Literatura

Vašar je bio, a na vašaru ... država i Basara

Vojislav Stojković RSS / 31.10.2011. u 18:41

Kada sam ja, onomad, na sajmu knjiga potpisivao svoj prvi roman, u dugačkom redu na štandu mog izdavača, stajali su sve sami moji prijatelji i komšije, i to oni koje sam lično  pozvao. Istine radi, mora se reći, tu su bile i kamere, snimatelji i jedna voditeljka kulturnog programa neznane mi TV stanice. Voditeljka  je  mene  nešto kao pitala o toj mojoj prvoj knjizi, a ja sam njoj nešto kao odgovarao. Od  graje i buke na štandu i u hali niti sam ja razumeo šta ona mene pita, niti je ona razumela šta ja njoj odgovaram. Sećam se samo da sam čitavo vreme buljio u njen dekolte, umesto da, kao što je red, gledam u kameru, tj. u gledaoce te neznane TV stanice, a moje buduće čitatelje.  Kada se promocija završila, sve one koji su kupili moju knjigu i  kojima sam dao autogram pozvao sam u kafanu. U meniju nisu imali pečenja jarećeg, pa smo se morali zadovoljiti vrućom jagnjetinom, hladnom prasetinom i roštiljem. Koliko se sećam broj ispijenih čaša pića pre fajronta ozbiljno se približio broju stranica mog romana prvenca.  Slično je bilo i dve godine kasnije kada mi je objavljen drugi roman. Svi oni isti moji prijatelji i komšije bili su prisutni, jedino nije bilo one TV voditeljke sa dekolteom.

I ove godine sam bio na sajmu knjiga, ali ne kao pisac, već kao čitalac. Odmah da kažem - prošao sam mnogo jeftinije. Račun za knjige koje sam, kao čitalac, odabrao i kupio višestruko je niži od računa za iće i piće koje sam, kao pisac, prethodnih godina morao da platim.  Oni koji veruju Miljkoviću i misle kako će jednog dana i oni pisati poeziju, neka se prvo preračunaju. Shvatiće da se to ne isplati.

Ko god je bio na ovogodišnjem sajmu knjiga video je da sajmom, kako po prostoru, tako i po raskošnom enterijeru,  dominiraju dva izdavača – Službeni glasnik i Zavod za udžbenike. Oba su, naravno, u državnom vlasništvu i finansiraju se iz republičkog budžeta.  Konkurisalo im je nekoliko izdavača SPC sve  sa svetim knjigama, ikonima i kandilima. Donekle, ali samo donekle, konkurisala im je jedna privatna  izdavačka kuća koja objavljuje samo proverenu hit književnost. Njihove sam štandove u velikom luku zaobišao. 

Ovogodišnji sajam knjiga otvorio je i zatvorio poznati srpski pisac i bivši ambasador Svetislav Basara.

Otvorio ga je svojim govorom, preciznije svojom famom o krizi duhovnosti, kako u Srbiji, tako i u svetu, a zatvorio svojom kolumnom u "Danasu", preciznije svojo famom o novoj  klasifikaciji književnosti. Naime, do sada je bilo poznato da se pisci i čitaoci dele na one koji pišu ili čitaju poeziju ili prozu, klasiku ili modernu, belatristiku, esejistiku, pripovetke ili kratke priče, a po Basari u Srbiji se i pisci i  čitaoci dele na   Prvosrbijance i  Drugosrbijance:

„Ali u subotu sam morao da savijem rep i da se pojavim na štandu „Lagune“, jer beše došao moj red da potpisujem knjige. Komedijant slučaj udesio je da u isto vreme, na vrata do vrata štandu, knjige potpisuje Dobrica Ćosić. Ej, more, dve Srbije jedna do druge, takoreći nikad bliže, razdvojene samo tankim kartonskim zidom.....

....Sledi rekapitulacija. Prvosrbijanci imaju razloga da likuju. Najviše knjiga je, istina, potpisala Trejsi Ševalije, Ćosić je na jakom drugom mestu, a ja na poslednjem. Što samo svedoči da su „patrioti“ bili u pravu i da nije trebalo da mi se poveri otvaranje Sajma.“

 

Na ovogodišnjem sajmu knjiga kupio sam četiri knjige: „Praško groblje“ Umberta Eka, „Ljubav, itd...“ Džulijana Barnsa, „Dok ne padne noć“ Majkla Kaningema i „Sansent Park“ Pola Ostera i sada se, ponovo i ko zna po koji put pitam, gde ja i slični meni pripadamo,  u Prvu ili Drugu Srbiju?

images?q=tbn:ANd9GcR8Nqw5t9XpAMvcovxfeWKV8lkIIWqnlb9AfsjCeYSxL7UkzA3I 

Atačmenti



Komentari (77)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 19:06 31.10.2011

;-)

MI spadamo u grupu "Čitaoci" . Zahvata obe Srbije, ne bira, kao gripa.

Elem, "Praško groblje" je bilo prvo na spisku (odnela ćera) a za ostalih "meter knjiga" ne znam sve naslove, kupovala ćera za "odneti" i odnela, evo ja čitam "Brižni baštovan" (Džon le Kare)..a ostatak me čeka kada odem kod dece. Preventiva da ne umrem od dosade kada sam tamo. Basarine su samo okrznute pogledom, nije bilo dovoljno para, dosta je od nas i ovoliko na ovu skupoću.

Ne mogu da prežalim gripčinu koju mi je neko doneo i predao kao štafetu, pa me omeo da odem ponovo i kupim Fikserovu sa potpisom. Knjigu ću sigurno naći, čim se malo pridignem, ali potpis....nemam (šmrc)

Inače, obožavam sajamsku gužvu, pravi vašar
ivana23 ivana23 19:10 31.10.2011

Re: ;-)

"Brižni baštovan"


Pogledaj i film, sjajan je.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:13 31.10.2011

Re: ;-)

Za prvu i drugu:

Jedna pesma o sajmu knjiga:

"Jedanput ide stari Amidza
Ko neki sedi mandarin -
A za njim tapka, trci, skakuce
Junacke krvi najmladji sin.

Vasar je bio - a na vasaru
Sablje, pistolji, arapski hat;
Tuniske kape, srebro i zlato,
Mletacka svila, zenevski sat.

A sta ces sine da kupi babo? -
Deteta sklonost kusase svog;
'Oces li sablju tu britku, sjajnu,
Il' volis hata misirskog?

Il' mozda zelis od svile ruho?
Neka ti bude svileno sve|
Govori sine| govori brze,
Da kupim one toke zlacane?

Dete se ceska rukom po glavi,
Kao da ne zna sta bi od sveg -
- Ah, babo, babo, kupi mi, babo,
Pecenja kupi jareceg...

Sad se i babo cese po glavi,
Gledajuci dugo sina svog -
- E, ja sam volo sablje i koplja,
A sin mi jarca pecenog|"

I jedna knjiga, kao predlog da pročitaju, ako već nisu:




mariopan mariopan 19:21 31.10.2011

Re: ;-)

Pogledaj i film, sjajan je.

Ćera mi kupila, kaže da je sjajan roman, ona pročitala na grčkom. Nisam znala da ima film, to tek kada pročitam

Hvala Vojislave na predlogu za čitanje.
aleksanadar aleksanadar 20:15 31.10.2011

Re: ;-)

"Brižni baštovan"

Pogledaj i film, sjajan je.


Филм је заиста сјајан, између осталог и захваљујући глумцима: Реифу Фајнсу и Рејчел Вајс. Жанр: политички трилер.

Рејчел Вајс је, ако се не варам, добила Оскара за ову улогу.

Обично се, у оваквим случајевима, питам: може ли књига бити добра, као што је то био филм?

freehand freehand 20:18 31.10.2011

Re: ;-)

aleksanadar
"Brižni baštovan"

Pogledaj i film, sjajan je.


Филм је заиста сјајан, између осталог и захваљујући глумцима: Реифу Фајнсу и Рејчел Вајс. Политички трилер.

Рејчел Вајс је, ако се не варам, добила Оскара за ову улогу.

Обично се, у оваквим случајевима, питам: може ли књига бити добра, као што је то био филм?


Bogami, retki su (skoro da ih i nema) filmovi koji mogu da priđu književnom predlošku.
Opet, nekako nikad nisam mogao da se odlučim da u ruke uzmem "Kuma" u pisanom obličju...
JJ Beba JJ Beba 20:36 31.10.2011

Re: ;-)

Bogami, retki su (skoro da ih i nema) filmovi koji mogu da priđu književnom predlošku.

Engleski pacijent, meni bolji film
JJ Beba JJ Beba 20:38 31.10.2011

Re: ;-)

Ne mogu da prežalim gripčinu koju mi je neko doneo i predao kao štafetu, pa me omeo da odem ponovo i kupim Fikserovu sa potpisom.

meni prošla viroza taman za fixerovu knjigu

4krofnica 4krofnica 21:00 31.10.2011

Re: ;-)

retki su (skoro da ih i nema) filmovi koji mogu da priđu književnom predlošku




mnoogo bolji film od (vrlo dosadne) knjige.
Jukie Jukie 22:42 31.10.2011

Re: ;-)

Vojislav Stojković
Za prvu i drugu:Jedna pesma o sajmu knjiga:"

Moje iskustvo je bilo sličnije Tagorinom:

Pred hramom je bio vašar. Kiša je padala od ranog jutra, i dan je bio na izmaku.
Svetliji od svake veselosti naroda bio je svetli osmejak jednog devojčeta, koje je za paru kupilo jednu sviralu od palme.
Pištava radost ove svirale nadmašivala je sav smeh i vrevu.

Beskrajna povorka sveta dođe i tiskaše se. Drum bejaše kaljav, reka nadošla, njive preplavljene neprekidnom kišom.
Veća od svih nevolja naroda bila je nevolja jednog malog dečaka – nije imao ni pare da kupi sebi jedan šareni štapić.
Njegove ozbiljne oči, što su piljile u izlog, učiniše ceo ovaj metež ljudi tako tužnim.


* * *
Već sam pomenuo da se izbor ne-fikcije za nas prirodnjake približavao nuli (ako ovako nastavi, sledeće godine neće biti apsolutno ničega), ali sam zadovoljan što ove godine nisam imao zdravstvene probleme kao za sve prethodne sajmove knjiga (iako su me posle nekoliko sati šnjuvaranja bolele gornje strane stopala??).
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:45 31.10.2011

Re: ;-)

Najčešće kada pročitam knjigu, ne gledam film snimljen po njoj. Doduše, ima i izuzetaka. Recimo Šlinkov "Čitač", odnosno:



I knjiga i film su podjednako dobri.






jedan.kub jedan.kub 23:03 31.10.2011

Re: ;-)

Pogledaj i film, sjajan je.

Gledala sam ga više puta, odličan je.
Preporuka.
mariopan mariopan 09:55 01.11.2011

Re: ;-)

JJ Beba
Bogami, retki su (skoro da ih i nema) filmovi koji mogu da priđu književnom predlošku.

Engleski pacijent, meni bolji film

Da, stvarno dobar.

A recimo, ekranizacija "Ubistva sa predumišljajem" za mene je promašaj.
mariopan mariopan 10:06 01.11.2011

Re: ;-)

JJ Beba
Ne mogu da prežalim gripčinu koju mi je neko doneo i predao kao štafetu, pa me omeo da odem ponovo i kupim Fikserovu sa potpisom.

meni prošla viroza taman za fixerovu knjigu


Blaago tebi, ja još bolujem.
mariopan mariopan 01:30 03.11.2011

Re: ;-)

Обично се, у оваквим случајевима, питам: може ли књига бити добра, као што је то био филм?

Evo, pošto sam je pročitala, mogu da kažem da knjiga zaista ostavlja snažan utisak, puna sam emocija....e, sada još da vidim i film, jer ako kažu da je dobar, verujem i jedva čekam ( zadužen sinak da nabavi) a roman preporučujem svakome ko nije čitao.
Inner Party Inner Party 20:06 31.10.2011

Trending now - Druga Srbija

Nikada mi nije bila jasna fama oko Sajma knjiga. Narocito mi je smesno kada cujem kolika je posecenost - ispada da smo nacija pasioniranih citalaca... Ali ovaj put sam se grohotom smejao kada sam cuo da je Fabrika knjiga dobila nagradu za naj-izdavaca. Basara otvara Sajam a Fabrika knjiga dobija nagradu! I jos kad sam cuo da je umro Konstantinovic ... Druga Srbija trending ovih dana!
blogovatelj blogovatelj 20:48 31.10.2011

Re: Trending now - Druga Srbija

Nikada mi nije bila jasna fama oko Sajma knjiga


U ekonomiji se to zove peak demand pricing.
Mnogostruka usteda na distribuciji knjiga => zarada mnogo veca pri istoj ceni.
valhalen valhalen 21:53 31.10.2011

Re: Trending now - Druga Srbija

Nikada mi nije bila jasna fama oko Sajma knjiga. Narocito mi je smesno kada cujem kolika je posecenost - ispada da smo nacija pasioniranih citalaca... Ali ovaj put sam se grohotom smejao kada sam cuo da je Fabrika knjiga dobila nagradu za naj-izdavaca.


Jel, a šta je tu smešno, deder da čujemo? Radi se o one-man show-u, koji radi bolje od giganata sa masnom državnom podrškom, objavljuje izvrsnu prozu i političku teoriju + časopis. Pa sad ti vidi.
JJ Beba JJ Beba 22:22 31.10.2011

Re: Trending now - Druga Srbija

Fabrika knjiga dobila nagradu za naj-izdavaca.

ael misliš da je nezasluženo?
ivana23 ivana23 00:46 01.11.2011

***

Dok je na snazi nekakav sistem vrednosti, makar u grubim obrisima, postoji i mogućnost skandala kao iskakanja iz svakodnevice ili anarhičnog izazova ustaljenom redu stvari. Ali pošto se u nas sve urušilo, skandal se može javiti samo kao farsični pokušaj da se nešto poremeti. I ništa više. Prve dane ovogodišnjeg Sajma knjiga sam preskočio jer sam bio na putu. Stigavši u grad u četvrtak po podne, prva vest sa sajma bila je odluka zvaničnog žirija da se priznanje za izdavača godine dodeli Dejanu Iliću, uredniku i vlasniku Fabrike knjiga.

Hrabra i iznenađujuće dobra odluka, neobična za našu sredinu u kojoj su klanovske podele i strategija ja tebi - ti meni odlučujuće u ovakvim prilikama. Fabrika knjiga je na čistoj margini naše kulture, sva sreća. Ali me je zbunilo da su tokom večeri domaći elektronski mediji sa jednim izuzetkom preskočili ovu vest, pominjući neka uzgredna priznanja. Kad sam sutradan kupio šest dnevnih listova, video sam da je većina u svojim izveštajima preskočila dobitnika („Blic“ je vest objavio na dva mesta, bolje nego ništa).
Tek što sam kročio pod kupolu sajma naletim na izveštača jednog bitnog medija koji mi uzrujano saopštava da se dogodio skandal, da je o izdavaču godine odlučio predsednik zvaničnog žirija, nagradivši rođenog brata! Pošto poznajem predsednika žirija, Ivana Milenkovića, poznatog filozofskog pisca i urednika Trećeg programa Radio Beograda, odmah sam rekao da Dejan Ilić nije ni u kakvom srodstvu s njim. Odgovor je bio: to se pričalo na sve strane. Malo kasnije susrećem još jednog poznatog novinara, potom još jednog, i od njih čujem istu neverovatnu glupost. Odem do štanda Beopolisa na kojem je Dejan Ilić izložio svoja izdanja, čestitam mu i pitam da li zna za ujdurmu oko njegovog „brata“. Uz smeh mi je odgovorio: to je uobičajena beogradska žabokrečina, da li vas nešto čudi! Nema potrebe da išta dodam.
Palanka, ali bez filozofije.


Milan Vlajčić - Blic
valhalen valhalen 07:34 01.11.2011

Re: Trending now - Druga Srbija

Ali ovaj put sam se grohotom smejao kada sam cuo da je Fabrika knjiga dobila nagradu za naj-izdavaca. Basara otvara Sajam a Fabrika knjiga dobija nagradu!



Kao što sam i mislio, kad te pitaju za argumente, ti ostaneš bez teksta. Putuj igumane, i ne brini za biblioteku, u nju ionako očigledno retko zalaziš.
valhalen valhalen 07:37 01.11.2011

Re: ***

Uz smeh mi je odgovorio: to je uobičajena beogradska žabokrečina, da li vas nešto čudi! Nema potrebe da išta dodam.
Palanka, ali bez filozofije.


Indeed!
kukusigameni kukusigameni 10:42 01.11.2011

Re: ***

Meni je sa nagradama uvek smešno što se prvo gleda ko stoji iza dobitnika nagrade i zašto je baš on dobio to priznanje. Obično to rade novinari "nezavisnih" medija, ljudi koji nisu upućeni u bilo šta vezano za nagrađenog. Onda potraže tako neku informaciju, usled svog neznanja i barataju njom kao da je najvažnija stvar na svetu. Taj koji prvi pokrene tu priču i nije toliko loš momak, kao oni koji neselektivno prepisuju zadatu "informaciju".
Uvek neko i nešto stoji iza nekoga i nečega. Nijedno priznanje se ne dodeljuje za nemanje podrške. Iza Dejana Ilića svakako stoji i rad. Taj rad je nagrađen, a sledeće godine će neko drugi biti nagrađen i tako svake godine. Pošto je Fabrika knjiga mala izdavačka kuća, trebalo bi da bude dobro ukoliko ta nagrada predstavlja stimulaciju ionako Sizifovskom poslu koji svi izdavači (posebno mali) obavljaju. A to da li mu je neko iz žirija brat ili tetka (koliko znam Dejan Ilić ima sestru) ne može umanjiti trud koji je uložen da se izda makar i jedna knjiga na ovom jadnom tržištu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:09 01.11.2011

Re: Protest izdavača

"Udruženje izdavača i knjižara Srbije uputilo je u ponedeljak protest zbog njihovog izostavljanja iz svih organa i radnih tela 56. sajma knjiga, iako ovo udruženje okuplja 120 izdavačkih kuća.

Pored pogrešne odluke o povećanju cene zakupa, odbijanja da se snize cene ulaznica na 150 dinara, i neuvažavanja primedbi na raspodelu prostora, Odbor za organizaciju Sajma knjiga je, navodi se u protestu, formirao žiri “bez dovoljnog javnog kulturnog kredibiliteta, ne vodeći računa o elementarnom sukobu interesa....

U godini koja je u znaku dvostrukog jubileja našeg nobelovca Ive Andrića, kada su se izdavači potrudili da je dostojno obeleže mnogobrojnim i raznovrsnim tragalačkim izdanjima, organizator je poručio javnosti da su od književnosti važniji stripovi i “povest gej i lezbijskog života i kulture”. Isti žiri, plaćen našim parama zarađenim na našem tržištu, naveo je da su iza nas dve godine devastiranog izdavaštva!" izvor
valhalen valhalen 12:31 01.11.2011

Re: Protest izdavača

Vojislav Stojković

U godini koja je u znaku dvostrukog jubileja našeg nobelovca Ive Andrića, kada su se izdavači potrudili da je dostojno obeleže mnogobrojnim i raznovrsnim tragalačkim izdanjima, organizator je poručio javnosti da su od književnosti važniji stripovi i “povest gej i lezbijskog života i kulture”. Isti žiri, plaćen našim parama zarađenim na našem tržištu, naveo je da su iza nas dve godine devastiranog izdavaštva!"


Kakva bedna kuknjava koja u sebi uspeva da spoji najgoru palanačku denuncijaciju, populizam, homofobiju i kvazi-elitizam. Ispade da nagrada za "Povest gej i lezbejskog života i kulture" (denuncijanti namerno kažu "lezbijskog", iako je to nepravilno) i leksikon stripa, udar na Andrića lično! A udar na Andrića je udar na sve nas!

Ajde sad da razložimo ovo bedno baljezganje. Prvo, zašto bi nagrada knjizi koja se bavi kulturom i istorijom, i u kojoj neka od najznačajnijih mesta zauzimaju Kavafi, Sapfo, Prust i Žid, bila anti-književna? Postoji samo jedan razlog - njena tema. Autorima smeta što to nije bilo koja nego gej i lezbejska kultura i istorija. Da li bi smatrali da je nagrada anti-književna da je u pitanju istorija srpske kulture i istorije? Ajd se kladimo da ne bi.

Drugo, autori saopštenja kanda smatraju da ima nečeg skandaloznog u tome što je nagradu za izdavački poduhvat godine dobila knjiga o stripu. Istina je međutim, da je ovo izdanje mnogo bliže književnosti nego recimo prošlogodišnji pobednik, Edicija Ekopoetika (koja se, kao što joj ime kaže, bavi ekologijom), pretprošlogodiđnji pobednik, monografija "Manastir Krušedol", a pobednika iz 2006e, monografiju "Morava", da ne pominjem.

Dakle, nagrada za izdanje godine često se dodeljuje neknjiževnim izdanjima (reklo bi se - češće nego književnim), pa šta je onda problem? Autori saopštenja opet hoće da kažu - tema. Tema je nedostojna. Stripovi su nedostojna tema. Ovo je igranje na najbedniji i uz to zastareli elitizam, po kome su stripovi nešto što se čita ispod klupe, palp, đubre, niža vrste kulture. Igrati na ovo osećanje posle Mausa i Persepolisa, znači biti ili neobrazovan ili prepreden. Tvrditi, međutim, da leksikon stripova uvreda za književnost (Andrića, srpsku kulturu, whatever), a da monografije o manastiru i Moravi to nisu, znači biti besraman palanački intrigant.

valhalen valhalen 12:33 01.11.2011

Re: ***

kukusigameni
Meni je sa nagradama uvek smešno što se prvo gleda ko stoji iza dobitnika nagrade i zašto je baš on dobio to priznanje. Obično to rade novinari "nezavisnih" medija, ljudi koji nisu upućeni u bilo šta vezano za nagrađenog. Onda potraže tako neku informaciju, usled svog neznanja i barataju njom kao da je najvažnija stvar na svetu. Taj koji prvi pokrene tu priču i nije toliko loš momak, kao oni koji neselektivno prepisuju zadatu "informaciju".
Uvek neko i nešto stoji iza nekoga i nečega. Nijedno priznanje se ne dodeljuje za nemanje podrške. Iza Dejana Ilića svakako stoji i rad. Taj rad je nagrađen, a sledeće godine će neko drugi biti nagrađen i tako svake godine. Pošto je Fabrika knjiga mala izdavačka kuća, trebalo bi da bude dobro ukoliko ta nagrada predstavlja stimulaciju ionako Sizifovskom poslu koji svi izdavači (posebno mali) obavljaju. A to da li mu je neko iz žirija brat ili tetka (koliko znam Dejan Ilić ima sestru) ne može umanjiti trud koji je uložen da se izda makar i jedna knjiga na ovom jadnom tržištu.



+1
tyson tyson 12:51 01.11.2011

Re: Protest izdavača

valhalen
Ajde sad da razložimo ovo bedno baljezganje.

Baš si se uzrujao

Igrati na ovo osećanje posle Mausa i Persepolisa,

Maus i Persepolis su takoreći jučerašnja dela, gledano u odnosu na neke davnašnje stripove koji su pomerili svest o stripu i utrli put doživljaju stripa kao umetnosti i forme književnosti.



valhalen valhalen 13:17 01.11.2011

Re: Protest izdavača

Maus i Persepolis su takoreći jučerašnja dela, gledano u odnosu na neke davnašnje stripove koji su pomerili svest o stripu i utrli put doživljaju stripa kao umetnosti i forme književnosti.


Slažem se, naravno, Maus i Persepolis sam naveo upravo kao sveže i u izvesnom smislu, skoro književne primere. Naravno da ima još mnogo toga u stripu što zaslužuje da se smatra vrednom umetnošću. Od naših mi padaju na pamet Lobačev i Maurović.
Inner Party Inner Party 13:47 01.11.2011

Re: Trending now - Druga Srbija

valhalen
Ali ovaj put sam se grohotom smejao kada sam cuo da je Fabrika knjiga dobila nagradu za naj-izdavaca. Basara otvara Sajam a Fabrika knjiga dobija nagradu!

Kao što sam i mislio, kad te pitaju za argumente, ti ostaneš bez teksta. Putuj igumane, i ne brini za biblioteku, u nju ionako očigledno retko zalaziš.


Ma mene samo mrzi da se raspravljam, nisam vise u tom raspolozenju. Evo, putujem ...

valhalen valhalen 14:01 01.11.2011

Re: Trending now - Druga Srbija

Inner Party
valhalen
Ali ovaj put sam se grohotom smejao kada sam cuo da je Fabrika knjiga dobila nagradu za naj-izdavaca. Basara otvara Sajam a Fabrika knjiga dobija nagradu!

Kao što sam i mislio, kad te pitaju za argumente, ti ostaneš bez teksta. Putuj igumane, i ne brini za biblioteku, u nju ionako očigledno retko zalaziš.


Ma mene samo mrzi da se raspravljam, nisam vise u tom raspolozenju.



Uvek su mi beskonačno zabavni ovi manevri kojima ljudi u internetskim i inim raspravama pokušavaju da se izvuku kad vide da gube. Nije mi do toga, mogao bih ali neću, imam važnija posla, moram da odnesem tetki lek, itd. Sve samo da se ne prizna da si lupio i da sad zapravo nemaš šta da kažeš u odbranu lupljenog.

Inner Party Inner Party 19:58 01.11.2011

Re: Trending now - Druga Srbija

valhalen
Inner Party
valhalen
Ali ovaj put sam se grohotom smejao kada sam cuo da je Fabrika knjiga dobila nagradu za naj-izdavaca. Basara otvara Sajam a Fabrika knjiga dobija nagradu!

Kao što sam i mislio, kad te pitaju za argumente, ti ostaneš bez teksta. Putuj igumane, i ne brini za biblioteku, u nju ionako očigledno retko zalaziš.


Ma mene samo mrzi da se raspravljam, nisam vise u tom raspolozenju.



Uvek su mi beskonačno zabavni ovi manevri kojima ljudi u internetskim i inim raspravama pokušavaju da se izvuku kad vide da gube. Nije mi do toga, mogao bih ali neću, imam važnija posla, moram da odnesem tetki lek, itd. Sve samo da se ne prizna da si lupio i da sad zapravo nemaš šta da kažeš u odbranu lupljenog.



MA TI SI IZGLEDA OVDE NOV, PA TI JE ZANIMLJIVO DA SE PREGANJAS. MENI ETO VISE NIJE ...

PS

CHECK THIS OUT:

http://www.cracked.com/article_19468_5-logical-fallacies-that-make-you-wrong-more-than-you-think.html?utm_source=facebook&utm_medium=fanpage&utm_campaign=new+article&wa_ibsrc=fanpage


valhalen valhalen 21:22 01.11.2011

Re: Trending now - Druga Srbija

Inner Party


MA TI SI IZGLEDA OVDE NOV, PA TI JE ZANIMLJIVO DA SE PREGANJAS. MENI ETO VISE NIJE ...

PS

CHECK THIS OUT:

http://www.cracked.com/article_19468_5-logical-fallacies-that-make-you-wrong-more-than-you-think.html?utm_source=facebook&utm_medium=fanpage&utm_campaign=new+article&wa_ibsrc=fanpage




Just when I thought you couldn't get any more pathetic, you turned on caps lock.
freehand freehand 20:35 31.10.2011

A kraj sveta nastupiće

definitivno kad se i Gedža bude toliko spustio da progovori o Basari.
Do sad se umeljao i uglibio skoro pa dibidus, da mu još to malo fali.
svalrij svalrij 22:40 31.10.2011

Re: A kraj sveta nastupiće

freehand
definitivno kad se i Gedža bude toliko spustio da progovori o Basari.

To Gedza ne moze izvesti jer se toliko nisko spustio da vise nema kud. Dno dna. Od polit. komesara u ratu,agitpropa u CKKP... pa do cika Dobrice antikomunistickog zanessenjaka.
Kom Cosicu verovati the question is now.

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:48 31.10.2011

Re: A kraj sveta nastupiće

svalrij

To Gedza ne moze izvesti jer se toliko nisko spustio da vise nema kud. Dno dna. Od polit. komesara u ratu,agitpropa u CKKP... pa do cika Dobrice antikomunistickog zanessenjaka.
Kom Cosicu verovati the question is now.



Kalemar je ukopan ko slepo kuče. Da nije Frihenda da (ponovo) vredno iščitava taj njegov monumentalni opus, mogao bi dole i da ostane.





freehand freehand 22:57 31.10.2011

Re: A kraj sveta nastupiće

Kalemar je ukopan ko slepo kuče. Da nije Frihenda da (ponovo) vredno iščitava taj njegov monumentalni opus, mogao bi dole i da ostane.

Kakav god da (a jes drtina, tu zbora nema) za Basaru je ipak lik sa Olimpa.
Drčni Svetislav može da oblajava do prekosutra, pošto ga ovaj gore ne čuje.
Jebi ga, to ti je kad navali mala kolumnjara na staru komunjaru... Pa čarapan iz Drenove izgleda pored lajavca ko aristokrata od stare loze.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:05 31.10.2011

Re: Kolumnjara vs komunjara

freehand

Jebi ga, kad navali mala kolumnjara na staru komunjaru...


Komunjara bio član CK, plovio "Galebom" s Titom... kolumnjara bio ambasador na Kipru, kao ekselencija ovenčan NIN-ovom nagradom...
svalrij svalrij 23:38 31.10.2011

Re: A kraj sveta nastupiće

lik sa Olimpa.

aristokrata od stare loze.

Pre ce biti da je sa Hilandara.
Kalemar - komunisticki aristokrata je na Hilandaru zasadio lozu za crveno vino,
tik pored monasko ljoticevskih cokota za crno vino.
Gde bi mu bio kraj da se bavio svojim kalemarskim pozivom.I ne samo njemu.
Ne bi bilo lose da snimi film sa oskarovskim ambicijama "Kalemar bastovan" i Basarom u glavnoj ulozi.


svalrij svalrij 23:42 31.10.2011

Re: Kolumnjara vs komunjara

Vojislave,Vojislave sedi dva.Tamo ga je posalo salonski(sve samo ne komunista) Predsdednik,onaj na cijem ramenu cami sova u Koraskovoj karikaturi od danas ili juce.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:48 31.10.2011

Re: Kolumnjara vs komunjara

ama, znam, ali Ćosiću se, između ostalog, prebacuje da je bio režimski pisac, da je kao takav uvršten u školsku lektiru, pa eto da podsetim ...
blogovatelj blogovatelj 03:48 01.11.2011

Re: Kolumnjara vs komunjara

kolumnjara bio ambasador na Kipru, kao ekselencija ovenčan NIN-ovom nagradom...


I u roku od par godina pre i posle toga izmenjao je jedno deset partija, sve čekajuci da ga bar neka od njih predloži za Nobelovu nagradu.
Ako sam na nešto gadljiv, gadljiv sam na preletače iz partije u partiju. A kolumnjara je mnogostruki preletač.
Sa'će Pajić da se javi i da počne da mi priča kako sam Dobricin fan, a ja Dobricu nisam ni pomenuo i pročitao ukupno dve njegove knjige, zadnju pre četvrt veka, a prva je bila Daleko je sunce za lektiru
xenia5 xenia5 21:22 31.10.2011

kafanski čitači

Moja firma organizovala kolektivni odlazak na Sajam. Pola njih nije ni ušlo. Čekali su vreme da se u povratku svrati u kafanu. Na krku, cugu i muziku. Ova potonja je inkasirala od posetilaca Sajma više nego izdavači.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:42 31.10.2011

Re: kafanski čitači

xenia5
Moja firma organizovala kolektivni odlazak na Sajam. Pola njih nije ni ušlo. Čekali su vreme da se u povratku svrati u kafanu. Na krku, cugu i muziku. Ova potonja je inkasirala od posetilaca Sajma više nego izdavači.


Nisam 100% siguran, ali mi se čini da se tu radi o 1. Srbiji
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:48 31.10.2011

Re: kafanski čitači

srdjan.pajic


Nisam 100% siguran, ali mi se čini da se tu radi o 1. Srbiji


Grešiš:


Pola njih nije ni ušlo.


Što znači da je pola njih ušlo na sajam. Dakle, pola Prva, pola Druga.
xenia5 xenia5 22:52 31.10.2011

Re: kafanski čitači


Nisam 100% siguran, ali mi se čini da se tu radi o 1. Srbiji

Da, da o pr(a)voj Srbiji za koju je bilo kakav Sajam=10 u 1/2 s lukom.
niccolo niccolo 22:53 31.10.2011

Ja dobro prošao

Na ovogodišnjem sajmu knjiga kupio sam četiri knjige

Ja kupio 9, plus sam jednu dobio, tako da sam se vratio sa 10. Uzeo tri stručne knjige (dve pravne i jedna o finansijskom izveštavanju), od Safona Marinu (uz nju dobio i od neke Hemilton Tragom Kartagine - to mi se i nije nešto naročito svidelo), od Grišama Priznanje, od Eka Praško Groblje i Beskrajne spiskove, plus Dekameron i dvojezičnu knjigu poezije nekog brazilskog pesnika (kao poklon jednoj).


P.S.
Sećam se samo da sam čitavo vreme buljio u njen dekolte

Podržavam
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:57 31.10.2011

Re: Ja dobro prošao

niccolo
dvojezičnu knjigu poezije nekog brazilskog pesnika (kao poklon jednoj).




Također, podržavam.
margos margos 02:11 01.11.2011

Re: Ja dobro prošao

od Eka Praško Groblje

Bac'te pogled na prevodioce.
razmisljam razmisljam 02:20 01.11.2011

Re: Ja dobro prošao

margos
od Eka Praško Groblje

Bac'te pogled na prevodioce.


Није ваљда Мирела?
margos margos 02:26 01.11.2011

Re: Ja dobro prošao

Jeste. :)
mariopan mariopan 10:17 01.11.2011

Re: Ja dobro prošao

margos
Jeste. :)

Ko bi drugi bio.

Ja sam se izblamirala davno, nešto pričamo o "Baudolinu",(na blogu), meni knjiga do ruke, na stočiću, a ja pojma nemam ko je prevodilac (obično to ne čitam) - onda zavirim u knjigu i sve mi se kaže samo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:25 01.11.2011

Re: Ja dobro prošao

razmisljam
margos
od Eka Praško Groblje

Bac'te pogled na prevodioce.


Није ваљда Мирела?


Upravo čitam, početak obećava.
lakipingvin lakipingvin 23:30 31.10.2011

sta bi sa komsijom?

Jeremija koliko vidim Mia Couto nije ostavio nikakav utisak tamo , steta bas sam prijatno bio iznenadjen kad sam procitao da je sa Basarom otvarao vasar...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:39 31.10.2011

Re: sta bi sa komsijom?

Koliko sam shvatio "Reka zvana vreme, kuća zvana zemlja" je njegova prva knjiga prevedena na srpski, pa možda zato.
lakipingvin lakipingvin 23:56 31.10.2011

Re: sta bi sa komsijom?

Vojislav Stojković
Koliko sam shvatio "Reka zvana vreme, kuća zvana zemlja" je njegova prva knjiga prevedena na srpski, pa možda zato.


hvala ti nisam znao da ima ista prevedeno na srpski, meni su "terra sonambula" i "O ultimo voo do flamingo" ostavile mnogo bolji utisak ali ono ko ce ga znati to sa ukusima ...pozzz
Domazet Domazet 00:55 01.11.2011

Sve hocu da pitam...

...pa mi ovde iskrsnu prilika (pominju se brazilski pisci), je l' to sada Coelho totalno uncool medju (drugo)Srbijancima ili mi se samo prichinjava?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:23 01.11.2011

Re: Sve hocu da pitam...

Ne bih znao odgovor, a oni koje pitaš ćute.
loader loader 01:17 01.11.2011

Ozbiljan udarac

... Sećam se samo da sam čitavo vreme buljio u njen dekolte, umesto da, kao što je red, gledam u kameru, tj. u gledaoce te neznane TV stanice ...


... ... kada mi je objavljen drugi roman. Svi oni isti moji prijatelji i komšije bili su prisutni, jedino nije bilo one TV voditeljke sa dekolteom.

Nije je bilo?! .. E, to je već ozbiljan udarac

A ovo - izdavači, Basara, 2-3 Srbije, kartoni, žamor, gutači knjiga koji gamižu, ... - to je samo bezopasna, a bogata slika zgodna za neku kratku, čavrljavu pripovetku.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:14 01.11.2011

Re: Ozbiljan udarac

loader


A ovo - izdavači, Basara, 2-3 Srbije, kartoni, žamor, gutači knjiga koji gamižu, ... - to je samo bezopasna, a bogata slika zgodna za neku kratku, čavrljavu pripovetku.



Vašarsku, naravno.


tyson tyson 12:59 01.11.2011

Re: Ozbiljan udarac

Vašarsku, naravno.

Pogledaj bogati kako su ovoj mučenici kapitalisti-eksploatatori, seksisti i nipodaštavaoci ženskog samopoštovanja stavili reklamu na majici tačno na sise, ne bi li joj mušterije blenule u iste!


Prvosrbijanci, definitivno, prepoznaje se njihov lični pečat.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:43 01.11.2011

Re: Ozbiljan udarac


Prvosrbijanci, definitivno, prepoznaje se njihov lični pečat.



loader loader 22:50 01.11.2011

Re: Ozbiljan udarac

Dobro je
kad je pečat uvek pri ruci
alselone alselone 08:09 01.11.2011

Sajam

prvi roman
drugi roman.


Ja procitao oba.

Iako mi ne smeta seljanija koja se desava na sajmu, gde svi nagrnu taj jedan dan da kupuju knjige dok tokom ostatka godine po knjizarama najcesce kruze samo studenti entuzijasti, klinke sto citaju popularnu psihologiju i ljudi koji kupuju knjige koje traze da im zapakuju sa masnom, i volim da odem gde uvek moze da se probere nesto lepo i/ili retko, ove godine nisam otisao prosto zbog nedostatka vremea.

Basaru volim da procitam u NINu. Ne cenim ga ni ic, ali volim da procitam sta taj matori prevrtljivac ima da kaze.
loader loader 09:35 01.11.2011

Re: Sajam

ali volim da procitam sta taj matori prevrtljivac ima da kaze.

Mr Alselone, ako rekne nešto novo,
javite
alselone alselone 09:50 01.11.2011

Re: Sajam

Mr Alselone, ako rekne nešto novo,
javite



Dogovoreno!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:22 01.11.2011

Re: Sajam

alselone


Iako mi ne smeta seljanija koja se desava na sajmu, gde svi nagrnu taj jedan dan da kupuju knjige ...


Pozitivna strana sajma je to što su sva nova izdanja na jednom mestu, a negativna što je gužva. Zato ja poranim, oko 10.00 č.


alselone


Ja procitao oba.




bocvena bocvena 12:49 01.11.2011

Re: Sajam

Vašarsku, naravno.


Nemam pojma o čemu vi...Sajam knjiga od svih sajmova najmanje liči na vašar. Nema čak ni onih utegnutih cica na štiklama što stoje pored poljoprivrednih mašina i najnovijih audija. Ja videla samo dve, a i one bile u pratnji Ministra prosvete:)

Meni se baš sviđa svet koji namerno, slučajno ili po kazni završi na Sajmu knjiga, pa onda, hteo ne hteo, krene da prevrće po rukama iste. Neko ih kupi jer su jeftine, neko jer su šarene, neko jer poznaje izdavača, prevodioca ili pisca...većina jer ih voli. A još lepše mi je da kupujem knjige za biblioteku, sretnem drugarice bibliotekarke iz ostalih srpskih gradova, drugarice s faksa što sad predaju srpski po školama ili su urednice po izdavačkim kućama, bivše učenike...mali praznik.

Šta me se tiču Basara i Ćosić...nije Sajam knjiga zbog njih nego zbog mene.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:35 01.11.2011

Re: Sajam

bocvena


Nemam pojma o čemu vi...Sajam knjiga od svih sajmova najmanje liči na vašar.


Profesionalna deformacija na delu.

Ni jedan vašar ne treba potcenjivati, kako one stočne, tako i ostale. Svaki vašar ima svoju klijentelu.
Kažu da je šabački poseban:

loader loader 22:48 01.11.2011

Re: Sajam

Ovaj smeon prilog će ozbiljno da ugrozi Gučaniju ! Odvući će odonud bar pola mušterija.
A Slovenačke alko-turiste verovatno će da pootima skoro u celosti
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:51 01.11.2011

Re: Sajam

Čak bi i sajam knjiga mogao izgubiti deo "poštovanog publikuma", pogotovo od kada je zabranjeni pušenje.
bocvena bocvena 09:35 02.11.2011

Re: Sajam

Za šuru i devojčice...
loader loader 23:18 02.11.2011

Re: Sajam

pogotovo od kada je zabranjeni pušenje.

Taj neumoljivi faktor udara u same temelje čitomanije
nikola_kovac nikola_kovac 11:52 01.11.2011

Бинарност

Та подела на Прву и Другу је један остатак структуралистиче папазјаније која је свет поставила као систем опозиција. Духовност у свету врло лепо цвета, бар онолико колико је цветала одувек. Једино што сада наступа нова епоха па се стари концепти руше, а то боли оне који робују веровању да је њихово виђење света једино исправно. А нови концепт управо јесте извући се из било каквих опозиција - у преводу, срушити свест. Као тренинг, препоручујем објаву нове епохе: филм "Антихрист" Ларс вон Трира.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:16 01.11.2011

Re: Бинарност

nikola_kovac
Једино што сада наступа нова епоха па се стари концепти руше, а то боли оне који робују веровању да је њихово виђење света једино исправно.


U odnosu na crnobelu vizuru Srbije i podelu na Prvu i Drugu, sa ovim stavom bih se složio.


А нови концепт управо јесте извући се из било каквих опозиција - у преводу, срушити свест.


Misliš staru svest, ili svest uopšte? Nisam gledao Trirovog "Antihrista", pa molim za pojašnjenje.
nikola_kovac nikola_kovac 12:21 01.11.2011

Re: Бинарност

На свест уопште.
Nisam gledao Trirovog "Antihrista",
ц ц ц
jasnaz jasnaz 12:59 01.11.2011

: podseti me gde sam stao !

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:44 01.11.2011

Re: : podseti me gde sam stao !



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana