Region

Azil Banja

Strongman RSS / 22.11.2011. u 02:43

azilanti_banja_koviljaca_u_871341168.jpg
 

Počelo je tiho. Građani jedne banje u Srbiji se pobunili jer imaju u komšiluku neke agresivne azilante. Onda smo saznali da je neka tetka iz NEgleske preko fejsbuka upoznala nekog tipa iz neke zapizdine koji je emigrirao u Srbiju, pa je sela u avion i došla u Azil Banju gde je bila razočarana ponudom , ona ili on, ne sećam se, i prekinula ad hok veridbu sa ograničenim dejstvom. Tu doše do nedefinisanih okolnosti pri kojima ona bude a silovana neki budu pohapšeni. I to je početak zapleta. Nastavak je da su se lokalni Srbi pobunili preko novina da azilanti, koji su tu smešteni mimo svoje i volje "gostoljubivih" žitelja banje, kradu, upadaju u stanove, nose ogromne noževe, smrde, kenjaju, drogiraju, jedu žabe, muve, slonove, ... i kao takvi pretstavljaju pretnju za njihovu modernu banjsku sredinu. Tabloidi su podržali tu priču sa još jezivijim primerima (videti pod raspirivanje verske i nacionalne netrpeljivosti) dok su promoćurniji pojedinci i medijske kuće takvo ponašanje nazvali (pravim) imenima u rasponu od ksenofobije, peko rasizma pa do fašizma.

U duhu proslave 15 godina od bušenja režima Slobodana Miloševića i prve demokratske lokalne vlasti u mom Nišu do koje se došlo protestima i građanskom neposlušnošću stanovnici Azil Banje su organizovali proteste "Azilanti mrš u pičku materinu", slali pisma svima (od 1389, preko naših do Koštunice) a bogami zaključali nejač u kuće remeteći nastavni plan i program po školama.

Srpska vlada je preko dežurnog mađioničara, poznatijeg i kao Sreten Ljajić koji je potezom dostojnim čarobnjaka Mandraka rešio problem Azil Banje i obećao da će ih premestiti u Azil Aleksinac, Novi Azil Pazar i ne-znam-gde-beše-još i to u napuštene vojne (kao da ima drugih) kasarne. Ali ne lezi vraže. Slobodarski Aleksinac je ustao na noge lagane i podigao u vis transparente, taze pristigle brzom poštom iz Azil Banje, na kojima je, već znate, pisalo "Azilanti mrš u pičku materinu". Novi pazar je oćutao. Valjda nisu ozbiljno shvatili genijalni plan "evropsle" vlade.

Sad tu zaustavljamo sliku i ton i selimo se u grad svetlosti iz nekih razloga još uvek Pariz. A ne Azil Pariz. Ja bio pre par dana i sve sam se nešto ustreso. Gledam avionsku kartu nisam li doleteo u Banju Koviljaču. Bre svuda neki kao iz novna... Ovi azilanti. Ali deca idu u školu, pekare rade, taksi, ... Jedino štrajkovali vozači autobusa ali iz nekih drugih razloga siguran sam. Ne da sam čitao novine nego su svi listom bili tamnoputi... Ono azilantski tamni.


I šta sad? Mi kao hoćemo u Evropu ali pod našim uslovima. Možemo mi da menjamo mesto boravka to jest da se utrišemo bogatijim zemljama na socijalnu pomoć i po neko na posao a kad dođu kod nas... Znate već parolu.

Dragi Nacibanjci, od kad je sveta i veka biloje migracije. Ko god je probao da je zaustavi i da se obračuna sa "ovi mi nisu po volji" ili je doživeo neuspeh ili je nosi Staljinove ili pak Hitlerove brke. Mislim stvar nije otišla toliko ali ovo su prvi koraci i kuvanja. A setite se osnovnog načela mnogih humanih ljudi: Ponašaj se prema drugima kako bi voleo da se ljudi ponašaju prema tebi.

beleške na margini:
Čudo je alkohol. Na tajnoj lokaciji sa inspektorom neću da kažem iz kog grada, sedeo sam sa policajcem resorno zaduženim baš za azilante. Ostavio je namerno nedorečeno, ali mi je i dao odgovor na pitanje "šta radite sa azilantima koje nafatate na granici ili drugde?". Da ne grešim dušu ali učinilo mi se da je sugerisao da ih voze na granicu susedne, pardon susjedne zapadne države i opraveljaju ih gde nema onih infra crvenih kamera.



Komentari (127)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dejan Ninkovic Dejan Ninkovic 02:53 22.11.2011

nacibanjci:)

sve vise pocinjem da verujem u bg pashaluk varijantu... jos se ni ne nerviram:) mi smo komedija od naroda
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 10:59 22.11.2011

Reč je o ozbiljnom indikatoru !

Antiazilantska histerija razotkriva apsolutni vrednosni slom i nemoć društva - ali, istovremeno, i vanrednu vitalnost predmoderne i predmoralne Srbije koja (samo) čeka svog novog vođu pa da se razotkrije u svom punom "sjaju" !

Mislite o tome...
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:05 22.11.2011

Nacibanjci

Nema toga (rasizma, nacizma, fašizma, ksenofobije) u Srbiji. Nekom* je u interesu da se plasira takva slika Srbije u svetskim medijima . I to sad, pred (istorijske) izbore.

-----
*Tajnim službama zapadnih sila, naravno.
expolicajac expolicajac 07:17 22.11.2011

Re: Nacibanjci

*Tajnim službama zapadnih sila, naravno.

Pajiću, Pajiću. Što kačiš tajne službe za ovo kad je sve javno, pa nema više kud. Nije to Amerika pa sve javno. Srbi radije uče od
predatortz predatortz 10:17 22.11.2011

Malo se informišeš...

Pa onda pišeš.

Kao prvo, malo je azilanata u Banji. Uglavnom se radi o ljudima koji su ilegalno prešli granicu, bez ikakvih papira, jasne namere i destinacije na koju su se uputili. Centar za azilante u Banji postoji decenijama. Smeštajni kapacitet je 80 mesta. I nikad se niko nije bunio zbog toga. Sada se broj tih ljudi, koji tamo obitavaju bez osnova, približio trećini stanovnika te varošice. Varošice koja, uzgred, živi od banjskog lečilišta.
To frljanje sa fašizmom je, izgleda, postala neka moda. Ko god nešto zucne u Srbiji, taj je fašista!
Dakle, fašisti su sestre i lekari iz najpoznatijeg centra za rehabilitaciju dece u Srbiji. Jer su i oni, u belim mantilima, učestvovali u protestu. Fašisti su zbog toga što se ne osećaju bezbedno. Građani su fašisti jer žele da znaju ko su ti ljudi koji se grupišu na svakom ćošku, kod svakog kioska, koji su preplavili park. Ima li među njima onih koji beže od zakona?
A sad malo o žici. Devedesetih su moja tetka i teča tražili azil u Holandiji. Bili su nekoliko meseci u žici. Bez slobode kretanja. Sestra od tetke je već tada bila državljanka Holandije. Roditelji nisu smeli na ručak da joj dođu dok nisu dobili izbegličke papire. Ona se sa njima sastajala u tom centru, u prostoriji predviđenoj za posete, uz prisustvo službenog lica. Teča i tetka tvrde da im je to najteži period u životu.
Ali, to nije fašizam. Kao što nije fašizam kad nam EU preti sankcijama zbog azilanata.
Fašizam je kad se građani Banje pitaju ko su ljudi koji su ljudi koji su preplavili njihov grad! Fašizam je kad se pitaju da li , posle arapskog i inih proleća, među tim ljudima ima ubica koje beže od zakona!
Fašizam je kad pitaju ima li u Srbiji još neko mesto na koje ti ljudi mogu biti smešteni!
Alal vera majstore!
sesili sesili 10:26 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Slažem se. I malo pismenije. I malo bez tog šaljivo-šatrovačkog, ako je tema već ozbiljna. I, da li je Sreten Ljajić slučajna greška? Inače, ne razumem.
predatortz predatortz 10:29 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

I, da li je Sreten Ljajić slučajna greška?


E to je fašizam! Ne dopada ti se nečiji stav, pa mu promeniš ime, veru, naciju... Sve to da bi potkrepio svoju, prilično klimavu, teoriju o rastućem fašizmu.
Strongman Strongman 10:35 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Slažem se. I malo pismenije. I malo bez tog šaljivo-šatrovačkog, ako je tema već ozbiljna. I, da li je Sreten Ljajić slučajna greška? Inače, ne razumem.


Mi smo vrlo ksenofobno drušvo. Zato je Rasim, da bih pojačao, Sreten.

A kako vidim kolega predlaže da azilante ogradimo bodljikavom žicom. Meni je to u najmanju ruku "drastično"
Strongman Strongman 10:36 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Građani su fašisti jer žele da znaju ko su ti ljudi koji se grupišu na svakom ćošku, kod svakog kioska, koji su preplavili park. Ima li među njima onih koji beže od zakona?


javascript:;
Pa nije baš bilo da samo žele da znaju ko su. Malo više je vuklo na mrš u pičku materinu.


Da crno ostane crno, a belo ostane belo: Čuvari čistote bele rase iz Banje Koviljače (fotka i komentar iz e-novina)
predatortz predatortz 10:39 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

A kako vidim kolega predlaže da azilante ogradimo bodljikavom žicom. Meni je to u najmanju ruku "drastično"


Izvrtanje. Kolega ne predlaže ništa. I, kolega podvlači:

Jasna je razlika između onih koji su došli u neku zemlju i zatražili azil pod punim imenom i prezimenom, i ovih koji su uhvaćeni u pokušaju ilegalnog prelaska preko teritorije neke zemlje.
Slučaj Banja je pun ovih drugih.
Kod Exa se raspitaj za pravni status onih koji su uhvaćeni u pokušaju ilegalnog prelaska državne granice. Azilanti sigurno nisu...
Strongman Strongman 10:42 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Azilanti sigurno nisu...


Samo pratim smisao demonstracija i plakata iz Azil Banje. Niti dodajem niit oduzimam. To bi mogao i ti da radiš, za promenu.
predatortz predatortz 10:44 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Strongman
Građani su fašisti jer žele da znaju ko su ti ljudi koji se grupišu na svakom ćošku, kod svakog kioska, koji su preplavili park. Ima li među njima onih koji beže od zakona?



Pa nije baš bilo da samo žele da znaju ko su. Malo više je vuklo na mrš u pičku materinu.


„Ko je sledeći“ bio je naziv ovog skupa, kojem je prisustvovalo oko 2.000 ljudi. U veoma emotivnim govorima ugledni meštani Koviljače, među kojima je bilo i lekara, i preduzetnika, i pravnika, naglasili su da je 27. oktobra mogla da bude silovana i neka druga majka, sestra, ćerka, supruga.

Skup koji je organizovao Savet mesne zajednice, na inicijativu grupe nezadovoljnih građana, podržali su i zaposleni iz Specijalne bolnice za rehabilitaciju „Banja Koviljača“.javascript:;

- Razvoj ovog lepog turističkom mesta i lečilišta, koji su nam ostavili preci, i njegovo pretvaranje u azilanski centar je nespojivo - jedna je od poruka skupa, koji su obezbeđivale jake policijske snage. Sve je prošlo bez incidenata.

Link
Strongman Strongman 10:49 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Šta je poruka poruke "Ko je sledeći?"
predatortz predatortz 10:53 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Strongman
Azilanti sigurno nisu...


Samo pratim smisao demonstracija i plakata iz Azil Banje. Niti dodajem niit oduzimam. To bi mogao i ti da radiš, za promenu.


To i radim. Doduše, nešto umerenije nego ti. Za početak, ljude ne nazivam uvredljivim imenima, ne poredim ih sa najvećim šljamom koji je ova planeta izrodila.
Pokušavam da proniknem u njihove razloge.
A oni su prilično racionalni:

1. Sa bezbednosnog aspekta, nije mudro dozvoliti da se grupa ljudi o kojim niko ništa ne zna, brojčano približi trećini populacije bilo kog mesta.
2. Sa ekonomskog aspekta, nije mudro najpoznatiji centar za rehabilitaciju dece pretvoriti u centar za ilegalne azilante.
3.Država ne sme da vodi politiku brigo moja pređi na drugoga Ne sme te ljude grupisati na granicu sa BiH, u nadi da će ovi otići kako su došli.
Ozbiljna država mora sprovoditi svoje zakone. Postoji član zakona koji određuje sankciju za ilegalan prelazak granice. Građani Koviljače nisu dužni da ispaštaju nesposobnost države da sprovodi zakone koje je donela.
predatortz predatortz 10:57 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Strongman
Šta je poruka poruke "Ko je sledeći?"


Čija će ćerka,žena,majka,sestra biti silovana...
Jasno su ljudi rekli.
Za razliku od tebe, ja sam često u Koviljači. Neću reći da sam baš tvojih gabarita, ali sve sam sem sitan . Meni često nije bilo prijatno da prođem kroz park. Zamisli kako je ženama koje su tamo na lečenju sa polupokretnom decom? Ili decom vezanom za kolica? Taj park im je sve. Malo li im je njihovog jada, nego treba da budu izložene dobacivanjima! A to je tamo redovna pojava.
Strongman Strongman 11:10 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Čija će ćerka,žena,majka,sestra biti silovana...
Jasno su ljudi rekli.



Znači grupi se pripisuju osobine najgorih iz grupe? Užas!
predatortz predatortz 11:11 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Strongman
Čija će ćerka,žena,majka,sestra biti silovana...
Jasno su ljudi rekli.



Znači grupi se pripisuju osobine najgorih iz grupe? Užas!


Misliš, kao ono tvoje naciji. Zbog jednog, dva transparenta...
predatortz predatortz 11:15 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Da crno ostane crno, a belo ostane belo: Čuvari čistote bele rase iz Banje Koviljače (fotka i komentar iz e-novina)


Na fotki ništa sporno ne vidim. A, e novine ne bih da komentarišem. Ustvari hoću:
Mnogo više fašizma je u tekstovima i komentarima e novina, nego na svim drugim mestima zajedno.
Budući da je svaki normalan čovek antifašista, izbegavam mesta na kojima se vređaju kompletni narodi i teritorije.
mikimedic mikimedic 11:38 22.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Malo se informišeš...
Pa onda pišeš.


ponovljen komentar

za neinformisane, koji vole da komentarisu.

--------------------------------------------------------------------

hajde da razjasnimo neke stvari
prosto sam zgranut nekim komentarima.

iz dobro poznatih razloga nisam na blogu, ali ova tema jednostavno zahteva reakciju. ja prosto ne mogu da verujem da i ovde moze da izbija mrznja ciji je jedini uzrok neznanje. i nepostojanje zelje da se nesto sazna ili bar ukljuci mozak. i to cak i na blogu koji bi trebalo da predstavlja neku prosveceniju srbiju.

dakle ovako:

- pravo na trazenje azila je jedno od osnovnih ljudskih prava, i sastoji se iz dva elementa:

a) svako ima pravo da trazi azil i

b) niko ne sme da bude prisilno vracen na teritoriju gde bi mu mogao biti ugrozen zivot na osnovu rasne, verske ili nacionalne pripadnosti, pripadnosti odredjenoj socijalnoj grupi, ili politickog misljenja.

- traziocima azila se ne sme ogranicavati sloboda kretanja, jer oni nisu pocinili nikakvo krivicno delo samim cinom traznja azila.

vise o tome ovde

- upravo suprotno, brojni medjunarodni izvori ljudskih prava se naravno odnose i na trazioce azila: kao na primer Univerzalna deklaracija o ljudskim pravima (adekvatan zivotni standard koji obezbedjuje zadovoljenje minimalnih potreba (hrana, medicinska zastita, odeca i smestaj);

takodje medjunarodni pakt o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima predvidja da adekvatan zivotni standard predstavlja obezbedjenje hrane, odece i smestaja licima koja to ne mogu sama sebi obezbediti.

medjunarodni pakt o gradjanskim i politickim pravima predvidja zabranu arbitrarnog uskracivanja slobode kretanja i torture.

i naravno - evropska konvencija o ljudskim pravima predvidja zabranu nehumanog i degradirajuceg tretmana, ogranicenje slobode, prava na privatnost, prava na porodicni zivot, i prava na efikasan pravni lek, izmedju ostalog, tako da i uslovi prijema trazilaca azila moraju biti u skladu sa njom.

- tacno je da u mnogim zemljama postoje razlicita ogranicenja koje trpe trazioci azila, sto ne znaci da su takva ogranicenja legalna i legitimna. i u evropskim zemljama postoje razne vrste ogranicenja, ali to sigurno ne znaci da srbija treba da ide u tom pravcu i bilo kom licu ogranicava slobodu kretanja bez pravnog osnova.

- i ponovo - sto se tice prisilnog vracanja - apsolutno je zabranjeno vracanje na teritoriju gde trazilac azila moze biti ugrozen, bilo da je to njegova maticna drzava ili neka treca drzava.

sporno je da li drzava ima pravo da vrati trazioca azila na teritoriju drzave iz koje je dosao, ako tamo nije trazio azil, ali se opravdanje nalazi u ugovorima o readmisiji (cime se naravno uskracuje pravo na trazenje azila) i takozvanom konceptu 'bezbedne trece zemlje' (na primer - trazilac azila sa kosova je stigao preko makedonije u svedsku. svedska odbija njegov zahtev za azil sa obrazlozenjem da je azil mogao da trazi u prvoj bezbednoj zemlji u kojoj se zatekao, u ovom slucaju u makedoniji.

- trazioci azila nisu ilegalni migranti. oni ce se moci smatrati ilegalnim migrantima tek kada njihov zahtev za azil bude pravosnazno odbijen.

rece upravnik prihvatnog centra u banji pre neki dan da oni koji su optuzeni za silovanje nisu trazioci azila vec ilegalni migranti. rece i ostade ziv, i to covek na takvoj funkciji koja bi morala da podrazumeva bar osnovno poznavanje izbeglickog prava (dozvoljavam da su mozda zaista u pitanju osobe koje nikad nisu podnele zahtev za azil - onda je pitanje mupu kako takve osobe ilegalno borave u srbiji? ako je to slucaj, onda se upravniku unapred izvinjavam).

dakle, obaveza srbije je da obezbedi adekvatan prihvat trazilaca azila, i da im obezbedi pravican postupak za utvrdjivanje izbeglickog statusa. da li ce oni biti smesteni u banji ili na nekom drugom mestu, stvar je naravno drzavne politike, pod uslovom da se gornji elementi postuju.

inace, jugoslavija je bila jedna od 26 drzava ucesnica na konferenciji na kojoj je usvojena konvencija o zastiti izbeglica iz 1951. godine.

sramota je da srbija ne ispunjava obaveze u cijem definisanju je i sama ucestvovala. srecom, konstantan progres je prisutan od 2000. godine i moze se reci da su sve vlasti od 2000. naovamo dale adekvatan doprinos da srbija ispuni zahteve medjunarodne zastite izbeglica.

reakcije u banji kao i na blogu su refleksija slicnih stavova koji se javljaju i u mnogim zapadnim zemljama koje se susrecu sa problemom ksenofobije, i odbijanjem javnog mnjenja da jasno razdvoji problem izbeglica od problema ilegalnih migranata.

toliko od mene, a sada bih se odjavio, do daljnjeg.

-------------------------------------------------------------------------------


b92fmember b92fmember 00:01 23.11.2011

Re: Malo se informišeš...

toliko od mene, a sada bih se odjavio, do daljnjeg.


Pa kako onda vratiše iz Danske ili Belgije nazad u Srbiju one silne azilante iz okoline Bujanovca i to direktno iz kolevke ljudskih prava?
pandastrasna pandastrasna 00:09 23.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Uf, ne znam odakle bi počela, pa neću da razglabam. Ali ukratko, samo jedno pitanje. Ako je povod silovanje te nesretne žene, zašto onda uopšte deca idu u školu, bilo gde? Mislim, imaš silovanja po Srbiji skoro svaki dan pa za to niko da se pobuni, a kamoli da zatvori decu dok se počinilac ne uhvati.

A da, neprijatno ti da prolaziš parkom, a zamisli kako je meni da prolazim u sred Beograda kada je utakmica ili miting naših, njihovih...Svi pod kapuljačama i svi sa po bezbolkom u ruci. I zamisli deca opet idu u školu.

Činjenica je da smo postali užasno ksenofobični, netolerantni i nažalost prilično zatucani. Da se razumemo, ja mislim da poslednje tu treba kriviti te njesene ljude iz Banje. Ali daj da već jednom nazovemo stvari pravim imenom, suočimo se sa problemom koji imamo i daj da ga rešavamo.
b92fmember b92fmember 00:17 23.11.2011

Re: Malo se informišeš...


Činjenica je da smo postali užasno ksenofobični, netolerantni i nažalost prilično zatucani. Da se razumemo, ja mislim da poslednje tu treba kriviti te njesene ljude iz Banje. Ali daj da već jednom nazovemo stvari pravim imenom, suočimo se sa problemom koji imamo i daj da ga rešavamo.


Činjenica je da ovaj narod već decenijama jebe ko kako stigne. A ovakve probleme je ipak dužna vlast da rešava.
mikimedic mikimedic 07:53 23.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Pa kako onda vratiše iz Danske ili Belgije nazad u Srbiju one silne azilante iz okoline Bujanovca i to direktno iz kolevke ljudskih prava?


aj ukljucimo mozak jos jedanput:

a sto ih ne bi vratili?

apsolutno je zabranjeno vracanje na teritoriju gde trazilac azila moze biti ugrozen, bilo da je to njegova maticna drzava ili neka treca drzava.


jel hoces da kazes da je bilo ko od njih bio ugrozen u bujanovcu, i nije trebalo da ih vrate?



by the way, i sta su tacno to 'azilanti'?


mikimedic mikimedic 07:55 23.11.2011

Re: Malo se informišeš...

Činjenica je da ovaj narod već decenijama jebe ko kako stigne. A ovakve probleme je ipak dužna vlast da rešava.


pa ga sad jebu i 'azilanti' (sta god to znacilo)?




pandastrasna pandastrasna 08:07 23.11.2011

Re: Malo se informišeš...

E upravo o tome pričam. Nama je uvek lakše da okrivimo vlast (kao neko strano telo koje nismo mi izabrali, a koja na kraju krajeva uvek odražava, ako ne uvek volju većine, stanje društva), NATO, masone, zavere, sudbinu kletu...Neće biti da svako od nas ne snosi deo odgovornosti za ono što nom se dešavalo i za ono što nam se dešava. I dok to ne shvatimo i ne prihvatimo svodimo se na ulogu subjekta. Pa kako nam bude.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 10:38 22.11.2011

Sta nije tacno?

lokalni Srbi pobunili preko novina da azilanti...kradu, upadaju u stanove, nose ogromne noževe ...dok su promoćurniji pojedinci i medijske kuće takvo ponašanje nazvali (pravim) imenima u rasponu od ksenofobije, peko rasizma pa do fašizma.


Nesto ovde ne stima. Ako je tacno ono sto pise u prvom delu recenice, objasnjenje promucurnih i nije bas promucurno. I obratno. U tekstu je preskoceno da li se takve stvari stvarno desavaju ili su ih lokalni Srbi izmislili. U tom slucaju osim navedenih stvarcica treba im nakaciti i sirenje laznih vesti.
Sepulturero Sepulturero 11:25 22.11.2011

Наравно да хоћемо у Европу

Зато смо се и организовали. Протести против азиланата су практично свакодневна ствар широм ЕУ.
predatortz predatortz 11:29 22.11.2011

Re: Наравно да хоћемо у Европу

Sepulturero
Зато смо се и организовали. Протести против азиланата су практично свакодневна ствар широм ЕУ.


Ako hoćemo u EU,a nadam se da hoćemo, onda moramo slediti pozitivne primere.

Samo poštujući vlastite zakone možemo se nadati da ćemo tamo biti primljeni.
javascript:;
Edit:

Biće nešto od tog puta...
milisav68 milisav68 11:51 22.11.2011

Druga strana priče o azilantima u Banji K

Banja Koviljača (09.novembar, 2011.) – Već treći dan u Banji Koviljači traje bojkot nastave u osnovnim školama, roditelji ne dozvoljavaju svojoj deci da odlaze u školu, nakon što je bilo i incidenata medju azilantima, kao i sa mestanima. Smatraju da njihova deca nisu bezbedna i traže od države da pitanje prekomernog broja azilanata u ovom mestu reši što pre.

Centar ima kapacitet za 80 azilanata, a njih je preko 2.000!

Banja Koviljača, jedna od najstarijih banja u Srbiji, ima oko 6.000 stanovnika. Navikli su na goste i turiste decenijama unazad. Ipak, kad u tako malo mesto, u kratkom vremenskom periodu uđe veliki broj nepoznatih ljudi, a vidi se da nisu turisti, pritom, novi neprekidno dolaze, pa se još dogodi i silovanje, onda nije za čuđenje jaka emotivna reakcija lokalnog stanovništva, pre svega roditelja školaraca. Centar za prihvat azilanata postoji dugo u Banji Koviljači, ali u njemu možeda se smesti samo 80 ljudi, a azilanata je u Banji skoro 2.500! Neki su smešteni po privatnim kužama, u nepriklandim i napuštenim objektima, bez osnovnih higijenskih uslova za život... Pema informaicjama do kojih je došao Zdravoskop, samo 300 azilanata zdravstveno je pregledano i kontrolisano, za preostale niko ne zna u kakvom su zdravstvenom statusu. Imaju li, na primer, tuberkulozu, hepatitis C, AIDS... U Centru u kojem je smešten znatan broj ovih nesretnih ljudi ima samo pet kupatila, tri muška i dva ženska. Nedovoljno za održavanje osnovne higijene. Normalno je da ljudi žele da znaju ko su ti ljudi koje sreću svakoga dana, da li su zdravi, da li imaju kriminalnu prošlost, da li su mentalno stabilni? Naši izvori kažu da ima onih koji su u jako lošem higijenskom statusu, da imaju kožna oboljenja...Centar u kojem je smešteno daleko više od 80 ljudi, nije bolnica, a njima je potrebna i zdravstvena nega. Onolika galama oko svinjskog gripa, onolika briga o narodnom zdravlju, nije se moglo disati od epidemiologa, a sada – ništa....

Nije narod lud...

Nisu se bez velike muke roditelji odlučili na takav nepopularan korak, bojkot nastave. Kada su pokušali na jednom sastanku da skrenu pažnju lokalnim vlastima, “vrli” poslanik ih je nazvao “ludacima” i - dolio ulje na vatru! Ali o tome novine ne pišu.. Ispada da su roditelji, a nije ih mali broj, nekakvi zli ljudi koji teraju svoje hirove i proteruju svakoga ko dođe u njihovu sredinu. Nije tako. Iskustvo sa izbeglicama, njihovim prihvatom i smeštajem u ovoj sredini datira decenijama unazad: od Prvog, Drugog pa do najnovijeg sukoba na tlu bivše Jugoslavije tokom devedesetih. Navikao je narod ovog kraja da pruži ruku, da pomogne, punim srcem, ali – ne i da žmuri pred onim što vidi svojim očima! Celog leta nepoznati ljudi su kombijima dolazili ne u malom broju u centar Banje, kako pričaju očevici – samo dođu, istovare ih i odu! Ko i kako, nema odgovora! Potom ti nesretni ljudi danima lutaju, spavaju po klupama u parku, po travnjacima (neki stalni gosti Banje Koviljače prekinuli su svoj boravak nezadovoljni onim što su bili primorani da gledaju...), treba baciti pogled u knjige utisaka banjskih hotela i lečilišta, pa videti šta o ovom problemu misle stalni gosti Banje Koviljače. Taj manir da se, kad god su ghrađani primorani da preduzmu drastične korake kako bi skrenuli pažnju na problem pred kojim vlast žmuri, pravi se gluva i slepa, narod proglasi krivim, mora jednom prestati. Gospodo na vlasti – poslušajte narod. Bar ponekad. Pre nego što su krenuli da šalju poruke, ministri su mogli bar detaljno da se informišu šta se zaista događa. Poslanik iz Banje Koviljače, Mihajlo Purić (DS), od koga bi se očekivalo da nešto kaže – takođe ćuti! Zar nije logično da on prvi razgovara sa svojim sugrađanima, da čuje šta ih muči i pokuša, u saradnji sa nadležnima, da problem reši?

Otiđite na lice mesta i pogledajte!

Uprkos poruka koje sa najviših mesta stižu stanovnicima Banje Koviljače, Vladimir Vulović, član organizacionog odbora građanskog protesta u Banji Koviljači, kaže da je u ponedeljak uveče školski odbor OŠ "Vera Blagojević" doneo odluku da podržava bojkot nastave i da roditelji i deca neće snositi posledice zbog nedolaska dece u školu. U praksi, navodi Vulović, to znači de se deci neće upisivati neopravdani izostanci, iako je ministar prosvete Žarko Obradović nagovestio mogućnost sankcija ukoliko se bojkot nastavi. Ne postoje bezbednosni uslovi da se deca vrate u klupe. Svako ko je ovih dana boravio u Banji Koviljači mogao je da se uveri da su deca odlazila i dolazila u školu isključivo u pratnji roditelja i u većim grupama. Ne možemo da dozvolimo da se takvo stanje nastavi, naglasio je Vulović. Republički komesar za izbeglice Vladimir Cucić rekao je da se već tri puta obraćao premijeru zbog problema sa povećanim brojem azilanata na području Banje Koviljače i Loznice, ali da nije dobio odgovor. Klasičan “nojev sindrom”. Ćutim, pa će se nekako već rešiti. Problem boravka 2.500 azilanata u Banji Koviljači nije problem te varošice, već ove države. Tačno je da bojkot nastave ne rešava problem, ali i ni ćutanje i pokušaj zataškavanja takođe ništa ne rešavaju, naprotiv! Vlast nam po ko zna koji put demonstrira potpunu neosetljivost na probleme običnih ljudi, bilo da su to stanovnici Banje Koviljače, ili azilanti iz Avganistana. Ne interesuje ih.
Ružno je optužiti nesretne ljude za ksenofobiju, hiljade ljjavascript:;udi su bili prihvaćeni u toj istoj Banji. Bilo bi daleko celishodnije, umesto poruka da su ministri zdravlja, prosvete i policije, lično došli, umesto što su nedavno novinare vodili u Ženevu, neka ih povedu da obiđu Centar i vide gde je smešten toliki broj ljudi... Neki od njih na pragu zime hodaju u “japankama”, na sebi nose majice kratkih rukava, spavaju u parku... Da li su gladni, žedni, da li su zdravi ili bolesni? Ume li neko od nadležnih, ukoliko se zna ko je nadležan, da odgovori? Poruke ne rešavaju problem, već konkretne mere i to - što pre!

link
mikimedic mikimedic 12:00 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Pema informaicjama do kojih je došao Zdravoskop, samo 300 azilanata zdravstveno je pregledano i kontrolisano, za preostale niko ne zna u kakvom su zdravstvenom statusu. Imaju li, na primer, tuberkulozu, hepatitis C, AIDS...


jel?

a za te iz 'zdravoskopa' pouzdano znamo da nemaju aids?
milisav68 milisav68 12:16 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic
Pema informaicjama do kojih je došao Zdravoskop, samo 300 azilanata zdravstveno je pregledano i kontrolisano, za preostale niko ne zna u kakvom su zdravstvenom statusu. Imaju li, na primer, tuberkulozu, hepatitis C, AIDS...


jel?

a za te i 'zdravoskopa' pouzdano znamo da nemaju aids?

Jel to sve što je problematično u tekstu?
mikimedic mikimedic 12:18 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Jel to sve što je problematično u tekstu?


nije.
milisav68 milisav68 12:53 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic
Jel to sve što je problematično u tekstu?


nije.

Ok.
A jel si bio skoro tamo, pa znaš kakvo stanje, ili pričaš na osnovu onog što si saznao iz medija?

Ja nisam bio, ali ako treba da stavim na "tas" narod - vlast, pre ću da poverujem narodu, a očigledno je da se pojavio problem, koji država po običaju ne rešava.

Takodje ni novinari se nisu potrudili, da "priča" bude na prvoj strani, dok nije počeo štrajk roditelja, a sve to su jedva dočekali borci za ljuCka prava sa pričom o fašizmu, bez većeg udubljivanja u problem.

A na pitanje zašto nije bili problema do sada, imaš jednostavan odgovor - "Arapsko proleće", i veliki broj ljudi koji je napustio svoje zemlje i krenuo ka EU.
mikimedic mikimedic 13:05 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

A jel si bio skoro tamo,


ne, i ne nameravam.

pričaš na osnovu onog što si saznao iz medija?


jok, pricam na osnovu sopstvenog obrazovanja. i stava prema zivotu.

koji mi nalaze da se u svakom trenutku covek mora boriti protiv gluposti. diskriminacija spada u jednu od posledica gluposti.

ne rece mi - jel' si siguran da niko od ovih iz 'zdravoskopa' nema sidu?

ako slucajno ima, sta cemo sa njima?
milisav68 milisav68 15:36 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic

koji mi nalaze da se u svakom trenutku covek mora boriti protiv gluposti. diskriminacija spada u jednu od posledica gluposti.

Kakve veze ima diskriminacija, sa velikim brojem ljudi koji nemaju adekvatan smeštaj?
Pazi, ne mora da bude tačna cifra od 2500, ali da ih ima i 500 prekobrojnih, pa je to mnogo.
Šta misliš gde idu u wc?
Njih 500 na 5 wc-a.
ne rece mi - jel' si siguran da niko od ovih iz 'zdravoskopa' nema sidu?

ako slucajno ima, sta cemo sa njima?

Nemam pojma da li imaju, ali ako sumnjaju, imaju mogućnost da to provere, za razliku od azilanata o kojima niko ne brine, i to je glavna poenta protesta.

Ministar je kazao da je u poslednje vreme došlo do povećanja broja ilegalnih migranata koji našu teritriju koriste da bi se prebacili u zemlje EU, precizirajući da je od oko 5.000 migranata, koliko se procenjuje da će ih ove godine biti, samo 1.700 je zatražilo azil u Srbiji.

Uhapšeno 17 lica zbog krijumčarenja

mikimedic mikimedic 16:10 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Kakve veze ima diskriminacija, sa velikim brojem ljudi koji nemaju adekvatan smeštaj?
Pazi, ne mora da bude tačna cifra od 2500, ali da ih ima i 500 prekobrojnih, pa je to mnogo.
Šta misliš gde idu u wc?
Njih 500 na 5 wc-a.


nemam pojma, i ne zanima me.

ali vidim da ove koje zanima vise interesuje da li imaju sidu nego koliko imaju wc-a. i ne verujem da bi prestali da protestuju sve i da im se obezbedi 50 wc-a.

Nemam pojma da li imaju, ali ako sumnjaju, imaju mogućnost da to provere, za razliku od azilanata o kojima niko ne brine, i to je glavna poenta protesta.


trazioci azila nemaju mogucnost da provere da li imaju sidu?

ko im brani?

aaa 'protestanti' u stvari zato protestuju? zato sto se traziocima azila zabranjuje testiranje?

znaci, trazioci azila su se pozalili u svakodnevnoj komunikaciji sa gradjanima loznice da im vlasti ne omogucavaju sida test, pa su ovi (gradjani) pohrilili na ulice da traze da se hitno obezbedi sida test svakom traziocu azila koji to zatrazi?

nisam zaista verovao da su gradjani loznice toliko svesni kad su u pitanju osnovna ljudska prava.

podrzavam gradjane loznice - pravo na sida test je osnovno ljudsko pravo!

i sram da bude vlasti koje ga uskracuju sirotim netestiranim traziocima azila!

od sad podrzavam gradjane loznice do potpunog obezbedjivanja sida testova za sve trazioce azila koji hoce da budu testirani!

svaka cast gradjani loznice!

i aj se dogovorimo da se vise ne koristi taj imbecilni termin 'azilant'.

vazi?
mrale54 mrale54 16:59 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic

nemam pojma, i ne zanima me.




E, sad, zašto ova rečenica mene podseća na nekog upravnika konc-logora, recimo Dahau ili Aušvic - stvarno nemam pojma, ali, ako ovde ima trunke empatije ili imalo sagledavanja suštine problema - ja sam bojler od 300 litara!

Mis'im, na ovome bi i Lakonci pozavideli.

Edit Ne umem da boldujem "i ne zanima me", a, i neću da se zamaram da naučim - bar ne danas.

EDIT 2 Kad rekoh Lakonci - za svokih 58 god. nisam video sažetiji i kraći opis nacizma, fašizma ili kako god već...
milisav68 milisav68 17:13 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic
Kakve veze ima diskriminacija, sa velikim brojem ljudi koji nemaju adekvatan smeštaj?
Pazi, ne mora da bude tačna cifra od 2500, ali da ih ima i 500 prekobrojnih, pa je to mnogo.
Šta misliš gde idu u wc?
Njih 500 na 5 wc-a.


nemam pojma, i ne zanima me.

Naravno, kad nije ispred tvoje kuće.

Odrastao sam u kraju, gde je ostala jedna kuća predvidjena za rušenje, i gde su se bespravno uselile dve romske poredice.Tu nije bilo nikakvog wc-a (čak ni poljskog), a ni oni nisu imali želju/nameru da ga naprave, iako je bilo mesta za to, jer im je bilo lakše da vrše nuždu po ulazima i podrumima.
Šta misliš, kako je bilo živeti u tim zgradama?

Lako je sa daljine pričati o diskriminaciji i ljudskim pravima.

ali vidim da ove koje zanima vise interesuje da li imaju sidu nego koliko imaju wc-a. i ne verujem da bi prestali da protestuju sve i da im se obezbedi 50 wc-a.

Uhvatio si se za sidu, a promakle ti kožne bolesti.

i aj se dogovorimo da se vise ne koristi taj imbecilni termin 'azilant'.

vazi?

Važi, al bar kaži koji je izraz podoban.

I još nešto me interesuje, jel su oni obavezni da imaju bilo kakav lični dokument, neku potvrdu da se "radi" o Marku Markoviću, ili mogu da se kreću bez ikakve lične isprave?
mikimedic mikimedic 19:48 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Odrastao sam u kraju, gde je ostala jedna kuća predvidjena za rušenje, i gde su se bespravno uselile dve romske poredice.Tu nije bilo nikakvog wc-a (čak ni poljskog),


jel?

pa si isao okolo i pricao kako se ne zna ni da li imaju imaju sidu?
mikimedic mikimedic 19:49 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Važi, al bar kaži koji je izraz podoban.


trazioci azila, ili izbeglice.

I još nešto me interesuje, jel su oni obavezni da imaju bilo kakav lični dokument, neku potvrdu da se "radi" o Marku Markoviću, ili mogu da se kreću bez ikakve lične isprave?


ako su u postupku za resavanje zahteva za priznavanje izbeglickog statusa, onda je drzava je duzna da mu izda potvrdu (da je u postupku), a i identifikacioni dokument po utvrdjivanju statusa.

da bi neko podneo zahtev za izbeglicki status ne mora da ima nijedan dokument, i ne mora da moze da udje u zemlju ilegalno.

jer u najcescem broju slucajeva retko ko od njih i ima dokumente.

koliko je nesrecnika iz krajice imalo dokumenta kad su dosli u srbiju?

mrale - mojne meni da sviras o empatiji pls.

p.s. i upravo slusam prilog na rtsu, i ne mogu verovati kolika je kolicina rasiszma i ksenofobije (nazovimo stvari pravim imenom) prisutno kako medju narodom tako i medju vlastima.

slusam onog rasima i krstim se i levom i desnom.



milisav68 milisav68 20:39 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic

ako su u postupku za resavanje zahteva za priznavanje izbeglickog statusa, onda je drzava je duzna da mu izda potvrdu (da je u postupku), a i identifikacioni dokument po utvrdjivanju statusa.

da bi neko podneo zahtev za izbeglicki status ne mora da ima nijedan dokument, i ne mora da moze da udje u zemlju ilegalno.

jer u najcescem broju slucajeva retko ko od njih i ima dokumente.

A šta ako lice nije to uradilo?
Ko to proverava?
Jednostavno čeka "sledeću turu" - za dalje.

Ili: - stoji grupa izbeglica, dobacuju nešto prolaznicima, oni se požale policiji za uznemiravanje, dodje policijac - vaša dokumenta, i par njih kaže namam ni potvrdu - šta onda?

Ili, šta ako policija, ili bilo koji organ vlasti ne reaguje uopšte?

Ko proverava koliko ima ljudi u izbegličkom centru, ili u gradu?
milisav68 milisav68 20:41 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic
Odrastao sam u kraju, gde je ostala jedna kuća predvidjena za rušenje, i gde su se bespravno uselile dve romske poredice.Tu nije bilo nikakvog wc-a (čak ni poljskog),


jel?

pa si isao okolo i pricao kako se ne zna ni da li imaju imaju sidu?

Ne, nego sam im brisao dupe, čistio govna za njima i pitao dal im nisu ugrožena ljuCka prava.
mikimedic mikimedic 21:10 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

A šta ako lice nije to uradilo?


ako 'lice' nije uradilo sta?

(i sto uvek mora 'lice' da nesto uradi, jel moze nekad i 'dupe'?)

Ko to proverava?


ko proverava - sta?

Jednostavno čeka "sledeću turu" - za dalje.




Ili: - stoji grupa izbeglica, dobacuju nešto prolaznicima, oni se požale policiji za uznemiravanje, dodje policijac - vaša dokumenta, i par njih kaže namam ni potvrdu - šta onda?


kako mogu da budu izbeglice bez izbeglicke legitimacije?



Ili, šta ako policija, ili bilo koji organ vlasti ne reaguje uopšte?


nemam pojma. da reaguju - na sta konkretno?

na to sto 'azilanti' nisu provereni dal' imaju sidu, ili nesto trece?

Ko proverava koliko ima ljudi u izbegličkom centru, ili u gradu?


pa moze da bude upravnik izbeglickog centra, policija, a moze i popisna komisija (al samo jedanput svakih deset godina).

jel bi i ti mozda proverio? za svaki slucaj?

zna se ko ovde voli da krade
mikimedic mikimedic 21:12 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Ne, nego sam im brisao dupe, čistio govna za njima i pitao dal im nisu ugrožena ljuCka prava.


a sto se onda bunis?

milisav68 milisav68 21:23 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic

ako 'lice' nije uradilo sta?

(i sto uvek mora 'lice' da nesto uradi, jel moze nekad i 'dupe'?

Može, ali ako ne sere previše.

Dakle, jel može osoba - čovek/žena.

Šta se dešava, ako neki policajac hoće da legitimiše neku osobu, a ona nema nikakav dokument, koji će da dokaže njen indetitet?

Da li on ima pravo da je uhapsi, i ako ima, šta se dalje dešava sa tom osobom?



milisav68 milisav68 21:24 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic
Ne, nego sam im brisao dupe, čistio govna za njima i pitao dal im nisu ugrožena ljuCka prava.


a sto se onda bunis?


Pa ne bunim se ja, nego ti.
mikimedic mikimedic 21:30 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Šta se dešava, ako neki policajac hoće da legitimiše neku osobu, a ona nema nikakav dokument, koji će da dokaže njen indetitet?

Da li on ima pravo da je uhapsi, i ako ima, šta se dalje dešava sa tom osobom?


nemam pojma, valjda moze, zatim utvrdjuje identitet, itd... sto ne pitas eksa?

samo - kakve to veze ima sa traziocima azila?
mikimedic mikimedic 21:31 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Pa ne bunim se ja, nego ti.


ne bih rekao. ti si citirao proglas onih majmuna iz banje, ne ja.
milisav68 milisav68 21:44 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic

samo - kakve to veze ima sa traziocima azila?

Pa nema nikakve, osim ako imaš 2000 takvih ljudi na malom prostoru.
mikimedic mikimedic 21:54 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Pa nema nikakve, osim ako imaš 2000 takvih ljudi na malom prostoru.


opet pitam - kakve veze tih 2000 ljudi (ako je 2000 ljudi) ima sa traziocima azila?


milisav68 milisav68 22:00 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic
Pa nema nikakve, osim ako imaš 2000 takvih ljudi na malom prostoru.


opet pitam - kakve veze tih 2000 ljudi (ako je 2000 ljudi) ima sa traziocima azila?

Nemam pojma, a koliko tražioca azila ima (ako ih uopšte ima)?
mikimedic mikimedic 22:10 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Nemam pojma, a koliko tražioca azila ima (ako ih uopšte ima)?


nemam pojma.

a sto onda protestujes protiv 'azilanata' a ne protiv tih tvojih 2,000?
milisav68 milisav68 22:12 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic
Nemam pojma, a koliko tražioca azila ima (ako ih uopšte ima)?


nemam pojma.

a sto onda protestujes protiv 'azilanata' a ne protiv tih tvojih 2,000?

Pa kad bi znao da su azilanti, onda ne bi protestvovao.
mikimedic mikimedic 22:55 22.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Pa kad bi znao da su azilanti, onda ne bi protestvovao.



pokusao sam da ti objasnim - da nikakvi 'azilanti' ne postoje.
mrale54 mrale54 07:54 23.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

mikimedic

mrale - mojne meni da sviras o empatiji pls.


Stvarno mi nije bila namera da vređam niti omalovažavam ni tebe, ni bilo koga, ali me je, iskreno, začudila lakoća onog "i ne zanima me"! , pa sam zato i upotrebio taj izraz!
Eto.
mikimedic mikimedic 07:57 23.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Stvarno mi nije bila namera da vređam niti omalovažavam ni tebe, ni bilo koga, ali me je, iskreno, začudila lakoća onog "i ne zanima me"! , pa sam zato i upotrebio taj izraz!


ne zanima me naravno - jer ne zanima ni 'protestante' u banji, koji ne protestuju zato sto ovi imaju 5 wc-a, umesto 50; vec protestuju sto 'ne znaju da li neko od njih ima sidu'.
mrale54 mrale54 09:17 23.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Ma OK!
Znam ja odavno da IQ mase (pa makar bili i akademici!) ne mož' da prebaci 70, pa to ti je!
Tako da ne "padam" na "razloge" protesta, ali, ipak, (ako je tačno!) 2500 hiljade stranaca u mestu od 6000 žitelja je u najmanju ruku - čudno?!
Ako se pojave i problemi - šta onda?
Neko je debelo zasr'o, pa je došlo do ovog raspleta.(ili - zapleta!)
Nije nelogično da se "gađamo" rasizmima i ostalim ksenofobijama posle toga.
Al' ne valja - to htedoh reći...
predatortz predatortz 09:45 23.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Ma OK!
Znam ja odavno da IQ mase (pa makar bili i akademici!) ne mož' da prebaci 70, pa to ti je!
Tako da ne "padam" na "razloge" protesta, ali, ipak, (ako je tačno!) 2500 hiljade stranaca u mestu od 6000 žitelja je u najmanju ruku - čudno?!
Ako se pojave i problemi - šta onda?


Čudno je tu mnogo šta.
Zapad Srbije je u ekonomskom kolapsu. Ljudi bukvalno preživljavaju. Banja Koviljača, kao što joj ime kazuje, živi od banje i lečilišta. Svi su na neki način vezani za tu delatnost. Bilo da rentiraju sobe, bilo da se bave ugostiteljstvom...
Pojavom tih ljudi posao je bukvalno zamro. U Banju ide samo onaj ko mora.
Vlasti igraju prljavu igru. Nagomilali su te ljude uz granicu sa BiH u nadi da će sami otići. Ovi su, opet, pooštrili kontrolu da ne bi dobili 'vruć krompir'.
Niko nema ništa protiv toga da se tim osobama obezbedi ono što je zakonska obaveza bilo koje države, pa i naše.
Poenta je da se oni mogu prebaciti na više lokacija. Koja su im prava ugrožena ako se to uradi? Spominju se kasarne. Kasarne su svakako uslovnije od smeštaja u kom sad svi oni borave. Kasarne su projektovane da prime puno ljudi. Imaju kuhinje,trpezarije, kupaonice, vešeraje, sale za dnevni boravak... Sve to oni u Banji nemaju.
Mislim da većina komentatora ne želi da sagleda problem iz oba aspekta.
Lakše je nalepiti nekom da je nacista, nego saslušati ga i staviti se u njegovu kožu.
I Miki deli sterilne pravne formulacije i savete.
Kaži nam Miki, koje bi pravo bilo uskraćeno tim ljudima ukoliko bi ih država dislocirala u nekoliko kasarni? Dakle, dala im uslovniji smeštaj od ovog koji trenutno uživaju.
mikimedic mikimedic 10:00 23.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Kaži nam Miki, koje bi pravo bilo uskraćeno tim ljudima ukoliko bi ih država dislocirala u nekoliko kasarni? Dakle, dala im uslovniji smeštaj od ovog koji trenutno uživaju.


jel sam ja to negde rekao?

cini mi se da je bilo potpuno suprotno. rekao sam da je cucicev predlog o kasarnama sasvim ok.

niti imam zelju da delim 'pravne i sterilne' savete. ako ti mislis da je zabrana da se neko vrati na teritoriju na koju moze biti ugrozen 'pravni i sterilan savet', onda ti i ja nemamo vise sta da pricamo.

ali je dobro sto to kazes jer onda mozemo daleko bolje razumeti arkanov lov na izbeglice 1995. godine i vracanje u hrvatsku.

da, ne delim 'pravne i sterilne savete', vec reagujem na ovo:

Treba videti kako to tamo izgleda. Irak li je, Iran li je


Ovi se grupišu u čopore, dobacuju devojkama, žicaju se za cigarete, ljudima su bašte opustošili.


nek' , brate, prave azil tamo i za ove i za garave pa nek svršavaju od tolerancije!


. Fašisti su zbog toga što se ne osećaju bezbedno. Građani su fašisti jer žele da znaju ko su ti ljudi koji se grupišu na svakom ćošku, kod svakog kioska, koji su preplavili park. Ima li među njima onih koji beže od zakona?
A sad malo o žici. Devedesetih su moja tetka i teča tražili azil u Holandiji. Bili su nekoliko meseci u žici. Bez slobode kretanja. Sestra od tetke je već tada bila državljanka Holandije. Roditelji nisu smeli na ručak da joj dođu dok nisu dobili izbegličke papire. Ona se sa njima sastajala u tom centru, u prostoriji predviđenoj za posete, uz prisustvo službenog lica. Teča i tetka tvrde da im je to najteži period u životu.
Ali, to nije fašizam. Kao što nije fašizam kad nam EU preti sankcijama zbog azilanata.
Fašizam je kad se građani Banje pitaju ko su ljudi koji su ljudi koji su preplavili njihov grad! Fašizam je kad se pitaju da li , posle arapskog i inih proleća, među tim ljudima ima ubica koje beže od zakona!
Fašizam je kad pitaju ima li u Srbiji još neko mesto na koje ti ljudi mogu biti smešteni!
Alal vera majstore!


i u pravu si, nema tu f. od fasizma.

u pitanju je rasizam.
predatortz predatortz 10:09 23.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

niti imam zelju da delim 'pravne i sterilne' savete. ako ti mislis da je zabrana da se neko vrati na teritoriju na koju moze biti ugrozen 'pravni i sterilan savet', onda ti i ja nemamo vise sta da pricamo.


Vraćanje u matičnu državu, bar ja, nisam pominjao.
Ono što si napisao za kasarne mi je promaklo.
Građani Banje samo to i traže. Da se problem boravka tih ljudi pravednije rasporedi.

Moje citate shvati kao izveštaj sa terena.
Ja sam tamo bio. I stojim iza svake svoje reči.
Struktura stanovništva je toliko promenjena, da gledajući ulice čovek ne bi stekao dojam da je u Evropi. To ne znači da je građane Iraka ili Irana smatram građanima drugog reda.

Što se grupisanja tiče, lično se uverio. Kao i za dobacivanje devojkama koje su išle par koraka ispred mene. Ne znam za tebe, ali ja ne bih želeo da mojoj ženi ili sestri dobacuje neki čovek za koga niko ništa ne zna. Možda je surovi ratni zločinac, možda je narko diler, možda je učitelj pevanja. Ne tvrdim. Ali ni ti ne možeš da tvrdiš suprotno.
mikimedic mikimedic 10:33 23.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Građani Banje samo to i traže. Da se problem boravka tih ljudi pravednije rasporedi.


ne, oni traze da saznaju u kakvom su zdravstvenom statusu. Imaju li, na primer, tuberkulozu, hepatitis C, AIDS...



Moje citate shvati kao izveštaj sa terena.
Ja sam tamo bio. I stojim iza svake svoje reči.


i ove?

i za garave



Struktura stanovništva je toliko promenjena, da gledajući ulice čovek ne bi stekao dojam da je u Evropi. To ne znači da je građane Iraka ili Irana smatram građanima drugog reda.


jel?

a jel francuska u evropi?

Ne znam za tebe, ali ja ne bih želeo da mojoj ženi ili sestri dobacuje neki čovek za koga niko ništa ne zna. Možda je surovi ratni zločinac, možda je narko diler, možda je učitelj pevanja. Ne tvrdim. Ali ni ti ne možeš da tvrdiš suprotno


ja bih samo zeleo da mojoj zeni ili sestri ti nista ne dobacujes.
predatortz predatortz 10:48 23.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

ja bih samo zeleo da mojoj zeni ili sestri ti nista ne dobacujes.


Ok. Očigledno imaš neku sliku o meni.

PS

Nije mi u maniru da dobacujem ženama. Tvoja sestra i žena mogu mirno da šetaju. Od mene i ovakvih kao ja nikad neće doživeti neprijatnost.
sevarlica sevarlica 14:10 24.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Republički komesar za izbeglice Vladimir Cucić rekao je da se već tri puta obraćao premijeru zbog problema sa povećanim brojem azilanata na području Banje Koviljače i Loznice, ali da nije dobio odgovor. Klasičan “nojev sindrom”. Ćutim, pa će se nekako već rešiti. Problem boravka 2.500 azilanata u Banji Koviljači nije problem te varošice, već ove države.


Zato para ima za izgradnju 4 azila za pse lutalice, ali za ljude jednostavno nema.
E zato mi se gade ljudi na vlasti, jer su polupismenim guzicama selu u dobra kola i skupe stanove a svoj posao NE RADE!!!
Treba da se odrede prioriteti i da se stvari u zemlji rešavaju stavku po stavku, a ne smuti sve zajedno pa šta ispadne.
sevarlica sevarlica 14:26 24.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Vraćanje u matičnu državu, bar ja, nisam pominjao.
Ono što si napisao za kasarne mi je promaklo.
Građani Banje samo to i traže. Da se problem boravka tih ljudi pravednije rasporedi.


Neka im poklone one "socijalne" stanove na Voždovcu, taman ima 5.000 stanova. Da se pokažemo pred svetom, da se ne brukamo.
mikimedic mikimedic 14:52 24.11.2011

Re: Druga strana priče o azilantima u Banji K

Neka im poklone one "socijalne" stanove na Voždovcu, taman ima 5.000 stanova. Da se pokažemo pred svetom, da se ne brukamo.



sevarlica sevarlica 15:27 22.11.2011

hmmmm

Ništa mi nismo bolji ili lošiji od bilo kog naroda/države na svetu po tom pitanju. Svi ljudi se plaše onoga što ne poznaju i prva reakcija im je najčešće agresija. To je u ljudskoj prirodi.
Ono gde se mi razlikujemo od razvijenih zemalja je to što neki od tih azilanata žive već 30 godina u tim azilima. ZAŠTO???
Zašto već nije rešen njihov status? Šta rade državne institucije koje treba da se bave njihovim slučajevima?

P.S. Kod mene u mestu već više od 20 godina, dolaze sezonski radnici iz Rumunije. Kad god se desi neka krađa i/ili obijačina policija kaže "ma to su Rumuni" zato što neće da rade posao za koji su plaćeni. Tako je kod velikog broja ljudi uvreženo mišljenje da su svi Rumuni bitange koje čekaju da padne noć pa da krenu da pljačkaju i obijaju kuće po selu. Istina je da su većinom dobri i pošteni radnici i još bolji ljudi, ali u svakom žitu ima kukolja pa tako i kod njih.
omega68 omega68 15:41 22.11.2011

Onda dobro

Ti i tvoj prijatelj ex pandur lepo predložite da se azilanti rasporede negde u centru Niša
Ili ovaj Milenković - neka ih odvede Na Avalu ili Vračar
Pokažite svetu svetlo i antifašističko lice Srbije, molim Vas.Bez toga ćemo zauvek biti parija i cvetaće ksenofobija.
Primera, braćo, svojih primera, pa tek onda delite lekcije Aleksincu ili Banji Koviljači
expolicajac expolicajac 15:46 22.11.2011

Re: Onda dobro

Ti i tvoj prijatelj ex pandur lepo predložite da se azilanti rasporede negde u centru Niša

Ja se za razliku od tebe svojih prijatelja ne stidim, pa makar i imao različito razmišljanje od njih.
Strongman Strongman 16:23 22.11.2011

Re: Onda dobro

neka ih odvede



Druže

njima je zagarantovana sloboda kretanja. Nisu kriminalci.
omega68 omega68 16:45 22.11.2011

Re: Onda dobro

njima je zagarantovana sloboda kretanja. Nisu kriminalci.

nisam ni mislio da jesu
To ''vođenje'' je više figurativno, ako me razumeš?
omega68 omega68 16:45 22.11.2011

Re: Onda dobro

Ja se za razliku od tebe svojih prijatelja ne stidim

Ako misliš na političke ''prijatelje'', to je politika.Čas se slažete čas se stidite ili šta već.
One prave imam celog života i njih se ne stidim
b92fmember b92fmember 23:56 22.11.2011

Re: Onda dobro


njima je zagarantovana sloboda kretanja. Nisu kriminalci.


Ilegalni prelazak granice je krivično delo.



Pogledao sam članak na wikipediji o konveciji o izbeglicama.

A refugee has the right to be free from penalties pertaining to the illegality of their entry to or presence within a country, if it can be shown that they acted in good faith- that is, if the refugee believes that there was ample cause for their illegal entry/presence, i.e. to escape threats upon their life or freedom, and if they swiftly declare their presence. This right is protected in Article 31:

"The Contracting States shall not impose penalties, on account of their illegal entry or presence, on refugees who, coming directly from a territory where their life or freedom was threatened in the sense of article 1, enter or are present in their territory without authorization, provided they present themselves without delay to the authorities and show good cause for their illegal entry or presence. (Article 31, (1) )

Kako ja ovo razumem, u Banji Koviljači nisu nikakve izbeglice već ilegalni emigranti i lažni azilanti.

Uzgred, sto su se onda svi nagurali baš u Banju Koviljaču, ako im je sloboda kretanja zagarantovana? Ko im brani da odu u Pariz, ako se ne varam, tamo im je krajnji cilj, kad već imaju slobodu kretanja?
mikimedic mikimedic 09:07 23.11.2011

Re: Onda dobro

ovo tek sad vidim.

'ebote prosto ne znam odakle da pocnem.


Ilegalni prelazak granice je krivično delo.

Pogledao sam članak na wikipediji o konveciji o izbeglicama.

A refugee has the right to be free from penalties pertaining to the illegality of their entry to or presence within a country, if it can be shown that they acted in good faith- that is, if the refugee believes that there was ample cause for their illegal entry/presence, i.e. to escape threats upon their life or freedom, and if they swiftly declare their presence. This right is protected in Article 31:

"The Contracting States shall not impose penalties, on account of their illegal entry or presence, on refugees who, coming directly from a territory where their life or freedom was threatened in the sense of article 1, enter or are present in their territory without authorization, provided they present themselves without delay to the authorities and show good cause for their illegal entry or presence. (Article 31, (1) )


pa naravno da je krivicno delo.

o s i m

kad su u pitanju izbeglice, jer izbeglice u najvecem broju slucajeva jedino i mogu ilegalno da pobegnu sa teritorije gde su ugrozeni. i ilegalno da udju u zemlju gde zele da traze zastitu.

ali g e n i j a l n o - je da ti dajes citat kojim negiras samog sebe.

jel ces da ti nadjem statistiku koliki je broj onih koji ne stignu (zivi) do francuske, jer su poverovali u price da mogu bezbedno da stignu do pariza u kucistu za tockove aviona? pa francuzi muku muce sa smrznutim lesevima koji su ispali negde nadomak orlija?


Kako ja ovo razumem, u Banji Koviljači nisu nikakve izbeglice već ilegalni emigranti i lažni azilanti.


vidim kako razumes, k'o marica, i 99% srpskog javnog mnjenja.

e ako i dacic treba da vam objasnjava - 'zelimo u svet a ne bi da nam dodju'

na osnovu cega si zakljucio da su u pitanju 'ilegalni emigranti' - imas podatke kolikom broju je odbijen zahtev za izbeglicki status?


"Uzgred, sto su se onda svi nagurali baš u Banju Koviljaču, ako im je sloboda kretanja zagarantovana? Ko im brani da odu u Pariz, ako se ne varam, tamo im je krajnji cilj, kad već imaju slobodu kretanja?


naravno da im sloboda kretanja mora biti omogucena, u drzavi u kojoj su zatrazili azil. a da stignu do pariza brani im sengen, to jest tvrdjava evropa

zato nesrecnici i pokusavaju da stignu na sve nacine, pa i u kucistima tockova aviona.

ali evo kako to radi ozbiljna i uredjena drzava, koju ja mogu da kritikujem za mnogo stvari, ali ne i za pristup ovom problemu.

ovako britanske vlasti objasnjavaju svom pucanstvu sta su to trazioci azila, a sta izbeglice:

a pogotovo sta (ni)su 'ilegalni azilanti'

Illegal asylum seeker/refugee

Asylum seekers and refugees are not illegal immigrants. ‘Illegal refugees’ do not exist and neither do ‘illegal asylum seekers’. Under the 1951 United Nations Convention Relating to Refugees, which is enshrined in UK law, anyone has a legal right to seek asylum from persecution and remain in that country for the duration of their asylum claim.

An asylum seeker is only illegally in the UK if they have had their application for asylum refused and have been issued with a removal order that they fail to comply with.


a sto se tice ilegalnog ulaska, neki od ovih su ilegalno usli u britaniju:

Many asylum seekers go on to contribute positively to economic growth in the UK. For example, Michael Marks, the founder of Marks & Spencer, was a refugee. Fish and chips were brought to Britain by 17th century Jews expelled from Portugal. The brains behind Mini and Morris Minor, Alec Issigonis, fled the war between Turkey and Greece. Lew Grade fled the Ukraine to become on of the giants in British television. Other famous refugees are Albert Einstein, Sigmund Freud, Karl Marx, and Alan Yentob (BBC Programmes Director).
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 16:00 22.11.2011

Poenta

...Je u stvari skretanje paznje blogera na problem koji se ne resava. Posteno. Autor kao i debater bira koju ce stranu zastupati u konkretnoj temi i kako ce da se argumentuje.

Uvek ce postojati strah od nepoznatog, ma koliko malo crno crveno plavo zuto belo bilo...

Ok, dodju stranci, imaju kesha, budu tu neko vreme i odu. Turizam. Al dodje neko i bude tu, besposlicari po ceo dan. Ok, lepo je njima jer ne moraju da brinu o tome hoce li ih neko upucati jer su iz drugog plemena ili su druge stranke-mada toga kod nas iam u ekonomskom smislu- alinije ni to zivot.

Da ima ljudi koji se bave tim koji cekaju na azil/ne azil, i da ih opravljaju da rade drustveno koristan rad, da se ukljuce u rad zajednice niko im rec ne bi rekao. Garant Doduse nisu ganci da im drzava daje kontejnere da ne spavaju po ulicama. Sori bat jebiga.

DK rad bi im pomogao da nauce i jezik prihvate obicaje, dokazu da nisu pobegli da bi ovde maltretirali ljude i dzabarevolverasili. tih 2000 stranaca je dobra radna snaga. Ako se upoterbi na pravi nacin, sa tih 200e po coveku koje bi trebalo da primaju ili koliko vec, mogli bi da unaprede tako banju da bi svi zivi hteli da imaju crnce Drzava nema razumevanja ok, da li nesto moze lokalna samouprava da uradi da se problem regulise, da malko odvoje od svojih plata i uposle par ljudi koji bi radili s njima, plate neki pregled, vide da li treba neka popravka i da im objasne da je taj DK rad dobar za njihove sanse da dobiju azil...
fantomatsicna fantomatsicna 10:29 23.11.2011

Mogu samo

da kazem:

Ne dao Vam Bog nikada da morate biti azilant!
omega68 omega68 16:59 23.11.2011

Re: Mogu samo


Neki cinik bi rekao da mora SAMO da se umre
Ja nisam taj cinik
inco inco 07:44 25.11.2011

Re: Mogu samo

omega68

Neki cinik bi rekao da mora SAMO da se umre
Ja nisam taj cinik


Cesto trazioci azila i imaju taj izbor - da umru ili da idu u izgnanstvo - tako da preneseno, cak i sa cinicnog stanovista, oni moraju da budu 'azilanti'.
medicor.94 medicor.94 18:33 23.11.2011

Malo se informišeš..

Majstori smo da napravimo pometnju i oko onih stvari koje se valjda podrazumevaju.
Žitelji Banje Koviljače, Aleksinca i ne znam kog još mesta koje je protestovalo ili će u budućnosti protestovati su sasvim u pravu.Samo društva kao naše, sa sumnjivom i nesigurnom demokratijom mogu sebi da dozvole ovakvu blamažu pred sopstvenim narodom.Zašto to kažem - pa jednostavno, ako ne znamo kako se to radi, zašto ne zavirimo u one zemlje koje to znaju.Primer koji je čovek dao sa azilom u Holandiji tokom devedestih godina prošlog veka, čisto sumnjam da se izmenio formom i izgledom.
Svi azilanti su u kontrolisanom prostoru, sa žicom ili visokom ogradom, sve jedno.
Šta "naši " azilanti rade napolju izvan zone azila? Pa ti ljudi nemaju ni jedan dokaz da su uredno ušli u Republiku Srbiju- mislim srpska viza im nije u pasošu, ako isti uopšte i imaju.Samim tim oni ne mogu i ne smeju da se slobodno kreću izvan zone auzila- pa to bi valjda trebalo da bude jasno svima.Mislim da je svaki dalji komentar suvišan.
omega68 omega68 18:42 23.11.2011

Re: Malo se informišeš..

medicor.94

mikimedic mikimedic 19:29 23.11.2011

Re: Malo se informišeš..

Majstori smo da napravimo pometnju i oko onih stvari koje se valjda podrazumevaju.
Žitelji Banje Koviljače, Aleksinca i ne znam kog još mesta koje je protestovalo ili će u budućnosti protestovati su sasvim u pravu.Samo društva kao naše, sa sumnjivom i nesigurnom demokratijom mogu sebi da dozvole ovakvu blamažu pred sopstvenim narodom.Zašto to kažem - pa jednostavno, ako ne znamo kako se to radi, zašto ne zavirimo u one zemlje koje to znaju.Primer koji je čovek dao sa azilom u Holandiji tokom devedestih godina prošlog veka, čisto sumnjam da se izmenio formom i izgledom.
Svi azilanti su u kontrolisanom prostoru, sa žicom ili visokom ogradom, sve jedno.
Šta "naši " azilanti rade napolju izvan zone azila? Pa ti ljudi nemaju ni jedan dokaz da su uredno ušli u Republiku Srbiju- mislim srpska viza im nije u pasošu, ako isti uopšte i imaju.Samim tim oni ne mogu i ne smeju da se slobodno kreću izvan zone auzila- pa to bi valjda trebalo da bude jasno svima.Mislim da je svaki dalji komentar suvišan.


sram te bilo, doktore. ti ces nekom da kazes da se informise?

jel si ti polagao hipokratovu zakletvu?

ali ako, bar dobro da znam da se na tvojoj privatnoj klinici nikad ne pojavim, pupu, ako ikad bude zatrebalo, daleko bilo. dobro je sto si stavio i adresu klinike u profilu. da znam.

jel i tebe zanima da li su azilanti testirani na sidu i hepatitis c?

jel bi im i ti uveo obavezno testiranje?

stavio bi ih u bodljikavu zicu?

da li si mozda procitao link na kome su vlasti ozbiljne drzave objasnili ko su izbeglice a ko trazioci azila, i kakav je postupak sa njima?

ili si ti jedan koji voli da komentarise pre nego sto bilo sta procita na temu?

Šta "naši " azilanti rade napolju izvan zone azila? Pa ti ljudi nemaju ni jedan dokaz da su uredno ušli u Republiku Srbiju- mislim srpska viza im nije u pasošu, ako isti uopšte i imaju.Samim tim oni ne mogu i ne smeju da se slobodno kreću izvan zone auzila- pa to bi valjda trebalo da bude jasno svima.Mislim da je svaki dalji komentar suvišan.


nemaju ni jedan dokaz da su uredno dosli u zemlju? nisu stigli da odu u srpsku
ambasadu u kabulu po vizu pre nego sto su zbrisali?

koja je to 'zona azila' i ko je odredjuje, ako smem da znam?

doktori sa privatne klinike medicor?

jel ste odredili i 'zonu za cigane' na novom beogradu?

da znam da ne zalutam slucajno.

kako te nije sramota?

'lekar i humanista'.



predatortz predatortz 19:50 23.11.2011

Re: Malo se informišeš..

Polako Miki.
Niko ovde ne predlaže nikakve žice, testove i sl. Mada su neki testovi obavezni pri traženju useljeničkih viza za Kanadu, Ameriku... Ali, nije to tema.

Činjenica je da međunarodne konvencije propisuju način tretiranja izbeglica.
Činjenica je da zemlja domaćin ima obavezu da im obezbedi smeštaj,hranu,odeću...
Ne videh da to bilo ko od komentatora spori.

Sporno je to što se država nije snašla u celoj priči, pa je te ljude grupisala u jednu varošicu na granici. Činjenica je deo te populacije narušio gostoprimstvo . Činjenica je da država treba da dislocira te ljude u nekoliko centara. Ne može azil predviđen za 80 ljudi servisirati hiljadu ili dve, ne želim da licitiram ciframa. Činjenica je da su ljudi uznemireni prisustvom tolikog broja osoba o kojima se ništa ne zna. Činjenica je da je dobar deo tih ljudi došao iz ratnog područja. Ljudi se plaše da među njima ima ubica, plaćenika... Taj strah je realan.
Nadalje, rekoh da je ceo grad upućen na banju i lečilište. Ljudi gube novac zbog manjka gostiju. Niko ne kaže gosti su nacisti jer ne žele da dolaze.
Svi kažu da su to stanovnici Koviljače. A niko se ne pita od čega ti ljudi da hrane decu? Od kojih para, kad ova situacija ugrožava jedini izvor prihoda celoj varošici? Ili smatraš da lekari i osoblje lažu jer su pritajeni fašisti?
mikimedic mikimedic 19:52 23.11.2011

Re: Malo se informišeš..

Činjenica je da je dobar deo tih ljudi došao iz ratnog područja. Ljudi se plaše da među njima ima ubica, plaćenika... Taj strah je realan.


jel'?

a medju onima koji su dosli iz krajine nema ni ubica ni placenika?

oni su dosli sa mirnog podrucja?

a ni hiv pozitivnih?

za njihovo zdravlje se nismo raspitivali?

a ni medju tvojima iz rs?

jel i vas trebalo u bodljikavu zicu?

po doktorovom receptu?

pa doduse, zelju mu je svojevremeno ispunjavao arkan.



predatortz predatortz 19:58 23.11.2011

Re: Malo se informišeš..

mikimedic
Činjenica je da je dobar deo tih ljudi došao iz ratnog područja. Ljudi se plaše da među njima ima ubica, plaćenika... Taj strah je realan.


jel'?

a medju onima koji su dosli iz krajine nema ni ubica ni placenika?

a ni hiv pozitivnih?




Ima i jednih i drugih i trećih.
Čitam novine, a čitaš ih i ti.
A sada mi citiraj gde sam se ja pozivao na HIV pozitivne, kad mi to uporno kačiš.
Ne stavljaj mi tuđe reči u usta.
Kad smo već kod izbeglica iz Krajine (a nisam jedan od njih, u Srbiju sam došao 96. posle rata, pa ti je propao pokušaj da me podjebeš na taj način) niko ovde ne kukumače nad njihovim statusom. Niti se buni kad se kolektivnim centrima isključuju struja i voda. A to se ne sme, zar ne. Pravo je tvoja oblast. Kaži mi koliko je blogokolega diglo svoj glas zbog toga? Ili ni sve izbeglice nisu iste?
mikimedic mikimedic 20:09 23.11.2011

Re: Malo se informišeš..

Ima i jednih i drugih i trećih.


pa ne znam da li ima, ali je none of my business. ove u banji ocigledno zanima da li avganistanci imaju sidu, ali to ne pitaju izbeglice iz zvornika.

ti to nisi nigde rekao, ali ih opravdavas, zar ne?
eno ti milisavljev clanak gore.

dosao si posle rata kazes - aj kazi - jel' nikad nisi imao izbeglicku legitimaciju u srbiji?

Niti se buni kad se kolektivnim centrima isključuju struja i voda. A to se ne sme, zar ne. Pravo je tvoja oblast. Kaži mi koliko je blogokolega diglo svoj glas zbog toga? Ili ni sve izbeglice nisu iste?


upravo ti tvrdis da sve izbeglice nisu iste - jer ovi u banji koliko je meni poznato ni nemaju izbeglicki status. drzava jos nijednom nije utvrdila/izdala legitimaciju. ako gresim, izvinjavam se unapred.
predatortz predatortz 20:17 23.11.2011

Re: Malo se informišeš..

dosao si posle rata kazes - aj kazi - jel' nikad nisi imao izbeglicku legitimaciju u srbiji?


Nikad.


upravo ti tvrdis da sve izbeglice nisu iste - jer ovi u banji koliko je meni poznato ni nemaju izbeglicki status. drzava jos nijednom nije utvrdila/izdala legitimaciju. ako gresim, izvinjavam se unapred.


Koliko ja znam, većina tih ljudi je uhvaćena u pokušaju da ilegalno pređu granice Srbije. Kako mi reče jedan policajac sa čvarcima ondašnji, nije im ni bila namera da se u Srbiji zadržavaju. Za većinu je nemoguće utvrditi iz kojih država dolaze. Em nemaju dokumenta, em neće da kažu.
mikimedic mikimedic 21:13 23.11.2011

Re: Malo se informišeš..


Nikad.


fair enough.

Koliko ja znam, većina tih ljudi je uhvaćena u pokušaju da ilegalno pređu granice Srbije. Kako mi reče jedan policajac sa čvarcima ondašnji, nije im ni bila namera da se u Srbiji zadržavaju. Za većinu je nemoguće utvrditi iz kojih država dolaze. Em nemaju dokumenta, em neće da kažu.


i sta onda?

jel su podneli zahtev za azil? od tog trenutka su trazioci azila i potpuno legalno borave na teritoriji srbije.

jel taj pandur odredjuje njihov pravni status na osnovu namera?

nadam se da je bar uzivao u cvarcima.
predatortz predatortz 21:16 23.11.2011

Re: Malo se informišeš..


jel su podneli zahtev za azil? od tog trenutka su trazioci azila i potpuno legalno borave na teritoriji srbije.


Super. Pokušam da ilegalno pređem neku granicu, što je krivično delo, pa kad mi ne upali, kad me na'vataju ja tražim azil.

jel taj pandur odredjuje njihov pravni status na osnovu namera?

nadam se da je bar uzivao u cvarcima.


Taj pandur ne određuje ništa. Ćaskali smo.
Svaki pandur uživa u čvarcima.
mikimedic mikimedic 22:40 23.11.2011

Re: Malo se informišeš..

Super. Pokušam da ilegalno pređem neku granicu, što je krivično delo, pa kad mi ne upali, kad me na'vataju ja tražim azil.


naravno. i potpuno legalno ces boraviti dok si u proceduri. koja u nekim zemljama traje 3 ili vise meseci, a u drugim pet minuta.

outcome procedure je ono sto je bitno, a cini mi se da to retko ko ovde kapira.

sto se pandura tice, ne mora on nista da odredjuje i moze da jede cvarke, ali nisam siguran da tim ljudima objasni koja su im prava ako ih je uhvatio u ilegalnom prelasku.

bas proveri kad bude partija cvaraka - jel ih obavestio da svako od njih ima pravo da trazi azil, i da potpuno legalno borave u srbiji sve dok su u proceduri?

pa mi javi odgovor...


medicor.94 medicor.94 08:33 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Ovo od mene tek reda radi.Hipokratovu zakletvu, naravno da znam napamet i nikada je nisam pogazio.Za preko tri decenije rada u struci, pregledao sam ljude sa svih meridijana, nekoliko HIV pozitivnih (5 ili 6) i na desetine i stotine onih sa hepatitisom svih podgrupa.
Pominjanje ograde sa žicom bio je samo nastavak komentara već spomenutog kampa za azilante u Holandiji bez moje želje da ga spominjem u pozitivnom ili negativnom kontekstu.
Mislim da diplomatsko pretstavništvo Srbije u Kabulu i ne postoji ali ih ima sigurno na više mesta na pravcu Kabul- Beograd.
Nigde u tekstu nisam ppomenuo da tim nesrećnim ljudima ne treba pomoći i naći im utočište dok se ne snađu na ovaj ili onaj način niti sam demonstrirao ksenofobičnost u datim okolnostima.
Moj komentar je bio samo, da imam utisak da naša vlast ne ume da koordinira rad sa azilantima na način da im se pruži smeštaj, ishrana, zdravstvena zaštita i kakav takav mir a da u isto vreme, lokalno stanovništvo, tamo gde ti kampovi postoje takođe imaju svoj mir i nesmetan život.
Ako nismo istomišljenici po bilo kom osnovu, to nije razlog da se sagovornik omalovažava, moramo da poštujemo različitosti -pa to je valjda civilizacijska tekovina....
Ili se nešto promenilo u međuvremenu a da nisam obavešten?
mikimedic mikimedic 10:00 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Ovo od mene tek reda radi.Hipokratovu zakletvu, naravno da znam napamet i nikada je nisam pogazio.Za preko tri decenije rada u struci, pregledao sam ljude sa svih meridijana, nekoliko HIV pozitivnih (5 ili 6) i na desetine i stotine onih sa hepatitisom svih podgrupa.
Pominjanje ograde sa žicom bio je samo nastavak komentara već spomenutog kampa za azilante u Holandiji bez moje želje da ga spominjem u pozitivnom ili negativnom kontekstu.
Mislim da diplomatsko pretstavništvo Srbije u Kabulu i ne postoji ali ih ima sigurno na više mesta na pravcu Kabul- Beograd.
Nigde u tekstu nisam ppomenuo da tim nesrećnim ljudima ne treba pomoći i naći im utočište dok se ne snađu na ovaj ili onaj način niti sam demonstrirao ksenofobičnost u datim okolnostima.
Moj komentar je bio samo, da imam utisak da naša vlast ne ume da koordinira rad sa azilantima na način da im se pruži smeštaj, ishrana, zdravstvena zaštita i kakav takav mir a da u isto vreme, lokalno stanovništvo, tamo gde ti kampovi postoje takođe imaju svoj mir i nesmetan život.
Ako nismo istomišljenici po bilo kom osnovu, to nije razlog da se sagovornik omalovažava, moramo da poštujemo različitosti -pa to je valjda civilizacijska tekovina....
Ili se nešto promenilo u međuvremenu a da nisam obavešten?


Svi azilanti su u kontrolisanom prostoru, sa žicom ili visokom ogradom, sve jedno.



milisav68 milisav68 12:42 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic
Ovo od mene tek reda radi.Hipokratovu zakletvu, naravno da znam napamet i nikada je nisam pogazio.Za preko tri decenije rada u struci, pregledao sam ljude sa svih meridijana, nekoliko HIV pozitivnih (5 ili 6) i na desetine i stotine onih sa hepatitisom svih podgrupa.
Pominjanje ograde sa žicom bio je samo nastavak komentara već spomenutog kampa za azilante u Holandiji bez moje želje da ga spominjem u pozitivnom ili negativnom kontekstu.
Mislim da diplomatsko pretstavništvo Srbije u Kabulu i ne postoji ali ih ima sigurno na više mesta na pravcu Kabul- Beograd.
Nigde u tekstu nisam ppomenuo da tim nesrećnim ljudima ne treba pomoći i naći im utočište dok se ne snađu na ovaj ili onaj način niti sam demonstrirao ksenofobičnost u datim okolnostima.
Moj komentar je bio samo, da imam utisak da naša vlast ne ume da koordinira rad sa azilantima na način da im se pruži smeštaj, ishrana, zdravstvena zaštita i kakav takav mir a da u isto vreme, lokalno stanovništvo, tamo gde ti kampovi postoje takođe imaju svoj mir i nesmetan život.
Ako nismo istomišljenici po bilo kom osnovu, to nije razlog da se sagovornik omalovažava, moramo da poštujemo različitosti -pa to je valjda civilizacijska tekovina....
Ili se nešto promenilo u međuvremenu a da nisam obavešten?


Svi azilanti su u kontrolisanom prostoru, sa žicom ili visokom ogradom, sve jedno.



milisav68
Šta misliš gde idu u wc?


micimedic
nemam pojma, i ne zanima me.


Dušebrižnik




mikimedic mikimedic 12:50 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Dušebrižnik


naravno da me ne zanima, jer nisam nigde cuo da se stanovnici banje zale sto oni nemaju dovoljno wc-a.

jel to problem?

ako im obezbedimo 50 wc-a umesto 5, onda ce sve da bude ok?
i umesto 80 kreveta obezbedimo im 800, onda ce sve da bude ok?

jel ce onda stanovnici banje da budu zadovoljni?

ako je tako, onda se slazem sa njihovim protestom.

samo meni se cini da oni protestuju zato sto

za preostale niko ne zna u kakvom su zdravstvenom statusu. Imaju li, na primer, tuberkulozu, hepatitis C, AIDS...


bold je tvoj.

milisav68 milisav68 14:12 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic
Dušebrižnik


naravno da me ne zanima, jer nisam nigde cuo da se stanovnici banje zale sto oni nemaju dovoljno wc-a.

jel to problem?

Izmedju ostalog.

Ako nisi čuo, onda se nije ni desilo.

Ja sam čitao komentare ljudi koji žive tamo, na tu vest na sajtu Blica i Novosti, i pričali su izmedju ostalog o tome.

bold je tvoj.

Jeste, ali nisam samo to boldovo, a ti si se samo za to uhvatio.

recimo:
Kada su pokušali na jednom sastanku da skrenu pažnju lokalnim vlastima, “vrli” poslanik ih je nazvao “ludacima” i - dolio ulje na vatru! Ali o tome novine ne pišu.


Poslanik iz Banje Koviljače, Mihajlo Purić (DS), od koga bi se očekivalo da nešto kaže – takođe ćuti! Zar nije logično da on prvi razgovara sa svojim sugrađanima, da čuje šta ih muči i pokuša, u saradnji sa nadležnima, da problem reši?


Republički komesar za izbeglice Vladimir Cucić rekao je da se već tri puta obraćao premijeru zbog problema sa povećanim brojem azilanata na području Banje Koviljače i Loznice, ali da nije dobio odgovor. Klasičan “nojev sindrom”. Ćutim, pa će se nekako već rešiti. Problem boravka 2.500 azilanata u Banji Koviljači nije problem te varošice, već ove države.


A Dačić sam kaže:
Ministar je kazao da je u poslednje vreme došlo do povećanja broja ilegalnih migranata koji našu teritriju koriste da bi se prebacili u zemlje EU, precizirajući da je od oko 5.000 migranata, koliko se procenjuje da će ih ove godine biti, samo 1.700 je zatražilo azil u Srbiji.

Ako je on "priznao" da je "procena" da će ih "biti" 5.000, onda možeš da zamisliš, koliko ih stvarno ima.
A i na tu "cifru", znači da je svaki treći zatražio azil.

Ostala dvojica se prave blesavi, zajedno sa državom - odnosno ljudima na vlasti.

To prihvatilište postoji odavno, i do sada nije bilo problema, ali to prihvatilište ima odredjen kapacitet.A ti ljudi tamo u banji (meštani), samo traže od države, da reši problem tih "prekobrojnih" ljudi, odnosno da im nadje neki odgovarajući smeštaj.

Lako je sa daljine lepiti etikete, bez udubljivanja u problem.

Ti nemaš nikakvu informaciju odande (a i nije te ni briga), ali te to ne sprečava ni malo da daš o tome svoje mišljenje, i da zalepiš neku etiketu.




mikimedic mikimedic 15:08 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Ja sam čitao komentare ljudi koji žive tamo, na tu vest na sajtu Blica i Novosti, i pričali su izmedju ostalog o tome.


exactly. e to o cemu su pricali, a ti citirao i jos boldovao - e to mi se gadi.

Jeste, ali nisam samo to boldovo, a ti si se samo za to uhvatio.


tacno, nisi samo to boldovao, a ja sam se samo za to uhvatio. bolje da se ne upustamo u moje 'hvatanje' ostalog napisanog, i boldovanog.

Ako je on "priznao" da je "procena" da će ih "biti" 5.000, onda možeš da zamisliš, koliko ih stvarno ima.
A i na tu "cifru", znači da je svaki treći zatražio azil.


i sta ti to govori, ako je tacno - kako su se ti ljudi, oni koji nisu zatrazili azil odmah po ulasku, uopste nasli u banji?

zasto ih policija nije uhapsila na granici i sprecila da udju u zemlju (naravno, samo u slucaju da nisu zatrazili azil)?

zasto ih nazivas 'azilantima'?

zasto ih svi koji protestujete nazivate 'azilantima'?

koga tacno taj termin u vasem mozgu oznacava?

odnosno da im nadje neki odgovarajući smeštaj.


zasto bi im drzava trazila bilo kakav smestaj, ako nisu u pitanju 'trazioci azila'?

ako zaista ti ljudi nisu podneli zahtev za azil, onda je nesto jako cudno u celoj prici.


Ti nemaš nikakvu informaciju odande


odakle?



ali te to ne sprečava ni malo da daš o tome svoje mišljenje, i da zalepiš neku etiketu.


naravno - samo sto ja ne iznosim svoje misljenje vec objasnjavam kako je srbija duzna da resava to pitanje.

a etiketiram samo one koji bi da trazioce azila stavljaju u bodljikave zice, i nazivaju ih garavim.

to su rasisti.
milisav68 milisav68 16:22 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic

odakle?

Iz Banje Koviljače.
zasto bi im drzava trazila bilo kakav smestaj, ako nisu u pitanju 'trazioci azila'?

ako zaista ti ljudi nisu podneli zahtev za azil, onda je nesto jako cudno u celoj prici.

Pa jeste čudno, zato su se ljudi u Banji Koviljači i pobunili.

To je suština problema, država ne funkcioniše kako treba, a kola se slamaju na "malom čoveku", u ovom slučaju - žiteljima banje.





mikimedic mikimedic 16:30 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Iz Banje Koviljače.


ti imas?

znas nesto drugo odo onoga sto si ovde citirao?

To je suština problema, država ne funkcioniše kako treba, a kola se slamaju na "malom čoveku", u ovom slučaju - žiteljima banje.


jok, kola se slamaju na traziocima azila (po drugi put - posle svega sto su prosli u njihovim zemljama porekla), za koje rasisti traze da se utvrdi da li imaju sidu, a posle toga da se stave u bodljikavu zicu.
milisav68 milisav68 16:40 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic

jok, kola se slamaju na traziocima azila (po drugi put - posle svega sto su prosli u njihovim zemljama porekla), za koje rasisti traze da se utvrdi da li imaju sidu, a posle toga da se stave u bodljikavu zicu.

A koliko ima tražioca azila u Banji Koviljači?
80 ili 1700?

omega68 omega68 16:52 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

Drago, izađi iz Mikija
ali odmah
mikimedic mikimedic 17:00 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

A koliko ima tražioca azila u Banji Koviljači?
80 ili 1700?


nemam pojma.

ja pretpostavljam da ih je 2,500 koji traze azil, jer ih ti, dacic, i ovi sto protestuju uporno nazivate 'azilantima' i iznosite tu brojku.

ako znas tacan broj, pls kazi.
milisav68 milisav68 17:48 24.11.2011

Re: Malo se informišeš..II

mikimedic
A koliko ima tražioca azila u Banji Koviljači?
80 ili 1700?


nemam pojma.

ja pretpostavljam da ih je 2,500 koji traze azil, jer ih ti, dacic, i ovi sto protestuju uporno nazivate 'azilantima' i iznosite tu brojku.

ako znas tacan broj, pls kazi.

Ne može da ih bude 2500, jer je samo 1700 zatražilo azil - izjavio Dačić.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana