Društvo| Film| Gost autor| Politika| Region

U RALJAMA KRVI I MEDA

elis RSS / 16.02.2012. u 16:06

Film Angeline Jolie između eksploatacije rata i egzotike prostora

 

Gost autor: Đorđe Krajišnik




 

 

 

 

Predfilmske radnje i spin aktivnosti

Rediteljski prvijenac holivudske dive Angeline Jolie „U zemlji krvi i meda", od samog početka - praktično i prije prvog kadra - prati niz kontraverzi. Naime, prve neugodnosti Joliejeva je doživjela već prilikom obilaženja i traženja lokacija za snimanje svog filma u BiH. Tada su, saznavši površno određene sekvence scenarija, žene iz udruženja „Žena žrtava rata", na čelu sa svojom predsjednicom Bakirom Hasečić, podigle ozbiljnu halabuku oko onoga što bi film trebao prikazati, te pod krinkom zaštite žrtava rata i sprječavanja da se izjednače, ili spoje u ljubavnoj vezi „žrtva i njen dželat" , izdejstvovale kod tadašnjeg ministra za kulturu u Vladi Kantona Sarajevo Gavrila Grahovca zabranu snimanja filma na području Kantona. U potekstu cijele priče stajala je stara teza o nemogućnosti da se jedna čestita Bošnjakinja (u ovom slučaju žrtva) zaljubi u etnički i vjerski Drugog Srbina (u ovom slučaju dželata). No, polemika o tome da li treba dozvoliti da se film snima ili ne na području KS ni ukoliko nije uzdrmala i spriječila Jolijevu. Ona je odlučila da sa žrtvama malo prodiskutuje, umiri ih, a onda shvativši sa čime se susreće odlučila transponovati Sarajevo u Mađarsku i tu u miru, daleko od bh. antagonizama, nastaviti rad na svom filmu. Na toj se tačci od prilike završava prva faza prisutnosti filma „U zemlji krvi i meda" u bh. javnom prostoru.

Međutim, da se pričao o ovom filmu nametne kao jedna od najvažnijih tema u bh. javnosti, te dobije nesluđen publicitet i pobudi pažnju raznih teoretičara antisrpstva i zavjere protiv Srba, (a opet prije nego je iko imao uvid u scenarij filma, te prije nego ga je iko i pogledao), pobrinuli su se, uz svesrdnu spin pomoć kolega s one strane Drine, mediji iz RS-a. Saznavši da obrađuje temu rata u BiH, za film su se odmah zainteresovali svekoliko branioci srpstva - boračka udruženja i sve intelektualne gromade uposlene u ispravljanju krive slike koja se plasira svijetu o nebeskom narodu - otkrivši u njemu ozbiljna zastranjivanja i negativna prikazivanja srpske uloge u ratu u BiH. A kada je detektovano antisrpsko djelovanje krenulo se sa orkestriranom paljbom po filmu kao ključnom problemu savremenog srpstva, te kao jednom od najvećih krivaca što je slika o srpskoj ulozi u ratovima devedestih negativno prikazana.

Ova dva slučaja nam jasno ilustruju obrtanje perspektiva, na način svojstven za BiH, u kojima se nužno dešava da se ono što Sarajevo napad brani u Banjaluci, a zatim ono što se brani u Sarajevu napada u Banjaluci. Pri tome se u oba slučaja prešućuju neke temeljne istine, te se cijela priča koristi za bildanja tiraža tajkuniziranih bh. medijskih prvaka oličenih u Nezavisnim novinama, s jedne i Dnevnom avazu s druge strane, a sve pod krinkom zaštite tobožnjih nacionalnih interesa naroda, žrtava i nacije.

Opšta mjesta i zanemarivanje konteksta rata













 

 

Što se pak samog filma tiče, čiju smo gala premijeru u utorak večer u Sarajevu ispratili, može se reći da je po srijedi jedna tipična holivudska interpretacije rata, sa good and bad guys-ima, te crno-bijelom perspektivom posmatranja ratnog sukoba, u kojoj se kao centralni motivom obrađuje jedna tipična „zabranjena" love story, koja, što je ipak iznimka, završava tragično. Međutim, sam film pati od mnoštva opštih mjesta i nedoslijednosti u percepiranju rata na prostoru BiH.

Na samom početku Jolieva nas u tragediju devedestih godina uvodi samo jednim velikim praskom bombe, koja narušava idiličnu atmosveru zajedničkog života bh. naroda. Potom, bez jasnog kontekstualiziranja stvari, prikazuje scenu odvajanja žena i muškaraca, zatim strijeljanje muškaraca i odvođenje žena u logor. Nakon tih početnih scena nasilja sva priča filma se usresređuje na relaciju srpski vojnici i muslimanske žene, gdje gledamo scene silovanja, zalostavljanja, mučenja i uzimanje žena kao živog štita. Unutar tog ratnog haosa razvija se ljubav između Ajle, koja je slikarka, i Danijela, koji je sin glavnog srpskog oficira. Ljubav po svemu obična, sem po tome što je etnički zabranjena. Ipak, kao takva, otvara sukob između Danijela i njegovih saboraca, te sukob na relaciji sina oficira i oca generala koji zabludjelog sina upozorava da krv djevojke u koju se zaljubio nije dobra. Taj pritisak, od strane okruženja, doprinosi da i sam Danijel, koji inače predstavlja sve ono što je suprotnost barbarstvu srpskih vojnika, kako film odmiče postaje sumnjičav te jednom prilikom i sam Ajli u bjesu kaže: Što se bar nisi rodila kao Srpkinja! Ipak, to ga sve do pred sam kraj filma neće pokolebati u nastojanju da svoju ljubav sačuva od nasrtaja pobješnjelih i ženskog mesa željnih vojnika i oficira.

Iako se mora uzeti u obzir da film pokušava ispričati priču o tragediji (kako Jolieva tvrdi 50. 000) silovnih bošnjačkih žena, ima se dojam da sem Srba i Muslimanskih žena, uz iznimku par scena napada pojedinaca improvizovanim bombama, te nekakvog ilegalnog štaba u mračnom podrumu koji bi trebao da predsatavlja AR BiH, u ratu ne postoji niko drugi. Tačnije, nema ni riječi o vojnim sukobima, niti se bilo gdje navodi da postoje neke druge oružane snage sem srpskih, koje su, kako se može shvatiti, okupirale cijeli prostor koji film prikazuje, te svu svoju energiju usmjerili na ispijanja alkohola i orgijanja. Takođe, sam prostor koji film obrađuje ostaje prilično nejasan, na trenutka se čini da je riječ o Sarajevu, na trenutak da je to neka mali bosanski gradić, koji je opet, na moment blizu, a na moment daleko od Sarajeva.

Film se završava tako što Ajla odaje, nekoj vrsti gerilske Armije Republike BiH, kordinate gdje je poslije borbe smještena Danijelova jedinica, ali ne bježi sa svojima, već se vraća Danijelu, u srce srpskih položaja. Danijel preživljava napad, shvata da ga je Ajla izdala, odlazi u štab gdje je smještena Ajla i ubija je hicem iz pištolja. Shvativši šta je uradio Danijel pada u očajanje, izlazi na ulicu i kreće se prema položaju snaga UN-a, pred njima pada na koljena i predaje se u bolnom grču ponavljajući rečenicu: Uhapsite me, ja sam ratni kriminalac.

Sve u svemu, riječ je o jednom prilično nedoslijednom i nedorečenom filmu, koji nam nije prikazao, ni ponudio ništa novo, tačnije nije nam dokazao da se priroda rata u bh. na pravi način i tretirala i razumjela. Već se operisalo sa poluinformacijama i poluistinama koje prilično aljkavo slikaju našu bolnu prošlost, te nikako ne doprinose njenom boljem poimanju i prihvatanju. Stoga, jedino što ovaj film, iz ugla recepijenta sa Zapada, može činiti specifičnim jeste egzotika ratnog i postratnog bosanskohercegovačkog prostora, kao prostora mržnje i za civilizirani svijet s one strane oceana prostor nepojmljivog barbarstva, koje se samo na filmu i može vidjeti, a eto, ipak, tamo negdje zaista i postoji.

Tržišna ekspolatacija rata

U konačnici, film Anegline Jolie ni na jedan način ne doprinosi katarzi ovog društva, niti radi na pomirenju danas, naizgled, nepomirljivih međuetničkih trvenja u BiH. On jedino igra po pravilima globalnog neoliberalnog tržišta, eksploatišući i prodajući kao profitabilnu robu nesreću naroda uvučenih, zarad istog tog tržišta, u krvave ratove i agoniju tranzicije i postranzicije. Jer, danas je to film o Bosni, sutra o Avganistanu, prekosutra u Libiji i sve tako tragom kapitalistikčih jahača apokalipse.

Stoga se sva naša tragedija i ogleda u tome što nas i dalje zaokupljuju priče raznih bjelosvjetskih dobronamjernih profitera, te što se iste koriste za nova potpirivanja međunacionalnih netrpeljivosti i zamajavanje obespravljenih naroda i građana po sistemu hljeba i igara; samo što je hjeba danas sve manje. Što se pak Angeline Jolie tiče, ona je BiH mnogo više pomogla kao ambasador UN-a gradeći objekte za stare i iznemogle. Ovako, samo nam je dokazala da ipak, uz veliku želju, nije na najbolji način odgovorila težini zadatka koji je pred sebe postavila.

 

Autor je novinar na BL!N portalu

Atačmenti

  • a1.jpg / 36.87 / KB image/jpeg
  • a2.jpg / 63.04 / KB image/jpeg


Komentari (41)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:52 16.02.2012

"Kapitalistički jahači apokalipse"

Zamislimo, na tren, da film ima državno, socijalističko sponzorstvo? Ne bi bilo ikakve ocene publike, koja bi uticala na produkciju filma. "Neoliberalno", ili komunjarsko "plati ulaznicu protiv svoje volje".
elis elis 17:59 16.02.2012

Re: "Kapitalistički jahači apokalipse"

srdjazlopogledja
Zamislimo, na tren...


Zamislili smo.
I odmislili
Biljana 77 Biljana 77 17:20 16.02.2012

A nekad smo joj tepali Anđa

Što se pak Angeline Jolie tiče, ona je BiH mnogo više pomogla kao ambasador UN-a gradeći objekte za stare i iznemogle.

I tada su joj pisali panegirike isti ovi što je sad razapinju.


Ovako, samo nam je dokazala da ipak, uz veliku želju, nije na najbolji način odgovorila težini zadatka koji je pred sebe postavila.

Falim te da se neko setio da napiše. Žena je loš (možda prosečan) reditelj i to je to.
mariopan mariopan 17:37 16.02.2012

lesinarenje

Najobicnije lesinarenje.
Eksploatacija rata i zrtava do poslednjeg dolara, evra ...i granice ukusa.
Isto to i dan danas cine svi ucesnici rata pa se i ona ugurala da zaradi nesto? Bljak.

Ne bi bilo moguce da je rat u Bosni ikada zavrsen.
elis elis 17:56 16.02.2012

Re: lesinarenje

mariopan
Najobicnije lesinarenje.
Eksploatacija rata i zrtava do poslednjeg dolara, evra ...i granice ukusa.
Isto to i dan danas cine svi ucesnici rata pa se i ona ugurala da zaradi nesto? Bljak.

Ne bi bilo moguce da je rat u Bosni ikada zavrsen.


Ovde ću, protivno dobrim običajima, citirati samoga sebe:

Mogu se Jolieva, Shepard, Tanović, Žbanićka, Dragojević... naprezat' kol'ko im je volja - dalje od spektakularnog dilentantizma dobacit' ne mogu. Kinematografija će ostati mutava i nedorečena po pitanju be-ha rata sve dok Eastwood ne snimi Zastave naših amidža i Pisma s Treskavice.
mariopan mariopan 17:40 16.02.2012

...

I preporuka Elis
elis elis 17:56 16.02.2012

Re: ...

mariopan
I preporuka Elis


Hvala, ali preporuka ide Đorđu
mariopan mariopan 21:06 16.02.2012

Re: ...

elis
mariopan
I preporuka Elis


Hvala, ali preporuka ide Đorđu

Tek sada vidim gost autor

Djordje, izvini. Cvetak tebi.
kaolavanda kaolavanda 10:09 17.02.2012

Re: ...

mariopan

I preporuka Elis


Gle' nju... 'ladno ote Elisu cvet iz ruke, i onda:

Djordje, izvini. Cvetak tebi.


E, jesi lomilica srdaca, Mariopan... đavo i po
mariopan mariopan 13:30 17.02.2012

Re: ...

kaolavanda
mariopan

I preporuka Elis


Gle' nju... 'ladno ote Elisu cvet iz ruke, i onda:

Djordje, izvini. Cvetak tebi.


E, jesi lomilica srdaca, Mariopan... đavo i po

nsarski nsarski 13:44 17.02.2012

Re: ...

E, jesi lomilica srdaca, Mariopan... đavo i po


Ih, Mariopan! Ne znas ti nju - ljubimica muskaraca i sudbine.
mariopan mariopan 13:50 17.02.2012

Re: ...

nsarski
E, jesi lomilica srdaca, Mariopan... đavo i po


Ih, Mariopan! Ne znas ti nju - ljubimica muskaraca i sudbine.

Iju, fala Nenade

Kako bre ja ne znam gde su ti muskarci i taka sudbina, nikad da se sretnemo?
kaolavanda kaolavanda 21:15 17.02.2012

Re: ...

Ih, Mariopan! Ne znas ti nju - ljubimica muskaraca i sudbine.

A, pa sad ja znam ko hoću da budem kad porastem.

Kako bre ja ne znam gde su ti muskarci i taka sudbina, nikad da se sretnemo?

Mariopan, rekla bih da je i ovo deo taktike, šarma...
mariopan mariopan 15:44 19.02.2012

Re: ...

kaolavanda
Ih, Mariopan! Ne znas ti nju - ljubimica muskaraca i sudbine.

A, pa sad ja znam ko hoću da budem kad porastem.

Kako bre ja ne znam gde su ti muskarci i taka sudbina, nikad da se sretnemo?

Mariopan, rekla bih da je i ovo deo taktike, šarma...


Nemoj da zuris da porastes.

Blade Runner Blade Runner 17:46 16.02.2012

Ona je

jedna od razmazenih holivudskih kreatura koja radi sta joj padne na pamet jer je puna para i moze joj se.

elis elis 18:03 16.02.2012

Re: Ona je

Blade Runner
jedna od razmazenih holivudskih kreatura koja radi sta joj padne na pamet jer je puna para i moze joj se.



Ok. I?
Blade Runner Blade Runner 18:36 16.02.2012

Re: Ona je

Ok. I?

Zasto trositi vreme na analiziranje onoga sto ona radi? Ona je publicity junkie.

Before making house with movie star Brad Pitt, Oscar-winning actress Angelina Jolie didn't have a problem generating headlines solo: She shared a shocking kiss with her brother, had bisexual interludes with a Calvin Klein model and wore a vial of ex-husband Billy Bob Thorton's blood around her neck.
looping looping 19:37 16.02.2012

U Raljama Neznanja

Što se bar nisi rodila kao Srpkinja!


Iako se mora uzeti u obzir da film pokušava ispričati priču o tragediji (kako Jolieva tvrdi 50. 000) silovnih bošnjačkih žena, ima se dojam da sem Srba i Muslimanskih žena


Interesantna mi je prica (s obzirom da zivim u jednoj od arapskih zemalja) kada su ljudi iz Saudijske Arabije u Bosni pitali muslimane koje su nacionalnosti.
Oni su im na to odgovorili: " Pa, muslimani!"
Zatim ponovo pitanje: "Pa i mi smo muslimani, ali koji ste vi narod?"
Opet sledi odgovor: " Muslimani!"

Kasnije se odlucuju svi da koriste izraz "bosnjaci" i to im je olaksalo dijalog o narodnosti.

Poenta:

Arapi ne mesaju naciju i religiju. Pa cak ni drzavu. Licno sam ih puno upoznao muslimana, pravoslavaca, katolika, protestanata i dr. Naravno, vecina su muslimani.
Kopti (egipatski) kao i ostali egipcani takodje tvrde za sebe da su arapi.
Cak mi je jedan kopt pricao kako su bili pod turcima vise od sesto godina. Da nije turaka, vecina egipatskih arapa bi bili hriscani (tako bar on tvrdi).

PS

Hajde sad neka neko proba da zamisli srbe pravoslavce, srbe katolike, srbe muslimane, srbe ateiste i druge srbe u srpskoj drzavi u kojoj se govori srpskim jezikom.

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:51 16.02.2012

Re: U Raljama Neznanja

Haha... Smešno.
Ali i tužno. Naime, pre će Egipat, Sirija, Liban naličiti na Bosnu, nego Bosna, Srbija na te države.
A da li će se posledice te zablude osetiti i u Evropi, i na koji način, videćemo. Vrlo gadno vreme predstoji, a ako su ovdašnji imalo pametni, izolovaće se, stabilizovati.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:26 16.02.2012

Re: U Raljama Neznanja

Verujem da se o ovom filmu priča mnogo više no što on to zaslužuje. I da je tu ona postigla ono šta je htela minimalnim ulaganjima, od znanja o temi, pa nadalje.
Što se mene tiče, samo jedan u nizu plitkih ratno-profiterskih filmova koji računaju na stereotipe, kao i na to da većina onih koji će ga gledati zna i manje od režisera.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:39 16.02.2012

Re: U Raljama Neznanja

Verujem da se o ovom filmu priča mnogo više no što on to zaslužuje. I da je tu ona postigla ono šta je htela minimalnim ulaganjima, od znanja o temi, pa nadalje.


Verovatno, ali prica se u ovom nasem malom kutku sveta. Nas to pecka pa pricamo i na tu foru moze da proda neku hiljadu karata koje inace ne bi, samo cini mi se sitnim takav cilj za jednu Adjelinu?
Bice da je ona onako drustveno angazovana kakvu ju je bog dao, ipak ima i neka licna politicka uverenja koja bi da propagira filmom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:45 16.02.2012

Re: U Raljama Neznanja

Slažem se, mada sumnjam da je ona očekivala da to bude gledan film po holivudskim kriterijumima, sumnjam i u to da ima ikakve političke stavove, mislim da se pre radi o novom obliku njenog humanizma i društvene angažovanosti, i to režiserskom akcijom na "tešku temu", kol'ko da se vidi da nije samo lepotica-glumica iz akcijskih filmova koja najviše što može je usvajanje dece (za šta joj ja btw kapu skidam, i da je pri usvajanju dece ostala mnogo veći sevap bi učinila).
svbobo svbobo 20:47 16.02.2012

Re: U Raljama Neznanja

Jelica Greganović
Verujem da se o ovom filmu priča mnogo više no što on to zaslužuje. I da je tu ona postigla ono šta je htela minimalnim ulaganjima, od znanja o temi, pa nadalje.
Što se mene tiče, samo jedan u nizu plitkih ratno-profiterskih filmova koji računaju na stereotipe, kao i na to da većina onih koji će ga gledati zna i manje od režisera.

Hoćeš reći...Anđa ti je...onako...baš,baš SUPER!?
Meni je film (bez da sam ga gledao) apsolutni HIT,teška gotiva...onako...čisto d podržim Anđu!
p.s.
...sad će me neko pitati-Kako hit kada nisi odgledao film?
Ja ću mu odgovoriti...
onda će me neko pitati...
ja ću mu odgovoriti...
Smoriću se najstrašnije...ZATO - neću komentarisati NIŠTA!
Toliko pisanja , dizanje na toliki nivo ... smešno jbt!




stefan.hauzer stefan.hauzer 20:55 16.02.2012

Re: U Raljama Neznanja

ja prema andji imam neki love-hate odnos ,
kad vidim kako ona razume situaciju...
huhh okrene mi se želudac -
a onda se setim njenih filmskih početaka i
setim se da je ona za mene uvek bila ...
ništa drugo nego picture of lily
(sasvim dovoljno

49 41 49 41 23:41 16.02.2012

Re: U Raljama Neznanja

Jelica Greganović
Slažem se, mada sumnjam da je ona očekivala da to bude gledan film po holivudskim kriterijumima, sumnjam i u to da ima ikakve političke stavove, mislim da se pre radi o novom obliku njenog humanizma i društvene angažovanosti, i to režiserskom akcijom na "tešku temu", kol'ko da se vidi da nije samo lepotica-glumica iz akcijskih filmova koja najviše što može je usvajanje dece (za šta joj ja btw kapu skidam, i da je pri usvajanju dece ostala mnogo veći sevap bi učinila).


Imenjaka sam upoznao, kad smo proveli Kum, njegova dva bliza rodjaka u Kanjonu Tare.
Video sam ga posle 20 god. u Topciderskom restoranu, gde me je kum odveo na rucak-veceru.

Nisam ga poznao; iako smo seli za isti sto. Rat je ucinio svoje, na tog lepog krupnog coveka.

Kum mi je ranije ispricao, da se tamo svrstao na "svoju stranu"- kao svi, uostalom. Muslimani su ga sasekli u zasedi rafalom.
Preziveo je, prezdravio.
Tokom rata u Bosni, zaljubio se u Muslimanku. Ona u njega. Rodio im se sin.
Krasan decko; bar na slici.
Ona je kasnije otisla u Ameriku, zivi u Chicagu. Odvela je i sina.
Nije ga video vise od 4 godine.

Tokom vecere, imenjak je vadio sliku sina iz unutrasnjeg dzepa; nemo gledao u nju.
Par puta me je pitao; drzeci sliku pred sobom:
-Vidi mi sina! Dal' cu ga videti opet i kada?

Bio sam nem, na svaki upit, makar - pogledom.

Svedok dogadjaja; ne Anzelinina prica.



docsumann docsumann 23:56 16.02.2012

sf

budućnost predstoji bez obzira na sve
nurudin nurudin 04:10 17.02.2012

...

Osim preporuke za tekst, nemam šta dodati...
Još uvek mi nije jasna halabuka oko, kako svedoče oni koji su film gledali, ne mnogo umetničkog filmića, ali dobro, ne maro ni sve da bude baš jasno...
fantomatsicna fantomatsicna 06:26 17.02.2012

Nisam gledala i necu

!
predatortz predatortz 09:17 17.02.2012

Davno rekoh

Ali, ponoviću:

Daleko su mi gadniji psi mira. Oni utiru prostor novim ratovima, novim mržnjama. Psi rata nastupaju nakon njih.

Edit:

I, jebo zemlje koje nemaju čim pametnijim da se bave...
AlexDunja AlexDunja 21:57 17.02.2012

Re: Davno rekoh


Daleko su mi gadniji psi mira. Oni utiru prostor novim ratovima, novim mržnjama.


ovo mi je zanimljivo, koga bi
aproximativno nazvao takvim psom,

ne mislim imenom, nego koji tip?
šta rade psi mira?
predatortz predatortz 13:39 20.02.2012

Re: Davno rekoh

AlexDunja

Daleko su mi gadniji psi mira. Oni utiru prostor novim ratovima, novim mržnjama.


ovo mi je zanimljivo, koga bi
aproximativno nazvao takvim psom,

ne mislim imenom, nego koji tip?
šta rade psi mira?


Zive od spike o ratu. Ceprkaju po svezim ranama, naricu za tudjim sinovima, a ime mesta u koje deceniju i vise idu nisu naucili/le da izgovore. Ne daju da se prasina slegne. Dvadeset godina posle WWII Srbi i Muslimani su se okumljivali, sklapali mesovite brakove, posecivali... Danas, zbog dzukela mira, su dalji nego '96.
AlexDunja AlexDunja 14:55 20.02.2012

Re: Davno rekoh

Danas, zbog dzukela mira, su dalji nego '96.


i tebi su ti koji pričaju gori od zločinaca koji su ubijali?meni je to neverovatno i neprihvatljivo.
predatortz predatortz 17:52 20.02.2012

Re: Davno rekoh

AlexDunja
Danas, zbog dzukela mira, su dalji nego '96.


i tebi su ti koji pričaju gori od zločinaca koji su ubijali?meni je to neverovatno i neprihvatljivo.


Ne oni koji pričaju. Pričaju svi. Gade mi se oni koji pričaju naručene priče. Oni koji su to izdigli na nivo profesije. Veoma profitabilne profesije. Gade mi se, jer čeprkajući po živim ranama, pumpajući i izvrćući činjenice, poluistine i fikciju utiru put novim zločinima i novim zločincima.
AlexDunja AlexDunja 18:26 20.02.2012

Re: Davno rekoh

iskreno, mislim da preteruješ,

posle prethodnog rata nije bilo tih o kojima pričaš,
a malo političke kuhinje je bilo dovoljno
da mržnja proradi u svoj bestijalnosti,
i da se čine nezamislivi zločini.

ja mislim da je porediti zločince
sa nevlavladinim sektorom užasno.

ne branim ih, nije to moj posao,
ali mislim da pomirenja i kakve takve normalizacije odnosa
ne može biti ako se o zločinima ne govori,
i ako se zločinci ne označe nedvosmisleno kao takvi.

i da im se sudi, fer i pravedno,
ali, da se stvari nazovu pravim imenom.
predatortz predatortz 18:40 20.02.2012

Re: Davno rekohjavascript:;

ja mislim da je porediti zločince
sa nevlavladinim sektorom užasno.


Nije dok neke NGO perjanice daju podršku zločincima



ali mislim da pomirenja i kakve takve normalizacije odnosa
ne može biti ako se o zločinima ne govori,


Srbi i Bošnjaci u Srebrenici žive mirno jedni pored drugih. Rade u istim firmama. Deca im idu u iste škole. Muči ih ista briga: teška beda i oskudica.
Onda u julu svake godine dođe kojekakav nakot, izvodi svoje performanse (tupave do bola), pojede i popije koliko je toj sirotinji tamo dovoljno za godinu dana života. Vrvi od usranih ambasadora, njihovih svita, samozvanih humanista kojima su srpska groblja vazda mala, a nesreća beznačajna... I šta rade? Čeprkaju rane muslimanskim majkama! Vređaju srpske, jer njihove sinove klane, čerečene, paljene i ne pomenu. Jednostavno zaseru i odu.
AlexDunja AlexDunja 19:15 20.02.2012

Re: Davno rekohjavascript:;

Jednostavno zaseru i odu.


i tebi je to veće zlo
od onoga što se desilo u srebrenici?

šta predlažeš?
predatortz predatortz 19:22 20.02.2012

Re: Davno rekohjavascript:;

i tebi je to veće zlo
od onoga što se desilo u srebrenici?


Pazi, ovo je već izvlačenje iz konteksta. Govoriš čoveku koji je sa dvadeset i šest, sa bednim činčićem i bez jake zaleđine, govorio da je to što je urađeno velika glupost koja će nam se o nos obiti. Nisam bio usamljen u tom stavu. Iz razgovora sa običnim ljudima, odreda učesnicima rata, stekao sam dojam da se bar 80% njih ne identifikuje sa tim što je urađeno.

šta predlažeš?


Istrage prepustiti sudovima, kakvi god da su. Istoriju istoričarima. A sve one, kojima je odlazak u Potočare fensi događaj, poslati u tri lepe pičke materine!
kukusigameni kukusigameni 10:18 17.02.2012

evo na primer

Sve u svemu, riječ je o jednom prilično nedoslijednom i nedorečenom filmu, koji nam nije prikazao, ni ponudio ništa novo, tačnije nije nam dokazao da se priroda rata u bh. na pravi način i tretirala i razumjela. Već se operisalo sa poluinformacijama i poluistinama koje prilično aljkavo slikaju našu bolnu prošlost, te nikako ne doprinose njenom boljem poimanju i prihvatanju. Stoga, jedino što ovaj film, iz ugla recepijenta sa Zapada, može činiti specifičnim jeste egzotika ratnog i postratnog bosanskohercegovačkog prostora, kao prostora mržnje i za civilizirani svijet s one strane oceana prostor nepojmljivog barbarstva, koje se samo na filmu i može vidjeti, a eto, ipak, tamo negdje zaista i postoji.


Ovaj deo kvari tekst. Ne znam šta je u ovom delu različito od onoga što tekst kritikuje.
predatortz predatortz 10:25 17.02.2012

Re: evo na primer

kukusigameni
Sve u svemu, riječ je o jednom prilično nedoslijednom i nedorečenom filmu, koji nam nije prikazao, ni ponudio ništa novo, tačnije nije nam dokazao da se priroda rata u bh. na pravi način i tretirala i razumjela. Već se operisalo sa poluinformacijama i poluistinama koje prilično aljkavo slikaju našu bolnu prošlost, te nikako ne doprinose njenom boljem poimanju i prihvatanju. Stoga, jedino što ovaj film, iz ugla recepijenta sa Zapada, može činiti specifičnim jeste egzotika ratnog i postratnog bosanskohercegovačkog prostora, kao prostora mržnje i za civilizirani svijet s one strane oceana prostor nepojmljivog barbarstva, koje se samo na filmu i može vidjeti, a eto, ipak, tamo negdje zaista i postoji.


Ovaj deo kvari tekst. Ne znam šta je u ovom delu različito od onoga što tekst kritikuje.


Mislim da nisi upravu.
man ray loves me man ray loves me 22:58 19.02.2012

zemlja krvi a za ostalo cemo da vidimo

(kako Jolieva tvrdi 50. 000) silovnih bošnjačkih žena

up to 50 000, kako je sama objasnila na b92, kao da to nisu neciji zivoti nego reklama za kokakolu.
jasmila zbanic je rekla da je broj oko 20 000. moguce je da je vise slucajeva registrovano od tada, ne znam.

ono sto meni najvise smeta vezano za ovaj film je to sto ga vidim kao jeftinu kopiju te skrnavljenje mog omiljenog filma nocni portir.
sto rece neko sa imdb, basically not more than a snuff movie.
a to je opasnost kad se autor uhvati sa tako teskom temom koja zahteva genija kao sto je liliana cavani.

a sto se srpske reakcije tice ona je sramna. tihomir stanic u toj istoj emisiji b92 sa takvim nipodastavanjem govori o muslimankama koje su silovane da mi je to zaista odvratno. kao koga briga. on snima film o silovanoj srpkinji. reklo bi se da ga pre svega zanima nacionalnost zrtve. ta licitacija brojevima, te koliko muslimanki je silovano, koliko srpkinja, to je tako jadno da nemam reci. to su zene, ljudska bica.
kad ce srbija da pogleda sebe u ogledalo povodom devedesetih, nezavisno od ovog filma ili bilo cega drugog? angelina jolie s tim nema nikakve veze. kako stvari stoje njen film ce biti jedan newsreel u berlinu pa ce biti zaboravljen. ali mi, mi moramo da preispitamo devedesete, da otvoreno govorimo o svemu sto se desavalo, zbog nas a i zbog zrtava koje su stvarne.
uporedite reakciju na ovaj film sa reakcijom na grbavicu (takodje nije bio zabranjen u RS ali se "finansijski nije isplatilo" prikazivanje, kakva zgoda) i videcete da nema nikakve veze sa kvalitetom filma nego sa temom.

ustvari sudar angeline jolie i srbije je sudar dve precvale (if ever!) dive koje obe zive potpuno van stvarnosti i obe se ocajnicki drze za neku potpuno laznu sliku o sebi cijem taštom hranjenju podredjuju sve.
predatortz predatortz 20:29 20.02.2012

Banjalučki komentar na film



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana

B92 / Info

Harel glavni osumnjičeni za Medikus

Izraelac Moše Harel je ključni osumnjičeni u odvojenoj, ali paralelnoj istrazi u vezi sa optužnicom u slučaju "Medikus",...

Čitajte ostale članke...

B92 / Sport

Jovanović: Vojvodina je nezgodna

Trener košarkaša Partizana Vlada Jovanović izjavio je da Vojvodina neće biti nimalo lak protivnik u polufinalnoj seriji...

Čitajte ostale članke...

B92 / Kultura

Kraljica je stigla u Svetu zemlju

U pratnji svoje troje dece pop diva Madona stigla je 25. maja u Izrael, gde če održati prvi koncert u okviru svoje velike...

Čitajte ostale članke...

B92 / Biz

Putin: Srbiji kredit od 800 mil.$

Predsednik Rusije Vladimir Putin izjavio je da je za poslednjih godinu dana ekonomska razmena između Rusije i Srbije porasla...

Čitajte ostale članke...

B92 / English

EU “will ask Serbia to recognize Kosovo”

Democratic Party of Serbia (DSS) leader Vojislav Koštunica says the EU will request from Serbia to give up on Kosovo in...

Čitajte ostale članke...

B92 / Automobili

Parking mesto od milion dolara

Toliku sumu novca potrebno je izdvojiti za jednu malu garažu u centru Njujorka, koju je njen sadašnji vlasnik odlučio...

Čitajte ostale članke...

B92 / Život

„Ljudi u crnom“ zaista postoje?

Na premijeri trećeg nastavka filma „Ljudi u crnom“ (Men in Black 3), većina ljubitelja naučne fantastike nada...

Čitajte ostale članke...

B92 / Putovanja

Najlepše destinacije za Dan zaljubljenih

Dan zaljubljenih je doba godine kada trošite malo bogatstvo na cveće i romantične vikende; možda je najbolji način da...

Čitajte ostale članke...