mi to pravo oduzme ili da me fizički ugrozi jer ga koristim."

A preventivna upotreba policije, i veza sa vladavinom prava, druga je priča. Totalitarna.


Opet lupetanje, ja nisam pominjao nikakvu preventivnu upotrebu policije.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:51 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

Ne razumeš ti razliku između slobode i prava, pa si izmislio "pravo na mirno okupljanje".
valhalen valhalen 18:25 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

srdjazlopogledja
Ne razumeš ti razliku između slobode i prava, pa si izmislio "pravo na mirno okupljanje".


Deder mi objasni tu razliku i kakve veze ona ima sa ovim o čemu sada razgovaramo.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:21 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

Ja se izvinjavam što se mešam u vaš bogougodan razgovor, ali ček bre Srđo.

srdjazlopogledja
valhalen
svakog ko pokuša

Ti lupaš.


I pokušaj ubistva i krađe, na primer, je krivično delo. A ne samo već izvršeno ubistvo ili krađa.

Što se tiče preventivne upotrebe policije, mislim da policija ima pravo da uhapsi nekog za koga npr. sumnja da priprema ubistvo (i ako ga u tom momentu još uvek nije izvršio). Naravno posle toga je na njoj da dokaže da je to hapšenje opravdano inače država plača debelu odštetu (ili bi bar tako trebalo da bude u idealnom slučaju).
lemica lemica 21:30 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

srdjazlopogledja
Na pitanje
"Ko se na paradi slobodno okuplja?",
autor spremno odgovara
"lgbt zajednica". Otuda i konstrukcija "pravo na slobodu", jer nema slobode dok je policija ne obezbedi!

Zove se polizei u svakodnevnicu, pod parolom zaštite "prava" određene grupe, i na taj način se slobode... Eliminišu.

Moj odgovor na gore postavljeno pitanje je "huligani". Pri tome, meni je svejedno kada bi umesto "huligani", stajalo "homosi", a autoru nije. Autor je pristrasan, navijač, totalitarac, čovek koji krivi realnost, vrši nasilje preko državne sile.


autor mrzi one koji mrze.
valhalen valhalen 22:47 25.09.2011

Re: Sloboda i policija

vrabac_u_steni
Ja se izvinjavam što se mešam u vaš bogougodan razgovor, ali ček bre Srđo.

srdjazlopogledja
valhalen
svakog ko pokuša

Ti lupaš.


I pokušaj ubistva i krađe, na primer, je krivično delo. A ne samo već izvršeno ubistvo ili krađa.

Što se tiče preventivne upotrebe policije, mislim da policija ima pravo da uhapsi nekog za koga npr. sumnja da priprema ubistvo (i ako ga u tom momentu još uvek nije izvršio). Naravno posle toga je na njoj da dokaže da je to hapšenje opravdano inače država plača debelu odštetu (ili bi bar tako trebalo da bude u idealnom slučaju).


Tačno tako.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:12 26.09.2011

Re: Sloboda i policija

"Svako Ustavom zagarantovano pravo i slobodu u pravnoj državi, u krajnoj liniji štiti policija. Ako imam pravo na imovinu, to znači da će policija uhapsiti svakog ko pokuša da je uzme bez mog dopuštenja. Ako imam pravo na život, policija će uhapsiti svakog ko pokuša da ga ugrozi. Ako pak imam pravo na mirno okuljanje, onda je dužnost policije da uhapsi svakog ko pokuša da mi to pravo oduzme ili da me fizički ugrozi jer ga koristim."

valhalen
srdjazlopogledja
Ne razumeš ti razliku između slobode i prava, pa si izmislio "pravo na mirno okupljanje".


Deder mi objasni tu razliku i kakve veze ona ima sa ovim o čemu sada razgovaramo.

Jedine slobode koje se na ovaj način "eliminišu" jesu sloboda krađe, ubijanja i nasilništva, ali kako da ti kažem, za razliku od slobode okupljanja, ove slobode nisu garantovane Ustavom, pre svega zato što ugrožavaju tuđu slobodu i egzistenciju.

Evo, jasno je da policija eliminiše slobode, radi zaštite prava. Policija nikad, ali nikad, ne uspostavlja slobode, osim nedelovanjem. Tako, ako ne zaštiti imovinu, tj. pravo na imovinu, ona nedelovanjem uspostavlja slobodu kršenja prava na imovinu.

Sloboda je ono što se ne uskraćuje, zabranjuje, niti zahteva prethodno odobrenje.
Tako, u Ustavu Srbije, postoji nekoliko članova koji se bave pitanjem slobode:
Ustav Srbije

Zaštita ljudskih i manjinskih prava i sloboda
Član 22.
Svako ima pravo na sudsku zaštitu ako mu je povredjeno ili uskraćeno neko ljudsko ili manjinsko pravo zajemčeno Ustavom,
kao i pravo na uklanjanje posledica koje su povredom nastale.
Gradjani imaju pravo da se obrate medjunarodnim institucijama radi zaštite svojih sloboda i prava zajemčenih Ustavom.
Dostojanstvo i slobodan razvoj ličnosti
Član 23.
LJudsko dostojanstvo je neprikosnoveno i svi su dužni da ga poštuju i štite.
Svako ima pravo na slobodan razvoj ličnosti, ako time ne krši prava drugih zajemčena Ustavom.
Pravo na slobodu i bezbednost
Član 27.
Svako ima pravo na ličnu slobodu i bezbednost. Lišenje slobode dopušteno je samo iz razloga i u postupku koji su predvidjeni
zakonom.
Lice koje je lišeno slobode od strane državnog organa odmah se, na jeziku koji razume, obaveštava o razlozima lišenja slobode,
o optužbi koja mu se stavlja na teret kao i o svojim pravima i ima pravo da bez odlaganja o svom lišenju slobode obavesti lice
po svom izboru.
Svako ko je lišen slobode ima pravo žalbe sudu, koji je dužan da hitno odluči o zakonitosti lišenja slobode i da naredi puštanje
na slobodu ako je lišenje slobode bilo nezakonito.
Kaznu koja obuhvata lišenje slobode može izreći samo sud.
Postupanje s licem lišenim slobode
Član 28.
Prema licu lišenom slobode mora se postupati čovečno i s uvažavanjem dostojanstva njegove ličnosti.
Zabranjeno je svako nasilje prema licu lišenom slobode.
Zabranjeno je iznudjivanje iskaza.
Dopunska prava u slučaju lišenja slobode bez odluke suda
Član 29.
Licu lišenom slobode bez odluke suda, odmah se saopštava da ima pravo da ništa ne izjavljuje i pravo da ne bude saslušano bez
prisustva branioca koga samo izabere ili branioca koji će mu besplatno pružiti pravnu pomoć ako ne može da je plati.
Lice lišeno slobode bez odluke suda mora bez odlaganja, a najkasnije u roku od 48 časova, biti predato nadležnom sudu, u
protivnom se pušta na slobodu.
Pritvor
Član 30.
Lice za koje postoji osnovana sumnja da je učinilo krivično delo može biti pritvoreno samo na osnovu odluke suda, ako je
pritvaranje neophodno radi vodjenja krivičnog postupka.
Ako nije saslušano prilikom donošenja odluke o pritvoru ili ako odluka o pritvoru nije izvršena neposredno po donošenju,
pritvoreno lice mora u roku od 48 časova od lišenja slobode da bude izvedeno pred nadležni sud, koji potom ponovo odlučuje o
pritvoru.
Pismeno i obrazloženo rešenje suda o pritvoru uručuje se pritvoreniku najkasnije 12 časova od pritvaranja. Odluku o žalbi na
pritvor sud donosi i dostavlja pritvoreniku u roku od 48 časova.
Trajanje pritvora
Član 31.
Trajanje pritvora sud svodi na najkraće neophodno vreme, imajući u vidu razloge pritvora. Pritvor odredjen odlukom
prvostepenog suda traje u istrazi najduže tri meseca, a viši sud ga može, u skladu sa zakonom, produžiti na još tri meseca. Ako
do isteka ovog vremena ne bude podignuta optužnica, okrivljeni se pušta na slobodu.
Posle podizanja optužnice trajanje pritvora sud svodi na najkraće neophodno vreme, u skladu sa zakonom.
Pritvorenik se pušta da se brani sa slobode čim prestanu razlozi zbog kojih je pritvor bio odredjen.
Sloboda kretanja
Član 39.
Svako ima pravo da se slobodno kreće i nastanjuje u Republici Srbiji, da je napusti i da se u nju se vrati.
Sloboda kretanja i nastanjivanja i pravo da se napusti Republika Srbija mogu se ograničiti zakonom, ako je to neophodno radi
vodjenja krivičnog postupka, zaštite javnog reda i mira, sprečavanja širenja zaraznih bolesti ili odbrane Republike Srbije.
Ulazak stranaca u Republiku Srbiju i boravak u njoj uredjuje se zakonom. Stranac može biti proteran samo na osnovu odluke
nadležnog organa, u zakonom predvidjenom postupku i ako mu je obezbedjeno pravo žalbe i to samo tamo gde mu ne preti
progon zbog njegove rase, pola, vere, nacionalne pripadnosti, državljanstva, pripadnosti odredjenoj društvenoj grupi, političkog
mišljenja ili gde mu ne preti ozbiljno kršenje prava zajemčenih ovim ustavom.
Sloboda misli, savesti i veroispovesti
Član 43.
Jemči se sloboda misli, savesti, uverenja i veroispovesti, pravo da se ostane pri svom uverenju ili veroispovesti ili da se oni
promene prema sopstvenom izboru.
Niko nije dužan da se izjašnjava o svojim verskim i drugim uverenjima.
Svako je slobodan da ispoljava svoju veru ili ubedjenje veroispovedanja, obavljanjem verskih obreda, pohadjanjem verske
službe ili nastave, pojedinačno ili u zajednici s drugima, kao i da privatno ili javno iznese svoja verska uverenja.
Sloboda ispoljavanja vere ili uverenja može se ograničiti zakonom, samo ako je to neophodno u demokratskom društvu, radi
zaštite života i zdravlja ljudi, morala demokratskog društva, sloboda i prava gradjana zajemčenih ovim Ustavom, javne
bezbednosti i javnog reda ili radi sprečavanja izazivanja ili podsticanja verske, nacionalne ili rasne mržnje.
Roditelji i zakonski staraoci imaju pravo da svojoj deci obezbede versko i moralno obrazovanje u skladu sa svojim uverenjima.
Sloboda mišljenja i izražavanja
Član 46.
Jemči se sloboda mišljenja i izražavanja, kao i sloboda da se govorom, pisanjem, slikom ili na drugi način traže, primaju i šire
obaveštenja i ideje.
Sloboda izražavanja može se zakonom ograničiti, ako je to neophodno radi zaštite prava i ugleda drugih, čuvanja autoriteta i
nepristrasnosti suda i zaštite javnog zdravlja, morala demokratskog društva i nacionalne bezbednosti Republike Srbije.
Sloboda izražavanja nacionalne pripadnosti
Član 47.
Izražavanje nacionalne pripadnosti je slobodno.
Niko nije dužan da se izjašnjava o svojoj nacionalnoj pripadnosti.
Sloboda medija
Član 50.
Svako je slobodan da bez odobrenja, na način predvidjen zakonom, osniva novine i druga sredstva javnog obaveštavanja.
Televizijske i radio-stanice osnivaju se u skladu sa zakonom.
U Republici Srbiji nema cenzure. Nadležni sud može sprečiti širenje informacija i ideja putem sredstava javnog obaveštavanja
samo ako je to u demokratskom društvu neophodno radi sprečavanja pozivanja na nasilno rušenje Ustavom utvrdjenog porekta
ili narušavanje teritorijalnog integriteta Republike Srbije, sprečavanja propagiranja rata ili podstrekavanja na neposredno nasilje
ili radi sprečavanja zagovaranja rasne, nacionalne ili verske mržnje, kojim se podstiče na diskriminaciju, neprijateljstvo ili nasilje.
Ostvarivanje prava na ispravku neistinite, nepotpune ili netačno prenete informacije kojom je povredjeno nečije pravo ili interes
i prava na odgovor na objavljenu informaciju uredjuje se zakonom.
Sloboda okupljanja
Član 54.
Mirno okupljanje gradjana je slobodno.
Okupljanje u zatvorenom prostoru ne podleže odobrenju, ni prijavljivanju.
Zborovi, demonstracije i druga okupljanja gradjana na otvorenom prostoru prijavljuju se državnom organu, u skladu sa
zakonom.

Sloboda okupljanja može se zakonom ograničiti samo ako je to neophodno radi zaštite javnog zdravlja, morala, prava drugih ili
bezbednosti Republike Srbije.
Sloboda udruživanja
Član 55.
Jemči se sloboda političkog, sindikalnog i svakog drugog udruživanja i pravo da se ostane izvan svakog udruženja.
Udruženja se osnivaju bez prethodnog odobrenja, uz upis u registar koji vodi državni organ, u skadu sa zakonom.
Zabranjena su tajna i paravojna udruženja.
Ustavni sud može zabraniti samo ono udruženje čije je delovanje usmereno na nasilno rušenje ustavnog poretka, kršenje
zajemčenih ljudskih ili manjinskih prava ili izazivanje rasne, nacionalne ili verske mržnje.
Sudije Ustavnog suda, sudije, javni tužioci, Zaštitnik gradjana, pripadnici policije i pripadnici vojske ne mogu biti članovi
političkih stranaka.
Sloboda odlučivanja o radjanju
Član 63.
Svako ima pravo da slobodno odluči o radjanju dece.
Republika Srbija podstiče roditelje da se odluče na radjanje dece i pomaže im u tome.
Sloboda naučnog i umetničkog stvaranja

Član 73.
Naučno i umetničko stvaralaštvo je slobodno.
Autorima naučnih i umetničkih dela jemče se moralna i materijalna prava, u skladu sa zakonom.
Republika Srbija podstiče i pomaže razvoj nauke, kulture i umetnosti.


Osim odnosa slobode i države, postoji odnos okruženja i slobode, jer shodno kulturi, moralu, mišljenju okruženja po određenom pitanju, sloboda pojedinca je ograničena. To ograničenje se ne da pobediti policijskom akcijom.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:17 26.09.2011

Re: Sloboda i policija

valhalen
Tačno tako.

Š'a je tačno tako?!
Gde si bio kada je bila aktuelna reforma pravosuđa?
Nije interes lgbt zajednice petljanje sa "reformom"? Da se ne kvare partijski odnosi?
Pitanje nasilja, negde nikog...

I pokušaj ubistva i krađe, na primer, je krivično delo. A ne samo već izvršeno ubistvo ili krađa.

Da, ali to je delo, taj pokušaj, ne neko maštanje ili izmišljanje. U slučaju parade, to je preventivna upotreba... Samo 15 'iljada policajaca.
Što se tiče preventivne upotrebe policije, mislim da policija ima pravo da uhapsi nekog za koga npr. sumnja da priprema ubistvo (i ako ga u tom momentu još uvek nije izvršio). Naravno posle toga je na njoj da dokaže da je to hapšenje opravdano inače država plača debelu odštetu (ili bi bar tako trebalo da bude u idealnom slučaju).

Ne bih rekao da je ovo preventivna, oni tu rade posao, osim u slučaju da nemaju dokaza, onda je... Maltretiranje.
valhalen valhalen 16:56 26.09.2011

Re: Sloboda i policija

Osim odnosa slobode i države, postoji odnos okruženja i slobode, jer shodno kulturi, moralu, mišljenju okruženja po određenom pitanju, sloboda pojedinca je ograničena. To ograničenje se ne da pobediti policijskom akcijom.


Besramno lupetanje. To čime je sloboda učesnika parade u ovom slučaju ograničena, nisu nikakve apstrakcije poput "kulture, morala i mišljenja okruženja", nego vrlo konkretno nasilje i pretnje nasiljem, od kojih je policija dužna da zaštiti svakog građanina. Ne plaši njih osuda sredine - to im svakako ne gine - nego pretnje tipa "Čekamo vas!", kamenice i molotovljevi kokteli.

Ako ti zapretim da ću da ću da ti zavalim kamenu kocku u glavu ako odlučiš da iskoristiš neko svoje ustavno svoje, recimo pravo na slobodu govora, onda je policija dužna da te zaštiti, a mene da uhapsi. It's that simple. And, apparently, so are you.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:39 26.09.2011

Re: Sloboda i policija

valhalen
Ako ti zapretim da ću da ću da ti zavalim kamenu kocku u glavu ako odlučiš da iskoristiš neko svoje ustavno svoje, recimo pravo na slobodu govora, onda je policija dužna da te zaštiti, a mene da uhapsi. It's that simple. And, apparently, so are you.

Pa preti kol'ko 'oćeš...

"pravo na slobodu"!

Opet izmišljaš.

"Nema slobode dok je policija ne obezbedi!"
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:44 26.09.2011

Re: Sloboda i policija

To čime je sloboda učesnika parade u ovom slučaju ograničena, nisu nikakve apstrakcije poput "kulture, morala i mišljenja okruženja", nego vrlo konkretno nasilje i pretnje nasiljem, od kojih je policija dužna da zaštiti svakog građanina.

Upravo su te apstrakcije u pitanju, kao i to da "predstavnici" lgbt zajednice, čekaju cele godine na "paradu", i ne oglašavaju se povodom nasilja i nepostojanja sudskog epiloga protiv istog.
Za njih je reforma pravosuđa uspela, a policija mora da ispendreči svakog ko nije sa nji'ove strane kordona.
valhalen valhalen 20:32 26.09.2011

Re: Sloboda i policija

srdjazlopogledja
valhalen
Ako ti zapretim da ću da ću da ti zavalim kamenu kocku u glavu ako odlučiš da iskoristiš neko svoje ustavno svoje, recimo pravo na slobodu govora, onda je policija dužna da te zaštiti, a mene da uhapsi. It's that simple. And, apparently, so are you.

Pa preti kol'ko 'oćeš...

"pravo na slobodu"!

Opet izmišljaš.

"Nema slobode dok je policija ne obezbedi!"


Mda, smajliji. Neoboriv argument, kao i uvek.
valhalen valhalen 20:37 26.09.2011

Re: Sloboda i policija

srdjazlopogledja
To čime je sloboda učesnika parade u ovom slučaju ograničena, nisu nikakve apstrakcije poput "kulture, morala i mišljenja okruženja", nego vrlo konkretno nasilje i pretnje nasiljem, od kojih je policija dužna da zaštiti svakog građanina.

Upravo su te apstrakcije u pitanju, kao i to da "predstavnici" lgbt zajednice, čekaju cele godine na "paradu", i ne oglašavaju se povodom nasilja i nepostojanja sudskog epiloga protiv istog.
Za njih je reforma pravosuđa uspela, a policija mora da ispendreči svakog ko nije sa nji'ove strane kordona.


Drugim rečima, na moju argumentovanu tvrdnju da se ovde ne radi o apstrakcijama, nego o konkretnim pretnjama, ti si odgovorio: "E, baš nije!".
Mora da si predsednik debatnog kluba u svom obdaništu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:18 26.09.2011

Re: Sloboda i policija

Drugim rečima, na moju argumentovanu tvrdnju da se ovde ne radi o apstrakcijama, nego o konkretnim pretnjama, ti si odgovorio: "E, baš nije!".
Mora da si predsednik debatnog kluba u svom obdaništu.

I? Tvoji momci su jači? To je tvoj položaj?
valhalen valhalen 22:56 26.09.2011

Re: Sloboda i policija

srdjazlopogledja
Drugim rečima, na moju argumentovanu tvrdnju da se ovde ne radi o apstrakcijama, nego o konkretnim pretnjama, ti si odgovorio: "E, baš nije!".
Mora da si predsednik debatnog kluba u svom obdaništu.

I? Tvoji momci su jači? To je tvoj položaj?


Ako pod "momci" misliš argumenti, onda da.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:01 26.09.2011

Re: Sloboda i policija

valhalen
srdjazlopogledja
Drugim rečima, na moju argumentovanu tvrdnju da se ovde ne radi o apstrakcijama, nego o konkretnim pretnjama, ti si odgovorio: "E, baš nije!".
Mora da si predsednik debatnog kluba u svom obdaništu.

I? Tvoji momci su jači? To je tvoj položaj?

Ako pod "momci" misliš argumenti, onda da.

Argument ti je pendrek, i da policija treba da bije, jer nisi se čuo dok su uništivali (dodatno) sudstvo.
valhalen valhalen 00:08 27.09.2011

Re: Sloboda i policija

srdjazlopogledja
valhalen
srdjazlopogledja
Drugim rečima, na moju argumentovanu tvrdnju da se ovde ne radi o apstrakcijama, nego o konkretnim pretnjama, ti si odgovorio: "E, baš nije!".
Mora da si predsednik debatnog kluba u svom obdaništu.

I? Tvoji momci su jači? To je tvoj položaj?

Ako pod "momci" misliš argumenti, onda da.

Argument ti je pendrek, i da policija treba da bije, jer nisi se čuo dok su uništivali (dodatno) sudstvo.


A ti? Gde si bio ti dok su sadili ruže u Brazilu?
lemica lemica 18:20 25.09.2011

normalica

ali naaajjace: "NEMA SLOBODE DOK JE POLICIJA NE OBEZBEDI!"

molim nekog od citatelja da ovu "misao" zapise za nova pokolenja,ja sam na ivici izdrzljivosti....
maksa83 maksa83 18:24 25.09.2011

domatjine


Tebi kuglager čovek da da, ti bi ga pokvario.
princi princi 00:48 26.09.2011

Re: domatjine

Ne bih ja tako potcenjivao kuglager.
maksa83 maksa83 06:15 26.09.2011

Re: domatjine

Ne bih ja tako potcenjivao kuglager.

Nemoj da ga dražiš ... zamisli:

"Kuglager - 143 dana posle" (and counting)
predatortz predatortz 11:46 26.09.2011

Re: domatjine

maksa83

Tebi kuglager čovek da da, ti bi ga pokvario.


Ma šta kuglager! Teg od 10 kila!
paulinjo paulinjo 22:46 25.09.2011

Bravo Gorane!

Ono, šta mi se dopada kod Gorana je to što nije kontradiktoran.
Koncept ljudskih prava u Srbiju je došao sa zapada i Goran taj zapad ceni.
Za razliku od njega, mnogi pripadnici nevladnih organizacija primaju novac sa zapada, a javno veličaju antiglobalizam, Venecuelu i Kubu.
Ja kao amerikanofil pozdravljam oslanjanje na američku ambasadu.
rade.radumilo rade.radumilo 23:04 25.09.2011

Profesionalac

Ne vidim zašto se natežete sa srdjomzlogpogleda, čovek prima platu da spinuje na blogovima i svoj posao radi vrlo profesionalno. Samo džabe trošite svoje vreme i dajete mu dodatni prostor da se raspiše.

javascript:;
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:48 26.09.2011

Re: Profesionalac

rade.radumilo
Ne vidim zašto se natežete sa srdjomzlogpogleda, čovek prima platu da spinuje na blogovima i svoj posao radi vrlo profesionalno. Samo džabe trošite svoje vreme i dajete mu dodatni prostor da se raspiše.


Spin, doktor Pauli, elektroni, elektronika, mediji...
Sve je te zavera, jedna gigantska.
Koliko je sati?

Dobro, pretpostavljam da ima čak pohvale u komentaru, ali ono za video, to je već sramota. Neverovatno je koliko su ateisti i antitesti, religiozni. Tu sve pršti od religije, imamo denuncijanta, invizitora, ekskomunikaciju, naravno, veštica se uvek nađe...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana