Društvo| Filozofija| Politika| Region

Zločin kao izbor - izbor kao zločin

elis RSS / 10.02.2012. u 12:34
U Političkim sveskama Pekić veli da „...Zločin ne može biti istorijska nužnost. On može da bude nužnost jedne izabrane metode..."
 
Biti vjeran metodi koja, makar samo u sferi hipotetskog, implicira zločin i čini ga mogućim, znači biti zločinac. Danas, izuzev kozmetičkih zahvata, koji kod posmatrača izazivaju gađenje, ne možemo vidjeti nikakvu promjenu na licu politika koje vladaju Balkanom, kao i na licu većine onih koje bi na vlast da dođu.

Nikakav suštastveni otklon od metode ne postoji, jer odustajanje od topova, snajpera i noževa nije odustajanje od političke metode, već samo uzimanje daha. Metoda koja istrajava na ekskluzivitetu bilo koje vrste, čak i ona koja samo koketira sa ekskluzivitetom, otvara vrata budućem zločinu. Glasajući za vjerovjesnike i žrece tih metoda, narodi Balkana glasaju za buduće zločine. Korištenje naroda, što čine jedni, ili države, što čine drugi, ili mita i lažne povijesti što čine svi, kao brane prema Drugome, ne samo da ga omogućava, već budući zločin čini nužnim, neizbježnim.

Nažalost, uprkos iskustvu kojeg posjedujemo kao vrsta, još uvijek nismo uspjeli natjerati zakonodavce da utiranje puta zločinu kvalifikuju kao zločin. Tako da nam, izuzev jalovog kevtanja ili samotne rezignacije, malo toga preostaje dok čekamo da se zločin desi.

I pri tom gubimo vrijeme diskutujući o Miloševiću, Tuđmanu, Izetbegoviću, Krajišniku, Bobanu, Karadžiću, Oriću... Umjesto da već sada počnemo diskutovati o Tadiću, Kosorovoj, Lagumdžiji, Dodiku, Zukorliću, Grigoriju, Kerumu, Nikoliću, Ceriću... Ako na vrijeme počnemo govoriti o njima kao zločincima, možda budemo imali dovoljno sreće da ne budemo u pravu.


Komentari (19)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

drzura drzura 17:57 10.02.2012

tačno

potpisujem svaku rečenicu
docsumann docsumann 21:14 10.02.2012

iskreno

radikalno utopistčki!

ok, meni ne smeta.

evo ja ću biti još utopističniji:

zlo je po difoltu usađeno u svaku granicu koji ljudi međusobom povuku. granice su pukotine čovječanstva ... na njima počinju ratovi. ratovi su mjesta zločina.



elis elis 21:35 10.02.2012

Re: iskreno

docsumann
radikalno utopistčki!

ok, meni ne smeta.

evo ja ću biti još utopističniji:

zlo je po difoltu usađeno u svaku granicu koji ljudi međusobom povuku. granice su pukotine čovječanstva ... na njima počinju ratovi. ratovi su mjesta zločina.






K'o što drzura potpisa moje pisanje, tako ja, evo, potpisujem tvoje.
st.jepan st.jepan 21:47 10.02.2012

Re: iskreno

docsumann
radikalno utopistčki!


Možda pre utopistički radikalno.

Nešto poput "preventivne dehumanizacije" iz Ranko-Marinkovićevog "Kiklopa"
Ako se dobro sećam, rano detektovanje zlikovca sprovodilo bi se metodom sitnog provociranja i praćenja reakcije. Naprimer, u tramvaju mu kao slučajno staneš na nogu, i onda, ako reakcija ukazuje na potencijalno zvere, preventivno ga eliminišeš.

Pravovremena radikalna kritika, kao prevencija radikalizacije ideja i uvek pogubne radikalne akcije.
kukusigameni kukusigameni 21:50 10.02.2012

Re: iskreno

st.jepan

Sad valjda ja da potpisujem Stjepanovo pisanje?!
docsumann docsumann 21:57 10.02.2012

Re: iskreno

Sad valjda ja da potpisujem Stjepanovo pisanje?!


a kol'ko potpisa treba da skupimo ?
st.jepan st.jepan 21:58 10.02.2012

Re: iskreno

Sad valjda ja da potpisujem Stjepanovo pisanje?!

Ne bih ti savetovao.
Ja ni pismo majci!
st.jepan st.jepan 12:11 11.02.2012

Re: iskreno

a kol'ko potpisa treba da skupimo ?

Mmmm, da, vrlo je moguće da je ilustracija za ono što sam hteo reći bila odveć radikalna.
Ideja nije moja, to je kozerija jednog radikalnog cinika iz "Kiklopa" - kultne knjige mog gimnazijskog društva.
A ono što sam hteo reči je sledeće:
Slažem se s autorom glede potrebe da se, u cilju prevencije budućih vrlo možebitnih zločina, blagovremeno krene s radikalnom kritikom.
Mada, moguće je (biva) da sam tekst pogrešno razumeo.
docsumann docsumann 12:36 11.02.2012

Re: iskreno

Mmmm, da, vrlo je moguće da je ilustracija za ono što sam hteo reći bila odveć radikalna.
Ideja nije moja, to je kozerija jednog radikalnog cinika iz "Kiklopa" - kultne knjige mog gimnazijskog društva.


ovaj



roman
obrađuje upravo tu temu ... postoje medijumi koji mogu da predvide zločin ... savršen prostor za prevaru
kukusigameni kukusigameni 16:19 11.02.2012

Re: iskreno

st.jepan


Stjepane, možda i sam odveć star, opet potpisujem tvoje reči.
st.jepan st.jepan 16:28 11.02.2012

Re: iskreno

Stjepane, možda i sam odveć star, opet potpisujem tvoje reči.

Drago mi je. Razumeo sam da se ne slažeš, šta više, da si užasnut.
Otuda i to moje (u principu mi mrsko) naknadno razjašnjenje.
kukusigameni kukusigameni 16:32 11.02.2012

Re: iskreno

st.jepan
Drago mi je. Razumeo sam da se ne slažeš, šta više, da si užasnut.
Otuda i to moje (u principu mi mrsko) naknadno razjašnjenje.


Slažem se. Svaki put kad nešto poželim da napišem ti me preduhitriš. U jednom trenutku sam se čak i osvrtao da slučajno nisi u sobi, negde vešto sakriven. Ali nisi. Veruj mi.
G r o f G r o f 23:31 10.02.2012

zločin u zločinu..

Rat je zločin...
ali uvek govorimo o zločinu u zločinu ...
Rat uvek dolazi prikriveno iza nekih velikih ideja i lako prevari.
elis elis 00:40 11.02.2012

Re: zločin u zločinu..

G r o f
Rat je zločin...
ali uvek govorimo o zločinu u zločinu ...
Rat uvek dolazi prikriveno iza nekih velikih ideja i lako prevari.


Pre samo par minuta na drugom mestu napisah sledeće:

A rat je uvek konzekvenca, rezultanta, rat ne nastaje u ratu, već upravo u - predraću. Ili, da kažem to slikovitije, ratni pokolji svoj početak imaju u pučkim veseljima. Naravno, ne pada mi na pamet da osudi izlažem puk koji, konzumirajući podnošljivost vlastite svakodnevnice, odbija da krnji vlastitu komociju obraćajući pažnju na prve simptome likantropije. Tim više što simptomi početnog stadija bolesti zajednice, baš kao i kod, na primer, multiple skleroze, počesto uključuju i osećanje - euforije.

G r o f G r o f 22:35 12.02.2012

Re: zločin u zločinu..

...nema nade.
predatortz predatortz 10:17 13.02.2012

Slutiš belaj?

?
elis elis 11:48 13.02.2012

Re: Slutiš belaj?

predatortz
?


Iskreno - slutim. Naravno, ne onakav kakav se već desio - znamo, uostalom, da se belaji retko ponavljaju u istom obličju, ali nekakva zloćudnost prosto se može opipati.
predatortz predatortz 15:27 13.02.2012

Re: Slutiš belaj?

Iskreno - slutim.


Jbga, imamo isti predosećaj!
st.jepan st.jepan 18:34 13.02.2012

Re: Slutiš belaj?

elis
predatortz

Muč'te braćo, mukom se zamukli!


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana