Ljudska prava| Mediji| Porodica| Reč i slika| Zdravlje

Sarajevo, ljubavi moja!

Filip Mladenović RSS / 31.01.2012. u 22:49

14603.jpg14604.jpgRat u Bosni i Hercegovini trajao je od 6. aprila 1992. do 14. septembra 1995. godine. S obzirom na trajanje, broj žrtava, razaranja i počinjene ratne zločine, rat u Bosni i Hercegovini predstavlja najveći oružani sukob u Evropi nakon završetka II svetskog rata.

Procenjuje se da je tokom rata u Bosni i Hercegovini poginulo oko 100.000 ljudi, pri čemu se najčešće navode dve različite studije, koje su publikovali Haški sud 2004. i sarajevski Centar za istraživanje i dokumentaciju 2006. godine. Prva cifra je - 102 622, a druga - 96 175 poginulih.

Gore navedenim brojkama treba dodati i 320 pripadnika mirovnih snaga UN ubijenih za vreme rata u BIH.

UN su procenile da je preko 1,325.000 osoba u BiH raseljeno.

Sarajevo je bilo pod skoro četverogodišnjom opsadom i čestim granatiranjima. Sarajevska opsada sa 1425 dana jedna je od najdužih u istoriji modernog ratovanja.

Za vreme opsade na Sarajevo je padalo prosečno 329 granata dnevno. Rekord od 3.777 ispaljenih granata zabeležen je 22. jula 1993. godine. Granate su napravile ogromnu štetu, a najveću štetu su pretrpeli civilni, kulturni i verski objekti. Mnoge ulice nazvane su "snajperskim stazama", srušeno je 35.000 zgrada, a zima je donela još veće nedaće.

U opkoljenom Sarajevu poginulo je oko 10 hiljada ljudi, od toga 1600 maloletnika.

Šta se danas dešava, dve decenije nakon početka realizacije zločinačkog plana Miloševića i Tuđmana o podeli Bosne i Hercegovine?

Evo jedne upečatljive bosanske vesti, dostojne rubrike "VEROVALI ILI NE":

U nameri da podmlade svoju vojsku, u BiH su 2010. godine penzionisali vojnike preko 35 godina starosti. Međutim, penzije im nikada nisu isplaćene i stotine ljudi je ostalo bez ikakvih primanja.

Slavko Rašević, srpski veteran, jedan je od njih. Njegova situacija se toliko pogoršala da je bio prisiljen da se spoji na struju iz komšijine kuće, jer više nije mogao plaćati račune. Nije mogao priuštiti ni karte za autobus da bi njegovo troje djece išlo u školu.


Zatim, taman kada se spremao da kaže svojoj 17-godišnjoj ćerki da se mora ispisati iz škole, dobio je neočekivane vesti.


Bošnjački i hrvatski vojnici, koji su počeli primati posebne penzije udružili su se kako bi prikupili pomoć za one manje srećne - svoje bivše neprijatelje Srbe - dajući po 5 evra u fond za srpske veterane.

Ovog meseca, srpski veterani su izabrali Raševića da bude prvi koji će dobiti pomoć. Umjesto da prvi prikupljeni iznos od 5,000 eura ($6,500) podele na stotine vojnika, Srbi su odlučili da daju veći iznos onima kojima je najpotrebniji.


Raševićeva porodica i još jedna dobiće po 500 eura, dok će 55 drugih siromašnih srpskih veterana dobiti po 60 evra.


"Svaka čast tim ljudima", kaže Rašević, misleći na svoje bivše neprijatelje.

Ovo nije jedini primer gdje bivši neprijatelji udruženo djeluju, u zemlji koja se još uvek nije oporavila od najvećeg krvoprolića u Evropi od drugog svjetskog rata. Međutim, ovo je prvi put da su ljudi s jedne strane prikupili novčanu pomoć onima s druge strane.

Rašević je kao bosanski Srbin prije 20 godina ratovao protiv Bošnjaka i Hrvata, u ratu u kojem je ubijeno 100,000 ljudi, a gotovo 2 miliona - pa i on sam - izbeglo iz svojih domova.


Rat je okončan mirovnim sporazumom 1995. godine kojim je nekada multietnička zajednica podeljena na dva entiteta - republiku Srpsku i bošnjačko-hrvatsku Federaciju.

Deset godina kasnije, tri ratne etničke vojske spojile su se u jednu. Kao profesionalni vojnik, Rašević se našao u situaciji da deli vojničku kasarnu sa svojim bivšim neprijateljima. To je bio veliki korak ka pomirenju u zemlji u kojoj još uvek vlada međuetničko nepoverenje i u kojoj je i dalje prisutan međunarodni visoki predstavnik.

Parlament je 2010. godine primorao vojnike starije od 35 godina da se penzionišu. Ali, parlamentarci nisu obezbedili novac za penzije u budžetu za tu godinu. Posle toga, šest stranaka koje su pobedile na opštim izborima nisu uspele da formiraju vlast zbog sukoba oko toga ko će dobiti koje ministarstvo - i zemlja je od tada bez kormila.

Bez vlade, nema budžeta, a bez toga nema ni penzija za penzionisane borce.

Pritisnuti protestima veterana, vlada Federacije pristala je da isplaćuje oko 160 evra mesečno iz svog budžeta penzionisanim vojnicima koji žive na teritoriji Federacije, dok se ne usvoji državni budžet.

Međutim, srpski entitet je odbio da učini isto za veterane koji tu žive.

Ljutnja zbog toga kako političari tretiraju veterane pokrenula je talas solidarnosti među bivšim neprijateljima u zemlji sa stopom nezaposlenosti od 30 odsto.


Čim je prvi iznos legao na njihove račune, bošnjački i hrvatski veterani počeli su prikupljati donacije i prebacili su prikupljena sredstva na račun srpskog veterana Rade Dželetovića, koji je zadužen za dalju distribuciju novca.


"To je bio šok," kaže Dželetović u vezi sa ovom kampanjom. "Nekada smo pucali jedni na druge, a sada nam oni šalju pomoć."

U Goraždu, s druge strane etničke granice, Bošnjak Senad Hubijer zapanjen je kako političari nesvesno doprinose međuetničkom pomirenju.

"Kada smo imali 16 godina, političari su nam dali oružje i terali nas da se ubijamo. Sada nas njihova nesposobnost tera da pomažemo jedni drugima".

Tokom rata, Hubijer nije mogao zamisliti da će jednog dana kročiti nogom u Rogaticu, grad sa većinskim srpskim stanovništvom. Sada vozi kroz taj grad kada ide u Sarajevo na proteste protiv vlade, zajedno sa srpskim veteranima.

Veteran Nihad Grabovica, Bošnjak, ne može da se ne nasmije na ovu ironiju istorije.

"Sada pomažem ljudima koji su pucali u mene da bi oni mogli prehraniti svoju djecu", kaže Grabovica.

 

 



Komentari (142)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 03:16 01.02.2012

I posle kazu

da narod nema pojma...

Svaka cast!
krkar krkar 05:54 01.02.2012

ko je ovo pisao?


Liči na preveden agencijski tekst. U tom slučaju objektivno mu se mora oprostiti što je napola debilan - tako mora.
mlekac mlekac 05:59 01.02.2012

Re: ko je ovo pisao?

krkar

Liči na preveden agencijski tekst. U tom slučaju objektivno mu se mora oprostiti što je napola debilan - tako mora.

Pa nemoj u sitna crevca u ove rane jutarnje sate! Tekst jeste nakaradan, ali meni je bitnije ono sto su ovi ljudi uradili.
krkar krkar 06:07 01.02.2012

Re: ko je ovo pisao?


Filipe, Filipe, baš si govno!

Mogao si, tačnije morao si da potpišeš Aidu Čerkez.


Jan 31, 2:45 PM EST

Anger and poverty unite former enemies in Bosnia

By AIDA CERKEZ
Associated Press

KOCINOVAC, Bosnia-Herzegovina (AP) -- They were bitter enemies on opposite sides of the front line during the horrors of the 1992-1995 Bosnian War. Now, one side is bailing out the other in an act of once-unimaginable generosity.

In 2010, soldiers above 35 years old were forced to retire as Bosnia tried to rejuvenate its army. But the checks never came - and hundreds of them fell into poverty.

Slavko Rasevic, a Bosnian Serb veteran, was one of them. Things got so bad he had to siphon electricity from a neighbor's home because he couldn't pay the bills. He couldn't even afford bus fare to get his three kids to school.

Then, just as he was about to tell his 17-year-old daughter she'd have to drop out of school, he got a bit of unexpected news. The men he used to fight against were sending him part of their pensions.

"High praise to those people over there," he told The Associated Press.

It's the latest example of former enemies edging closer together in a country still scarred by the legacy of Europe's worst bloodshed since World War II, one of a series of conflicts that grew out of the breakup of Yugoslavia. Since then, Muslim Bosniaks, Bosnian Croats and Bosnian Serbs have banded together in railway strikes and now serve together in the army. But this is the first time people from one side have reached into their pockets to help the others.

Rasevic joined the Bosnian Serb army 20 years ago to fight against Bosniaks and Bosnian Croats in a war that killed 100,000 people and turned almost 2 million, including him, into refugees.

The violence ended with a 1995 peace agreement that carved the once-multiethnic part of Yugoslavia into two ethnic mini-states - a Bosnian Serb republic and a Bosniak-Croat federation.

A decade later the three wartime ethnic armies melded into one. As a professional soldier, Rasevic found himself sharing army barracks with his former enemies. That was a major move toward reconciliation for a country that still struggles with ethnic mistrust and is held together by an international administrator.

In 2010, parliament forced older soldiers to retire but failed to allocate pension funds in the budget. Then the six parties that won Bosnia's national election were unable to form a government because of disputes over which ethnic group will run which ministry - and the country has been rudderless ever since.

With no government, there's no budget - and no pensions for retired veterans.

Pressed by veteran protests, the government of the Bosniak-Croat region agreed to pay some 160 euros ($210) per month from its own budget to retired soldiers in its territory for as long as it takes to pass the national budget. However, the Bosnian Serb region refused to do the same for its veterans.

So Bosniak and Croat soldiers banded together to create a lifeline for their less fortunate former foes - contributing 5 euros ($6.50) each to a Bosnian Serb veterans' fund.

Instead of spreading the first collection of about 5,000 euros ($6,500) thinly over hundreds of people, Bosnian Serb veterans decided the most desperate would get substantial chunks of money.

This month, Rasevic was singled out as one of the first to benefit. His family and another one will get 500 euros ($650) each, while 55 other struggling Bosnian Serb vets will get 60 euros ($78) each.

Anger over how politicians are treating veterans has generated a wave of solidarity among former foes in this country with 30 percent unemployment.

Bosnian Serb veteran Rade Dzeletovic is in charge of distributing the money.

"It was a shock," Dzeletovic says of the campaign. "We shot at each other once and now this comes from them."

In Gorazde, on the other side of Bosnia's ethnic boundary, Bosniak Senad Hubijer is amazed at how politicians are unwittingly contributing to ethnic reconciliation.

"When we were 16, politicians gave us guns and forced us to kill each other. Now their ignorance is forcing us to help each other," he said.

During the war, Hubijer could not have imagined setting foot in the nearby majority Bosnian Serb town of Rogatica. Now he drives through it when he goes to Sarajevo, the Bosnian capital, to protest against the government together with Bosnian Serb veterans.

Veteran Nihad Grabovica, a Bosniak, can't help but laugh at the historical irony.

"I am now helping the people who shot at me so they can feed their children," he said.

© 2012 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed. Learn more about our Privacy Policy and Terms of Use.



mlekac mlekac 06:12 01.02.2012

Re: ko je ovo pisao?

krkar

Filipe, Filipe, baš si govno!

Mogao si, tačnije morao si da potpišeš Aidu Čerkez.



E, za ovo si u pravu - ako je potpisano pa citirano, red je da se napise autor.
alselone alselone 08:16 01.02.2012

Re: ko je ovo pisao?

Filipe, da li je ovo istina?

You broke my heart. You broke my heart.

tyson tyson 09:23 01.02.2012

Re: ko je ovo pisao?

E, za ovo si u pravu - ako je potpisano pa citirano, red je da se napise autor

Red je da se poštuje zakon i ne prenose tuđe vesti bez odobrenja ili bez plaćanja, kako je vrlo jasno i navedeno na AP sajtu.

Potpisivanje autora uopšte ne menja stvari, a sumnjam da bi predstavljalo validnu olakšavajuću okolnost na sudu.



tsunade tsunade 09:26 01.02.2012

Re: ko je ovo pisao?

Liči na preveden agencijski tekst. U tom slučaju objektivno mu se mora oprostiti što je napola debilan - tako mora.


prigovor. ne znam sta si ovim hteo da kazes. kao bivsi agencijski novinar odgovorno tvrdim da su agencijski novinari najpismeniji i najobuceniji "kadrovi" u svetu srpskog novinarstva. naravno to se vremenom srozalo kao i sve drugo ali srazmerno su se srozali kriterijumi i za stampane i za elektronske novinare tako da su kolege iz agencije i dalje najbolje u mrsavoj konkurenciji.
buba_truba buba_truba 09:36 01.02.2012

Re: ko je ovo pisao?

krkar

Filipe, Filipe, baš si govno!

Mogao si, tačnije morao si da potpišeš Aidu Čerkez.


Jan 31, 2:45 PM EST

Anger and poverty unite former enemies in Bosnia

By AIDA CERKEZ
Associated Press

Ovo je već previše, Filipe, ali stvarno!
Jedina ispravna kategorija koju si gore odabrao je "zdravlje".

A tek ovo:
© 2012 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed. Learn more about our Privacy Policy and Terms of Use.

Ovo je samo još jedan od argumenata da je tebi trebalo oduzeti ne samo da ovde pišeš kao VIP autor, već da pišeš uopšte... Bruka, bre!

Edit: zaboravila, krkaru
tsunade tsunade 10:19 01.02.2012

Re: ko je ovo pisao?

zaboravila, krkaru


krkaru nista ne promice
freehand freehand 10:26 01.02.2012

Re: ko je ovo pisao?

krkar

Liči na preveden agencijski tekst. U tom slučaju objektivno mu se mora oprostiti što je napola debilan - tako mora.

Čitam sinoć i mislim se - ovo Filip nije pisao, šanse nema! Samo što me je mrzelo i da kopam i da pitam.
Niti postoji šansa da je on do ovih podataka i priča došao, niti ovo stilski ikako može da se sa njim dovede u vezu.
Pa mi sad još više smrdi i onaj prethodni njegov blog, na kome mu se autorski mogu pripisati samo one bedastoće tipa sportskih metafora.

Opet... Ne bih ga ja baš toliko grdio. Ipak je to samo Filip.
Ako ništa drugo - zna da bude okidač i električni zec za kvalitetnu raspravu, povremeno.
Sepulturero Sepulturero 13:01 01.02.2012

Re: ko je ovo pisao?

Šta se danas dešava, dve decenije nakon početka realizacije zločinačkog plana Miloševića i Tuđmana o podeli Bosne i Hercegovine?

Агенцијска вест можда и није толико дебилна али ауторов додатак јесте. У горњем цитату 4 генитива један за другим! Колико ја знам, добар стил у српском језику дозвољава највише два.
libkonz libkonz 13:38 01.02.2012

Re: ko je ovo pisao?

Ovo je samo još jedan od argumenata da je tebi trebalo oduzeti ne samo da ovde pišeš kao VIP autor, već da pišeš uopšte... Bruka, bre!

Ти би хтела блогореволуцију? Ми смо Филипови, Филип је наш!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:51 01.02.2012

Re: ko je ovo pisao?

Filipe, Filipe, baš si govno!

krki, bucko, o moralnim go*nima bi ti mogao najbolje da svedočiš, iz sopstvenog iskustva.
krkar krkar 00:23 03.02.2012

Re: ko je ovo pisao?

krki, bucko,


Bebo, bucka
reanimator reanimator 10:50 01.02.2012

...

Aj više da se prekine sa tim smaračkim istraživanjem da li je neko nešto pisao sam ili prepisao. Mislim, nismo na pismenom iz srpskog, nego na blogu..poenta je valjda u otvaranju teme za razgovor, a ne o takmičenju literarnih talenata ili nezavisnih intelektualaca.
Ok..možda čovek zaboravio da navede izvor..možda nije hteo..kakve bre veze ima? Tema je odlična i sada umesto da se priča o tome, davljenje o tome da li je naveden izvor. Lagano kapiram da čim neko objavi tekst, jedno 16 prisutnih ni ne čitaju, nego momentalno kreću u lov na sličnost ili identičnost sa nečijim tekstom, ko da se ovaj koji ga je kopirao time kandidovao za neku nagradu, pa kao, nećeš vala, nisi zaslužio. Dno!
Da ne pominjem ovo :
Filipe, Filipe, baš si govno

Opasan..ali Opasan čoban!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:35 01.02.2012

Re: ...

Aj više da se prekine sa tim smaračkim istraživanjem da li je neko nešto pisao sam ili prepisao.


Kad smo vec kod prepisivanja izgleda da je Aida Čerkez vest 'pozajmila' od koleginice Aide Bećirhodžić koja je radila prilog za Al Jazeeru. Istina, ona je nasla druge sagovornike i sastavila novi tekst mada je u naslovu ostala slicna formulacija.


"Bivši neprijatelji pomažu jedni druge
13 Jan 2012 Izmijenjeno 21:37 CET
Penzionisani vojnici Armije Bosne i Hercegovine i Hrvatskog vijeća obrane sakupljaju donacije za penzionisane vojnike Republike Srpske.

...
Izvor: Al Jazeera"

"Jan 31, 2:45 PM EST

Anger and poverty unite former enemies in Bosnia

By AIDA CERKEZ
Associated Press"

Ipak, Filip je za delove teksta prepisane od AP trebao navesti izvor.
reanimator reanimator 11:41 01.02.2012

Re: ...

Ipak, Filip je za delove teksta prepisane od AP trebao navesti izvor

Što se mene tiče, ne mora, ali 'ajde..recimo da bi trebalo za slučaj da pojedinci baš precenjuju intelektualnu svojinu, pa im zasmeta što ih neko objavi i svoju grandioznost postave ispred suštine svog pisanja, koja je valjda da se za nešto o čemu pišu čuje. Licemernost i sujeta ponekad nemaju granice.
angie01 angie01 12:49 01.02.2012

Re: ...

reanimator
Aj više da se prekine sa tim smaračkim istraživanjem da li je neko nešto pisao sam ili prepisao. Mislim, nismo na pismenom iz srpskog, nego na blogu..poenta je valjda u otvaranju teme za razgovor, a ne o takmičenju literarnih talenata ili nezavisnih intelektualaca.Ok..možda čovek zaboravio da navede izvor..možda nije hteo..kakve bre veze ima? Tema je odlična i sada umesto da se priča o tome, davljenje o tome da li je naveden izvor. Lagano kapiram da čim neko objavi tekst, jedno 16 prisutnih ni ne čitaju, nego momentalno kreću u lov na sličnost ili identičnost sa nečijim tekstom, ko da se ovaj koji ga je kopirao time kandidovao za neku nagradu, pa kao, nećeš vala, nisi zaslužio. Dno!Da ne pominjem ovo :
Filipe, Filipe, baš si govnoOpasan..ali Opasan čoban!


tyson tyson 13:28 01.02.2012

Re: ...

Ok..možda čovek zaboravio da navede izvor..možda nije hteo..kakve bre veze ima?

Pa ima veze jebote; neko živi od tog zanata novinarskog, biva plaćen dod strane npr. agencije AP koja zarađuje tako što svoje vesti i članke prodaje, a ne ustupa za dž kojekakvim Filipima i ostalim lopovima.

Ironija sudbine je to što je i Filip kao nekakav novinar i to - honorarac. Pa on bi valjda trebalo da ceni hleb sa deset kora novinarski, svoje kolege, i pravla struke.



reanimator reanimator 13:39 01.02.2012

Re: ...

Pa ima veze jebote; neko živi od tog zanata novinarskog, biva plaćen dod strane npr. agencije AP koja zarađuje tako što svoje vesti i članke prodaje, a ne ustupa za dž kojekakvim Filipima i ostalim lopovima.

Tako je. A ovako, nakon Filipove uspešno izvedene piratske akcije, stvarni autor je ostao bez hleba, a npr AP pretrpeo teške gubitke.
reanimator reanimator 13:41 01.02.2012

Re: ...

angie01



libkonz libkonz 13:44 01.02.2012

Re: ...

ne ustupa za dž kojekakvim Filipima i ostalim lopovima.

Лопови су у твојој странци, Филип је частан човек.
princi princi 13:53 01.02.2012

Re: ...

reanimator
Pa ima veze jebote; neko živi od tog zanata novinarskog, biva plaćen dod strane npr. agencije AP koja zarađuje tako što svoje vesti i članke prodaje, a ne ustupa za dž kojekakvim Filipima i ostalim lopovima.

Tako je. A ovako, nakon Filipove uspešno izvedene piratske akcije, stvarni autor je ostao bez hleba, a npr AP pretrpeo teške gubitke.

Pravda za AP! Živela SOPA (i PIPA, naravno)! Ua, pirati!

A što se ovde briše kad neko Filipu da podršku, a ostaje kada ga se naziva svakojakim imenima? Ako je Blog B92 postao Buckov web portal, dajte, recite, pa da se razilazimo.
moderator05 moderator05 14:25 01.02.2012

Re: ...

princi
A što se ovde briše kad neko Filipu da podršku, a ostaje kada ga se naziva svakojakim imenima? Ako je Blog B92 postao Buckov web portal, dajte, recite, pa da se razilazimo.

Vaš komentar nije obrisan zato što je bio podrška Filipu, već zato što ste ga, osim za podršku, iskoristili i da opljunete i neke druge (ne samo "Bucka" ) blogere. Kako moderacija nema mogućnosti da menja komentare i briše samo sporne delove, obrisan je kompletan komentar.

Kad se već javljam, evo da Vas pred svima zamolim da komunikaciju sa Buckom prenesete na privatne poruke - ne moraju svi da čitaju Vaše doskočice i ličnu netrpeljivost.
vanja.t vanja.t 14:30 01.02.2012

Re: ...

da komunikaciju sa Buckom prenesete na privatne poruke - ne moraju svi da čitaju Vaše doskočice i ličnu netrpeljivost

a bucko može čoveka da naziva govnetom?
moderator05 moderator05 14:39 01.02.2012

Re: ...

vanja.t
da komunikaciju sa Buckom prenesete na privatne poruke - ne moraju svi da čitaju Vaše doskočice i ličnu netrpeljivost

a bucko može čoveka da naziva govnetom?

Filip kao autor bloga ima mogućnost i sam da briše komentare, pa ga je ipak ostavio. Verujem da je imao razloga za takvu odluku.
antioksidant antioksidant 14:44 01.02.2012

Re: ...

moderator05
vanja.t
da komunikaciju sa Buckom prenesete na privatne poruke - ne moraju svi da čitaju Vaše doskočice i ličnu netrpeljivost

a bucko može čoveka da naziva govnetom?

Filip kao autor bloga ima mogućnost i sam da briše komentare, pa ga je ipak ostavio. Verujem da je imao razloga za takvu odluku.

pa imao je razloga da ne obrise ni princijev komentar
tyson tyson 15:05 01.02.2012

Re: ...

Tako je. A ovako, nakon Filipove uspešno izvedene piratske akcije, stvarni autor je ostao bez hleba, a npr AP pretrpeo teške gubitke.

A, taj rad - zla velika bogata agencija i kogajebe novinar, od kojih je časno i fazon krasti.

Pa ništa, probaj istu kvazirevolucionarnu foru sa zlim Maksijem u komšiluku, baš me zanima kako ćeš proći.




Zabavlja ironija da se na blogu koji pretenduje da promoviše moral propagira i brani najobičnija krađa i nepoštovanje tuđeg rada.


moderator05 moderator05 15:14 01.02.2012

Re: ...

antioksidant
moderator05
Filip kao autor bloga ima mogućnost i sam da briše komentare, pa ga je ipak ostavio. Verujem da je imao razloga za takvu odluku.

pa imao je razloga da ne obrise ni princijev komentar

Moja poenta je da Filip na svom blogu i sam može da se odbrani od komentara koji ga vređaju (brisanjem istih). Ostali blogeri (ili komentatori), koji se na ovom blogu nisu čak ni oglasili, to ne mogu - zato postoji moderacija.
tyson tyson 15:18 01.02.2012

Re: ...

Лопови су у твојој странци, Филип је частан човек.

Koji je upravo ukrao tuđe vlasništvo, i to od kolega novinara.

A onda nam ovde priča o moralu.

Jebo takvu čast.


reanimator reanimator 15:26 01.02.2012

Re: ...

A, taj rad

Ne, ne taj rad. U taj kontekst Filip sa Kariba je ubačen tvojim ubacivanjem u priču APa. Ja sam samo napisao da me baš smara to insistiranje na zaštiti autorskih prava u situaciji kada niko nije oštećen.
Mislim, šteta za autora, agenciju i bilo koga objavljivanjem ovoga na blogu bez navodjenja izvora jednaka je šteti koju bi isti pretrpeli da je Filip ovo zabeležio u svoj dnevnik.
maksa83 maksa83 15:44 01.02.2012

Re: ...

princi
Živela SOPA (i PIPA, naravno)!

Mislim da se Pippa piše sa dva "p"...


niccolo niccolo 15:44 01.02.2012

Re: ...

Mislim da se Pippa piše sa dva "p"...

I ja sam tako čuo
alselone alselone 15:46 01.02.2012

Re: ...

Precenjena.
Kejra joj bezi za dve glave.
niccolo niccolo 15:47 01.02.2012

Re: ...

Koja Kejra?
alselone alselone 15:50 01.02.2012

Re: ...

Koja Kejra?


iju! kakvo nepoznavanje lektire.
niccolo niccolo 15:50 01.02.2012

Re: ...

Ma ne, ima toliko Kejra koje mogu da dođu u obzir pa nisam siguran na koju misliš
alselone alselone 15:53 01.02.2012

Re: ...

niccolo
Ma ne, ima toliko Kejra koje mogu da dođu u obzir pa nisam siguran na koju misliš


Poslao sam ti na PP. Totalno trendi, must have.
tyson tyson 16:51 01.02.2012

Re: ...

Koja Kejra?

Agostina


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:54 01.02.2012

Re: ...

Kad se već javljam, evo da Vas pred svima zamolim da komunikaciju sa Buckom prenesete na privatne poruke - ne moraju svi da čitaju Vaše doskočice i ličnu netrpeljivost.

što? pa to je najzanimljiviji deo komunikacije, aman!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:54 01.02.2012

Re: ...

libkonz

Лопови су у твојој странци, Филип је частан човек.


kavkvi lopovi, pa, kod njih je najviše poštenih? ne misliš valjda na onog mladog ministra kojem izrada sajta košta 30 000 evra?

uzgred, Filip je napredovao stilski, pošto su boldovi gotovo nestali, veliko slovo se provuče tu i tamo, tek neko; dok je još jedino preostalo sa uskličnicima da se izbori i biće - kao ponovo rođen!
koksy koksy 19:43 01.02.2012

Re: ...

moderator05
antioksidant
moderator05
Filip kao autor bloga ima mogućnost i sam da briše komentare, pa ga je ipak ostavio. Verujem da je imao razloga za takvu odluku.

pa imao je razloga da ne obrise ni princijev komentar

Moja poenta je da Filip na svom blogu i sam može da se odbrani od komentara koji ga vređaju (brisanjem istih). Ostali blogeri (ili komentatori), koji se na ovom blogu nisu čak ni oglasili, to ne mogu - zato postoji moderacija.


ako sam ja (bio) među ovim ostalim, ja apsolutno pozdravljam inicijativu moderatora o5 da se svi takvi komentari momentalno brišu.
šta koj' qrac sloboda princi(pijelnog) i wudu izražavanja!
nsarski nsarski 21:52 02.02.2012

Re: ...

Filip kao autor bloga ima mogućnost i sam da briše komentare, pa ga je ipak ostavio. Verujem da je imao razloga za takvu odluku.


Recimo, nema pojma kako se brisu komentari?
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:09 02.02.2012

Re: ...

nsarski
Filip kao autor bloga ima mogućnost i sam da briše komentare, pa ga je ipak ostavio. Verujem da je imao razloga za takvu odluku.


Recimo, nema pojma kako se brisu komentari?


Svim blogerima dobre volje poznato je da komentare ne brišem.

Inače, moja novinarska deviza je dobro poznata: sloboda govora prestaje tamo gde počinje govor mržnje!
nsarski nsarski 22:11 02.02.2012

Re: ...

Svim blogerima dobre volje poznato je da komentare ne brišem.

I meni je to poznato. Zato me cudi da moderator05 to ne zna
drzura drzura 22:47 02.02.2012

Re: ...

Koja Kejra?



NIGHTMARE
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:59 01.02.2012

ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

U blogu sam lepo napisao:
Evo jedne upečatljive bosanske vesti, dostojne rubrike "VEROVALI ILI NE":

Ovu vest preneo je veliki broj medija u regionu. Jedna od tih verzija stigla je u moje elektronsko sanduče, od jedne od mnogih koleginica koje sam upoznao i sa kojima sam imao čast da sarađujem tokom novinarske karijere.

Čemu onda ovolika drama u vezi sa poreklom vesti, autorom, agencijom? Tim pre što sam nakon uvodnog dela o tragičnom epilogu režiranog rata u Bosni JASNO napisao citiranu rečenicu?

Pa zar je to najvažnije? Zar da od tog drveta, tj. balvana, ne vidimo šumu?

I da potisnemo ili ukinemo KLJUČNU rečenicu te "agencijske" vesti: "Kada smo imali 16 godina, političari su nam dali oružje i terali nas da se ubijamo. Sada nas njihova nesposobnost tera da pomažemo jedni drugima".

Ova rečenica verno slika suštinu drame svih ljudi u ovom delu Evrope.
I zato je ovo antologijska, a ne agencijska vest iz Bosne i Hercegovine!!!
freehand freehand 11:12 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Ova rečenica verno slika suštinu drame svih ljudi u ovom delu Evrope.
I zato je ovo antologijska, a ne agencijska vest iz Bosne i Hercegovine!!!

Filipe, ovo pre svega nije vest.
Drugo - jedini ispravan način da se tuđ tekst prenese je da se navede izvor i autor.
Ja, recimo, ne verujem da si hteo da prisvojiš tuđu intelektualnu svojinu, niti da se kitiš tuđim perjem.
Ali - u čemu je fakin problem da se ponašaš zrelo i normalno?

alselone alselone 11:21 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Ali - u čemu je fakin problem da se ponašaš zrelo i normalno?

Filip Mladenović Filip Mladenović 11:48 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

alselone
Ali - u čemu je fakin problem da se ponašaš zrelo i normalno?



Vest iz Bosne i Hercegovine je rezime zrelosti i normalnosti jedne generacije, kojoj su strahom, ratnom propagandom i demagogijom nametnuli režirani rat, prema dogovoru komunističkog aparatčika - Miloševića i komunističkog generala - Tuđmana!

I da ponovim: OVO JE ANTOLOGIJSKA, A NE AGENCIJSKA VEST IZ BOSNE!
alselone alselone 11:59 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Filip Mladenović


Vest iz Bosne i Hercegovine je rezime zrelosti i normalnosti jedne generacije, kojoj su strahom, ratnom propagandom i demagogijom nametnuli režirani rat, prema dogovoru komunističkog aparatčika - Miloševića i komunističkog generala - Tuđmana!

I da ponovim: OVO JE ANTOLOGIJSKA, A NE AGENCIJSKA VEST IZ BOSNE!


Filipe, brate po Merlinu, lupetas za sve pare. Sta je to antologijska vest?
tyson tyson 13:33 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

U blogu sam lepo napisao:
Evo jedne upečatljive bosanske vesti, dostojne rubrike "VEROVALI ILI NE":

© 2012 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed. Learn more about our Privacy Policy and Terms of Use.

Ovu vest preneo je veliki broj medija u regionu.

Da, tako što su platili da je preuzmu i prenesu.

Tebi bi valjda, kao nekadašnjem pretendentu na mesto direktora Javnog Servisa, trebalo da bude jasno kako to funkcioniše.



natasavb natasavb 14:08 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Da, tako što su platili da je preuzmu i prenesu.


Zaboravio si samo jednu sitnicu, ovo je blog.

Ja sam istu ovu vest procitala juce na RTS-ovom sajtu i tamo nigde ne pise ko je autor.

U svakom slucaju mislim da je to potpuno nevazno i da je mnogo vaznije ono o cemu tekst govori, a to je da jos uvek postoje LJUDI i da su uvek i postojali, samo se od neljudi uvek ne vide.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:10 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

I? Platili su, preuzeli su, svi su zadovoljni, i agencija i kupci njene vesti!

Ali, ovde se ne radi o autorskim pravima na agencijsku vest, nego o LJUDSKIM PRAVIMA! O žrtvama i dželatima! O opljačkanim i prevarenim veteranima jednog režiranog rata, koji je poslužio kao paravan da bi se 200-300 familija u BIH, Srbiji i Hrvatskoj obogatilo pljačkom društvenog bogatstva!

Pa taj Dodik je jedan od najbogatijih ljudi u Bosni!!!! A nema para za penzije srpskim veteranima! Ali zato su mu puna usta srpstva! Na putu izmedju svojih rezidencija u Beogradu i Bosni!

Svima onima koji "brinu" o povredi autorskih prava preporučujem dve fotografije, kojima je ilustrovana ova antologijska vest. Pažljivo ih pogledajte! I zamislite da ste živeli u jednom gradu koji je skoro 4 (četiri) godine bio pod opsadom, na meti snajpera i minobacačkih granata!

freehand freehand 14:22 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

minobacačkih granata!

Mina, Filipe. Minobacač ne izbacuje granate. Kao što ni ovo što si kopipejstovao nije vest. Kao što boldovanje, znaci uzvika i velika slova ne čine tekst važnijim ili pametnijim.
Ali u konkretnom slučaju jedan mali edit u kome ćeš ispod ovoga što si preneo dodati izvor i autora, i malecko izvinjenje u kome ćeš reći da ti nije bila namera da bilo koga oštetiš - bio bi potpuno na mestu.
I mirna Bačka.
Onda možeš da nastaviš sa parolama.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:43 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

OVO JE ANTOLOGIJSKA, A NE AGENCIJSKA VEST IZ BOSNE!


Ma kakva vest.
Vest da su novinari u BiH podeljeni na one koji zastupaju stanoviste da BiH treba da bude unitarna i one koji zastupaju suprotno, sto u praksi zanci prosrpski i promuslimanski, i da ovi drugi sve cine kako bi muslimansku stranu prikazalikao finu i plemenitu. E bas je vest, niko to do sad nije znao.
Sad su nasli eto tih par stotina evra kao sredstvo da pokazu plemenitost boraca za unitarnu Bosnu.
Mislim ako to ne vidis jbg.

Meni je zaista manje vazno jesi li ti ovo prepisao ili ne, jer ako si time nekoga ostetio neka taj vidi sta ce, meni je zanimljivije odakle ti motiv da ovo preneses?
Vidljivo je da se pokusava oziveti posustala tema o genocidnosti RS i da se za to ne biraju sredstva. Jesi li ti u tome svesno ili se to slucajno uklopilo u trebd?
tyson tyson 14:53 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Ja sam istu ovu vest procitala juce na RTS-ovom sajtu i tamo nigde ne pise ko je autor.

Sve su šanse da ju je RTS platila ili dobila razmenom, dakle svakako na legalan način.

U svakom slucaju mislim da je to potpuno nevazno

OK, tebi je nevažno poštuju li se zakoni ili ne i krade li se tuđa svojina ili ne; meni je recimo važno, da ne bih ja sutra stradao od takvih desperadosa.

i da je mnogo vaznije ono o cemu tekst govori, a to je da jos uvek postoje LJUDI i da su uvek i postojali, samo se od neljudi uvek ne vide.

Ako ti treba jedan blog Filipa Mladenovića da bi ponovo postala svesna činjenice da još uvek postoje LJUDI i da su uvek i postojali, onda bojim se da nemam šta više da dodam...

tyson tyson 14:55 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Pa taj Dodik je jedan od najbogatijih ljudi u Bosni!!!! A nema para za penzije srpskim veteranima!

Ne misliš valjda da treba od svojih para da isplaćuje penzije?!

Na putu izmedju svojih rezidencija u Beogradu i Bosni!

Zavist nije vrlina, Filipe.



Sepulturero Sepulturero 14:57 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Рат је почео тиме што је, супротно Уставу, негирана воља једног од конститутивних народа у БиХ и једнострано проглашена независност. Зна се и ко га је режирао а то сигурно нису били ни Милошевић ни Туђман. Да је тај њихов договор, ако га је било, био остварен не би ни дошло до рата.

Уосталом, живи били па видели, можда ће дефинитивна подела и да буде остварена.
libkonz libkonz 14:59 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

hoochie coochie man

Bojan Budimac Bojan Budimac 14:59 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Ja sam istu ovu vest procitala juce na RTS-ovom sajtu i tamo nigde ne pise ko je autor.

Khm... nije ista i jasno se vidi source: подсећа АП (kraj drugog pasusa), наводи АП (kraj petog pasusa), подсећа АП (kraj prve rečenice devetog pasusa). Dakle, niti je 1:1 niti je prećutan izvor na osnovu koga je "prepričano."

Da, sadržina teksta je naravno bitnija, ali svega ovog ne bi bilo da je Filip (is)poštovao minimum profesionalne etike (na koju se tako često poziva).
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:05 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Рат је почео тиме што је, супротно Уставу, негирана воља једног од конститутивних народа у БиХ и једнострано проглашена независност.


Ne jednog nego dva:
9. и 10. novembar 1991 referendum na kojem Srbi glasaju za uspostavljanje srpske republike;
9. januara osnovana Srpska Republika BiH;
5. aprila 1992 vlada BiH proglasila nezavisnost.
milisav68 milisav68 17:07 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Neues aus der Nachbarschaft

9. и 10. novembar 1991 referendum na kojem Srbi glasaju za uspostavljanje srpske republike;

Tada je SDS organizovao plebiscit - da li ste za ostanak BIH u Jugoslaviji.
9. januara osnovana Srpska Republika BiH;

Dok se Bosna i Hercegovina s jedne i Crna Gora s druge strane pripremaju za vlastite referendume za ostanak u Jugoslaviji pobunjeni bosanski Srbi najavljuju proglašenje vlastite države u Bosni i Hercegovini 09.1. 1992 koja će se prostirati na području gdje su Srbi većina i gdje su Srbi manjina zbog "genocida u Drugom svjetskom ratu", ako se proglasi nezavisnost.

Bosanskohercegovački referendum za nezavisnost koji se vodi po savjetu Europske ekonomske zajednice 28.2 i 1.3. 1992. godine dodatno podiže nacionalne tenzije u republici. Na referendum izlazi 70 % stanovnika BiH,a njih 98 % daje glas za nezavisnost.
Pokušaj zapadnoeuropskih diplomata da Bosna i Hercegovina postane nezavisna bez rata, poznat pod imenom Cutileiro-Carrington mirovni plan, propada nakon što ga Alija Izetbegović nakon sastanka s Warrenom Zimmermannom američkim ambasadorom u SFRJ odbija 28.3. 1992 ili ti 3 dana nakon prvih bitaka oko Bosanskog Broda između lokalnog stanovništva pomognutog iz Hrvatske i srpskih pobunjenika u Bosni i Hercegovini.

5. aprila 1992 vlada BiH proglasila nezavisnost.

Do službenog proglašenja nezavisnosti Bosne i Hercegovine dolazi 7.4. 1992., a istog dana pobunjeni Srbi proglašavaju svoju nezavisnu Republiku Srpsku koja je u ratu s BiH. Do službenog raspada SFRJ dolazi 27.4. 1992. godine kada Crna Gora i Srbija proglašavaju nastanak nove države po imenu Savezna Rapublika Jugoslavija

link


natasavb natasavb 19:14 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Bojan Budimac
Ja sam istu ovu vest procitala juce na RTS-ovom sajtu i tamo nigde ne pise ko je autor.

Khm... nije ista i jasno se vidi source: подсећа АП (kraj drugog pasusa), наводи АП (kraj petog pasusa), подсећа АП (kraj prve rečenice devetog pasusa). Dakle, niti je 1:1 niti je prećutan izvor na osnovu koga je "prepričano."

Da, sadržina teksta je naravno bitnija, ali svega ovog ne bi bilo da je Filip (is)poštovao minimum profesionalne etike (na koju se tako često poziva).



Bojane ja sam napisala da ne pise ko ja autor, a ne koji je izvor u pitanju, to pod jedan, a pod dva ne mislis valjda da nisam procitala vest koju sam linkovala? Stvarno ne znam cemu ovaj tvoj i ovakav komentar.

Uostalom neko gore rece da je AP preuzeo od Al Jazeere, sto je opet bitno ja mislim samo autoru teksta i da li su neka njegova prava time narusena, pa mi je stvarno zao kad vidim da ovde ima vise ljudi zabrinutih za to, a manje za ono cime se tekst bavi.

Da, mislim da bi uredu bilo da je Filip naveo da on nije autor teksta(ja bih to sigurno uradila, a i radila sam kad sam prenosila tudje tekstove), ali isto tako mislim da mu nije bila namera da tekst predstavi kao svoj. Ne zato sto Filipa znam ili ne znam, mislim da je ovo cak prvi njegov blog na kojem komentarisem, vec zato sto je sasvim lako otkriti da li je nesto copy/paste, pa mi prosto neverovatno da bi neko tako nesto ovde i pokusao.
natasavb natasavb 19:20 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Ja sam istu ovu vest procitala juce na RTS-ovom sajtu i tamo nigde ne pise ko je autor.

Sve su šanse da ju je RTS platila ili dobila razmenom, dakle svakako na legalan način.

U svakom slucaju mislim da je to potpuno nevazno

OK, tebi je nevažno poštuju li se zakoni ili ne i krade li se tuđa svojina ili ne; meni je recimo važno, da ne bih ja sutra stradao od takvih desperadosa.

Ne znam da li treba opet da ti ponovim da je ovo blog ili sta?
Koliko je meni poznato, a mozda se varam , za pisanje blogova ovde, se ne dobijaju honorari.
E sad,mozda ti imas neku drugu informaciju.
i da je mnogo vaznije ono o cemu tekst govori, a to je da jos uvek postoje LJUDI i da su uvek i postojali, samo se od neljudi uvek ne vide.


Ako ti treba jedan blog Filipa Mladenovića da bi ponovo postala svesna činjenice da još uvek postoje LJUDI i da su uvek i postojali, onda bojim se da nemam šta više da dodam...


Bilo bi zanimljivo videti kako izvede ovakav zakljucak.
Ili bolje nemoj, ostavi, dosta mi od tebe i ovo.
talicni talicni 19:58 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Filip Mladenović


Pa zar je to najvažnije? Zar da od tog drveta, tj. balvana, ne vidimo šumu?

I da potisnemo ili ukinemo KLJUČNU rečenicu te "agencijske" vesti: "Kada smo imali 16 godina, političari su nam dali oružje i terali nas da se ubijamo. Sada nas njihova nesposobnost tera da pomažemo jedni drugima".

Ova rečenica verno slika suštinu drame svih ljudi u ovom delu Evrope.
I zato je ovo antologijska, a ne agencijska vest iz Bosne i Hercegovine!!!


Ti isti ljudi su masovno glasali i doveli na vlast politicare koji su zagovarali nacionalnu -svoj na svome po svaku cijenu- politiku a kojih ekonomija uopste nije interesovala.
Pa i sad kad mnogi nemaju prakticki sta da jedu i dalje se glasa po nacionalnim linijama.

drzura drzura 22:54 02.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

svaka čast milisave
drzura drzura 22:57 02.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

Ti isti ljudi su masovno glasali i doveli na vlast politicare koji su zagovarali nacionalnu -svoj na svome po svaku cijenu- politiku a kojih ekonomija uopste nije interesovala.
Pa i sad kad mnogi nemaju prakticki sta da jedu i dalje se glasa po nacionalnim linijama.


bravo talični !!! to je slučaj i u drugim exyu državicama ne samo u bih
predatortz predatortz 14:15 01.02.2012

glupost

Rat u Bosni i Hercegovini trajao je od 6. aprila 1992. do 14. septembra 1995. godine.


Kada članak, u prvoj rečenici, počne neistinom - ostale ne vredi ni čitati.

Naime, prvi oružani sukob u BiH počeo je 26.marta 1992. hrvatskim i muslimanskim napadom na srpsko selo Sijekovac.
Dejtonski mirovni sporazum je potpisan je 21.novembra 1995. i uzima se kao datum kraja rata.

Filipe, ili si zlonameran, ili si neinformisan.
Mani se ćorave rabote...
elis elis 17:52 01.02.2012

Re: glupost

predatortz
Rat u Bosni i Hercegovini trajao je od 6. aprila 1992. do 14. septembra 1995. godine.


Kada članak, u prvoj rečenici, počne neistinom - ostale ne vredi ni čitati.

Naime, prvi oružani sukob u BiH počeo je 26.marta 1992. hrvatskim i muslimanskim napadom na srpsko selo Sijekovac.
Dejtonski mirovni sporazum je potpisan je 21.novembra 1995. i uzima se kao datum kraja rata.

Filipe, ili si zlonameran, ili si neinformisan.
Mani se ćorave rabote...


Jeb'o ga ti, predator, ukoliko ćeš zbog neistine u prvoj rečenici diskvalifikovati tekst za dalje čitanje, tada ni tvoj komentar ne zaslužuje bolju sudbinu. Iz prostog razloga što borbe u BiH otpočinju još u oktobru '91-ve, mnogo pre Sijekovca.

Međutim, ovde imamo posla sa drugim problemom, povesne prirode - rat u BiH može da postoji samo kao idiom, nikako kao povesni fenomen. Prosto stoga što ga je nemoguće skalpelom odvojiti od ratova u Sloveniji i Hrvatskoj, pa čak i od onog na Kosovu. U pitanju je jedinstven proces kojeg možemo nazvati ratom za raspad Jugoslavije, a jedan duhovit i mudar čovek mu je dao još preciznije ime - rat za jugoslovensko nasleđe.

6.aprila '92-ge je rat stigao do Sarajeva i oko toga više-manje ne može biti sporenja (mada je već i 4.april bio prilično praskav i šteketav). Iz proglašavanja tog datuma za početak nekakvog rata u BiH provejava nastojanje političkog Sarajeva da učini dve stvari:

1. da poništi sećanje na Alijinu 'oće kaki - neće kaki politiku pre tog datuma i
2. da stavljanjem Sarajeva u centar ovdašnje recentne povesti osnaži tezu o svojoj primageniturnosti i temeljnosti.

Prinuđen da biram između srpskog i bošnjačkog pogleda na problem početka "rata u BiH", odlučujem se za aristokratski skepticizam i nešto manje aristokratski prezir. Onaj ko pristane na bilo koju od nacionalno određenih istina o ratu u Jugoslaviji, nalikuje na tutumraka koji tvrdi da je II svetski rat izbio zbog nemačkih i britanskih aspiracija na Norvešku i da je taj sukob započeo 9.aprila 1940-te, operacijom Weserübung. Ja tolika budala da budem - neću.
antioksidant antioksidant 17:56 01.02.2012

Re: glupost

Prinuđen da biram između srpskog i bošnjačkog pogleda na problem početka "rata u BiH",

ne ulazeci u raspravu kad je rat zapoceo moram priznati da imam utisak da se nije bas do kraja zavrsio...
predatortz predatortz 17:58 01.02.2012

Re: glupost

Onaj ko pristane na bilo koju od nacionalno određenih istina o ratu u Jugoslaviji, nalikuje na tutumraka koji tvrdi da je II svetski rat izbio zbog nemačkih i britanskih aspiracija na Norvešku i da je taj sukob započeo 9.aprila 1940-te, operacijom Weserübung. Ja tolika budala da budem - neću.



Odlično opažanje. Stoga, drago mi je da si baš ti rekao ovim dežurnim narikačama da ne postoji jedna istina o ratu u BiH. Da ne postoji jedan zločin. Da ima mnogo stratišta, da su mnoge majke zakukale. I da smo se svi određivali spram Jugoslavije. Jedni su hteli da je ima, drugi da je nema.
buba_truba buba_truba 18:11 01.02.2012

Re: glupost

elis
Međutim, ovde imamo posla sa drugim problemom, povesne prirode - rat u BiH može da postoji samo kao idiom, nikako kao povesni fenomen. Prosto stoga što ga je nemoguće skalpelom odvojiti od ratova u Sloveniji i Hrvatskoj, pa čak i od onog na Kosovu. U pitanju je jedinstven proces kojeg možemo nazvati ratom za raspad Jugoslavije, a jedan duhovit i mudar čovek mu je dao još preciznije ime - rat za jugoslovensko nasleđe.

To je to...

Prinuđen da biram između srpskog i bošnjačkog pogleda na problem početka "rata u BiH", odlučujem se za aristokratski skepticizam i nešto manje aristokratski prezir. Onaj ko pristane na bilo koju od nacionalno određenih istina o ratu u Jugoslaviji, nalikuje na tutumraka koji tvrdi da je II svetski rat izbio zbog nemačkih i britanskih aspiracija na Norvešku i da je taj sukob započeo 9.aprila 1940-te, operacijom Weserübung. Ja tolika budala da budem - neću.

Vala, neću ni ja!

Uzgred, a što ti češće ne svratiš... zavejalo tamo kod tebe, a?
natasavb natasavb 20:11 01.02.2012

Re: glupost

antioksidant
Prinuđen da biram između srpskog i bošnjačkog pogleda na problem početka "rata u BiH",


ne ulazeci u raspravu kad je rat zapoceo moram priznati da imam utisak da se nije bas do kraja zavrsio...


E ovo je ono sto je meni i u proslom i u ovom Filipovom blogu najvise zasmetalo (a ne to ko je autor).

Filip, a nije on jedini, celu pricu o dobrim ljudima, o dobrim delima, pretvori u nesto sasvim drugo.
U proslom blogu je ubacio onaj deo o sportu, sad ovaj deo o opsadi Sarajeva i time kao da ponisti sve ono pozitivno sto takve price sobom nose.

Ne znam da li si primetio, ali ovde se najbolje razumeju predtortz i Elis.
Njih dvojica znaju sta je rat. Znaju kako to izgleda uzivo, a ne preko TV-a,znaju sta rat donosi, a sta odnosi, i najbolje se razumeju.
Filip i ostali koji olako potezu neke reci i dogadaje to ne znaju. Hajde sto ne znaju, nego mi nije jasno kako ne uvidjaju da svojim komentarima u kojima navodno podrzavaju mir, ustvari stvarju novu mrznju, razloge za novi rat.

Ljudi u Bosni se najbolje razumeju medjusobo cak i kad se mrze, i kad ratuju, i svaki pokusaj da se neke stvari tamo srede, a koji dolazi sa strane, dovodi samo do jos gore situacije.




predatortz predatortz 20:17 01.02.2012

Re: glupost

Filip i ostali koji olako potezu neke reci i dogadaje to ne znaju. Hajde sto ne znaju, nego mi nije jasno kako ne uvidjaju da svojim komentarima u kojima navodno podrzavaju mir, ustvari stvarju novu mrznju, razloge za novi rat.


Stim što oni i meni i Elisu,izgleda, podjednako idu na neku stvar...
zibr zibr 20:24 06.02.2012

Re: glupost

antioksidant
Prinuđen da biram između srpskog i bošnjačkog pogleda na problem početka "rata u BiH",

ne ulazeci u raspravu kad je rat zapoceo moram priznati da imam utisak da se nije bas do kraja zavrsio...

Jedno pitanje u vezi s tim ko je zapoceo rat u Bosni i Hercegovini.
Ko je ono rekao "Necu zrtvovati suverenu Bosnu zarad mira u Bosni"?
predatortz predatortz 14:27 01.02.2012

Ljubav

Sarajevo je bilo velika ljubav i rođacima moje pokojne majke. Tolika da su u njemu, iako ih je pola rodbine zvalo da izađu iz njega, ostali. U svojim kućama u Pofalićima.
Sve do 16.maja 1992. Posle toga im se gubi svaki trag. Napominjem :javascript:; radi se o civilima, građanima koji su iskazali lojalnost vlastima u Sarajevu.

Tu grešku su skupo platili.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:38 01.02.2012

Re: Ljubav

Sve te tragične sudbine u ratu u kome su postojale ne tri, već samo DVE strane, žrtve i dželati, ovom antologijskom vešću iz Bosne i Hercegovine dobijaju oreol mučenika, pravednika, svetih ljudi!
alselone alselone 14:40 01.02.2012

Re: Ljubav

ovom antologijskom vešću


Zbogom.
predatortz predatortz 14:41 01.02.2012

Re: Ljubav

Filip Mladenović
Sve te tragične sudbine u ratu u kome su postojale ne tri, već samo DVE strane, žrtve i dželati, ovom antologijskom vešću iz Bosne i Hercegovine dobijaju oreol mučenika, pravednika, svetih ljudi!


Još jedna floskula!
Zašto bi Sarajevo bila tvoja ljubav, ili bilo čija, kad danas u njemu gotovo da nema ni Srba ni Hrvata?
ed_novipazar ed_novipazar 14:46 01.02.2012

Re: Ljubav

predatortz

Sve do 16.maja 1992. Posle toga im se gubi svaki trag.


Da se nisi preracunao za ovaj datum. Da nije to bilo 29.maja 1992? (pocinje na 32-toj sekundi snimka)

(edit)
Evo tog dijela transkripta:

Mladić: Tuci ponovo Velešiće, Baščaršiju, s jedne i druge strane i Predsjedništvo. Po tri plotuna, opali! Koje ciljeve mi sada predlažeš?

Vukašinović: Ja više ne bih po ovim ciljevima, prebacio bih vatru na Pofaliće.

Mladić: Nemoj, šta ćeš na Pofalićima?!

Vukašinović: Zato što smo samo jedan plotun po njima!

Mladić: Velušiće, tuci Velešiće!

Vukašinović: Velešiće.

Mladić: Velešiće tuci i Pofaliće tuci. Tamo nema srpskog življa mnogo. Tuci oko one Humske gore I Đure Đakovića. Jel' ti jasno?!

Vukašinović: Razumem.
predatortz predatortz 14:59 01.02.2012

Re: Ljubav

ed_novipazar
predatortz

Sve do 16.maja 1992. Posle toga im se gubi svaki trag.


Da se nisi preracunao za ovaj datum. Da nije to bilo 29.maja 1992? (pocinje na 32-toj sekundi snimka)


Hoćeš da kažeš da lažem? Da se u Pofalićima nije desio zločin nad Srbima?
OK. Nađi ti meni moje Obrenoviće žive pa ja tebi ovde javno priznam da sam lagao.

Ne bih ja , na tvom mestu, ovako...
Jednako je ružno kao kad bih ja rekao da je u Srebrenici bio zemljotres, pa otuda mrtvi.

Raspitaj se kod svojih u Buća potoku ko su bile perjanice odstrela civila? Koliko je Sandžaklija među njima?
predatortz predatortz 15:01 01.02.2012

Re: Ljubav

Mladić: Velešiće tuci i Pofaliće tuci. Tamo nema srpskog življa mnogo. Tuci oko one Humske gore I Đure Đakovića. Jel' ti jasno?!


Naravno da nema kad su ih pobili
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:02 01.02.2012

Re: Ljubav

predatortz

Filip MladenovićSve te tragične sudbine u ratu u kome su postojale ne tri, već samo DVE strane, žrtve i dželati, ovom antologijskom vešću iz Bosne i Hercegovine dobijaju oreol mučenika, pravednika, svetih ljudi!Još jedna floskula!Zašto bi Sarajevo bila tvoja ljubav, ili bilo čija, kad danas u njemu gotovo da nema ni Srba ni Hrvata?


Za Sarajevo, kao i za Mostar i za Banja Luku vežu me lepe uspomene, veliki broj prijateljica i prijatelja, koleginica i kolega, bivša ljubav....

I Sarajevo i Mostar su tokom režiranog rata pretrpeli velika razaranja.
Najviše me boli ta duga, mučna i zločinačka opsada Sarajeva, skoro 4 godine!
predatortz predatortz 15:05 01.02.2012

Re: Ljubav

Najviše me boli ta duga, mučna i zločinačka opsada Sarajeva, skoro 4 godine!


A za osam hiljada mrtvih sarajevskih srba te boli qrac!
Aferim Filip pašo!
alselone alselone 15:06 01.02.2012

Re: Ljubav

predatortz

Ćetnici, dođite i istjerajte Sanđaklije, evo vam pola Sarajeva...


Ma otkud, nemoguce?!
ed_novipazar ed_novipazar 15:13 01.02.2012

Re: Ljubav

predatortz


A za osam hiljada mrtvih sarajevskih srba te boli qrac!

Izgleda da se Mladic preracunao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:16 01.02.2012

Re: Ljubav

Izgleda da se Mladic preracunao.

Razumem tvoju ljutnju na komentar alselonea, ali zar ti se ne cini da i ti preterujes?
Ti i za pogibiju Srba optuzujes Mladica.
Jel to on i Srbe pobio, nisu ih muslimani dirali?
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:18 01.02.2012

Re: Ljubav

predatortz
Najviše me boli ta duga, mučna i zločinačka opsada Sarajeva, skoro 4 godine!A za osam hiljada mrtvih sarajevskih srba te boli qrac!Aferim Filip pašo!


U Sarajevu je pobijeno skoro 2000 dece. Pa to su tri osnovne škole! 7O odeljenja!

Da ponovim: i ova antologijska vest govori da su u Bosni i Hercegovini postojale ne 3, već samo 2 (dve) strane: žrtve i dželati!

Prebrajanje žrtava po naciji, veri... samo je ruganje ljudskosti. I mirnoj, prosperitetnoj budućnosti ove napaćene zemlje!
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:22 01.02.2012

Re: Ljubav

Prebrajanje žrtava po naciji, veri... samo je ruganje ljudskosti. I


Isto kao i ignorisanje cinjenice da je pripadnost razlicitim nacijama glavni motiv i za rat i za sadasnje stanje.
Ali mozda ce sve proci ako zazmurimo i pravimo se da je se da nacionalna pripadnost nije vazna.
alselone alselone 15:22 01.02.2012

Re: Ljubav

Razumem tvoju ljutnju na komentar alselonea, ali zar ti se ne cini da i ti preterujes?


Da li razumes moju ljutnju na komentar eda u kom optuzuje srbe da su poubijali srbe?
vanja.t vanja.t 15:24 01.02.2012

Re: Ljubav

A za osam hiljada mrtvih sarajevskih srba te boli qrac!
Aferim Filip pašo!

džabe pričaš i objašnjavaš,

srebrenica i opsada sarajeva su u beogradu više intelektualni pozeraj, nego politički stav (anđelina džoli inklud). to se pomene kad hoćeš da ispadneš pametan u društvu, kao i globalno zagrevanje ili iranski filmovi...

alselone alselone 15:26 01.02.2012

Re: Ljubav

kao i globalno zagrevanje ili iranski filmovi...

i Arafatov sal.
ed_novipazar ed_novipazar 15:28 01.02.2012

Re: Ljubav

hoochie coochie man
Izgleda da se Mladic preracunao.

Ti i za pogibiju Srba optuzujes Mladica.
Jel to on i Srbe pobio, nisu ih muslimani dirali?

Dirali su ih i muslimani. Mislim, te bandite, te neljude koji su ubijali nevine Srbe (ali i Bosnjake i Hrvate, nije im bila bitna nacija) tesko mi je nazvati muslimanima. Medjutim, najveci broj civila u Sarajevu stradao je od granatiranja sa brda. Snimak jasno pokazuje da je to masovno i nasumice granatiranje Sarajeva bila zapravo strategija srpske vojske. Svaki normalan covjek se najezi kada cuje Mladiceve rijeci da se granatiraju naseljena mjesta nasumice i bez ikakvog razloga. A kada cujete da kaze "tuci, tamo nema srpskog življa mnogo", postaje jasno koliko je bio krvozedan kada nije prezao ni od ubijanja sopstvenog naroda.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:28 01.02.2012

Re: Ljubav

Da li razumes moju ljutnju na komentar eda u kom optuzuje srbe da su poubijali srbe?


Naravno, to sam mu i sam rekao, i to je i bio povod da mu se obratim.
(tvoj komentra mi se samo zgodno namestio da pokazem kako sa ja za razliku od tebe fin :) )
Tvoja reakcija mi se cini preteranom, licna uvreda i tako to, a vidim da ni on ne ostaje duzan.
Ali ne bih ja da presudjujem izmedju vas dvojice, lici mi na to da vi imate od ranije neke medjusobne frke, tako da, sto se mene tice, nastavite :)
alselone alselone 15:41 01.02.2012

Re: Ljubav

hoochie coochie man

Naravno, to sam mu i sam rekao, i to je i bio povod da mu se obratim.
(tvoj komentra mi se samo zgodno namestio da pokazem kako sa ja za razliku od tebe fin :) )
Tvoja reakcija mi se cini preteranom, licna uvreda i tako to, a vidim da ni on ne ostaje duzan.
Ali ne bih ja da presudjujem izmedju vas dvojice, lici mi na to da vi imate od ranije neke medjusobne frke, tako da, sto se mene tice, nastavite :)


Ma, ok, pitanje je vise bilo neozbiljno nego ozbiljno. Ali, ajde. Jeste preterana reakcija ali njegovi komentari su uvek jednostrani i uvek uvredljivo tumace dogadjaje i nema nacina za ozbiljan razgovor.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:50 01.02.2012

Re: Ljubav


Ed,
To je vec realniji pogled ali ma kako tebi bilo tesko da te nazoves muslimanima oni jesu muslimani.
I ja bih voleo da neki nisu Srbi i uopste ne volim sto oni i ja pripadamo istom narodu ali tako je, pripadamo, pa voleo to ja ili ne.
O Mladicu stvarno ama bas nista lepo ne mogu da mislim. Ali ama bas nista. Od njegovog komunistickog bekgraunda, preko ponasanja u ratu pa do "junackog" skrivanja po kokosinjcima, sve samo dno.

E sad, granatiranje Sarajeva, Srberenica i sve sto se desavalo.
Strasno, nedopustivo, sramotno i sta god da se kaze nece se pogresiti.
Sta je ono sto meni po nekad zasmeta?
Ono sto se popularno zove "vadjenje iz konteksta". To se sve to desavalo u ratu, gde ni jedna strana nije bila apsolutno u pravu a druga apsolutno u krivu. To sto su bile takve okolnosti ne opravdava nista od navedenog, ali daje neku realniju sliku ipak.

Recimo Srebrenica kao najveci, najmonstruozniji zlocin.
Kada se o njoj govori uvek se misli samo na dogadjaje koji su se desili posle zauzimanja nje od strane Srba. Svako pominjanje okolnosti se dozivljava kao pokusaj opravdavanja,
Ne, ne pada mi na pamet da opravdavam tak masakr, ali ipak se on nije desio zato sto su zli Srbi odlucili da pobiju da pobiju muslimane.
Kontekst Srebrenice je par godina postojanja zasticene zone iz koje su muslimani izlazili, vrsili zlocine nad Srbima posle kojih su se vracali u bezbednost zasticene zone.
To nije opravdanje, ali jeste bilo tako i kad se to sagleda dobija se ipak realnija slika koja naravno ne opravdava nista i nikog.
ed_novipazar ed_novipazar 16:19 01.02.2012

Re: Ljubav

hoochie coochie man

Ono sto se popularno zove "vadjenje iz konteksta". To se sve to desavalo u ratu, gde ni jedna strana nije bila apsolutno u pravu a druga apsolutno u krivu. To sto su bile takve okolnosti ne opravdava nista od navedenog, ali daje neku realniju sliku ipak.


Zasto komplikovati kada su stvari jednostavne. 63% gradjana BiH je zeljelo nezavisnu BiH. Vecina Srba nije. Zbog tih 37% koji nisu htjeli, moralo se ratovati. Ovaj snimak na kojem se vidi kako Mladic izdaje naredjenja je samo jedan od pokazatelja kakvog karaktera je bio taj rat. Srebrenica takodje. Broj zrtava takodje. Nacin na koji se doslo do te brojke zrtava. Odnos poginulih civila i vojnika. Odnos poginulih pripadnika naroda. Sva ta statistika jasno pokazuje kakav je to rat bio i ko je kakav bio u tom ratu. I ne znam sada o kakvom vadjenju iz konteksta je rijec.

Recimo Srebrenica kao najveci, najmonstruozniji zlocin.
Kada se o njoj govori uvek se misli samo na dogadjaje koji su se desili posle zauzimanja nje od strane Srba. Svako pominjanje okolnosti se dozivljava kao pokusaj opravdavanja,
Ne, ne pada mi na pamet da opravdavam tak masakr, ali ipak se on nije desio zato sto su zli Srbi odlucili da pobiju da pobiju muslimane.
Kontekst Srebrenice je par godina postojanja zasticene zone iz koje su muslimani izlazili, vrsili zlocine nad Srbima posle kojih su se vracali u bezbednost zasticene zone.
To nije opravdanje, ali jeste bilo tako i kad se to sagleda dobija se ipak realnija slika koja naravno ne opravdava nista i nikog
.


Razlog za genocid u Srebrenici nije taj o kojem ti govoris. Te razloge je objasnio covjek koji najbolje zna zasto se dogodilo u Srebrenici to sto se dogodilo:

"I napokon došao je trenutak da se, posle bune protiv dahija, Turcima osvetimo na ovom prostoru."

Pogodi cije su ovo rijeci.


hoochie coochie man hoochie coochie man 16:38 01.02.2012

Re: Ljubav

Zasto komplikovati kada su stvari jednostavne. 63% gradjana BiH je zeljelo nezavisnu BiH. Vecina Srba nije. Zbog tih 37% koji nisu htjeli, moralo se ratovati.


Tacno tako.
Srbi nisu zeleli nezavisnu BiH ostalisu hteli da im je nametnu, nisu mogli da se dogovore i zaratili su.
Rezultat rata je ipak kompromis a ne maskimalni zahtevi ni jedne od strana zbog kojih se uslo u rat, BiH jeste nezavisna ali daleko od onoga sto je bila namera dva naroda pre rata. Srbi su dobili Republiku Srpsku a malo je verovatno da bi to mogli da postignu pregovorima.

Te razloge je objasnio covjek koji najbolje zna zasto se dogodilo u Srebrenici to sto se dogodilo:

"I napokon došao je trenutak da se, posle bune protiv dahija, Turcima osvetimo na ovom prostoru."

Naravno da znam cije su reci ali time sto ti ceo rat svodis na jednu recenicu pokazujes da nemas volje ili sposobnosti da sagledas kompleksnost situacije vec sve svaljujes na one druge.
I nije to nista novo, to je veoma prisutno narocito u Bosni.
I to, nemanje volje da se sagleda realnost je i razlog zbog koga ce Bosna tesko opstati.
Ne zelim ja da se ona rasformnira ali sve mi se cini da je to neminovno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana