Muzika| Sex| Tehnologija

Jare, pare, magarci

Vesna Knežević Ćosić RSS / 13.12.2011. u 12:09

honkylogo.jpgCitam vest da ce se od januara 2012 placati naknada na ime zastite autorskih prava, i to prilikom kupovine nosaca zvuka, slike i teksta od 0,7 para do 1,4 dinara.  Kao nosaci zvuka, slike i teksta obuhvaceni su, citiram:

kompakt diskovi, digitalni video diskovi, digitalni video diskovi visoke definicije, blu rej diskovi, mini-diskovi, audio-kasete, video-kasete, USB fleš drajv, fotokopir aparati, CD rezači (kao računarske komponente), DVD rezači (kao računarske komponente), štampači, skeneri, digitalni video rekorderi, blu rej rekorderi, video-rekorderi, digitalni džuboksovi, digitalni audio-plejeri, haj faj CD rekorder, haj faj DVD rekorder, haj faj HD rekorder.

Znaci, ako, hipoteticki, kupim racunar u Srbiji, onda ce mi se u prodajnu cenu uračunati i filmski i muzicki dinari, onako unapred, nista ruke, sam dobro s'vatila? 

Mene zdravo zivo zanima sta to znaci.

Da li znaci da kad platim tu taksu mogu slusam gledam sta ocu i nisam pirat.

Ili ne mogu slusam gledam sta ocu, iako sam platila i smatram se piratom.

Ako mogu skidam slusam gledam sta ocu i nisam pirat, kakva je to onda zastita autorskih prava tako jednokratna, das dinar, pa uzivas dok ti ne rikne sokocalo. Tj, ocu pitam kako je to usladjeno s zakonom o zasitit autorskih prava? Ako je uskladjeno?

Opet, ako platim, ali ne smem da slusam gledam sta ocu, jer sam pirat i narusavam autorska prava, zasto onda to treba da platim?

Pretpostavljam da zagovornici i jedne i durge opcije (placanje unapred, neplacanje unapred), mogu da vade ko zeceve iz sesira zemlje u kojima se primenjuje ovo, pa me to odvec ne zanima. 

Zanima me samo prostoseljacka logika.

Koliko je smisleno placanje unapred za nesto sto jos nisi ni pocinio?

Koliko je smisleno placanje unapred za nesto sto ako i pocinis, opet mozes da budes sankcionisan?

Mislim, ako te pare oslobadjaju krivice, onda super.

Ako ne oslobadjaju krivice, onda cemu.

fca101a098695dfeb0535013db62a81c.jpgI ko je tu magarac?

jel ce to bude "cuprija" naplata, ocu kazem, ili ce da bude ko za pretplatu RTS, koju svaki pretplatnik kablovske televizije vidi kao dvostruki namet. Tj bocno pitanje, zasto ja moram da placam RTS erteesu, ako ga placam placajuci kablovsku (gde je u paketu i RTS) i zasto se RTS od kabla ne namiri? Ili se namiruje a ja to ne znam?

ps. molim da se niko ne vredja na pominjanje magarca, doticnog su spominjali i Lajbnic i Njutn, javno se medjusobno vredjajuci etiketom "induktivni magarac", kad su se pokarabasili oko induktivnog racuna:)

 

 

 

 

 

 



Komentari (98)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 12:58 13.12.2011

to za kablovsku tvrdim i ja!

svuda u svetu, ako platis provajdera-ti ne placas dodatno stanicama, makar i tzv drzavinm ponovo, jer je provajder vec u aranzmanu, kada su mu dopustili da ih dalje prosledjuje- znaci ovo je pljacka na drzavnom nivou!

drugo- mozes ti da kupis i sokocalo i disk....- a da ti ni jedno ni drugo ne trebaju za muziku, filmove i ostale stvari gde idu autorska parava-koja placaju oni koji tu muziku, filmove reprodukuju u funkciji nekog svog posla na kome zaradjuju, pa gorepomenuti filmovi, muzika,...dodatno doprinose tom profitu- znaci autori treba da dobiju svoj deo!
edi-va edi-va 14:12 13.12.2011

Re: to za kablovsku tvrdim i ja!

svuda u svetu, ako platis provajdera-ti ne placas dodatno stanicama, makar i tzv drzavinm ponovo, jer je provajder vec u aranzmanu, kada su mu dopustili da ih dalje prosledjuje- znaci ovo je pljacka na drzavnom nivou!


E, pa u DE plaćaš i kablovsku, ili imaš rEsiver, pa opet plaćaš tzv. GEZ za prvi i drugi državni (ARD, ZDF) - ne znam da li je se po tom pitanju nešto promenilo u međuvremenu, recimo od 2009. pa na ovamo, pošto se EU bunila po tom pitanju ubiranja novca, ako na državnim programima više od 50% profita donose reklame (tako nekako). (Sa´će Vasilije da se pridruži)
angie01 angie01 14:15 13.12.2011

Re: to za kablovsku tvrdim i ja!

E, pa u DE


oni nek placaju sa onakvim platama sta 'oce!

mogu da shvate kao dobrotvorni rad!

ovde je to ljudima-namet!
edi-va edi-va 14:22 13.12.2011

Re: to za kablovsku tvrdim i ja!

oni nek placaju sa onakvim platama sta 'oce!


Ma bune se i oni, sa istim argumentima koje si ti iznela... nema to veze sa platama, već sa naslovom ovog bloga.
jednatanja jednatanja 20:28 13.12.2011

Re: to za kablovsku tvrdim i ja!

E, pa u DE plaćaš i kablovsku, ili imaš rEsiver, pa opet plaćaš tzv. GEZ za prvi i drugi državni (ARD, ZDF) - ne znam da li je se po tom pitanju nešto promenilo u međuvremenu, recimo od 2009. pa na ovamo,


nije se promenilo. još uvek 53 evrića po kvartalu za kanale koje uopšte ne gledamo.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:37 13.12.2011

Re: to za kablovsku tvrdim i ja!

nije se promenilo. još uvek 53 evrića po kvartalu za kanale koje uopšte ne gledamo.

Mene je uvek fasciniralo kako odredjuju te "cene".
Ozbiljno, zamislite da neko izadje, i pita

1. Zasto BAS 53 evra?
2. Zasto po kvartalu?

Verovatno su odgvori u sferi "tako nam je zgodnije".
noboole noboole 19:11 14.12.2011

Re: to za kablovsku tvrdim i ja!

jednatanja
E, pa u DE plaćaš i kablovsku, ili imaš rEsiver, pa opet plaćaš tzv. GEZ za prvi i drugi državni (ARD, ZDF) - ne znam da li je se po tom pitanju nešto promenilo u međuvremenu, recimo od 2009. pa na ovamo,


nije se promenilo. još uvek 53 evrića po kvartalu za kanale koje uopšte ne gledamo.



Vi placate GEZ ??
mariopan mariopan 13:04 13.12.2011

...

Tebe živo zanima šta to znači?

To je nedovoljno maštovit izgovor za - PLJAČKU.
Ponestalo im izgovora ili onih koji bi te izgovore pametnije smišljali?
Više se ne trude ni da to sakriju malo bolje?
pointofview_gun pointofview_gun 20:07 13.12.2011

Re: ...

Mogli bi lepo da kazu:
Od 1.1.2012. svaki gradjanin je duzan da ovlascenom licu (koje ce dolaziti jednom mesecno na kucnu adresu) plati 3000 din. na osnovu troskova disanja u Srbiji. Plivacima ce se naplacivati dvostruko, zbog kapaciteta pluca.
Ove obaveze moze se osloboditi svako lice koje dokaze da ne dise.
libkonz libkonz 13:12 13.12.2011

Lepo rečeno

Ovo si dobro rekla:
Da li znaci da kad platim tu taksu mogu slusam gledam sta ocu i nisam pirat.

Ili ne mogu slusam gledam sta ocu, iako sam platila i smatram se piratom.

OFPS i SOKOJ imaju svoje ljude u vlasti, koje finansiraju. Zato će da uzmu par desetina miliona evra godišnje.
Za TV pretplatu i kablovsku se ne slažem, pošto se tu radi o dve nevezane, različite usluge.
angie01 angie01 13:23 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

Za TV pretplatu i kablovsku se ne slažem, pošto se tu radi o dve nevezane, različite usluge.


koje su to dve razlicite nevezane usluge?
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:38 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

angie01
Za TV pretplatu i kablovsku se ne slažem, pošto se tu radi o dve nevezane, različite usluge.


koje su to dve razlicite nevezane usluge?


Evo ja ću...

1. Pretplata za RTS je samo pretplata za finansiranje javnog servisa, nebitno kako primaš program i primaš li ga uopšte. Kao što npr plaćaš u okviru infostana dimnjičara iako ga ti lično ne koristiš.
2. Kablovska je skup programa i javnih servisa i plaćaš pretplatu za distribuciju signala.

Recimo tvoje je pitanje zašto moram da kupim antenu iako plaćam pretplatu, zašto u pretplatu nije uključena i antena.

Izjava o odricanju odgovornosti: Ja sam ogorčeni protivnik pretplate, RTS mr`š na tržište!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:44 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

Kao što npr plaćaš u okviru infostana dimnjičara iako ga ti lično ne koristiš.

Инфостан, или ИнфоРекет (како другачије назвати услугу која се не одбија?)
у ствари је скривени порез, и то порез на имовину... Јер се обрачунава по површини стамбеног простора...
antioksidant antioksidant 13:44 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

Kao što npr plaćaš u okviru infostana dimnjičara iako ga ti lično ne koristiš.

to mozes da otkazes ako nemas dimnjak
i pretplatu mozes da otkazes ako nemas struju (po neki put mislim i da se isplati sprovesti tu akciju)

izjava o prihvatanju odgovornosti: jesam za pretplatu i finasiranje javnog servisa ali ovo sto je rts nije to ni u najavi. za ovakav rts - mars na trziste
angie01 angie01 13:47 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

izvini Urose- nisi me zadovoljio!:)))

ja kao korisnik treba da platim usluge prijema odredjenih stanica koje sam izabrala!

provajder vec ima aranzman sa svima njima i pravi pakete za pojedinacne korisnike- znaci ja kada uzmem paket, vec placam svima njima pojedinacno + provajderki procenat!

antena i pretplata su malo nespretno poredjenje, jer je l te ovde ti provajderu platis i kabl i modem- napolju to dobijes za DZ, jer je njegov interes da ti obezbedi prijem, to je deo njegovog servisa!

prtplata za rts, kako je ovde organizovana, pa jos prikacena za racun za struju-je cist hohstapleraj!

je l mogu ja da ne gledam rts, je l mogu da ne zelim da finansiram nesto sto mi se ne svidja-mislim, kakvo je to smoproglasenje prioriteta & obaveze?

hocu da finansiram decu na ulici-npr, a tv je komercijalna kategorija, pri tome, uredno naplacuje reklame!
mariopan mariopan 13:51 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

Izjava o odricanju odgovornosti: Ja sam ogorčeni protivnik pretplate, RTS mr`š na tržište!

libkonz libkonz 13:56 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

izjava o prihvatanju odgovornosti: jesam za pretplatu i finasiranje javnog servisa ali ovo sto je rts nije to ni u najavi. za ovakav rts - mars na trziste

sa ovim se apsolutno slažem.
je l mogu ja da ne gledam rts, je l mogu da ne zelim da finansiram nesto sto mi se ne svidja-mislim, kakvo je to smoproglasenje prioriteta & obaveze?

Ako će ti biti lakše: gledaj na pretplatu kao na još jedan porez. Taj porez ima za cilj zaštitu nezavisnog novinarstva, edukaciju i kulturno uzdizanje
Sve to što RTS nije.
Kablovskom operateru plaćaš uslugu na osnovu ugovora koji sa njima potpišeš.
Ono što ti govoriš je otprilike ovo: Kad već plaćam odlazak u streljanu želim da me oslobode poreza za posedovanje oružja.
angie01 angie01 13:57 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

Инфостан,


je Djilasov reket!

prvo sto apsolutna nista od stavki koje stoje u ugovoru ovaj ujedinjeni servis ne odradjuje-odrzavanje krova, fasada,izolacije, stepenista,..bla, bla,..pa posle 40-50 godina placanja, traze da se te stavke nadoknade od stanara iako su uredno vec vise puta placeni!

grejanje, voda, djubre- bi trebao da se naplacuju odvojeno, jer se to jedino isporucuje, ali onda ne bi moglo da se kalemo ovo ostalo, ako baksis za gradsku kasicu- ne znam zasto nije pokrenut spor za ovu pljacku-je l vidi neko u kakvom stanju su nase zgrade?


Vratite pareaza sve sto niste uradili- ili ih shvatite kao uplatu unapred, pa prebijte ljudima dugovanja!
antioksidant antioksidant 14:02 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

prvo sto apsolutna nista od stavki koje stoje u ugovoru ovaj ujedinjeni servis ne odradjuje-odrzavanje krova, fasada,izolacije, stepenista,..bla, bla,..

infostan je objedinjeni servis naplate
odrzavanje zgrade je ugovorna obaveza (najcesce) gradskog stambenog (mada mozes da promenis firmu koja je zaduzena za odrzavanje)
angie01 angie01 14:03 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

Kablovskom operateru plaćaš uslugu na osnovu ugovora koji sa njima potpišeš.



halo bre- pa meni operater daje i rts u paketu- za odredjenu cenu=znaci, placeno je!


da nije tako, bilo bi bez rts- pa ti plati ako hoces da gledas, kao za neke druge stanice koje su ti skremblovane!

pa tako je svuda!

ne postoji silovanje tipa- evo, moras da platis- pa ti dokazuj da ne gledas, a ako je vec u nekom paketu, zatso bi placao jos jednom!


to sto oni kazu nezavisno novinarstvo, razvoj- sta god- nemaju pravo da silom naplacuju na taj nacin-ti kao gradjanin mozes da si nezinteresovan za tu tv stanicu-koja je, ponavljam, komercijalna i naplacuje reklame!

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:03 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

grejanje, voda, djubre- bi trebao da se naplacuju odvojeno, jer se to jedino isporucuje, ali onda ne bi moglo da se kalemo ovo ostalo, ako baksis za gradsku kasicu- ne znam zasto nije pokrenut spor za ovu pljacku-je l vidi neko u kakvom stanju su nase zgrade?

По потрошњи... Колико топлотне енергије, толики рачун, колико ђубрета, и ког, толики рачун...

Пример
Ниси у стану два месеца, ништа од услуга не користиш, а рачуни стижу... Је л' то право?

А за зграде, и оправке... То је пос'о осигурања?
angie01 angie01 14:07 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

antioksidant
prvo sto apsolutna nista od stavki koje stoje u ugovoru ovaj ujedinjeni servis ne odradjuje-odrzavanje krova, fasada,izolacije, stepenista,..bla, bla,..infostan je objedinjeni servis naplateodrzavanje zgrade je ugovorna obaveza (najcesce) gradskog stambenog (mada mozes da promenis firmu koja je zaduzena za odrzavanje)



ma znam- samo samo krenuli sa nazivom na uplatnici=ista fora, na jednoj uplatici tri osnovne stvari koje moras da platis i gomila onih koje se uopste ne desavaju-kao harac,..pa onda ne kontrolisano dizanje te cifre-halo bre, jel neko ljudima dig;o plate, standard?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:18 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

Za TV pretplatu i kablovsku se ne slažem, pošto se tu radi o dve nevezane, različite usluge.


pa ako na daljincu kliknem na RTS i po babu i po stricevima, tj i po RTS-u i po kablu dobijam isti program, zaista ne uocavam razliku, al to je moguce zato sto te kanale preskacem, pa nisam skuzila da se ipak razlikuju:)


libkonz libkonz 14:18 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

halo bre- pa meni operater daje i rts u paketu- za odredjenu cenu=znaci, placeno je!

Znači - nije.
to sto oni kazu nezavisno novinarstvo, razvoj- sta god- nemaju pravo da silom naplacuju na taj nacin-ti kao gradjanin mozes da si nezinteresovan za tu tv stanicu-koja je, ponavljam, komercijalna i naplacuje reklame!

TV pretplata je porez koji određuje država, znači da je legalno. Mogu oni da narede Javnom servisu da ukine reklame, a onda da nam udvostruče vrednost pretplate. Pa, ako nam to odgovara...
libkonz libkonz 14:24 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

Neka primer B92 posluži kao razlog za opstanak pretplate. Oni su, između ostalog, pukli zato što su se zamerili Mišku i Beku, koji su stavili zabranu reklamiranja svojih kompanija na toj televiziji.
Kada bi, nekim čudom, RTS zaista postao javni servis, pa hipotetički objavio nešto protiv Đilasa (a tu stvarno ima šta da se priča),a on preko svoje agencije zakočio budžete svojih klijenata namenjenih RTS-u, tu bi pretplata trebala da bude garant da će Javni servis normalno funkcionisati.
Mislim da su Srbiji Javni servis i TV pretplata neophodni, ali ovo što je RTS danas, to sigurno nije Javni servis.
angie01 angie01 14:32 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

TV pretplata je porez koji određuje država, znači da je legalno. Mogu oni da narede Javnom servisu da ukine reklame, a onda da nam udvostruče vrednost pretplate. Pa, ako nam to odgovara...


e, koji ste vi pioniri!

pa naravno da je drzava odredila-za vreme kostunice prepametnog-al nije to uklesano ukamenu, ako me razumes!

mislim, sto ta ista drzava ne donese neke mere za bolji zivot svojih gradjana- o tome ti pricam, sta rade ona ekipa u skupstini sem sto pravi cirkus, donosi neke zakone u svoju korist i jeftino se htani u menzi- a za nase pare!


tv je komercijalna kategorija- ima reklame koje naplacuje, menadzeri se trude da budu sto gledaniji, jer to uslovljava vise reklama i to je to-pri tome svi gledaoci vec placaju=kroz provajdera, kao i sve ostale stanice koje im je u paktu prodao! Provajder je samo distributer i ti njemu placas jednu tarifu za vise programa koje si odabrao, umesto da za svaki imas uplatnicu!
libkonz libkonz 14:46 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

tv je komercijalna kategorija- ima reklame koje naplacuje, menadzeri se trude da budu sto gledaniji, jer to uslovljava vise reklama

u tome i jeste stvar. javni servis ne treba da se bori za rejtinge, nego da ponudi kvalitetan dečiji, kulturni, informativni program...
Javni servis treba da se bori protiv kiča, a ne da ga propagira. Ne sme da zavisi od reklama.
Druga je stvar što mora da smanji troškove, da se RTS i RTV reše viška zaposlenih...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:50 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

e, koji ste vi pioniri!

U svom prikazu poslisnosti prema vrhusci i poniznosti prema drzavi (partijskoj prciji).

@AO
infostan je objedinjeni servis naplate
odrzavanje zgrade je ugovorna obaveza (najcesce) gradskog stambenog (mada mozes da promenis firmu koja je zaduzena za odrzavanje)

A je l mozes da odbijes ugovorne obaveze?

Ispade taj Infostan nesto slicno gravitaciji.
antioksidant antioksidant 14:58 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

pa naravno da je drzava odredila-za vreme kostunice prepametnog-al nije to uklesano ukamenu, ako me razumes!

za vreme djindjica
nadlezni potpredsednik koji je potpisao predlog zakona skupstini je bio zarko korac
antioksidant antioksidant 15:02 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

A je l mozes da odbijes ugovorne obaveze?

raskines ugovor, kao i svaku drugu ugovornu obavezu (ali ostaje obaveza odrzavanja zgrade - vlasnici nepokretnosti imaju odgovornost za nju - sad da li ce to sami raditi ili preko gradskog stambenog ili neke druge agencije (a ima ih) to je njihova stvar)
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:22 13.12.2011

Re: Lepo rečeno

ali ostaje obaveza odrzavanja zgrade - vlasnici nepokretnosti imaju odgovornost za nju - sad da li ce to sami raditi ili preko gradskog stambenog ili neke druge agencije (a ima ih) to je njihova stvar


Tacnije, minus jedna stavka... A kako sa ostalima?
ecce-florian ecce-florian 00:24 14.12.2011

Re: Lepo rečeno

@angie
prtplata za rts, kako je ovde organizovana, pa jos prikacena za racun za struju-je cist hohstapleraj!

elektrifikacija+industrijalizacija=socijaliizam


Kiklop

al opasno je i za životinje ako pukne žica


o higijeni za muškarce


kao i za žene
da ne govorimo.

Ni deca


nisu pošteđena.


Zbog svega sležem se sa predlogom AO

i pretplatu mozes da otkazes ako nemas struju (po neki put mislim i da se isplati sprovesti tu akciju)


Em bezbedno, em ekonomično
tyson tyson 17:08 14.12.2011

Re: Lepo rečeno

Kada bi, nekim čudom, RTS zaista postao javni servis, pa hipotetički objavio nešto protiv Đilasa (a tu stvarno ima šta da se priča),a on preko svoje agencije zakočio budžete svojih klijenata namenjenih RTS-u

Ma jel' ti stvarno veruješ da je takvo nešto moguće, a da ta i takva agencija i dalje opstaje na tržištu?!

Znaš li uopšte kako funkcionišu medija bajeri?

Firma preko medija bajera plaća termine za reklamiranje na televizijama koje sama odabere, po nekim svojim kriterijumima, i medija bajer zarađuje pare tako što te termine obezbedi.

Samo budala u agenciji bi se time igrala zbog nekih svojih interesa. Mala je Srbija; ko god da je vklasnik agencije, čim bi se malo pročulo da su vlasniku sopstveni interesi iznad novca i ugovorenih (ili traženih) usluga kupca, vrlo brzo bi agencija zatvorila vrata, jer niti bi im mušterije dolazile, niti bi im televizije davale niže cene (u čemu se inače između ostalog ogleda moć i ugled medija bajera).



milisav68 milisav68 18:15 14.12.2011

Re: Lepo rečeno

tyson

Ma jel' ti stvarno veruješ da je takvo nešto moguće, a da ta i takva agencija i dalje opstaje na tržištu?!

Tržište u Srbiji?

Koga vi pravite budalama?
libkonz libkonz 09:39 15.12.2011

Re: Lepo rečeno

Znaš li uopšte kako funkcionišu medija bajeri?

Da, znam. Uticaj medija bajera u Srbiji (pogotovo Dajrekt medije) je mnogo veći nego što se misli. Ni jedan ozbiljan medij u Srbiji ne bi mogao da podnese sukob sa Đilasom. Ono što ti pišeš je teorija, praksa je sasvim drugačija.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:14 13.12.2011

Претпоставка кривице

Koliko je smisleno placanje unapred za nesto sto jos nisi ni pocinio?

У питању је претпоставка кривице, или подпитање:
Куд се деде рахабилитација?
Куд се деде реституција?

jel ce to bude "cuprija" naplata, ocu kazem, ili ce da bude ko za pretplatu RTS, koju svaki pretplatnik kablovske televizije vidi kao dvostruki namet. Tj bocno pitanje, zasto ja moram da placam RTS erteesu, ako ga placam placajuci kablovsku (gde je u paketu i RTS) i zasto se RTS od kabla ne namiri? Ili se namiruje a ja to ne znam?

Фиксне накнаде (струја, инфостан, тв, телефон) као успешан начин борбе против сиромашних - да их више не буде!
"Социјално одговорна држава", илити партијска прћија.

У капитализму се плаћа оно што се потроши, што ће рећи, нема фиксних наплата (у монополу) бет претходнох прихватања уговорних обавеза.

Значи струја... Да ли више плати нека баба, што само сијалицу има, или неки лик што има цело покућство, ал' је у зеленом?
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:15 13.12.2011

Predlažem

da osnujemo organizaciju za kolektivnu odbranu prava blogera. Ima da se odvalimo od para!


p.s. di su sad svi oni što me napadoše kad sam urlao na autorska i srodna prava...
maksa83 maksa83 13:54 13.12.2011

'nači

Znaci, ako, hipoteticki, kupim racunar u Srbiji, onda ce mi se u prodajnu cenu uračunati i filmski i muzicki dinari, onako unapred, nista ruke, sam dobro s'vatila?

Znači hipotetički da ako kupiš računar u Austriji, muzičli dinar tj. muzičke EUR (zapravo 7 različitih autorskih agencija se tu ugrađuje) će ti biti ugrađen u cenu hard diska. Ako kupiš odvojen hard disk, takođe. U Kanadi su to nakalemili na cenu praznog CD-a.


(Ali posmatraj ovaj harač sa vedre strane - Nikolić i Vučić nisu na vlasti, a to valjda vredi malo doplatiti, makar i agenciji na čijem je čelu sin Mirka Cvetkovića.)
AlexDunja AlexDunja 13:58 13.12.2011

Re: 'nači

(Ali posmatraj ovaj harač sa vedre strane - Nikolić i Vučić nisu na vlasti, a to valjda vredi malo doplatiti, makar i agenciji na čijem je čelu sin Mirka Cvetkovića.)
i posle meni vučko kaže kako mnogo očekujem od
parlamentarne demokratije, i da su političari na zapadu gori od naših

i još mi knjige o tome preporučuje
maksa83 maksa83 14:05 13.12.2011

Re: 'nači

i posle meni vučko kaže kako mnogo očekujem od
parlamentarne demokratije, i da su političari na zapadu gori od naših

Vidi, jedini austrijanac kog znam da je srećan zbog tog harača kod njih je jedan koji između ostalog pravi i neku tehno muziku pa će kao registrovanom autoru nešto da mu ka'ne. Svi ostali su ispizdeli što im je to nakalemljeno kao dodatni trošak.

Ali to je sve sića spram toga koliko su kolektivno ispizdeli na svog ministra finansija koji nema druge kvalitete osim što je oženjen ćerkom vlasnika Swarovski imperije, a tu svoju ministarsku poziciju je iskoristio da prespe budžetske pare u džepove svojih ortaka.

Tako da, ne bih baš flat out odbacivao to što Vučko priča.

AlexDunja AlexDunja 14:13 13.12.2011

Re: 'nači


Tako da, ne bih baš flat out odbacivao to što Vučko priča.


ma ne odbacujem, naprotiv,
samo, tamo ponekad, ipak,
proradi javno mnjenje, pa moraju bar da se trude da
prikriju korupciju i lopovluk,

ovi bre totalno ogolili, pa vređaju inteligenciju,
pored toga što pljačkaju.

el u irskoj beše ona simpatična afera, kad je baja zglajznuo jer je njegova gospodža izdejstvovala neki kredit od 50000 evra svom 30 godina mlađem dečku:)
angie01 angie01 14:17 13.12.2011

Re: 'nači

Ali to je sve sića spram toga koliko su kolektivno ispizdeli na svog ministra finansija koji nema druge kvalitete osim što je oženjen ćerkom vlasnika Swarovski imperije,


a sta ce mu drugi kvaliteti-ovaj mu je i preko merice!
maksa83 maksa83 14:29 13.12.2011

Re: 'nači

a sta ce mu drugi kvaliteti-ovaj mu je i preko merice!

Nije, nije, mnogo fini čovek. Započeo karijeru u ultra-desničarskoj partiji dok se nije polupao sa Hajderom, posle postao ministar i tu potpuno zabrljao i namažnjavao se kao mutav, za sebe i za ortake. Karl-Heinz Grasser

A viđu ih što su slatki:



edi-va edi-va 14:31 13.12.2011

Re: 'nači

Original sliku ćete naći na www.focus.de
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:25 13.12.2011

Švedski model obračuna sa

afera


mitom i korupcijom (ja napisala blog o tome sto prica AD:)

pa cu citiram samu sebe, samo dva pasusa:

Skandinavski model obračuna sa mitom i korupcijom je nemilosrdan, tako da ni kralj nema ekonomski imunitet. Švedski birači ne trpe pohlepne političare. Oni nisu cepidlake, ali daju sebi pravo da se pitaju o moralu svojih političara i ne podnose da im u vladi sede ljudi koji misle da su iznad zakona. Kriterijumi koje birači u Skandinaviji postavljaju pred svoje političare su veoma visoki, a kazne za prekršioce nemilosrdne. Formula njihovog modela, po kome ova zemlja ima zanemarljiv procenat mita i korupcije je jednostavna. Prvo, niko nije nedodirljiv i izuzet. Drugo, od političara se očekuje da poštuju zakon i da nisu mnogo alavi na novac. Treće, ono što je za druge bizaran razlog, za švedsku demokratiju je dovoljan, pa ostavke pljušte i za “sitnice”, a političari gube funkcije i ugled i zbog bizarnih poreskih propusta.

Ministarka trgovine Marie Borelius ostala je bez fotelje jer se otkrilo da je 90-ih imala dadilju koju je plaćala na crno. Otkriveno je i da je svoju vikendicu prijavila kao kancelariju strane kompanije registrovane na Kajmanskim ostrvima, da bi izbegla da plati porez. I ministarka kulture Cecilia Stego Chilo podnela je ostavku jer je plaćala dadilje u kešu. Za obe ministarke državna televizija objavila je podatke o neplaćanju TV pretplate koja godišnje iznosi oko 200 evra.

[url=http://blog.b92.net/text/55/Svedski-model-obracuna-sa-mitom-i-korupcijom/]Ovde je ceo blog
[/url]

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:23 13.12.2011

Ovo mi zveči

?!?!?!
- fotokopir aparati
- štampači
- skeneri
edi-va edi-va 14:25 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

KRALJMAJMUNA
?!?!?!
- fotokopir aparati
- štampači
- skeneri


Verovatno se uvode najnoviji modeli koji pesmu fotokopiraju, štampaju i skeniraju dok je slušaš.
maksa83 maksa83 14:31 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

- fotokopir aparati
- štampači
- skeneri

Pa je l' imaju memoriju? Imaju. Je l' može da se turi mp3 u tu memoriju? Može, ako uzmeš i odštampaš ga kao bitmapu (može uz malo muljanja), fotokopiraš, pa tu fotokopiju skeniraš. I onda imaš mp3 u memoriji štampača i skenera i kopir mašine.

I šta sad ti 'oćeš?
libkonz libkonz 14:33 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

Čuo sam da su sledeći na redu čobani i stočari. Kažu da muk krava i blejanje ovaca neodoljivo podsećaju na neke Grand hitove i to stvarno mora neko da plati.
ivana23 ivana23 14:41 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

KRALJMAJMUNA
?!?!?!
- fotokopir aparati
- štampači
- skeneri


To je zbog fotokopiranja knjiga/udzbenika, samo je (glupavo) podvedeno pod muzicki dinar.
mariopan mariopan 15:04 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

KRALJMAJMUNA
?!?!?!
- fotokopir aparati
- štampači
- skeneri

Kod Strongmana piše i mašine za veš i slično...a ima i zanimljiv prilog o tome kome idu te pare - privatnoj firmi Mirka Cvetkovića.
Kako lepi načini da se nekome uguraju pare u džepove? I sve po zakonu?
4krofnica 4krofnica 15:30 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

- skeneri

čekd.


ivana23 ivana23 15:57 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

mariopan
Kod Strongmana piše i mašine za veš i slično...a ima i zanimljiv prilog o tome kome idu te pare - privatnoj firmi Mirka Cvetkovića.
Kako lepi načini da se nekome uguraju pare u džepove? I sve po zakonu?


To se on zezao, imas kod njega taksativno navedene uredjaje.
milisav68 milisav68 16:27 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

libkonz
Čuo sam da su sledeći na redu čobani i stočari. Kažu da muk krava i blejanje ovaca neodoljivo podsećaju na neke Grand hitove i to stvarno mora neko da plati.

Nije, tu nema autorskih prava.

Posle ovoga prelaze na merenje kapaciteta pluća.
mariopan mariopan 16:33 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

dupli..
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:38 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

ivana23
mariopan
Kod Strongmana piše i mašine za veš i slično...a ima i zanimljiv prilog o tome kome idu te pare - privatnoj firmi Mirka Cvetkovića.
Kako lepi načini da se nekome uguraju pare u džepove? I sve po zakonu?


To se on zezao, imas kod njega taksativno navedene uredjaje.


Nije, mislio je na veš mašine sa ugradjenim blue ray, DVD plejerima, ili barem sa USB drajvom. Stvar budućnosti .

A vidim da se ne pominju magnetne trake i magnetofonske trake. Možda se za to sprema poseban zakon. Mislim da su zaboravili da bi trebalo da se oporezuje i pristup video klipovima na jutube-u, to može onako, paušalno, preko internet provajdera.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:39 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

da se oporezuje i pristup video klipovima na jutube-u


sa'ce nova godina, mogu i muzicke cestitke da zveknu

dragan7557 dragan7557 17:51 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

mariopan
KRALJMAJMUNA
?!?!?!
- fotokopir aparati
- štampači
- skeneri

Kod Strongmana piše i mašine za veš i slično...a ima i zanimljiv prilog o tome kome idu te pare - privatnoj firmi Mirka Cvetkovića.
Kako lepi načini da se nekome uguraju pare u džepove? I sve po zakonu?

I tako dok se Tadic ubi vodeci drzavu, Cvetkovic mlati pare? I platu i sve otalo, pa valjda je red da plati reket Tadicu, sto ga dzabe drzi na drzavnom hlebu.

A pare, dame i gospodo platite vi, sto ste ih glasali.

cerski
maksa83 maksa83 17:58 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

A pare, dame i gospodo platite vi, sto ste ih glasali.

Evo opet ga u'vatilo "vi".

"Mislim da ćemo da vas bombarduje."
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:29 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

dok se Tadic ubi vodeci drzavu, Cvetkovic mlati


uuu, moram trolujem.

elem, procitah malopre kako predsednik Tadic kaze otprilike da "nije vreme za licnu odgovornost"

e ja to ne kapiram.
svako vreme je vreme za licnu odgovornost.
u bukvalnom smislu, svako svakcijato.

gore sam samu sebe citirala, pa cu jos malo, kako to rade Svedjani.

Švedski političari stalno su pod lupom javnosti i poreznika, a polaganje računa se podrazumeva. Popularna švedska političarka Gudrun Shyman izgubila je poziciju predsednika partije levice jer su poreznici, proveravajući njenu poresku deklaraciju našli da nema pokriće za 45000 švedskih kruna (oko 4983 eura). Gudrun Shyman odmah je sazvala konferenciju za štampu i rekla da je greškom u poresku deklaraciju upisala neke račune koje su platili partija ili država. Ovakvi propusti se događaju i "običnim" građanima. Kazna je novčana, a procedura jednostavna: na kućnu adresu stigne uplatnica sa rokom plaćanja kazne. Ali, Gudrun Shyman nije obična građanka, već političarka. Zato je zbog poreskog propusta podnela ostavku na mesto predsednika stranke i poslanika u parlamentu.

Uredan porez mora da plaća i švedski kralj, baš kao i svaki drugi građanin Švedske. Karl Gustaf bio je više puta primoran da troši sopstveni novac i prodaje akcije, kako bi pokrio troškove. Inače, sedamdeset četvrti švedski monarh nema ekonomski imunitet, što znači da mora tačno, do u zadnju paru, da pokaže gde mu i na šta ide apanaža. Kad je kralj zaboravio da plati benzin, vraćajući se iz vikendice u Norveškoj, stvar nije legla dok račun za gorivo nije regulisao.Navodno su švedski kralj i kraljica poslali na pumpu šofera da kupi grickalice i plati gorivo. Šofer je grickalice platio, a račun za benzin zaboravio, pa je stigao na adresu palate u Stokholmu. - Radi se o slučajnoj greški - rekla je predstavnica kraljevske rezidencije i dodala da kralj nije ni znao da nije platio gorivo, sve dok u palatu nije stigao zahtev iz Norveške da se podmiri račun. Bilo kako bilo, račun je podmiren, a kralj se javno izvinuo.

Švedski poreznici pritisli su i svoju ikonu, Bjorna Ulvaeusa, koji je sa Bennyjem Andersonom 1966. osnovao bend ABBA i do sada prodao više od 370 miliona nosača zvuka, zahtevajući da plati 16 miliona kruna na ime neprijavljenih tantijema. Poreznici tvrde da je 62-godišnji muzičar izbegavao plaćanje poreza i sumnjaju da isplate Ulvaeusu obavljane kroz građevinsku firmu povezanu s Holandskim Antilima.

Kada je prvi čovek stokholmskog javnog prevoza (Stockholms Lokaltrafik), što mu dođe kao ovdašnji GSP, o trošku firme bio u Barceloni na savetovanju, ostao je jedan dan duže od planiranog vremena i time oštetio firmu za plaćanje računa jedne noći više u hotelu, što je iznosilo oko 1500 švedskih kruna, ili oko 150 evra. Zbog toga je podneo ostavku i izvinuo se švedskoj javnosti za taj nemoralni čin. Javnost u švedskoj veoma je oštro reagovala i zbog korupcionaške afere sa državnim monopolom za prodaju alkoholnih pića, gde su zaposleni prihvatali poklone i putovanja u zamenu za favorizovanje određenih snabdevača vina i oštrih pića. Zbog ove afere deo biračkog poverenja je izgubio i dugogodišnji premijer Goran Persson, jer je njegova životna saputnica na čelu državne firme koja ima alkoholni monopol. Dve nedelje posle formiranja nove švedske vlade, čak tri ministra su podnela ostavku. Razlog, za mnoge bizaran, za švedsku demokratiju je dovoljan. Naime, ministarka trgovine i ministar za migracije godinama nisu plaćali TV pretplatu, a ministarka kulture držala je neprijavljeni bebisiterku, što se tretira kao zapošljavanje radnika na crno i izbegavanje poreza. U Švedskoj je dozvoljeno da se domaćinstvo oslobodi poreza za sumu od deset hiljada švedskih kruna (oko 1080 evra), na ime uslužnih aktivnosti.

maksa83 maksa83 22:35 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

gore sam samu sebe citirala, pa cu jos malo, kako to rade Svedjani.

Pa lako je njima, njih nema ko da plaši Nikolićem i Vučićem.

Zato, ćuti tu, pusti Švedžane, plaćaj svaki Reket Protiv Uroka koji ti smisle.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:43 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

Zato, ćuti tu, pusti Švedžane, plaćaj svaki Reket Protiv Uroka koji ti smisle.


shhh...
AlexDunja AlexDunja 23:13 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

Pa lako je njima, njih nema ko da plaši Nikolićem i Vučićem.


hajde da se i ja nadovežem,

vesna ja razumem tvoj strah od zveckanja oružjem,
i ja imam sinove...
ali ako misliš da su ovi razbili matricu koja podrazumeva
rat i nasilje, opasno grešiš. svi mehanizmi su netaknuti, samo nema više sredstava. zato rat više nije moguć,

ali matrica nasilja postoji u svim strukturama kao
i u ono vreme, samo se ono sada preselilo na naše ulice.
seti se topčidera, brisa tatona, pretnji gejevima.

naša deca sada nisu nimalo bezbednija nego devedesetih, naprotiv.
ecce-florian ecce-florian 10:16 14.12.2011

Re: Ovo mi zveči

uuu, moram trolujem.

elem, procitah malopre kako predsednik Tadic kaze otprilike da "nije vreme za licnu odgovornost"

A šta tebi tu nije jasno?
Normalno da bi utvrđivanje lične odgovornosti u ovim složenim vremenima dovela do narušavanja preko potrebnog jedinstva.

Ovo je vreme za prodaju cigle.
Najnoviji model, pakovana ninža cigla, cena u pretplati samo 5.000 dinara. Popust za sindikate.
Pored zakonm predviđenog obaveznog koji će svakom građaninu biti uručen u novo poštansko sanduče po standardima, a čija će cena biti uključena u januarski račun za električnu energiju, dodatni primerci naći će se u maloprodaji početkom sledećeg meseca

( Trenutno je delimično pokrivena crnim da bi se izgled prototipa zaštitio do premijere.)

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:42 14.12.2011

Re: Ovo mi zveči

elem, procitah malopre kako predsednik Tadic kaze otprilike da "nije vreme za licnu odgovornost"


A šta tebi tu nije jasno?
Normalno da bi utvrđivanje lične odgovornosti u ovim složenim vremenima dovela do narušavanja preko potrebnog jedinstva.

Ovo je vreme za prodaju cigle.
Najnoviji model, pakovana ninža cigla, cena u pretplati samo 5.000 dinara. Popust za sindikate...



EF, kupovina cigle nije sporna, ti uvek nabodes valjano.

Ali, sve mi se vise cini, da svako crtanje zapravo odvlaci paznju sa konkretnog promasaja, daje slagvort, ali zamagljuje i razvodnjava. Ti kazes "cigla", oni kazu "trud" i preganjanje je fino uspostalvjeno, mogu i tribine da se postave, mikrofini, publika, navijaci i "al sam mu rek'o" rezultat.

Ja bih se ogranicila samo na konkretnu recenicu.

Zato sto vreme za licnu odgovornost mora da bude neprikosnoveno. Bez odlaganja.

Jer je stav "nije vreme za licnu odgovornost" koren svih problema.

"Nije vreme za licnu odgovornost" ne bi trebalo ni da se izgovori u drustvu koje tezi demokratskom uspostavljanju vrednosti.

Ok, ja prihvatam da sam politicki neuka i naivna, bez prakse, ali to ne znaci da kao glasac nemam svoje misljenje.

A moje misljenje je da Demokratska stranka debelo gresi jer misli da ce oslabi ako pokaze prstom na ljude u svojim redovima i oduva one koji su licno odgovorni za neuspeh, bilo koji. Bez obzira na vidjenje truda, zalaganja itd, jer to "vidjenje" otvara prostor za "za" i "protiv", a treba samo biti pragmatican.

Pitanje licne odgovornosti mora da bude aksiom.

Jel si za*ebo stvar? Jesi. Onda, cao.

Jel si bio bahat, radio u svoju korist, a na stetu zajednice, nisi postovao, ili si eskivirao zakone? Jesi. Onda, dovidjenja.

Nisi shvatio, trudio si se, tako su ti rekli da treba, proradile ti niske strasti, zaneo si se? Nema oprostaja. Setaj. I izvini se ljudima, javno.

Tek kada to vidim, ja kao glasac, mogu da gradim poverenje prema stranki.

A to drzanje za ruke kao da raspalom splavu na sred olujnog mora mene samo odbija.

Eto i ja skliznuh u metafore. ebalo me more:)

Dakle, pragmaticno prozivanje ljudi u svojim redovima za nedostatak rezultata, promasaj, o lopovluku i da ne pricamo, je ono sto bi ulivalo poverenje.

Visi nivo bi bio da se politicar sam seti i odstupi. I da to ne bude vau efekat, izuzetak, nego standard. Do ovog drugog se dolazi preko ovog prvog.

ps. alexdunja mi dobronamerno skrece paznju na nikolaca i vucica i moj stav o njima kao onima koji bi nas, ako nadju za skodno, odmah, lako, sa zadovoljstvom i iz principa posvadjali sa komsijama na najgori nacin.

ne znam kako da kazem, vec sam oduzila, ali ja SNS i SRS vec zbog begraunda kao glasac ne uzimam ni u razmatranje. A kozmeticki zahvati me ne ometaju da osecam jak zazor prema ovim dvema strankama.




















ecce-florian ecce-florian 21:31 14.12.2011

Re: Ovo mi zveči

Khm,khm,khm
Re: Ovo mi zveči
elem, procitah malopre kako predsednik Tadic kaze otprilike da "nije vreme za licnu odgovornost"


Ja bih se ogranicila samo na konkretnu recenicu.

Zato sto vreme za licnu odgovornost mora da bude neprikosnoveno. Bez odlaganja.


Paz, slažem se s tobom u potpunosti.
Ali (uvek mora da ima neko ali)
Da mi je neko rekao da ću braniti Borisa Tadića ne bi verovao, ali ...
Mogla bi možda malo da mi pomogneš, ipak si iz branše.

Naime rečenica tačno glasi:
Nije trenutak za ličnu odgovornost
Bila je naslov vesti koju je objavio naš domaćin 13.12.link
Ispod naslova je naveden izvor: Beta
Kad sam je pročitao i ja sam se primio ko zumbul na beton, ali kako sam nešto u zadnje vreme osetljiv na spinovanja, nije me mrzelo da procunjam.
Sve ostale vesti koje su se citirale ovu rečenicu uključujući i e-novine ,pozivale su se na b92.

Ono što bi ti kao novinar mogla lakše, to je da probunariš po Betinom servisu, gde ja nemam pristup, pa da vidiš da li je taj naslov njihov ili je naslov dalo uredništvo b92.Pitao bi uredništvo da se nadam odgovoru, ovako moram zaobilazno.

Ovu rečenicu nigde u tekstu ne mogu da nađem kao izjavu Tadića

Kontekst možda

Đelić je istakao da njegova ostavka nije znak poraza državne politike, već odraz njegovog shvatanja lične odgovornosti i ispunjavana obećanja koje je dao. rts, petak 9.12.

Đilas juče u pismu demantuje Danas i navodi šta je ustvari govorio na Glavnom odboru DS u nedelju
U tom kontekstu sam postavio pitanje odgovornosti nas samih, a onda i dva najodgovornija, resorna ministarstva – Ministarstva inostranih poslova i Ministarstva za Kosovo i Metohiju.link

Iz ovog bi se moglo zaključiti da je na Glavnom odboru raspravljano o pitanju odgovornosti.

Da li je Tadić tada izgovorio ovu rečenicu iz naslova, ili je to samo nezvanično curnulo pa su b92 i Danas o tome izvestili, Danas o samoj temi a b92 redakcijskom opremom teksta prenete vesti naslovom( ako vest nije naslovila Beta)

Moguće da više znaju Gordanac i Krle , al nisam siguran da će se javiti, pa bi te molio ako ti znaš da mi malo pomogneš.

Da znam dal da i ja opletem po Tadiću koji ne da Đilasu da u DS unese pitanje lične odgovornosti i da tako pomognem ozdravljenju DS-a pred izbore.



A to drzanje za ruke kao da raspalom splavu na sred olujnog mora mene samo odbija.

Eto i ja skliznuh u metafore. ebalo me more:)



AlexDunja AlexDunja 23:07 14.12.2011

Re: Ovo mi zveči

Eto i ja skliznuh u metafore. ebalo me more:)

Pjan od udaraca srca još teturam
Na Jugu bez Mora što preplivah ga ipak,
Jer nestvarnost je jača i najžešća je bura
Na moru kog nema, a huči i đipa.
b. m.
ecce-florian ecce-florian 00:11 15.12.2011

Re: Ovo mi zveči

@ad b.m.
"Zlo da zastraši!"

Priča je duga, preduga, ali još samo da ti kažem još neke stvari o raskovniku i strašniku; uzmi ih, opipaj, pomiriši. Čudotvorno, mađijsko bilje. Kod raskovnika se bere samo njegov koren. Biljka je retka a ima je po Ozrenu i Rtnju i dugo i uporno treba tragati sa njom. Seljani mi ga donose iz Dugog Polja, Jošanice i Blendije, ali stiže i odozgo, iz sela Jezero.
.......
Primiriši - ubav miris. Deluje opojno, ali brzo ispari. I njega narod dosta kupuje, jer je to vradžbinska, medijska biljka. Raskiva tajne. Čuva od zla. Spada u babinjske lekarije. Ko veruje u mađije - uzima koren.
.....
A ovo je do raskovnika biljka koja se zove u narodu strašnik. I samo joj ime govori za šta služi: zlo da zastraši i od čoveka otera ako mu se na leđa natrapi. I strašnik je medijska biljka koju najviše koriste babe. Posebno je poznata po tome što kod dece razgoni svaku vrstu straha i strave.

baba Vinka
AlexDunja AlexDunja 01:54 15.12.2011

Re: Ovo mi zveči

"Zlo da zastraši!"

ja bih ponovo da zamolim za objašnjenje.
izgleda da ti i ja imamo asocijativni nesaglas.

ne razumem odakle ti tačno asocijacija na strah?
a tek na babe?

edit: ono što je bila moja asocijacija
na tvoj prethodni komentar
je nestvarnost.

zato sam citirala branka.

( tojest, more koga nema, bukvalno)
ecce-florian ecce-florian 08:44 15.12.2011

Re: Ovo mi zveči

AlexDunja
"Zlo da zastraši!"

ja bih ponovo da zamolim za objašnjenje.
izgleda da ti i ja imamo asocijativni nesaglas.

ne razumem odakle ti tačno asocijacija na strah?
a tek na babe?

edit: ono što je bila moja asocijacija
na tvoj prethodni komentar
je nestvarnost.

zato sam citirala branka.

( tojest, more koga nema, bukvalno)


Izvinjenje domaćici na trolu
objašnjenje
a)
B.M.
asocijacija na gornju temu pesma Raskovnik, ciklus Utva zlatokrila
cit
To je nekakva (može biti izmišljena) trava za koju se misli da se od nje (kad se njome dohvati) svaka brava i svaki drugi zaklop otvori sam od sebe.
Vuk St. Karadžić

Otvori kam u kom iskra malaksava,
Da lepši od praznika običan dan bude.
Iznesi blago iz lažnih ostava,
Iz izmišljenog pakla lekovit jed rude.
Pokloni svoju biljnu mudrost danu.
Otvori put u reči, u riznicu golje.

b)
baba Vinka ga ( raskovnik) naziva i cit"medijska biljka" koja cit "raskiva tajne" a meni je tajna šta se ustvari dešava u vezi medijske rasprave o odgovornosti
c)
raskovnik i strašnik se uvek drži zajedno. Babe i dede u Sokobanji nikad ga ne prodaju posebno. Iako ,barem tako kažu, valjalo bi da svako sam nađe svoj raskovnik, odnosno svaki raskovnik nađe svog čoveka.
Ovo "strašenje" sa Nikolićem i Vučićem je već viđeno samo su akteri bili drugi, zar ne?

eto to je bio sled

Da sam programski verziraniji, mogao bih i drugačije da objasnim
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:12 15.12.2011

Re: Ovo mi zveči

naša deca sada nisu nimalo bezbednija nego devedesetih, naprotiv.


s ovim se ne slazem. to prosto nije tacno i govori koliko zaboravljamo. devedesetih su bili ratovi, mobilizacije, bombardovanje. po beogradu je bilo pucanja, u mom dvoristu eksplodirala bomba, na pr. okolo su isli naoruzani tipovi u maskrinim uniformama i policija opremljena ko za rat, pa jos u trojkama.

crna dunjo, bilo bolje?













Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:17 15.12.2011

Re: Ovo mi zveči

Da mi je neko rekao da ću braniti Borisa Tadića ne bi verovao, ali ...
Mogla bi možda malo da mi pomogneš, ipak si iz branše.

Naime rečenica tačno glasi:
Nije trenutak za ličnu odgovornost
Bila je naslov vesti koju je objavio naš domaćin 13.12.link
Ispod naslova je naveden izvor: Beta
Kad sam je pročitao i ja sam se primio ko zumbul na beton, ali kako sam nešto u zadnje vreme osetljiv na spinovanja, nije me mrzelo da procunjam.
Sve ostale vesti koje su se citirale ovu rečenicu uključujući i e-novine ,pozivale su se na b92.

Ono što bi ti kao novinar mogla lakše, to je da probunariš po Betinom servisu, gde ja nemam pristup, pa da vidiš da li je taj naslov njihov ili je naslov dalo uredništvo b92.Pitao bi uredništvo da se nadam odgovoru, ovako moram zaobilazno.


e, ne mogu da proverim. ali, vrlo moguce da si u pravu i da sam i ja skocila na tu recenicu iz naslova.

a naslov je moguce samo oprema, koju je napravio urednik, iako je nema u izvornom tekstu.

sad sam i ja jako radoznala da li je to Tadic rekao ili nije.

da li neko moze da proveri?

jer sama vest je tirlidutirlida napisana, s malo citata.



mariopan mariopan 16:39 13.12.2011

Re: Ovo mi zveči

ivana23
mariopan
Kod Strongmana piše i mašine za veš i slično...a ima i zanimljiv prilog o tome kome idu te pare - privatnoj firmi Mirka Cvetkovića.
Kako lepi načini da se nekome uguraju pare u džepove? I sve po zakonu?


To se on zezao, imas kod njega taksativno navedene uredjaje.

Pa nije se zezao za ovaj deo :
Citiram ga:

Na optužbe IT industrije u SOKOJ-u kažu da su sve uradili u skladu sa Zakonom i vladinim uredbama.
Na pitanje da li se posebna naknada odnosi na uvoz i prodaju mobilnih telefona, veš mašina, frižidera i sličnih aparata iz SOKOJ-a odgovaraju : Za sve uređaje za koje ste nas pitali odgovor je - ukoliko se poklopi naziv uređaja sa carinskom deklaracijom onda je potvrdan odgovor.

..onda znači treba samo paziti šta ti piše u deklaraciji?
Srećom pa sam moj mobilni prošvercovala na vreme preko granice - ako krene izdajnički da mi peva i svira ima da ga pridavim da ućuti?

Edit
Jaaao, pa ima da prijavim zaovu, oni su iz Beča doneli držač za toalet papir a zapravo maskirani radio, da im svira dok......e ima sad da ih drukam Sokoju, neka dođu da im naplate, ionako se razbijaju od love, tri devizne pemzije, a džabe slušaju radio u klozetu?
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 16:58 13.12.2011

Švajcarska je odlučila...

Nedavna odluka Švajcarske je za mnoge bila prilično iznenađenje:

Swiss Government Declares Downloading for Personal Use Legal
cult cult 16:58 13.12.2011

Znači

dugogodišnji problem u vidu ozakonjene paradržavne pljačke i reketiranja ostaje skriven i na margini sve dok i nekom tajkunu koji nije iz kruga ne pripreti ta ista pljačka. Onda se tek alarmiraju mediji.

SOKOJ se nakačio na zakon o zaštiti autorskih prava i uzima harač apsolutno svakom ko "vrši javno emitovanje", a pod to spada i kad odete kod lokalnog piljara koji pored kase drži rasklimatani tranzistor. I on će platiti godišnji harač u četiri rate. Harač odredjuje sam SOKOJ po svojoj volji i bez ikakve kontrole. Postoje tarife - razlikuje se otimanje u zavisnosti da li ste kafić, diskoteka, restoran, piljara ili kiosk. Ali apsolutno svako plaća, ili...

Medjutim, taman kad smo se malo navikli na SOKOJ (tako je u celom svetu, jel), pojavi se zlo & naopako koje se krije pod skraćenicom OFPS. Oni su se nakačili na isti zakon kao i SOKOJ, s tim što su se uhvatili za sintagmu "...i srodnih prava". Dakle, sokoju plaćaš za pesmu koju "javno emituješ" kao piljar na svom tranzistoru, a OFPSu plaćaš jer to radiš preko "nosača zvuka" a to je jel, pomenuti tranzistor, pc, laptop, mobilni, cd, dvd, televizor, pa čak i usb i sve što može ili ne može da ti padne na pamet.

OFPS radi na sledeći način: imaju pristup registru preduzeća i radnji kod APR-a. Procenat prihoda daju likovima obučenim slično kao finansijska policija, koji upadaju u firme i registruju postojanje pc-a, laptpopa, mobilnog telefona, cd-a itd. Oni napišu "Zapisnik" na obrascu identičnom obrascu Finansijske policije i posle mesec dana tebi na ime i prezime stigne račun od recimo 7000 rsd da platiš jer "javno emituješ". Račun sadrži i sve moguće pretnje sudom, tužbama, zateznim kamatama. Ukoliko izignorišeš taj račun, u roku od par meseci ti stigne sudsko rešenje da platiš 7000 plus zatezne kamate plus sudske troškove.
Od ovog reketa jednostavno nema odbrane.
Hteo sam blog da napišem o tome...van sebe od besa, shvativši ko su (ekipa oko pinka, granda...), šta rade i kako to rade, iskopao sam na netu njihove završne račune. Ono je zlo. Jedna od pojavnosti čistog, nepatvorenog zla.
milisav68 milisav68 17:21 13.12.2011

Re: Znači

cult


OFPS radi na sledeći način: imaju pristup registru preduzeća i radnji kod APR-a. Procenat prihoda daju likovima obučenim slično kao finansijska policija, koji upadaju u firme i registruju postojanje pc-a, laptpopa, mobilnog telefona, cd-a itd. Oni napišu "Zapisnik" na obrascu identičnom obrascu Finansijske policije i posle mesec dana tebi na ime i prezime stigne račun od recimo 7000 rsd da platiš jer "javno emituješ". Račun sadrži i sve moguće pretnje sudom, tužbama, zateznim kamatama. Ukoliko izignorišeš taj račun, u roku od par meseci ti stigne sudsko rešenje da platiš 7000 plus zatezne kamate plus sudske troškove.
Od ovog reketa jednostavno nema odbrane.
Hteo sam blog da napišem o tome...van sebe od besa, shvativši ko su (ekipa oko pinka, granda...), šta rade i kako to rade, iskopao sam na netu njihove završne račune. Ono je zlo. Jedna od pojavnosti čistog, nepatvorenog zla.


Meni je OFPS bila kapljica koja je prelila čašu, da zatvorim radnju.

Gori su od mafije, ona bar ima milosti, a i trudi se da ne zakolje ovcu/kravu koja daje koliko-toliko mleka, odnosno - trude sa da imaju uvid u poslovanje, onoga koga reketiraju.

Ovi - jok.
cult cult 17:36 13.12.2011

Re: Znači

Meni je OFPS bila kapljica koja je prelila čašu, da zatvorim radnju.


dok sam pisao ovaj komentar gore, skapirah da više nema elementa na koji nešto ne plaćaš u ovoj zemlji ako ne želiš da budeš na budžetskoj sisi.
Dakle, plaćaš što imaš radnju, plaćaš za zemlju ispod radnje, za natpis na radnji, za reklamu iznad radnje (ne mešati sa onim prvim), što radnja postoji na toj opštini, što imaš kasu ("fiskalizacija" plus "gprs" plus mesečni račun od 500 rsd za taj isti gprs...kao da su ti prodali ciglu, pa još uzimaju mesečnu pretplatu na nju), što imaš kompjuter sa legalnim softverom, što imaš zvučnike i usb, što imaš radnike, što si i sam radnik plus što si vlasnik (odvojeno), što proizvodiš, kupuješ ili prodaješ, što plaćaš račune poslovnim partnerima, što imaš pos terminale, parking u Beogradu ti je jedanaest puta skuplji jer si "pravno lice", a kazne za prekršaje u saobraćaju duplo skuplje iz istog razloga. Kad im sve to poplaćaš uzmu ti još 20% na profit koji se volšebno u knjigama pojavi, a ti nisi primetio da ga ima.
I to nije dosta, nego se na kraju pojavi City Records, Grand produkcija, Pink TV i ostala bratija da ti uzmu još 7000 plus zatezne kamate plus sudski troškovi.
milisav68 milisav68 17:49 13.12.2011

Re: Znači

cult
Meni je OFPS bila kapljica koja je prelila čašu, da zatvorim radnju.


dok sam pisao ovaj komentar gore, skapirah da više nema elementa na koji nešto ne plaćaš u ovoj zemlji ako ne želiš da budeš na budžetskoj sisi.
Dakle, plaćaš što imaš radnju, plaćaš za zemlju ispod radnje, za natpis na radnji, za reklamu iznad radnje (ne mešati sa onim prvim), što radnja postoji na toj opštini, što imaš kasu ("fiskalizacija" plus "gprs" plus mesečni računa od 500 rsd za taj isti gprs...kao da su ti prodalio ciglu, pa još uzimaju mesečnu pretplatu), što imaš kompjuter sa legalnim softverom, što imaš zvučnike i usb, što imaš radnike, što si i sam radnik plus što si vlasnik (odvojeno), što proizvodiš, kupuješ ili prodaješ, što plaćaš račune poslovnim partnerima, što imaš pos terminale, parking u Beogradu ti je jedanaest puta skuplji jer si "pravno lice", a kazne za prekršaje u saobraćaju duplo skuplje iz istog razloga. Kad im sve to poplaćaš uzmu ti još 20% na profit koji se volšebno u knjigama pojavi, a ti nisi primetio da ga ima.
I to nije dosta, nego se na kraju pojavi City Records, Grand produkcija, Pink TV i ostala bratija da ti uzmu još 7000 plus zatezne kamate plus sudski troškovi.

Zaboravio si i 5 puta veći račun za struju, vodu i djubre.

Meni je 2008, ključ u bravu ujutru bio 40 evra (bez kirije), što je za provinciju i danas mnogo, a radili samo ja i žena.

Pazi, tu nije odnos 1:1 - privreda:administracija, nego 2:3 u korist administracije.
arianna arianna 18:10 13.12.2011

Re: Znači

...trol ali odlično ide uz naslov bloga





Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 18:29 13.12.2011

Re: Znači

nego se na kraju pojavi City Records, Grand produkcija, Pink TV


e meni nesh nije jasno, al stvarno
ako na primer slusas samo belgijski radio na internetu, na pr, dakle ni u bunilu nishta od grand-pink i slicne produkcije, dal to ovi sokolovi iz SOKOJa salju pare belgijancima, ili jok?

cult cult 20:59 13.12.2011

Re: Znači

dal to ovi sokolovi iz SOKOJa salju pare belgijancima, ili jok?


tvrde da plaćaju.
Ti slušaš samo letonce, platiš sokoju, a oni Letoncima.
Jedini način da izbegneš SOKOJ je da sam pevaš svoju muziku.
To te neće poštedeti od OFPSa jer ipak pevaš. A u džepu ti je usb.
mrale54 mrale54 23:08 13.12.2011

Re: Znači

cult
dal to ovi sokolovi iz SOKOJa salju pare belgijancima, ili jok?


tvrde da plaćaju.
Ti slušaš samo letonce, platiš sokoju, a oni Letoncima.
Jedini način da izbegneš SOKOJ je da sam pevaš svoju muziku.
To te neće poštedeti od OFPSa jer ipak pevaš. A u džepu ti je usb.


Lepo ti to nacrta!
I, sve tačno!

Nego, ja, onomad 70-ih, napisah i snimih neke pesmičuljke grupe "Zdravo" (Vikendfobija i još par kom.) pa do dan-danas nisam dobio ni kinte - ček ni od emitovanja?

Ovo, čisto ako te neko prozove za "tvrde da plaćaju" znaš da imaš svedoka!
mirelarado mirelarado 23:12 13.12.2011

Re: Znači

Jedini način da izbegneš SOKOJ je da sam pevaš svoju muziku.
To te neće poštedeti od OFPSa jer ipak pevaš. A u džepu ti je usb.


Дакле, преостаје нам једино да јаучемо и јечимо... и да плаћамо.
cult cult 00:04 14.12.2011

Re: Znači

Дакле, преостаје нам једино да јаучемо и јечимо... и да плаћамо.


Imaju službu ofps za klijente van kontrole, tj. one koji upravo shvate da će morati da plate. Na računu/pretnji postoji broj telefona za eventualne nejasnoće, koji sam okrenuo. Naravno, u nekontrolisani bes sam pao već u prvom minutu, medjutim, riba me izverzirano saslušala i predložila da se u januaru sledeće godine sam prijavim, pa ću dobiti 33% popusta. Sasvim vogonski...gospodine, svaki otpor je besmislen, platite.

Mrale,

Prijatelj koji se bavi aranžmanima dobija vrlo simpatičnu autorsku naknadu od sokoja. Naravno, preduslov je da budeš član. Ako jesi, proveri koliko su puta tvoje pesme puštane na radio i tv stanicama u Srbiji u toku godine i pare stižu krajem godine. Radio i TV stanice su obavezne da šalju "košuljice", tako da kod njih u arhivi imaš. Naravno, ako su tvoje pesme puštane kod Tijanića na RTS u, onda ništa jer on ne zarezuje ič ni jedne ni druge. I ne mogu mu ništa. Ni sudovi.
natasavb natasavb 00:28 14.12.2011

Re: Znači

ako na primer slusas samo belgijski radio na internetu, na pr, dakle ni u bunilu nishta od grand-pink i slicne produkcije, dal to ovi sokolovi iz SOKOJa salju pare belgijancima, ili jok?


Aha, sigurno. Kome oni salju pare, znaju samo oni i taj koji ima neki dil sa njima.
Prosle (ili to bese pretprosle godine, vreme i ja posvadjani:)), ovi iz S.A.R.S.-a su za onaj "Budjav lebac" dobili manje od 20 dinara.
cult cult 00:38 14.12.2011

Re: Znači

pa kad su izdali za PGP RTS : )
natasavb natasavb 00:58 14.12.2011

Re: Znači

cult
pa kad su izdali za PGP RTS : )


Ja ne kupujem originale. Zivela piraterija.

Da ne bude zabune, ove nemam ni u piratskom izdanju i taj lebac mi isao na zivce samo tako, pogotovo kad su krenuli da ga vrte sto puta dnevno, ali to im je bio prvi hit i tada nisu ni imali cd.
Mozda su zato izdali za PGP. SOKOJ ne da pare, haj' da probaju kod Tijanica.
cult cult 01:01 14.12.2011

Re: Znači

pare se daju po samo jednom jedinom osnovu: koliko puta je pesma javno emitovana.
Ako je, recimo, 1000 puta emitovana na RTSu koji ne plaća SOKOJu ni OFPSu ni dinara, (a tako će biti dok god mu je na čelu Tijanić, onaj ko ga bude nasledio moraće da plati sav dug plus zatezne kamate plus, jel, sudske troškove), onda ni SOKOJ neće platiti to emitovanje autoru.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:04 14.12.2011

Re: Znači

Sasvim vogonski...gospodine, svaki otpor je besmislen



hahaha:)

kazem ja da je Vodič zakon:)
natasavb natasavb 01:08 14.12.2011

Re: Znači

Cek bre, ti to meni objasnjavas kako bi SOKOJ trebao da funkcionise ili ih branis? :)
Ovo prvo znam, ali ako im se zalis, onda te oni upute da sam prekontrolises sve stanice (te njihive zapise, ne znam kako se zovu) sto je nemoguce.
U ovom slucaju tih dvadesetak dinara, sto je valjda bila cena jednog emitovanja, sigurno nema veze sa placanjem i neplacanjem RTS-a. Taj lebac se vrteo na svim radio stanicama.
jesen92 jesen92 02:11 14.12.2011

Re: Znači

SOKOJ se nakačio na zakon o zaštiti autorskih prava i uzima harač apsolutno svakom ko "vrši javno emitovanje", a pod to spada i kad odete kod lokalnog piljara koji pored kase drži rasklimatani tranzistor.
...bas tako...u mom komsiluku ima frizerska radnja velicine 4 kvadratna metra i dosla gospodza iz SOKOJ-a da naplati kaznu za slusanje radija...vlasnica posle izbacila trandzu iz radnje...Cula sam da ce prilikom registracije kola da uzimaju neki harac na radio u kolima..imaju ocigledno nepresusne ideje kako narodu da uzmu pare i strpaju u svoje dzepove..
cult cult 09:59 14.12.2011

Re: Znači

ili ih branis? :)

pu, pu, daleko bilo. Ne branim, njima isto plaćam (ali sam se pomirio s tim, jer ok, neko je pisao, komponovao, aranžirao te pesme, a ja ih slušam u javnom prostoru, pa ajd), već ti govorim kako je meni prijatelj koji je u tom poslu odgovorio na isto pitanje, isti primer sa s.a.r.s.-om.

Jesen, čudi me da se ranije nisu dosetili radija u kolima : )
Inače, ova pljačka traje već dve godine, postoji hiljade sudskih presuda u korist ofps-a, ali tek ovih dana je to postala tema zbog onog vlasnika Comtrade-a. Negde oko 30 miliona godišnje se iscedi iz ove jadne privrede po ovom osnovu. OFPS ima tim advokata protiv kojeg ta tvoja komšinica frizerka nema šanse, a pogotovo novca. Znači ili izbacivanje usb-a iz frizeraja ili sto evra ofpsu.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:31 14.12.2011

Re: Znači

Cult ja bi probao preko CC licence, i proverljivog pristupa isključivo CC sadržajima. Šta misliš kako bi se onda pravno razrešila stvar?
cult cult 13:01 14.12.2011

Re: Znači

Nije loša ideja za odbranu od sokoja.
Ofpsov reket to, naravno, ne bi moglo da reši.
Mada, i jednima i drugima je dovoljno da imaš zvučnike u bilo kom obliku, pa da te tuže, jer ne možeš da dokažeš da slušaš isključivo to i to.

Čitam danas i juče izjavu čelnog čoveka ofpsa povodom ove blamaže oko naplate usb-a i cd-a. Čovek se poziva na zakon i kako zakon mora da se poštuje. Stvar je u tome što je zakon proguran tako kako jeste, što je napravljen tako da zaista ne možeš da se odbraniš ako nisi pukovnik debea kao Tijanić, što je to deal izmedju političara i ove industrije i zloupotreba evropskih stadarda. Nije sporno da treba da se plaćaju autorska prava. Ali ko treba da plaća, koliko, i da li je moguće da se dozvolilo da neka privatna firma kao ofps dobije monopol na ovo, da sama odredjuje cene, a da potpuno raspadnuti sudski sistem brzinom munje reaguje po njihovim tužbama i skida pare sa računa firmi. Jednostavno ludilo o kojem su do sada mediji ćutali. I B92 je, btw, član OFPS.
draft.dodger draft.dodger 23:42 13.12.2011

Pošto magla, majstore?

jesen92 jesen92 02:13 14.12.2011

Re: Pošto magla, majstore?

..a kad bila ova konvencija?
jesen92 jesen92 14:29 14.12.2011

kablovska i ostalo

mariopan mariopan 19:34 14.12.2011

Re: kablovska i ostalo

jesen92
..ja tek sad videla ovu vest koja me vise brine ...
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=12&dd=13&nav_category=1262&nav_id=565509]

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana