Politika

Šta zameram odlazećem predsedniku? (plus bonus track)

Biljana Srbljanović RSS / 11.01.2008. u 17:23

(Izbori FAQ nastavak)

U brojnim polemikama i u medijima i izmedju komentatora na netu i “uživo”, medju prijateljima, a kad je nesreće i u samoj porodici, ljudi polemišu o izborima na jedan strahovito grub način. O izborima se raspravlja kao da je u pitanju borba na život i smrt, taktika “čovek na čoveka”, najvažnije utuviti onom drugom sopstvenu ideju u glavu, isterati djavola iz tudjeg tela, banalno i vulgarno izvredjati “protivničkog” kandidata, dezavuisati ga ad hominem tabloidnim lažima (koje, iako svi znaju da su upravo to – obične laži, ljudi ipak uporno ponavljaju, uz punu svest o tome da obmanjuju sagovornika), ukratko sve se svodi na lično i uvek samo lično – predizborna polemika pokazuje da je politička svest čitavog našeg društva na jednom krajnje neozbiljnom nivou. Ima dakako i onih koji su plaćeni ili uporno pokušavaju da budu plaćeni, da iskoriste izbore da se dobro prodaju, radeći za ovu ili onu stvar, za ovog ili onog kandidata, kodajevaznokog, Pere Pisari iz administrativnih odeljenja koji se utrkuju u kritici (opet smao ličnosti) i to uglavnog onog koga svi kritikuju, a u večitoj potrazi za novim dobro plaćenim ugovorom u provladinom nevladinom sektoru. Ipak to je samo srpski folklor i ovog momenta me ne zanima. Mene zanimaju obični ljudi. Na koji način i na osnovu čega gradjani odlučuju da za nekog glasaju i zašto pri tom pod obavezno moraju svakog drugog da lično vredjaju ili čak mrze?

U tom kontekstu, jedno od najčešćih pitanja sa kojim se surećem ovih dana je – a zašto ne glasati za Borisa Tadića?

Ili, tačnije:

3. Šta zameram Borisu Tadiću?

Razočaraću mnoge odmah. Borisu Tadiću ne zameram ništa. Čak ga i poznajem (priznajem - vrlo malo) i smatram ga prijatnim čovekom, vaspitanim i uljudnim, koji, izmedju ostalog, voli i poštuje životinje. Njemu lično, dakle ne zameram ništa.
Predsedniku Srbije, na protiv, zameram gotovo sve: politički program, neodlučnost, veliki doprinos ozbiljnoj krizi srpskog društva, povratak na teme i diskurs devedesetih, nedovoljnu snagu i nedostatak političke volje da se, pa makar i na štetu sopstvene stranke, otrgne od sistema rasparčavanja na partijske feude ovo malo vrednosti što je u zemlji ostalo, zameram mu što umesto da vodi zemlju, vodi marketinšku kampanju, što konkretnu moć i vlast nema, ali samo zato što sam na to i pristaje, što ni sam nije sasvim siguran šta mu je tačno ideja, šta želi da uradi sa ovom zaglavljenom zemljom, kako da to sprovede delo i koji je njegov pravi politički identitet.

Srdjan Kusovac je već skrenuo pažnju na predsednikovu predizbornu ispovest http://blog.b92.net/text/1883/Svinjska%20glava%20vs%20hleba%20i%20masti/, neku vrstu romansirane autobiografije, kojoj možemo, a ne moramo, zamerati stil i svrsishodnost, pitanje dobrog ukusa i istinoljubivosti. U krajnjem slučaju je i normalno da predsednik pokuša da u tom domenu donekle anulira medijsku štetu koju su mu njegovi sopstveni roditelji naneli, opisujući ga kao lenjog, prljavog i proždrljivog dečaka koji do danas ništa sam u životu nije stekao. Uostalom, ovakve roditeljske ispade mogu da podvedem pod medijsko neiskustvo – i time su mi predsednikovi roditelji nekako i simpatičniji, nije im neki spin doktor diktirao šta da kažu o svom sinu, nego su ljudi naivno i pošteno ispričali šta su imali.

Ipak, za mene je ta ispovest i paradigma predsednikove hibridne politike, u kojoj uporno pokušava da pomiri ono što je zaista nepomirljivo, u stvarnosti neodrživo, a i kad bi se na silu uspostavilo valdavina "ni ribe, ni devojke", nikako ne bi bilo dobro za ovu zemlju. Evo jedne ilustracije - kada predsednik, na primer, u svojoj intimnoj ispovesti, posveti gotovo čitavo poglavlje pod naslovom "Далеко је сунце", "црни талас" и људи који су утицали на мене" - hvaleći i diveći se Dobrici Ćosiću, kao jednom od najznačajnijih ljudi u njegovom životu, on se ni jednom rečju ne osvrće na Čosićevu važnu i mračnu ulogu u inspirisanju ratova u bivšoj Jugoslaviji, nacionalističkog zloduha i intelektualne i političke odgovornosti ovog čoveka za dve najtragičnije zablude Srbije u 20. veku - komunizam i nacionalizam. Šta više, predsednik, izjednačavajući autore Crnog talasa, koji su svi do jednog bili na strani potpuno suprotnoj od vladajućeg Dobričinog klana, i samog Ćosića, ponovo i uporno, pokušava da pomiri nepomirljivo.

Evo šta sam o tome kaže:

"На улици на којој сам ја такође одрастао, морали сте да покажете снагу, тако да сам трпео два притиска,притисак својих другара иѕ краја из краја, који су више од свега очекивали снагу и спремност да се борите, и притисак оца и мајке, који су увек очекивали да ја будем један грађански дечак, интелектуалац који је увек уредан, који никада не носи кошуљу изван панталона и по могућству је закопчан до грла и извршава све своје обавезе. Тако да су сви ти утицаји били у мени. Ја сам дакле био и добар и лош ђак, све зависи који је утицај превладавао. Па када ме друштво из краја на неки начин узме под своје, није нека врлина била бити добар ђак. Онда будем мало лошији, мислим никад лош, али мало лошији ђак. А када би моји родитељи постали јако незадовољни, ја будем опет бољи.
Тако да је то било моје одрастање.
Мислим да су то све сада предности у послу којим се бавим." piše predsednik u svojoj ispovesti.

 

Ja, na protiv mislim, da je to predsednikova glavna mana. Neodlučnost, nekakva vidljiva bezvoljnost, gotovo umor u suočenju sa najvažnijim životnim izborima za ovu zemlju, najmarkantnije su osobine odlazećeg predsednika. Koji nikako da ponudi odgovore na najznalajnija pitanja:

– hoćemo li u Evropu ili nećemo u Evropu ?
- hoćemo li saradjivati sa Tribunalom ili nećemo saradjivati sa Tribunalom ?
- hoćemo li sa Rusima ili ćemo sa ostatkom sveta ?
- hoćemo li protiv monopola ili nećemo protiv monopola?
- hoćemo li u rat ili nećemo u rat?
- hoćemo li prekidati diplomatske odnose ili nećemo prekidati diplomatske odnose?

 

- šta će s nama biti, kad Kosovo postane nezavisno?

Ovo su ukratko najvažnija pitanja za ove izbore, za Srbiju, za našu najbližu budućnost i za dalekosežne posledice. I predsednik na njih nema jasan odgovor. Tačnije, on uvek ima dva odgovora i to dva potpuno suprotna odgovora. Jednom rečju, predsednik kaže - prvo glasajte za mene, a posle ćemo da vidimo.

On želi i da udje u Evropu ali i da prihvati Putinovu kolonijalizaciju.

On bi i da izruči Mladića, ali i da ne bi da ga baš izruči.

On je protiv rata, ali je i za to da “vojska reaguje”.

On je za diplomatske odnose, koji podrazumevaju i zamrzavanje istih.

On je za borbu protiv monopola, ali ne i protiv monopolista.

I najvažnije, on nema rešenje kosovske krize. On nudi odugovlačenje, a ne rešenje. A tim svojim oklevanjem odlaže ulazak Srbije u EU i time zaustavlja procese integracija. Posebno onda kada tvrdi da ih ne zaustavlja.

Ukratko, on bi i da sedne i da ustane. On bi i da veruje Makavejevu, ali i Dobrici. On bi, kako sam kaže – i da uvuče košulju u pantalone i da je izvuče. Francuzi kažu – i da kupi puter i da mu ostanu pare za puter. Srbi kažu– on bi i jare i pare. Predsednikovi Dorćolci kažu ovako – s jedno dupe na dve klupe. A obe klupe se, na kraju izmaknu, po pravilu izmaknu.

20070214tadic.jpg

Eto šta zameram predsedniku i zbog čega ne glasam za njega. Zato što nije jasan i dosledan. Zato što nije hrabar i odvažan da kaže jasno ono što misli, ne obazirući se na sondažu, popularnost, imidž i media plan. Zato što, ako za njega glasam, ne znam tačno za šta glasam. Zato što nisam sigurna da neće opet izneveriti moj glas.

Ukratko, ili si za Djindjića, ili si za ubicu Djidjića, da kažem tako u glavu, blogerski.

Za mene tu nema dileme.

 

 

 

predsednik u klupi

 

(nastaviće se)

 

PS: Jedan od mojih omiljenih blogera Strongmen, poslao je ovaj link za bonus track. Steta bi bilo da se numera zagubi u brojnim komentarima.

 



Komentari (441)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nenad M. Nenad M. 09:19 12.01.2008

Re: Ni sam vise ne znam...

Pa, eto ja i pricam da su Radikali za Radikale - ne za dobar broj godina vec sada... Jeste, sve je moguce.


ne znam nikoga iz Ldp-a ko ce zaokruziti Tomu u drugom krugu tako da ti je los pristup ako lobiras za Tadica. Ne vidim da ovde iko vredja glasace ds-a ako govorimo o politici koju (ne)sprovodi Tadic. Izjednacavati glasace ldp-a sa onim od kojih se najvise razlikuju je u najmanju ruku bezobrazno a za tvog kandidata i stetno. Dakle, promeni plocu jer ovi izbori, a to i istrazivanja kazu, ipak OD NAS ZAVISE.
Tarkovski Tarkovski 18:21 12.01.2008

Re: Ni sam vise ne znam...

ne znam nikoga iz Ldp-a ko ce zaokruziti Tomu u drugom krugu tako da ti je los pristup ako lobiras za Tadica.

Drago mi je da je tako za tvoju okolinu; ali pogledaj u ovom blogu i pre samo koliko simpatizera i clanova LDP kaze da ili nece da izadje u drugom krugu, neki i da ce da glasaju za Tomu... A ove krtike pred same predsednicke izbore su lose po Tadica. Negativne kampanje su delotvornije od pozitivnih. Neko je imao u medjuvremenu jedan reciti post - mislim Vasilije -govoreci da bi SRS trebao da objavi ovaj post BS u njihovoj kampanji. Dobili bi poene za to. Zato je ovo za mene cist promasaj i to je poenta da malo vise sada. Obicno se javim sa jednim il dva komentara, nema se vremena bas. Ja ne bih imao nikakav problem da na lokalnim i repiblickim izborima se glasa za svoju partiju od prvog kruga ali sada je drugacija sitaucija. Nema nikakve potrebe, sa stanovista Srbije, u prvom krugu glasati za nekog drugog do Tadica. Ti izgubljeni glasovi dosta govore... vazno je kako ce biti u rdugom. Tako ako ima stvarne pameti i glasaci NS, DSS, LDP, Madjari, trebali bi da glasaju odmah za Tadica. To je najbolje. Moze sve da bude kasno - i da padne u vode - i ovih sedam godina ako se dozvoli i tracak sanse da SRS promoli glavu. Sva sreca ima nesto pametnijih pa evo Ljajic se zalaze za Tadica, Canak isto, Vesna Pesic cak pise o drugom krugu, ... - tako da je samo to potvrda razumnosti.

Nenad M. Nenad M. 23:04 12.01.2008

Re: Ni sam vise ne znam...

Tarkoviski, poslednji put se javljam na ovu temu. Evo par citata sa konvencije kojom je Cedomir Jovanovic zapoceo kampanju

ja sam poslednji koji će ćutati pred pretnjom koju tako nevešto skriva Tomislav Nikolić nastupajući u ovoj predsedničkoj kampanji. Žao mi je Nikoliću, ali Srbija je Evropa! Spasiba Moskva, idemo u Brisel!


o Tadicu

Čudan je taj naš odnos prema Borisu Tadiću i Demokratskoj stranci. On je vrlo konfuzan, kao što je i konfuzno vreme u kojem danas živimo. Nažalost, mi moramo zauzeti jasne stavove prema političkim rezultatima, a ne prema simbolima ili onome što bi mi želeli da prepoznamo kao simbol. Niko nije više podržavao Demokratsku stranku u njenoj nameri da smeni Koštunicu i niko nije manje želeo da smeni Koštunicu od te Demokratske stranke. Zbog toga mi danas imamo pravo da postavimo pitanje političkog rezultata predsednika koji od građana trži novu podršku


jos malo o Nikolic

Nikolić je predstavnik one politike koja je izgubila Kosovo i mi ne smemo ćutati pred predsavnicima politike koja oduzima pravo srpskoj zajednici na Kosovu da ostane tamo da živi.



Tarkovski Tarkovski 02:06 13.01.2008

Re: Ni sam vise ne znam...

Čudan je taj naš odnos prema Borisu Tadiću i Demokratskoj stranci. On je vrlo konfuzan,
Pa ako je njemu cudan taj odnos - onom koji kreira - kako da svima nama ne bude cudan. Najpametinija, najpozitivnija, dalekosezna odluka koju je mogao da uradi za dobrobit partije je svesrdna podrska u prvom krugu Tadicu. Tada bi se ljudi pitali ko je blizi DS - LDP ili DSS; tada bi se ljudi pitali ko je za dobrobit a ko za uske stranacke interese. Ali sustina partije se pokaze na ovim odlukama.

Nikolić je predstavnik one politike koja je izgubila Kosovo i mi ne smemo ćutati pred
To je i moja tvrdnja. Poenta je da ono sto se kaze za govornicom pretoci u praksu. Imaju mikrofon u skupstini, imaju medije. Zasto cute?
Nenad M. Nenad M. 10:31 13.01.2008

Re: Ni sam vise ne znam...

Imaju mikrofon u skupstini, imaju medije. Zasto cute?


kako cuti ako je to rekao!?

Najpametinija, najpozitivnija, dalekosezna odluka koju je mogao da uradi za dobrobit partije je svesrdna podrska u prvom krugu Tadicu.


i da ugasi Ldp, dokle moze da ide ljudska glupost!? Pa Ldp je i nastao na kritici Tadiceve politike u DS-u, ocigledno nista ne razumes ili nisi bas u toku.
Tarkovski Tarkovski 15:58 13.01.2008

Re: Ni sam vise ne znam...

i da ugasi Ldp, dokle moze da ide ljudska glupost


Rece da nece da se javi pa opet. Ali ajde. Znaci LDP nije partija vizije i buducnosti u osnovi vec je partija kritike DS. Ja bih rekao da je partija kritizera DSS ali ide u istom pravce. Pa ako je tako onda ce jos krace trajati.
Ja samo mislim da ima ljudi koju su idealisti u LDP i koji zele brze promene a isto su pragmaticni. Sa njihove tacke gledista ja mislim da bi bilo bolje ici stopama kojima Canak je otisao u vezi podrske. Time bi dalekoseznije pomogli obnovu drustva. No, preca partija od Srbije. Ipak, pre ili kasnije, ma koliko se trude da bude kriticni i kritzeri, DS ce dobar deo kooptirati sa malim skretanjem ulevo.
aion aion 20:19 11.01.2008

sakralizacija banalnog /i vice versa/

Shumadija shumi,
Srbija trubi,
ajme.


Srpsko zagonetno svojstvo : Upustanje u razne domene zivota polu- ili potpuno neobavesten- ili josh gore sa namerom pogreshno obaveshten, shto je vec ustaljeni srpski obicaj, da, tradicija - ali sa poroznom pozom experta ; uci u predizborni fight sa prejakim motorom izandjalih kochnica. srpski folklor danas chini upravo buka i galama od koje se ne chuju sopstvene misli. dakle, pitanje je ukoliko se pojedinac u njegovom razmatranju da razluchiti od umjetnog folklora chija je zrtva.

Chinjenica je da je Zoran Djindjic mrtav - tu nema dileme - i da je nakon njegovog muchkog ubistva trebalo na nedoredjeni period ukinuti demokratiju u Srbiji: tj. srpsku demokratiju. /oxymoron?/

Ovim anemichnim i prividno odsudnim, u stvarnosti tipichno srpsko-usplahirenim cimanjem repe - u kojem mnogi uchesnici kao da iskonski uzivaju*,
dodatno se odgadja dugo vec nasushni rasplet i povratak Srbije na jedan barem ispravan, ako ne i pravi put.

/stichwort- stranputica? zanima me sta DS (ili Tadicevi?) spinovatelji tacno podrazumavaju pod "stranputicom"?/

* - u inscenaciji u velike i mudre, poshtene ili narodski proste vozdove, sa kojima se tim lakshe identifikuju njihovi uglavnom zadrti ili pijani - najchesce i jedno i drugo- sledbenici - kojima je zajednichka uglavnom suma ochaja i svest o nemoci.

ps. tvoj omiljeni austrijski pisac, Peter Handke pochetkom godine objavio je novu pripovetku "Die Moravische Nacht", u kojoj, na izgled, povlachi crtu ispod svojeg 65-godishnjeg pesnichkog zivota, stvaralashtva, kao i ne-izravnog politchkog delovanja, sve u pokushaju da svoj polozaj poetski odredi i kao takav odbrani. i to u pripoveci sa duplim dnom, u kojoj je pisac narator, i narator pisac, tako da ga se, po vec ustaljenom obicaju, ne moze uhvatiti ni za rep, a ni glavu: da li pishe sebi? svejedno, ako je u pitanju ruganje samome sebi i svome pristupu zivotu sa ovom Moravskom noci pojavljuje kao vrlo uspeshan pisac.

Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 20:23 11.01.2008

Dilema!?

- hoćemo li u rat ili nećemo u rat?


Nadam se da nije u pitanju dilema, vec stilska figura!
Matija Novakovic Matija Novakovic 20:27 11.01.2008

Re: Dilema!?

Pedja Rafailovic
- hoćemo li u rat ili nećemo u rat?

Nadam se da nije u pitanju dilema, vec stilska figura!


-Dilema ili stilska figura? :))
stevica pilanić stevica pilanić 20:27 11.01.2008

postovana

g. Srbljanovic.Meni je dovoljna chinjenica,
da sam postojao 90ih,pa neki nekima
sedeli u vladi,a neki kohabitirali.
Tako da je moj rachun prost,i bez kampanje
nemam dilemu.
Za drugi krug,razmislicu mozda pet minuta.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 20:35 11.01.2008

imam problem s netom,

pada mi internet neprestano i komentari koje pazljivo pisem, nestaju u nepovrat. dobro, dosad samo dva komada - ali i to je dovoljno da se iznerviram.
izvinjavam se sto vise ne odgovaram, ali uspevam da skoro sve procitam.
sad cu ja to da opravim :)
ceda_urosevic ceda_urosevic 20:39 11.01.2008

Re: imam problem s netom,

sad cu ja to da opravim :)


Duhovito, kao i uvek. :))))
Spiridon Spiridon 20:43 11.01.2008

Re: imam problem s netom,

sad cu ja to da opravim :)


ne diraj nista molim te!


O O 06:49 17.01.2008

Re: imam problem s netom,

...izvini,ali uspevate(as) neki i da povuces(komentar). Mozda je trebalo zatvoriti na vreme, kao u prvom delu FAQ-a kada nisam postigao da vam(ti) pisem. Samim tim sto ste "otvoreni" za diskusiju dosta govori, ali, to je mach sa dve ostrice, jer tesko je u takvim slucajevima "izgurati do kraja",a da se ne pomisli "gle' sta radi, povlaci textove, cenzura, ovo, ono,..." i sta ti ja znam na sta se pojedinci zale. sve u svemu za ovo je potrreban trud, mozda da se ovi sto vi okom, oni skokom "preporuche"...mada je to, sto je Chobi danas rekao "predivna, predraga moja publiko !", ona ostrica sto bode ochi. Svakako je ovim sporacima koji ce u drugom krugu, na jedvite jade doci do biralista oko 8h ovoga puta ostavljena sansa da se posle uvodnog "ispucavanja" odnosi izbalansiraju. Sve u svemu brojka govori sve. Vi ste inspiracija. Muza
Srđan Kusovac Srđan Kusovac 20:36 11.01.2008

Nagradno pitanje

- hoćemo li u Evropu ili nećemo u Evropu ?
- hoćemo li saradjivati sa Tribunalom ili nećemo saradjivati sa Tribunalom ?
- hoćemo li sa Rusima ili ćemo sa ostatkom sveta ?
- hoćemo li protiv monopola ili nećemo protiv monopola?
- hoćemo li u rat ili nećemo u rat?
- hoćemo li prekidati diplomatske odnose ili nećemo prekidati diplomatske odnose?
- šta će s nama biti, kad Kosovo postane nezavisno?

Koliko li će od ovih pitanja biti postavljeno Predsedniku u intervjuima?
oldtajmer oldtajmer 20:44 11.01.2008

Ovo me podseti...

...na jedan hrvatski vic o razlici izmedju modernog (europeizovanog) HDZ-ovca i starog HDZ-ovca, izmedju ostalog:

stari HDZ-ovac mrzi Srbe (insert omiljeni narod, nije bitno za poentu)
moderni HDZ-ovac u duhu evrope, ljudskih prava, civilizacijskih normi, itd, voli sve ljude... medju koje ne ubraja Srbe.

tako i Tadic i Kostunica.
Spiridon Spiridon 20:45 11.01.2008

Intel-serbijum

clean-suited man clean-suited man 20:50 11.01.2008

razlika...

Samo jedan citat iz intervjua Borisa Tadica danasnjem "kuriru", inace njemu i DS veoma omiljenom listu, preko kojih su cesto plasirali (naravno kao raznorazni izvori, ne kao DS) svoje informacije i napadali politicke protivnike:

Kako dalje s Koštunicom?

- Premijer i ja u mnogo čemu imamo iste poglede na budućnost Srbije, imajući u vidu da smo zajedno u Vladi i da smo se zajedno borili da Kosovo ostane u Srbiji.
adam weisphaut adam weisphaut 20:59 11.01.2008

Re: razlika...


- Premijer i ja u mnogo čemu imamo iste poglede na budućnost Srbije, imajući u vidu da smo zajedno u Vladi i da smo se zajedno borili da Kosovo ostane u Srbiji.

Mora da se premijer obraduje kada vidi da mu je kandidat toliko privrzen, a koliko li je tek srecan kad pomisli da ih ima cetri.
neverlander neverlander 21:00 11.01.2008

Ma slazem se

ajde onda svi da glasamo za Cedu. On ce nas sigurno spasti.
Veoma odlucan, obrazovan i pre svega posten mladic. I sigurno bi sve sredio veoma diplomatski i svi bi onda bili srecni i zadovoljni. Naravno, sa svojim "Dream Team"-om!
vuchina vuchina 21:00 11.01.2008

I ja mu zameram...

-Sto urla na mitinzima, a ne lici mu
-Sto je bez odluke stranke kojoj je predsednik odlucio da ce podrzati sramnu rezoluciju kojom se odrice Nato-a, a sebe stavlja u poziciju da Kostunica u njegovo ime odlucuje hoce li u Evropu ili ne. Ako to radi sa strankom, citaj sa prijateljima i istomisljenicima, sta li ce tek sa mnom...
-Bice jos u sledecem nastavku

vucko vucko 23:11 11.01.2008

Samo da nije dosadno

-Sto urla na mitinzima, a ne lici mu

I mlati rukama. I priča budalaštine.

Ali nekako se uklapa u opšti cirkus. Toma je sve osim "svim srcem", izgleda kao Bogdan Diklić u onoj sceni u Maratoncima kad gleda kroz granje Đenku i Kristinu na jezeru. Čedina parola je "Život je zakon", a u onom TV spotu izgleda, božemeoprosti, kao Sava Savanović. Rističević obećava da će slati vojsku na Kosovo ako pobedi i tuče se po kafanama. Milanka Karić govori kako jedino ona može da reši stvari. Velja ne mora ništa da radi, samo pokaže svoju facu i to je to.

To možda teraju inat Koštunici i onom obećanju da ćemo živeti u dosadnim vremenima, ili kako ono beše...
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 06:24 12.01.2008

Re: Samo da nije dosadno

eto kako mi razgovaramo o politici. ko mlati rukama i ko izgleda ko vampir. uz obavezan zakljucak - svi su isti.
verovatno i jesu, kada ih gledas na mute.
ali, da li je to pametno?
vucko vucko 13:41 12.01.2008

Re: Samo da nije dosadno

eto kako mi razgovaramo o politici. ko mlati rukama i ko izgleda ko vampir. uz obavezan zakljucak - svi su isti.
verovatno i jesu, kada ih gledas na mute.
ali, da li je to pametno?

Pa čuj - pročitah tvoj tekst gore i brdo komentara, pa mi malo nekako jednolično sve bilo - nešto kao kad gledaš film, pa je sve pomalo predvidljivo (ok, Tarkovski je vitalniji nego inače, moram da priznam, a baš se osetilo da je Vasa zauzet )... pa rekoh - daj da malo razbijem monotoniju. I nisam rekao da su svi isti (ne znam odakle ti to) - rekao sam samo da sve zajedno izgleda kao cirkus. A suština cirkusa je, jelte, raznovrsnost

Svakako ne formiram mišljenje o predsedničkom kandidatu (samo) na bazi predizbornog EPP-a. Ali to ne znači da (kad sam već u Srbiji igrom slučaja) baš ne gledam taj predizborni EPP i da, umesto spotova, vidim partijske programe.

Inače - ne znam da li je neko primetio jedan interesantan potez Seljinog marketinškog tima - plakat u LDP bojama (crveno i belo) na kome piše "Srbija je zakon" (pa onda poziv da se glasa za Selju). Je l' može LDP da ih tuži za plagijat? :)

A Čedi šminker nek vrati pare za onaj spot - stvarno je sablasno izgledao - bledo lice (od pudera, pretpostavljam) a crveno oko očiju... svakako je imao mnogo boljih izdanja.
doktorka doktorka 08:43 15.01.2008

Re: Samo da nije dosadno

vucko
A Čedi šminker nek vrati pare za onaj spot - stvarno je sablasno izgledao - bledo lice (od pudera, pretpostavljam) a crveno oko očiju... svakako je imao mnogo boljih izdanja.

hm , cemu ti pridajesh znacaj?! cedinom izgledu . btw, ceda je ozenjen, pa ne znam kome taj izgled treba da bude vazan. ono jeste da srbi vole zajapurene. kazu , takvi pucaju od zdravlja. ali ,boga mi , mogu puknuti i od hipertenzije kao i od alkoholizma. zato oprez!
vucko vucko 09:37 15.01.2008

Dobro smo, što i vama želimo

hm , cemu ti pridajesh znacaj?! cedinom izgledu . btw, ceda je ozenjen, pa ne znam kome taj izgled treba da bude vazan. ono jeste da srbi vole zajapurene. kazu , takvi pucaju od zdravlja. ali ,boga mi , mogu puknuti i od hipertenzije kao i od alkoholizma. zato oprez!

Pa čuj - nisam ni rekao da treba da se ponovo ženi. Komentarisao sam svoju prezasićenost predizbornom propagandom, TV spotovima promenljivog kvaliteta i neobičnim licima predsedničkih kandidata. Kome sam dirn'o u zenicu oka njegovog, nek izvini...

Vidim da se i ti lepo zabavljaš - gledam tvoju konverzaciju sa Pantom (spantic) - okupirala si Kraljevinu Jugoslaviju, kralju i izdajničkoj vladi zabranila povratak u zemlju i tako to...

Inače mi je pritisak, hvala na pitanju, sasvim ok, sa tim do sada nisam imao nikakvih problema. A što se tiče alkohola - ne preterujem sa njim, hvala što brineš za mene.
lilit lilit 12:01 15.01.2008

Re: Samo da nije dosadno

Biljana Srbljanović
eto kako mi razgovaramo o politici. ko mlati rukama i ko izgleda ko vampir. uz obavezan zakljucak - svi su isti.verovatno i jesu, kada ih gledas na mute. ali, da li je to pametno?


Pa pametno je ne imati nekrofilski ukus, for example.
A Ceda mi bas tako deluje.
Znas, niko ne bi isao na licno da ti nisi prva dala primer i udenula Kostunicu gde god i kako god si mogla.
Riba od glave smrdi.
doktorka doktorka 05:31 16.01.2008

Re: Dobro smo, što i vama želimo

vucko
hm , cemu ti pridajesh znacaj?! cedinom izgledu . btw, ceda je ozenjen, pa ne znam kome taj izgled treba da bude vazan. ono jeste da srbi vole zajapurene. kazu , takvi pucaju od zdravlja. ali ,boga mi , mogu puknuti i od hipertenzije kao i od alkoholizma. zato oprez!Pa čuj - nisam ni rekao da treba da se ponovo ženi. Komentarisao sam svoju prezasićenost predizbornom propagandom, TV spotovima promenljivog kvaliteta i neobičnim licima predsedničkih kandidata. Kome sam dirn'o u zenicu oka njegovog, nek izvini...Vidim da se i ti lepo zabavljaš - gledam tvoju konverzaciju sa Pantom (spantic) - okupirala si Kraljevinu Jugoslaviju, kralju i izdajničkoj vladi zabranila povratak u zemlju i tako to...Inače mi je pritisak, hvala na pitanju, sasvim ok, sa tim do sada nisam imao nikakvih problema. A što se tiče alkohola - ne preterujem sa njim, hvala što brineš za mene.

pa zar kralj nije zemlju ostavio na cedilu? poneo sa sobom i zlatne poluge. vojska se predala? sto se tice povratka, nemam nista protiv ,samo neka kazaljku sata ne vracaju unazad. i onako smo dosta vremena izgubili.
Lektorka Lektorka 21:22 11.01.2008

Izdvajam

Zato što, ako za njega glasam, ne znam tačno za šta glasam.

Izdvajam eto ovo sto si napisala, jer je u tim recima sumiran katastrofalan REZULTAT Tadiceve politike.
Kao i uvek, odlican tekst. Ono sto nazalost nije kao uvek (ili bar skoro uvek) - nisam u mogucnosti da se ukljucujem u diskusiju. :(
Preporuka & pozdrav!
jinks jinks 21:32 11.01.2008

Politika kratkih rezova

Njom se bavio Milosevic na celu svoje stranke, bavila se Mira Markovic na celu Jula, bavio se i Seselj sa svojim radikalima ...

U njoj je uvek prva na udaru bila demokratija. Pitajte, na primer, Vladu - on bi medju vama u to najbolje mogao da se razume ... ili se u medjuvremenu u stranci pojavio neko novi, dosledniji u vodjenju takve politike .
-petar- -petar- 21:32 11.01.2008

Biljana

navodnjavas pustinju. Doduse, mozes se tesiti da si ipak probala.
jeca jeca 21:52 11.01.2008

2. krug

Imala bih puno razloga da ne glasam u 2. krugu za BT. Mislim da je problem u celoj priči što on po svaku cenu pokušava da spreči formiranje anti-evropski orjentisanog bloka DSS-SRS, koji bi trenutno bio većinski u Srbiji. On sigurno misli da se to može sprečiti njegovom politikom- na 2 stolice. Pa i ako sam ubeđena da DS i BT na njenom čelu smatraju prioritetnim potpisivanje ovog sporazuma-SAA, ipak dok ne propadne i poslednja mogućnost, da DSS prihvati taj sporazum, ne verujem da će on menjati svoju politiku. Ali verujem da je on strana u vladi koja se zalaže za potpisivanje sporazuma. To je razlog zašto kažem, dobro, pošto verujem da su ti prioritet EU-integracije i da ih nećeš ugrožavati i kada Kosovo postane nezavisno, evo ti moj glas u 2. krugu, pa pokušaj. Smatram izjave, o zamrzavanju odnosa sa zemljama koje se odluče da jednostrano priznaju nezavisnost Kosova, populističkim, to mi se lično ne sviđa, ali sam ubeđena da je on čvrsto na kursu EU integracija.
dzu dzu 22:00 11.01.2008

dizvinete

ja ne vidim ništa što je ''rezultat'' vladavine bitija. narečeno lepo vaspitanje od pomenutog komšije? lepo ga je majka vaspitala. da bude ulizica, ako. njanjav do tunjavog. (mada tunjavi dibiduz nije tunjav).

ako ne glasam za bitija, pobediće grobar. dal vlasnici te krilatice imaju više od dva grama mozga?

biti. volela bih da je iti, pa da mogu da glasam za njega. al ne mogu, gadi mi se.
jeb jeb 22:20 11.01.2008

Lični apel

Smara me neopisivo da čitam niksonove odbrane, vasilijeve verbalne onanije, sva narodnjačka balavljenja i jeremićevska evropska "stremljenja".
U vezi sa mučnim izborima koji su pred nama, držim da je najviše što se može učiniti, bojkot drugog kruga.
Pristojni i misleći ljudi bi morali da se distanciraju od ove koalicione prljavštine.
Glasati za Tadića, Nikolića ili Ilića jedna je te ista opcija - kaljuga, mrak, zaborav i samozaborav.
S tim što je glas za Nikolića možda put ka brzoj metastazi i ponovnom rađanju.

To ili da Tadic promeni politiku, savetnike i džajić frizuru.

nikson nikson 22:24 11.01.2008

Re: Lični apel

Smara me neopisivo da čitam niksonove odbrane


mene neopisivo zabavlja da pratim ldp kampanju. drago mi je da i ti u tome ucestvujes
Милош Милош 23:13 11.01.2008

Objektivnost

U krajnjem slučaju je i normalno da predsednik pokuša da u tom domenu donekle anulira medijsku štetu koju su mu njegovi sopstveni roditelji naneli, opisujući ga kao lenjog, prljavog i proždrljivog dečaka koji do danas ništa sam u životu nije stekao.

G-djo Srbljanović, kao i uvek kada pišete o politici potpuno se neobjektivni i ostrašćeni preko svake mere. Citirao sam ovaj deo baš zbog kandidata koga vi promovišete. Molim vas da mi odgovorite gde je g.Jovanović zaradio svoju imovinu? Svako ozbiljan bi se to zapitao pre nego što optuži g.Tadića da ništa sam u životu nije stekao.
P.S. Može vam se staviti još gomila primedbi, ali mislim da nije vredno truda.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 23:26 11.01.2008

Re:Mene plase ovakve vesti, a vas?

Beograd -- Mrkonjić potvrdio da je u telefonskom kontaktu sa Mirom Marković, kao i da "zna da ima njenu podršku".

Milutin Mrkonjić je rekao da Markovićeva smatra da bi SPS trebalo da bude stožer okupljanja stranaka levice i da poseduje vrednost da bude jedna od vodećih stranaka u zemlji. Mrkonjić je u intervjuu Fonetu rekao da glasačima nudi četrdesetogodišnje iskustvo privrednika i energiju koju želi da ulaže u razvoj Srbije, kao i da su svi mogli da vide njegove sposobnosti tokom obnove zemlje posle bombardovanja.

Mrkonjić je naglasio da ide na pobedu i najavio da, ukoliko u tome ne uspe, u drugom krugu neće nikoga podržati.

Prema rečima Mrkonjića, lokalni izbori, koji slede, još su važniji od predsedničkih.

Njegov je cilj da na parlamentarnim izborima, koji će biti "finale" u ovom "trokoraku" jačanja stranke, socijalisti zadobiju poverenje više od dvadeset odsto glasača.

Upitan o odnosima sa Evropskom unijom, Mrkonjić je odgovorio da bi potpisao Sporazum o pridruživanju i stabilizaciji, ali "pod uslovom da cena toga nije nezavisnost Kosova".

"Kako ćemo sarađivati sa EU dalje, to je pitanje i odnosa EU prema nama - ako oni imaju korektan stav, i mi ćemo", objasnio je Mrkonjić.

"Siguran sam u pobedu"

Predsednički kandidat SPS-a Milutin Mrkonjić rekao je danas u Vranju da je siguran da će pobediti na izborima 20. januara.

"Dragi moji Vranjanci, vi ste mi danas ovde dali jedan snažan vetar u ledja, posle koga sam siguran da ću, zajedno sa vama, pobediti na predsedničkim izborima", rekao je Mrkonjić na predizbornoj konvenciji u vranjskoj Hali sportova.

On je uputio poziv na TV duel predsedničkim kandidatima Demokratske stranke i Srpske radikalne stranke Borisu Tadiću i Tomislavu Nikoliću.

Predizbornoj konvenciji predsedničkog kandidata SPS-a u Vranju prisustvovalo je oko 3.000 gradjana iz svih sedam





opština Pčinjskog okruga.

U vranjskoj Hali sportova bio je prisutan predsednik kompanije "Simpo" Dragan Tomić, koji je stajao na bini.

"To što je uradio Dragan Tomić, legenda srpske i jugoslovenske privrede, taj njegov koncept malih i srednjih preduzeća, koji je realizovan ovde u Vranju, to je put razvoja kojim treba da ide srpska privreda, to je put kome se nema šta dodati" kazao je Milutin Mrkonjić.

Na centralnoj promociji predsedničkog kandidata Socijalističke partije za Pčinjski okrug, podršku gradjana Srbije Milutinu Mrkonjiću na izborima 20. januara, zatražili su najviši funkcioneri SPS-a Ivica Dačić, Žarko Obradović, Slavica Djukić -Dejanović i Milan Nikolić.

Promociju Milutina Mrkonjića u Vranju pratio je orkestar Demirana Ćerimovića, pobednika Sabora trubača u Guči, a u Sali su, pored desetak partijskih, bila jedna srpska i jedna ruska zastava.

Predstavljanje Milutina Mrkonjića, predsedničkog kandidata SPS-a, danas u Vranju završeno je vatrometom.
milosib milosib 23:32 11.01.2008

Re: Re:Mene plase ovakve vesti, a vas?

A što, da ne mislite možda da može da pobedi? Čovek vodi kampanju i pokušava kao i g.Jovanović da poveća izbornu bazu svoje partije za jedno 2% od prošlih izbora. To je najbolje što mogu da dobiju.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 00:09 12.01.2008

Re: Re:Mene plase ovakve vesti, a vas?

Ovde se dogovara sa osobom optuzenom za kriminal. Mi svi predpostavljamo zbog cega je osoba sa kojom se dogovaralo telefonom pobegla iz zemlje i to neposredno pred atentat na premijera. Sigurno da nece pobediti, ali nisam sigurna da se nece razvlaciti po skupstinama, skupovima,vestima,novinama....ukoliko ovi u sadasnjoj garnituri ostanu na vlasti. A sadasnja garnitura cuti i trepce na vest o kretanju optuzenih po zemlji i inostranstvu.
zoricag zoricag 00:21 12.01.2008

Re: Re:Mene plase ovakve vesti, a vas?

A što, da ne mislite možda da može da pobedi?


Ne.
Ali kandidat za predsednika jedne drzave u predizbornoj kampanji istice da je u kontaktu sa licem koga je ta ista drzava stavila na interpolovu poternicu. Em je u kontaktu, em on na osnovu tog kontakta ocekuje glasove.

Shizofreno

Na stranu to sto ova drzava ima takav ugled u svetu da duge drzave ladno boli dupe da pohapse one koji su na poternicama po njenom nalogu.
ivana23 ivana23 00:28 12.01.2008

Re: Re:Mene plase ovakve vesti, a vas?

zoricag
A što, da ne mislite možda da može da pobedi?Ne. Ali kandidat za predsednika jedne drzave u predizbornoj kampanji istice da je u kontaktu sa licem koga je ta ista drzava stavila na interpolovu poternicu. Em je u kontaktu, em on na osnovu tog kontakta ocekuje glasove.ShizofrenoNa stranu to sto ova drzava ima takav ugled u svetu da duge drzave ladno boli dupe da pohapse one koji su na poternicama po njenom nalogu.


Nije mozda ni sve do nas, kada procitamo Šef Interpola pred optužnicom za korupciju
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 00:57 12.01.2008

Re: Re:Mene plase ovakve vesti, a vas?

1.
Mrkonjić je naglasio da ide na pobedu i najavio da, ukoliko u tome ne uspe, u drugom krugu neće nikoga podržati.


2.
Njegov je cilj da na parlamentarnim izborima, koji će biti "finale" u ovom "trokoraku" jačanja stranke, socijalisti zadobiju poverenje više od dvadeset odsto glasača.


3.
Predsednički kandidat SPS-a Milutin Mrkonjić rekao je danas u Vranju da je siguran da će pobediti na izborima 20. januara.


Nije on ni, svojevremeno, na "vrhuncu svoje moci" u CIP-u imao ni 10% podrske svojih kolega.
Takodje, ne verujem ni da nece nikoga podrzati u drugom krugu, naprotiv - podrzace onoga ko ponudi vise :((

Bagra je to! (ili sto bi u Bosnii rekli: hajvani).
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 06:34 12.01.2008

Re: Objektivnost

vi mi odgovorite koja je to imovina, a da ne citirate kurir i pres.
onda mi odgovorite kako su ministri u vladi srbije zaradili svoju imovinu, a pocetkom devedesetih su bili siromasni momci.
na primer - kako je ministar kapitalnih investicija, od 1999. godine, kada se - kako sam govori - mesecima krio u sumi - do danas zaradio bazen i stomacinu, stan u novoj zgradi u centru beograda u vrednosti od 300.000 e ( ovo svojim ocima gledam, jer mi prijatelji stranci zive u istoj zgradi) plus sve ostalo.
kada je covek, koji je sam priznao da je ok "da kraducka" godinama ministar na izvoru para, mnogo puta uhvacen u sumnjivim finansijskim potezima, pa zbog toga tukao novinare i trazio da se medijske kuce zatvore, a urednici pohapse, to je u redu? a ne sloziti se s time je neobjektivno i ostrasceno?
Svako ozbiljan bi se to zapitao pre nego što optuži g.Tadića da ništa sam u životu nije stekao.
to nisam rekla ja, nego predsednikov otac, inace i osnivac demokratske stranke i njen visoki funkcioner

“Сиромах је, нема ништа до своје плате. Нема стан. Када би му престала функција, изашао би из државних просторија и не знам шта би било са њим.”
Љубомир Тадић, академик, о свом сину Борису Тадићу, председнику Србије

izjava nedelje u nin-u broj 2972 od 27 decembra prosle godine.

neozbiljan covek predsednikov cale? ili je i on ostrascen, radikalan i neobjektivan?

pokusajte ponovo sa tom gomilom primedbi, mozda ipak nesto i ubodete.
Nenad M. Nenad M. 15:47 12.01.2008

Re: Objektivnost

Može vam se staviti još gomila primedbi, ali mislim da nije vredno truda.


nemoj tako Milsove, vidim da ti je bilo hitno/najahitnije posto si se registrovao 11.01.2008 samo da bi ostavio poruku.

Je l to panika zahvatila ds omladinu?

Evo i moj brat ( inace funkcioner u ds-u) krisom cita Sukob sa prosloscu - Cedomira Jovanovica. Sizofrene situacija, griza savesti, ima tu svega samo nema ideja na kojima je pocivala DS.

Molim vas da mi odgovorite gde je g.Jovanović zaradio svoju imovinu?


ovo Milosa muci vec pri prvoj poruci, ali bi lepo bilo da napises o kakvoj se imovini radi? Znas nesto sto mi ne znamo? Kakva je dojava u pauzi lepljenja plakata? Mislim ono to.
Spadalo Spadalo 16:13 12.01.2008

Re: Objektivnost

...ali bi lepo bilo da napises o kakvoj se imovini radi?


O bilo kojoj imovini. On nema ni dana radnog staža. Dakle, odakle mu bilo šta? Možda je nešta nasledio, ne znam. Možda je stekao od poslaničke plate. Ili ga žena izdržava ili članovi stranke... Prestao sam da mu verujem onog trenutka kada se od vođe otpora, do tada nestranačka ličnost, na volšeban način pretvorio u visokog funkcionera DS-e. Ja i stotine hiljada Beograđana smo danima lupali u šerpe, oluke, kontejnere, zviždali besomučno u zviždaljke, trpeli batinjanja, išli slepo za njim... Izdao nas je!
milosib milosib 17:37 12.01.2008

Re: Objektivnost

vi mi odgovorite koja je to imovina, a da ne citirate kurir i pres.
onda mi odgovorite kako su ministri u vladi srbije zaradili svoju imovinu, a pocetkom devedesetih su bili siromasni momci.
na primer - kako je ministar kapitalnih investicija, od 1999. godine, kada se - kako sam govori - mesecima krio u sumi - do danas zaradio bazen i stomacinu, stan u novoj zgradi u centru beograda u vrednosti od 300.000 e ( ovo svojim ocima gledam, jer mi prijatelji stranci zive u istoj zgradi) plus sve ostalo.

G-đo Srbljanović, vi ste pitani za imovinu g.Jovanovića, po vašem pisanju idealnog kamdidata. Što bi rekli političari zamenjujete teze. Ako neko pita za njega to ne znači da ima bolje mišljenje o ostalim kandidatima za predsednika.
Neko je pitao od blogera zašto toliko napadate g.Tadića. Više puta sam na blogu pisao o tome da je cilj LDP-a da na ovim izborima preuzme 2-3% glasača DS-a, pa su onda ti napadi logični, pa i ovaj vaš. Takođe sam više puta polemisao sa g.Dragom o taktici i jasno je da morate da druge napadate za korupciju i korporativnu pljačku, ali ljudi ovo je blog, a ne politička tribina. Pa ni LDP nije podneo završni račun, pa je samim tim njegovo poslovanje u najmanju ruku sumnjivo.
milosib milosib 17:42 12.01.2008

Re: Objektivnost

“Сиромах је, нема ништа до своје плате. Нема стан. Када би му престала функција, изашао би из државних просторија и не знам шта би било са њим.”
Љубомир Тадић, академик, о свом сину Борису Тадићу, председнику Србије

Samo da dodam. Može se naravno sumnjati u istinitost ovoga, ali je činjenica da se za aktuelnim predsednikom Srbije ne vuku repovi što za g.Jovanovića ne važi. Nemojte samo reći da je g.Jovanović bolja meta za napade nacionalista od g.Tadića i da to traje već godinama.
Nenad M. Nenad M. 17:49 12.01.2008

Re: Objektivnost

O bilo kojoj imovini. On nema ni dana radnog staža. Dakle, odakle mu bilo šta?


nisam znao da si ti milos ali ajde. Prvo, CJ prima najmanje 2 plate, ne razumem taj argumetn nema ni dana radnog staza. Pa secas ga se iz skupstine od 2000 ako nista drugo? Rad u skupstini i Vladi nije rad?
doktorka doktorka 19:14 12.01.2008

Re: Objektivnost

Spadalo
...ali bi lepo bilo da napises o kakvoj se imovini radi? O bilo kojoj imovini. On nema ni dana radnog staža. Dakle, odakle mu bilo šta? Možda je nešta nasledio, ne znam. Možda je stekao od poslaničke plate. Ili ga žena izdržava ili članovi stranke... Prestao sam da mu verujem onog trenutka kada se od vođe otpora, do tada nestranačka ličnost, na volšeban način pretvorio u visokog funkcionera DS-e. Ja i stotine hiljada Beograđana smo danima lupali u šerpe, oluke, kontejnere, zviždali besomučno u zviždaljke, trpeli batinjanja, išli slepo za njim... Izdao nas je!


spadalo , da li to ceda zavlaci ruke u dzepove gradjana srbije, pa mu zamerash . Ili je utajio porez. opusti se ,on je pod prismotrom ove vlasti. ja mu nisam zamerila sto je postao funkcioner ds. da je to ispravan potez vidi se po tome sto je uspeo milosevica da posalje u hag. a koliko je to bilo vazno za srbiju , vidi se opet po tome kakve sve probleme imamo zbog mladica. da nije milosevic poslat u hag , ne smem ni da zamislim kako bi srbija izgledala danas. nego nash narod je strasno nezahvalan , a i slabo pamti.
Spadalo Spadalo 19:30 12.01.2008

Re: Objektivnost

...da li to ceda zavlaci ruke u dzepove gradjana srbije, pa mu zamerash

Ništa ne zameram, samo pitam. Moje je pravo, kao glasača, da znam sve što me zanima o kandidatu za predsednika moje zemlje. Pa i to kako zarađuje za život.
...Ili je utajio porez.

Porez ne može da utaji pošto nije zaposlen niti se bavi nekim privatnim poslom, te stoga nema prihoda. A ako ima prihode, koji su? To želim da znam kao glasač. Ne samo o gospodinu Jovanoviću, već o svim kandidatima. Između ostalog, na osnovu toga ću odlučiti koje ću ime zaokružiti na izborima.

doktorka doktorka 19:56 12.01.2008

Re: Objektivnost

Spadalo
...da li to ceda zavlaci ruke u dzepove gradjana srbije, pa mu zamerashNišta ne zameram, samo pitam. Moje je pravo, kao glasača, da znam sve što me zanima o kandidatu za predsednika moje zemlje. Pa i to kako zarađuje za život.
...Ili je utajio porez.Porez ne može da utaji pošto nije zaposlen niti se bavi nekim privatnim poslom, te stoga nema prihoda. A ako ima prihode, koji su? To želim da znam kao glasač. Ne samo o gospodinu Jovanoviću, već o svim kandidatima. Između ostalog, na osnovu toga ću odlučiti koje ću ime zaokružiti na izborima.


pa kako nema, zar nije poslanik? osim toga postoje nevladine organizacije koje finasiraju
Spadalo Spadalo 20:40 12.01.2008

Re: Objektivnost

...pa kako nema, zar nije poslanik? osim toga postoje nevladine organizacije koje finasiraju

Pa eto, napokon znamo. Hvala na informaciji. Znači, živi od poslaničke plate, a letovanje u Grčkoj i provod u Pariskom lokalu sa suprugom uz najskuplju bocu francuskog vina, finansiraju nevladine organizacije.
doktorka doktorka 20:48 12.01.2008

Re: Objektivnost

Spadalo
...pa kako nema, zar nije poslanik? osim toga postoje nevladine organizacije koje finasiraju Pa eto, napokon znamo. Hvala na informaciji. Znači, živi od poslaničke plate, a letovanje u Grčkoj i provod u Pariskom lokalu sa suprugom uz najskuplju bocu francuskog vina, finansiraju nevladine organizacije.


sto se time opterecujesh , stvarno ne razumem? razumela bih kad bi ceda bio na vlasti ? kazem ,ne uzima od drzave. mene zanima za sta se taj covek odnosno ldp zalaze , samo to . a vidim da je dosledan u onome sto govori i radi.
Kraja Kraja 21:51 12.01.2008

.........UUUUUhhhhhhhh........

........ako sazna Kostunica, puce Guca...........
Spadalo Spadalo 21:54 12.01.2008

Re: Objektivnost

stvarno ne razumem? razumela bih kad bi ceda bio na vlasti ?


Znači prvo ga dovedemo na vlast, a onda gledamo ko je i šta je. He! Kanda je to malko naopačke okrenuto. Nešta kao "vetar duva zato što se njišu grane". Pa taj princip nam se već bezbroj puta obio o glavu. Ne, hoću odmah da znam ko je i šta je kandidat, što više podataka, to bolje. To važi za sve kandidate. A uz to ide i njegov politički, ekonomski, socijalni i svaki drugi program za koji se zalaže.
zoricag zoricag 22:23 12.01.2008

Re: Objektivnost

Ne, hoću odmah da znam ko je i šta je kandidat


Slazem se. A kandidat o kome ne znam nista nece dobiti moj glas, Jednostavno. Ima drugih.

Sto se mene tice, ima ih mnogo (skoro svi) o kojima nista ne znam u tom delu. Cak mi se cini jedino da Mrkonjic... ma ne, od kud znam.

Gradio? Slike kazu da jeste. Da li je radnicima placeno sto su fizikalisali ono sto je on gradio? Cini mi se, najvecim delom tokom Djindjiceve vlade. Strajkovi za ne isplaceno bili su svakodnevni, ako se ko seca. Djindjic je morao prvo da vraca Mrkonjiceve dugove radnicima, pa da gradi. Djindjic je morao prvo da raskida Mrkonjiceve cudne koncesije, pa da gradi. A PDV prihoda u budzet jos nije bilo. Mrkonjic bese CIP i sad? CIP je radio projekat WC od 75000E?

I plus jos ne znam da li voli narukvice, ima li kucu na moru, klinikicu, firmicu, kucicu-slobodicu. Kocka li se? pije li? Tuce li zenu? Sta je kupio zeni za poslednji rodjendan? Bundicu ili joj je uzeo 20E zato sto nije imala vise?Ogovara li? Spletkari li? Da li je neciji dousnik ili placenik?

Svasta bih ja volela da znam o svakom od njih, ali nema ko da ih pita. Ono sto ne znamo ne postoji. Mozda bi se razboleli kad bi znali. Ali zato, postoji Dr Kurir da propise kao dozu sta, koliko i kome.
G r o f G r o f 22:47 12.01.2008

Re: Objektivnost

letovanje u Grčkoj i provod u Pariskom lokalu sa suprugom uz najskuplju bocu francuskog vina, finansiraju nevladine organizacije.


..zaboravio si skupa odela i dzip....
Dobiću facijalni grč od smeha. Dok vladajuća garnitura valja milione u mućkama sa privatizacijom i raznom nameštaljkama u javnim preduzećima, on spominje bocu skupog vina.
...a da. Nik objašnjava.
Spadalo Spadalo 23:16 12.01.2008

Re: Objektivnost

Dok vladajuća garnitura valja milione u mućkama sa privatizacijom i raznom nameštaljkama u javnim preduzećima, on spominje bocu skupog vina.

Ta boca vina bila je glavna vest tih dana. Ali nije u tome poenta. Poenta je u bezobrazluku i bahatosti. Ja sam, bre, Čeda Jovanović! Donesite mi najskuplu bocu vina koju imate u podrumu!
zoricag zoricag 00:07 13.01.2008

Re: Objektivnost

Ta boca vina bila je glavna vest tih dana. Ali nije u tome poenta. Poenta je u bezobrazluku i bahatosti. Ja sam, bre, Čeda Jovanović! Donesite mi najskuplu bocu vina koju imate u podrumu!


Vi bili tamo? Videli? Culi?
Pretvorila sam se u oko. Dajte jos detalja.
Sta je ko obukao? Ko je bio u drustvu? Kolko crta? Jel neko imao kratke rukave? Sta se za stolom pricalo? Sta se valjalo? Cipele? carape? Vole li se ili je istina da ga je napustila sa sve decama? Dokle su ostali? Ko ih zvao telefonom, a ko sms slao? Jel bilo torte sa striperima? Zasto nije bilo, ko je omanuo, kad je to obavezno kod "te sorte"? Su se opili? Su se teturali posle? Su poneli bahato ostatak kuci ili ostavili osoblju da proba ukusnost retkog eliksira? Koliki su bahati baksis konobarima ostavili?

zoricag zoricag 00:16 13.01.2008

Re: Objektivnost

Ta boca vina bila je glavna vest tih dana. Ali nije u tome poenta. Poenta je u bezobrazluku i bahatosti. Ja sam, bre, Čeda Jovanović! Donesite mi najskuplu bocu vina koju imate u podrumu!


Vi bili tamo? Videli? Culi?
Pretvorila sam se u oko. Dajte jos detalja.
Sta je ko obukao? Ko je bio u drustvu? Kolko crta? Jel neko imao kratke rukave? Sta se za stolom pricalo? Sta se valjalo? Cipele? carape? Vole li se ili je istina da ga je napustila sa sve decama? Dokle su ostali? Ko ih zvao telefonom, a ko sms slao? Jel bilo torte sa striperima? Zasto nije bilo, ko je omanuo, kad je to obavezno kod "te sorte"? Su se opili? Su se teturali posle? Su poneli bahato ostatak kuci ili ostavili osoblju da proba ukusnost retkog eliksira? Koliki su bahati baksis konobarima ostavili?

zoricag zoricag 00:16 13.01.2008

Re: Objektivnost

Ta boca vina bila je glavna vest tih dana. Ali nije u tome poenta. Poenta je u bezobrazluku i bahatosti. Ja sam, bre, Čeda Jovanović! Donesite mi najskuplu bocu vina koju imate u podrumu!


Vi bili tamo? Videli? Culi?
Pretvorila sam se u oko. Dajte jos detalja.
Sta je ko obukao? Ko je bio u drustvu? Kolko crta? Jel neko imao kratke rukave? Sta se za stolom pricalo? Sta se valjalo? Cipele? carape? Vole li se ili je istina da ga je napustila sa sve decama? Dokle su ostali? Ko ih zvao telefonom, a ko sms slao? Jel bilo torte sa striperima? Zasto nije bilo, ko je omanuo, kad je to obavezno kod "te sorte"? Su se opili? Su se teturali posle? Su poneli bahato ostatak kuci ili ostavili osoblju da proba ukusnost retkog eliksira? Koliki su bahati baksis konobarima ostavili?

Nenad M. Nenad M. 00:46 13.01.2008

Re: Objektivnost

Ta boca vina bila je glavna vest tih dana


jadna zemlja ako joj je to glavna vest. Kazes bila glavna vest? Sem u Kuriru gde jos?
doktorka doktorka 04:53 13.01.2008

Re: Objektivnost

Spadalo
stvarno ne razumem? razumela bih kad bi ceda bio na vlasti ?Znači prvo ga dovedemo na vlast, a onda gledamo ko je i šta je. He! Kanda je to malko naopačke okrenuto. Nešta kao "vetar duva zato što se njišu grane". Pa taj princip nam se već bezbroj puta obio o glavu. Ne, hoću odmah da znam ko je i šta je kandidat, što više podataka, to bolje. To važi za sve kandidate. A uz to ide i njegov politički, ekonomski, socijalni i svaki drugi program za koji se zalaže.


ne , nisi dobro zakljucio , ti dobro znash da je ceda u nemilosti ove vlasti, dakle od 2004. pa ako ona nije uspela da nadje nacin kako da cedu strpa u zatvor , a to joj je svih ovih godina bila jedina preokupacija , zbog cega si ti onda toliko sumnjicav.
Spadalo Spadalo 06:43 13.01.2008

Re: Objektivnost

ti dobro znash da je ceda u nemilosti ove vlasti,

Aman! Doktorko! Čitajte pažljivo moje komentare! TO VAŽI ZA SVE KANDIDATE!Trenutno me baš briga za Čedu! Hoću da znam sve o svim kandidatima, e da bih sutra znao za koga da glasam. Ako za nekog kandidata govore da je lopov, a on ćuti... šta ja kao običan građanin mogu da pomislim? Meni su novine i TV jedini izvor informacija. Ako gospodin Jovanović u POLIGRAFU npr. na direktna pitanja novinara zamuckuje, izbegava direktne odgovore, već sve nešto okolo-naokolo, onda šta?
milosib milosib 10:10 13.01.2008

Re: Objektivnost

doktorka

Spadalostvarno ne razumem? razumela bih kad bi ceda bio na vlasti ?Znači prvo ga dovedemo na vlast, a onda gledamo ko je i šta je. He! Kanda je to malko naopačke okrenuto. Nešta kao "vetar duva zato što se njišu grane". Pa taj princip nam se već bezbroj puta obio o glavu. Ne, hoću odmah da znam ko je i šta je kandidat, što više podataka, to bolje. To važi za sve kandidate. A uz to ide i njegov politički, ekonomski, socijalni i svaki drugi program za koji se zalaže.ne , nisi dobro zakljucio , ti dobro znash da je ceda u nemilosti ove vlasti, dakle od 2004. pa ako ona nije uspela da nadje nacin kako da cedu strpa u zatvor , a to joj je svih ovih godina bila jedina preokupacija , zbog cega si ti onda toliko sumnjicav.

Malo realnosti molim. G.Jovanović je vlast počeo da interesije od prošle godine. Pre toga je ministre iz DS-a interesovao tek toliko što u unutarpartijskim svađama nije uspeo da pobedi g.Tadića i preuzme DS. Daleko je to od toga da neko samo gleda kako da ga uhapsi.
doktorka doktorka 05:25 14.01.2008

Re: Objektivnost

milosib

doktorkaSpadalostvarno ne razumem? razumela bih kad bi ceda bio na vlasti ?Znači prvo ga dovedemo na vlast, a onda gledamo ko je i šta je. He! Kanda je to malko naopačke okrenuto. Nešta kao "vetar duva zato što se njišu grane". Pa taj princip nam se već bezbroj puta obio o glavu. Ne, hoću odmah da znam ko je i šta je kandidat, što više podataka, to bolje. To važi za sve kandidate. A uz to ide i njegov politički, ekonomski, socijalni i svaki drugi program za koji se zalaže.ne , nisi dobro zakljucio , ti dobro znash da je ceda u nemilosti ove vlasti, dakle od 2004. pa ako ona nije uspela da nadje nacin kako da cedu strpa u zatvor , a to joj je svih ovih godina bila jedina preokupacija , zbog cega si ti onda toliko sumnjicav. Malo realnosti molim. G.Jovanović je vlast počeo da interesije od prošle godine. Pre toga je ministre iz DS-a interesovao tek toliko što u unutarpartijskim svađama nije uspeo da pobedi g.Tadića i preuzme DS. Daleko je to od toga da neko samo gleda kako da ga uhapsi.


pa sad ne znam kad su ga proglasili narkodilerom
tribal tribal 23:24 11.01.2008

Није наодмет прочитати!!!!

Председник Републике
Положај председника Републике
Члан 111.
Председник Републике изражава државно јединство Републике Србије.
Надлежност
Члан 112.
Председник Републике:
1. представља Републику Србију у земљи и иностранству,
2. указом проглашава законе, у складу с Уставом,
3. предлаже Народној скупштини кандидата за председника Владе, пошто саслуша мишљење представника изабраних изборних листа,
4. предлаже Народној скупштини носиоце функција, у складу са Уставом и законом,
5. поставља и опозива указом амбасадоре Републике Србије на основу предлога Владе,
6. прима акредитивна и опозивна писма страних дипломатских представника,
7. даје помиловања и одликовања,
8. врши и друге послове одређене Уставом.
Председник Републике, у складу са законом, командује Војском и поставља, унапређује и разрешава официре Војске Србије.
Проглашење закона
Члан 113.
Председник Републике је дужан да најкасније у року од 15 дана од дана изгласавања закона, односно најкасније у року од седам дана ако је закон донет по хитном поступку, донесе указ о проглашењу закона или да закон, уз писмено образложење, врати Народној скупштини, на поновно одлучивање.
Ако Народна скупштина одлучи да поново гласа о закону који је председник Републике вратио на одлучивање, закон се изгласава већином од укупног броја посланика.
Председник Републике је дужан да прогласи поновно изгласани закон.
Ако председник Републике не донесе указ о проглашењу закона у Уставом предвиђеном року, указ доноси председник Народне скупштине.
Избор
Члан 114.
Председник Републике бира се на непосредним изборима, тајним гласањем, у складу са законом.
Изборе за председника Републике расписује председник Народне скупштине 90 дана пре истека мандата председника Републике, тако да се избори окончају у наредних 60 дана, у складу са законом.
Приликом ступања на дужност, председник Републике, пред Народном скупштином полаже заклетву која гласи:
″Заклињем се да ћу све своје снаге посветити очувању суверености и целине територије Републике Србије, укључујући и Косово и Метохију као њен саставни део, као и остваривању људских и мањинских права и слобода, поштовању и одбрани Устава и закона, очувању мира и благостања свих грађана Републике Србије и да ћу савесно и одговорно испуњавати све своје дужности.″
Неспојивост функција
Члан 115.
Председник Републике не може обављати другу јавну функцију или професионалну делатност.
Мандат
Члан 116.
Мандат председника Републике траје пет година и почиње да тече од дана полагања заклетве пред Народном скупштином.
Ако мандат председника Републике истиче за време ратног или ванредног стања, продужава се, тако да траје до истека три месеца од дана престанка ратног, односно ванредног стања.
Нико не може више од два пута да буде биран за председника Републике.
Мандат председника Републике престаје истеком времена на које је изабран, оставком или разрешењем.
Председник Републике подноси оставку председнику Народне скупштине.
Оставка
Члан 117.
Кад председник Републике поднесе оставку, он о томе обавештава јавност и председника Народне скупштине.
Даном подношења оставке, председнику Републике престаје мандат.
Разрешење
Члан 118.
Председник Републике разрешава се због повреде Устава, одлуком Народне скупштине, гласовима најмање две трећине народних посланика.
Поступак за разрешење може да покрене Народна скупштина, на предлог најмање једне трећине народних посланика.
Уставни суд је дужан да по покренутом поступку за разрешење, најкасније у року од 45 дана, одлучи о постојању повреде Устава.
Имунитет
Члан 119.
Председник Републике ужива имунитет као народни посланик.
О имунитету председника Републике одлучује Народна скупштина.
pidola pidola 23:36 11.01.2008

...


Ukratko, on bi i da sedne i da ustane. On bi i da veruje Makavejevu, ali i Dobrici. On bi, kako sam kaže – i da uvuče košulju u pantalone i da je izvuče. Francuzi kažu – i da kupi puter i da mu ostanu pare za puter. Srbi kažu– on bi i jare i pare. Predsednikovi Dorćolci kažu ovako – s jedno dupe na dve klupe. A obe klupe se, na kraju izmaknu, po pravilu izmaknu.

moze i
'oce kaki,nece kaki. :)


Zato što, ako za njega glasam, ne znam tačno za šta glasam.

kako i da znas,kada ni on sam ne zna.

a mozda i svi mi gresimo,
dobili smo siroku lepezu ponuda,mozemo da biramo.
sta se sutra predomislimo oko necega,mora da trazimo novog predsednika,
ovako sve tu,sve kod jednog,sve na jednom mestu.
nase je samo da biramo,izvoljevamo.
doktorka doktorka 05:22 12.01.2008

DS=DSS-NS=SRS

Skupština usvojila predlog ustava
30. septembar 2006. | 09:56 -> 23:39 | Izvor: B92, Beta
Beograd -- Skupštine Srbije večeras je jednoglasno usvojila predlog novog ustava Srbije.U usvojenom predlogu ustava sugeriše se da je Srbija država Srba i svih građana, da je jedino zvanično pismo ćirilica, himna Bože pravde, a da se ukida društvena svojina. Skupština je prihvatila predlog ustava gotovo na šestu godišnjicu smene režima Slobodana Miloševića i obećanja tadašnjih novih vlasti da će Srbije dobiti nov ustav.Otvarajući sednicu predsednik Srbije Boris Tadić kritikovao je to što nije organizovana javna rasprava povodom teksta ustava, ali da je "u ovom trenutku najvažnije da se ustav donese".

Skupština odbila formiranje anketnog odbora o 'Delti'

RTS - ponedeljak, 3. decembar 2007.
Poslanici Skupštine Srbije odbacili su predlog da se u dnevni red uvrsti inicijativa te stranke za formiranje anketnog odbora koji bi se bavio poslovanjem kompanije 'Delta'

Usvojena Rezolucija o Kosovu
26. decembar 2007. | 14:37 -> 22:51 | Izvor: B92, Beta, Tanjug
Beograd, Priština -- U Domu Skupštine Srbije sa 220 glasova "za", 14 "protiv" i tri uzdržana glasa, večeras usvojena Rezolucija o Kosovu.Rezoluciju su podržale stranke vladajuće koalicije (Demokratska stranka, Demokratska stranke Srbije, Nova Srbija i G17 plus), Srpska radikalna stranka, Socijalistička partija Srbije, protiv nje su bili Liberalno-demokratska partija, Liga socijaldemokrata Vojvodine, dok je Savez vojvođanskih Mađara bio uzdržan.




























stefan.vizantin stefan.vizantin 05:44 12.01.2008

preporuka i komentar

text je odlican. moja preporuka. inace prvi deo o tome kakvi su izbori te kako narod shvata politiku je naprosto vec vidjen i nema potrebe da se ponavljamo-kampanja bi tako trebalo da izgleda. tako barem izgleda u demokratskoj USA prema tome ne vidim sto ne bi bila ista u Srbiji. za ostatak text-a bih samo dodao da nisam u potpunosti siguran da BT nije odlucan covek. naprotiv verujem mu i mislim da je odlucan i da ce njegova sposobnost tek da dodje do izrazaja. to je ipak moje misljenje jer ne verujem u revolucionarne preokrete u drzavi Srbiji i verujem da umerenim pristupom je moguce ostvariti zacrtani cilj. takodje verujem da je cilj BT Srbija u EU kao razvijena i cenjena zemlja. ali mozda sam to ipak ja. mozda je to zbog toga sto uvek zelim i trazim kompromis. Vi mislite da ono sto on cini nije dobro i da stoga ne zasluzuje da bude ponovo izabran. iskreno misim da je covek ucinio sve sto je moguce u Srbiji u kojoj nije bilo moguce sastaviti drugaciju vladu (bez novih izbora koji verovatno ne bi doneli nista) i u Srbiji u kojoj veliki procenat (skorasnja neka studija je spominjala cifru od 70% stanovnistva) zeli u EU ali je protiv NATO i ne zeli nezavisno Kosovo. pa kako je mogao da ucini bilo sta drugo sem da balansira izmedju nepomirljivih tabora? bas bih voleo da neko drugi dodje na njegovo mesto pa da vidimo tog novog da li bi bio balanser ili ne...
Spiridon Spiridon 10:30 12.01.2008

..

koji je to stepen inteligencije?
koji je to nivo obrazovanja?
kakvo je to domace vaspitanje?
kakva je to ekipa u kojoj se kreces?

sta je od svega ovoga potrebno da jedna osoba samouvereno odluci sta treba zaokruziti na glasackom listicu.

Ja sam siguran.

Ceda
Dax Dax 12:31 12.01.2008

Umeren

Da zivimo u USA jos bih mogao pomisliti da je Boris Tadic umeren.Ali posto je ovo ipak Srbija verujem da onaj koji trci najbrze nije ekstremista,a da onaj koji puzi jeste jako los.E sad da li je onaj koji koraca "umereno" najbolji?Ne,nije -on je u sredini.Drzava mora da ima najbrzeg.Ne postoji nesto kao ,previse dobar,hoce prebrzo i slicno.To samo ohrabruje one sto puze da legnu da spavaju kao sto se i radi ovde.Da sad stavim na papir na sta je sve Boris Tadic kao predsednik pristao od 2004. godine verovatno bih se jako zacudio.
Ako je dilema -da li treba pohapsiti Haske odmetnike i potrpati u avion za Hag ili se dodvoravati "umereno" i tom birackom telu koje smatra da su oni junaci-ja onda tu politiku ne mogu da podrzim.On je za sve deklarativno ali ove 4. godine se malo toga pomerilo.Niti smo blizi EU,niti smo otpozdravili Haske "junake",niti su prestale razne afere...a predsednik Tadic nam porucuje u reklamnoj kampanji "Hajde da se dogovorimo oko necega...." a na donosenju Ustava se kralo i kralo bez dogovora.Zao mi je ali ovo je 2008 a ne 2004.Ja ne zelim da podrzim nekoga ko je za 4 godine ostao na frazama " Hajde da se dogovorimo.." jer vreme ide u nepovrat ...
Prosli put je dobio glas ovaj put ne.Jer zaista i moja mama i moj tata i moja sestra i moja devojka i njeni roditelji i svi na poslu kod devojke kao i moj najbolji prijatelj ovog puta znamo za koga cemo da glasamo.
ceda_urosevic ceda_urosevic 14:03 12.01.2008

Re: Umeren

To Hajde da se dogovorimo se i meni smucilo, mislim sta to realno znaci? Dokle da se dogovaramo? I s druge strane, osecam se uvredjeno kad to cujem, jer se taj isti covek sve ove godine dogovarao sa Kostunicom, ne samnom ili tobom. Mislim to mi preterano zvuci kao ono Brenino ostvarenje Hajde da se volimo, samo male vezija... sta on ima da se dogovara samnom? Mogu i ja onda po istoj logici da se kandidujem i dogovaram do sutra, ja ili bilo ko od nas.

Predsednik je covek koji radi, koji menja stvari, ne koji se dogovara, pregovara i manipulise glasackim telom tj. nama. Neka mi ne govori sta bi hteo da radi, vec neka nesto uradi zamene, nas.

ne treba mi predsednik koji se "dogovara" sa gradjanima samo dok traje kampanja treba mi program u kome kaze: ja se zalazem za to i to hocu da promenim to i to uradicu ovo kako bi vama bilo bolje bicu hrabar pa cu reci da je miskovic vlasnik srbije uticacu da se to promeni, bicu hrabar pa cu uciniti sve da se rese afere poput topciderske, bicu odlucan i dosledan itd...

ne zanima me koliko je ko lep, koliko mlati rukama, koliko vice ili koliko je ko dobar pregovarac. Nije pregovaranje jedini posao za predsednika Srbije.

zanima me ko moze svojim programom i energijom da promeni stvari u ovoj zemlji
zanima me ko moze da osvetli ubistvo djindjica
zanima me ko moze da uhapsi mladica ili da presudno utice na to
zanima me ko moze da nas ne za dvesta godina vec u najskorije vreme pridruzi eu, vrednosno,polticki, ekonomski i kako god hoces
zanima me ko moze svojim pristupom zivotu politici odnosom prema vladi da promeni sistem vrednosti jednozube srbije

to mene zanima

nikakvi dogovori sa narodom nikakvi dilovi sa kostunicom, ne prodaja premijerskog mesta i jos milon pojedinosti koje mu zameram iz aktuelnog mandata.

svestan sam da ceda najverovatnije nece uci u drugi krug ali hocu svojim glasom da podrzim viziju ovog coveka i da mu kao gradjanin ukazem poverenje jer nisu ovo poslednji izbori za predsednika Srbije ikada. Blize se lokalni, nadam se i prevremenim parlamentarnim, jer ne moze ovo zauvek da traje.

Muka mi je samo od cekanja, mogu misliti kako je i koliko muka onima koji su stariji od mene i koji su se bas nacekali, a ovaj bi sad da se izdogovara nesto sa njima.
antoniusblock antoniusblock 14:18 12.01.2008

Re: Umeren

jer ne moze ovo zauvek da traje.




Trajaće dok se ne reši pitanje Kosova, to je bar jasno.
antoniusblock antoniusblock 14:24 12.01.2008

Re: Umeren

hoćemo li u Evropu ili nećemo u Evropu ?




1.Ako Evropa podrži protivpravnu nezavisnost Kosova i time samoj sebi puca u koleno a nama u glavu, nećemo.

2.Ako Evropa podrži protivpravnu podelu Kosova i time obezbedi stabilnost čitavog regiona, hoćemo.

Tako stoje stvari u srpskom biračkom telu šta god rekli Tadić, Nikolić ili Koštinica.
ceda_urosevic ceda_urosevic 14:35 12.01.2008

Re: Umeren

Mene nervira najvise sto je ovde sve pitanje zivota ili smrti. Pa i predsednicki izbori. Ili pogotovu oni. Ljudi su ovde prestraseni od Tome grobara, od neke kataklizme nesvesni da mi prozivljavamo kolektivni armagedon vec godinama.

Samo da se resi Kosovo, samo da se proda NIS, samo da se uhapsi Mladic, samo da se ovo samo da se ono.
Za to vreme pola Srbije u dugovima do guse, bolesni, nakljukani lekovima, sa Veljinom slikom iz bazena u glavi tumaraju po gradovima, uzasnuti, ali dovoljno neosvesceni da nezaokruziti Tadica nije pocetak kraja zivota.

Zato Ceda nece uspeti, bar na ovim izborima. Bice to pobeda, ali nedovoljna za drugi krug. Ja bih ga najvise voleo videti kao predsednika, ili premijera. Ali morace se ici polako, stepenik po stepenik, jer je ova bagra zatrovala ljude, ubila ih u pojam i ucinila da postane sasvim normalno ziveti u predrasudama i izmisljenim strahovima u koje kolektivno verujemo.

Mene nisu uspeli da prevare i jos mozda 250 000 ljudi. To je premalo. Rezultati izbora ce pokazati koliko je LDP progresivna stranka u pogledu ideja i koliko je ljudi shvatilo i razumelo da nema razloga plasiti se, da politika nije zivot, da je licni zivot ono sto je vazno. I da se zato glasa, a ne zato da Toma ne pobedi.
ducaty ducaty 14:56 12.01.2008

Re: Umeren

ceda_urosevic

Mene nisu uspeli da prevare i jos mozda 250 000 ljudi. To je premalo. Rezultati izbora ce pokazati koliko je LDP progresivna stranka u pogledu ideja i koliko je ljudi shvatilo i razumelo da nema razloga plasiti se, da politika nije zivot, da je licni zivot ono sto je vazno. I da se zato glasa, a ne zato da Toma ne pobedi.


To koliko je neka stranka progresivna ili ne se pokazuje na vlasti, ne u opoziciji. Plasim se da smo dosta funkcionera ldp-a vec videli na vlasti, i nekako mi vredja inteligenciju kad mi oni pricaju o postenju, borbi protiv kriminala, korupcije, tajkuna...
ceda_urosevic ceda_urosevic 15:04 12.01.2008

Re: Umeren

Koliko je to dosta funkcionera iz sadasnjeg LDP-a bilo na vlasti?
ducaty ducaty 15:42 12.01.2008

Re: Umeren

Cedomir Jovanovic, Natasa Micic, Zarko Korac, Vladan Batic (i njegova senka St.Protic), Beba Popovic. Tu su bili jos neki ali su se zbog licnih svadjica razisli.
ceda_urosevic ceda_urosevic 17:05 12.01.2008

Re: Umeren

I oni Vam ulivaju manje poverenja od Milosavljevica, Kostunice, Tadica, Petrovica, Djelica, Mihajlova, Jocica, Nikolica, Vucica, Ilica.... ?
ducaty ducaty 17:27 12.01.2008

Re: Umeren

Zasto sve te ljude stavljate u isti kos? Vi optuzujete Tadica sto je sklopio koaliciju sa DSS-om. Ja vas pitam sta bi vi radili u tom trenutku sa takvim izbornim rezultatima? Da se igramo izbora dok ldp ne dobije 50%?
ceda_urosevic ceda_urosevic 17:43 12.01.2008

Re: Umeren

Oni su u istoj vladi, dalke u istom kosu. U ostoj su vladi vec godinama.
Ja bih uradio drugacije, izbori nisu igra, niti je poenta u 50% za LDp. Stvar je u principu sa kim se moze saradjivati sa kim ne, ili sa kim da ali na koji nacin. Principi koji se citaju iz programa stranke i njenog opredeljenja. Ne verujem da je DS-u, Tadicu pogotovu tek sad postalo jasno sa kim godinama kohabitira i pravi koaliciju.

Nego, odaljili ste se od pitanja, da ponovim:
Ljudi koje sam ja nabrojao vam ulivaju vise poverenja, manje Vam vredjaju inteligenciju od ljudi koje ste Vi nabrojali, a koji su iz LDP-a?
milos g. milos g. 17:50 12.01.2008

Re: Umeren

Trajaće dok se ne reši pitanje Kosova, to je bar jasno.


samo umereno da citiram nenada canka po pitanju Kosova...

"Kosovo bi trebalo zaviti u 100evra i baciti da ga uzme prvi koji naidje.."

Pitanje Kosova...status...Protivpravno...Teritorijalni entigretitet...
i ljudi sa svim tim umesto srca.
Jer smo tako rodjeni.
cak ne ni kao ljudi.
vec kao Srbi.
ducaty ducaty 18:34 12.01.2008

Re: Umeren

ceda_urosevic
Oni su u istoj vladi, dalke u istom kosu. U ostoj su vladi vec godinama.
Ja bih uradio drugacije, izbori nisu igra, niti je poenta u 50% za LDp. Stvar je u principu sa kim se moze saradjivati sa kim ne, ili sa kim da ali na koji nacin. Principi koji se citaju iz programa stranke i njenog opredeljenja. Ne verujem da je DS-u, Tadicu pogotovu tek sad postalo jasno sa kim godinama kohabitira i pravi koaliciju.

Nego, odaljili ste se od pitanja, da ponovim:
Ljudi koje sam ja nabrojao vam ulivaju vise poverenja, manje Vam vredjaju inteligenciju od ljudi koje ste Vi nabrojali, a koji su iz LDP-a?


I sami znate da je ta koalicija napravljena iz nuzde. Svojevremeno su Djindjic i Kostunica bili u istoj vladi, da li cete zbog toga njih staviti u isti kos? Sve je to u redu sto ste vi rekli u vezi principa, ali recite mi da li je postojalo tada bolje resenje? Pravljenje koalicije podrazumeva odstupanje od nekih principa, u suprotnom vecito cete biti opozicija. Jbg to je politika.

Iskreno da vam kazem meni niko od ovih ne uliva poverenje, zbog toga glasam za manje zlo. To je po meni Boris Tadic.
ceda_urosevic ceda_urosevic 18:48 12.01.2008

Re: Umeren


ducaty
zbog toga glasam za manje zlo. To je po meni Boris Tadic.



Sa ovim se slazem, zao mi je sto je to tako, nezadovoljan sam i zgrozen nad cinjenicom da moram da glasam za bilo sta zlo, koliko god ono malo da jeste. Ali to ostavljam za drugi krug, i to u zavisnosti od toga kako prodje SSA.

Ovaj razlog, kalicija iz nuzde, za mene ne pije vodu. Prosto sto je upravo princip nesto sto uvek i u svim okolnostima neko ko je dosledan sebi i politici koju zastupa mora da postuje. Borisu Tadicu niko ne bi zamerio da je rekao necu u koaliciju sa Kostunicom kao premijerom, moji glasaci tj. glasaci DSa nisu glasali za Kostunicu, vec za djelica kao premijera. Tu mu niko ne bi mogao reci nista, jer se drzi onog sto je obecao.

Kolika god da mu je nuzda bila, ako me razumete.

Resenje uvek postoji, meni ili Vama moze da se svidja ili ne, ali da je dobro - nije. Na nasu stetu, ne njihovu.

Zato je meni LDP najbolja opcija koja postoji u Srbiji. Zato sto u te ljude imam poverenja jer me ni dok su bili na vlasti (kao pojedinci, nikada kao partija sto je priznacete sasvim druga stvar) ni dok su u opoziciji, nisu slagali kao biraca niti su poklekli pred svojim principima.

Ukoliko se dogodi da od nekih svojih principa u buducnosti odustanu zarad ulaska u vlast, mocicu da razumem, ali ovoliko popustanja , laganja i nedoslednosti od ljudi iz DSa, ne mogu vise da trpim. Sa Borisom Tadicem na celu.

Smatram da Cedomir Jovanovic nikada ne bi bio toliko poplasen da stisne petlju i zarad principa koje propagira, a ne koje se pravi da propagira, ne udje u koaliciju sa Kostunicom i co. ili da laze gde stigne i izvinjava se pritom, a malo bi i da se dogovori, ako nije problem.
doktorka doktorka 19:04 12.01.2008

Re: Umeren

ducaty

ceda_urosevicMene nisu uspeli da prevare i jos mozda 250 000 ljudi. To je premalo. Rezultati izbora ce pokazati koliko je LDP progresivna stranka u pogledu ideja i koliko je ljudi shvatilo i razumelo da nema razloga plasiti se, da politika nije zivot, da je licni zivot ono sto je vazno. I da se zato glasa, a ne zato da Toma ne pobedi.To koliko je neka stranka progresivna ili ne se pokazuje na vlasti, ne u opoziciji. Plasim se da smo dosta funkcionera ldp-a vec videli na vlasti, i nekako mi vredja inteligenciju kad mi oni pricaju o postenju, borbi protiv kriminala, korupcije, tajkuna...


Recite mi , po Vasem misljenju ko bi to mogao srbiju da uvede u EU od ovih kandidata za predsednika? ja mislim da kada treba da donesemo odluku o tome za koga da glasamo , to je jedino pitanje koje treba da postavimo , a odgovorom na to pitanje da se rukovodimo. Zasto je vazan ulazak u EU? Pa pre svega zato da bi se izbegao monopolizam. Znate sta je fantasticno na Zapadu ? Fantasticnio je sto ako sam nezadovoljna jednom firmom , mogu otici u drugu ,konkuretnu , niko me ne moze spreciti niti usloviti. Dakle imam slobodu izbora. Takodje , imam slobodu izbora cije cu usluge da koristim. I na kraju ,konkurencija na trzistu , tera proizvodjaca i prodavca usluga da unapredjuju svoj proizvod sto opet znaci unapredjenje delatnosti , i stalnu potrebu za edukacijom. Tako se stvara moderno drustvo.

ceda_urosevic ceda_urosevic 19:13 12.01.2008

Re: Umeren

Doc, pitanje postavljeno meni ili?...
doktorka doktorka 19:22 12.01.2008

Re: Umeren

To koliko je neka stranka progresivna ili ne se pokazuje na vlasti, ne u opoziciji. Plasim se da smo dosta funkcionera ldp-a vec videli na vlasti, i nekako mi vredja inteligenciju kad mi oni pricaju o postenju, borbi protiv kriminala, korupcije, tajkuna...

onome ko je napisao

"To koliko je neka stranka progresivna ili ne se pokazuje na vlasti, ne u opoziciji. Plasim se da smo dosta funkcionera ldp-a vec videli na vlasti, i nekako mi vredja inteligenciju kad mi oni pricaju o postenju, borbi protiv kriminala, korupcije, tajkuna..."
ceda_urosevic ceda_urosevic 19:23 12.01.2008

Re: Umeren

aha,ok... videh svoj nick, pa pomislih... pozdrav
doktorka doktorka 19:32 12.01.2008

Re: Umeren

ceda_urosevic
aha,ok... videh svoj nick, pa pomislih... pozdrav

izvini , moja greska.
pozz.
stefan.vizantin stefan.vizantin 21:00 12.01.2008

Re: ..

onaj stepen inteligencije koji mi je omogucio da nikad nisam bio los djak. ono obrazovanje koje mi daje za pravo da smatram sebe informisanim po pitanjima koja spadaju u osnove gradjanskog obrazovanja i vise. drustvo ljudi od nauke koji u svojoj skepticnosti prvo premere svaku rec pa onda nesto kazu. iz porodice sam poneo teznju sa sagledavanjem situacije iz tudjeg ugla i za resavanjem konflikata bez suvisnog sukobljavanja i frke. moram priznati da se po ovome zadnjem identifikujem sa BT a nikako to ne mogu da pronadjem kod CJ.
zasto smatram BT pravim izborom-pristup je zdravorazumski jednostavan:drugacije nije moglo. mozda ide sporo ali koliko ste Vi odnosno svi gradjani doprineli tome. trudim se da ne budem spori deo drustva i ne verujem u revolucije. zapravo ne verujem u promene preko noci. neko je pomenuo da je u LDP nekoliko lidera iz bivse vlade. neki od njih mi ne odgovaraju ni kao ljudi a kamoli kao politicari. o CJ ne mogu da kazem nista lose ali smatram da je sa pravom eliminisan od strane BT (setite se kako je prosao Vuksanovic kad je izasao na crtu Djindjicu) u politici neki put nema milosti. i iznad svega ne zelim da pljujem po vecini Srba koji kako sam naveo:
1) zele u EU
2) ne zele nezavisno Kosovo
3) ne zele u NATO
politika je ako se sagledaju okolnosti i ako se postupa u skladu sa faktima. nema politike (koja izlazi na dobro) a koja je vodjena iskljucivo idealima. EU sad. cista demagogija i predizborni bullshit. vlast zbog nasledjenih problema ne moze da ide brze ka EU. ljudi mogu:
1)usvojite evropske standarde ponasanja(ocistite za sobom, ne bacajte djubre gde god)
2)naucite vasu decu da ne kradu na ispitima i da ne prepisuju u skoli (recite im da deca u US ne prepisuju i ne znaju sta je to)
3)ne kradite na radnom mestu i posvetite pola sata nakon radnog vremena svojoj firmi, svojoj drzavi ili deci koja
4)nemaju krov nad glavom (kako to cine u civilizovanom svetu)
5)ne zovite rodjake na vlasti kada pocinite neko krivicno delo da bi vas izvukli iz posledica istog
6)ne tolerisite prestupnike i iste bez milosti prijavite organima vlasti
7)iznad svega postujte one koji misle drugacije (sve dotle dok oni postuju zakon)
8)postujte tradiciju i ono sto Vas cini narodom (ne stidite se tri prsta, pravoslavne vere i crkve, cak i ako ih ne priznajete za svoje ili ako niste pravoslavac)
9)uvek se pitajte sta sam ja danas uradio da mi bude bolje. ne sta je BT ili VK uradio. prvu odgovornost snosite Vi a njihova ce odgovornost biti testirana na izborima na kojim nije manje inteligentan onaj koji glas za drugog kandidata, ma ko on bio.
ako ispunite ovu listu pozitivnim odgovorima verovatno Vam nece ni biti bitna predizborna kvazi-dilema brzo-sporo posto cete vec biti deo EU.
zoricag zoricag 21:35 12.01.2008

Re: Umeren

Svojevremeno su Djindjic i Kostunica bili u istoj vladi


Neko tu bese izbacen kad je stigao do granice koja se ne moze preci? O tome se i radi.
Dr M Dr M 22:06 12.01.2008

Re: ..

1)usvojite evropske standarde ponasanja(ocistite za sobom, ne bacajte djubre gde god)
2)naucite vasu decu da ne kradu na ispitima i da ne prepisuju u skoli (recite im da deca u US ne prepisuju i ne znaju sta je to)
3)ne kradite na radnom mestu i posvetite pola sata nakon radnog vremena svojoj firmi, svojoj drzavi ili deci koja
4)nemaju krov nad glavom (kako to cine u civilizovanom svetu)
5)ne zovite rodjake na vlasti kada pocinite neko krivicno delo da bi vas izvukli iz posledica istog
6)ne tolerisite prestupnike i iste bez milosti prijavite organima vlasti
7)iznad svega postujte one koji misle drugacije (sve dotle dok oni postuju zakon)
8)postujte tradiciju i ono sto Vas cini narodom (ne stidite se tri prsta, pravoslavne vere i crkve, cak i ako ih ne priznajete za svoje ili ako niste pravoslavac)
9)uvek se pitajte sta sam ja danas uradio da mi bude bolje. ne sta je BT ili VK uradio. prvu odgovornost snosite Vi a njihova ce odgovornost biti testirana na izborima na kojim nije manje inteligentan onaj koji glas za drugog kandidata, ma ko on bio.
ako ispunite ovu listu pozitivnim odgovorima verovatno Vam nece ni biti bitna predizborna kvazi-dilema brzo-sporo posto cete vec biti deo EU.


Postovani stefan.vizantin,

ja se ponasam tako kako ste naveli u tackama 1-9 i nisam u EU. Sprecava me Vojislav Kostunica a pomaze mu Boris Tadic.

Za Kostunicu smo znali i ranije, da je protiv EU, ali za BT smo se opasno prevarili. Da je ovo Amerika, za njega bi se reklo ... " Hi`s a LIAR". Zato sto, uprkos obecanjima, omogucuje Kostunici da nas sprecava.

Vasa inteligencija i informisanost Vas obavezuju da sagledate nasu situaciju kao film a ne kao jednu fotografiju.

Na kraju, u znak dobre volje, mali komentar na dilemu brzo-sporo:
"Na uskom, krivudavom putu, na celu duge, nestrpljive kolone, uvek je najsporiji vozac".
Kraja Kraja 22:13 12.01.2008

Canak.........

...........a da se Canak uvije u 100€, mozda ga neko uzme........?
ducaty ducaty 04:30 13.01.2008

Re: Umeren

doktorka


Recite mi , po Vasem misljenju ko bi to mogao srbiju da uvede u EU od ovih kandidata za predsednika? ja mislim da kada treba da donesemo odluku o tome za koga da glasamo , to je jedino pitanje koje treba da postavimo , a odgovorom na to pitanje da se rukovodimo.


Slazem se da je to pitanje veoma vazno, ali nije i jedino. Meni je isto tako bitna i politicka biografija kandidata. Ta prica oko ulaska Srbije u EU sluzi i dan danas kao stit funkcionerima ldp-a za razne afere u kojima su bili umesani za vreme vlade dos-a. Svi mi smo polagali nade u njih 2000. god., a sta smo dobili za uzvrat? Kolesare, Janjusevice, prljave ruke(al cistu savest), korupciju na sve strane, glasanje iz bodruma, Caneta, Beka, Peconija, sablju... I danas mi ti likovi pricaju o borbi protiv korupcije i kriminala. E pa ko se jednom o mleko opece taj i u jogurt duva.
stevica pilanić stevica pilanić 15:08 12.01.2008

opet ja

meni se nekako chini,da sto se vise
menjamo ,sve vishe ostajemo isti
apostol apostol 15:08 12.01.2008

Ilustracija

djordje przulj djordje przulj 15:24 12.01.2008

Nije Srbija na Marsu, nego na Zemlji

Najprije da kažem da nisam neki fan Borisa Tadića i DS-a, ali sam prosto začuđen:
1. zamjerkama na račun neodlučnosti Tadića i
2. ocjenama o dešavanjima na globalnoj političkoj sceni.

1. Nije politika partija bilijara, pa raspali jako, upašće neka kugla u rupu! Mnogima se žuri, hoćemo da živimo bolje, sve je to OK, ali pitanja kao što je Kosovo se ne rješavaju "preko koljena". Da se rješavalo prije 5-6 godina, bilo bi već nezavisno, ali eto, malo se razvuklo a odnosi snaga u svijetu se mijenjaju, reklo bi se u našu korist. Nije u pitanju nikakva neodlučnost, čudi me da nekima to tako izgleda. Ili se samo pretvaraju da je tako?
2. Do prije par godina je bilo mučno gledati šta Amerika radi po cijeloj planeti. I sad je Putin problematičan, a Olbrajt, Holbruk, Klinton, Buš i Rajs su OK?! Zar nije za sve bolje da postoji kakva takva ravnoteža u svijetu? Nije ako si Amerikanac ili ako zastupaš njihove interese.
Muki zna kako Muki zna kako 15:30 12.01.2008

Ah, opet taj Kostunica...

antoniusblock antoniusblock 16:45 12.01.2008

Re: Ah, opet taj Kostunica...

Ama ljudi shvatite da je posle 5. oktobra 2000. u Srbiji zavladala demokratija, Koštunica i Tadić sprovode odluke koje donose građani Srbije sa pravom glasa.

Da je Tadić vodio politiku koju vodi Čeda imao bi oko 3% u biračkom telu, ako je verovati CESID-u.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana