Budućnost| Društvo| Ekonomija| Politika| Život

BLOKADA se nastavlja, jer znanje nije roba!

Filip Mladenović RSS / 30.10.2011. u 02:30

Znanje zaista nije roba!
Znanje zaista nije roba!
S.A.R.S. podrška blokadi
S.A.R.S. podrška blokadi
U danu kada je predsednik Republike svima poručio da je Srbiju sada potrebno "premrežiti znanjem" kako bi mogla da se razvija, na Platou ispred Filozofskog održan je protestni skup studenata pod naslovom „ZNANJE NIJE ROBA!“ i sa podnaslovom „BLOKADA se nastavlja!“

Na ovaj protest sam stigao u trenucima kada je S.A.R.S. svojom angažovanom muzikom i rečima izgovorenim izmedju pesama podržao blokade Filozofskog i Filološkog fakulteta. Studenti i dalje istrajavaju na tri ključna zahteva uprkos svim podmetanjima, lažima, napadima, pretnjama, manipulacijama, pa čak i pokušajima kriminalizovanja blokada fakulteta. Dakle: 1. smanjenje školarine na iznos od tri minimalne mesečne plate; 2. 48 bodova kao uslov za budžet; 3. ponovno uspostavljanje i regulisanje apsolventskog staža.

Uporedo sa ova 3 principijelna zahteva, od 17. oktobra 2011, kada je počela studentska blokada Filološkog fakulteta, svedoci smo najmanje 3 KRUPNE laži, sa potpisom aktuelnog režima i univerzitetskih vlasti. Dakle: 1. Da svakojake političke organizacije stoje iza blokada; 2. Da u blokadi učestvuje veoma mali broj studenata; 3. Da je Nastavno veće Filološkog fakulteta prihvatilo sve zahteve studenata u vezi sa upisnom politikom.

I pošto su nabrojane laži, inače iz već ustaljenog repertoara svake totalitarne vlasti, ovog puta ostale bez efekta, nervoza je počela da hvata naš vrli establišment. Vrhunac je nemoralna i antiintelektualna izjava rektora BU, profesora Branka Kovačevića, koji je pozvao državu Srbiju da reši blokadu dva fakulteta – milom ili silom! Umesto da rektor pozove državu Srbiju da ispuni 3 studentska zahteva, koja su u najboljem interesu i samog univerziteta i u duhu citirane izjave predsednika Tadića, on etiketira studente, pozivajući policiju da pendrecima i suzavcima reši problem blokade fakulteta! Kao da ne vidi ili ne želi da vidi da su akademski zahtevi pod zaštitnim znakom „ZNANJE NIJE ROBA“ od vitalnog značaja za razvoj samog univerziteta i vraćanje dostojanstva visokoškolskom obrazovanju.

A studenti, puni vrcavog duha, dobre energije i buntovnog raspoloženja, pevali su zajedno sa grupom S.A.R.S. na čuvenom Platou, ironično odgovarajući u letku deljenom tokom koncerta na laž da su blokade „protest anarhističkih i marksističkih organizacija“: - Ne, blokada je zapravo vođena od velikog druga Karla Marksa, koji je ustao iz groba upravo u tu svrhu, nalazi se u slušaonici 34 i lično koordiniše blokadom. Brkati Staljin sapliće studente koji odlaze na predavanja, a Ćopavi Zagorac nam kuva kafu u suterenu. Ceo plan je zapravo osmislio Veliki Štrumf.

 P.S. A rektor BU ne odustaje od svojih podmetanja. U dnevnom listu "Politika" odgovara na pitanja novinara:

Ali baš ste vi okarakterisali blokadu kao politički protest?

"Pa jeste, oni imaju zahteve socijalne i političke prirode, koji ne mogu da se ostvare na Univerzitetu, već u parlamentu. Neka se kandiduju na izborima, neka osvoje većinu u Skupštini i onda menjaju ono što smatraju da ne valja. Iza protesta stoji grupa ljudi koji odbijaju da se predstave, možda i zbog toga što mnogi od njih nisu naši studenti. Oni su dobro organizovani, imaju podršku medija i publicističku delatnost, dostavlja im se hrana na fakultet, očigledno to neko finansira."

Baš zbog te rečenice su studenti zatražili vašu smenu.

"Evo neka se potpiše imenom i prezimenom ko traži moju smenu, pa ću da idem da razgovaramo. Ovako, anonimne dojave ne uzimam ozbiljno i to i jeste problem što ne znamo ko stoji iza ovog protesta. Dok se ne potpišu - ništa nisu tražili."

Atačmenti



Komentari (181)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 07:46 30.10.2011

Kako te ne mrzi?


Stvarno, kako te ne mrzi?

Znanje je roba, itekako. Jer je tržljivo.

Ti se zalažeš za nekakav utopijski svet gde se ne bi vrednovala količina znanja, a posebno sposobnost njegove konkretne primene, već bi se uvodilo nekakvo komisijsko rangiranje po zaslugama.

U mogućnost postojanja takvog sveta verovaću kad umesto Tijanića, koji ima znanje za posao koji obavlja, izaberu tebe koji imaš... štaonobeše?
metrevelic metrevelic 07:49 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

krkar

Stvarno, kako te ne mrzi?

Znanje je roba, itekako. Jer je tržljivo.

Ti se zalažeš za nekakav utopijski svet gde se ne bi vrednovala količina znanja, a posebno sposobnost njegove konkretne primene, već bi se uvodilo nekakvo komisijsko rangiranje po zaslugama.

U mogućnost postojanja takvog sveta verovaću kad umesto Tijanića, koji ima znanje za posao koji obavlja, izaberu tebe koji imaš... štaonobeše?

preporuka za komentar
lebac nije roba, on je potreba

tyson tyson 08:32 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

Stvarno, kako te ne mrzi?

Sad si ga najeb'o.

Ima da te zaspe aforizmima u pokušaju, vrcavim parolama, i omiljenim citatima.



deset_slukom deset_slukom 10:48 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

krkar

U mogućnost postojanja takvog sveta verovaću kad umesto Tijanića, koji ima znanje za posao koji obavlja, izaberu tebe koji imaš... štaonobeše?


Ne znam šta Filip ima, ali znam šta Tijanić nema: moral, poštenje, elementarno vaspitanje.
Mislim da bismo i bez znanja lakše opstali, da nam je nekako "nabaviti" moralnije ljude u vlasti. A i nešto svežeg, poštenijeg naroda ne bi usfalilo. S obzirom da televizija dobrim delom edukuje narod, krug se zatvara: kakav učitelj, takvi đaci, pa takva i vlast.
krkar krkar 10:59 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

Mislim da bismo i bez znanja lakše opstali, da nam je nekako "nabaviti" moralnije ljude u vlasti


Pa da biramo vladike za ministre? Protoprezvitere za pilote, đakone za hirurge...
valhalen valhalen 11:35 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

krkar

Stvarno, kako te ne mrzi?

Znanje je roba, itekako. Jer je tržljivo.

Ti se zalažeš za nekakav utopijski svet gde se ne bi vrednovala količina znanja, a posebno sposobnost njegove konkretne primene, već bi se uvodilo nekakvo komisijsko rangiranje po zaslugama.

U mogućnost postojanja takvog sveta verovaću kad umesto Tijanića, koji ima znanje za posao koji obavlja, izaberu tebe koji imaš... štaonobeše?


Slažem se da znanje jeste i roba, i svako ko tvrdi suprotno zaista ne razume ništa.

Ali ovde je glavni problem kvalitet te robe, monopol onih koji je prodaju, te cene pod kojom je prodaju.

Državni fakultet je loš, korumpiran, zatvoren u sebe, jedna ustajala baruština, sve u svemu. Još važnije, državni fakultet je finansiran parama svih poreskih obveznika, profesori su školovani tim istim parama i sada od njih primaju plate. Pa ipak, besramni rektor Kovačević izjavljuje da on i njegove kolege časte studente besplatnim studiranjem i niskim školarinama!

Da li se slažete sa studentskim primedbama da su školarine visoke i da li smatrate da je netransparentan način obračunavanja cene studija dobar?

Školarine su uvek visoke u siromašnom društvu,ali školarine su male u Srbiji uo dnosu na Evropu i svet. Kada pogledate cenu studija u Evropskoj uniji ili Americi, školarine su do deset puta veće nego kod nas.

Ali tamo je i standard viši.

Tačno, ali evo vam primera: naša država daje mnogo više para za budžetskog studenta, nego što mi uzimamo za samofinansirajućeg. To znači dva puta manje para. Ko je dao tu razliku, uslove studiranja imaju iste i jedan i drugi? Mi, fakulteti i Univerzitet. Znači, mi smo deo sopstvenog prihoda uložili u njegovo školovanje, nismo dali na plate. Na mojoj Elektrotehnici – budžetski student košta 160.000, a školarina je 72.000. Razliku su dakle dali zaposleni na ETF-u iz svog džepa. Mi, naravno, imamo sjajnu decu i treba da ulažemo u njih, nikome od nas nije zbog toga žao, ali i ovaj deo mora da se zna kada se krene povika na fakultete.


Da zaključim, rektor Kovačević se ponaša kao vlasnik privatne firme koji drži predavanje o tržišnom kapitalizmu, a problem je u tome što on to nije, već je na čelu DRŽAVNOG MONOPOLA. Jeste, znanje je roba, a državni fakultet je dužan da tu robu studentima daje po znantno nižoj ceni iz prostog razloga što je državna firma koja se izdržava od poreza svih građana. Kovačeviću niko ne brani da napravi privatni elitni fakutet i na njemu razreže školarine kol'ke voli.

Naravno, Kovačević dobro zna da je kvalitet robe koju on prodaje znatno ispod cene po kojoj je on prodaje i da može po ovoj ceni da je prodaje samo zahvaljujući monopolu.

Da odlučimo, ili ćemo da raspuštamo državni fakultet, ili ćemo da zavedemo strožija pravila kontrole. Da se ne zezamo, što rek'o Ljubiša Rajić, u celoj Srbiji ima kadra za jedan pristojan univerzitet. Kovačević bi da zadrži državni monopol, a da pritom, nastave po starom. E, pa to ne može.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:53 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

valhalen


И ја да узвратим препорукама.

Него.
Da zaključim, rektor Kovačević se ponaša kao vlasnik privatne firme koji drži predavanje o tržišnom kapitalizmu, a problem je u tome što on to nije, već je na čelu DRŽAVNOG MONOPOLA. Jeste, znanje je roba, a državni fakultet je dužan da tu robu studentima daje po znantno nižoj ceni iz prostog razloga što je državna firma koja se izdržava od poreza svih građana. Kovačeviću niko ne brani da napravi privatni elitni fakutet i na njemu razreže školarine kol'ke voli.

Државни факултет није дужан да ту услугу пружи студентима по нижој цени, већ би то требало да буде државна политика, смањивање цена школовања, омогућавање већег приступа високошколским установама. Оно што се у цитату јасно види, то је подршка нелојалној конкуренцији, јер државни факултети добијају подршку новцем пореских обвезника, директно, неподрвгнувши их икаквој конкуренцији, и тиме ефективно повећавају цену студирања, на државним, а посредно и на приватним факултетима. Када се узме у обзир пореска политика, регресивност, долази се до... ???
Чак и у социјалистичким решењима, базно капиталистичких држава, ниједан факултет неће добити подршку министарства, уколико не објављује финансијске извештаје. То понашање их не сврстава у ред за субвенцију, већ за затвор.

Што се мене тиче, једина политика, коју могу схватити као обарање цена студирања, је она која одваја управљање зградама, од управљања школством, и зграде ставља на јавне расходе, или чак под концесију. Није прихватљива заштита и монополизација грађевина, и њихово немарно, трошаџијско, недомаћинско располагање, уз јасно монополисање у односу на приватн универзитете и школе.

А субвеницје увек иду на конто студената, као допуна њиховог рачуна, а не на конто неких криминалних установа, попут оних који не објављују финансијске извештаје.
valhalen valhalen 12:02 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?


Државни факултет није дужан да ту услугу пружи студентима по нижој цени, већ би то требало да буде државна политика, смањивање цена школовања, омогућавање већег приступа високошколским установама. Оно што се у цитату јасно види, то је подршка нелојалној конкуренцији, јер државни факултети добијају подршку новцем пореских обвезника, директно, неподрвгнувши их икаквој конкуренцији, и тиме ефективно повећавају цену студирања, на државним, а посредно и на приватним факултетима. Када се узме у обзир пореска политика, регресивност, долази се до... ???
Чак и у социјалистичким решењима, базно капиталистичких држава, ниједан факултет неће добити подршку министарства, уколико не објављује финансијске извештаје. То понашање их не сврстава у ред за субвенцију, већ за затвор.


Tačno tako.
krkar krkar 12:14 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

Ali ovde je glavni problem kvalitet te robe, monopol onih koji je prodaju, te cene pod kojom je prodaju.


... do kraja.


deset_slukom deset_slukom 13:03 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

krkar
Mislim da bismo i bez znanja lakše opstali, da nam je nekako "nabaviti" moralnije ljude u vlasti


Pa da biramo vladike za ministre? Protoprezvitere za pilote, đakone za hirurge...

Čak i karikirano, tumačenje ti je pogrešno. Pre svega, ako su vladike alternativa, neka ostane Dulić...

Piloti i hirurzi, kakvi god da su, u ovom momentu su nam dovoljno dobri. Govorim o vlasti - a direktor državne TV je vlast.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:21 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

Znanje NIJE roba! Ako je osnovno obrazovanje obavezno i BESPLATNO, ako je srednjoškolsko obrazovanje u Srbiji BESPLATNO, ako je visokoškolsko obrazovanje u 14 zemalja Evrope BESPLATNO, zaključak je neminovan: ZNANJE NIJE ROBA!

Jednostavan primer: ako podelimo svinjsku glavu na pola, svako od nas će imati po jednu polovinu glave. A ako podelimo znanje, na primer o krstarenju i navigaciji Jadranskim morem, svako od nas će biti bogatiji za to CELOKUPNO, a ne za polovično znanje o tome!

I na kraju, ironija sudbine: i rektor BU, i dekani Filozofskog i Filološkog fakulteta, kao i većina blogera ovde, svi smo mi imali BESPLATNO visokoškolsko obrazovanje!!! Jer, i tada, kao i danas, znanje NIJE roba!

krkar krkar 13:46 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

Govorim o vlasti - a direktor državne TV je vlast.


A šef mu je


valhalen valhalen 16:06 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

Filip Mladenović
Znanje NIJE roba! Ako je osnovno obrazovanje obavezno i BESPLATNO, ako je srednjoškolsko obrazovanje u Srbiji BESPLATNO, ako je visokoškolsko obrazovanje u 14 zemalja Evrope BESPLATNO, zaključak je neminovan: ZNANJE NIJE ROBA!

Jednostavan primer: ako podelimo svinjsku glavu na pola, svako od nas će imati po jednu polovinu glave. A ako podelimo znanje, na primer o krstarenju i navigaciji Jadranskim morem, svako od nas će biti bogatiji za to CELOKUPNO, a ne za polovično znanje o tome!

I na kraju, ironija sudbine: i rektor BU, i dekani Filozofskog i Filološkog fakulteta, kao i većina blogera ovde, svi smo mi imali BESPLATNO visokoškolsko obrazovanje!!! Jer, i tada, kao i danas, znanje NIJE roba!


Okej, ovo je dobar argument, koji pokazuje zašto država kao celina treba da bude zainteresovana za podizanje kvaliteta obrazovanja i obima obrazovanih. Ali ne pokazuje da znanje nije roba, samo da je znanje roba u koju država ima interes da investira. Znanje je roba sa izvesnom cenom, samo što država u nekim slučajevima preuzima na sebe da plati tu cenu. I to je okej. Ono što nije okej je da država (dakle svi mi, kao taxpayers) plaćamo tu robu po ceni koju ona ne zaslužuje, ljudima koji to ne zaslužuju. Dodatni je problem što tim ljudima to nije dovoljno, nego traže pare i preko toga.
metrevelic metrevelic 18:22 30.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

A ako podelimo znanje, na primer o krstarenju i navigaciji Jadranskim morem, svako od nas će biti bogatiji za to CELOKUPNO, a ne za polovično znanje o tome!

ako svako sprži sebi MS Win7 ,svi smo bogatiji a mikrosoftu nismo uzeli ništa jel smo pržili na svoje "cedeje".
prvo znanje se ne deli, ono se stiče naporom i marljivošču. I opet uz usvojeno znanje imaš kreativnost. da bi te neko naučio on mora da uči. To je rad kao da je cepao klade. To što je on učio ne znači da je 10 drugih naučilo uz njega njegovim trudom.
Ali da treba da postoje privatni univerziteti i vaučerizacija školstva jeste nužno , država da daje vaučere za recimo neki broj (40% npr) isto tako privatni mogu ili ne moraju tražit nadoplatu za školarinu
svake godine vršit reviziju onih koji dobivaj vaučer.
od 3 godine mogu i firme stipendirat ( a bilo bi poželjno i da utiču na deo programa)
i od početka ih učit da znanje jeste roba, da cene svoje znanje i pumpat im muda sa spoznajom šta mogu sa sposobnostima koje su stekli.Studije slučaja moraju biti dio obaveznog inženjerskog studija
a čovek ceni samo ono što plati
miloradkakmar miloradkakmar 02:27 31.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

Filip Mladenović
Znanje NIJE roba! Ako je osnovno obrazovanje obavezno i BESPLATNO, ako je srednjoškolsko obrazovanje u Srbiji BESPLATNO, ako je visokoškolsko obrazovanje u 14 zemalja Evrope BESPLATNO, zaključak je neminovan: ZNANJE NIJE ROBA!

Jednostavan primer: ako podelimo svinjsku glavu na pola, svako od nas će imati po jednu polovinu glave. A ako podelimo znanje, na primer o krstarenju i navigaciji Jadranskim morem, svako od nas će biti bogatiji za to CELOKUPNO, a ne za polovično znanje o tome!

I na kraju, ironija sudbine: i rektor BU, i dekani Filozofskog i Filološkog fakulteta, kao i većina blogera ovde, svi smo mi imali BESPLATNO visokoškolsko obrazovanje!!! Jer, i tada, kao i danas, znanje NIJE roba!


Nije dobro.
Kako svako od nas može da dobije " polovinu svinjske glave"?!

I, zbog ovog trećeg, svi krstarimo!

Ne zameri.
Razmisli još jednom, možda ja nisam dobro razmislio?!

hunkydory hunkydory 08:57 31.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

Filip Mladenović
Znanje NIJE roba! Ako je osnovno obrazovanje obavezno i BESPLATNO, ako je srednjoškolsko obrazovanje u Srbiji BESPLATNO, ako je visokoškolsko obrazovanje u 14 zemalja Evrope BESPLATNO, zaključak je neminovan: ZNANJE NIJE ROBA!


1. Obrazovanje nije besplatno, ni u Srbiji ni u bilo kojoj drugoj zemlji na svetu. Samo su troškovi obrazovanja podeljeni na poreske obveznike. To je prva zamerka Vašoj, moram reći, plitkoj, tezi.

2. Obrazovanje se sprovodi u prostoru koji ima cenu, koji mora da se zagreje i osvetli. Profesori su plaćeni da svoje znanje prenose studentima na sistematizovan način. Jedini način da obrazovanje bude cost-free, jeste da se profesori okupe sa studentima u šumi ili na drugoj javnoj površini i da ih tamo besplatno uče. O tome se ovde ne radi.

Što se teme tiče, mislim da je jasno da se bavite zamenom teza i parolama, jer sam Vam na pred-fakultetskom nivou tačkama 1. i 2. dokazao, metodologijom koju usvaja upravo filozofski fakultet kao humanistički, da obrazovanje nije besplatno.

A uzgred moram napraviti i jednu neutemeljenu opservaciju. Ako dozvolite, čini mi se iz Vaših prethodnih tekstova na ovom blogu, da ste Vi jedan čovek izrazito nezadovoljan društveno-političkom situacijom u Srbiji. I to je sasvim legitimno. Povodom toga smo istomišljenici. Međutim, ne vidim kakvog smisla ima podrška svakom kolonskom vetru koji se raspiri protiv 'poretka'. Ovi studenti su, ako dozvolite još jednu opservaciju, lenštine. Dembelije. Oni su paradigma srbijanske političke elite. Drugim rečima, ovi studenti su generator novih Dačića i Vučića ovog društva. Ne vidim kako bilo ko sa makar daškom kritičkog osvrta može da podrži jednu takvu skupinu.
bookez bookez 11:10 31.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

Drugim rečima, ovi studenti su generator novih Dačića i Vučića ovog društva.

Ja sam nacuo da je Dacic bio pravi mali vunderkind na fakultetu politickih nauka i da je jedan od retkih sa prosekom 10.00.
Za Vucica sam negde nasao da je zavrsio sa prosecnom ocenom izmedju 9 i 10.
Po tome ispada da je skolstvo jos i dobro, kada su joj najgore lenstine takvi studenti :)

Međutim, ne vidim kakvog smisla ima podrška svakom kolonskom vetru koji se raspiri protiv 'poretka'.

Koliko se meni cini ovi studenti bas i ne protestvuju protiv poretka. Zahtevaju konkretne mere, nebitno ko je na vlasti, tako da sve ovo gore vise lici na zamenu teze nego na argument protiv studenata.

Dakle ajde da vidimo koji njihovi zahtevi su dobri za celo drustvo, a i da se uspostavi korektan odnos prema studentima, jer znanje jeste roba, ali studenti nisu.

Ono za sta jesam je da kriterijumi moraju da budu poznati u detalje najmanje godinu dana pre uspostavljanja. I to je minimum minimuma, a najbolje bi bilo da budu poznati i fiksni tokom celog skolovanja. I kao dva najvaznija primera:
1. da se zna da skolarina ne moze da raste brze od toliko i toliko godisnje i
2. tacan kriterijum za finansiranje iz budzeta, nevezan za uspeh drugih i rang liste.

Time student moze efikasno da planira svoju buducnost i da zna na cemu je, a sav rizik usled nepoznatog je na drzavi. Ako je student dao uslov u junu, da ne mora da se brine da li ce neko da ga prestigne u medjuvremenu. Ako nije dao uslov da zna koliko para ce mu trebati ako zeli da nastavi sa "za'ebavanjem", i da se ne brine zbog naglog skoka cena krede na Londonskoj berzi.
hunkydory hunkydory 12:41 31.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

Zašto je prioritet obezbediti da studentima život bude predvidljiv, a poreskim obveznicima ne? Jer, ako se ukine klasifikacija studenata po uspehu, veći broj studenata pao bi na teret budžeta, što bi dodatno opteretilo poreske obveznike. Šta je važnije, relativno neuspešan student (relativno u odnosu na svoje kolege), ili poreski obveznik (nekada uspešan student, recimo), koji hrani troje male dece?

Filip Mladenović Filip Mladenović 13:50 31.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

hunkydory
Zašto je prioritet obezbediti da studentima život bude predvidljiv, a poreskim obveznicima ne? Jer, ako se ukine klasifikacija studenata po uspehu, veći broj studenata pao bi na teret budžeta, što bi dodatno opteretilo poreske obveznike. Šta je važnije, relativno neuspešan student (relativno u odnosu na svoje kolege), ili poreski obveznik (nekada uspešan student, recimo), koji hrani troje male dece?


Danas je ponedeljak, 31. oktobar 2011. Poreski obveznici poput Vas ili mene još uvek nemaju transparentan uvid u dve ključne činjenice za normalnost i demokratičnost jednog društva: 1. Kako se i za šta se troše pare poreskih obveznika Srbije prikupljenih u budžet?
2. Kako se, tj. od koga i od čega se finansiraju političke stranke u Srbiji?

DRI, tj. državna revizorska institucija, zadužena da u ime nas, poreskih obveznika, kotroliše i 1. i 2. namerno se godinama sputava na malom broju revizora i u skučenom prostoru za rad. To sve nas, poreske obveznike, navodi na zaključak da se i u Srbiji dešava svakog dana ono zbog čega je HDZ, trenutno vladajuća stranka u Hrvatskoj, pod sudskom istragom zbog pljačkanja novca hrvatskih poreskih obveznika preko Javnih preduzeća.

Svaki pokret u Srbiji, makar bio kršten i Vašim atributom, podržaću, ako je nenasilan, plenumski, dakle demokratski i ako je motivisan gradjanskim nemirenjem sa vredjanjem inteligencije poreskih obveznika!
alselone alselone 13:53 31.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

plenumski


Priznaj da si napalio na ovaj izraz od kako ga koriste na ovom protestu. Predosecam masovno smaranje "plenumom" sledece pola godine.

Jeste, Filipe, jeste! Pokret od 10k+ clanova ce praviti plenum?!
JJ Beba JJ Beba 16:40 31.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

Da zaključim, rektor Kovačević se ponaša kao vlasnik privatne firme koji drži predavanje o tržišnom kapitalizmu, a problem je u tome što on to nije, već je na čelu DRŽAVNOG MONOPOLA. Jeste, znanje je roba, a državni fakultet je dužan da tu robu studentima daje po znantno nižoj ceni iz prostog razloga što je državna firma koja se izdržava od poreza svih građana. Kovačeviću niko ne brani da napravi privatni elitni fakutet i na njemu razreže školarine kol'ke voli.


Naravno, Kovačević dobro zna da je kvalitet robe koju on prodaje znatno ispod cene

pre svega prodaje bajatu robu, vrlo bajatu, ubuđalu
maca22 maca22 23:46 31.10.2011

Re: Kako te ne mrzi?

srdjazlopogledja

Чак и у социјалистичким решењима, базно капиталистичких држава, ниједан факултет неће добити подршку министарства, уколико не објављује финансијске извештаје. То понашање их не сврстава у ред за субвенцију, већ за затвор.

I ko oko toga treba da se potrudi? Klinci od 20? Pa neki jesu pisali insajderu, neki inspekcijama i sta bi? Nista.
reanimator reanimator 10:14 01.11.2011

Re: Kako te ne mrzi?

Priznaj da si napalio na ovaj izraz od kako ga koriste na ovom protestu. Predosecam masovno smaranje "plenumom" sledece pola godine


Ugrožena je popularnost "pogroma"
tyson tyson 08:18 30.10.2011

Drug Filip jaše na čelu kolone


Divan esej, Filipe. Romansirana hronika jednog proleterskog bunta, vredna prorađivanja na narednim sastancima svih univerzitetskih aktiva ASI i Marks21.

Tako nastaju legende.

Potpuno na nivou "Knjige o Titu" France Bevka.

Vreme je da u priču uvedeš sušenu svinjsku glavu i naćve, ide zima.



srdjazlopogledja srdjazlopogledja 09:20 30.10.2011

Teror

A studenti, puni vrcavog duha, dobre energije i buntovnog raspoloženja, pevali su zajedno sa grupom S.A.R.S. na čuvenom Platou, ironično odgovarajući u letku deljenom tokom koncerta na laž da su blokade „protest anarhističkih i marksističkih organizacija“: - Ne, blokada je zapravo vođena od velikog druga Karla Marksa, koji je ustao iz groba upravo u tu svrhu, nalazi se u slušaonici 34 i lično koordiniše blokadom. Brkati Staljin sapliće studente koji odlaze na predavanja, a Ćopavi Zagorac nam kuva kafu u suterenu. Ceo plan je zapravo osmislio Veliki Štrumf.


KP bi trebalo proglasiti teroristickom organizacijom, i dopusiti policiji da se, na najbrutalniji nacin, obracuna sa njom.
valhalen valhalen 11:38 30.10.2011

Re: Teror

srdjazlopogledja
A studenti, puni vrcavog duha, dobre energije i buntovnog raspoloženja, pevali su zajedno sa grupom S.A.R.S. na čuvenom Platou, ironično odgovarajući u letku deljenom tokom koncerta na laž da su blokade „protest anarhističkih i marksističkih organizacija“: - Ne, blokada je zapravo vođena od velikog druga Karla Marksa, koji je ustao iz groba upravo u tu svrhu, nalazi se u slušaonici 34 i lično koordiniše blokadom. Brkati Staljin sapliće studente koji odlaze na predavanja, a Ćopavi Zagorac nam kuva kafu u suterenu. Ceo plan je zapravo osmislio Veliki Štrumf.


KP bi trebalo proglasiti teroristickom organizacijom, i dopusiti policiji da se, na najbrutalniji nacin, obracuna sa njom.


Srđo, prijatelju, svakog dana, retorika ti je sve ekstremnija, a stavovi sve luđi. Daj se malo prizovi pameti, za svoje dobro.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:34 30.10.2011

Re: Teror

valhalen
Srđo, prijatelju, svakog dana, retorika ti je sve ekstremnija, a stavovi sve luđi. Daj se malo prizovi pameti, za svoje dobro.


Ekstremna retorika mi, zasada, deluje kao jedini nacin. Sa moje strane, reci da je nesto "besplatno", vrlo je ekstremna stvar, bliska potpunom ludilu.
bulatovic92 bulatovic92 10:29 30.10.2011

blokada


Nisam baš najbolje upoznat sa razlozima pobune studenata, ali sam nekako, po inerciji, u svim njihovim pobunama, uvek bio na njihovoj strani, dajući prednost mladim, gnevnim ljudima koji, po meni, imaju pouno pravu da i kreiraju i brinu o tome kava ih budućnost očekuje. Sinoć sam prolazeći ispred platoa na kome su mladi slušali rok koncert i razvukli parolu otprolike ove sadržine: DOK MI UČIMO, ONI PROFITIRAJU.
Odlazeći, sve vreme mi se činilo da ta parola nije dovršena. Onda sam shvatio da bi njen drogi deo trebalo da glasi:KAD MI BUDEMO PROFITIRALI, NEKI DRUGI ĆE UČITI.
Svedok sam mnogih studentskih pobuna, i onih 68 i oni 90'tih, prošao kroz mnoge mene i promene - države, himne, ideologije, vlasti...i mislim da sam se od svega zamorio i da mi nikakva pobuna, protest, promena, politika, neće ništa dobro doneti. I, onda se setih onog riđeg studenta koji je ispred studenata onako drčno i hrabro razgovarao sa Slobodanom Miloševićem, i u kome sam, tog trenutka, verovatno mislio, da je on predvodnik ljudi koji dolaze, koji će sigurno doći i doneti i zemlji i narodu, mir, sreću, blagostanje, blablabla...I eto ti njega on došao, vlada, profitira, a njegove mlađe kolege studenti, protestuju protiv režima koji on promoviše. Jedino naravoučenije - sreću i blagostanje zemlji i narodu neće doneti ni ovi koji se sada bune.
krkar krkar 10:51 30.10.2011

Re: blokada

Jedino naravoučenije - sreću i blagostanje zemlji i narodu neće doneti ni ovi koji se sada bune.


Sve je rekao Manda - ako neko hoće da čita.
Jukie Jukie 12:18 30.10.2011

Re: blokada

bulatovic92
Sinoć sam prolazeći ispred platoa na kome su mladi slušali rok koncert i razvukli parolu otprolike ove sadržine: DOK MI UČIMO, ONI PROFITIRAJU.Odlazeći, sve vreme mi se činilo da ta parola nije dovršena. Onda sam shvatio da bi njen drogi deo trebalo da glasi:KAD MI BUDEMO PROFITIRALI, NEKI DRUGI ĆE UČITI.Svedok sam mnogih studentskih pobuna, i onih 68 i oni 90'tih, prošao kroz mnoge mene i promene - države, himne, ideologije, vlasti...i mislim da sam se od svega zamorio i da mi nikakva pobuna, protest, promena, politika, neće ništa dobro doneti....

Ja sam juče išao da uplatim internet, i kada sam se vraćao, prolazim pored Filološkog i na vratima piše "Koncert u 12, na Platou ispred Filozofskog, pa traje do 17" (ili 19, ne sećam se) i parole. Ups, u tom trenutku je 13h, dakle tamo je verovatno gužva. ALi tamo je i moja stanica pa moram tuda da prođem. Na Platou je u to vreme jedna malecka grupica ljudi (kao kada ljudi spontano izađu pa pričaju i naiđe par drugara pa pričaju i skupi se tridesetak njih; nas je gore na zoologiji uvek bilo toliko na hodniku). Stoje i neke gospođe, možda su profesorke, ali mi se čini da samo slučajno stoje baš na tom ćošku jer kasnije treba da krenu u različitim smerovima.

Da li je došlo do odlaganja, ili je samo mali broj studenata odlučio da se pridruži protestu?

Anyway, noćas malo pregledam na Fejsbuku onu rubriku "a možda bi mogao nekoga od ovih ljudi da staviš u prijatelje, jer imate dosta zajedničkih prijatelja" i tamo nađem sve ove vođe protesta 97? je li ta godina beše? sa našeg fakulteta. Svi su u inostranstvu i sudeći po navedenim zanimanjima, lepo profitiraju.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:38 30.10.2011

Re: blokada

krkar
Jedino naravoučenije - sreću i blagostanje zemlji i narodu neće doneti ni ovi koji se sada bune.Sve je rekao Manda - ako neko hoće da čita.


Pa to isto tvrde studentkinje i studenti blokiranih fakulteta: "...Наша несрећна земља не зна шта јој је најпрече. За ту одлуку је потребан храбар државник на челу државе."
tyson tyson 03:26 31.10.2011

Re: blokada

Pa to isto tvrde studentkinje i studenti blokiranih fakulteta: "...Наша несрећна земља не зна шта јој је најпрече. За ту одлуку је потребан храбар државник на челу државе."

Vođa, a?

E, studenti, studenti...

A i ti matori sa njima. Ništa nisi naučio za sve ove godine.




Filip Mladenović Filip Mladenović 13:53 31.10.2011

Re: blokada

tyson
Pa to isto tvrde studentkinje i studenti blokiranih fakulteta: "...Наша несрећна земља не зна шта јој је најпрече. За ту одлуку је потребан храбар државник на челу државе."Vođa, a? E, studenti, studenti...A i ti matori sa njima. Ništa nisi naučio za sve ove godine.


"U čemu je razlika izmedju političara i državnika? Političar misli na sledeće izbore, a državnik na sledeće generacije." (V. Čerčil)
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:10 31.10.2011

Re: blokada

Filip Mladenović
tyson
Pa to isto tvrde studentkinje i studenti blokiranih fakulteta: "...Наша несрећна земља не зна шта јој је најпрече. За ту одлуку је потребан храбар државник на челу државе."Vođa, a? E, studenti, studenti...A i ti matori sa njima. Ništa nisi naučio za sve ove godine.


"U čemu je razlika izmedju političara i državnika? Političar misli na sledeće izbore, a državnik na sledeće generacije." (V. Čerčil)

"Хоћеш ли ти да живиш тамо?"
Одговор В.Ч. на питање сарадника, како може да подржи долазак комуниста, на власт у Југославији.
maca22 maca22 19:25 31.10.2011

Re: blokada

tyson
Pa to isto tvrde studentkinje i studenti blokiranih fakulteta: "...Наша несрећна земља не зна шта јој је најпрече. За ту одлуку је потребан храбар државник на челу државе."

Vođa, a?

E, studenti, studenti...

A i ti matori sa njima. Ništa nisi naučio za sve ove godine.

Bravo Tysone opet. Vatreni zagovornici plenuma bi najednom postali vodje.
immobil immobil 11:07 30.10.2011

Blokada se nastavlja jer znanje nije roba

Dakle neverovatno je koliko se u ovoj zemlji pokusava crno proglasiti belim i obratno.
Da li se ko zapitao ko stoji iza organizacije blokade. Proguglajte malo. Probajte recimo slobodan filozofski, ili ko stoji iya blokade BU, pa cete se iznenaditi kakvu galeriju tipova cete susresti.
Da li ste se zapitali sa kojim pravom jedna mala grupa neradnika i politickih aktivista neokomunistickih i anarhistickih pokreta ugrozava prava vecine studenata BU koji svoje obaveze ispunjavaju da pohadja nastavu.
Da li ste se zapitali sta jedan politicki ili socijalni protest trazi u zgradama BU.
Da li ste se zapitali sta znaci zahtev o 48 bodova kao minimum umesto zakonom predvidjenih 60. Da li to znaci da nasa deca nisu pametna pa ne mogu dosegnuti svetski standard od 60. Nije istina, velika vecina studenata BU postize zakonske zahteve i studira redovno a ne 12 godina kao neki od organizatora ove sramote, ili drugi od organizatora koji su izbaceni sa BU zbog prepisivanja na ispitima.
Dakle prst na celo pa razmislite koga treba podrzati , vecinu vredne dece koja uce , ili onu manjinu koja bahato maltretira vecinu.
Znanje bilo ili ne bilo roba treba da bude dostupno i onoj deci koja zele normalno da pohadjaju nastavu. C.vrcak treba da dodje sebi, ugleda se na mrava i pocne da uci
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 13:39 30.10.2011

Re: Blokada se nastavlja jer znanje nije roba

immobil
C.vrcak treba da dodje sebi, ugleda se na mrava i pocne da uci


E ovo je srz celog naseg problema.
Ali to se nece dogoditi sve dotle, dok mrav, pod pritiskom drustvenih ocekivanja oblikovanih izvitoperenim komunistickim idejama o solidarnosti, ne prestane da iz bolecivosti pomaze cvrcka. Koji, kada se najede, u drustvu peva pesmice koje ismevaju mrave jer su budale i streberi.
maca22 maca22 16:28 30.10.2011

Re: Blokada se nastavlja jer znanje nije roba

immobil

Da li ste se zapitali sta jedan politicki ili socijalni protest trazi u zgradama BU.
Da li ste se zapitali sta znaci zahtev o 48 bodova kao minimum umesto zakonom predvidjenih 60. Da li to znaci da nasa deca nisu pametna pa ne mogu dosegnuti svetski standard od 60. Nije istina, velika vecina studenata BU postize zakonske zahteve i studira redovno a ne 12 godina kao neki od organizatora ove sramote, ili drugi od organizatora koji su izbaceni sa BU zbog prepisivanja na ispitima.
Dakle prst na celo pa razmislite koga treba podrzati , vecinu vredne dece koja uce , ili onu manjinu koja bahato maltretira vecinu.
Znanje bilo ili ne bilo roba treba da bude dostupno i onoj deci koja zele normalno da pohadjaju nastavu. C.vrcak treba da dodje sebi, ugleda se na mrava i pocne da uci

U ovom citiranom delu mnogo podmeces i iskrivljujes i sve je to veoma bezobrazno.
immobil immobil 21:15 30.10.2011

Re: Blokada se nastavlja jer znanje nije roba

Ako tvrdite da mnogo podmecem i iskrivljijem to Vas onda obavezuje da navedete sta je podmetnuto a sta iskrivljeno.
U mom komentaru su prosto pobrojane cinjenice.
Stvar je prosta. 1 oktobra pravila su ista za sve studente tj sakupiti 60 bodova tj poloziti ispite.
Neki od tih studenata, rekao bih vecina to i uradi i oni sa rukama u dzepovima idu u sledecu godinu.
Neki drugi studenti imaju druge prioritete, pa ne uspeju da stignu i da spreme ispite od silnih drugih obaveza. E oni nemaju 60, pa neki ni 50 a neki ni48 bodova.
Postavljam Vam pitanje,
Kako to da neki mogu a neki ne.
Sta uopste znaci zahtev da se skine prag na 48.
Zasto
Jesmo li to imali kakvu elementarnu nepogodu koja je pogodila samo neke studente a vecinu nije.

Da ste pokrenuli pitanje zasto u ovako teskoj situaciji po sve gradjane ove zemlje neko ko polozi sve ispite treba da placa skolarinu tu bih se i ja prikljucio Vasem pitanju i podrzao Vas. Svako ko zeli i postize rezultate treba da bude podrzan, ali podrzavati nekoga ko studira 10 i vise godina, e to zaista ne mogu da prihvatim
maca22 maca22 00:28 31.10.2011

Re: Blokada se nastavlja jer znanje nije roba

Npr. po bolonji vi imte pravo da studirate samo 8 godina. Ali ipak vi se tu opirete nekom ko studira 10.

Takođe nije teško polušati Rajića i saznati da se 60 ne može prikupi svugde jer je nastava neprilagođena, što je krivica predavača i fakulteta, a nije teško ni zamisliti elemntarnu nepogodu u vidu pomrlih roditelja (ili ostalih samo bez posla), pa morate da se zaposlite.


Dakle, informište se, pa onda udrite po zaključivanju.
Izvinite, nemam više živaca za iste priče.
immobil immobil 10:26 31.10.2011

Re: Blokada se nastavlja jer znanje nije roba

Kada se nekom obracate onda ga oslovljavate sa Vi (velikim slovom), to je elementarno postovanje.
Prilicno sam dobro informisan jer imam studenta u kuci.
10, zapravo 12 je koliko se ja secam, jest bilo davno ali cini mi se vece od 8.
Kako li ste se samo setili prof. Rajica, no smatram da je neukusno govoriti iza ledja coveku, pa cu se uzdrzati od komentara. Mozda ste mogli onda da se setite i prof Rasulic sa istog fakulteta ali i prof Turajlic, a i drugih profesora sa Fililoskog koji su dovedeni u situaciju da moraju da oslobadjaju sa svojim studentima ucionicu po ucionicu.
Sto se tice elementarnih nepogoda, mislim da je neukusno koristiti tudju nesrecu za pravdanje sopstvene neodgovornosti. Znam da je danas tesko studirati i u situaciji u kojoj su svi clanovi porodice zdravi i na broju, i da su zaposleni. To je jos i bolja varijanta ali i u toj pa i gorim varijantama mlad covek mora da se trudi da svojim ozbiljnim radom savlada sve zahteve i obezbedi sebi bolju buducnost.
Smatram neukusnom Vasu tvrdnju da su bas svim onim koji nisu ispunili uslov blixnji pomrli ili podobijali otkaze. Ima nazalost takvih slucajeva i medju onim koji jesu i koji nisu dali uslov. To je svakako situacija za zaljenje i neukusno od Vas je takvu argumentaciju koristiti.
To sto je situacija teska je dodatni motiv za ozbiljnost. Sto pre to shvatite bolje po Vas.
maca22 maca22 21:40 31.10.2011

Re: Blokada se nastavlja jer znanje nije roba

immobil
Prilicno sam dobro informisan jer imam studenta u kuci.
10, zapravo 12 je koliko se ja secam, jest bilo davno ali cini mi se vece od 8.

Precizno ste informisani, zaista.


Kako li ste se samo setili prof. Rajica, no smatram da je neukusno govoriti iza ledja coveku, pa cu se uzdrzati od komentara. Mozda ste mogli onda da se setite i prof Rasulic sa istog fakulteta ali i prof Turajlic, a i drugih profesora sa Fililoskog koji su dovedeni u situaciju da moraju da oslobadjaju sa svojim studentima ucionicu po ucionicu.
Sto se tice elementarnih nepogoda, mislim da je neukusno koristiti tudju nesrecu za pravdanje sopstvene neodgovornosti. Znam da je danas tesko studirati i u situaciji u kojoj su svi clanovi porodice zdravi i na broju, i da su zaposleni. To je jos i bolja varijanta ali i u toj pa i gorim varijantama mlad covek mora da se trudi da svojim ozbiljnim radom savlada sve zahteve i obezbedi sebi bolju buducnost.
Smatram neukusnom Vasu tvrdnju da su bas svim onim koji nisu ispunili uslov blixnji pomrli ili podobijali otkaze. Ima nazalost takvih slucajeva i medju onim koji jesu i koji nisu dali uslov. To je svakako situacija za zaljenje i neukusno od Vas je takvu argumentaciju koristiti.
To sto je situacija teska je dodatni motiv za ozbiljnost. Sto pre to shvatite bolje po Vas.

Neukusan je samo ovaj degutantni tovar boleština koji mi podmećeš. Pozdrav.
AlexDunja AlexDunja 11:12 30.10.2011

filipe,

znaš li ti ikog ko podržava blokadu?

ja, majke mi, ne.
nsarski nsarski 11:23 30.10.2011

Re: filipe,

znaš li ti ikog ko podržava blokadu?

Pa, Filip je dovoljan. Army of one:

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:26 30.10.2011

Re: filipe,

A - Dolph
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:33 30.10.2011

Re: filipe,

AlexDunja
znaš li ti ikog ko podržava blokadu?ja, majke mi, ne.


Muzička grupa S.A.R.S. (videti fotografiju kao dokaz!)
golubica.bg golubica.bg 12:45 30.10.2011

Evo kako zaista izgleda ta blokada...

http://www.mondo.rs/s222211/Info/Hronika_i_Drustvo/MONDO-_Rat_sa_plenumasima_na_Filoloskom_.html

Klip iz clanka je snimila Katarina Rasulic, profesor na Filoloskom fakultetu i autor emisije "Dvougao". Koliko vidim, vise nije dostupan, ali kljucna opaska studenta: "To je moja stvar sto nisam ucio" je prenesena.

Izjave rektora su, hm, u skladu sa njegovom licnoscu, ali od kolega koji rade na Filoloskom imam informacije iz prve ruke o tome sta se zaista desava. Protestanti su gladni, neispavani, iscrpljeni, besni, pa ce se po svoj prilici blokada uskoro zavrsiti, samo se nadam da nece biti incidenata. S druge strane, vecina studenata, bar na Filoloskom, zeli da ide na predavanja, i u konstantnom je sukobu sa plenumasima. Recimo, pre nekoliko dana je studentkinja bibliotekarstva dobila samar kada je pokusala da se probije kroz blokadu i ode na predavanje. Stoga, to sve manje lici na miran protest a sve vise na teror manjine nad vecinom...
immobil immobil 12:47 30.10.2011

Blokada se nastavlja jer znanje nije roba

Nazalost mnogi meiji su naseli na manipulacije, da li zbog neobavestenosti ili pritisaka ili svojom slobodnom voljom. Dovoljno je pratiti vesti na medijima, nazalost ukljucujuci i B92 u kojima se aktivisti raznih neokomunistickih i anarhistickih grupa nazivaju studentima. Mnogi od tih organizatora blokade su bivsi studenti, bilo da su izbaceni zbog prevara ili su sami napustili, jer ako neko studira 12 godina studije koje traju 4 onda ne znam kako to da nazovem. Ako neko izjavi da je njegova stvar sto 5 godina studira 1 onda je moja stvar da li ja to hocu da platim porezom i doprinosima.
Pogledajte samo clanak na blogu. Neko nije stavio prst na celo i razmislio o tome sta treba reci javno i neki administrator je to pustio. Ja ne tvrdim da je BU, niti Rektor BU savrsen, ali tvrdim da postoji nacin da se svoj stav iznese na prikladan nacin. Ne tvrdim da u ovoj zemlji postoji pravda. Nisam toliko naivan, ipak pokazite mi jednu, ne dve jednu zemlju u kojoj ona postoji. Cak i u jednom drustvu kao sto je Japan gde je nezaposlenost 0, gde je prosek plate 3000 e, gde na televiziji nema ni p od politike, problema ili iceg slicnog, cak i tamo svako moze da se obrazuje ako to zeli, ne kao u SAD gde se obrazuju samo oni koji imaju novac i uzak krug veoma sposobnih, dakle cak i u tom polusocijalistickom drustvu gde svako ima mogucnost da stekne znanje i gde su predavanja Nobelovaca besplatna, cak i tamo uslov je 60 bodova, i postoji samo jedan ispitni rok. Nemojte misliti da tamo studiraju samo mudraci ili neki amorfni borgovi. Japanski studenti su najobicniji mladi ljudi koji odrastaju i uce, zabavljaju se i redovno pohadjaju nastavu. Njima je receno , kao uostalom i nasim, mi smo siromasna zemlja(sto Japan nije) i zato necemo placati nicije igranje. Studiras ili radis.
Kod nas grupa anarhista, SKOJevaca i sl. uzurpira fakultete i mrcvari studente i nastavnike a novinari to prenose kao opravdanu borbu grupe mladih ljudi koja ne zeli da se predstavi/
Mladi ljudi koji takodje nisu zeleli da se prestave su nosili fantomke i pravili haos po Beogradu i Italiji. U cemu je razlika izmedju ove dve grupe huligana. Samo u tome sto su jedni ekstremni na jednoj strani a drugi ekstremi na drugoj.


Filip Mladenović Filip Mladenović 13:29 30.10.2011

Re: Blokada se nastavlja jer znanje nije roba

Juče na Platou tokom koncerta grupe S.A.R.S. nisam medju okupljenim studentima video nijednog sa kapuljačom, nijednog bez kose na glavi i sa kajlama oko vrata, nijednog starijeg od 25 godina!!!
Naprotiv: video sam mlade, buntovne i radosne ljude, ispred velikog plakata na kome je pisalo ZNANJE NIJE ROBA!, što se i vidi na postavljenoj fotografiji.

Plenumi pomenuta dva fakulteta su postavili KLJUČNA pitanja za budućnost ovog društva i položaj obrazovanja u budućnosti. Ta krucijalna pitanja traže JASNE i STRATEGIJSKE odgovore, a ne insinuacije i zamene teza, poput ovog!

Čak i da se ove blokade "uguše milom ili silom", ostaju neosporna pitanja na koja moramo odgovoriti, ako mislimo da živimo u civilizovanom i demokratskom društvu!
hunkydory hunkydory 09:07 31.10.2011

Re: Blokada se nastavlja jer znanje nije roba

Filip Mladenović
ostaju neosporna pitanja na koja moramo odgovoriti, ako mislimo da živimo u civilizovanom i demokratskom društvu!


Ovde se potpuno se slažem sa Vama. Kvalitet obrazovanja u Srbiji je loš. Na našu sreću (koliko god to zvučalo uvrnuto), sve više država uočava koliko su i njihovi obrazovni sistemi postali neadekvatni, nesposobni da se prilagode vremenu. Finska, koja važi za neprikosnovenu obrazovnu silu, sve više gubi trku u industrijskoj tehnologiji, u humanističkim naukama, u ukupnom doprinosu svetskom razvoju. Političari svuda (SAD, V. Britanija, Francuska, Nemačka, Japan, Kina, Indija, Tajland, Kanada) govore kako je neophodno da podignu kvalitet obrazovanja.

Ali nije rešenje to da obrazovanje bude besplatno. To je zamena teza. Na fakultetu protestuju loši studenti. To se ogleda u činjenici da im je prvi zahtev da se spusti kriterijum za upis u narednu godinu.

E sad, meni nije jasno, da li Vi mislite da sveobuhvatnost promena na fakultetu treba postaviti na temeljima zahteva loših studenata? Da li zaista verujete da su oni pozicionirani da upravljaju procesima društvenih promena?
immobil immobil 10:39 31.10.2011

Re: Blokada se nastavlja jer znanje nije roba

Da sam pre neki dan sleteo sa Marsa, prosetao Knez Mihajlovom i video tamo na platou bend i oko njega mlade ljude koji recimo protestuju mozda bih i mogao da se slozim sa Vama. Ipak nisam pao sa Marsa i informisao sam se sta se dogadja i kada sam primetio Vas nadahnuti clanak odlucio sam da iznesem i svoj stav.

Mislim da Vam je neko vec skrenuo paznju na cinjenicu da se u ovoj blokadi, protestu ili nazovite to kako Vam drago iznosi teza da znanje nije roba i tvrdnja da svi imaju pravo na znanje.

Svi naravno imaju i pravo i mogucnost da steknu znanje. Predavanja ukljucujuci i ona na Univerzitetu su JAVNA i svako ko je zeljan znanja ima mogucnost da ih slusa. Dakle niko u ovoj zemlji nikoga ne sprecava da slusa predavanja na Univerzitetu i da stice znanja koja smtara potrebnim.

Ono sto nema pravo svako vec samo onaj ko se kvalifikovao na ispitima je to da stekne diplomu. Pravila za sticanje diplome su ista za sve.

Studenti(a medju njima ima i onih koji to nisu) koji blokiraju Fakultete traze ne znanje, to im niko ne uskracuje, vec diplomu koju mogu da dobiju kada ispune zakonske uslove kao i svi drugi.

Dakle verujem da ste se lepo proveli na koncertu ali pre nego ste napisali clanak bilo je pametno poslusati glavu a ne srce i razmisliti ko tu sta trazi i zasto.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 14:03 30.10.2011

nije tako prosto

Sto se tice kvaliteta studija ne BU, ima tu i dobrih fakulteta. Neki se izuzetno cene, bez obzira na uslove studiranja, koji su samo jedna stavka kada se posmatra kvalitet univerziteta. A druga stavka je recimo kompetencija i osposobljenost za rad svrsenih studenata. Na primer ETF studenti su rado primani u inostranstvu, kao i studenti PMF-a itd. Naravno, to ne znaci da nema mesta kritikama i da nema sta da se popravi, naprotiv.

Sa druge strane, drzava ima monopol na fakultete, ok, donekle mozda i ima, pretpostavljam da se to odnosi na akreditaciju, tj. nedostatak iste? Sa druge strane, ne primecujem da se ljudi trkaju da otvore privatni matematicki ili filozofski fakultet, i to ce uvek biti problem sa onim zahtevima da se ukinu sasvim drzavni fakulteti. Da se sve ostavi privatnicima, mi bismo imali samo menadzere. Dakle, drzava mora da se umesa u skolstvo.

Sto se protesta tice, jednom vec rekoh - ima tu mnogo toga da se diskutuje kada je u pitanju visoko obrazovanje u Srbiji. Na zalost, ne putem debilnog argumenta kako fakultetsko skolovanje mora da bude besplatno za sve. Pa valja je svima jasno da ne mogu SVI da se "skoluju" koliko god dugo zele dok MI gradjani to pokrivamo. Pa ko ce da radi ako drzava mora svakome da omoguci da studira po 15 godina?
Neka pravila moraju da postoje. A sada, koja su to pravila - da li ce bi x studenata na budzetu, plus y koji se samofinansiraju, ili z na budzetu i nista samofinansiranje, to je vec diskutabilno i zavisi izmedju ostalog i od budzeta.Ali sa druge strane, nije tesko omoguciti svima da budu na budzetu, to je najlakse, samo smanjis broj studenata i kraj price. Samo to mislim da ne zele ni protestanti. Dakle, neozbiljno su pristupili protestu i kao takav, ne vidim da ista moze da donese. Mogli su da traze da se ukinu nerazumno velike takse, ili da se uveca transparentnost finansija, ali izaci sa zahtevom za opste besplatno skolstvo mi je
Dalje, ono sto je za mene ogroman problem je argument tipa : e pa kvalitet studija nije nikakav, i zato morate da smanjite skolarinu!
Pa ako je problem kvalitet, ne vidim kako ce smanjivanje skolarine da ga resi. Samo ce da ga poveca
U tome i jeste cela stvar - ne smeta nama fuseraj, dok god se ni od nas ne trazi bog zna sta.

Cena studija u Srbiji mozda jeste velika u odnosu na ukupna primanja, mada ne mislim da je procentualno mnogo veca nego u drugim zemljama (u Americi ljudi stvaraju college fund za dete onog trenutka kad se rodi), ali pogledajte recimo koliko kosta skola voznje, pa uporedite. Evo dobijanje dozvole pre dve godine ako se uracuna 40 casova na jugu + dodatni casovi koji su neophodni ako se padne (recimo 3 puta, sto je neki prosek) + ispiti + zdravstveno uverenje (x2 ako ne je neophodna obnova) - bez nekih 60 hiljada ne moze da se prodje. A ovamo hocete godinu dana vrhunskog obrazovanja na univerzitetu za tu lovu. Nije realno, bojim se.
maca22 maca22 17:08 30.10.2011

Re: nije tako prosto

Anonimni Pojedinac

Pa valja je svima jasno da ne mogu SVI da se "skoluju" koliko god dugo zele dok MI gradjani to pokrivamo.

E da, sprema se novi zakon u kome ce svi oni koji su mogli da studiraju večno i besplatno, a to ipak uradili, morati da plaćaju trostruko veci doprinos za visoko obrazovanje, da otplate to što nisu unapredlili državu svojim obrazovanjem.
metrevelic metrevelic 18:02 31.10.2011

Re: nije tako prosto

Na primer ETF studenti su rado primani u inostranstvu, kao i studenti PMF-a itd.

Volio bi jednom videt podatak koliki broj diplomaca tehničkih fakulteta je uspjelo startat svoju firmu po diplomiranju,poslje odrađene 2 godine u nekoj kompaniji i poslje 10 g. Kolio ja znam Jedino je Slobodan Ćuk napravio respektabilnu firmu.
ovo je kčjučno pitanje koji si mora postavit BU a ne dal če neko iskopat crnu rupu u Cernu , jel porezni obveznici ni društvo od toga nemaju ni K..
manituu manituu 15:22 30.10.2011

zaboravljate nekoliko stvari

1.da studenti od sledece godine koji su ostvarili maximalnih 60 bodova, znaci bili divni, vredni, pametni, sedeli i ucili po ceo dan, redovno pratili predavanja, sve ono sto vi smatrate "dobrim" studentom, i kakvi ste, naravno, i vi bili u vase vreme studiranja, e ni oni nece moci SVI da budu na budzetu, jer moraju da upadnu u kvotu...
znaci, moze se desiti i da 50% tih divnih studenata takodje mora da placa skolovanje, na filoloskom npr. 120000
2. gde se trose te pare, jel studenti, pa cak i da plate, dobijaju nesto za te velike pare?...
na masinskom faxu je skolarina npr. 60000, duplo manje, a svi znamo koliko se trosi materijala, strucne vezbe itd. tamo i ovamo..
na masinskom faxu npr. svi wc-i su sredjeni kao u hotelima sa 4 zvezdice..
na filoloskom fakultetu ne postoje kvake na wc-ima, 90% su cucavci, sapun verovatno tu nikada nije ni usao, ili mozda onda kad je sagradjena zgrada, a guzu mozes da obrises papirom iz sveske..
sve se placa obaska, prijave ispita, vadjenje bilo kakvih papira, hand-outs sa predavanja studenti moraju sami da fotokopiraju, i plate po 20-30 din. po predavanju..a koliko ima predavanja dnevno, koliko nedeljno?a da ne pricamo po semestru..knjige se naravno, kao i uvek, moraju kupiti...
klupe se raspadaju, biblioteke se opskrbljuju samo putem donacija, a strani lektori su placeni od strane svojih maticnih fakulteta i drzave..
a vecina profesora dolazi jednom nedeljno na fax, odrzi 2-3 casa( ne sata), i to im je radna nedelja...na obavezne konsultacije koje su 1 sat nedeljno cesto se ne pojave..asistenti rade maalo vise..6-7-8 casova nedeljno ( ne sati)...
pa zasta studenti placaju 120000?
za takvo ponasanje, takav nerad svojih profesora,koji im daju divne primere, sem naravno, cast izuzecima (10-max 15 %).. i skolu u kojoj ne mogu ni u wc da odu...
ajde, ako vec trzisno razmisljamo, zapitajte se zasto je protest poceo bas na filoloskom..
ja vam kazem- zato sto je tamo stanje toliko lose, da se moze nazvati cak i teskom recju- raspad sistema...
uostalom, pogledajte intervju uvazenog profesora rajica, koji je dao B92 pa ce vam neke stvari biti jasnije...
kome i zasta studenti daju te pare!
ivana23 ivana23 15:33 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

manituu
uostalom, pogledajte intervju uvazenog profesora rajica, koji je dao B92 pa ce vam neke stvari biti jasnije...
kome i zasta studenti daju te pare!


Intervju profesora Rajica - B92
golubica.bg golubica.bg 15:36 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

E za toalete zaista nema opravdanja, ali nikakvog! Kada se pre nekoliko godina na Filoloskom odrzavala jedna medjunarodna konferencija, skoro 200 ucesnika je na raspolaganju imalo jedan muski i jedan zenski toalet predvidjen za profesore (koji su koliko-toliko pristojni), one "studentske" su pozakljucavali da ne pukne bruka.

Uostalom, sta ja da pricam, slika govori daleko vise od reci:

manituu manituu 16:00 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

golubica.bg
E za toalete zaista nema opravdanja, ali nikakvog! Kada se pre nekoliko godina na Filoloskom odrzavala jedna medjunarodna konferencija, skoro 200 ucesnika je na raspolaganju imalo jedan muski i jedan zenski toalet predvidjen za profesore (koji su koliko-toliko pristojni), one "studentske" su pozakljucavali da ne pukne bruka.

Uostalom, sta ja da pricam, slika govori daleko vise od reci:

Download: FLVMP43GP

al za sve ostalo ima opravdanja?
sve ostalo sto se ulaze od para je bas transparentno i jako vidljivo?...
mislim ipak da pare idu samo u plate, i to jaako visoke, za ulozeni rad i trud nastavnog osoblja...
samo jedan licni primer..brat mi se odselio u australiju, a zena mu je radila kao saistent na ekonomskom fakultetu BU..sada radi isti posao, al na univerzitetu u brizbejnu
posle god. i po tamo, ona kaze da se grdno pokajala...plata joj je malo veca nego ovde( ali zato troskovi zivota 3 puta veci), ali zato radi po ceo dan, pa cak i subotom je do uvece na faxu..toliko da bukvalno nemaju kad da naprave bebu..a ovde je, kaze, ladila jaja i zaradjivala do jaja...imala jos 4-5 tezgi pored glavnog posla-uvazenog, jelte, asistenta, i ponovo imala brdo slobodnog vremena..
a skolarina na njenom novom faxu, je, btw. skoro u dinar ista kao na nasem ekonomskom na BU ( da zanemarimo njihove zarade)
maca22 maca22 16:21 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

I iz profesorskog se krade tolate papir. :)
golubica.bg golubica.bg 16:30 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

manituu
al za sve ostalo ima opravdanja?
sve ostalo sto se ulaze od para je bas transparentno i jako vidljivo?...
mislim ipak da pare idu samo u plate, i to jaako visoke, za ulozeni rad i trud nastavnog osoblja...
samo jedan licni primer..brat mi se odselio u australiju, a zena mu je radila kao saistent na ekonomskom fakultetu BU..sada radi isti posao, al na univerzitetu u brizbejnu
posle god. i po tamo, ona kaze da se grdno pokajala...plata joj je malo veca nego ovde( ali zato troskovi zivota 3 puta veci), ali zato radi po ceo dan, pa cak i subotom je do uvece na faxu..toliko da bukvalno nemaju kad da naprave bebu..a ovde je, kaze, ladila jaja i zaradjivala do jaja...imala jos 4-5 tezgi pored glavnog posla-uvazenog, jelte, asistenta, i ponovo imala brdo slobodnog vremena..
a skolarina na njenom novom faxu, je, btw. skoro u dinar ista kao na nasem ekonomskom na BU ( da zanemarimo njihove zarade)


Ne znam kakva je situacija na Ekonomskom, ali na Filoloskom ono sto su nekad bili asistenti se bas i ne mogu podiciti platom, nije mnogo veca od plate profesora jezika u nekoj gimnaziji sa punim fondom casova. Sto se slobodnog vremena tice, opet se situacija ne moze porediti, jer se zbog nedostatka prostora desava i da se nastava odrzava subotom, a poneki ispit i nedeljom. Sto naravno, ne menja cinjenicu da ocigledno vecina para ide u plate i tekuce troskove.
maca22 maca22 16:44 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

golubica.bg
Sto naravno, ne menja cinjenicu da ocigledno vecina para ide u plate i tekuce troskove.



Finansijski izvetaj koji je obavezan deo informatora o radu je SAKRIVEN. Ali golubici su očigledne... činjenice.
golubica.bg golubica.bg 17:01 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

maca22
Finansijski izvetaj koji je obavezan deo informatora o radu je SAKRIVEN. Ali golubici su očigledne... činjenice.


Golubici je ocigledno ono sto moze da vidi: ako se ne ulaze u naucne projekte, kompjutersku opremu, literaturu, pa i toalete, a redovno se izmiruju plate i racuni, tu idu pare. A sta se jos tu iza brega valja i koliko u dinarima/evrima, to Golubica ne zna i ne moze da pretpostavi.
maca22 maca22 17:10 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

Možda pare idu još negde? Golubici to nije palo na pamet.
I kako Golubica ne zna da saradnici u nastavi rade godinama bes-pla-tno? Pitajte Rajića.
valhalen valhalen 18:00 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

ivana23
manituu
uostalom, pogledajte intervju uvazenog profesora rajica, koji je dao B92 pa ce vam neke stvari biti jasnije...
kome i zasta studenti daju te pare!


Intervju profesora Rajica - B92


Rajić je car. Sa svim se slažem, ali sa svim.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:41 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

ivana23
manituu
uostalom, pogledajte intervju uvazenog profesora rajica, koji je dao B92 pa ce vam neke stvari biti jasnije...
kome i zasta studenti daju te pare!


Intervju profesora Rajica - B92

U cemu je fazon sa intervjuom? Sta je, jebbmu, stormfront (zvuci kao sa), i zasto profa posecuje njihov sajt?
golubica.bg golubica.bg 19:19 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

maca22
Možda pare idu još negde? Golubici to nije palo na pamet.
I kako Golubica ne zna da saradnici u nastavi rade godinama bes-pla-tno? Pitajte Rajića.


A da li mozda ipak dobijaju nesto u zamenu za svoj rad? Na primer doktorske studije?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:23 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

golubica.bg
maca22
Možda pare idu još negde? Golubici to nije palo na pamet.
I kako Golubica ne zna da saradnici u nastavi rade godinama bes-pla-tno? Pitajte Rajića.


A da li mozda ipak dobijaju nesto u zamenu za svoj rad? Na primer doktorske studije?

Možda dobiju čokoladicu?
Ili plaćen račun za struju, do 10 000 dinara?
Ili konto u pekari?
Plaćen termin na bazenu?

Ili slobodno radno mesto na liniji u Juri?
maca22 maca22 20:33 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

golubica.bg
maca22
Možda pare idu još negde? Golubici to nije palo na pamet.
I kako Golubica ne zna da saradnici u nastavi rade godinama bes-pla-tno? Pitajte Rajića.


A da li mozda ipak dobijaju nesto u zamenu za svoj rad? Na primer doktorske studije?

Golubica je zadovoljna.
golubica.bg golubica.bg 21:04 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

maca22
Golubica je zadovoljna.


Golubica nije predmet razgovora, ti ocito nisi zadovoljna, a neces ni postati uskracivanjem slobode kretanja svojim kolegama koji zele da idu na predavanja. Koliko vidim iz onoga "blokada je pukla" posta, i sama si shvatila da ste odabrali pogresna sredstva za ostvarivanje sopstvenih ciljeva. No dobro, ima vremena, ako/kada stignes do doktorskih studija valjda ces shvatiti da znanje nije nesto sto ti se nudi na tanjiru i to za dzaba i da se sopstvena prava (ili "prava" ) ne brane ogranicavanjem prava drugih...
maca22 maca22 21:12 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

Golubia je opet sve shvatila...
maca22 maca22 23:09 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

golubica.bg
maca22
Golubica je zadovoljna.

Golubica nije predmet razgovora, ti ocito

Ali ću ja sada postati...

golubica.bg
nisi zadovoljna, a neces ni postati uskracivanjem slobode kretanja svojim kolegama koji zele da idu na predavanja. Koliko vidim iz onoga "blokada je pukla" posta, i sama si shvatila da ste odabrali pogresna sredstva za ostvarivanje sopstvenih ciljeva. No dobro, ima vremena, ako/kada stignes do doktorskih studija valjda ces shvatiti da znanje nije nesto sto ti se nudi na tanjiru i to za dzaba i da se sopstvena prava (ili "prava" ) ne brane ogranicavanjem prava drugih...

Bravo, bravo Glubice, opet si uspešno sve shvatila. Ali ne zaustavi se ovde. Ima još sigurno mnogo stvari koji si ti shvatila, ne uskrati nas...

...ili svrati u Palmotićevu 37 i traži da uradiš Roršahov test. To je ono sa mrljama, a ti ćeš im reći šta je sve šta si "shvatila" da one "očito" i "očigledno" predstavljaju. Onda možda dobiješ i pomoć.
Jukie Jukie 23:38 30.10.2011

Rošah

maca22

ili svrati u Palmotićevu 37 i traži da uradiš Roršahov test. To je ono sa mrljama, a ti ćeš im reći šta je sve šta si "shvatila" da one "očito" i "očigledno" predstavljaju. Onda možda dobiješ i pomoć.

Kad smo kod Roršaha, priča se da su sve sličice objavljene na internetu i da svako može da ih proučava kako hoće. A kažu da se svašta beleži pa i koliko pauze napraviš dok objašnjavaš šta vidiš na slici, a mnoge od tih stvari zavise od tvog dosadašnjeg obrazovanja (tj. sredine u kojoj te obično ispituju da odgovaraš na pitanja).
golubica.bg golubica.bg 23:49 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

maca22
Ali golubici su očigledne... činjenice.


maca22
Možda pare idu još negde? Golubici to nije palo na pamet.
I kako Golubica ne zna da saradnici u nastavi rade godinama bes-pla-tno? Pitajte Rajića.


maca22
Golubica je zadovoljna.


maca22
Golubia je opet sve shvatila...


maca22
Bravo, bravo Glubice, opet si uspešno sve shvatila. Ali ne zaustavi se ovde. Ima još sigurno mnogo stvari koji si ti shvatila, ne uskrati nas...
...ili svrati u Palmotićevu 37 i traži da uradiš Roršahov test. To je ono sa mrljama, a ti ćeš im reći šta je sve šta si "shvatila" da one "očito" i "očigledno" predstavljaju. Onda možda dobiješ i pomoć.


A da se ti malo okanes Golubice i vratis na temu? Evo novosti o blokadi:

http://www.mondo.rs/s222439/Info/Hronika_i_Drustvo/Plenum_odustaje_od_blokade_Filoloskog.html

maca22 maca22 23:55 30.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

golubica.bg
A da se ti malo okanes Golubice i vratis na temu? Evo novosti o blokadi:

http://www.mondo.rs/s222439/Info/Hronika_i_Drustvo/Plenum_odustaje_od_blokade_Filoloskog.html

Ovu info sam napisala pre 7,5 sati, ti si pročitala i sada nas iznova obaveštavaš.

Važi okanuću se, ako ti obuzdaš te oluje zaključivanja o meni, okej?
golubica.bg golubica.bg 08:25 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

maca22
golubica.bg
A da se ti malo okanes Golubice i vratis na temu? Evo novosti o blokadi:

http://www.mondo.rs/s222439/Info/Hronika_i_Drustvo/Plenum_odustaje_od_blokade_Filoloskog.html

Ovu info sam napisala pre 7,5 sati, ti si pročitala i sada nas iznova obaveštavaš.

Važi okanuću se, ako ti obuzdaš te oluje zaključivanja o meni, okej?


Pre 7,5 sati si mogla da znas nesto sto ostali nisu, ali nikako nisi mogla da imas zvanicnu informaciju, jer je sam Plenum doneo odluku tek sinoc (vest preneta oko 10 sati, B92 objavio tek jutros). Lepo je sto si nas unapred obavestila, ali ne moze se nikako znati da je ta informacija pouzdana, dok sam Plenum ne donese odluku, zar ne?
maca22 maca22 08:45 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

golubica.bg
Pre 7,5 sati si mogla da znas nesto sto ostali nisu, ali nikako nisi mogla da imas zvanicnu informaciju, jer je sam Plenum doneo odluku tek sinoc (vest preneta oko 10 sati, B92 objavio tek jutros).

Pre tih 7,5 sati sam u Blicu procitala da je blokada obustavljena, otuda znam, jer je u Blicu to vec uveeeeeeliko bilo objavljeno juce u 14.30. Sto znaci da je taj Plenum bio preksinoc.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/286450/Filolozi-prekidaju-blokadu-na-Filozofskom-nastavljaju-protest
golubica.bg golubica.bg 10:57 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

Ok, sorry, my bad.
immobil immobil 10:57 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

Ne zelim da budem drveni advokat BU, ali treba imati u vidu stanje drustva u kome zivimo. Da li bi BU mogao biti bolji. naravno, i ako mene pitate u vreme kada sam ja studirao bilo je zaista puno stranih studenata koji su za prilicno veliki novac dolazili na BU da steknu diplomu. Pri tom ne govorim o bratskoj pomoci nesvrstanima vec o Grcima, Nemcima, Japancima, pa necete verovati i Amerikancima. No to je bilo drugacije vreme, a stanje u privredi i drustvu svakako neuporedivo.

Ako bi studenti protestovali zbog toga sto rade oglede iz 19 veka ili zato sto nemaju aparaturu ili materijal, ili zato sto je nivo predavanja nezadovoljavajuci, illi zato sto nema toaleta, grejanja, i sl. tada bi svaki normalan covek sa dve ruke podrzao takav protest. Protest, ne blokadu.

Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 12:29 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

immobil
Ne zelim da budem drveni advokat BU, ali treba imati u vidu stanje drustva u kome zivimo. Da li bi BU mogao biti bolji. naravno, i ako mene pitate u vreme kada sam ja studirao bilo je zaista puno stranih studenata koji su za prilicno veliki novac dolazili na BU da steknu diplomu. Pri tom ne govorim o bratskoj pomoci nesvrstanima vec o Grcima, Nemcima, Japancima, pa necete verovati i Amerikancima. No to je bilo drugacije vreme, a stanje u privredi i drustvu svakako neuporedivo.

Ako bi studenti protestovali zbog toga sto rade oglede iz 19 veka ili zato sto nemaju aparaturu ili materijal, ili zato sto je nivo predavanja nezadovoljavajuci, illi zato sto nema toaleta, grejanja, i sl. tada bi svaki normalan covek sa dve ruke podrzao takav protest. Protest, ne blokadu.



Upravo. Niko normalan se ne protivi zahtevima da se za SVOJE pare dobije ono sto je obecano. To podrzavam, apsolutno.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 12:46 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

manituu

2. gde se trose te pare, jel studenti, pa cak i da plate, dobijaju nesto za te velike pare?...
na masinskom faxu je skolarina npr. 60000, duplo manje, a svi znamo koliko se trosi materijala, strucne vezbe itd. tamo i ovamo..
na masinskom faxu npr. svi wc-i su sredjeni kao u hotelima sa 4 zvezdice..
na filoloskom fakultetu ne postoje kvake na wc-ima, 90% su cucavci, sapun verovatno tu nikada nije ni usao, ili mozda onda kad je sagradjena zgrada, a guzu mozes da obrises papirom iz sveske..
sve se placa obaska, prijave ispita, vadjenje bilo kakvih papira, hand-outs sa predavanja studenti moraju sami da fotokopiraju, i plate po 20-30 din. po predavanju..a koliko ima predavanja dnevno, koliko nedeljno?a da ne pricamo po semestru..knjige se naravno, kao i uvek, moraju kupiti...
klupe se raspadaju, biblioteke se opskrbljuju samo putem donacija, a strani lektori su placeni od strane svojih maticnih fakulteta i drzave..


Ovo su sve konkretne i ozbiljne primedbe i apsolutno podrzavam svaki pokusaj da se saznaju odgovori, ako treba i pritisak bilo medijski, bilo blogovski (mozda potrazite savet od Krugoline?), pa cak i protest. Ali zaista, zaista ne vidim kako se sve ovo moze resiti sveopstim besplatnim skolovanjem. Pogotovo sto se cini da su neki od problema specificni za filoloski, a ne za ceo BU.


a vecina profesora dolazi jednom nedeljno na fax, odrzi 2-3 casa( ne sata), i to im je radna nedelja...na obavezne konsultacije koje su 1 sat nedeljno cesto se ne pojave..asistenti rade maalo vise..6-7-8 casova nedeljno ( ne sati)...
pa zasta studenti placaju 120000?


Ovo vec pokazuje da se nema pojma o cemu se uopste prica. Ljudi sa strane valjda zamisljaju da je sav posao profesora da samo dodje i odjednom cim otvori usta iz njega tece mudrost, suvo zlato, sve ono sto profesori inace govore na predavanjima. Valjda mislite da taj profesor (i asistent) treba da pripremi to predavanje, a ta priprema zahteva da se procitaju knjige i knjige, da se znanje konstantno unapredjuje, da se objavljuju naucni radovi kako bi uopste mogli da dodju do pozicije profesora, da se ide na konferencije, da se citaju naucni radovi, pisu recenzije, knjige, itd itd. A gde su ocenjivanje nebrojenih kolokvijuma, ispitnih zadataka x milion rokova. Asistenti jos uz to moraju i da napreduju na postdiplomskim studijama adekvatnim tempom.
Dajte molim vas da se malo ipak informisemo pre nego sto pocne da se prica o necemu. Ovako kako mali Perica zamislja profesuru - ispada da je najtezi deo posla to sto profesor stoji dva sata nedeljno dok prica o necemu sto bi svako umeo da prica.
To jednostavno nisu obicni poslovi koji se rade na licu mesta, veci deo posla se ne vidi jer ne postoji radno mesto (osim ucionice). Kancelarije za profesore su sobice 2x2 u kojima cesto ima jedan sto a 8 profesora ih deli.
Medjutim, naravno to NE opravdava one profesore koji ne obavljaju posao koji se od njih ocekuje, koji ne drze konsultacije, koji ne drze predavanja, ne pripremaju, i tome slicno. To jeste nesto sto studenti imaju pravo da kritikuju i u tome ih podrzavam da zahtevaju ono sto im pripada.


za takvo ponasanje, takav nerad svojih profesora,koji im daju divne primere, sem naravno, cast izuzecima (10-max 15 %).. i skolu u kojoj ne mogu ni u wc da odu...
ajde, ako vec trzisno razmisljamo, zapitajte se zasto je protest poceo bas na filoloskom..
ja vam kazem- zato sto je tamo stanje toliko lose, da se moze nazvati cak i teskom recju- raspad sistema...
uostalom, pogledajte intervju uvazenog profesora rajica, koji je dao B92 pa ce vam neke stvari biti jasnije...
kome i zasta studenti daju te pare!


Dakle, ako je filoloski problem, opet kazem to nema onda nikakve veze sa time da li je skolovanje besplatno za sve, vec sa tim konkretnim fakultetom. Pa pocnite odatle, mislim da biste dobili daleko vecu podrsku javnosti da ste nastupili kao Krugolina i rekli: cekajte malo ajde da uporedimo sta se radi ovde, a sta na masinskom, zahtevamo ista prava.
manituu manituu 18:54 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

Anonimni Pojedinac
manituu

2. gde se trose te pare, jel studenti, pa cak i da plate, dobijaju nesto za te velike pare?...
na masinskom faxu je skolarina npr. 60000, duplo manje, a svi znamo koliko se trosi materijala, strucne vezbe itd. tamo i ovamo..
na masinskom faxu npr. svi wc-i su sredjeni kao u hotelima sa 4 zvezdice..
na filoloskom fakultetu ne postoje kvake na wc-ima, 90% su cucavci, sapun verovatno tu nikada nije ni usao, ili mozda onda kad je sagradjena zgrada, a guzu mozes da obrises papirom iz sveske..
sve se placa obaska, prijave ispita, vadjenje bilo kakvih papira, hand-outs sa predavanja studenti moraju sami da fotokopiraju, i plate po 20-30 din. po predavanju..a koliko ima predavanja dnevno, koliko nedeljno?a da ne pricamo po semestru..knjige se naravno, kao i uvek, moraju kupiti...
klupe se raspadaju, biblioteke se opskrbljuju samo putem donacija, a strani lektori su placeni od strane svojih maticnih fakulteta i drzave..


Ovo su sve konkretne i ozbiljne primedbe i apsolutno podrzavam svaki pokusaj da se saznaju odgovori, ako treba i pritisak bilo medijski, bilo blogovski (mozda potrazite savet od Krugoline?), pa cak i protest. Ali zaista, zaista ne vidim kako se sve ovo moze resiti sveopstim besplatnim skolovanjem. Pogotovo sto se cini da su neki od problema specificni za filoloski, a ne za ceo BU.


a vecina profesora dolazi jednom nedeljno na fax, odrzi 2-3 casa( ne sata), i to im je radna nedelja...na obavezne konsultacije koje su 1 sat nedeljno cesto se ne pojave..asistenti rade maalo vise..6-7-8 casova nedeljno ( ne sati)...
pa zasta studenti placaju 120000?


Ovo vec pokazuje da se nema pojma o cemu se uopste prica. Ljudi sa strane valjda zamisljaju da je sav posao profesora da samo dodje i odjednom cim otvori usta iz njega tece mudrost, suvo zlato, sve ono sto profesori inace govore na predavanjima. Valjda mislite da taj profesor (i asistent) treba da pripremi to predavanje, a ta priprema zahteva da se procitaju knjige i knjige, da se znanje konstantno unapredjuje, da se objavljuju naucni radovi kako bi uopste mogli da dodju do pozicije profesora, da se ide na konferencije, da se citaju naucni radovi, pisu recenzije, knjige, itd itd. A gde su ocenjivanje nebrojenih kolokvijuma, ispitnih zadataka x milion rokova. Asistenti jos uz to moraju i da napreduju na postdiplomskim studijama adekvatnim tempom.
Dajte molim vas da se malo ipak informisemo pre nego sto pocne da se prica o necemu. Ovako kako mali Perica zamislja profesuru - ispada da je najtezi deo posla to sto profesor stoji dva sata nedeljno dok prica o necemu sto bi svako umeo da prica.
To jednostavno nisu obicni poslovi koji se rade na licu mesta, veci deo posla se ne vidi jer ne postoji radno mesto (osim ucionice). Kancelarije za profesore su sobice 2x2 u kojima cesto ima jedan sto a 8 profesora ih deli.
Medjutim, naravno to NE opravdava one profesore koji ne obavljaju posao koji se od njih ocekuje, koji ne drze konsultacije, koji ne drze predavanja, ne pripremaju, i tome slicno. To jeste nesto sto studenti imaju pravo da kritikuju i u tome ih podrzavam da zahtevaju ono sto im pripada.


za takvo ponasanje, takav nerad svojih profesora,koji im daju divne primere, sem naravno, cast izuzecima (10-max 15 %).. i skolu u kojoj ne mogu ni u wc da odu...
ajde, ako vec trzisno razmisljamo, zapitajte se zasto je protest poceo bas na filoloskom..
ja vam kazem- zato sto je tamo stanje toliko lose, da se moze nazvati cak i teskom recju- raspad sistema...
uostalom, pogledajte intervju uvazenog profesora rajica, koji je dao B92 pa ce vam neke stvari biti jasnije...
kome i zasta studenti daju te pare!


Dakle, ako je filoloski problem, opet kazem to nema onda nikakve veze sa time da li je skolovanje besplatno za sve, vec sa tim konkretnim fakultetom. Pa pocnite odatle, mislim da biste dobili daleko vecu podrsku javnosti da ste nastupili kao Krugolina i rekli: cekajte malo ajde da uporedimo sta se radi ovde, a sta na masinskom, zahtevamo ista prava.

hahahah e sa ovim ste me bas nasmejali..
profesori koji pisu radove u strucnim casopisima i edukuju se..
poznati smo po tome, u svim svetskim strucnim casopisima izadje sigurno cak 2-3 texta nasih autora, a mozda i vise....a zasto porfesori ne bi mogli da pisu svoje strucne radove i citaju te tone knjiga na svom radnom mestu, na fakultetu? kao npr. na masincu, gde su profesori uvek u svojim kabinetima na fakultetu od 9-15h, nebitno dal imaju predavanja ili ne...
ocete da kazete da su oni nesto losiji od filologa, i da se ne bave naucnim radom? cini mi se ipak da je bas suprotno...
naravno, ne pricam o svim profeosrima sa filoloskog, ali o vecini...
problem je u tome sto oni imaju tezge sa strane, pa ih osnovni posao obrazovanja studenata bas mnogo i ne zanima...
ali takvi ljudi onda treba da se bave necim drugim, a ne obrazovanjem studenata..medjutim,ovo im je dobar izvor prihoda za nikakav rad, a jednom kad se uvalis na fakultet, niko te odatle ne moze vise izbaciti...tako je bar bilo do sad...

ponedeljkom ujutru treba da bude jedno predavanje, necu da kazem koje...
danas je 31. oktobar, ni jedno jos nije odrzano od pocetka skolske godine..
prve nedelje nije bilo nastave, druge se profesor nije pojavio, 3. i 4. nedelje su kao bili protesti, a danas se profesor ponovo nije pojavio...valjda misli da je jos blokada....
a studenti ga ko budale cekaju 3 puta ispred ucionice od 8 ujutru...
e tako se radi na filoloskom, to je nesto potpuno normalno tu..
ponovo vam kazem, zapitajte se sto se protest odrzavao BAS na filoloskom...

btw. nisu usvojili nista sto su studenti trazili..ostavili su katedrama da same odluce...sto unapred znaci - ne
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 19:58 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

manituu

hahahah e sa ovim ste me bas nasmejali..
profesori koji pisu radove u strucnim casopisima i edukuju se..
poznati smo po tome, u svim svetskim strucnim casopisima izadje sigurno cak 2-3 texta nasih autora, a mozda i vise....a zasto porfesori ne bi mogli da pisu svoje strucne radove i citaju te tone knjiga na svom radnom mestu, na fakultetu? kao npr. na masincu, gde su profesori uvek u svojim kabinetima na fakultetu od 9-15h, nebitno dal imaju predavanja ili ne...
ocete da kazete da su oni nesto losiji od filologa, i da se ne bave naucnim radom? cini mi se ipak da je bas suprotno...
naravno, ne pricam o svim profeosrima sa filoloskog, ali o vecini...
problem je u tome sto oni imaju tezge sa strane, pa ih osnovni posao obrazovanja studenata bas mnogo i ne zanima...
ali takvi ljudi onda treba da se bave necim drugim, a ne obrazovanjem studenata..medjutim,ovo im je dobar izvor prihoda za nikakav rad, a jednom kad se uvalis na fakultet, niko te odatle ne moze vise izbaciti...tako je bar bilo do sad...

ponedeljkom ujutru treba da bude jedno predavanje, necu da kazem koje...
danas je 31. oktobar, ni jedno jos nije odrzano od pocetka skolske godine..
prve nedelje nije bilo nastave, druge se profesor nije pojavio, 3. i 4. nedelje su kao bili protesti, a danas se profesor ponovo nije pojavio...valjda misli da je jos blokada....
a studenti ga ko budale cekaju 3 puta ispred ucionice od 8 ujutru...
e tako se radi na filoloskom, to je nesto potpuno normalno tu..
ponovo vam kazem, zapitajte se sto se protest odrzavao BAS na filoloskom...

btw. nisu usvojili nista sto su studenti trazili..ostavili su katedrama da same odluce...sto unapred znaci - ne


Da, ali ja ne videh da ste vi postavili kao zahtev:

1. HOCEMO da profesori obavljaju svoje obaveze za koje su placeni!
Pa onda,
a) da drze predavanja redovno
b) da drze konsultacije
c) da se pridrzavaju pravila u ispitnim rokovima

Itd itd itd. Nego vi se zalite na jedno, a resenje je nesto drugo, to jest:

1) Besplatno skolovanje ili sta vec
2) 48 bodova da bude minimum

i tako dalje.

To veze nema jedno sa drugim.

U onom prvom bi vas svi podrzali, u ovom drugom vec ne.

Dalje, opet kazem - ako je konkretno Filoloski fakultet problem, onda se i izadje sa tim stavom i zahteva se da uslovi budu kao na Masinskom. Ovde, konkretno na blogu, se izaslo sa nekakvim opstim zahtevima koji ne samo da se ne ticu samo i iskljucivo Filoloskog fakulteta, nego citavog drustva.
Ja ne branim ljude sa Filoloskog, samo govorim ono o cemu znam, a znam da je na pojedinim fakultetim FIZICKI NEIZVODLJIVO cak ni da svi profesori budu istovremeno prisutni u svojoj kancelariji, a kamoli da tamo jos i rade. Jednostavno NEMA MESTA. Ima jedan, eventualno dva stola u kancelariji koja je dodeljena desetini ljudi. Ako na Masinskom ima mesta za sve, odlicno, ali nije tako svuda.

A o kvalitetu publikacija, mozemo isto, to je opet druga prica, a njeni uzroci bas i jesu izmedju ostalog i to KOLIKO malo para drzava daje na nauku, i kako se ono malo sto izdvoji, rasporedjuje. Pored negativne selekcije, naravno, ali to je pa treca prica.

Zalosno je stanje nauke u Srbiji, i naravno da su fakulteti i profesori i sami ponekad deo problema, ali ispunjenje postavljenih zahteva ne resava te probleme, naprotiv.
maca22 maca22 20:00 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

Zato sto znanje ne treba da bude privilegija bogatih. To hocemo.


Molim nekog da ustupi blog Anonimnom da krene sa izvođenjem dokaza kako je u Srbiji znanje privilegija svih koji to zaslužuju ).
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:14 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

Zato sto znanje ne treba da bude privilegija bogatih. To hocemo.


E Maco da si se rodila na u ona vremena bila bi osmi sekretar SKOJA garant :)
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 20:15 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

maca22
Zato sto znanje ne treba da bude privilegija bogatih. To hocemo.

Molim nekog da ustupi blog Anonimnom da krene sa izvođenjem dokaza kako je u Srbiji znanje privilegija svih koji to zaslužuju ).


Nema potrebe, jer si ti vec dokazala da u Srbiji svi koji zavrse srednju skolu mogu da zahtevaju da se fakultetski "obrazuju" narednih 15 na racun budzeta, jer je to osnovno ljudsko pravo.
Ne zaista, maco, pokretu si vise nastetila ti nego ja.
manituu manituu 20:29 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

Anonimni Pojedinac
manituu

hahahah e sa ovim ste me bas nasmejali..
profesori koji pisu radove u strucnim casopisima i edukuju se..
poznati smo po tome, u svim svetskim strucnim casopisima izadje sigurno cak 2-3 texta nasih autora, a mozda i vise....a zasto porfesori ne bi mogli da pisu svoje strucne radove i citaju te tone knjiga na svom radnom mestu, na fakultetu? kao npr. na masincu, gde su profesori uvek u svojim kabinetima na fakultetu od 9-15h, nebitno dal imaju predavanja ili ne...
ocete da kazete da su oni nesto losiji od filologa, i da se ne bave naucnim radom? cini mi se ipak da je bas suprotno...
naravno, ne pricam o svim profeosrima sa filoloskog, ali o vecini...
problem je u tome sto oni imaju tezge sa strane, pa ih osnovni posao obrazovanja studenata bas mnogo i ne zanima...
ali takvi ljudi onda treba da se bave necim drugim, a ne obrazovanjem studenata..medjutim,ovo im je dobar izvor prihoda za nikakav rad, a jednom kad se uvalis na fakultet, niko te odatle ne moze vise izbaciti...tako je bar bilo do sad...

ponedeljkom ujutru treba da bude jedno predavanje, necu da kazem koje...
danas je 31. oktobar, ni jedno jos nije odrzano od pocetka skolske godine..
prve nedelje nije bilo nastave, druge se profesor nije pojavio, 3. i 4. nedelje su kao bili protesti, a danas se profesor ponovo nije pojavio...valjda misli da je jos blokada....
a studenti ga ko budale cekaju 3 puta ispred ucionice od 8 ujutru...
e tako se radi na filoloskom, to je nesto potpuno normalno tu..
ponovo vam kazem, zapitajte se sto se protest odrzavao BAS na filoloskom...

btw. nisu usvojili nista sto su studenti trazili..ostavili su katedrama da same odluce...sto unapred znaci - ne


Da, ali ja ne videh da ste vi postavili kao zahtev:

1. HOCEMO da profesori obavljaju svoje obaveze za koje su placeni!
Pa onda,
a) da drze predavanja redovno
b) da drze konsultacije
c) da se pridrzavaju pravila u ispitnim rokovima

Itd itd itd. Nego vi se zalite na jedno, a resenje je nesto drugo, to jest:

1) Besplatno skolovanje ili sta vec
2) 48 bodova da bude minimum

i tako dalje.

To veze nema jedno sa drugim.

U onom prvom bi vas svi podrzali, u ovom drugom vec ne.

Dalje, opet kazem - ako je konkretno Filoloski fakultet problem, onda se i izadje sa tim stavom i zahteva se da uslovi budu kao na Masinskom. Ovde, konkretno na blogu, se izaslo sa nekakvim opstim zahtevima koji ne samo da se ne ticu samo i iskljucivo Filoloskog fakulteta, nego citavog drustva.
Ja ne branim ljude sa Filoloskog, samo govorim ono o cemu znam, a znam da je na pojedinim fakultetim FIZICKI NEIZVODLJIVO cak ni da svi profesori budu istovremeno prisutni u svojoj kancelariji, a kamoli da tamo jos i rade. Jednostavno NEMA MESTA. Ima jedan, eventualno dva stola u kancelariji u koja je dodeljena desetini ljudi. Ako na Masinskom ima mesta za sve, odlicno, ali nije tako svuda.

A o kvalitetu publikacija, mozemo isto, to je opet druga prica, a njeni uzroci bas i jesu izmedju ostalog i to KOLIKO malo para drzava daje na nauku, i kako se ono malo sto izdvoji, rasporedjuje. Pored negativne selekcije, naravno, ali to je pa treca prica.

Zalosno je stanje nauke u Srbiji, i naravno da su fakulteti i profesori i sami ponekad deo problema, ali ispunjenje postavljenih zahteva ne resava te probleme, naprotiv.

pa da li stvarno mislite da bi iko smeo da protestvuje i kritikuje javno svoje profesore kao sto ste Vi gore predlozili...
pa da im se sutra pojavis na ispitu..a oni zasticeni ko beli medvedi...
a takav odnos profesora sa filoloskog (vecine, ne svih) se ne menja od kad je osnovan, koliko cujem, tako da je to potpuno iracionalno i pokrenuti kao pitanje..a milion puta se pokazalo da ce oni dozvoliti sve, ukoliko slucajno nije na ustrb njihovog slobodnog vremena...
tu su potpisivane tone i tone peticija, sa po nekoliko hiljada potpisa, i tako svake godine...pa oni na vecu sve glatko odbiju...
pa ako vec ne moze da se dobije nista od kvalitetnije nastave, a ono bar da se spusti cena iste, bas zbog njihovog takvog odnosa prema studentima...
na masinskom mi ne bi bilo zao da platim 120000...ovde ne zasluzuju ni te 3 minimalne plate...
maca22 maca22 20:34 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

Anonimni Pojedinac
maca22
Zato sto znanje ne treba da bude privilegija bogatih. To hocemo.

Molim nekog da ustupi blog Anonimnom da krene sa izvođenjem dokaza kako je u Srbiji znanje privilegija svih koji to zaslužuju ).


Nema potrebe, jer si ti vec dokazala da u Srbiji svi koji zavrse srednju skolu mogu da zahtevaju da se fakultetski "obrazuju" narednih 15 na racun budzeta, jer je to osnovno ljudsko pravo.
Ne zaista, maco, pokretu si vise nastetila ti nego ja.

Kako ja to nikad nisam nigde napisala, sedi jedan i vidimo se na popravnom.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 20:53 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

maca22
Anonimni Pojedinac
maca22
Zato sto znanje ne treba da bude privilegija bogatih. To hocemo.

Molim nekog da ustupi blog Anonimnom da krene sa izvođenjem dokaza kako je u Srbiji znanje privilegija svih koji to zaslužuju ).


Nema potrebe, jer si ti vec dokazala da u Srbiji svi koji zavrse srednju skolu mogu da zahtevaju da se fakultetski "obrazuju" narednih 15 na racun budzeta, jer je to osnovno ljudsko pravo.
Ne zaista, maco, pokretu si vise nastetila ti nego ja.

Kako ja to nikad nisam nigde napisala, sedi jedan i vidimo u na popravnom.




Toliko.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 21:20 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

manituu

pa da li stvarno mislite da bi iko smeo da protestvuje i kritikuje javno svoje profesore kao sto ste Vi gore predlozili...
pa da im se sutra pojavis na ispitu..a oni zasticeni ko beli medvedi...
a takav odnos profesora sa filoloskog (vecine, ne svih) se ne menja od kad je osnovan, koliko cujem, tako da je to potpuno iracionalno i pokrenuti kao pitanje..a milion puta se pokazalo da ce oni dozvoliti sve, ukoliko slucajno nije na ustrb njihovog slobodnog vremena...
tu su potpisivane tone i tone peticija, sa po nekoliko hiljada potpisa, i tako svake godine...pa oni na vecu sve glatko odbiju...
pa ako vec ne moze da se dobije nista od kvalitetnije nastave, a ono bar da se spusti cena iste, bas zbog njihovog takvog odnosa prema studentima...
na masinskom mi ne bi bilo zao da platim 120000...ovde ne zasluzuju ni te 3 minimalne plate...


Kao prvo, evo koliko vidim taj strah od profesora ovde ne igra nikakvu ulogu. Maca deli profesorima samare, samo tako

Ne, stvarno, pa evo upravo ste rekli, nista vas nije sprecilo? Tako ste trebali da nastupite od pocetka. Sednete, artikulisete, i objavite. Imena. Prestupe i prestupnike. Barem danas u vreme neta postoje nacini. Pozivanje na ljudsko pravo na besplatno studiranje uz mantranje "znanje nije roba" je verovatno najgori da ne kazem najgluplji nacin koji ste mogli da smislite.
maca22 maca22 21:46 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

hoochie coochie man
Zato sto znanje ne treba da bude privilegija bogatih. To hocemo.

E Maco da si se rodila na u ona vremena bila bi osmi sekretar SKOJA garant :)

Dok svugde u normalnom svetu to jeste privilegija bogatih?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:49 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

ok svugde u normalnom svetu to jeste privilegija bogatih?


Ma maco sve je ok, ti si meni samo simpaticna sa ovim parolicama.

Sta je sa protestom bilo videli smo, a da ce tako biti ozbiljni su videli odavno ( i to ti ovde rekli).
Sad ostaje da se opustimo i uzivamo u parolama :)

I da, sad mozemo natenane da razjasnimo da li je znanje roba ili ne. To mi je posebno zaniljvino.

Ti kazes da nije ali da ga ipak treba paltiti ( cenu si odredila u visini neke tri plate) pa sto uopste placate nesto sto nije roba ?
maca22 maca22 22:57 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari



Nego, u vreme dok je studiranje bilo besplatno i vecno, sta si ti studirao?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:22 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

Nego, u vreme dok je studiranje bilo besplatno i vecno, sta si ti studirao?


Pise u profilu.

A ti zalis za tim vremenom?
maca22 maca22 23:31 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

MislimO da treba da te je sramota.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:32 31.10.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

maca22
MislimO da treba da te je sramota.


Sto bre maco?
Mislice ljudi da sam ti nesto ruzno rekao :)
maca22 maca22 20:42 01.11.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

hoochie coochie man
maca22
MislimO da treba da te je sramota.


Sto bre maco?
Mislice ljudi da sam ti nesto ruzno rekao :)

Podmetanje i zlonamernost su ružni.
maca22 maca22 17:48 02.11.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

hoochie coochie man
Sta je sa protestom bilo videli smo, a da ce tako biti ozbiljni su videli odavno ( i to ti ovde rekli).

Ne seri vise.

(sticem poene kod moderacije, a? :))

Ali ako ti to cini zivot lepsim, haluciniraj to.


hoochie coochie man
Sad ostaje da se opustimo i uzivamo u parolama :)

Likovanje je znak nesigirnosti, pa izbegavaj to.
A to nisu parolice, i kriminalu se ne uziva osim u mozgu nakaznog psihopate.

hoochie coochie man
Ti kazes da nije ali da ga ipak treba paltiti ( cenu si odredila u visini neke tri plate) pa sto uopste placate nesto sto nije roba ?

Odgovori vec postoje. Sto ih ti ne vidis, tvoj problem..
immobil immobil 11:06 03.11.2011

Re: zaboravljate nekoliko stvari

Anonimni Pojedinac
immobil
Ne zelim da budem drveni advokat BU, ali treba imati u vidu stanje drustva u kome zivimo. Da li bi BU mogao biti bolji. naravno, i ako mene pitate u vreme kada sam ja studirao bilo je zaista puno stranih studenata koji su za prilicno veliki novac dolazili na BU da steknu diplomu. Pri tom ne govorim o bratskoj pomoci nesvrstanima vec o Grcima, Nemcima, Japancima, pa necete verovati i Amerikancima. No to je bilo drugacije vreme, a stanje u privredi i drustvu svakako neuporedivo.

Ako bi studenti protestovali zbog toga sto rade oglede iz 19 veka ili zato sto nemaju aparaturu ili materijal, ili zato sto je nivo predavanja nezadovoljavajuci, illi zato sto nema toaleta, grejanja, i sl. tada bi svaki normalan covek sa dve ruke podrzao takav protest. Protest, ne blokadu.



Prilicno jasno sam izlozio svoj stav da blokada kao vid protesta I ciljevi onako kako su formulisani ne izgledaju prihvatljivo, bar meni. Ipak , budimo iskreni razloga za nezadovoljstvo ima. U potpunosti se slazem sa Vama da za svoj novac Vi ali ne samo Vi vec I ostali student ukljucujuci one na budzetu za koje takodje neko, tj njihovi roditelji, kao I svi drugi zaposleni placaju skolarinu, imate pravo da zahtevate da to sto je placeno I dobijete u potpunosti.
Ako ste npr upisali biologiju imate svako pravo, a to pravo nije samo ograniceno na Vas vec I na nastavnike da zahtevate da Vas fakultet ima zgradu a ne da se kao podstanari selite ovamo I onamo. Isto vazi I za fizicare, geografe a vrlo verovatno I druge.
Takodje studenti imaju puno pravo da se zale ako im je predlozena literature stara preko 40 godina. Jas am bio sokiran kada mi je sin pokazao da je predlozena literature danas starija za 10 godina od one koju sam ja koristio pre 30 godina. Pa valjda se nesto I promenilo u ovom kratkom periodu I valjda je neka knjiga I nastampana a mozda je I nastavnik koji void predmet nesto I procitao.
Takodje potpuno je legitimno zaahtevati da se biblioteka ucini dostupnijom pogotovo imajuci u vidu tesku finansijsku situaciju u drustvu.
Jas am garavio kimograf , nadam se da I Vi ne morate to da radite. Imao sam doduse Cajsov mikroskop ali iz 19 veka dobijen kao ratna reparacija. Vi ste zasluzili bolje. Ako se od Vas ocekuje znanje , onda Vam se sticanje tog znanja mora I omoguciti.
Da ne pomislite das u prirodnjaci nekakve masine I das u se rodili matori verujem da vi imate pravo I na ovo
http://www.youtube.com/watch?v=nxEhuAzsVds&feature=related
a ne da slobodno vreme provodite kako ko zna , po malim grupama , ko na splavovima, kop o zurkama.
Ovim se zapravo razvija duh zajednistva. Na filmu su student I profesori koji zajedno nekoliko puta godisnje prave festival.
Ovo ali I ono iznad toga je ono sto bih ja a verujem I ostali zeleli za Vas.

Ako nekom ovo sto sam napisao izgleda nerealno, neka se seti da bar dve zgrade u BGD mogu biti ustupljene BU. Prvo SIV koji je izgubio nuznost jer je u njemu bila savezna administracija koje vise nema, a republiccka administracija vec ima svoje prostore. Dr8ugo skupstina srbije je preseljena u skupstinu SFRJ pa sad ona zgrada sa finim amfiteatrom mogla bi dobiti malo pametnije korisnike od sadasnje galerije tipova.

Upravo. Niko normalan se ne protivi zahtevima da se za SVOJE pare dobije ono sto je obecano. To podrzavam, apsolutno.

G r o f G r o f 15:40 30.10.2011

burek...nedeljom

da ja imam neko znanje koje neće niko da kupi stavio bih ga u vitrinu pod nazivom znanje nije roba i divio mu se dugo u noć...
a da sam ja ,recimo, hemičar strašni čije znanje svi traže, ja bih rekao ne gospodo, moje znanje je skupa roba i ne prodaje se za male pare..
da sam ja budala bez znanja bavio bih se politikom i skupo prodavao svoje neznanje...
da sam ja država, ja bih rekao meni treba toliko i toliko toga znanja, toliko koliko mi treba plaćam ...ostali kuš. da sam ja država potrudio bih se da napravim analize koliko kojeg znanja mi treba.
da sam ja pekar, znao bih da napravim burek...
vludvig vludvig 15:41 30.10.2011

Itekako je roba i to pošteno plaćena

I moji profesori s Filološkog fakulteta misle da znanje nije roba pa se tako i ponašaju iako sam debelo platio godinu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana