Ljubav| Život

Govor mržnje ili ima li važnije teme

Bojana Maljević RSS / 26.01.2012. u 07:02

 

Legla sam u krevet da spavam i odjednom me je obuzelo osećanje strahovitog straha da ću umreti. U snu, večeras. Budalasto jeste, ali prva stvar na koju sam pomislila kada sam ustala iz kreveta, skuvala još jedan čaj, zapalila cigaretu i sela pred ovaj beli papir bila je ta – da je danima centralna tema ovog bloga i šire, bio "govor mržnje".

Ja ne volim taj pojam, nazovimo ga kako hoćemo, nastao negde sedamdesetih godina prošlog veka u Americi. Iako je jasno preciziran, mada u različitim zemljama raznoliko shvatan i definisan - nikako da ga prihvatim. Govorim sasvim lično, naravno da mi je jasno na šta se odnosi, šta podrazumeva, a pogotovo o čemu smo pričali danima (uz slobodu govora). Ali imam odbojnost prema tom pojmu, jer mržnja je postojeće osećanje. Osim ako neko nije Gandi lično, koji je u nekom trenutku izjavio da već 40 godina nikoga i ništa ne mrzi.

Kroz istorijat pojma možemo doći do različitih zaključaka. Od toga da je mržnja potreba da se udaljimo od nekoga ili nečega što je za nas loše; preko toga da je mržnja vrsta bola ili želje za uništenjem nečega što ga izaziva. Mržnja je često dugoročno osećanje, pa neki stručnjaci smatraju da ona nije privremeno emotivno stanje, već izraz nekakvog trajnog stava određene osobe. Neretko se to odnosi i na mržnju prema sebi. Da li volimo sebe, onakve kakvi smo? 

Ja nisam stručnjak, naročito ne za psihologiju i mržnju, ali moja iskustva sa njom su drugačija. Ako izuzmem pojmove koje mrzim kao što su bahatost, licemerje, nasilje, alavost, svirepost, prostakluk, laž…. da ne nabrajam, ima ih... ona je kod mene obično kratkotrajno osećanje, povezano za ljutnjom i potrebom da se ukloni izvor nekog mog nezadovoljstva ili razočarenja. Takoreći usko vezana sa ljubavlju. Tanka je linija između ljubavi i mržnje.

"Vreme koje nismo proveli u ljubavi, izgubljeno je vreme."

Neko je rekao. Ne sećam se ko, mrzi me da tražim. A nije ni bitno.

I odjednom mi se nameće potreba da izgovorim nekim ljudima sve reči suprotne "govoru mržnje", ili nasuprot mržnji kao takvoj, koje možda retko izgovaramo. Koje često podrazumevamo. Koje su, kao, nekako tu, koje tretiramo kao fraze, kao suvišni “govor ljubavi”. Višak. Kao slabost. Kao odraz nepotrebnog verbalnog sentimenta. U ovom času, to mi tako ne izgleda. Ali oni kojima bih to rekla, sada spavaju. 

-      Srećna sam što postojiš. 

-       Dobro si to uradio.

-       Radujem ti se.

-       Verujem ti.

-       Potreban si mi.

-       Hvala što veruješ u mene.

-       Važan si mi.

-       Posebna si osoba u mom životu.

-       Užasne me pomisao da me ne voliš.

-       Nedokazivo mnogo te cenim. 

-      Nedostaješ mi.

-       Volim te.  

I sva ta "opšta mesta" koja u mom životu nisu tako opšta. Eto, ispade ovaj tekst neplanirano, sam od sebe. Sad odjednom mislim da ću se ipak probuditi živa. Možda je to zato što mi nikakvo cmizdrenje u ovom trenutku više ne polazi za rukom. A možda je zato što sam zabeležila, za slučaj da ipak umrem. Ili da se probudim kao pokislo pseto koje ne može da izgovori ono šta oseća. Ma koliko obično zvučalo. Fali mi neka reč, ali znam da ide uz najviše na svetu. Ali nisu važne reči, važna je Osoba, pa onda ceo taj nalog dolazi iz srca. 

"U srcu čujem grižu miša,

a pada hladna, sitna kiša.

Gde si sad ti?"

(M.Crnjanski) 



Komentari (183)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 07:07 26.01.2012

Mnogo volim da sam prvi

Mnogo si bila slatka sinoć u emisiji, ne mogu vodu da ti nose
Bojana Maljević Bojana Maljević 07:11 26.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

expolicajac
Mnogo si bila slatka sinoć u emisiji, ne mogu vodu da ti nose


Hvala, ex.
Eto, verujem da nema nijedna još budala budna. Objavih ovo, pa se vraćam u krpe. Hvala na prvom komentaru i pohvalama. Realno, mislim da nije valjalo ništa, niti da sam rekla ono šta sam želela. Pravila sam saznala tik pred ulazak u studio, pa nisam baš najbolje iskoristila svoje vreme
maca22 maca22 07:26 26.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

Bojana Maljević
expolicajac
Mnogo si bila slatka sinoć u emisiji, ne mogu vodu da ti nose


Hvala, ex.
Eto, verujem da nema nijedna još budala budna.

Bojana Maljević Bojana Maljević 07:30 26.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

maca22
Bojana Maljević
expolicajac
Mnogo si bila slatka sinoć u emisiji, ne mogu vodu da ti nose


Hvala, ex.
Eto, verujem da nema nijedna još budala budna.


O bože! Sad mi je lakše ))
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:38 26.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

Mnogo si bila slatka sinoć u emisiji, ne mogu vodu da ti nose

Potpisujem.Ali, dobro reče Bojana, nema iz nje stranačke glasačke mašine.
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:55 26.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

Milan Karagaća
Mnogo si bila slatka sinoć u emisiji, ne mogu vodu da ti nose

Potpisujem.Ali, dobro reče Bojana, nema iz nje stranačke glasačke mašine.


Ili ima? Ali je zakazala na glasanju?
Gospodine Karagaća, samo šale radi priznajte da u Vaše vreme to nije moglo da se dogodi!
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:03 26.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

samo šale radi priznajte da u Vaše vreme to nije moglo da se dogodi!

A što misliš da i sada nije moje vreme.
Ako misliš na ono "komunističko" naravno da su se nameštaljke i onda događale ali bila je jedna partija pa pripadati joj i nije bila neka atrakcija. Sada partija imamo zvanično 84 i sve funkcionišu kao jedna.
U ono vreme nije bio toliko širok repertoar emisija ispod svakog kriterijuma, a sada da te Bog sačuva od raznih kreštavih, na braćno smejućih,polugolih i priglupih voditeljki i voditelja kojima je svaka druga reč "značčii", "ja kao neko ko je neko", frljokanje sa akcentima i padežima Čak su i prognozu vremena banalizovali.Možda su takvi kulturno- zabavni programi nekome i zabavni, ali daleko od kulture.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:08 26.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

Gospodine Karagaća, samo šale radi priznajte da u Vaše vreme to nije moglo da se dogodi!

Ne verujem da bi se čak ni u komunističko vreme dogodilo da onaj DSS lik dobije više glasova od tebe.
Ne da ti laskam , ali onaj deo što sam gledao, 2 pitanja, pa tvoji su odgovori normalni a njegovi čiste nebuloze i poruke članovima svoje stranke.
Drugo, pokaaazalo se da ovo društvo ne ceni ni pamet ni lepotu, niti je džentlmensko.
reanimator reanimator 17:55 26.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

A što misliš da i sada nije moje vreme.


Drugo, pokaaazalo se da ovo društvo ne ceni ni pamet ni lepotu, niti je džentlmensko

Karagaća, takav si Romeo, nemam reči :)
Prvo demonstracija odlučnosti i jasan stav, pa onda šarmantno laskanje...a ona nek sedi kući i razmišlja da l' si Rambo il' Jesenjin :)
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:39 27.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

a ona nek sedi kući i razmišlja da l' si Rambo il' Jesenjin :)

docsumann docsumann 01:43 27.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

ovaj reanimator je lud
docsumann docsumann 01:46 27.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

razmišljam se da u postskriptumu objasnim predhodni komentar ... i kapiram kako je svako pojašnjenje besmisleno.

reanimator reanimator 11:36 27.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

ovaj reanimator je lud

Molim te...šta fali terminu "lovac na zbunjene"?
docsumann docsumann 15:22 27.01.2012

Re: Mnogo volim da sam prvi

Molim te...šta fali terminu "lovac na zbunjene"?


sesili sesili 08:10 26.01.2012

Ljubav...

Otkad sam ja ustala, ložila vatru, pila kafu... Vidim - srećna sam! Nisam baš Gandi, ali ja zaista ne mrzim nikoga. Ljutim se i ja na one pojave, bahatost, glupost, alavost, laž... Baš laž mi prilično smeta, jer me vređa. Ali, srećna sam što volim mnoge osobe, sitnice, pojave, muziku, lepu knjigu, lepu i pametnu glumicu. Mogu da budem tužna, mogu i ljuta, ali - ne mrzim i to je divno osećanje. Pozdravljam te tako vrednu.
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:35 26.01.2012

Re: Ljubav...

Nisam baš Gandi, ali ja zaista ne mrzim nikoga.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:20 26.01.2012

samo da se prijavim

ko budna:)


krkar krkar 08:30 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Vesna Knežević Ćosić
ko budna:)




Sve ludaci ovi ranoranioci
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:32 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Sve ludaci ovi ranoranioci


m'da:)

i svi pijemo kafu iz velikih solja, mogu se kladim:)
krkar krkar 08:34 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

i svi pijemo kafu iz velikih solja, mogu se kladim:)


Ja pijem isključivo pravi espreso, pravi, najpraviji, mojom rukom pravljen. A espreso ne može da bude 'veliki'. Ne postoji dupli espreso. Ima napitak pod tim imenom ali to nije kafa, to je govno.

Ja sam na četvrtom običnom. Odličnom!

EDIT: To stvaram zalihu pre nego što izađem iz kuće gde espreso nije pravljen mojom rukom.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:41 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Ja pijem isključivo pravi espreso, pravi, najpraviji, mojom rukom pravljen... Ja sam na četvrtom običnom. Odličnom!


četvrtom? iju!

ja sam skromna žena, pijem zeleni Jacobs s mlekom, a ako ne računam aparat, n'umem napravim taj tvoj pravi, ručni rad najpraviji espreso, daj uputstvo.

EDIT: da nešto naučim dok dangubim:)
Kazezoze Kazezoze 08:44 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Vesna Knežević Ćosić
Sve ludaci ovi ranoranioci


m'da:)

i svi pijemo kafu iz velikih solja, mogu se kladim:)

ja pijem čaj od žare s medom.
kafa je nezdrava, pogotovo ekspreso...
arcins arcins 08:44 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Mora da imas ozbiljnu aparaturu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:48 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

krkar
Vesna Knežević Ćosić
ko budna:)




Sve ludaci ovi ranoranioci



E blago vama, ranoraniocima, ja još nisam u krevet otišao, ali su završne pripreme u toku. Gledo sam Biutiful (), pa se malo izbedačio, a i suza iz oka krenula, moram da priznam. Tako da bih zamolio, ako može neki dobar vic, za pred spavanjac.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:52 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

ja pijem čaj od žare s medom.
kafa je nezdrava, pogotovo ekspreso..


š'a da ti kažem kaze, sad si zbog nezdravog espresa najebo
gorstak92 gorstak92 09:01 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

krkar
Vesna Knežević Ćosić
ko budna:)

Sve ludaci ovi ranoranioci

Jaki ranoranioci u 8:30.
De si ti bato bio u 3h kad je Bojana okačila kod Krla neki komentar o kastriranju.
Tad sam ja RANORANIOC uložio repliku (da li se tako kaže u Piramidi?), pa je to sve neko obrisao.

Uzgred, trebala si sa Krkarom da se pojaviš u Piramidi pa bi videla kako se cepa onaj omladinac političar.
Mogla si i sa kolegom blogerom Spajom da dogovoriš taktiku pa da onoga seckate sa replikama dok ne ispizdi.
Političar bi svakako pobedio jer ,,politička mašina" radi na brojaču glasova, a ne na telefonima kojima se, kao fol, glasa.

Dopuna: Nemam pojma iz koje stranke je političar, ali hoće preterana izloženost njima da izazove strah od smrti i jačanje međuporodičnih veza.
Brzo taj strah prođe - za nekih 15-20 god.
Kazezoze Kazezoze 09:03 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Vesna Knežević Ćosić
ja pijem čaj od žare s medom.
kafa je nezdrava, pogotovo ekspreso..


š'a da ti kažem kaze, sad si zbog nezdravog espresa najebo

ma i on zna da je kafa nezdrava, ali mu nabildani ego ne dozvoljava da to i sam sebi prizna...uopšte svi ovi poroci za lažno uživanje: alkohol, kafa, cigare, roštilj...sve je to jako nezdravo i osim lažnog zadovoljstva nemaš nikakve druge koristi od njih.
predatortz predatortz 09:05 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Vesna Knežević Ćosić
Sve ludaci ovi ranoranioci


m'da:)

i svi pijemo kafu iz velikih solja, mogu se kladim:)



Litar dnevno !
Jake , bez šećera...
Zovu je karcinomka kad je ja napravim
tsunade tsunade 09:17 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Ja pijem isključivo pravi espreso, pravi, najpraviji, mojom rukom pravljen.


filter rules. pravi. mojom rukom pravljen. s malo mleka, al da se ipak providi.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 09:21 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

uopšte svi ovi poroci za lažno uživanje: alkohol, kafa, cigare, roštilj


e, pusti cigare, znaš!

vid'mi nov avatar, ti si me gurno u menjažu slidže, kaze, sa sve pljugom poručenom:)
myredneckself myredneckself 09:25 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Da li volimo sebe, onakve kakvi smo?

Hmm, ne znam. Evo, (moj utisak, retko me vara) ovde ima nekih nadrndanih faca, koje izgleda pre podne mrze sebe, a posle podne ceo svet. Možda treba nadrndane nadžak babe i dede svakodnevno inicirati govorom ljubavi, i učiti ih kako da pokažu ljubav i druga osećanja, a ne da prže sve okolo. Nikad nije kasno.
Srk...srk...mmmm...velika nes s mlekom, samo da prijavim
reanimator reanimator 09:32 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

sve je to jako nezdravo i osim lažnog zadovoljstva nemaš nikakve druge koristi od njih

Kako nikakve?? A lažno zadovoljstvo??
maksa83 maksa83 09:50 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Ja pijem isključivo pravi espreso, pravi, najpraviji, mojom rukom pravljen. A espreso ne može da bude 'veliki'. Ne postoji dupli espreso. Ima napitak pod tim imenom ali to nije kafa, to je govno.

Ejmen & right you are. To je sok od radijatora.

Ja da skrušeno priznam da sam po-ne-kad naručivao duži espreso dok mi izvesni Brajović (najveći književnik među tajkunima i najveći tajkun među književnicima (sa eventualnim izuzetkom Vuka Draškovića), i najveći barista međ' jednim i drugim i de-fi-ni-tiv-no najbrži književnik-tajkun-barista) nije praktično i plastično pokazao šta je to zapravo i koliko je bezveze. Od tad i ja širim Jevanđelje i beskrupulozno smaram ljude i bez trunke griže savesti im gadim ujutru "duži espreso s mlekom" i "jedan produženi".
Atomski mrav Atomski mrav 10:10 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Ne postoji dupli espreso. Ima napitak pod tim imenom ali to nije kafa, to je govno.

Ja sam na četvrtom običnom. Odličnom!


Popiješ dva espresa i eto ti dupli. U tvom slučaju četvorostruki.
Kazezoze Kazezoze 10:21 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Vesna Knežević Ćosić
uopšte svi ovi poroci za lažno uživanje: alkohol, kafa, cigare, roštilj


e, pusti cigare, znaš!

vid'mi nov avatar, ti si me gurno u menjažu slidže, kaze, sa sve pljugom poručenom:)

pa glupo bi izgledala sa tompusom, a slika si prava ti (barem sam te ja tako doživljavao kroz ovo naše blog druženje).
al nije poenta onog mog zdravstvenog komentara u tome, nego u onom ručno rađenom krkarevom ekspresu po kojem su sve ostale kafe obična govna (da se poslužim njegovim rečnikom)...
mrale54 mrale54 10:33 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Molim autorku da sve ove mega-trol "kafene-ranoranioce" - banuje!
Sram ih bilo!
Pa, u 8.30 je rano samo za - večeru.
jasnaz jasnaz 11:26 26.01.2012

: posle 4-Tog

krkar






maca22 maca22 11:39 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Kazezoze
ja pijem čaj od žare s medom.
kafa je nezdrava, pogotovo ekspreso...

Zasto? Sta znate vi tu u razvijenim zemljama?


P.S. "Produzeni" je sa vise vode.
krkar krkar 13:31 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Mora da imas ozbiljnu aparaturu.


Imam stari Krups (mislim serija 2000, ili 200, ne znam napamet), 12 godina star i još radi odlično. Uredno je održavan, što je za espreso automat najvažnije.

Kod izbora aparata gledati da po mogućstvu svi delovi aparata u kontaktu sa tečnošću (vodom i gotovom kafom) budu od mesinga. Za određene delove prihvatljiv je i nerđajući čelik.

A čekam neki dobar izgovor da sebe počastim ovim:



Ima tu još, dobar mlin, pa naravno kafa, a i voda je važna...
krkar krkar 13:41 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Uzgred, trebala si sa Krkarom da se pojaviš u Piramidi pa bi videla kako se cepa onaj omladinac političar.
Mogla si i sa kolegom blogerom Spajom da dogovoriš taktiku pa da onoga seckate sa replikama dok ne ispizdi.
Političar bi svakako pobedio jer ,,politička mašina" radi na brojaču glasova, a ne na telefonima kojima se, kao fol, glasa.


Krkar prvi espresso pio u 5.45...

Nego, glede Piramide. Ovo sad Bojani direktno:

Javilo mi da gledam pa sam se uključio na 4. i 5. temu.

Ajd' što je glupa emisija, ajd' što je neopevano glupa, nesposobna i neprofesionalna voditeljka...

Nego, interesantno da se baš noćas lecneš usred noći i da te uhvati strah od govora mržnje. Provela si sat ili koliko već u javnosti sa kreaturom koja je svojom pojavom govor mržnje. I pokret mržnje, i pojava mržnje... Sve mu dajući legitimitet i uzdižući ga na nivo čoveka dostojnog pristojnog društva.

Šteta da se nisi juče lecnula pa da otkažeš.
krkar krkar 13:43 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

ma i on zna da je kafa nezdrava, ali mu nabildani ego ne dozvoljava da to i sam sebi prizna...uopšte svi ovi poroci za lažno uživanje: alkohol, kafa, cigare, roštilj...sve je to jako nezdravo i osim lažnog zadovoljstva nemaš nikakve druge koristi od njih.


Potpuno si u pravu. Ja ću da umrem nezdrav a ti zdrav.

A u međuvremenu ću u nekim stvarima da uživam
krkar krkar 13:44 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Litar dnevno !
Jake , bez šećera...
Zovu je karcinomka kad je ja napravim


Turska?
predatortz predatortz 13:46 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

krkar
Litar dnevno !
Jake , bez šećera...
Zovu je karcinomka kad je ja napravim


Turska?


Turska, grčka, domaća...
Bitno je da je jaka i gorka.
validni validni 13:47 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

krkar
... Ne postoji dupli espreso. Ima napitak pod tim imenom ali to nije kafa, to je govno.


E vidiš, ovo je eklatantan primer govora mržnje. Krkar ga maestralno primenjuje: prvo te opusti benignom pričom o njegovim jutarnjim aktivnostima (kao da nas interesuje kojom se rukom počešao po dupetu), pa se deklariše kao ekspert za pravljenje espresa (iako mi to ne možemo da proverimo), potom (sa ekspertske pozicije naravno) u potpunosti poništi postojanje duploga espresa (držeći nas za ovce koje ne znaju da se espreso istim postupkom može produkovati dvared), i na kraju poentira oduzimanjem identiteta našemu voljenom napitku, označavajući ga neprikladnim pridevom (ovo mu baš i nije na liniji - trebalo je da upotrebi neki blaži eufemizam, npr sranje ili tako nešto, al' niko nije savršen). I onda ode pocupkujući (ne zvižduće, pošto sluha nema, to znam ja, pošto najlepše na svetu umem da zviždim i zviždućem), ostavivši nas u besu & neverici.

Valjda je sada jasno šta je i čemu služi govor mržnje?!

P.S.
krkar krkar 13:49 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Ejmen & right you are. To je sok od radijatora.


Ja kad vraćam u kafani to nešto sipano do vrha šoljice kažem 'naručio sam kafu a ne supu od kafe'.

Uspeo sam da nađem u Beogradu kafanu sa pravim točenim pivom, valjda ću uspeti da nađem i kafić sa pravom kafom. Podrazumeva se da pitanje 'sa mlekom ili bez' na naručivanje espresa apsolutno nije dozvoljeno
krkar krkar 13:51 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

al nije poenta onog mog zdravstvenog komentara u tome, nego u onom ručno rađenom krkarevom ekspresu po kojem su sve ostale kafe obična govna (da se poslužim njegovim rečnikom)...


Nisam ja to rekao. Rekao sam da je moj espreso odličan. I da je espreso, zna se koja je to količina gotove tekućine.

Rekao sam da je 'dupli espreso' govno po definiciji. Bio bi i da ga ja spremim. Što se, naravno, neće desiti
Filip2412 Filip2412 14:10 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Biutiful
dobar je film, malo spor i bedak.... ali dobar, steta sto ne dobi coek oskara a ne oni manekeni iz Kings Speech
arcins arcins 14:36 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

krkar
Mora da imas ozbiljnu aparaturu.


Imam stari Krups (mislim serija 2000, ili 200, ne znam napamet), 12 godina star i još radi odlično. Uredno je održavan, što je za espreso automat najvažnije.

Kod izbora aparata gledati da po mogućstvu svi delovi aparata u kontaktu sa tečnošću (vodom i gotovom kafom) budu od mesinga. Za određene delove prihvatljiv je i nerđajući čelik.

A čekam neki dobar izgovor da sebe počastim ovim:



Ima tu još, dobar mlin, pa naravno kafa, a i voda je važna...


Ma, nisam u frci da si dreamer, nego, pritisak kucnog aparata (1,2 bar/ nedostizno kod kucnih aparata), dovod/odvod, depurator, granulacija mlevene kafe, atmosferski pritisak, valaga vazduha, dihtunzi, itd. und sl, tu sam skeptik.

PS. inace odabir cigara ti je sasvim OK.
krkar krkar 14:42 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Ma, nisam u frci da si dreamer, nego, pritisak kucnog aparata (1,2 bar/ nedostizno kod kucnih aparata), dovod/odvod, depurator, granulacija mlevene kafe, atmosferski pritisak, valaga vazduha, dihtunzi, itd. und sl, tu sam skeptik.


Ništa nije nedostižno, samo treba znati koji je tip pumpe tj. na kom principu radi. Dovod/odvod - nepotreban na kućnom aparatu, ja dnevno napravim 5-8 kafa, može to sa običnim rezervoarom, svaki dan sipati novu vodu. Inače imam centralni filter na dovodu vode, dvostruki. Depurator ne koristim, nisam toliki manijak. Na svakih 2-3 meseca čistim kamenac posebnim sredstvom.

Granulacija kafe menja se u odnosu na vlagu, što je vlažnije veća granulacija. Dihtunzi und sl. se servisiraju kad im dođe vreme, to sam radim.

Prva jutarnja se baca, šolje se greju... Šta da ti kažem. Volim kafu.
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:44 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

ja pijem čaj od žare s medom.
kafa je nezdrava, pogotovo ekspreso...

Ja kad pijem čaj, bilo koji, ne stavljam ništa. Ni med ni mleko. Ponekad, vrlo retko, malo limuna.
A kafu volim. Nezdrava je ali volim. Popijem jednu najviše dve dnevno. Espreso ili nes. Sa mlekom i šećerom, za razliku od čaja.
freehand freehand 15:45 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Hmm, ne znam. Evo, (moj utisak, retko me vara) ovde ima nekih nadrndanih faca, koje izgleda pre podne mrze sebe, a posle podne ceo svet. Možda treba nadrndane nadžak babe i dede

Realno ne znam koji je razlog da ti ne uzvratim žestoko.
freehand freehand 15:55 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

krkar
Mora da imas ozbiljnu aparaturu.


Imam stari Krups (mislim serija 2000, ili 200, ne znam napamet), 12 godina star i još radi odlično. Uredno je održavan, što je za espreso automat najvažnije.

Kod izbora aparata gledati da po mogućstvu svi delovi aparata u kontaktu sa tečnošću (vodom i gotovom kafom) budu od mesinga. Za određene delove prihvatljiv je i nerđajući čelik.

A čekam neki dobar izgovor da sebe počastim ovim:



Ima tu još, dobar mlin, pa naravno kafa, a i voda je važna...

A na Nautilusu i Enterprajzu - ne piješ kafu ili prag tolerancije spuštaš na espresso dražeje?
Bojana Maljević Bojana Maljević 16:12 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

De si ti bato bio u 3h kad je Bojana okačila kod Krla neki komentar o kastriranju.
Tad sam ja RANORANIOC uložio repliku (da li se tako kaže u Piramidi?), pa je to sve neko obrisao.

Verovatno moderacija nije dozvolila da se šalim na račun sopstvenog poraza u emisiji
Uzgred, trebala si sa Krkarom da se pojaviš u Piramidi pa bi videla kako se cepa onaj omladinac političar. Mogla si i sa kolegom blogerom Spajom da dogovoriš taktiku pa da onoga seckate sa replikama dok ne ispizdi.

Eh, šta sam sve mogla.... gde mi je bila ova pamet!?
Bojana Maljević Bojana Maljević 16:23 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Javilo mi da gledam pa sam se uključio na 4. i 5. temu.

Ma neću da diskutujem sa tobom o tome, pošto nisi gledao prve tri teme!
Nego, interesantno da se baš noćas lecneš usred noći i da te uhvati strah od govora mržnje.

Premudri, imala sam strah od smrti. Od govora mržnje nemam ništa. Nit ga upotrebljavam, čak ga teško prihvatam kao pojam.
Sve mu dajući legitimitet i uzdižući ga na nivo čoveka dostojnog pristojnog društva.

Govoriš o kolegi Spajiću? Pa stvarno nije lepo Krkar! To je bilo na ivici govora mržnje.
Dosadna sovo i ptico i sve na tu temu, što smo već razmenili u PP
nsarski nsarski 16:44 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

Turska, grčka, domaća...
Bitno je da je jaka i gorka.


Onda kaubojska.

Stavis lonce s vodom, bacis potkovicu unutra. Kad voda prokljuca, dodajes kafu dok potkovica ne ispliva. Slo-gi-ru-sa.
JJ Beba JJ Beba 17:12 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

ja pijem čaj od žare s medom.
kafa je nezdrava, pogotovo ekspreso...

apsolutno se slažem, kakva bre kafa
myredneckself myredneckself 17:24 26.01.2012

Saturday special

freehand
Hmm, ne znam. Evo, (moj utisak, retko me vara) ovde ima nekih nadrndanih faca, koje izgleda pre podne mrze sebe, a posle podne ceo svet. Možda treba nadrndane nadžak babe i dede

Realno ne znam koji je razlog da ti ne uzvratim žestoko.

Kako ti drago, uzvraćaj
Ja ću da ti kažem s ljubavlju - Radujem ti se! (by Bojana), i ipak pozovem opet na večeru
JJ Beba JJ Beba 17:55 26.01.2012

Re: samo da se prijavim


Šteta da se nisi juče lecnula pa da otkažeš.

eee ta piramida postoji?
vidim da je bojana bila gost; ko je bio još i koja je bila tema?
maca22 maca22 18:48 26.01.2012

Re: samo da se prijavim

validni
krkar
... Ne postoji dupli espreso. Ima napitak pod tim imenom ali to nije kafa, to je govno.


E vidiš, ovo je eklatantan primer govora mržnje. Krkar ga maestralno primenjuje: prvo te opusti benignom pričom o njegovim jutarnjim aktivnostima (kao da nas interesuje kojom se rukom počešao po dupetu), pa se deklariše kao ekspert za pravljenje espresa (iako mi to ne možemo da proverimo), potom (sa ekspertske pozicije naravno) u potpunosti poništi postojanje duploga espresa (držeći nas za ovce koje ne znaju da se espreso istim postupkom može produkovati dvared), i na kraju poentira oduzimanjem identiteta našemu voljenom napitku, označavajući ga neprikladnim pridevom (ovo mu baš i nije na liniji - trebalo je da upotrebi neki blaži eufemizam, npr sranje ili tako nešto, al' niko nije savršen). I onda ode pocupkujući (ne zvižduće, pošto sluha nema, to znam ja, pošto najlepše na svetu umem da zviždim i zviždućem), ostavivši nas u besu & neverici.

Valjda je sada jasno šta je i čemu služi govor mržnje?!

P.S.

Da bre. Ja se sve vreme snebivam od straha da napisem kako i ja godinama vec imam aparat za espresso... :)
b92fmember b92fmember 01:02 27.01.2012

Re: samo da se prijavim

Ja kad vraćam u kafani to nešto sipano do vrha šoljice kažem 'naručio sam kafu a ne supu od kafe'.


A be Krkare, to što je sipano do vrha nije dupli espreso nego ili produženi espreso ili espreso mlekom (bolje reći mleko sa espresom)

Dupli espreso se pravi na duplom dozeru koji se inače koristi da bi se napravila dva espresa od jednom, koji su isto tako dobri kao i kad se prave dve kafe jedna za drugom na običnom dozeru.


dupli espreso je isto što i dva obična espresa samo sipana u jednu veću šoljicu, pod uslovom da aparat za espreso ima odgovarajući pritisak i nikako ne valja da se sipa do vrha.


Bojana Maljević Bojana Maljević 01:46 27.01.2012

Re: samo da se prijavim

mrale54
Molim autorku da sve ove mega-trol "kafene-ranoranioce" - banuje!
Sram ih bilo!
Pa, u 8.30 je rano samo za - večeru.

Autorka ponizno priznaje da i sama neretko večera u to doba...
krkar krkar 06:59 27.01.2012

Re: samo da se prijavim


I nije baš.

Espreso je espreso.

Sve ostalo su tekućine nalik na espreso - ali nisu espreso.

Ne mogu u sitna crevca, nije još ni 7. Kome nije jasno - neće ni biti.
b92fmember b92fmember 16:24 27.01.2012

Re: samo da se prijavim

krkar

I nije baš.

Espreso je espreso.

Sve ostalo su tekućine nalik na espreso - ali nisu espreso.

Ne mogu u sitna crevca, nije još ni 7. Kome nije jasno - neće ni biti.


Ok, ukus je isti ali ugodjaj duplog espresa je drugaciji, odprilike kao kad sednes sa drustvom u bastu da popijete po espreso i cim zavrsite neko naruci jos jednu turu po espreso za svakog.

sto ne ide, ne ide


krkar krkar 17:44 27.01.2012

Re: samo da se prijavim

Ok, ukus je isti ali ugodjaj duplog espresa je drugaciji, odprilike kao kad sednes sa drustvom u bastu da popijete po espreso i cim zavrsite neko naruci jos jednu turu po espreso za svakog.

sto ne ide, ne ide


Ne ide 'dupli espreso'. To je jedino što ne ide. Daleko je bolje ako ti se pije da naručiš prvo jedan pa drugi.

Zašto?

Zato što je espreso izrazito osetljivo piće. Aromati iz kafe vezani su za masti. I postoji tačno određena temperatura na kojima se te masti tope - i ispuštaju aromate. Čim temperatura padne - masti se opet skrute i opet vežu one aromate i kafa nije kafa.

Kratak espreso koji se ispije brzo po pripremi taman je idealan. Ako je aparat dobro podešen, voda je na oko 92-94 stepena i kad prođe kroz mlevenu kafu idealno rastopi one masti i iz njih izađe sve ono blago božje u kojem uživaš. Čim se kafa ohladi, one masti se opet skrute i vežu sve ukuse.

Zato ne valja 'dupli espreso'. Bar pola njega piješ prehladnog i nema ukus.

Inače, ne valja ni da je voda pretopla, preko 96 stepeni, jer izgori one fine materije. Vrlo nežna stvar ta kafa.
freehand freehand 17:51 27.01.2012

Re: samo da se prijavim

Kratak espreso koji se ispije brzo po pripremi taman je idealan. Ako je aparat dobro podešen, voda je na oko 92-94 stepena i kad prođe kroz mlevenu kafu idealno rastopi one masti i iz njih izađe sve ono blago božje u kojem uživaš. Čim se kafa ohladi, one masti se opet skrute i vežu sve ukuse.

I uz espreso dva naprstka ramacotija; ali da je ramacoti onaj pravi, iz Mesine (Palermo i okolina - sranje. Dino, piši: sranje!).
E stvarno sam imao prijatelja iz Mesine po imenu Filipo, koji je, zbog jedne flaše ljutovačke kajsijevače mene vaspostavio za svog fratela; i onda je to bila ceremonija: espreso + ramacoti, iz pljoske koja se kao najveća relikvija vadi iz unutrašnjeg džepa na sakou, a pije iz čašice od 2cl...
Idi, Krkare, kud me podseti!
Bojana Maljević Bojana Maljević 18:15 27.01.2012

Re: samo da se prijavim

Inače, ne valja ni da je voda pretopla, preko 96 stepeni, jer izgori one fine materije. Vrlo nežna stvar ta kafa.

Samo da dodam da je tako sa svim nežnim stvarima, Krkar. A naročito bićima.
Uvek imaš stepen temperature topljenja, koji ne valja ni preći.
freehand freehand 18:19 27.01.2012

Re: samo da se prijavim

Bojana Maljević
Inače, ne valja ni da je voda pretopla, preko 96 stepeni, jer izgori one fine materije. Vrlo nežna stvar ta kafa.

Samo da dodam da je tako sa svim nežnim stvarima, Krkar. A naročito bićima.
Uvek imaš stepen temperature topljenja, koji ne valja ni preći.

Primer iz Salema ti daje potpuno za pravo!
Bez obzira što u pitanju nije bila temperatura vode...
Bojana Maljević Bojana Maljević 18:27 27.01.2012

Re: samo da se prijavim

freehand
Bojana Maljević
Inače, ne valja ni da je voda pretopla, preko 96 stepeni, jer izgori one fine materije. Vrlo nežna stvar ta kafa.

Samo da dodam da je tako sa svim nežnim stvarima, Krkar. A naročito bićima.
Uvek imaš stepen temperature topljenja, koji ne valja ni preći.

Primer iz Salema ti daje potpuno za pravo!
Bez obzira što u pitanju nije bila temperatura vode...

maca22 maca22 19:17 27.01.2012

Re: samo da se prijavim

I posle se zali sto ga zovu manijak. :)
freehand freehand 19:21 27.01.2012

Re: samo da se prijavim

maca22
I posle se zali sto ga zovu manijak. :)

A ko ga zove manijak(om), cica-maco?
Mis'im - malo ciničarimo, ništa bitno, pravimo domačici plezir, jelda.

A inače sam o salemskim događajim, čini mi se, najviše saznao od Bore Pekića. Kao i o onim finim ljudima Dajacima.
maca22 maca22 21:54 27.01.2012

Re: samo da se prijavim

krkar
Ok, ukus je isti ali ugodjaj duplog espresa je drugaciji, odprilike kao kad sednes sa drustvom u bastu da popijete po espreso i cim zavrsite neko naruci jos jednu turu po espreso za svakog.

sto ne ide, ne ide


Ne ide 'dupli espreso'. To je jedino što ne ide. Daleko je bolje ako ti se pije da naručiš prvo jedan pa drugi.

Zašto?

Zato što je espreso izrazito osetljivo piće. Aromati iz kafe vezani su za masti. I postoji tačno određena temperatura na kojima se te masti tope - i ispuštaju aromate. Čim temperatura padne - masti se opet skrute i opet vežu one aromate i kafa nije kafa.

Kratak espreso koji se ispije brzo po pripremi taman je idealan. Ako je aparat dobro podešen, voda je na oko 92-94 stepena i kad prođe kroz mlevenu kafu idealno rastopi one masti i iz njih izađe sve ono blago božje u kojem uživaš. Čim se kafa ohladi, one masti se opet skrute i vežu sve ukuse.

Zato ne valja 'dupli espreso'. Bar pola njega piješ prehladnog i nema ukus.

Zato pravi poznavaoci naprave dupli espreso, jer tu ima vise arome, i veca kolicina tesnosti se sporije hladi, pa popiju na miru taj jednostruki a topli i aromaticni espreso, a ostatak prospe.


Kome nije jasno - neće ni biti.


( )
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:02 27.01.2012

Re: samo da se prijavim

Mis'im - malo ciničarimo, ništa bitno, pravimo domačici plezir, jelda.

Pravite, pravite, domaćici su i plezir i cinizam u redu
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:53 29.01.2012

Re: samo da se prijavim

krkar
Ma... samo treba znati koji je tip pumpe tj. na kom principu radi. Dovod/odvod - nepotreban na kućnom aparatu, ja dnjavascript:;evno napravim 5-8 kafa, može to sa običnim rezervoarom, svaki dan sipati novu vodu. Inače imam centralni filter na dovodu vode, dvostruki. Depurator ne koristim, nisam toliki manijak. Na svakih 2-3 meseca čistim kamenac posebnim sredstvom.

Granulacija kafe menja se u odnosu na vlagu, što je vlažnije veća granulacija. Dihtunzi und sl. se servisiraju kad im dođe vreme, to sam radim.

Prva jutarnja se baca, šolje se greju... Šta da ti kažem. Volim kafu.


Krkar, evo tebi prigodna mjuza dok cistis kamenac:)p

appendix appendix 09:19 26.01.2012

...

Bez obzira što se na prošlom blogu kada si pisala o Žarku Lauševiću, generalno nisam slagao sa tvojim stavovima, bili smo na različitim stranama, ja pisao komentare, ti ih brisala, moram ti odati poštovanje za sinoćni nastup. U međuvremenu sam naterao sebe i pročitao knjigu, ali to nije promenilo moj odnos prema slučaju Ž. No, to nije ni važno. Htedoh ti reći da sam sinoć, sasvim slučajno, pratio Piramidu, i zaslužuješ svaku pohvalu za sve što si imala da kažeš. Navijao sam za tebe. Nekako mi je bilo očekivano da ćeš pobediti, ali, verovatno stranačka glasačka mašinerija je mnogo moćnija. Doduše, nisam glasao, jer nikada ne glasam u takvim emisijama, ali za nstup..
tsunade tsunade 09:21 26.01.2012

Re: ...

Htedoh ti reći da sam sinoć, sasvim slučajno, pratio Piramidu,


ima li linka te piramide, za nas koji nismo uboli?
appendix appendix 09:35 26.01.2012

Re: ...

tsunade
Htedoh ti reći da sam sinoć, sasvim slučajno, pratio Piramidu,


ima li linka te piramide, za nas koji nismo uboli?

Mislim da nema. Čak nema ni reprize, koliko sam mogao da primetim. Jedino da sačekaš da neko postavi na YT.
reanimator reanimator 10:30 26.01.2012

Re: ...

ima li linka te piramide, za nas koji nismo uboli?

I ko je uopšte pobedio?
Da sačekamo domaćicu, da vidimo da li je pretekla, pa da nam da odgovore :)
appendix appendix 11:00 26.01.2012

Re: ...

reanimator
ima li linka te piramide, za nas koji nismo uboli?

I ko je uopšte pobedio?
Da sačekamo domaćicu, da vidimo da li je pretekla, pa da nam da odgovore :)

Pobednik je mlađani Andrija Mladenović, DSS..
Bojana Maljević Bojana Maljević 16:33 26.01.2012

Re: ...

appendix
Navijao sam za tebe. Nekako mi je bilo očekivano da ćeš pobediti, ali, verovatno stranačka glasačka mašinerija je mnogo moćnija. Doduše, nisam glasao, jer nikada ne glasam u takvim emisijama, ali za nstup..

Ni ti nisi glasao!? Pa kako da pobedim?
Hvala na lepim rečima!
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:08 27.01.2012

Re: ...

tsunade
Htedoh ti reći da sam sinoć, sasvim slučajno, pratio Piramidu,


ima li linka te piramide, za nas koji nismo uboli?

Da ne bude da preskačem odgovore: nema linka, nema reprize. Tako su meni rekli. Možda postave nekad na youtube, vidim neke su postavljali. Tako da ni ja nisam videla kako je to izgledalo, a gosti smo bili Mladenović DSS, Spajić NIN i ja. Pobedio Mladenović, neko to već reče.

EDIT ZA MODERACIJU:
IMAM VELIKI PROBLEM sa ulaskom na blog b92. Posle svakog mog komentara izbačena sam u celosti sa bloga, moram ponovo da se ulogujem. Ne znam šta je razlog. To datira od ranije, samo je bilo ređe. Sada je uvek tako, što me onemogućava da pratim svoj blog, a o tuđim da ne govorim. Molim vas ljudi pomagajte, recite u čemu je stvar. U međuvremenu sam promenila i kompjuter, tako da ne bi trebalo da je do toga. Nemam problem sa drugim sajtovima i netom.
maca22 maca22 03:46 27.01.2012

Re: ...

Bojana Maljević

EDIT ZA MODERACIJU:
IMAM VELIKI PROBLEM sa ulaskom na blog b92. Posle svakog mog komentara izbačena sam u celosti sa bloga, moram ponovo da se ulogujem. Ne znam šta je razlog. To datira od ranije, samo je bilo ređe. Sada je uvek tako, što me onemogućava da pratim svoj blog, a o tuđim da ne govorim. Molim vas ljudi pomagajte, recite u čemu je stvar. U međuvremenu sam promenila i kompjuter, tako da ne bi trebalo da je do toga. Nemam problem sa drugim sajtovima i netom.

Pre no moderacija odreaguje, probaj da pobrises sve cookies u svom browseru, i onda restartuj brower. Nekima je pomagao.
predatortz predatortz 09:40 26.01.2012

Nisi usamljena

"govor mržnje".

Ja ne volim taj pojam, nazovimo ga kako hoćemo, nastao negde sedamdesetih godina prošlog veka u Americi. Iako je jasno preciziran, mada u različitim zemljama raznoliko shvatan i definisan - nikako da ga prihvatim.


docsumann docsumann 16:09 26.01.2012

ooooh

jinks jinks 09:44 26.01.2012

...

Neretko se to odnosi i na mržnju prema sebi. Da li volimo sebe, onakve kakvi smo?

Neko je rekao da smo svi mi ogledala u kojima odražavamo odraze drugih.

Ustvari, možda mržnja počinje upravo tamo gde odraz koji vidimo u nekom drugom prikazuje nešto što ne bi želeli da vidimo, odnosno, nešto o sebi što nam se ne dopada.

Pod uslovom, verovatno, da u tom trenutku odlučimo ne da pogledamo ono što se vidi u odrazu, već da polomimo ogledalo.

p.s.

Jedan primer bi mogla da bude mržnja koju neki sa, na primer, narcisoidnim porivima osećaju prema osobama koje prema njima ne gaje odgovarajuća osećanja obožavanja i divljenja. Ustvari, možda koren mržnje delom upravo i leži u tim odblecsima narcisa koje svako od nas pomalo ipak nosi u sebi.

p.p.s.

Vreme koje nismo proveli u ljubavi, izgubljeno je vreme

Evo i jedne izreke D. Radovića na tu temu:
Ko ume da voli ne bi trebalo ništa drugo da radi.

p.p.p.s

Svaka čast za sinoćni nastup u emisiji.
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:13 27.01.2012

Re: ...

jinks
Neretko se to odnosi i na mržnju prema sebi. Da li volimo sebe, onakve kakvi smo?

Neko je rekao da smo svi mi ogledala u kojima odražavamo odraze drugih.

p.s.

p.p.s.

p.p.p.s

looping looping 10:43 26.01.2012

Dobar blog

S
bocvena bocvena 10:58 26.01.2012

Ima li važnije teme?

Počela juče da pišem blog...

sada ću nešto da ti šapnem,
a ti zapiši i nauči napamet:
izvini,
hvala,
molim,
volim te...

dok još ima vremena


I onda odustala.
Ko će to da čita?

Povod...drugarica s posla, pucanje aneurizme, nasred učionice, danas je skidaju s aparata, tu negde naših godina, ćerka drugi srednje...
Sranje.

Izvini,
hvala,
molim,
volim te...


And if it don't improve
Then I have to move
I never thought that I would end up here
Maybe I should just change my style
But I feel alright when you smile
kaolavanda kaolavanda 11:08 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?

Ko će to da čita?


Kol'ko si u pravu... nažalost. Čitali bi oni koji to već znaju napamet. Aminovali bi, podelili ti cvetiće, preporuke, i to bi bilo to.

Isti đavo sa galerijama i radovima koji potresaju, prozivaju, urlaju, zapomažu, bude, teraju na razmišljanje... i šta? Kao svratiće u galeriju neko od tih zbog kojih se i jauče, povlači u sebe, pati...? Nikad.

Sranje.

...

4krofnica 4krofnica 11:22 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?

And if it don't improve
Then I have to move
I never thought that I would end up here
Maybe I should just change my style




bocvena bocvena 11:22 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?


Listen the snow is falling everywhere
Between Empire State Building
And between Trafalgar Square
Listen the snow is falling over town

Listen the snow is falling over town
Listen the snow is falling everywhere
Between your bed and mine
Between your head and my mind
Listen the snow is falling over town

Between Tokyo and Paris
Between London and Dallas
Between your God and mine
Listen the snow is falling everywhere

Snow dream
Snow fall
Snow fly
Listen
Listen
jinks jinks 11:27 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?

Isti đavo sa galerijama i radovima koji potresaju, prozivaju, urlaju, zapomažu, bude, teraju na razmišljanje... i šta?

Kao svratiće u galeriju neko od tih zbog kojih se i jauče, povlači u sebe, pati...? Nikad.

Dobro, ali dovoljno je i da jedan ili jedna takvi svrate, pa da sve dobije neki novi smisao.

A i to se ponekad desi.
kaolavanda kaolavanda 14:20 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?

Dobro, ali dovoljno je i da jedan ili jedna takvi svrate, pa da sve dobije neki novi smisao.


Uh, Jinks, kako bih volela da delim tvoj optimizam, ali...

evo, u opisu radnog mesta mi je stvaralaštvo :), pa ću ti reći iz ličnog iskustva (a nisam ni početnik :)), da sam ubeđena da moje slike mogu jedino neki senzibilitet blizak mom, da ohrabre da nastavi da veruje u to što veruje, kolikogod mu sve što vidi oko sebe govorilo da je budala. Takođe, ukoliko samo jednog čoveka na ovoj planeti, koji se oseća usamljenim u razmišljanju da lepota, plemenitost, vaspitanje... imaju smisla, uverim svojim radom, da nije usamljen, ja sam obavila dobar posao.
Jbg, do ovog cilja sam došla posle početnog entuzijazma da mogu da menjam svet, da se dobar glas daleko čuje, i sl. :). Vremenom, svet sam suzila na mikro plan, i, da - slažem se sa tobom 100% da je jedan dovoljan... ali ne taj o kome govoriš.

Sigurna sam da će barapčina koja čini da se dobar čovek oseća očajno, ukoliko zaluta u galeriju, npr., da krene da se smeje, omalovažava... pljuje... pre nego što će da se zamisli, zapita...

Ne pada meni na pamet da prestanem da slikam, crtam, seckam, lepim... kolikogod me okolnosti ubeđivale da gubim vreme, ali šta misliš, šta bi ti rekao o Gernici, npr. neko od tih koji vide smisao mržnje?

Kapiram da smo na istoj strani, i očajna sam i zato što o ovome sa tobom razgovaram, koji sve ovo kapiraš na, bar, sličan način. Od toga je sve i krenulo...

da, to sam ja...
jinks jinks 14:27 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?

Kada ljudi nikada ne bi obracali paznju i na nesto sto je trenutno po svim racionalnim kriterijumima izvan dometa njihovog interesovanja ... ovaj svet verovatno ne bi ni postojao, ovakav kakav je danas.

Pa, mislim, onda ni onaj humanodini majmun iz Odiseje 2001. ne bi nikada uzeo kost u ruku i od nje napravio svoje prvo orudje. Da ne sirim pricu na sve ostalo sto je posle doslo (a i ne znam), i kako je do toga uopste i doslo.
docsumann docsumann 16:05 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?

Jbg, do ovog cilja sam došla posle početnog entuzijazma da mogu da menjam svet, da se dobar glas daleko čuje, i sl. :). Vremenom, svet sam suzila na mikro plan


iii ... sad najzad možeš da ga mjenjaš, bez problema

kaolavanda kaolavanda 18:17 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?

iii ... sad najzad možeš da ga mjenjaš, bez problema

Mudrice, a da ideš i ti u peršun?!



Bojana, hajde nemoj da se praviš blesava, nego da si mi, pod hitno, vratila ključ od mog srca! Vidiš li ti da me unakazi načisto?? Idem uokolo i delim srca ljudima

Stvarno nema smisla... toliko se trudim da me ljudi dožive kao ekstremno tough, i naravno bad girl, da mi ni najmanje ovo ne treba...

Sad još samo fali da pojurim Frija po blogu, da i njemu poklonim jedno srdašce... mada, kad malo razmislim, zašto bih ga jurila, evo sad ću, odmah:

Free, idi u peršun!

(upomooooć!)
predatortz predatortz 18:20 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?

Free, idi u peršun!


Eeeee, a predatoru ništa!
kaolavanda kaolavanda 19:12 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?

Eeeee, a predatoru ništa!


Njao, Predaotre, ti možeš i da biraš... 'oćeš u tri, ili samo u jedan peršun

predatortz predatortz 19:14 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?

'oćeš u tri, ili


Obično me šalju u tri.
Mada, broj često raste i na sto
kaolavanda kaolavanda 19:17 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?

Obično me šalju u tri.

Ovo nije obično. Biraj
maksa83 maksa83 19:27 26.01.2012

Re: Ima li važnije teme?

Bojana, hajde nemoj da se praviš blesava, nego da si mi, pod hitno, vratila ključ od mog srca! Vidiš li ti da me unakazi načisto?? Idem uokolo i delim srca ljudima

Sve je okej, nema razloga za paniku, saćutiobjasnim - te barabe (osim reanimatora, to je zapravo jedini romantik ovde zarobljen u telu životinje, ne daj da te zavara taj nastup seksualnog predatora, on je zapravo u potrazi za čistom emocijom, izležavanjem na ćebetu i čitanjem Branka Miljkovića pravoj osobi) nisu zainteresovane baš za srce.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana