Kultura| Literatura| Umetnost| Zabava

POETSKI UNDERGROUND

Kosmogina RSS / 30.10.2011. u 19:14


       U Domu Omladine je u nedelju 16. oktobra, organizovano izvanredno poetsko veče Yugoslamia. U Srbiji nedovoljno zastupljen, slem je kao umetnička disciplina razvijen u Čikagu 80-ih (eng. Slam - zalupiti, tresnuti). Slemerski nastup objedinjuje elemente poetskog i pozorišnog performansa, u kom se autori direktno obraćaju publici govoreći stihove ekspresivno i dinamično uz gestikulaciju, šapat, pevanje ili urlanje, bez suvoparnog čitanja sa papira, sa dodatnim audio efektima i rekvizitima, ili bez njih. U dvosmernoj komunikaciji otvoreno iskazanih stavova i emocija pesnika, publici je dozvoljeno dobacivanje, aplaudiranje ili pak glasno negodovanje, nadovezano na stihove izvođača.

       Yugoslamia je kao inicijalna manifestacija protekla u netakmičarskom duhu, u klupskoj atmosferi male sale DOB-a uz slobodan ulaz svih zainteresovanih. Ambijent bez stolica i sedenja pospešio je atmosferu i omogućio izvođačima da se predstave bez striktnih ograničenja, kao i publici da se saživi sa njihovim senzibilitetom i porukama. Uz izvrsne autore iz Hrvatske i Srbije, pozornicom je dominirala najavljena zvezda večeri - hedlajnerka Caroline Harvey iz SAD (Boston, Massachusetts).

C.Harvey - foto: ZED
C.Harvey - foto: ZED

Caroline Harvey radi kao profesorka na Berkley Univerzitetu i ima vrlo produktivnu karijeru internacionalno priznate šampionke slema. Poznata je po nastupu koji je socijalno angažovan, publiku preplavljuje emocijama a oscilira između panka i folka. Njene priče govore o traumama praćenim od najranijeg detinjstva, prožetim jakim ekspresijama i tonovima koji pomeraju shvatanje o ženstvenosti, porodici i religiji. Njeni stihovi takođe iskazuju pacifističke, antimilitarističke stavove protiv svih oblika ratnih sukoba i represije u društvu. Caroline je osim sjajne interpretacije podelila i svoje oduševljenje Beogradom i ljudima u njemu, pošto je prvi put posetila našu zemlju, a nekoliko dana boravka iskoristila da nastupi tri puta u tri dana (u petak u Američkom kutku za tinejdžersku publiku, sledeće veče u Novom Sadu i u nedelju na glavnom događaju Yugoslamia). Na kraju programa je izvela i novu poeziju posvećenu svom boravku u Beogradu, toplom gostoprimstvu i novostečenim prijateljstvima, kao predivnom iskustvu koje će uvek pamtiti.

Među ostalim učesnicima iz regiona su bili prisutni kontroverzni hrvatski autori Jasmina Šušić i Dejan Inđić, briljantni slemeri iz Niša Goran Živković i Karinos Uterus, dramatični pesnik-performer iz Pančeva Dejan Čančarević koji se opredelio za slow-down tempo, dok je za izvedbu jednog segmenta svog performansa angažovao i petoro ljudi iz publike; pesnikinja i dramaturškinja, neprevaziđena kraljica slema Milena Minja Bogavac, napredni mladi duo beogradske scene Maja Vujinović i Jelena Brkić (Opake slemerke), vrsna rok pevačica i pesnikinja Sana Garić, kao i lokalni slemer, virtuozni Aljoša Dražović koji svoju poeziju uglavnom izvodi na engleskom jeziku. Program je vodila književnica Branka Selaković iz Užica, dok se za muzičku podršku zdušno pobrinuo DJ Dutzae. Događaj je organizovalo udruženje Alternativni kolektiv iz Beograda, a realizovan je uz podršku Ambasade SAD, uz prijateljsku potporu organizacija Poezin i ARTEQ.

D.Čančarević - foto: ZED
D.Čančarević - foto: ZED

Yugoslamia je idejno i koncepcijski ponikla iz undergrounda i teži da u njemu ostane, te je kao takva protiv prilagođavanja i podilaženja državnim, političkim i kulturno-obrazovnim institucijama koje nameću svoju disciplinu i pravila. Logično bi bilo pretpostaviti da se ovakav događaj održava u nekom (ako ne podrumskom ono bar) zadimljenom klupskom prostoru uz zveket čaša, gde duvanski dim štipa za oči a konferansije stalno utišava publiku, i gde prisutni ne moraju da izlaze napolje iz sale da bi sebi pribavili piće. No aktuelni zakon zabrane pušenja u prosvetno-kulturnim objektima, čini od nekadašnjih kultnih, underground ambijenata (kao što su Dom omladine i SKC), uštirkane, sterilne prostore koji ne mogu da zadrže publiku u celovečernjem kontinuitetu, već ih prisiljava da ga napuštaju usred manifestacije i izlaze napolje da bi pušili. Ovaj vid institucionalizovanog undergrounda, suštinski ostaje obojen anarhističkim levičarskim idejama, zastupajući svojevrsnu neposlušnost i otpor prema režimskom i društvenom ustrojstvu, ali se mora prilagođavati novim uslovima. Možemo se samo prisećati svih ranijih događaja, koncerata i festivala, koji su trajali duboko u noć, kada nismo morali da gledamo na sat zbog prekoračenja trajanja programa i izlaziti na hladnoću zbog cigarete, dok na stejdžu pevamo "subverzivne ili dekadentne" stihove prizivajući underground.

Karinos Uterus, foto: ZED
Karinos Uterus, foto: ZED
Stihovi Aljoše Dražović "Da li si dovoljno underground?"

Ti si moderna devojka ili emancipovan dečko,
kroz sve nivoe grada ti se krećeš vešto,
linkuješ se brzo, impresioniraš često
ne drži te mesto, ne sputavaju te norme
kažeš mi da gotiviš demokratske reforme
ali su ti granice nezavisnog Kosova sporne
a političke teme generalno smorne
ložiš se na mangice, praktikuješ jogu
kad odeš u Amsterdam, probaš čak i drogu;
a na celu tvoju priču, ja samo mogu
                                                 da te pitam jednu jednostavnu stvar:
                                                 Da li si dovoljno underground
                                                 da prepoznaš progressive sound?


S druge strane, u Beogradu je već par godina aktuelan i vrlo posećen Poetski klabing u organizaciji udruženja Poezin. Ova vrsta poetskih žurki nas je uverila da je poeziju lako preseliti iz stereotipnog akademsko-literarnog klišea u zadimljeni klupski ambijent, da se njome mogu isprovocirati različite reakcije publike a mladi autori motivisati i ohrabriti da nastupe. Gore navedeni učesnici Yugoslamie takođe nastupaju i na poetskom klabingu, poetskim i slem konkursima i festivalima, na Pesničenju (Rex) i drugim pesničkim skupovima. Beogradska poetska scena je živa, ali jedino se Poezin uporno ne odriče undergrounda. Uz afirmisane i manje poznate goste, on daje šansu svima koji se osećaju spremnim da svojim tačkama animiraju prisutne, dokazujući time da poezija može biti delirična i ekstravagantna, kako su nas davnih godina u to uverili Bukovski i Ginsberg. Poetski klabing se od 2010. svakog meseca odvijao na Akademiji FLU u legendarnoj Rupi (Demiji), sve dok je vlastodršci nisu zatvorili (time bespovratno osakativši underground scenu), ali se on potom preselio u klub Žica, a nedavno je imao i pokušaj osvajanja SKCa. U skladu sa progresivnim idejama i dosadašnjom koncepcijom koja isključuje oficijelnost, poetske žurke se konačno sele u zgradu BIGZ-a pod novim nazivom "Kung-fu Poezin".

BIGZ je jedno od retkih preostalih stecišta undergrounda u Beogradu. Ovo monumentalno zdanje na dnu Senjaka doživljava "revival" kao kulturni centar okupivši razne grupe umetnika koji u njegovom okrilju iznajmljuju prostor, vežbaju i predstavljaju svoja postignuća. U ovoj multidisciplinarnoj umetničkoj koloniji još niko ne zabranjuje pušenje, točenje ili unošenje alkohola, niti limitira trajanje žurki, svirki i performansa koji se frekventno odvijaju uz free upad. Od letos se u "Čekaonici" na sedmom spratu održavaju odlične džez svirke, dok na šestom paralelno teku javne probe bendova, radionice i prezentacije, kao i zabave na koje svako može da zaviri ili "zaglavi" koliko želi, bez toga da se oseća nepoželjnim. Cene pića su dostupne a domaćini i posetioci veseli. BIGZ je teško napustiti u zoru, kažu svi koji tamo "zabodu" u potrazi za cool atmosferom i dobrim provodom. U BIGZu nema mesta za pozerstvo, šminkeraj i fenseraj, a ako naletite na grupu zombija, veštica, vanzemaljaca ili sveštenika, verovatno je maskenbal u toku.

Poezin je spreman da uz nove kung-fu zahvate u BIGZ dovuče goste, pa poručuje svim potencijalnim izvođačima da stisnu petlju, istrče na binu, zagrizu majk i raspamete publiku.

NOVO POETSKO LUDILO "KUNG FU POEZIN" U ZMAJEVOM GNEZDU
Subota, 12.11.2011 od 22h - u zgradi BIGZA, šesti sprat

Noć otvorenog mikrofona i slobodnog stila. Nema voditelja programa! Nema prozivanja učesnika! Izborite se vašim poetskim kung fuom za mikrofon i binu! Pozvani su: slemeri i slemerke, pesnici i pesnikinje, performeri i performerke, izvođači i fanatici svih vrsta koji žele da zgrabe mikrofon i pokažu šta znaju. Ako ste seka-persa koja čita nežnu poeziju o ptičicama i cvetićima ostanite kod kuće ili idite u neku od institucija kulture da vam organizuje književno veče. Ako imate muda do poda, pozvani ste.

Totalni underground obećavaju POEZIN, MANEKENI BIGZA i LIBER

 

Atačmenti



Komentari (92)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 19:38 30.10.2011

Sta reci...


Noć otvorenog mikrofona i slobodnog stila. Nema voditelja programa! Nema prozivanja učesnika! Izborite se vašim poetskim kung fuom za mikrofon i binu! Pozvani su: slemeri i slemerke, pesnici i pesnikinje, performeri i performerke, izvođači i fanatici svih vrsta koji žele da zgrabe mikrofon i pokažu šta znaju. Ako ste seka-persa koja čita nežnu poeziju o ptičicama i cvetićima ostanite kod kuće ili idite u neku od institucija kulture da vam organizuje književno veče. Ako imate muda do poda, pozvani ste.



Kosmogina Kosmogina 20:03 30.10.2011

Re: Sta reci...

Najavu nisam ja osmislila, preuzeta je sa Poezinovog sajta ali deluje vrlo primamljivo, kao bačena rukavica.
G r o f G r o f 19:52 30.10.2011

ovo je komentar sa naslovom "komentar"

Ti ćeš meni da je zanimljivo...
Nije to cvet istetoviran malo ispod pupka
Ni osa u tramvaju
Ni sisa i samo sisa
Znaš li ti da najaču poeziju piše tišina
Ne tiha tišina
Nego tišina sa rupom
Ne bih to da ti objašnjavam jer može se dogoditi ljubav.
Ljubav...
Kako to zvuči dosadno bez pirsinga na pupku.
Oprosti što sam reči peredjao baš ovim redom
...i baš ove reči.
Zvezde su htele.
Zvezde...
Kako to zvuči dosadno bez lajanja ...i ruke ispod haljine.
Kosmogina Kosmogina 20:13 30.10.2011

Re: ovo je komentar sa naslovom "komentar"


Koma komentar!
djasvi mi se av av!
pupak bušiti i haljinu nositi zbog toga ima smisla
AlexDunja AlexDunja 20:04 30.10.2011

bila sam jednom

G r o f G r o f 20:10 30.10.2011

Re: bila sam jednom

...mi koji nismo bili ni jednom nosimo teret svoje nevinosti na krhkim ledjima i zapomažemo uglas, dajte pesnicima lukove i stavite slušaocima jabuke na glave.
G r o f G r o f 20:14 30.10.2011

Re: bila sam jednom

...i još bi dodao
TITO TO SMO MI
ne zbog nemira pesničke duše moje
nego da vidim da li će srdja doći ovde.
Kosmogina Kosmogina 20:18 30.10.2011

Re: bila sam jednom

ee super, baš mi je drago
Kosmogina Kosmogina 20:50 30.10.2011

Re: bila sam jednom

G r o f
...mi koji nismo bili ni jednom nosimo teret svoje nevinosti na krhkim ledjima i zapomažemo uglas, dajte pesnicima lukove i stavite slušaocima jabuke na glave.


svaki dobar pesnik raspolaže oružjem, evo "teške artiljerije" ali i mi imamo ubojitu scenu, evo klipa Nišlije Makse Todorovića koji je pod pseudonimom Karinos Uterus na Jugoslemiji takođe izveo dirljivu "porodičnu sagu o crvima u govnima" ali mnogo bolje nego na ovom klipu.
AlexDunja AlexDunja 20:53 30.10.2011

Re: bila sam jednom

..mi koji nismo bili ni jednom nosimo teret svoje nevinosti na krhkim ledjima i zapomažemo uglas, dajte pesnicima lukove i stavite slušaocima jabuke na glave.


taman posla. tebi???

promašijo bi garant.
draft.dodger draft.dodger 20:58 30.10.2011

Re: bila sam jednom

Grof
...mi koji nismo bili ni jednom nosimo teret svoje nevinosti



G r o f G r o f 21:11 30.10.2011

Re: bila sam jednom

taman posla. tebi???

promašijo bi garant.


pih...ni Amor nije neki strelac pa se kurči lukom...hahah

ej, ne znam kako to izgleda u praksi ali koncept mi se svidja. zapravo, agresivno izvodjenje poezije je pravi način da joj se ubrizga energija.


Koooooosmoginoooo, klip ti je nerazumljiv.
AlexDunja AlexDunja 21:25 30.10.2011

Re: bila sam jednom


ej, ne znam kako to izgleda u praksi ali koncept mi se svidja. zapravo, agresivno izvodjenje poezije je pravi način da joj se ubrizga energija.


jeste. ali treba da imaš i dara
da izvodiš poeziju, a publika ume da bude nemilosrdna.

ima i varijanta koja se zove spoken word poetry,
tu je ova mala odlična


verujem da se kosmogini smučilo:)
Kosmogina Kosmogina 21:38 30.10.2011

Re: bila sam jednom

G r o f
taman posla. tebi???

promašijo bi garant.


pih...ni Amor nije neki strelac pa se kurči lukom...hahah

ej, ne znam kako to izgleda u praksi ali koncept mi se svidja. zapravo, agresivno izvodjenje poezije je pravi način da joj se ubrizga energija.


Koooooosmoginoooo, klip ti je nerazumljiv.


šteta, ja sam ga prilično dobro razumela ali parafraziraću ga:
Živeli tata crv i njegov sin crv u septičkoj jami okruženi govnima. Jednog dana pita mali crv svog velikog tatu crva "dragi tata zašto ovde tako smrdi i da li svi crvi žive ko mi?" pa kad mu je tata objasnio da mnogi cvi žive u slatkom voću i na lepšim mestima - mališa se razočarao. Što će reći, niko ne može da pobegne od svoje sudbine, pa ni mi. (mada je nekima uspevalo)
Kosmogina Kosmogina 22:01 30.10.2011

Re: bila sam jednom

Agresivnije izvođenje poezije intenzivno deluje na publiku ali tu nema pravila, bitno je da su tekst i interpretacija u skladu. Sara Kay mi se teško može smučiti, mada ima mnogo sjajnih slemera, najveći fanatici odrađuju 24-časovne maratone bez ponavljanja pesama, što je tek ludilo.
http://www.onlineuniversities.com/blog/2010/07/10-most-amazing-slam-poets-on-youtube/
AlexDunja AlexDunja 22:18 30.10.2011

Re: bila sam jednom

bitno je da su tekst i interpretacija u skladu.


ma, ok, šalim se...
samo sam htela da kažem da sara nije
prava slemerka,

jamnogo volim što je krenuo taj novi talas spoken word poezije.

kod nas je bilo ludilo krajem pedesetih i šezdesetih,
pesnici su išli na turneje organizovano i govorili,
bili baš zvezde...što po kafanama
što po književnim večerima:))
abrasax abrasax 00:43 31.10.2011

Re: bila sam jednom

šteta, ja sam ga prilično dobro razumela ali parafraziraću ga:
Živeli tata crv i njegov sin crv u septičkoj jami okruženi govnima. Jednog dana pita mali crv svog velikog tatu crva "dragi tata zašto ovde tako smrdi i da li svi crvi žive ko mi?" pa kad mu je tata objasnio da mnogi cvi žive u slatkom voću i na lepšim mestima - mališa se razočarao.





Pregledala sam linkove i već mi od toga živne krv - samo saznanje da se poezija događa. Delujete beskompromisno i nepotkupljivo.

Što će reći, niko ne može da pobegne od svoje sudbine, pa ni mi.


E, a ja onda ne mogu a da ne komentarišem. :)))
docsumann docsumann 05:54 31.10.2011

Re: bila sam jednom

pih...ni Amor nije neki strelac pa se kurči lukom...hahah


strijele ljubavi koristim da bih se počešao po leđima
Kosmogina Kosmogina 12:34 31.10.2011

Re: bila sam jednom

AlexDunja
bitno je da su tekst i interpretacija u skladu.


ma, ok, šalim se...
samo sam htela da kažem da sara nije
prava slemerka,

jamnogo volim što je krenuo taj novi talas spoken word poezije.

kod nas je bilo ludilo krajem pedesetih i šezdesetih,
pesnici su išli na turneje organizovano i govorili,
bili baš zvezde...što po kafanama
što po književnim večerima:))


Hvala ti sto si me podsetila na nekadašnju poetsku boemiju jer pamtim Jašu Grobarova, Adama Puslojića i mog omiljenog Miljenka Žuborskog, legende "kafanskog" pesništva, kada sam se kao klinka osamdesetih godina, uz kuvano vino u Kolarcu, Ruskom Caru i Šumatovcu primicala njihovom stolu da bi ih bolje čula dok pjani recituju kružoku za stolom, nad kariranim masnim stolnjacima i prepunim pepeljarama. To su bili pravi performansi a Vico Dardić je recitovao par excellence. No, kafana više nema a i ako ih ima, tu više ne cirkuliše poezija, pa nove generacije pronalaze neke nove rupe tj. klubove. Poezija alive je neuporedivo atraktivnija od nanizanih stihova između korica knjige, ona dobija pravi oblik i dušu tek kad se izvodi, mada je većina doživljava drugačije, puno intimističkije od mene, sebično je vezujući za intimni kutak svoje sobe.
Nije neophodna objavljena zbirka pesama da bismo svoje "strasti" iskalili pred drugima. Malo samopouzdanja i hrabrosti uz par pića i vozi...
publika je najmerodavniji kritičar (a piće svakako nije uslov)

Evo i uputstva za početnike, šta podrazumeva - kako se piše i izvodi SWP
http://www.channel4.com/programmes/random/articles/writing-spoken-word-poetry

Kosmogina Kosmogina 14:32 31.10.2011

Re: bila sam jednom @ Abrasax


Fino je gledati na klipovima ali je još bolje uživo na maternjem jeziku. Ima raznih izvođača, ne kažem da su svi pesnici rođeni za scenu i da na njoj blistaju kao kraljevi ali loši interpretatori srećom brzo odustaju jer publika ne prašta.
Publika je nepotkupljiva i po meni bitnija od književne kritike i teoretisanja, ona pravi izvođačku selekciju. Poezija je u Beogradu vrlo prisutna, ali mi ipak više prija u klubovima nego u bibliotekama i ustanovama.

Pozdrav uz baladu Silvije Plat - klasik

abrasax abrasax 14:56 31.10.2011

Re: bila sam jednom @ Abrasax

Publika je nepotkupljiva i po meni bitnija od književne kritike i teoretisanja, ona pravi izvođačku selekciju.



Najpoštenije - zna se ko koga bira. :)

Pozdrav uz baladu Silvije Plat - klasik


Hvala na podsećanju!
aleksanadar aleksanadar 14:56 31.10.2011

Re: bila sam jednom


i mog omiljenog Miljenka Žuborskog...


Знам да рецитујем једну његову песму:

Од шале сам се родио...
Од шале почео да мислим...
На шалу сам све преводио...
На шалу су ме нашли да висим...


bulatovic92 bulatovic92 07:19 31.10.2011

andergraund


Svako vreme ima svoju andergraund poeziju. U Rusiji, negde 50-tih, angergraund pesnik Vsevolod Njekrasov je pisao ovako:

K
P
R
S
T
U
F
H
C
Č
Š
Šta je?
Tako ste se uplašili!




















Kosmogina Kosmogina 12:55 31.10.2011

Re: andergraund


Nismo.
Kad smo kod ruskih avangardista, svojom me svestranošću opčinio Pjotr Mamonov, ne znam da li je bolji glumac, muzičar ili pesnik... da mi je mrva njegovog talenta.
aleksanadar aleksanadar 21:15 31.10.2011

Re: andergraund

Прилажем:

ВОЛИМ

волиммммммммммммммммм
волиммммммммммммммммм
волиммммммммммммммммм
волиммммммммммммммммм

мммммммммммммммммммм
мммммммммммммммммммм
мммммммммммммммммммм
мммммммммммммммммммм

мммммммммммммммммммм
мммммммммммммммммммм
мммммммммммммммммммм
мммммммммммммммммммм
gorstak92 gorstak92 10:24 31.10.2011

A šta sad mi

koji nismo miševi i ostali sitni glodari da radimo?
K
Ako imate muda do poda, pozvani ste.


Kosmogina Kosmogina 12:51 31.10.2011

Re: A šta sad mi

Da dođeš tamo makar i bez muda i vidiš kako to rade drugi, možda te podstaknu da se i sam okušaš. Jesi li siguran da te to zanima? Treba razvijati nove talente i sposobnosti. Ajd napiši neku pesmu na brzaka i okači je ovde da vidimo bi li prošla na stejdžu. Kao komentator na blogu si se već dokazao, imaš zavidnu karijeru ali treba se razvijati u raznim pravcima.
ecce-florian ecce-florian 13:31 31.10.2011

Re: A šta sad mi

gorstak92
koji nismo miševi i ostali sitni glodari da radimo?
K
Ako imate muda do poda, pozvani ste.




Ne brini se, korelacija veličine muda i poetskih postignuća su već detaljno ispitana na slučaju Darmolatov.Ovaj kvalitet nije dovoljan.

A pod dva, preveliki su zahtevi. Evo čak i ovaj nema muda do poda



kukusigameni kukusigameni 13:37 31.10.2011

Re: A šta sad mi

ecce-florian

Jbt, ovome ne treba lopta za pilates!
Kosmogina Kosmogina 15:01 31.10.2011

Re: A šta sad mi

ecce-florian
gorstak92
koji nismo miševi i ostali sitni glodari da radimo?
K
Ako imate muda do poda, pozvani ste.




Ne brini se, korelacija veličine muda i poetskih postignuća su već detaljno ispitana na slučaju Darmolatov.Ovaj kvalitet nije dovoljan.

A pod dva, preveliki su zahtevi. Evo čak i ovaj nema muda do poda



Ako ste ukapirali da je u toku neko nadmetanje u veličini muda,
niste me iznenadili.
alselone alselone 15:05 31.10.2011

Re: A šta sad mi

Kosmogina

Ako ste ukapirali da je u toku neko nadmetanje u veličini muda,
niste me iznenadili.


Sve u zivotu je nadmetanje u velicini muda.
reanimator reanimator 15:12 31.10.2011

Re: A šta sad mi

Sve u zivotu je nadmetanje u velicini muda

Osim rvanja u želeu
alselone alselone 15:19 31.10.2011

Re: A šta sad mi

reanimator

Osim rvanja u želeu


Mudra opservacija!
I prelazak ulice je pokazivanje muda:
Kosmogina Kosmogina 16:46 31.10.2011

Re: A šta sad mi

alselone
Kosmogina

Ako ste ukapirali da je u toku neko nadmetanje u veličini muda,
niste me iznenadili.


Sve u zivotu je nadmetanje u velicini muda.


Nije baš sve u životu nadmetanje u veličini muda, niti život nužno mora biti nadmetanje. Imati muda u poeziji nije isto što i imati muda u životu (u spoljnom okruženju).

Parabola s mudima je figurativna a ne bukvalna.
Kad se za nekog kaže da "sedi i češka muda" to upućuje na dokolicu, lenstvovanje i nezainteresovanost. Ako je neko "oteglio muda" to znači da se izmrcvario, umorio, preforsirao, ako "nema muda" onda je kukavica, pa ni u ovoj priči (o poeziji) testisi ne igraju nikakvu ulogu.
Mnoge žene imaju upadljivo veća muda od muškaraca (santimetar nije potreban) jer ta muda pokazuju spremnost na rizik i borbu bez odstupanja do konačnog učinka.


ecce-florian ecce-florian 18:47 31.10.2011

Re: A šta sad mi

ni u ovoj priči (o poeziji) testisi ne igraju nikakvu ulogu.
Mnoge žene imaju upadljivo veća muda od muškaraca (santimetar nije potreban) jer ta muda pokazuju spremnost na rizik i borbu bez odstupanja do konačnog učinka.

Lepo rečeno, ali ne bih baš mogao u potpunosti da se složim.

Čak i ako prihvatimo "ženska muda" u poeziji kao spremnost na rizik i borbu, tim pre ipak ostaje jasno naravoučenije piscima (bilo kako rodno opredeljenim) da za pisanje nisu dovoljna samo muda.

Dakle i takva "prenesena muda" su nedostatna,posedovala ih poetesa ili ne, barem je takav stav bio u XX veku*.

* A. A. Darmolatov (1892–1968)

To je dovoljno možda samo za pola knjige




PS
Ovo su mi danas poslali . Kažu da je snimljeno u kafiću Time out, Čika Ljubina 5 u Beogradu . Mali kafić .Police pune širine bi oduzele mnogo prostora


Kosmogina Kosmogina 19:35 31.10.2011

Re: A šta sad mi

ecce-florian




Čak i ako prihvatimo "ženska muda" u poeziji kao spremnost na rizik i borbu, tim pre ipak ostaje jasno naravoučenije piscima (bilo kako rodno opredeljenim) da za pisanje nisu dovoljna samo muda.

Dakle i takva "prenesena muda" su nedostatna,posedovala ih poetesa ili ne, barem je takav stav bio u XX veku*.

* A. A. Darmolatov (1892–1968)

To je dovoljno možda samo za pola knjige

PS
Ovo su mi danas poslali . Kažu da je snimljeno u kafiću Time out, Čika Ljubina 5 u Beogradu . Mali kafić .Police pune širine bi oduzele mnogo prostora



Slažem se da muda nisu od prevashodnog značaja za poeziju, to nisam potencirala, to zavisi i od stila i od žanra, da li je lirska ili epska, modernistička ili tradicionalistička, romantična, društveno angažovana, politička, satirična ili rodoljubiva. Za misaonu - refleksivnu poeziju nisu potrebna muda već intelekt (talenat, vežba i osobeni stil se podrazumevaju).

A ove fotografije su uveliko poznate, potiču sa moje fejsbuk stranice, to su fotke moje prijateljice od pre godinuipo dana, kao zabeleška neshvatljivog zločina nad knjigama i kulturom, prema meri police i novopečenog urbanog drkafedžije.
http://blejac.com/genocid-nad-knjigama-u-centru-beograda/
gorstak92 gorstak92 20:26 31.10.2011

Slikovni bukvar iliti poezija u slikama

K
Parabola s mudima je figurativna a ne bukvalna.


K
Kad se za nekog kaže da "sedi i češka muda" to upućuje na dokolicu, lenstvovanje i nezainteresovanost.


K
Ako je neko "oteglio muda" to znači da se izmrcvario, umorio, preforsirao


K
ako "nema muda" onda je kukavica, pa ni u ovoj priči (o poeziji) testisi ne igraju nikakvu ulogu.



K
Mnoge žene imaju upadljivo veća muda od muškaraca



gorstak92 gorstak92 20:37 31.10.2011

Re: A šta sad mi

EF
A pod dva, preveliki su zahtevi. Evo čak i ovaj nema muda do poda

Floriane,
Taj mudodokolenko ima bolest zvanu elefantijazis.
Otkud znam?
Pa sa bloga, naravno.
Onaj veterinar je stalno pominjao tu bolest.
Kosmogina Kosmogina 00:18 01.11.2011

Re: Slikovni bukvar iliti poezija u slikama


Bravo! Slikovnica je produhovljena, ali sam zaboravila još jednu staru srpsku izreku, a zanima me kako bi je ilustrovao, pa te molim da je dodaš ovoj poetskoj mudologiji, ona glasi:
Napasi mi se muda!
ili
Muda mi se napasi!
ecce-florian ecce-florian 10:47 01.11.2011

Re: Slikovni bukvar iliti poezija u slikama

Napasi mi se muda!
ili
Muda mi se napasi!

Meni je u ovoj poetičko - političkoj raspravi ipak najinteresantnija unutrašnja protivrečnost tvoje borbe . Femistički čitano ti kao borkinja i poetesa , svojim pozivom:

Ako ste seka-persa koja čita nežnu poeziju o ptičicama i cvetićima ostanite kod kuće ili idite u neku od institucija kulture da vam organizuje književno veče. Ako imate muda do poda, pozvani ste.

konstruišeš falocentrički blog i uvodiš princip maskuliniteta .

Pored svega ovaj tvoj blog je za mene promovisao sitem ponovnog vraćanja, budući da je savet mladim piscima da se ne porede sa bojarima ( jer su bolji od njih)do sada iz feminističkog rakursa pretežno viđen kao mačo fantazija autora.

Drago mi je videti da po-etika po tebi ponovo nužno porpima oblik kompeticije
između plemića i pisaca, pri čemu se slažem da je ona imanentno politička a pisac prevashodno političko biće.

Na taj način tvoj borbeni poklič i poziv za napasanje prevodi te iz carstva estetike u carstvo po-etike i sledstveno politike.

Toliko, tek da ilustrujem
gorstak92 gorstak92 11:11 01.11.2011

Re: Slikovni bukvar iliti poezija u slikama

Kosmogina

Bravo! Slikovnica je produhovljena, ali sam zaboravila još jednu staru srpsku izreku, a zanima me kako bi je ilustrovao, pa te molim da je dodaš ovoj poetskoj mudologiji, ona glasi:
Napasi mi se muda!
ili
Muda mi se napasi!

Hvala za pohvalu.
Verujem da je iskrena i od srca

Ono za napaseš mi se muda i nije neki zadatak.
Pravilno se kaže: ,,napaseš mi se muda kao zec kelerabe". To je malo poetskije i slikovitije. Ti bi kao književnik (ili spisateljica?) trebala da insistiraš na lepom i slikovitom izražavanju.

Dakle ispaša:
Prvo mudonje






Pa malo religije:


Pa malo ženskih mudonja:




I konačno malo poezije:

pnbb pnbb 21:54 01.11.2011

Re: A šta sad mi

Da dođeš tamo makar i bez muda i vidiš kako to rade drugi, možda

ti porastu?
margos margos 10:46 02.11.2011

Re: Slikovni bukvar iliti poezija u slikama

ona glasi:
Napasi mi se muda!
ili
Muda mi se napasi!

Ja znam u varijanti: ''Ponapaseš mi se muda'' i nastavak ''ko majmun banana''.
Goran Vučković Goran Vučković 13:17 02.11.2011

Re: Slikovni bukvar iliti poezija u slikama

Ja znam u varijanti: ''Ponapaseš mi se muda'' i nastavak ''ko majmun banana''.

"... ko zec kelerabe"
gorstak92 gorstak92 13:47 02.11.2011

Re: Slikovni bukvar iliti poezija u slikama

Goran Vučković
Ja znam u varijanti: ''Ponapaseš mi se muda'' i nastavak ''ko majmun banana''.

"... ko zec kelerabe"

Bilo!
Nema ponavljanja.

Što se tiče oralnog opštenja sa mudima verujem da je u narodnom jeziku češće u upotrebi lizanje nego ispaša:

- kraljica bluda liže mi muda
- idemo do duda da mi liže muda
- baš je luda liže mi muda...

Lakše je za rimovanje, ups, umal' ne napisah za rimanje.

Nego, neka digne dva prsta ko je skapirao šta je ono gore florian rekao
EF
konstruišeš falocentrički blog i uvodiš princip maskuliniteta...
Goran Vučković Goran Vučković 13:55 02.11.2011

Re: Slikovni bukvar iliti poezija u slikama


Bilo!
Nema ponavljanja.

Ups, izvinjavam se na nepažljivom praćenju teme

Što se tiče Cvetkovog "slabo divanim latinski", liči na to da on sumnja da Biljana ima pišu, s obzirom na to koliko se razmahuje njome po blogu
ecce-florian ecce-florian 19:23 02.11.2011

Re: Slikovni bukvar iliti poezija u slikama

Što se tiče Cvetkovog "slabo divanim latinski", liči na to da on sumnja da Biljana ima pišu, s obzirom na to koliko se razmahuje njome po blogu

Ma ne, samo sam se setio jedne savremene feminističke analize stvaralaštva autora koji nam je opisao slučaja Darmalatova , a u kojoj je isti optužen za mačo pristup.Upravo isti onaj autor koji je napisao i

Senzacionalistička vest za novine: prosedi gospodin dobio menstrualne bolove! Što je najzanimljivije, reč je o čoveku fizički sasvim zdravom (ne računajući mali nazeb), o čoveku kod koga nije primećen bilo kakav poremećaj u radu žlezda i hormona. Muška menstruacija? Ne. Ženski princip doveden do krajnjih konsekvenci. Mesečni cvet srca. Seme smrti. Weltschmerz.



Ali takva "moderna analiza" je valjda prirodna posledica obrazovnog procesa u kome nema mesta ni za Biće i jezik ..... za koji Vlajčić pre neki dan s pravom kaže

Ovaj lanac knjiga su profesori u univerzitetskoj nastavi gotovo listom odbacili sa gnušanjem, jer se njime potire tradicionalno pozitivistička tradicija tumačenja srpske poezije.
gorstak92 gorstak92 19:14 03.11.2011

Re: Slikovni bukvar iliti poezija u slikama

EF
Ženski princip doveden do krajnjih konsekvenci. Mesečni cvet srca. Seme smrti. Weltschmerz.

Da, da, pa jeste.
Preporuka i potpisujem folirajući se da sam sve shvatio

Ti si volela moj weltschmerz
ecce-florian ecce-florian 19:56 03.11.2011

Re: Slikovni bukvar iliti poezija u slikama

Da, da, pa jeste.
Preporuka i potpisujem folirajući se da sam sve shvatio

Ti željaše ( obožavam aorist)da ti objasnim, pa evo.
Pazi ovamo. Prosek na svetu je na 104 muškarca 100 žena. Očekuje se trend da će usled širenja ultrazvučne dijagnostike broj pobačaja ženske dece u Indiji znatno porasti tako da postoje procene da će do 2050 godine na jednu ženu dolaziti tri muškaraca te da će isto dovesti do poliandrie (višemužestva) i do pojave "seksualnih predatora". Izvor podataka potpuno siguran - internet i Blic.

Međutim
U Srbiji je stanje drugačije. Na 100 žena dolazi 95 muškaraca. Od nas je bolja samo Rusija 100:85 a ispred USA smo 100:97 i Norveške 100:98. U beogradu na jednog muškarca dolazi 3 žene npr.
izvor
Nameravah da sebi a sada i tebi postavim jedno pitanje: kako se onda brane rodna i manjinska prava neke grupe čijih članova po zadatom kriterijumu ima tri puta više.

Evo i tebi klip


gorstak92 gorstak92 21:48 03.11.2011

Re: A šta sad mi

K
Ajd napiši neku pesmu na brzaka i okači je ovde da vidimo bi li prošla na stejdžu - full time (5:25) muda, kurac, sisa, pička, govno...


Nit je na brzaka nit je moja, ali jeste pesma koja će sigurno dobro proći na stejdžu. Trebalo je vremena da nađem video klip od 5:25
Ovaj Ljuba je bio prvi srpski slemer!

Ili je prvi, ipak, Vuk?


EF
Evo i tebi klip


Obožavam Okudžavu!
aleksanadar aleksanadar 15:54 31.10.2011

Pitanje

Yugoslamia je idejno i koncepcijski ponikla iz undergrounda...


Šta je underground?
Goran Vučković Goran Vučković 16:03 31.10.2011

Re: Pitanje

Šta je underground?

Klub ispod Kalemegdanske tvrđave, Pariska 1a
Kosmogina Kosmogina 18:05 31.10.2011

Re: Pitanje

aleksanadar
Yugoslamia je idejno i koncepcijski ponikla iz undergrounda...


Šta je underground?

http://sh.wikipedia.org/wiki/Underground
Underground = secret = tajno, skrovito, sakriveno.

Kad govorimo o kulturi odnosno umetnosti, underground scena je van main-stream tokova, skrajnuta, marginalizovana, bez marketinga i publiciteta, daleko od očiju javnosti i medija, kao nekomercijalna i neprofitabilna, što ne umanjuje njen kvalitet i značaj, već ga pojačava i približava ekskluzivi. Underground događaje prati mali broj ljudi, jer se oni ne oglašavaju na naslovnim stranicama novina niti su u udarnim TV emisijama. Pisala sam o poetskoj underground sceni, ali je ta tema mnogo šira.
Imaš i underground filmove - koji su po pravilu lowbudget ili nobudget produkcije, ili knjige i publikacije malih tiraža, nezavisnih izdavača i sl. Svaki umetnik koji ne može da živi od svoje umetnosti je underground čak i kad je vanserijski dobar.

Socijalni underground je margina društvene lestvice poistovećena s podzemljem, nečasnim radnjama i tajnim kuloarima u koje se svrstavaju kriminalci, prostitutke, makroi, lopovi, zatvorenici, prosjaci, sektaši, okultisti i druge grupe van zakonskog ustrojstva, prezrene i odbačene od "pristojnih građana" (tu su i beskućnici, alkosi i narkosi, mada su ovi poslednji često visoko rangirani u društvu.)

Kosmogina Kosmogina 18:35 31.10.2011

Re: Pitanje

Goran Vučković
Šta je underground?

Klub ispod Kalemegdanske tvrđave, Pariska 1a


Možda znate Vučko
Da li postoji undergraund na blogu B92?
Bila bih zahvalna da me uputite na underground autore i teme pošto ste duže ovde od mene a odličan ste poznavalac ovdašnjih prilika.
Hvala!
Goran Vučković Goran Vučković 20:12 31.10.2011

Re: Pitanje


Možda znate Vučko
Da li postoji undergraund na blogu B92?
Bila bih zahvalna da me uputite na underground autore i teme pošto ste duže ovde od mene a odličan ste poznavalac ovdašnjih prilika.

Ne znam šta bi baš bio underground po tvom ukusu, ali probaj makar da pogledaš tekstove sledećih blogera: AlexDunja, bocvena, Dawngreeter, docsumann, jasnaz, JJ Beba, reanimator, Spiridon, nikolic777, trener92, snezana mihajlovic.
aleksanadar aleksanadar 20:22 31.10.2011

Re: Pitanje

Šta je underground?

Klub ispod Kalemegdanske tvrđave, Pariska 1a


Takođe i film Emira Kusturice.

Imam neki "pojam" o tome šta je undergraund, ali poprilično maglovit.

Verujem da je to jedan od onih pojmova koji, periodično, menjaju značenje. Stoga je dozvoljeno da svako ima svoje lično, privatno shvatanje o tome šta je "underground". Zato sam i postavio pitanje.

aleksanadar aleksanadar 20:31 31.10.2011

Re: Pitanje

underground scena je van main-stream tokova, skrajnuta, marginalizovana, bez marketinga i publiciteta, daleko od očiju javnosti i medija, kao nekomercijalna i neprofitabilna, što ne umanjuje njen kvalitet i značaj, već ga pojačava i približava ekskluzivi.


Oduvek cenim ekskluzivu!

Svaki umetnik koji ne može da živi od svoje umetnosti je underground čak i kad je vanserijski dobar.


Jednom sam pročitao da samo dva književnika u Srbiji zaista žive od onoga što pišu. Jedan od njih više nije među nama - Milorad Pavić. Drugi... znate već.

docsumann docsumann 20:35 31.10.2011

Re: Pitanje

npr. odličan andergraund strip, autor Štef Bartolić

docsumann docsumann 20:51 31.10.2011

Re: Pitanje

i (ne)krunisani car ex-yu andergraund stripa - Dubravko Mataković




G r o f G r o f 21:15 31.10.2011

Re: Pitanje

jbt....docs

koji dobar strip.
Kosmogina Kosmogina 21:23 31.10.2011

Re: Pitanje

Hvala puno na shortcutu do blogerskih bunkera!
prosto nemam vremena za svojeručna prekopavanja
a brdo trivijalnosti koje sam videla me ne zanima
Kosmogina Kosmogina 21:37 31.10.2011

Re: Pitanje

ovaj mi je draži,
uz napomenu: "ovaj stip je politički obojen, čitajte na vlastitu diskreciju".
Goran Vučković Goran Vučković 21:38 31.10.2011

Re: Pitanje

a brdo trivijalnosti koje sam videla me ne zanima

Trudio sam se da zaobiđem politiku, nadam se da je to ok. Ako hoćeš nešto u vezi politike (naravno ne srpske) što ti nije već dosadilo, možda ima smisla da pogledaš poneki blog Bojana Budimca. Na primer, nešto ovako ili ovako ili ovako ili ovako ili ovako ili ovako.
cyberm cyberm 17:01 31.10.2011

Stihom na stih

...Ako imate muda do poda, pozvani ste....

Uhvatio covek ajkulu, al' pomisli da je uhvatio zlatnu ribicu.
Pozeli da ima muda do zemlje.
Ajkula mu pojede noge do muda.

Na Kung Fu poeziju treba odgovoriti pesnickim aikidom:

Odlazak

U slutnji, u čežnji daljine, daljine,
U srcu, u dahu planine, planine.

Malena mjesta srca moga,
Spomenak Brača, Imotskoga.

I blijesak slavna šestopera,
I miris (miris) kalopera.

Tamo, tamo da putujem,
Tamo, tamo da tugujem.

Da čujem one stare basne,
Da mlijeko plave bajke sasnem.

Da više ne znam sebe sama,
Ni dima bola u maglama.

Tin Ujević


Koga mrzi da cita:
Kosmogina Kosmogina 18:53 31.10.2011

Re: Stihom na stih


Uhapšen u svojoj magli,
zakopčan u svojem mraku,
svako svojoj zvijezdi nagli,
svojoj ruži, svojem maku.

TU
aleksanadar aleksanadar 20:39 31.10.2011

Re: Stihom na stih

Ako smem da se pridružim ovom malom mitingu. Navodim po sećanju:


Pati bez buke, živi bez psovke,
I budi mirno nesretan.
Tašte su suze... i jadikovke
Ublažit neće gorki san.

Leti ko listak što vir ga vije.
Za let si dušo stvorena!
Za život nije, za pokoj nije
Cvijet što nema korijena.
G r o f G r o f 22:22 31.10.2011

Re: Stihom na stih

uvek je dobro imati mesto gde možeš reći nešto besmisleno...
i crći od smeha kad pokušaju da te shvate.
kad sam onomad
u reku gurnuo mudraca
što je zamišljen sedio na obali
čuo sam aplauz...
niko ne voli mudrace pored reke.
seo sam na njegovo mesto da osetim beskraj i odmah je neko potrčao da me gurne u reku.
nisam ti ja mudrac majmune jedan
rekao sam
i izvadio mu rebro
da napravim Evu
AlexDunja AlexDunja 22:26 31.10.2011

Re: Stihom na stih

seo sam na njegovo mesto da osetim beskraj

si plakao?
G r o f G r o f 22:41 31.10.2011

Re: Stihom na stih

AlexDunja
seo sam na njegovo mesto da osetim beskraj

si plakao?


kad ti dodjem na Moravu
nemoj slučajno da si na obali....:)

AlexDunja AlexDunja 22:53 31.10.2011

Re: Stihom na stih

nemoj slučajno da si na obali....:)

ću plačem?
Goran Vučković Goran Vučković 22:54 31.10.2011

Re: Stihom na stih

ću plačem?

bovaskoeljo
G r o f G r o f 23:03 31.10.2011

Re: Stihom na stih

AlexDunja
nemoj slučajno da si na obali....:)

ću plačem?


Pade mi na pamet Lorka...
Pade mi na pamet da bi bolje bilo da je našao na reci nego da je vodio na nju...
Pade mi na pamet da su izmicala njena bedra kao ribe zatečene
...sve mi to pade na pamet majkemimile
AlexDunja AlexDunja 23:09 31.10.2011

Re: Stihom na stih

bovaskoeljo

štoooo?
pa ja čula i neverovala da je to omiljeni
premijerov pisac, pa rekoh da udjem u mejnstrim, ako je moguće.

ti me upisa u andergraund, neosnovano.

je se trudila godinama, na blogu,
da promovišem ljude koji jesu, doduše, krenuli
sa margine, ali stekli planetarnu slavu,

vidi bouvija, lu rida, čarlsa simića,
i bre, najboljeg muzičara dvaestog veka, majlsa,
pa on je vozio ferari sedamdesetih u njujorku,
hipster
AlexDunja AlexDunja 23:11 31.10.2011

Re: Stihom na stih

...sve mi to pade na pamet majkemimile

obećavaš?
Goran Vučković Goran Vučković 23:12 31.10.2011

Re: Stihom na stih

ti me upisa u andergraund, neosnovano.

Nisam ni rekao da si andergraund. Rekao sam Biljani da pogleda tekstove vas nekoliko
AlexDunja AlexDunja 23:18 31.10.2011

Re: Stihom na stih


Nisam ni rekao da si andergraund.

aaa? pa onda neka koeljo
Goran Vučković Goran Vučković 23:21 31.10.2011

Re: Stihom na stih

aaa? pa onda neka koeljo

kick68 kick68 21:57 31.10.2011

.

Nikad nisam bila, secam se blogova sestara Bogavac. Sve to sjajno zvuci.
Lep provod zelim i unapred vam zavidim.
Kosmogina Kosmogina 22:29 31.10.2011

Re: .

Hvala na lepim željama, ali zašto ne bi isplanirala 12.11. da dođeš na taj pičvajz, treba nam podrška:)
Kosmogina Kosmogina 22:38 31.10.2011

Re: .

gorstak92
Nikad nisam bila, secam se blogova sestara Bogavac.

Minja Bogavac?
Beogradska književnica Kosmogina govori o trešu, umetnosti i političkoj pornografiji, u intervjuu koji je radila sa njom Minja Bogavac za Poezin.


Ima li ovde nejasnoća ili nečeg spornog?
Goran Vučković Goran Vučković 22:47 31.10.2011

Re: .

Ima li ovde nejasnoća ili nečeg spornog?

Nema, senjor Pančo
gorstak92 gorstak92 23:07 31.10.2011

Re: .

Ima li ovde nejasnoća ili nečeg spornog?

Nije mi jasno da li zajedno nastupate na slem predstavama.
Kosmogina Kosmogina 00:08 01.11.2011

Re: .

gorstak92
Ima li ovde nejasnoća ili nečeg spornog?

Nije mi jasno da li zajedno nastupate na slem predstavama.


Normalno, ja sam ova levo što visi i trepće s jarko našminkanim ustima a ona je ova desno, a moj ćale levo je lavće kontrabas, al ovo je stara fotka, sad koristimo bežične majkove, ranije smo se mnogo upetljavale u kablove s nogama u struku dok smo visile i njihale se u slem vratolomijama.
G r o f G r o f 22:33 31.10.2011

delovi kosmosa

kosmodisk...
kosmovagina...
kosmopoliten...
kosmodrom...

...a gde je tu mlečni put
Kosmogina Kosmogina 22:51 31.10.2011

Re: delovi kosmosa

G r o f
kosmodisk...
kosmovagina...
kosmopoliten...
kosmodrom...

...a gde je tu mlečni put


u drugom redu na tri tačke
G r o f G r o f 22:54 31.10.2011

Re: delovi kosmosa

Kosmogina
G r o f
kosmodisk...
kosmovagina...
kosmopoliten...
kosmodrom...

...a gde je tu mlečni put


u drugom redu na tri tačke



hvala. za malo da se izgubim. :)
G r o f G r o f 22:47 31.10.2011

branko je bio u pravu

"Srbija ne odustaje od evropskog puta, dobila status kandidata za EU ili ne, kaže predsednica Skupštine Srbije Slavica Đukić Dejanović."

... poeziju pišu svi.

...a dva sunca ko dva muda smeše se iz budućnosti.
G r o f G r o f 22:50 31.10.2011

epitaf

vidi što sam ti uradio
od bloga, mama...
kukusigameni kukusigameni 09:57 01.11.2011

ah

angie01 angie01 13:12 01.11.2011

ne vezano,...

dodje pre neki dan moj drugar da ponudi knjigu novopoezije mom drugom drugaru, cuvenom knjizaru jos cuvenije kniare i krene da hvali, kako je to novo, sveze, uzburkano, ovo/ono,...knjizar ga gleda i samo sto ne zaplace-kaze, brate mili, kad te molim, kazi koliko da ti platim, da mi vise ne nudis tu knjigu, nemam vise gde da stavim ta sranja-a niko ne kupuje!
gorstak92 gorstak92 13:43 01.11.2011

Preporuke

Znaš šta sam primetio?

Počeo je da ti raste... broj preporuka!
Meni je to zanimljivije da pratim od čitanja tekstova.

Dakle, prvi tekst ti je imao neverovatnih 10 preporuka, pa je sledeći pao na 5, pa onda za ono sa džukelama si dobila samo 2. To možemo nazvati mračnim periodom tvoga blogovanja.

I onda Fetišizam pokreće stvar. (slučajno se poklapa sa početkom moga komentarisanja kod tebe )
Na Dragoljubu si dobila 5,
zatim sledeći tekst 6 preporuka i
ovaj je dostigao 7 preporuka sa tendencijom rasta.

Mislim, koga još sem mene interesuje glupa statistika?
Hteo sam samo da podelim zapažanje i da pohvalim trud koji se, ipak, isplaćuje.

Well done!

Za broj komentara nemoj da brigaš.
To mogu i ja da ti sredim

Dopuna: stigla još jedna preporuka (i meni i tebi)
Dopuna dopune: stigla još jedna preporuka (i meni i tebi) Hopala!
Sam ti rekao da će da poraste broj?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana