Društvo

Nemojte od banaka praviti SDK

Saša Radulović RSS / 13.11.2011. u 23:28

Nemojte. Nije dobro. Ne treba nam nazad Služba Društvenog Knjigovodstva. Ni vreme koje ju je rodilo.

Problem nije u tome što mala i srednja preduzeća neće da plaćaju poreze i doprinose. Problem je u tome što nemaju.

 
Minimalac u Srbiji trenutno iznosi oko 180 evra. Na taj minimalac se plaća još 100 evra poreza i doprinosa. Ukupan trošak za poslodavca je 280 evra mesečno. Na godišnjem nivou to iznosi 3360 evra, od čega 1200 ide državi, a 2160 evra zaposlenom.
 
U isto vreme, za 1 ha zemljišta u centru Beograda koji može da vredi milione evra, plaća se porez na imovinu od 0 evra.
U isto vreme, na profit od 12.000 evra, plaća se porez od 1.200 evra. 
 
Zapošljavati je skupo.
Posedovati jeftino. 
 
Ovo je neodrživo. Dovodi do siromašenja društva i koncentracije imovine u rukama malog broja ljudi. A to čak i za njih nije dobro. U neka doba ljudima pukne film. Jedino održivo bogaćenje pojedinaca je kada ide uz bogaćenje društva kao celine. Kada svaki čovek živi bolje.
 
Naš poreski sistem je nerazuman. Poreska stopa od preko 60%. To je nerazumno. Ne postoji ni poreska policija ovog sveta, ni SDK,  niti bilo kakva druga prisila koja ovo može uterati ovakav nerazuman porez na novac koji je nekome potreban da biološki preživi. Da bi zaradio 180 evra legalno, moras jos 100 da platiš državi. Ovo nikada neće moći.
 
Osim ako ne ukinemo mala i srednja preduzeća i ostavimo samo državna i privatne monopoliste. Oni mogu da plate. Kad god im nedostaje novca, povećaju cenu. Kada im padne prihod, povećaju cenu. Ili se potpuno vratimo u "zlatno" SDK vreme.
 
Ako moler hoće da radi legalno, mora da se prijavi i da od 280 evra koje zaradi, državi da 100 evra, a zadrži 180. Koliko molera radi legalno? I ako bi hteli, koliko bi bili konkurentni u odnosu na ove druge?
 
Ako zanatlija hoće da zaposli šegrta, za 180 evra koje mu plati, državi mora da da još 100. A ako nema mušterija sledećeg meseca  i nema ni prihoda?
 
Koja država dere ovakav porez na prihod koji je neophodan za biološko održanje čoveka? 
 
Usled krize, malim i srednjim preduzećima je prihod pao i za 50%.  I ostao na tom nivou. Srednje preduzeće koje zapošljava 100 ljudi i plaća im minimalac ima godišnje troškove za plate od 336.000 evra. Od toga zaposlenim ide 216.000 evra, a državi 120.000 evra. Kada novca nema da se plate svi troškovi, prvo se plaćaju plate. I to sa zakašnjenjem. Nerazumni porezi kad se stigne. Najčešće se nikada i ne stigne. Završi se u stečaju.
 
I tako to srednje preduzeće ima 120.000 razloga da pređe u sivu zonu.  Rezultat? Izgubili smo preko 250.000 radnih mesta u poslednje 3 godine. Većinu u privatnom sektoru, u malim i srednjim preduzećima.
 
Ekonomska nauka proučava raspodelu ograničenih resursa. Ova naša ne radi. Celokupno društvo siromaši. Jedemo sami sebe. I to počinje od poreskog sistema. Srbija ima nakaradan poreski sistem. Najveći teret nose najsiromašniji. Potreban nam je sintetički, progresivan porez na dohodak. Na minimalac ne treba da se plaća nikakav porez. Ni doprinos. 0%.
 
Rešenje ne treba tražiti dublje u rupi koju smo sebi iskopali. Rešenje je na drugoj strani. Smanjite poreze i doprinose za trećinu. I to progresivno. Na minimalac ne treba plaćati porez. Nehumano je. I štetno po društvo i njegovu ekonomiju.
 
Smanjite javnu potrošnju. Prestanite da subvencionišete sve što vam dođe pod ruku. Zaustavite ortopeda koji je pronašao strast u građevini, pa napada guvernera koji mu ne da. Ne postavljajte ministre koji kupuju za duplo skuplje nego što  i moje dete može da nabavi. Pa se vade na pravnu službu, ovu službu, onu službu. Suzbijajte monopole. Izvršite giljotinu propisa. Pustite još po neku instituciju sistema da radi nezavisno. Ne samo ove tri koje imamo. Napravite od javnih preduzeća istinska privredna društva.
Nema besplatnog ručka. Ovaj vaš nas je koštao duga od 45% GDP-a i gubitak od 250.000 radnih mesta. Prekinite da kopate. Izlaz nije dole, dublje u rupi. 
 
Nemojte od banaka praviti SDK. Problem nije u tome što ljudi neće da plaćaju nerazumne poreze i doprinose. Problem je u tome što nemaju. A nemaju zato što su porezi nerazumni. Ne zato što su ljudi zli.



Komentari (171)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:08 14.11.2011

ma da mnogo bre 280

"Minimalac u Srbiji trenutno iznosi oko 180 evra. Na taj minimalac se plaća još 100 evra poreza"

"Ukupan trošak za poslodavca je 280 evra mesečno. Na godišnjem nivou to iznosi 3360 evra"

"Zapošljavati je skupo."

___________________________________

Priznajem, ja ovo ne razumem sto si napisao.
Poslodavcu skupo da plati ukupno 280 eura za jednog radnika mesecno?
Propasce?
Jadni.
A da probaju s nekim africkim istocnjackim placanjima? na pr 60 evra mesecno za coveka? Ili 30?
Cisto da ne propadnu.












cult cult 00:13 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Priznajem, ja ovo ne razumem sto si napisao.


definitivno ne razumeš.
Znaš li uopšte kolika je prosečna plata u Srbiji?
Znaš li koliki je prosek u privredi, a koliki u državnim firmama, kod tzv budžetlija?
Znaš li šta se od prosečne plate može kupiti?
Šta misliš koliki su onda prometi u malim i srednjim preduzećima?
Da li shvataš koliko je nenormalno plaćati 63% poreza i doprinosa na platu?
Da li znaš da svega trećina svih preduzeća plaća zaposlene 1. u mesecu?
Šta misliš zašto nam je ovako i zašto smo tu gde jesmo? Zbog Miloševiča? Još uvek?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:24 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Da li znaš da svega trećina svih preduzeća plaća zaposlene 1. u mesecu?


znaci, dve trecine ni tih 280 evra mesecno ne placaju.
jel mogu bar te dve trecine poslodavaca jadnih, sto imaju robove, da ne zalim?
ili moram i njih da zalim, s razumevanjem, sto bi rekli.


cult cult 00:32 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280


ili moram i njih da zalim, s razumevanjem, sto bi rekli.


da.
duboko je nerazumevanje elementarne ekonomije u Srbiji.
Ti iz malih i srednjih preduzeća koji ne uspevaju da isplate radnike 1. u mesecu su pred poslovnim krahom, zatvaranjem. Zato što je prihoda od posla sve manje od 2009. godine, a troškovi su isti ili viši. Oni će zajedno s tim radnicima-robovima kako ih nazivaš, na biro za nezaposlene ili kako se to već danas zove. Jezoviti su ti stereotipi o grozomornim nezajažljivim gazdama i jadnim robovima radnicima.
Btw...od 2010. godine broj preduzeća koja su zatvorena je za 2000 viši i od broja osnovanih preduzeća. U prvih sedam meseci ove godine oko 9000 firmi je izbrisano iz apr registra, tj. zatvoreno.
StEtOc|nA StEtOc|nA 00:34 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Mislim da to nije bila poenta price, vec da je poenta sto je od tih 280 EUR 100 dato drzavi, sto je zaista mnogo za sadasnje stanje nase privrede. Sto drzava sama gura mala preduzeca u sivu ekonomiju na taj nacin.
freehand freehand 00:34 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna Knežević Ćosić
Da li znaš da svega trećina svih preduzeća plaća zaposlene 1. u mesecu?


znaci, dve trecine ni tih 280 evra mesecno ne placaju.
jel mogu bar te dve trecine poslodavaca jadnih, sto imaju robove, da ne zalim?
ili moram i njih da zalim, s razumevanjem, sto bi rekli.



Dva su lica tog problema: prvo, to o kome ti pričaš; poslodavci su, najčešće, dojučerašnje golje koje hoće sve, i to sad i odmah. Pa se ima za kuću, ali nema za plate. Pa se ima za bazen, ali ne i za plate. Pa se ima za luksuzni auto, letovanja, zimovanja, garderobu... Ali ne i za plate.
Ok.
No drugo je lice još gadnije: u celom sistemu ovde je država najveći dužnik i najbahatiji trošadžija! Kad ti duguje 180 dana za robu li uslugu koju si dao - to ne znači da ti PDV ne moraš da platiš odmah, prvog meseca. I da kad ti bilo šta treba da platiš državi nema rokova sem odmah.
Eventualno ako se utališ malo oko privatizacije, pa pokupuješ nekoliko preduzeća na dođem ti, raspustiš radnike, rasprodaš imovinu i Bog da te vidi. Ali to je nešto drugo, jel.
cult cult 00:51 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Mislim da to nije bila poenta price, vec da je poenta sto je od tih 280 EUR 100 dato drzavi, sto je zaista mnogo za sadasnje stanje nase privrede. Sto drzava sama gura mala preduzeca u sivu ekonomiju na taj nacin.


Naravno.
Gura ih u sivu ekonomiju ili češće u propast.
Evro je skočio sa veselih 75 na preko 100 rsd u jednoj godini. A sva zaduženja su u evrima od kredita do robe/sirovina. Kakvo je masovno pucanje na sve strane bilo. Ni Miško se od toga nije oporavio.
Ja sam mislio da će ekonomskim misliocima i mudrim glavama u vladi doći iz dupeta u glavu kad krene masovno propadanje (koje se upravo dešava), otpuštanja itd, kad PDV bude prestao da curi u budžet, medjutim - ne. Oni su našli dojajno rešenje za ovu situaciju - pozajmili par milijardi evra napolju. I jebe im se za sve.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:57 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Oni će zajedno s tim radnicima-robovima kako ih nazivaš, na biro za nezaposlene ili kako se to već danas naziva. Jezoviti su ti stereotipi o grozomornim nezajažljivim gazdama i jadnim robovima radnicima.


ko radi, a ne dobija platu, vec sargarepu u vidu nade da ce je mozda, jednog dana dobiti, kad sirotom gazdi krene, jeste rob.

i ti cult, svakog dana kupujes proizvode robskog rada.

evo, mozes i da izracunas, koliko robova posedujes.

pogledaj

[url=http://slaveryfootprint.org/]Slavery Footprint How many slaves work for you?
[/url]
mozda su to tebi stereotipi, kako ti kazes "grozomorne nezajazljive gazde", "jadni robovi radnici"

ja priznajem, nisam toliko napredna. meni nisu. i znas, mnogo je jadno biti rob. nije da se prave, nego jesu.jadni.

uzgred, znam prilican broj gazda. znam da su neki propali s poslom. ali ne znam ni jedan slucaj gazde koji je otisao na biro. to je sigurno zato sto sam ja neznalica neupucena. a da, znam da su mnogi krenuli s drugim gazdinskim poslom, pa trecim...







cult cult 01:15 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

e, sorry, mrzi me da se bavim pravednošću ili nepravednošću rada.
Tu sam frustraciju davno rešio, tako da...mrzi me.
Svako može da postane "gazda". Treba ti ideja (možeš i da je mazneš) i par hiljada evra (možeš da pozajmiš) i kreni. This is free country, jel.
Ovoj zemlji ionako užasno nedostaje taj preduzetnički duh usled decenijskog iščekivanja neočekivane sile i sveopšteg palamudjenja.
StEtOc|nA StEtOc|nA 01:17 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

E pa problem je sto misliocima u vladi nece nista doci iz dupeta u glavu, trenutno imamo lose-lose situaciju kako god okrenes.

Prvo - vlada sve i da shvati celokupnu problematiku (sto se tesko uopste moze desiti) ona vise nema kada da reaguje. Jbg, predizborna kampanja pocela a izbore niko nije raspisao, pune vesti raznoraznih predizbornih konvencija, svi sve znaju, puni obecanja... jos eto, samo da dodju na vlast, posto do sad na vlasti nikad nisu bili (evo pitajte Dinkica, shvatio covek sve probleme, prava postena opozicija).

U budzetu para nema. To je svima jasno i svi se pretvaramo kao da je sve u redu, eto vlada je tu pozajmila neku milijardu, al ne zbog toga sto para nema pu pu pu daleko bilo, nego znate preventivno. Nije nego... I sad kad treba svesti troskove drzave na razumnu meru (a to znaci jelte i otpustanja preglomazne administracije) od toga nema nista jer koja bi budala to na vlasti radila u predizbornoj godini. A neko te pare mora da stvori, mora da se nastampa milijardu plakata, bedzeva, da se plate milioni sekundi na svim mogucim TV stanicama, ali i da se otvori poneko radno mesto makar ga platili 10.000 EUR... I ko ce to da plati? Pa naravno, onaj mali zilavi deo privrede i gradjani. Dobro, nesto ce maznuti i iz javnih preduzeca...

A posle izbora? Pa nista, 5 meseci formiranje vlade,onda jedno 100 dana snimanja stanja, onda opet moljakanje od MMF-a, Amera, Rusa, Kineza, brace Brazilaca ili koga sve ne.


A ovo sto se tice robovlasnika poslodavaca koji terorisu zaposlene, ta zabluda nam je ostala iz nekih davnih vremena. Ne kazem da nema izrabljivaca, kriminalaca i lopova medju poslodavcima, ali svega toga ima i medju radnicima ali su ipak najgori oni sto su na celu drzave...
StEtOc|nA StEtOc|nA 01:23 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Ajoj Vesna, pa to je naivno razmisljanje. Ta vrsta robova o kojima pricas postoji jos samo u propalim neprivatizovanim preduzecima, koje jos jedino drzi nada da ce drzava doneti neki socijalni program i za njih (pritom vecina radi negde na crno, sa strane,dok ne kapne crkavica). U privatnoj firmi u kojoj ne postoje izgledi za platu, niko na posao i ne dodje, i te firme raznorazne inspekcije zatvore za tren oka.
cult cult 01:29 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Prvo - vlada sve i da shvati celokupnu problematiku (sto se tesko uopste moze desiti) ona vise nema kada da reaguje.

Čekaj. Odbijam da poverujem da su glupi.
Ovo o čemu piše Radulović iz bloga u blog može da skapira i dete u petom, šestom razredu osnovne škole ako mu lepo objasniš.
Sve oni kapiraju, nego su pravili sistem za Miškoviće, Beke i sebe u talu s njima. Njima postavka stvari sasvim odgovara.
A mala i srednja preduzeća su premala za korupcionaške talove, pa ih nije briga. Premali si da utičeš da se nešto promeni. Niti bi organizovanje pomoglo. Prosto smo idealni za punjenje budžeta, zapošljavanje itd, a da na tebe ne moraju da obraćaju pažnju.
StEtOc|nA StEtOc|nA 01:37 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Pa nisu samo glupi... Ima tu svega - ljudi sa zlim namerama, ljudi bez dana radnog iskustva, ljudi koji nemaju pojma kako privreda funckionise, pritajenih komunista koji bi da se igraju drzave koja upravlja privredom... ma ko sto rekoh, svega...
apectator apectator 05:24 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

....vec da je poenta sto je od tih 280 EUR 100 dato drzavi, sto je zaista mnogo za sadasnje stanje nase privrede. Sto drzava sama gura mala preduzeca u sivu ekonomiju na taj nacin.

filantrop filantrop 07:11 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Da li shvataš koliko je nenormalno plaćati 63% poreza i doprinosa na platu?


svaki put kad citam vesti iz srbije ja se iznenadim.


ovo je obavezan trosak,
ostali variraju od kompanije do kompanije, neki su dobrovoljni.

Government-mandated Costs
A company must consider federally mandated costs for employees, such as Social Security, unemployment insurance, worker's compensation and Medicare. For each employee, a company should plan to spend 8.3 percent of the employee's salary on these legally required expenses.




Read more: How Much Does One Employee Cost a Company? | eHow.com http://www.ehow.com/info_7757384_much-one-employee-cost-company.html#ixzz1dem70Ibp


filantrop filantrop 07:13 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Da li znaš da svega trećina svih preduzeća plaća zaposlene 1. u mesecu?


od kad je saab objavio da ne moze da isplati plate zaposljenima
do bankrota
proslo je 3 ukupno meseca.
metrevelic metrevelic 07:28 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Ali ne i za plate.
Ok.

isto tako je bitna stvar da su plate određene i stanjem na tržištu, i svako ko bi digao plate značajno veće od konkurencije nužno propada. Aj da budem cinik do kraja ako je svim "gazdama" tako dobro, a svim radnicima "tako loš" bilo bi za očekivat da imamo višak gazda i manjak radnika i žešću migraciju u privatnu inicijativu.
Jbg DS se od liberala prometnula u socijal-demokrate,
Ovoj zemlji treba neko sa mudima ko Margaret Tačer
a ne palamudija inspirisana Latinkom
porez na imovinu a ne na plate
poreze da plaća građanin a ne poslodavac (isplata bruto plata)
zdravstveno i mirovinsko da budu glavarine
kad plata pređe neki nivo (recimo 10 000 mesečno) porez da ostane na tom nivou
to je jedini način da se privuku kapital i kapitalisti iz EU, u kojoj mediji i likovi sa raznih "studija" doveli do besmislenosti života od rada i uvođenja života od prava
filantrop filantrop 07:28 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

ko radi, a ne dobija platu


to je k r a d j a brate mili,

prosto i jednostavno.
nema razlike izmedju ne isplatiti platu za ono sto si radio i zavuci zeni ruku u tasnu ili coveku u dzep i ukrasti mu novcanik.

nazovimo stvar pravim imenom.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:03 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

e, sorry, mrzi me da se bavim pravednošću ili nepravednošću rada.
Tu sam frustraciju davno rešio, tako da...mrzi me.


ko ti trazi da se bavis?
samo nemoj da se frustiras, plz.

uzgred, nije rec o pravednosti-nepravednosti, ne razvodnjavaj.

onaj ko placa radnika 180 eura za mesec dana rada, a arlauce sto mora jos 100 da da drzavi, pa onda ne plati ni jedno ni drugo je kradljivac.


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:23 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Ajoj Vesna, pa to je naivno razmisljanje. Ta vrsta robova o kojima pricas postoji jos samo u propalim neprivatizovanim preduzecima,


nisi u pravu. nisam ni mislila na robove u propalim neprivatizovanim preduzecima.

oni su vidljivi, oni se deru, okupljaju, nose transparente.

ja mislim na one nevidljive robove, koje gazda drzi na tih 180 eura mesecno, koje plati ili ne plati, ili plati jednom u par meseci.

oni su nevidljivi, jer cute. a cute jer nemaju kud.

znas sta, izadji iz auta. ugasi televizor na kome su vesti o nekom neprivatizovanom preduzecu i vidljivim radnicima koji protestuju. udji u prvu samoposlugu. pitaj zenu za kasom kolika joj je plata. mozes i na druga mesta. koja rade. samo pitaj. mozes i da pitas da li im gazda uplacuje doprinose za zdravstveno i penziono osiguranje.

neprijatno ces se iznenaditi sivom zonom.





bandina bandina 08:26 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Ovoj zemlji ionako užasno nedostaje taj preduzetnički duh usled decenijskog iščekivanja neočekivane sile i sveopšteg palamudjenja.


Ja htela da uvozim. Imam 24 godine. Ceo business plan sam imala. :) Informacije-nigde. Niko nije hteo da me saslusa; ni u poreskoj, ni u privrednoj komori, niko. Ono sto samo culi hiljadu puta bilo je : ma ajte deco molim vas...
rade.radumilo rade.radumilo 09:29 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna Knežević Ćosić
Ajoj udji u prvu samoposlugu. pitaj zenu za kasom kolika joj je plata. mozes i na druga mesta. koja rade. samo pitaj. mozes i da pitas da li im gazda uplacuje doprinose za zdravstveno i penziono osiguranje.neprijatno ces se iznenaditi sivom zonom.


Ima jedan članak u NewYork Times-u (čini mi se) o outsourcing-u u USA. Na prvi pogled nema veze sa ovom pričom, ali iznosi okosnicu preduzetničke ekonomije u USA:
Ukuliko zaključi da mu se nešto isplati (ili da ima veliku verovatnoću da mu se isplati) preduzetnik će se upustiti u posao, u protivnom neće. Uvođenje propisa koji ga ograničavaju u pogledu profita, odnosno povećavaju mu troškove rada dovode do toga da se teže odlučuje da se uopšte bavi bilo čime.
To što naš preduzetnik može da izvrda propise i ne uplati ni caru carevo ni bogu božije, to je odraz opšte patologije našeg društva, ali ne menja mnogo na stvari već ulazi kao dodatna varijabla u računicu prihoda i rashoda.
Vesna, ono što ti (koliko vidim po tvojim komentarima) izmiče u Sašinom članku su podaci da su zapravo privatnici koji se ne ponašaju tako kako si navela zatvorili firme.
U Srbiji još jedino opstaju takvi "dva pišem pet pamtim" privatnici, dok su oni koji bi normalno i pošteno radili svoj posao onemogućeni upravo idiotskim propisima u ovoj državi.
StEtOc|nA StEtOc|nA 09:40 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna Knežević Ćosić
Ajoj Vesna, pa to je naivno razmisljanje. Ta vrsta robova o kojima pricas postoji jos samo u propalim neprivatizovanim preduzecima,


nisi u pravu. nisam ni mislila na robove u propalim neprivatizovanim preduzecima.

oni su vidljivi, oni se deru, okupljaju, nose transparente.

ja mislim na one nevidljive robove, koje gazda drzi na tih 180 eura mesecno, koje plati ili ne plati, ili plati jednom u par meseci.

oni su nevidljivi, jer cute. a cute jer nemaju kud.

znas sta, izadji iz auta. ugasi televizor na kome su vesti o nekom neprivatizovanom preduzecu i vidljivim radnicima koji protestuju. udji u prvu samoposlugu. pitaj zenu za kasom kolika joj je plata. mozes i na druga mesta. koja rade. samo pitaj. mozes i da pitas da li im gazda uplacuje doprinose za zdravstveno i penziono osiguranje.

neprijatno ces se iznenaditi sivom zonom.


Pa ne bas. Situacija na trzistu rada je takva da tih poslova za 18.000 din imas kolko hoces, eno kladionice ne mogu da nadju dovoljno ljudi koji bi radili za te pare, male firme se non stop otvaraju i zatvaraju i takvih poslova ima. Tako da ako neko sedi u firmi gde mu nisu isplatili 2 ili 3 puta po tih 18.000 treba da razmisli malo o svemu.

Ovde drzava kao najveci poslodavac pravi laznu sliku kako su privatni poslodavci robovlasnicka bagra. Eto oni smradovi ne daju visoke plate, a drzavno zaposlenje raj na zemlji. Pa ovi kao ne placaju doprinose, a hoces da kazes da drzava placa? Pa ne placa, samo ima te transakcije iz levog u desni dzep, kad im prifali para zaduze i tebe i mene i puj pike ne vazi i sve je super.

A ja koji placam xy raznih nameta, taksi, poreza i drugog sam zlikovac jer bih ako povecam radnicima platu za 20% mogao da stavim kljuc u vrata... Cista zamena teza. Ja sam poslodavac i toliko mogu da izdvojim za radnike. Kraj, nema dotacija, nema subvencija 10.000 EUR po radnom mestu, nema poreskih olaksica, nista. I ako puknem, a vreme koje ide pred nama deluje grozno, oce meni neko da pomogne? Oce, napisace mi na nadgrobnoj ploci: dao je radnicima veliku platu i placao drzavi 60% nameta na platu.
cult cult 09:50 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

bandina
Ovoj zemlji ionako užasno nedostaje taj preduzetnički duh usled decenijskog iščekivanja neočekivane sile i sveopšteg palamudjenja.


Ja htela da uvozim. Imam 24 godine. Ceo business plan sam imala. :) Informacije-nigde. Niko nije hteo da me saslusa; ni u poreskoj, ni u privrednoj komori, niko. Ono sto samo culi hiljadu puta bilo je : ma ajte deco molim vas...


Pa, dobro. Teško da će ti dati subvencije iz recimo fonda za razvoj ili start up kredit za posao baziran na uvozu i trgovini (osim ukoliko nisi bliska sa g17, ds ili ne ponudiš lapo-lapo za odobravanje tih subvencija). Banke takodje ne razmatraju davanje kredita malim preduzećima koja nemaju barem 3 završna godišnja računa (i da su ti poslednja 2 u plusu). Moraćeš sama da se snadješ za početni kapital. A što se informacija o osnivanju preduzeća tiče, vrlo su dostupne, gugluj malo ili nadji nekog ko je već u poslu ili svrati do apr u Brankovoj gde ćeš naći kancelariju pravnika-savetnika koji je dužan da ti sve to objasni. Te su procedure jednostavne i relativno kratke. Desetak dana ti je potrebno da staviš svoje preduzeće u funkciju.
StEtOc|nA StEtOc|nA 09:56 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

bandina
Ovoj zemlji ionako užasno nedostaje taj preduzetnički duh usled decenijskog iščekivanja neočekivane sile i sveopšteg palamudjenja.


Ja htela da uvozim. Imam 24 godine. Ceo business plan sam imala. :) Informacije-nigde. Niko nije hteo da me saslusa; ni u poreskoj, ni u privrednoj komori, niko. Ono sto samo culi hiljadu puta bilo je : ma ajte deco molim vas...


Ajoj, pa ti si drzavni neprijatelj broj 2. Mesta broj 1 te spasava samo to sto prilikom uvoza odmah platis carinu i PDV. Ti ces da otimas posao uvoza postenim monopolistima. Interesantno mi je bilo skoro kad sam isao na onaj famozni CE&HA sajam, koji je ispao tezak krs, da je bilo nekih 4-5 nezavisnih standova. Sve ostalo je bila ili Tehnomanija ili Milan Beko. Hoces pomoc? Od drzavnih institucija? Greska.

Neprijatelj br.1 je inace sitni proizvodjac ili trgovac. Ne sluzi nicemu, ne moz se slikati sa njim jer ne otvara 1000 radnih mesta, ne ucestvuje ni pola posto u bruto nacionalnom dohodku i kao takav samo sluzi da kuka i da se buni, znaci destruktivni element. Srecom, imamo dovoljno krvozedne administracije da se sa njim ipak lako izadje na kraj.

A ako treba neka pomoc oko uvoza, javi mi nindze moramo da se pomazemo.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:09 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna, ono što ti (koliko vidim po tvojim komentarima) izmiče u Sašinom članku su podaci da su zapravo privatnici koji se ne ponašaju tako kako si navela zatvorili firme.


da li se SVI privantnici, ili JEDAN DEO njih, koji su zatvorili firme, nisu ponasali tako, ne znamo, ni ja ni ti.

meni ni ta prica o dobrim privatnicima koji su morali zbog dobrote da zatvore firme (malo karikiram), ne pije vodu. nema crno belog sveta.

uzgred, ne kazem ja da su losi. ne kvalifikujem.

ali nemam(o) podatke o tim dobrima, sto su stavili katanac, da li su placali radnike i doprinose ili nisu.

mogu da se oslonim na subjektivnu procenu, na malom uzorku.

na primer, znam bar pet gazda, koji su zatvorili firme. svi oni nisu bili uredni u placanju zaposlenima.

zaposleni nisu uspeli da se naplate ni kad su ovi propali, jer na rucunima nisu imali novca.

svih pet su, ko iznikli Feniksi iz poslovnog pepela, posle nekog vremena imali nove firme, u novom prostoru, s novim ljudima.

i oni ulaze u tu pricu o dobrim gazdama koji propadaju u zloj drzavi.

ali, nisam htela o tome.

prihvatam da budem i glupa i neinformisana i neupucena. mislim, zabole me.

ali nemam ni respekt, a tek sto nemam saosecanje s tim gazdama sto im biznis kula od karata pociva na neplacanju zaposlenih, ili mizernom placanju, ili neredovnom placanju, kakogod.

nije eticki.

imam respekt kada se udruzi par ljudi i dogovori da rade bez love, pa kad bude bice. ali, bez uvlacenja nesrecnika koji pristaju na sve i radili bi za casu vode, kao u onoj pesmi od JJ Cale, Tihuana.










cult cult 10:28 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Zaista ne znam zasto ovo radim, al ajde.
Dakle, Vesna, zamisli fabriku, napr, košulja u Beogradu koja spada u mala preduzeća, ima napr 20 zaposlenih. Plate, naravno, isplaćuje redovno zajedno sa lihvarskim porezima na iste. Počinje sezona jesen/zima i fabrika svoju proizvodnju prodaje preduzećima koja se bave maloprodajom. Da bi uopšte prodala svoju proizvodnju daje im na odloženo plaćanje 30 dana. Prvog meseca je sve u redu, planira se to, plate se redovno isplate. Medjutim, usled strahotnog pada tražnje zbog nedostatka novca u zemlji, maloprodajna preduzeća kasne sa plaćanjima 45, 60 i više dana. Drugog meseca fabrika ulazi u problem jer iako je sve prodala, ne može da se naplati. Bar ne u dogovorenim rokovima. A fabrika je sirovine za proizvodnju takodje dobila na odloženo plaćanje od napr 60 dana. U medjuvremenu je, recimo, i kurs eura skočio za pet ili deset posto. Fabrika sada ulazi u problem i prema svojim dobavljačima sirovina i prema svojim radnicima. Fora je u tome što radnici znaju da je sve prodato i vide da je problem u naplati. Niko ne daje otkaz, već se čeka da dovoljan broj para legne na račun. PDV je fabrika morala da plati i s tim nema zezanja. Država se prva naplaćuje i ne zanima je da li su radnici isplaćeni, da li je posao naplaćen, da li si platila sirovine ili ne. Zato gazda odlazi u banku i uzima kredit za likvidnost od banke da bi mogao sve ovo da premosti kako bi zadržao dobavljače, platio radnike, državu i opstao u poslu. Naravno, indeksiran u evrima čime se izlaže opasnosti promene kursa.
Ovakva je situacija u najvećem broju preduzeća s kojima sam u kontaktu poslovnom ili prijateljskom od kako je počela kriza. Naravno, neki su jednostavno odustali jer im je dosta svega. Neki još uvek drže nos iznad vode.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:35 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Ovde drzava kao najveci poslodavac pravi laznu sliku kako su privatni poslodavci robovlasnicka bagra. Eto oni smradovi ne daju visoke plate, a drzavno zaposlenje raj na zemlji.


ne pravi drzava tu sliku, nego kumulativni zbir nesrecnika koji rade za nista.toliko ih je, da i kad neces, sudaris se sa njima.moras stvarno da imas debelu kozu da ih ne primetis.

i o kakvim ti visokim platama pricas? o 180 evra, koje preporucujes da se zarade u kockarnici? ili 360, svejedno?

bljuc

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:49 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna Knežević Ćosić


onaj ko placa radnika 180 eura za mesec dana rada, a arlauce sto mora jos 100 da da drzavi, pa onda ne plati ni jedno ni drugo je kradljivac.




Nije kradljivac, već pokradeni. Uzela mu sve država, nema iz čega da plati.
cult cult 11:02 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vojislav Stojković
Vesna Knežević Ćosić


onaj ko placa radnika 180 eura za mesec dana rada, a arlauce sto mora jos 100 da da drzavi, pa onda ne plati ni jedno ni drugo je kradljivac.




Nije kradljivac, već pokradeni. Uzela mu sve država, nema iz čega da plati.


Teško je objasniti to ovim tastaturnim borcima i borkinjama za pravedniji svet. 50 godina komunizma i indoktrinacije o "u čijim su rukama sredstva za proizvodnju", te radu na klasnoj svesti učinilo je svoje. Naročito medj levičarskim intelektualcima iz ex sfrj srednje klase. Radnici kapiraju zašto sa osnovnom ili srednjom brodarskom ima platu svega 25000 u Srbiji 2011. ukoliko imaju sreće da nisu medju onih 700 000 nezaposlenih, ali borkinjama to nije niti će ikad biti jasno. Kako u Nemačkoj mogu da imaju 2000 evra, a kod nas 250, misssim stvarno. Mora da je zbog gazda smradova nezajažljivih koji se bogate na tudjem znoju. Eno sve jahta do jahte parkirana dole na Savi.

freehand freehand 11:11 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Mora da je zbog gazda smradova nezajažljivih koji se bogate na tudjem znoju. Eno sve jahta do jahte parkirana dole na Savi.

Pa sad, Culte... Ono, 90% si u pravu i na tvojoj sam strani, ali - hoćeš da te povedem u jedan obilazak nekretnina i voznih parkova nekih gazda što su propali, i to grandiozno?
Ili nekih koji radnicima plaćaju 20.000, za radno vreme od ponoći do daljnjeg? Pa nemaju para za normalne gume na kombiju koji ti radnici voze, ili za kočnice, ili za novu šoferšajbnu, ali imaju za mečku i novu kuću?
Uđi u IDEU i pitaj kolike su im plate i koliko imaju slobodnih dana...
Znači, sa jedne strane nezajažljiva država, sa druge nezajažljivi robovlasnici. Najebavaju oni koji rade, i gazde i radnici.
cult cult 11:31 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Generalizacije su zajebana stvar, Freehande.
Preduzeća u Srbiji ima oko 100 000, i još veći broj preduzetničkih radnji tako da u tom broju sigurno ima raznih vlasnika, a takvi o kojima govoriš bodu oči i uši, ali su manjina. Vlasnik mini marketa ispod moje zgrade koji visi od jutra do mraka u toj prodavnici zajedno sa bratom, trudnom ženom i dva zaposlena ne izgleda tako, niti vozi te mercedese. Ali kombi mu sigurno tako izgleda. Jer mora da plati radnike isto kao i obližnji Miškov Maxi. A znamo kakve je uslove za svoj posao Miško preko političara sebi obezbedio, o tome moj komšija može samo da sanja (glede rokova plaćanja na robu itd). I kad bi pročitao ove komentare ovde ili bi se odvalio od smeha ili bi strahotno popizdeo. Moraću da mu dam link.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:35 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Teško je objasniti to ovim tastaturnim borcima i borkinjama za pravedniji svet. 50 godina komunizma i indoktrinacije o "u čijim su rukama sredstva za proizvodnju", te radu na klasnoj svesti učinilo je svoje. Naročito medj levičarskim intelektualcima iz ex sfrj srednje klase. Radnici kapiraju zašto sa osnovnom ili srednjom brodarskom ima platu svega 25000 u Srbiji 2011. ukoliko imaju sreće da nisu medju onih 700 000 nezaposlenih, ali borkinjama to nije niti će ikad biti jasno. Kako u Nemačkoj mogu da imaju 2000 evra, a kod nas 250, misssim stvarno. Mora da je zbog gazda smradova nezajažljivih koji se bogate na tudjem znoju. Eno sve jahta do jahte parkirana dole na Savi.


e, cult, mozes lepis etikete do prekosutra i pravo da rad bude placen zatrpavas tastaturnim borcima, komunistima, borkinjama, sto, jelte, diskvalifikuje oma sagovornika i da pita za te faking plate i doprinose sto gazde ne placaju.

mozes i da se pozivas na razumne radnike s srednjom brodarskom kojima je sve jasno ko sunce i koji strpljivo i puni razumevanja stoje uz svoje pokradene gazde, koji su valjda sleteli s kriptona, total neinformisani.

u pravu si. i taj svetli primer odanosti i razumevanja s srednjom brodarskom.

pravda za gazde.

i kad vode ljude u propast i zamajavaju ih laznim obecanjima "sace plata samo sto nije", nisu krivi. kriva je drzava.

a posto nisu krivi, mogu tako opet i opet i opet, s novom firmom, novim ovcama. i opet imaju fenomenalnu argumentaciju, da se covek prosto rasplace, da nije do njih, nego do ovih.

a na to sto svi znaju u sta se upustaju, cemo da zazmurimo. zamisli da jos pomenem rec "odgovornost" u vezi gazda!? dzizis!















StEtOc|nA StEtOc|nA 11:38 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna Knežević Ćosić
Ovde drzava kao najveci poslodavac pravi laznu sliku kako su privatni poslodavci robovlasnicka bagra. Eto oni smradovi ne daju visoke plate, a drzavno zaposlenje raj na zemlji.


ne pravi drzava tu sliku, nego kumulativni zbir nesrecnika koji rade za nista.toliko ih je, da i kad neces, sudaris se sa njima.moras stvarno da imas debelu kozu da ih ne primetis.

i o kakvim ti visokim platama pricas? o 180 evra, koje preporucujes da se zarade u kockarnici? ili 360, svejedno?

bljuc



He He He, tako je najlakse - bljuc i cao zdravo. Odo i ja da zatvorim svoju firmu, uclanim se u stranku pa na drzavne jasle, a ovih 6 mojih robova neka ide u svetlu buducnost znajuci da je u Srbiji jedan robovlasnik manje i sad ce umesto mene doci neko ko daje 1000 eur plate... <_<

I nisam rekao da su to visoke plate, vec objasnio da ponuda takvih poslova postoji i da taj koji sedi negde za tu platu a ne prima je treba da promeni posao i ode negde gde ce tu istu platu bar primati.

Ovde se i dalje namece ta slika poslodavaca kao smutljivih tipova iz 90ih, koji ne placaju poreze, placaju radnike iskljucivo u nekim mracnim prostorijama, sa kovertama, koji vuku ogromno obezbedjenje sa sobom. Mislim da je tome dosta kriv RTS sa njihovim reprizama kojekakvih srecnih ljudi i dolara koji stizu... Takvima koji su tako radili se desilo da su ili izumrli ili evoluirali i ako su ovo drugo vise ne placaju minimalcem, jer su ukapirali da im trebaju zadovoljni radnici.

A ta prica o tome kako su propali poslodavci nicali kao feniksi... pa bilo je i toga, ali su se najcesce ponovo zaduzivali i opet kockali. Pa neko se izvuko, neko nije, bilo je tu razlicitih prica, neke zavrsile u crnoj hronici, kao niko nije znao da je on toliko duzan pa mu dosli neki celavi na vrata pa eto nestao. Jednom kad pocnes da vodis svoju firmu, osudjen si da do kraja zivota sam nesto radis. Nema nazad, tesko ces ikada traziti posao od 8-16 ili moci da trpis tudji autoritet, bas tesko.

I molba: te price o oslobadjanju od robstva, ostavi za neki blog kome je tema filozofiranje o kapitalizmu, komunizmu i robovlasnistvu. Ovde je tema da mi imamo 200% vece poreze na plate nego jedan Nemac, a da ocekujemo da bude posla i para za sve. Cvrc. Ja da placam doprinose i za sebe i za drzavnu administraciju - NECU!
freehand freehand 11:39 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

cult
Generalizacije su zajebana stvar, Freehande.
Preduzeća u Srbiji ima oko 100 000, i još veći broj preduzetničkih radnji tako da u tom broju sigurno ima raznih vlasnika, a takvi o kojima govoriš bodu oči i uši, ali su manjina. Vlasnik mini marketa ispod moje zgrade koji visi od jutra do mraka u toj prodavnici zajedno sa bratom, trudnom ženom i dva zaposlena ne izgleda tako, niti vozi te mercedese. Ali kombi mu sigurno tako izgleda. Jer mora da plati radnike isto kao i obližnji Miškov Maxi. A znamo kakve je uslove za svoj posao Miško preko političara sebi obezbedio, o tome moj komšija može samo da sanja (glede rokova plaćanja na robu itd). I kad bi pročitao ove komentare ovde ili bi se odvalio od smeha ili bi strahotno popizdeo. Moraću da mu dam link.

Nisam generalizovao. ali nemoj ni ti.
Jer rekoh - spreman sam da te povdem u duži obilazak kojim bismo utvrdili da ni tih malih a ljigavih, alavih i robovlasnički natrojenih nema baš malo.
Do bola je, međutim, burleskna činjenica da u ovoj zemlji sindikati zaobilaze privatluk, a inspekcije i državni organi javni sektor...
Pa su najglasnije bundžije oni koji u tranziciji najbolje prolaze, a najviše se kalpe oni koji jedini nešto rade.
niko_kao.ja niko_kao.ja 11:46 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

i kad vode ljude u propast i zamajavaju ih laznim obecanjima "sace plata samo sto nije", nisu krivi. kriva je drzava.


Otvoriste mi oči. Sada mogu mirno na izbore, a prvog "gazdu" koga sretnem, na banderu. Procvetaćemo jbt.
tsunade tsunade 11:47 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna Knežević Ćosić Priznajem, ja ovo ne razumem sto si napisao.


ti mora da si "budzetlija" sto rece cult... jer ta kategorija ne razume nista, ali bas nista. oni misle da se novac stvara negde u kosmosu i pada u obliku kishe na zemlju a poslodavci su samo gramzive spodobe koje to bagirima kupe i trpaju sebi u dzepove.

sto se tice sluzbe sdk... uz sva opravdana ogradjivanja prema vremenu u kom se to stvaralo i funkcionisalo, to je ipak bila poluga reda u platnom prometu. koliko znam, slovenci i hrvati su to u nekom obliku zadrzali. molim autora da me ispravi ako gresim.
cult cult 11:49 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna, pravedni svet je bolji od nepravednog i ja se s ovom tvojom cool idejom nesporno i od srca slažem.
A zašto je u Srbiji cena rada ovolika, a ne 10 puta veća je jedna duga priča ali, veruj mi, svima shvatljiva. Malo samo napora je potrebno.
Isto tako ja apsolutno podržavam prelazak svakog radnika koji crnči kod groznog derikože privatnika za 25000 u taj šareni, lagodni, veseli, holivudski svet vlasništva i vodjenja preduzeća. Ni meni nije jasno zašto neko radi za 18000 u kladionici umesto da osnuje svoj biznis, napravi novu kuću i kupi mercedes (a šta drugo).
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:16 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

ti mora da si "budzetlija" sto rece cult... jer ta kategorija ne razume nista, ali bas nista.


:) znas, tsunade, "budzetlije" su i vaspitacice u vrticima i cistacice u domovima zdravlja i vozaci u hitnoj pomoci.

al sto rece cult, aj da ne generalizujemo. a i kapiram na koje "budzetlije" mislis, iako ocigledno nish ne razumem:)

ali, ako je to bitno za ovaj razgovor, ne nisam "budzetlija". ne nisam ni u jednoj partiji nit sam ikad bila. i nikad nisam bila "budzetlija", ako ne racunam sto sam radila jako davno u skoli godinu dana kao profesorka.

ima li jos pitanja, prozivki?:)

ajme, neverovatno, mali pip u plate za sljakare i oma ispadoh od borkinje i komunistkinje do budzetlije:)

uzgred, samo za cult, kapiram ja muke preduzetnicke (ne ironisem). onaj primer s fabrikom kosulja je odlican. jako dobra ilustracija. hvala ti.

umem ja, majke mi, da se uzivim u te muke domacih preduzetnika. i racun u kafani da platim, jer mi zao namucenog kome zajasili pa ne silaze.

a onda dodjem kuci i cujem tiho kucanje. to komsija s petog sprata sto zivi u vesernici bivsoj, s dva deteta i zenom, moli da mu dam 100 dinara s nekim nebulaznim opravdanjem.

e ja se od toga raspadnem u sekundi. valjda sam nestabilna. nemam pojam.

















hajkula1 hajkula1 12:16 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Situacija na trzistu rada je takva da tih poslova za 18.000 din imas kolko hoces,

eno kladionice ne mogu da nadju dovoljno ljudi koji bi radili za te pare, male firme se non stop otvaraju i zatvaraju i takvih poslova ima.


Da, uglavnom su poslovi za 18.000, a sto se tice toga, da kladionice ne mogu da nadju dovoljno ljudi koji bi radili za te pare, nije tacno. Oglasavanje se vrlo, vrlo cesto koristi u reklamne svrhe.
rade.radumilo rade.radumilo 12:41 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Svaki komentar ovde, uključujući i moj, samo je jedna ogromna generalizacija. Citiraću mog stanodavca, koji ima sopstveni privatni biznis, a pošto se bavi veleprodajom u kontaktu je sa gomilom proizvođača, vele i maloprodavaca (mislim privatnika).
"Za sve ove godine, upoznao sam samo jednog jedinog privatnika koji nije makar nešto smutio s papirima i sve radio po pe esu. Zato je i imao infarkt i skoro su mu uradili drugi bajpas."
Samo velika je razlika između toga da kupiš televizor u Metrou kao pravno lice, pa ga knjižiš u osnovna sredstva i toga da zaposlenima uplaćuješ minimalac i doprinose a potom ih teraš da podignu te pare sa računa i da ti vrate određeni deo u kešu. Izvan BG ovo je mnogo češća situacija nego kašnjenje plata.
Na stranu mutljavine i "poslovanje" u zemlji Srbiji, činjenica ostaje da je poreski sistem debilan i da guši preduzetništvo.
Polazim isključivo od sopstvenog primera. Želim da osnujem privatnu firmicu koja bi se bavila informatičkim delatnostima. Ne bi imala više zaposlenih od mene i eventualno moje supruge koju bih prijavio takođe. Međutim, kada bih otovrio ovakvu firmu, morao bih da uplaćujem između 130 i 180€ mesečno poreza i doprinosa imao ili nemao bilo kakvog prometa. Ove dve cifre sam dobio od dve osobe koje su odvojeno jedna od druge (ne poznaju se međusobno) registrovali identične firmice, sa identičnom delatnošću (informatičkom), u razmaku od mesec dana, u istoj opštini!
Dakle, rukovodeći se astrološkim kartama, poreska uprava je jednom privatniku razrezala 130 a drugom 180€ poreza, taksi i doprinosa mesečno.
metrevelic metrevelic 12:42 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Uđi u IDEU i pitaj kolike su im plate i koliko imaju slobodnih dana...

Treba Todoriću za Merkator pa se stiso . No svugdje u svetu kasirka je tranziciski posao dok ne nađeš bolji.Ono što je grozno Free što ljudi čije su znanje i vještine daleko veće teško moraju da slušaju pošto rade kasirke. Još u gorem položaju su oni koji rade samostalno i sa svojom opremom i alatom ( a to košta i troši se ) i njima mere po toj IDEI. A sve te gazde koji kupuju bembare a nemaju za matrijal brzo propadnu.gube i kupce i radnike.
ono što je potrebno je
sprečit pljačku preljevanjem kapitala iz firmi koje trebaju bankrotirat.
sprečit da se kvalitetnija radna snaga "odere za sve potrebe" .
dakle socijalno,zdravstveno,penzisko glavarina
ko ne plaća ne može da koristi ili restiktivno da koristi
zdravstveno za socijalne slučajeve iz poreza a ne iz fonda
ljudi će bit u sistemu ako imaju korist.
tsunade tsunade 12:54 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

znas, tsunade, "budzetlije" su i vaspitacice u vrticima i cistacice u domovima zdravlja i vozaci u hitnoj pomoci


znam. krenula bih od obrazovanja. mislim radikalnu reformu.

ne nisam "budzetlija"


sta god da si, na pogresnom si putu. mi smo krenuli u mlekaru a ti uporno sa nama hoches da stignes u pekaru. u ekonomiji ovako duboko posrnuloj, nema mesta moralisanju. jedino o cemu ima smisla razgovarati su pravila. koja daju bolje razultate. stoga je ova prica o porezima meni zanimljiva i vazna.

i jos nesto

humanost je cena za ekonomsku neefikasnost. ne postoje humana ekonomska ustrojstva. postoje pravedniji i manje pravedni sistemi. u onim prvim, napori u smislu stvaranja dodatne vrednosti se PO AUTOMATIZMU nagradjuju a lenjost i javasluk se PO AUTOMATIZMU kaznjavaju. vazi za sve u lancu proizvodnje.

da bi mi dosli do tog automatizma treba da konacno pocnemo da STVARAMO tu dodatnu vrednost. I konacno se manemo praznih prica o zlim poslodavcima i napacenoj radnickoj klasi. umesto filozofiranja bilo bi super da se malo koncentrisemo na produktivnost. zbog te produktivnosti, efikasnosti i konkurentnosti svoje robe, nemac placha manji porez na vechu platu pri cemu ima kvalitetniju drzavnu uslugu.

al pre svega toga, srbiji je potreban kvalitetan stecajni upravnik umesto premijera i predsednika.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:18 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

sta god da si, na pogresnom si putu. u ekonomiji ovako duboko posrnuloj, nema mesta moralisanju. jedino o cemu ima smisla razgovarati su pravila


hvala na poduci. lako cemo za moj pogresan put.

ok, evo moj izbor pravila.

svaki gazda koji dva meseca ne isplati plate, bez obira sto mu pravdanje ko u damnjanovog zelenka, da mora stavi katanac, sve rasproda, od voznog parka do kompjuterske opreme, kuce na zenu i vikendice na decu, sve do kolekcije skupih pljuga.

te da se zaposleni od toga namire. a ako ni to nije dosta, da ide u duznicko ropstvo i dokle treba placa drzavi-banci-sta god kako zna i ume dug, jer je podmirila njegovo sranje.

nije eticno da firma propadne, zaposleni potonu, a gazda pliva i dalje, drugim stilom.


















tsunade tsunade 13:29 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

i dokle treba placa drzavi-banci-sta god kako zna i ume dug, jer je podmirila njegovo sranje.


pa nije to "sta god". drzava je jedno, banka drugo. banka ce se snaci, ne brini. ona ima jasne mehanizme zastite od gubitka novca koji prodaje (znaci kamata, hipoteka). drzava treba da napravi sistem u kojem je moguche plachati svoje dugove. da bi sa opravdanim autoritetom nekog hapsila zbog dugova prvo sama mora da ih namiri.

o etici i estetici, predlazem da napises novi blig. ovaj je o porezima.
milisav68 milisav68 13:35 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna Knežević Ćosić

znas sta, izadji iz auta. ugasi televizor na kome su vesti o nekom neprivatizovanom preduzecu i vidljivim radnicima koji protestuju. udji u prvu samoposlugu. pitaj zenu za kasom kolika joj je plata. mozes i na druga mesta. koja rade. samo pitaj. mozes i da pitas da li im gazda uplacuje doprinose za zdravstveno i penziono osiguranje.

A jel pogledaš tablu na ulazu, ko je vlasnik samoposluge?

Uglavnom su to delovi velikih lanaca Miško&co, "malih" nema, ili skoro da nema.

Ti "mali" koji su "opstali", su mahom porodičnog tipa, i uglavnom su na ivici opstanka, sa stalnim strahom od inspekcije, i drakonskih kazni.

Jel si čula nekad da je inspekcija bila/našla neku nepravilnost u Miško&co, i da je napisana neka kazna?

Ima naravno i "malih" prevaranata, ali oni vremenom potonu.
Zamisli da si vlasnik prodavnice autodelova, boje i lakova, poljoprivredne apoteke, stolarske radnje......i da moraš svaka dva/tri meseca da obučavaš radnika....
U manjim sredinama se to brzo pročuje, pa posle non-stop stoji na izlogu - tražimo radnika-cu.

Država - partije/njihove porodice/Miško&co/ su zajašili i ne "daju" ostalima da rade, bilo onima koji su malo sposobniji, pa bi radili samostalno, bilo onima koji bi radili "kod privatnika".
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:38 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

o etici i estetici, predlazem da napises novi blig. ovaj je o porezima.


i tako otera ti mene, tsunade.
zbog etike.
ok.

:)

aj da ne smetam.


cult cult 13:39 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

svaki gazda koji dva meseca ne isplati plate, bez obira sto mu pravdanje ko u damnjanovog zelenka, da mora stavi katanac, sve rasproda, od voznog parka do kompjuterske opreme, kuce na zenu i vikendice na decu, sve do kolekcije skupih pljuga.

Ovde dolazi do izražaja tvoja humanost.
Država, nehumana kakvu nam je bog dao, ima u planu nešto mnogo bolje. Privatnik koji dva meseca ne isplati plate svojim radnicima i pripadajuće lihvarske poreze ima da ide u zatvor. Ne čitaš novine?
I siguran sam da će biti zatvorenih odvratnih robovlasnika.
Dočim će Sir Oliver Dulić i dalje na slobodi veselo troškariti pare iz budžeta koji mu je grozni privatnik u isti ubacio, sve lapajući sa svojim drugarima i trpajući ih u svoje i stranačke džepove ne crveneći nimalo zbog toga što je više puta u lapanju uhvaćen i poruzi izložen.
Onda će najveća opoziciona stranka kao izlaz iz ove jezive situacije nametnuti temu kopanja kanala do Egejskog mora, a tvorac ovog sistema g. Dinkić će izjaviti da mu je sada sve jasno i da ako za njega ovog puta glasamo sada zna gde je izlaz. Nije ga pomenuo, doduše, ali nije ni bitno. Apsolutni cirkus i nadrealna stupidarija od države.
tsunade tsunade 13:44 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

tako otera ti mene, tsunade. zbog etike.


nije mi to bila namera. al kad imas realan novcani problem. tipa da platis 20.000 dinara firmarine a ne treba ti nikakva reklama na zgradi niti ista tome slicno. samo sanduce da primas pisma. onda ta prica, sta je moral, kao takav, ume da iritira.




cult cult 13:51 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

nije mi to bila namera. al kad imas realan novcani problem. tipa da platis 20.000 dinara firmarine a ne treba ti nikakva reklama na zgradi niti ista tome slicno.

Nedobog da istakneš reklamu na zgradi.
ulaziš u kafkijanske priče.
Da vidiš samo taksu na molbu Zavodu za zaštiti spomenika. Pa, kad je za par meseci dobiješ, istu takvu taksu opštini Stari Grad. Pa, arhitektu ovlašćenog da zoveš da ti nacrta reklamu i udari pečat na nacrt za 500 evra. A onda da zoveš nekakve vatrogasce ako je reklama nedajbože svetleća da ti oni daju dozvolu da može da svetli i da uzmu taksu, naravno. A onda sa svim tim dokumentima sačekaš da ti opštinske ćate daju dozvolu za šest, sedam meseci sa sve plavom kovertom u kojoj piše da te tvoja reklamica koja svetli košta 1000 evra godišnje (može u mesečnim ratama). Firmarina od 20 000 ostaje, nemojte je molim vas mešati sa ovim, rekoše.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:51 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

nije mi to bila namera. al kad imas realan novcani problem. tipa da platis 20.000 dinara firmarine a ne treba ti nikakva reklama na zgradi niti ista tome slicno. samo sanduce da primas pisma. onda ta prica, sta je moral, kao takav, ume da iritira.


izvinjavam se za iritaciju.
bila sam neosetljiva na ovom blogu prema gazdama.
i kratkovida. nisam skapirala da im je i fitilj kratak.


tsunade tsunade 13:52 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

cult
Dočim će Sir Oliver Dulić i dalje na slobodi veselo troškariti pare iz budžeta koji mu je grozni privatnik u isti ubacio, sve lapajući sa svojim drugarima i trpajući ih u svoje i stranačke džepove ne crveneći nimalo zbog toga što je više puta u lapanju uhvaćen i poruzi izložen.


apsolutni, neprejebivi, nenadjebivi shampion i izraziti favorit za razne oblike psihicke i fizicke torture.

Onda će najveća opoziciona stranka kao izlaz iz ove jezive situacije nametnuti temu kopanja kanala do Egejskog mora


najbolje je da prekrizimo listic i tako pokazemo da nas je cak dva odsto koji se sa celokupnom situacijom ne slazu.

btw culte, dear one, zaboravio si da spomenes cedu cija je jedina ideja da se pridruzi tadichu ne bi li zajedno zagrebavali po ovoj praznoj serpi dok se ne potuku oko poslednjih ostosa i mrvica...
milisav68 milisav68 13:57 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

tsunade

nije mi to bila namera. al kad imas realan novcani problem. tipa da platis 20.000 dinara firmarine a ne treba ti nikakva reklama na zgradi niti ista tome slicno. samo sanduce da primas pisma. onda ta prica, sta je moral, kao takav, ume da iritira.

Zaboravila si "muzički dinar" za OFPS i SOKOJ.
tsunade tsunade 14:02 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Zaboravila si "muzički dinar" za OFPS i SOKOJ


de sam zaboravila? samo sam odlozila dok me vesna ne uhapsi.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:03 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna Knežević Ćosić


svaki gazda koji dva meseca ne isplati plate, bez obira sto mu pravdanje ko u damnjanovog zelenka, da mora stavi katanac, sve rasproda, od voznog parka do kompjuterske opreme, kuce na zenu i vikendice na decu, sve do kolekcije skupih pljuga.

te da se zaposleni od toga namire. a ako ni to nije dosta, da ide u duznicko ropstvo i dokle treba placa drzavi-banci-sta god kako zna i ume dug, jer je podmirila njegovo sranje.

nije eticno da firma propadne, zaposleni potonu, a gazda pliva i dalje, drugim stilom.



Mislim da je nesporazum oko pojma "gazda", pa bi ga trebalo definisati.

Ako se pod pojmom "gazda" podrazumevaju tajkuni, tranzicioni mutljaroši i prevaranti, onda navedeno stoji.

Međutim, ako se pod pojmom "gazda" podrazumevaju poslodavci malih prduzeća i preduzetnici, koji su i vlasnici i direktori i radnici i magacioneri, a takvih je u Srbiji najviše, i koji zapošljavaju člana porodice i eventualno po nekog radnika, onda je to daleko od istine.

Kakve crne kuće, vikendice, skupa kola... kada plate sve dažbine državi i troškove, jedva im za koru hleba preostane, kao i onima koje zapošljavaju.
naroz naroz 14:17 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280


@Vesna Ćosić
Ja mislim da je ovde rasprava jako interesntana i mislim da ste dobrodišli na ovaj blog.
Šteta što niste ranije čitali ovaj blog onda bi ste primetili da je Radulović između ostalog stavio i ovaj link


Inače svaka čast za ideje da ko ne plati dva mesca plate radnicima da treba da mu se oduzme sve da bi se podmirili radnici, mislim da takva rasprava stoji ovde ali stoji da i država mora da ispunjava svoje obaveze prema poslodavcima.
Jos samo da podvučem sto reče dole deepblue:
Ono što moram da primetim jeste činjenica da domaćin bloga zbilja daje zaokružena fiskalna rešenja, za razliku od gomila političara i "stručnjaka" koji obećavaju više plate i niže poreze bez objašnjenja kako će država da nadomesti ta sredstva.

zajsen zajsen 14:38 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

rade.radumilo
Međutim, kada bih otovrio ovakvu firmu, morao bih da uplaćujem između 130 i 180€ mesečno poreza i doprinosa imao ili nemao bilo kakvog prometa. Ove dve cifre sam dobio od dve osobe koje su odvojeno jedna od druge (ne poznaju se međusobno) registrovali identične firmice, sa identičnom delatnošću (informatičkom), u razmaku od mesec dana, u istoj opštini!
Dakle, rukovodeći se astrološkim kartama, poreska uprava je jednom privatniku razrezala 130 a drugom 180€ poreza, taksi i doprinosa mesečno.

Nejasan poreski sistem, kako bi svi bili u zoni prekrsaja,a politickom odlukom bi se doslo do kaznjavanja,gonjenja. Rezultat-partijska ekonomija.
milisav68 milisav68 14:54 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

zajsen

Nejasan poreski sistem, kako bi svi bili u zoni prekrsaja,a politickom odlukom bi se doslo do kaznjavanja,gonjenja. Rezultat-partijska ekonomija.

U represivnim državama, u šta ubrajam i našu, apsolutno je poželjno držati privredu u šaci. Koliko god se trudio da radiš normalno, država te konstantno forsira da ideš u ilegalu, da bar deo ne bude kako treba, oni to naravno znaju, ali puštaju jer žele da te imaju u šaci, i onda kada god ima zatrebaš, zasmetaš, ako porasteš pa treba da daješ a nećeš, oni imaju mehanizme da ti nameste pregršt privrednih prestupa i da te kažnjavaju ili krivično gone.
To je suština problema.
filantrop filantrop 14:56 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

svaki gazda koji dva meseca ne isplati plate, bez obira sto mu pravdanje ko u damnjanovog zelenka, da mora stavi katanac, sve rasproda, od voznog parka do kompjuterske opreme, kuce na zenu i vikendice na decu, sve do kolekcije skupih pljuga.



sto napadate vesnu
pa tako se i radi.
eno ga onaj madoff u zatvoru
a prodaju mu gace i cipele na aukciji da isplate ostecene koliko-toliko.
StEtOc|nA StEtOc|nA 15:11 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna Knežević Ćosić
sta god da si, na pogresnom si putu. u ekonomiji ovako duboko posrnuloj, nema mesta moralisanju. jedino o cemu ima smisla razgovarati su pravila


hvala na poduci. lako cemo za moj pogresan put.

ok, evo moj izbor pravila.

svaki gazda koji dva meseca ne isplati plate, bez obira sto mu pravdanje ko u damnjanovog zelenka, da mora stavi katanac, sve rasproda, od voznog parka do kompjuterske opreme, kuce na zenu i vikendice na decu, sve do kolekcije skupih pljuga.

te da se zaposleni od toga namire. a ako ni to nije dosta, da ide u duznicko ropstvo i dokle treba placa drzavi-banci-sta god kako zna i ume dug, jer je podmirila njegovo sranje.

nije eticno da firma propadne, zaposleni potonu, a gazda pliva i dalje, drugim stilom.


Potpuno podrzavam uz jedan mali amandman. Da u slucaju da postoji dug drzave prema toj firmi (nije izvrsen povracaj PDV-a, nije placena faktura za izvrsene radove ili isporucenu robu) blokira drzavni racun i sredstva prenesu na racun te firme bez konsekvenci po tu firmu (dolazi ti poreska da te maltretira, gubljenje poslova i slicno).

Opet napominjem, sve je to u praksi lepo, ali ja kao poslodavac ne mogu da se vecito zaduzujem kod raznoraznih MMF-ova i "prijateljskih" drzava da bih isplatio plate, jer nemam silu da naplatim svoja potrazivanja a drzava mi nije omogucila brz i pravedan postupak naplate.
metrevelic metrevelic 17:08 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

eno ga onaj madoff u zatvoru
a prodaju mu gace i cipele na aukciji da isplate ostecene koliko-toliko.

ne radnicima , madoff je dužan ulagačima/vlasnicima kapitala.
a jedno pitanje za sve , zašto ljudi rade ako ne dobivaju plaću.pa valjda je prvi radnik koji treba potegnut otkaz
freehand freehand 17:10 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

metrevelic
eno ga onaj madoff u zatvoru
a prodaju mu gace i cipele na aukciji da isplate ostecene koliko-toliko.

ne radnicima , madoff je dužan ulagačima/vlasnicima kapitala.
a jedno pitanje za sve , zašto ljudi rade ako ne dobivaju plaću.pa valjda je prvi radnik koji treba potegnut otkaz

Sem ako je ucenjen i uplašen i bespomoćan i bez zaštite.
A to ti je situacija u Srbiji, uglavnom.
Sem kod onih što su u administraciji i u javnom sektoru. Ti su ko beli medvedi.
gedza.73 gedza.73 19:05 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna

Vesna, par blogera je pisalo odlične komentare. Naravno da postoje gazde i gazdice koji žive i rade na način koji si ti opisala. Da li si se zapitala koliko ima malih, porodičnih firmi (koji su stub ekonomije i Nemačke, kao što znaš) koje će se zatvoriti u narednom periodu?
Koje platu i ne podižu već samo uplaćuju državi njene takse i namete.

Pazi sad razvoj. Niti sam ekonomista, niti sam baš nešto upućen u berzanska dešavanja.

Firme se polako gase. Ne postoji način da plaćju dažbine, plate, kredite. Povećava se nezaposlenost. Smanjuju se prihodi u budžet. Nedostaje plata za državni sektor. Obrati pažnju. Nema novce za novine, otputaju se novinari.

Šta sad, brajko moj? Je li pričaše ljudi pametni, i dosadiše i Bogu i narodu, da se smanji javna potrošnja, da se prištedi jer ode sve u krasni?


Pazi nastavak. Počinje otpuštanje iz javnog sektora (daj Bože). Odeš da uzmeš jedan papir oni te šetaju dva dana ko majmuna, ili ti kažu da nisu u mogućnosti da ti izdaju neki dokument. Pet šmizli okupljnih oko šoljica za kafu blago proviri kad počneš da im skidaš sva sazvežđa sa nebesa i gleda te ko ludaka.


E, pa gospodo, daj Bože da ova država crkne. Ovakva kakvom su je napravili svi državni lelemudi i badavadžije.

gedza.73 gedza.73 19:11 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

i još jedno obaveštenje, za ove iz javnog sektora. Čekaće ih gedža kad tad. A neće da se zabave.

Doći će dan (kad čovek shvatiće sam) kad će da izađu onako džumle na neki gradski trg da traže plate i od države da im omogući posao (a kao su radili do tada).

Na taj dan gedža se kupa, sređuje i oblači najlepše 'stajaće' odelo.
Opraće auto, izmeriće ulje. Sešće u auto, doći će do protesta.
A onda će da upali brisače i da da gas, mame im ga lopovse i lezilebovićke.

edit
filantrop
sto napadate vesnu
pa tako se i radi.
eno ga onaj madoff u zatvoru
a prodaju mu gace i cipele na aukciji da isplate ostecene koliko-toliko.


'de se bre radi? Vesna gleda zapad preko par prodavnica i izdavanja dokumenata a ti preko trepćućih vesti.

Šta misliš koliko je firmi prodato da se isplati radna snaga
u Španiji Rumunima
u Italiji Rumunima, Marokancima, Senegalcima, Balkancima
U Austriji i nemačkoj Balkancima i Turcima,
engleskoj Poljacima
Švedskoj sezonskim radnicima?

Znaš li da postoje u raznim državana kazne koje ako ne plati firma prelaze na zaposlenog?
Da je postojo predlog o brzopoteznom otkazu bez obrazloženja?

Ono što Vesna ne razume, ili idealizovano posmatra, da postoje mnoge male firmice i preduzeća koje niti imaju besne automobile, niti su zakidale radnoj snagi, ali koje neće opstati.

Šta mislite koliko vredi poslepodnevni odmor jednog državnog lezilebovića bez ikakve odgovornosti, presije ili obaveze i nekog mučenika koji se noću budi sabirajući i oduzimajući naredne dane?
montag montag 19:56 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Naravno da nam je skupo, jer na jednoj strani imamo nezadovoljnog radnika koji misli da firmu kosta 180 eura, a kosta vas 280 eura, i tih 280 eura je njegova plata, samo sto firma mora da obustavi i uplati taj novac, a ne radnik.
Inace preduzetnici otvaraju firme radi profita, a ne da bi zaposljavali robove ili bili socijalne ustanove. Vama niko ne brani da otvorite firmu i da isplacujete plate 5.000 eura radnicima, to nije zabranjeno ali odakle?
Radnik se placa za rad, za rezultate a ne za vreme provedeno na poslu,a kad nema rezultata, recimo usled ekonomske krize, odakle novac!
Naravno da ima i losih primera o kojima vi pricate, ali to su izuzeci.

U svetu se plate ugovaraju u bruto iznosu, a kod nas u neto iznosu, pa kada se smanje porezi, u svetu radnik dobija povecanje plate a kod nas to moze svako da uzme u svoj dzep. Zato u predizbornoj godini bitno pitanje je smanjenje poreza.
tsunade tsunade 20:06 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Na taj dan gedža se kupa, sređuje i oblači najlepše 'stajaće' odelo.
Opraće auto, izmeriće ulje. Sešće u auto, doći će do protesta.
A onda će da upali brisače i da da gas, mame im ga lopovse i lezilebovićke.




iste snove sanjamo
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:11 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

sto napadate vesnu


Bas se okomili ovi privatnici :)
A i sam izraz privatnik ima poprilicno sumnjivog u sebi.

Mene bas zanima da li bi Vesna isto ovoliko insistirala na tih 100 evra za budzet kad bi se isplacivla bruto plata, znaci svih 280 radniku s tim da on mora od tih para 100 ODMAH da uplati drzavi ili bi ipak shvatila i prihvatila da je to mnogo.
Sustina je ista, samo sto bi tada klinc bio na realaciji radnik-drzava umesto sadasnjeg poslodavac - drzava, koji se cesto pogresno cita kao sukob poslodavac - radnik, a onda je humano, jelte, stati na stranu radika.
cult cult 21:34 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Mene bas zanima da li bi Vesna isto ovoliko insistirala na tih 100 evra za budzet kad bi se isplacivla bruto plata, znaci svih 280 radniku s tim da on mora od tih para 100 ODMAH da uplati drzavi ili bi ipak shvatila i prihvatila da je to mnogo.


Auh. Opasno je testirati internet humanizam stavljajući humaniste u realne situacije. Još bi me više zanimala visina plate koju bi humanisti delili svojim zaposlenima kad bi za par meseci skapirali kako sve to zaista funkcioniše i kad svi stereotipi brižljivo sistemski razvijani u trenutku tresnu o pod.
metrevelic metrevelic 21:51 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Auh. Opasno je testirati internet humanizam stavljajući humaniste u realne situacije.
Zato se najlakše zaposlit u Borbi, visit na nekom budžetu i prezirat svaku inicijativu i proklinjat što su ne shvaćeni jel ih niko ne čita, valjda su u nedostižnim visinama,
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:53 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Auh. Opasno je testirati internet humanizam stavljajući humaniste u realne situacije. Još bi me više zanimala visina plate koju bi humanisti delili svojim zaposlenima kad bi za par meseci skapirali kako sve to zaista funkcioniše i kad svi stereotipi brižljivo sistemski razvijani u trenutku tresnu o pod.


Zaista je neverovatna snaga tog stereotipa - gazda ima para al ne da vec kupuje dzipove i jahte, a radnike tretira kao robove-
Taj stereotip zaista ne izdrzava iole ozbiljnu proveru pa se pitam imaju li ti koji tako misle ikakav dodir sa realnoscu. Zive li ti ljudi u Srbiji i vide li jos nesto osim Miskovica i Beka?
Saša Radulović Saša Radulović 22:43 14.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Priznajem, ja ovo ne razumem sto si napisao.


Vidim da ne razumete.

Naravno da ima loših poslodavaca. Pa i među malim i srednjim preduzećima. Najbolja zaštita od njih je otkaz. Problem je kada nemate alternativu.

Glavni problem koji imamo je što oni koji nisu loši poslodavci, nemaju da plate. Zanatlije, frizeri, moleri, električari, porodične firme. Što kada vam pradne promet za 50%, nemate ni za struju. Zbog toga smo i izgubili 250.000 radnih mesta. Mi sistemski nametima i birokratijom gušimo preduzetništvo i ne damo mu da diše.

Glavni problem je što je namet na rad od 60% nerazuman. A namet na profit 10%. A namet na nekretnine pravnih lica gotovo nepostojeći. Ovo uništava mala i srednja preduzeća i proizvođače. Ovo pogoduje isključivo monopolistima i uvoznicima.

Ovde je još uvek popularno posmatranje preduzetnika kao bogatih krvopija koji imaju mnogo novca, a ne daju ljudima ni minimalne plate i doprinose. Naravno da ima takvih. Ali većina nije takva. Velika većina su pristojni ljudi koji jedva sastavljaju kraj sa krajem. Asocijacija malih i srednjih preduzeća ima 100.000 članova koji zapošljavaju 400.000 ljudi. To su sve male firme. Vaše komšije. Ubijamo ih. Sečemo granu na kojoj sedimo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:03 15.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Saša Radulović
Priznajem, ja ovo ne razumem sto si napisao.


Vidim da ne razumete.



Onima koji i posle tvog teksta, ovog i nekoliko drugih komentara ne razumeju u čemu je problem, ne vredi više ništa objašnjavati.
takamatsu takamatsu 17:36 15.11.2011

Za gđu Vesnu...

Koliko ste dugo preduzetnik?
Koliko ljudi ste dosad zaposlili/otpustili?
Da li ste ikad bili dužni za ma šta, i zbog čega?

Da li znate koliko su doprinosi (uslovno rečeno) npr. u Rusiji, ili Nemačkoj?
Da li znate bar u jednoj branši koliko se pozatvaralo radnji od početka 2009. do danas?

bandina bandina 18:50 15.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Znam za sve od navedenog - niko nije hteo da me primi.

Jel znas da postoji nesto sto se zove FIRMARINA? Moj post nije bio toliko skretanje paznje na mene, ali na to da drzava nikako ne podrzava preduzetnistvo.
cult cult 18:59 15.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Jel znas da postoji nesto sto se zove FIRMARINA?


Aham. Rok za plaćanje je upravo danas bio : )
A znaš li ti šta je ofps?
bandina bandina 07:55 16.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Not in da coutry anymore - don't care. Helping someone else's GDP growth
naroz naroz 14:48 16.11.2011

Re: Za gđu Vesnu...

Da li znate koliko su doprinosi (uslovno rečeno) npr. u Rusiji, ili Nemačkoj?


Ja jako malo znam o Rusiji, kakvi su porezi tamo?
takamatsu takamatsu 13:31 17.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Pitanja nisu bila upućena vama, ali hvala što ste odgovorili :).

Znam šta je firmarina, i daleko više od toga, plaćam istu 21 godinu.
sevarlica sevarlica 09:00 18.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna Knežević Ćosić
Oni će zajedno s tim radnicima-robovima kako ih nazivaš, na biro za nezaposlene ili kako se to već danas naziva. Jezoviti su ti stereotipi o grozomornim nezajažljivim gazdama i jadnim robovima radnicima.


ko radi, a ne dobija platu, vec sargarepu u vidu nade da ce je mozda, jednog dana dobiti, kad sirotom gazdi krene, jeste rob.

i ti cult, svakog dana kupujes proizvode robskog rada.

evo, mozes i da izracunas, koliko robova posedujes.

pogledaj

[url=http://slaveryfootprint.org/]Slavery Footprint How many slaves work for you?
[/url]
mozda su to tebi stereotipi, kako ti kazes "grozomorne nezajazljive gazde", "jadni robovi radnici"

ja priznajem, nisam toliko napredna. meni nisu. i znas, mnogo je jadno biti rob. nije da se prave, nego jesu.jadni.

uzgred, znam prilican broj gazda. znam da su neki propali s poslom. ali ne znam ni jedan slucaj gazde koji je otisao na biro. to je sigurno zato sto sam ja neznalica neupucena. a da, znam da su mnogi krenuli s drugim gazdinskim poslom, pa trecim...









Pa danas je takvo vreme, robovlasničko. Interesi i prava radnika više ne postoje u najmoćnijoj zemlji sveta(SAD) i odatle sve kreće. Glavni robovlasnici su veliki ekonomski konglomerati koji teraju i manje oko sebe na isti način poslovanja ili u propast. Ne kažem da je ovo dobro, ali to je činjenično stanje.

Za poslednjih 10 godina promenio sam 5 poslodavaca i nijedan mi nije kasnio sa platom, da su negde plate bile male, jesu, ali sam na istu pristao da radim od prvog dana.
Firma u kojoj radim poslednjih 5 godina je pre 2009-e isplaćivala stimulacije svaka 2 meseca, regres u visini osnovne plate, nagrade po obavljenom projektu, 13-tu platu u visini 150% osnovne plate, itd , ali odkad je nastupila kriza i smanjio se obim posla od svega toga nema ništa, samo osnovna platica koja sad zna, istina vrlo retko, i da okasni pomalo.

Još nešto, moj dobar drug je mali privrednik koji je pred zatvaranjem i da, otićiće na biro rada. Inače je godinama bio vlasnik trgovina(4 marketa) ali lagano je počeo da gasi i do kraja godine će ostati samo na 1 radnji i to samo zato što je on vlasnik tog poslovnog prostora i što u toj radnji radi njegova familija.
sevarlica sevarlica 09:33 18.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Vesna Knežević Ćosić
Ajoj Vesna, pa to je naivno razmisljanje. Ta vrsta robova o kojima pricas postoji jos samo u propalim neprivatizovanim preduzecima,


nisi u pravu. nisam ni mislila na robove u propalim neprivatizovanim preduzecima.

oni su vidljivi, oni se deru, okupljaju, nose transparente.

ja mislim na one nevidljive robove, koje gazda drzi na tih 180 eura mesecno, koje plati ili ne plati, ili plati jednom u par meseci.

oni su nevidljivi, jer cute. a cute jer nemaju kud.

znas sta, izadji iz auta. ugasi televizor na kome su vesti o nekom neprivatizovanom preduzecu i vidljivim radnicima koji protestuju. udji u prvu samoposlugu. pitaj zenu za kasom kolika joj je plata. mozes i na druga mesta. koja rade. samo pitaj. mozes i da pitas da li im gazda uplacuje doprinose za zdravstveno i penziono osiguranje.

neprijatno ces se iznenaditi sivom zonom.








Gospođo Vesna, pa onda vi otvorite trgovinu i dajte radnicima po 1000 evra platu ako možete. Samo da vas upozorim da vam za 1 malu trgovinu treba bar 4 zaposlenih i to ako ne radite 1 dan u nedelji.
Sa minimalcem to je 280*4=1120Evra, plus struja, voda, komunalije, bla bla 150-200Evra(optimum 180E), pa firmarine, SOKOJ-i, porezi na budalu itd, 100 evra mesečno, knjigovođa 100Evra, i tu nije kraj ali stacemo.
1120+180+100+100=1500Evra
U mešovitim trgovinama je prosečna marža 10% tako da iz toga proisiče da treba da imate mesečni pazar 15.000Evra. Pa kad se podeli sa 30 dana to izađe 500 evra dnevnog pazara. Nađite mi jednu jedinu trgovinu van uskog gradskog jezgra u Beogradu koja ima ovolike dnevne pazare.
sevarlica sevarlica 11:04 18.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

tsunade
znas, tsunade, "budzetlije" su i vaspitacice u vrticima i cistacice u domovima zdravlja i vozaci u hitnoj pomoci


znam. krenula bih od obrazovanja. mislim radikalnu reformu.

ne nisam "budzetlija"


sta god da si, na pogresnom si putu. mi smo krenuli u mlekaru a ti uporno sa nama hoches da stignes u pekaru. u ekonomiji ovako duboko posrnuloj, nema mesta moralisanju. jedino o cemu ima smisla razgovarati su pravila. koja daju bolje razultate. stoga je ova prica o porezima meni zanimljiva i vazna.

i jos nesto

humanost je cena za ekonomsku neefikasnost. ne postoje humana ekonomska ustrojstva. postoje pravedniji i manje pravedni sistemi. u onim prvim, napori u smislu stvaranja dodatne vrednosti se PO AUTOMATIZMU nagradjuju a lenjost i javasluk se PO AUTOMATIZMU kaznjavaju. vazi za sve u lancu proizvodnje.

da bi mi dosli do tog automatizma treba da konacno pocnemo da STVARAMO tu dodatnu vrednost. I konacno se manemo praznih prica o zlim poslodavcima i napacenoj radnickoj klasi. umesto filozofiranja bilo bi super da se malo koncentrisemo na produktivnost. zbog te produktivnosti, efikasnosti i konkurentnosti svoje robe, nemac placha manji porez na vechu platu pri cemu ima kvalitetniju drzavnu uslugu.

al pre svega toga, srbiji je potreban kvalitetan stecajni upravnik umesto premijera i predsednika.


sevarlica sevarlica 11:18 18.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

cult
nije mi to bila namera. al kad imas realan novcani problem. tipa da platis 20.000 dinara firmarine a ne treba ti nikakva reklama na zgradi niti ista tome slicno.

Nedobog da istakneš reklamu na zgradi.
ulaziš u kafkijanske priče.
Da vidiš samo taksu na molbu Zavodu za zaštiti spomenika. Pa, kad je za par meseci dobiješ, istu takvu taksu opštini Stari Grad. Pa, arhitektu ovlašćenog da zoveš da ti nacrta reklamu i udari pečat na nacrt za 500 evra. A onda da zoveš nekakve vatrogasce ako je reklama nedajbože svetleća da ti oni daju dozvolu da može da svetli i da uzmu taksu, naravno. A onda sa svim tim dokumentima sačekaš da ti opštinske ćate daju dozvolu za šest, sedam meseci sa sve plavom kovertom u kojoj piše da te tvoja reklamica koja svetli košta 1000 evra godišnje (može u mesečnim ratama). Firmarina od 20 000 ostaje, nemojte je molim vas mešati sa ovim, rekoše.


Ma kakvih 500 Evra, pa uradio bih ti ja ceo projekat(koji je BTW preglomazan za jednu najobičniju reklamu) za 300Evra
sevarlica sevarlica 11:29 18.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

i još jedno obaveštenje, za ove iz javnog sektora. Čekaće ih gedža kad tad. A neće da se zabave.

Doći će dan (kad čovek shvatiće sam) kad će da izađu onako džumle na neki gradski trg da traže plate i od države da im omogući posao (a kao su radili do tada).

Na taj dan gedža se kupa, sređuje i oblači najlepše 'stajaće' odelo.
Opraće auto, izmeriće ulje. Sešće u auto, doći će do protesta.
A onda će da upali brisače i da da gas, mame im ga lopovse i lezilebovićke.


Ahahahhahaaaa, o da. Zovi idemo zajedno. Znao sam da ne treba da prodajem staroga passata on kosi 5 u redu.
cult cult 14:58 18.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

Ma kakvih 500 Evra, pa uradio bih ti ja ceo projekat(koji je BTW preglomazan za jednu najobičniju reklamu) za 300Evra


Zahvaljujem. Ipak, poslušaću savet komunalne inspektorke opštine Stari Grad zadužene za taj rejon:
"Znate, moj savet Vam je da Vi tu reklamu ipak skinete, ali sami, kad mi skidamo to je preskupo. Sačekajte da dodje rešenje o uklanjanju, pa uklonite samostalno".
Beograd, jul 2011. godine.

Napomena: reklama stoji na tom mestu već devet godina. Medjutim, grad Beograd je doneo zakon po kojem poništava sve prethodne dozvole, tako da je svaka reklama u gradu postala nelegalna, odnosno, potrebno je da se udje u nov postupak.
Taj postupak podrazumeva: izradu projekta od strane ovlašćenog arhitekte.
Zahtev Zavodu za zaštitu spomenika.
Nekakva vatrogasna komisija da da dozvolu ako je reklama svetleća.
Molba za dozovlu za isticanje reklame opštini Stari Grad.
Uplata takse ukoliko je odbreno.
Po rečima inspektorke ceo taj proces bi trajao šest do sedam meseci.
Medjutim, pošto je reklama postala nelegalna zbog odluke gradske vlade, oni moraju da donesu odluku o uklanjanju, a to se donosi za mesec-dva. Dakle, reklama će svakako biti uklonjena jer postoji razlika u dužini procesa "legalizacije" i uklanjanja.
Njena procena je da bi taksa na našu reklamu bila oko 1000 eur godišnje, (može u 12 rata) : )
sevarlica sevarlica 02:06 19.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

cult
Ma kakvih 500 Evra, pa uradio bih ti ja ceo projekat(koji je BTW preglomazan za jednu najobičniju reklamu) za 300Evra


Zahvaljujem. Ipak, poslušaću savet komunalne inspektorke opštine Stari Grad zadužene za taj rejon:
"Znate, moj savet Vam je da Vi tu reklamu ipak skinete, ali sami, kad mi skidamo to je preskupo. Sačekajte da dodje rešenje o uklanjanju, pa uklonite samostalno".
Beograd, jul 2011. godine.

Napomena: reklama stoji na tom mestu već devet godina. Medjutim, grad Beograd je doneo zakon po kojem poništava sve prethodne dozvole, tako da je svaka reklama u gradu postala nelegalna, odnosno, potrebno je da se udje u nov postupak.
Taj postupak podrazumeva: izradu projekta od strane ovlašćenog arhitekte.
Zahtev Zavodu za zaštitu spomenika.
Nekakva vatrogasna komisija da da dozvolu ako je reklama svetleća.
Molba za dozovlu za isticanje reklame opštini Stari Grad.
Uplata takse ukoliko je odbreno.
Po rečima inspektorke ceo taj proces bi trajao šest do sedam meseci.
Medjutim, pošto je reklama postala nelegalna zbog odluke gradske vlade, oni moraju da donesu odluku o uklanjanju, a to se donosi za mesec-dva. Dakle, reklama će svakako biti uklonjena jer postoji razlika u dužini procesa "legalizacije" i uklanjanja.
Njena procena je da bi taksa na našu reklamu bila oko 1000 eur godišnje, (može u 12 rata) : )


Moj drugar je završio posao oko reklame i to u Knez Mihajlovoj sa tom celom procedurom pre nepuna 2 meseca, ali mu zamalo nisu skinuli reklamu iako je već dobio rešenje da može da je postavi, jer nije otišao u kancelariju do i predao kopiju rešenja o odobrenju
Pošto jelte službe u istoj zgradi NE KOMUNICIRAJU jedna sa drugom. Da nije drkadžija par ekselans verovatno bi mu prinudno skinuli reklamu.
Najbolja fora mi je opsežan statički proračun za 4 anker šrafa koji treba da drže reklamu na fasadi, pao sam kad sam ga video

P.S. Jesi morao da izvadiš i uverenje od kontrole leta da tvoja reklama ne smeta silnim avionima koji tu lete kao muve bez glave???
cult cult 08:53 19.11.2011

Re: ma da mnogo bre 280

P.S. Jesi morao da izvadiš i uverenje od kontrole leta da tvoja reklama ne smeta silnim avionima koji tu lete kao muve bez glave???


siguran sam da je neki marljivi poreski službenik upravo pribležio ovu tvoju ideju.

Mislim, njihova logika je jednostavna: ako padaju prihodi od taksi i poreza jer preduzeća propadaju, treba biti kreativan i izmisliti nove namete onima koji još mrdaju. Treba isfinansirati budžetlijski dobar život barem do izbora. Nad propalim robovlasnikom niko neće suzu pustiti. Naprotiv.
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 00:31 14.11.2011

@Povratak u stvarnost

Kad već postoji neravnoteža, država bi trebala određenim sredstvima, tj. ograničenjem plata u svojim službama da preuzme jedan deo pvoratka neravnoteže. Na primer smanjenjem plate ili ograničenjem plate na određeni period. Nešto slično što je urađeno sa ograničenjem rasta plata.
Takođe isto i za penzije. Ograniči penzije, ili ih uravnoteži. Ali da uravnoteženje bude išlo ka uštedi. Svaki dinar je bitan, pogotovo kad postoji deficit

Kao što reče dečko, plate u državnom sektoru ograniči ili smanji, na period 2-5 godina. Smanjiće se poterba za oporezivanjem ili uvedi na isti period određene mere uštede za MSP(mala i srednja preduzeža).

Državna uprava i privreda jesu ISTI TIM. Na istoj strani "terena". Tako da treba zajednički zapeti i podeliti "udarac krize".

U krajnjem slučaju manjim nametima malim privrednicima makar oko poreza i doprinosima. To i nije preterano velika ušteda tj. smanjenje prihoda, a velika pomoć za više desetine hiljada radnih mesta...u teoriji.

Nisam makroekonomista, govorim kao laik...jedna država, jedna privreda, jedan tim.
StEtOc|nA StEtOc|nA 00:49 14.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost

Ovo privreda i drzava jedan tim zvuci mnogo lepo ali bas i ne vazi u Srbiji.

Skoro sam imao inspekciju, trzisnu, i nekako je prica otisla dosta siroko, jer se kontrola pretvorila u rutinsku. Skoro su imali neke seminare iz EU, gde su im predavaci objasnjavali kako ne mogu odmah posle dobar dan da naplacuju sumanute kazne od 100.000 dinara, kako treba da ukazu ako postoje nepravilnosti i da daju rokove za njihovo otklanjanje a ne da odmah zatvaraju firme... Znaci mene treba neki debeli Hans iz Nemacke da dodje da spasava od moje drzave (sa kojom sam ja u istom timu :) ). Tuga. Pritom ga raznorazne inspekcije i dalje silje po nama iz malih firmi, a bas me zanima koliko su kazni napisali u Maxi-ju ili ne znam kojoj vecoj firmi (da, tamo nema gresaka i nepravilnosti...). O glupostima koje se desavaju u javnim preduzecima, opstinama i vladinim ustanova da ne pricam, ali oni su verovatno van svih zakona.
cult cult 01:01 14.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost

Državna uprava i privreda jesu ISTI TIM. Na istoj strani "terena". Tako da treba zajednički zapeti i podeliti "udarac krize".


Ovo bi izazvalo iskrene salve smeha medj poreznicima, inspekcijama i inom opštinskom nadrkanom bulumentom. Ne, ne želim ti susret s njima. Da vidiš kako patriotizam usahnjuje u trenu, sekundi, magnovenju.
gorstak92 gorstak92 10:59 14.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost

cult
Državna uprava i privreda jesu ISTI TIM. Na istoj strani "terena". Tako da treba zajednički zapeti i podeliti "udarac krize".


Ovo bi izazvalo iskrene salve smeha medj poreznicima, inspekcijama i inom opštinskom nadrkanom bulumentom. Ne, ne želim ti susret s njima. Da vidiš kako patriotizam usahnjuje u trenu, sekundi, magnovenju.

Ej, ja se susreo sa njima i još imam traume.
Bio sam u PU u Save Maškovića - neka centrala.
Portir me poslao u kancelariju 400 i nešto.
Ej četiristotine kancelarija!!!
Nije bilo na četvrtom spratu pa da brojevi polaze od 400 nego lepo ide brojanje od 1 - beskonačno.
Pa u svakoj kancelariji po dva tri partijska službenika, ovaj, službenika koji su došli po partijskoj liniji.
Najveći problem je ko će da kuva kafu, a ko da pere šoljice.
Pa neće valjda onaj koj zna da otvara pasijans na računaru da pere šoljice?
Mogao bi dobar horor film da se snimi o toj zgradi.

Uzgred, zašto se Saša Radulović živcira ako neko preduzeće ode u stečaj?
SR
Nerazumni porezi kad se stigne. Najčešće se nikada i ne stigne. Završi se u stečaju.

Koliko sam shvatio on je vlasnik neke firme koja konkuriše na tenderima za obavljanje stečaja nad firmama-crkotinama. Što više crkotina to više posla za njega. Dakle, nema razloga za nervozu.
niccolo niccolo 11:01 14.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost

Bio sam u PU u Save Maškovića - neka centrala.
Portir me poslao u kancelariju 400 i nešto.

Nešto oko PIBa, a?
gorstak92 gorstak92 11:51 14.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost

niccolo
Bio sam u PU u Save Maškovića - neka centrala.
Portir me poslao u kancelariju 400 i nešto.

Nešto oko PIBa, a?

Otkud znaš?
Radiš u PU?
tirurirutiruriru
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 11:56 14.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost


cult

Ovo bi izazvalo iskrene salve smeha medj poreznicima, inspekcijama i inom opštinskom nadrkanom bulumentom. Ne, ne želim ti susret s njima. Da vidiš kako patriotizam usahnjuje u trenu, sekundi, magnovenju.


Znam. Zovem PU, dobar dan imam par problema oko toga toga i toga...nema veze poslacemo vam kontrolu...zovem da me kontorla ne bi kaznila kad dodje, da ispravim to ako ne valja...gde vam je sediste...

ili,...da li znate koliko je suludo ovo pravilo...pa da niko ga ne psotuje...ali kazna je tolika zbog takve gluposti...pa ne kaznjavamo svakog...-/-

znam da je u svakoj je/enoj drzavi to problem, da je svaka administracija neosetljiva na trziste. Da podela gubitka bi olaksala probleme koji vec postoje. Ne bi ih resilo, ali bi ih olaksalo.


niccolo niccolo 12:20 14.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost

Otkud znaš?



Radiš u PU?

Pa nisi ti jedini koji je tamo išao u sobe na 4sto
gorstak92 gorstak92 13:03 14.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost

Pa nisi ti jedini koji je tamo išao u sobe na 4sto

Jesu li i tebe ostavili da čekaš kao i mene?
Ja došao u tu sobu, kuc, kuc, dobar dan ja bi PIB..., a njih četvoro u glas: ,,Izađite napolje i sačekajte da vas prozovemo"
Pri tome nije bilo stranki ni ispred ni u kancelariji pa nisam shvatio da moram ja sam da formiram red.
I tako... dok su završili bureke i najmanje dva pasijansa ,,prozvali" me.
Nisam čekao ni 20min.
Mogu ti reći da sam bio zadovoljan jer sam planirao 45-60. Šta ću, tako sam navikao pa mi nelagodno ako nema nekog reda da se čeka.

Pre neki dan sam registrovao auto. Kakvo je to divno iskustvo bilo ne mogu ti opisati.
U tim redovima svašta čovek može da sazna i lepo da se druži.
Jedino što sam ja bio malkice asocijalan pa nisam dozvoljavao nekom starijem gospodinu da mi se skroz prilepi uz leđa. Znaš onaj rad kad se pomeriš za mesto napred, a ostaviš blokadu nogom da ovaj iza ne može da se zalepi?
Bio neki mučenik ispred mene koga je šalteruša vratila jer mu je jedna od 20-tak uplatnica bila iskrzana. Dva sata čekanja i ostav. Čovek je hteo da plače. Baš mi ga bilo žao.
Skrenuh sa teme, a možda i nisam.
niccolo niccolo 13:06 14.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost

Jesu li i tebe ostavili da čekaš kao i mene?

E, ja tamo išao radi nerezidentnih PIBova, tamo je neka ok žena, nisam imao takvih iskustava...
gorstak92 gorstak92 13:38 14.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost

E, ja tamo išao radi nerezidentnih PIBova, tamo je neka ok žena, nisam imao takvih iskustava..

Opalac!
Nerezidentni PIB!!!
Radiš sa stranim elementima.
Danice, pojačaj radio!

7:37 - Ko si ti? Pa ti nisi Jakovljević. Ti si neki veći izdajnik.
niccolo niccolo 14:00 14.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost

Radiš sa stranim elementima.

Uvek
metrevelic metrevelic 21:54 14.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost

gorstak92
E, ja tamo išao radi nerezidentnih PIBova, tamo je neka ok žena, nisam imao takvih iskustava..

Opalac!
Nerezidentni PIB!!!
Radiš sa stranim elementima.
Danice, pojačaj radio!

7:37 - Ko si ti? Pa ti nisi Jakovljević. Ti si neki veći izdajnik.

e Golnjak, su nažalost rano zatvorili
gorstak92 gorstak92 10:34 15.11.2011

Re: @Povratak u stvarnost

metrevelic
e Golnjak, su nažalost rano zatvorili

Zašto?

Žao ti što je zatvoren jer:

a) Voleo bi tamo da gradiš karijeru?
b) Voleo bi da pošalješ nekog ,,dragog" političara na prevaspitavanje
c) Voleo bi da nekog komšiju što te nervira pošalješ na prevaspitavanje?
d) Voleo bi celu Srbiju da prevaspitaš?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana