Društvo| Filozofija| In memoriam| Kultura| Politika

Dominacija palanke

Drago Kovacevic RSS / 01.11.2011. u 18:57

Pišem ovo u pomalo depresivnom stanju.

Bio sam danas popodne u Skupštini grada, na komemoraciji Radomiru Konstantinoviću, velikanu pisane reči, književniku i filozofu, jednoj od najznačajnih ličnosti srpske kulture u njenoj istoriji.

Došli su na komemoraciju njegovi prijatelji i poštovaoci. Prigodno slovo su održali Nenad Prokić, Mirko Tepavac, Filip David i Latinka Perović. Svi redom su govorili veoma nadahnuto.

Ono što je bilo više nego zapanjujuće jeste činjenica da na komemoraciji nije bilo ni jedne kamere, tek po koji novinar pisanih medija i dva - tri foto reportera.

Nikoga, ama baš nikoga nije bilo iz struktura državne vlasti. Nikoga iz gradske vlasti iako se držala komemoracija jednom od najznačajnih ljudi koji je ikada živeo u Beogradu.

Porodici Konstantinović nije stigao ni jedan telegram ili neka poruka saučešća iz oficijelnih struktura, neke institucije ili pojedinca koji vlast vrši. Oni što nikada ne propuštaju slati telegrame i u banalnim situacijama ako misle da će im to doneti neku političku korist, ovoga puta su se, niko me ne može ubediti da nije tako - odlučili da kolektivno ignorišu odlazak sa ovoga sveta jednog velikana srpske kulture.

Sasvim je legitimno, nakon svega, postaviti nekoliko pitanja.

Nije li to osveta većinske, parohijalne, politički dominantne i palanačke Srbije, autoru "Filozofije palanke" zbog proste istine da im je gurnuo pred lice ogledalo u kome su mogli da se vide.

Nije li to osveta rodonačelnika palanke, Radomiru Konstantinoviću za hirurški precizne dijagnoze lutanja srpske države i društva kroz poslednjih tridesetak godina i definisanja onoga što bi morala biti "druga Srbija". A on je govorio da je ta druga Srbija, zapravo ona koja ne prihvata zločin i kulturu laži.

Pogodilo se da je u danu kad je umro istinski filozof Radomir Konstantinović, a mediji jedva zabeležili tu činjenicu, jedan drugi pisac, ideolog palanačke Srbije potpisivao na sajmu svoju knjigu, a ti isti mediji slavodobitno izveštavali da je ta knjiga rasprodata u četrdesethiljada primeraka. Ova sasvim usputna digresija govori u kakvoj Srbiji živimo, i da je ona Srbija koja može na istinski način  prihvatiti Radomira Konstantinovića kako on to zaslužuje, još mnogo daleko.

Da ga je u stanju bila prihvatiti, na njegovu grobu bi napisala baš onako kako su stari Rimljani pisali svojim najboljim ljudima - "Ovde je pepeo a ime je svuda".

 

 

 


 



Komentari (135)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Colin_bgd Colin_bgd 11:46 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

srdjazlopogledja
Colin_bgd
AFŽjka ne mož biti liberal

Komunjara ne može biti liberal.

Eh, kako je lako biti dogmatican u osudi tudje dogme... Kako vi znate, majke ti, sta moze, a sta ne moze...


OK, u pravu ste. Al' recite sta je to liberalno u slucaju Latinke Perovic? U cemu je sukob sa Dobricom?

whatever...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:01 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

Colin_bgd
whatever...

Procitao, cim ste napisali na ovom blogu da taj tekst postoji.
Colin_bgd, Latinka i Dobrica
Izbor je na prvi pogled lak. Ukoliko vam ne curi mast iz bureka po bradi i nemate na sofersajbni automobila nalepnice Seselja i "cica Draze", sa retrovizora vam ne poigrava ogroman krst, niti sa radija odjekuju najnoviji hitovi grand parade, vi ste verovatno deo Srbije broj 2. Medjutim, nije to tako jednostavno. Bio je i onaj predsednik legalista, koji je izgledao na prvi pogled fin i ugladjen, skolovan, relativno lepo obucen (makar u odelo), zalagao se za ustav i zakon, za red, protiv nasilja, da sve bude pod konac i pod uglom od devedeset stepeni, a opet je ideoloski jednojajcano nepobitno bio sjedinjen sa ovima broj 1. S druge strane, i ovi pod 2, iako su nominalno "nasi", evo vec 200 godina nikako da vec jednom srede i istinski modernizuju tu nasu drzavu. Diskutabilno je, ali ne i daleko od istine, da su nase najcenjenije, najumnije, najpametnije licnosti i osobe kroz istoriju uvek naginjale na stranu broja 2, ali svejedno rezultata nema. Pa o cemu se tu zapravo radi, pitamo se svi ovako zajedno? A mozda se i ne pitamo dovoljno, pa je to u stvari problem?

Meni se dopao tekst, iako ima neslaganja.
Prvo, sto ste uneli kao pretpostavku, je da ako je jedan antikomunista, taj nije u opciji 2. Dakle, iz ovoga sledi da je opcija 2 bliza izvornom komunizmu, koji ama bas nikakve veze nema niti sa pamecu, niti sa modernizacijom. Komunizam je jedna retardirana ideologija, koje negira pojedinca, slobode, prava, u potpunosti odvaja od zapada. Nikada, ali nikada ne bih pristao na to da je opcija 1, u nacelu antikomunisticka, jer nije. Tacnije, i opcija 1, i opcija 2, predstavljaju manifestacije komunizma. Zato se valja zapitati zasto je izbor tako suzen? Jer nije bilo odricanja od komunizma, jer se stalo sa demokratizacijom, jer nije bilo lustracije (koje bi potkacila i Latinku i Dobricu, jer se radi o komunistickom aparatcicima).
Colin_bgd Colin_bgd 12:34 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

Prvo, sto ste uneli kao pretpostavku, je da ako je jedan antikomunista, taj nije u opciji 2. Dakle, iz ovoga sledi da je opcija 2 bliza izvornom komunizmu, koji ama bas nikakve veze nema niti sa pamecu, niti sa modernizacijom.

Ja mislim da sam bas napisao upravo suprotno, da ideologija uopste ne odredjuje pripadnost 1 ili 2, vec da je to vise odnos prema modernom (sto se sustinski razlikuje od samog upraznjavanja modernizma, da ne bude zabune)... Prema tome, po meni, i komunisti i antikomunisti mogu ravnopravno da se nadju u oba tabora, prema "zasluzi". Nema nista dato automatski, po nekoj okvirnoj, nasledjenoj, i/ili nalepljenoj etiketi...

Na kraju ne valja u zivotu biti tako olako iskljuciv. I vi licno, ako ste se skolovali u komunistickom sistemu obrazovanja (sto pretpostavljam da jeste, ako ste rodjeni, odrasli i ziveli u Srbiji, Yu, itd, posle WWII...), ko vam garantuje da niste i sami u odredjenom procentu, hteli ili ne hteli, komunisticki "pupoljak"...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:48 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

Na kraju ne valja u zivotu biti tako olako iskljuciv. I vi licno, ako ste se skolovali u komunistickom sistemu obrazovanja (sto pretpostavljam da jeste, ako ste rodjeni, odrasli i ziveli u Srbiji, Yu, itd, posle WWII...), ko vam garantuje da niste i sami u odredjenom procentu, hteli ili ne hteli, komunisticki "pupoljak"...


Prema tome, po meni, i komunisti i antikomunisti mogu ravnopravno da se nadju u oba tabora, prema "zasluzi". Nema nista dato automatski, po nekoj okvirnoj, nasledjenoj, i/ili nalepljenoj etiketi.

O kojim taborima govorimo? Dobrice i Latinke?
Mogu biti rasporedjeni, tacno, antikomunisti u oba tabora, ali to je posledica izostanka opcije. Pazite, Latinka, "borac protiv kolektivizma", "sapatnik RK", komunisticki aparatcik!

Zasto su se komunisti, pa i RK, borili protiv horizontalne komunikacije? Udruzivanja?
Colin_bgd Colin_bgd 12:59 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

O kojim taborima govorimo? Dobrice i Latinke?
Mogu biti rasporedjeni, tacno, antikomunisti u oba tabora, ali to je posledica izostanka opcije...

Ovi tabori su realan izbor, bez obzira sta mislili o delovanju trenutnih simbola istih, i bez obzira iz kog su sinjela (komunistickog ili anti...) izasli... Dok je neki "treci put" cista fikcija, i kao takva, najpogubnija po buducnost zemlje. Zamajavanje i gubljenje vremena oko necega sto objektivno ne postoji je najveci oblik nepatriotskog delovanja, mnogo gori od svake realne zablude i svakog konkretnog promasaja...
Goran Vučković Goran Vučković 13:07 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

Dok je neki "treci put" cista fikcija, i kao takva, najpogubnija po buducnost zemlje.

Da ovo nije malo prehrabra izjava?
Colin_bgd Colin_bgd 13:09 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

Da ovo nije malo prehrabra izjava?

Da li je hrabra ili kukavicka ne znam, ali znam da je tacna...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:10 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

Colin_bgd
O kojim taborima govorimo? Dobrice i Latinke?
Mogu biti rasporedjeni, tacno, antikomunisti u oba tabora, ali to je posledica izostanka opcije...

Ovi tabori su realan izbor, bez obzira sta mislili o delovanju trenutnih simbola istih, i bez obzira iz kog su sinjela (komunistickog ili anti...) izasli... Dok je neki "treci put" cista fikcija, i kao takva, najpogubnija po buducnost zemlje. Zamajavanje i gubljenje vremena oko necega sto objektivno ne postoji je najveci oblik nepatriotskog delovanja, mnogo gori od svake realne zablude i svakog konkretnog promasaja...

Veliko je pitanja kog su sinjela, i kazem, dok god su izmileli ispod crnog kaputa nasilja, sa petokrakom na nadlaktici, neme tu ni govora o proevropskoj opciji, vec samo o manje ili vise antievropskoj. Dakle, fikcija je tu izbor, "modernizacija" (magicna rec centralizovane privrede, koja se sada najcesce cuje u pravo u RF), individualizam, demokratizacija, kapitalizam... Sve su to fikcije dokle god postoje samo ove dve opcije, leve orijentacije. Kolektivisticke. Komunjarske. Kriptojanicarske. Totalitarne. Zlocinacke. Jasno opredeljenje protiv slobode pojedinca.
Problem je u nepostojanju opcija, i bas me zabole sto ce me neko prozvati "nepatriotom". Sta to, uopste, znaci?
Colin_bgd Colin_bgd 13:12 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

sa petokrakom na nadlaktici, neme tu ni govora o proevropskoj opciji,

Kucan, Jansa, Drnovsek...

Ili smo mi ipak genetski drugaciji?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:19 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

Colin_bgd
sa petokrakom na nadlaktici, neme tu ni govora o proevropskoj opciji,

Kucan, Jansa, Drnovsek...

Ili smo mi ipak genetski drugaciji?


Vuk, Seselj, Sloba (Dacic), Djindjic (Tadic), Kostunica, Canak... U drugom talasu (udbe) Jovanovic, Dinkic.

Jeste li primetili da je jedini nacin prestanka politickog delovanja, smrt?
Je li to cudno, bar malo?

Latinka i Dobrica, dva ..., u kontinuitetu na politickoj pozornici (ideolozi "suprostavljenih" struja) nekoliko decenija. Nije li to cidno, bar malo?


Ili smo mi ipak genetski drugaciji?

Goran Vučković

Vase cedo? Bas sam zahvalan!
Colin_bgd Colin_bgd 13:27 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

srdjazlopogledja
Colin_bgd
sa petokrakom na nadlaktici, neme tu ni govora o proevropskoj opciji,

Kucan, Jansa, Drnovsek...

Ili smo mi ipak genetski drugaciji?


Vuk, Seselj, Sloba (Dacic), Djindjic (Tadic), Kostunica, Canak... U drugom talasu (udbe) Jovanovic, Dinkic.

Jeste li primetili da je jedini nacin prestanka politickog delovanja, smrt?
Je li to cudno, bar malo?

Latinka i Dobrica, dva ..., u kontinuitetu na politickoj pozornici (ideolozi "suprostavljenih" struja) nekoliko decenija. Nije li to cidno, bar malo?


Ili smo mi ipak genetski drugaciji?

Goran Vučković

Vase cedo? Bas sam zahvalan!


Ova bujica reci ne govori nista osim da nemate odgovor na moju poentu da niste u pravu da je "sinjel" apsolutno sve...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:37 03.11.2011

Re: Ko je dosao... A ko je otisao!?

Goran Vučković Goran Vučković 14:00 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

Vase cedo? Bas sam zahvalan!

Ne razumem komentar, iskreno...
Goran Vučković Goran Vučković 14:02 03.11.2011

Re: Ko je dosao...javascript:;

Da li je hrabra ili kukavicka ne znam, ali znam da je tacna...

Da li je ovo još hrabrija izjava?
kukusigameni kukusigameni 08:44 03.11.2011

brza palanka

Odlazak na sahranu ili komemoraciju, a tamo, osvrtanje oko sebe i pitanje: Ko je došao, a ko nije i ZAŠTO, je pravi primer "palanačkog duha".
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:51 03.11.2011

Re: brza palanka

[url=http://pescanik.net/wp-content/MP3-various/Radomir_Konstantinovic.mp3]
Pozdrav Bori Ćosiću (1997) - download [/url]

nije loše čuti, podsetiti se!
JJ Beba JJ Beba 14:24 03.11.2011

Re: brza palanka

kukusigameni
Odlazak na sahranu ili komemoraciju, a tamo, osvrtanje oko sebe i pitanje: Ko je došao, a ko nije i ZAŠTO, je pravi primer "palanačkog duha".

kako zao komnetar
kvalifikovao si se za palmu


ovde je bilo govora o ljudima iz vlasti i medija čije bi se kamere i bez izvrtanja vratova videle

a što se poštovalaca dela i čoveka Radomira Konstatinovića tiče, nije bilo potrebe za okretanjem - oni koji su došli videli su jedni druge u holu skupštine, ili pri ulaski /izlasku. Toliko je malo ljudi bilo da smo se svi poznavali

buba_truba buba_truba 16:51 03.11.2011

Re: brza palanka

JJ Beba
kukusigameni
Odlazak na sahranu ili komemoraciju, a tamo, osvrtanje oko sebe i pitanje: Ko je došao, a ko nije i ZAŠTO, je pravi primer "palanačkog duha".

kako zao komnetar

Eto, vidiš koliko je sve stvar percepcije. A meni se taj "zli" komentar baš dopao (jedna od preporuka je i moja), a pomislila sam kako bi se i sam g. Konstantinović saglasio i da bi bio zadovoljan što se ti i takvi nisu (radi reda) pojavili na komemoraciji. Verujem da bi ih više cenio posle toga.
JJ Beba JJ Beba 17:34 03.11.2011

Re: brza palanka

a pomislila sam kako bi se i sam g. Konstantinović saglasio i da bi bio zadovoljan što se ti i takvi nisu (radi reda) pojavili na komemoraciji. Verujem da bi ih više cenio posle toga.

zlica komentar se odnosi na činjenicu da kukusigameni Draga i ljude koji su bili na komemoraciji proglasio palančanima zato što su oni kao ti koji su uvrtali vratove da vide ko je došao i da budu viđeni, ne bi li onda po drugima osuli paljbu blabalala
to je odvratno
uvredio je svih onih dvadesetak, tridesetak ljudi koji su sa puno poštovanja došli da odaju počast jednom sjajnom liku.

mene lično zabole ko je bio i mislim da su bili oni koji su trebalo da budu tamo.
a gospodin Kosntatinović bi bio ravnodušan, znao je on sa kim ima posla
odavno je gospodin Konstatinović dig'o ruke od nas, povuko se, ućutao.
Po njegovoj izričitoj želji porodica je njegovu smrt objavila tek kada je sve bilo završeno, posle kremacije


(jedna od preporuka je i moja),

e super


a zapravo radi si se samo o ovome

Zašto je postoktobarska Srbija, ipak, šapatom ispratila jednog od svojih najvećih humanista, filosofa i književnika? Zar je takva biografija u današnjoj Srbiji nepodobna?
Povodom nedavne smrti filosofa i književnika Radomira Konstantinovića koji je živeo u samoizolaciji u Beogradu postavljamo pitanje: zašto se u njegovoj Srbiji prećutkuje njegovo delo i njegov antiratni i antinacionalistički angažman u 90-im godinama? Da li se u regionu baštini njegova bespoštedna kritika palanke koja, kako je vizionarski upozoravao, neminovno vodi u nacizam?

RK ispraćen šapatom

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:56 03.11.2011

Re: brza palanka

Mizantropija je u pozitivnoj sprezi sa totalitarizmom.
Kučka mila je dobila veću pažnju no bilo koji čovek, a to je posledica mržnje prema ljudima, bližnjima.
kukusigameni kukusigameni 18:03 03.11.2011

Re: brza palanka

JJ Beba
činjenicu da kukusigameni Draga i ljude koji su bili na komemoraciji proglasio palančanima zato što su oni kao ti koji su uvrtali vratove da vide ko je došao i da budu viđeni, ne bi li onda po drugima osuli paljbu blabalala

Ja to nisam napisao.
JJ Beba JJ Beba 18:09 03.11.2011

Re: brza palanka

kukusigameniRe: brza palanka

JJ Beba
činjenicu da kukusigameni Draga i ljude koji su bili na komemoraciji proglasio palančanima zato što su oni kao ti koji su uvrtali vratove da vide ko je došao i da budu viđeni, ne bi li onda po drugima osuli paljbu blabalala


Ja to nisam napisao.
.

misliš nisi eksplicitno?

al si zato napisao
brza palanka
Odlazak na sahranu ili komemoraciju, a tamo, osvrtanje oko sebe i pitanje: Ko je došao, a ko nije i ZAŠTO, je pravi primer "palanačkog duha".


i sobzirom na temu bloga......


šta ga znam možda ti dedukcija slabo ide
buba_truba buba_truba 18:09 03.11.2011

Re: brza palanka

JJ Beba
uvredio je svih onih dvadesetak, tridesetak ljudi koji su sa puno poštovanja došli da odaju počast jednom sjajnom liku.

Zato sam i rekla, stvar percepcije. Mene nije uvredio.

mene lično zabole ko je bio i mislim da su bili oni koji su trebalo da budu tamo.

O tome i pričam.

RK ispraćen šapatom

I živeo je šapatom. Drugačiji ispraćaj bi bio licemerje.
kukusigameni kukusigameni 18:16 03.11.2011

Re: brza palanka

JJ Beba


Evo, Buba ti objašnjava već drugi put.
JJ Beba JJ Beba 18:17 03.11.2011

Re: brza palanka

I živeo je šapatom. Drugačiji ispraćaj bi bio licemerje.

ako je tebi njegov život i delo šapat onda ok.
Za mene je RK grmeo, jedino što nije imao ko da čuje
JJ Beba JJ Beba 18:18 03.11.2011

Re: brza palanka

kukusigameni
JJ Beba


Evo, Buba ti objašnjava već drugi put.

zar bubva truba neobjašnjava svoj kometar?

a ti mi objasni svojim rečima šta si hteo reći svojim komentarom sobzirom na temu bloga?
buba_truba buba_truba 18:32 03.11.2011

Re: brza palanka

JJ Beba
ako je tebi njegov život i delo šapat onda ok.

Podmećeš... i agresivna si. Ja ne volim a i ne umem tako, pa se odjavljujem... samo još ovo:
Za mene je RK grmeo, jedino što nije imao ko da čuje

Tačno. I meni (a verujem i Radomiru) bi njihovo pojavljivanje na komemoraciji bilo čisto licemerje.

Edit: @kukusigameni - treća sreća?
kukusigameni kukusigameni 18:58 03.11.2011

Re: brza palanka

JJ Beba
a ti mi objasni svojim rečima šta si hteo reći svojim komentarom sobzirom na temu bloga?

Nemam nameru.
buba_truba
kukusigameni - treća sreća?

Nema tu sreće.
JJ Beba JJ Beba 19:12 03.11.2011

Re: brza palanka


Nema tu sreće.

hahha jednom zao uvek zao

kukusigameni
Odlazak na sahranu ili komemoraciju, a tamo, osvrtanje oko sebe i pitanje: Ko je došao, a ko nije i ZAŠTO, je pravi primer "palanačkog duha".


nego zašto nam lepo sam ne objasniš koja je ideja ovog tvog kometara?

edit

sad videla
JJ Beba
a ti mi objasni svojim rečima šta si hteo reći svojim komentarom sobzirom na temu bloga?


Nemam nameru.


eto
bilo bi lepo da umeš, smeš ili štaveć
JJ Beba JJ Beba 19:18 03.11.2011

Re: brza palanka

JJ Beba
ako je tebi njegov život i delo šapat onda ok.


Podmećeš... i agresivna si.

kako podmećem? zar nisi rekla da je RK živeo šapatom? da je šaputao?


I živeo je šapatom. Drugačiji ispraćaj bi bio licemerje.

ako neko kaže da neko živi šapatom, onda on izražava svoje mišljenje, svoj stav.
ja sasvim suprotno, ne mislim da je RK živeo šapatom i da je govoro šapatom. naparotiv
Milslim da je pisao ubitačno, gromoglasno i da je živeo časno, veličanstveno, kao gromada.
Pravi putokaz

Domazet Domazet 22:04 03.11.2011

Chudo jedno koliko si osetljiva na...

JJ Beba
JJ Beba
ako je tebi njegov život i delo šapat onda ok.


Podmećeš... i agresivna si.

kako podmećem? zar nisi rekla da je RK živeo šapatom? da je šaputao?


I živeo je šapatom. Drugačiji ispraćaj bi bio licemerje.

ako neko kaže da neko živi šapatom, onda on izražava svoje mišljenje, svoj stav.
ja sasvim suprotno, ne mislim da je RK živeo šapatom i da je govoro šapatom. naparotiv
Milslim da je pisao ubitačno, gromoglasno i da je živeo časno, veličanstveno, kao gromada.
Pravi putokaz


...primedb(ic)e koje sasvim nonshalantno upucujesh drugima. Rekao bi chovek da si zakleta novo-levicharka...
JJ Beba JJ Beba 01:42 04.11.2011

Re: Chudo jedno koliko si osetljiva na...


...primedb(ic)e koje sasvim nonshalantno upucujesh drugima. Rekao bi chovek da si zakleta novo-levicharka..

domi, longtajmnosiju
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:43 04.11.2011

Re: brza palanka

srdjazlopogledja
Mizantropija je u pozitivnoj sprezi sa totalitarizmom.Kučka mila je dobila veću pažnju no bilo koji čovek, a to je posledica mržnje prema ljudima, bližnjima.


Ako više volim psa od čoveka, to ne znači da mrzim ljude. Ah, da, umalo da zaboravim - čovek je čoveku vuk.
trninicpetar trninicpetar 19:08 03.11.2011

Neka mu je slava

Hvala vam gospodine Kovačević,da ste par rečenica posvetili velikom misliocu,kizmopoliti i humanisti Radomiru Konstatinovću.
Primite moje pozdrave
Petar Trninić
G r o f G r o f 23:09 03.11.2011

Re: Neka mu je slava

I tako blog-mudroljupci pretvoriše filozofiju u geografiju.
Kao da se dvadeset zadnjih godina nije dogadjalo ništa i kao da je upozoravajuća misao čoveka, o sunovratu, bila tek neka tamo tlapnja o migraciji sela u grad, odoše da se češljaju...
... a sunovrat traje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana