IT

Cloud tehnologija

uros_vozdovac RSS / 26.09.2011. u 12:16

ili "Tamni se oblaci nadvijaju"

 Iako još traje zavrzlama sa Orion serverima, cenim da će do večeras i tu da se razvedri, obećao sam kod Hansela na blogu da ću da nabacim par reči o Cloud hostingu, koji inače od srca preporučujem. Takođe u ovom tekstu nameravam da se bavim slučajem prijatelja kolege blogera Hansela, novopridošlom blogeru sa nikom konstatovani jer je njegov slučaj idealan za predstavljanje tehnologije za koju verujem da je budućnost hostinga kod nas. Dakle vežite se idemo u oblake.

U  postojećem sistemu server je mesto gde korisnik hostuje svoj sajt, to je dakle kompjuter sa odgovarajućim softverom koj se nalazi u nekakvoj prostoriji. Živ kompjuter uključen u struju koji kao i bilo koji kompjuter ima neke svoje resurse, veličinu hard diska, CPU jedan ili više njih, odgovarajuću količinu RAM memorije i tako to. Mi koji plaćamo hosting zakupljujemo deo tog kompjutera, fizički njegov deo, dakle određenu količinu prostora na hard disku. Ostatak fizičkih resursa servera delimo mi korisnici, delimo OS, CPU, RAM, i sve ostale divne skraćenice kojima kompjuterski svet ne manjka.

Mi kao korisnici nemamo pristup tim deljenim sadržajima, što nije problem, ali nemamo pristup softveru koji  to kontroliše (što će se kasnije pokazati kao problem), mi smo ograničeni na nešto što izgleda otprilike ovako

cpanel.jpg

Dobri stari cPanel. Ko god da je mišem zagrebao po ovome, jako mu je dobro poznato. Ovaj panel kontroliše sadržaj isključivo na onom dodeljenom zakupljenom delu servera, s tim što ni na koji način ne omogućava da se pristupi sistemskom delu softvera. Kada urlate na administratora vaše web strane budite  pažljivi prema njemu, ovaj cpanel je njegovo ograničenje.

Tehnička podrška provajdera može sve, osim što ima fizički pristup serveru, može npr da izvuče hard disk i slično, može da švrlja po sistemskim root delovima servera i da radi intervencije koje korisnik u shared platformi ne može - nije predviđeno. A najčešće, downtime servisa nije moguće popraviti iz cPanela.

 

Cloud tehnologija ima sasvim drugačiji pristup od ovoga, i dalje postoji negde na nekoj lokaciji živa mašina na kojoj se nalazi sajt, web servis, šta treba, i dalje se zakupljuju neki prostor negde na nekom HDD-u. Ali osim tog prostora, koji je nedeljiv, u cloud-u korisnik zakupljuje i ostale resurse, RAM, CPU pre svega i oni postaju nedeljivi, dakle zakupljene resurse koristi samo onaj ko ih je zakupio. Dalje, na zakupljenim resursima korisnik dobija ceo server, sa pripadajućim softverom i alatom koji mu služi za administriranje tog servera. Dakle ja sam iz svoje sobe ovom tehnologijom na svom zakupljenom delu servera dobio prava koja je u starom načinu imala samo tehnička podrška. Wow!

Sad kad imam potpuna prava nad svojim serverom, razmišljam kako da uposlim svoj server, i da probam da nekako dopunim svoj budžet, to jest da on radi za mene. Ali prvo troškovi...

Generalna ideja mi je da na mom serveru radim ono što konstatovani sad radi kod Oriona, imam neku količinu od 20 sajtova koje održavam. Da bi ih lakše i jednostavnije održavao, alat koji mi dosta pomaže onaj cPanel  košta u našim uslovima oko 250 eura. Na tu cenu dodam cenu hostinga,  koja bi imajući u vidu potrebe i zahtevnosti tih sajtova bio red veličine od 8000 do 10 000 dinara mesečno i vidi vraga - postao sam provajder. Još da napomenem, kada sam pravio gornju kalkulaciju, koristio sam zvanične cene od provajdera koji ih je smestio u nekakve pakete, ali paket koji bi odgovarao za 20 sajtova nisam našao. Naravno moguće je napraviti takav paket, ali u direktnim razgovorima sa provajderom, ova računica koju pravim bi podnela bez štucanja i 50 prosečnih sajtova.

E to mi se već dopada... Dakle šta sam postigao, imam  administrativni CPanel, ssh pristup serveru i visoku dostupnost ugradjenu u AppLogic Cloud Platformu (opcija koja štiti od otkaza fizickog hardvera) i naravno zaradu na hostingu, jer klijent sada plaća zakup meni a ne nekom drugom provajderu.

Šta sam još kolateralno dobio... Ovo sve gore je zasnovano na CentOS-u Linux distribuciji notornoj po stabilnosti i na AppLogic Cloud  platformi koja mi garantuje skalabilnost resursa i izuzetnu sigurnost, potpunu kontrolu nad serverom.  Da stvar bude još slađa ukoliko ne želim onaj trošak od cPanel-a ne moram, mogu da potražim alternativu, a meni je ssh pristup dovoljan, tako da sam i tu uštedeo.

E sad, pravo pitanje je kako je moguće da neko još uvek hostuje na shared hostingu a ne ovako? Jedini odgovor je pitajte me za tri godine, kada svi budu na nekoj vrsti cloud-a, a klijenti neće ni da primete... I tehnička podrška mi je dostupna 24/7, još je nezabeležen slučaj da se sad sebi nisam javio ;-)

 

Tagovi



Komentari (33)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jukie Jukie 12:55 26.09.2011

o

Imaš jedno 0 viška u naslovu
jinks jinks 13:04 26.09.2011

Koliko je realno

Ali osim tog prostora, koji je nedeljiv, u cloud-u korisnik zakupljuje i ostale resurse, RAM, CPU pre svega i oni postaju nedeljivi, dakle zakupljene resurse koristi samo onaj ko ih je zakupio.


da cloud tehnologija u budućnosti omogući i leasovanje softvera, odnosno da uopšte nemate instaliran softver na svom računaru, već da ga pokrećete sa nekog clouda (što gugl već omogućava za word procesor i spreadsheet aplikacije, na primer).

p.s.

Nešto je na tu temu pisano ovde, pre dve godine. Koliko vidim tada ste tamo ostavili i komentar :)
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:11 26.09.2011

Re: Koliko je realno

Hehe, 2 godine je baš mnogo u IT godinama. A i razlika je između korisničkog prostora i servera. I dalje tvrdim da se ne bih odrekao desktop OS-a, ali činjenica je da sve više i više uređaja postaju usisivači sadržaja a ne kreatori. Ja sam sasvim zadovoljan trenutnim stanjem. Virtuelizacija na serverskim platformama je veliki korak napred.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:38 26.09.2011

pitanja

a meni je ssh pristup dovoljan


naravno, ja se inače bez istog osećam ko sakat

mislim, ne bavim se vebmasterovanjem, ono što radim na tom polju odradim za firmu na našem serveru (više "kastomizacija" poslovnih nekih web aplikacija), ali me zbog nekih drugih stvari zanima sledeče, pošto nisam baš upučen u priču

da li imaš potpunu kontrolu nad web serverom u smislu fajn tjuninga, dodavanja modula itd.?

koliku kontrolu imaš nad serverom baze, a mene u jednom konkretnom slučaju zanima Postgres, večina provajdera u Srbiji nudi samo MySQL?
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:57 26.09.2011

Re: pitanja

vrabac_u_steni


da li imaš potpunu kontrolu nad web serverom u smislu fajn tjuninga, dodavanja modula itd.?


Potpuna kontrala, kao da mi je u sobi, nema nikakve razlike, dodaj, oduzimaj, potpuno prilagodljivo. U Terminalu ti trči CentOS sa administrativnim privilegijama... I RPM je tu paket menadžer, bogat.


koliku kontrolu imaš nad serverom baze, a mene u jednom konkretnom slučaju zanima Postgres, večina provajdera u Srbiji nudi samo MySQL?


Ma potpuno je nebitno šta naknadno instaliraš - nema ograničenja, sve što može da podnese server koji ti je u fizičkom pristupu ova tehnologija ti omogućava da uradiš na daljinu, nema ograničenja. Sve! I nikog ne cimaš za rukav, sve ti je dostupno.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:37 26.09.2011

Re: pitanja

Dakle, ako sam dobro razumeo, faktički imam imam svoju odvojenu instalaciju CentOS "tamo negde" sa ssh pristupom, kojoj mogu da budžim šta god da mi padne na pamet dok imam raspoložive resurse.
Ili ne?

(ako je to u pitanju mnogo mi se sviđa )
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:57 26.09.2011

Re: pitanja

vrabac_u_steni
Dakle, ako sam dobro razumeo, faktički imam imam svoju odvojenu instalaciju CentOS "tamo negde" sa ssh pristupom, kojoj mogu da budžim šta god da mi padne na pamet dok imam raspoložive resurse.
Ili ne?

(ako je to u pitanju mnogo mi se sviđa )


Odlično si razumeo i kapiraš moje ushićenje... I još pitanje resursa, da pojasnim, promena resursa je na klik, kao i pazi ovo...
Postaviš ti taj jedan CentOS kako ti treba i odgovara, a tvoja firma otvori filijalu na Đavoljim ostrvima i zapovedi ti da im podigneš server i sve aplikacije...
Ti lepo uzmeš jedan copy/paste i odradiš replikaciju servera gde hoćeš, na hosting koji ti je tamo najpovoljniji... Ne moraš da nosiš kantu, samo copy/paste.
Hansel Hansel 14:17 26.09.2011

Doprinos analizi konkurencije

Uroše, hvala i od mene (iako o ovome nemam pojma ), konstatovani sada nije pri računaru, ali mi je pre izlaska poslao snimak "iskustva" s EUnetovom podrškom (priča se da su oni ti skuplji i pouzdani i dostupni 24/7), zvao ih jutros između 10 i 12 da se raspita za uslove prelaska tamo i uvek dobijao ovo:



Postavio sam ovo i na temi kod mene, ali pošto je ona već praktično u korpi, stavljam i ovde, a ako remeti nešto, briši!
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:00 26.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

Hmm, moja iskustva sa EUnet su potpuno drugačija, uvek dostupni, promptni, najavljuju sve događaje u mreži... Ali mislim da je danas gužva i da ne stižu da obrade sve poziva, većina prebega sa Oriona traže rešenje, pa si natrčao na špic.

Imam par pprijatelja tamo i to dobrih, ako ti treba kontakt viči na pp
konstatovani konstatovani 15:14 26.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

većina prebega sa Oriona traže rešenje, pa si natrčao na špic


Vrlo moguće. :)

P.S. Samo sam u prolazu, pročitaću lepo malo kasnije ceo blog. Hvala Uroše!
Hansel Hansel 16:33 26.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

Imam par pprijatelja tamo i to dobrih, ako ti treba kontakt viči na pp

Hvala mnogo, meni ne treba, treba (ne)konstatovanom!

Ali, loše im je to da im je servis ovakav kad je preopterećen. Zvuči prilično odbojno.
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:42 26.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

Hansel
Imam par pprijatelja tamo i to dobrih, ako ti treba kontakt viči na pp

Hvala mnogo, meni ne treba, treba (ne)konstatovanom!

Ali, loše im je to da im je servis ovakav kad je preopterećen. Zvuči prilično odbojno.


Ma kod njih je drugačije, tehnička podrška i korisnički servis su odvojeni od call centra za informacije, gotovo sam 100% siguran da je call centar za informacije i prodaju bio zagušen, korisnička podrška je sigurno dostupna. Ali slažem se izgleda šašavo.
maksa83 maksa83 16:47 26.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

Ali, loše im je to da im je servis ovakav kad je preopterećen. Zvuči prilično odbojno.

Ovo ti je recimo dobra ilustracija (meta-pouka) o tome šta je cloud tehnologija i koji problem rešava.

Problem:
- Imaš resurs ograničenog kapaciteta koji je opterećen nekim prosečnim opterećenjem A (u ovom slučaju EUNet korisnička podrška) koji to opterećenje hendluje u tom slučaju sasvim pristojno.

- Postoje ekstremne situacije kada opterećenje postane osetno veće od A (puta dva, puta tri) i tada performanse pate, tj. čekaš i čekaš i na kraju ne dođeš na red.

"Rešenje" bi bilo da EUNet ima korisničku podršku dimenzionisanu za najveće moguće opterećenje (kataklizma, sumrak svetova) tj. puno zaposlenih koji sve vreme čekićaju pored nekog telefona. Ovo nije ekonomski racionalno, tj. nema smisla sve vreme plaćati tolike ljude za nešto što će se desiti jednom godišnje ili neće uopšte.

Cloud tehnologija rešava taj problem tako što za situacije kad je povećano opterećenje (npr. božićne kupovine u slučaju online prodavnice, ili npr. "dolazak Rolingstonsa" u slučaju online prodaje karata) prosto doplatiš za "još mašina" (najčešće virtualizovanih instanci) za taj kritični period i iskloniraš ih (pretpostavka je naravno da je sama aplikacija pravljena tako da iskoristi tu paralelizaciju, tj. da ne gekne na nekom uskom grlu dalje iza).


P.S. EUNet naravno ne može prosto da isklonira svoju tehničku podršku i umnoži je za te situacije a posle potamani te klonove. ; )

P.P.S. Cela stvar je uostalom i nastala tako što je neko u Amazonu (mnogo pametna ekipa, blog njihovog CTO-a Vernera Vogela je super štivo) ukapirao da imaju tonu neiskorišćenog hardvera da bi izdržali božićne prodaje a koji tokom godine zvrji besposlen, neko se dosetio kako da ga iskoristi, i eto.
antioksidant antioksidant 16:58 26.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije


P.P.S. Cela stvar je uostalom i nastala tako što je neko u Amazonu (mnogo pametna ekipa, blog njihovog CTO-a Vernera Vogela je super štivo) ukapirao da imaju tonu neiskorišćenog hardvera da bi izdržali božićne prodaje a koji tokom godine zvrji besposlen, neko se dosetio kako da ga iskoristi, i eto.

dakle taj cloud koji amazon koristi u vansezoni nije na raspolaganju u vreme bozicnih kupovina (jer amazon koristi hardver za svoje potrebe)
super je cloud i cini mi se da je nesto na sta cemo se navici
Hansel Hansel 17:25 26.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

maksa83

Zadržaću se na osnovnom pitanju (a metafora je odlična, procenjujem kao tabula rasa za hosting tehnologije).

Dakle, kada ej servis preopterećen, upućuješ korisnike na tel. sekretaricu koja te obavesti da je preopterećen, ponudi ti (kao je u pitanju neki krah) informaciju šta se dešava i, da malo sanjam, ponudi ti mogućnost da ostaviš poruku na sekretarici pa da te oni pozovu kad budu u prilici. Da sanjam još malo: te poruke ne mora ni da preslušava neko visoko obučen, samo neko ko ima dovoljno znanja da radi "trijažu", pa možda u skladu sa njemu dostupnim inforamcijama, pošalje recimo SMS s pripremljenim odgovorom (na kraju, lični kontakt oduzima vreme u takvim situacijama - objašnjavati svakome problem koji je u tom trenutku globalan realno je neekonomično u svakom smislu); ideja mog bloga je bila i u "sferi" efikasne komunikacije s klijentima, ali se sve uglavnom, a razumljivo, svelo na diskusiju o Orion hostingu)...
maksa83 maksa83 19:23 26.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

dakle taj cloud koji amazon koristi u vansezoni nije na raspolaganju u vreme bozicnih kupovina (jer amazon koristi hardver za svoje potrebe)

Bošsačuvaj, to je samo tako nastalo kao ideja, a sad je veliki biznis - svi koji nešto znače - Google, Cisco, Microsoft, Amazon, junejmit itd. se guraju da postanu neki cloud provajder, tako da - platiš i (kad i koliko ti treba) klatiš.

Cloud je the next big thing, i mnogima elegantno rešava razne probleme.
blogovatelj blogovatelj 03:51 27.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

Google, Cisco, Microsoft, Amazon, junejmit


Cloud je the next big thing, i mnogima elegantno rešava razne probleme.


IBM.

Ugnjavi me zadnjih nedelja neka reklama na radiju gde nude za pocetnu cenu od $65 da firme prebacuju svoje sajtove kog njih.
Sad, sta se tacno dobije za te pare, ne znam.

konstatovani konstatovani 07:10 27.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

korisnička podrška je sigurno dostupna


Ne. Ovo su bili pozivi podršci. Kao što je napisano gore, deset puta tokom 2 sata juce do podne. Deluje vrlo beznadežno ili sam možda pod utiskom ludila Oriona. Svakako nije nešto čemu sam se nadao.
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:56 27.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

Hansel


Ali, loše im je to da im je servis ovakav kad je preopterećen. Zvuči prilično odbojno.


Ma cool bre, nego da te zamolim samo, sjajan si mi primer, pa da odgovoriš na par pitanja, ako nije frka

1. Razmišljaš li o tranziciji svojih servisa na Cloud? Ako ne - zašto ne, ako da zašto da.
2. Ima li neka opoipljiva prednost shared hostinga koju ja ne vidim, pa mi uporno promiče. Osim puke navike, a mi iz IT sektora morali bi lako i brzo da uvodimo novine i da budemo fleksibilni i otvoreni...

Ajd molim te, ovo je bre na CentOS-u, zanima me
Hansel Hansel 10:30 27.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

Uroše, PA NISAM JA TAJ! Uporno ti pišem da nemam pojma o tim stvarima (i da se time ne bavim), suština mog bloga i mojih komentara bila je korisnička, odnos klijent-pružalac usluga, a konstatovani je imao svoj deo priče, koja se umnogome poklapala s mojom idejom. On reče da će se javiti kad stigne.

Pozdrav!
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:37 27.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

Ma njega i pitam al sam u nepažnji tebe citirao. Srećom bar je leglo na pravo mesto, izvini de, ionako ti upropastismo blog svojim skraćenicama
Hansel Hansel 11:21 27.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

Ma, nema potrebe da se izvinjavaš, samo da nas ne pomešaš u formiranju mišljenja!

P.S. Ništa nije upropašćeno, ko mi je kriv što ne razumem skraćenice!
konstatovani konstatovani 13:53 27.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

1. Razmišljaš li o tranziciji svojih servisa na Cloud? Ako ne - zašto ne, ako da zašto da.
2. Ima li neka opoipljiva prednost shared hostinga koju ja ne vidim, pa mi uporno promiče. Osim puke navike, a mi iz IT sektora morali bi lako i brzo da uvodimo novine i da budemo fleksibilni i otvoreni...

Ajd molim te, ovo je bre na CentOS-u, zanima me


Nemam baš mnogo vremena, ali...
1. DA
2. Moram da te podsetim da smo mi mala agencija, što znači da nismo baš u mogućnosti (ili bi nam to uslovilo značajno veće angažovanje i poslovni rizik) da angažujemo dodatnog čoveka/ženu koji bi se bavio isključivo održavanjem sistema i softvera na "takvom serveru". Varijanta da platimo da nam to sve odradi ova jedna firma (ne moramo je pominjati pošto ni ti nisi želeo) koja nudi cloud na našem tržištu izađe više od 60.000din na godišnjem nivou (najjeftinija varijanta).

Sa druge strane napravili smo ili odrzavamo prezentacije koje imaju npr više hiljada stranica ali nemaju preveliku posetu (klijent i nema potrebu za time) ili imamo sajtove koji imaju do 1.000 poseta dnevno, ali je i to daleko ispod onoga što podrzava jedan share paket.

Većina naših klijenata ima zakupljen hosting negde, a jedan broj odrađujemo mi u okviru paketa na share hostingu sa kačenjem domena na naš paket (i iskreno tu uglavnom otplatimo hosting i za nas i za njih).

E sad, ko hoće da se bavi hostingom... Mi pružamo uslugu dizajna i programiranja web prezentacije, SEO optimizacije, osmišljavanja koncepta prezentacije, kasnijeg dodatnog nastupa na netu, izradu vizuelnog identiteta... Dakle pružamo ogroman dijapazon usluga (opet napominjem da smo maaala agencija) i briga o funkcionisanju servera bi nas verovatno previše opteretila.

Dakle, iako bi cloud doneo lakše raspoređivanje resursa za prezentacije, on bi svakako izazvao i preveliko opterećenje resursa naše male agencije :)

Ako grešim ispravi me.
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:23 27.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

E ovako,
. Moram da te podsetim da smo mi mala agencija, što znači da nismo baš u mogućnosti (ili bi nam to uslovilo značajno veće angažovanje i poslovni rizik) da angažujemo dodatnog čoveka/ženu koji bi se bavio isključivo održavanjem sistema i softvera na "takvom serveru". Varijanta da platimo da nam to sve odradi ova jedna firma


Ovi bi nas dvojica rešeli za cca sat i po, uz jednu veliku picu i 2 litra kole. Uz tvoje postojeće znanje, ovo bi bio mali dodatak.


Varijanta da platimo da nam to sve odradi ova jedna firma (ne moramo je pominjati pošto ni ti nisi želeo) koja nudi cloud na našem tržištu izađe više od 60.000din na godišnjem nivou (najjeftinija varijanta).


Razmem, ali to rešenje bi rešilo resurse za sve tvoje sajtove, sa potpunom kontrolom kod tebe. A zbir cena hostinga je tu negde... Uostalom treba se spremiti za budućnost.

Osim toga, možeš i na sopstvenom serveru ponudiš usluge kojih nema na šer hostingu.

Baš se nešto mislim da odradimo neku obuku za administriranje, bićeš obavešten, mada te neće izvući od one pice
konstatovani konstatovani 21:52 27.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

Ovi bi nas dvojica rešeli za cca sat i po, uz jednu veliku picu i 2 litra kole. Uz tvoje postojeće znanje, ovo bi bio mali dodatak.


Hvala puno na ponudi. I da se ne odlucim odmah za Cloud vrlo rado bih naucio kako se sve postavlja i konfigurise.

Osim toga, možeš i na sopstvenom serveru ponudiš usluge kojih nema na šer hostingu.


Ajd navedi neku da lakse odlucim :)

A picu sa pivom ili CC uvek mozemo da organizujemo. :)
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:37 27.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

Prvo što mi pada na pamet je streaming, koji može da čuči na minimalnim resursima, a ondemand da raste onoliko koliko treba, sa padom pritiska spušta se ponovo na minimum.

Ima još jedna stvar, ali o tome u RL, ukrašće nam lopovi ideju.


I da se ne odlucim odmah za Cloud vrlo rado bih naucio kako se sve postavlja i konfigurise.


Pa to ti kažem, dobra žurka.
mlekac mlekac 23:22 27.09.2011

Re: Doprinos analizi konkurencije

uros_vozdovac


Baš se nešto mislim da odradimo neku obuku za administriranje, bićeš obavešten, mada te neće izvući od one pice


Ako je pizza cena - da se o'ma prijavim?
noboole noboole 17:56 26.09.2011

dobro

Sta ako imas uzasno osetljive informacije, najnoviji produkt tvog R&D tima koje bi konkurencija samo tako zelela da nabavi. Hosting deluje kao sjajna stvar za cloud, ali primene imaju granice.
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:39 26.09.2011

Re: dobro

noboole
Sta ako imas uzasno osetljive informacije, najnoviji produkt tvog R&D tima koje bi konkurencija samo tako zelela da nabavi. Hosting deluje kao sjajna stvar za cloud, ali primene imaju granice.


Odgovoriću i na ovo primerom...

Dakle užasno osetljive informacije dalje od weba, na bilo kom softveru, nebitno. Ukoliko ipak imaš svoj server, dedicated server, u kompanijskim prostorijama, tvoja informacija je sigurna onoliko koliko je dobar tvoj IT sektor. U Clod hostingu je stvar slična samo što je tvoj server umesto u tvojim prostorijama u data centru, svejedno dobar koliko je tvoj IT dobar. Nema tu razlike.
A pitanje hoće li provajder da švrlja po tvojim podacima je etičko pitanje, već prevaziđeno...
I sef je u banci pa nemaš takve sumnje.
maksa83 maksa83 19:19 26.09.2011

Re: dobro

Sta ako imas uzasno osetljive informacije, najnoviji produkt tvog R&D tima koje bi konkurencija samo tako zelela da nabavi. Hosting deluje kao sjajna stvar za cloud, ali primene imaju granice.

Nijedna firma koja ima tako nešto ne da ne veruje nekim hostinzima, nego ne veruje ni svojim zaposlenima utoliko što je zabranjen sav prenosivi storidž (USB stikovi, prenosivi diskovi, itd.), em se saobraćaj vrlo budno monitoriše da nekom ne padne na pamet da npr. aplouduje materijal negde. Tako su uostalom uhvatili i po tim osnovama (transfer of illegaly acquired goods) osudili onog nesretnog Aleynikova. (Ovo 'nesretnog' shvatiti uslovno pošto je tip bio plaćen $400000 godišnje, ali mu negde ponudili tri puta više, pa se sapleo.)
noboole noboole 09:28 27.09.2011

Re: dobro

Tesko da je prevazidjeno, posto jos ne postoji pravo resenje. Priznajem da je do besvesti raspravljano.

Naravno, izabrao sam ekstreman primer. Za mene je daleko vaznija privatnost licnih podataka, i ti i dole maksa ste u pravu - super osetljive stvari dalje od icega povezanog sa belim svetom. E sada, to znaci da i u buducnosti koncept PC-ja ima svoje mesto (kao i kuca se cetir' zida).

uros_vozdovac uros_vozdovac 09:46 27.09.2011

Re: dobro

noboole
E sada, to znaci da i u buducnosti koncept PC-ja ima svoje mesto (kao i kuca se cetir' zida).



Heh, naravno, mogu kojekakvi gurui da ubeđuju ljude koliko hoće, desktop PC neće umreti, samo će se smanjiti na neku drugu meru. Dokle god bude kreatora sadržaja, i administratora sadržaja desktop je bezbedan, jer je desktop jedini udoban način da kreiraš sadržaj. Usisivač može da bude šta poželiš, ali za oubiljan posao treba ozbičjno radno mesta sa udobnom tastaturom, blablabla...

Na kraju krajeva Cloud koncept će se proširiti, na način na koji su danas prevaziđeni CD-ovi sa muzikom, jer ti je muzika dostupna na drugom medijumu, storage space je jeftin i biće još jeftiniji, ali sasvim sigurno će ostati na našim kompjuterima nekakav storage koji će biti pod mojom kontrolom.

A taj dan nije tako daleko, ali po pitanju hostinga i serverskih rešenja jako blizu.
legalizacijabg legalizacijabg 20:33 26.09.2011

gmbh

Dobar tekst.Ipak..cloud tehnologija će zameniti klasičnu instalacionu i pripadajaću, tek omasovljavanjem bežičnog širokopojasnog interneta(mobilna telefonija se nameće kao glavni igrač u ovom biznisu veka),i konačnog cilja kome teži celokupni IT,besplatnom internetu za sve(primarna zarada provajderskih kompanija putem ciljanog i preciznog reklamiranja)

U svakom slučaju,možete se kladiti na cloud tehnologiju kao pobednika u daljoj budućnosti

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana