Društvo| Istorija

Ovo je stvarno previše..

Drago Kovacevic RSS / 10.01.2012. u 13:28

Evo, danas, ni mesec dana posle fizičkog napada u centru Beograda, nastavlja se hajka na 93 godine starog narodnog heroja, generala Jovu Kapičića.

Ovoga puta, štefetu su preuzele "Večernje Novosti". One nam najavljuju da general Kapičić ne može ostvariti najavljeno preseljenje u Crnu Goru, jer ga navodno, tamo čeka neko suđenje.

"Vredna" ekipa "Večernjih Novosti" je iskopala neku privatnu krivičnu prijavu u kojoj se general Kapičić sumnjiči da je 1947. godine kriv za ubistvo nekih odmetnika u vrletima iznad Kolašina, odnosno na vrh Sinjajevine. Samo da podsetim da je u kritičnom vremenu general Kapičić bio ministar unutrašnjih poslova Republike Crne Gore, te da je u to vreme u sektoru njegove odgovornosti kao i na teritoriji čitave FNRJ vrvilo od odmetnika. Odmetnike su jurile jedinice KNOJA, OZNE i područne milicije. Nije se valjda sam ministar lično upuštao u jurnjavu po crnogorskim vrletima, vrzinama i nedođijama. No prema tekstu iz "Večernjih Novosti" ispada da nema akcije u kojoj on nije učestovao. I vidi vraga. Oni što su stradali u akcijama za koje sada "Večernje Novosti" krive Kapičića, bili su sve neki četnički komandanti koji su nastavili svoju borbu. Stradali su pružajući otpor iz nekih pećina na vrhu planine. Imali su mogućnost da se predaju narodnim vlastima i da im se sudi, ali ni tri godine po oslobađanju Crne Gore to nisu uradili. Pa nije zadatak Jove Kapičića, odnosno ministra unutrašnjih poslova bio da ih "čuva" nego da organizuje njihovo hvatanje ili ako pružaju oružani otpor njihovu eliminaciju. To bi i danas radila policija kao i onda.

I sad "Večernje Novosti" sasvim ozbiljno govore da je u pitanju ratni zločin. Da je to uopšte bio zločin a ne legitimna akcija državnih organa reda, ne bi se mogao zvati "ratnim" jer je rat završen još 9. maja 1945. godine.  Znaju to autori teksta siguran sam, ali hajka koju vode protiv Kapičića ne bi imala velikoga i potpunog smisla bez ove konstrukcije. Kao što mu se konstruišu i pripisuju razne stvari, onako usput. U sasvim ozbiljnim glasilima, pre samo mesec dana, kad je sramno napadnut u centru grada, a mediji o tome izvestili, mogli smo slušati i čitati da je "general Kapičić bio "upravnik Golog Otoka". Nikada to nije bio. On je bio pomoćnik saveznog ministra unutrašnjih poslova, dakle Rankovićev zamenik, i svakako da je u UDBI bio važan čovek, kao i da je imao svoju ulogu vezanu za "Goli otok". No, likavstvo uma, Kapičićevim progoniteljima sugeriše da je najbolje napisati da je bio upravnik, jer su upravnici direktno odgovorni za torturu nad zatočenicima. A prava istina je da Kapičić na Golom otoku nije proveo više od 4 dana ukupno. Mnogo duže je tamo službeno boravio Dobrica Ćosić. Za vreme dok je Kapičić službovao u saveznoj UDBI, komandant "Golog otoka" je bio Ante Raštegorac, i to je lako proverljiva činjenica. Kao što je sasvim lako zaključiti da je država u trenutku kad joj je na granicama bilo 30 Staljinovih divizija morala preduzeti neke mere glede onih koji su jedva čekali da Staljin uđe u Jugoslaviju. Kroz Goli Otok je u 7 godina njegova postojanja prošlo 15 do 16 hiljada ljudi. Radi poređenja kažimo da je tokom akcije "Sablja" (za koju smatram da je bila apsolutno opravdana), privedeno više od 12 hiljada ljudi.Ne želim sporiti da je na "Golom otoku" bilo torture, ali je neverovatno da se o njemu priča na način kako to rade Kapičićevi progonitelji. Ispada da su zatočenici "Golog Otoka" redom bili pravednici, a država zločinačka. Zatim ispada da "Golog Otoka" ne bi bilo da to nije bio Kapičićev hir. Kao da je onom zemljom vladao Kapičić lično. Nigde niko da pomene Rankovića, Krcuna, Ćeću, Stevu Krajačića i ljude iz drugih republika. Ne daj bože da ko pomene Dobricu Ćosića. Niko više ni reči ne govori o opasnosti koja je dolazila od strane Staljina. Njegovi favoriti u Jugoslaviji onoga vremena se čak šta više slave kao heroji. Arsa Jovanović, Vlado Dapčević i društvo iz visokih državnih struktura smatraju se sasvim ok tipovima, jer bože moj, ako bi ovu zemlju trebalo izručiti Rusima, to nije izdaja nego visoko moralna misija.

I da ne dužim. Kampanja protiv Jove Kapičića je veliko nasilje prema jednom čoveku. On je od strane vrlo uticajnog dela srpske nacionalističke elite izabran za žrtvu iz nekoliko razloga.

a) Radi se o antifašisti, narodnom heroju, Titovom partizanu i generalu..

b) Lično je bio angažovan u hapštenju Draže Mihailovića.

c) Imao je vrlo značajnu ulogu u zaštiti države od zaostalih četničkih odmetničkih bandi.

d) Imao je vrlo značajnu ulogu u očuvanju nezavisnosti od strane Staljina,SSSR-a, njegovih eksponenata u ondašnjoj Jugoslaviji i njegovih satelita.

e) Od početka raspada bivše SFRJ žestoko je kritikovao nacionalističku politiku i zalagao se za nezavisnu Crnu Goru..

f) Bez ustručavanja i danas kaže da su četnici bili kolaboracionisti, kvinslinzi i fašisti

Duboko sam uveren da su upravo ovih šest činjenica, pravi razlog za hajku na Kapičića. Srpski nacionalisti mu nikada neće zaboraviti ni jednu od šest aktivnosti koje sam naveo, a naročito ne to što je uhvatio Dražu Mihajlovića. No, "Goli otok" im je nekako podesniji za satanizaciju i dehumanizaciju generala Kapičića i zato ga najčešće pominju. I kad kažu "Goli otok" oni najčešće misle Draža Mihajlović..

O tome se ovde radi..



Komentari (346)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

libkonz libkonz 13:39 10.01.2012

Kod ovakvih tekstova

baš mi bude žao što ne postoji negativan taster.
c) Imao je vrlo značajnu ulogu u zaštiti države od zaostalih četničkih odmetničkih bandi.

Jovo Kapičić je ubijao nedužnu srpsku mladost samo zato što nisu bili u komunističkom, nego u drugom antifašističkom pokretu. Patriote, odane kralju i otadžbini. Ubijao ih je mučki, bez suđenja, što je nastavio na Golom otoku. Malo je zločinaca kojima su ruke krvave kao tvom drugu Jovi Kapi.
e) Od početka raspada bivše SFRJ žestoko je kritikovao nacionalističku politiku i zalagao se za nezavisnu Crnu Goru..

aj priznaj da i tebi sada ova rečenica glupo zvuči
O tome se ovde radi..

radi se o tome da je Jovo Kapičić kriv za zločine za koje neće biti osuđen.
ed_novipazar ed_novipazar 13:43 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

libkonz

baš mi bude žao što ne postoji negativan taster.

I meni, posto sam procitao tvoj komentar.
libkonz libkonz 13:51 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

I meni, posto sam procitao tvoj komentar.

ja imam potpuno razumevanje za sve nedužne žrtve sa Balkana. To što si ti ravnodušan prema žrtvama samo zato što su Srbi, tvoj problem.
ed_novipazar ed_novipazar 13:58 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

libkonz
I meni, posto sam procitao tvoj komentar.

ja imam potpuno razumevanje za sve nedužne žrtve sa Balkana. To što si ti ravnodušan prema žrtvama samo zato što su Srbi, tvoj problem.

Da imas razumijevanje za nevine zrtve sa Balkana ne bi glorificirao jedan fasisticki pokret, poznat pod imenom cetnici.
libkonz libkonz 14:09 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Da imas razumijevanje za nevine zrtve sa Balkana ne bi glorificirao jedan fasisticki pokret, poznatiji pod imenom cetnici.

Četnici zaista treba da budu jedna posebna tema. Sa jedne strane postoji ono što su radili u Crnoj Gori i Hercegovini, a sa druge je najveći heroj Drugog svetskog rata Momčilo Đujić. Takođe mislim da je general Mihailović igrao vrlo pozitivnu ulogu u Drugom svetskom ratu. Ljudi su ušli u četnički pokret iz patriotskih razloga, pa cela je Srbija bila četnička.
Dakle, ljudi koji su otišli u četnike da se bore protiv nemačkih fašista, za kralja i otadžbinu, su ubijani od strane krvnika poput Jove Kape.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:11 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

što je nastavio na Golom otoku


on je verovatno tamo stitio prava zenevske konvencije.
dragoljub92 dragoljub92 14:19 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Dakle, ljudi koji su otišli u četnike da se bore protiv nemačkih fašista

idi to kaži rođacima onih što gi četnici poklaše u babušnicu,lebane i slične južne krajeve.
i šteta što mi selimir nije živ da mu objasniš da nije imao razloga da celu nić provede u bunar,pa sledeće noći u svinjac krijući se od tih tvojih antifašista i da nije imao brz jezik i sreću da je taj četnik što ga našo u svinjac bio iz okoline borova pa mu selimir na brzinu objasnio da je jedva pobego od ustaša iz borova a da ga ovde ovi ubiju,nebi ja sad tebi ovo pričao ovde.e da moj selimir u tom ratu nije učestvovao ič,vratio se iz borovasedeo si na dupe cel rat,nikakvog ličnog učešća nije imao da bi ga jurili četnici,osim ako je krivica to što mu je bratanac bio komunista,onda je stvarno kriv.
Dr Mebius Dr Mebius 14:30 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

a sa druge je najveći heroj Drugog svetskog rata Momčilo Đujić.


kako da ne

libkonz libkonz 14:46 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

da nije bio veliki diplomata ustaše bi pobile sve Srbe tamo. Najveći heroj!!!
maksa83 maksa83 14:49 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

najveći heroj Drugog svetskog rata Momčilo Đujić.

Mmmmda... rođeni brat moje babe je kao dobrovoljac zapucao iz Beograda da u jedinicama narečenog Momčila Đujića brani narod u kraju iz kog su njegovi potekli. Ubili su ga na straži isti ti četnici Pop Đujića (njegovi 'saborci') u sklopu mera bezbednosti i priprema za svadbu Momčila Pop Đujića, pošto "nije odavde, ko zna ko ga je poslao i čiji je špijun". Za svaki slučaj, bilo im lakše tako. Tako rekoše mojoj babi neki čikaški Srbi koji su u tome učestvovali, kad je bila u poseti svojoj (i njegovoj) sestri nekih 20 godina kasnije.

Nema heroja u građanskom ratu.

Šta mislim o Dragovom drugaru sam, mislim, rekao i ranije. Proveo je život osvrćući se za sobom znajući koliko je porodica "crno zadužio". Nemam doduše ni afirmativno mišljenje o mlaćenju 92-godišnjeg starca, samo mi nije jasno što se Drago nije javio tada, pošto od članka u novinama niko nije umro. Al' od Jovovog livora bogami jeste.
Biljana 77 Biljana 77 15:06 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Nema heroja u građanskom ratu.

Meni je žao što ne može jedan komentar da se preporuči onoliko puta koliko zaslužuje.
libkonz libkonz 15:30 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Nema heroja u građanskom ratu.

mogu da se složim sa ovim i verujem da je bilo svega i kod njih, pa i ono što si gore naveo. Prljavi su bili ratovi na Balkanu.
ALi kad pogledaš stradanja Srba u ostatku NHD i u Kninskoj krajini, vidi se da je Đujić spasao narod tamo.
tetris tetris 15:47 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Kninska krajina nije bila deo NDH vec prvo pod italijanskom a kasnije nemackom upravom i to je glavni razlog zasto nije bilo ustaskih zlocina.
JJ Beba JJ Beba 16:00 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

libkonz
Da imas razumijevanje za nevine zrtve sa Balkana ne bi glorificirao jedan fasisticki pokret, poznatiji pod imenom cetnici.

Četnici zaista treba da budu jedna posebna tema. Sa jedne strane postoji ono što su radili u Crnoj Gori i Hercegovini, a sa druge je najveći heroj Drugog svetskog rata Momčilo Đujić. Takođe mislim da je general Mihailović igrao vrlo pozitivnu ulogu u Drugom svetskom ratu. Ljudi su ušli u četnički pokret iz patriotskih razloga, pa cela je Srbija bila četnička.
Dakle, ljudi koji su otišli u četnike da se bore protiv nemačkih fašista, za kralja i otadžbinu, su ubijani od strane krvnika poput Jove Kape.

mog ujaka, 18naestogodišnjeg đaka beogradske gimnazije, mladog komunistu i partizana kosmajskog partizanskog odreda, koji se ranjen u nekoj akciji krio u ambaru u jednom kosmajskom selu, su četnici i jedan sveštenik predali nemcima. prvo je pop četnicima otkrio mesto gde se krije ranjeni partizan a onda su četnici, da bi se umimili lokalnoj nemačkoj okupatosrkoj vojsci, predali nemcima ranjenog mladog partizana koga su opet ovi, nemci, tako ranjeog streljali javno, na trgu u lajkovcu.
kavi bre četnici heroji, bagra najoobičnija, koljači, prljavi i pijani bahatnici

a što se tiče jove, ne kapiram kako mu nije dosta politike?
tsunade tsunade 16:01 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

radi se o tome da je Jovo Kapičić kriv za zločine za koje neće biti osuđen.


ko zna. mozda i hoche.

u svakom slucaju taj covek treba da odgovara za ubistva i progone civila koji nisu imali pravo na odbranu nego su saterivani u neke jaruge i tamo istrebljivani po presudi nekih prekih sudova a u "ime naroda".

jovi kapicichu treba da ti pravo da se civilizovano brani, naravno. treba mu dati prava koja je on drugima uskrachivao.

ovoj zeni sto je protiv jove podnela krivicnu prijavu zelim puno uspeha.

a vas, drago, uopste ne razumem. vi buncate o nekakvim kapicichevim progoniteljima. pa da je srece taj bi odavno vukao bukagije na robiji i ova se prica ne bi pricala.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:03 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

tetris
Kninska krajina nije bila deo NDH vec prvo pod italijanskom a kasnije nemackom upravom i to je glavni razlog zasto nije bilo ustaskih zlocina.

Samo je delimično tačno. Deo Kninske krajine je bio pod NDH. Granica između Italije i NDH je bila na Radučiću i reki Krki. Levo od Krke i iznad Radučića je bila NDH. Knin je bio sedište ustaške župe Bribir - Sidraga i u njemu su boravili tzv. župani, David Sinčić i kasnije Vinko Nikolić, oba u značajnom periodu važni Pavelićevi ministri.
Kad je podignut ustanak na Tromeđi, ustaše su bile proterane, ali je kasnije nastavljena kohabitacija pod pokroviteljstvom italijanske vojske, a kasnije nemačke vojne komande,tako da je Knin celo vreme bio sedište četničke dinarske divizije i ustaške župe Bribir - Sidraga. Isto tako, postoje vojne akcije u kojima su zajedno učestovale četniče snage u sadejstvu sa domobranskim i ustaškim snagama. Recimo - operacija Livno nakon koje su u Kninu zajedno sa Italijanima izveli zajedno vojnu smotru slaveći pobedu nad partizanima (u Livnu je bila 1. proleterska i povukla se).
tsunade tsunade 16:25 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Nemam doduše ni afirmativno mišljenje o mlaćenju 92-godišnjeg starca,


nemam ni ja. i sve se mislim da mu je sudjeno do nemilog zabadanja šakom u čelo ne bi ni došlo.
loader loader 16:33 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

a što se tiče jove, ne kapiram kako mu nije dosta politike?

Ako je ratovao i učestvovao u fizičkim likvidacijama ideoloških protivnika, šta je za njega tek politika?!

Kao pripadniku komunističkih grupacija čiji je osnovni cilj bio da se iskoristi rat i da se načini društveni prevrat, pri čemu se nisu birala sredstva, niti se žalilo hiljada i hiljada žrtava, njegova osnovna meta su bili upravo ljudi koji su bili pripadnici formacija koje su pre svega težile da očuvaju narod, tradiciju i državni poredak. Dakle, glavni cilj nije bio antifašizam, već nasilni društveni prevrat, a antifašizam je bio dobrodošao kao afirmativna, propagandna slika cele te operacije (istu zamenu teza čvrsto nameću i danas). Veliki broj iskrenih patriota je tokom Drugog rata zavrbovan za taj prevratnički cilj . Inače, taj građanski rat je na obe strane (ili svim stranama) imao ljude koji su činili zločine. Potezati tu činjenicu kako bi se pokazalo i dokazalo da je ona druga strana pravednija - potpuna je besmislica.

Čak i nakon što se ovih poslednjih godina pokazalo da je pre 6-7 decenija osim akutnog biološkog i svakojakog drugog sakaćenja srpskog naroda načinjeno veliko istorijsko skretanje u bespuće - "istaknuti" pripadnici komunističkih naoružanih formacija bez trunke stida održavaju poziciju pravednika. A upravo zbog njihove krvave avanture danas i dalje osećamo posledice, i pokušavamo da se otmemo iz gomile negativnog nasleđa društva koje su nam bili stvorili.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:30 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

idi to kaži rođacima onih što gi četnici poklaše u babušnicu,lebane

E pa Dragoljube ako se to ne sme reci jer su cetnici nekome nekoga zaklali ubili, kako to da isti arsin ne vazi i za komuniste?
Kako to meni sme da se kaze da su komunisti dobri, kad su mi dedu ubili bez suda i sudjenja, posle rata, bez ikakve krivice osim sto je bio u regularnoj vojsci, sa regularnim cinom?
Jesu li to oni zbog kojih se ne sme reci da su cetnici bili antifasisti vazniji od mene? Mene se sme uvrediti jer sam potomak cetnika a te potomke komunista se ne sme?
Ako ja prihvatam da je strana koja je ubila mog pretka imala i pozitivnih strana, onda bogami to isto moraju da prihvate i oni koji cije su pretke pobili cetnici.
Tj trebala bi da prihvati, a ako ne zeli onda me bas briga, njihovo misljenje me ni na sta ne obavezuje, pa ni na to da cutim kad neko glorifijuje komuniste a niporastava cetnike.
rastislalic rastislalic 17:50 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Kako to meni sme da se kaze da su komunisti dobri, kad su mi dedu ubili bez suda i sudjenja, posle rata, bez ikakve krivice osim sto je bio u regularnoj vojsci, sa regularnim cinom?

Da li je KP pozivala na dezerterstvo tokom Aprilskog rata? Da li u njeni pripadnici vršili sabotaže i time pomogli u okupaciji zemlje?
Da li su pripadnici KP pružili kupatorima informacije o Srbima, vojnicima Kraljeve vojske, povratnicima sa ratišta, i time ih poslali u zarobljeništvo?
Da li su te ljude, nakon rata, pritvarali i ubijali?
Da li je Jovo, nakon rata, organizovao linč nad oficirima Kraljeve vojske, povratnicima iz nemačkih logora, pod optužbom saradnje sa okupatorima?
LINČOVALI SU LOGORAŠE!
dragan7557 dragan7557 17:51 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

a vas, drago, uopste ne razumem. vi buncate o nekakvim kapicichevim progoniteljima. pa da je srece taj bi odavno vukao bukagije na robiji i ova se prica ne bi pricala.

Alo bre gospoja, bukagije su odavno zamenjene nanogvicama, vidi slucaj Ceca.

cerski
dragan7557 dragan7557 18:07 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

loader: njegova osnovna meta su bili upravo ljudi koji su bili pripadnici formacija koje su pre svega težile da očuvaju narod, tradiciju i državni poredak.

Bas vala, ocuvanje nemackog drzavnog poretka jeste bio cilj tih formacija.
A upravo zbog njihove krvave avanture danas i dalje osećamo posledice, i pokušavamo da se otmemo iz gomile negativnog nasleđa društva koje su nam bili stvorili.

A po svoj prilici kada vi i vasi otmete Srbe iz negativnog nasledja a u bespucu napravite neku kaldrmisanu dzadu u bolju buducnost vise Srba nece biti tome da se raduju.

Ono sto nastavi da zivi u inostranstvu ce biti talo asimilizovano i ostati upravo zahvaljujuci Vama.

cerski
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:09 10.01.2012

I pored velikog zakasnjenja

nastavlja se hajka ~~


Ne, to je dosao najzad djavo po svoje.
loader loader 18:48 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

zahvaljujuci Vama.
cerski


Nama?
A koji ste vi?
Imate oštre replike Kao da dolazite pravo iz filma "Ko to tamo peva" :))
Jeste li onaj mlađi šofer što "vezanih očiju" tera autobus,
ili ona starija osoba u tamnom što džonja na zadnjem sedištu s lap-topom i kucka po blogu?
tsunade tsunade 19:53 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Kako to meni sme da se kaze da su komunisti dobri, kad su mi dedu ubili bez suda i sudjenja, posle rata, bez ikakve krivice osim sto je bio u regularnoj vojsci, sa regularnim cinom?


moj cak nije bio ni u vojsci nego je bio vlasnik dve kafane koje je nasledio od svog oca i trgovac pa su ga opet ubili, zajedno sa lokalnim vlasnikom mlina i jos sedmoricom bolje stojećih. cilj je naravno bio otimanje imovine. jedva sam u procesu ove rehabilitacije i restitucije iskopala nekakav papir koji kao predstavlja presudu. u toj šatro presudi ne postoji ni rec o delu koje je učinjeno da bi deda dobio kaznu streljanja. piše samo da su njih sedmorica osudjeni u ime naroda na smrt kao narodni neprijatelji. i onda se navodi taksativno šta im se oduzima od zemlje, nekretnina, pokretnosti, nekih dukata koje su bile miraz moje babe... sve sa specifikacijom.
tsunade tsunade 19:59 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

jos sedmoricom bolje stojećih


pardon. ukupno ih je bilo sedmoro streljanih. onako u paketu. kao narodni neprijatelji. a da oruzje nisu videli tokom rata.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:11 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

jedva sam u procesu ove rehabilitacije


Kad vec pricamo o tim licnim slucajevima
Ja, ni moja porodica ni nemamo nikakvu mogucnost za bilo kakvom rehabilitacijom. Coveka su ubili bez ama bas icega sto bi licilo na neko sudjenje. Nikakav papir o tome nema. Samardzic (MIloslav) je nekako, vidim, dosao do njegovog imena i do podatka da je ubijen, a to istrrazujuci slucaj Nikole Kalabica. Ubijen metkom u potiljak, izveli ga iz kuce u kojoj su ga nasli, i na livadi - metak.
tsunade tsunade 20:29 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Coveka su ubili bez ama bas icega sto bi licilo na neko sudjenje


uf. ja sam tu presudu pronasla u arhivi opstine a ne u arhivi grada, republike i jugoslavije (onaj arhiv na dedinju)... dakle u opstini. a neki su papire pronalazili u opstinskim sudovima. ne znam da li si tamo pokusavao?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:33 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

tsunade
Coveka su ubili bez ama bas icega sto bi licilo na neko sudjenje


uf. ja sam tu presudu pronasla u arhivi opstine a ne u arhivi grada, republike i jugoslavije (onaj arhiv na dedinju)... dakle u opstini. a neki su papire pronalazili u opstinskim sudovima. ne znam da li si tamo pokusavao?

Ma nisam je rje nemoguce da ista postoji.
Kazem ti, nema suda nema presude nema papira nikakvog. Nije streljan po nekoj presudi vec se desilo najklasicnije moguce ubistvo.
I nije to jedini slucaj.
Osim njega tih dana (pocetak 1946) su se desavala jos neka slicna ubistva a neka od njih su pravdana frazom "ubijen u pokusaju bekstva"

Sef valjevske OZNE, Dragan Djuric se cak hvalisao time da je jedan od efikasnijih, jer je stvari resavao na praktican nacin.


tsunade tsunade 20:44 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Sef valjevske OZNE


u jbt. zvuci jezivo.
milisav68 milisav68 20:54 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

tsunade
Sef valjevske OZNE


u jbt. zvuci jezivo.

Zvuči.

A šta misliš, što su uzimali crkvene knjige rodjenih i umrlih?

VALJEVO - Matične knjige koje je tadašnja komunistička vlast posle Drugog svetskog rata oduzela na tri godine, a zadržane su do danas, grad Valjevo, prvi u Srbiji, vratio je pravoslavnoj i katoličkoj crkvi. Eparhiji valjevskoj vraćeno je 189 knjiga rođenih, venčanih i umrlih, od kojih je najstarija iz 1899. godine iz obližnjeg manastira Ćelije, a tri spisa katoličkoj crkvi u Valjevu.

Arhimandrit Petar, zamenik episkopa valjevskog Milutina, podseća da su komunističke vlasti od 1945. do 1952. godine donele zakon da se zbog navodnih nedostataka u državnim, od crkava i verskih zajednica oduzimaju matične knjige u kojima su sveštenici uredno vodili evidenciju rođenih, venčanih i umrlih, ali beležili i mnoge događaje i promene u životu varoši i sela u kojima su službovali.


Valjevo: Država vraća knjige crkvi posle pola veka


drzura drzura 20:58 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

a što se tiče jove, ne kapiram kako mu nije dosta politike?


bravo bebo to je jedino što ja zamjeram čika jovi !
a što se tiče četnika ustaša i sl. žao mi je što nisu tu bagru satrli do zadnjeg ! bez ikakvih suđenja podrazumjeva se čak i nakon rata , ja opravdavam .
docsumann docsumann 21:07 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

bravo bebo to je jedino što ja zamjeram čika jovi !


jbt, čika jovi

dakle ...

dragoljub92 dragoljub92 21:09 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

e bate ne lupetaj koji bre komunisti ,raspitaj se zaklali nevine seljake ,rasptaj se malo o tium pokoljima koje su ti vaši dragi četnici radili.
atebi kao nije jasno il se praviš blesav,činimise da je ovo drugo fda je tvoj deda pobedio on bi pobio ove što su njega.tad se tako rešavalo i tačka.
pogrešili ste stranu izgubili rat i dobili jebanje i gotovo,sd oćete da krvnike predstavite ko žrtve to govori koliko ste dobro čuvali narod vidi se i po tome kako ste prošli,narod vas se bre tad odreko al istina boli pa izmišljate kojekakve zaver,masone,krstaš ma svi su krivi samo ne vi i narod je kriv što vas je tad odbacio i otišo u partizane.da ste nešto valjali i radili dobro za narod ne bi vas se narod odreko i prišo komunistima.
boli istina al šta dati radim istina je takva kakva je,da ste nešto valjali ne bi vas se čerčil odreko,nije njemu bilo drago da pomaže komuniste al vido čovek ko je borac a ko fukara pa se priklonio borcu.

a savetujem ti da ozbiljno pročitaš kog su i zašto četnici klali po babušnicu i ostala mesta,ako ti je stalo do istine,al ne verujem da jeste.
i meni su četnici ubili brata ,pa šta sd da ko vi idem da jurim tog drtavog starca,ako je živ i da ga maltretiram,ili ubijem ,šta?
niste bili ljudi od dostojanstva ni pre 60 godine a vidim niste ni sad.komunisti su bre za vas bili malideca.ajde bre begaju.
docsumann docsumann 21:10 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

a za ovaj komentar mora još i ovo

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:13 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

! bez ikakvih suđenja podrazumjeva se čak i nakon rata , ja opravdavam .


evo ga :)
Jbg, steta, kasno si se rodio.
tsunade tsunade 21:17 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

pogrešili ste stranu izgubili rat i dobili jebanje i gotovo


dobro. a šta ćemo sa civilima pobijenim POSLE rata? civilima koji nisu hteli da se svrstavaju ni na stranu četnika ni na stranu partizana? zasto su oni "dobili jebanje i gotovo"?
drzura drzura 21:19 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

jbt, čika jovi


pa dooobro ĐEDE JOVU zamjeram samo to što se tako star bavi politikom i dalje , a on stvarno i nije imao kontrolu nad šefom recimo valjevske ozne ili udbe ili nad glavnim udbašem iz neke vukojebine koji su počinili zločin ničim izazvani . Jovu danas maltretiraju iz dobro nam poznatih nacionalističkih razloga to je činjenica sve drugo su opravdanja !!!
dragoljub92 dragoljub92 21:19 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

A šta misliš, što su uzimali crkvene knjige rodjenih i umrlih?

pa uzimali su knjige jer svaka vlast mora da ima te knjige i zato što svaka vlast uništava tu dokumentaciju kad se povlači iz grada koji zauzima neprijatelj,još u prvom svetskom ratu je kraljeva vlast spalila sve matične knjige kad je napuštala zemlju,konkretno kruševac pa moj selimi r do kraja života noije znao kad je rođen,dal 903 il 906 il kasnije il ranije.
i crkva ne vodi te knjige iz verskih razloga nego iz istih onih kje i države vode te iste knjige.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:21 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

e bate ne lupetaj koji bre komunisti ,raspitaj se zaklali nevine seljake


Pa onda sto ti lupetas?
Ako cemo o ubijanju nevinih tu komunistima ravne nema.
Ako cemo o otimacini ni tu im niko ni do kolena nije,
Ako cemo o vlasti opancara, secikesa i abadjija i tu su jedibnstveni.

da je tvoj deda pobedio on b


tebi se cini?
A da to nekako pokusas da dokumentujes?
ne ide ti?
Tako reko Tita a ti mu verujes?
su bre za vas bili malideca.

Ajd ovako?
Jednostavan test:
Koliko je zrtava odneo fasizam a koliko komunizam?
Lako proveriti, par klikova na netu.
I sad ces da pricas o komunistima kao finim i smernim.
Jbt iznanadio sam se tvojom plitkoscu.

milisav68 milisav68 21:23 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

dragoljub92
da ste nešto valjali i radili dobro za narod ne bi vas se narod odreko i prišo komunistima.

A kako se toga narod naprasno setio tek u septembru `44, da mu možda nije pomogla Crvena Armija, koja je negde u to vreme stigla do Morave?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:23 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

pa uzimali su knjige jer svaka vlast mora da ima te knjige i zato što svaka vlast uništava tu dokumentaciju kad se povlači iz grada koji zauzima neprijatelj


Sta bre pricas, odakle se komunisti povlacili kad su uzeli knjige?
Kad su komunisti drzali Valjevo do "oslobodjenja"?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:26 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

ne bi vas se narod odreko i prišo komunistima.


Idi bre Dragoljube...
Ja mislio ti nesto o tome znas a ti pricas gradivo petog razreda osnovne skole po programu negde tamo 51 52.
drzura drzura 21:27 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Jbg, steta, kasno si se rodio.

hoochie nisam savim siguran šta si htio reći sa ovim mada zvuči zabavno
ali ću ipak da ponovim na šta sam mislio

što se tiče četnika ustaša i sl.


( znači ništa civili da nekažem " goloruki narod " đeca babe đedovi trudnice itd )
tsunade tsunade 21:27 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Jbt iznanadio sam se tvojom plitkoscu


um je ovde u problemu. plitak je. ne vredi truda hoochie...
docsumann docsumann 21:29 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Ajd ovako?
Jednostavan test:
Koliko je zrtava odneo fasizam a koliko komunizam?
Lako proveriti, par klikova na netu.
I sad ces da pricas o komunistima kao finim i smernim.
Jbt iznanadio sam se tvojom plitkoscu.


koliko je trajao fašizam (ona hardkor varijanta), a koliko komunizam.

po tom kriterijumu i demokratski kapitalizam je ozbiljan kandidat za čelnu poziciju + kolonije, otomačina nacionalnih blaga, sirovina ... a i jedinu su još aktivni po tom pitanju.

p.s. nemam tu manje loših <_<
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:29 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

hoochie nisam savim siguran šta si htio reći sa ovim mada zvuči zabavno


Kazu da je i njima bilo zabavno.
Ubiju coveka, usele mu se u kucu, naloze parket i zabavljaju se.
Najzabavnije im kazu bilo da ognjiste potpaljuju listovima iz kljiga, kazu dobro gori.
docsumann docsumann 21:30 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

pošto je bio duplikat ... ide malo prigodne muzike

milisav68 milisav68 21:32 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

dragoljub92

pa uzimali su knjige jer svaka vlast mora da ima te knjige i zato što svaka vlast uništava tu dokumentaciju kad se povlači iz grada koji zauzima neprijatelj,još u prvom svetskom ratu je kraljeva vlast spalila sve matične knjige kad je napuštala zemlju,konkretno kruševac pa moj selimi r do kraja života noije znao kad je rođen,dal 903 il 906 il kasnije il ranije.
i crkva ne vodi te knjige iz verskih razloga nego iz istih onih kje i države vode te iste knjige.

Nikad država nije uzimala crkvene knjige, samo je tražila prepis - dok nisu došli komunisti i uzeli sve da bi mogli da manipulišu....

A to što se ne zna dal je neko rodjen 903. ili 906. može da se nadje u arhivu DB-a, samo njima još uvek ružno da to sad otvaraju, da ne kvare idilu...
dragoljub92 dragoljub92 21:32 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

da ste vredeli i da ste bili borci dobili bi rat,niste bili ništa od toga i izgubiliste i saveznici su vas se odrekli.tolko od mene ,zbogom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:35 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

koliko je trajao fašizam (ona hardkor varijanta), a koliko komunizam.


Da, ali pogledaj i sa cim se komunizam moze uporediti?
Sa fasizmom, docsumann, ni manje ni vise.
Kapitalizam je ekonomska kategorija, pandan komunizmu i fasizmu je demokratsko uredjenje a ne kapitalizam.
Kolonijalizam nije odlika demokratije jer su postojale demokratske zemlje koje nisu bile kolonijalisticke a da li je postojala komunistickja koja nije bila i nasilna?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:37 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

da ste vredeli i da ste bili borci dobili bi rat,niste bili ništa od toga i izgubiliste i saveznici su vas se odrekli.


Jbt, ko da slusam uciteljiciu Jelu :)
(cujem da je umrla, ali prva uciteljica uvekostaje u lepom secanju )
AlexDunja AlexDunja 21:38 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Da, ali pogledaj i sa cim se komunizam moze uporediti?


ko zna šta bi bilo da su četnici imali internacionalu
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:39 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

um je ovde u problemu. plitak je. ne vredi truda hoochie...


Vidim i zaista sam iznenadjen jer se drgoljubu radi?
milisav68 milisav68 21:43 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

docsumann
a za ovaj komentar mora još i ovo

Ko si ti...... pa ti nisi Jakovljević, ti smnogo veći izdajnik.
docsumann docsumann 21:46 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Da, ali pogledaj i sa cim se komunizam moze uporediti?
Sa fasizmom, docsumann, ni manje ni vise.


nemam ja problema s tom činjenicom, iako sam ljevičar u nekom najopštijem smislu.

postoji samo jedna bitna razlika, taj hc fašizam je bio zločinački pokret u samoj namjeri (rasna teorija, Jevrejsko pitanje), dok se komunizam usput izdegenerisao u zločinački sistem.

problem je u ideološkom zatupljivanju, ispiranju mozgova ( to im objema blisko), stečenoj moći ... kako ono bješe - vlast kvari, apsolutna vlast kvari apsolutno.
docsumann docsumann 21:50 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

pa dooobro ĐEDE JOVU


nemam nikakvu potrebu, ni želju da se intimiziram sa osobom Jovom Kapičićem
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:51 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

postoji samo jedna bitna razlika, taj hc fašizam je bio zločinački pokret u samoj namjeri, dok se komunizam usput izdegenerisao u zločinački sistem.


Ma naravno.
Izjednacavati komunizam sa fasizmom je moguce ali neozbiljno u svemu osim po neko mbroju ztrava.
Mogu se povlaciti paralele, ali sustina ta dva sistema jej ipak mnogo razlicita.
Problem nastaje onda kad zagovornici komunizma krenu da ga brane drugima spocitavajuci zrtve, sto sugerise da ih komunizam nije ostavljao.
Na takvu tvrdju jedino sto se moze je da mu se pod nos poturi brojka.
docsumann docsumann 22:03 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

hoochie coochie man


previše međusobno izmjenjenih komentara za osobe koje imaju identičan sztav
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:12 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

previše međusobno izmjenjenih komentara za osobe koje imaju identičan sztav


Cudni su putevi gospodnji do konstatacije da je stav identican :)
Ali vredi ih preci.
drzura drzura 22:50 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Problem nastaje onda kad zagovornici komunizma krenu da ga brane drugima spocitavajuci zrtve, sto sugerise da ih komunizam nije ostavljao.


ni nakraj pameti mi nije da branim komunizam kroz nevine žrtve , već isključivo činjenicom da je potpuno suprotstavljen fašizmu kojeg je i pobijedio . za razliku od nekih koji zbog komunističkih žrtava žele da četnički i ustaški režim predstave boljim . činjenica je komunizam = antifašizam , četnici ustaše = fašizam . jednostavno . da su komunjare poslje rata (tad najviše mada i kasnije ) pravili sranja i što docs veli apsolutno se iskvarili je druga stvar.
drzura drzura 22:59 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Tj trebala bi da prihvati, a ako ne zeli onda me bas briga, njihovo misljenje me ni na sta ne obavezuje, pa ni na to da cutim kad neko glorifijuje komuniste a niporastava cetnike.


iako su četnici fašistički pokret ili ti nemisliš tako ...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:02 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

iako su četnici fašistički pokret ili ti nemisliš tako


Ma dobro....
Nego, reci mi molim te
Citas li ti ista, interesuje li tebe istina uopste ili pises tek da i ti nesto kazes?
docsumann docsumann 23:13 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

činjenica je komunizam = antifašizam ,




otkud ovaj znak jednakosti ?!

valjda antifašizam uključuje i komunizam.

da su komunjare poslje rata (tad najviše mada i kasnije ) pravili sranja i što docs veli apsolutno se iskvarili je druga stvar.


moj akcenat po pitanju krivice JK je upravo u vezi sa tim.

je li okrvavio ruke krvlju nedužnih žrtava?

je li bio istaknuti član jednnog zločinačkog sistema?

je li bio njegov najbrutalniji eksponent, izvršilac, egzekutor ?

je li učestvovao (podstrekivao, organizovao, inspirisao, direktno učestvovao)u nehumanim postupcima spram logoraša, u zločinima protiv čovječnosti ?

jbl vas i ustaše i partizani i četnici sa sve balijama odozgo ... ovdje je riječ o onoj najelementarnijoj pravdi!

jbl vas politika i srbija i crna gora ... neke žrtve i njihove porodice nisu zaslužile da im se ovaj lik ceri u lice sa malih ekrana.

EDIT : ko napiše - pa neka promjene kanal, pojeo govno!
niccolo niccolo 23:15 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

jbl vas i ustaše i partizani i četnici sa sve balijama odozgo ... ovdje je riječ o onoj najelementarnijoj pravdi?

jbl vas politika i srbija i crna gora ... neke žrtve i njihove porodice nisu zaslužile da im se ovaj lik ceri u lice sa malih ekrana.

Ovo što Docs kaže...
buba_truba buba_truba 23:20 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

niccolo
jbl vas i ustaše i partizani i četnici sa sve balijama odozgo ... ovdje je riječ o onoj najelementarnijoj pravdi?

jbl vas politika i srbija i crna gora ... neke žrtve i njihove porodice nisu zaslužile da im se ovaj lik ceri u lice sa malih ekrana.

Ovo što Docs kaže...

Poenta!
libkonz libkonz 23:24 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Ovo što Docs kaže...


Poenta!

Baš tako.
nsarski nsarski 23:27 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Poenta!


Ja bih da ilustrujem poentu, ako ne smeta

darns12 darns12 23:46 10.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

docsumann
Da, ali pogledaj i sa cim se komunizam moze uporediti?
Sa fasizmom, docsumann, ni manje ni vise.


nemam ja problema s tom činjenicom, iako sam ljevičar u nekom najopštijem smislu.

postoji samo jedna bitna razlika, taj hc fašizam je bio zločinački pokret u samoj namjeri (rasna teorija, Jevrejsko pitanje), dok se komunizam usput izdegenerisao u zločinački sistem.

problem je u ideološkom zatupljivanju, ispiranju mozgova ( to im objema blisko), stečenoj moći ... kako ono bješe - vlast kvari, apsolutna vlast kvari apsolutno.

Uništenje klasnog neprijatelja i diktatura proleterijata to se zaboravlja ..
Nije ista kategorija kao fašizam ali imam nekih opasnih stvari i u teoriji pored degenerisanja dobre ideje..
drzura drzura 00:17 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

što se tiče četnika ustaša i sl.



( znači ništa civili da nekažem " goloruki narod " đeca babe đedovi trudnice itd )


itd podrazumjeva nosioce stanarskog prava , rodbinu osoba antiprotivnih narodnom režimu i jednom riječju nevinih i ni krivih ni dužnih ljudi .
valjda se nećete sjetiti neke grupacije ili pojedinca koje zaboravih ali ipak i u tom slučaju uvažite da sam naglasio :

što se tiče četnika ustaša i sl.
drzura drzura 00:22 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

činjenica je komunizam = antifašizam ,





otkud ovaj znak jednakosti ?!


pa u najmanju ruku mnogo je bliži nego četnici / ustaše = antifašizam

i realniji nego opravdavanje ustaštva i četništva greškama komunizma komunista ili nesretnika jova k.

ps . nesretnika čika jova k .
docsumann docsumann 00:25 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Uništenje klasnog neprijatelja i diktatura proleterijata to se zaboravlja ..


uništenje klasnog neprijatelja ne znači fizičku likvidaciju buržuja, već rasformiranje (ukidanje) klase kapitalista.

diktatura poleterijata mi je uvijek bila odvratan pojam.

al' da ne trolujemo sad još i o klasnoj borbi
maca22 maca22 00:28 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

docsumann
Uništenje klasnog neprijatelja i diktatura proleterijata to se zaboravlja ..


uništenje klasnog neprijatelja ne znači fizičku likvidaciju buržuja, već rasformiranje (ukidanje) klase kapitalista.

diktatura poleterijata mi je uvijek bila odvratan pojam.

O znaci znaci dikretno ubijanje burzuja, popricaj malo sa danasnjim komunsitima i anarhistima. (i ne, ne znam razliku izmedju njih, a sumnjam i da je oni znaju)
Diktatura proletarijata nije lose receno, nego bukvalno znaci TO.
darns12 darns12 00:32 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Praktično su svi komunisti u praksi svatili bukvalno uništenje klasnog neprijatelja kao nešto vrlo nasilno i fizički .
Diktatura proletirejata -listom je značila diktatura partije a to je zasnovano u samoj teoriji da eto je dovoljna samo jedna radnička partija ..

docsumann docsumann 00:33 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

pa u najmanju ruku mnogo je bliži nego četnici / ustaše = antifašizam


ma nije poenta u tome, već je besmisleno izjednačavati antifašizam sa komunizmom.

antifašizam je mnogo širi pojam.

on uključuje i pojedine antikomunističke pokrete.

suština je u antitotalitarizamu.


docsumann docsumann 00:40 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

maca22

darns12


rekoh ne bih sad da trolujem u tom pravcu ...
darns12 darns12 01:10 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Ne bi da se misli da izjednjačavam komunizam i fašizam ali ostajem pri stavu da komunizam ima strukturnih problema u teoriji ..Fažizam u izvornom obliku a mislim na originalni Italijanski nije mnogo po deformacijama ispred komunizma ni on nije imao rasnu teoriju u osnovi a umesto borbe zagovarao je saradnju klasa uz diktaturu naravno i uništenje političkih neprijatelja i jednu partiju
Nacizam je ubacio rasnu teoriju a osnovu vuče iz fažizma.
Lično nisam za zabranu komunizma ali je i u teoriji blizu granice,koju recimo Italjanski fašizam tek jedva prelazi..Nacizam je naravno monstruzna teorija.
Lično pripadam centru i nisam ideološki ostrašćen i zalažem se za sva moguća prava manjina grupa itd ..
Toliko od mene ..neću više




docsumann
maca22

darns12


rekoh ne bih sad da trolujem u tom pravcu ...

mirakulus mirakulus 01:21 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

libkonz
Da imas razumijevanje za nevine zrtve sa Balkana ne bi glorificirao jedan fasisticki pokret, poznatiji pod imenom cetnici.

Četnici zaista treba da budu jedna posebna tema. Sa jedne strane postoji ono što su radili u Crnoj Gori i Hercegovini, a sa druge je najveći heroj Drugog svetskog rata Momčilo Đujić. Takođe mislim da je general Mihailović igrao vrlo pozitivnu ulogu u Drugom svetskom ratu. Ljudi su ušli u četnički pokret iz patriotskih razloga, pa cela je Srbija bila četnička.
Dakle, ljudi koji su otišli u četnike da se bore protiv nemačkih fašista, za kralja i otadžbinu, su ubijani od strane krvnika poput Jove Kape.

Kud bas Momcilo? Pa on je bio glavni kolaboracionista s talijanskim fasistima. Njegovi cetnici pocinili su mnogostruke zlocine u dalmaciji.
sevarlica sevarlica 08:56 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

JJ Beba
libkonz
Da imas razumijevanje za nevine zrtve sa Balkana ne bi glorificirao jedan fasisticki pokret, poznatiji pod imenom cetnici.

Četnici zaista treba da budu jedna posebna tema. Sa jedne strane postoji ono što su radili u Crnoj Gori i Hercegovini, a sa druge je najveći heroj Drugog svetskog rata Momčilo Đujić. Takođe mislim da je general Mihailović igrao vrlo pozitivnu ulogu u Drugom svetskom ratu. Ljudi su ušli u četnički pokret iz patriotskih razloga, pa cela je Srbija bila četnička.
Dakle, ljudi koji su otišli u četnike da se bore protiv nemačkih fašista, za kralja i otadžbinu, su ubijani od strane krvnika poput Jove Kape.

mog ujaka, 18naestogodišnjeg đaka beogradske gimnazije, mladog komunistu i partizana kosmajskog partizanskog odreda, koji se ranjen u nekoj akciji krio u ambaru u jednom kosmajskom selu, su četnici i jedan sveštenik predali nemcima. prvo je pop četnicima otkrio mesto gde se krije ranjeni partizan a onda su četnici, da bi se umimili lokalnoj nemačkoj okupatosrkoj vojsci, predali nemcima ranjenog mladog partizana koga su opet ovi, nemci, tako ranjeog streljali javno, na trgu u lajkovcu.
kavi bre četnici heroji, bagra najoobičnija, koljači, prljavi i pijani bahatnici

a što se tiče jove, ne kapiram kako mu nije dosta politike?


Bebo, verujem da je svima ovde žao sudbine vašeg ujaka, ali takvih i gorih primera ima na svim stranama. Da vam opišem u kratkim crtama kakvu sudbinu je imala moja porodica i kroz koje je situacije prošla. Takav je rat bio, Balkaski. U Senti mi je jedan Mađarski kapetan spasao pradedu i njegovu decu tako što ih je sklonio sa zida za streljanje(deda mu nešto pomogao pre rata).Poslao ih je za Novi Sad, pa odatle za Beograd. Tokom rata pradeda je obnovio pekaru u Grockoj i otvorio kafanu. Ceo rat, ni jedan jedini Nemac mu nije ostao dužan, nikad ga Nemački vojnik nije odrapio, i ceo rat u Grockoj Nemci nisu silovali i nisu ubijali. Prve zločine su počinili Crvenoarmejci i "naši" partizani. Kad su upali u selo ubijali su ljude na pragovima, vešali, silovali žene i nosili svu hranu i ubijali stoku. Nakon rata pradedu su dva puta izbacivali iz pekare, na kraju su srušili i nju i kafanu. Takođe su uzeli i najbolje njive i dali nam u zamenu neku zemlju na klizištu bogu iza nogu. Plus je pradeda bio maltretiran jer nije hteo u zamenu da uzme zemlju gazde koga su ubili na sred ulice.

Pa ti sad meni reci ko je ovde ispao dobar a ko loš?
Okuptor ili oslobodilac?

Zločinci ne biraju ideologiju, već biraju oružje.
dragan7557 dragan7557 10:29 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

nsarski
Poenta!


Ja bih da ilustrujem poentu, ako ne smeta


To nsarski nije potrebno. Svi ovi koji se drekenjaju o pravdi i ostalom, u slucaju novog rata (a taj je vec na putu) ce pociniti jo mnogo gore zlocine od ovih kojih se sada na ovom blogu gade. Najglasniji su obicno oni koji u kasnijem krvoprolicu preuzimaju vodecu ulogu.

Znaci sutra bi opet klali svoje bliznje isto kao sto su to njihovi predhodnici radili u periodu o kojem je rec.

Menjaju se samo glumci komad je isti, nazalost.


cerski
mirakulus mirakulus 14:17 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Pa ti sad meni reci ko je ovde ispao dobar a ko loš?
Okuptor ili oslobodilac?

Dobri ljudi su bili dobri ljudi a losi ljudi su bili losi ljudi bez obzira na uniformu koju su nosili. Sto se tice sudbina vjerujem da svaka porodica na brdovitom balkanu bilo istocnom bilo zapadnom ima slicnih sudbina na raznoraznim stranama. I u mojoj obitelji su stradavali na razne nacine i od raznih vojski. Nedavno sam saznao da je od mog djeda bratic poginuo kao partizan negdje kos Sremskih Karlovaca.
docsumann docsumann 16:49 11.01.2012

Re: Kod ovakvih tekstova

Svi ovi koji se drekenjaju o pravdi i ostalom, u slucaju novog rata (a taj je vec na putu) ce pociniti jo mnogo gore zlocine od ovih kojih se sada na ovom blogu gade


a ovi što se ne gade ? šta će biti sa njima ?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:41 10.01.2012

preporuka

hvala Drago za tekst.
margos margos 13:47 10.01.2012

A zar nije bilo previše

zvati ga da gostuje na TV-u i priča kako je ubijao i kako bi opet isto?
Da to nije uradio, niko ga ne bi 'prozivao' niti bi ikoga zanimao starac od preko devedeset godina. Ovako, sam sebe kvalifikuje u vitalnog, ideološki ostrašćenog i sposobnog za preuzimanje odgovornosti za svoja činjenja - onda i sada.
tyson tyson 13:47 10.01.2012

Komunisti, nacisti, i ostali pacovi

narodnog heroja

generala

Jovu Kapičića.



"Evo, danas, ni mesec dana posle fizičkog napada u centru Asunsiona, nastavlja se hajka na 93 godine starog nosioca Viteškog Krsta sa Hrastovim Lišćem, obergrupenfirera Bergera."

To je otprilike taj nivo zla i ljudskog šljama.



tsunade tsunade 16:04 10.01.2012

Re: Komunisti, nacisti, i ostali pacovi

To je otprilike taj nivo zla i ljudskog šljama.


niccolo niccolo 13:57 10.01.2012

Zaista je previše

u 21. veku čitati ovakvu odbranu čoveka koji je učestvovao u sistematskom kršenju ljudskih prava miliona građana Jugoslavije i koji se toga uopšte ne stidi već veliča svoje postupke. Pogotovo imajući u vidu da se onaj koji ga brani predstavlja kao veoma demokratski orijentisan i kao simpatizer stranke koja u svom nazivu ima reči liberalno i demokratski.
libkonz libkonz 13:59 10.01.2012

Re: Zaista je previše

pa Kapičić i jeste bio gost partija koja sebe zove liberalnom.
A i Jovo je simpatizer LDP-a.
dragoljub92 dragoljub92 14:07 10.01.2012

Re: Zaista je previše

niccolo
u 21. veku čitati ovakvu odbranu čoveka koji je učestvovao u sistematskom kršenju ljudskih prava miliona građana Jugoslavije i koji se toga uopšte ne stidi već veliča svoje postupke. Pogotovo imajući u vidu da se onaj koji ga brani predstavlja kao veoma demokratski orijentisan i kao simpatizer stranke koja u svom nazivu ima reči liberalno i demokratski.

ako oni imaju pravo da brane čiča dražu onda i drago ima sva prava da brani čiča jovu,a tek onaj što napisa blog i oće da odbrani onog fašistu,ajde begaj.
appendix appendix 14:11 10.01.2012

Re: Zaista je previše

u 21. veku čitati ovakvu odbranu čoveka koji je učestvovao u sistematskom kršenju ljudskih prava miliona građana Jugoslavije i koji se toga uopšte ne stidi već veliča svoje postupke.

Jovu Kapičića, generala Udbe, ukoliko se preseli u Crnu Goru, kako je najavljivao, čeka krivična prijava učiteljice u penziji Mire Mandić zbog zločina protiv civila, odnosno što je koristio decu kao živi štit prilikom likvidacija „državnih neprijatelja“.
link
niccolo niccolo 14:12 10.01.2012

Re: Zaista je previše

ako oni imaju pravo da brane čiča dražu onda i drago ima sva prava da brani čiča jovu,a tek onaj što napisa blog i oće da odbrani onog fašistu,ajde begaj.

Pa ima pravo, ali onda nema pravo da se predstavlja liberalnim i demokratskim nego nek lepo kaže da je nedemokrata i ja sam ok s time.
dragoljub92 dragoljub92 14:28 10.01.2012

Re: Zaista je previše

niccolo
ako oni imaju pravo da brane čiča dražu onda i drago ima sva prava da brani čiča jovu,a tek onaj što napisa blog i oće da odbrani onog fašistu,ajde begaj.

Pa ima pravo, ali onda nema pravo da se predstavlja liberalnim i demokratskim nego nek lepo kaže da je nedemokrata i ja sam ok s time.

el to isto važi i za branitelje čiča draže??
niccolo niccolo 14:31 10.01.2012

Re: Zaista je previše

dragoljub92
niccolo
ako oni imaju pravo da brane čiča dražu onda i drago ima sva prava da brani čiča jovu,a tek onaj što napisa blog i oće da odbrani onog fašistu,ajde begaj.

Pa ima pravo, ali onda nema pravo da se predstavlja liberalnim i demokratskim nego nek lepo kaže da je nedemokrata i ja sam ok s time.

el to isto važi i za branitelje čiča draže??

Kako smo zaključili da je čiča draža nedemokrata? Koliko se sećam on nikada nije vodio (bio deo rukovodstva) nijednu zemlju i uskraćivao ljudska prava građanima te zemlje u miru, već je učestvovao u ratu u kome su njegove trupe između ostalog činile i ratne zločine (uostalom kao i Jovine)...
Dr Mebius Dr Mebius 14:42 10.01.2012

Re: Zaista je previše

Pa ima pravo, ali onda nema pravo da se predstavlja liberalnim i demokratskim nego nek lepo kaže da je nedemokrata i ja sam ok s time.


Svako ima pravo da se predstavlja kako hoce i da bude ubedjen u sta hoce. I ne mora nikom da polaze racune za to. To ne moze i ne sme biti razlog za javni linc.
Dobro se zna koje kategorije politicke i drustvene aktivnosti podlezu krivicnom zakonu, ali u porno-drzavi Srbiji gde popovi sede i u republickoj radio-difuznoj agenciji zaista ne ocekujem da Beograd lici na Prag ili Rim vec na Teheran.
Ribozom Ribozom 14:48 10.01.2012

Re: Zaista je previše

libkonz
pa zlikovac Kapičić i jeste bio gost partija koja sebe zove liberalnom.
A i Jovo je simpatizer LDP-a.


LDP se nesto u poslednje vreme ucutao u vezi lustracije

niccolo niccolo 15:08 10.01.2012

Re: Zaista je previše

Svako ima pravo da se predstavlja kako hoce

Ali onda mora i da trpi kada mu ostali kažu istinu o njegovim zabludama
tsunade tsunade 16:05 10.01.2012

Re: Zaista je previše

A i Jovo je simpatizer LDP-a.


simpatizer i gost na njihovim tribinama. toliko o od le pe-u.
dragan7557 dragan7557 18:14 10.01.2012

Re: Zaista je previše

niccolo
Svako ima pravo da se predstavlja kako hoce

Ali onda mora i da trpi kada mu ostali kažu istinu o njegovim zabludama

Citas li ti?

Znaci ako se neko predstavi kako hoce on je u zabludi, koju su drugi duzni da isprave?

cerski

p.s. i sta je nedemokrata?
docsumann docsumann 20:34 10.01.2012

Re: Zaista je previše

p.s. i sta je nedemokrata?


a šta nije ?
jesen92 jesen92 23:57 10.01.2012

Re: Zaista je previše

ali u porno-drzavi Srbiji gde popovi sede i u republickoj radio-difuznoj agenciji
...ko sve tamo sedi za debele pare...popovi su jos i kompetentni

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana