Gost autor

Podmukla elita (Tmurno nebo nad Srbijom)

Strongman RSS / 04.10.2011. u 10:27

Autor: Zoran Živković  

Onaj ko danas kaže: „Naš realno ostvariv cilj je i Kosovo u Srbiji i Srbija u Evropskoj uniji" ili je beskrajno glup ili je izuzetno pokvaren i podmukao. Ova floskula, dominantna na domaćoj političkoj sceni, govori u stvari o njenim glavnim akterima. Verovatnije je da nisu glupi, jer za ovako raširen sistem korupcije ipak treba nešto pameti. Da, u pravu ste, mahom su to podmukli politikantski demagozi koji lažu Zapad, lažu Ruse, lažu Srbe sa Kosova, lažu sve građane Srbije...

Prvima govore da su posvećeni demokratiji, vladavini prava, toleranciji i regionalnoj saradnji, da su svesni nezavisnosti Kosova, ali da o tome ne smeju javno da pisnu jer će nacionalisti doći na vlast. Zbog te neozbiljnosti, a i poslovične nesposobnosti srpske diplomatije, nemačka kancelarka je morala usred Beograda da izvuče uši celom državnom vrhu Srbije, a o toplom zecu koji je predsednika sačekao u Njujorku, od sramote niko ne sme da progovori ni reč...

313595_201077553296253_100001820290537_462885_1715262588_n.jpg
 

Rusima govore da su duboko posvećeni „vekovnom slovenskom pravoslavnom bratstvu", da nikada neće odustati od kosovskog mita, da bi im još dva NIS-a poklonili... Ruski hazjain zaboravlja onaj kredit od milijarde nečega, nema vremena da ih lično kažnjava, već to prepušta svom beogradskom diplomatskom predstavniku tanušnog glasa, plitke pameti i duboke čaše.

Jedini dokaz da je Kosovo i dalje deo Srbije jeste to što „politička elita Srbije" govori iste laži i Srbima sa Kosova i ostalim građanima naše prelepe, napaćene otadžbine. Očigledna obeležja državnosti nazivaju novim, izmišljenim, nepostojećim izrazima. Granični prelaz, sa koga su nebrojeno puta vraćeni ministri i sekretari, nazivaju administrativnim. Administrativni prelaz - šta je to, ko tu prelazi - administracija, referenti i sekretarice? Pristaju na carinski pečat na kome piše „Carina Kosova" , likujući nad samoproglašenim uspehom da je to statusno neutralno rešenje jer se na pominje Republika Kosovo. Kako ne postoje opštinske, regionalne i pokrajinske carine, već samo državne, očigledno je da su i time priznali kosovsku nezavisnost.

Tadićev novi „spoljnopolitički dečak", sa 15 minuta diplomatskog i dva minuta pregovaračkog iskustva ubeđuje nas, retorikom naučenom za nekoliko časova na večernjem kursu političke izuzetnosti, da i dalje žanjemo diplomatske pobede. Kaže da nisu sve članice EU priznale Kosovo, što znači da ga nije priznala Unija, pa nam to niko neće postaviti kao uslov za pridruženje. Ne shvata, jer su i njega mentori slagali, da će svaka država koja je priznala nezavisno Kosovo tražiti od Srbije da to isto učini, jer ih na to obavezuju njihovi zakoni i odluke koje su donele njihove vlade i parlamenti. Naravno, Evropljani danas o tome ne govore glasno jer sumnjaju da će Srbija ikada ispuniti sve prethodne uslove. A šta bi i mogli da pomisle o državi koja je lider korupcije u regionu, a i šire, u kojoj se obična građevinska dozvola čeka pola decenije, u kojoj se važne, hitne odluke Ustavnog suda ne objavljuju mesecima, o vlasti koja ne može da proda ni zlatnu koku - Telekom.

„Ni Kosovo, ni EU" - to je stvarna, tajna strategija naše pokvarene političke elite. Za Kosovo ih baš briga, a Evropske unije se plaše kao đavo krsta jer u uređenoj evropskoj Srbiji za njih ima mesta možda u zatvoru, možda na psihijatrijskoj klinici, a sigurno na smetlištu istorije. Mislim ovde i na vlast i na opoziciju, na ceo srpski politički karusel koji radi na starom principu Kurte i Murte. Ipak, nisu samo pokvareni nego su i glupi jer su svojim praznim obećanjima i demagoškim igrarijama preuzeli od Miloševića deo odgovornosti za gubitak Kosova.

Ono što se tamo dešava poslednjih nedelja je političko, ali i moralno dno. Zajedno sa Tačijem, besmisleni konflikt na Jarinju i Brnjaku podigli su na nivo usijanja. Neispunivši nijedno obećanje koje su dali svojim biračima, suočeni s nedostatkom pravih investicija, ogromnom nezaposlenošću, kolosalnim budžetskim deficitom, ponovnim masovnim odlaskom mladih i obrazovanih i svojim ostalim rezultatima, odlučili su se za oživljavanje stare, proverene teme ovdašnjeg izbornog folklora - odbrane Kosova!

Izjavama da vlast podržava barikade i da su one „osnovna činjenica" odbrane Kosova, permanentnim baljezganjima o nekakvim crvenim linijama, bez osnovne i izlazne strategije, povlađivanjem lokalnim kmetovima da „oni, na terenu, najbolje znaju šta je najbolje za njih, za Srbiju" postali su pokrovitelji direktnog sukoba lokalnih Srba sa onima koje je zvanični Beograd do letos zvao svojim partnerima, bezmalo prijateljima. I sve to samo zbog skorih izbora, samo zbog puke vlasti. Dno!

P.S. Svima koji su na sutrašnji dan, pre jedanaest godina, učestvovali u stvaranju uslova za bolju budućnost Srbije i onima koji su u proteklim godinama na tome iskreno radili, čestitam godišnjicu petooktobarskih događaja. One koji su razočarani u dostignuća 5. oktobra pozivam da se u osami, pred ogledalom, zapitaju šta su oni u protekloj deceniji stvarno uradili da ti rezultati budu bolji.

 

Izvor: Danas.rs

Foto: DrMimi



Komentari (280)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 10:32 04.10.2011

Ahahahahah

Slika je nadrealna!

Goran Vučković Goran Vučković 10:39 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Slika je nadrealna!

Liči na tekst. Podseća me više na bele, nego na crvene linije...
alselone alselone 10:44 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Goran Vučković

Liči na tekst. Podseća me više na bele, nego na crvene linije...


Ma djavola bele, bele podizu koncentraciju. Na zute ili nesto trece.
Milan Novković Milan Novković 10:50 04.10.2011

Re: Ahahahahah

alselone
Goran Vučković

Liči na tekst. Podseća me više na bele, nego na crvene linije...


Ma djavola bele, bele podizu koncentraciju. Na zute ili nesto trece.

Nebitno skroz, ako mene pitate, ja se sve nadam da će se neko "dosetiti" i otvoriti novu partiju.

Pa će tamo pobeći mnogi najbolji iz ostalih partija i mi, lepo, glasati za tu novu partiju.

Ok, nije problem saterati se, optimističkom četkom, u ćošak gde nema vrata, ali, bez obzira na boju, farba se na kraju ipak osuši
Goran Vučković Goran Vučković 10:54 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Ok, nije problem saterati se, optimističkom četkom, u ćošak gde nema vrata, ali, bez obzira na boju, farba se na kraju ipak osuši

Religija je mnogo praktičnije rešenje - recimo ona Dawngreeterova crkva subgenija - oni i vraćaju 3x novac ako ne stigneš u raj
mariopan mariopan 10:56 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Goran Vučković
Slika je nadrealna!

Liči na tekst. Podseća me više na bele, nego na crvene linije...

Ja bih rekla da ih ima pola pola?
alselone alselone 10:56 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Milan Novković

Nebitno skroz, ako mene pitate, ja se sve nadam da će se neko "dosetiti" i otvoriti novu partiju.

Pa će tamo pobeći mnogi najbolji iz ostalih partija i mi, lepo, glasati za tu novu partiju.

Ok, nije problem saterati se, optimističkom četkom, u ćošak gde nema vrata, ali, bez obzira na boju, farba se na kraju ipak osuši



Potpuno sam saglasan Milane.
Ovo je, ponovo cu citirati mudrog Stoleta iz Sljigovca, situacija u kojoj smo sami sebe oterali u beskrajnost. Ovaj kursadzija nam je predstavljen kao neka opozicija, alternativa. Njemu bi bilo najpametnije da on i ta kosuljica sa sve posterom sa Granda odu i pijuckaju lagano ono vince sto su napravili jer su imali super biznis plan.
Goran Vučković Goran Vučković 10:57 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Ja bih rekla da ih ima pola pola?

Zvezdaši nadiru
mariopan mariopan 10:58 04.10.2011

Re: Ahahahahah

ono vince sto su napravili jer su imali super biznis plan.

I naše pare u džepu?
Goran Vučković Goran Vučković 10:59 04.10.2011

Re: Ahahahahah

pijuckaju lagano ono vince sto su napravili

Kako se zovu vina koja on pravi?
alselone alselone 10:59 04.10.2011

Re: Ahahahahah

mariopan

I naše pare u džepu?


Ciji su nasi novci mariopan? Njihovi, sto pitamo!
alselone alselone 11:00 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Goran Vučković

Kako se zovu vina koja on pravi?


"Vinarija Živković" je brend a konkretna vina koja pravi nisam probao.
libkonz libkonz 11:38 04.10.2011

Re: Ahahahahah

pijuckaju lagano ono vince sto su napravili jer su imali super biznis plan.

država nije oštećena ni za dinar.
alselone alselone 11:44 04.10.2011

Re: Ahahahahah

libkonz

država nije oštećena ni za dinar.


OK nije. Novac je bio namenjen za ideje. Ostecen je (mozda) neko ko je imao bolju ideju a nije imao vezu da dobije kintu.
mariopan mariopan 11:51 04.10.2011

Re: Ahahahahah

libkonz
pijuckaju lagano ono vince sto su napravili jer su imali super biznis plan.

država nije oštećena ni za dinar.

Ma znam, nikada nije ni bila, a najvažnije je da je sve po Zakonu, što jeste jeste.
dragan7557 dragan7557 12:02 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Zoran Živković

Onaj ko danas kaže: „Naš realno ostvariv cilj je i Kosovo u Srbiji i Srbija u Evropskoj uniji" ili je beskrajno glup ili je izuzetno pokvaren i podmukao.

Zameni bre ovo "ili" sa veznkom "i" pa ćeš shvatiti šta je u pitanju.

cerski
maksa83 maksa83 12:13 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Nebitno skroz, ako mene pitate, ja se sve nadam da će se neko "dosetiti" i otvoriti novu partiju.

Ovde gde radim kad je lepo napolju siđemo u baštu susednog kafića pa radimo odande (odvrnuli smo neki vajerles od 400 (da, četristo) mW koji spaljuje sve okolo, pa dobaci gde hoćeš sa pet crta), i tu se povremeno pojavljuje jedan od osnivača socijal-demokratije i drži silne intervjue nekim silnim novinama i televizijama. Nikad pre nisam čuo za njega (što je dobro) nit' znam ko je, ali ga posle izguglovah nekako. I sve što čika priča ima smisla, i razume se u istoriju, sadašnjost, kontekst, sve šta je i kako je... i pomislim - kad bi ovaj čika imao partiju vredelo bi možda glasati za njih.

Tako sam mislio dok jednom nije ušetao neko kog je on oslovio sa "Ooo, sedi Prle" i onda su srdačno nastavili o ovome i onome. Pogledam malo bolje "Prleta", a ono nije Dragan Nikolić iz Otpisanih, nego onaj fini gospodin Davinić koji je za 40 miliona naših dolara od Izraelaca iznajmio satelit (i glavni je u aferi "Pancir" ) i mada mu se kao nešto oko tog satelita sudi ovih dana srećno i nasmejano bleji okolo (i osniva partije). Reko' ima pravo čovek da se druži sa kim hoće, treba odvojiti lično od politike, blablabla, ali ne lezi vraže - ispadne da je "Prle" (očigledan fan Artura Klarka, strastven ljubitelj satelita (al' za tuđe pare)) suosnivač te njegove naj-naj-novije partije.

Nema nevinih, nema poštenih.

Politika nije dostojna inteligentnog čoveka. (A. Klark) (kad smo već kod satelita)

Odn., pardon maj frenč - fuck them all.
gorstak92 gorstak92 12:43 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Ovde gde radim kad je lepo napolju siđemo u baštu susednog kafića pa radimo odande (odvrnuli smo neki vajerles od 400 (da, četristo) mW koji spaljuje sve okolo,

Opa!

jedi-knight jedi-knight 12:45 04.10.2011

Re: Ahahahahah

država nije oštećena ni za dinar.


Samo je zloupotrebljena pozicija
zoja444 zoja444 13:35 04.10.2011

Re: Ahahahahah

P.S. Svima koji su na sutrašnji dan, pre jedanaest godina, učestvovali u stvaranju uslova za bolju budućnost Srbije i onima koji su u proteklim godinama na tome iskreno radili, čestitam godišnjicu petooktobarskih događaja. One koji su razočarani u dostignuća 5. oktobra pozivam da se u osami, pred ogledalom, zapitaju šta su oni u protekloj deceniji stvarno uradili da ti rezultati budu bolji.



hahaha, pa ovo je tipicna zamena teza i prosipanje supljeg u prazno.

gde je ono: jednom elita, uvek elita? gde je odgovornost bilo kakvih i svih elita pred gradjanima... proslih i sadasnjih? da li se elita u osami ogleda i pita sta su uradili, da li su bilo sta uradili za posao za koji su ih gradjani izabrali i placali ili placaju? kako vas, bre, elito (prosla, sadasnja i buduca) sve kompletno, nije sramota?

i da, odakle uopste politicarima ideja da su elita? oni su samo sluzbenici. ciji, nek se presaberu malo.

dragan7557 dragan7557 14:21 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Politika nije dostojna inteligentnog čoveka. (A. Klark) (kad smo već kod satelita)

Arthur C. Clarke

cerski
4krofnica 4krofnica 14:49 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Arthur C. Clarke


Sir Arthur C. Clarke


fuck them all.





zvezdana5 zvezdana5 16:08 04.10.2011

Re: Ahahahahah

i pogled u daljinu...
ljuboten ljuboten 16:53 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Politika nije dostojna inteligentnog čoveka. (A. Klark) (kad smo već kod satelita


Ispada da gospodin Klark ne zna šta je inteligencija. Inače većina visokorangiranih političara raspolažu sa visokom inteligencijom. Dokaz je: zato mogu da rade sve to što rade velikoj većini. No, politika ne mora biti etično zanimanje, pa još kada su prljavi uslovi, kakvi kod nas traju duže od dve decenije. Inteligencija je nužna da je političari imaju da bi mogli da budu i nemoralnni, jer inače ne bi opstali, a bogami neko i da život izgubi. To mi Srbi bar znamo. Tačnije, sociološki uslovi, preciznije ljdski resursi i njihovi odnosi stvaraju uslove za bavljene politikom, a većina ljudi ne poseduje potrebnu inteligenciju, a još manje obrazovanje i svest da bi se politika vodila na pošten način.
Domazet Domazet 19:15 04.10.2011

Bata Ma(r)xo...

maksa83
Ovde gde radim kad je lepo napolju siđemo u baštu susednog kafića pa radimo odande...

...kada jedan politichar napishe ovako providno neposhten tekst o neposhtenosti drugih politichara ja se iz petnih zhila trudim da sam sebe ubedim da se radi o nekom mentalnom feleru, da on to sluchajno i da nije znao shta radi. Jer kada bih i za trenutak pristao na to da je on to napisao namerno i sa punim saznanjem o tome shta radi ja bih momentalno pocheo da vrishtim od uzhasa. Na shta, ovde gde radim, ne bi bash lepo gledali...

A sada da se vratimo na tekst. I Kosovo. I intelektualno (i ino) poshtenje. Ovo poslednje pod uslovom da Eli ne chita.

Po mom mishljenju, Srbija sa Kosovom ima samo dve opcije. Ili da odmah prizna Kosovo i da prestane da ochekuje bilo shta drugo osim da i dalje i josh vishe (shto da ne kada se ne buni) bude maltretirana. Ili da proglasi Kosovo okupiranom teritorijom i da izjavi da nikada nece pristati na gubitak suvereniteta nad delom svoje teritorije. I da prestane da ochekuje bilo shta drugo osim da i dalje i josh vishe (tako joj i treba kada se buni) bude maltretirana.

Jerusalim se ili odmah predaje i zaboravlja ili se cheka, strpljivo, ponekad i dve hiljade godina, sa sve znojem, suzama i krvlju... I kad smo vec kod intelektualnog poshtenja, ovde se ne radi o intelektualnom poshtenju politichke elite vec o intelektualnom poshtenju gradjana Srbije i, posebno, Srba medju njima. Oni su ti koji zaista moraju da odluche da li je Kosovo srpski Jerusalim i da li Srbi mogu da izguraju ono shto su gurali i guraju (primetiti da nisam rekao 'izgurali) Jevreji, Tu odluku nece doneti politichari, njihovo je da, sa vishe ili manje uspeha, vicu 'Dogodine!' ili da se potrude da rech Kosovo izbrishu iz rechnika srpskog jezika, zavisno od toga shta odluche oni koji stvarno moraju da odluche...

I posle svega ovoga, da ti pravo kazhem, hebesh ti to intelektualno poshtenje. Eli ga zheshce precenjuje. A ono samo ostavlja gorak ukus u ustima...
maksa83 maksa83 19:20 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Inače većina visokorangiranih političara raspolažu sa visokom inteligencijom.

Ok, u načelu se slažem da je to za odsustvo inteligencije kod političara malo ekstremno (mada, podsetiću te - Artur Klark nije bio budala).

Recimo to ovako - to su ljudi koji imaju jako razvijene neke aspekte socijalne inteligencije, tj. kapiraju psihologiju "običnih ljudi". Da li su to dobri ljudi? Pa, bojim se da nisu.

Da ne mrsim puno - ovde sve piše - Political Ponerology (A Science on the Nature of Evil Adjusted for Political Purposes)

Ne verujem u dobre namere političara - ni ovde, ni bilo gde. Svestan sam da je ovo generalizacija koja će možda ima i poneku kolateralnu štetu, ali ne veliku.

Ceterum censeo - fuck them all.
dragan7557 dragan7557 19:42 04.10.2011

Re: Ahahahahah

maksa83

Ok, u načelu se slažem da je to za odsustvo inteligencije kod političara malo ekstremno

Eto recimo Bush samo što ne dobi Nebela.

A Obama, nije ni zaseo a već Nobelova.

A Dinkić tek! Najbolji ministar na svetu.

I tako može dalje.

cerski
maksa83 maksa83 19:55 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Eto recimo Bush samo što ne dobi Nebela.
A Obama, nije ni zaseo a već Nobelova.

Buš džunior je, da se ne lažemo - čovek vrlo sniženih mentalnih mogućnosti, krpena lutka u rukama krupnog naftnog kapitala i vojne industrije, a Amerikanci su mu dali dva uzastopna mandata i sad se češu po glavi i kampuju na ulici i goredoliraju (ovaj glagol je na jednom drugom davno potonulom mestu izmislio Mirpa Tebra Jone i tako po ko zna koji put ušao u legendu) transparentima.

Za Obamu ne bih rekao da je glup tip, osim što je dozvolio da mu Dubya uvali ugljenisan tinajući krompir.
ljuboten ljuboten 22:01 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Ne verujem u dobre namere političara - ni ovde, ni bilo gde. Svestan sam da je ovo generalizacija koja će možda ima i poneku kolateralnu štetu, ali ne veliku.


Po toj (ne)logici ljudi se bave politikom jer nemaju dobre namere! Ispada baš ih briga dali će u istoriju ući kao uspešni ili neuspešni, zli ili kao dobri, što bi bilo istina da nisu intelgentni!
Naš je problem što mi ovde što se jedimo na političare, kao što je to svojom izjavom učinio i A. Klakr, kao i mnogi njemu slični samo u nekoj drugoj naučnoj delatnosti ili važnoj profesiji, jer su političari svakodnevno u medijima, znači važni su, a posao teče traljavo, jer ne zavisi samo do njih, već pre svega od resursa sa kojim raspolažu i sa kime zajedno izvodite radove. Ne možete od Srbije da napravite Finsku sa Srbima, ali bi neko, samo neko, od naših političara mogao sa Fincima da napravi čudo od prirodnih resursa sa kojim raspolaže teritorija Srbije.
Više puta sam ulazio u politiku, ali ja bi da se radi kao što rade to Memci ili Japanci, a to sa Srbima je neostvarljivo. Moje isksutvo veli da mi nisu prepereka bili potčinjeni, več oni koji bi da vladaju na lakši način, sa manje rada, napora i manje znanja, pa me tako nateraju da napustim taj posao, jer oni drugi postaju prihvaljiviji za ljude koji bi da maje rade i naprežu se mentalno i fizički. Zato mi Srbi tako mngo pričamo, lako potežemo za oružjem jer je daleko teže trpeti nečije gadosti i polako ga menjati nabolje.
Tipična dešavanja pre početka sukoba u Hrvatskoj, BiH i na Kosmetu. A te sakobe još uvek ne umemo da rešimo i da ih se otarasimo. Pazite, danas je pametno govorio na najvažnjoj televiziji (B92) Vuk Drašković, a da većina Srba još uvek nisu u stanju da shvate da je on sa čeničkom idoelogijom njegove jače polovine - supruge četnikinje Dane preporučio Miloševiću da se udruži sa generalima i krenu u rat, jer je narod na ulicama Beograda 09. marta 1991. to tražio. Još uvek svi govore da je to bila pobuna proiv Miloševića, a istina je da se tražio rat sa svima u Jugoslaviji koja se već raspadala.
abrasax abrasax 23:38 04.10.2011

Re: Ahahahahah

Ovaj kursadzija nam je predstavljen kao neka opozicija, alternativa. Njemu bi bilo najpametnije da on i ta kosuljica sa sve posterom sa Granda odu i pijuckaju lagano ono vince sto su napravili jer su imali super biznis plan.



Super planova kod nas bar ne bi trebalo da manjka...
Strongman Strongman 01:09 05.10.2011

Re: Ahahahahah

Samo je zloupotrebljena pozicija


A čime bi trebao da se bavi bivši premijer a da nije po tebi zloupotreba službenog položaja? Da pere prozore na semaforu? Da ne spominjem da je nekorektno ako je čovek dobro stojeći nego mora da vozi ladu ili stojadinku da bi bio omiljen.

Dosta godina nakon što mu je iscurio mandat krenuo je u privatan biznis i to u zemlji. Nije ništa izneo nego je od puste ledine stvorio novu vrednost. Btw pisao je kod mene na nekom blogu sam Vinar... životni vek vinograda je oko 20 godina a novac od subvencija se vrati državi kroz PDV za malo jače od 2 godine.

S obzirom da Koštunicina vlada daje a Tadićeva kontroliše taj biznis pre će biti da nije bilo preko veze nego na znanje. Definitivno je znao šta da uradi i koga da unajmi da mu sačini dokumentaciju za traženje subvencija (uzgred pola dokumentacije je u udžbenicima na poljoprivrednom fakultetu).

jedi-knight jedi-knight 08:09 05.10.2011

Re: Ahahahahah

A čime bi trebao da se bavi bivši premijer a da nije po tebi zloupotreba službenog položaja? Da pere prozore na semaforu? Da ne spominjem da je nekorektno ako je čovek dobro stojeći nego mora da vozi ladu ili stojadinku da bi bio omiljen.


U pravu si.Sto rece neko ovde, ne mogu da osudjujem ono sto bih i sam uradio.
kremba kremba 10:14 05.10.2011

Re: Ahahahahah

maksa83
goredoliraju (ovaj glagol je na jednom drugom davno potonulom mestu izmislio Mirpa Tebra Jone i tako po ko zna koji put ušao u legendu)


Jone pedalofil? :)
Makso, evidencije radi, obozavam te k'o Gorstaka i Florijana zajedno. Jes' da oni pustaju bolju muziku, ali ti si mi, brate, nekako ozbiljniji.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 10:21 05.10.2011

Re: Ahahahahah

krpena lutka u rukama krupnog naftnog kapitala i vojne industrije


Ako dobro pamtim, nije on u njihovim rukama nego je povelik deo tog krupnog kapitala u njegovim rukama, tacnije, rukama njegove familije. Bilo nekih podaataka o tome kad su poslali tragace za sakrivenim bioloskim oruzjem u Iraku.
maksa83 maksa83 10:44 05.10.2011

Re: Ahahahahah

Jone pedalofil? :)

Taj Jone.
Najzabavniji čovek na svetu, ko je imao sreće da jaše i pedala sa njim i bivstvuje u nekoj drugoj sajberzajednici.
mariopan mariopan 11:21 05.10.2011

Re: Ahahahahah


A čime bi trebao da se bavi bivši premijer a da nije po tebi zloupotreba službenog položaja? Da pere prozore na semaforu? Da ne spominjem da je nekorektno ako je čovek dobro stojeći nego mora da vozi ladu ili stojadinku da bi bio omiljen.

Šta me briga čime, neka vrati 525 000 evra naših para sa kamatom, poslužio se, zaradio, neka vrati, jer imamo milion gladnih upravo zato što su oni bratski delili naše pare između sebe.. i setili se kako to da nazovu da bi bilo legalno i "pošteno".

Pritom očekujem makar zatvor i za sve one koji su prodavali šećerane za evro, koji su naše fabrike uništavali i radnike otpuštali..i to je sve urađeno po nekom zakonu ( kao i to njegovo) što ne znači da je pošteno i da tako treba, jer ovo DNO gde smo sada počelo je da se ukopava baš tada kada je tvoj drugar bio "Odgovorno lice"..

I nemoj da mi kažeš "vratiće za dve godine kroz PDV" koja smejurija, misliš da smo svi blesavi? PDV plaćam i ja od i svi drugi građani od kojih su te pare UZETE. Brkaš babe i žabe kao slučajno..



kremba kremba 18:39 05.10.2011

Re: Ahahahahah

maksa83
Taj Jone.
Najzabavniji čovek na svetu, ko je imao sreće da jaše i pedala sa njim i bivstvuje u nekoj drugoj sajberzajednici.


Slazem se.
Imao sam malo srece da pedalamo zajedno.
arianna arianna 10:59 04.10.2011

jel ovo pokušaj povratka otpisanih?


i...šta smo novo saznali, a što nismo znali?


One koji su razočarani u dostignuća 5. oktobra pozivam da se u osami, pred ogledalom, zapitaju šta su oni u protekloj deceniji stvarno uradili da ti rezultati budu bolji
.
Nemoćno smo gledali u nesposobne, koji nisu bili dorasli istorijskom trenutku


mariopan mariopan 11:08 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Nemoćno smo gledali u nesposobne, koji nisu bili dorasli istorijskom trenutku

Jedan od njih je i autor ovog teksta.
tsunade tsunade 11:43 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Jedan od njih je i autor ovog teksta


nije. srazmerno je politicki pismeniji, talentovaniji i sposobniji od borisa tadica. bio je najkorisniji saradnik zorana djindjica. uspesno je organizovao odbor ds u nisu i ucestvovao u pravljenju stranacke infrastrukture. nije pravio vecu stetu kada je, ne svojom voljom, ono malo vremena odmenio djindjica nakon atentata. manje se dodvoravao sirokim narodnim masama.

nije, avaj, imao marketinsku logistiku koju tadic ima i zato je sklonjen. da je ostao na celu ds, kosovo bi verovatno bilo reseno i makar precutno priznato kao susedna drzava. sa kostunicom ne bi bilo kohabitacije pa tako ni preambule niti nakaradnog ustava niti svih drugih pizdarija na koje je tadic tom kohabitacijom pristajao godinama a ceh placamo evo upravo sad.

tako da, mariopan, ovog puta ne bih mogla s tobom da se slozim.
Goran Vučković Goran Vučković 11:46 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?


nije, avaj, imao marketinsku logistiku koju tadic ima i zato je sklonjen.

Bio je sposoban, pa je zbog toga bio nesposoban?
mariopan mariopan 12:27 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

tsunade
Jedan od njih je i autor ovog teksta


nije. srazmerno je politicki pismeniji, talentovaniji i sposobniji od borisa tadica. bio je najkorisniji saradnik zorana djindjica. uspesno je organizovao odbor ds u nisu i ucestvovao u pravljenju stranacke infrastrukture. nije pravio vecu stetu kada je, ne svojom voljom, ono malo vremena odmenio djindjica nakon atentata. manje se dodvoravao sirokim narodnim masama.

nije, avaj, imao marketinsku logistiku koju tadic ima i zato je sklonjen. da je ostao na celu ds, kosovo bi verovatno bilo reseno i makar precutno priznato kao susedna drzava. sa kostunicom ne bi bilo kohabitacije pa tako ni preambule niti nakaradnog ustava niti svih drugih pizdarija na koje je tadic tom kohabitacijom pristajao godinama a ceh placamo evo upravo sad.

tako da, mariopan, ovog puta ne bih mogla s tobom da se slozim.


To sve što pišeš su unutar stranačke borbe, otimali se o vlast ko kere oko kosti i jači je oteo veći zalogaj. Taj deo me ne zanima uopšte kao što me ne zanima "ko je ko" u vadikalima, njihova unutrašnje stranačka svar, zanima me šta su svi zajedno uradili za nas.

Sve što pišem odnosi se ne sve njih zajedno, ceo DOS čiji je i on bio značajan deo..

Svesna sam da nije pravedno samo na njega svaliti krivicu, ali on se jedini javlja ovde da nam "objasni" kako su svi ostali loši a on je bio dobar? Sve njih, kada se ovde jave ili o njima samo pišemo jer su javne ličnosti, istim rečnikom opletem, i gore bih samo da nije disklajmera koji to izričito zabranjuje.

Možda je Živkovićev udeo u tome manji, i jeste jer je na vlasti bio kratko, ali ga to ne amnestira od krivice koju pripisuje ostalima. Tu krivicu on mora da podeli jer je sa njima delio i sve ostalo.

Umesto da čupaju aždaju iz korena oni su je gajili i hranili, tako da nas ona proždire i dan danas.
NIKO ko je tada došao na vlast, ili je od tada na vlasti, NIKO ko je tada bio "opozicija" ili je danas opozicija, makar i da je samo prošao pored Skupštine i svratio na pet minuta, čak i ako je samo popio onu kafu za 20 dinara, dok je za nas koštala 100 dinara - ne može biti amnestiran od krivice za ovo što danas imamo. Svi su oni dizali dva prsta za sve ovo i za to će platiti neku cenu, nadam se.
dragannalovic dragannalovic 12:43 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

da je ostao na celu ds, kosovo bi verovatno bilo reseno i makar precutno priznato kao susedna drzava. sa kostunicom ne bi bilo kohabitacije pa tako ni preambule niti nakaradnog ustava niti svih drugih pizdarija na koje je tadic tom kohabitacijom pristajao godinama a ceh placamo evo upravo sad.

I bili bi već davno u EU, korupcija iskorenjena,ne bi se nameštali konkursi, tajkuni bi bili tamo gde su zaslužili a Srbija bi bila poznata u svetu po novom privrednom čudu i bez preambule. Ali prevejani Koštunica je kriv za sve!
tsunade tsunade 13:11 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Bio je sposoban, pa je zbog toga bio nesposoban?


look, nemam vremena za sofizme. u smislu politicke operativnosti je bio sposobniji od ovih marketinskih vizarda... jel sad uslo u glavicu?

Sve što pišem odnosi se ne sve njih zajedno, ceo DOS čiji je i on bio značajan deo..


znam. to je uobicajeni nacin. ali zivkovic je i pre dosa imao neku karijeru i posle dos-a je ima. tadic je na primer nema. cedomir jovanovic je nema. gomila njih nema. drugo on nije objasnjavao da je on dobar a svi ostali losi. mislim da se oglasio iz neke unutrasnje potrebe da kaze sta misli. zato ljudi izmedju ostalog koriste ovaj blog.

slazem se da niko ne treba da bude amnestiran. neki su na primer pukli u politici i povukli su se iz nje. to je slucaj zivkovic. za ostale ne znam kako ce biti.

I bili bi već davno u EU, korupcija iskorenjena,ne bi se nameštali konkursi, tajkuni bi bili tamo gde su zaslužili a Srbija bi bila poznata u svetu po novom privrednom čudu i bez preambule. Ali prevejani Koštunica je kriv za sve!


da. kostunica snosi jezivu odgovornost za kosovo konkretno a i za mnoge druge stvari. tvoja pseudoironija tu nit odmaze nit pomaze nit ista objasnjava. besmislena je.
cult cult 13:19 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

tsunade
Jedan od njih je i autor ovog teksta


nije. srazmerno je politicki pismeniji, talentovaniji i sposobniji od borisa tadica. bio je najkorisniji saradnik zorana djindjica. uspesno je organizovao odbor ds u nisu i ucestvovao u pravljenju stranacke infrastrukture. nije pravio vecu stetu kada je, ne svojom voljom, ono malo vremena odmenio djindjica nakon atentata. manje se dodvoravao sirokim narodnim masama.

nije, avaj, imao marketinsku logistiku koju tadic ima i zato je sklonjen. da je ostao na celu ds, kosovo bi verovatno bilo reseno i makar precutno priznato kao susedna drzava. sa kostunicom ne bi bilo kohabitacije pa tako ni preambule niti nakaradnog ustava niti svih drugih pizdarija na koje je tadic tom kohabitacijom pristajao godinama a ceh placamo evo upravo sad.


Gde si, Tsunade : )
Goran Vučković Goran Vučković 13:21 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

look, nemam vremena za sofizme. u smislu politicke operativnosti je bio sposobniji od ovih marketinskih vizarda... jel sad uslo u glavicu?

Marketing mu svakako nije jača strana, ako je ovo najava političke kampanje.

Ako sagoreva svoje frustracije a Danas zabavlja time svoju javnost, onda je ok. Onda je ovo, računam, uobičajeni narativni stil za takvu namenu. A slika je onda odraz njegovog narcizma u pravedništvu.
tsunade tsunade 13:27 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Gde si, Tsunade : )


evo me cult. advokatishem po blogovima free of charge. i pitam se koji ce mi to u zivotu kad tu nema nista za mene...al jbg. djavo ne da mira.
tsunade tsunade 13:32 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Ako sagoreva svoje frustracije a Danas zabavlja time svoju javnost, onda je ok.


sagoreva. pretpostavljam. zabavlja. pretpostavljam.

A slika je onda odraz njegovog narcizma u pravedništvu.


koja slika? njegova fotografija ovde nakacena? si siguran da je to on zalepio?
Goran Vučković Goran Vučković 13:33 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

koja slika? njegova fotografija ovde nakacena? si siguran da je to on zalepio?

Ko god da je zalepio, nije mu učinio uslugu.
mariopan mariopan 13:34 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?


slazem se da niko ne treba da bude amnestiran. neki su na primer pukli u politici i povukli su se iz nje. to je slucaj zivkovic. za ostale ne znam kako ce biti.

Da se Živković samo povukao iz politike iz bilo kog razloga i da nije iskoristio svoje političko angažovanje za sopstvenu dobrobit, ja sada ne bih ovako komentarisala, verovatno bih glasala za njega na izborima.

To što je već radio i nešto imao a ostali nisu, ne može da popuni onaj raskorak koji stoji između njegovog stanja pri ulasku i silasku sa političke scene ( čije plodove i danas uživa), što ga sasvim kompromituje kada priča o poštenju drugih, njihovim sposobnostima i ostalom.

To što su ostali još gori, opet ništa ne govori da je on bolji, samo da su oni još gori. Meni to nije nikakva uteha i za te "najbolje od najgorih" nikada više neću da glasam jer sam tako glasala i za Tadića - pa vidi kako nam je?
dragan7557 dragan7557 13:44 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

dragannalovic
da je ostao na celu ds, kosovo bi verovatno bilo reseno i makar precutno priznato kao susedna drzava. sa kostunicom ne bi bilo kohabitacije pa tako ni preambule niti nakaradnog ustava niti svih drugih pizdarija na koje je tadic tom kohabitacijom pristajao godinama a ceh placamo evo upravo sad.

I bili bi već davno u EU, korupcija iskorenjena,ne bi se nameštali konkursi, tajkuni bi bili tamo gde su zaslužili a Srbija bi bila poznata u svetu po novom privrednom čudu i bez preambule. Ali prevejani Koštunica je kriv za sve!

Čuda ne postoje osim u ckvenim blebetanjima.

Ministar Bubalo (svojevremeno): Srbija je na sigurnom putu da postane privredni Tigar!!!

Ministar Vuksan: radnici treba da se snalaze!

Ministar X ........?

Prema sada važećoj ekonomskoj misli: bogate države će biti sve bogatije, a siromašne sve siromašnije.

Srbija spada u ove druge.

cerski
tsunade tsunade 14:11 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

To što su ostali još gori, opet ništa ne govori da je on bolji, samo da su oni još gori. Meni to nije nikakva uteha i za te "najbolje od najgorih" nikada više neću da glasam jer sam tako glasala i za Tadića - pa vidi kako nam je?


ja ne bih takodje glasala taman pistolj da mi prislone na celo. to je u redu, slazemo se skroz.

ali kad pogledas nepristrasno, mi koji necemo glasati uglavnom smo bivsi glasaci ldp-a tako da ce ceda zveknuti a ostali rutinski prolaze one way or another.

a sta je sa prosecnim biracem koji voli i hoce na izbore?

well, rekla bih da srbija nije svedski sto ili a la cart restoran pa da covek bira i uziva u ponudi sve boljoj od bolje. srbija je radnicka menza. imas virsle, jaja, dzem i margarin, kupus, pasulj i to je to... kad se izmaknu jaja, u ovom slucaju zivkovic, nutritivna vrednost se samo smanjuje i nece biti nadoknadjena novim proteinom zivotinjskog porekla, prashkom shunkom na primer... sunka nikad i nije bila u ponudi... tako da, jad je, beda je al daj da se prezivi...

Da se Živković samo povukao iz politike iz bilo kog razloga i da nije iskoristio svoje političko angažovanje za sopstvenu dobrobit, ja sada ne bih ovako komentarisala, verovatno bih glasala za njega na izborima.


eh da smo ljudi a ne srbi, kud bi nas kraj bio.
dragannalovic dragannalovic 14:15 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Čuda ne postoje osim u ckvenim blebetanjima.

Ministar Bubalo (svojevremeno): Srbija je na sigurnom putu da postane privredni Tigar!!!

Ministar Vuksan: radnici treba da se snalaze!

Ministar X ........?

A pre Bubala je prorok B. Djelić u prvoj demokratskoj vladi sasvim ozbiljno najavljivao novo srpsko privredno čudo!
tsunade tsunade 14:22 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Ko god da je zalepio, nije mu učinio uslugu.


pa kakve veze to ima sa zivkovicevim "narcizmom u pravednistvu"?
dragan7557 dragan7557 14:27 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

dragannalovic
Čuda ne postoje osim u ckvenim blebetanjima.

Ministar Bubalo (svojevremeno): Srbija je na sigurnom putu da postane privredni Tigar!!!

Ministar Vuksan: radnici treba da se snalaze!

Ministar X ........?

A pre Bubala je prorok B. Djelić u prvoj demokratskoj vladi sasvim ozbiljno najavljivao novo srpsko privredno čudo!

Prvi čovek njegove partije:

Z. Đinđić: "stotinak familjija u Srbiji će se veoma obogatiti, pa šta..."

F. Tuđman: "stotina familija u Hrvatskoj će postati veoma bogato..."

I bi tako.

Pre toga:

S. Milošević: "dohodak u Srbiji će premašiti $ 10.000 (Vreme Promena)



cerski

p.s. niko vam nije kriv što ne slušate pažljivije.
Goran Vučković Goran Vučković 14:38 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

pa kakve veze to ima sa zivkovicevim "narcizmom u pravednistvu"?

Čuj, možda on sebi izgleda lep na ovoj slici - ali ova slika ima simboliku koja "ide" uz ovakav nastup i koja sugeriše autoritarnost - ako mu je to, uz ove stvari za koje se zalaže, politička platforma u predizbornoj kampanji - onda možda pokušava da štrpne LDP-u koji procenat, pa da svakako budu pod ledom i jedni i drugi.

Ova slika je ikona (ili karikatura), nije slika nekoga ko kaže "ja sam odgovoran političar koji radi za vas". Stavljati je uz ovaj tekst ili dozvoliti da se stavi uz ovaj tekst je znak ličnih karakteristika koje su meni izuzetno odbojne. Pa može da bude koliko god hoće preduzetnik. Prosto ne želim da budem u društvu sa onima koji bi glasali za ovo.
mariopan mariopan 14:38 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

tsunade

eh da smo ljudi a ne srbi, kud bi nas kraj bio.

Da se složim, otprilike, i sa ostalim što si napisala. to nam je što nam je i zato nam je.
dragannalovic dragannalovic 14:43 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?


da. kostunica snosi jezivu odgovornost za kosovo konkretno a i za mnoge druge stvari. tvoja pseudoironija tu nit odmaze nit pomaze nit ista objasnjava. besmislena je.


Besmislena je DS propaganda kako su svi drugi krivi za sve što je proćerdano i uništeno, kao da nisu nikada ni vladali! Pitam se ko je zadnjih deset godina vladao ili participirao u vlasti? I odakle vam ideja da sam hteo bilo šta da objašnjavam? Sve je sasvim jasno,što je uostalom priznao i sam autor teksta koji kritikuje ovu katastrofalnu politiku kakvu je vodio i upravo vodi DS
dragannalovic dragannalovic 14:51 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

S. Milošević: "dohodak u Srbiji će premašiti $ 10.000 (Vreme Promena)

Za njega kažu da se nije pokazao kao dobar vladar!
tsunade tsunade 14:55 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

dragannalovic


slusajte, nemam nameru da branim ds, narocito ne od njih samih.
samo znam, svedok sam bila kao i svi mi
da je koštunica svim svojim destruktivnim bićem radio da poništi 5. oktobar, da održi kontinuitet sa milosevicevim režimom, da, služeći se kosovom, gurne zemlju u crnu rupu u kojoj se on nikitović, bulatović, aco tomić, dejan mihajlov i njima slični mračnjaci najbolje osechaju i jedino snalaze.
na trenutak, kad su uklonili djindjića kao jedinu prepreku, učinilo se da su uspeli.
al taj uspeh je tek polovičan, delimičan
jer
tadić, kakav god da je, jadan i nesposoban
ne seže do tih mračnih dubina.
mariopan mariopan 14:59 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Ova slika je ikona (ili karikatura), nije slika nekoga ko kaže "ja sam odgovoran političar koji radi za vas". Stavljati je uz ovaj tekst ili dozvoliti da se stavi uz ovaj tekst je znak ličnih karakteristika koje su meni izuzetno odbojne. Pa može da bude koliko god hoće preduzetnik. Prosto ne želim da budem u društvu sa onima koji bi glasali za ovo.

Ova slika je vr' vr'ova

I ja sam prvo mislila da je karikatura kad ono međutim.
tsunade tsunade 15:08 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Ova slika je vr' vr'ova


meni lici na montažu.
Goran Vučković Goran Vučković 15:27 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

meni lici na montažu.

Ultraljubičasti filter na kameri?
Strongman Strongman 17:38 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Čuj, možda on sebi izgleda lep na ovoj slici - ali ova slika ima simboliku koja "ide" uz



Da se malkice udubiš znao bi da je tekst prenet sa sajta danas.rs kao što piše u uglu dole levo. Sliku sam naravno ja odabrao, jer mi se sviša slika. Niti je Zoran nešto objavio kod mene na blogu niti sam ga pitao za saglasnost.

Da l je slika ikona ili karikatura tvoje je pravo da se izjasniš a blogeri sude o tebi na osnovu tvog stava. Slika je iz najnovijeg playboy-a za koji je ZŽ pisao tekst o vinima a slikao ga je moj kum Mimi (DrMimi) i nije mi prvi put da objavljujem njegove fotografije.

Sve što si "sopstevim načinom dedukcije" zaključio se oslanja pretežno na "metodu projekcije" gde na osnovu ličnih iskustava i gledišta nekome prepisuješ sopstvene osobine.

Ni jednom rečju nisi komentarisao tekst koji je predmet razgovora, ovog našeg, na blogu.
inco inco 17:58 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Goran Vučković
meni lici na montažu.

Ultraljubičasti filter na kameri?


Jok, cist HDR sa malo post-processing-a da se objekat radnje ne stopi sa pozadinom posto nije dovoljno dobro osvetljen (stoga i efekat sunca koje ga obasjalo)...
Goran Vučković Goran Vučković 18:28 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Da l je slika ikona ili karikatura tvoje je pravo da se izjasniš a blogeri sude o tebi na osnovu tvog stava. Slika je iz najnovijeg playboy-a za koji je ZŽ pisao tekst o vinima a slikao ga je moj kum Mimi (DrMimi) i nije mi prvi put da objavljujem njegove fotografije.

Uz priču o vinima u Plejboju ovo ide. Ovom tekstu dodaje grotesknu dimenziju.
Ni jednom rečju nisi komentarisao tekst koji je predmet razgovora, ovog našeg, na blogu.

Nisi ni ti, koliko vidim.
koksy koksy 19:00 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Goran Vučković
Da l je slika ikona ili karikatura tvoje je pravo da se izjasniš a blogeri sude o tebi na osnovu tvog stava. Slika je iz najnovijeg playboy-a za koji je ZŽ pisao tekst o vinima a slikao ga je moj kum Mimi (DrMimi) i nije mi prvi put da objavljujem njegove fotografije.

Uz priču o vinima u Plejboju ovo ide. Ovom tekstu dodaje grotesknu dimenziju.
Ni jednom rečju nisi komentarisao tekst koji je predmet razgovora, ovog našeg, na blogu.

Nisi ni ti, koliko vidim.


Je l ovo Strongy nešto ljut na tebe?
Goran Vučković Goran Vučković 19:06 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Je l ovo Strongy nešto ljut na tebe?

Ili na mene, ili na sebe - nisam siguran.
Strongman Strongman 20:03 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Nisi ni ti, koliko vidim.


Da mi se tekst nije dopao ne bih ga ni preneo.
bene_geserit bene_geserit 20:07 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

dragan7557
Čuda ne postoje osim u ckvenim blebetanjima.
Ministar Bubalo (svojevremeno): Srbija je na sigurnom putu da postane privredni Tigar!!!
Ministar Vuksan: radnici treba da se snalaze!
Ministar X ........?

Prema sada važećoj ekonomskoj misli: bogate države će biti sve bogatije, a siromašne sve siromašnije.
Srbija spada u ove druge.

Siromasne drzave ce biti sve siromasnije ako imaju elitu bez vizije, koju odlicno reprezentuje autor teksta (definitivno ga niko ne bi pobrkao sa Djindjicem sto se tice kapaciteta, ne znam sto se hvatao posla predsednika drzave za koji nije; na stranu to sto je bio premijer najgore vlade od 2000-te na ovamo u stvarno zestokoj konkurenciji nesposobnih vlada i jos ima obraza da se nesto javlja).

Siromasne drzave ce biti sve siromasnije ako privredni razvoj baziraju na receptu zaduzivanja i onda trosenja tih para za populisticke poteze (vestackom odrzavanju nerealnog standarda na racun sledecih generacija).

Buduca istorija nije vec napisana, tek treba da se pise. I u proslosti je bilo drzava koje su bile nerazvijene, pa su uspele da se razviju.
Ali preduslov svega je elita sa vizijom (gde svakako ne spadaju oni cija vizija doseze do koriscenja politickih veza za dobijanje povoljnih kredita da se napravi svoj vinograd i koji verovatno misli da je clanstvo u Rotari klubu dovoljno, ne mora covek da gubi vreme na formalno obrazovanje).

Kada se npr. pogleda put Juzne Koreje od nerazvijene do razvijene zemlje, vidi se da su tu zemlju vodili sposobni ljudi, koji, gle cuda, nisu mislili da je osnovno docepati se nekih kredita (od MMFa ili EU fondova ili kojih vec) vec su ulagali ogroman % BDPa u obrazovanje decenijama.
Recept za Srbiju je jasan, samo sto nema nikoga ko bi se usudio da ga sprovede. Prica o Kosovu je besmisleno zamajavanje. Prica o EU je takodje nebitna - jasno je da ce da nas prvo upeglaju pa onda prime u EU za jedno 20-tak godina, hteli mi to ili ne, a tamo ce da nas ceka nesto kao Bugarsku (u kojoj su posle svih ovih godina u UE prosecne plate reda 200 eura).
Jedini nacin da se Srbija razvije je da to uradimo sami, EU to nece da uradi za nas.
Dakle recept za Srbiju: vratiti obrazovanu emigraciju (deluje nemoguce na prvi pogled, ali realno mnoge zemlje to uspevaju, samo to treba postaviti kao drzavni cilj), pojevtiniti drzavu 5 puta (srezati broj ljudi na budzetu 5-10 puta), regionalizovati zemlju (ne onako kako to za potrebe izbora prica ona stetocina od Dinkica - njega i sve ostale koji su se ikada u ovoj zemlji bavili politikom na bilo kom nivou treba lustrirati) - izmestiti sve sto je moguce iz Beograda, baviti se sustinskim a ne nametnutim ili marginalnim problemima (parada pedera - stvarno, u drzavi koja je toliko slaba da ne moze da zastiti radnike od poslodavaca, zene od muzeva koji ih tuku, gradjane od banaka, gradjane od drzavne birokratije i korupcije, ugrozenost marginalnih grupa se namece kao bitna tema), pare iskljucivo trositi za privredni razvoj a ne odrzavanje socijalnog mira, ne dozvoliti razvoj na ustrb ekologije - razvijati zelene industrije.
Jos da vidim politicara koji bi ovako nesto probao da ostvari u praksi.
maksa83 maksa83 20:17 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Kada se npr. pogleda put Severne Koreje od nerazvijene do razvijene zemlje

Još samo da reše taj efemerni problem umiranja od gladi...
bene_geserit bene_geserit 21:11 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

maksa83
Kada se npr. pogleda put Severne Koreje od nerazvijene do razvijene zemlje

Još samo da reše taj efemerni problem umiranja od gladi...

Ispravio na Juznu Koreju, hvala
Nadam se da niko nije pomislio da se stvarno radi o Severnoj Koreji kao primeru na koji se treba ugledati.
maksa83 maksa83 21:20 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Ispravio na Juznu Koreju, hvala

Vidim već drugi put da veličaš Severnu Koreju, pomislio sam iz zezanja da napišem "pomešao si je sa Južnom", ali reko' možda je neki marksista fanatik, goniihupm... :)))

Uzgred, Severna Koreja problem odliva mozgova rešava na vrlo neposredan način - ko proba da pređe granicu pa ga uhvate (ili ga Južna Koreja vrati), sačekaju da se nakupe pa ih vraćaju u koloni tako što im provuku žicu ispod ključne kosti i tako ih nanižu i vode.
freehand freehand 21:37 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Uzgred, Severna Koreja problem odliva mozgova rešava na vrlo neposredan način

Izlivom mozga na pločnik.
Stari oprobani humanistički metod.
bene_geserit bene_geserit 21:51 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

maksa83
Vidim već drugi put da veličaš Severnu Koreju, pomislio sam iz zezanja da napišem "pomešao si je sa Južnom", ali reko' možda je neki marksista fanatik, goniihupm... :)))

Voleo bih da vidim gde (osim ako nisam i tad pomesao sa Juznom) posto se ne secam, a i ne vidim u kom kontekstu bih mogao njih da "velicam".
Usput, ne velicam ja ni Juznu Koreju, kada se zagrebe njihov uspeh ima tu gomila problema, ali svakako su primer koji treba prouciti.
Goran Vučković Goran Vučković 22:25 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Usput, ne velicam ja ni Juznu Koreju, kada se zagrebe njihov uspeh ima tu gomila problema, ali svakako su primer koji treba prouciti.

Pogledajte "Loše Samarićane" od Ha-Joon Chang-a (on je iz Južne Koreje), ako već niste - ima i o razvoju Južne Koreje i nekim elementima uspeha koji su malo kontraintuitivni za one koji previše vere polažu u slobodna tržišta.
dragannalovic dragannalovic 23:19 04.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

slusajte, nemam nameru da branim ds, narocito ne od njih samih.

Nemate nameru ali branite a niste toga svesni! Ili samo niste iskreni, jer od sve te političke elite uporno izdvajate vama draže i ne samo da ih oslobadjate krivice i da Vam je Koštunica za sve kriv već im pripisujete i zasluge.
da je koštunica svim svojim destruktivnim bićem radio da poništi 5. oktobar, da održi kontinuitet sa milosevicevim režimom, da, služeći se kosovom, gurne zemlju u crnu rupu u kojoj se on nikitović, bulatović, aco tomić, dejan mihajlov i njima slični mračnjaci najbolje osechaju i jedino snalaze.
na trenutak, kad su uklonili djindjića kao jedinu prepreku, učinilo se da su uspeli.
al taj uspeh je tek polovičan, delimičan
jer
tadić, kakav god da je, jadan i nesposoban
ne seže do tih mračnih dubina.

I kao takav je od ministra telekomunikacija u zadnjih deset godina dosegao do predsednika! Da u pravu ste, on svakako ne doseže do tih mračnih dubina do kojih je dosegla većina gradjana pod vladavinom DS!
bene_geserit bene_geserit 00:04 05.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Goran Vučković
Usput, ne velicam ja ni Juznu Koreju, kada se zagrebe njihov uspeh ima tu gomila problema, ali svakako su primer koji treba prouciti.

Pogledajte "Loše Samarićane" od Ha-Joon Chang-a (on je iz Južne Koreje), ako već niste - ima i o razvoju Južne Koreje i nekim elementima uspeha koji su malo kontraintuitivni za one koji previše vere polažu u slobodna tržišta.

Hvala na linku.

U bezizlaznoj situaciji u kakvoj je Srbija dana (koja samo vodi do daljeg siromasenja), nadu bi mogla da pruzi jedino elita sa stvarnom vizijom (mada, kakva je situacija, ja bi ja bio srecan i sa bilo kime ko ne uzima kredite i presumerava ih u odrzavanje socijalnog mira i bogacenje tajkuna).
Nacinom vecine ostalih zemalja (krediti od MMFa, populizam) se necemo nikada izvuci iz zacaranog kruga (duznickog ropstva).

Politicar sa vizijom bi bio onaj koji ce da proba nesto drugo u ekonomiji i da jos uspesno proda narodu da ne smemo da se zaduzujemo na racun sledecih generacija i da sami treba da vratimo svoje dugove.
Goran Vučković Goran Vučković 00:38 05.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Politicar sa vizijom bi bio onaj koji ce da proba nesto drugo u ekonomiji i da jos uspesno proda narodu da ne smemo da se zaduzujemo na racun sledecih generacija i da sami treba da vratimo svoje dugove.

U Srbiji je trenutno izgleda sve važno osim gomilanja dugova.
maksa83 maksa83 07:35 05.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

Voleo bih da vidim gde (osim ako nisam i tad pomesao sa Juznom)

Sad vidim da jesi (i tad pomešao sa Južnom), ne umem da iskopam gde, ali bilo je relativno skoro.
abrasax abrasax 08:55 05.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

U bezizlaznoj situaciji u kakvoj je Srbija dana (koja samo vodi do daljeg siromasenja), nadu bi mogla da pruzi jedino elita sa stvarnom vizijom (mada, kakva je situacija, ja bi ja bio srecan i sa bilo kime ko ne uzima kredite i presumerava ih u odrzavanje socijalnog mira i bogacenje tajkuna).



A da ko bi bila ta elita? Zar bi ona mogla ne imati veze sa dvodecenijskom crno-sivom ekonomijom na ovim prostorima? I šta bi ovde tražila?
kremba kremba 10:49 05.10.2011

Re: jel ovo pokušaj povratka otpisanih?

inco
Jok, cist HDR sa malo post-processing-a da se objekat radnje ne stopi sa pozadinom posto nije dovoljno dobro osvetljen (stoga i efekat sunca koje ga obasjalo)...


HDR rulz! Slika je super.

__________________________________

Da ne ispadne da ne komentarisem tekst, sa ce vi ispricam sta mi se desilo, da ne poverujes, brate...

Vreme sablje, ponovilo se dabogda... Policajci na sve strane i to ne oni obicni vec oni sa spojlerima sto izgledaju ko robokapovi. Meni super, nikad se sigurnije nisam osecao.
I tako, vozim ti ja, u kolima zena i deca i op, zaustavise me na onom skretanju za NS kod Zmaja. Au, reko' sta sad mene kontrolisu, jbte, vozim kola stara 15 godina, ne licim ni na zmiju ni na pacova.

-Dobar dan, gospodine, kaze robokap.
-Dobar dan.

-Sacekajte malo molim vas, okrete se i ode prema onim oklopljenim kolima...
Pogledam se sa zenom.
-Aj' ne brini, sta s'e prepala, samo kontrolisu tablice ili tako nesto... Ako su bas saznali da smo pre 15 godina moj ortak Pipa i ja cornuli flasu likera od mente, svaka im cast, nek me 'apse!

Vraca se robokap, donese dva sladoleda i pruzi ih kroz prozor mojoj deci.
-Izvinite sto smo vas zaustavili i prijatan dan.

Kad se tad nisam slogir'o, nikad necu.
Nekako sam ipak uspeo da osmehnem i zahvalim.

Eto, ziva istina, ne pomerio se s mesta.

dragan7557 dragan7557 14:00 05.10.2011

Re:e, sad mi je pun qurac

Buduca istorija nije vec napisana, tek treba da se pise. I u proslosti je bilo drzava koje su bile nerazvijene, pa su uspele da se razviju.

@ bene_geserit & Co.

Niti je ova tvrdnja tačna niti zasnovana na bilo čemu drugom osim politikantstva. Kraće, što babi milo........

Dosadašnja jeste a ona pokazuje:

19 najbogatijih država sveta drži u rukama dve trećine svetske produkcije (output).

But the modern patern was set 1820. Economic History of the World.Medison 2001.

Osim što su Itsoričari Ekonomije rekonstruisal istorijske serije GDP.

Postoje grube komparativne estimacije za 26 država u 1820, koje pokazuju da je u to vreme najproduktivnija država bila UK, dok je u 16 od 26 država produktivitet bio nešto više od polovine nivoa u UK. Sve te države osim jedne (Španija) su sada bogate države. Od ostalih 10 samo dve su danas bogate države (Finska i Japan).

Produktivitet 1820 je ipak bio mali u poređenu sa današnjim nivoom.
Output per head najbogatijih država (UK, i Nizozemska) je tada bio tri puta veći od najsiromašnijih (Indija, Kina).

The gap today je trideset do devedeset puta, a širenje razlike između siromašnih i najbogatijih je skoro kontinuiran u zadnjih 200 godina.

U 1870 je postojalo deset produktivnih ekonomija (privreda)- Belgija, Danska, Nemačka, Holandija, Švajcarska, UK i 4 evropske naseobine, Australija, Kanada, Novi Zeland i USA.

Pred WW I, još tri evropske države - Austrija, Francuska i Švedska su postale visoko produktivne.

Daleko bi me odvelo da držim ovde lekcije iz Makro-, Ekonomije ali svaki Ekonomista koji ne poštuje prioritet produktivnosti i podelu rada, nekog društva, je ili potpuni ludak ili ekonomski nepismen idiot.

Na kraju da napomenem, pošto mi je poznat kvalitet kolega ekonomista u srpskom establišmentu nesposobnosti i neznanja, to me i ne čudi "uspeh" kako njih samih, polit establišmenta kojem služe, svestrano lažući narod koji se lako povodi za konstrukcijom zvanom kapital i slobodno tržište.

Naravno naivitet narativne kafanske Ekonomije i ovde ima svoje PR managere.

Stav da se u Srbiji može nešto popraviti je pusta želja koja će to i ostati sve dok se srpska privreda ne shvati prirodu kako produktiviteta, tako i potreba koje taj isti produktivitet zahteva.

Uspešne azijske države koje ovde pokazujete kao nešto eksluzivno a kojim putem bi Srbija trebalo da ide imaju produktivitet o kome Balkanci uključujući i Srbe samo mogu da sanjaju. Razlog tome je kulturni diverzitet, i drugi društveni faktori.

Srpski političari u sprezi sa frtalj pismenim srpskim ekonomistima obmanjuju narod kome svoje neznanje prodaju kao stručnost.

I da zaključim niti postoji slobodno tržište na kome bi srpska privreda uspešno poslovala niti postoji nešto što je Adam Smith nazvao nevidljivom rukom tržišta (metafora je preuzeta u drugom kontekstu od Šekspira), Najvažnije delo Adam Smith-a nije "Te Wealth of Nations,(1)" kako lažu liberali vrhunac, odbijajući da prihvate važnost podele rada, isključujući svaku pomisao o moralu (2), već je nastavljeno radom njegovog kolege David Ricardo koji je postavio osnovne principe komparativne prednosti i podele rada 50 godina kasnije:

"The effectiveness of an economic system is determined by it efficiency in exploiting comparative advantage and the division of labor."

Da Srbija ima komparativne prirodne prednosti je (nekada bilo) tačno, koje su dobrim delom razvojom meodernih tehnologija poništene.
U proizvodnji automobila i sličnog je to sumanuto i pomisliti, pa ipak se ove ludačke priče prodaju narodu.

cerski

ps. sve dok u Srbiji makar i nasilno ne bude uređeno tržište rada dotle će Srbija propadati.

(1) pun naziv: "An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations".

(2) Adam Smith, "The Theory of Moral Sentiments"
validni validni 11:03 04.10.2011

Revolucija jede svoju decu

Tadićev novi „spoljnopolitički dečak", sa 15 minuta diplomatskog i dva minuta pregovaračkog iskustva ubeđuje nas, retorikom naučenom za nekoliko časova na večernjem kursu političke izuzetnosti, da i dalje žanjemo diplomatske pobede


Bez namere da stajem u stranu spoljnopolitičkom dečaku, moram da potsetim da je Gospodin Živković u stolicu predsednika vlade uskočio sa gradilišta, gde je bio preduzimač (politički rad ne računam - time se u Srbiji inače svako bavi...). Ta činjenica, naravno ne diskvalifikuje stručna i ostala znanja gospodina Živkovića (bio je onomad neki bravar, što je za sobom ostavio dubok trag), prosto sam osetio potrebu da je spomenem - verovatno pod utiskom fotografje unutar teksta ovog bloga (mada, ne vidi se vinograd u pozadini... a, daa prodato).
tsunade tsunade 11:33 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

validni
Bez namere da stajem u stranu spoljnopolitičkom dečaku, moram da potsetim da je Gospodin Živković u stolicu predsednika vlade uskočio sa gradilišta, gde je bio preduzimač


pa sta ako je bio preduzimac? i laza pacu je bio lekar pa je opet bio najznacajniji (ili jedan od)i najuspesniji ministar finansija koje je srbija imala...
libkonz libkonz 11:37 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

preduzimač

Kamo sreće da je neko takav na čelu Srbije, a ne tatini sinovi kojima je Tata rešavao sve probleme u životu.
Strongman Strongman 11:39 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

Preduzimač je u DS ušao kao sponzor... Samo da se podsetimo
tsunade tsunade 11:44 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

Kamo sreće da je neko takav na čelu Srbije, a ne tatini sinovi kojima je Tata rešavao sve probleme u životu.
[/quote

upravo tako libkonz
expolicajac expolicajac 11:46 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

Bez namere da stajem u stranu spoljnopolitičkom dečaku, moram da potsetim da je Gospodin Živković u stolicu predsednika vlade uskočio sa gradilišta, gde je bio preduzimač

Gde je naučio šta je rad sa ljudima, osetio težinu života, dok su se drugi krili po budžacima budžetskih ustanova i kukali a zapravo ništa nisu hteli da se menjaju. Bezvezni komentari bez sagledavanja suštine teksta. Valjda u iznetim mislima "Bivšeg" ima svega onoga što se čita na ovom blogu, samo nema lične hrabrosti da se to prizna kad on napiše, već po starom dobrom običaju ajde da pljujemo. Stvarno, nema nade za ovu Srbiju.
alselone alselone 11:50 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

Gde je naučio šta je rad sa ljudima, osetio težinu života


Ovo zvuci ko najava novog projekta Dzeja.
expolicajac expolicajac 11:56 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

Ovo zvuci ko najava novog projekta Dzeja.

Valjda Džedaja
g.radicevic g.radicevic 12:01 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

Valjda u iznetim mislima "Bivšeg" ima svega onoga što se čita na ovom blogu,


o tome se i radi EX
nishta novo i svezze,
validni validni 12:08 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

tsunade
validni
Bez namere da stajem u stranu spoljnopolitičkom dečaku, moram da potsetim da je Gospodin Živković u stolicu predsednika vlade uskočio sa gradilišta, gde je bio preduzimač


pa sta ako je bio preduzimac? i laza pacu je bio lekar pa je opet bio najznacajniji (ili jedan od)i najuspesniji ministar finansija koje je srbija imala...


Stavljanje Laze Pačua u kontekst Zorana Živkovića je neozbiljno.

Očigledno niste shvatili - meni ni najmanje ne smeta šta je gospodin Živković bio pre ulaska u politiku. Smeta mi to što se osmelio da komentariše tuđe iskustvo i stručnost, zaboravljajući na svoje reference koje su prethodile premijerskoj (a i ministarskoj, potpredsedničkoj beše li?) fotelji.

dragan7557 dragan7557 12:09 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

već po starom dobrom običaju ajde da pljujemo.

Jebiga ex, izgleda da je to jedino dobro savladana lekcija iz društveno političkog obrazovanja.
Stvarno, nema nade za ovu Srbiju.

Nikad je nije ni bilo.

cerski
expolicajac expolicajac 12:14 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

o tome se i radi EX
nishta novo i svezze,

S time što to niko, od aktuelnih političara, ne spominje a opozicija prodaje maglu. E kad "Bivši" koji ima i iskustvo i zrelost da to misaono artikuliše, onda počinju salve osporavanja, ne njegovih misli, nego njega kao čoveka. Tu je dragi moj prijatelju problem. Ako je to istina što smo pročitali u tekstu, onda intelektualna zrelost nalaže da se to potvrdi, a ako se ima drugo mišljenje to obrazloži. A ovako sve se svodi na pokušaj omalovažavanja ličnosti, što je po meni intelektualno nedopustivo.
validni validni 12:19 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

expolicajac
Bez namere da stajem u stranu spoljnopolitičkom dečaku, moram da potsetim da je Gospodin Živković u stolicu predsednika vlade uskočio sa gradilišta, gde je bio preduzimač

Gde je naučio šta je rad sa ljudima, osetio težinu života, dok su se drugi krili po budžacima budžetskih ustanova i kukali a zapravo ništa nisu hteli da se menjaju. Bezvezni komentari bez sagledavanja suštine teksta. Valjda u iznetim mislima "Bivšeg" ima svega onoga što se čita na ovom blogu, samo nema lične hrabrosti da se to prizna kad on napiše, već po starom dobrom običaju ajde da pljujemo. Stvarno, nema nade za ovu Srbiju.


Da ste i sami malo bolje sagledali suštinu teksta, pljuvanje (ipak je to prejaka reč - ali Vi ste je upotrebili, šta ću Vam) bi pronašli i u rečima ex Premijera.

Ali, očigledno je da Vas je fascinacija njegovim životnim putem, snaga njegove Misli i praznina koja je za njim ostala, uzrokovala osećaj beznađa. Ne brinite, proći će. Dešava se to uoči velikih praznika.

validni validni 12:23 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

Strongman
Preduzimač je u DS ušao kao sponzor... Samo da se podsetimo

To mi je promaklo. Ili sam zaboravio.
gorstak92 gorstak92 12:23 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

expolicajac
Ovo zvuci ko najava novog projekta Dzeja.

Valjda Džedaja


Vidi ovog Džedaja. Isti ko onaj sa slike samo što nema tablice sa EX na prevoznom sredstvu.


Vreme je da se setimo šta je rekao Master Yoda:
“Do or do not... there is no try.” + bonus

“Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.”

Dopuna: Nakon obećanja Tomislava Nikolića da će da obezbedi 100 milijardi $/€ investicija u Srbiji + moeruz od Baltičkog do Egejskog mora preko Morave ja sam odlučio da glasam za onu partiju koja će da obeća kosmodrom na Avali u najkraćem mogućem roku sa sve Akademijom za džedaje.
Goran Vučković Goran Vučković 12:26 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu



o tome se i radi EX
nishta novo i svezze,

Meni smeta stil nastupa. Šejn-stil je cool za bioskope, ali ne za public office. Bar nije po mom ukusu.

expolicajac expolicajac 12:31 04.10.2011

Re: Revolucija jede svoju decu

Ali, očigledno je da Vas je fascinacija njegovim životnim putem, snaga njegove Misli i praznina koja je za njim ostala, uzrokovala osećaj beznađa. Ne brinite, proći će. Dešava se to uoči velikih praznika.

Malo me je teže fascinirati, suviše sam mator. O snazi njegove misli ne mogu suditi van onoga što napiše. Praznina je ostala iza Zorana Đinđića, a "Bivši" je još uvek, bogu hvala, živ. Da imam osećaj beznađa ovo nebih pisao.
Pre bi se moglo reći da kod Vas ima dosta od ovih stvari koje meni pokušavate da imputirate. Ali uoči, onoga što Vi nazivate velikim praznikom, mogu shvatiti Vašu frustraciju i samim tim u duhu demokratskih tekovina to i opravdati.
S poštovanjem Ex

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana