Turbo emancipacija!

Dušan Maljković RSS / 14.01.2008. u 22:04

123334415_135c95a6c4.jpgGlavna tema -- predsednički izbori -- predmet je mnogobrojnih analiza koje su onakve kakva je i politička situacija: neinventivne, lišene teorijske lucidnosti, u ravni zdravog razuma. Uglavnom čista dosada. Zbog toga, odlučio sam da ostavim izborne dileme glasačkom telu, jer je ono, po mojoj proceni, dovoljno zrelo da predvidi konsekvence svog (ne)izbora. I pozabavim se drugom temom, koja je reaktuelizovana na blogu, njegovim marginama, ali i van njega.

Turbo-folk je i u poslednje vreme opet okupirao duhove ovog bloga. Tako je dracena, u svom blogu simptomatičnog naslova "Zašto zakonom ograničiti turbo-folk" podržao/la ideju zakonske zabrane ovog muzičkog "pravca" (uprkos Ustavom zagarantovanoj slobodi umetničkog iztražavanja), uz kultur-rasističko obrazloženje koje konzumente turbo-folka spušta niz ontološku lestvicu, u rang ne-ljudi. "Tako se čitave generacije usmeravaju u pogrešnom pravcu, onesposobljavaju da se kulturno razvijaju i sazru, da grade sposobnost za slušanje umetničkih dela i izgrade ukus primeren čoveku, Evropljaninu 21. veka."

S druge strane, Divna Vuksanović afirmativno preuzima neke do teza iz mog bloga "Stari tekst, novi povodi: još jednom o turbo-folku" i u tekstu "Kultura medijske politike u Srbiji" preispituje fiktivnu opoziciju Guča-Egzit, kao i "medijski rat" "urbanih" i "ruralnih" kulturnih paradigmi u Srbiji.

Takođe, u pojedinim blogovima i komentarima pominjana je Jelena Karleuša, u izrazito negativnom kontekstu, kao i uvek bez jasnog obrazloženja -- to se samo po sebi podrazumeva (ovakvo nekritičko preuzimanje teza i njihovo mantranje govori da se nalazimo na terenu ideologije, konstitutivne za tzv "urbani identitet", koji se uglavnom gradio kao opozicija prema "seljakluku" turbo-folka). Ono što je u svim tim natpisima propušteno jeste uviđanje emancipacijskog potencijala turbo-folka kako na ličnom planu samih protagonstkiinja, tako i u političkom smislu prevazilaženja nacionalnog antagonizma na području SFRJ. Stoga, danas, preko ovog bloga, poručujem:

ŽIVELA TURBO EMANCIPACIJA!

I dodajem...

Nisam odustao od identifikacije sa Jelenom Karleušom! To je, uostalom, moje elementarno ljudsko pravo, i svako ko ga negira produkuje diskriminaciju (van svake sumnje).

Mislim da svaka srpska devojka (i dečak), ukoliko želi, treba da krene tim putem. Karleuša, i slične domaće pop-ikone, žrtvama tranzicije nude idealan model. Umesto da prihvate patrijarhalni obrazac smernih udavača, Jelena Karleuša & co. praktično realizuju feminističku doktrinu ženske subjektivnosti: one su samostalne, emancipovane, ekonomski nezavisne i, što je najvažnije, daleko su od svakog nacionalnog autizma. Jer, ko je doprineo pomirenju Srba, Hrvata i Bošnjaka više od Indire Radić i Dragane Mirković? Ko je sprskoj kulturi dao veći globalni značaj nego televizija PINK? Da li je neki drugi projekat u srpskoj kulturi poslednjih decenija uspeo da se probije iz malograđanskog autizma beogradske čaršije?

 

Citiraću slovenačkog sociologa Rastka Močnika:"Turbo-folk je jedini prilog globalizaciji na području nekadašnje Jugoslavije. Ja ga sada mislim kroz koncept perifernih kulturnih industrija, koje moraju aktivirati socijalne potencijale toga prostora ako hoće da prežive u sudaru sa centralnim globalnim kulturnim industrijama. (...) Poslušajte samo Halo Pink: pozdravljam svoga brata u Sidneju, i tetku u Filadelfiji, i ujedno baku u Vranju. Dakle, ti ljudi žive u globalizaciji već 40 godina."

I zaista, da li bi Beograd bez splavova bio metropola, da li bi Srbija bez Guče potojala na mapi turističkih destinacija?

Međutim, ono što mene posebno zanima nisu globalni dometi srpske kulture, koliko pitanja lokalne politike, posebno pitanje emancipacije žena i seksualnih manjina u Srbiji. I verujem da je doprinos turbo-folka na tom planu izuzetan. Već površan pogled na turbo-scenu otkriva neverovatan pluralizam kulturnih i žanrovskih kodova, rodnih i seksualnih alternativnih strategija, kao i, naravno, njihovu ravnopravnost. U njemu mogu neometano koegzistirati i homoseksualci i heteroseksualci, transvestiti i „običan svet", otvoreno erotski sadržaji kao i „pravoslavni" moralni kodovi. U tom kontekstu, turbo-folk je samo projekcija liberalnog političkog koncepta - sa svim vrlinama i manama - na sferu popularne kulture, ni bolju ni goru od one koja dominira na Zapadu.

Zbog toga, tvrdim da je Jelena Karleuša jedan od najvećih dometa srpske kulture, kao i politike emancipacije žena. Jelena Karleuša je dokaz da žena u Srbiji ne mora da ostane zarobljena u patrijarhalnoj, nametnutoj alternativi  - domaćica ili istočnoevropski escort.

----------------------------------------------------------

PAVLE, RAZUMI ME
Karleuša odgovara na optužbe da je bogohulnica i poziva "presvetlog patrijarha" da je shvati!

JelenaKarleusa.jpgPovodom optužbi da je bogohulnica, koje je na račun Jelene Karleuše, povodom njenog nepriličnog "opštenja" sa krstom u Kuriru izneo sveštenik Žarko Gavrilović, "slatka mala koja živi od skandala" uzvraća žestokom prozivkom na račun "lažnih hrišćana":

- Slike koje sam uradila su smišljene da isprovociraju na komentare bagru koja ne razume umetnost i ne čita Bibliju, a na radost onima koji veru imaju u sebi i delima je dokazuju, poput mene, koja nisam kao oni koji pre podne idu u crkvu, a po podne kradu, lažu, siluju i ubijaju!

- Ovo je zemlja apsurda, gde ljudi poput Žarka Gavrilovića pozivaju na nasilje nad gej populacijom samo zato što su drugačiji, gde popovi blagosilju paravojne formacije pre pokolja, gde su nacionalne zvezde razni Arkani, Legije, Bogoljubi... - kaže za Kurir JK, i dodaje da nije zloupotrebila krst:

- Ja sam žena sa izraženom ličnošću i nesputanom neograničenom inteligencijom, i moj jedini greh je što javno iskazujem svoje mišljenje i ljubim krst, koji je simbol svih nas neshvaćenih, svojim pohotnim usnama! Ako mogu da ga ljube pojedini popovi koji u svetu siluju dečake pod plaštom te iste crkve koja mene osuđuje, onda mogu i ja, i neću odustati od namere da se sa licemerjem u ovoj zemlji borim na svoj način. Pozdravljam sve čitaoce Kurira, sve slobodoumne ljude u SPC i presvetlog patrijarha Pavla, kojeg molim da me razume! - vapi Jelena Karleuša.

---------------------------------------------------------------

 

***I ekstra dodatak za sladokusce i "ljude od kemp ukusa" -- Jelenu Karleušu imitira njen obožavalac "tamo daleko"! :) ***

 

 



Komentari (229)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jeremija Jeremija 22:20 14.01.2008

Kad može Hilari..

Karleušu na čelo države! kad može amerika, može i srbija! i mi konja za trku imamo!
Dušan Maljković Dušan Maljković 22:24 14.01.2008

Re: Kad može Hilari..

Jelena Karleuša ili Jelena Milić -- svejedno je, samo dok je Jelena... :)
Jelena Milić Jelena Milić 22:58 14.01.2008

Re: Kad može Hilari..

pocastvovana sam :)

milanka milic

btw meni je sutra 43 a putin cuti ko zaliven
Nenad M. Nenad M. 23:23 14.01.2008

Re: Kad može Hilari..

meni je sutra 43 a putin cuti ko zaliven


je l nam to saopstavas da slavis rodjendan kad i predsednik? Joj znao sam da ima nesto :)
kojak kojak 23:37 14.01.2008

Re: Kad može Hilari..

Jeremija
Karleušu na čelo države! kad može amerika, može i srbija! i mi konja za trku imamo!


BRAVO brate - ukrade mi misao.
Morao sam da popijem tri chaseh 'ladne vode, dok sam ovo chitao.
Ma je li moguce da se i na ovakav nachin moze razmishljati?
I u to ime podrzavam ideju - "na chelo drzave" OBAVEZNO i to posatvaljenjem u skupshtini uz vrlo svechani ceremonijal.
Jelena Milić Jelena Milić 23:37 14.01.2008

Re: Kad može Hilari..

mislim da malo kasnim. za predsednikom. :)
MilosP MilosP 16:47 15.01.2008

Re: Putin

Srećan Rođendan Jelena.
Galebar Galebar 22:22 14.01.2008

Rambo je car

Sve čestitke kumu imena, a tvoj izbor predstavnika je VRH BRATE!!!

angie angie 22:24 14.01.2008

he, he,

vala neka si se namuchio da ugurash shto se ne moze- bar ne u taj oblik otvora, znash ono, kvadratni, trouglasti okrugli,...vala si mi razgalio ponedeljak-hvala ti!

sad jedino kad se presaberem gde sam to pogreshila- pa jebga iz gradjanske sam porodice, roditelji mi intelektualci, nisu me izbacivali iz shkole niti sam ponavljala, eto glupacha zavrshila i neke fakultete, nisu mi bili dostupni kriminalci sa dvadeset reshi u osnovnom uoptrebnom govoru gramatichki neispravno korishtenih, pa nisam ni mogla da se sa njima zabavljam,nego imala neke fine momke, eto vaspitali me da imam neku skalu vrednosti, gde je vecina ispoljavanja jk ispod nivoa mora, pa mi nije ni bilo u ideji da tako neshto radim- malogradjanski verovatno, narochito onaj shiroki repertoar gluposti, pa priznajem, treba imati muda sve to izreci i misliti da je josh fora-bez crvenila, pa se nisam udala k'o sponzorusha-to vala najgori gaf, pa umem da pevam, mnogo bolje od jk, al valjda nemam harizmu pink tresha, mada nisam ni imala pokushaje da se plasiram,...e vec mi je muka od svega shto nisam i nemam, pa bolje da prekinem.
Dušan Maljković Dušan Maljković 22:46 14.01.2008

Re: he, he,

Nemojte da se nervirate, angie, nego kad tako lepo pevate, umesto da naričete, a vi se prijavite na Zvezde Granda u sledećoj sezoni. Bićete bogati i popularni, i nećete više ni za čim žaliti!
AlexDunja AlexDunja 23:17 14.01.2008

Re: he, he,

Dušan Maljković
Nemojte da se nervirate, angie, nego kad tako lepo pevate, umesto da naričete, a vi se prijavite na Zvezde Granda u sledećoj sezoni. Bićete bogati i popularni, i nećete više ni za čim žaliti!

ej, majke ti?
nije te sramota da ovo otkucas?
ej, tvoja tastaura, treba opet da je pipnes.
Dušan Maljković Dušan Maljković 23:35 14.01.2008

Re: he, he,

AlexDunja

Dušan MaljkovićNemojte da se nervirate, angie, nego kad tako lepo pevate, umesto da naričete, a vi se prijavite na Zvezde Granda u sledećoj sezoni. Bićete bogati i popularni, i nećete više ni za čim žaliti!ej, majke ti?nije te sramota da ovo otkucas?ej, tvoja tastaura, treba opet da je pipnes.


Vidim da je devojka krenula da kuka sve u šesnaest, pa reko' da ponudim neki probitačan predlog kako da to stanje prevaziđe. Uzgred, nisam bio ozbiljan, ali izgleda da treba uvek stavljati znak :) da bi nekima bilo toi jasno. Dobro, sledeći put učiniću tako. Inače, šta je u mojoj ideji sramotno?
AlexDunja AlexDunja 23:39 14.01.2008

Re: he, he,

Inače, šta je u mojoj ideji sramotno?

uh.
angie angie 23:48 14.01.2008

Re: he, he,

eto, malo me nije bilo i opet sam propustila.

kasno je za mene dushane, kasno,a potpuno neostvarivo u odnosu na sve shto je za tako neshto potrebno.
i samo neshto-kako niste primetili da je to intimna tuga, naricanje podrazumeva ipak mnogo konkretniju konstrukciju i glasnije efekte.
AlexDunja AlexDunja 23:52 14.01.2008

Re: he, he,

eto, malo me nije bilo i opet sam propustila.

ali nisi propustila da si devojka, dear:)))
a evo i dechko:))
angie angie 23:55 14.01.2008

Re: he, he,

he, he,- to valjda da ne narichem vishe:)))
angie angie 23:59 14.01.2008

Re: he, he,

To je za Ginisa.


mirkec sreco, pa vidish da je ponudjeni trend- shto manje sivih, vishe belih!:)))


AlexDunja AlexDunja 00:00 15.01.2008

Re: he, he,

angie
he, he,- to valjda da ne narichem vishe:)))

ma jok, pevaj:))
pidola pidola 00:08 15.01.2008

Re: he, he,


Nemojte da se nervirate, angie, nego kad tako lepo pevate, umesto da naričete, a vi se prijavite na Zvezde Granda u sledećoj sezoni.Bićete bogati i popularni, i nećete više ni za čim žaliti!


šta je u mojoj ideji sramotno?

to je tvoj maksimum vrednovanja,bogata i popularna?

sramotno,nista,posto ni ideje nema nigde.

i dobio bi preporuku,za razmisljanje tipa,
"da svako treba da krene tim putem/idealan model/znacaj srpskoj kulturi"
i ostale budalastine,posto je ovde tema manje vazna,niti je vidim.
al na zalost nema opcije preporuci koja ide u minus.
G r o f G r o f 00:12 15.01.2008

Re: he, he,

Ja joj kažem gadura, a ona ništa....hahahahahaha
Pozdrav angie...:)
AlexDunja AlexDunja 00:16 15.01.2008

pidola:)

al na zalost nema opcije preporuci koja ide u minus.

da trazimo konkurs.
najgori blog, ever?
al srdjan da napravi, kao ona
sljivica sto je bila:)))
pidola pidola 00:50 15.01.2008

AD


da trazimo konkurs.
najgori blog, ever?

:)
a kao nagrada,zabrana pisanja mesec dana,barem.
uz obavezan odlazak na kurs,o kulturi,o vrednostima.
koje nisu bogatstvo,koje nisu popularnost.
AlexDunja AlexDunja 00:52 15.01.2008

Re: AD

koje nisu bogatstvo,koje nisu popularnost.

a? a?:)))
adam weisphaut adam weisphaut 01:01 15.01.2008

Re: AD

a? a?:)))

Postiglismo demokratski koncenzus
AlexDunja AlexDunja 01:10 15.01.2008

Re: AD

Postiglismo demokratski koncenzus

samo ti namiguj:))
ima nas troje, i zovemo se na a:))))
man ray loves me man ray loves me 22:37 14.01.2008

the man who wasn't there

Jel i Vama mozak polni organ?
Dušan Maljković Dušan Maljković 22:44 14.01.2008

Re: the man who wasn't there

Naravno. A koji drugi?
man ray loves me man ray loves me 22:50 14.01.2008

Re: the man who wasn't there

Then the fault lies with the manufacturer.
Strongman Strongman 01:32 15.01.2008

Re: the man who wasn't there

Dušan Maljković
Naravno. A koji drugi?


Ne nasedaj.
KafaJeGotova KafaJeGotova 11:54 15.01.2008

Re: the man who wasn't there

Then the fault lies with the manufacturer.

:))))))))))))
ovo je bio slam dunk!
pnbb pnbb 22:48 14.01.2008

vrlo vesto

pa sad, ima tu i tacnih stvari...

ali i malo manipulacije...

bas ga pretera sa vrhunskim dometom kulture... mozda dometom marketinga?

prica o emancipaciji i globalizmu je malo nategnuta, mada se ne moze osporiti...

al jebiga, ipak je sve to samo teoretska post factum analiza...

hocu reci, nema sanse da je to sve neko, a najmanje JK, zamislila i izgradila na osnovama tvoje teorije...

ipak plus kao opsti dojam, zbog kvazielitizma ..
i 'urbanog identiteta' ... satro
nsarski nsarski 22:52 14.01.2008

Totalno se slazem sa predlogom

i preporucujem ga!
Nazalost, nikad nisam imao priliku da vidim nastup doticne umetnice (u zivo ili na TV), ali su me njene reci i ovih par fotografila u celini osvojile. Misljenja sam, cak, da je ona umetnicka instalacija (to je sada trendi rec, pa da je upotrebim), instalacija, dakle, avangardnih srpskih umetnika iz druge polovine 21 veka koji su uspeli, uz pomoc vremenskog levka, da nam je projektuju u danasnjicu. Hvala vam, deco buducnosti!

Stavise, JK is "the shape of the things to come!" (A vi interpretirajte ovaj izraz kako ko zeli i ume.)
man ray loves me man ray loves me 23:04 14.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

Ma daj(te?), pun je Picin park izomorfnih umetnica.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 23:36 14.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

Jel Picin park onaj blizu zeleznicke stanice?

Apropo ovoga:Jelena Karleuša je dokaz da žena u Srbiji ne mora da ostane zarobljena u patrijarhalnoj, nametnutoj alternativi - domaćica ili istočnoevropski escort.


Naravno da ne mora i nije ni bila. Tolike emancipovane zene, intelektualke, stubovi porodica, snazne, hrabre...Pa zar ce, sto Nenad rece, "instalacija" Milosevicevog bescasca da nam predaje o zenama 21 veka. Hajte, molim vas. Zar je ona umetnica?
JK je predstavnik retrogene Srbije zajedno sa onom karakondzulom sto sa ministrima peva u duetu, zajedno sa tim istim ministrima i tajkunima lopovima. Prostacka Srbija koja ucenjuje zdrav razum i postenje preostalog stanovnistva koje trpi smrad ovih zadnjih 20 godina. Uzas! .Zao mi je jadnih mucenica koje stoje po coskovima raznih "picinih ulica" a koje su obelezene nazivima dok se sa druge strane neke "umetnice" prodaju za postene zene koje niko ne shvata, a one sve vide, prozrele su svojim "macijim pogledom" svet videvsi ga onakvim kakav jeste. Fuj!
Doctor Wu Doctor Wu 23:41 14.01.2008

wu ima samo jedan komentar:

tomorrow's girls
man ray loves me man ray loves me 23:44 14.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

No disrespect for the working girls.
Htela sam da nadjem neku slicnu Karleusi iz Titovog vremena sa kojom bi nsarski bio upoznat, ali posto ne uspeh (i to je za mene poenta, to je NOVO DNO), eto...
AlexDunja AlexDunja 23:46 14.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

to je NOVO DNO), eto...

to je nize dno. eto.
angie angie 00:01 15.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

(A vi interpretirajte ovaj izraz kako ko zeli i ume.)


sharski, uz svo poshtovanje i simpatije, ja bih rekla zagorelo!
nsarski nsarski 00:05 15.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

sharski, uz svo poshtovanje i simpatije, ja bih rekla zagorelo!

slatka, ta ce zima glave da ti dodje...:)))
Mnogo se, brate, uozbiljis i sve mnoooogo ozbiljno shvatas.
angie angie 00:08 15.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

slatka, ta ce zima glave da ti dodje...:)))



pazi-ovo sigurno, tako da nije smeshno!

a ovo drugo je samo odgovor na tvoje, pa koliko si se ti shalio, toliko sam i ja!:))
nsarski nsarski 00:10 15.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

angie
slatka, ta ce zima glave da ti dodje...:)))



pazi-ovo sigurno, tako da nije smeshno!

a ovo drugo je samo odgovor na tvoje, pa koliko si se ti shalio, toliko sam i ja!:))

Pa, jel ti zaista nije jasno da je ovde u pitanju turbo zezanje, cela ova stvar?
JJ Beba JJ Beba 00:29 15.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

man ray loves me
No disrespect for the working girls.Htela sam da nadjem neku slicnu Karleusi iz Titovog vremena sa kojom bi nsarski bio upoznat, ali posto ne uspeh (i to je za mene poenta, to je NOVO DNO), eto...

kakvo vreme takva karleuša


Šarski, i ovo je vazda je instalirana a zahvata i instalaciju Titovog vremena
:)
angie angie 00:31 15.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

Pa, jel ti zaista nije jasno da je ovde u pitanju turbo zezanje, cela ova stvar?


ko se zeza?
nsarski nsarski 00:36 15.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

ko se zeza?

Ako niko drugi - onda ja.
Covek je napisao blog koji je win-win situacija.
1. Ako se zeza (sto ja mislim da je slucaj) - OK, ajse zezamo. Sala komika, shto da ne.
2. Ako se ne zeza - OK, aj onda da cujemo mudrog coveka Borhesa i poslusamo njegova savet. Domislimo ovu misao do kraja, produzimo je do svake budalaste konsekvence, i dobicemo ludilo. Opet dobro zezanje.
Ja glasam za Obretkovica!

Strongman Strongman 01:47 15.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

man ray loves me
Ma daj(te?), pun je Picin park izomorfnih umetnica.



Mislim da zaboravljamo redosled stvari. U ovoj diskusiji se mahom iznose emocije ispred cinjenica i analiza. Voleti ili ne voleti Karleusu je privatno procesiranje stvari ali uspeh je neminovan.

Uspeh se definise kao socialni status u grupi ili sistemu, postizanje zacrtanih ciljeva, i na kraju ne odustajanje od svojih ciljeva. Sta od ovoga nije zadovoljeno kod Karleuse?

Ona je utrla stazu novom prototipu pevacice/zabavljacice/umetnice (da, da umetnice) koji ce, verovatno, obeleziti 21. vek.,

a) Raspad SFRJ dovodi do gubitka kontrole sta ko objavljuje i snima. Minimaks i Pinkovizija, parkiraju turbo folk trojanskog konja u nase drustvo.

b) S druge strane, seks skandali sa Pamelom i paris hilton, pa sa Severinom i Suzanom Mancic su doprineli da se nulta tacka koordinatnog sistema mrdne u stranu egzibicionizma.

c) omladina izlozena stresovima rata, sankcija, nemastine, zapustena od porodice i drustva nalazi utehu u muzici pomesanojh sa "Vidimo se u citulji.

a +b+c daju stanje od danas. Porno- muzicka zvezda nasminkana kao taze operisana trandza nize uspeh za uspehom. Ona iza sebe, naravno, ima tim ljudi koji prate desavanja i prilagodjavaju nastup. Fenomen JK nije slucajan. Ona je radila na tome.

Zao mi je da priznam, ali oni su pobedili. Mi mozemo da glumimo zrtve i setamo se po rezervatima, kao indijanci, ili da se pomesamo i nadamo se da nece mnogo da boli.



A kad (anti)kulturoloski probni balon prodje, a prosao je dolazi na svenu VK, sa cacanskom Pamelom Andrson i narodnjaci okupljeni u nesto sto nazivaju strankom. To je vise interesna grupa koja ne haje za ljude van grupe, koji tacno mogu sa krepaju od gladi. A opozicija je skoro nepostojeca i dezorjentisana, a pri tome i posvadjana.

pidola pidola 02:19 15.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom


U ovoj diskusiji se mahom iznose emocije ispred cinjenica i analiza. Voleti ili ne voleti Karleusu je privatno procesiranje stvari ali uspeh je neminovan.

ne,
nije bitna karlusa ovde.
nego naopako gledanje uspeha,vrednovanja.
reci kao sto su "ikona,da sva deca treba tim putem da idu,da je to kultura itd",
da ne citiram,dovoljno je sto i u samoj temi stoji,e to je lose.
ako je to njen uspeh,odlicno,super za nju,svaka cast sto je svoj cilj ispunila,postujem.
a pare i popularnost nisu merilo uspeha.
Strongman Strongman 02:24 15.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

Slazem se da nije bitna Karleusa. Bitno je fakticko stanje.Deca vec isu njenim putem, mimo nase volje. Tuzno je ali treeba pogledati cinjenicama u oci.

Isto kao sto srpska kosarkaska reprezentacija nije ono sto je bila, tako i main stream muzika nije ono sto smo mi slusali. Meni je zao ali sam se suocio sa tim.

pojedini diskutanti se ponasajiu kao da od nas zavisi da li ce tamo neka sacica od 50 ljudi da slusa turbo. Milioni su sa njima, kao i sa radikalima, kao i sa veljom

nase misljenje o turbo muzici mi je isto kao i srpsko uslovljavanje evropskoj uniji.

man ray loves me man ray loves me 09:02 15.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

Mi mozemo da glumimo zrtve i setamo se po rezervatima, kao indijanci, ili da se pomesamo i nadamo se da nece mnogo da boli.


E vala ne mogu da se pomesam. I will fight them to the bitter end :)
Slazem se da su oni samo dijagnoza, i zato mislim da nisu pobedili na duge staze.

A reci da je JK uspeh je isto sto i reci da je 'Toma postao speaker of parliament' uspeh.
man ray loves me man ray loves me 09:31 15.01.2008

Re: Totalno se slazem sa predlogom

Btw, letos me pita sestra od tetke, 8 godina: Dado, jel i ti volis Mikicu Karakondzulica? (ne secam se pravog imena, tip je 'zvezda granda'). Sta? I to mi je hvala sto sam prebacila svoju kolekciju Branka Kockice, Kolibrija i Dragana Lakovica sa vinila na CD?

Mi ne idemo nikud i ne radimo nista...
mi smo jedna velika hipnotisana gomila...
Milan Rakić Milan Rakić 23:04 14.01.2008

Deus Misereatur

Nisam dugo ostavio nijedan komentar na doticnome blogu, cak sam i uspeo da ekskuliram sve izborne provokacije, kako SRS-a, DSS-a tako i NS-a ali ovo ne mogoh. Kada ne padoh sa fotelje sada nikada necu, moradoh da otrcim do DVD-a i da pustim Don Giovanni-ja nebi li se proboravio.

Trudim se da napisem nesto pametno no nece... ne mogu izustiti ni reci ma koliko se trudio! Nastavljam ja sa Don Giovannijem, ipak mi je to pametnije.

Questo è il fin...
Dušan Maljković Dušan Maljković 23:11 14.01.2008

Re: Deus Misereatur

Ipak vam preporučujem Pendereckog, čuvenu kompoziciju za žrtve Hirošime. Nekako mi više ide uz vaše raspoloženje.
Milan Rakić Milan Rakić 23:18 14.01.2008

Re: Deus Misereatur

Samo da mi je znati kakvo mi je to raspolozenje?

7 stvari ne mogu da svarim, a one su:
1. DSS (sa pripadajucom bulumentom),
2. SRS (sa pripadajucom bulumentom),
3. NS (sa pripadajucom bulumentom),
4. NS (sa pripadajucom bulumentom),
5. Turbo-folk,
6. Pusace,
7. Miskovica.

Ja tu ne vidim nista lose, svi su unazadili, i unazadjuju i dalje, Srbiju.
ivana23 ivana23 23:09 14.01.2008

Hajde da se menjamo...

da mi posljemo JK u USA, a oni nama Britey Spears.
Hocemo li biti srecniji?
nsarski nsarski 23:55 14.01.2008

Re: Hajde da se menjamo...

ivana23
da mi posljemo JK u USA, a oni nama Britey Spears.
Hocemo li biti srecniji??? Nsarski...izvinjavam se, komentar bih molila.

Totalno kul, to bi bila super trampa! Saljemo i M. Jacksona da se siri ljubav medju rasama.
Doctor Wu Doctor Wu 23:56 14.01.2008

Re: Hajde da se menjamo...

da mi posljemo JK u USA, a oni nama Britey Spears.

Evo vam i Posh i resto Spice girlsica i Jordan iz UK, ali da nam ne šaljete Jecu.
ivana23 ivana23 00:57 15.01.2008

Re: Hajde da se menjamo...

nsarski

ivana23da mi posljemo JK u USA, a oni nama Britey Spears.Hocemo li biti srecniji??? Nsarski...izvinjavam se, komentar bih molila.Totalno kul, to bi bila super trampa! Saljemo i M. Jacksona da se siri ljubav medju rasama.

Mislim da on ne dolazi u obzir, raspao bi se dovde...

Najnovije slike MJ
objavljeno u decembru
Gorstak Gorstak 01:09 15.01.2008

.

.
Strongman Strongman 01:48 15.01.2008

Re: Hajde da se menjamo...

ivana23
da mi posljemo JK u USA, a oni nama Britey Spears.
Hocemo li biti srecniji?



Bili bismo na gubitku. JK bar zna sta hoce.
man ray loves me man ray loves me 09:04 15.01.2008

Re: Hajde da se menjamo...

ivana23
da mi posljemo JK u USA, a oni nama Britey Spears.


Ponudicu vam reci Miroslava Ilica tim povodom: "A, ja ne mislim da se to moze izjednacavati. Ja sam bio u Las Vegasu i video sam nastup gospodjice Spris (odsecan cacanski akcenat)..."
Unfuckable Unfuckable 10:48 15.01.2008

Re: Hajde da se menjamo...

Mislim da on ne dolazi u obzir, raspao bi se dovde.


..Poor Majkl - stigao bi u agregatnom stanju puzzle.....
ivana23 ivana23 11:34 15.01.2008

Re: Hajde da se menjamo...

Unfuckable
Mislim da on ne dolazi u obzir, raspao bi se dovde.
..Poor Majkl - stigao bi u agregatnom stanju puzzle.....


ivana23 ivana23 12:06 15.01.2008

Re: Hajde da se menjamo...

man ray loves me

ivana23da mi posljemo JK u USA, a oni nama Britey Spears.Ponudicu vam reci Miroslava Ilica tim povodom: "A, ja ne mislim da se to moze izjednacavati. Ja sam bio u Las Vegasu i video sam nastup gospodjice Spris (odsecan cacanski akcenat)..."

Kada je to biiiilo... i u kakvom je stanju ona danas - mi tako bizarne i ekscesne likove cak i nemamo.
Domazet Domazet 23:24 14.01.2008

Da ne ulazim sada u to...

...da li je zakonska zabrana turbo-folka kultur-fasisticka ili nije, imam jedno vrlo jednostavno pitanje. Da li je neko malo pogledao oko sebe video i cemu takva zabrana vodi. Preskocicu kakve su efekte imale razne prohibicije a kakve legalizacije na to sto se prohibiralo/legalizovalo, samo da vas podsetim na nesto sto ne pada na pamet na prvu loptu kao adekvatno poredjenje. U USofA je tolerancija prema konzumiranju alkohola od strane tinejdzera (zapravo do njihove 21-godine) ravna nuli. A tzv. binge drinking na koledzima veoma, veoma ozbiljan proiblem. Kazem, i bez raspravljanja politicke korektnosti, Dracenin i Jarilov predlog je pogresan sa cisto psiholoske tacke gledista. Zabranjeno voce...
Doctor Wu Doctor Wu 23:52 14.01.2008

Pa da legalizujemo

heroin onda?
nsarski nsarski 23:59 14.01.2008

Re: Pa da legalizujemo

Doctor Wu
heroin onda?

Sto da ne, ako se uzmu u obzir narodni umetnici kojima je to posao pun svakodnevnog zadovoljstva?!
(Dottore, ti si blize postojbini Mony Pajtonovaca - razumeces:)))
Milan Novković Milan Novković 00:07 15.01.2008

Has a dog Buddha-nature or not?

Kazem, i bez raspravljanja politicke korektnosti, Dracenin i Jarilov predlog je pogresan sa cisto psiholoske tacke gledista. Zabranjeno voce...

"Wu". Što bi reko kineski zen master.

Ja "vidim" još jednu psihološku tačku gledišta koja se tiče prostora koji nam je na raspolaganju, dužine raznih ontoloških lestvica od kojih Dušan poteže za jednom.

Često i ako imamo dovoljno prostora, ako taj prostor nije dovoljno veliki mi potegnemo da ga raširimo. Neverovatno kako je prečesto jako teško ići po sredini.

Meni su uvek bile interesantne osobe koje umeju da budu sebične, kukavice, netolerantne na malom prostoru da bi otišle u krajnost posebno darežljivih, hrabrih i tolerantnih kako im se da prostor da se razmahnu.

A ako im se ne da prostor te osobe ga same rastežu, šesto i po cenu da ga rastegnu do zone naših negativnih identiteta. Neka klaustrofobična iracionalnost. Mi prosto renormalizujemo prostor tako da nam se referenca nađe što bliže sredini. Ovo u normalnijim uslovima, tj ne u uslovima nekog posebnog kolektivnoj transa, uzrokovanog posebnim uslovima.

Tj, čini mi se da bi ljudi bili manje osetljivi na razlike ako bi imali veći izbor onoga što se njima sviđa.

angie angie 00:14 15.01.2008

Re: Has a dog Buddha-nature or not?

Milane- shta god da ste to rekli-super je ovaj znak!
Doctor Wu Doctor Wu 00:15 15.01.2008

Re: Has a dog Buddha-nature or not?

... osobe ... sebične, kukavice, netolerantne na malom prostoru

Taj sam!
Domazet Domazet 00:15 15.01.2008

Ti me nesto stedis u poslednje vreme...

Doctor Wu
heroin onda?
...cudi me da nisi spomenuo ubistvo? Izmedju toga da se zabrani Holandija i legalizuje heroin mozda postoji i neko medju-stanje? Ili ovih dana nisi u toj fazi?
Milan Novković Milan Novković 00:23 15.01.2008

Re: Has a dog Buddha-nature or not?

super je ovaj znak!

Wu, kineski, ne naš Doktor Wu :) može Mu japanski

Znači da nam je pitanje da li je turbo folk ok ili ne izveštačeno ako ima mnogo ljudi kojima se sviđa a koji nas ne ugrožavaju. Tj teško je odgovoriti sa da, čini nam se da ide protiv nekih osnovnih estetskih vrednosti, a teško je odgovoriti i sa ne, pokušavamo da ograničimo slobodu velikoj grupi ljudi.

I, cenim, frustracija nam je i samima više iracionalna ako imamo sužen prostor (slabiju produkciju lokalizovanog sadržaja koji nam se sviđa i tečkoću u identifikaciji sa nečim što nam je kulturološki (npr nacionalno) daleko (ne samo muzika nego i jezik, pevači, kompozitori itd)
Doctor Wu Doctor Wu 00:48 15.01.2008

Re: Ti me nesto stedis u poslednje vreme..

Izmedju toga da se zabrani Holandija i legalizuje heroin mozda postoji i neko medju-stanje?

A ko je taj koji određuje ta međustanja, tj kada treba zabranjivati a kad ne? Ti? Ja? Neki neurolog? Komisija sastavljena od "scientists"?... Kako to da kod duvana, čija je javna konzumacija zabranjena i ovde, a koliko znam i u Americi, zabrana ne vodi povećanju potrošnje. Biće da je publika zadovoljena alternativom (junk hranom, alkoholom, marihuanom, kokainom...).

Čini se da i u domenu zabave važi "the public wants what the public gets". Turbo-folk nema smisla zabranjivati administrativnim merama ili malograđanskim prezirom, već masovnom produkcijom alternativa. Toga u Srbiji nema. U Srbij samo turbo-folkeri rade (kao, otprilike, i naš aktivista Dragec). Kad bi njih prisilno "zatvorili" ne bi ostalo ničega (ovde prestaje nategnuta paralela sa Dragecom), srpska industrija zabave bi bila nepostojeća.
Domazet Domazet 01:33 15.01.2008

Re: Ti me nesto stedis u poslednje vreme..

Doctor Wu
Izmedju toga da se zabrani Holandija i legalizuje heroin mozda postoji i neko medju-stanje?A ko je taj koji određuje ta međustanja, tj kada treba zabranjivati a kad ne? Ti? Ja? Neki neurolog? Komisija sastavljena od "scientists"?... Kako to da kod duvana, čija je javna konzumacija zabranjena i ovde, a koliko znam i u Americi, zabrana ne vodi povećanju potrošnje. Biće da je publika zadovoljena alternativom (junk hranom, alkoholom, marihuanom, kokainom...).Čini se da i u domenu zabave važi "the public wants what the public gets". Turbo-folk nema smisla zabranjivati administrativnim merama ili malograđanskim prezirom, već masovnom produkcijom alternativa. Toga u Srbiji nema. U Srbij samo turbo-folkeri rade (kao, otprilike, i naš aktivista Dragec). Kad bi njih prisilno "zatvorili" ne bi ostalo ničega (ovde prestaje nategnuta paralela sa Dragecom), srpska industrija zabave bi bila nepostojeća.

Prvo malo faktografije, za Englesku ne znam ali je koriscenje duvana medju tinejdzerima u USA u porastu. Coolnes factor.
A sad filozofski, kako leba ti da ti odgovor im na 'Ko je taj koji...' a da ne krenem da te zahebavam k'o onog Mitrovica? Vidi, pisi u Holandiju i vidi ko njima odredjueje sta je zakonom zabranjeno a sta ne. Pa da njega molimo...I sve to da bi se na kraju slozio sa mojom malenkoscu da je besmisleno zabranjivati ga i da se sa njim moze boriti jedino prvo uspostavljanjem alternativa a posle sirenjem svesti da alternative postoje. 'Ajde sto ovi OBovci misle digitalno, ali ti!?
Doctor Wu Doctor Wu 08:22 15.01.2008

Re: Ti me nesto stedis u poslednje vreme..

Pitanje je bilo retoričko, ne polemičko. Ne verujem u državno regulisanje ičega. I sam si svedok koliko često sam u situaciji da branim liberalizam od domaćih "liberala".
za Englesku ne znam ali je koriscenje duvana medju tinejdzerima u USA u porastu. Coolnes factor.

Nisam znao da pričamo samo o adolescentima, ali ajde. S druge strane, u USA kao jedinoj first world zemlji sa third world priraštajem stanovništva je moguće da se porast potrošnje duvana može pripisati povećanim učešćem Meksikanaca, Indusa i Kineza u teen populaciji. U tom smislu je ona singularitet uprkos svoje veličine.
Vidi, pisi u Holandiju i vidi ko njima odredjueje sta je zakonom zabranjeno a sta ne.

Šta si se uhvatio za tu Holandiju? Oni imaju par distrikta po Amsterdamu gde tolerišu heroin ali i Švajcarci vode sličnu politiku po Cirihu, a čini mi se, i Danci po Ćobnhabenu (to će Vučko bolje znati). I ovde postoje crkve gde junkie-ji na miru i bez ikakvog fussa podmiruju svoje potrebe (ponegde i metadonom, ali to mu dođe na isto) ali nikome ne pada na pamet da kaže da je heroin ovde legalizovan.
'Ajde sto ovi OBovci misle digitalno, ali ti!?

Šta je OB?
Domazet Domazet 20:12 15.01.2008

Bela deca, Wu...

...Meksikanci su suvise zauzeti prezivljavanjem a Azijci ucenjem...(normalno, ovo jeste generalizacija ali zasnovana na svakodnevnici...)

Zapeo sam za Holandiju ne zbog Heroina (nisam ni znao da je tamo legallizovan) nego zbog njihovog generalnog stava prema tome sta treba zabranjivati/legalizovati. Sto se tice legalizovanja heroina ni ja nikako nisam za njegovu legalizaciju. Moguce da nisam dovoljnoi liberalan, ali ja mislim da se za drustvo koje mirno gleda kako ubijas sam sebe pre moze reci da pati od nedostatka empatjie nego da ima liberalizma u optimalnoj kolicini. Ali izjednacavanje heroina i turbo-folka mi deluje nekako lumpenelitisticki i odlicno ide uz, recimo, JJ Bebu a tebi stoji kao piletu emancipacija od svog tela...
igipop igipop 23:33 14.01.2008

Ajde

Ukusi su razliciti.

Ali stavrno.... pokusavam u malom mozgu da pronadjem ista sto je ona uradila u domenu muzike sto uopste zasluzuje paznju. I ne ide. Nista. Nula.

Utoliko mi nije jasno.

Ali kao sto rekoh ukusi su razliciti.

Kako ti imas pravo da mislis da to necemu vredi Isto i mi pilici imamo pravo da mislimo da ne vredi. I to nema veze sa tim da li je to turbo pop ili sta znam.

A njen nastup, prica, akcije kao ona sa karicima su tek smehotres.

U stvari ona mozda i jeste simbol necega ali to svakako nije dobra i kvalitetna muzika.

O kojoj se na kraju najmanje i govori.

Ako muzika pak nije tema onda se izvinjavam... jer promasih temu.
AlexDunja AlexDunja 23:35 14.01.2008

Re: Ajde

jer promasih temu.

skroz. a svi smo budaletine sto smo i rec ovde napisali.
sapatnice:))
adam weisphaut adam weisphaut 23:41 14.01.2008

Re: Ajde

skroz. a svi smo budaletine sto smo i rec ovde napisali.
sapatnice:))


Naruvocenije, obilaziti u sirokom krugu.
TIMELESS TIMELESS 00:16 15.01.2008

Re: Ajde

Karleušu sam "zavoleo" odavno, Majkl Džekson je još bio crn, a ona obla, puna, zavodljiva na način koji je krasio Lepu Brenu s' početka karijere. Uzevši mikrofon od voditelja, dogadja se u nekoj ultra gledanoj emisiji tipa Zvezde Granda, izgovara: "Želim da se obratim naciji i da Zeljku i Ceci (Arkan i gospodža mu) kažem da je sve to bio nesporazum".
Još u tom trenutku oko posmatrača rafiniranog kemp ukusa moglo je spaziti odsjaj buduće zvezde, ikone...

Da li neko zna zašto se blogeri Angie, AleksDunja i Adam W uvek pojavljuju skupa i govore iste stvari?
adam weisphaut adam weisphaut 00:24 15.01.2008

Re: Ajde

Da li neko zna zašto se blogeri Angie, AleksDunja i Adam W uvek pojavljuju skupa i govore iste stvari?

A ko to zeli da zna Timless, Tarkovsky, Scweppess ili Stabilo ?
angie angie 00:27 15.01.2008

Re: Ajde

e jbga timeless-sad si nas provalio, the tajni A trio!

od sada nishta vishe nece biti isto!
AlexDunja AlexDunja 00:31 15.01.2008

Re: Ajde

od sada nishta vishe nece biti isto!

sto jes jes:)))
adam weisphaut adam weisphaut 00:35 15.01.2008

Re: Ajde

AlexDunja
od sada nishta vishe nece biti isto!

sto jes jes:)))

Da sad kad smo provaljeni ostaje samo da odemo da se kolektivno zamonasimo kolektivno u manastir kustendorf
angie angie 00:38 15.01.2008

Re: Ajde

manastir kustendorf


si normalan, vidish da su tamo orjentisani na sahrane-pu, pu, daleko bilo.
AlexDunja AlexDunja 00:45 15.01.2008

Re: Ajde

*n

si normalan, vidish da su tamo orjentisani na sahrane-pu, pu, daleko bilo.

chukni vo drvo
:)
adam weisphaut adam weisphaut 00:46 15.01.2008

Re: Ajde

si normalan, vidish da su tamo orjentisani na sahrane-pu, pu, daleko bilo.

Da al' je zato tamo Tradicija jaka
Queeria Queeria 23:43 14.01.2008

Ni E od Emancipacije

Dušane, opet recikliraš stare teme - dođi u 2008. godinu i daj nešto novo, znam da tvoj um to može da iznedri.

Teza da Jelena odbacuje patrijarhalni obrazac i da praktično realizuje feminističku doktrinu ženske subjektivnosti je jako neozbiljno. Jelena je u jednoj pesmi samostalna droljica, dok je u drugoj napaljena sponzoruša a u trećoj pokretna kazino rađalica. Uopšte uzimati Jelenu Karleušu za ozbiljno je jako neozbiljno.

Primeri patrijarhalnih obrazaca u pesmama Jelene Karleuše:

Slatka mala: Šta će ti njen broj, što bi ti ga dala nisi ti za nju, zverka si mala

Muškarac mora da bude zverka velika da bi bio s njom - što najverovatnije znači da je bogat, snažan, dominantan - što su sve patrijarhalni obrazci.

Hotel Kazino: Napravi mi sina pod svetlima kazina bice milioner bice smrt za zene kao ti za mene.

Opet patrijarhalni obrazac - rodiću ti sina...

Ludača: Zena je zena uvek sme da kaze ne zena sme,zena sme al muskarac ne! glava da je boli i da laze sve, zenu sme da boli al muskaraca ne, necu ti nista,nista neboj se, nista sto nisi radio pre!

Patrijarhalni obrazac - muškarac mora da bude "muško" da ga ništa ne boli.

Tako da moram da odbacim tvoju tezu o turbo emancipaciji. Jer su narodne pevačice kao krave koje jednom pesmom daju mleko ali drugom pesmom šutnu kofu i mleko prospu.

Ali, ono što je bitno istaći, u zemlji gde je ROCK otišao u pravoslavlje, ne vidim razlog zašto bi TURBO FOLK uopšte morao da bude progresivan i da bilo koga emancipuje. Kriviti TURBO FOLK za sve nedaće ovog društva je veoma glupo i neozbiljno.
man ray loves me man ray loves me 23:57 14.01.2008

Re: Ni E od Emancipacije

You know the lyrics! You are my God.

PS: Jos jedan doprinos anonimnog umetnika (mozda bas Marine Tucakovic?) : Nemam skolu, imam sise, udacu se, j*** mi se !
Dušan Maljković Dušan Maljković 03:58 15.01.2008

Re: Ni E od Emancipacije

Ako je "samostalna droljica, dok je u drugoj napaljena sponzoruša a u trećoj pokretna kazino rađalica", onda ne vidim kako se uklapa u patrijarhalni model, u celini uzevši sva ova lica. Sponzoruša je, btw, seksistički termin i kao takav diskriminativan, da ne pričam koliko je nabijen mržnjom i osudom ovdašnje konzervativne tzv. građanske zajednice. I fenomen "sponzoruša" nije samo uzrokovan patrijarhatom, nego i ekonomskom krizom, kao što ne znam šta je u njemu suštoinski sporno -- ako je to oblik odnosa koje dve osobe žele, šta sada? Braniti, osuđivati, šta? Umesto toga, treba podizati socijalni standard kao i ravnopravnost polova, koja je daleko od toga da bude postignuta. (Btw, ako kaže -- NAPRAVI MI SINA nigde ne kaže RODIĆU TEBI -- naglasak je na njoj i njenom sinu, jer on PRAVI NJOJ a ne ONA NJEMU).

Ekonomska nezavisnost je osnova emancipacije. Upravo je turbo-folk protagonistkinje imaju. I nude model kako je i u tranziciji moguće zaraditi i ne biti njena žrtva, nego pobednik. O emancipatorskom potencijalu turbo-folka glede nacionalnih odnosa ne bih posebno govorio -- to je popularna muzika Balkana koja prelazi granice bez obzira na poreklo, jer govori nadnacionalnim jezikom, a kako je i istovremeno i prilog globalizaciji, ona govori i internacionalno razumljivim jezikom. Nasupot većini autističnih umetničkih projekata koji su svih ovih godina ostali irelevantni, anonimni i lokalizovani.

Nigde nisam rekao da nema i poruka koje nisu emancipatorske, ja tvrdim da je projekat u celini emancipatorski. Gde imaš toliki stepen tazličistosti koji miroljubivo koegzistira -- to je zapravo prava definicija urbanog, a ne "muzičko čistunstvo" (pa time i iskuljučenje raznovrsnih subjektiviteta) ovdašnjih kultur-elitista (što je zapravo palanačko, u pežorativnom smislu te reči). Ko danas sme da kaže da je, npr. gej afirmativan, a da nije sa estrade? Što je van estrade izuzetak, to je na estradi pravilo (u smislu tolerancije). I dobro pročitaj šta Močnik kaže -- to nije samo personalna emancipacija, već i ekonomski otpor kolonizaciji zapadnom popularnom kulturom.

Ako JK u dva spota koja sam postavio promoviše travestite, kao i subverzivni odnos prema religiji -- što u kontekstu Srbije znači pravoslavlje -- onda je to sasvim dovoljno da se donese zaključak da je trenutni uticaj JK veoma progresivan, uropkos nategnutoj interpretaciji u tvojim primerima. Kažem nategnutoj, jer nije značenje svedeno a tekst pesme, nego na ceo kontekst u kome se taj tekst pojavljuje, ko ga peva i sl. A sada nemam snage da idem od pesme do pesme i pokušam da dam alternativnu interpretacijku, Nije to ni toiko važno, jer ne menja ništa bitno na globalnoj slici.

kojak kojak 23:54 14.01.2008

IH breeee

apsolutno sam protiv svake zabrane! - ali ljudi moji, ma je li moguca ovolika inverzija?
Nek' peva i onanishe koliko ko hoce i moze i nek mu je u zdravlje, ali da se emancipacija provodi na ovaj narecheni nachin, pa to ni na nivou Ivice i Marice nema smisla (pri chemu Ivica moze biti ko god zeli, bash me briga)..
Donaldinjo Donaldinjo 00:20 15.01.2008

Turbo folk ne moze biti zabranjen

Turbo folk ne moze biti zabranjen jer se od obicnog popa razlikuje samo po IZBORU INSTRUMENATA i MATRICA.

Izbor instrumenata i muzicke matrice vezuje se po pravilu i za odredjen deo sveta.

UZMIMO SLEDECE TEZE:

- Anglosaksonski pravci u Srbiji treba opstanu jer oni nas povezuju sa modernim Zapadom.
- Orijentalni melos ne bi trebalo da opstane u Srbiji jer nas povezuje sa Turskom.

E TA TEZA NE BI MOGLA DA BUDE UZETA KAO OZBILJNO.
Ne, kod ljudi koji su politicki korektni jer ona podrazumeva potcenjivanje odredjene nacije.
U ovom slucaju Turske kao i Turske kulture,
a favorizuje recimo britansku.

Dakle, ovo ne može biti realan argument za zabranu turbo folka u savremenom društvu.

A turbo folk se razlikuje upravo po tome.
Zbog forsiranja orijentalnih, istočnjačkih ritmova.

Više nema razlike ni u tekstovima sa zapadnjacima.
Tekstovi turbo folk pesama uglavnom su ljubavni.
Dakle nisu fašistički ili nekorektni po pitanju ljudskih prava.
Nisu ni nacionalistički.

Zato je zabrana proturske muzike, samo zato što je proturska nemoguća u civilizovanom svetu.
Ako Britanija i SAD izvoze svoju kulturu,
to se pravo logično ne sme osporiti ni Turskoj ili Saudi Arabiji.

Onda treba tražiti drugi argument za zabranu, ali teško će se naći
jer u tim tekstovima nema fašizma, mržnje.
Uglavnom su ljubavni.

Na kraju krajeva Sneki i Šaban Šaulić otvoreno su glasali za LDP i to rekli javno.
Dušan Maljković Dušan Maljković 00:25 15.01.2008

Re: Turbo folk ne moze biti zabranjen

Donaldinjo
Na kraju krajeva Sneki i Šaban Šaulić otvoreno su glasali za LDP i to rekli javno.


Sneki je bila i na proslavi ulaska LDP u parlament -- da li to znači da je ona kandidatkinja za mesto ministarke kulture, kao svojevremeno Zorica Brunclik? Ako bi LDP po tom pitanju pokazao razumevanje, možda bih i glasao za njih! A za sve njihove pristalice, evo jednog divnog ranog rada Sneki uz koji na partijskim žurkama može da zaigra i Vesna Pešić! :)




Strongman Strongman 01:55 15.01.2008

Re: Turbo folk ne moze biti zabranjen

može da zaigra i Vesna Pešić! :)



Samo to ne!
jasmina lekic jasmina lekic 00:29 15.01.2008

na brzaka

Dušana, Dušane...
verujem ja da ste VI napisali tekst, potpisujete ga najzad, ali da li ste, DA LI STE ga pročitali, makar jednom pre nego što ste kliknuli...
Jer, kao prvo, vaš post je DOSADAN što smatram neoprostivom manom, a sve drugo je hteo, tekst, osim TO da bude...
Kao drugo ...bio jednom davno, davno, jedan holivudski filmski kritičar koji je rešio da preko noći postane slavan, dakle na brzinu, i onda je SVIM SRCEM pljunuo Čarlija Čaplina...Jedno vreme se i pričalo o tom liku, kao, jbg, možda je u pravu, IMA TU NEŠTO...a posle, posle su ga svi zaboravili forever, a GENIJA i mala deca danas znaju...
Čini mi se, znači, a to je pod tri, da ste vi išli istom logikom, samo MALO izmenjenom : POHVALIĆU NJU koju niko ne bi, a i zbog čega bi, jedan jedini razlog NE POSTOJI, ali će se zato o meni govoriti, pa makar i loše...
Mislim, to vatanje pažnje na brzaka, to mi ne ide nekako s vama...
AKEDEMSKI NASTROJENIM VIP BLOGEROM, da budem precizna...
Ako nisam bila jasna, da ponovim : ŠTA VAM JE OVO TREBALO D.M.?
Pozdrav, jasmina
angie angie 00:39 15.01.2008

Re: na brzaka

jao jasmina- a chovek se tako trudio!
irvas irvas 00:51 15.01.2008

Re: na brzaka

jasmina lekic
Dušana, Dušane...verujem ja da ste VI napisali tekst, potpisujete ga najzad, ali da li ste, DA LI STE ga pročitali, makar jednom pre nego što ste kliknuli...

jeste procitao. i bio ponosan samim sobom

jasmina lekic
Jer, kao prvo, vaš post je DOSADAN što smatram neoprostivom manom, a sve drugo je hteo, tekst, osim TO da bude...

nije prvi put.
jasmina lekic
Kao drugo ...bio jednom davno, davno, jedan holivudski filmski kritičar koji je rešio da preko noći postane slavan, dakle na brzinu, i onda je SVIM SRCEM pljunuo Čarlija Čaplina...Jedno vreme se i pričalo o tom liku, kao, jbg, možda je u pravu, IMA TU NEŠTO...a posle, posle su ga svi zaboravili forever, a GENIJA i mala deca danas znaju...Čini mi se, znači, a to je pod tri, da ste vi išli istom logikom, samo MALO izmenjenom : POHVALIĆU NJU koju niko ne bi, a i zbog čega bi, jedan jedini razlog NE POSTOJI, ali će se zato o meni govoriti, pa makar i loše...Mislim, to vatanje pažnje na brzaka, to mi ne ide nekako s vama...AKEDEMSKI NASTROJENIM VIP BLOGEROM, da budem precizna...Ako nisam bila jasna, da ponovim : ŠTA VAM JE OVO TREBALO D.M.?Pozdrav, jasmina

cuj, AKADEMSKI NASTROJENIM VIP BLOGEROM! pa da li ste vi uopste citali maljkoviceve prethodne blogove? taj covek ne ume da sklopi jednu koherentnu misao... i da li ste mozda videli kako se maljkovic (ne)snalazi u diskusijama? mi koji smo imali iskustva sa dusanom, znamo koliko se nalupetao do sada. ne znam samo odakle mu obraz da se uopste pojavi posle svih tih blamaza.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:28 15.01.2008

Re: na brzaka

irvas
pa da li ste vi uopste citali maljkoviceve prethodne blogove? taj covek ne ume da sklopi jednu koherentnu misao... i da li ste mozda videli kako se maljkovic (ne)snalazi u diskusijama? mi koji smo imali iskustva sa dusanom, znamo koliko se nalupetao do sada. ne znam samo odakle mu obraz da se uopste pojavi posle svih tih blamaza


Eh Irvas,

ja mislim da tebi jedino sto zbilja smeta su Dusanovi politicki stavovi i kritika onoga sto ti ovde na blogu branis. Ja sam uglavnom i pratio taj deo njegovog pisanja i mislim da je jedan od najpametnijih blogera. A ova tvoja "kritika" je ustvari izraz nemoci da mu odgovorite argumentima ...

Zabrana/ogranicenje turbo-folka? Obicna besmislica. To bi bilo krsenje osnovnih ljudskih prava ... slobode govora i izrazavanja misli. A zna se kad su takve zabrane JEDINO smislene: sirenje verske, nacionalne, rodne i ostalih mrznji (a onda je nebitno da li je u pitanju "turbo-folk" ili tzv. "visoka umetnost"...

Meni to lici na one nekadasnje socijalisticke pokusaje borbe protiv kica i sunda. Kic nije srpska izmisljotina niti specijalitet, ima ga svuda na zapadu i nisam imao prilike ikad da procitam da se neko protiv njega bori restriktivnim merama i zabranama. To je tipicino za birokratske sisteme posto podrazumeva gomilu propisa za cije donosenje/sprodvodjenje su opet potrebne gomile sluzbenika, komisije etc.. Takvi sistemi su obicno imali i potrebu da "propisu" i sta je to umetnost i koji su joj "zadaci" (taman posla "lar pur lar" i slicne "nekorisne" stvari)...

Sto naravno ne znaci da odgovorna drzava ne treba da se trudi, ulaze i promovise ono sto se smatra vrhunskom, pravom i ozbiljnom umetnoscu (i oko cije vrednosti i znacaja ne postoje dileme). Pre svega kroz skolski sistem, ali i obrazovne TV programe i razne druge manifestacije ... To naravno zavisi i od materijalnih mogucnosti drustva ... ... A drzava koja je tokom 90-ih stalno bila na ivici kolapsa i u kojoj su ljudi jedva prezivljavali (a mnogi i nisu) sigurno nije mogla da se bavi promocijom umetnosti - valjda se to polako menja? (pitam, ne znam, posto nisam u situaciji da pratim) ...

pozz

ps. Dusane, preporuka
Unfuckable Unfuckable 11:05 15.01.2008

Re: na brzaka

potpisujem, V V ... + dečiji dodatak : mislim da je u celoj kritici autora akcenat na onome što si ti lepo primetio - politički stav, ali i na vip statusu.....
btw - budi u toku...promeni "kič" sa "kemp" - manje će da te pljuju.... ; )))
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 00:57 15.01.2008

Tehno

Generalno, tekst je izvrstan. Ova tema, iz puno razloga, mora stalno da se obrađuje. Pokrenuta su u tekstu neka veoma važna pitanja. A "korekcije" su sledeće.
Mada je izraz turbo-folk već zastareo. On se ipak odnosio na vreme Halida Muslimovića, Bobana Zdravkovića i ostalih. Ova današnja scensko-zvučna forma je bitno drugačija i treba da dobije i drukčiji naziv: ako ne "tehno-islamo-folk" (zbog mogućeg izazivanja verskog rata), a ono makar "tehno-folk". U odnosu na osamdesete to je sada brža forma, agresivnija, sa više oštrih basova, sa još više orijenta, sa još više odsustva harmonije u onom kompozitorskom sektoru, sa potpunom banalizacijom tekstova, sa odevanjem u stilu "bez stila"... Dakle, "tehno-folk" kao noviji izraz treba da markira i samu tu novu zvučno-scensku formu, kako bi se znalo da to nije ono što je onda bilo, nego nešto drugo, nešto još gore.
Jer, ko je doprineo pomirenju Srba, Hrvata i Bošnjaka više od Indire Radić i Dragane Mirković?
Mislim da je ovakav stav vrlo problematičan. Imate i onu varijantu - kad vas neko predstavlja tako loše da prestaje svaka potreba da se uopšte predstavljate.
da li bi Srbija bez Guče potojala na mapi turističkih destinacija?
Guča je donekle korisna, samo što ona ipak ima tendenciju da nas trajno markira kao zemlju blatnjavog i bučnog vašara, ometajući buduće pokušaje da se Srbija predstavi u nekom inventivnijem svetlu.
Ko je sprskoj kulturi dao veći globalni značaj nego televizija PINK?
Onda bi se moglo reći, ko je srpskoj naciji načinio veći proboj u svet nego S.Milošević, ili kasnije R.Mladić? Zahvaljujući njima svi za nas znaju.
Već površan pogled na turbo-scenu otkriva neverovatan pluralizam kulturnih i žanrovskih kodova, rodnih i seksualnih alternativnih strategija, kao i, naravno, njihovu ravnopravnost.
Tu se potpuno slažem. Razbija se feudalni mentalni sklop u Srbiji. Otvara se, kao tema, prihvatanje različitosti, ovakvih ili onakvih...

Uzgred, ne treba nikad zaboraviti da tehno-folk nije tu po nečijoj odluci. On je spontani izraz načina našeg ukupnog društvenog života, našeg ukusa, morala, bede, očaja, licemerstava... To izbija iz ovdašnjeg života. To je Posledica.

Dušane, pozdrav
irvas irvas 01:11 15.01.2008

Re: Tehno

Dragan Vujanović
Generalno, tekst je izvrstan.

jeste izvrstan. kao i umetnica sa kojom se autor identifikuje.
Dragan Vujanović
Ova tema, iz puno razloga, mora stalno da se obrađuje. Pokrenuta su u tekstu neka veoma važna pitanja. A "korekcije" su sledeće.Mada je izraz turbo-folk već zastareo. On se ipak odnosio na vreme Halida Muslimovića, Bobana Zdravkovića i ostalih.

nije istina. otac turbo folka je Ivan sa pesmom "200 na sat" pocetkom 90-tih.
Dragan Vujanović
Ova današnja scensko-zvučna forma je bitno drugačija i treba da dobije i drukčiji naziv: ako ne "tehno-islamo-folk" (zbog mogućeg izazivanja verskog rata), a ono makar "tehno-folk". U odnosu na osamdesete to je sada brža forma, agresivnija, sa više oštrih basova, sa još više orijenta, sa još više odsustva harmonije u onom kompozitorskom sektoru, sa potpunom banalizacijom tekstova, sa odevanjem u stilu "bez stila"... Dakle, "tehno-folk" kao noviji izraz treba da markira i samu tu novu zvučno-scensku formu, kako bi se znalo da to nije ono što je onda bilo, nego nešto drugo, nešto još gore.

ne zaboravite da se ovde radi o shundu koji je upravo to sto mu rec kaze: shund. dakle bilo kakva dalja analiza je bez smisla. vi mozete analizirati shund kao socioloski fenomen a ne kao "zvucno-scensku" ili bilo koju umetnicku formu.
Dragan Vujanović
Guča je donekle korisna, samo što ona ipak ima tendenciju da nas trajno markira kao zemlju blatnjavog i bučnog vašara, ometajući buduće pokušaje da se Srbija predstavi u nekom inventivnijem svetlu.

slazem se.
Dragan Vujanović
Razbija se feudalni mentalni sklop u Srbiji. Otvara se, kao tema, prihvatanje različitosti, ovakvih ili onakvih... Uzgred, ne treba nikad zaboraviti da tehno-folk nije tu po nečijoj odluci. On je spontani izraz načina našeg ukupnog društvenog života, našeg ukusa, morala, bede, očaja, licemerstava... To izbija iz ovdašnjeg života. To je Posledica.

posledice bede, ocaja i (ne)morala su vasarska kultura i palanacki mentalitet. to treba menjati.
Dax Dax 01:14 15.01.2008

?

Mislim da svaka srpska devojka (i dečak), ukoliko želi, treba da krene tim putem. Karleuša, i slične domaće pop-ikone, žrtvama tranzicije nude idealan model. Umesto da prihvate patrijarhalni obrazac smernih udavača, Jelena Karleuša & co. praktično realizuju feminističku doktrinu ženske subjektivnosti: one su samostalne, emancipovane, ekonomski nezavisne i, što je najvažnije, daleko su od svakog nacionalnog autizma. Jer, ko je doprineo pomirenju Srba, Hrvata i Bošnjaka više od Indire Radić i Dragane Mirković? Ko je sprskoj kulturi dao veći globalni značaj nego televizija PINK? Da li je neki drugi projekat u srpskoj kulturi poslednjih decenija uspeo da se probije iz malograđanskog autizma beogradske čaršije?
A ja krenuo da se spremam za TOEFL test iz engleskog i spremam jos ovo malo ispita ,kad ono treba da krenem putem Jelene Karleuse a ne Zorana Djindjica.Ili ko zna,po vama je to mozda isto.Ako citirate jos po kojega sociologa delovace ozbiljnije.Ne bih da budem grub ali ovo sto ste napisali je za mene tuzno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana