Društvo| Gost autor| Zdravlje

Tender za rotkvice ili vakcine... sasvim svejedno

uros_vozdovac RSS / 19.11.2011. u 21:00

Gost autor Medicor94

         Kratkog podsećanja radi -početak leta 2009 godine, prvi slučajevi zloslutnog „svinjskog gripa", broj obolelih se povećava na različitim meridijanima, Svetska zdravstvena organizacija budno prati zbivanja, prijavljuju se prvi slučajevi umrlih od ove nepoznate vrste bolesti, daju se preporuke o sopstvenom riziku putovanja u zemlje u kojima je prijavljeno prisustvo ovog obolenja. Polako ali sistemtično oseća se pojava panike u svetu, broj obolelih se sve više povećava, prvi slučajevi obolelih i u Srbiji, proglašava se pandemija svinjskog gripa i nacionalna Ministarstava zdravlja dobijaju smernice za dalje aktivnosti uključujuči i Ministarstvo zdravlja Republike Srbije. Dalja zbivanja u svetu a posebno kod nas su nam jako dobro poznata.Serijal „Insajdera „ na B92 ovih dana, nas je podsetio taksativno na mnoge detalje ali nas je upoznao i sa nekim manje poznatim činjenicama koje su bile od značaja tih sudbonosnih dana u jesen 2009 god.


          Pre desetak dana, Ministar zdravlja Republike Srbije, obratio se sa pozivom stručnoj javnosti da kaže nešto bliže o svemu napred navedenom kao i da nas obavesti da je dogovorena Konferencija sa delegacijom Svetske zdravstvene organizacije (WHO) i naših relavantnih predstavnika, koja bi trebala da da odgovore na mnoga pitanja vezana za samu pandemiju gripa, počev od onog najvažnijeg - da li je to uopšte bila pandemija 2009 god., pa do izbora vakcina, njenih pozitivnih i negativnih strana i sl.To je sasvim u redu, mislim, bolje ikad nego nikad da saznamo pravu istinu o pandemiji svinjskog gripa pre dve godine.
Očekivao sam i još uvek očekujem da se neko od stručne javnosti pojavi sa nekim tekstom i da nam pruži svoj sud o svemu ovome. Ja sigurno nisam iz „ prvog ešalona" onih lekara koji bi trebali da daju neki sud o pomenutoj temi, ja sam klinički radiolog, a očekivao sam da se javi neko od infektologa, epidemiologa, virusologa, imunologa,..


     U vreme „ grozničave" kampanje za vakcinaciju, moja supruga, naša deca, naše majke i moja malenkost, nismo nešto puno ni polemisali oko toga. Pre svega, kampanja je vođena jako traljavo i ne profesionalno, bilo je pretnji da će oni koji odbiju vakcinaciju morati u nekim spiskovima da se potpišu, bilo je već tada informacija da te vakcine i nisu baš bezazlene, pominjalo se da u njima ima žive kao jednog od medijatora, da nisu proverene po protokolu do kraja i t d. Drugi razlog je bio prizemniji, nikada se nismo vakcinisali ni protiv sezonskog gripa verujući da imamo sasvim dovoljan imunitet ( proveravan godinama bez posledica) da se i ovom prilikom ne odazovemo pozivu.
Ja, ovom prilikom ne želim da se izjašnjavam o onom segmentu priče o vakcinama koji se odnosi na izbor Novartisa kao proizvođača, na cenu vakcine, na nepotrebne (umetnute) posrednike, na čudne, prevremene rezervacije kontigenta... Jednostavno, taj deo posla ne poznajem i ne želim da učestvujem bilo kakvom, možda i ne osnovanom primedbom - ima pozvanijih od mene da nešto i o tome kažu.

11046267-dollars.jpg
    

     Moja želja je bila da se malo pozabavimo onim drugim delom priče koji se odnosi na stručnu procenu i odluku o nabavci određene vrste vakcine, kao i sled radnji i postupaka koji je tome prethodio. Da se podsetimo, za ovaj izuzetno delikatan i odgovoran posao, određeni su Radna grupa za praćenje pandemije na čelu sa izvesnim primarijusom epidemiologom, Agencija za lekove i medicinska sredstva Srbije na čelu sa direktorkom koja je po struci farmaceut, Tenderska komisija za nabavku vakcina na čijem je čelu bio takođe epidemiolog, profesor Medicinskog fakulteta u Beogradu i na kraju ali i najvažniji, kao koordinator ovog velikog tima i izvestilac Vlade Republike Srbije - prvi čovek Ministarstva zdravlja Srbije.
Najupečatljiviji utisak na mene ostavila je iskrena priča predsednika Tenderske komisije o uslovima u kojima je vođen tenderski postupak. Pretpostavljam, da ako ista komisija ne sastavlja u celosti uslove konkursa za učešće na tenderu, onda barem aktivno učestvuje sa drugima, pozvanim za taj posao, na kreiranju teksta.Međutim, saznali smo da prvi čovek tenderske komisije, jedan dan pred otvaranje „ paketa ponuda" dobija informaciju da je član tog tima, a da na dan tenderske odluke, dobija poziv da požuri, jer je u stvari predsednik tog važnog tela. Otvara tendersku dokumentaciju na mestu odlučivanja i prvi put u stvari, ima priliku da pročita tekst koji je, naravno, već prethodno pripremljen i u čijoj izradi niko odpozvanih iz komisije nije učestvovao.Javno protestuje zbog celog „ protokola" ali nastavlja rad do trenutka kada primećuje da ipak ponuđena vakcina ne odgovara našim propisima o imunizaciji i odbija ispred Tenderske komisije dalji rad. Kakav obrt, kakva odlučnost i uzvišena savest!Ali, stvar se ne završava tako, tenderska komisija prihvata da se konsultuje sa predsednikom Radne grupe za praćenje pandemije, koji ih uverava da je predložena vakcina sasvim o.k. i da nema dileme da je treba prihvatiti.Da li je i ovo bio jedan od naših tipičnih „ burazerskih" dogovora ili su taksativno navedeni razlozi zbog kojih vakcinu treba prihvatiti, sve to uobličeno u važan - odlučujući dokument kao aneks odluke sa potpisom i pečatom?Ne znam, iskreno ne verujem u scenario broj dva.Na kraju, Tenderska komisija na čelu sa pomenutim predsednikom, prihvata u tom trenutku i jedinog ponuđača, i donosi stručni zaključak da treba kupiti vakcine od Novartisa. Kraj ove ispovesti, dotični gospodin završava konstatacijom da se oseća izmanipulisanim posle svega.Ne mogu da verujem šta čujem. Pa jednostavno vas mozak boli posle svega iznetog. Pa da li je Tenderska komisija i jednog trenutka razmišljala o specifičnoj težini odluke koju donosi. U tom trenutku, to je bila odluka na nivou nacionalne bezbednosti najvišeg stepena. Sa tri miliona vakcina, koliko je već u napred naručeno, vi ćete vakcinisati skoro pola ukupne populacije Srbije. Sa neverovatnim propustima u proceduralnom toku, sa „ad hoq" saglasnošću da je sa predloženom vakcionom sve u redu, Vi gospodine predsedniče i Vi članovi Tenderske komisije, stavljate svoje potpise na tu odluku i tu noć mirno spavate! Nakon, skoro tačno dve godine od ovih zbivanja predsednik te iste Tenderske komisije nema ni jedne reči kajanja, oštre osude svog i rada članova imenovane komisije, osećaja da je povereni posao urađen neprimereno aljkavo, usuđujem se reći nestručno, sa verovatno više različitih prekršaja težeg stepena u zakonskom postupku izuzetno odgovornog posla koji se zove imunizacija stanovništva od zaraznih bolesti.

injection-needle.jpg 

 Danas znamo da se i Savet Evrope oglasio vrlo autoritativno i doslovno saopštio da pandemije svinjskog gripa nije ni bilo 2009 god.Te godine, u toku leta kao i tokom jeseni, bili ste u mogućnosti da pročitate vrlo ozbiljne članke od, i te kako eminentnih poznavalaca ove oblasti u svetu, o problematičnim vakcinama, o njenom sastavu i o tome da nisu do kraja proverene a posebno se primedba odnosila na nikada urađene provere i testove da li i trudnice smeju da prime vakcinu.  Predsednik Radne grupe za praćenje pandemije, epidemiolog po struci, uporno je govorio da vakcine spadaju u dozvoljenu kategoriju tzv." split" vakcina i da tu nije ništa sporno te da se mogu slobodno distribuirati za imunizaciju.Na pomen da dotične vakcine imaju u sebi skvalen kao adjuvant i da to nije medijum čije se štetno dejstvo sme ignorisati, naši „eksperti" su bili kategorični da nema mesta panici i da je sve pod kontrolom. Činjenica je da su Ministarstvo zdravlja SAD i Francuske naručili za svoju populaciju vakcine bez skvalena. Da li to znači da su oni bili u pravu ili naši „eksperti" koji su ceo problem ignorisali. Skvalen jeste sastavni deo maslinovog ulja i nekih drugih namirnica, imamo ga u organizmu ( zglobovi, centralni nervni sistem,..) i ne šteti ako je unet putem prehrane ali je opasan kada se ubrizga injektorom jer tom prilikom može dovesti do snažne imune reakcije koja kada se jedanput pokrene praktično se ne zaustavlja i može dovesti do izuzetno opasnih - često neizlečivih obolenja auto imunog porekla. Od 1987 god, kada je vojska SAD vakcinisana protiv antraksa, a u sastavu vakcine bio i skvalen, preko Zalivskog rata kada su takođe korišćene vakcine sa skvalenom, na desetine hiljada vojnika obolelo je od autoimuinih bolesti sa teškim posledicama po sopstveno zdravlje.To je primoralo Federalni sud SAD da u jesen 2004 god., proceni da postoji dovoljno dobar razlog da se veruje da je skvalen štetan i naredio Pentagonu da smesta prestane njegovu upotrebu u sastavu sredstava za imunizaciju. Iz svega iznetog jasno je da je potrebno da prođe dovoljno dugo vremena da bi se ispoljile neke od navedenih bolesti nakon imunizacije vakcinama sa skvalenom.

     Nakon ove priče ne čudi i komentar direktorke Agencije za lekove i medicinska sredstva Srbije, koja je izjavila da do sada nije bilo nikakvih komplikacija kod osoba koje su primile vakcinu (usput je iskreno priznala da se ona nije vakcinisala). Ona je farmceut i ima pravo da ne zna da auto imuni procesi teku lagano i da se eventualne posledice mogu očekivani značajno kasnije.I njoj ide na teret procena da je ipak, potrebnu, strogo deklarisanu dokumentaciju o upotrebljivosti izabrane vakcine i nakon intervencije da se ista dopuni ( svi potrebni sertifikati ipak nisu nikad pribavljeni) prihvatila kao dovoljnu da po hitnom postupku registruje vakcinu, doduše sa rokom trajanja odobrenja dok traje pandemija.


Na kraju liste čudnih pojava i preporuka da na kratko, prokomentarišem još jednu.


Poznato je da je proizvođač vakcina od mnogih Vlada zemalja koje su kupile vakcine, tražio ispunjenje jednog krajnje nasvakidašnjeg zahteva koji treba da bude sastavni deo kupoprodajnog ugovora- da ne snose nikakvu odgovornost pri pojavi bilo kakvih eventualnih komplikacija kod osoba vakcinisanih njihovom vakcinom!!???

13752.jpg
     Želeo bih da dodam još jedan komentar- Lekarska komora Srbije i njena uloga u svim ovim zbivanjima. U rublici koja glasi Misija Lekarske komore Srbije doslovno stoji:"Lekarska komora Srbije je esnafska organizacija koja štiti lekarsku struku, čast i ugled lekara i lekarske profesije u celini, a istovremeno aktivno radi na povratku poverenja korisnika i javnosti u lekare". Moram da priznam, na žalost, da ništa od citiranog nisam prepoznao kao reakciju LKS u ovom slučaju. Očekivao sam da nezavisan ekspertski tim da svoj nedvosmislen sud o stručnom aspektu celokupnog procesa vakcinacije u jesen 2009 god a da istovremeno, etički tim, takođe iz sastava članstva LKS da takođe svoje viđenje stvari - koji su sve propusti napravljeni, njihova specifična težina, spisak odgovornih i predlozi za postupak prema istima...Na žalost - muk.
Umesto zaključka, molim Boga da se kod svih, oko 149000 ljudi koji su vakcinisani, nikada ne dogode bilo kakve komplikacije, jer su verujući „mojoj struci" svesno primili lek koji ih, praktično, nije zaštitio ni od čega...

 

Gost-autor je moj prijatelj Medicor94, a stavovi izneti ovde su njegovi. Ja, da se ne slažem sa njim -  ne bi mu ustupio prostor. Sa dve napomene:

 

1. Ja vakcinu  i celo zezanje oko nje vidim isključivo kao način da se otmu novci građanima

2. Medicinska argumentacija za mene je čisto zamagljivanje i davanje nepotrebne dimenzije pljački. Follow the money.

Tagovi



Komentari (89)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 21:35 19.11.2011

1

Pročitao po dijagonali. Odmah preporuka.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 21:42 19.11.2011

Na čast

Mnogo puta je ovde na blogu pisano o tom gripu i o vakcini.
Čini mi se da je ovo mesto od samog početka histerije bilo mesto za sučeljavanje stavova. Umesto da to budu esnafske, stručne, nepristrasne komisije odgovornih ljudi.
Bilo je mnoštvo komentara i tekstova (sad bi to trebalo povaditi i sakupiti na jedno mesto) i vrlo često su se na blogu mogli pročitati glasovi razuma. I laički i stručni.
Jako je dobro da se i vaš jako lep tekst nađe ovde na blogu.
medicor.94 medicor.94 21:54 19.11.2011

Re: Na čast


Hvala Vam na razumevanju i podrsci...
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:23 20.11.2011

Re: Na čast

Hvala Vam na razumevanju i podrsci...


He, he, he, ovo dosta podseća na staru dobru TV Palmu sa "evo ovaj kamen je dokaz da je Svet star samo 6000 godina, a da je sve ostalo prevara" ;>

Elem, znam da se ne vredi ubeđivati, ali ipak te priče o skvalenu su puka ... tlapnja

A ovo je tek totalna ... (pomaže da se sa zrnom soli uzmu "istine" sa Prava Istina - Velika Zavera sajtova)

Od 1987 god, kada je vojska SAD vakcinisana protiv antraksa, a u sastavu vakcine bio i skvalen, preko Zalivskog rata kada su takođe korišćene vakcine sa skvalenom, na desetine hiljada vojnika obolelo je od autoimuinih bolesti sa teškim posledicama po sopstveno zdravlje.To je primoralo Federalni sud SAD da u jesen 2004 god., proceni da postoji dovoljno dobar razlog da se veruje da je skvalen štetan i naredio Pentagonu da smesta prestane njegovu upotrebu u sastavu sredstava za imunizaciju.


Na stranu što skvalen i GW Sindrom nemaju veze (**) - osim kod Velika Zavera, Svi Vam Taje Istinu, sajtova, potrebno je maksimalno 2 minuta da i potpuno neupućen čovek sazna (internet je dozvoljeno koristiti i u "ne-zavereničke" svrhe) da je te 2004. godine zabrana "antrax vakcinacije" doneta zbog potpuno drugih razloga - ne zbog tog "jako opasnog" skvalena već zbog pitanja tzv. "informisane saglasnosti"

Sullivan's ruling means the military must obtain consent from soldiers before giving the shots, or get a presidential waiver that will require them to undergo the regime of six injections over several months. The shots have been mandatory for military personnel.

a zbog tehnikalije da vakcina nije odobrena za slučaj kada se antraks spore udahnu:

Their case hinges on a seeming technicality: When the FDA licensed the vaccine decades ago, it had only been tested on people exposed to the germ through skin contact. Inhaled anthrax is the far greater battlefield threat, but there is no way to test the vaccine against inhalation exposure without putting humans at risk.

The lack of data on inhalation exposure made the vaccine an "investigational" drug that couldn't be forced on soldiers, Sullivan ruled.


Inače vakcinacija je nastavljena par godina kasnije - opet je potrebno 2 minuta da se pročita - recimo ovde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Anthrax_Vaccine_Immunization_Program

Pa je tako FDA odobrila vakcinu i "za udisanje"

"On December 15, 2005, the FDA re-issued a Final Rule & Order on the license status of the anthrax vaccine, clearing the way for mandatory vaccination reinstatement. After reviewing extensive scientific evidence and carefully considering comments from the public, the FDA again determined that the vaccine is licensed for the prevention of anthrax, regardless of the route of exposure.

Naravno, zaverenički frikovi raznih provenijencija, koji skakuću od cake do cake (aspartam i skvalen su samo deo folklora) se ne daju "smiriti" prostim činjenicama, jer, pobogu, svi lažu, a jedino oni znaju Pravu Istinu! Najgore je što im gorivo dolivaju gramzivost i korupcija koja, da zaista, postoji svukud, a pogotovo tamo gde se obrću veliki novci, pa FDA i velike Farmaceutske kuće, ne da nisu izuzetci nego su Lideri (samo da ne čuju ovo ovi naši na vlasti, ima odmah da se digne prašina, kako neko drugi da bude Lider ;> Pa tako, ne bi bilo teško poverovati u Veliku Zaveru da se sve te Zavera, Zavera, Velika Istina! započinju baš stoga da prave maglu i skrivaju pravu priču, pa kada se pokaže da nemaju veze s životom, svi zaborave da gledaju kuda idu novci ;>

(**) skvalen i GW Sindrom:

A later study reported that about one in ten people have squalene antibodies in their blood, regardless of whether or not they received squalene from a vaccination. A later study confirmed this result, and also showed that vaccination with squalene-containing vaccines do not alter the levels of these naturally-occurring antibodies. A third study showed that these naturally-occurring antibodies were no more common in Gulf war veterans than in the general population.

The World Health Organization and the US Department of Defense have both published extensive reports that emphasize that squalene is a chemical naturally occurring in the human body, present even in oils of human fingerprints. WHO goes further to explain that squalene has been present in over 22 million flu vaccines given to patients in Europe since 1997 and there have never been significant vaccine-related adverse events.


                 
medicor.94 medicor.94 13:48 21.11.2011

Re: Na čast

Već sam u samom tekstu naveo da ja nisam iz prvog ešalona onih koji bi trebali da se jave po ovom pitanju, ja nisam imunolog da o tome dam najstručnije mišljenje.Ipak, želeo sam da skrenem pažnju na proceduru izbora vakcine i očigledno veliki broj propusta koji su tome prethodili kao i činjenicu da su za vakcinaciju predvidjene bile i trudnice a da niko nije pred sobom imao relevantan tekst ( izveštaj) da su sprovedena ispitivanja za tu kategoriju potencijalnih primalaca vakcine o.k. i da se bez rizika mogu vakcinisati.
Uslov proizvođača vakcina da se u kupo prodajnom ugovoru izričito pojavi tekst u kome skidaju svaku odgovornost sa sebe u slučaju pojave komplikacija i odbijanje bilo kakve naknade oštećenoj(im) strani nešto gpovori o savršenosti tih vakcina.
Skvalen ili ne, živa ili ne, još neki adjuvant da ili ne, zato sam i pozvao da o tome kažu oni koji bi to trebalo da znaju bolje.
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:02 19.11.2011

Imam ja jedno pitanje

a zaboravih uživo da pitam.

Postoje li u stručnim krugovima uopšte etičke rasprave, institucionalno, na prvom mestu, a kuloarski ovako.
I trpe li očigledni prekršioci bilo kakvu osudu od kolega?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:16 19.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

uros_vozdovac
a zaboravih uživo da pitam.

Postoje li u stručnim krugovima uopšte etičke rasprave, institucionalno, na prvom mestu, a kuloarski ovako.
I trpe li očigledni prekršioci bilo kakvu osudu od kolega?


Ja koliko znam postoje, neke su mi prepričavane. Svađe na blogu izgledaju kao prijateljska ćaskanju u odnosu na njih. Ne izlaze u javnost.
medicor.94 medicor.94 23:10 19.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

Kao i u svakoj struci i medju lekarima ima suceljavanja procena i misljenja.Slazem se da kada se dogode nasamo ili u malom krugu ljudi da mogu da budu jako neprijatna.Ali da budemo posteni do kraja-ima li neke profesije gde je sujeta nepoznata rec?
farenhajt farenhajt 00:07 20.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

Preporuka za tekst.

Btw, ne treba ovaj kriminal svoditi na etičku raspravu.

U vezi etike - gledao sam hirurga, profesora doktora Marka Kontića, predsednika ETIČKOG komiteta Srpskog lekarskog društva u emisiji Adanje-Polak kada ispriča da je:
Naučio operaciju hemoroida u St. Marks hospital (da ste samo čuli izgovor!) u Londonu od nekog profesora i primenio je u Srbiji. Posle operacija svi pacijenti su se žalili da imaju strašne bolove a on je bio zbunjen i gledao je prvu priliku da se vrati u London da pita profesora (a ne reče koliko godina je prošlo do te prve prilike?!) jer mu je isti rekao da bolova nema. Kada je sledeći put otišao u London, hteo je da pita profesora ali je pitao njegove pacijente. Na pitanje da li imaju bolova, rekli su: "Nemamo", Kontić: "Kako to da nemate bolove?", pacijenti: "Pa doktor je rekao da ja nemam bolova". Tako su, veselo, profesor-doktor & predsednik etičkog komiteta i Adanja-Polak poručili nama gledaocima da smo MI KRIVI jer treba da više verujemo našim lekarima (pa nas neće boleti?!), a ja sam otišao da povraćam...

I još da podsetim da Poljska nije kupila vakcinu.

Kada ćemo mi dovesti ovakvog ministra kakva je Eva Kopač?:



Pozdrav!
medicor.94 medicor.94 00:42 20.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

Odlican ste primer nasli!
Ministra zdravlja kakva je Eva Kopac u Poljskoj dobicemo kada budemo takvu licnost i zasluzili.
Ne poznajem gospodina Marka Kontica ali Vam verujem da je Predsednik Etickog komiteta SLD.Hajde da mu promenimo temu-sta misli o institucijama i odgovornim pojedincima u kampanji vakcinacije u jesen 2009 god u Srbiji?
kukusigameni kukusigameni 09:22 20.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

farenhajt
profesora doktora Marka Kontića
da ste samo čuli izgovor!

Prof.dr Marko Kontić je poznat kao čovek koji govori jako veliki broj jezika i koji kroz celu svoju praksu uči strane jezike. Tako da...
farenhajt farenhajt 13:43 20.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

Prof.dr Marko Kontić je poznat kao čovek koji govori jako veliki broj jezika i koji kroz celu svoju praksu uči strane jezike. Tako da...

Ne razumem, tako da - šta?
dragan7557 dragan7557 14:21 20.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

U rublici koja glasi Misija Lekarske komore Srbije doslovno stoji:"Lekarska komora Srbije je esnafska organizacija koja štiti lekarsku struku, čast i ugled lekara i lekarske profesije u celini,

Da je esnafska organizacija je mozda i jedino tacno sto je napisano.

Da i ovo stoji:

a istovremeno aktivno radi na povratku poverenja korisnika i javnosti u lekare".

je takodje tacno, jer su pacijenti u danasnjoj medicini jednostavno potrosaci robe koju prodaje Farma mafija, kako se popularno vec godinama naziva.

Da medicina nije cak ni nauka, potvrdio je u svojoj knjizi:

"The Turning Point"

Fritjof Capra


jos 1982 godine kada je ta knjiga izazvala veliku prasinu, osbito u farmaceutskim i naravno medicinskim krugovima.

Splacine, kako sam ja tada nazvao tu vakcinu, su bile provaljena odmah od strane, health security "zvonara" zvizdaca, a sadrzaj splacina, je kratko potom stigao i na Internet, gde je objavljeno da sadrzi zivu, skvalen, aluminijum itd. Sve je bilo poznato pre sklapanja ijednog ugovora o nabavci. Sa malim zakasnjenjem ja sam ga objavio na ovom blogu.

Namera i cilj, danasnje medicine esnafskog karaktera i nije ozdravljenje pacijenta, vec lecenje u nedogled, sa svim komercijalnim posledicama citaj profitabilnim posledicama, u koje izmedju ostalog, spadaju i ove splacine-vakcina.

Uzgred u vakcini za ovogodisnji sezonski grip, isti alhemicari su upotrebili iste stare komponente kao i u svinjskim splacinama.

Naravno Esnaflije imaju ugled u drustvu, a pored toga i ogromne pare se vrte kada je ova "nauka"u pitanju.

cerski

p.s. UN a samim tim i WHO spadaju u najkorumpiranije organizacije ove planete. Naravno ovo je samo moj licni stav.
farenhajt farenhajt 14:49 20.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

Hvala.
medicor.94
Ministra zdravlja kakva je Eva Kopac u Poljskoj dobicemo kada budemo takvu licnost i zasluzili.

Ovo zaista ne razumem?
Hajde da mu promenimo temu-sta misli o institucijama i odgovornim pojedincima u kampanji vakcinacije u jesen 2009 god u Srbiji?

Odgovor bi govorio samo o njemu samom, kao i ono što je rekao o bolovima.

Ali, evo jednog pitanja iz Vaše uže oblasti:
Ukratko, snimanje pluća rendgenom sam odbio jer nisu imali zaštite za pacijenta. Posle obraćanja ministarstvu i dobijenog formalnog odgovora razgovarao sam sa lokalnim zdravstvenim inspektorom koji mi je rekao da je obavio kontrolu, da je zračenje pri snimanju SAMO ZA TRENUTAK, i na pitanje da li je on uopšte pročitao pravilnik o načinu primene izvora jonizujućih zračenja u medicini, odgovorio je da nije. Dakle, po nalogu ministarstva zdravlja vršio je kontrolu u kojoj nije znao ni šta treba da kontroliše.
Na ovakvo nepotrebno ozračivanje pacijenata u višegodišnjem trajanju nisu reagovali: radiolozi, pneumoftiziolozi, načelnici i direktor, a koji tu rade, zdravstveni inspektor i ministarstvo.
Da li je potrebno da pacijent bude stručan pa da zahteva zaštitu po pravilniku?
Koga bih ja, onda, JOŠ od "struke" trebalo da obavestim?
Nemojte me pogrešno razumeti, ali je odbijanje legitimnih pitanja koje postave "nestručnjaci" u ovoj državi jednostavno sakrivanje kriminala.
Pozdrav!
medicor.94 medicor.94 11:10 21.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

Izvinjavam se na kašnjenju sa odgovorom-
Mislio sam da će Srbija dobiti Ministra zdravlja kakva je Eva Kopacz onoga dana kada takvu ličnost i zasluži a po već pozatom principu: Narod ima onakvu vlast kakvu i zaslužuje!!
Što se tiče zaštite od zračenja prilikom snimanja pluća i srca u stojećem stavu, pacijentu mora da se ponudi zaštita od jonizujućeg zračenja onih delova tela koji se u tom trenutku ne snimaju što je ili pokretni paravan ili ako ga nema može i zaštitna pregača.Zaštitna moć ovih pomažućih sredstava mora da bude najmanje 0,5 mm debljine olovnog sloja i rent. tehničar je u obavezi da rukovodi ovom procedurom pre ekspozicije ( snimka).
Za sva pitanja iz moje oblasti ali i šire, iz medicine uopšte, potrudićemo se da Vam ponudimo adekvatan odgovor na adresi na ovoj adresi
srdačno,
Dr Sekulović
mariopan mariopan 11:31 21.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

Što se tiče zaštite od zračenja prilikom snimanja pluća i srca u stojećem stavu, pacijentu mora da se ponudi zaštita od jonizujućeg zračenja onih delova tela koji se u tom trenutku ne snimaju što je ili pokretni paravan ili ako ga nema može i zaštitna pregača.Zaštitna moć ovih pomažućih sredstava mora da bude najmanje 0,5 mm debljine olovnog sloja i rent. tehničar je u obavezi da rukovodi ovom procedurom pre ekspozicije ( snimka).

Snimala sam pluća u stojećem stavu i nikada mi nikakva zaštita nije ponuđena niti sam znala da treba da je koriste i za pacijente? Tehničar odlazi u prostoriju u kojoj je zaštićen ali pacijenti ostaju u položaju za snimanje i ne dobijaju nikakvu zaštitu.

Zašto o ovome pacijenti ništa ne znaju? Ko bi trebalo da nas obavesti o štetnosti zračenja i zaštiti nepotrebno ozračenih delova tela? O tome koliko puta smemo da se snimamo jer lekari nam o tome ne govore ništa, oni snimaju onoliko puta koliko je njima potrebno da nešto vide (ili ne vide pa opet)....

medicor.94 medicor.94 12:21 21.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

Pacijent u osnovi i ne treba da zna sve ono što podrazumeva proceduru rtg snimanja ili pregleda(tamo postoji profesionalna osoba koja je obučena i pozvana da o svemu tome vodi računa)! Ulazi sa poverenjem u prostoriju za rtg pregled a prethodno ga je rtg tehničar anketirao o najvažnijim stvarima.Kada je ženski pacijent u pitanju, od značaja je da li je osoba trudna ili sumnja na prisustvo trudnoće - kašnjenje menstr. ciklusa ( posebno osetljiv period za rtg pregled su prva tri meseca trudnoće)kao i da li je pacijentkinja u fazi dojenja.
Učestalost rtg pregleda je relativna stvar-ali u osnovi što ređe i sa što većim vremenskim pauzama između rtg pregleda.Zašto je relativna stvar, pa jednostavno dešavaju se i to ne retko, situacije kada je neko juče bio na rtg pregledu pluća i srca zbog sumnje na upalu a danas nezgodno pao, povredio grudni koš, teško diše ( imate kao lekar sumnju da je tom prilikom došlo do preloma rebara, možda i do razvoja pneumotoraksa- ozbiljna komplikacija povrede koja iziskuje hitnu intervenciju grudnog hirurga).Tada ne razmišljate o tome da je pacijent juče rtg pregledan nego ga hitno šaljete na pregled radiologu!
Ali postoji i drugi aspekt priče koji nam ne ide na čast.To su one situacije kada lekar nakon pregleda nije siguran u fizikalni nalaz, kada je u dilemi kako da završi pregled i šta da kaže pacijentu u zaključku.Tada obično posegne za rtg pregledom one regije koja je u centru pažnje u tom trenutku pa šta kaže radiolog.Ovih pojava je na žalost sve više ali ne bih ako ne moram da elaboriram puno o tome, bojim se da bi nas daleko odvelo.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:40 21.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

mariopan
Što se tiče zaštite od zračenja prilikom snimanja pluća i srca u stojećem stavu, pacijentu mora da se ponudi zaštita od jonizujućeg zračenja onih delova tela koji se u tom trenutku ne snimaju što je ili pokretni paravan ili ako ga nema može i zaštitna pregača.Zaštitna moć ovih pomažućih sredstava mora da bude najmanje 0,5 mm debljine olovnog sloja i rent. tehničar je u obavezi da rukovodi ovom procedurom pre ekspozicije ( snimka).Snimala sam pluća u stojećem stavu i nikada mi nikakva zaštita nije ponuđena niti sam znala da treba da je koriste i za pacijente? Tehničar odlazi u prostoriju u kojoj je zaštićen ali pacijenti ostaju u položaju za snimanje i ne dobijaju nikakvu zaštitu.Zašto o ovome pacijenti ništa ne znaju? Ko bi trebalo da nas obavesti o štetnosti zračenja i zaštiti nepotrebno ozračenih delova tela? O tome koliko puta smemo da se snimamo jer lekari nam o tome ne govore ništa, oni snimaju onoliko puta koliko je njima potrebno da nešto vide (ili ne vide pa opet)....

Mariopan, ovaj čovek medicor.94 mi deluje pošteno, izgleda normalno
I treba ga sa respektom slušati.
mariopan mariopan 17:15 24.11.2011

Re: Imam ja jedno pitanje

Mariopan, ovaj čovek medicor.94 mi deluje pošteno, izgleda normalno
I treba ga sa respektom slušati.

Vidiš da mu verujem

Meni su dvaput u jednom danu snimili baš zato što su sumnjali da mi se vratila upala pluća - ali nije...pa da se informišem kod nekoga kome verujem, koliko je to opasno.

Hvala na odgovoru doktore
shure shure 22:08 19.11.2011

poverenje

Takodje preporuka.
Budite sigurni da bi mi gradjani,potencijalni,sadasnji i buduci korisnici vasih usluga,jako voleli da imamo poverenja u vas rad i vasu struku.No,vase kolege kao da zele da se to nikada ne uspostavi.
Stvarno cast izuzecima
fantomatsicna fantomatsicna 22:43 19.11.2011

Re: poverenje

1. Ja vakcinu  i celo zezanje oko nje vidim isključivo kao način da se otmu novci građanima

Ne mogu ovo da koristim jer je kod nas vakcinisanje bilo za sve besplatno...
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:50 19.11.2011

Re: poverenje

fantomatsicna
1. Ja vakcinu  i celo zezanje oko nje vidim isključivo kao način da se otmu novci građanima

Ne mogu ovo da koristim jer je kod nas vakcinisanje bilo za sve besplatno...


Hehe, građani pune budžete od kojih se naplatili ovi ne sekiraj se. Posredno su platili, ne neposredno, da se ne nerviraju direktno
medicor.94 medicor.94 23:18 19.11.2011

Re: poverenje

Iskreno zelim da verujem da imamo vise odgovornih, savesnih i postenih lekara nego onih drugih.To je i bio jedan od razloga da napravim ovaj komentar na temu vakcinacije...
dragan7557 dragan7557 14:30 20.11.2011

Re: poverenje

Hehe, građani pune budžete od kojih se naplatili ovi ne sekiraj se. Posredno su platili, ne neposredno, da se ne nerviraju direktno



cerski
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 02:05 20.11.2011

@sef_bloga

@uros: Po zavrsnoj reci ispada ako se sa nekim ne slazes nece moci da dodje do izrazaja kod tebe. Sloboda govora, pravo na razlicitost u stavovima ne pije vodu kod tebe?

@autor: Da li se mogu pozvati svi koji su ucestvovali u toj zanimaciji oko komentarisanja i gripa na odgovornost? To jest, posto jesu imali slicno obrazovanje, i poznavanje materije oko sastava vakcine, presuda vrhovnog suda amerike, a nisu primenili to znanje na konkretan slucaj. Da li mogu da budu kaznjeni i tipa da im se zabrani da rade kao doktori do kraja zivota+kazna po dzepu? Cuo sam da je oduzeta 1 dozzvola na hm ~1-3 godine ali posto je problem ozbiljniji, da li je moguce oduzimanje dozvole na duzi period?

Tema oko inekcija je ozbiljna. To jest, prema zakonu velikih brojeva od 3 miliona vakcinisanih, da li bi oko 300.000 ili 10% razvilo neku autoimunu bolest? Sta kaze statistika oko skvalena, da li izaziva probleme u velikom procentu

Da li se te bolesti prenose na potomke?
maksa83 maksa83 09:06 20.11.2011

Re: @sef_bloga

Tema oko inekcija je ozbiljna. To jest, prema zakonu velikih brojeva od 3 miliona vakcinisanih, da li bi oko 300.000 ili 10% razvilo neku autoimunu bolest? Sta kaze statistika oko skvalena, da li izaziva probleme u velikom procentu

U Finskoj je zabeležen 300%-tni porast narkolepsije i sl. neuroloških poremećaja kod vakcinisane dece i adolescenata pa je vakcinacija obustavljena.

To što je neko rešio da zaradi pare na hajpu i država mu omogućila je jedna stvar, ali to što je u procesu mogao da nam pobije decu (da podsetim opet da tu količinu žive ne bi smeo da primi niko lakši od 25 kg, a oni su hteli da vakcinišu i bebe i trudnice) je za koji red veličine gore i očekivao bih da svi umešani budu ozbiljno kažnjeni, tj. da se ne izvuku samo sa ukorom razrednog starešine.

kukusigameni kukusigameni 09:19 20.11.2011

Re: @sef_bloga

maksa83
300%-tni porast narkolepsije i sl. neuroloških poremećaja kod vakcinisane dece i adolescenata pa je vakcinacija obustavljena.

uros_vozdovac uros_vozdovac 09:25 20.11.2011

Re: @sef_bloga

ulicno_pojacanje
@uros: Po zavrsnoj reci ispada ako se sa nekim ne slazes nece moci da dodje do izrazaja kod tebe. Sloboda govora, pravo na razlicitost u stavovima ne pije vodu kod tebe?



Ma hteo sam da budem šaljiv, pa ispalo bezveze, naravno da ne, mada ima stvari koje ne bih tolerisao:

1. Nek vlasnički softver promovišu na drugom mestu
2. Navijački blogovi manje popularnog beogradskog kluba
3. Estrada i tako to

Sa ostalim temama sam pomiren
maksa83 maksa83 09:34 20.11.2011

Re: @sef_bloga

kukusigameni
maksa83
300%-tni porast narkolepsije i sl. neuroloških poremećaja kod vakcinisane dece i adolescenata pa je vakcinacija obustavljena.



Slutim da je to jedan način da se kaže "tri puta više".

Finland Suspends Swine Flu Shots

A možeš i sam.
maksa83 maksa83 09:37 20.11.2011

Re: @sef_bloga

1. Nek vlasnički softver promovišu na drugom mestu


Microsoft Mathematics

Pravi se - ovde, kod nas u lokalnom Microsoftu. :)


A sad banuj.
kukusigameni kukusigameni 09:39 20.11.2011

Re: @sef_bloga

maksa83
Slutim da je to jedan način da se kaže "tri puta više".

Tačno. Od 2-7 godišnje su došli na 15 slučajeva.
maksa83 maksa83 09:43 20.11.2011

Re: @sef_bloga

Tačno. Od 2-7 godišnje su došli na 15 slučajeva.

15... kako čudno kažeš 79.

Negde kažu 12x veći rizik, negde 9x za decu od 4 do 19 godina. Kažu da je Island prošao gore, pretpostavljam zato što je mala i zatvorena/izdvojena sredina pa genetske predispozicije nisu uspele da se "razvodne".

Meni je to mnogo, tj. dovoljno da neko dobije hranu i smeštaj o trošku države (i priliku da upozna nove živopisne kolege i bude nečija devojka) na duže vreme.
kukusigameni kukusigameni 10:10 20.11.2011

Re: @sef_bloga

maksa83 maksa83 10:18 20.11.2011

Re: @sef_bloga

kukusigameni
finska

Pa jesi pročitao taj dokument?

Kaže u zaključku:

According to these preliminary results, which still need to be confirmed, the risk of narcolepsy in the age group of 4–19 years was 9-fold among those Pandemrix-vaccinated in comparison with those unvaccinated in the same age group. The increase was most marked among those 5–15-years of age.

I zatim:

Based on the investigations done so far, the Task Force considers in probable that the Pandemrix vaccine administered during winter season 2009–2010 contributed to the increased incidence of narcolepsy in Finland in
the age group of 4–19 years



Ono što oni tim dokumentom pokušavaju da dokažu je "nismo mi uvezli neku specijalnu vakcinu koju nisu uvezli svi ostali".
kukusigameni kukusigameni 10:25 20.11.2011

Re: @sef_bloga

maksa83

Takođe kažu da definitivno sama vakcina nije izazvala povećanje narkolepsije već da eventualno treba dokazati da je inkriminisana vakcinacija sa genetskim i faktorima okruženja, dovela do povećanja pojave narkolepsijeu navedenom uzrastu.
kukusigameni kukusigameni 10:47 20.11.2011

Re: @sef_bloga

maksa83
U Finskoj je zabeležen 300%-tni porast narkolepsije i sl. neuroloških poremećaja kod vakcinisane dece i adolescenata pa je vakcinacija obustavljena.


kukusigameni


maksa83
Slutim da je to jedan način da se kaže "tri puta više".


kukusigameni
Tačno. Od 2-7 godišnje su došli na 15 slučajeva.


maksa83
15... kako čudno kažeš 79.


Nakon petnaest slučajeva je obustavljena vakcinacija.


maksa83 maksa83 14:34 20.11.2011

Re: @sef_bloga

Nakon petnaest slučajeva je obustavljena vakcinacija.

Meni, moram da priznam, izmiče poenta i zaključak izlaganja.
kukusigameni kukusigameni 18:04 20.11.2011

Re: @sef_bloga

Poenta je da je 300% najbolji opis kako se spinuje paranoja oko bilo čega pa i vakcine. Pogotovo ako se ne naglasi da je 300% od 2-7 godišnje obolelih od te bolesti.
Linkovao sam ti studiju iz Finske, čije si zaključke verovatno pročitao i izostavio deo koji je medicinski najbitniji, a to je da je ogroman broj istih vakcina korišćen u tom uzrastu, u raznim zemljama, a da je samo u tri zemlje došlo do statistički značajnog povećanja pojave narkolepsije. Time je u studiji izveden zaključak da vakcina ne može biti izazivač ovog oboljenja već potpomažući faktor ili kako se to voli reći "faktor rizika". Dakle, ako je neko planski hteo da ubija vakcinom "našu decu", onda svakako ne bi koristio tu vakcinu koja bi u takvom slučaju bila sa veoma malim učinkom.
Da li je farmakološka industrija korumpirana i da li je iza ovoga svega što se dogodilo neverovatna količina novca? Jok i nije. Iza čega danas ne stoji novac? Ali čini mi se da je najveća šteta učinjena baš zbog pogrešne interpretacije (kao što je ono 300%), izazivanjem straha i plašenjem ljudi podacima koji su apsolutno neprovereni. Ne bih voleo da nam se zaista desi neka nova velika epidemija jer sam siguran da nakon svega što se dogodilo, niko ne bi bio u stanju da na vreme i na pravi način reaguje.

maksa83 maksa83 18:31 20.11.2011

Re: @sef_bloga

. Dakle, ako je neko planski hteo da ubija vakcinom "našu decu", onda svakako ne bi koristio tu vakcinu koja bi u takvom slučaju bila sa veoma malim učinkom.

Ovo ti je vrlo tupav straw man argument, odn. ne stavljaj mi u usta stvari koje nisam napisao.

Niko nije "planski pokušao da ubije našu decu", već je prostim nemarom i u jurnjavi za profitom izložio velikom riziku. Postoji utvrđena kauzalnost u onim studijama, i ne znam koji deo tu tebi nije jasan, i naravno da su postradali oni koji su imali predispozicijie, ali ne vidim šta to zaboga menja? Zamisli da meni neko kaže "e, vidiš onu decu što silaze niz stepenice, hoćemo da im popravimo osećaj za ravnotežu, pa zađi među njih i za svako dete koje malo gurneš dobiješ 100 EUR. I onda se neki polome a neki ne, i među njima i mali kukusigameni, i kad se neko pobuni ja kažem: "pa mali kukusigameni je bio smotan tj. genetski predisponiran, vidiš da su neki povratili ravnotežu i ništa im ne fali".

Ne znam koji je tvoj "status", ali u vreme tog hajpa ja sam bio vrlo zainteresovan za celu stvar pošto je moj manji imao probleme sa plućima (1. rođendan proveo u onoj dečijoj plućnoj na Dedinju), i naravno da sam bio u frasu od cele stvari pošto su svi koji su umrli od tog gripa umrli od plućnih komplikacija. I dokopam se nekako ovdašnjeg vrlo viđenog dečijeg pulmologa/alergologa i usput ga pitam i za vakcinu. I reče mi čovek za vakcinu sve što sad znamo (a znali smo i tad) - da stvar ima više žive nego što sme da primi beba/trudnica, i da je vrlo sumnjivo pošto ne postoji nikakva dokumentovana kontraindikacija niti moguća komplikacija, da je SZO za potrebe hajpa promenila definiciju pandemije i koješta još, i citiram - "da se ovo desilo u Kini bilo streljanja na stadionu". Reče zatim da postoji i vakcina koja može da se kupi u Švajcarskoj ali da doza košta $250, i da je jedino što je izdvaja od ostalih što za nju postoje garancije da nema štetne posledice. Dakle - postoji vakcina za koju proizvođač garantuje da je ispitao. Ai to nije vakcina koju je ova država (a ni Finska) kupila.

Tj., da zaključim - da - neko JESTE svesno ugrožavao našu decu ispoljavajući SVESTAN nemar, a za potrebe profita farmaceutske industrije i ovdašnjih tajkuna.

Pomenuti dečiji pulmolog jeste gostovao na nekoj tribini na tu temu, ali to naravno nigde nije emitovano, mediji su bili puni onog gore mandrila u sivoj siledžijki kog sestra pribada dok se ovaj kiselkasto smeši, a lekarima su pretili otkazima ako zucnu protiv vakcinacije.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 21:49 20.11.2011

Re: @sef_bloga

maksa83 Pomenuti dečiji pulmolog jeste gostovao na nekoj tribini na tu temu, ali to naravno nigde nije emitovano, mediji su bili puni onog gore mandrila u sivoj siledžijki kog sestra pribada dok se ovaj kiselkasto smeši, a lekarima su pretili otkazima ako zucnu protiv vakcinacije.

Pulmolog i hematolog.
Dve godine kasnije.
kukusigameni kukusigameni 08:30 21.11.2011

Re: @sef_bloga

maksa83

Jedino nisi odgovorio na "tupavih" 300% od 2-7.
Ostalo se slažem sa tobom. Osim o onom sa živom. Ali to nije bila tema naše priče ovde.
I da, "tupav" mi je primer ali je i tvoj sa guranjem niz stepenice.
immobil immobil 09:50 20.11.2011

Dg. i Th.

Neozbiljnost I neodgovornost svih, ali doslovno svih aktera u ovoj prici je rec koja cini se najbolje opisuje tu pricu.

Dg. Serbiosdministrapathia chr. Decomp.

Th. Exsanguino transfusion (lustrativa)( exchange transfusion)

Lekarska komora stvorena je po obrascu Vidla zaba da se konji potkivaju pa I ona digla nogu. Od nje ne moze da se ocekuje ama bas nista.
Ministarstvo, sta reci, dovoljno je videti likove, I znati iz kog miljea poticu.
Agencija za lekove. Nije Vam ovo USA. Ne budite naivni.
Nase firme, pa sta ste ocekivali… I kad kupite majcu Beneton, to uopste ne mora znaciti da je to to.
Trnderska komisija, ko je formira, kako, kada I zasto

Mi zivimo u R. Srbiji, kazu u XXI v., premda slika koju gledamo vise podseca na XI.
maksa83 maksa83 10:04 20.11.2011

Re: Dg. i Th.

Agencija za lekove. Nije Vam ovo USA. Ne budite naivni.

Misliš FDA? Nemoj da zajebavaš, pa to je najgora ekipa trovača u kosmosu. Postoji poznat pattern da malo budeš direktor u Monsantu pa malo neki rukovodilac u FDA i tako rotiraju i onda volšebno nekako sve što FDA odluči bude u Monsantovu korist.
dragan7557 dragan7557 14:52 20.11.2011

Re: Dg. i Th.


Misliš FDA? Nemoj da zajebavaš, pa to je najgora ekipa trovača u kosmosu.

Na ovoj planeti u svakom slucaju.
Postoji poznat pattern da malo budeš direktor u Monsantu pa malo neki rukovodilac u FDA i tako rotiraju i onda volšebno nekako sve što FDA odluči bude u Monsantovu korist.

Djubre otrovno poput Aspartam/ a je odobreno (FDA) za ljudsku upotrebu za vreme carevanja gazda Donalda Ramsfeda, a danas je prosireno po celoj planeti u svim tzv. Ligt produktima. Da je ubitacno po zdravlje nije vazno, vaznija je karijera Ramsfeldova kao mahera sto se kasnije pokazalo u ulozi drzvnog sekretara. I naravno profit Monsanta, zastupnik za Srbiju MK Kostic ili x secerana za € 3, ili bese D marke.

cerski
immobil immobil 09:55 21.11.2011

Re: Dg. i Th.

Djubre otrovno poput Aspartam/ a je odobreno (FDA) za ljudsku upotrebu za vreme carevanja gazda Donalda Ramsfeda, a danas je prosireno po celoj planeti u svim tzv. Ligt produktima. Da je ubitacno po zdravlje nije vazno, vaznija je karijera Ramsfeldova kao mahera sto se kasnije pokazalo u ulozi drzvnog sekretara. I naravno profit Monsanta, zastupnik za Srbiju MK Kostic ili x secerana za € 3, ili bese D marke.


Prosto je neverovatno kako mi mali balkanski narodi dobismo neverovatnu sposobnost da uočimo sve budalaštine koje se događaju po belom svetu. Time se kandidujemo za glavnog svetskog policajca , čiju ulogu ne možemo igrati jer smo isuviše mali.
Ako kod Amera toliko ne valja FDA, NIH, NIST i ostali .gov , možda bi bilo dobro da učinimo sevap pa da obavestimo američki narod da ljudi , brate znaju s kim imaju posla i da počnu da kupuju naše preparate, koji ako nisu korisni, a onda su manje štetni. Kupujući naše preparate umesto vakcine mogli bi dobiti antibiotik , ili umesto antibiotika, lep, čist i još fiziološki rastvor. Ima li gde lepše. Jest da nema koristi, al nema ni štete.

Misliš FDA? Nemoj da zajebavaš, pa to je najgora ekipa trovača u kosmosu. Postoji poznat pattern da malo budeš direktor u Monsantu pa malo neki rukovodilac u FDA i tako rotiraju i onda volšebno nekako sve što FDA odluči bude u Monsantovu korist.


Malo sam mator da bih z........, a sa druge strane zbog mojih Nihhonskih iskustava naučio sam da uvažavam sagovornika. Može biti da u FDA postoji fenomen rotacije, al nekako ne verujem da su ga oni smislili, isuviše mi je poznat taj fenomen. Šalu na stranu, svako treba da počisti u svojoj kući. Mi kod sebe a oni kod sebe.
dragan7557 dragan7557 13:35 21.11.2011

Re: Dg. i Th.

Ako kod Amera toliko ne valja FDA, NIH, NIST i ostali .gov , možda bi bilo dobro da učinimo sevap pa da obavestimo američki narod da ljudi ,

Nepotrebna i preterano osetljiva reakcija. Oko Aspartama se jos uvek vode polemike a i neka sudjenja. U EU je usao na mala vrata a bilo koji kucni lekar ili dijetista ce vam objasniti da to djubre niposto ne upotrebljavate. Inace u pitanju je nus proizod koji FDA nije htela da dozvoli pre gazda Rumsfelda a kako je do odobrenja doslo (korupcija) ima dovoljno na Internetu. Stetnost Aspartama je dokazana u SAD a ne u Srbiji ili nekoj drugoj drzavi "malih naroda."

Naravno to nema nikakve veze sa malim ili velikim narodom, zdravlje i jednih i drugih je podjednako vazno.

cerski
immobil immobil 13:59 21.11.2011

Re: Dg. i Th.

Nepotrebna i preterano osetljiva reakcija.

bilo koji kucni lekar ili dijetista ce vam objasniti da to djubre niposto ne upotrebljavate.



Vidite, razumem ja Vas. Po profesiji sam lekar tako da ne moram ici po informacije.
Nisam reagovao preosetljivo, samo sam skrenuo pažnju da ako kod njih nešto ne valja, a sklon sam da se složim da štošta ne valja, ipak mi iz naše pozicije nismo u situaciji da delimo savete ili kritikujemo one napolju jer imamo mi šta bliže za kritikovati što ja i činim opasuljivanjem, grahovanjem i sl.
Pre svega kad dođemo do nivoa organizacije sistema Švajcarske, Švedske, Norveške ili Japana, tad sa autoritetom pa ako hoćete i ponosom možemo razmatrati tuđu brigu.
Ovako u situaciji u kojoj smo, trebali bi razmatrati sopstvenu nesposobnost i bedu u kojoj živimo.
Da li ste uvereni kad kupite lek u apoteci u Srbiji da je unutra ono što bi trebalo biti?
Da li znate da neki lekovi koji su preporučeni davno od WHO u terapiji nekih stanja ovde ne mogu biti dostupni jer nisu registrovani a u ostatku sveta jesu?
Da li znate da x puta ste dobili Sinacilin, ne zato što je to prvi red izbora već zato što košta 100 din?
Da li znate da to nije odluka lekara, ili posledica njegovog neznanja već odluka nekog aparatčika u fondu?
Da li ste čuli nekad svojim ušima da lekar napiše lek a pacijent pita može li jeftiniji?
Da li ste videli u apoteci da se lek ponekad kupuje na komad? Nemam ništa protiv toga da napišem 12 tbl, ako to terapija zahteva ali imam protiv toga da pacijent ne može sebi da priušti ni 5, a pri tom nam država guli kožu s leđa i to što zguli ode Mišu Koviću i sličnim krupnijim rođacima.
Pametan ste čovek. Razmatranjem jadnog stanja američkog zdravstva nećemo popraviti naše odlično stanje!

G r o f G r o f 10:05 20.11.2011

..još jedna samo priča.

Sve izneseno bilo je očigledno još tokom vakcinacije...
Nakon lakrdije sa SARSom, a posebno ptičijim gripom, svako normalan je ludeo od nemoćnog besa što ga još jednom ubacuju u horor mašinu..
Samo mi nije jasno gde su ovaj put bili proizvodjači dezinfekcione tečnosti da nam malo peru gume na automobilima...
Iskreno...Da sam lekar i da tada nisam imao muda da reagujem, malo bih se stideo...
a sad kad je karavan prošao...
medicor.94 medicor.94 11:34 20.11.2011

Re: ..još jedna samo priča.

I tada smo imali veliku sumnju da sa vakcinacijom nesto ozbiljno nije u redu, ali ne mogu da idem ulicom sa transparentom da verovatno vakcina nije dobra i da vakcinaciju obavezno svi kako znamo i umemo izbegnemo.Zakonodavac je predvideo veliki broj zvanicnih institucija koje treba da kriticki sve aspekte oko vakcinacije procene i da daju svoj stav o tome.Naravno, posteno i pre svega strucno.Nabrojao sam ih u tekstu skoro sve, kao i njihov ucinak.LKS je i tada, ko bi joj zamerio, mogla da prezentuje ekspertski tim, ali sa stvarnim ekspertima iz "senke", ciji bi se glas i te kako cuo!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:36 20.11.2011

Re: ..još jedna samo priča.

medicor.94
I tada smo imali veliku sumnju da sa vakcinacijom nesto ozbiljno nije u redu, ali ne mogu da idem ulicom sa transparentom da verovatno vakcina nije dobra i da vakcinaciju obavezno svi kako znamo i umemo izbegnemo.Zakonodavac je predvideo veliki broj zvanicnih institucija koje treba da kriticki sve aspekte oko vakcinacije procene i da daju svoj stav o tome.Naravno, posteno i pre svega strucno.Nabrojao sam ih u tekstu skoro sve, kao i njihov ucinak.LKS je i tada, ko bi joj zamerio, mogla da prezentuje ekspertski tim, ali sa stvarnim ekspertima iz "senke", ciji bi se glas i te kako cuo!


medicor, odavno na blogu nije viđen bolji komentar.
dragan7557 dragan7557 15:05 20.11.2011

Re: ..još jedna samo priča.

medicor, odavno na blogu nije viđen bolji komentar.

Valjda:

cerski
mariopan mariopan 10:20 20.11.2011

Poverenje ?


Izgubljeno je poverenje i mnogo ljudi koji su do sada dobijali redovne i proverene vakcine protiv sezonskog gripa, i koji bi sada trebalo da ih prime, sada više ne žele da budu vakcinisani. To su hronični bolesnici, stariji pacijenti, ljudi kod kojih obična gripa može teško da se iskomplikuje i veoma teško da se leči, gomilom lekova, što opet donosi zaradu farmaceutskkim kućama - što znači njima je svejedno, lekove ćemo gurtati na gomile, oni će svakako zaraditi, a šta ćemo mi?

Da li je nama svejedno?

Štete od ovog skandala tek će da se pokažu. I platiće ih neobavešteni pacijenti, svako kod koga je to nepoverenje u preporuke lekara sada učvršćeno i zacementirano.

Preporuka za blog, i domaćinu i gostu
kukusigameni kukusigameni 10:28 20.11.2011

Re: Poverenje ?

mariopan

Svaka ti je zlatna.
Unfuckable Unfuckable 12:46 20.11.2011

pogledajmo datume

ovo ne traži preveliko angažovanje sive mase, hajde samo da bacimo pogled na datume:

"Četvrtak, 11. jun 2009. - Objavljeno 16:05 GMT
Svetska zdravstvena organizacija proglasila je pandemiju gripa A poznatijeg kao svinjski grip." link

"12.Jun.2009, 11:37
Švajcarska farmaceutska kompanija Novartis saopštila je da je uspešno proizvela prvu turu vakcina protiv novog gripa A (H1N1), nedeljama pre očekivanja." link
medicor.94 medicor.94 14:56 20.11.2011

Re: pogledajmo datume

Neki, "pozvani " likovi bi odmah rekli bez treptaja da je po sredi koincidencija, i onda- nikom ništa.....
Unfuckable Unfuckable 15:13 20.11.2011

Re: pogledajmo datume

da, pa evo i ja sam se prvo prepao a onda naravno oduševio glede tog srećnog raspleta: mislim, planetarna opasnost se nadvila nad čovečanstvo ali eto sreće, vredni naučnici su marljivo radili i pre roka našli spasonosnu formulu, tako da sam najzad mogao da odahnem tog 12.juna 2009.

Mislim, hajde da se ne zajebavamo: generalna proba cele predstave urađena je par godina pre toga na temi "ptičiji grip", setimo se kako je Tamiflu u samo par dana postao vredniji od šipke zlata. Takva dešavanja logično su morala popaliti lampice u za profit uvek raspoloženim pametnim glavicama širom sveta, a lek je, po difoltu, nešto što će se uvek lako prodati. Ostalo je bila rutina, ali maherski izvedena rutina, da se ne lažemo, jer u pitanju je globalna manipulacija.
Promenjene su "naočare" kroz koje se "gleda" na stvar (objašnjeno je u Insajderu - promenjena je definicija pandemije) i na pravim mestima se u pravo vreme "pritislo" tako da je efekat bio izvanredan (za zainteresovanu stranu). Podsetiču i na to da su krajem maja stizale, pa zatim naglo utihnule vesti da "novi grip u Meksiku jenjava", onda je došao juni, spin uz "vruće-hladno" igru je pojačan i stvari su počele da se kotrljaju u "pravom" smeru

Pogledajmo to i ovako (pisao sam već o ovome, svojevremeno): kada bismo na neka druga oboljena, veoma česta kod nas (hajmo recimo: dijabetes, pa rak pluća, pa rak dojke, pa neka bude i "običan" sezonski grip tj broj umrlih od njegovih posledica) pogledali sa tolikom pažnjom kao što se to (slučajno?) desilo sa svinjskim gripom, morala bi da se proglasi uzbuna ili bar vanredno stanje, ali se to ipak, jelte, ne dešava.
Ova manipulacija izvedena je worlwide i imala je snažnu, pravovremenu i dobro pozicioniranu logistiku, zato je u prvi mah bila tako uspešna. Štos (ili zajeb, kako god) je samo u tome što ćeš ipak daleko lakše prevariti mali broj ljudi (lokalno) nego par milijardi
Kraja Kraja 15:09 20.11.2011

...situacija...

...u celom svetu je bila haoticna...
...ne zbog gripa, svakako, vec zbog ludila koje su produkovali "specijalisti" i "poznavaoci", a sve u funkciji zgrtanja milijardi €...
...kao detalj, prilazem link za clanak u kojem je "otkriveno" da drzavni aparat i "pucina" ne primaju iste vakcine...ali procitajte do kraja, ima sjajnih izjava u poslednja cetiri pasusa...

The Local Germany's News in Englis
antioksidant antioksidant 09:11 21.11.2011

Follow the money.

i buduće karijere

Member, Executive Board, World Health Organization (EB WHO), 2009-2012 (as a representative of European Region, WHO EURO)
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:27 21.11.2011

Re: Follow the money.

antioksidant
i buduće karijere

Member, Executive Board, World Health Organization (EB WHO), 2009-2012 (as a representative of European Region, WHO EURO)

Da ne ispadne da branim TM. Čini mi se da sam negde čitao da je to članstvo po funkciji.
antioksidant antioksidant 09:30 21.11.2011

Re: Follow the money.

Čini mi se da sam negde čitao da je to članstvo po funkciji

ovo nije
a uostalom on i nije na funkciji već neko vreme
(što ne znači da uskoro neće opet biti)
pointofview_gun pointofview_gun 09:43 21.11.2011

Re: Follow the money.

Sto da ne? Pokazao je sve neophodne osobine. Manijacenje ogromnog broja ljudi, nedostatak grize savesti, i prodaju otrova za velike novce.
immobil immobil 10:29 21.11.2011

Tema i ideja

Tender za rotkvice ili vakcine... sasvim svejedno

U naslovu, ne u tekstu je sadržan i problem i rešenje tog problema.
Ovaj a i gotovo svi problemi sa kojim se susreće ova zemlja kao celina i svakoga dana svako od nas na svim mestima pojedinačno ne nalazi se u struci. Nije pitanje treba li se vakcinisati ili ne kako to želi aktuelni ministar da podmetne.
Koren svih problema u zdravstvu leži u neodrživom, nebuloznom sistemu organizacije.
Vi imate jednu kesu oličenu u fondu u koju država ne pitajući nikoga i ne obazirući se na mogućnosti tegleće marve trpa pare svakoga sata. Neka "gospoda", snalažljiva, poslovna su sebi postavila pitanje " A gde sam tu ja" i našla odgovor kao što ljudi, bolje rečeno pacovi uvek nađu odgovor u takvim situacijama. Odlučili su da nas sve zajedno liše briga(para jer ko ih ima taj zna da su one samo briga, i ponekad zadovoljstvo)i prodaju nam šarenu lažu. Dakle radi se o leva ruka desni džep situaciji. Sad bi ministar da pričamo o tome treba li se vakcinisati?
E sad postavlja se pitanje Ko je tu odgovoran? Lopovi, kojih uvek i svugde ima, ili sistem koji im je omogućio da rade posao.
Establišment bi sada da organizuje konferenciju sa predstavnicima WHO koja bi se završila zaključkom kako je vakcinacija civilizacijska tekovina i kako su oni "ozbiljni ljudi "koji rade svoj posao i čuvaju naciju. Ako prođe dobro je, ako ne tu su žrtveni jarci na koje je lako svaliti odgovornost. Dakle po principu preuzetom iz Kazablanke, pohapsite uobičajene osumnjičene.
Problem je u nesposobnosti vladajućih garnitura da organizuju sistem. Nije čak ni pitanje neznanja, jer sistemi već postoje , i manje ili više funkcionišu.

Ono što establišment ne želi da uradi je da personalizuje sistem zdravstva jer bi time izgubio kesu koja je svačija i ničija a zapravo pripada onome koje dovoljno bezobrazan da u nju zagrabi. Šta znači personalizacija? Sklapanje pojedinačnih ugovora između dve strane sa tačno određenim pravima i obavezama ugovarača. U praksi, osiguravajuće društvo nudi više nivoa osiguranja a Vi imate pravo izbora.
Tada ne postoji kesa iz koje se relativno slobodno može uzeti ili dati, već postoji novac, koji je Vaš i koji ćete daj bože ne iskoristiti. U slučaju potrebe Osiguravač je dužan da isplati one usluge koje ste izabrali i platili. Tada je svejedno idete li kod Dr X ili Dr Y, ovde ili u inostranstvu, tražeći ovu ili onu uslugu.
Nema kese odakle se plaćaju provizije, i svako nosi svoj deo odgovornosti napismeno, i pacijent, i lekar i osiguravač.

Što se tiče kvaliteta rada, može se imati puno poverenje u naše lekare. Znaju oni svoj posao. Nije tu problem. Ne pišu naši lekari uvek lekove koje bi želeli, i tu ponovo dolazimo do organizacije, fond određuje šta se može a šta ne pisati.

Mi danas 21 godinu posle devedesete imamo isti sistem nasleđen iz SFRJ. Ni za dlaku promenjen nabolje. Vreme čini svoje i gazi ga tako da su sve promene tog sistema u suštini nagore.Mora se shvatiti jedno. Medicina je posao, kao i bilo koji drugi i nije moguće beskonačno ostaviti kvalitet na leđima i savesti protagonista, tj. lekara i sestara. Sistem se mora promeniti.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:38 21.11.2011

Re: Tema i ideja

immobil
Tender za rotkvice ili vakcine... sasvim svejedno

Koren svih problema u zdravstvu leži u neodrživom, nebuloznom sistemu organizacije.
Vi imate jednu kesu oličenu u fondu u koju država ne pitajući nikoga i ne obazirući se na mogućnosti tegleće marve trpa pare svakoga sata. Neka "gospoda", snalažljiva, poslovna su sebi postavila pitanje " A gde sam tu ja" i našla odgovor kao što ljudi, bolje rečeno pacovi uvek nađu odgovor u takvim situacijama.


Potpuno tačno s tim što se stvar dodatno komplikuje činjenicom da je ovaj fond jedan od retkih, koji ima kakav-takav redovan priliv živih para. Ta neodoljiva privlačnost novca za ukrasti privući će mnoge i čekaju nas zanimljiva dešavanja oko fonda.
Medicina je posao, kao i bilo koji drugi i nije moguće beskonačno ostaviti kvalitet na leđima i savesti protagonista, tj. lekara i sestara. Sistem se mora promeniti

Muka je što promene zahtevaju rad, i ideju kuda bi stigli. Da bi uopšte promislili o toj ideji ljudi koji danas donose odluke trebaju da izdvoje vreme, i to ne neko imaginarno vreme, nego stvarno vreme u izradi tog plana. To konkretno znači manje vremena za tekući posao, manje vremena za sastanke, telefoniranje, ručkove, večere i najgore manje vremena za "kombinacije". Banalno zvuči, još gore kad ga čitam ovako, ali pazi kad mislim da sam na tragu...

Prosto ne žele da izdvoje vreme za ovo.
immobil immobil 10:58 21.11.2011

Re: Tema i ideja

Muka je što promene zahtevaju rad


Ovo je potpuno tačno , svaka promena položaja nekog tela, pa i naše države u koordinatnom sistemu zahteva neki rad.

Ali sa druge strane rad uložen uvek rezultuje promenom stanja nekog sistema.

Ako nema koga voljnog da uloži rad to bi značilo da smo svi zadovoljni stanjem i da ga nipošto ne treba menjati, jer je savršen. Ipak savršen za koga? Neće stanje promeniti Miš Ković, njemu ono savršeno odgovara.

Stanje (na mestu drugog slova trebalo potrebna je zamena koju iz pristojnosti neću izvršiti) se može promeniti delovanjem aktera.
Lekari i sestre umesto da štrajkuju zbog malih plata trebalo bi da traže normalne uslove za rad. Ne sme se trpeti situacija u kojoj neki administrativac iz fonda treba da odlučuje koja će se procedura primeniti ili koji lek pisati.
Neyadovoljstvo je takođe na strani pacijenata kojima iako su pošteno platili se garantuje pravo da traže pomoć u vidu zdr. knjižice ali se ne garantuje pravo da tu pomoć i dobiju (jer recimo nema para).
Lekarsku komoru formirala je država. Šta mislite zašto? Sigurno ne da bi omogućila bolji rad lekarima i sestrama ili unapredila položaj pacijenta. Kada bi to bilo tako onda bi komoru formirali sami lekari. Ne, komoru je formirala država sa ciljem kontrole sa tim da je upotrebi prema svojim potrebama i nahođenju.
dragan7557 dragan7557 13:53 21.11.2011

Re: na bunjiste sa zdrav. knjizicom

Neyadovoljstvo je takođe na strani pacijenata kojima iako su pošteno platili se garantuje pravo da traže pomoć u vidu zdr. knjižice

Zdravstvena knjizica kao formalan dokaz o zdravstvenom osiguranju, je trebala da bude odavno izbacena, jer nema drugu svrhu osim da zdernja milione radnih sati, kako bi se overila.

EU model zdravstvene kartice (poput bankovne) sa magnetnim stripom, (vaznost jedna godina), je vec godinama u upotrebi u EU, E sada koliko se u Srbiji na vreme donose pristojni zakoni o zdravstvenom osiguranju, je naravno usko vezano za trajanje nakaradnih zakona poput ovoga o formalnom dokumentu zvanom zdravstvena knjizica, a od tog dokumenta pa na dalje sve je stvar ucmale disfunkcionalne birokratije, koja sa organizacijom zdravstva nema nikakve veze a ni pojma.

Svakako najgore za gradjanstvo, bi bila privatizacija ovog najvitalnijeg dela socijalne sigurnosti gradjana.

I da, najmanje je vazno ko ce biti ministar, jer taj niti ima mogucnost da nesto promeni, niti se za bilo sta pita.

cerski
immobil immobil 14:04 21.11.2011

Re: na bunjiste sa zdrav. knjizicom

E sada koliko se u Srbiji na vreme donose pristojni zakoni o zdravstvenom osiguranju, je naravno usko vezano za trajanje nakaradnih zakona poput ovoga o formalnom dokumentu zvanom zdravstvena knjizica, a od tog dokumenta pa na dalje sve je stvar ucmale disfunkcionalne birokratije, koja sa organizacijom zdravstva nema nikakve veze a ni pojma.


Pa o tome Vam govorim.
I da, najmanje je vazno ko ce biti ministar, jer taj niti ima mogucnost da nesto promeni, niti se za bilo sta pita.



i ovo je potpuno tačno.


Svakako najgore za gradjanstvo, bi bila privatizacija ovog najvitalnijeg dela socijalne sigurnosti gradjana.


Ja sam govorio o personalizaciji a ne o privatizaciji.
Personalizacija može i da se odnosi na fond ali se mora sklopiti pojedinačni ugovor sa definisanim pravima i obavezama. Stvar je odluke pacijenta gde će se lečiti, u državnoj, privatnoj ustanovi ili inostranstvu.
Stvar je u tome da postoji papir i osoba ili ustanova koja mora da snosi odgovornost ako već uzima pare.
dragan7557 dragan7557 14:06 21.11.2011

Re: Tema i ideja

Problem je u nesposobnosti vladajućih garnitura da organizuju sistem. Nije čak ni pitanje neznanja, jer sistemi već postoje , i manje ili više funkcionišu.

Nije u pitanju sistem organizacije vec model organizacije, koji je direktno zavisan od politickog opredeljenja.

Privatizovanjem sistema zdravstvene zastite koji zagovaraju neoliberali i slicni, je najskuplja mesetarija ikad, a osim sto je disfunkcionalan, i poskupljuje usluge svake godine, on pruza jos vecu mogucnost korupcije nego drzavni sistem.

Resenje je negde u sredini i sastoji se u profesionalizaciji managementa u zdavstvu, i naravno izborom pravog modela (drzavnog) koji ce zastiti pacijenata od privatnih gulikoza (u vidu privatnih fondova) koje samo uzimaju pare a ne pruzaju nikakve usluge, dok privatni fond ocerupaju za veoma kratko vreme.

cerski


immobil immobil 14:17 21.11.2011

Re: Tema i ideja

Resenje je negde u sredini i sastoji se u profesionalizaciji managementa u zdavstvu, i naravno izborom pravog modela (drzavnog) koji ce zastiti pacijenata od privatnih gulikoza (u vidu privatnih fondova) koje samo uzimaju pare a ne pruzaju nikakve usluge, dok privatni fond ocerupaju za veoma kratko vreme.



Rešenje je da svako snosi odgovornost. I da ta odgovornost ne bude uopštena nego pisana.

Nisam mislio al ajde, vidite u gornjem citatu Vi blanko dajete poverenje državi da će brinuti o svojim građanima.
Da sam juče došao sa Marsa može biti da bih se i složio sa Vama. Ipak rodio sam se ovde i znam da je moja država slala ljude u besmislene ratove, plačkala ih raznim piramidalnim štednjama, terala lekare i još tera da se ponašaju ekonomski efikasno a ne profesionalno. Kako se država brine o svojim građanima možete videti i danas na Kosovu ali i u Beogradu kada njen šraf , direktor fonda govori da treba smanjiti prava iz zdr. osiguranja jer zaboga otkrio je da je medicina skupa. Alal vera. U Srbiji je najjeftinija stvar ljudski život. Mogao bih to i ilustrovati ali verujte mi ne želite to da slušate.
dragan7557 dragan7557 14:23 21.11.2011

Re: na bunjiste sa zdrav. knjizicom

Stvar je odluke pacijenta gde će se lečiti, u državnoj, privatnoj ustanovi

Ovo je svakao tacno dok ovo:
ili inostranstvu.

poprilicno komplikuje stvar zbog izuzetnio visokih troskova lecenja u inostranim (EU) specijalistickim ustanovama.

Zahvaljujuci privatizaciji zdravstva, u pojedinim EU drzavama su cene specijalistickih zdravstvenih usluga postale mesto za sjepanjenje grdnih para.


cerski
dragan7557 dragan7557 14:27 21.11.2011

Re: Tema i ideja

Nisam mislio al ajde, vidite u gornjem citatu Vi blanko dajete poverenje državi da će brinuti o svojim građanima.

Naravno ali to poverenje dajem samo uredjenoj drzavi.

Drzavama koje se nalaze u rukama kleptokratije, oligarhije i slicnih demokrata ne dajem nikakvo poverenje.

cerski
immobil immobil 14:39 21.11.2011

Re: na bunjiste sa zdrav. knjizicom

poprilicno komplikuje stvar zbog izuzetnio visokih troskova lecenja u inostranim (EU) specijalistickim ustanovama.


Da bi isključili to mora malo vode proteći Dunavom i Savom i prethodno promeniti politiku ne samo u zdravstvu, već i u školstvu a pogotovo nauci. Preduslov za to je da Hari Poter ulije malo mozga onima koji odlučuju pa da privreda proradi. To je mnogo ako i kad. Do tad ko živ ko mrtav.
immobil immobil 14:40 21.11.2011

Re: Tema i ideja

Naravno ali to poverenje dajem samo uredjenoj drzavi.


jel vidite negde blizu takav entitet na vidiku?
Ja čak i sa debelim đozlucima nešto ne vidim.
dragan7557 dragan7557 14:50 21.11.2011

Re: Tema i ideja

jel vidite negde blizu takav entitet na vidiku?

Jos bolje, ja vec vise od 40 godina zivim u takvoj drzavi, ali iskreno i ta se ljulja pod pritiskom neoliberalnog fasizma i privatizacije.


Da bi isključili to mora malo vode proteći Dunavom i Savom i prethodno promeniti politiku ne samo u zdravstvu, već i u školstvu a pogotovo nauci


Ili da gradjani postave stvari na svoje mesto.

cerski
dragan7557 dragan7557 14:57 21.11.2011

Re: Tema i ideja

Rešenje je da svako snosi odgovornost. I da ta odgovornost ne bude uopštena nego pisana.

Nema uopstene odgovornosti, vec je ona uvek ili individualna ili grupna.

Postojanje odgovornosti na papiru ne znaci nista, ako ne postoji i prisila da se odgovornost postuje.

Ako postoje institucije drzave koje su u stanju da odgovornost nametnu kao obavezu onda moraju da postoje i institucije drzave, koje ce da budu u stanju da nasilno sankcionisu odbijanje preuzete odgovornosti.

Dva stuba od partijasnja nezavisne vlasti, zakonodavna i sudska.

cerski
immobil immobil 15:02 21.11.2011

Re: Tema i ideja

da gradjani postave stvari na svoje mesto.


Historia magistra vitae est!
Kad god su građani silom zavodili red nije se dobro svršilo.

Potez pera po dijagonali, pa po drugoj opet i tako 6 miliona puta, onda na svaki papirić nacrtati beli luk i zabosti blogov kolac da se ne povrati.

Jednom rečju galeriju tipova koji nam se ovih dana smeju u lice sa svojim obećanjima poslati u političku i svaku drugu penziju pa taman o državnom trošku, verujem da bi bilo manje štete od toga nego od njiohovog bavljenja politikom ili upravljanja ovim brodom.
immobil immobil 15:07 21.11.2011

Re: Tema i ideja

Nema uopstene odgovornosti, vec je ona uvek ili individualna ili grupna.


Kad kažete državi poveriti odgovornost to je isto kao da kažete narod će sve to pozlatiti. O odgovornosti naše države neću da diskutujem. Ona ne postoji.


Ako postoje institucije drzave koje su u stanju da odgovornost nametnu kao obavezu onda moraju da postoje i institucije drzave, koje ce da budu u stanju da nasilno sankcionisu odbijanje preuzete odgovornosti.



Ako, a ako ne?

Dva stuba od partijasa nezavisne vlasti, zakonodavna i sudska.


E ovo ću shvatiti kao vic. Vlast je zavisna od tajkuna, zakonodavna liči na cirkus a sudska je potpuno insuficijentna (eksperimentalno dokazano).
dragan7557 dragan7557 15:09 21.11.2011

Re: Tema i ideja

Jednom rečju galeriju tipova koji nam se ovih dana smeju u lice sa svojim obećanjima poslati u političku i svaku drugu penziju pa taman o državnom trošku, verujem da bi bilo manje štete od toga nego od njiohovog bavljenja politikom ili upravljanja ovim brodom.

Ovo lici na ono: pustio bih ja njega, ali nece on mene.

cerski
immobil immobil 15:10 21.11.2011

Re: Tema i ideja

jel vidite negde blizu takav entitet na vidiku?

Jos bolje, ja vec vise od 40 godina zivim u takvoj drzavi


Biće da ne živimo u istoj državi. No prostor i vreme su relativni kaže Ajnštajn!
immobil immobil 15:12 21.11.2011

Re: Tema i ideja

Ovo lici na ono: pustio bih ja njega, ali nece on mene.


živa istina!

A možda liči i na ono

Dao bi dinar da uđe u kleptomansko kolo, posle nakon par operacija dao bi deset da izađe al se plaši posledica
dragan7557 dragan7557 15:47 21.11.2011

Re: Tema i ideja

kada njen šraf , direktor fonda govori da treba smanjiti prava iz zdr. osiguranja jer zaboga otkrio je da je medicina skupa. Alal vera.

Tek sada procitak tekst b92, a i biografiju uvazenog urologa.

Vidite, sve dok razni doktori koji sa managementom nemaju nikakvog pojma, (bilo profitnih bilo neprofitnih organizacija), budu apointirani na mesta vrhunskih managera i budu rukovodili sa mega organizacijama nacionalnog tipa, sve dotle se stvari nece pomeriti ni za deo dlake.

Umesto da se bave lecenjem (ako uopste jos znaju kako to da rade), razni politikanti po partijskoj liniji(moze i druga), dolaze na kljucna mesta za koje je potreban visoko profesionalan kadar, sa vrhunskim manager-skim sposobnostima.

Boli glava od ovih laktasa politikanata, koji sa novim funkcijama niti imaju kakve veze, niti bilo kakvog pojma o rukovodjenju raznim nacionalnim non profitnim mega organizacijama.

Bezobrazluk, arogancija i bahatost, novonaimenovanih partijasa bez dana iskustva u management-u, na visokozahtevne management funkcije je naprosto tragedija kako za oganizaciju koju su nesposobni da vode, tako i za gradjane koji zavise od tih organizacija.

cerski
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:59 21.11.2011

Re: Tema i ideja

Privatizovanjem sistema zdravstvene zastite koji zagovaraju neoliberali i slicni, je najskuplja mesetarija ikad, a osim sto je disfunkcionalan, i poskupljuje usluge svake godine, on pruza jos vecu mogucnost korupcije nego drzavni sistem.


Tacno tako.
dragan7557 dragan7557 16:05 21.11.2011

Re: Tema i ideja

apacherosepeacock
Privatizovanjem sistema zdravstvene zastite koji zagovaraju neoliberali i slicni, je najskuplja mesetarija ikad, a osim sto je disfunkcionalan, i poskupljuje usluge svake godine, on pruza jos vecu mogucnost korupcije nego drzavni sistem.


Tacno tako.

Uzimajuci u obzir gde zivis, ne cudi me slaganje sa ovim stavom.

cerski
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:07 21.11.2011

Re: Tema i ideja

dragan7557
apacherosepeacock
Privatizovanjem sistema zdravstvene zastite koji zagovaraju neoliberali i slicni, je najskuplja mesetarija ikad, a osim sto je disfunkcionalan, i poskupljuje usluge svake godine, on pruza jos vecu mogucnost korupcije nego drzavni sistem.


Tacno tako.

Uzimajuci u obzir gde zivis, ne cudi me slaganje sa ovim stavom.

cerski



Ojadise nas kad nam uvalise pre x godina privatizovanje zdravstvenog sistema.
dragan7557 dragan7557 16:14 21.11.2011

Re: Tema i ideja

apacherosepeacock
dragan7557
apacherosepeacock
Privatizovanjem sistema zdravstvene zastite koji zagovaraju neoliberali i slicni, je najskuplja mesetarija ikad, a osim sto je disfunkcionalan, i poskupljuje usluge svake godine, on pruza jos vecu mogucnost korupcije nego drzavni sistem.


Tacno tako.

Uzimajuci u obzir gde zivis, ne cudi me slaganje sa ovim stavom.

cerski



Ojadise nas kad nam uvalise pre x godina privatizovanje zdravstvenog sistema.

Ne brini, tek je pocetak, a gde je kraj videcemo.

cerski
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:22 21.11.2011

Re: Tema i ideja

Znam, kraj ce biti kao americki (ne)slavni zdr. sistem; sadasnje obavezno osiguranje zdravstveno za sve gradjane kliza na otpadanje sve vise ljudi koji nece moci da placaju povecanja premija, a istovremeno smanjenje broja usluga i vrste lekova, svake godine

dragan7557 dragan7557 16:30 21.11.2011

Re: Tema i ideja

apacherosepeacock
Znam, kraj ce biti kao americki (ne)slavni zdr. sistem; sadasnje obavezno osiguranje zdravstveno za sve gradjane kliza na otpadanje sve vise ljudi koji nece moci da placaju povecanja premija, a istovremeno smanjenje broja usluga i vrste lekova, svake godine


Sve znam, i sam ga imam.

Pozdrav,

cerski
immobil immobil 17:02 21.11.2011

Re: Tema i ideja

Vidite, sve dok razni doktori koji sa managementom nemaju nikakvog pojma, (bilo profitnih bilo neprofitnih organizacija), budu apointirani na mesta vrhunskih managera i budu rukovodili sa mega organizacijama nacionalnog tipa, sve dotle se stvari nece pomeriti ni za deo dlake.


Ne vidim doduše razlog da se ograničite na doktore, bilo je osim njih i po koji mašinac od poverenja koji je sad avanzovao na vojsku, pa onda neki sopstvenik vile na 1200 kvadrata na Dedinju, koji pobeže u CG ili MNE kako Vam volja, pa i raznih drugih partijskih njuški. Nije poenta u Dr već u njušci.

Bezobrazluk, arogancija i bahatost, novonaimenovanih partijasa bez dana iskustva u management-u, na visokozahtevne management funkcije je naprosto tragedija kako za oganizaciju koju su nesposobni da vode, tako i za gradjane koji zavise od tih organizacija.


Upravo o tome i pričamo. Da tragedija bude veća isti takvi su i na drugim pozicijama, a da bude kompletna, ni opozicija nije ništa bolja.
dragan7557 dragan7557 11:20 22.11.2011

Re: Tema i ideja

Ne vidim doduše razlog da se ograničite na doktore, bilo je osim njih i po koji mašinac od poverenja koji je sad avanzovao na vojsku, pa onda neki sopstvenik vile na 1200 kvadrata na Dedinju, koji pobeže u CG ili MNE kako Vam volja, pa i raznih drugih partijskih njuški. Nije poenta u Dr već u njušci.

Nisam se ni ogranicio samo na njih. Ovaj je samo primer u nizu.

cerski
medicor.94 medicor.94 09:38 22.11.2011

Umesto zaključka...

Vratimo se samo na trenutak negde na početak komentara i spominjanje Ministra zdravlja Poljske u jesen 2009 god.Žena je imala dovoljno hrabrosti i poštenja da brani stav koji se pokazao ispravnim.Fascinantno.Znači može se i te kako raditi i odgovorno i kvalitetno.Ne znam detalje o ovoj gospođi ali imponuje njena odlučnost, njen pošten odnos pre svega prema sebi a onda naravno i prema poljskom narodu.Da li možete da zamislite ovu Ministarku okruženu nesposobnim i sumnjivim likovima, oni koji nemaju pojma sa svojim poslom, koji su došli po nečijoj direktivi i vode neki sektor.Čisto sumnjam.
Zašto sve ovo pišem, zato što u osnovi nije ni važno kakve neko stručne predispozicije ima kada stupa na neko odgovorno mesto.Ako je dovoljno pošteno pametan i ima viziju onog resora koji vodi, pa naravno da će se okružiti ljudima koje je sam izabrao za pomoćnike u čiju stručnost, rad i poštenje ima poverenje jer i njegov status i te kako zavisi od njihovog rada.Potreban je autoritet ali pravi, ne okaljan obraz i koji kada jednom siđe sa te funkcije i krene gradom da po prvi put prošeta opušteno, rasterećeno svih mogućih briga koje su ga pritiskale svih tih godina profesionalnog rada, do tada zna da je u datom vremenu učinio sve najbolje što je bilo u njegovoj moći za svoju zemlju u onom opsegu koji se ticao njega i njegovog rada.
Zato sam i napisao da narod zaslužuje vlast koju ima.Zato nam se i dešavaju sve ove stvari; pletora nesposobnih korumpiranih birokrata svuda oko nas, koji mole Boga da ih niko ništa i ne pita a kada već moraju da stanu pred kamere onda je to neka frazeologija, naučena napamet, besmislena i u osnovi uvredljiva za one kojima je upućena.
U zemlji Srbiji mora da postoji i na dalje ovakav vid Zdravstvene zaštite jer drugačiji koncept je skup i sa solidarnog aspekta neprihvatljiv.Ne valja to što je protkan obiljem nezamislivo nepotrebne birokratije, nekompetentnim ljudima, likovima sumnjivog morala.Ali, to je, složićete se i zajednička crta nekih drugih važnih i manje važnih sektora društvenog života.
Zakonska i podzakonska akta postoje ( u poslednje vreme u izobolju) i ne možemo reći da su loša jer su mnoga doslovno prepisana iz sličnih izvora koje nam je EU ponudia.Problem je što se ne sprovode ili ne postoje regulative da se procenjuje njihovo izvršenje, potreba za pojedinačnom odgovornošću ako nešto ne ide kako treba.Kolektivna odogovornost-hvala lepo, znamo kako to funkcioniše.
Kada je reč o pružanju zdravstvenih usluga, večita polemika oko toga da li i privatni sektor zdravstvene zaštite uključiti, inkorporirati u zvanični.Pa to postoji u jednoj Švajcarskoj decenijama ili u Sloveniji, sve jedno.I kako funkcioniše- izgleda savršeno.Na taj način nosilac zdravstvenog osiguranja bira da li će napraviti pregled u državnoj ili privatnoj ustanovi.Bira dokrora kome će poveriti svoj zdravstveni problem a i kod jednih i kod drugih ulazi samo sa zdravstvenom knjižicom.Ja i dalje ne vidim šta je tu toliko loše i čemu bojazan od ovakvog aspekta zdravstvene zaštite.Možda samo jedan, veliki kolač koji se zove Fond zdravstvene zaštite sada moram u nekoj meri da delim sa još nekim ( privatni sektor zdravstva).A to što će pacijenti biti zadovoljniji, brže pregledani i izlečeni, tretirani uljudno i pristojno kako dolikuje svakome a posebno bolesnom čoveku,bez birokratskih zavrzlama i smicalica - koga to zanima.
Možda jednog dana ali ne znam i ne vidim kako.......

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana