Moj grad

IZVJEŠTAJ O PODACIMA

docsumann RSS / 22.11.2011. u 04:30

   Izgleda da svi primorski gradići imaju tu istu šizofrenu ambivalentnost – ljeti su skroz histerični i euforični, napumpani milionima hormona, a onda s jeseni izgutaju svoju preveliku dozu tableta za hibernaciju i ... umru duboko.

Sinoć sam bio u gradu da se uvjerim u stepen njegovog mrtvila. Iako je bio vikend jedva da nas je bila šačica ljudi napolju.  Simulacija akcije za šankom, votka, pivo, rakija, iščašene priče i smijeh koji jauče kroz gluvu noć. Mrtvilo je veće nego što sam i pretpostavljao, plus sutrašnji mamurluk.  I opet moja omiljena tema – kolektivana svijest i njene samoreflektujuće projekcije, ili jednostavnije: napolju nema nikoga zato što svi misle da napolju nema nikoga, pa niko više i ne izlazi, uslijed čega napolju stvarno ne bude nikog. Savršena kvaka.

S razlogom bi se moglo postavit pitanje a zašto su ljudi počeli da misle da napolju nikog  nema. Međutim, uzaludno je tražiti početak kruga kada je on već jednom zatvoren. Bolje je tražiti način da se iz njega izađe. Ako je to uošte moguće.

Hm, da... postoji  jedan od dva moguća načina. Počneš forsirano da obrćeš te iste krugove, da kružiš u njima što je moguće brže. U jednom trenutku centifugalna sila će postati toliko jaka da ćeš biti i zbačen iz kruga pravo u okolnu pojavnost. Nezgodno je to što na taj način,  ne možeš sa sigurnošću da  odrediš gdje ćeš dospjeti. Meni se jednom desilo da mi je silina rotacije toliko sabila memoriju da sam se par dana poslije toga, svo vrijeme, sjećao svega što znam. Kakav užasan osjećaj - u svakom trenutku ti cijelokupno sjećanje izbija pred očima. To valjda proživljavaju samo  ljudi neposredno suočeni sa smrću. Osuđenici pred streljačkim vodom ili putnici u avionu kojem su motori upravo otkazali. E, pa ja sam se osjećao kao da su me strijeljali  tri dana u repu aviona koji je padao i padao i padao ...

Drugi način da iskoračiš iz kruga, takođe relativno nemoguć i  jednako opasan ( ne može se iz kruga - tek tako) – zasniva se na tehnici iskopčavanja iz autogeneričke matrice kolektivne svijesti koja ustvari i formira navedene okruglove, u kojima se ljudi vremenom trajno zaglave...

 ( iznenadili bi ste se koliko se često broj “π“ javlja u vašim dnevnim bilansima, bilo da se radi o odnosu unjetih- potošenih kalorija ili  impulsa dolaznih i odlaznih poziva sa vašegg mobilnog telefona)

 To uopšte nije jednostavno u malim sredinama gdje se pomno pazi da su svi  dobro ukonektovani. Ovdje ne vole iskopčane. Mogu, eventualno, da ti progledaju kroz prste ako si kakav umjetnik, ludak ili narkoman. Pa  sam tako

 i  ja počeo da pišem poeziju da bih sebi  pribavio  potrebnu reputaciju. Trudio sam se da mi pijesme budu što neobičnije tako da sam mogao da izađem u grad i utorkom uveče, a da me ljudi ne gledaju s podozrenjem. Ipak, i najmanje proširivanje okvira lične slobode ima svoju cijenu.

U mom slučaju ona  se ogleda u povremenoj pojavi blage paranoje – s vremena na vrijeme učini mi se da se negdje u blizini zatvare nekakav  krug ideja i ... da lagano kreće ka meni.

 “ i tamni obruč se steže sve šire i više šire

 Centar tog kruga bi se po pravilu nalazio u samom vrhu drvene olovke kojom pišem. Uvijek samo sa onom tvrdoće HB1, ali nemam sad vremena da to ovdje detaljnije objašnjavam ...

 Zato obično pišem vrlo kratko, kako mu ne bih dao dovoljno vremena da se stegne do kraja i polomi mi grafitni vrh.

Jer pisac, uostalom,  i nije ništa drugo do olovka u božjoj ruci, i više se troši oštrenjem nego samim pisanjem.

 

A, čini li se i vama da ljeti možda svi idu na more baš zato što misle da će i svi ostali otići na more ?

 



Komentari (74)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

eli.lacrosse eli.lacrosse 06:48 22.11.2011

1

Kakav užasan osjećaj - u svakom trenutku ti cijelokupno sjećanje izbija pred očima. To valjda proživljavaju samo ljudi neposredno suočeni sa smrću.

Dobro jutro. A je l' Zefod Biblbroks (Zaphod Beeblebrox) beše osetio nešto sasvim suprotno kada se suočio sa celim univerzumom?

(SleepingDisorder)
docsumann docsumann 08:35 22.11.2011

Re: 1

Dobro jutro. A je l' Zefod Biblbroks (Zaphod Beeblebrox) beše osetio nešto sasvim suprotno kada se suočio sa celim univerzumom?


ne sjećam se

ima dvadeset godina da sam čitao vodiča, mada me sad ovo tvoje pitanje podsjeti na taj momenat ... i na to da bih trebao ponovo da je pročitam

edit : a i ovo što sam postovao je jedna stara priča, koju sam na blogu već kačio prije dvije godine, u komentaru kod Ivane Knežević, kod koje i dan danas volim da ostavim poneki (gabaritno adekvatniji ) uradak

ova verzija je izmjenjena u par detalja, a u ovo doba godine nekako uvijek postane aktuelna.
nsarski nsarski 08:48 22.11.2011

Neki moj prijatelj

je proveo godinu dana u CG, uglavnom predajuci na univerzitetu. Imao je stan u Budvi, ali je putovao do Podgorice, Niksica, Cetinja, itd., da drzi predavanja. Nekom prilikom sam ga pitao kako je u Budvi zimi. Njegovo odgovor: "zimi, ono nije letovaliste, ono je grobnica za Borisa Davidovica".
docsumann docsumann 08:56 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj

"zimi, ono nije letovaliste, ono je grobnica za Borisa Davidovica".


jest pusto, al zna da bude inspirativno za umjetnike.

pa kad si već spomenuo grobnicu za Borisa Davidiviča, evo jednog zanimljivog intervjua sa mojim poznatim sugrađaninom Vojom Stanićem (spominje i Kiša u njemu).

Margos, još jednom hvala za ovaj link



edit: a i HN ima više šmeka preko zime nego Budva ... ( živiJo lokalpatriotizam )
antioksidant antioksidant 11:10 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj

a i HN ima više šmeka preko zime nego Budva ..

pod smekom hoces reci - ljudi
salim se
lep je novi zimi
(meni lepsi nego leti)
docsumann docsumann 11:28 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj

lep je novi zimi


da, lijep i pust

ponekad, u 21:30 prođeš glavnim trgom, pa korzom, a da ne sretneš nikoga

meni lepsi nego leti


meni čak prija kad zaređaju kiše i jugo duva danima

mirelarado mirelarado 12:35 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj

ponekad, u 21:30 prođeš glavnim trgom, pa korzom, a da ne sretneš nikoga


Kaда се зими затекнем овде (добро, није баш Херцег Нови, али није ни много далеко), не треба ми нико, баш нико.



antioksidant antioksidant 12:36 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj

Kaда се зими затекнем овде ...., не треба ми нико, баш нико.

tako
kaolavanda kaolavanda 13:00 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj

jest pusto, al zna da bude inspirativno za umjetnike.

Zna



"Family"
Las Vegas, New Mexico

Bila je izložba Vendersovih fotografija u Beogradu, pre dve, tri godine. To je ta atmosfera.
docsumann docsumann 13:36 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj

Bila je izložba Vendersovih fotografija u Beogradu, pre dve, tri godine. To je ta atmosfera.


toplo ti preporučujem onaj intervju što sam ga linkovao gore

kaolavanda kaolavanda 15:18 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj


Kakav intervju! Inspirativan je kao retko šta.

Posle svake druge, treće rečenice, samo uhvatim sebe da sam zastala, pa se zamislila, ili, recimo, klimam glavom kao - da, da, baš tako... smeškanje se podrazumeva

Čini mi se da bi se od svake druge rečenice moglo poći, i napraviti sasvim nova priča na osnovu te jedne rečenice.

Predivan je Vojo. Mudrica jedna. Je l' ga poznaješ?


A, jes, živjeti je prelijepo. Ma kakav da je život. Čak i da te tuku svaki dan, i tada je lijepo. Život uljepšavaju i ružne stvari...




Hvala za tekst
st.jepan st.jepan 15:30 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj

Bila je izložba Vendersovih fotografija u Beogradu, pre dve, tri godine

Video sam je - fotke su mi se učinile pustim.
Pa sam odlučio da ih naselim.
Nekim beogradskim umetnicima:

BELGRADE - TEXAS
Wenders - Mimica production









margos margos 15:42 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj

Margos, još jednom hvala za ovaj link

Kad nakupiš godina i iskustava, onda svaka priča ima potpriče...
Pre tridesetak godina smo se družili s njegovom sestrom iako je bila dosta starija od nas, ali je imala tu istu vrcavost, čestitost i unutrašnji sjaj, kao i Vojo. Prođu vekovi i ja s nekom ženicom šetam pse po parku... prođe još malo, a ja od moje čuvene Olge što prodaje pertle na ćošku, 'slučajno' čujem da je ta ženica - tetka Ksenijina ćerka, Vojina sestričina. E, ona me uputi pre neko veče na intervju, a ja požurih da ti javim.

Odavno nisam pročitala nešto tako milujuće pod duši.



Inače, ja sam volela da odem u Split zimi i da tumaram sama. Planiram ove zime opet. .)
docsumann docsumann 15:58 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj

Predivan je Vojo. Mudrica jedna. Je l' ga poznaješ?


daaa

taman je takav kakvog ga doživiš u tom intervjuu. nema greške, nema foliraže.

a žena mu je onaj tip menadžerke o kojem maštaš
kaolavanda kaolavanda 22:32 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj

st.jepan

fotke su mi se učinile pustim.
Pa sam odlučio da ih naselim.

Ili to, ili si odlučio da odabranu ekipu malo udaljiš, a bogami i izoluješ u pustari

Žao mi što otuđi Roksandića. Duhovit čovek.

Super ti ideja.

kaolavanda kaolavanda 22:40 22.11.2011

Re: Neki moj prijatelj


daaa


Blago tebi. Eto prednosti života u malom mestu: genijalni ljudi su ti "na izvolte". Eh, uživaj...

nema foliraže.


Vidi se to, iz aviona. Car!

a žena mu je onaj tip menadžerke o kojem maštaš


Ma, 'de maštam! Nužda, brate, nužda
alselone alselone 08:51 22.11.2011

Mozda smo se sreli sinoc

u tokom poodmakle faze u "kolektinoj svesti". I ja sam bio u slicnom rezimu.

Jer pisac i nije ništa drugo do olovka u božjoj ruci, i više se troši oštrenjem nego samim pisanjem.


Nice.
freehand freehand 10:20 22.11.2011

Fejs je keva!

Ne moraš da se nadrogiraš ni da pišeš bulšit pojeziju da bi se lansirao u gigantski loto bubaj!
Nego, znam osećaj: nekoliko godina živeo sam u gradiću sa zapadne strane alpa; ma šta gradić - selendra. Znao sam imena svake mačke i svakog kučka! Brate, kakva je to tuga, majska i novembarska...Kad bukvalno hodaš kroz oblake, kroz vlagu u esencijalnom obliku...
Ta dolina, na krajnjem zapadu Austrije, zove se Montafon. Jedanaest kilometara duboka, sedam sela i ukupno oko 13.000 stanovnika, van sezone. U sezoni 250+ hiljada. I najviše samoubistva po glavi stanovnika na kvadratni kilometar na svetu.
Tako su bar izračunali vo vremja ono.
docsumann docsumann 10:43 22.11.2011

Re: Fejs je keva!

što je najgore (najbolje) sa godinama mi sve više prija moje malo hibernirano misto.
k'o mlađi bi pod obavezno morao 2-3 puta da strknem do BG-a preko zime.

sad samo čekam ljeto da prođe pa da zavrtim svoju rutinu.

a i ova blogosfera mi još uvijek interesantna.

evo za te jedan bulshit


STRUČNJAK

"Onaj što čupa repu
pokazuje put
repom"


Kobajaši Isa


ima jedan u Bijeloj
što se baš razumije u malo kamenje

dovoljno je, samo, da stavi kamen u ruku i
baci ga iz sve snage
i prije nego što kamen padne na zemlju ili u vodu
on ti već kaže
- dobar je
ili – ne valja, nije se još skroz infriž’o

a ponekad, mada rijetko
zna da konstatuje
- ovaj je odličan !
e, ovakvo kamenje treba čuvati

ali kako, jebi ga, kad ga je bacio
ko zna gdje




freehand freehand 10:53 22.11.2011

Re: Fejs je keva!

ali kako, jebi ga, kad ga je bacio
ko zna gdje

Neka gađa policiota u dupe, ili u prozor lokalnog predsednika Milove stranke a može i neke druge stanke.
Tako će uvek znati gdje je kamen.
A znaće se i gdje je on.
Biće mu lako da pronađe sebe, hteo sam reći.

P.S. sad tek vidim da sam u brzini ispustio ono "lokalnog" i Milove "stranek".
Tolko naivan nisam ni ja da pomislim da se bašbaš Milovom prozoru prići može.
Visoko je, moj druže...
docsumann docsumann 11:04 22.11.2011

Re: Fejs je keva!

Neka gađa policiota u dupe, ili u prozor predsednika Milove a može i neke druge stanke.


Stvarno si naivan kad misliš da je na Milovim prozorima obično staklo.
Nije čak ni blindirano, već reaktivno. Svaki bačeni kamen ono odbija dvostruko jačom silom tačno u pravcu odakle je doletio.

A i ima čovjek važnija posla nego da ganja đecu oko kuće ...
freehand freehand 11:14 22.11.2011

Re: Fejs je keva!

Svaki bačeni kamen ono odbija dvostruko jačom silom tačno u pravcu odakle je doletio.

Pa to ti ka'em. Ko glava od beton.
kaolavanda kaolavanda 12:50 22.11.2011

Re: Fejs je keva!

Ko glava od beton



vesna.gm vesna.gm 10:42 22.11.2011

Mnogo mi se svidja tekst

A najviše

Pa sam tako
i ja počeo da pišem poeziju da bih sebi pribavio potrebnu reputaciju. Trudio sam se da mi pijesme budu što neobičnije tako da sam mogao da izađem u grad i utorkom uveče, a da me ljudi ne gledaju s podozrenjem.


I ovo

i više se troši (olovka) oštrenjem nego samim pisanjem


Što je i velika istina.

Preporuka.


docsumann docsumann 11:32 22.11.2011

Re: Mnogo mi se svidja tekst

i meni tvoj komentar

šalim se, mada i ne ... mislim, godi
jasnaz jasnaz 11:11 22.11.2011

?+?


Zalutaj
pa ostani.
Vidiš li?
Ja vidim.
Bližimo se.
Ja sve dalje
Ti sve bliže.
Ponekad osetim
Zajedno,
koje nemamo.

Zalutaj
pa pređi:
Na moju stranu.
Ugostiću te
Suncem.
Kraj mora.
I kada nisam.

Zalutaj
pa otvori:
koverat.
Izvadi list,
presavij,
i pošalji.
Reč za mene.
I kada nisi.

Zalutali smo
pa?
Da ostanemo.






docsumann docsumann 11:58 22.11.2011

Re: ?+?

samoća me čini srećnim kad neko naiđe
neko zagubljen kao i ja
među ovim džinovskim prostorima
ko stvorenim za lutanja od bića do bića
u sezonskoj odjeći
pod svjetlošću svih nas

(posvećeno mojoj bivšoj djevojci)

aleksanadar aleksanadar 12:49 22.11.2011

Re: ?+?


О, човек је с човеком увек тужно сам;
везује нас само неба храм
и земље тужни врт.

aleksanadar aleksanadar 11:56 22.11.2011

* * *

Sinoć sam bio u gradu da se uvjerim u stepen njegovog mrtvila. Iako je bio vikend jedva da nas je bila šačica ljudi napolju.


A vidiš, imao sam slično iskustvo pre nedelju dana, kada mi je došao u posetu drug iz Subotice.

Nije bio vikend, nego ponedeljak uveče, nakon 21,30. Svejedno.

Krenuli smo od SKC-a, pa prema Terazijama, usput se osvrćuči na mesta koja smo nekada posećivali, a kojih više nema.

Ali, nije bilo ni ljudi. Tek, poneki prolaznik, da upotpuni sliku mrtvila.

docsumann docsumann 12:55 22.11.2011

Re: * * *

Krenuli smo od SKC-a, pa prema Terazijama, usput se osvrćuči na mesta koja smo nekada posećivali, a kojih više nema.

Ali, nije bilo ni ljudi. Tek, poneki prolaznik, da upotpuni sliku mrtvila.


angie01 angie01 13:11 22.11.2011

,

docsumann docsumann 13:42 22.11.2011

Re: ,

jedan novski zid ...



angie01 angie01 13:49 22.11.2011

Re: ,

docsumann
jedan novski zid ...


super je, ono, vuce te!


ps- ja u HN znam bracu Srdjana i Ivana, nesto se prezivaju na M, Srki je zavrsio veoma uspesno arhotekturu i super je lik!
docsumann docsumann 16:43 22.11.2011

Re: ,

Srki je zavrsio veoma uspesno arhotekturu i super je lik!


visok plav sa bradicom

ili oniži smeđ, liči na drugog brata

a možda i neko treći
angie01 angie01 17:39 22.11.2011

Re: ,

ili oniži smeđ,


smedj je, lici na drugog-mladjeg brata, ne znam za bradu-nismo se dugo videli-majka im je farmaceut, otac neki inzenjer u bivsoj jna-, Srki bio najbolji u svojoj generaciji i tim povodom bio u Brazilu.
st.jepan st.jepan 16:24 22.11.2011

savršena kvaka

napolju nema nikoga zato što svi misle da napolju nema nikoga, pa niko i ne izlazi, uslijed čega napolju stvarno ne bude nikog. Savršena kvaka.

Savršena!

E. al' onda izadješ na Net, jer (kao i svi ostali) misliš da su svi na Netu, usled čega stvarno svi budu na Netu.

A nešto mislim, od gradića na moru (zimi), beznadnije pust može biti jedino gradić u sred mora (zimi).
Što me, dabome, ne sprećava da sebi sveudilj pričam suludu priču kako ću sve svoje beogradsko konačno razbucati, i sledeću zimu, kaogod i preostale svoje zime, otaljavati u jednom ostvrskom gradiću.

docsumann docsumann 16:41 22.11.2011

Re: savršena kvaka

E. al' onda izadješ na Net, jer (kao i svi ostali) misliš da su svi na Netu, usled čega stvarno svi budu na Netu


taj rad

Što me, dabome, ne sprećava da sebi sveudilj pričam suludu priču kako ću sve svoje beogradsko konačno razbucati, i sledeću zimu, kaogod i preostale svoje zime, otaljavati u jednom ostvrskom gradiću.


ostrvo sa internetom ili bez? mislim, da vidim koliko si daleko spreman da odeš
st.jepan st.jepan 16:56 22.11.2011

Re: savršena kvaka

ostrvo sa internetom ili bez?

Ne usudjujem se da pitam, al teško da ga nema - gradić je jadranski Sen Trope.
koliko si daleko spreman da odeš

Ko je rekao da sam spreman?

Edit:
That's it!



st.jepan st.jepan 18:25 22.11.2011

I dodao bih još, moram...

Jebo ih VIP!
Ne zbog VIP-ovanja, nego zbogradi sakrivanja ovakvog biserja.
Ukinuti ga ili ga dodeliti svima, pa jesi bloger ili nisi bloger.
docsumann docsumann 18:41 22.11.2011

Re: I dodao bih još, moram...

Jebo ih VIP!


radi korektnosti moram da kažem da mi je nuđen VIP status, ali sam ga odbio.

moje teme nisu za naslovnu stranu. ovaj status mi je skroz ok.

a i ja takođe smatram da je jedna divizija blogera prava stvar.


st.jepan st.jepan 19:31 22.11.2011

Re: I dodao bih još, moram...

radi korektnosti moram da kažem da mi je nuđen VIP status.

Svaka čast uredništvu, znači ipak neki kriterijum (edit: tu i tamo)
ali sam ga odbio.
moje teme nisu za naslovnu stranu

Kakav ti je to elitizam?
Držim da tvoji tekstovi baš jesu za naslovnu, jer mnogi (a medju njima jamačno i dosta pametnih) prosto ne znaju da valja kliknuti na "svi blogeri", pa stoga to tvoje (i još ponečije) ne mogu videti.
Što je svakako šteta.
docsumann docsumann 19:44 22.11.2011

Re: I dodao bih još, moram...

Kakav ti je to elitizam?


ma nije elitizam već alternativizam

pazi mi samo teme - weird shit-ovi, američki fudbal, hevi metal, dmt, strongmeni, hardkor ... težak andergraund

meni je bitno da ste vi blogeri tu kad objavim nešto, da svratite, malo se družimo, zezamo, kačimo muziku ... ponekad ponešto naučimo jedni od drugih i ... meni bude puno srce.
docsumann docsumann 19:56 22.11.2011

Re: I dodao bih još, moram...

Svaka čast uredništvu, znači ipak neki kriterijum.


da se ne shvati kao ono - ti meni vojvodo, ja tebi serdare

ali šta je sa tvojom autorskom opcijom.

i alseloneovom takođe

mislim kog vraga ...

kaolavanda kaolavanda 22:57 22.11.2011

Re: I dodao bih još, moram...

moram da kažem da mi je nuđen VIP status, ali sam ga odbio.

Reče Doksumann.

"...Crnogorci su ti kao zubatac - rijetka riba! I svaki je poznat; ovdje je mnogo originalnije i neobičnije biti nepoznat. A i vazda smo “kontra“, svima opozicija..." reče Vojo Stanić.

Tipično, izgleda
reanimator reanimator 23:02 22.11.2011

Re: I dodao bih još, moram...

pazi mi samo teme - weird shit-ovi, američki fudbal, hevi metal, dmt, strongmeni, hardkor ... težak andergraund

Baš zato...čisto da svedočimo zgranutosti namernika. Takvi su najzgodniji za manipulaciju
aleksanadar aleksanadar 10:26 23.11.2011

Re: I dodao bih još, moram...

...ali šta je sa tvojom autorskom opcijom.


To sam i ja maločas pomislio. I odoh da proverim, kada ono: "bloger nema objavljene tekstove".

Ma, nije moguće! Neko se šali.

Slutim, Stjepane, da je to zato što još uvek nisi pogledao onu kultnu seriju (oblast osnovnog obrazovanja!), oko koje su se lomila koplja onomad.



razmisljam razmisljam 19:18 22.11.2011

А ја

увек мислила да нема ничег лепшег и бољег од приморског градића зими, ван сезоне, када нестане сва бука и стрка и хистерија и посвемашна тежња да се све мора искусити и доживети у десетак дана који ти стоје на располагању за ту сезону.
Маштам годинама да будем негде уз море зими, да утонем у тишину и препустим јој се, да могу на миру да чујем сопствене мисли нагде на пустој обали или да разазнајем сопствене кораке по уличицама што миришу на камен и со.
Немој ми рећи да сам превише романтична и да грешим. Знам да би ми се свидело. И не само на десет дана.
Али, да ипак има интернет конекцију. Још нисам добацила до маштарија о сасвим пустом острву.

Узгред, нема ни омладине? Разбежали се по школама? Вредно уче код куће? ( У моје време и по малим варошима корзо је био жив макар до десет ури. Може бити да су се времена променила. )
docsumann docsumann 19:37 22.11.2011

Re: А ја

Узгред, нема ни омладине? Разбежали се по школама? Вредно уче код куће? ( У моје време и по малим варошима корзо је био жив макар до десет ури. Може бити да су се времена променила. )


biće da su i oni online po cjelu noć

nego, sjećam se ranije, prije deset, dvadeset godina, jeste zimi bilo pusto preko sedmice, al' zato vikendom - pakao. svi su bili u gradu, lokali krcati ...

a valjda zbog sveopće krize, oskudice koja godinama nagriza posljednje rezerve i neumitno preoblikuje životne navike stanovništva, sve je to polako iščezlo.

u samom centru, možda dva lokala vikendom rade kako-tako. ovaj "moj" HP klub je izuzetak, što zbog povoljnih cijena, što zbog "normalnog" svijeta koji tu dolazi, dosta omladine, muzike koju nema gdje drugo da čuju u gradu , uvijek bude živo i veselo.
razmisljam razmisljam 20:03 22.11.2011

Re: А ја

docsumann


a valjda zbog sveopće krize, oskudice koja godinama nagriza posljednje rezerve i neumitno preoblikuje životne navike stanovništva, sve je to polako iščezlo.


Знаш, некада давно, давно, када сам још била средњошколка, корзо је био жив седам дана у недељи и зими и лети. Умели смо да кружимо сатима од ћошка до ћошка и да при томе причамо о милион најразличитијих ствари, од безазлених баналности до сасвим озбиљних филозофских или песничких разматрања. И нису нам требале ни паре ( евентуално за кесу кокица, али не обавезно ) нити ишта друго до те непроцењивости дружења.

biće da su i oni online po cjelu noć


Видиш, то ми није пало на памет, али има логике.
antioksidant antioksidant 20:21 22.11.2011

Re: А ја

Знаш, некада давно, давно, када сам још била средњошколка, корзо је био жив седам дана у недељи и зими и лети. Умели смо да кружимо сатима од ћошка до ћошка и да при томе причамо о милион најразличитијих ствари, од безазлених баналности до сасвим озбиљних филозофских или песничких разматрања. И нису нам требале ни паре ( евентуално за кесу кокица, али не обавезно ) нити ишта друго до те непроцењивости дружења.

druze se deca i sad. samo su kanali komunikacije drugaciji
lose bi bilo ocekivati da se sledece generacije ponasaju poput nas kad ni mi nismo bili spremni za tu vrstu ustupka prethodnim generacijama
razmisljam razmisljam 21:22 22.11.2011

Re: А ја

antioksidant

druze se deca i sad. samo su kanali komunikacije drugaciji
lose bi bilo ocekivati da se sledece generacije ponasaju poput nas kad ni mi nismo bili spremni za tu vrstu ustupka prethodnim generacijama


Све си ти у праву.
Само, моја поента је била то да оскудица и немаштина не би требале да су препрека дружењу.
Знајући колико сам желела да будем другачија од својих родитеља у многим стварима, било би глупо да у таквим тежњама спутавам сопствену децу, зар не?
antioksidant antioksidant 08:11 23.11.2011

Re: А ја

Само, моја поента је била то да оскудица и немаштина не би требале да су препрека дружењу.

slazem se
Знајући колико сам желела да будем другачија од својих родитеља у многим стварима, било би глупо да у таквим тежњама спутавам сопствену децу, зар не?

u tebe ne sumnjam
ipak ti razmisljas
4krofnica 4krofnica 21:23 22.11.2011

beda aurore borealis


da počnem od početka...
Izgleda da svi primorski gradići


moj stric je 30 godina živeo u jednom primorskom gradiću u Norveškoj, uvek mi je pričao kako je depresivan život tamo, snimao mi kamerom njihove bele noći, izgleda prilično kripi,... uvek u punoj zimskoj opremi, najčešće ušuškani po svojim domovima, posokućarutina, a za vremenske prilike je uvek govorio 'pola godine ljute zime i pola godine usranog vremena' :)), dolazio je ovde da napuni baterije i udahne (smog:) punim plućima..(sa bratom pričam skoro koji su srećnici da su (čini se) jedini narod na svetu koji ima veelike vajde od ekploatacije prirodnog bogatstva = batooo standard! a on uvek odgovara 'jeste, ali ubismo se od dosade ovde:))



i završim sa krajem
baš zato što misle da će i svi ostali otići na more ?

setih se kako te je neko letos pitao ..'jel' si bio na moru?'
:))
logično...

nemam pojma šta sam ono htela....


mda, ajmo neki mjuz, i to pravo iz ledene Norveške... (pazi kad sam skoro saznala da mi snaja radi kao knjigovodja za ovog tipa :))) prvo sam pomislila da u tako uredjenoj državi svi oni zajebani tipovi iz ded metal bendova moraju da imaju nekog da im sredjuje..knjige.:)

crossover crossover 03:21 23.11.2011

Re: beda aurore borealis

prvo sam pomislila da u tako uredjenoj državi svi oni zajebani tipovi iz ded metal bendova moraju da imaju nekog da im sredjuje..knjige.:)


Ја бих водио њене књиге. И софтвер бих јој дао за џ. И клавир бих јој носио ако треба.


docsumann docsumann 06:06 23.11.2011

Re: beda aurore borealis

И клавир бих јој носио ако треба


ode ti u strongmene
docsumann docsumann 16:40 23.11.2011

Re: beda aurore borealis

prvo sam pomislila da u tako uredjenoj državi svi oni zajebani tipovi iz ded metal bendova moraju da imaju nekog da im sredjuje..knjige.:)


blek ... blek metal. ded je više Švedski fazon.
kapiram da nije važno uopšte , mislim ko to još sluša

BlakRoc je već druga stvar.

nego, neka novija muz'ka (bar za mene) koja mi se baš, ali baš dojmila ( i video pride) su oni WOODKID što si ih kačila nedavno ... sjajno. spot je kao strip, naročito završne scene iz profila

evo jedan frontalni full metal kadar



"Ship Breakers of Chittagong"

pravi ded metal sa groblja brodova u Chittagong-u (Bangladeš)
4krofnica 4krofnica 19:07 23.11.2011

Re: beda aurore borealis

blek, ded, sve na isto vuče i, po difoltu, ne volim vokale :))
(taman sam mislila da ću se izvući, ali tvom oštrom uhu ne promačinje ništa:)

a da,
vezano za taj blek metal:
pričao mi takodje burazer kako se pre par godina na fakultetu u nekom 'talijanskom gradu odjednom pojavila potražnja za norveškim jezikom.
i oforme celo odelenje da može da uči jezik; kad je počelo, profesor u čudu: cela ekipa obučena u crno, dugih kosa, sa neobično našminkanim curama; ispostavi se da je tad tamo bio jako popularan taj norge blek metal i svi su došli da uče samo da bi provalili o čemu (dodjavola!) oni pevaju..:)) eto.
opet se setih onog tvog mališe iz idola..., kažem: me-de-njak!
a što mu je lyrics dobar :)

taj woodkid spot je malo umetničko delo, ali tu je Moćna Nora prvi počeo :)

(oopako dobro izgleda seciranje iz Chittagonga)
docsumann docsumann 19:16 23.11.2011

Re: beda aurore borealis

vezano za taj blek metal:


u onom dokumentarcu Once Upon A Time In Norway, kad vidiš sve te likove iz Mayhema danas, kako pričaju u kameru, provališ da su to "obični" ljudi koji su se samo malo ekstremnije zezali. Nikakvi satanistički rituali, žrtvovanja i slične gluposti. Jedino je taj Euronimus bio prava dijabolik dileja. Na kraju je svima postao stran i odbojan. Ok je film skroz, mislim sa te fenomenološke strane ... mada , kao što već spomenuh nikad ih nisam slušao.
kick68 kick68 04:06 23.11.2011

Vrlo je vazno

gde te roda spusti. Ja mislim da nemas puno razloga da se zalis, naprotiv. Secam se da sam jednom bila u iskusenju da ti napisem da ne kacis vise slike tvog malog mista jer cu da puknem od muke:)))) Mada, bez sumnje, ako si vec pored velike vode, bolje je da je toplo. U protivnom zapitas se - velika voda, cemu?
Ipak i najmanje proširivanje okvira lične slobode ima svoju cijenu.
U mom slučaju ona se ogleda u pojavi blage paranoje - povremeno mi se učini da se negdje okolo zatvare nekakav krug ideja i ... da lagano kreće ka meni.

Ja tu ne vidim nikakvu paranoju ako mene pitas, samo percepciju realne opasnosti.
They are out there to get you (and me too:))))
docsumann docsumann 17:21 23.11.2011

Re: Vrlo je vazno

Ja mislim da nemas puno razloga da se zalis, naprotiv.


ma ne žalim se vopšte. u savršenoj smo harmoniji moj mali pusti grad i ja

Secam se da sam jednom bila u iskusenju da ti napisem da ne kacis vise slike tvog malog mista jer cu da puknem od muke:))))


dogovoreno ... ovaj put


bocvena bocvena 09:52 23.11.2011

Divnog li teksta.

A ovo je savršeno.
i tamni obruč se steže sve šire i više šire


Ako ti je za utehu, nema to nikakve veze sa geografijom.
Stotine kilometara dalje, osećam se identično.

Zbog toga, ovih dana, ne dopirem dalje od pop muzike. Ovi iz Eve Braun opet napisali tri savršene pop pesme...
docsumann docsumann 18:28 23.11.2011

Re: Divnog li teksta.

Stotine kilometara dalje, osećam se identično


generacijo


Hansel Hansel 10:34 23.11.2011

Tok stvari

Podsetio me tvoj naslov na jednu špicu: "A sada... Raša Popov preduzima posmatranje... povodom TOKA STVARI! U-jeee" Izvinjavam se ako sam to negde na Blogu već pisao, verovatnoća postoji.

Vrlo zanimljiv tekst, ali, umesto mog upitnog doprinosa, ustupiću mesto našoj poznatoj poetesi i filozofkinji-sociološkinji dr Mirjani Marković , koja je jednom prilikom izgovorila i nešto s čim sam se slagao (nije navela da je to nečiji citat ili parafraza): "Provincija nije geografski pojam, to je stanje duha".
aleksanadar aleksanadar 15:38 23.11.2011

Re: Tok stvari

koja je jednom prilikom izgovorila...


To nije njeno.

To je ona negde pročitala i naučila napamet. Da se pravi pametna kada u posetu dođu Ivica i Slavica.

docsumann docsumann 18:53 23.11.2011

Re: Tok stvari

To je ona negde pročitala i naučila napamet. Da se pravi pametna kada u posetu dođu Ivica i Slavica.


misliš našla u nekoj knjizi, pa pročitala još par puta, pa zaklopila knjigu i pokušala da ponovi - Provincija nije geografsko stanje, to je pojam duha. ... ne, ne ... Provincija nije geografija, stanje je pojam ... a duh ? .. ... uf
pa ponovo čita, pa probava ... a ono ne ide, pa tako do kasno u noć, sve nervoznija što se toga nije sama sjetila nego sad mora da uči naporno dok tamo neki kvazi intelektualci kao svašta nešto pametno govore svaki put kad se pojave na televiziji ... e pa to više neće tako moći!
aleksanadar aleksanadar 00:01 24.11.2011

Re: Tok stvari

Da... da!

vishnja92 vishnja92 11:48 23.11.2011

:)

Počneš forsirano da obrćeš te iste krugove, da kružiš u njima što je moguće brže. U jednom trenutku centifugalna sila će postati toliko jaka da ćeš biti i zbačen iz kruga pravo u okolnu pojavnost. Nezgodno je to što na taj način, ne možeš sa sigurnošću da odrediš gdje ćeš dospjeti. Meni se jednom desilo da mi je silina rotacije toliko sabila memoriju da sam se par dana poslije toga, svo vrijeme, sjećao svega što znam.




tvoji tekstovi su tako lekovito... cudni :)
uzivancija.
kukusigameni kukusigameni 15:27 23.11.2011

provincija

Mene si podsetio na praznu Knez Mihajlovu ulicu nekad, zimi, dok još nije bila popločana, kad sam se šetajući potpuno sam, sklanjao u likovne galerije, ne bih li se zagrejao, bar malo. A i tamo je retko bilo nekoga. I ne znam ni sam zašto sam šetao tom i takvom i tada Knez Mihajlovom. Pojma nemam. Ali eto, podsetio si me.
vishnja92 vishnja92 15:46 23.11.2011

Re: provincija

zato sto je bila lepa.
omega68 omega68 19:27 23.11.2011

Re: provincija

Voleo bih da jednom vidim kako izgleda more u decembru
I da osetim tu depresiju
bar na kratko
što sam stariji

P.S.
Čoče, što dočekaste?
docsumann docsumann 19:41 23.11.2011

Re: provincija

Čoče, što dočekaste?


cool
drzura drzura 23:27 24.11.2011

nesjećam se

subote veče od 22h pa nadalje ... rekoše mi da sam te malo gnjavio u hp , ali po priči ni ti vjerovatno nemaš sve podatke iz tog perioda . Izvinjavam se ako sam bio naporan . Vrh je text , preporuka kao i obično !
docsumann docsumann 08:18 25.11.2011

Re: nesjećam se

subote veče od 22h pa nadalje ... rekoše mi da sam te malo gnjavio u hp , ali po priči ni ti vjerovatno nemaš sve podatke iz tog perioda


ne znam o čemu pričaš

ovakve poruke u buduće da šilješ na PP. kompromituješ me pred auditorijumom
vishnja92 vishnja92 11:13 25.11.2011

Re: nesjećam se

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana