Društvo| Istorija

Ovo je stvarno previše..

Drago Kovacevic RSS / 10.01.2012. u 13:28

Evo, danas, ni mesec dana posle fizičkog napada u centru Beograda, nastavlja se hajka na 93 godine starog narodnog heroja, generala Jovu Kapičića.

Ovoga puta, štefetu su preuzele "Večernje Novosti". One nam najavljuju da general Kapičić ne može ostvariti najavljeno preseljenje u Crnu Goru, jer ga navodno, tamo čeka neko suđenje.

"Vredna" ekipa "Večernjih Novosti" je iskopala neku privatnu krivičnu prijavu u kojoj se general Kapičić sumnjiči da je 1947. godine kriv za ubistvo nekih odmetnika u vrletima iznad Kolašina, odnosno na vrh Sinjajevine. Samo da podsetim da je u kritičnom vremenu general Kapičić bio ministar unutrašnjih poslova Republike Crne Gore, te da je u to vreme u sektoru njegove odgovornosti kao i na teritoriji čitave FNRJ vrvilo od odmetnika. Odmetnike su jurile jedinice KNOJA, OZNE i područne milicije. Nije se valjda sam ministar lično upuštao u jurnjavu po crnogorskim vrletima, vrzinama i nedođijama. No prema tekstu iz "Večernjih Novosti" ispada da nema akcije u kojoj on nije učestovao. I vidi vraga. Oni što su stradali u akcijama za koje sada "Večernje Novosti" krive Kapičića, bili su sve neki četnički komandanti koji su nastavili svoju borbu. Stradali su pružajući otpor iz nekih pećina na vrhu planine. Imali su mogućnost da se predaju narodnim vlastima i da im se sudi, ali ni tri godine po oslobađanju Crne Gore to nisu uradili. Pa nije zadatak Jove Kapičića, odnosno ministra unutrašnjih poslova bio da ih "čuva" nego da organizuje njihovo hvatanje ili ako pružaju oružani otpor njihovu eliminaciju. To bi i danas radila policija kao i onda.

I sad "Večernje Novosti" sasvim ozbiljno govore da je u pitanju ratni zločin. Da je to uopšte bio zločin a ne legitimna akcija državnih organa reda, ne bi se mogao zvati "ratnim" jer je rat završen još 9. maja 1945. godine.  Znaju to autori teksta siguran sam, ali hajka koju vode protiv Kapičića ne bi imala velikoga i potpunog smisla bez ove konstrukcije. Kao što mu se konstruišu i pripisuju razne stvari, onako usput. U sasvim ozbiljnim glasilima, pre samo mesec dana, kad je sramno napadnut u centru grada, a mediji o tome izvestili, mogli smo slušati i čitati da je "general Kapičić bio "upravnik Golog Otoka". Nikada to nije bio. On je bio pomoćnik saveznog ministra unutrašnjih poslova, dakle Rankovićev zamenik, i svakako da je u UDBI bio važan čovek, kao i da je imao svoju ulogu vezanu za "Goli otok". No, likavstvo uma, Kapičićevim progoniteljima sugeriše da je najbolje napisati da je bio upravnik, jer su upravnici direktno odgovorni za torturu nad zatočenicima. A prava istina je da Kapičić na Golom otoku nije proveo više od 4 dana ukupno. Mnogo duže je tamo službeno boravio Dobrica Ćosić. Za vreme dok je Kapičić službovao u saveznoj UDBI, komandant "Golog otoka" je bio Ante Raštegorac, i to je lako proverljiva činjenica. Kao što je sasvim lako zaključiti da je država u trenutku kad joj je na granicama bilo 30 Staljinovih divizija morala preduzeti neke mere glede onih koji su jedva čekali da Staljin uđe u Jugoslaviju. Kroz Goli Otok je u 7 godina njegova postojanja prošlo 15 do 16 hiljada ljudi. Radi poređenja kažimo da je tokom akcije "Sablja" (za koju smatram da je bila apsolutno opravdana), privedeno više od 12 hiljada ljudi.Ne želim sporiti da je na "Golom otoku" bilo torture, ali je neverovatno da se o njemu priča na način kako to rade Kapičićevi progonitelji. Ispada da su zatočenici "Golog Otoka" redom bili pravednici, a država zločinačka. Zatim ispada da "Golog Otoka" ne bi bilo da to nije bio Kapičićev hir. Kao da je onom zemljom vladao Kapičić lično. Nigde niko da pomene Rankovića, Krcuna, Ćeću, Stevu Krajačića i ljude iz drugih republika. Ne daj bože da ko pomene Dobricu Ćosića. Niko više ni reči ne govori o opasnosti koja je dolazila od strane Staljina. Njegovi favoriti u Jugoslaviji onoga vremena se čak šta više slave kao heroji. Arsa Jovanović, Vlado Dapčević i društvo iz visokih državnih struktura smatraju se sasvim ok tipovima, jer bože moj, ako bi ovu zemlju trebalo izručiti Rusima, to nije izdaja nego visoko moralna misija.

I da ne dužim. Kampanja protiv Jove Kapičića je veliko nasilje prema jednom čoveku. On je od strane vrlo uticajnog dela srpske nacionalističke elite izabran za žrtvu iz nekoliko razloga.

a) Radi se o antifašisti, narodnom heroju, Titovom partizanu i generalu..

b) Lično je bio angažovan u hapštenju Draže Mihailovića.

c) Imao je vrlo značajnu ulogu u zaštiti države od zaostalih četničkih odmetničkih bandi.

d) Imao je vrlo značajnu ulogu u očuvanju nezavisnosti od strane Staljina,SSSR-a, njegovih eksponenata u ondašnjoj Jugoslaviji i njegovih satelita.

e) Od početka raspada bivše SFRJ žestoko je kritikovao nacionalističku politiku i zalagao se za nezavisnu Crnu Goru..

f) Bez ustručavanja i danas kaže da su četnici bili kolaboracionisti, kvinslinzi i fašisti

Duboko sam uveren da su upravo ovih šest činjenica, pravi razlog za hajku na Kapičića. Srpski nacionalisti mu nikada neće zaboraviti ni jednu od šest aktivnosti koje sam naveo, a naročito ne to što je uhvatio Dražu Mihajlovića. No, "Goli otok" im je nekako podesniji za satanizaciju i dehumanizaciju generala Kapičića i zato ga najčešće pominju. I kad kažu "Goli otok" oni najčešće misle Draža Mihajlović..

O tome se ovde radi..



Komentari (346)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:11 10.01.2012

Upozorenje

Ovaj tekst sam postavio zato da ukažem na nasilje nad jednim čovekom.
Ne nikako da ovo bude poligon za neargumentovano napadanje i psovke...
Ko bude koristi neargumtovane ocene, psovke, pogrdne izraze, i uvrede biće nemilosrdno brisan. Zato bih naročito zemljaka Liba molio da sam obriše neprimerene izraze inače ću sam to da uradim..
Dakle, ovde je moguće napisati argumentovano što god postoji,ali ove generalizacije, to neće proći..
Fertik..
libkonz libkonz 14:23 10.01.2012

Re: Upozorenje

pojasni šta to treba brisati, da ne brišeš sve.
Ne volim da pišem kontra - blog, pa da bi to izbegli kaži šta ti smeta.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:35 10.01.2012

Re: Upozorenje

libkonz
pojasni šta to treba brisati, da ne brišeš sve.
Ne volim da pišem kontra - blog, pa da bi to izbegli kaži šta ti smeta.

Izrazi "zlikovac" ili ocena da je "ubijao srpsku mladost" traže ozbiljne argumente. Ti si ozbiljan čovek i molim te da to ne koristi onako ofrlje...
Bez obzira što je tvoja ideologija potpuno oprečna onoj kojoj Kapičić pripada..Znaš da te poštujem, pa ti upravo zbog toga skrećem pažnju..
libkonz libkonz 14:41 10.01.2012

Re: Upozorenje

"zlikovac" ću da korigujem, zbog tebe.
a da brišem da je ubijao srpsku mladost mi ne pada na pamet.
expolicajac expolicajac 14:41 10.01.2012

Re: Upozorenje

pojasni šta to treba brisati, da ne brišeš sve.
Ne volim da pišem kontra - blog, pa da bi to izbegli kaži šta ti smeta.

Aj bre Libi ne zajebavaj. Ovo je demokratija i svako ima pravo na svoj stav. Evo sad ću da ja objavim mišljenje jednog bivšeg generala JNA pa ti vidi onda da li sam ja manje demokrata od tebe. I daj da se naučimo da poštujemo neke principe. Jel Jovo Kapičić ikada procesuiran za ono što ti nazivaš "zlikovcem". Koliko ja znam nije. Jel neko podne krivičnu prijavu protiv njega pa da pravosuđe to nije uzelo u razmatranje. Nije. E sad što ti smatraš da su četnici bili dobri, a ja smatram da nisu, koliko vidim ni meni ni tebi nije do sada smetalo da imamo izuzetnu komunikaciju. A da je sramno udariti čoveka od 93 godine, jeste sramno, ali više od toga je dokaz nemoći koje ovo društvo pokazuje u celini.
Sad ću da zovem Stevu Mirkovića da napiše neki tekst pa da se siti narazgovaramo
sentinel26 sentinel26 15:16 10.01.2012

Re: Upozorenje

Drago Kovacevic
Ovaj tekst sam postavio zato da ukažem na nasilje nad jednim čovekom.
Ne nikako da ovo bude poligon za neargumentovano napadanje i psovke...
Ko bude koristi neargumtovane ocene, psovke, pogrdne izraze, i uvrede biće nemilosrdno brisan. Zato bih naročito zemljaka Liba molio da sam obriše neprimerene izraze inače ću sam to da uradim..
Dakle, ovde je moguće napisati argumentovano što god postoji,ali ove generalizacije, to neće proći..
Fertik..

Meni ovaj tvoj tekst pomalo liči na ispravljanje nepravde, što je Blog DB92 propustio obračun sa generalom Kapičićem, pa će sada moći to da nadoknade i da se četnikoliki šešeljoidi i ogrezli fašistički bašibozluk da se iživljava.
Kurirovu potragu za kamionom kojim bi preselili Jovu Kapičića si preskočio.

Fašistički izmet, napadač na narodnog heroja generala Jovu Kapičića će biti pronađen, ako ga ne nađe policija, možda ga pronađe neko drugi.

Srbija ogrezla u vodama fašizma ne može da podnese da usred Beograda mirno živi jedan Crnogorac koji
- četnicima smije i danas i može da kaže da su izdajnici i sluge fašističkih okupatora bili i ostali za navijek,
- da im smeta u pokušajima falsifikovanja istorije i WWII,
- novokomponovanim četnicima i koljačima širom Hrvatske, BiH i Kosova da su srpska sramota XX vijeka,
- informbirovcima da su izdali svoju domovinu pokušajem dovođenja na vlast Staljina u Jugoslaviji, i da dok je on živ neće moći da lažu o Informbirou i Golom Otoku,
- srpskoj vlasti da su vodile i vode nacionalističku politiku i osvajačke ratove za Veliku Srbiju,
- javno nasred Terazija da kaže da on nije Srbin no Crnogorac, rođen u izbjeglištvu daleko od rođene kuće i domovine od terora okupatora i zločina srpske vojske i žandarmerije,
- javno kaže da im nikada neće kazati đe je i kako sahranjen ratni zločinac Draža Mihajlović.
A tu tajnu odnijeli su sa sobom u grob Aleksandar Ranković i Slobodan Penezić Krcun, ali oni nijesu Crnogorci, oni su Srbi.

Gospodinu Manojlu Vukotiću, Srbinu porijeklom iz Crne Gore i njegovim žutim novinama pod imenom "Večernje novosti" poručite da će Jovo Kapičić biti potpuno bezbjedan u Crnoj Gori, neka se oni ne brinu o tome, a ni o tužbama protiv njega koje će da završe tamo đe im je i mjesto, u korpama za đubre.
U Crnoj Gori rehabilitacija fašističkih slugu nije moguća.

Vukotiću će bolje biti da se pripremi jer će uskoro međunarodna poternica biti raspisana za njime zbog korupcije, kriminala i pljačke. Nijesu Malovićka i Homen ministri na cijelu Evropu.

Odnos srpske štampe prema generalu Kapičiću jeste preslikan odnos Srbije prema Crnoj Gori, ali i tom nacionalističko-šovinistikčkom krčagu je vrijeme da se razbije.
maksa83 maksa83 15:20 10.01.2012

Re: Upozorenje

Odnos srpske štampe prema generalu Kapičiću jeste preslikan odnos Srbije prema Crnoj Gori, ali i tom nacionalističko-šovinistikčkom krčagu je vrijeme da se razbije.

Sve sam pročitao (duguješ mi 20 sekundi života) u nadi da će zasijati neki prigodni home-made stihovi, i ništa...

Pa je l' to lepo?
docsumann docsumann 17:22 10.01.2012

Re: Upozorenje

Gospodinu Manojlu Vukotiću, Srbinu porijeklom iz Crne Gore i njegovim žutim novinama pod imenom "Večernje novosti" poručite da će Jovo Kapičić biti potpuno bezbjedan u Crnoj Gori, neka se oni ne brinu o tome, a ni o tužbama protiv njega koje će da završe tamo đe im je i mjesto, u korpama za đubre.


a garanciju valjda daje Brano Mićunović.

milisav68 milisav68 18:33 10.01.2012

Re: Upozorenje

expolicajac
Jel Jovo Kapičić ikada procesuiran za ono što ti nazivaš "zlikovcem". Koliko ja znam nije. Jel neko podne krivičnu prijavu protiv njega pa da pravosuđe to nije uzelo u razmatranje. Nije.

Pa ni Al Kapone nije osudjen za ubistva, nego za utaju poreza.

A kad smo već kod utaje i neplaćanje poreza, nema ni fašista ni antifašista da prokomentarišu objavljeni spisak "neplatiša".
Sve mi se čini da duvaju u istu tikvu, odnosno da im koren isti - tako navikli.


expolicajac expolicajac 18:55 10.01.2012

Re: Upozorenje

Pa ni Al Kapone nije osudjen za ubistva, nego za utaju poreza.

Jebi ga, ovaj je komunista, a oni nisu utajivali poreze
angie01 angie01 19:33 10.01.2012

Re: Upozorenje

Fertik..


eee, od kad ne cuh ovo upozorenje, ovako nas moja Omama postrojavala i nije bilo pogovora-pazi, jedini autoritet za mene -evr!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:42 10.01.2012

Re: Upozorenje

angie01
Fertik..


eee, od kad ne cuh ovo upozorenje, ovako nas moja Omama postrojavala i nije bilo pogovora-pazi, jedini autoritet za mene -evr!

Pa zar nije efikasno..:)
pozz
mlekac mlekac 20:56 10.01.2012

Re: Upozorenje

angie01
Fertik..


eee, od kad ne cuh ovo upozorenje, ovako nas moja Omama postrojavala i nije bilo pogovora-pazi, jedini autoritet za mene -evr!


Jooj, angie, same here!

Kad gospodja baka podvikne "Fertik", svaka rasprava istog trena prestajala!

drzura drzura 21:48 10.01.2012

Re: Upozorenje

- četnicima smije i danas i može da kaže da su izdajnici i sluge fašističkih okupatora bili i ostali za navijek,
- da im smeta u pokušajima falsifikovanja istorije i WWII,
- novokomponovanim četnicima i koljačima širom Hrvatske, BiH i Kosova da su srpska sramota XX vijeka,
- informbirovcima da su izdali svoju domovinu pokušajem dovođenja na vlast Staljina u Jugoslaviji, i da dok je on živ neće moći da lažu o Informbirou i Golom Otoku,
- srpskoj vlasti da su vodile i vode nacionalističku politiku i osvajačke ratove za Veliku Srbiju,

svaka čast sentinel , ovo je pravi razlog sve ove b(r)uke ,to je svima jasno ali jbga neide niz dlaku nacionalizmu .

nadam se da će uskoro ekonomski razlozi natjerati balkanske banana državice da odustanu od mitomanske nacionalšovinističke priče kao promašenog projekta
ljuboten ljuboten 22:01 10.01.2012

Re: Upozorenje

Drago Kovacevic
Ovaj tekst sam postavio zato da ukažem na nasilje nad jednim čovekom.
Ne nikako da ovo bude poligon za neargumentovano napadanje i psovke...
Ko bude koristi neargumtovane ocene, psovke, pogrdne izraze, i uvrede biće nemilosrdno brisan. Zato bih naročito zemljaka Liba molio da sam obriše neprimerene izraze inače ću sam to da uradim..
Dakle, ovde je moguće napisati argumentovano što god postoji,ali ove generalizacije, to neće proći..
Fertik..

Meni ovaj tvoj tekst pomalo liči na ispravljanje nepravde, što je Blog DB92 propustio obračun sa generalom Kapičićem, pa će sada moći to da nadoknade i da se četnikoliki šešeljoidi i ogrezli fašistički bašibozluk da se iživljava.
Kurirovu potragu za kamionom kojim bi preselili Jovu Kapičića si preskočio.

Fašistički izmet, napadač na narodnog heroja generala Jovu Kapičića će biti pronađen, ako ga ne nađe policija, možda ga pronađe neko drugi.

Srbija ogrezla u vodama fašizma ne može da podnese da usred Beograda mirno živi jedan Crnogorac koji
- četnicima smije i danas i može da kaže da su izdajnici i sluge fašističkih okupatora bili i ostali za navijek,
- da im smeta u pokušajima falsifikovanja istorije i WWII,
- novokomponovanim četnicima i koljačima širom Hrvatske, BiH i Kosova da su srpska sramota XX vijeka,
- informbirovcima da su izdali svoju domovinu pokušajem dovođenja na vlast Staljina u Jugoslaviji, i da dok je on živ neće moći da lažu o Informbirou i Golom Otoku,
- srpskoj vlasti da su vodile i vode nacionalističku politiku i osvajačke ratove za Veliku Srbiju,
- javno nasred Terazija da kaže da on nije Srbin no Crnogorac, rođen u izbjeglištvu daleko od rođene kuće i domovine od terora okupatora i zločina srpske vojske i žandarmerije,
- javno kaže da im nikada neće kazati đe je i kako sahranjen ratni zločinac Draža Mihajlović.
A tu tajnu odnijeli su sa sobom u grob Aleksandar Ranković i Slobodan Penezić Krcun, ali oni nijesu Crnogorci, oni su Srbi.

Gospodinu Manojlu Vukotiću, Srbinu porijeklom iz Crne Gore i njegovim žutim novinama pod imenom "Večernje novosti" poručite da će Jovo Kapičić biti potpuno bezbjedan u Crnoj Gori, neka se oni ne brinu o tome, a ni o tužbama protiv njega koje će da završe tamo đe im je i mjesto, u korpama za đubre.
U Crnoj Gori rehabilitacija fašističkih slugu nije moguća.

Vukotiću će bolje biti da se pripremi jer će uskoro međunarodna poternica biti raspisana za njime zbog korupcije, kriminala i pljačke. Nijesu Malovićka i Homen ministri na cijelu Evropu.

Odnos srpske štampe prema generalu Kapičiću jeste preslikan odnos Srbije prema Crnoj Gori, ali i tom nacionalističko-šovinistikčkom krčagu je vrijeme da se razbije.

grmfrm grmfrm 09:06 11.01.2012

Re: Upozorenje


nadam se da će uskoro ekonomski razlozi natjerati balkanske banana državice da odustanu od mitomanske nacionalšovinističke priče kao promašenog projekta

Hrvatima je na kraju uspelo, a eno koliko vidim i Bosna nista bolja nije. Dobili su nacionalno skoro cistu drzavu, a ustastvo nikad jace.
Neka Drago kao Srbin iz Hrvatske to demantuje ako moze.
anamarkana anamarkana 14:11 10.01.2012

muka mi je...



od ovakve odbrane "nitismrdinit'mirise" ovog monstruoznog lika!
Dr Mebius Dr Mebius 14:22 10.01.2012

.

Drago

Svaka cast za tekst. I nije samo u pitanju JK licno vec idiotski pokusaji da se revidira istorija, a narocito dogadjaji vezani za II Sv rat.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:30 10.01.2012

Re: .

Dr Mebius
Drago

Svaka cast za tekst. I nije samo u pitanju JK licno vec idiotski pokusaji da se revidira istorija, a narocito dogadjaji vezani za II Sv rat.

Da, naravno...pa tome svedočimo bar dvadeset godina.
Kapičić im je samo pažljivo odabrana žrtva iz najmanje onih šest razloga koje sam naveo u tekstu..
Dr Mebius Dr Mebius 15:05 10.01.2012

Re: .

Vidim ja da ce ovo po stoti put da se pretvori u jalovu pljuvacinu cetnici vs partizani. A sustina price je na sasvim desetom mestu.

Svejedno, ako neko misli da ima dokaze protiv JK neka podnese krivicnu prijavu pa neka stvar ide u legalnu proceduru. Ovaj medijski pa i fizicki linc je upravo dirigovan zbog nedostatka i dokaza i morala onih sto kao neguju 'domacinske i porodicne vrednosti'.

Sto neko ne napadne Covica, Kostunicu ili debelog A.Tomica-pa valjda je ubistvo premijera ciji su ovi likovi narucioci i inspiratori podjednako gnusan zlocin.
libkonz libkonz 15:21 10.01.2012

Re: .

Sto neko ne napadne Covica, Kostunicu ili debelog A.Tomica

pa to su Jovina braća po firmi.
tsunade tsunade 16:13 10.01.2012

Re: .

Sto neko ne napadne Covica, Kostunicu ili debelog A.Tomica
pa to su Jovina braća po firmi.


upravo tako... izmedju ratka mladica i jove kapicicha sustinski nema razlike. to je ta matrica silnika koji izigravaju bogove u komunistickim sinjelima. on sam za sebe u onom intervjuu kaze "ja sam bio bog"...

tuzilac lepo da se pozabavi aktivnostima tog boga jer ti zlocini ne zastarevaju.
antioksidant antioksidant 16:15 10.01.2012

Re: .

tuzilac lepo da se pozabavi aktivnostima tog boga jer ti zlocini ne zastarevaju.

ratni zločini ne zastarevaju
kapičić je božanski status stekao posle rata (uz obožavanje mladih kriminalaca što se vidi iz intervjua koji je maksa linkovao)
tsunade tsunade 16:19 10.01.2012

Re: .

ratni zločini ne zastarevaju


nisam pravnik ali mislim da teski zlocini progona i ubistava generalno ne zastarevaju.

i tacno. kapicich nije u zaru borbe trebio svoje ideoloske neprijatelje nego je to cinio posle rata, kada je bilo izvesno ko je tu odneo pobedu. tim pre njegova dela treba podrobno ispitati i razrezati adekvatnu kaznu nezavisno od toga sto ima sto godina.
dragan7557 dragan7557 18:24 10.01.2012

Re: .

tsunade
ratni zločini ne zastarevaju


nisam pravnik ali mislim da teski zlocini progona i ubistava generalno ne zastarevaju.

i tacno. kapicich nije u zaru borbe trebio svoje ideoloske neprijatelje nego je to cinio posle rata, kada je bilo izvesno ko je tu odneo pobedu. tim pre njegova dela treba podrobno ispitati i razrezati adekvatnu kaznu nezavisno od toga sto ima sto godina.

Pa sto ga ti ne kaznis?

cerski
drzura drzura 21:53 10.01.2012

Re: .

Da, naravno...pa tome svedočimo bar dvadeset godina.
Kapičić im je samo pažljivo odabrana žrtva iz najmanje onih šest razloga koje sam naveo u tekstu..

u potpunosti se slažem . i sentinel26 genijalno opisuje situaciju , ja takođe gledam to sr...e zadnjih 20godina i neide mi uglavu kako ljudi lako prihvataju nacinalističke plitke priče ! ! !
ljuboten ljuboten 22:02 10.01.2012

Re: .


Drago

Svaka cast za tekst. I nije samo u pitanju JK licno vec idiotski pokusaji da se revidira istorija, a narocito dogadjaji vezani za II Sv rat.

drzura drzura 22:55 10.01.2012

Re: .

Sto neko ne napadne Covica, Kostunicu ili debelog A.Tomica


pa to su Jovina braća po firmi.


ne to su mutanti rođeni u komunizmu ali definitivno oboljeli nacionalisti , klerikalnog tipa ( crkvenjaci a komunisti a? vidi pod koštunica )
gedza.73 gedza.73 23:03 10.01.2012

Re: .

dryura
u potpunosti se slažem . i sentinel26 genijalno opisuje situaciju , ja takođe gledam to sr...e zadnjih 20godina i neide mi uglavu kako ljudi lako prihvataju nacinalističke plitke priče ! ! !

Pa eto ti tvog čika jove. Jugosloven koji je za neovisnu crnu goru. Ili baš pomenuti sjentinel. Razvojni put pravog 'montenegrina'.
Pravi crnogorac je nešto dijametralno suprotno od njih dvojice.
janko vujović
ČETVRTO, General i Narodni Heroj antifašističkog rata, junačka starina kojega je majka rodila u izbjeglištvu od srpskih progona nakon okupacije Kraljevine Crne Gore ispoljio je svoju hrabrost i time što je jedan od rijetkih ako ne i jedini Crnogorac koji smije na Terazijama jasno i glasno da kaže da je Crnogorac, da Crnogorci nijesu Srbi, da Crna Gora nije „srpska zemlja” i Crnogorac koji je javno podržavao obnovu crnogorske Države. U ovom trenutku mu je ovo najveći grijeh.

Drago mi je što se orao vraća svome gnijezdu i ako znam da će u Crnoj Gori biti na meti više negoli i u samoj Srbiji. Srpska ruka je zavučena duboko u Crnu Goru. Najgori Srbi na svijetu su oni Crnogorci koji se osjećaju na Srbe. Slavni General je navikao na muke i srpski teror dok je bio u majčinoj utrobi pa je zagazio put stote. Izdržaće on i ovu Crnu Goru i Srbe u njoj kojom se sigurno u ovom trenutku ne ponosi nijedan Crnogorac. Živio Generale.
drzura drzura 23:41 10.01.2012

Re: .

Pa eto ti tvog čika jove. Jugosloven koji je za neovisnu crnu goru. Ili baš pomenuti sjentinel. Razvojni put pravog 'montenegrina'.


pa kad yugoslavije nemože biti valjda je normalno da će biti za crnu goru neovisnu jelte , čak mislim da je i za nezavisnu srbiju .

jedino je protiv VELIKE srbije a to ne prolazi u bg i okolini
grmfrm grmfrm 09:30 11.01.2012

Re: .

drzura
Sto neko ne napadne Covica, Kostunicu ili debelog A.Tomica


pa to su Jovina braća po firmi.


ne to su mutanti rođeni u komunizmu ali definitivno oboljeli nacionalisti , klerikalnog tipa ( crkvenjaci a komunisti a? vidi pod koštunica )


Klerikalnog tesko to ima samo u Hrvatskoj (vidi pod Stepinac, Thompson). To uporno ubedjivanje kako ovde ima klerofasizma je mozda ogledalo odnosa koje Milo ima tamo kod vas prema mestima pro Srpski orijentisanim (npr. Herceg Novi).
I koliko znam Covic, Kosunica i Tomic nusu katolici. Ne bih da branim ili ne branim njihova dela ali klerofasizam je je epitet koji ne zasluzuju.
drzura drzura 14:13 11.01.2012

Re: .

Klerikalnog tesko to ima samo u Hrvatskoj


nisi u pravu , klerikalizam ili crkvenjaštvo je isti quratz . navedene osobe su vjernici i nacinalisti najsličniji tompsonu ali to prikrivaju " legalisti "
ma ajdeee .inače živim u hnovom jednom od zadnjih bastiona srpske nacionalističke politike u cg. i neće još dugo ova lokalna vlast moći ovako , a imamo je zahvaljujući milu i momu koji nam dovedoše hercegovce kosovare i izbjeglice iz hrvatske da glasaju za takvu politiku
gedza.73 gedza.73 17:23 11.01.2012

Re: .

drzura
pa kad yugoslavije nemože biti valjda je normalno da će biti za crnu goru neovisnu jelte , čak mislim da je i za nezavisnu srbiju .

jedino je protiv VELIKE srbije a to ne prolazi u bg i okolini

Video sam ja po tvojim komentarima da ič ne razumeš.
Potpuno je normalno da Crna Gora bude nezavisna. Nenormalno je ko je sve promoviše.

Ukratko, Docs je gospodin crnogorac, a sjentinel ... pa nađi sam neki primeren izraz da mene ne banuju.

Sad ti vidi sa kome možeš da pružiš ruku, a ko će da gleda da ti iz interesa otkine prste.
maksa83 maksa83 17:43 11.01.2012

Re: .

Ukratko, Docs je gospodin crnogorac, a sjentinel ... pa nađi sam neki primeren izraz da mene ne banuju.

Da jbt, baš razmišljam juče - kakva tragedija sve zajedno. Imaš tamo docsumana koji je kritičan prema majki CG, ovde Šjekspira26 - Aragorna okruženog Orcima koji je (blaga reč) kritičan prema maćehi Srbiji. Pitanje za 300 poJena - kog bih više voleo da imam ovde da se sa njim pajtam?
vludvig vludvig 13:45 12.01.2012

Re: .

Sto neko ne napadne Covica, Kostunicu ili debelog A.Tomica-pa valjda je ubistvo premijera ciji su ovi likovi narucioci i inspiratori podjednako gnusan zlocin.


Drago, reaguj kao što si reagovao kod Liba.
Iako su mi ova trojica odvratni, mislim da ti ovde ne smeta kleveta. Dok ti kod nemilosrdnog Jove smeta.
libela libela 09:54 14.01.2012

Re: .

janko vujović - sentinel
Drago mi je što se orao vraća svom gnijezdu i ako znam da će u Crnoj Gori biti na meti više negoli i u samoj Srbiji. Srpska ruka je zavučena duboko u Crnu Goru. Najgori Srbi na svijetu su oni Crnogorci koji se osjećaju na Srbe. Slavni General je navikao na muke i srpski teror dok je bio u majčinoj utrobi pa je zagazio put stote. Izdržaće on i ovu Crnu Goru i Srbe u njoj kojom se sigurno u ovom trenutku ne ponosi nijedan Crnogorac. Živio Generale.

Nacionalizam & sovinizam at its finest...
Boris Drenca Boris Drenca 14:52 10.01.2012

Pravi naziv

Tužno je kada gledam kako novosti (u saradnji sa državnim službenicima) prekopavaju po Srbiji tražeći ostatke osuđenog radnog zločinca. A bio je zločinac. I imao je suđenje, po standardima tog vremena.

Sa druge strane nemam mnogo živaca ni za razvlačenje čoveka koji je doprineo hvatanju tog zločinca. Jadna je to rabota.

Što se pomenute krivične prijave tiče moguće je da je bilo egzekucija. Lično sam imao prilike da razgovaram sa ljudima koji su učestvovali u sličnim delatnostima (lovu na odmetnike). Nije baš to bilo da su dobri i pošteni "antifašisti" sedeli u šumi i nada li se da će hajka da se završi pa da nastave da gaje svoje koze. Ipak je to bio rat. Ti "antifašisti" su vodili rat protiv tadašnje države i čekali da im se "narod" pridruži. U ratu, naročito tih godina, nije bilo čudno da bude i ubijenih.

Pobornici rehabilitacije četnika bi mogli da se sete i onih sela koje su ti "antifašisti" posetili kada su čuli da su se komunisti zadržali u njima. I, da, OK znam da se Kadinjača nije dogodila na način opisan u filmu. Četnici su, videvši Nemce ipak zaključili da je bolji deo opisa junaka iz narodnih pesama : "Kadar....i uteći".

Nego, "rehabilitore" treba pitati kada prelazimo na ono "on boluje od ljutijeh rana" i iz istorije izbacujemo Petra Karađorđevića avanturistu i vođu atentata, Miloša Obrenovića, švercera i kumoubicu, uzurpatora, Karađorđa, razbojnika, ubicu oceubicu...Rastka Nemanjića, direktnog izvšioca genocida nad pripadnicima drugačije veroispovesti....možemo ovako do ameba i hordata. Ili je ipak bolje da prestanemo da proučavamo istoriju kroz prizmu standarda ljudskih prava sa kraja 20-og i početka 21-veka.

Ili će nam se život pretvoriti u politički korektnu verziju bajke o Crvenkapi. Umesto da se bavimo svojim životima.

tyson tyson 08:13 12.01.2012

Re: Pravi naziv


Sramotniju relativizaciju dugo nisam pročitao.

Neka ti je na čast.



jinks jinks 14:58 10.01.2012

Da li se za

slicnu gospodu uopste moze reci da su bili Narodni heroji, a ne pre bilo cega drugog Heroji komunisticke partije.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:17 10.01.2012

Re: Da li se za

jinks
slicnu gospodu uopste moze reci da su bili Narodni heroji, a ne pre bilo cega drugog Heroji komunisticke partije.

Narodni heroji su to bili zbog antifašističke borbe a ne zbog pripadnosti Komunističkoj partiji. Druga je stvar što je antifašističku borbu u Jugoslaviji predvodila KP. Ko je branio radikalima da se toga poduhvate..
Za generala Kapičića znam iz prve ruke da je zaslužio orden narodnog heroja. Bio je politički komesar u 2. dalmatinskoj briogadi zajedno sa nekom meni bliskom rodbinom. Prošao je pakao Neretve i Sutjeske. Preko onog mosta na Neretvi koga je najpre po Titovoj komandi srušio pa dizao čuveni inženjerac Vlado Rus, prošao je devetnaesti po redu sa niskom talijanskih bombi na žici, sa kojima su oterali četnike što su čuvali drugu obalu..
Na Sutjesci je bio na Donjim Barama, mjestu strašne pogibije Dalmatinaca i ostao živ(Srbijanci su ginuli na Ljubinu grobu a Cnogorci na Košuru u istoj bitci).
Za to bi trebalo imati poštovanja bez obzira na ideologiju.
jinks jinks 15:46 10.01.2012

Re: Da li se za

prošao je devetnaesti po redu sa niskom talijanskih bombi na žici, sa kojima su oterali četnike što su čuvali drugu obalu.

Bez ikakve namere da kaljam bilo cije svetle uspomene ... samo navodim isecke prica pripovedanih a ponegde i zapisanih na drugoj strani istorijske medalje.

Neki bi rekli da su te italijanske bombe koje pominjete i bukvalno bile italijanske (odnosno nemacke). Naime, po jednoj prici Josip Broz je od Nemaca dobio podrsku u stratesko-operativnom, a neki bi rekli i u logistickom smislu, da se sukobi sa cetnicima, na drugoj strani reke kako kazete, tokom bitke na Neretvi.

To je bila jedna od posledica visemesecnih dogovora koje su Velebit, Djilas i Popovic vodili u Zagrebu sa Nemcima i njihovim saveznicima ... unistenje cetnickih snaga na prostorima Jugoslavije, vidjenih kao zapadnjacke pretnje i od strane Rajha i od strane druga Josipa.

Nakon tog poraza cetnici se vise nikada nisu oporavili.

Bar tako kazu neki od svedoka istorije.
drzura drzura 21:59 10.01.2012

ma daj jinks !

To je bila jedna od posledica visemesecnih dogovora koje su Velebit, Djilas i Popovic vodili u Zagrebu sa Nemcima i njihovim saveznicima ... unistenje cetnickih snaga na prostorima Jugoslavije, vidjenih kao zapadnjacke pretnje i od strane Rajha i od strane druga Josipa.

Nakon tog poraza cetnici se vise nikada nisu oporavili.

Bar tako kazu neki od svedoka istorije.


ne misliš valjda ovo ozbiljno !?!


razočaran sam malo , imam jednog druga koji bi se složio sa ovim ali on je četnik 1 kroz 1
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:04 10.01.2012

Re: ma daj jinks !


ne misliš valjda ovo ozbiljno !?!


razočaran sam malo , imam jednog druga koji bi se složio sa ovim ali on je četnik 1 kroz 1

Sta bre ima ko da se slaze ili ne, tih pregovora je bilo i na njima jeste dogovoren zajednicki nastup partizana i Nemaca protiv cetnika, i jesu komunisti cetnike a ne Nemce oznacili kao svoje glavne protivnike
Evo ti link na knjigu koja je objavljena jos za vreme SFRJ, ne secam se godine ali osamdesete su u pitanju, dakle nisu "pogledi" ili slicno

knjiga
milisav68 milisav68 22:28 10.01.2012

Re: ma daj jinks !

hoochie coochie man

knjiga

"Znate li da za Titove partizane Drugi svetski rat nije počeo nemačkim napadom 6. aprila 1941. godine, već 22. juna 1941, kada je Kominterna posle Hitlerovog napada na Sovjetski Savez zatražila da jugoslovenski komunisti krenu u oružani otpor? Da li znate da su Nemci 1943. godine još uvek nudili po 100.000 zlatnih maraka kako za glavu Tita, tako i za glavu Draže Mihailovića? Da je Tito sklapao pakte o nenapadanju sa Nemcima, Italijanima, pa čak i ustašama? Da Tito u jesen 1944. godine nije dozvolio da se Britanci iskrcaju u Dalmaciji? Da je engleski ministar spoljnih poslova još u martu 1941. godine obećao Jugoslaviji prisajedinjenje teritorije Primorske i Dalmacije, samo ukoliko se ne priključi Trojnom paktu Berlin-Rim-Tokio?" Ovako je Bajtovu knjigu preporučila domaćoj javnosti ljubljanska "Mladina".

Dr Aleksander Bajt, u bivšoj državi čuven kao najeminentniji jugoslovenski a u potonjoj kao najcenjeniji slovenački ekonomista, šef i osnivač poznatog "Bajtovog instituta" u Ljubljani, jedan od prvih pobornika tržišne privrede, savetnik Markovićeve vlade i stručnjak koga je Banka Slovenija posle osamostaljenja države optuživala da "svojim procenama destabilizuje kurs tolara", korisno je upotrebio svoje penzionerske dane i svoje sunarodnjake pošteno iznenadio. Njegova najnovija (1345 stranica debela i 120 nemačkih maraka teška) knjiga pod naslovom "Bermanov dosije" bukvalno je šokirala slovenačku javnost.

knjiga
drzura drzura 23:19 10.01.2012

Re: ma daj jinks !

Evo ti link na knjigu koja je objavljena jos za vreme SFRJ, ne secam se godine ali osamdesete su u pitanju, dakle nisu "pogledi" ili slicno

osamdesete su bile početak otvorenog nacionalizma , ali i ovo u knjizi ne govori u prilog četnicima već partizanima pragmatični pregovori sa njemcima za razliku od četnika koji su u tom trenutku pod njihovom komandom !!!
to se neskriva ni u ovoj knjizi koliko god da je vjerodostojna ( vidi strane 130 - 136 )

ps nikakav zajednički nastup nemaca i partizana se ne pominje niti ga je ikada bilo sorry
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:49 10.01.2012

Re: ma daj jinks !

s nikakav zajednički nastup nemaca i partizana se ne pominje niti ga je ikada bilo sorry


Jbt ti stvarno ne znas da razmisljas?
Tebi se bas sve mora nacrtati.
Sta mislis, da li se osamdesetih smelo napisati ista sto ne bi bilo prikazano kao partizanska genijalnost

ajd bas da vidim kako ces ovo da procitas , dakle citat iz potpisanog ugovora
Nemaca i komunista

а) Да у садашњој ситуацији нема разлога због којег би немачки Вермахт вршио ратне акције против Народнослободилачке војске Југославије, поготово у светлу положаја, непријатеља и интереса обе стране-према томе, било би у интересу обе стране кад би непријатељства престала. У вези с тим, немачка команда и ова делегација требају одредити своје предлоге који се тичу евентуалне зоне и навести циљеве економских и других интереса.

б) Народнослободилачка војска Југославије сматра четнике главним непријатељима.
drzura drzura 00:06 11.01.2012

Re: ma daj jinks !

а) Да у садашњој ситуацији нема разлога због којег би немачки Вермахт вршио ратне акције против Народнослободилачке војске Југославије, поготово у светлу положаја, непријатеља и интереса обе стране-према томе, било би у интересу обе стране кад би непријатељства престала. У вези с тим, немачка команда и ова делегација требају одредити своје предлоге који се тичу евентуалне зоне и навести циљеве економских и других интереса.

б) Народнослободилачка војска Југославије сматра четнике главним непријатељима.



to se naziva primirje prekid vatre itd mislim sa njemcima ,te onda jedino ostaju četnici talijani ustaše da se na njih puca . vidiš jednostavno .
ali objasni mi ako je po tebi vjerovati ovoj knjizi kako to da su njemci ipak jurili partizane i pobili 3000 ranjenika na sutjesci i još ponekog zdravog partizana ako ova knjiga očigledno tvrdi suprotno . ma simpatišeš ti meni čethnicse vidim ja hehehe
jinks jinks 00:11 11.01.2012

Re: ma daj jinks !

već partizanima pragmatični pregovori sa njemcima

Tacno, bili su izuzetno pragmaticni ljudi ... i ovde se ne govori o partizanima vec o J. Brozu i njegovim najblizim saradnicima iz KP (H pre svega, pa nakon toga i J).

Mislim, to sakrivanje J. Broza, Bakarica, Kardelja, ..., iza partizanskih boraca koji nikakve veze nemaju sa kom. ideologijom, vecinske srpske nacionalnosti i onda je bilo bezpredmetno. A pogotovo sada nakon devedesetih, kada su Titovi i Bakaricevi potomci i politicki naslednici pogazili sva prava istih tih boraca i istog tog naroda.

Cetnici su unisteni u bitci na Neretvi, tu im je zadat smrtonosni udarac. Zadao ga je J. Broz, u koordinaciji sa Nemcima, Italijanima i NDH. I to na osnovu istorijskih izvora koji nisu cetnikovali po US, UK i Australiji, vec su dosta lepo ziveli i proziveli u samoj SFRJ, odnosno bili ljudi ondasnjeg sistema.

To sto su se neko vreme nakon toga Tito i Nemci pokarabasili, pa sve je to rat. I neverovatnije stvari su se desavale u istoriji ratovanja, a kamoli ne tako nesto.

Cak je i sam Velebit pisao u korist ove teze u svojim memoarima.

I naravno, svaka prica ima svoje lice i nalicje. Jedino sto neretko nije bas najlakse razluciti koje od njih dvoje gleda na pravu stranu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:17 11.01.2012

Re: ma daj jinks !

ako ova knjiga očigledno tvrdi suprotno

Sta tvrdi suprotno?
Ti pregovori su vodjeni z avreme bitke na Neretvi a ne na Sutjesci.
Jbg....
izgleda da je sve ovo prekomplikovano za tebe.
Za tebe je Mirko i Slavko jedina rqzumljiva litetartura.
Ta knjiga, napisana u vreme kad je cenzura bila zestoka, svedoci o postojanju ideje o saradnji komunista i Nemaca i to vise na strani komunista nego na strani Nemaca. Dakle svedoci o tome da su ui sami komunisti to morali da priznaju.
Svedoci o tome da crnobela komunisticka propaganda o komunistickoj bezgresnosti nije tacna vec da i tu ima i tekako o cemu da se cita i saznaje.
O tome svedoci jos mnogo cinjenica, kao sto je ta vasa peta zemaljska konferencija i koliko hoces jos toga.

Ali sve to izgleda tebi nije vazno, tebi je samo zao sto nisi bio stasao da ubijas i d ase pro tpm zabavljas.
a simpatišeš ti meni čethnicse vidim ja


U jbt, stvarno si ostrouman!
To je bas tesko primetiti, kako ti je uspelo kad ja to bas skrivam?
drzura drzura 00:36 11.01.2012

Re: ma daj jinks !

To je bas tesko primetiti, kako ti je uspelo kad ja to bas skrivam?


e jbga a taman sam te zgotivio kao ateistu

ništa onda , želim ti od srca povratak četničkih tekovina u tvoju domovinu i da se u zdravlju čitamo po blogovima pa dok traje ...
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:42 11.01.2012

Re: ma daj jinks !



e jbga a taman sam te zgotivio kao ateistu

Cudno majku mu, neko ateista a blizi mu parlamentarna demokratija, gradjansko drustvo, (ideali Draze Mihailovica) od komunisticke diktature (Titovog idala)?
Iznenadio si se?

želim ti od srca povratak četničkih tekovina u tvoju domovinu


Izvini, ne mogu da ti uzvratim slicnim zeljama.
Tekovine komunizma stvarno nikome ne bih pozeleo.
mirakulus mirakulus 01:50 11.01.2012

Re: Da li se za

To je bila jedna od posledica visemesecnih dogovora koje su Velebit, Djilas i Popovic vodili u Zagrebu sa Nemcima i njihovim saveznicima ... unistenje cetnickih snaga na prostorima Jugoslavije, vidjenih kao zapadnjacke pretnje i od strane Rajha i od strane druga Josipa.

Iz ovoga se vidi da nemas pojma o martovskim pregovorima.
jinks jinks 09:05 11.01.2012

Re: Da li se za

mirakulus
To je bila jedna od posledica visemesecnih dogovora koje su Velebit, Djilas i Popovic vodili u Zagrebu sa Nemcima i njihovim saveznicima ... unistenje cetnickih snaga na prostorima Jugoslavije, vidjenih kao zapadnjacke pretnje i od strane Rajha i od strane druga Josipa.

Iz ovoga se vidi da nemas pojma o martovskim pregovorima.

Drago mi je sto postoje ljudi kao vi, koji istoriju KPJ poznaju bolje i od samog Velebita, nekoga ko je imao tu cast da licno pisustvuje pregovorima u Zagrebu.

Ljutite se na njega sto je dosta toga zapamtio, ispricao i zapisao, a ne na mene. Ipak je on licni svedok dogadjaja.

p.s.


Da, i pregovori u Zagrebu o koordinisanim operacijama KPJ, Nemaca i njihovih saveznika nisu se ticali samo Neretve i unistenja JVO, vec i zajednickog neutralisanja efekata iskrcavanja Saveznika na Balkanu, kada i ukoliko do njega dodje.
tyson tyson 08:20 12.01.2012

Re: Da li se za

Narodni heroji su to bili zbog antifašističke borbe a ne zbog pripadnosti Komunističkoj partiji.

O zvanju narodnog heroja odlučivao je Politbiro Komunističke Partije Jugoslavije. Pametnom dovoljno.


vanja.t vanja.t 15:05 10.01.2012

6 tačaka iz drugog ugla

a) Radi se o antifašisti, narodnom heroju, Titovom partizanu i generalu..

to što je bio antifasta (ok), neabolira ga od činjenice da je bio komunista, general i heroj u partzanskoj revoluciji, tj nasilnom i zločinačkom preuzimanju vlasti i rušenju naše države koju smo izvojevali od 1804-1918. komunizam je po broju žrtava ispred fašizma.

b) Lično je bio angažovan u hapštenju Draže Mihailovića.

dodatna sramota. montiran proces legalnom i legitimnom oficiru kraljevine

c) Imao je vrlo značajnu ulogu u zaštiti države od zaostalih četničkih odmetničkih bandi.

pobogu čoveče! upravo suprotno, pripadao je partijskoj vojsci koja je (s)rušila državu, i likvidirala, sistematski i uporno, ljude lojalne starom režimu još godinama nakon završetka rata!

d) Imao je vrlo značajnu ulogu u očuvanju nezavisnosti od strane Staljina,SSSR-a, njegovih eksponenata u ondašnjoj Jugoslaviji i njegovih satelita.

da baš se on pitao oko ovoga... inače, komunisti su bili štetan faktor i pre rata i za vreme i posle, u bilo kojoj varijanti, sa ili bez brkova

e) Od početka raspada bivše SFRJ žestoko je kritikovao nacionalističku politiku i zalagao se za nezavisnu Crnu Goru..

upravo suprotno, tipičan primer ostrašćenog crnogorskog nacionaliste


f) Bez ustručavanja i danas kaže da su četnici bili kolaboracionisti, kvinslinzi i fašisti


oko ovoga se svi slažu, uz dodatak jednim delom su bili... ne u celini
dragan7557 dragan7557 18:35 10.01.2012

Re: 6 tačaka iz drugog ugla

pripadao je partijskoj vojsci koja je (s)rušila državu, i likvidirala, sistematski i uporno, ljude lojalne starom režimu još godinama nakon završetka rata!

Sto se u Srbiji a i na ovom blogu takodje radi pa je restauracija srusila drzavu, a sada sistematski i uporno, ljude lojalne bivsem drustvenom poretku vitla i deset godina po preuzimanju vlasti, nesmanjenom zestinom.

cerski

p.s. izgleda da vi dame i gospodo nikada necete izaci iz djubreta proslosti. Bolest je previse teska da bi bilo nade za ozdravljenje.
maksa83 maksa83 15:10 10.01.2012

prilog za biografiju

Drago, je l' ovo kompjuterski generisana montaža?

Super mu je ekipa, baš je bio idol mladih.



Similis simili...
angie01 angie01 16:06 10.01.2012

ne znam nista o gospodinu,

meni dosta sto je bio visoko pozicioniran u udbi-da je za izbegavanje!

gorstak92 gorstak92 16:14 10.01.2012

Re: prilog za biografiju

Auuu,
Giška, Arkan, pljačkanje banki, mafijaši, ...
Sve sve, ali Rome nazvati Ciganima i barabama to je neoprostivo.

Vidim logo heppy televizije na ovom video klipu.
Zar nije ta TV rezervisana za dečije programe, crtaće?
Baš lepa priča za decu jedne moralne gromade: mafijaši, kockanje, tuče, neki narkomani, pretnje, bekstvo iz zatvora, organizovanje zatvora, ...
Tačno se vidi da se dekica kaje i da bi sve promenio kad mi imao priliku.
tsunade tsunade 16:22 10.01.2012

Re: ne znam nista o gospodinu,

meni dosta sto je bio visoko pozicioniran u udbi-da je za izbegavanje!


kratko i jasno.
buba_truba buba_truba 17:03 10.01.2012

Stvarno je mnogo!

tsunade
meni dosta sto je bio visoko pozicioniran u udbi-da je za izbegavanje!


kratko i jasno.

Meni nedovoljno - za izbegavanje bi bio da se nije trtio nego potunjeno stario u nekom mraku, daleko od očiju javnosti. Ali ne! A to samo govori koliko se ni za mrvu ne kaje - gnjida! Eto zato meni nije dovoljno izbegavanje - on je odavno za procesuiranje... pa neka ga oslobodi sud, ako nema rašta da ga osudi.

Mada, kad ga vidim ovako onemoćalog (fizički samo, on u snovima verovatno i dalje "juri neke ženske" sa svojim prijateljima Simendom i ostalim krimosima), meni ga ovako smežuranog bude skoro žao... kao i generala Ratka Mladića - kad vidim kako oronuo (a kakva je ljudina bio!) odsutno bleji po haškoj sudnici - jadničak. A kako li će tek on da izgleda sa 90 i kusur godina.
Sve u svemu, srce mi se pocepa zbog "hajke" na ovakve i slične starce.

P.S. Makso, tzare!

Edit: Zaboravila. Drago, naslov ti je više nego dobar i tačan: "Ovo je stvarno previše.." - čak i od tebe, mnogo je...
Hansel Hansel 19:38 10.01.2012

Re: prilog za biografiju

Tačno se vidi da se dekica kaje i da bi sve promenio kad mi imao priliku.

"Zlo ne stari" - tako je Olja Bećković nazvala isečak iz intervjua koji je Jugoslav Ćosić vodio s Kapičićem.

Nisam imao pojma za ovu vezu s Arkanom, pa mi "sevnu" velika sličnost njih dvojice u mladostima im, obojica maltene baby faces, obojica...

maksa83 maksa83 19:44 10.01.2012

Re: prilog za biografiju

Nisam imao pojma za ovu vezu s Arkanom

Da, stvarno šokantno, prvi je DB-ov ubica poreklom iz CG, a drugi je DB-ov ubica poreklom iz CG.

Potpuno različiti svetovi.
docsumann docsumann 19:58 10.01.2012

Re: prilog za biografiju

Da, stvarno šokantno, prvi je DB-ov ubica poreklom iz CG, a drugi je DB-ov ubica poreklom iz CG.

Potpuno različiti svetovi.


pa i nisu toliko različiti koliko to na prvi pogled izgleda iz ovog tvog komentara.
ako pažljivije pogledaš primjetićeš da obojica imaju taj nastavak "-ov" u opisu službe
Hansel Hansel 20:08 10.01.2012

Re: prilog za biografiju

maksa83
Nisam imao pojma za ovu vezu s Arkanom

Da, stvarno šokantno, prvi je DB-ov ubica poreklom iz CG, a drugi je DB-ov ubica poreklom iz CG.Potpuno različiti svetovi.

Hej, Makso, ja rekoh samo da nisam imao pojma da su uopšte bili u nekakvom kontaktu, a zapravo ni o Jovi nisam znao skoro ništa do nedavno. I nekako mi, pravo da ti kažem, lakše da što manje znam o takvima. Zadržavam se na nivou opšte (ne)informisanosti. Malo li su mi moje muke.
maksa83 maksa83 20:12 10.01.2012

Re: prilog za biografiju

Hej, Makso, ja rekoh smao da nisam imao pojma da su uopšte bili u nekakvom kontaktu, a zapravo ni o Jovi nisam znao skoro ništa do nedavno. I nekako mi, pravo da ti kažem, lakše da što manje znam o takvima. Zadržavam se na nivou opšte (ne)informisanosti. Malo li su mi moje muke.

Bre ja se zezam u opštem smeru, nije ovo bilo "c, c, c ... kako ne znaš?".
Svaka 'tica svome jatu leti.
Hansel Hansel 20:24 10.01.2012

Re: prilog za biografiju

A, ne, ja da za svaki slučaj naglasim. Znaš da ja ne umem da se zezam!
appendix appendix 21:40 10.01.2012

Re: Stvarno je mnogo!

on je odavno za procesuiranje... pa neka ga oslobodi sud, ako nema rašta da ga osudi.

Bojim se da će doživeti sudbinu Andrije Artukovića, tj. neće ni doživeti presudu, kasno su se setili...
buba_truba buba_truba 22:49 10.01.2012

Re: Stvarno je mnogo!

appendix
on je odavno za procesuiranje... pa neka ga oslobodi sud, ako nema rašta da ga osudi.

Bojim se da će doživeti sudbinu Andrije Artukovića, tj. neće ni doživeti presudu, kasno su se setili...

Ama ja se čak ni toga ne bojim. Zadovoljilo bi me kad bi svo ovo "hajkanje" samo sklonilo gmaza da ne serenda javno i s blagoslovom raznih i kojekakvih smradova koji će sutra u nekakvim koalicijama da nam, kao jezičak na vagi - jašta! - kroje kape i određuju kako ćemo i da l' ćemo živeti. Tako doživljavam i ovog Draga/Dragu i sva ova njegova pisanija ovde - zato se i žaniram (kad me već đavo tera da otvorim pa pročitam)...
appendix appendix 23:14 10.01.2012

Re: Stvarno je mnogo!

Zadovoljilo bi me kad bi svo ovo "hajkanje" samo sklonilo gmaza

U najgorem slučaju, ako nam dođu radikali na vlast, SNS ili SRS (meni je sve to isto), mogu da mu dodele neki trg ili bulevar...
maca22 maca22 23:17 10.01.2012

Re: prilog za biografiju

Hansel
A, ne, ja da za svaki slučaj naglasim. Znaš da ja ne umem da se zezam!

A da li ja gresim ako mislim da je na obe strane bilo losih... te da je ovo pristrasno svrstavanje na strane pogresno?
jesen92 jesen92 00:13 11.01.2012

Re: prilog za biografiju

Super mu je ekipa, baš je bio idol mladih.

...fini covek Arkan...malo kockao, malo krao,malo ubijao al jbg to su neke sitnice.. covek je bio ambiciozan....hteo polozaj u drustvu...
tyson tyson 08:35 12.01.2012

Re: prilog za biografiju

...fini covek Arkan...malo kockao, malo krao,malo ubijao al jbg to su neke sitnice.. covek je bio ambiciozan....hteo polozaj u drustvu...

Takvo je to vreme bilo, ne možemo o tome suditi standardima XXI veka.

A i bio je u službi svoje zemlje, dakle radio je za više ciljeve. Pa ako je pri tom i bilo neke kolateralne štete - šta da se radi, grešaka je uvek bilo i biće, takva su vremena bila...



Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:24 10.01.2012

Čolić..

Čolića sam banovao na jedan dan, a komentar mu obrisao..Tim više što sam zamolio da se držimo nekih pravila..
tasadebeli tasadebeli 15:58 10.01.2012

Ovo je stvarno previše..

I vidi vraga. Oni što su stradali u akcijama za koje sada "Večernje Novosti" krive Kapičića, bili su sve neki četnički komandanti koji su nastavili svoju borbu. Stradali su pružajući otpor iz nekih pećina na vrhu planine. Imali su mogućnost da se predaju narodnim vlastima i da im se sudi, ali ni tri godine po oslobađanju Crne Gore to nisu uradili. Pa nije zadatak Jove Kapičića, odnosno ministra unutrašnjih poslova bio da ih "čuva" nego da organizuje njihovo hvatanje ili ako pružaju oružani otpor njihovu eliminaciju. To bi i danas radila policija kao i onda.


Стварно, види врага! Па и неки Шиптари су страдали од 1995. па надаље пружајући отпор полицији из кућа које су биле чворишта на путу прераде и кријумчарења дроге, па су ипак српска полиција, држава, а затим и читав народ били оптужени за геноцид и онда милосрдно бомбардовани. Дакле, у једном случају су одметници заиста одметници, а у другом случају су одметници борци за независност и невини народ. Чак им ови што себе називају антифашистима организују изложбе у Београду на којима доминира слика једног од убијених шверцера. Стварно, види врага, како је врхунски лицемеран!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:00 10.01.2012

sustina

Drago,
pogodile ste sustinu, hvala vam na tome.
gedza.73 gedza.73 22:51 10.01.2012

Re: sustina

"Ne pada mi na pamet da se branim od optuzbi Zapada" tvrdi Raznatovic, "makar dok postoji Srbija. Sve dok me srpski narod voli i dok sam u njegovim ocima heroj, uopste se ne sekiram sto me Amerikanci i posebno Nemci nazivaju ratnim zlocincem, zlikovcem, krvopijom...Borio sam se da spasim svoj narod od unistenja i boricu se do poslednje kapi krvi, svidjalo se to nekom ili ne."
Arkan, 'serbski' junak

To je tada bilo kao da sam bog. Nije bilo propisa, a mogli ste da sudite i da odlučujete .
..drugovi posle rata nisu imali milosti jer su čistili smeće..

'čika Jovo' 'narodni' heroj

Stošiću, pronađi razliku, molim te. Možda ti bolje vidiš, ja se mučim već pola sata i ne ide pa ne ide.



buba_truba buba_truba 23:11 10.01.2012

Re: sustina

gedza.73
Stošiću, pronađi razliku, molim te. Možda ti bolje vidiš, ja se mučim već pola sata i ne ide pa ne ide.

I ja bih volela da čujem/vidim, mislim, kad je čovek već shvato suštinu...
gedza.73 gedza.73 23:22 10.01.2012

Re: sustina

I ja bih volela da čujem/vidim, mislim, kad je čovek već shvato suštinu

Suština je, po Stošketu, da su 'naši' zločinci, ubice i pljačkaši izuzeti od kazne i osude.

Što će reći da je
'ubi, zakolji da ..... ne postoji!!!'
vrlo aktuelan i opšte prihvatljiv poklič. Samo na tačkice dopišeš ime 'neprijatelja'

Mnogo su, bre, isti.

Zastrašujuće isti.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:05 11.01.2012

Re: sustina

Stošiću, pronađi razliku, molim te. Možda ti bolje vidiš, ja se mučim već pola sata i ne ide pa ne ide.

pa objasnio ti je Drago, prvi citat je opravdanje za paramilitarne zlocine, a drugi citat je, rekao bih, drsko pojasnjenje drzavne uloge. Dakle, legalno protiv ilegalnog. E sad, moze da se komentarise da li je legalno ujedno i legitimno.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:11 11.01.2012

Re: sustina

Suština je, po Stošketu, da su 'naši' zločinci, ubice i pljačkaši izuzeti od kazne i osude.

Što će reći da je
'ubi, zakolji da ..... ne postoji!!!'
vrlo aktuelan i opšte prihvatljiv poklič. Samo na tačkice dopišeš ime 'neprijatelja'

Mnogo su, bre, isti.

Zastrašujuće isti.

kada optuzujes ljude za ovako nesto, nadam se da shvatas kakvu ordgovornost preuzimas na sebe.
gedza.73 gedza.73 17:45 11.01.2012

Re: sustina

Stošić
pa objasnio ti je Drago, prvi citat je opravdanje za paramilitarne zlocine, a drugi citat je, rekao bih, drsko pojasnjenje drzavne uloge. Dakle, legalno protiv ilegalnog. E sad, moze da se komentarise da li je legalno ujedno i legitimno.

Stošiću, skroz si me zabunio. Znači ti opravdavaš zločine koje su činili Gadafi, Husein, Hruščov, Kapičić i slični 'drski državni' činovnici?
I Arkan i Kapičić su ubice u službi neke ideologije.
Meni su obe odvratne i neljudske.
I ne pronalazim, za razliku od tebe, suštinu u nekoj od njih osim bezumnog ubijanja, pljačkanja i otimanja.

Kteni malo dalje i pronađi legitimno pravo gospođe da podnese tužbu protiv 'sv. Kapičića' i dolaziš legalne odluke države da kaže da li je 'čika jovo' kriv ili prav.
Ako se vratiš na Dragov blog ja tu vidim ograničenje nečijeg 'legitimnog' i 'legalnog' prava.
A ti tvojim komentarom osporavaš nečije demokratske slobode. Hebiga, ako je i od tebe, mnogo je.
kada optuzujes ljude za ovako nesto, nadam se da shvatas kakvu ordgovornost preuzimas na sebe.

Naravno. Ako masa glupaka i bezmozgaša, zaogrnuta kapama i šalovima hoće da pobije i popali sve one koje ne smatraju za svoje, a druga grupa opravdava čoveka koji je ubijao, hapsio i zatvarao sve koji nisu na njegovom putu meni se nameće samo jedno

Mnogo su, bre, isti.
Zastrašujuće isti.

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:43 12.01.2012

Re: sustina

ne osporavam nicije pravo na tuzbu, vec kroz pricu o JK pokusavam da odbranim nekadasnji antifasisticki sistem od fasistickih napada u poslednje vreme.Nije mi toliko bitno da analiziram lik i delo ponaosob, koliko ne zelim da vidim da se istorija revidira na vulgarni nacin.
Naravno. Ako masa glupaka i bezmozgaša, zaogrnuta kapama i šalovima hoće da pobije i popali sve one koje ne smatraju za svoje, a druga grupa opravdava čoveka koji je ubijao, hapsio i zatvarao sve koji nisu na njegovom putu meni se nameće samo jedno


Mnogo su, bre, isti.
Zastrašujuće isti.



ti onda ne razumes svet oko sebe.
gedza.73 gedza.73 21:33 12.01.2012

Re: sustina

vec kroz pricu o JK pokusavam da odbranim nekadasnji antifasisticki sistem od fasistickih napada u poslednje vreme.

Nemo' pričaš?
Ti braniš antifašizam tako što ne daš da se utvrdi da li je ili nije 'narodni heroj' kršio osnovne demokratske postulate koje, moram li naglasiti, promoviše evropska unija i civilizovan svet?
Nije mi toliko bitno da analiziram lik i delo ponaosob, koliko ne zelim da vidim da se istorija revidira na vulgarni nacin.

Eee, hebiga, brale, ti se žali onda pomenutoj EU koja hoće da 'revidira' oduuimanje privatne imovine koju je tvoj heroj i komunistički režim sproveo i odobravao.
ti onda ne razumes svet oko sebe.

Ne razumem ljude koji u tolikoj meri mogu biti zaslepljeni ideologijom da im pravo, pravda, sloboda, zakon nisu ni malo bitni.
Zbog njih je ovaj svet ponekad tako ružno mesto za život.
loader loader 16:13 10.01.2012

Komunista, predator

Ne radi se ni o kakvom antifašisti, već o borcu za društveni prevrat koji je iskoristio ratne okolnosti (pogubne po stanovništvo na ovim prostorima) i koji je ljude likvidirao (ako jeste) pre svega kao ideološke protivnike i protivnike buduće komunističke "narodne vlasti".
Nije se valjda sam ministar lično upuštao u jurnjavu po crnogorskim vrletima, vrzinama i nedođijama.

Taman posla.
On je sebi već tada namenio komandnu, moralnu i ljudsku odgovornost. Ono što je kao pripadnik komunističke prevratničke beskrupulozne "narodne vlasti" svojevremeno činio svakako bi moglo da zavredi neki vid odgovornosti. Naravno, nipošto se ne slažem sa nekakvim uličnim linčom i nasiljem i gadi mi se nedavni napad nekih "hrabrih patriota" na njega. Podrazumeva se eventualno suđenje u nekom zakonskom okviru ukoliko se ispostavi da ga ima.

docsumann docsumann 16:26 10.01.2012

o tome se radi

10 pitanja Jovi Kapičiću (Globus, 07.03.2008.)

Koristeći se velikodušnom ponudom Jove Kapičića da je spreman pričati o svemu što zna – kako je rekao na kraju intervjua u “Globusu” od 15. veljače 2008. – postavljamo mu ovih desetak pitanja da bi čitatelji mogli lakše i ispravnije prosuđivati i o njegovoj i o našoj vjerodostojnosti glede zbivanja na Golom otoku.

1. Ostavljajući po strani očigledne proturječnosti Jovinih izjava na pitanje ”Globusove” novinarke gđe. Slavice Jukić “Kako je nastala ideja o Golom otoku?” (na koje je najprije odgovorio da je nastala – ne preuzeta – u samom vrhu vlasti, a ubrzo zatim da je ideja bila Krležina), nas zanima ono najbitnije: A čija je bila izvedba i kako je provedena?

2. Da li su kažnjeničke barake, izgrađene na super mjestu, kakve se samo mogu zamisliti: super za stanovanje, s proširenom plažom itd. ili su napravljene po nacističkom modelu iz Buchenwalda (slika u Vjesniku od 22. siječnja 2005.), u koje se na tri razine moglo ugurati po 180 kažnjenika pa se tako u 20-ak tih superica u cijelom naselju moglo, po Jovi, smjestiti nekoliko tisuća ljudi? A ukupno 16.158 kažnjenika, od kojih 446 umrlih ili ”umrlih”, tj. do smrti pretučenih, izmučenih, samoubijenih, izgladnjelih i iscrpljenih – sve imenom i prezimenom prema podacima Hrvatskog državnog arhiva i popisa središnje jugoslavenske Udbe.

3. Da li su, osim te divne barake, kažnjenici bili smješteni i drugdje po Golom otoku, primjerice u objekt 101, poznat kao Petrova rupa, kao i u specijalne podzemne samice, kao kamene zgrade za smještaj milicionara, u kojima su primjenjivane posebne metode priznavanja “krivice”, otkrivanja “neprijatelja” i udbaškog vraćanja na pravi put (uključivo prisiljavanje kažnjenika na doušništvo i međusobno optuživanje i tučnjavu), opisane u knjizi samičara Mihovila Horvata “Goli otok stratište duha”, a potom i u knjizi Ivana Kosića “Goli otok – najveći Titov konclogor” (Adamić, Rijeka, 2003.)? A po Jovi: “Zatvorenik nije morao ništa specijalno uraditi, već potpisati da se pokajao, promijenio mišljenje i da nije više IB-ovac.”

4. Da li je Jovo, u srpnju 1949., po barakama govorio kažnjenicima: “Dragi moji prijatelji, bivši, vi ste sada ovdje na nezgodnom mjestu”, ili im je stvarno, kratko i odlučno saopćio: “Vi ste ovdje izvan zakona!” – što ni do danas nije zaboravio naš još živi član, slikar Alfred Pal, dvokratni kažnjenik s Golog otoka.

5. Koliko je istine u Jovinim riječima kažnjenicima u barakama: “Nećemo vam nikakvo zlo napraviti”, a već su u tim prvim danima Udbi skloni zatvorenici (!) na njegov očigled i očigled drugih bespomoćnih i prestravljenih kažnjenika, među kojima je bio i Alfred Pal, na smrt pretukli visokog crnogorskog državnog i političkog rukovodioca, 51-godišnjeg Blaža Raičevića, “umrlog” 24. srpnja 1949., čemu je - nažalost - bio svjedok i njegov 24-godišnji sin Dragoljub, također kažnjenik (zbog čega i nije slučajno da Jovu ponajviše ocrnjuju baš iz Crne Gore)?

6. A poslije tog ubojstva čemu zapravo još služe ove Jovine riječi: “Da si Rankoviću došao i rekao: ’Eno, prebili su onog čovjeka i ubili ga’, uvjeravam vas da bi on toga tko je to učinio objesio na Terazijama”?

7. Za žene ste rekli da su bile na otoku Grguru i da su bile najtvrdokornije. Ali u kojem pogledu: u odnosu na Rezoluciju Informbiroa ili u odnosu na metode vraćanja na pravi put?

8. Zašto je baš Jovo “najveća žrtva Golog otoka”, a ne, naprimjer, još nepunoljetni dječak, pitomac vojne muzičke škole, koji je pod teretom nesnosnih uvjeta i metoda izvođenja na pravi put – izvršio samoubojstvo skokom naglavačke s kata galerije novog zatvora u dubinu, na oštru kamenu kaldrmu (kako je to opisao Vilim Lončarić u knjizi “Bando, sagni glavu” – Trgo-rast, Zagreb, 1997., stranica 161)? A uz to još ovih par potpitanja Jovi: Da li su o toj tragediji obaviješteni dječakovi roditelji, a ako nisu, gdje je i kako taj dječak sahranjen? Nisu li, nadalje, velike žrtve Golog otoka kao sustava gaženja svih ljudskih prava i obitelji svih zatočenika, pa tako i supruga pokojnog Ante Zemljara, koja ga se nije htjela odreći, zbog čega su i nju isključili s fakulteta i zajedno s trogodišnjom kćerkicom izbacili iz njihova skromnog stana, a uz to su je još otpustili s posla u tvornici “Nada Dimić”- kako je naveo sam Zemljar, kasnije poznati hrvatski književnik i prvi predsjednik naše Udruge (u knjizi A. Zemljar - Ivo Palčić, “Večernji razgovori”, str. 100, Adamić, Rijeka, 2001.)? A takvih je obiteljskih žrtava Golog otoka bilo na tisuće diljem cijele ondašnje države. Da li je sve to - mašta - kako tvrdi Jovo?

9. S obzirom na zločine pod 4,5 i 8 i Jovinu izjavu da su te ljude mogli ko štakore baciti i podaviti u moru, pitamo ga: Trebamo li mi, možda, biti zahvalni za tu razinu “humanizma”, kakvu je, nažalost, ovako prihvatio i vaš novinar Denis Kuljiš u svojoj kolumni pod naslovom “Nadam se da je Goli otok zaista Krležina ideja” (u Globusu od 29.veljače 2008.)? Već u drugom stavku piše:

“Tito je 1948. (ne, nego počevši od 1949. nadalje, op.a.) na grgurski i golootočki arhipelag Gulag strpao SVE (?, op.a.) NEPRIJATELJE (?, op.a.) i sumnjive elemente, što je bilo puno humanije nego da ih sve odmah postrijelja. Nadam se, iako za takvo mišljenje nema pravih osnova, da ga je na to nagovarao i drug Krleža, kojega je Tito, u tim presudnim trenucima, pretvorio u najbližeg suradnika.”

A da li su na arhipelag Gulag strpani baš SVI NEPRIJATELJI, može Kuljiš prosuditi iz našeg sljedećeg, desetog, pitanja.

10. Na osnovi svega izloženog, ali na osnovi očekivanih Jovinih odgovora na postavljena pitanja, kao i na osnovi Jovina i Rankovićeva podatka da je na Golom otoku bila trećina nevinih, a pogotovo na temelju priznanja što ga je 1985. dao Anti Zemljaru general Jefto Šašič, šef KOS-a (Kontraobavještajne službe) u vrijeme otpremanja kažnjenika na Goli otok, prema kojemu među kažnjenicima nije bilo ni pet posto aktivnih informbiroovaca (Zemljar-Palčić, stranica 164), s pravom se postavlja i PRAVO pitanje (ali ne toliko za Jovu koliko za državne organe gonjenja država sljednica bivše SFR Jugoslavije): DA LI JE JOVO KAPIČIĆ NAJVEĆA ŽRTVA GOLOG OTOKA ILI NAJVEĆI I NAJODGOVORNIJI PROTAGONIST UVOĐENJA I PROVEDBE ZLOČINAČKIH STALJINISTIČKIH I UDBAŠKIH METODA NA GOLOM OTOKU, KAO NEGACIJE SVIH LJUDSKIH PRAVA I OSOBNOG DOSTOJANSTVA KAŽNJENIKA?

U ime Udruge Goli otok ‘Ante Zemljar’ Zagreb:

predsjednik Upravnog odbora Pavao Ravlić,

zamjenica predsjednika Vera Winter,

tajnik Zlatko Hill i

predsjednik Nadzornog odbora Alfred Pal.


Zagreb, 23. veljače 2008.
loader loader 17:03 10.01.2012

Re: o tome se radi

“Tito je 1948. (ne, nego počevši od 1949. nadalje, op.a.) na grgurski i golootočki arhipelag Gulag strpao SVE (?, op.a.) NEPRIJATELJE (?, op.a.) i sumnjive elemente, što je bilo puno humanije nego da ih sve odmah postrijelja. Nadam se, iako za takvo mišljenje nema pravih osnova, da ga je na to nagovarao i drug Krleža, kojega je Tito, u tim presudnim trenucima, pretvorio u najbližeg suradnika.”

Je li se protiv takvih, golootočkih radnji nad hiljadama ljudi Krleža igde javno pobunio kao veliki intelektualac, književnik, humanista..?
Stoga, ne treba nam odgovor na pitanje da li je (kao najbliži saradnik) pristao, sudjelovao, ili je brozoveca nagovorio...
medjutim92 medjutim92 12:28 11.01.2012

Re: o tome se radi

docsumann
10 pitanja Jovi Kapičiću (Globus, 07.03.2008.)


Ma to ga sigurno Hrvati mrze jer je protiv velike Srbije i jer se na Terazijama bori za samostalnu Crnu Goru..
docsumann docsumann 16:34 10.01.2012

to što su i drugi krivi

ga ne oslobađa krivice

Zatim ispada da "Golog Otoka" ne bi bilo da to nije bio Kapičićev hir. Kao da je onom zemljom vladao Kapičić lično. Nigde niko da pomene Rankovića, Krcuna, Ćeću, Stevu Krajačića i ljude iz drugih republika. Ne daj bože da ko pomene Dobricu Ćosića. Niko više ni reči ne govori o opasnosti koja je dolazila od strane Staljina. Njegovi favoriti u Jugoslaviji onoga vremena se čak šta više slave kao heroji. Arsa Jovanović, Vlado Dapčević i društvo iz visokih državnih struktura smatraju se sasvim ok tipovima, jer bože moj, ako bi ovu zemlju trebalo izručiti Rusima, to nije izdaja nego visoko moralna misija.


e, ovdje se slažemo.

svima im je trebalo suditi!

stefan.hauzer stefan.hauzer 16:46 10.01.2012

Re: to što su i drugi krivi

hajde,on je bio samo upravnik.
docsumann docsumann 17:06 10.01.2012

Re: to što su i drugi krivi

hajde,on je bio samo upravnik


mislim da je ova još prigodnija

loader loader 17:10 10.01.2012

Re: to što su i drugi krivi

Rankovića

Favorit.

Inače, istakao se R. i između dva rata, dok je komunistički pokret bio još nevin i idealistički, fizičkim likvidacijama u "unutarpartijskim preuređenjima kadrova".
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:25 10.01.2012

Re: to što su i drugi krivi

docsumann
mislim da je ova još prigodnija


aham.
ja više stavio keša, jer sam se kao mali ložio na čitav taj koncept meninblek itakoto.

nipon =)
alarih alarih 11:58 11.01.2012

Re: to što su i drugi krivi

stefan.hauzer
hajde,on je bio samo upravnik.

Ima tu jedan zaeb, da prostite.
Kapičić nije bio upravnik.

Njemu se odgovornost za strahote Golog otoka može pripisati najviše koliko i ostalima sa spiska, a bogami i nekim ovde nepomenutim. Kažem "najviše", jer su svi pomenuti bili ili na višim položajima ili uticajniji ili direktno angažovani u organizaciji Golog otoka.

U prevodu, od svega što mu se stavlja na teret, Goli otok je najnategnutija krivica. A to se najviše potencira, čak i takvim lako proverljivim lažima (kako to drugačije nazvati) da je bio upravnik logora.

Što se mene lično tiče, takve naizgled nepotrebne laži me podsećaju na mudrost koju sam davno čula: "ako lažu, znači da nisu u pravu". Do sad me taj lakmus nije izdao. To ne znači da smatram da je Kapičić nevinašce, naprotiv, nego da razmišljam šta li zapravo hoće taj što mi uporno servira laži.
pantela8 pantela8 17:24 10.01.2012

Moj utisak

Meni je bilo muka kad sam procitao ovaj blog.
appendix appendix 20:04 10.01.2012

Re: Moj utisak

pantela8
Meni je bilo muka kad sam procitao ovaj blog.

Meni nije bilo dobro kada sam prvi put gledao ove slike...
drzura drzura 22:14 10.01.2012

Re: Moj utisak

Meni nije bilo dobro kada sam prvi put gledao ove slike...


ovo bi trebalo renovirat i ponovo otvorit !!!
NNN NNN 17:57 10.01.2012

Prevod

e) Od početka raspada bivše SFRJ žestoko je kritikovao nacionalističku politiku i zalagao se za nezavisnu Crnu Goru..

e) Od početka raspada bivše SFRJ selektivno je kritikovao nacionalističku politiku i zalagao se za raspad SFRJ..
niccolo niccolo 18:01 10.01.2012

Re: Prevod

Ako ne vidiš logiku u tome to znači da si premalo vremena proveo pod komunizmom
sparrowcic sparrowcic 18:35 10.01.2012

Obicno preporucejem ,ali...

Mislim da je Drago propustio sjajnu priliku da precuti "slucaj Generala".

Priznajem ,nisam bas navucen ali nisam ocekivao ovoliko iskljucivosti na ovom mestu (sto se komentara tice!)

A ovo
"bagra najoobičnija, koljači, prljavi i pijani bahatnici "
je bas onako ...
šešeljoidski i ogrezlo fašističkikoliko bašibozlučki
stosonokaze.

Imam u porodici pripadnike obeju strana,a igrom neverovatne slucajnosti : zrtava samo od jedne. Od one " intelektualne najneoobicnije, revolveraske (?),uredne i trezvene nebahatne(?)" (kao Generala Jova da opisujem ).

I interesantno mi je : da li postoji starosna granica posle koje ne osudjujemo batinanje ljudi ? I da li je ona postavljena na recimo ...do 95 godina starosti?

Samo bih dodao da mislim da jesu prilike dovele do sramotnog cina napada na starca od 92 godine,ali da sam siguran (a nadam se da ce istraga dokazati) da se radi o maloumniku ne bez ideala,nego bez ikakve veze o bilo cemu osim o imenu napadnutog i negativnoj konotaciji istog.

Kao i kad govorimo o napadima na novinare,policajce ...ili kao kad ne vodimo statistike o napadima na kelnere,prodavce kestena,vozace gsp-a ,elektroinzinjere,filoSofe...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana