Region

Azil Banja

Strongman RSS / 22.11.2011. u 02:43

azilanti_banja_koviljaca_u_871341168.jpg
 

Počelo je tiho. Građani jedne banje u Srbiji se pobunili jer imaju u komšiluku neke agresivne azilante. Onda smo saznali da je neka tetka iz NEgleske preko fejsbuka upoznala nekog tipa iz neke zapizdine koji je emigrirao u Srbiju, pa je sela u avion i došla u Azil Banju gde je bila razočarana ponudom , ona ili on, ne sećam se, i prekinula ad hok veridbu sa ograničenim dejstvom. Tu doše do nedefinisanih okolnosti pri kojima ona bude a silovana neki budu pohapšeni. I to je početak zapleta. Nastavak je da su se lokalni Srbi pobunili preko novina da azilanti, koji su tu smešteni mimo svoje i volje "gostoljubivih" žitelja banje, kradu, upadaju u stanove, nose ogromne noževe, smrde, kenjaju, drogiraju, jedu žabe, muve, slonove, ... i kao takvi pretstavljaju pretnju za njihovu modernu banjsku sredinu. Tabloidi su podržali tu priču sa još jezivijim primerima (videti pod raspirivanje verske i nacionalne netrpeljivosti) dok su promoćurniji pojedinci i medijske kuće takvo ponašanje nazvali (pravim) imenima u rasponu od ksenofobije, peko rasizma pa do fašizma.

U duhu proslave 15 godina od bušenja režima Slobodana Miloševića i prve demokratske lokalne vlasti u mom Nišu do koje se došlo protestima i građanskom neposlušnošću stanovnici Azil Banje su organizovali proteste "Azilanti mrš u pičku materinu", slali pisma svima (od 1389, preko naših do Koštunice) a bogami zaključali nejač u kuće remeteći nastavni plan i program po školama.

Srpska vlada je preko dežurnog mađioničara, poznatijeg i kao Sreten Ljajić koji je potezom dostojnim čarobnjaka Mandraka rešio problem Azil Banje i obećao da će ih premestiti u Azil Aleksinac, Novi Azil Pazar i ne-znam-gde-beše-još i to u napuštene vojne (kao da ima drugih) kasarne. Ali ne lezi vraže. Slobodarski Aleksinac je ustao na noge lagane i podigao u vis transparente, taze pristigle brzom poštom iz Azil Banje, na kojima je, već znate, pisalo "Azilanti mrš u pičku materinu". Novi pazar je oćutao. Valjda nisu ozbiljno shvatili genijalni plan "evropsle" vlade.

Sad tu zaustavljamo sliku i ton i selimo se u grad svetlosti iz nekih razloga još uvek Pariz. A ne Azil Pariz. Ja bio pre par dana i sve sam se nešto ustreso. Gledam avionsku kartu nisam li doleteo u Banju Koviljaču. Bre svuda neki kao iz novna... Ovi azilanti. Ali deca idu u školu, pekare rade, taksi, ... Jedino štrajkovali vozači autobusa ali iz nekih drugih razloga siguran sam. Ne da sam čitao novine nego su svi listom bili tamnoputi... Ono azilantski tamni.


I šta sad? Mi kao hoćemo u Evropu ali pod našim uslovima. Možemo mi da menjamo mesto boravka to jest da se utrišemo bogatijim zemljama na socijalnu pomoć i po neko na posao a kad dođu kod nas... Znate već parolu.

Dragi Nacibanjci, od kad je sveta i veka biloje migracije. Ko god je probao da je zaustavi i da se obračuna sa "ovi mi nisu po volji" ili je doživeo neuspeh ili je nosi Staljinove ili pak Hitlerove brke. Mislim stvar nije otišla toliko ali ovo su prvi koraci i kuvanja. A setite se osnovnog načela mnogih humanih ljudi: Ponašaj se prema drugima kako bi voleo da se ljudi ponašaju prema tebi.

beleške na margini:
Čudo je alkohol. Na tajnoj lokaciji sa inspektorom neću da kažem iz kog grada, sedeo sam sa policajcem resorno zaduženim baš za azilante. Ostavio je namerno nedorečeno, ali mi je i dao odgovor na pitanje "šta radite sa azilantima koje nafatate na granici ili drugde?". Da ne grešim dušu ali učinilo mi se da je sugerisao da ih voze na granicu susedne, pardon susjedne zapadne države i opraveljaju ih gde nema onih infra crvenih kamera.



Komentari (127)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikimedic mikimedic 17:50 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

ok, dakle ima ih 1700.

i?
milisav68 milisav68 19:28 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic
ok, dakle ima ih 1700.

i?

Pa treba negde da se smeste.
predatortz predatortz 19:41 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

milisav68
mikimedic
ok, dakle ima ih 1700.

i?

Pa treba negde da se smeste.


Vas dvojica ste neumorni.
Svi se vrtimo oko iste stvari, ali teško dajemo za pravo jedan drugome.
Narod kaže : rodilo se, valja ga ljuljati.
Ti ljudi su ušli u Srbiju. Kad su tu, treba ih zbrinuti. Postoje neki ljudski, a i božiji zakoni. Oba traže da se unesrećenom pomogne.
Samo, teret ne sme pasti na jedno mestašce u Srbiji. Velika je Srbija, u njoj se 2500 hiljade ne primeti. Mala je Koviljača za toliki teret. Mislim da imamo najveći broj praznih kasarni u celome svetu. Rešenje se samo nameće. Ako teret rasporedimo ravnomerno, nema razloga da druge prozivamo za nacizam, rasizam i slične gluposti.
Inače, mišljenja sam da se te, teške i uvredljive, reči olako lepe uz naš narod na ovom blogu.
mikimedic mikimedic 22:03 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

pa cekaj - zar nije vecina njih privatno smestena, u svom aranzmanu?

jel se trazioci azila zale da nemaju smestaj, ili gradjani banje protestuju sto su oni u banji?

o kakvom teretu pricate?
milisav68 milisav68 08:50 25.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic
pa cekaj - zar nije vecina njih privatno smestena, u svom aranzmanu?

Nije.
jel se trazioci azila zale da nemaju smestaj, ili gradjani banje protestuju sto su oni u banji?

o kakvom teretu pricate?

Utočište u Srbiji zatražilo pet puta više izbeglica iz sveta nego lane. Centar u Bogovađi košta našu državu 200.000 dinara dnevno.

Broj tražilaca azila koji su od početka godine prošli kroz Srbiju pet puta je veći nego u istom periodu lane.

Naglo povećanje azilanata predstavlja veliki pritisak na budžet, jer država svake godine za funkcionisanje, do skora jedinog, Centra za azil u Banji Koviljači izdvoji oko 20.000.000 dinara.


Novootvoreni centar u Bogovađi košta čak 200.000 dinara dnevno. Šef kancelarije UNHCR u Beogradu Eduardo Arboleda kaže da bi Srbija zbog toga trebalo da potraži pomoć donatora.

Prema podacima od 13. juna ove godine azil je u našoj zemlji zatražilo 1.087 ljudi, dok ih je prošle godine do tog datuma bilo svega 157. Većina tih ljudi su Avganistanci koji u Srbiju dolaze iz Grčke zbog ogromnog broja izbeglica iz Azije i Afrike u toj zemlji. Iako je za njih Srbija samo usputna stanica na putu prema zapadnoj Evropi, njihov boravak ovde nije zanemarljiv trošak.

- To je novi problem koji Srbija nije očekivala - kazao je Arboleda. - Vlada sada ulaže napore da uhvati korak sa stvarnom situacijom, ali značajno povećanje broja azilanata predstavlja sve veći problem pre svega zbog nedostatka smeštajnih kapaciteta.


Ujedinjene nacije izdvajaju novac za prevodioce, pravnu i psihološku pomoć i lekove koji su potrebni tražiocima azila. S druge strane, Srbija mora da plati smeštaj i ishranu, zdravstenu pomoć uključujući i hirurške intervencije, a obezbeđuje čak i odeću i obuću.

- Broj azilanata se zaista drastično povećava, a povećava se i vreme koje oni provode u našoj zemlji - objašnjava Ivan Gerginov, pomoćnik komesara za prihvat, zbrinjavanje, readmisiju i trajna rešenja u Komesarijatu za izbeglice. - Ranije su se zadržavali u proseku 15 do 20 dana, a sada se taj period produžio i do tri meseca.

Šef beogradske kancelarije UNHCR je kazao da ga brine kako će se ovaj problem odraziti na Srbiju, jer se i u kasi ove organizacije smanjuju sredstva s obzirom da se broj azilanata povećava.

- Najskuplje je obezbediti ljudima postelju, hranu, ali za brigu o njima potrebno je i više službenika - objasnio je Arboleda. - Mada je briga o azilantima odgovornost države, vlada treba da se obrati donatorima za pomoć.


smedia

Svakog jutra stotinu specijalno obučenih carinika iz Odeljenja za suzbijanje krijumčarenja Uprave carina kreće u traganje za organizovanim grupama švercera, koji "rade" na čitavom prostoru Srbije. Posle informacije iz EU da se prema Srbiji kreće čak 6.000 ilegalnih migranata, ovi carinici su koncentrisani na sprečavanje krijumčarenja ovih ljudi.

Krijumčarska karta Srbije

Sprečeno krijumčarenje 33 osobe

Banja Koviljača: Prevoznici azilanata iza rešetaka

Imate li Vi svi pameti koji pisete nesto sto ne znate, volela bih sve Vas pametnjakovice da vidim kako bi se osecali da u vasem gradu nemate slobodu kretanja,da Vas ujutru kad krenete na posao u 6 h presretne stranac iz napustene kuce i prestravljuje ,dozivela sam to da me voze do centra kako bih se prevezla na posao sto dosad nisam za svojih 30 godina dozivela.Kretala sam se u svom mestu u bilo koje dana i noci bezbedno a sad ????? sad se osecam kao stranac u svom malom mestu....Gde u svetu postoji centar za azil u turistickom mestu ??? samo u BANJI gde u svetu imaju mesta za 80 a prime 2 500 ljudi ..gde to jos ima ....samo u Banji Koviljaci.....Unistise kraljevsku lepoticu...sve je to necije maslo .....niko nije postavio pitanje kako ih danas nema na centru ....ama nijednog ??? pa obavestili ih da ne izlaze .....neko sa njima diriguje ...Iskreno meni je zao tih ljudi,nisu oni dosli od dobrog zivota ali to nije nas problem vec problem drzave koja ih je pustila da dolaze u tolikom broju.a nije obezbedila normalne uslove za njih,...neka im obezbede smestaj ........Banja je postala toliko prepuna smeca ,oni bacaju smece gde god stignu,unistavaju park , tuku se medjusobno.....U Banji nikada roditelji nisu imali potrebu da decu salju u skolu sa pratnjom sad vec moraju.....osecam se nesigurno u svom mestu u kom sam rasla i dozivela sam to da ne mogu sama prosetati parkom ,trcati stazom i uzivati u carima ove nase Podrinjske lepotice....

Blic
mikimedic mikimedic 09:19 25.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic
pa cekaj - zar nije vecina njih privatno smestena, u svom aranzmanu?

milisav
Nije.


nego gde su smesteni?

njih 1,700 spava na ukupno 80 kreveta?

to se ni u jednom clanku koji citiras ne pominje, sem gospodje koja tvrdi da su ih 'primili 2500' a ima mesta za samo 80.

izgleda da joj je matematika izgleda jaca strana (kao ni tebi) - ajde da uzmemo i tvoju brojku od 1,700 - opet ispada vise od 21 coveka po krevetu.

mene cudi kako se sami trazioci azila ne bune da spavaju u istom krevetu sa jos njih 20.

aj sad opet kad ukljucimo mozak, aj nek spavaju i dvojica u istom krevetu (na smenu) - gde je onda smesteno 1,700 - 2x80 = 1,540 trazilaca azila?
milisav68 milisav68 09:35 25.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic


aj sad opet kad ukljucimo mozak, aj nek spavaju i dvojica u istom krevetu (na smenu) - gde je onda smesteno 1,700 - 2x80 = 1,540 trazilaca azila?

U parku.
mikimedic mikimedic 11:15 25.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

U parku.


ajmo dalje - ko ih je smestio tamo?

neki drzavni organ im izdao resenje - 'vas smestaj bice park'.

ili su oni tamo samoincijativno, u svom aranzmanu?
milisav68 milisav68 11:26 25.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic
U parku.


ajmo dalje - ko ih je smestio tamo?

neki drzavni organ im izdao resenje - 'vas smestaj bice park'.

ili su oni tamo samoincijativno, u svom aranzmanu?

samoinicijativno
mikimedic mikimedic 14:10 25.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

samoinicijativno


ok, znaci ipak

mikimedic
pa cekaj - zar nije vecina njih privatno smestena, u svom aranzmanu?

milisav
Nije.


tvoj gornji odgovor nije tacan.

i sta onda ti predlazes - da se nekome ko ima legalno pravo da boravi u srbiji zabrani da boravi u parku u banji koviljaci?

po kom osnovu?

milisav68 milisav68 18:04 25.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic
samoinicijativno


ok, znaci ipak

mikimedic
pa cekaj - zar nije vecina njih privatno smestena, u svom aranzmanu?

milisav
Nije.


tvoj gornji odgovor nije tacan.

Više, brzopleto - neprecizan.

Dakle - većina njih nije privatno smeštena (kao podstanari), već su se smestili u parku i po napuštenim zgradama, samoinicijativno.

i sta onda ti predlazes - da se nekome ko ima legalno pravo da boravi u srbiji zabrani da boravi u parku u banji koviljaci?

Ne, nego da im država Srbija, nadje adekvatan smeštaj.






mikimedic mikimedic 19:38 25.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Ne, nego da im država Srbija, nadje adekvatan smeštaj.


to je sasvim u redu.

samo taj zahtev nisam cuo ni jednom od gradjana banje. naprotiv, oni koji su izdavali sobe traziocima azila su maltretirani od strane ostalih gradjana.
milisav68 milisav68 20:25 25.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic
Ne, nego da im država Srbija, nadje adekvatan smeštaj.


to je sasvim u redu.

samo taj zahtev nisam cuo ni jednom od gradjana banje. naprotiv, oni koji su izdavali sobe traziocima azila su maltretirani od strane ostalih gradjana.

Pa nisi čuo, jer nije imao ko da prenese takvu vest.

Zaboravljaš kako sve funkcioniše u Srbiji, dok neko ne pogine - nema vesti.

Kad se problem ne rešava, raste tenzija, kad poraste tenzija, stradaju nevini.



mikimedic mikimedic 21:22 25.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Pa nisi čuo, jer nije imao ko da prenese takvu vest.


hoces da kazes da ovi rasisticki zahtevi - koje si gore citirao, pa jos i boldovao - u stvari nisu zahtevi stanovnika banje?
milisav68 milisav68 21:39 25.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic
Pa nisi čuo, jer nije imao ko da prenese takvu vest.


hoces da kazes da ovi rasisticki zahtevi - koje si gore citirao, pa jos i boldovao - u stvari nisu zahtevi stanovnika banje?

Kada si ti čuo da se pojavio neki problem u banji?
mikimedic mikimedic 13:33 26.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Kada si ti čuo da se pojavio neki problem u banji?


kada su poceli protesti protiv azilanata, u kojima su upravo iznoseni stavovi kakve si ti gore citirao.

ne razumem zasto je to pitanje relevantno?
milisav68 milisav68 14:40 26.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic
Kada si ti čuo da se pojavio neki problem u banji?


kada su poceli protesti protiv azilanata, u kojima su upravo iznoseni stavovi kakve si ti gore citirao.

ne razumem zasto je to pitanje relevantno?

Protesti su počeli sredinom oktobra, a problemi su počeli u proleće.

Pola godine ti rasisti i fašisti žive sa velikim problemima i niko nije hteo da čuje za njihove probleme, niti da napiše jedan jedini pišljivi novinarski članak, eto zašto je relevantno.

Prema podacima od 13. juna ove godine azil je u našoj zemlji zatražilo 1.087 ljudi, dok ih je prošle godine do tog datuma bilo svega 157. Većina tih ljudi su Avganistanci koji u Srbiju dolaze iz Grčke zbog ogromnog broja izbeglica iz Azije i Afrike u toj zemlji. Iako je za njih Srbija samo usputna stanica na putu prema zapadnoj Evropi, njihov boravak ovde nije zanemarljiv trošak.


Lako je iz daljine držati moralne pridike.


mikimedic mikimedic 19:15 26.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Lako je iz daljine držati moralne pridike.


iz kakve daljine?

ja i dalje ne vidim nigde zahtev da se poveca kapacitet centra u banji, vec samo da se oni uklone odatle.

zasto stanovnicima banje smetaju trazioci azila koji zive u privatnom smestaju?
kome su oni na teretu?

rasizam i ksenofobija u najgorem obliku.
milisav68 milisav68 22:22 26.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic

iz kakve daljine?

Pa ne živiš tamo, u Banji Koviljači.


mikimedic mikimedic 01:19 27.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Pa ne živiš tamo, u Banji Koviljači.



ne zivim, tacno. potpuno nebitno za cinjenicu da su napadi na ljude koji su izdavali stanove traziocima azila cist rasizam.

u loznici 2010 ima oko 1800 registrovanih izbeglica iz bih i hrvatske.

oni im ne smetaju?


milisav68 milisav68 12:24 27.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic

ne zivim, tacno. potpuno nebitno za cinjenicu da su napadi na ljude koji su izdavali stanove traziocima azila cist rasizam.

Činjenica je i da nisu svi zatražili azil, i da je broj onih koji nisu zatražili azil mnogo veći.
Kako znaš da su baš svi, koji su iznajmili stanove, zatražili azil, a da su vlasnici "stanova" to uredno prijavili u MUP-u.
Promaklo ti je i da su napadali ljude koji su ih dovozoli.

U poslednjih nekoliko dana, zbog nedozvoljenog prevoza azilanata, najmanje šest stanovnika Loznice i Banje Koviljače je uhapšeno. Azilanti su „krenuli“ ka Hrvatskoj i Mađarskoj, a hapšenja su izvršena kod Vranja, gde je bio „prihvat“ ovih stranih državljana, uglavnom iz arapskog sveta.

Kako saznajemo, tarifa za prevoz od Koviljače i Loznice do, recimo, Šida iznosila je 150 evra, a duplo više ukoliko azilant želi do Subotice. Zbog toga se naprasno pojavio veći broj „taksista“, i to onih koji nisu registrovani, željnih da dođu do zarade.


- Kod jednog „taksiste“, prilikom hapšenja, pronađeno je oko 5.000 evra, a kod drugog samo 620 dinara, što ukazuje, najverovatnije, na to ko je ko u prevozu azilanata - kažu upućeni.

- Očigledno, zbog „konkurencije“, oni koji imaju utabane staze za ilegalan prevoz, dojavili su policiji da se tim poslom počeli sada da se bave i neki ljudi van kriminalnog sistema. Izvesno je da oni koji su uradili mnoge ture, o čemu i vrapci znaju u ovom delu Srbije, još nisu uhapšeni.

U Banji Koviljači i Loznici boravi skoro 20 puta više azilanata, nego što je kapacitet Centra za azil, što znači njih oko 1600. Za dobar deo domaćinstava u Koviljači i okolini azilanti su meka za zaradu, jer im se u zakup izdaju objekti za prenoćište, čak i oni bez osnovnih uslova, šupe i napušteni pogoni uz samu Drinu. Cena smeštaja se kreće od 2-3 pa sve do 10 evra.


Dok je za jedne boravak azilanata „legitimna stvar, međunarodno preuzeta obaveza Srbije“, za druge je to sve veći problem, ne zbog ljudi iz belog sveta, već zbog onog što, koristeći njihovu muku, čine lokalni mešetari i to, izgleda, probrani koji prolaze bez odgovornosti za razliku od uhapšenih taksista.


MAFIJAŠKE IGRE

- Nema sumnje da su se neki postavili kao „tate“ u ovom poslu, jer upućuju azilante i na smeštaj i na prevoznike - kažu naši upućeni sagovornici. - Reč je o velikim parama, a svako ko pokuša da uđe u ovu igru, bez „blagoslova“ nekog od lokalnih bosova za taj posao, izvlači deblji kraj.


Uporno ignorišeš javašluk države, i podržavaš kršenje zakona, pod izgovorom rasizma.

Ljudi iz banje su samo tražili da se uvede red, u haos koji nastao pojavom velikog broja izbeglica za kratko vreme.

u loznici 2010 ima oko 1800 registrovanih izbeglica iz bih i hrvatske.

oni im ne smetaju?

Pa ne smetaju im, jer su verovatno adekvatno smešteni i registrovani, i imaju neki lični dokument.
mikimedic mikimedic 15:23 27.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Činjenica je i da nisu svi zatražili azil, i da je broj onih koji nisu zatražili azil mnogo veći.


a koliki je broj u pitanju? ti si tvrdio da je u pitanju 1700 onih koji su zatrazili azil, ako ne gresim?

otkud je sad taj broj 'mnogo veci'.

dalje - ako nisu zatrazili azil, u pitanju su osobe koje ilegalno borave na teritoriji srbije, i naravno da mogu da budu vraceni na teritoriju iz koje su usli (po ugovorima o readmisiji).

pitanje - zasto bilo ko ko ne zeli da trazi azil ide u banju? sto ne ide u beograd?

Kako znaš da su baš svi, koji su iznajmili stanove, zatražili azil, a da su vlasnici "stanova" to uredno prijavili u MUP-u.


nemam pojma. imas i u beogradu hiljade neprijavljenih podstanara pa nista, zasto je to relevantno u ovom kontekstu?

otkad su stanodavci u obavezi da prijavljuju podstanare mupu?

U poslednjih nekoliko dana, zbog nedozvoljenog prevoza azilanata, najmanje šest stanovnika Loznice i Banje Koviljače je uhapšeno. Azilanti su „krenuli“ ka Hrvatskoj i Mađarskoj, a hapšenja su izvršena kod Vranja, gde je bio „prihvat“ ovih stranih državljana, uglavnom iz arapskog sveta.



o kakvom 'nedozvoljenom' prevozu 'azilanata' je rec?

ako su 'azilanti' u pitanju, znaci da su oni zatrazili azil, i ja ne vidim koji zakon moze da spreci bilo koga da vozi nekog ko legalno boravi u srbiji.

jel ja nemam mozda krsim neki zakon ako u svojim kolima vozim tebe milisave, izbeglicu iz krajine, ili 'azilanta' iz avganistana?

jel ja nemam pravo da svoj stan u beogradu izdam tebi milisave, dragu izbeglici iz krajine, ili nekom traziocu azila iz avganistana? po svom nahodjenju? naravno - uz uredno sklapanje ugovora i placanje poreza.

Uporno ignorišeš javašluk države, i podržavaš kršenje zakona, pod izgovorom rasizma.


krsenje kog konkretno zakona ja podrzavam?

Pa ne smetaju im, jer su verovatno adekvatno smešteni i registrovani, i imaju neki lični dokument.


pa zar nisu trazioci azila uredno registrovani i smesteni, bilo u centru bilo privatno?
milisav68 milisav68 18:25 27.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic

a koliki je broj u pitanju? ti si tvrdio da je u pitanju 1700 onih koji su zatrazili azil, ako ne gresim?

otkud je sad taj broj 'mnogo veci'.

Nisam ja to utvrdio, nego je to Dačićeva izjava.
Treći put ti ga citiram.
Ministar je kazao da je u poslednje vreme došlo do povećanja broja ilegalnih migranata koji našu teritriju koriste da bi se prebacili u zemlje EU, precizirajući da je od oko 5.000 migranata, koliko se procenjuje da će ih ove godine biti, samo 1.700 je zatražilo azil u Srbiji.


pitanje - zasto bilo ko ko ne zeli da trazi azil ide u banju? sto ne ide u beograd?

A ko kaže da ne ide u Beograd?
Idu i tamo i u Suboticu i....svuda gde su "kanali" za prolaz dalje, samo što je Beograd veliki grad pa se tamo ne primećuju, za razliku od banje koja ima samo 6000 žitelja.
Dao sam ti linkove za seriju tekstova o krijumčarenju ljudi, ali je tebe mrzelo da klikneš i pročitaš.
nemam pojma. imas i u beogradu hiljade neprijavljenih podstanara pa nista, zasto je to relevantno u ovom kontekstu?

otkad su stanodavci u obavezi da prijavljuju podstanare mupu?

Jesu, ako su strani državljani, odnosno ako nemaju naše državljanstvo.
Mislim da je u pitanju period duži od nedelju dana, ali nisam siguran.Neko je baš na blogu pisao o tome, kada su mu dolazili gosti iz inostranstva, jer ga je iznerviralo čekanje i papirologija u MUP-u.
o kakvom 'nedozvoljenom' prevozu 'azilanata' je rec?

Loša formulacija - sve su ih "stavili" u isti koš, a verovatno su u pitanju ljudi koji ilegalno borave na našoj teritoriji.
krsenje kog konkretno zakona ja podrzavam?

Krijumčarenje ljudi, uredno sklapanje ugovora i placanje poreza, kao i prijavljivanje u MUP-u, jer nisu naši državljani.
pa zar nisu trazioci azila uredno registrovani i smesteni, bilo u centru bilo privatno?

Pa nisu svi uredno registrovani (u centru verovatno jesu), ali se za ostalo ne zna.
Ja ti to pričam sve vreme.

Ove godine se pojavio veoma veliki broj ljudi, čija je namera bila da "udju" u EU nelegalno i da tamo zatraže azil.
Naša država je "žmurila" na to, jer je znala da im je želja, da se ne zadržavaju ovde, nego da "idu dalje".
Mnogi su tu "nanjušili" dobar posao, i broj tih ljudi se odjedanput mnogostruko povećao.
Medjutim, to su primetile susedne zemlje, i pojačale kontrolu granice, i ti ljudi su ostali "zarobljeni" ovde.
E sad, to je najviše pogodilo ljude iz banje, jer ima malo žitelja, pa se odmah primeti veliki broj "pridošlica".
Neki od njih su zatražili azil, neki nisu ali su ostali tu (dok ne nadju prevoz za dalje), a neki su boravili u banji 10-15 dana, pa su nastavljali put "dalje", tako da se stvorio haos u banji.

Moraš da shvatiš da je sve to trajalo celo proleće i leto, i da niko od državnih organa nije reagovo.Tek kad se desilo silovanje i kada je krenuo protest, onda je priča izbila na naslovne strane novina i tv-a.

Evo, dok kucam ovo "idu" vesti na tvb92, gde je bio prilog o banji, i gde meštani kažu, da ništa nije uradjeno od strane države - ono što je obećano, da bi se rešio problem - i da će da radikalizuju protest.

Brigo moja predji na drugoga.
mikimedic mikimedic 19:14 27.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Nisam ja to utvrdio, nego je to Dačićeva izjava.
Treći put ti ga citiram.


dobro bre milisave dokle cemo?

pa nije ih 5000 u jednom trenutku nego se ocekuje da ce ih toliko proci kroz srbiju. sto je samo po sebi nonsens da neka drzava 'moze da ocekuje koliko ce ljudi ilegalno da prodju kroz nju'.

Pa nisu svi uredno registrovani (u centru verovatno jesu), ali se za ostalo ne zna.
Ja ti to pričam sve vreme.


a sta treba da se zna?

ti ljudi imaju potpuno legalan boravak u srbiji i mogu da izaberu mesto boravka po sopstvenom nahodjenju.

Ove godine se pojavio veoma veliki broj ljudi, čija je namera bila da "udju" u EU nelegalno i da tamo zatraže azil.
Naša država je "žmurila" na to, jer je znala da im je želja, da se ne zadržavaju ovde, nego da "idu dalje".


sto je - ako je tacno taktika potpunog ludila. koja je mozda mogla da bude i validna dok nije potpisan prvi sporazum o readmisiji sa zemljama eu.

otad je to politka totalnog ludila, ako je tacna.

Jesu, ako su strani državljani, odnosno ako nemaju naše državljanstvo.
Mislim da je u pitanju period duži od nedelju dana, ali nisam siguran.Neko je baš na blogu pisao o tome, kada su mu dolazili gosti iz inostranstva, jer ga je iznerviralo čekanje i papirologija u MUP-u.


pa kakav idiotizam. taj propis ako postoji i dalje verovatno postoji jos samo u srbiji i rusiji.

ej obaveza prijavljivanja stranca...

soko zove orla..

orao pao...

Mnogi su tu "nanjušili" dobar posao, i broj tih ljudi se odjedanput mnogostruko povećao.
Medjutim, to su primetile susedne zemlje, i pojačale kontrolu granice, i ti ljudi su ostali "zarobljeni" ovde.
E sad, to je najviše pogodilo ljude iz banje, jer ima malo žitelja, pa se odmah primeti veliki broj "pridošlica".neki od njih su zatražili azil, neki nisu ali su ostali tu (dok ne nadju prevoz za dalje), a neki su boravili u banji 10-15 dana, pa su nastavljali put "dalje", tako da se stvorio haos u banji.


ja i dalje ne kapiram sta bi ilegalni imigranti trazili u banji (oni koji po tebi nisu podneli zahtev za azil)?

sto nisu u sidu, ili dimitrovgradu, na primer?

a i oni koji su zatrazili azil - ne traze ga valjda tek kad stignu u banju? valjda to ucine odmah po prelasku granice, pa ih drzavni organi upute u banju ako zele da tamo budu smesteni.

ako ne zele, sto bi uopste isli u banju? sto ne u sid ili dimitrovgrad?

milisav68 milisav68 20:08 27.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic
Nisam ja to utvrdio, nego je to Dačićeva izjava.
Treći put ti ga citiram.


dobro bre milisave dokle cemo?

Dok se ne zatvori blog, ili dok nas neko ne banuje.
pa nije ih 5000 u jednom trenutku nego se ocekuje da ce ih toliko proci kroz srbiju. sto je samo po sebi nonsens da neka drzava 'moze da ocekuje koliko ce ljudi ilegalno da prodju kroz nju'.

Pa kažem ti da je ludilo.
Nisam rekao da ih ima odjednom 5000 i da su svi u banji, ali ako Dačić priznaje, da mu se toliko ljudi "motalo" ili da će da se "mota" ilegalno po zemlji, onda možeš da zamisliš stvarnu cifru.
ti ljudi imaju potpuno legalan boravak u srbiji i mogu da izaberu mesto boravka po sopstvenom nahodjenju.

Da, oni koji su zatražili azil, medjutim tu ima ljudi koji to nisu uradili.
A ti koji su zatražili azil, treba da budu adekvatno smešteni.
To traže meštani banje.
sto je - ako je tacno taktika potpunog ludila. koja je mozda mogla da bude i validna dok nije potpisan prvi sporazum o readmisiji sa zemljama eu.

otad je to politka totalnog ludila, ako je tacna.

Ma to se "radi" odavno, ali je ove godine to drastično povećano(broj ljudi), i ne radi to samo Srbija.Recimo, Grci imaju takodje velike probleme zbog toga, a svi znaju da im je glavna odrednica EU, odnosno Nemačka FRancuska itd...pa ih "propuštaju"....
ja i dalje ne kapiram sta bi ilegalni imigranti trazili u banji (oni koji po tebi nisu podneli zahtev za azil)?

Pa ko njih pita nešto, oni prelaze granicu ilegalno (ima i neki "sabirni centar" na Kosovu)i to debelo plaćaju.
Neko im kaže da tamo(u banji) ima centar za prihvat izbeglica, i oni kažu - vozi tamo, plus blizu je granica sa BiH, blizu je HRvatska....
sto nisu u sidu, ili dimitrovgradu, na primer?

Pa u Šidu nema centar(mada ih ima i tamo, ali manje), a šta će im Dimitrovgrad, kad im je želja "zapad" odnosno EU.

Imaš ovde tekst i kartu o tome.

Krijumčarska karta Srbije

Nije to tako jednostavno, veliki je problem, i velike su pare u pitanju, a u Srbiji nema posla, nema para, pa se "narod" uključio u "posao", - a država se pravi "blesava" - će da se reši samo.

edit.Miki, znam da ne trpiš nepravdu, i da se maksimalno zalažeš za poštovanje zakona, zato sam ovako upran da ti skrenem pažnju na to da nije onako kako izgleda, i da se tu nešto "valja" iza brda.
mikimedic mikimedic 21:40 27.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Dok se ne zatvori blog, ili dok nas neko ne banuje.




Da, oni koji su zatražili azil, medjutim tu ima ljudi koji to nisu uradili.


to jeste skandal sam po sebi jer ti ljudi onda ilegalno borave u srbiji.

A ti koji su zatražili azil, treba da budu adekvatno smešteni.
To traže meštani banje.


ali ne mogu da traze da bilo ko bude iseljen iz banje zato sto je druge boje koze. ako traze samo adekvatan smestaj za njih i prosirenje kapaciteta centra, onda to podrzavam.

da ne budem pogresno shvacen - drzava mora da obezbedi smestaj svima kojima je potreban, a gradjani nemaju pravo da se mesaju gde ce taj smestaj biti obezbedjen.

Ma to se "radi" odavno, ali je ove godine to drastično povećano(broj ljudi), i ne radi to samo Srbija.Recimo, Grci imaju takodje velike probleme zbog toga, a svi znaju da im je glavna odrednica EU, odnosno Nemačka FRancuska itd...pa ih "propuštaju"....


ne, vec grcka odbija da primeni mnoge standarde koje eu zahteva od njih, i uopste receno izbeglickopravna zastita u grckoj je na daleko nizem nivou od drugih zemalja eu.

ali to je preopsirna tema za ovaj blog.

Neko im kaže da tamo(u banji) ima centar za prihvat izbeglica, i oni kažu - vozi tamo, plus blizu je granica sa BiH, blizu je HRvatska....



taj 'neko' treba da bude pandur na granici koji bi ih uhvatio ili kasnije pandur koji ih pronadje ako su ilegalno usli. i treba da ih uputi u banju gde ce uci u postupak za utvrdjivanje statusa izbeglice. ako im je potreban smestaj, centar je duzan da im obezbedi.

ako oni ne traze smestaj, niko nema prava da ih sprecava da stanuju privatno u banji.

Pa u Šidu nema centar(mada ih ima i tamo, ali manje), a šta će im Dimitrovgrad, kad im je želja "zapad" odnosno EU.


pa zar bugarska nije u eu



edit.Miki, znam da ne trpiš nepravdu, i da se maksimalno zalažeš za poštovanje zakona, zato sam ovako upran da ti skrenem pažnju na to da nije onako kako izgleda, i da se tu nešto "valja" iza brda.


ok, postujem tvoje napore



thanks milisave


milisav68 milisav68 21:57 27.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic


ok, postujem tvoje napore



thanks milisave




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana