Društvo

црне мисли и бели листићи

antioksidant RSS / 28.11.2011. u 20:02

још увек не знам за кога ћу гласати. сада сам само (готово) сигуран да ћу гласати. јер не видим разлога да не гласам.

прецизније.

не видим довољно разлога да не гласам.

прецизније.

не видим довољно логичних разлога да не гласам.

емотивних има на хиљаде. почевши од питања демократама :"како сте успели оволико да зајебете?". знам да је ситуација увек другачија у зависности од (о)позиције и да је једно посматрати са стране а друго бити у центру дешавања, одлучивања... али имали сте карте. не сјајне али имали сте их.

сад је некако као у овој песми

од кад делимо кревет више не делимо сан. гласачки сан је био одговорна власт, сан оних на власти је био да буду укључени у поделу.

оно што је посебно лоше је што људи који свесно иду ка апстиненцији представљају (већином - и то пишем само на основу утиска стеченог у сопственом окружењу) особе политички заинтересоване. политички систем за који су генерално заинтересовани им се огадио. и то је права реч - огадио.

ок, нема ту невиних. свако ко је закорачио на политичку сцену протеклих 20 година је бар некоме смучио живот, а колективно - свима. сем укљученима у цео "процес" негативне селекције. јер мора да је негативна селекција у питању. оно што је видљиво од политичке сцене је дно. ако су они "пресек нас" тј просек онда смо стварно јадни. немогуће јадни. зато "закључујем" да је у питању процес негативне селекције који је под рефлекторе извукао шљам. питање је наравно, како, зашто се догодило да шљам завлада процесом селектирања? о томе, можда, после. много после...

или можда није тако? можда једноставно нисмо имали среће па "нам" је запала најгора елита док смо "ми" просечно савим ок (можда и више него ок)...

не бива.

али да скратим причу и покушам о нечем другом.

ако не гласате број гласова потребан за прелазак цензуса је мањи.

ако на гласачком листићу нацртате мики мауса број гласова потребан за прелазак цензуса је мањи.

нацртани мики маус се не броји док се глас мики мауса који заокружи било ког понуђеног кандидата броји.

судбина, шта ће те.

овде можемо сад о "легитимитету и легалности" (изрази који својом препознатљивошћу доказују да војислав коштуница није баш толико без утицаја на јавно мнење). ако изборни процес задовољи законску форму легалност је неупитна. дакле форма. кога још брига за форму, зато идемо на суштину.

 ако не гласате за неког он нема легитимитета да вас представља. без обзира из којих разлога нисте гласали. не интересује вас, не умете, нећете, лепо цртате па сматрате да је корисније украсити гласачки листић мики маусем... шта год..

да поновим - не бива. чимје форма изборног процеса задовољена легитимитет је део пакета владања. можеш се дурити до сутра, прекосутра долази на наплату политика коју воде "нелегитимни" у име свих.

оно што је 5ти октобар неоспорно донео то је извесност колико толиког поштовања изборне воље и изборног процеса.милошевић је покушао да грубо фалсификује изборну вољу 24ог септембра и олупало му се о нос... следећа гарнитура (не баш следећа, више она иза тога) је показала више разумевања за милошевићеве пориве. зар због формалности (недовољног броја гласова) одустајати од великих пројеката реконструкције устава? милошевић је покушао да задржи услове за свој пројекат "породична мануфактура власти" а поменута "гарнитура" суочена са незаинтересованошћу гласача за велике теме као што је устав, промене, уписивање у правну историју србије, преамбуле и остале ампуле решила је да мало слободније тумачи правила гласачког процеса...

али ок. после тога није било таквих искорака.

оно што је извесно да без обзира на резултат избора у будуће неће бити покушаја насилног задржавања позиција... преговори, трговине,спс као изразито демократска странка, трактори који стоје због недостатка патриотизма (док се жирафе размножавају)... све је то део демократских процеса. нико никада није рекао да је трговина сјајна и лепа ствар.

политички систем је "отет" од гласача? или не? ми у србији имамо релативно ок политички процес. гласа се, мењају се они на власти... сад што су промене споре, што се у неким сегментима има утисак (често оправдана) да се иде уназад... то је већ друго. власт је промењива. то је стање. можда би било боље, имајући у виду брзину промене окружења првенствено, да су промене чешће? не знам. вероватно у многим сегментима а с друге стране неопходна је и нека стабилност система... еволуција је увек спор и дуготрајан процес. резултати/последице, били они позитивни или негативни никада нису до краја у садашњости видљиви.

скраћена верзија:

долазе избори. нема се за кога гласати. решење на прву лопту је не гласати. или поништити листић. поента је "морални шамар" изборним листама. резултат - морална сатисфакција да им је "сасуто у лице" и... ништа више. без активне, организоване, скупе кампање, без обзира на ниво разочараности у политику и политичаре, број "белих гласова" тешко да ће прећи пар процената а колико год да их је ни мало неће утицати на легалност изборног процеса. на њихову невидљивост, утицаће и традиционално високи проценат оних који никада не излазе на изборе. активни бојкот се својом непребројивошћу уклапа у незаинтересованост.

јерес:

боље, квалитетније, људскије, "пристојније" политичке понуде нема јер нема заинтересованих гласача

 



Komentari (203)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 20:04 28.11.2011

негативни тастер

nsarski nsarski 20:14 28.11.2011

од кад делимо кревет више не делимо сан

Different dreams


Since we are sharing the same bed, we are not sharing the same dreams anymore....
antioksidant antioksidant 20:15 28.11.2011

pravi negativni taster

za sve koji nemaju inzenjerski mozak



sesili sesili 20:16 28.11.2011

Izbori

Kako zaključuješ da više neće biti pokušaja nasilnog zadržavanja pozicija, bez obzira na rezultat glasanja?
antioksidant antioksidant 20:17 28.11.2011

Re: Izbori

sesili
Kako zaključuješ da više neće biti pokušaja nasilnog zadržavanja pozicija, bez obzira na rezultat glasanja?

optimizmom?
8c_competizione 8c_competizione 22:08 28.11.2011

Re: Izbori

pa to je vec polako krenulo, onako na mala vrata time shto ministar sile (SPS za neupucene) bila da li ce da sprovodi zakon i Ustavom zagarantovana prava gradjana na Paradi Ponosa

to tako krece

pa onda ove rato-hushkacke izjave

sledece je lagano uvodjenje vanrednog ili ratnog stanja

pa onda ovaj ministar Mrkonjic, koji sebi dozvoljava da narod lazhe i krade na najprimitivniji moguci nacin, a Dacic, umesto da osramocen i uplashen za rejting stranke da ga skloni, ne, ostavlja lika da i dalje sere po nama!

u stvari, mislim da ga ostavljamo sami. nije Dacic, a ni Mrkonjic kriv za priliku koju mu dajemo po ko zna koji put
docsumann docsumann 20:29 28.11.2011

crne misli & bijeli listići

a ti zvjezdaš

antioksidant antioksidant 20:32 28.11.2011

Re: crne misli & bjeli listići

docsumann
a ti zvjezdaš


touche
Jukie Jukie 20:34 28.11.2011

Ideja

Imam ideju da mi koji nemamo za koga da glasamo treba namerno da glasamo za onoga ko nam je najgadniji. Onda će sve biti smor neviđeni, a tinejdžeri koji su uglavnom još bez prava glasa (sem 18-19 godišnjaka kojih ima samo dve generacije) će da pošize što smo im ostavili takvu buđavu trulu državu u amanet, pa će da se politički angažuju da to poprave i onda će kroz par saziva (dok stasaju za Vladu i predsednika) napraviti lepu novu Srbiju kakvu treba.
niccolo niccolo 20:36 28.11.2011

...

сада сам само (готово) сигуран да ћу гласати

Štreberu

Šalim se, i ja ću verovatno glasati
jasnaz jasnaz 20:53 28.11.2011

Upozorenje:


ko izdrži vokal, hor neće!





o naslovu : sve najbolje :)


antioksidant antioksidant 21:03 28.11.2011

Re: Upozorenje:

o naslovu : sve najbolje :)

hvala
kazu da ni tekst nije los
mada ja preporucujem muziku
milisav68 milisav68 21:09 28.11.2011

Re: Upozorenje:

ако на гласачком листићу нацртате мики мауса број гласова потребан за прелазак цензуса је мањи.

Jel si siguran za ovo?
Ako jesi, kada je to promenjeno?

2003 je važio zakon da se cenzus od 5% računa na ukupno izašle glasače.
antioksidant antioksidant 21:11 28.11.2011

Re: Upozorenje:

Jel si siguran za ovo?


edit:
u pravu si - belim listicima se bar podize cenzus

Члан 81.
У расподели мандата учествују само изборне листе које су добиле најмање 5% гласова од укупног броја гласова бирача који су гласали у изборној јединици.
mariopan mariopan 21:28 28.11.2011

Re: Upozorenje:

...
mariopan mariopan 21:29 28.11.2011

Re: Upozorenje:

antioksidant
Jel si siguran za ovo?


edit:
u pravu si - belim listicima se bar podize cenzus

Члан 81.
У расподели мандата учествују само изборне листе које су добиле најмање 5% гласова од укупног броја гласова бирача који су гласали у изборној јединици.

Pazi ti ovo?
milisav68 milisav68 21:43 28.11.2011

Re: Upozorenje:

mariopan
antioksidant
Jel si siguran za ovo?


edit:
u pravu si - belim listicima se bar podize cenzus

Члан 81.
У расподели мандата учествују само изборне листе које су добиле најмање 5% гласова од укупног броја гласова бирача који су гласали у изборној јединици.

Pazi ti ovo?

A pazi ovo:
Član 80.

Svakoj izbornoj listi pripada broj mandata koji je srazmeran broju dobijenih glasova.
Član 81.

U raspodeli mandata učestvuju samo izborne liste koje su dobile najmanje 5% glasova od ukupnog broja glasova birača koji su glasali u izbornoj jedinici.
Član 82.

Republička izborna komisija raspodeljuje mandate primenom sistema najvećeg količnika.
Mandati se raspodeljuju tako što se ukupan broj glasova koji je dobila svaka pojedina izborna lista podeli brojevima od jedan do zaključno sa brojem 250.

Dobijeni količnici razvrstavaju se po veličini a u obzir se uzima 250 najvećih količnika. Svaka izborna lista dobija onoliko mandata koliko tih količnika na nju otpada.

Ako dve izborne liste ili više izbornih lasta dobiju iste količnike na osnovu kojih se dodeljuje jedan mandat a nema više neraspojavascript:;deljenih mandata, mandat će se dodeliti listi koja je dobila ukupan veći broj glasova.

Ako nijedna izborna lista nije dobila najmanje 5% glasova, raspodela će se izvršiti na način određen u st. 1. do 3. ovog člana.


zakon
mariopan mariopan 21:55 28.11.2011

Re: Upozorenje:

zakon

Znači kako god se okreneš dupe ti je pozadi?

Pa tek onda ću da glasam, da biram ja a ne da oni "raspoređuju"
vojnicic vojnicic 17:35 29.11.2011

Re: Upozorenje:

Pa nije bas...
npr....od 1.000.000 izaslih...
40.000 glasa za Peru
500.000 glasa za Ziku
250.000 glasa za Miku
210.000 nacrta cica Glisu
Pera nema 4% osvojenih glasova jer onda i cica Glisa ima 21% osvojenih glasova, a njega nece pustiti u Skupstinu!
Znaci da Pera ima 5.07% glasova i mi smo mu omogucili da predje cenzus svojim listicima koji fakticki 'ne vaze'....
Sad, umesto Peri, to mozemo omoguciti i Dacicu, pa ce opet on odlucivati ko ce biti na vlasti, dal' DS dal' SNS....ko mu ponudi mesto premijera, jer je vec Obradovic pustio balon....

Za mene, to je najbitniji razlog da se izadje na izbore!
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:12 29.11.2011

Re: Upozorenje:

Za mene, to je najbitniji razlog da se izadje na izbore!


Da ali pod uslovom da imamo favorita kojega zelimo da proguramo u skupstinu ili ako makar imamo nekog toliko nesimpaticnog da pokusamo da ga sprecimo da udje.

Meni se cini da je bitnije pitanje sta ce se sustinski promeniti ako Pera udje ili ne udje, ili ako Mika udje ili ne udje?

Mislim da nema razlike ako udje Mika ili Pera ili ako neko od njih ostane ispod crte.
A ako je to tacno, a sve govori da jeste, onda smisla ni razloga za izlazak na izbore nema.
mariopan mariopan 21:01 28.11.2011

Ja ću glasati

Da bi neko dobio moralni šamar treba da ima bar trunku morala?

GLASAM.

Zato što hoću da ih skinem.
Zato što treba da damo šansu nekom. Ako je mi ne damo NIKOME na izborima, kada imamo tu priliku, tako nam i treba.

Svaka čast za blog
antioksidant antioksidant 23:44 28.11.2011

Re: Ja ću glasati

Zato što hoću da ih skinem.
Zato što treba da damo šansu nekom.


ali kome dati šansu? svi su je imali a vidimo kako su je iskoristili... živimo tu njihovu "šansu"
mariopan mariopan 00:41 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

antioksidant
Zato što hoću da ih skinem.
Zato što treba da damo šansu nekom.


ali kome dati šansu? svi su je imali a vidimo kako su je iskoristili... živimo tu njihovu "šansu"

NOPO - mala nepoznata, a kakva god bila stvarno, jer to ne znam, novi su, nije njihova podmetačina i ako ih očepe po prstima za glasove - boleće ih više nego beli listić.

Ili ona Piratska ako bude na listiću - bilo koja koja nikada nije bila na vlasti ni u politici, a za koju se sada raspitujemo polako ko su - da nisu klonovi. Kada utvrdimo znaćemo, za sada ovi iz NOPO su mi favoriti.
antioksidant antioksidant 00:50 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

NOPO
samo zanimljivo ime ali ja neću glasati za imena sigurno
pirati mogu biti opcija (bar ono što znam o piratskoj partiji u skandinaviji pruža neki razlog za glasati za njih)
Kazezoze Kazezoze 08:30 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

antioksidant
Zato što hoću da ih skinem.
Zato što treba da damo šansu nekom.


ali kome dati šansu? svi su je imali a vidimo kako su je iskoristili... živimo tu njihovu "šansu"

a oni te teraju da im daš novu šansu...

i teraju, i teraju, i teraju...

a ti glasaš, i glasaš, i glasaš...

i toneš, i toneš, i toneš...

i u tom procesu se kod njih ništa ne menja jer znaju da ćeš im ti dati uvek novu šansu da te zajebavaju.

naterali su te na to demokratskim zakonom o slobodnom odlučivanju (da apsurd bude kompletan).
antioksidant antioksidant 08:39 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

naterali su te na to demokratskim zakonom o slobodnom odlučivanju (da apsurd bude kompletan).

mana tog zakone je sto ne postoji legalna mogucnost blokade
(mada, veci problem (neu srbiji) je apstinencija biraca (iz raznih razloga) i cesto se "traze" resenja koja deblokiraju sistem - primer blokade je bila "nemogucnost" kostunice (ja bih rekao sreco) da postane predsednik u drugom krugu sa labusom)
alarih alarih 09:45 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

Kazezoze

a oni te teraju da im daš novu šansu...

i teraju, i teraju, i teraju...

a ti glasaš, i glasaš, i glasaš...

i toneš, i toneš, i toneš...

i u tom procesu se kod njih ništa ne menja jer znaju da ćeš im ti dati uvek novu šansu da te zajebavaju.

naterali su te na to demokratskim zakonom o slobodnom odlučivanju (da apsurd bude kompletan).

Jeste.
Ja sam rešila da je ovog puta stvarno bilo dosta ovih očajničkih mozganja o glasanju za manje zlo (ajd' provali ko je u toj horor-priči manje zlo), bistrenja izbornih zakona, procene cenzusa, šta može da bude posledica ako uradim ovo i šta ako uradim ono, kome ću zapravo da pomognem, a kome da odmognem....Dosta je.

Kad uzmem onaj listić, zapitaću se samo jedno: Kome bih od navedenih dala dve nacrtane ovce da mi čuva? Msm, zapitaću se dramatike i teatralnosti radi, već sad znam odgovor. Neću nacrtati Mikija Mausa, em numem, em mi je on mnogo gotivan lik da se nađe na biračkom listiću, em mi se čini da moja izborna volja neće biti ispravno protumačena. Te ću da im nacrtam onaj muški organ, em je to simbolika sa kojom mogu bez problema da komuniciraju i oni niži partijski ešaloni što glume mudrost na biračkim mestima, em je to moja najneposrednija i najbukvalnija izborna volja.

Džaba mi sve to i imaću samo moralnu satifakciju? Ebg, i to je više nego što sam imala od prethodnih izbora. Prodato.
westvleteren westvleteren 11:56 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

NOPO - mala nepoznata,

Ili ona Piratska ako bude na listiću


Ja sam možda optimista ali mislim da Pirati sada imaju veću šansu nego ikad da uđu u parlament. Glasaću za njih ako se kandiduju.

Tu je i ona Zelena partija. Za njih ću možda glasati zbog ovog skladišta nuklearnog otpada u Vinči i zagađenja u Pančevu i Boru.
dragan7557 dragan7557 13:25 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

a ti glasaš, i glasaš, i glasaš...

Iste kao i do sada vec vise od dvadeset godina:

Vuk, Toma, Boris, Kurta, Murta, Veslinov, Dacic, Mrka, Krka, Micun, Dinkic, Danica, ..........................................
....................................................
............................................

Sve iste kao i do sada.

cerski
mariopan mariopan 15:36 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

Ja sam možda optimista ali mislim da Pirati sada imaju veću šansu nego ikad da uđu u parlament. Glasaću za njih ako se kandiduju.

Ako Pirati imaju bolje šanse treba SVI za nih da glasamo, da ne rasipamo glasove.

Ja još ne znam za koga od njih tačno, ali svakako ne za bilo koga ko se iživljavao na nama poslednjih 20 godina.
Da ih pošaljemo u istoriju.

Tu je i ona Zelena partija

Koju predvodi neki Karić, jel to od onih "naših" Karića? Ima dole link stavila edi-va.
Pitam jer ne znam, svi oni će imati dobru žvaku da sakriju šta su stvarno, pa i na ladno duvam.
westvleteren westvleteren 16:06 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

Ako Pirati imaju bolje šanse treba SVI za nih da glasamo, da ne rasipamo glasove.


To mi i jeste to što ne znam ko ima najveće šanse, za koga da glasam i koga da promovišem kod familije. Realno mi se čini da su to Pirati, ali ovde na blogu je neko spomenuo da se neće kandidovati.

Za te zelene pogledati ko su i šta su. Verovatno je zaista neka kombinacija da se prikupe glasovi na priču o ekologiji bez namere da se išta uradi.
U tom slučaju SVI za NOPO.
mariopan mariopan 16:13 29.11.2011

Re: Ja ću glasati


Za te zelene pogledati ko su i šta su. Verovatno je zaista neka kombinacija da se prikupe glasovi na priču o ekologiji bez namere da se išta uradi.

Ma samo se bojim da im je ta "Zelena" boja ostala od one salate?

U tom slučaju SVI za NOPO.

Da, trebalo bi da se masovno odazovemo i da glasamo za jednu od njih, koja bude na listi, da ne rasipamo glasove, tako će bar jedna imati veće šanse?

Editt

A još viđe bih volela da se te dve male stranke udruže, čak i ako su im programi u nečemu malo različiti, nije sad trenutak da se svaka sitnica zagleda, važnije je koliko će glasova da uzmu kao razdvojene a koliko zajedno?
antioksidant antioksidant 16:13 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

To mi i jeste to što ne znam ko ima najveće šanse

tomislav nikolic i radikali bez bedza
naravno, sanse im drasticno padaju svaki put kada se neko od njih pojavi u medijima i progovori
antioksidant antioksidant 16:17 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

U tom slučaju SVI za NOPO.

sta nopo ima sem zanimljivog imena?
mariopan mariopan 16:21 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

antioksidant
U tom slučaju SVI za NOPO.

sta nopo ima sem zanimljivog imena?

Samo to što su nova pojava na pol. sceni, nisu bili na vlasti i nisu klon neke vladajuće da nas prevare, za mene dosta.
antioksidant antioksidant 16:26 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

mariopan
antioksidant
U tom slučaju SVI za NOPO.

sta nopo ima sem zanimljivog imena?

Samo to što su nova pojava na pol. sceni, nisu bili na vlasti i nisu klon neke vladajuće da nas prevare, za mene dosta.

takav je bio i g17 kada se pojavio
takav je bio i karic kada se pojavio
Jukie Jukie 16:43 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

mariopan

Tu je i ona Zelena partija
Koju predvodi neki Karić, jel to od onih "naših" Karića? Ima dole link stavila edi-va.Pitam jer ne znam, svi oni će imati dobru žvaku da sakriju šta su stvarno, pa i na ladno duvam.

Naš biolog? geograf? Karić, imam ga među pedesetak frendsa na fejsbuku (što je dakle veliki uspeh za njega )
mariopan mariopan 16:55 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

antioksidant
mariopan
antioksidant
U tom slučaju SVI za NOPO.

sta nopo ima sem zanimljivog imena?

Samo to što su nova pojava na pol. sceni, nisu bili na vlasti i nisu klon neke vladajuće da nas prevare, za mene dosta.

takav je bio i g17 kada se pojavio
takav je bio i karic kada se pojavio

Znam, nemam drugog "novog" pa moram nekome da verujem

Čekamo da se konsoliduju i jedni i drugi, da stave biografije na net da se to može pročitati, pa ako ja ne znam o njima dovoljno, neko će već prokljuviti da li su to presvučeni "neki" ili stvarno novi...ako jesu ja im dajem šansu i samo zato što nam neko novi treba a nemamo nikog drugog. Veća mi je frka da se ovi rotiraju do u beskrajon nego da dam šansu nekom novom ako je zaista nov?

Pritom, skoro je nemoguće izbeći da i među njima bude bivših članova neke stranke, bar u članstvu. Obični ljudi koji su negde bili članovi pa verovali. Skoro je nemoguće naći toliko ljudi koji nikada i nigde nisu bili članovi, zato i na "čistotu" članstva neću toliko strogo da se osvrćem, svi smo mi bili zavedeni, izigrani, prevareni pa tako mogu biti i oni.

Zato će mi politička i moralna "čistota" vrha svake te stranke biti veoma važna, najvažnija i neka se ne zezaju sa tim. Bolje bi im bilo. Inače crtam čiča Glišu i izlazim.
westvleteren westvleteren 17:00 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

sta nopo ima sem zanimljivog imena?


Promovišu korišćenje open source u državnoj administraciji.
To je već više nego svi ostali.
westvleteren westvleteren 17:03 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

Naš biolog? geograf? Karić, imam ga među pedesetak frendsa na fejsbuku (što je dakle veliki uspeh za njega )


Sad me ti opet uvodiš u troumlje. A taman sam eliminisao jednu opciju.
Raspitaj se ti malo insajderski šta su ti zeleni i oće li stvarno čuvati okolinu. Pa javljaj.
westvleteren westvleteren 17:04 29.11.2011

Re: Ja ću glasati


tomislav nikolic i radikali bez bedza


Mislio sam od ove 3
1. NOPO
2. Zeleni
3. Pirati

Ko ima najveće šanse da pređe cenzus?
mariopan mariopan 17:07 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

Jukie

Mislio sam od ove 3
1. NOPO
2. Zeleni
3. Pirati

Ko ima najveće šanse da pređe cenzus?

Znaćemo tek pred izbore, sada je rano.
antioksidant antioksidant 17:26 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

westvleteren

tomislav nikolic i radikali bez bedza


Mislio sam od ove 3
1. NOPO
2. Zeleni
3. Pirati

Ko ima najveće šanse da pređe cenzus?

nopo jer za njih na neku foru vazi prirodni cenzus (dakle samo 0,4% i imaju sigurnog poslanika). tako bar tvrde na sajtu (mada kazem da mi je nejasno sta su uradili - koliko sam cuo registrovali su se kao stranka manjine neke ali to u startu pokazuje sklonost zloupotrebama zakona tako da i nije neka preporuka)
buba_truba buba_truba 17:31 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

mariopan
Znam, nemam drugog "novog" pa moram nekome da verujem

Bila sam rešena da apstiniram ovaj put... ali kako se stvar približava tako i ja počinjem da se lomim... te, ako ovaj uspe da formira stranku, eto za koga ću.
antioksidant antioksidant 17:35 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

ako ovaj uspe da formira stranku, eto za koga ću.

ima vec stranku
cestitam na razresenoj dilemi da li i za koga glasati
buba_truba buba_truba 17:42 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

antioksidant
ima vec stranku

Ops, super!
cestitam na razresenoj dilemi da li i za koga glasati

Tja'!
Fala...
mariopan mariopan 17:42 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

buba_truba
mariopan
Znam, nemam drugog "novog" pa moram nekome da verujem

Bila sam rešena da apstiniram ovaj put... ali kako se stvar približava tako i ja počinjem da se lomim... te, ako ovaj uspe da formira stranku, eto za koga ću.

Za njega lično verujem da je pošten čovek, ne znam ništa pouzdano, nekada je to dovoljno da se da glas.
mariopan mariopan 18:01 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

antioksidant
westvleteren

tomislav nikolic i radikali bez bedza


Mislio sam od ove 3
1. NOPO
2. Zeleni
3. Pirati

Ko ima najveće šanse da pređe cenzus?

nopo jer za njih na neku foru vazi prirodni cenzus (dakle samo 0,4% i imaju sigurnog poslanika). tako bar tvrde na sajtu (mada kazem da mi je nejasno sta su uradili - koliko sam cuo registrovali su se kao stranka manjine neke ali to u startu pokazuje sklonost zloupotrebama zakona tako da i nije neka preporuka)

Ono što tebe odbija mene je odmah privuklo. Nije to samo kako su (lukavo) registrovani već i samo ime (to sam im već rekla na nekom blogu).
Nijedan Od Ponuđenih Odgovora će mnogo ljudi zaokružiti ne znajući da je to stranka - jednostavno im se sve smučilo. I to je jedna vrsta lukavstva koje mi se u normalnim uslovima ne bi dopalo i odbilo bi me, kao tebe.

Međutim, kada bolje razmislim:

Sve konce u svojim rukama drže Velike Lopovske Stranke koje treba da skidamo, zakone su tako iskrojili da niko ne može ni da primiriše da uđe u plitiku za dugi niz godina, počevši od visoke sume za registraciju stranke, ne samo potpisi simpatizera i članova kako je nekada bilo, pa onda do velikih para koje muzu što od nas, što od "finansijera" za kampanju. Što male stranke nemaju, samim tim nemaju ni šanse - sve udešeno za Velike.

Nove stranke ne mogu da prekorače te prepreke ako se ponašaju pošteno, nema šanse da bi neko izašao na političku scenu da ih ugrozi za dugi niz godina.
Pa kako su oni sebi nalazili (pravili sebi) rupe u zakonu da bi imali svaku mogućnost da vladaju večito, tako su tu istu rupu u zakonu iskoristili i NOPO, inače ne bi imali nikakve šanse.
Svaka im čast na lukavstvu, nisu to neki naivni i nesposobni, što znači da moj glas neće da se baci. Tačno znaju šta treba da rade sa ono malo mogućnosti koje imaju na raspolaganju.

Imaju posla sa daleko lukavijim i jačim protivnikom i SVA sredstva u okviru Zakona su dozvoljena? Gledajući ko im je protivnik, oprostila bih im i veće "korišćenje rupa u zakonu" jer su ovi te rupe i pravili za sebe, ne za nekog drugog.

I zato su moj favorit.
antioksidant antioksidant 18:22 29.11.2011

Re: Ja ću glasati


I zato su moj favorit.

ok
cestitam i tebi na razresenoj dilemi

edit: a mene odbija nesto drugo
mariopan mariopan 18:32 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

mene odbija nesto drugo

šta?
Ako je važno, nemoj da zgrešim, daj na sunce.
antioksidant antioksidant 18:41 29.11.2011

Re: Ja ću glasati


šta?
Ako je važno, nemoj da zgrešim, daj na sunce.

to je ipak stranka
imaju program (cist populizam naravno) a ljudi koji bi trebalo da ga sprovode su totalni anonimusi (ocekuje se da svoj glas dam nekom na cinjenicu da je imao duha kad je smisljao ime)
da im je poenta izmena sistema imao bih drugaciji stav prema njima
ali to ja tako gledam, znaci nije ni malo vazno za tebe
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:04 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

te, ako ovaj uspe da formira stranku, eto za koga ću

Daj breeeee!
Mislim, izvini sto sam ovako direktno protiv tvog izbora na koji svakakoimas pravo ali bas se iznenadih...
Ajd molim te navedi jedan razlog zasto njega glasatI?

PS.
Ta stranka se prvenstvono bavi selom pa me bas zanimaju motivi za ovakvu odluku posto je selo moja profesija i moj posao.
mariopan mariopan 19:16 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

ali to ja tako gledam, znaci nije ni malo vazno za tebe

Naravno da je važno, ja se još lomim i nisam sasvim načisto za koga, samo znam da ću glasati. Ubedi me.

Imaju program, kao što svi imaju (slažem se da je takav ali svi su takvi), nemaju kadrove i nameravaju da oh "nabave" javim oglasom, što smanjuje mogućnost da dosadašnji nesposobnii neškolovani (korumpirani) za ono što rade opet zasednu, daće šansu onima koji znaju da rade a koji zbog partokratije ne bi mogli ni da primirišu?

Verujem da će sistem da menjaju ako dođu do Skupštine i do neke vlasti, jer nama je sistem naglavačke a to valjda znaju i oni?

Pa kako misliš da "nova stranka" ne bude sastavljena od anonimusa, ako su nam se već ovi poznati smučili?
Meni su svi seli na muku...mada znam da u svakoj stranki ima poštenih visokostručnih ljudi - oni nisu u jednoj stranki, nisu "na jednom mestu" organizovani i za njih ne mogu da glasam.
ivana23 ivana23 20:21 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

NOPO se nije potrudio da otvori ni tviter, ni G+ nalog da bi ih pratili bar na taj nacin. To dokazuje nedostatak inventivnosti kada se vec zale na medijsku blokadu.
mariopan mariopan 21:52 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

ivana23
NOPO se nije potrudio da otvori ni tviter, ni G+ nalog da bi ih pratili bar na taj nacin. To dokazuje nedostatak inventivnosti kada se vec zale na medijsku blokadu.

Pa ništa im nije obećano nego kako se potrude tako će i dobiti glasova.
Ja nisam na fejsbuku ni tviteru ali oni su mladi i morali bi biti svuda? Pa ispada da ih ja ovde više reklamiram nego što se oni sami trude? Eeeee,
Ajde da se nadamo da će nešto i uraditi ali ako ih mrzi onda ništa...biće neko drugi valjda?
JJ Beba JJ Beba 22:03 29.11.2011

Re: Ja ću glasati

mana tog zakone je sto ne postoji legalna mogucnost blokade

prazan glas

nevažeći listić
Jukie Jukie 01:21 30.11.2011

Re: Ja ću glasati

westvleteren
Naš biolog? geograf? Karić, imam ga među pedesetak frendsa na fejsbuku (što je dakle veliki uspeh za njega )
Sad me ti opet uvodiš u troumlje. A taman sam eliminisao jednu opciju.Raspitaj se ti malo insajderski šta su ti zeleni i oće li stvarno čuvati okolinu. Pa javljaj.

Vrlo važno, ako ne najave da ukidaju siledžijska dečja prava ne dam da mi se špricka prst zbog njih...

Ne vredi uvoditi fensi zakone dok se deca vaspitavaju da rade suprotno pravilima:
tekst iz blica

Kad deca jednom budu lepo vaspitana, sama od sebe će čuvati prirodu.
vladaxy vladaxy 10:37 30.11.2011

Re: Ja ću glasati

NOPO - mala nepoznata, a kakva god bila stvarno, jer to ne znam, novi su, nije njihova podmetačina i ako ih očepe po prstima za glasove - boleće ih više nego beli listić.


Glasao sam prošli put za njih na Voždovcu, ali nisu postigli neki rezulat. Kao što "Peščanik" kaže, ako vam je dobro onda ništa. Valjda je ljudima dobro
buba_truba buba_truba 11:30 30.11.2011

Re: Ja ću glasati

hoochie coochie man
Daj breeeee!
Mislim, izvini sto sam ovako direktno protiv tvog izbora na koji svakakoimas pravo ali bas se iznenadih...

Ma daaaj, što se izvinjavaš? Ništa ne fali tvojoj reakciji.

Ajd molim te navedi jedan razlog zasto njega glasatI?

PS.
Ta stranka se prvenstvono bavi selom pa me bas zanimaju motivi za ovakvu odluku posto je selo moja profesija i moj posao.

Svojevremeno (pre nekoliko godina) sam redovno gledala emisije koje je Zaharije vodio na tv B92, o poljoprivredi... dopadalo mi se kako je to radio, ne znam da li to još uvek ide, ne pratim... sad nedeljom ujutro slušam radio emisije: radio Beograd I i radio Novi Sad - o selu i poljoprivredi. Otišla sam, pre par godina, iz grada i sada živim na selu. Ako izuzmem nešto malo bašte, voćki, cvećki, ukrasnog drveća, žbunja, travnjaka... nemam nameru da se bavim poljoprivredom, ali verujem da je agrar (+stočarstvo) ono što bi Srbiju moglo da učini bogatom i cenjenom, te da u to treba ulagati, a ne u proizvodnju automobila, mikročipova... etc. To je glavni razlog. A posebno mi se dopalo to što je Zaharije napustio DS. U tome vidim njegovu principijelnost, pa verujem da bi stranka zaista okupila valjane i stručne ljude. Obaška što mi se ta DS žgadija smučila (do odvratnosti!), a on im se posle 18 godina ipak "zahvalio" na saradnji...

Eto, to je i više od jednog razloga.
mariopan mariopan 13:02 30.11.2011

Re: Ja ću glasati

vladaxy
NOPO - mala nepoznata, a kakva god bila stvarno, jer to ne znam, novi su, nije njihova podmetačina i ako ih očepe po prstima za glasove - boleće ih više nego beli listić.


Glasao sam prošli put za njih na Voždovcu, ali nisu postigli neki rezulat. Kao što "Peščanik" kaže, ako vam je dobro onda ništa. Valjda je ljudima dobro

Zar su postojali i tada?
Ja sam za njih čula prvi put ovde na blogu.
Valjda tada ljudima nije toliko "dogorelo" kao sada pa su tako prošli?

Međutim, ako se ne uozbilje i ne pojačaju kampanju ali na svim dostupnim medijima koji ih ne koštaju mnogo, (vidi šta piše Ivana), shvatiću da su lenji i neozbiljni i neće dobiti moj glas - ima i Piratska a možda će biti i neka druga, nisu mi oni "za srce prirasli".
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:41 30.11.2011

Re: Ja ću glasati

Zaharije vodio na tv B92, o poljoprivredi... dopadalo mi se kako je to radio,

To i jeste najveci problem.
Previse laicki, a sa dosta nekog licnog autoriteta, je radio taj posao i davao sebi za pravo da predlaze konkretne stvari iz oblasti o kojoj malo (mirne duse se moze reci i ni malo) zna.
Tako da je posle njegovih "mudrosti" u Srbiji krenuo "biznis" sa kojekakvim egzotikama poput puzeva, nojeva, japanskih prepelica, stubastih vocaka i oslalih gluposti, sto je, naravno, kasnije brzo propalo, ali to njega ne sprecava da i dalje deli "znanje" na poklon.

Perpotentni sarlatan koji je umislio da je strucnjak.

Ja njega za to ne krivim, vec B92 sto takvom daje onoliki prostor jer svako ko ista zna iz te oblasti zna da on tamo lupa gluposti, pa B92 moze malo d ase raspita kod istinskih poznavaoca agrara a ne da nekom Zahariju veruje.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:48 01.12.2011

Re: Ja ću glasati

hoochie coochie man

Perpotentni sarlatan koji je umislio da je strucnjak.


A ima i ideju o nacionalizaciji zaparlozene zemlje. Da on to onima kojima treba. Jaka komunjara.

Elem, o problematici pisao Vlada Pavicevic
Fasadna demokratija

Sta onda reci za NOPO? Obzirom da je obrazovan kao manjinska, ima se razloga verovati da nije u pitanju klon. Sto se ne bi moglo reci za Zaharija. Ali to su samo pretpostavke...
buba_truba buba_truba 10:26 01.12.2011

Re: Ja ću glasati

hoochie coochie man
Zaharije vodio na tv B92, o poljoprivredi... dopadalo mi se kako je to radio,

To i jeste najveci problem.
..............
Perpotentni sarlatan koji je umislio da je strucnjak.

Hm, verujem da znaš o čemu pričaš... a verujem ti, koliko sam uspela da procenim tvoja pisanija. U tom uverenju me dodatno učvršćuje ovo... ... kao da sam ga ja napisala.

E sad, ja sam od onih koji veruju da treba izlaziti na glasanje, generalno... ali ovoga puta ne mogu da se opredelim za koga - ne znam ko mi je odvratniji!
Taman sam pomislila - aha, evo ga! A sad ti...
dragan7557 dragan7557 18:12 01.12.2011

Re: Ja ću glasati

mariopan
buba_truba
mariopan
Znam, nemam drugog "novog" pa moram nekome da verujem

Bila sam rešena da apstiniram ovaj put... ali kako se stvar približava tako i ja počinjem da se lomim... te, ako ovaj uspe da formira stranku, eto za koga ću.

Za njega lično verujem da je pošten čovek, ne znam ništa pouzdano, nekada je to dovoljno da se da glas.

Ja poznajem decenijama licno Zaharija Trnavcevica kao i celu porodicu, a poznavao sam mu i pokojne roditelje kao i pokojnog mu brata Peru Trnavcevica koji je osamdesetih bio direktor fabrike Una u Vrhnici kod Ljubljane, i sa kojim sam imao intenzivne poslovne i licne kontakte.

Mada nemam pojma kakva ce biti stranka, neosporna cinjenica je da su Zaharije Trnavcevic kao i cela porodica izuzetno posteni ljudi, i divne komsije.


cerski
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:57 01.12.2011

Re: Ja ću glasati

Hm, verujem da znaš o čemu pričaš... a verujem ti, koliko sam uspela da procenim tvoja pisanija. U tom uverenju me dodatno učvršćuje ovo... ... kao da sam ga ja napisala.


Hvala ti, lepo je procitati kad neko kaze - verujem ti.

Taman sam pomislila - aha, evo ga! A sad ti..


Ma cica glisu i resena dilema:)
Kada bi postojao neko pravi dileme ne bi ni bilo, sve dok postoji znaci da niko nije dovoljno dobar, a zato se zadovolajvati polovicnostima?
A ima i ideju o nacionalizaciji zaparlozene zemlje. Da on to onima kojima treba. Jaka komunjara.


Da!
I ne samo to, o zadrugama, o zajednickoj (drustvenoj?) mehanizaciji, o ulozi drzave u poljoprivredi na nacin nespojiv sa trzistem i sl.
Mozda on jeste posten covek, to zasista ne znam, ali ocito je da nije uspeo da napravi jasnu granicu izmedju dva sistema privredjivanja.

Posto je populacija koja prati te emisije takva da joj je TV neretko jedini izvor informacija pa teze raspoznaje koja informacija jeste a koja nije tacna, odgovrona TV kuca bi se postarala da je ne dovodi u zabludu davanjem prostora coveku koji previse cesto netacne informacije plasira kao tacne.
B92 davanjem prostora Trnavcevicu se prilicno neodgovorno ponela prema seljacima.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:17 01.12.2011

Re: Ja ću glasati

hoochie coochie man
A ima i ideju o nacionalizaciji zaparlozene zemlje. Da on to onima kojima treba. Jaka komunjara.

Da!
I ne samo to, o zadrugama, o zajednickoj (drustvenoj?) mehanizaciji, o ulozi drzave u poljoprivredi na nacin nespojiv sa trzistem i sl.
Mozda on jeste posten covek, to zasista ne znam, ali ocito je da nije uspeo da napravi jasnu granicu izmedju dva sistema privredjivanja.

И после чуди то, што пољопривредници захтевају већу улогу државе и заштиту, попут малинара. А наравно, врхушка, медији, и њи'ови сатрапи подгревају ту тежњу јер им је у интересу.
hoochie coochie man

Posto je populacija koja prati te emisije takva da joj je TV neretko jedini izvor informacija pa teze raspoznaje koja informacija jeste a koja nije tacna, odgovrona TV kuca bi se postarala da je ne dovodi u zabludu davanjem prostora coveku koji previse cesto netacne informacije plasira kao tacne.
B92 davanjem prostora Trnavcevicu se prilicno neodgovorno ponela prema seljacima.


А прича би требало да се сведе, по мени, на повећање трошкове производње која држава ствара, те ризика везаних за плаћање, и монопола који уживају у партијској заштити.
mariopan mariopan 20:49 01.12.2011

Re: Ja ću glasati


Ja poznajem decenijama licno Zaharija Trnavcevica kao i celu porodicu, a poznavao sam mu i pokojne roditelje kao i pokojnog mu brata Peru Trnavcevica koji je osamdesetih bio direktor fabrike Una u Vrhnici kod Ljubljane, i sa kojim sam imao intenzivne poslovne i licne kontakte.

Mada nemam pojma kakva ce biti stranka, neosporna cinjenica je da su Zaharije Trnavcevic kao i cela porodica izuzetno posteni ljudi, i divne komsije.


cerski

Hvala Cerski.
dragan7557 dragan7557 22:51 01.12.2011

Re: Ja ću glasati

mariopan

Ja poznajem decenijama licno Zaharija Trnavcevica kao i celu porodicu, a poznavao sam mu i pokojne roditelje kao i pokojnog mu brata Peru Trnavcevica koji je osamdesetih bio direktor fabrike Una u Vrhnici kod Ljubljane, i sa kojim sam imao intenzivne poslovne i licne kontakte.

Mada nemam pojma kakva ce biti stranka, neosporna cinjenica je da su Zaharije Trnavcevic kao i cela porodica izuzetno posteni ljudi, i divne komsije.


cerski

Hvala Cerski.

Nema na cemu.

cerski
mariopan mariopan 21:06 28.11.2011

...

Ako se Filip slučajno pojavi sa svojim transparentom kaži mu da ga samo ubaci ovde

Jukie Jukie 00:27 29.11.2011

Re: ...

mariopan
Ako se Filip slučajno pojavi sa svojim transparentom kaži mu da ga samo ubaci ovde

into the circular file
angie01 angie01 21:48 28.11.2011

meni je dovoljno logicno,

i ne mora bold-da time pristajes i da moze i ovako!

jer sve su opcije iz iste firme- mi samo treba da ih rasporedimo na rupe!


zar nije krajnje vreme da kao poslodavci kazemo sta zelimo da oni u nase ime rade, kao sto se to uvek desava kada je desperejt!

pa i zloboleonu je bilo receno dosta-sto ne bi i ovoj garnituri, rasporedjenoj u vise soura!?
Dr M Dr M 22:00 28.11.2011

Razlog


Ko stalno sleže ramenima, na kraju mora da pogne glavu.
8c_competizione 8c_competizione 22:19 28.11.2011

ja znam za koga da glasam

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 22:58 28.11.2011

Uvek cu da glasam za fikus

javascript:;
aleksanadar aleksanadar 23:10 28.11.2011

Негатив

још увек не знам за кога ћу гласати. сада сам само (готово) сигуран да ћу гласати. јер не видим разлога да не гласам.

прецизније.

не видим довољно разлога да не гласам.

прецизније.

не видим довољно логичних разлога да не гласам



Знам - нећу гласати. Тј. готово сам сигуран. Или, боље: топло се надам да нећу гласати (и да се у овоме нећу предомислити). Разлог: не видим разлог да гласам.

Оштрије: не видим ваљан разлог да гласам.

Не! Не видим НИКАКАВ разлог да гласам.

Но, свеједно је, заправо, хоћу ли гласати или не.

Најпре, мој лични избор (да не гласам) никога не обавезује, нити треба да обавезује. (Нека је са срећом свима вама који ћете гласати!)



hoochie coochie man hoochie coochie man 23:26 28.11.2011

........

не видим довољно логичних разлога да не гласам.

Ja ih, naprotiv, ne vidim da glasam.
Jednostavna logika:
Glasanjem se ili podrzava aktuelna politika ili se pokusava promeniti i uspostaviti neka druga.
Dakle oni koji misle da je sadasnja politika odgovarajuca imaju logicne razloge da glasaju.

Oni koji smatraju da politiku treba menjati nemaju mogucnost da je promene, jer glas za bilo koju stranku nije glas za promenu politike posto je iskustvo pokazalo da ovakve stranke (sve) i u ovakvom sistemu veoma lako prave kompromise oko navodno sustinskih vrednosti koje zastupaju zarad deobe plena-vlasti.
Uz to i cinjenica da se stranke vemoma malo ili ni malo razlikuju po svojim ideologijama i po nacinu funkcionisanja potvrdjuje pretpostavku da se nista nece promeniti pa ma kako rezultati izbora budu izgledali.

A ako ne postoji nikakva mogucnost da se promeni oni koji misle da treba menjati nemaju logicnog razloga da glasaju bilo koga.
Jedino sto je ostalo je da se cica glisom pokaze zainteresovanost za politiku i stav da je u postojecim uslovima promena nemoguca.


antioksidant antioksidant 23:42 28.11.2011

Re: ........

Jedino sto je ostalo je da se cica glisom pokaze zainteresovanost za politiku i stav da je u postojecim uslovima promena nemoguca.

što naravno nema nikakvog uticaja niti na proces glasanja niti na politički sistem u srbiji


овде можемо сад о "легитимитету и легалности" (изрази који својом препознатљивошћу доказују да војислав коштуница није баш толико без утицаја на јавно мнење). ако изборни процес задовољи законску форму легалност је неупитна. дакле форма. кога још брига за форму, зато идемо на суштину.
ако не гласате за неког он нема легитимитета да вас представља. без обзира из којих разлога нисте гласали. не интересује вас, не умете, нећете, лепо цртате па сматрате да је корисније украсити гласачки листић мики маусем... шта год..
да поновим - не бива. чимје форма изборног процеса задовољена легитимитет је део пакета владања. можеш се дурити до сутра, прекосутра долази на наплату политика коју воде "нелегитимни" у име свих.



glasali, ne glasali ne možete izbeći posledice glasanja (osim ako naravno ne živite van srbije ali onda je pitanje zašto bi ste glasali ovde?)
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:09 29.11.2011

Re: ........

što naravno nema nikakvog uticaja niti na proces glasanja niti na politički sistem u srbiji


Naravno.
Nema jer gradjani koji smatraju da politiku treba menjati u ovim uslovima nemaju nacina da uticu na to.

glasali, ne glasali ne možete izbeći posledice glasanja (osim ako naravno ne živite van srbije ali onda je pitanje zašto bi ste glasali ovde?)


Apsolutno.
Bilo koliko ljudi da izadje onaj ko bude imao najvise glasova ce biti legalni pobednik na izborima i njegovavlast ce biti legalna. To se ne moze spreciti.

Pitanje je da li postoje logicni razlozi da se izadje na izbore ili ne, a ne da li ce se crtanjem miki mausa spreciti da neko osvoji vlast. To se ne moze spreciti.

A ako je nemoguca promena politike koji je logican razlog onih koji bi da je menanju da glasaju za bilo koga?

Te racunice, podizanje ili spustanje cenzusa su takodje nebitne. Podizanjem cenzusa izlaskom i ponistavanjem listica bi nekome otezali a nekome olaksali da dobije vlast ili vece parce vlasti. Ali u uslovima kada su sve partije slicne postaje nevazno ko ce proci a ko ne, tako da je i pitanje potrebnog broja glasova za cenzus nebitno.

Ponistavanjem listica se dobija sansa da se legitimitet osporava ali samo kao politicki argument, a ne i kao formalni.
Formalno jeste legitiman i neko koje dobio npr 5% glasova ako su svi drugi manje od toga, ali ima politicku tezini i cinjenica da taj iako je formalno u redu, vlada sa podrskom od 5%. Nije isto vladati sa 5 i sa 45% podrske.
Dalje, ponistavanjem listica se stiti i sopstveno dostojanstvo nepristajanjem na maskaradu i na ulogu pijuna koji njima treba samo kao topovsko meso u medjusobnoj borbi oko plena.

Ovde u Srbiji se formirala politicka "elita" kojoj izbori sluze samo za njihovu medjusobnu borbu oko plena pa kome je vazno ko ce od njih dobiti vise a ko manje plena taj ima razloga da izlazi.
Onaj kome je do promene takvog stanja nikakvih razloga za glasanje bilo koga nema.

antioksidant antioksidant 00:12 29.11.2011

Re: ........

Nije isto vladati sa 5 i sa 45% podrske.
isto je (formalno a na žalost pitanje vladanja se često svodi upravo na formu)


Bilo koliko ljudi da izadje onaj ko bude imao najvise glasova ce biti legalni pobednik na izborima i njegovavlast ce biti legalna. To se ne moze spreciti.
zato i kažem da su u pitanju crne misli
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:20 29.11.2011

Re: ........

isto je (formalno a na žalost pitanje vladanja se često svodi upravo na formu)


Pa nece biti da je isto.

Zamisli pritisak javnosti, medija, neke eventualno nove stranke na toga koji vlada sa 5%.
Vladanje sa tolikom podrskom iako formalno u redu je sustinska diktatura, a koja je to konkretno stranka koja bi pristala na to?
Ja mislim da bi to sebi dopustila jedino mozda SRS.
antioksidant antioksidant 00:34 29.11.2011

Re: ........

Zamisli pritisak javnosti, medija, neke eventualno nove stranke na toga koji vlada sa 5%.
ko je glasao da sps i ds zajedno budu na vlasti? ko je to mogao da proguta pre izbora? (a koliko ja znam unutar glasačkog tela sps-a je ta gorka pilula mnogo teže progutana)

silver bullet silver bullet 12:21 29.11.2011

Re: ........

Te racunice, podizanje ili spustanje cenzusa su takodje nebitne. Podizanjem cenzusa izlaskom i ponistavanjem listica bi nekome otezali a nekome olaksali da dobije vlast ili vece parce vlasti. Ali u uslovima kada su sve partije slicne postaje nevazno ko ce proci a ko ne, tako da je i pitanje potrebnog broja glasova za cenzus nebitno.


Vidis, kad mi je u citavom izbornom procesu ostalo da dobijem samo malo zluradosti, onda neka bude bar to. Podizanjem cenzusa mozda uspemo da izbacimo DSS iz racunice, a mozda i Dinkica, a mozda i Cedu, a mozda i... Dacica!!! Jeee!
Ako nista drugo, nek komsiji crkne krava. Sto je manje gamadi, lakse ih je uociti i upreti prst u njih.
tsunade tsunade 23:59 28.11.2011

samo u košmaru

budim se to jutro uz saznanje da imam neku ružnu i mučnu obavezu koju sam sama sebi nametnula.

čekam u redu sa penzosima koji u ranim jutarnjim satima ispuštaju zadah belog luka u kombinaciji sa pivom i rakijom. wuuuuhhhh, bljuc.

počinjem da se svadjam. rizikujem da me izbace i da novine pišu o meni.

uzimam onaj listić sa imenima i prezimenima.

zlo mi je.

bljuc, bljuc, bljuc, povraćam

brišem ono sranje, rukavima. zaboravila sam maramicu.

vadim olovku, rukama pomalo klizavim

ček koga da zaokružim?.. wtf!

nasumično ili da radim brojalicu eci, peci, pec?

ma zatvaram oči i nabadam neki broj.

for no reason at all...

(tako to kod mene izgleda. nema nikakve veze. svejedno. nema smisla trošiti, arčiti vreme, cimati se. dok se ne pojavi neko za koga ima smisla.)
antioksidant antioksidant 00:05 29.11.2011

Re: samo u košmaru

nema smisla trošiti, arčiti vreme, cimati se. dok se ne pojavi neko za koga ima smisla.)
a taj neko će se pojaviti sam od sebe?
pretpostavljam da će pasti s neba? ili će ga majka roditi? mora li majka biti devica?




šalim se tsunade, ali nadam se da shvataš šta želim reći. ključna stvar kod donošenja odluka je spremnost da se snose posledice odluke. odgovornost.

ovo dole, na žalost, još uvek zvuči kao jeres a razmisli o tome na kome je odgovornost. ti i ja smo suvereni ove zemlje. ti i ja.

боље, квалитетније, људскије, "пристојније" политичке понуде нема јер нема заинтересованих гласача
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:13 29.11.2011

Re: samo u košmaru

боље, квалитетније, људскије, "пристојније" политичке понуде нема јер нема заинтересованих гласача


Ima.
A da ih ima jedini nacin je da se svi prectraju, dakle da se kaze, zanima me politika naravno, ali ovo sto je u ponudi nista ne valja.
tsunade tsunade 00:13 29.11.2011

Re: samo u košmaru

боље, квалитетније, људскије, "пристојније" политичке понуде нема јер нема заинтересованих гласача


malo ti je nategnuta teza. glasači su pasivno telo koje je jednom u četiri godine pozvano da zaokruži neko od napisanih imena. ne bih ja tu ulogu toliko glorifikovala. u razradjenim demokratijama odlučuje se na bazi ideologije i interesa. ja na našem spisku ne mogu da prepoznam bilo kakvu ideju i ideologiju. drugo, suprotno je mojim interesima da dajem glas bilo kome za koga pouzdano znam da će da mi čini štetu. meni i većini gradjana. moj glas je malo skuplji. moras malo da se potrudiš da bi ga dobio.
antioksidant antioksidant 00:19 29.11.2011

Re: samo u košmaru

Ima.

"tiha većina"?
to ne postoji u realnom svetu
partije pružaju upravo ono što od njih glasači traže
ni manje ni više
imate i kosovo i eu u jednom paketu, samo eu, samo kosovo, ni kosovo ni eu već ni jedan od ponuđenih odgovora, imate regionalizaciju, centralizaciju, vojvodinu republiku, barikade, priznavanje kosova... sve postoji
(i većina partija je za niže poreze, više socijalne pravde, efikasnije sudstvo i kvalitetniju medicinsku negu (sve to za manje para naravno)
imate i privatizaciju i nacionalizaciju i poklanjanje rusima (cak imate i traženje ruskog državljanstva (lako bi bilo organizovati i kolektivne spiskove za američko državljanstvo)
svega ima
i šta god da se ne izabere, moći će da seljuti ali će morati da se skloni na 4 godine
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:25 29.11.2011

Re: samo u košmaru

"tiha većina"?

Crtanjem cica glise bi se to moglo pojacati i prebrojati.
Ali ne, mi izgleda pristajemo na njihovu igru i dajemo im z apravo.
Sto s emene tice, hvala lepo..ko zeli da pristane na to sto serviraju, neka izvoli.


imate i kosovo i eu u jednom paketu, samo eu, samo kosovo, ni kosovo ni eu već ni jedan od ponuđenih odgovora, imate regionalizaciju, centralizaciju, vojvodinu republiku, barikade, priznavanje kosova... sve postoji
(i većina partija je za niže poreze, više socijalne pravde, efikasnije sudstvo i kvalitetniju medicinsku negu (sve to za manje para naravno)


Gde to ima?
U pricama politicara?
Ja bih da budem ozbiljan.
antioksidant antioksidant 00:29 29.11.2011

Re: samo u košmaru

malo ti je nategnuta teza. glasači su pasivno telo koje je jednom u četiri godine pozvano da zaokruži neko od napisanih imena. ne bih ja tu ulogu toliko glorifikovala. u razradjenim demokratijama odlučuje se na bazi ideologije i interesa. ja na našem spisku ne mogu da prepoznam bilo kakvu ideju i ideologiju.
a interese? to što neko misli da je nešto u njegovom interesu (u stvari rekli su mu na televiziji) a u stvari nema nikakve veze sa njegovim životom nije nikakva specifičnost srbije

amerikanci glasaju za za 3g (guns, god and gay). šta misliš koliko prosečnom amerikancu bilo koje od ta 3g utiče na život?
pa jedno 10 puta manje nego kosovo ili eu na prosečnog srbina (a za to već možeš da promeniš).
uvek je pitanje nametanja teme u predizbornoj kampanji ali ni ta sloboda izbora teme nije baš prevelika za partije.
one se kreću u zacrtanom okviru glasačkih želja.
prihvati to - partije su upravo ono što mi (glasači u proseku) želimo
ijoš jedno - i pasivnost je izbor
antioksidant antioksidant 00:31 29.11.2011

Re: samo u košmaru

Ja bih da budem ozbiljan.
pa pričamo o predizbornoj kampanji. gde tu da nađemo ozbiljnost?


Sto s emene tice, hvala lepo..ko zeli da pristane na to sto serviraju, neka izvoli.

naravno, cenim svačiji izbor
Jukie Jukie 00:37 29.11.2011

Re: samo u košmaru

antioksidant
Ima."tiha većina"?to ne postoji u realnom svetupartije pružaju upravo ono što od njih glasači traženi manje ni višeimate i kosovo i eu u jednom paketu, samo eu, samo kosovo, ni kosovo ni eu već ni jedan od ponuđenih odgovora, imate regionalizaciju, centralizaciju, vojvodinu republiku, barikade, priznavanje kosova... sve postoji(i većina partija je za niže poreze, više socijalne pravde, efikasnije sudstvo i kvalitetniju medicinsku negu (sve to za manje para naravno)imate i privatizaciju i nacionalizaciju i poklanjanje rusima (cak imate i traženje ruskog državljanstva (lako bi bilo organizovati i kolektivne spiskove za američko državljanstvo)svega imai šta god da se ne izabere, moći će da seljuti ali će morati da se skloni na 4 godine

Pa mene to ništa ne interesuje, tako da opet nemam razloga da glasam

Da bi me nagovorili da dozvolim da mi prst kojim kuckam po tastaturi pošpricaju svojom radioaktivnom tečnošću, moraće da obećaju da će stvoriti normalnu prosvetu
antioksidant antioksidant 00:39 29.11.2011

Re: samo u košmaru

moraće da obećaju da će stvoriti normalnu prosvetu
e jukie, ti već pričaš o idealnom društvu. koliko bih ja voleo da je to tema.
Jukie Jukie 00:47 29.11.2011

Re: samo u košmaru

antioksidant
moraće da obećaju da će stvoriti normalnu prosvetue jukie, ti već pričaš o idealnom društvu. koliko bih ja voleo da je to tema.

Pa ako već nas dvadesetoro-tridesetoro ovde na blogu b92 razmatramo da li da izađemo na glasanje i da li da crtamo Mikija Mausa kao da od toga zavisi ishod glasanja u Srbiji, a ne od glasova klinaca huligana koji bacaju baklje i lome grad, i lupaju po autobusima posle utakmice i urlaju iz njih tako da ne čujem TV, onda možemo i da postavljamo teške uslove strankama - sve je samo misaona vežba...
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:02 29.11.2011

Re: samo u košmaru

pa pričamo o predizbornoj kampanji. gde tu da nađemo ozbiljnost?


Politika i vodjenje drzave je mnogo ozbiljna stvar.

A u situaciji kad je ocito, i ti to ovim komentarom potvrdjujes, da ovde ozbiljnost ne mozemo naci ti ipak propagiras da se ucestvuje u tome i ne nalazis razloga za pokazivabnje nezadovoljtva?
antioksidant antioksidant 07:37 29.11.2011

Re: samo u košmaru

Politika i vodjenje drzave je mnogo ozbiljna stvar.

pa pričamo o predizbornoj kampanji

predizborne kampanje su ipak poseban deo politike, bez imalo ozbiljnosti
ti ipak propagiras da se ucestvuje u tome i ne nalazis razloga za pokazivabnje nezadovoljtva?

zasto svaki stav, makar samo za nijansu drugaciji od svog, spremno proglasavati propagandom?
sta je sledeci koraak? pitanje ko me placa?
tsunade tsunade 08:40 29.11.2011

Re: samo u košmaru

prihvati to - partije su upravo ono što mi (glasači u proseku) želimo


ja opet mislim da ovo ne stoji. malo je nas koji ovakvu vlast zeli. mislim da je isto tako malo onih koji ovako zamišljaju opoziciju. svaki put sam do sada glasala za nešto što je šatro manje zlo. a ono ispade da je sve više bilo zlo i naopako. kada ekonomija bude tema. i kad neko bude izašao sa planom korenitih reformi (javni sektor, fiskalna, monetarna i razvojna politika) i vremenskim okvirom za sprovodjenje sa cost and benefit analizom tog plana... eto mene da se guram sa penzosima. do tada dragi ao svoje političke strasti ću zadovoljavati na ovakvim mestima i na društvenim mrežama koje mi dodju ko terapija za frustraciju.
antioksidant antioksidant 08:42 29.11.2011

Re: samo u košmaru

kada ekonomija bude tema


a imamo mi i "ekonomsku ponudu" na listicima
sa sve reformama
(hoces li da pogadjas na koga mislim)
do tada dragi ao svoje političke strasti ću zadovoljavati na ovakvim mestima i na društvenim mrežama koje mi dodju ko terapija za frustraciju.

ali zasto ovo tako licno? nije mi bila namera da te nagovaram na glasanje. razgovaramo o opcijama

edit:
i jos jedna stvar
prihvati to - partije su upravo ono što mi (glasači u proseku) želimo


j
a opet mislim da ovo ne stoji
.

previse bi bilo jednostavno da je tako - ovi koji se bave politikom su izrodi a mi glasaci smo fini.

politicari pricaju ono sto ih prodaje glasackom telu.
ni manje ni vise
stojim iza ovog
partije su upravo ono što mi (glasači u proseku) želimo

Kazezoze Kazezoze 08:46 29.11.2011

Re: samo u košmaru

tsunade
боље, квалитетније, људскије, "пристојније" политичке понуде нема јер нема заинтересованих гласача


malo ti je nategnuta teza. glasači su pasivno telo koje je jednom u četiri godine pozvano da zaokruži neko od napisanih imena. ne bih ja tu ulogu toliko glorifikovala. u razradjenim demokratijama odlučuje se na bazi ideologije i interesa. ja na našem spisku ne mogu da prepoznam bilo kakvu ideju i ideologiju. drugo, suprotno je mojim interesima da dajem glas bilo kome za koga pouzdano znam da će da mi čini štetu. meni i većini gradjana. moj glas je malo skuplji. moras malo da se potrudiš da bi ga dobio.

da, toliko skup da umesto peci peci pec, ti zažmuriš kad ga daješ.
tsunade tsunade 08:55 29.11.2011

Re: samo u košmaru

da, toliko skup da umesto peci peci pec, ti zažmuriš kad ga daješ.


samo u košmarnim snovima. not in real life.

razgovaramo o opcijama


jedina besmislenija opcija od glasanja za manje zlo, tek da bi se simulirala demokratija je glasanje za mikija mausa tj beli listić....

a. praviš nekome kalkulaciju. aperentli tomi i boti kojima veća izlaznost bojkotaša odgovara jer te glasove dele medju sobom.

b. podižeš cenzus, smanjuješ šanse malima da udju u parlament. što možda i nije loše ali je zbunjujuće da su najveći zagovornici belog listića do juče bili kandidati tih malih partija poput čedine.

c. realno je da će toj opciji, beli listić, pribeći dva odsto u vrh glave. onda će boris i toma radosno da protrljaju bradu jer je u stvari nezadovoljna statistička greška... nema potrebe išta tu da menjaju.
westvleteren westvleteren 11:52 29.11.2011

Re: samo u košmaru

imate i kosovo i eu u jednom paketu, samo eu, samo kosovo, ni kosovo ni eu već ni jedan od ponuđenih odgovora, imate regionalizaciju, centralizaciju, vojvodinu republiku, barikade, priznavanje kosova... sve postoji


Još uvek čekam da neko obeća da će smanjiti administraciju i otpustiti neradnike.
Da ne ulazim u to da li ću da mu poverujem, nikome ne pada na pamet čak ni da laže da će ovo uraditi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana