Filozofija| Planeta| Reč i slika

Globalni diletantizam: Okupacija umesto oslobođenja

Nune Popović RSS / 29.11.2011. u 18:06

liberation.jpgNa stranu što su prilike u Srbije takve da su njeni građani postali nojevi koji nikako da izvade glavu iz peska, što unesrećeni i puni samosažaljenja žive nemoćni da pomognu i sebi, ovih dana sam zbog izložbe i monografije o mom nekadašnjem radu sa grupom Magnet nekoliko puta pitan za mišljenje o globalnom pokretu Okupacija (Occupy). Čuo sam razne paralele sa mojim radom i uvek je pitanje bilo zamišljeno kao šlagvort sa očekivanjem da ću imati samo reči podrške. I premda podržavam mnoge ideje, pokrete, grupe koje se bore za pozitivne vrednosti, sa slučajem zvanim OKUPACIJA imam isti problem kao sa nekadašnjom pokretom ANTIGLOBALIZAM.

Mene oduvek zanimaju SLOBODA i UJEDINJAVANJE. I nisam još sreo nijednu pojavu koja se bavila tim univerzalnim ciljevima, a da se zvala OKUPACIJA. Prosto, ne mogu da verujem da neko može već u samom jeziku da osudi na propast nasušnu potrebu svih ljudi sveta da se ujedine u pobuni protiv tiranije kapitala, korupcije, granica... Koliko razumem stvari, deluje mi da sam/smo ja/mi okupirani i ne razumem kako onda neko može da očekuje da se protiv okupatora i okupacije ljudi bore kao pripadnici pokreta koji se zove Okupacija!?

Slično je bilo i sa antiglobalističkim pokretom. Ubilo ih je ono ANTI i objašnjavanje da oni zapravo nisu onakvi kakvim ih ime prikazuje, a kad su se preimenovali u Novi globalizam bilo je prekasno, jer je pogrešna slika/utisak već napravljena.

Čitam naslove u novinama, piše: "Policija počistila okupatore", "Okupatori zauzeli Vol strit", "Okupatori i u Beogradu" i tako redom. Ne treba biti naročito bistar da bi se pretpostavilo šta su mnogi čitaoci/građani ukapirali - "ko su naši"? Šta će dobro na osnovu negativističkog imena kao što je Okupacija, koje asocira na nacistički pokret i njegove najmračnije rezultate, zaključiti mnogi od onih 95% jadnih ljudi ove planete za čije interese se taj pokret, kako kažu, bori!?

Ime je znak, simbol, koji mora da ima pozitivno značenje. Iz imena pokreta, grupe, proizilaze i medijski naslovi, spinovanje i ukupna komunikacija i interakcija, ne samo o aktivnostima tog pokreta već i mnogo toga drugog vezano za neophodne globalne promene, i ono/one zbog kojih su promene nužne. Moja grupa se zvala Magnet, jer smo želeli da privučemo i podstaknemo ljude na kreativnu i nenasilnu pobunu i izgradnju novog društva. Iz istih razloga je i izložba o Magnetu nazvana Živela sloboda! Ne želim da učestvujem u okupaciji bilo čega ili bilo koga, ni danas, ni sutra, nikada, ni metaforički.

Globalni diletantizam na delu, eto šta je pokret koji se zalaže za humane i oslobodilačke ciljeve naziva Okupacija (Occupy).

Ostaje mi nada da će poslušati sugestiju i uskoro (ne prekasno) promeniti ime, koje će imati pozitivni predznak, i da se iz pokreta Okupacija neće roditi neki novi Hitler. I on je okupacijom "oslobađao planetu".



Komentari (73)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:31 29.11.2011

Internacionala

Prosto, ne mogu da verujem da neko može već u samom jeziku da osudi na propast nasušnu potrebu svih ljudi sveta da se ujedine u pobuni protiv tiranije kapitala, korupcije, granica...

Domacine, sta je sporno sa kapitalom?
krkar krkar 18:18 29.11.2011

Dva raba

U Srbiji prilike su take,
babe slave, preziru junake
Nune Popović Nune Popović 18:20 29.11.2011

Re: Dva raba

prilike znane, ali da u svetu slave okupatore...
krkar krkar 18:21 29.11.2011

Re: Dva raba

Odnosno, cela pouka:

Srpska deco što množiti znate
Iz ovoga pouku imate:
U Srbiji prilike su take
Babe slave, preziru junake.
Zato i vi ne muč'te se džabe
Srpska deco postanite babe
.

Shvatio pametan čovek pre tačno 124 godine. I ništa se od tada promenilo nije.
predatortz predatortz 18:27 29.11.2011

Re: Dva raba

krkar
Odnosno, cela pouka:

Srpska deco što množiti znate
Iz ovoga pouku imate:
U Srbiji prilike su take
Babe slave, preziru junake.
Zato i vi ne muč'te se džabe
Srpska deco postanite babe
.

Shvatio pametan čovek pre tačno 124 godine. I ništa se od tada promenilo nije.


Eh, koliko li sam puta ovo postovao na blogu...
Nune Popović Nune Popović 18:28 29.11.2011

Re: Dva raba

Problem je, kažu, što pametan čovek kad nešto shvati ne može da zamisli da to isto nisu/ neće/ ne mogu da shvate i drugi, a sve se čini tako jednostavno i logično.
I onda
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:04 29.11.2011

Re: Dva raba


Potmulo su udarala zvona
udarala zvona iz budzaka
a i sto bi da se dize dzeva
kad je pratnja srpskoga junaka
Srpska deco sto.....


Shvatio pametan čovek pre tačno 124 godine. I ništa se od tada promenilo nije.

Osim njega samog.
Odrekao se toga i otisao covek u diplomatiju.
:)
49 41 49 41 15:08 30.11.2011

Re: Dva raba

Nune Popović
Problem je, kažu, što pametan čovek kad nešto shvati ne može da zamisli da to isto nisu/ neće/ ne mogu da shvate i drugi, a sve se čini tako jednostavno i logično.
I onda


Nekoliko puta sam gledao
Bil Gates - intervju.

Skromnost, lezernost, jednostavnost u ponasanju, izrazavanju, ...

Kada ga je voditelj na kraju zapitao - provokativno; da li bi se bavio politikom i recimo kandidovao za Predsednika.

Smracio je lezernu facu, zahuktao i odmahivao glavom.

To, nikako; to je mnogo zajeban posao. Ovo cime se ja bavim, to je vrlo jednostavno.
Politika, uhh to nikako!
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:38 29.11.2011

:)

Kad bih bio maliciozan rekao bih da reč 'okupacija' nema negativnu konotaciju u Amerikanaca. Sve okupacije koje se sprovode u njino ime su "pozitivne" i.e njihovo žrtvovanje da bi doneli demokratiju primitivcima poput Avganistanaca i Iračana (Izraelci krajnje pozitivno okupiraju Palestinu 40 i kusur godina) itd. Osim toga i toalet se 'okupira' za krajnje pozitivne ciljeve. No, neću da budem maliciozan

U pravu si o predznaku. Uvek sam preferirao izraz alter-globalism od onog "anti" i mislim da bolje označava ideju da svet ne treba da bude bezgraničan samo za kapital i robu (što je ideja tzv. 'globalizma'), nego i za, na primer, ljude.
antioksidant antioksidant 18:49 29.11.2011

Re: :)

Uvek sam preferirao izraz alter-globalism od onog "anti"

same here (mada priznaces da alteroksidant ne zvuci bas najbolje)
Nune Popović Nune Popović 18:51 29.11.2011

Re: :)

Kad bih bio maliciozan rekao bih da reč 'okupacija' nema negativnu konotaciju u Amerikanaca.


I sam sam razmišljao kako su totalno izgubili kompas, kako ne znaju šta Okupacija znači i kakvo negativno značenje zaista nosi (ma kakva opravdanja se navodila)... Ili i taj naziv ima svoju promišljenu nameru da što pre diskredituje borbu za oslobođenje ljudi od ovog ludila u kome svi živimo...
predatortz predatortz 18:56 29.11.2011

Re: :)


I sam sam razmišljao kako su totalno izgubili kompas, kako ne znaju šta Okupacija znači i kakvo negativno značenje zaista nosi (ma kakva opravdanja se navodila)... Ili i taj naziv ima svoju promišljenu nameru da što pre diskredituje borbu za oslobođenje ljudi od ovog ludila u kome svi živimo...


Skloniji sam ovoj drugoj varijanti.
Ne bi bilo prvi put da oligarhija organizuje proteste kako bi mogla da kanališe nagomilani bes.
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:58 29.11.2011

Re: :)

mada priznaces da alteroksidant ne zvuci bas najbolje

Priznajem, ali moram da primetim da antioksidant za mene zvuči veoma pozitivno. Kao neko ko često radi sa gvožđem mrzim (h)rđu.
Nune Popović Nune Popović 19:02 29.11.2011

Re: :)

predatortz

I sam sam razmišljao kako su totalno izgubili kompas, kako ne znaju šta Okupacija znači i kakvo negativno značenje zaista nosi (ma kakva opravdanja se navodila)... Ili i taj naziv ima svoju promišljenu nameru da što pre diskredituje borbu za oslobođenje ljudi od ovog ludila u kome svi živimo...


Skloniji sam ovoj drugoj varijanti.
Ne bi bilo prvi put da oligarhija organizuje proteste kako bi mogla da kanališe nagomilani bes.


U prilog tvom misljenju dobijam i ovakvo misljenje od ljudi koje cenim: Pokret Occupy je zapravo sredstvo kontrolisanog kanalisanja akumuliranog opravdanog nezadovoljstva.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:05 29.11.2011

Re: :)

U prilog tvom misljenju dobijam i ovakvo misljenje od ljudi koje cenim

A to su?

P.S. Ja sam skloniji ideji da se to može pripisati tea party.
Nune Popović Nune Popović 19:14 29.11.2011

Re: :)

Nikada nisam bio na tea party, da li se tada pije samo čaj ili šta?
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:17 29.11.2011

Re: :)

Nune Popović
Nikada nisam bio na tea party, da li se tada pije samo čaj ili šta?

Tea Party movement

Ne odgovori mi na pitanje.
Nune Popović Nune Popović 19:18 29.11.2011

Re: :)

Jesam ali nisi razumeo.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:24 29.11.2011

Re: :)

Nune Popović
Jesam ali nisi razumeo.

Predajem se.

Ne videh ni jedno ime na pitanje ko su ljudi koje ceniš, a koji imaju mišljenje da je 'occupy movement' kanalisano nezadovoljstvo. Pitah jer je kod mene obrnut slučaj, ljudi koje cenim su mišljenja da je to prilično nekanalisano (i otud problem za vlast jer ne zna kako da se postavi).
Nune Popović Nune Popović 19:31 29.11.2011

Re: :)

Aman Bojane, izvori se navode ili ne navode, osnovno pravilo. I shvatam da boli kada neko ukaže na osnovnu nepromišljenost u kvazi mislećem svetu, u kome se u sve sumnja samo ne u sopstveno mišljenje.

Sve je izanalizirano i pokret i reakcije vlasti, ali Nomen est omen nekako promaklo.
Domazet Domazet 19:56 29.11.2011

Jedinstvo suprotnosti...

Nune Popović
I shvatam da boli kada neko ukaže na osnovnu nepromišljenost u kvazi mislećem svetu, u kome se u sve sumnja samo ne u sopstveno mišljenje.


Nune Popović
Sve je izanalizirano i pokret i reakcije vlasti, ali Nomen est omen nekako promaklo.


Svaki ozbiljan sistem (a USofA svakako jesu jedan ozbiljan sistem) se trudi da kanalishe nezadovoljstvo. Tako da sasvim sigurno ima njih podosta koji se upravo u ovom trenutku polomishe od truda da kanalishu Occupy nezadovoljstvo. Ali daleko od toga da su sa tim zavrshili, posebno kada se ima u vidu koliko su u tom trudu dalko odmakli (ne nuzhno isti) trudbenici koji se trude oko Tea Party.

A shto se tiche semantike, Occupy dolazi iz kulture koja malo polazhe na prevaspitavanje a jako puno na kaznu i snazhno uzvracanje. Dakle, hoce ljudi (i zhene) da urade Wall Streetu tachno ono shto je Wall Street uradio njima. Okupirao im zhivote.
Nune Popović Nune Popović 20:10 29.11.2011

Re: Jedinstvo suprotnosti...

Po analogiji koju navodiš, onda ni Nemačka, niti bilo koja okupatorska zemlja nikada nije trebalo da ponovo postane slobodna, već je sve do danas trebalo držati u okupaciji, u konc logorima i raditi im isto ono što su oni radili drugima. Zahvaljujem se na takvoj logici, ali ja u tome neću da učestvujem.
yugaya yugaya 21:00 29.11.2011

Re: :)

Nune Popović
Kad bih bio maliciozan rekao bih da reč 'okupacija' nema negativnu konotaciju u Amerikanaca.


I sam sam razmišljao kako su totalno izgubili kompas, kako ne znaju šta Okupacija znači i kakvo negativno značenje zaista nosi (ma kakva opravdanja se navodila)...


Mislim da su kompas zagubili prevodioci... occupy u "Occupy Wall Street" prevesti kao "Okupacija"......ili pleonazam "Okupatori zauzeli"...

Kada bi u novinama bilo (više) stručnih prevodilaca i lektora, izbegla bi se greška zbog koje je naziv pokreta dobio kroz prevod negativne konotacije ...ne bi od demonstranata preko noći osvanuli kao okupatori...


Nune Popović Nune Popović 21:22 29.11.2011

Re: :)

Jeste, nikako da pročitamo "Okupatori oslobodili..."

A kad se to bude dogodilo, ako se dogodi, biće veselo...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:23 29.11.2011

Re: Jedinstvo suprotnosti...

Domazet
Svaki ozbiljan sistem (a USofA svakako jesu jedan ozbiljan sistem) se trudi da kanalishe nezadovoljstvo. Tako da sasvim sigurno ima njih podosta koji se upravo u ovom trenutku polomishe od truda da kanalishu Occupy nezadovoljstvo. Ali daleko od toga da su sa tim zavrshili, posebno kada se ima u vidu koliko su u tom trudu dalko odmakli (ne nuzhno isti) trudbenici koji se trude oko Tea Party.

Domazet Domazet 01:21 30.11.2011

Ja vala bash...

Nune Popović
Po analogiji koju navodiš, onda ni Nemačka, niti bilo koja okupatorska zemlja nikada nije trebalo da ponovo postane slobodna, već je sve do danas trebalo držati u okupaciji, u konc logorima i raditi im isto ono što su oni radili drugima.

...dobro kazhesh. Posle ovog tvog objashnjenja i meni ova moja analogija deluje nekako blesavo. A i potpuno odudara od realnosti.

Medjutim neshto se mislim, da su sluchajno Nemci radili Amerikancima to shto su radili nekim drugima da znash da bi sasvim moguce bilo da ova moja analogija tebi uopshte ne bi bila chudna i da uopshte ne bi odudarala od stvarnosti. Ali da sad ne ulazimo u to shta bi bilo kad bi bilo...

Nune Popović
Zahvaljujem se na takvoj logici, ali ja u tome neću da učestvujem.

Pre neki dan sam vodio sa shefom (koji je as liberal as American can be) diskusiju o americhkom krivichnom zakonodavstvu. I chovek, rodjeni Amerikanac i veoma dobro obrazovan, nikako nije mogao da se seti naziva za jedan element kaznene politike koji nedostaje americhkom kaznenom zakonodavstvu. Termin koga nije mogao da se seti je rehabilitation. Dakle, ne samo da je americhko krivichno zakonodavstvo bazirano samo na kazni i osveti (smrtna kazna, recimo) bez elemenata rehabilitacije vec je i sam pojam rehabilitacije toliko odsutan iz colloquial english da ga se vrlo obrazovan chovek nije mogao setiti.

E sada ti na ovu anegdoticu mozhesh da kazhesh: Pa shta?

A ja bih onda mogao da ti odgovorim: Pa nishta samo, to je samo jedna crtica koja ide u prilog mojoj tezi da je americhko drustvo sklono kazni i osveti.

Na shta bi ti opet moga oda kazhesh: Pa shta? I da dodash: Zahvaljujem se na takvoj (na kazni i osveti zasnovanoj) logici, ali ja u tome neću da učestvujem.

A onda bih ja samo mogao da slegnem ramenima i da se vajkam shto je bol usled ukazivanja na osnovnu nepromišljenost u kvazi mislećem svetu, u kome se u sve sumnja samo ne u sopstveno mišljenje mestimichan i nejednako rasporedjen.
Nune Popović Nune Popović 10:04 30.11.2011

Re: Ja vala bash...

Ko zna Domazet, možda ni za Nacizam nije bilo dovoljno dobrih lektora, balkanskih i inih... Ima i danas onih koji misle da je ta ideja dobra ali "izgubljena u prevodu"...

Šta god bila "Američka logika" o kojoj pišeš kao utemeljenju "oslobodilačkog" termina occupy, kada je nešto zamišljeno kao globalni pokret onda treba da važe univerzalna pravila logike, simbolike, pozitivnih vrednosti. Bilo kakva okupacija u svemu tome ne može da ima smisleno mesto.
naroz naroz 11:14 30.11.2011

Re: :)

Ok izvori se ne navode, ali koji su argumenti da je OWS kanalisano nezadovoljstvo?
Argument da je Tea Party kanalisno nezadovoljstvo je da su njihovi finansijeri velike korporacije
Domazet Domazet 19:03 30.11.2011

Stvarno ko zna...

Nune Popović
Ko zna Domazet, možda ni za Nacizam nije bilo dovoljno dobrih lektora, balkanskih i inih... Ima i danas onih koji misle da je ta ideja dobra ali "izgubljena u prevodu"...

Šta god bila "Američka logika" o kojoj pišeš kao utemeljenju "oslobodilačkog" termina occupy, kada je nešto zamišljeno kao globalni pokret onda treba da važe univerzalna pravila logike, simbolike, pozitivnih vrednosti. Bilo kakva okupacija u svemu tome ne može da ima smisleno mesto.

da li se radi o
dodjavola
ok, zaboravimo na licna misljenja o konkretnom pokretu i sav kontekst, ovde je bitno jedno - autor je utripovao znacenje jer je utuvio sebi u glavu fiks ideju, ili pre, fiks prevod reci, koja na engleskom ima daleko sire znacenje nego na srpskom.

ili se radi o neshto shiroj, regionalnoj, odrednici. Poput ove recimo:



Ko bi ga znao.

Jedno je medjutim sigurno. Ako pitate Mrdaxa shta misli o dogadjaju na mostu ima da vam odgovori: "Shta tu ima da se misli, sjajna Lasta!"
dexter92 dexter92 19:46 29.11.2011

Vidi

Mislim da na engleskom OWS ne izaziva asocijacije koje spominjes. Drugo je sto se kod nas u prevodima vesti koristi glagol okupirati koji ima negativne istorijske konotacije(nasa rec je zauzeti).
OWS bi se moglo prevesti na srpski a da bude u duhu jezika kao:
- Zauzmimo WallStreet
- Osvojimo WallStreet
- Zakrcimo WallStreet (occupy znaci i zapremiti)
- Zaposednimo WallStreet
- Okupimo se na Wallstreet-u
Nune Popović Nune Popović 20:07 29.11.2011

Re: Vidi

E, skoro se nisam tako nasmejao... To je ujedno sledeća faza, kao i kod ANTIGLOBALIZMA. Iscrpljivanje ubeđivanjem kako nešto očigledno pogrešno nije pogrešno, dokazivanje nedokazivog, branjenje nebranjivog, bezuspešno uvođenje nove logike, proseravanja kvazifilozofa koje LJUDI nikada neće razumeti... Čućemo sve i svašta što nema veze i što ne korespondira sa ONIMA kojima je ideja namenjena i koji su s pravom nezadovoljni. Običnim ljudima za koje je Okupacija po prirodi stvari nešto negativno, baš kao i svi sinonimi koje si naveo, biće objašnjavani kao da je TO u stvari ONO.

Poenta je u OSLOBAĐANJU a ne u OKUPIRANJU. Umesto da se brane oni koji očigledno okupiraju, uzurpiraju, zauzimaju, zakrčavaju, zaposedaju naše živote, slobodu, egzistenciju, osnovna prava, imaćemo situaciju da će se, ljudi koji se bore protiv takvih okupatora, braniti da nisu oni TI koji zauzimaju, osvajaju, okupiraju... Kakva promašena poenta delovanja i koban odliv energije, a sve zbog toga što je preskočeno osnovno: ime! I što će više trebati da se greška shvati, nego da se ispravi dok je, ako je, moguće.

Voleo bih da grešim, ali mislim da ćemo gledati klasičan sindrom nerazumevanja, neznanja i ograničenosti svesti, koji sam mnogo puta viđao kod onih kod kojih bi trebalo da je sve upravo suprotno takvim osobinama.

Okupacija, šta to "lepo" beše: http://en.wikipedia.org/wiki/German-occupied_Europe
dexter92 dexter92 20:19 29.11.2011

Re: Vidi

Ideja jeste oslobadjanje ali je metod hajde da kazemo zaposedanje wallstreet-a i drugih slicnih mesta jer su u ocima demonstranata to centri problema.
Verovatno je procena inicijalnih organizatora demonstracija bila da bi direktan poziv na konkretnu akciju u imenu pokreta imao vise efekta nego nesto uopsteno kao npr. "oslobodimo se" ili sta ti ja znam...
Nune Popović Nune Popović 20:29 29.11.2011

Re: Vidi

Poštujem što imamo različita mišljenja, ali ja mislim da je po sredi neznanje i diletantizam, a ne bilo kakva promišljenost, osim ako po sredi nije strašno opasna namera, kao što je bila npr. Hitlerova. Ništa me ne bi začudilo, ali bih najviše voleo da budem pozitivno demantovan rezultatima, a ne ubeđivanjima bez pokrića i utemeljenja. Okupacija nikada u jeziku neće značiti isto što i oslobađanje i nikada neće imati pozitivan predznak i značenje.
predatortz predatortz 20:34 29.11.2011

Re: Vidi

Okupacija nikada u jeziku neće značiti isto što i oslobađanje i nikada neće imati pozitivan predznak i značenje.


To mi nekako zvuči kao eksproprijacija eksproprijatora. Nešto ne volim takve izraze. Ni ideje.
Nune Popović Nune Popović 20:42 29.11.2011

Re: Vidi

Pa da, nema tog jezika na kome Okupacija može da znači bilo šta dobro, a reč je o globalnom pokretu i potrebna je univerzalna reč/pojam koji ima pozitvno značenje u kome će se lako objediniti cilj delovanja. A druga opasna stvar je što iz lošeg imena/naziva (Occupy) lako proističe i loš, negativistički koncept delovanja.

Zato me nije začudilo što su izabrane i ove/ovakve maske*:


I one, kao i ime Occupy imaju dobru prepoznatljivost, ali su asocijacije loše i kontraproduktivne.

Umesto da se strah razbija, on se generiše.

* o maskama u Gardijanu:
"The skin is pallid, the cheeks touched with pink. The eyes are holes. And the smile is frozen, set forever, a fixed uncanny moustachioed grin above a devilish goatee beard."
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/nov/04/occupy-movement-guy-fawkes-mask
dexter92 dexter92 21:22 29.11.2011

Re: Vidi

Zanimljivo je da OWS-ovci osim u par navrata nisu uspeli da ostavare ni nivo slobode koji smo mi imali tokom zimskog protesta.
Zabranjeno im je setanje ulicama (osim trotoarom) i da koriste ozvucenja.
Argument koji koristi establisment je da je demonstrantima dozvoljeno da protestvuju ali drugima ne smeju da ugrozavaju "pravo na rad".
Iako OWS po anketama podrzava 80% Njujorcana odziv je relativno slab i samo je jednom (17.nov) premasio 30.000.
Mozda je strategija zimskog protesta bila bolja od ows-a. Svakodnevno popodnevno okupljanje umesto kampovanja.
OWS nema konkretne zahteve osim ukoliko jedini njihov cilja (barem u ovoj fazi protesta) nije skretanje paznje javnosti na srz problema.
Nune Popović Nune Popović 21:32 29.11.2011

Re: Vidi

Pa ko normalan će da pusti Okupatore da se šire i ugrožavaju slobodno građanstvo!? Svašta... Kad sebe nazivaš okupatorom, a nisi u zatvoru, nego još imaš pravo da kampuješ u centru grada, možeš da pevaš od sreće što živiš u demokratiji, ali i režim će ti biti zahvalan jer mu velikodušno ostavljaš suprotnu ulogu (pozitivističku).

A ovo "OWS-ovci" mu dođe vrlo slično kao SS-ovci...
dexter92 dexter92 21:42 29.11.2011

Re: Vidi

Razumem tvoju poentu, i meni je s pocetka "occupy" paralo usi.
Simbol pokreta je stegnuta pesnica iako su u pitanju mirni gradjanski protesti. Slican simbol je imao i Otpor a tu je i istorijska simbolika prema raznim stegnutim pesnicama iz 20og veka.
Kada si spomenu masku iz filma V for Vendeata moj je utisak da je prosecan Amerikanac pogledao suvise filmova u kojima pojedinac pobedjuje sistem samo zato sto je mnogo "brz".
Nune Popović Nune Popović 21:51 29.11.2011

Re: Vidi

Bojim se da zbog tog Occupy mnogi zadovoljno trljaju ruke, vidim i da ultradesničari blagonaklono odnose prema takvom terminu, pa čak i podržavaju "ideju". Izgugluj malo.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:48 29.11.2011

Ne radi se o diletantizmu, već o...

veoma promišljenom protestu, tj. gradjanskom pokretu bez vodja i portparola!
I sa jasnom vizijom promena!

"Vision statement":

We Envision: [1] a truly free, democratic, and just society;
[2] where we, the people, come together and solve our problems by consensus;
[3] where people are encouraged to take personal and collective responsibility and participate in decision making;
[4] where we learn to live in harmony and embrace principles of toleration and respect for diversity and the differing views of others;
[5] where we secure the civil and human rights of all from violation by tyrannical forces and unjust governments;
[6] where political and economic institutions work to benefit all, not just the privileged few;
[7] where we provide full and free education to everyone, not merely to get jobs but to grow and flourish as human beings;
[8] where we value human needs over monetary gain, to ensure decent standards of living without which effective democracy is impossible;
[9] where we work together to protect the global environment to ensure that future generations will have safe and clean air, water and food supplies, and will be able to enjoy the beauty and bounty of nature that past generations have enjoyed.
Nune Popović Nune Popović 21:54 29.11.2011

Re: Ne radi se o diletantizmu, već o...

Ne radi se o diletantizmu, već o...
veoma promišljenom protestu, tj. gradjanskom pokretu bez vodja i portparola!
I sa jasnom vizijom promena!



i sa "PRAVIM" nazivom, koji je zasnovan na poznavanju komunikacija i veština vladanja onih protiv kojih je uperen... Ni antiglobalističkom pokretu nije falilo ništa u ciljevima, ali ono ANTI...

Poznato je da za navedene ciljeve treba okupirati. Okupacijom do istinske demokratije. Ajd što je demokratija, nego što je i ISTINSKA... A poznato je da tapiju na istinu imaju upravo tirani i totalitaristi svih vrsta, od političkih do verskih...

Diletantizam!
Nune Popović Nune Popović 22:07 29.11.2011

Ta predivna "Okupacija", šta to beše

The German Occupation of Europe
http://www.holocaustresearchproject.org/nazioccupation/timeline.html
Brief Year by Year Outline
jxxx jxxx 22:30 29.11.2011

dodjavola

ok, zaboravimo na licna misljenja o konkretnom pokretu i sav kontekst, ovde je bitno jedno - autor je utripovao znacenje jer je utuvio sebi u glavu fiks ideju, ili pre, fiks prevod reci, koja na engleskom ima daleko sire znacenje nego na srpskom.

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/occupy_1?q=occupy

ajd price o smislu pokreta, generalna politicka mrsomudjenja i to, o tome bar lako moze da deluje da ima poente pricati.

ali fiksacija simbolikom ovog prevoda najpre govori nesto onom ko je zanet njome, pomalo o lenjim balkanskim novinarima, i bas nista o originalnoj stvari.
Nune Popović Nune Popović 10:13 30.11.2011

Re: dodjavola

ajd price o smislu pokreta, generalna politicka mrsomudjenja i to, o tome bar lako moze da deluje da ima poente pricati.
ali fiksacija simbolikom ovog prevoda najpre govori nesto onom ko je zanet njome, pomalo o lenjim balkanskim novinarima, i bas nista o originalnoj stvari.


Šta posle II sv. rata može da bude smisao okupacije - oslobođenje o kome sanjaju okupirani ili najebavanje širih razmera!?

Ne verujem da se pod pojmom Okupacija može suštinski proklamovati ideja o bilo kakvoj slobodi ili blo kakvog oslobađanja osim onog pod "definicijom" Arbeit macht frei


Filip Mladenović Filip Mladenović 23:24 29.11.2011

Podrška pokretu OWS

Veliki broj uglednih intelektualaca i uticajnih javnih ličnosti podržali su pokret OCCUPY WALL STREET. Medju njima je i režiser Majkl Mur:

10 Things We Want
A Proposal for Occupy Wall Street, submitted by Michael Moore

1. Eradicate the Bush tax cuts for the rich and institute new taxes on the wealthiest Americans and on corporations, including a tax on all trading on Wall Street (where they currently pay 0%).

2. Assess a penalty tax on any corporation that moves American jobs to other countries when that company is already making profits in America. Our jobs are the most important national treasure and they cannot be removed from the country simply because someone wants to make more money.

3. Require that all Americans pay the same Social Security tax on all of their earnings (normally, the middle class pays about 6% of their income to Social Security; someone making $1 million a year pays about 0.6% (or 90% less than the average person). This law would simply make the rich pay what everyone else pays.

4. Reinstate the Glass-Steagall Act, placing serious regulations on how business is conducted by Wall Street and the banks.

5. Investigate the Crash of 2008, and bring to justice those who committed any crimes.

6. Reorder our nation's spending priorities (including the ending of all foreign wars and their cost of over $2 billion a week). This will re-open libraries, reinstate band and art and civics classes in our schools, fix our roads and bridges and infrastructure, wire the entire country for 21st century internet, and support scientific research that improves our lives.

7. Join the rest of the free world and create a single-payer, free and universal health care system that covers all Americans all of the time.

8. Immediately reduce carbon emissions that are destroying the planet and discover ways to live without the oil that will be depleted and gone by the end of this century.

9. Require corporations with more than 10,000 employees to restructure their board of directors so that 50% of its members are elected by the company’s workers. We can never have a real democracy as long as most people have no say in what happens at the place they spend most of their time: their job. (For any U.S. businesspeople freaking out at this idea because you think workers can't run a successful company: Germany has a law like this and it has helped to make Germany the world’s leading manufacturing exporter.)

10. We, the people, must pass three constitutional amendments that will go a long way toward fixing the core problems we now have. These include:

a) A constitutional amendment that fixes our broken electoral system by 1) completely removing campaign contributions from the political process; 2) requiring all elections to be publicly financed; 3) moving election day to the weekend to increase voter turnout; 4) making all Americans registered voters at the moment of their birth; 5) banning computerized voting and requiring that all elections take place on paper ballots.

b) A constitutional amendment declaring that corporations are not people and do not have the constitutional rights of citizens. This amendment should also state that the interests of the general public and society must always come before the interests of corporations.

c) A constitutional amendment that will act as a "second bill of rights" as proposed by President Frankin D. Roosevelt: that every American has a human right to employment, to health care, to a free and full education, to breathe clean air, drink clean water and eat safe food, and to be cared for with dignity and respect in their old age.

Nune Popović Nune Popović 10:15 30.11.2011

Re: Podrška pokretu OWS

Veliki broj uglednih intelektualaca i uticajnih javnih ličnosti podržali su pokret OCCUPY WALL STREET. Medju njima je i režiser Majkl Mur:

Zabrinjava me i činjenica da je toliko uglednih i uticajnih podržalo pokret Occupy, a da im niko nije skrenuo pažnju na samo ime i njegovu negativnu konotaciju.
naroz naroz 23:35 29.11.2011

...

ajde uredu! Da li je ime bitnije od sustine?
Inace vidi sta uradise coveku, gori su od Milosevica.

http://www.salon.com/2011/11/29/scott_olsen_to_cops_protesters_stay_peaceful/singleton/

pa onda ti to zovi globalni diletizam.
ivana23 ivana23 00:43 30.11.2011

Re: ...



Occupy’s 84-year-old pepper spray victim: Is this the most iconic image of the movement?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Nune Popović Nune Popović 11:00 30.11.2011

Re: ...

ajde uredu! Da li je ime bitnije od sustine?


Ime je znak, simbol i mora da ima veze sa suštinom.

Inace vidi sta uradise coveku, gori su od Milosevica.


Uz fotografiju koju je prenela Ivana, a koju je objavio Washington Post napisano je:
Seattle activist Dorli Rainey, 84, reacts after being hit with pepper spray during an Occupy Seattle protest on Nov. 15 at Westlake Park in Seattle. (Joshua Trujillo - AP)

Problem imena je i u tome što je mnogim teško da stanu na stranu onih koji rade bilo kakvu Okupaciju. Kad neko bije Okupatore - kome će biti žao?
ivana23 ivana23 11:33 30.11.2011

Re: ...

Nune Popović
Uz fotografiju koju je prenela Ivana, a koju je objavio Washington Post napisano je:
Seattle activist Dorli Rainey, 84, reacts after being hit with pepper spray during an Occupy Seattle protest on Nov. 15 at Westlake Park in Seattle. (Joshua Trujillo - AP)

Problem imena je i u tome što je mnogim teško da stanu na stranu onih koji rade bilo kakvu Okupaciju. Kad neko bije Okupatore - kome će biti žao?


Zaista si ubedjen da su oni koji su videli fotografiju i procitali tekst u WP, makar i za trenutak pomislili da je Dorli Rainey, 84 - nekakav (necega ili nekoga) okupator?!
naroz naroz 11:35 30.11.2011

Re: ...

sinoc sam odgovorio malo i afektu.

Sustina je da postoji zlo koje je Wall street i to treba da se okupira.
Kao sto je okupacija nacisticke nemacke nije negativna tako i OWS nije negativna.

Jos nesto:

Michael Moore:

So, we—what’s great about this movement is—what’s great about this movement is, is that we have to get out of our victim role.

You know, this is why the word, the concept of occupy, because "occupy," until seven weeks ago, was really a dirty word, because we knew what it meant. Those lands that are occupied by us in the Middle East, the West Bank and Gaza by another country, you know, I mean, it’s like that’s occupation. "Occupation" is a dirty word. And you have taken this, and you have just—all of us, everybody who’s part of this, we’ve turned it on its—on completely on its ear. And now we’ve owned the word, and it’s not like—it’s not like, "Oh, what are we going to do?" You know, it’s like, no, we’ve occupied you now. We’ve occupied the Washington Post. We’ve occupied the Wall Street Journal. We’re—and that’s how—that’s how this is going to go.

But I just please want to second what Naomi said, that this is the "no kidding around" moment. My friends, please, the ship has sailed in. The ship will leave. As Bill said, many of these things that have happened in our 200-plus-year history have failed or been crushed. And this is our moment. This is the moment for it to happen. It will only happen if every single person in this room, tonight, when you leave, and you go home, you have to say to yourself, "What am I doing? What can I do to be part of the occupation? What am I going to do to occupy Wall Street?" Everybody watching this at home, on The Nation's website, anybody watching this right now, every one of you—doesn't matter, you’re living in Boise, you’re living in the most faraway reaches of Upper Minnesota, no matter where you are—I’ve seen Occupies that are two-people big. And this is where it’s got to start. And it always starts that way, right? I mean, Marx, he just had Engels. They were just—that’s all he had. I mean, it was like they were just—they were just two old farts, sitting around keeping their hands warm over the fireplace in London, talking to each other. And they—you know, they came up with this idea. And J.C. J.C. had 12 fisher guys. Look what happened with that. Whoa! So, if you’re at home and you’re watching this and you’re in some out-of-the-way place, you already own it. This is already your country. You—you have been occupied by Wall Street. Your homes have been occupied by Wall Street. Your government has been occupied by Wall Street. Your media has been occupied by Wall Street. And it’s OK for you to say, "Not anymore. Those days are over. End of story."javascript:;

na 55 min 10 sec
Nune Popović Nune Popović 11:39 30.11.2011

Re: ...

@ ivana

Pa što se onda tako zove, ako nije?

I još jedna važnija stvar: ne radi se o tome šta ja mislim, jer nisam ja ciljna grupa pokreta, ni Majkl Mur, ni filozofi i intelektualci koji će se baviti dijalektikom i stručnom raspravom, nego upravo oni za koje Okupacija može da znači samo jedno, a to je ogromni deo populacije, kao i oni koji će takav termin jako lako zloupotrebiti upravo protiv ciljeva pokreta.
ivana23 ivana23 11:50 30.11.2011

Re: ...

naroz naroz 11:59 30.11.2011

Re: ...


nego upravo oni za koje Okupacija može da znači samo jedno, a to je ogromni deo populacije, kao i oni koji će takav termin jako lako zloupotrebiti upravo protiv ciljeva pokreta.


pa 2008 nije tako daleko i koliko je ljudi izgubilo i posao i krov nad glavom a o izgubljenoj nadi da ne govorim. Negde cuh recenicu:
Poverty is American like an apple pie

i ljudi znaju koje kriv i onda ne vide negativnost u reci okupacija.
Nune Popović Nune Popović 12:01 30.11.2011

Re: ...

i ljudi znaju koje kriv i onda ne vide negativnost u reci okupacija.


Odlično ako je tako i ako grešim, srećan sam zbog toga unapred, ali nikako ne mogu da izgovorim: Živela okupacija!
naroz naroz 12:10 30.11.2011

Re: ...

Odlično ako je tako i ako grešim, srećan sam zbog toga unapred


preporuka
ali nikako ne mogu da izgovorim: Živela okupacija!


ni ja niti sam ikoga cuo da to kliche.
Cuo sam samo promenili ste znacenje prljave reci i mi odbijamo da budemo zrtva i zato cemo da okupiramo svoje zivote ponovo.
Nune Popović Nune Popović 12:15 30.11.2011

Re: ...

Preporuka i tebi, ali da pokušaš da se oslobodiš umesto da se okupiraš (ponovo).
naroz naroz 12:24 30.11.2011

Re: ...

moram da priznam dobra fora.
mrdax mrdax 13:54 30.11.2011

Re: ...

Nune Popović
i ljudi znaju koje kriv i onda ne vide negativnost u reci okupacija.


Odlično ako je tako i ako grešim, srećan sam zbog toga unapred, ali nikako ne mogu da izgovorim: Živela okupacija!


Bravno Nune za ovaj tekst. Meni je pokret "okupacije" od samog pocetka potpuni promasaj. Onaj njihov pamflet (kao program) podseca na sastav deteta iz petog razreda osnovne na temu "Dobro ce uvek pobediti".
Nune Popović Nune Popović 14:05 30.11.2011

Re: ...

Hvala
mrdax mrdax 14:08 30.11.2011

Re: ...

Sustina je da postoji zlo koje je Wall street i to treba da se okupira.


Da nije Wall street-a ti ne bi sada pisao po Blogu. Ali nemojmo se zamarati takvim sitnicama, zivela revolucija, drzte bogatase!
Domazet Domazet 18:49 30.11.2011

Ene de...

mrdax
Sustina je da postoji zlo koje je Wall street i to treba da se okupira.


Da nije Wall street-a ti ne bi sada pisao po Blogu. Ali nemojmo se zamarati takvim sitnicama, zivela revolucija, drzte bogatase!

...a ja do sada mislio da mi piskaramo po blogu iskljuchivo zaslugom Al Gora!?
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 19:29 30.11.2011

Re: ...

You—you have been occupied by Wall Street. Your homes have been occupied by Wall Street.


Pogotovo je on veoma "okupiran":



Domazet Domazet 19:35 30.11.2011

Pa ovo je josh gore od Nunetovog 'skoka'..

Tamara Ćetković
You—you have been occupied by Wall Street. Your homes have been occupied by Wall Street.


Pogotovo je on veoma "okupiran":


Ne pravi se razlika zmedju lichnih zamenica you and I
ivana23 ivana23 19:45 30.11.2011

Re: ...

Tamara Ćetković
Pogotovo je on veoma "okupiran"


Mislis da je to stekao dok je radio u banci Goldman Saks?!
mrdax mrdax 21:57 30.11.2011

Re: Ene de...

Domazet
mrdax
Sustina je da postoji zlo koje je Wall street i to treba da se okupira.


Da nije Wall street-a ti ne bi sada pisao po Blogu. Ali nemojmo se zamarati takvim sitnicama, zivela revolucija, drzte bogatase!

...a ja do sada mislio da mi piskaramo po blogu iskljuchivo zaslugom Al Gora!?


Veoma duhovito.
Domazet Domazet 04:03 01.12.2011

Ma znam...

mrdax
Domazet
mrdax
Sustina je da postoji zlo koje je Wall street i to treba da se okupira.


Da nije Wall street-a ti ne bi sada pisao po Blogu. Ali nemojmo se zamarati takvim sitnicama, zivela revolucija, drzte bogatase!

...a ja do sada mislio da mi piskaramo po blogu iskljuchivo zaslugom Al Gora!?


Veoma duhovito.

...nego necu da se hvalim.
bookez bookez 09:56 30.11.2011

Magnet

Hm, Magnet. Ime podseca na glavnog negativca iz X-men serijala/stripa... zloglasni Magneto
49 41 49 41 14:11 30.11.2011

To mu dodje, ovako - nekako



G r o f G r o f 20:31 30.11.2011

sJuper...

Slika u maniru socrealizma, pa lingvistički aspekt nečega što nema veze sa lingvistikom, pa brdo reči poredjanih u rečenice koje su tlapnja...i sve to nagurano u filozofiju.
SJuper...
nikola_kovac nikola_kovac 23:28 30.11.2011

Re: sJuper...

pa lingvistički aspekt nečega što nema veze sa lingvistikom


Све има везе са лингвистиком. Свест је језик. Још важније, несвесно је језик.
49 41 49 41 23:53 30.11.2011

Zemunac


Prolazi Zemunac pored prosjaka, i on mu onako jadan pruža ruku i kaže:
. Brate, nisam jeo tri dana...
A Zemunac mu odgovara:
. Moraš, brate, makar na silu, moraš!
ninasimone ninasimone 17:33 01.12.2011

Ime

Ime je smislio Estonac Kalle Lasn koji zivi u Kanadi i jedan je od osnivaca Adbuster-a odakle je sve i poteklo. Ti bi sad da menjas Coca-Cola u Sugar Water jer to bi ime danas odrazavalo pravo stanje stvari. Too late, zapatilo se.
Edit: tu postoji jos jedna kontekstualna negacija koja daje plus na kraju - occupy Wall St., NOT Iraq, Avghanistan, etc.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana