Film| Filozofija| Mediji| Politika| Život

Anđelinina kabalistička poruka

alexlambros RSS / 17.02.2012. u 00:20

AleXandar Lambros

Ne radi se samo o tome da Srbija, pri okolnostima kakve jesu, nema kad da se bakće tamo nekim filmom, jer doslovno mora da gleda kako će da opstane, već o tome da mi pristajemo na ulogu žrtve Anđelinine loše umetnosti. Šta više u nju se potpuno uživljavamo. A izbor je i jasan i jednostavan do mere saveta iz Cosmopoliten-a. Ili ćeš prihvatiti ulogu žrtve i batrgajući se tonuti sve dublje ko u živo blato, ili ćeš je svesno i angažovano odbaciti i biti proaktivan umesto reaktivan. 

 

Holivud je oduvek bio političan. Setite se samo svojih komentara kad god biste gledali neko samoveličajuće američko celuloidno smeće u kome američki predsednik lično spasava planetu od kakve globalne katastrofe ili vanzemaljske invazije, ili se „običan" Amerikanac iz naroda u kakvoj nemogućoj misiji suprostavlja intergalaktičkim silama zla i nepravde i, naravno, pobeđuje. Uzdahnuli biste barem jednom tokom projekcije - „O bože, ko se loži na ove infantilne gluposti?"

Pa, lože se Amerikanci.

Ma koliko se holivudska zabavljačka industrija može odbaciti kao glupost epskih razmera u kojoj su specijalni efekti sami sebi cilj i zabava za Kentacky Fried Chicken i King Burger konzumente koji kroz domaće akcijaše u krv ispumpavaju potrebnu dozu adrenalina da ih holesterol ne ubije, ne može se podceniti uticaj američke popularne kulture na formiranje individualne svesti na nižoj, odnosno javnog mnjenja na višoj istanci. Do stupidnosti uprošćena forma američke masovne zabave je ta koja u svest masa urezuje razne predstave, pa i one istorijske.

Često pominjana „mitomanija" balkanskih naroda koja se drži odgovornom za dobar deo aktuelne bede i nesreće tih istih naroda u poređenju s onom američkom deluje kao poređenje inficirane akne na nosu adolescenta sa metastaziranim rakom limfnih žlezda. Šta može da parira američkoj samoljubivosti i veri u misiju da planetu svedu na svoju meru i besplatni izvor sirovina, hipertehnološkom džinu s mozgom idiota, naciji koja vedri i oblači i kroji, ne sudbinu, već istoriju čitavih delova planete, a čija ogromna većina stanovnika živi u čvrstom uverenju da je biblijska priča o postanku sveta doslovno tačna.

Holivud je oduvek bio u službi američke mitologije.

Poslednjih nekoliko decenija Srbi su dežurni holivudski bad guys u maloumnim američkim akcijašima. Podsetimo se, Extreme Ops, Behind Enemy Lines, 24, Bad Company, Welcome to Sarajevo, Harrison's Flower .... čak i nekoliko epizoda naučno fantastične serije Seven Days i Judge Advocate General ... spisak je predugačak.

Mada, činjenica da je jedan mali, politički nemoćan narod uzet za filmskog neprijatelja američkog sna, dakle celog sveta, može na prvi pogled da iznenadi ali je zapravo lako objašnjiva. Srbi su, prvo i osnovno, politički potpuno nemoćni. Dakle, nema bojazni od nekog novog 11. septembra koji je, sasvim uzgred, po spektakularnosti prevazišao i najmaštovitije holivudske scenarije. Nemaju ni naftu a nisu ni muslimani. Setimo se histerija sledbenika religije mira povodom karikatura, medvedića Muhameda u Sudanu ili epizode South Park-a, jedine cenzurisane i jedine povučene s online emitovanja od par stotina epizoda u kojima nije bio pošteđen apsolutno niko.

Drugo, beli su, što je neizmero bitno za održavanje fantazma političke korektnosti. Kineza je previše, reč je, ipak, o tržištu od milijardu i neki milion duša. A tu su i kineski krediti. Crnci automatski otpadaju jer se rasizam tu najlakše detektuje. S Arapima, tim očiglednim kandidatima, ko sme da se kači?

Beli, nemoćni Srbi, ko će da zameri? Niko. Čak ni Srbi sami neće smeti da budu previše glasni i previše da se brane jer će se to odmah svatiti, kao što se, sudeći po napisima u zapadnoj štampi i čini, kao potvrda njihove krivice i dokumentarne tačnosti filma. Anđelininog, naravno.

Da li je ovo „ostvarenje" da se poslužim tim neutralnim terminom, Anđelinina svesna ili nesvesna namera nije naše da raspetljavamo. To što joj je Ričard Holbruk bio savetnik pri pisanju scenarija, dovoljno govori. Šta zna Anđelina ko je Holbruk? Lično mislim da nije imala loše predumišljaje. Nek budem naivan, al neko toliko lep (da, meni je i dalje lepa), ne može biti namerno zao. I ja joj verujem da je imala dobre namere. Ali, izreka „put u pakao popločan je dobrim namerama" nije nastala iz čista mira. Dobre namere imala je i ta međunarodna zajednica na koju je Anđelina toliko ljuta. Koliko bi rat bio ne samo kraći već i daleko manje krvav da nije bilo „dobrih namera" međunarodne zajednice. Ima li nekoga ko u ovo sumnja?

Neprestano se čuje primedba, sasvim na mestu, da ne treba unapred suditi o nečemu što niste videli. Pa pogledajte, zaista.

Najbolja kritika ovog ostvarenja došla je sa sasvim neočekivanog mesta. Reisu-l-ulema Mustafa ef. Cerić, poglavar Islamske zajednice u BiH, posle sarajevske premijere filma je izjavio - „ovaj film je nešto najbolje što se desilo BiH posle potpisivanja Dejtonskog sporazuma. To je dokaz agresije i genocida na naš narod. Bojao sam se da će istina o agresiji i stradanju našeg naroda i države biti napola kazana i da ću imati muku u duši što nema iskrenih i hrabrih ljudi koji su spremni svetu kazati golu i hladnu istinu nakon lepršavih laži. To je ona istina koja nikoga ne može ostaviti ravnodušnim. No, kako se radnja filma odvijala i kako su se ređale brutalne scene, koje su govorile o brutalnom odnosu prema ljudima, posebno prema ženama - našim majkama, ćerkama, sestrama, tetkama i komšinicama, shvatio sam da je Andželina Žoli ta iskrena i hrabra osoba koja se ne boji kazati istinu svima. Korisno bi bilo da film pogledaju Beograd i Banja Luka, jer je šok-terapija najbolji lek za neke bolesti. Nadam se da će primer Andželine Žoli slediti domaći i svetski reditelji u prikazivanju istine o agresiji i genocidu na naš narod."

Ovome se nema šta dodati.

Realno je bilo očekivati više od autorke filma. Ne zbog njenog dosadašnjeg umetničkog kredibiliteta koji je daleko od neupitnog, već zbog njenog humanitarnog angažmana. Anđelina je bila i u Avganistanu, a mora da joj se kroz uši provukla i vest da je ovih dana život jednog saudijskog 23-godišnjeg novinara doveden u pitanje jer je na svom twitter nalogu u komentaru uvredio proroka. Američki rečeno, morala bi biti bolje upoznata „with their ways". Ovako je postala filmski Bernar Anri Levi koji je skrivao Rušdija a podržavao Izetbegovića.

Šta je to što ovaj film čini gorim od svih prethodnih? Osim što je autorka imala dobre namere? Glamur holivudskog para snova kojim je očarana čitava planeta. Nasuprot tom bajkovitom holivudskom sjaju stoji impotentna, kastrirana, bezuba srpska „politička elita" koja na kraj ne može da izađe ni sa Zukorlićem (ruku na srce, ni Amfilohijem) i njegovim govorom mržnje, a kamoli s Anđelinom i njenim filmom. Mada, nije da nemaju preča posla.

Guardian u rubrici rewievs, dakle kritike, u par rečenica prepričava radnju filma, a potom se bavi pretnjama koje Anđelina i srpski glumci u filmu dobijaju iz Srbije. Nigde ne stoji eksplicitno ali je očigledno da se ta činjenica tretira kao velika preporuka za film.

Potpuno je nefer, na kraju balade, odnosno filma, oduzeti još i pravo na reakciju. Ne mislim da je neophodno da nacija bude na kolektivnom zen nivou u kome ovo ostvarenje neće izazvati nikakvu reakciju. Ali, deo sa pretnjama, svakako je naš problem. Što je, pretpostavljam, opšte poznata činjenica svakome ko živi u Srbiji.

I, upravo tu, za mene, leži poenta cele ove priče. A ona je potpuno kabalistička. Ne radi se samo o tome da Srbija, pri okolnostima kakve jesu, nema kad da se bakće tamo nekim filmom, jer doslovno mora da gleda kako će da opstane, već o tome da mi pristajemo na ulogu žrtve Anđelinine loše umetnosti. Šta više u nju se potpuno uživljavamo. A izbor je i jasan i jednostavan do mere saveta iz Cosmopoliten-a. Ili ćeš prihvatiti ulogu žrtve i batrgajući se tonuti sve dublje ko u živo blato, ili ćeš je svesno i angažovano odbaciti i biti proaktivan umesto reaktivan.

Jevreji, žrtve Holokausta, to su shvatili i sad njihova packa Gibsonu (uzgred, za manje zlodelo od Anđelininog, jer katolicizam koji Gibsona inspiriše pršti od antisemitizma) dobija težinu političkog incidenta. Čak i Karolas Papuljas, 82-godišnji predsednik bankrotirane Grčke, bez pardona nemačkom ministru finansija Volfgangu Šojbleu saopštava šta mu je na duši. Od nas se očekuje da aplaudiramo Anđelininom ostvarenju. Nema potrebe biti do te mere autoreferentan, ali nema razloga da žena ne dođe u Srbiju ako joj je to želja. Dubravka Lakić, filmski kritičar Politike, bila je na nivou najvišeg standarda svoje profesije intervjuišući Anđelinu u Berlinu. I pri tom ni trunčicu servilna i respektabilna prema Anđelininoj holivudskoj diva personi.

Ja sam je, ako to nekoga može da nadahne, zajedno sa njenim filmom, doživeo kabalistički. Tako sam rešio.

Svojevremeno sam prevodio jednu lepu knjigu o ovoj drevnoj jevrejskoj filozofiji gde se, između ostalog kaže da je, po kabalističkoj tradiciji, jedno od 72 imena boga „čudotvorenje":

„Dođu vremena kada nam samo čudo može pomoći da preokrenemo neku sumornu i beznadežnu situaciju. Ali čuda ne izvodi Bog, već mi. Svakom čudu u materijalnom svetu prethodi čudesna promena u našem karakteru. Fizička stvarnost i ljudska priroda blisko su povezane. Kada izvedemo izuzetan preobražaj iznutra ta se promena izražava i spolja.

Oslobodite se svake sebičnosti, zavisti, besa i samosažaljenja. Bez sumnje, ovo je težak korak. Moramo se osloboditi mentaliteta žrtve. Činjenica da smo pali nije ono što je važno. Veličina leži u činu ponovnog uzdizanja. Depresija i samosažaljenje su primamljiva emocionalna stanja. Ona, kod potištenih i utučenih, pokreće energiju. Samo je priroda te energije autodestruktivna."

 

 

 

 

 

 

Atačmenti



Komentari (308)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 19:35 17.02.2012

Re: "Na kilavog i zec diže" - narodna

strange_ilusion
Ta ne ocekujes valjda da jedna Angelina bavi tako slozenom tematikom. Njen intelligent ne seze dulje od "zaljubili se a nisu smjeli"

Pa evo i ti napiši, kao što sam predložio escherichije_colic-u, nekoliko rečenica kao predložak za dobar film o Bosni i sl. Možete i zajedno.
strange_ilusion strange_ilusion 19:58 17.02.2012

Re: "Na kilavog i zec diže" - narodna

Moze, daj neki avans kao stimulans i krecemo.

Ali sad si me bas zaintirgirao mozda probam nesto sam za svoju dusu.
strange_ilusion strange_ilusion 20:16 17.02.2012

Re: "Na kilavog i zec diže" - narodna

A da, htio prije nego pocenem da rijesimo jednu dilemu.

Moze li se nesto poput ovog uzeti kao polazna tacaka.

stasava stasava 09:19 17.02.2012

lepota

Želela sam da pronađem i ispričam priču koja jasno pokazuje da što duže se čeka na intervenciju (međunarodne zajednice, NATO, prim. aut.), to je teže po ta društva i ljude.

Samo da se nadamo da pre ovih intervencija prethode mnogo ozbiljnija "istrazivanja"od onog koja je sprovela lepa glumica(ne kazem umetnica)kao i to da posledice ne budu vece od njenog dela-da li je umetnicko ne znam dok ne odgledam. A izjava o starim uniformama sa petokrakom na kapi je smesna, krajnje.
maca22 maca22 10:18 17.02.2012

Re: lepota

Ona promovise intervencionizam. Kakvo crno istrazivanje. To moze samo da smeta.
Goran Vučković Goran Vučković 10:17 17.02.2012

Imperijalna ćurka

U šou-biznisu se pare prave na stereotipima i frustracijama.

Đoakino Rosini je 1816 napravio operu o pametnom, lepom i bogatom plemiću koji krade mladu i lepu devojku od debelog, starog i glupog građanina (burgeois). Kakve to veze ima sa francuskom revolucijom 1789 i američkom 1777 i sa time ko ide u pozorište u Italiji 1816?

Dok snaga US da intervenišu po svetu opada a intervencije su sve kontroverznije, imperijalna ćurka podilazi gledaocu pričom u crno-beloj tehnici, u kojoj su jedino zvezde na vojničkim kapama crvene - još jedan bajati stereotip.

Šta reći osim - largo al factotum della citta

preddy.75 preddy.75 10:46 17.02.2012

ipak, ostavila nam je ....

... temu za razmishljanje: "kako popraviti imidzh Srbije kao zemlje i svih stanovnika Srbije".

Aleksambros, mislim da bi neko od nashih dramaturga trebao lepo da sedne i da napishe neispircane price sa "nashe" strane. A onda da drzhava calne nekoliko desetina miliona dolara, unajmi vrsne glumce i reditelja iz Holivuda, i snimi film koji bi shto objektivnije prikazao i drugu stranu "medalje" rata u Bosni i / ili u Hrvatskoj. Ivica-Marica i Lepi Bota bi mogli da pomognu sa vojskom i policijom kao statistima, lokacija za snimanje ima koliko hoces.

Ovako, mi bi smo najvishe da sedimo skrshtenih ruku, ne potroshimo ni penija i ocekujemo da show business zvani Hollywood radi neshto i na nashu ruku.

I dalje ne shvatamo kako svet (koji se i neshto pita) funkcionishe.
Goran Vučković Goran Vučković 10:50 17.02.2012

Re: ipak, ostavila nam je ....

Aleksambros, mislim da bi neko od nashih dramaturga trebao lepo da sedne i da napishe neispircane price sa "nashe" strane. A onda da drzhava calne nekoliko desetina miliona dolara, unajmi vrsne glumce i reditelja iz Holivuda, i snimi film koji bi shto objektivnije prikazao i drugu stranu "medalje" rata u Bosni i / ili u Hrvatskoj. Ivica-Marica i Lepi Bota bi mogli da pomognu sa vojskom i policijom kao statistima, lokacija za snimanje ima koliko hoces.

Ništa to ne vredi bez Veljka Bulajića...
angie01 angie01 10:58 17.02.2012

Re: ipak, ostavila nam je ....

Ništa to ne vredi bez Veljka Bulajića...


pa to!:)
angie01 angie01 11:00 17.02.2012

Re: ipak, ostavila nam je ....

Ivica-Marica i


je vec onoliko pomogao da do tog rata i dodje!

Zna covek iz prve ruke!
zowie zowie 11:02 17.02.2012

...

Što bi rekla Dženifer Aniston, muka mi je od priče o Anđelini Džoli, itd.
jasna_bogojevic jasna_bogojevic 12:27 17.02.2012

Re: ...

zowie
Što bi rekla Dženifer Aniston, muka mi je od priče o Anđelini Džoli, itd.

biće da je zbog muža joj i bivšeg zaručnika.
ne verujem da se anistonova toliko udubljuje u političke ili humanitarne motive anđeline džoli.



zowie zowie 12:31 17.02.2012

Re: ...

jasna_bogojevic
zowie
Što bi rekla Dženifer Aniston, muka mi je od priče o Anđelini Džoli, itd.

biće da je zbog muža joj i bivšeg zaručnika.
ne verujem da se anistonova toliko udubljuje u političke ili humanitarne motive anđeline džoli.




`ajde? rolleyes.
ladyhawk ladyhawk 11:03 17.02.2012

Odlican tekst

Preporuka i cestitke za ovo sto si napisao. Narocito mi se dopao onaj citat na kraju. Eh, jos kad bi ga svi mi mogli primeniti. Odakle je?
alexlambros alexlambros 11:05 17.02.2012

Re: Odlican tekst

Odakle je?


iz kabale; knjiga "72 imena boga"
ladyhawk ladyhawk 11:27 17.02.2012

Re: Odlican tekst

Hvala.
Mašan Stanković Mašan Stanković 12:38 17.02.2012

AJ

O svemu ovome je trebalo razmisljati onda kada se islo u Knin na velikosrpsko mitingasenje, kada se bacalo cvece na tenkove, kada se snajperisalo po Sarajevu. Negativna slika o Srbima u ovom ratu je vec stvorena i to uglavnom s pravom. Ta slika se nece promeniti, a sigurno ne infantilnim obracunima sa Angelinom Jolie. Njen film je posledica negativne slike a ne uzrok.

Srbija bsada moze da nastavi da ubedjuje ceo bsvet da sve nije onako kako jeste ili moze da prihvati svoju negativnu ulogu i za 10 ili 20 godina izgradi novi imidz baziran na pravim vrednostima. Tako ce umesto zemlje agresora postati zemlja koja se suocila sa svojom istorijom i koja je krenula dalje.
mariopan mariopan 12:50 17.02.2012

Re: AJ

Tako ce umesto zemlje agresora postati zemlja koja se suocila sa svojom istorijom i koja je krenula dalje.

A ti si noviju istoriji ucio iz Andjelininog filma? Dobro.
Jos i ja da se suocim sa istorijom i sve ce biti u redu.
1234dn 1234dn 13:16 17.02.2012

ne preterujmo!


Citat:
O svemu ovome je trebalo razmisljati onda kada se islo u Knin na velikosrpsko mitingasenje, kada se bacalo cvece na tenkove, kada se snajperisalo po Sarajevu.

Zašto tako jednostrano? Sem mitingašenja srpskih, imali smo u isto vreme, vezivanje muslimanskih i hrvatskih nacionalnih zastava po Bosni. Dolazak osvjedočene ustaške emigracije na aerodrom Pleso u Zagrebu, formirawe Zengi, likvidacije po Sisku, Osjeku Zadru...Izjavu predsedavajućeg Predsedništva BiH Izetbegovica da će žrtvovati mir za suverenu BiH. Izjavu hrvatskog predsrdnika Tuđmana 1992 pred 100 000 ljudi na zagrebackom trgu : Rata ne bi bilo da ga mi nismo hteli...Itd. Daleko od toga smo mi Srbi bili cvecke. Naprotiv! Ali me iznova i iznova iznenađuje selektivnost u sećanju. Ajde sto su CNN, Foks itd "zanemarivali" ove pojedinosti koje sam naveo, ali kako je moguce da se i dobar deo nase javnosti ponaša ka da ima amneziju?

Sto se tice Anzeline, slazem se da je besmisleno uopste komentarisati film. Zeni su koscenaristi bili ljudi koji su dioplomatski i vojno ratovali sa nama. Pa kakav film moze biti? Zamislite da su iz srpskog generalstaba doterivali njen film? Kakav bi bio?
Znaci, nije mi od vaznosti film, nego ta nasa automazohisticka crta po kojoj su Srbi - bas za sve krivi. Nisu. Nisu čak za mnogo toga. Za dobar deo jesu. I te kako. Ali ta zaglušujuća jednostranost probila se čak i u naše umove. Zato ćete naći srpske glumce koj igraju u tim EPP filmovima, ali nećete naći iole pristojnijeg hrvatskog ili bošnjaškog koji će igrai u bilo kom filmu koji bi tretirao recimo streljanja ljudi u Oluji, po Zapadnoj Slavoniji itd.
U tim sredinama su mnogo rigidniji i sa mnogo manje samokritike. Evo, neka gospodin Rade Serbezija malo prestane da igra pripite ruske mafioze i zadrigle srpske oficircine i inspiratore ubistava, i neka obuce uniformu bojnika i odigra jednog zlotvora iz 1995 u doba teranja Srba. Nece on to. Zna kako se u Hrvatskoj gleda na takve stvari. A Srbi? Pa Srbi jesu "najveci zlocinci", ali uvek ce da napune Sava centar kada Rade "mitinguje".Zar ne? A koliko bi mu doslo u Lisinski?

libela libela 13:31 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

1234dn

Zašto tako jednostrano? Sem mitingašenja srpskih, imali smo u isto vreme, vezivanje muslimanskih i hrvatskih nacionalnih zastava po Bosni. Dolazak osvjedočene ustaške emigracije na aerodrom Pleso u Zagrebu, formirawe Zengi, likvidacije po Sisku, Osjeku Zadru...Izjavu predsedavajućeg Predsedništva BiH Izetbegovica da će žrtvovati mir za suverenu BiH. Izjavu hrvatskog predsrdnika Tuđmana 1992 pred 100 000 ljudi na zagrebackom trgu : Rata ne bi bilo da ga mi nismo hteli...Itd. Daleko od toga smo mi Srbi bili cvecke. Naprotiv! Ali me iznova i iznova iznenađuje selektivnost u sećanju. Ajde sto su CNN, Foks itd "zanemarivali" ove pojedinosti koje sam naveo, ali kako je moguce da se i dobar deo nase javnosti ponaša ka da ima amneziju?

Sto se tice Anzeline, slazem se da je besmisleno uopste komentarisati film. Zeni su koscenaristi bili ljudi koji su dioplomatski i vojno ratovali sa nama. Pa kakav film moze biti? Zamislite da su iz srpskog generalstaba doterivali njen film? Kakav bi bio?
Znaci, nije mi od vaznosti film, nego ta nasa automazohisticka crta po kojoj su Srbi - bas za sve krivi. Nisu. Nisu čak za mnogo toga. Za dobar deo jesu. I te kako. Ali ta zaglušujuća jednostranost probila se čak i u naše umove. Zato ćete naći srpske glumce koj igraju u tim EPP filmovima, ali nećete naći iole pristojnijeg hrvatskog ili bošnjaškog koji će igrai u bilo kom filmu koji bi tretirao recimo streljanja ljudi u Oluji, po Zapadnoj Slavoniji itd.
U tim sredinama su mnogo rigidniji i sa mnogo manje samokritike. Evo, neka gospodin Rade Serbezija malo prestane da igra pripite ruske mafioze i zadrigle srpske oficircine i inspiratore ubistava, i neka obuce uniformu bojnika i odigra jednog zlotvora iz 1995 u doba teranja Srba. Nece on to. Zna kako se u Hrvatskoj gleda na takve stvari. A Srbi? Pa Srbi jesu "najveci zlocinci", ali uvek ce da napune Sava centar kada Rade "mitinguje".Zar ne? A koliko bi mu doslo u Lisinski?

Ni sta dodati ni sta oduzeti kao odgovor wanna-be-liberalima!
milojep milojep 13:59 17.02.2012

Re: AJ

Mašan Stanković
O svemu ovome je trebalo razmisljati onda kada se islo u Knin na velikosrpsko mitingasenje, kada se bacalo cvece na tenkove, kada se snajperisalo po Sarajevu. Negativna slika o Srbima u ovom ratu je vec stvorena i to uglavnom s pravom. Ta slika se nece promeniti, a sigurno ne infantilnim obracunima sa Angelinom Jolie. Njen film je posledica negativne slike a ne uzrok.

Srbija bsada moze da nastavi da ubedjuje ceo bsvet da sve nije onako kako jeste ili moze da prihvati svoju negativnu ulogu i za 10 ili 20 godina izgradi novi imidz baziran na pravim vrednostima. Tako ce umesto zemlje agresora postati zemlja koja se suocila sa svojom istorijom i koja je krenula dalje.


Rekao bih samo nešto o tom razmišljanju koje si pomenuo.U Kninu više nema Srba,ruže na tenkove nisu bacali razulareni navijači već par sredovečnih gospođa a priča o snajperistima u Sarajevu nikada nije dovršena. Zašto recimo tih 'velikosrpskih mitingašenja' nije bilo recimo u Pirotu? Da li su ružama zasipani arkanovi džipovi... O svemu ovome treba dublje razmisliti!
Katarza se može proći samo za svoje zločine a ako se i jedan tuđ doda na kantar nema otrežnjenja.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:09 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

Teško se od naciste načini liberal.
Mašan Stanković Mašan Stanković 14:26 17.02.2012

Re: AJ

A ti si gledao Angelinin film? Taman koliko i 99% osih koji ga komentarisu. Novija istorija se uci tako sto se sagledaju cinjenice koje govore da su tenkovi iz Beograda isli u Hrvatsku, a nijedan iz Hrvatske nije dosao u Srbiju.
mariopan mariopan 14:31 17.02.2012

Re: AJ

Novija istorija se uci tako sto se sagledaju cinjenice

Naravno, ne sumnjam da ce istoriju deca u BiH uciti iz ovog filma, vodice ih licno Zukorlic na projekcije.
Mašan Stanković Mašan Stanković 14:39 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

1234dn



Zašto tako jednostrano? Sem mitingašenja srpskih, imali smo u isto vreme, vezivanje muslimanskih i hrvatskih nacionalnih zastava po Bosni. Dolazak osvjedočene ustaške emigracije na aerodrom Pleso u Zagrebu, formirawe Zengi, likvidacije po Sisku, Osjeku Zadru...Izjavu predsedavajućeg Predsedništva BiH Izetbegovica da će žrtvovati mir za suverenu BiH. Izjavu hrvatskog predsrdnika Tuđmana 1992 pred 100 000 ljudi na zagrebackom trgu : Rata ne bi bilo da ga mi nismo hteli...Itd. Daleko od toga smo mi Srbi bili cvecke. Naprotiv! Ali me iznova i iznova iznenađuje selektivnost u sećanju. Ajde sto su CNN, Foks itd "zanemarivali" ove pojedinosti koje sam naveo, ali kako je moguce da se i dobar deo nase javnosti ponaša ka da ima amneziju?


To uopste nije jednostrano, vec vrlo objektivno. Svaka od republika je imala svoju fasisticku emigraciju, mi Cetnicku, a oni Ustasku i svaka od njih je svoju sansu videla u uzdrmanom komunizmu.

Kada je Milosevic na talasu nacionalizma izmenio politicki balans snaga na kome je pocivala Jugoslavija i preuzeo kontrolu nad pola predsednistva i kada su organizovali bradate spodobe da mitinguju po Kninu i sisre mrznju tada Tudjmana nije bilo na vidiku.

Svoj deo odgovornosti imaju i Hrvatski i Bosnjacki nacionalisti, ali to ne menja cinjenicu da je talas nacionalizma, haosa i ratova krenuo iz Srbije a da su se ratovi vodili po drugim zemljama dok se kao bumebrang nisu vratili u samu Srbiju u NATO intervenciji 99.

To su cinjenice koje nikakvo zabijanje glave u pesak i nikakve relativizacije ne mogu promeniti.

Da je Srbija 90. umesto u Knin krenula u Brisel, da se demokratizovala i reformisala. Da je krenula sa pristupanjem NATOu. Danas bi Srbi i u Srbiji i u Hrvatskoj ziveli daleko bolje. Ali politika koja se bazirala na nacionalizmu u vremenu kada su se sve ostale zemlje istocnog bloka otvarale nije ni mogla da da bolje rezultate od ovoga sto imamo.

Sto se tice Anzeline, slazem se da je besmisleno uopste komentarisati film.
Znaci, nije mi od vaznosti film, nego ta nasa automazohisticka crta po kojoj su Srbi - bas za sve krivi. Nisu. Nisu čak za mnogo toga. Za dobar deo jesu. I te kako. Ali ta zaglušujuća jednostranost probila se čak i u naše umove. Zato ćete naći srpske glumce koj igraju u tim EPP filmovima, ali nećete naći iole pristojnijeg hrvatskog ili bošnjaškog koji će igrai u bilo kom filmu koji bi tretirao recimo streljanja ljudi u Oluji, po Zapadnoj Slavoniji itd.


Ovo su zanimljiva lupetanja koja kao da citam iz komentara na sajtovima mafijasko-fasistickih medija poput Kurira ili Pressa. Imas Hrvatski film Svjedoci u kome Hrvatski vojnici ubijaju srpskog civila i kidnapuju njegovu cerku od 6 godina koju drze u podrumu i planiraju da ubiju. Hrvatski film, hrvatski glumci...

Srbi nisu za sve krivi ali Srbija snosi najvecu odgovornost za ratove i zlocine. To je cinjenica i nju nece promeniti nase upinjanje da dokazemo kako nas Holivud mrzi.

MI danas ne biramo kako ce izgledati poslednjih 20 godina i ne mozemo promeniti ni njihovu percepciju, ali biramo kako ce izgledati sledecih 210 godina.

U tim sredinama su mnogo rigidniji i sa mnogo manje samokritike. Evo, neka gospodin Rade Serbezija malo prestane da igra pripite ruske mafioze i zadrigle srpske oficircine i inspiratore ubistava, i neka obuce uniformu bojnika i odigra jednog zlotvora iz 1995 u doba teranja Srba. Nece on to. Zna kako se u Hrvatskoj gleda na takve stvari. A Srbi? Pa Srbi jesu "najveci zlocinci", ali uvek ce da napune Sava centar kada Rade "mitinguje".Zar ne? A koliko bi mu doslo u Lisinski?


Rade Serbedzija je Srbin, ne znam da li ste sa tim upoznati. Ne znam kako znas da nece. Rekao ti je? Uoste cela ta primitivna igra ciji je zakljucak da je neko "izdajnik" jednostavno nije vredna komentarisanja.

libela libela 14:40 17.02.2012

Re: AJ

Mašan Stanković
A ti si gledao Angelinin film? Taman koliko i 99% osih koji ga komentarisu. Novija istorija se uci tako sto se sagledaju cinjenice koje govore da su tenkovi iz Beograda isli u Hrvatsku, a nijedan iz Hrvatske nije dosao u Srbiju.

Kakve veze sad ima Hrvatska s Andjelininim filmom?
Mašan Stanković Mašan Stanković 14:42 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

libela
1234dn

...


Bolje liberal nego velikosrpski nacionalista.
libela libela 14:48 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

Mašan Stanković
libela
1234dn

...


Bolje liberal nego velikosrpski nacionalista.

Rekao sam WANNA-BE-LIBERAL!
Mašan Stanković Mašan Stanković 14:50 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

libela
Mašan Stanković
libela
1234dn

...


Bolje liberal nego velikosrpski nacionalista.

Rekao sam WANNA-BE-LIBERAL!


I to je bolje nego pravi nacionalista.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:50 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

Mašala, nacistoidne komunjare se kite liberalizmom.
libela libela 14:58 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

srdjazlopogledja
Mašala, nacistoidne komunjare se kite liberalizmom.

BINGO!
1234dn 1234dn 15:21 17.02.2012

ne preterujmo jos jednom!



CITAT:
To uopste nije jednostrano, vec vrlo objektivno. Svaka od republika je imala svoju fasisticku emigraciju, mi Cetnicku, a oni Ustasku i svaka od njih je svoju sansu videla u uzdrmanom komunizmu.

E majstore! Pa sto to ne rece u svom tektsu na koji sam regovao nego tek kad ti neko (do)kaze da nisi najpametniji.

CITAT:
Svoj deo odgovornosti imaju i Hrvatski i Bosnjacki nacionalisti, ali to ne menja cinjenicu da je talas nacionalizma, haosa i ratova krenuo iz Srbije a da su se ratovi vodili po drugim zemljama dok se kao bumebrang nisu vratili u samu Srbiju u NATO intervenciji 99...

A u BiH nije zivelo 1,5 Srba? Ona nisu bili u ratu? Oni su napali sami sebe?
Ni u Hrvatskoj nije bilo cirka 15 odsto Srba po zadnjem perdratnom popisu? Oni su jedno jutro ustali sa kvavim ocima i orgazmickom (kosovskom bezebli) zeljom da pale, ubijaju i opljackaju? Citas mnogo Stivena Kinga?
Uzgred, NATO je "intervenisao". Da li su Leskovac i Nis napokon oslobodjeni. A Beograd?

CITAT:
Ovo su zanimljiva lupetanja koja kao da citam iz komentara na sajtovima mafijasko-fasistickih medija poput Kurira ili Pressa. Imas Hrvatski film Svjedoci u kome Hrvatski vojnici ubijaju srpskog civila i kidnapuju njegovu cerku od 6 godina koju drze u podrumu i planiraju da ubiju. Hrvatski film, hrvatski glumci...

Bravo!!!! Nasao si celi jedan film sa one strane Save! Inace, ima li neki film koji su snimili Bosnjci o jednom jedinom zlocinu svoje vojske ili bilo sta sto bi odudaralo od price o "jedinoj ztrvi"? Ne trudi se (mada se naravno ne bi ni trudio) reci cu ti - Njente! Nul. Ziro...

CITAT:
Rade Serbedzija je Srbin, ne znam da li ste sa tim upoznati. Ne znam kako znas da nece. Rekao ti je? Uoste cela ta primitivna igra ciji je zakljucak da je neko "izdajnik" jednostavno nije vredna komentarisanja.

Obozavam tu svest "ONIH KOJI SU UZNAD TEME I SAGOVORNIKA". Informaciju da je Rade Srbin - imam. O "izdajniku" ja govorio nisam. On za mene nije izdajnik. On je samo RAČUNDŽIJA. Tip koji dobro zna kome moze a kome ne moze da se zameri. Svaki izlet u bilo sta sto govori o zlocinu nad Srbima tokom rata u kome bi R.Š. bio potpisan na špici automastki bi značio: Adio brionskim letima i pozorištu. Adio rukovanju sa bilo kojim hrvatskim politicarem sa levice, desnice, centra itd. A medijski linc kome bi gospodin bio izlozen jednak je sikani koju je prosla gospdja Mira Furlan. Mada je njen greh bio ne "prosrpstvo", vec je bila, kako rekose, suvise jugoslovenski orijetisana. A i Jevrejka. Pa je deceniju i po ganjala sopstveni stan nazad.

Sto se tice optuzbi za nacizam, primitivitzam itd. One su ono sto sam i zeleo da dobijem kada sam se obratio cenjenom sagovorniku! Naime, iza tih "visokomislecih" pamfletskih i nadobudnih odjeba drugih (veoma salbo potkrepljenih), krije se povrsnost, frazeologija i taj neki, gle cuda, liberalni pristup koji se ogleda u tome da imate pravo drugima poruciti da su - najgori na svetu.
Ili da budem sasvim otvoren: Onoliko koliko si ti covece pametan, obrazovan i liberalan - toliko sam ja nacista i primitivac. Prosim lepo.
milojep milojep 15:32 17.02.2012

Re: ne preterujmo!


...Mašan Stanković
Kada je Milosevic na talasu nacionalizma izmenio politicki balans snaga na kome je pocivala Jugoslavija i preuzeo kontrolu nad pola predsednistva i kada su organizovali bradate spodobe da mitinguju po Kninu i sisre mrznju tada Tudjmana nije bilo na vidiku.
...


...
Da je Srbija 90. umesto u Knin krenula u Brisel, da se demokratizovala i reformisala. Da je krenula sa pristupanjem NATOu. Danas bi Srbi i u Srbiji i u Hrvatskoj ziveli daleko bolje. Ali politika koja se bazirala na nacionalizmu u vremenu kada su se sve ostale zemlje istocnog bloka otvarale nije ni mogla da da bolje rezultate od ovoga sto imamo.
...


...
Srbi nisu za sve krivi ali Srbija snosi najvecu odgovornost za ratove i zlocine. To je cinjenica i nju nece promeniti nase upinjanje da dokazemo kako nas Holivud mrzi.
...


-Molio bih te da se podsetiš hronologije kako ovakve neistine ne bi iznosio.
-Da smo početkom devedesetih krenuli ka NATO-u Jugoslavija bi i dalje postojala , a politika svih ostalih republika se bazirala na nacionalizmu a Milošević je svoju bazirao na socijal-komunizmu i zato je Jugoslavija razbijena.
-Najveću odgovornost za zločine snose oni koji su prvi napravili zločin protiv mira a to su secesionisti i tkz'međunarodna zajednica'. Može se i Srbiji pripisati najveća odgoovrnost ali u analogiji sa odgovornošću Isusa Hrista za kasniji progon Hrišćana.

bluestar bluestar 15:41 17.02.2012

Re: AJ

Mašan Stanković
Novija istorija se uci tako sto se sagledaju cinjenice koje govore da su tenkovi iz Beograda isli u Hrvatsku, a nijedan iz Hrvatske nije dosao u Srbiju.



Hrvatska je medjunarodno priznata 15.1.1992 kao nezavisna drzava. Tenkovi su isli iz Beograda tada jos uvek glavnog grada SFRJ, u leto 1991, kao uostalom i iz Tuzle, Novog Sada ili Banja Luke, da pokusaju deblokirati opkoljene kasarne JNA u Hrvatskoj u kojima su vojnici tretirani poput zivotinja. Oni koji su uskracivali hranu, struju i vodu legalnoj vojsci, koji su snajperima ubijali vojnike i staresine u opkoljenim kasarnama, odgovorni su i za posledice koje su tim necovestvom izazvali.
angie01 angie01 16:14 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

Rade Serbedzija je Srbin,


on je polovnjak i kao takav, prognan sa obe strane- zato je i otisao!

nesto se zaboravilo kako je ovde u to vreme bio napadnut i Irfan Mensur- opet zbog lose krvne slike- i on je otisao, al se vratio, odbolovao i povukao u ilegalu!

Pa kako su radikali iseljavali sve one sa losim krvnim zrncima!

Zar nije i Milicu oduzet stan, a on mucenik, idealista vodio Yutel, kao da otrezni euforiju,...sada uredno spreha hrvatski!
Mašan Stanković Mašan Stanković 16:23 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

Najveci komunisti su postali najveci nacionalisti. Slicne ideologije privlace slicne mentalne sklopove.
bluestar bluestar 16:27 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

angie01
on je polovnjak i kao takav, prognan sa obe strane- zato je i otisao!



Nije Rade nikakav polovnjak vec Srbin rodjen u Vinkovcima a poreklom iz Like. Njegovi roditelji su proterani 1991 iz Vinkovca, a Rade ih je smestio u Beograd kao izbeglice. Majka mu je umrla a otac ima 98 godina i jos se dobro drzi.
Mašan Stanković Mašan Stanković 16:46 17.02.2012

Re: ne preterujmo jos jednom!


A u BiH nije zivelo 1,5 Srba? Ona nisu bili u ratu? Oni su napali sami sebe?
Ni u Hrvatskoj nije bilo cirka 15 odsto Srba po zadnjem perdratnom popisu? Oni su jedno jutro ustali sa kvavim ocima i orgazmickom (kosovskom bezebli) zeljom da pale, ubijaju i opljackaju? Citas mnogo Stivena Kinga?


Oni su bili uvuceni u to nacionalisticko orgijanje. Srbi u Hrvatkoj su glasali Ivicu Racana, ali su zato Srbi u Srbiji glasali Slobodana Milosevica i "niko ne sme da vas bije" da bi onda on te iste Srbe u Hrvatskoj gurnuo u rat protiv komsija. Onda kada je kolo zla krenulo bilo je samo potrebno sacekati da razni Martici i slicna fukara zasedne. Na kraju je te iste Srbe Milosevic ostavio na milost i nemilost. A od samog starta nije moralo biti tako vec se Jugoslavija mogla raspasti mirno. Danas bi bilo mnogo vise Srba u Hrvatskoj da je tako bilo.


Uzgred, NATO je "intervenisao". Da li su Leskovac i Nis napokon oslobodjeni. A Beograd?


Da, od Milosevica su oslobodjeni. Od njegovih apologeta jos uvek nisu na zalost.


Bravo!!!! Nasao si celi jedan film sa one strane Save! Inace, ima li neki film koji su snimili Bosnjci o jednom jedinom zlocinu svoje vojske ili bilo sta sto bi odudaralo od price o "jedinoj ztrvi"? Ne trudi se (mada se naravno ne bi ni trudio) reci cu ti - Njente! Nul. Ziro...


Da ti nisam naveo taj Hrvatski ti bi i dalje guslao kako nema nijedan Hrvatski film. Na kraju krajeva ni ovaj Angelinin nije srpski film, nego americki.

Obozavam tu svest "ONIH KOJI SU UZNAD TEME I SAGOVORNIKA". Informaciju da je Rade Srbin - imam. O "izdajniku" ja govorio nisam. On za mene nije izdajnik. On je samo RAČUNDŽIJA. Tip koji dobro zna kome moze a kome ne moze da se zameri. Svaki izlet u bilo sta sto govori o zlocinu nad Srbima tokom rata u kome bi R.Š. bio potpisan na špici automastki bi značio: Adio brionskim letima i pozorištu. Adio rukovanju sa bilo kojim hrvatskim politicarem sa levice, desnice, centra itd. A medijski linc kome bi gospodin bio izlozen jednak je sikani koju je prosla gospdja Mira Furlan. Mada je njen greh bio ne "prosrpstvo", vec je bila, kako rekose, suvise jugoslovenski orijetisana. A i Jevrejka. Pa je deceniju i po ganjala sopstveni stan nazad.


Da da, pa to "izdajnici" i "strani placenici". Cela ta pogana, krvava frazeologija se vraca kroz apologiju politike koja je 100 000 ljudi oterala pod zemlju.

Rade Serbedzija je bio istaknuti protivnik i hrvatskog i srpskog nacionalizma. Neko ko se javno protivio Tudjamu ali i neko ko se protivio ratu kao "resenju". Timew je sebe ugrozio i ovde i tamo. Gnusno je da mu neke apologete ratne politike danas iz Srbije spocitavaju da nece sebe da ugrozava.


Mašan Stanković Mašan Stanković 16:53 17.02.2012

Re: AJ

To sto Hrvatska nije jos bila priznata kao drzava od strane stranih sila ne amnestira nikoga od nekoriscenja mozga. A mozak je i tada kao i sada govorio da pokretanje vojske znaci ulazak u rat sa republikom u kojoj vecina zeli nezavisnost. Mozak takodje govori da se u tom slucaju sa takvom republikom pregovara o mirnom razlazu. To takodje ukljucuje i blokirane kasarne. Ta ista vojska je kasnije predala oruzje pobunjenim Srbima a nije ga podelila medju republikama. Prema tome ta prica o JNA koja intervenise legitivno pada u vodu.
Mašan Stanković Mašan Stanković 16:56 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

milojep, ja kazem da je krv svake zrtve u tom ratu i na rukama vas apologeta politike koja je do rata dovela. Ne moze vas oprati ni dunav ni sava.
maca22 maca22 16:57 17.02.2012

Re: AJ

Mašan Stanković
To sto Hrvatska nije jos bila priznata kao drzava od strane stranih sila ne amnestira nikoga od nekoriscenja mozga. A mozak je i tada kao i sada govorio da pokretanje vojske znaci ulazak u rat sa republikom u kojoj vecina zeli nezavisnost. Mozak takodje govori da se u tom slucaju sa takvom republikom pregovara o mirnom razlazu. To takodje ukljucuje i blokirane kasarne. Ta ista vojska je kasnije predala oruzje pobunjenim Srbima a nije ga podelila medju republikama. Prema tome ta prica o JNA koja intervenise legitivno pada u vodu.

Dobro, i ZATO treba smnimati šizoidne filmove koji pravadaju intervencionizam i ni malo ne sagleldavaju postupke tih sila niti drugih strana u sukobu. ok.
Mašan Stanković Mašan Stanković 16:59 17.02.2012

Re: AJ

A ti si maco pogledala film?

I na koji intervencionizam mislis?
milojep milojep 17:04 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

Mašan Stanković
Najveci komunisti su postali najveci nacionalisti. Slicne ideologije privlace slicne mentalne sklopove.


Opet greška! Najsličnija ideologija komunizmu je 'kosmpolitizam'. A kod nas primera za to imaš na pretek. Od raznoraznih šefova kabineta preko ćerki generala i sinova režimskih akademika pa do titovih pionirki kasnije voditeljki radio emisija. Kosmopolitizam sam stavio pod navodnike jer je kod nas to jedna kvazivarijanta anacionalnog i ateističkog kosmopokitizma, dobrim delom isfinansiranog iz raznih krugova moći.

angie01 angie01 17:12 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

bluestar
angie01on je polovnjak i kao takav, prognan sa obe strane- zato je i otisao!Nije Rade nikakav polovnjak vec Srbin rodjen u Vinkovcima a poreklom iz Like. Njegovi roditelji su proterani 1991 iz Vinkovca, a Rade ih je smestio u Beograd kao izbeglice. Majka mu je umrla a otac ima 98 godina i jos se dobro drzi.


vise bih rekla da je jugosloven, sto je jos gore:))),...njegov otac bio oficir, pa se seljakao, Rade se rodio u Vinkovcima, ozenio u Hrvatskoj prvi put, i tamo su rodjena i odrasla njegova prva dva deteta- mislim, veoma komplikovano za nacionalisticko divljanje devedesetih!

isto kao i sa Mirom Furlam, ona se udala za Gorana Gajica, srpskog rezisera, pa je u Hrvatskoj proganjana kao srpska kurva-cak joj je oduzet i stan, koji je nasledila od bake, a u Srbiji, kao nezeljeni ustasa!
1234dn 1234dn 17:31 17.02.2012

ne preterujmo 3 (ocemo jos?)



CITAT:
Oni (Srbi )su bili uvuceni u to nacionalisticko orgijanje. Srbi u Hrvatkoj su glasali Ivicu Racana, ali su zato Srbi u Srbiji glasali Slobodana Milosevica i "niko ne sme da vas bije" da bi onda on te iste Srbe u Hrvatskoj gurnuo u rat protiv komsija. Onda kada je kolo zla krenulo bilo je samo potrebno sacekati da razni Martici i slicna fukara zasedne. Na kraju je te iste Srbe Milosevic ostavio na milost i nemilost. A od samog starta nije moralo biti tako vec se Jugoslavija mogla raspasti mirno. Danas bi bilo mnogo vise Srba u Hrvatskoj da je tako bilo.

Ti covece stvarno verujes u teoriju da su dva-tri politicara digla ne noge i na oruzje milione ljudi, koji su zbog svojih lidera rizikovali kuce i glavu? Verujes li da onda "i u radiju zive mali ljudi koji govore i pevaju"? Rat je izazvalo ono sto ga je na ovim prostorima izazivalo vise puta: neresno nacionalno pitanje, religijske omraze, ekonomski profit itd...I naravno ENORMNI STRANI GEOPOLITICKI A BOGAMI I EKONOMSKI INTERES (sve ocigledniji)..

CITAT:
Da, od Milosevica su oslobodjeni (misli se na NATO udare). Od njegovih apologeta jos uvek nisu na zalost.

Podrzati neku silu, bilo ciju, i pod bilo kakvim opravdanjem, da ti razvali zemlju, ubija stanovnistvo, na veki vekova zagadi uranijumom (citao mozda precutani izveštaj Galija u UN o stepenu zagađenosti Srbije, koji su objavljeni po stranim medijima?) - to je nije sadomazohizam, nije ni glupost, nije cak ni autosovinizam.. To ce neki novi Vujaklija tek da definise!

CITAT:
Rade Serbedzija je bio istaknuti protivnik i hrvatskog i srpskog nacionalizma. Neko ko se javno protivio Tudjamu ali i neko ko se protivio ratu kao "resenju". Timew je sebe ugrozio i ovde i tamo. Gnusno je da mu neke apologete ratne politike danas iz Srbije spocitavaju da nece sebe da ugrozava.

Zasto branis Serbeziju od Tuđmana kada je covek nedavno rekao javno nekoliko veoma pohvalnih reci o pokojnim hrvatskom predsedniku koji je i o samom Radetu u svojoj knjizi izneo par kvalitetnih opaski? Pa mu je to Serbedzija uzvratio. Naravno, u hrvatskim medijima. Meni nije od interesa tema da li je Rade protivnik nacionalista. Ja sam samo rekao da on nikada ne bi igrao zlocinca iz recimo operacije Oluja. Jer bi mu to zatvorilo vrata Hrvatske zauvek.

I gde je to Rade ugrozio svoj polozaj? U Hravtskoj su otvorili Brione za njegovo pozoriste i brodovima mu dovoze publiku. U Srbiji je medijska zvezda cim predje granicu. Ajde da ne pricamo Grimove bajke.

milojep milojep 17:31 17.02.2012

Re: AJ

Mašan Stanković
A ti si maco pogledala film?

I na koji intervencionizam mislis?


Lakše je prepričati film nego rat.
Pa kada prebacuješ nekom da komentariše film(ne režiju,glumu,montažu već nameru zbog koje je snimljen) budi fer pa reci da ni film o ratu, pa još tako specifičnom, ne treba snimati ako te nije dotakao barem malo.
jasna_bogojevic jasna_bogojevic 17:39 17.02.2012

Re: AJ

ruže na tenkove nisu bacali razulareni navijači već par sredovečnih gospođa


ne izgleda kao par sredovečnih gospođa. ima tu ohoho naroda. naročito mladih. sve ima zabeleženo kamerom. sve!!!

a priča o snajperistima u Sarajevu nikada nije dovršena


kako nije?
opsada je trajala 44 meseca. hej! 44 meseca.
dva dana u sred leta nemaš vode pa se žališ bogu ocu.

u sarajevu zimi su od hladnoće popoucale cevi. pa kad se temperatura digne iznad nule stan/kuću preplave fekalije. pa tako 4 zime. razumeš?!?!

ili po 6 meseci neprekidno bez struje i vode.
od dva litra su se navežbali da se okupaju i obrišu pod.
pitaj nekog ko je bio.
ne prićaj napamet.
maca22 maca22 17:50 17.02.2012

Re: AJ

Mašan Stanković
A ti si maco pogledala film?
I na koji intervencionizam mislis?

Na onaj koji ona priziva u svom intervjuu u Politici (koji jesam procitala, i dala link gore).
bluestar bluestar 18:14 17.02.2012

Re: AJ

jasna_bogojevic


mozda bi i ti bacala cvece da ti se sin nalazio u nekoj od opkoljenih kasarni sirom hrvatske. jednom od tih sto su prekinuli struju, vodu i zabranili snabdevanje hranom kasarni JNA, se upravo sudi u zagrebu za ratni zlocin. opkoljavanje kasarni i ubijanje vojnika mu nije bilo dovoljno da zadovolji svoje divljacke porive, pa je uz put ubio malu aleksandru zec, njenu porodicu i jos 120 gradjana Zagreba, Pakraca, Vukovara i Gospica... valjda braneci Hrvatsku od "cetnika". to nije bio bilo ko, neki poludeli bolesni paravojnik, nego pomocnik ministra policije RH Tomislav Mercep, visoki funkcioner HDZ-a, tadasnje vladajuce partije. zasto su cinili zlocine nad mirnim i kako oni vole da kazu "lojalnim" gradjanima? pa naravno, da se ljudi sludjeni od straha za svoje porodice pokupe i odu zauvek.
maca22 maca22 18:21 17.02.2012

Re: AJ

Mašan Stanković
To sto Hrvatska nije jos bila priznata kao drzava od strane stranih sila ne amnestira nikoga od nekoriscenja mozga. A mozak je i tada kao i sada govorio da pokretanje vojske znaci ulazak u rat sa republikom u kojoj vecina zeli nezavisnost. Mozak takodje govori da se u tom slucaju sa takvom republikom pregovara o mirnom razlazu.

Ovo svako mora priznati kao skroz tačno.

I zašto se uopšte svađate oko ovoga?
angie01 angie01 18:23 17.02.2012

Re: AJ

mozda bi i ti bacala cvece da ti se sin nalazio u nekoj od opkoljenih kasarni sirom hrvatske.


koliko se secam, majke vojnika u sloveniji, kada je sve pocelo, nisu bacale cvece niti trazile vojnu intervenciju, nego samo da im se deca vrate!

ono sto je trebalo da se zavrsi za pregovarackim stolom, imalo je krvavi dijalog i to smo vec hiljadu puta-svako ko je isti podrzao, ucestvovao, mislo da je to ok, deo je tog lanca, koji evo i dalje zvekece!
milojep milojep 19:07 17.02.2012

Re: AJ

jasna_bogojevic
ruže na tenkove nisu bacali razulareni navijači već par sredovečnih gospođa


ne izgleda kao par sredovečnih gospođa. ima tu ohoho naroda. naročito mladih. sve ima zabeleženo kamerom. sve!!!

a priča o snajperistima u Sarajevu nikada nije dovršena


kako nije?
opsada je trajala 44 meseca. hej! 44 meseca.
dva dana u sred leta nemaš vode pa se žališ bogu ocu.

u sarajevu zimi su od hladnoće popoucale cevi. pa kad se temperatura digne iznad nule stan/kuću preplave fekalije. pa tako 4 zime. razumeš?!?!

ili po 6 meseci neprekidno bez struje i vode.
od dva litra su se navežbali da se okupaju i obrišu pod.
pitaj nekog ko je bio.
ne prićaj napamet.


Molim te je si li na tom snimku videla ko baca ruže? Nigde nisam rekao da su bile samo gospođe koje su bacale ruže već da su samo one bacale. Pre nego što pojurite da nađete snimak zaslepljeni namerom da dokažete neku svoju istinu pročitajte barem ispravno rečenice na koje replicirate!
Isti slučaj i sa pričom o snajperistima, niste razumeli šta sam hteo da kažem! A hteo sam da kažem da je snajperista bilo sa obe strane i da nikada nije dokazano kada su u kojim slučajevima dejstvovali jedni a kada drugi snajperisti.Priča slična kao i na Markalama.


milojep milojep 19:47 17.02.2012

Re: AJ

maca22
Mašan Stanković
To sto Hrvatska nije jos bila priznata kao drzava od strane stranih sila ne amnestira nikoga od nekoriscenja mozga. A mozak je i tada kao i sada govorio da pokretanje vojske znaci ulazak u rat sa republikom u kojoj vecina zeli nezavisnost. Mozak takodje govori da se u tom slucaju sa takvom republikom pregovara o mirnom razlazu.

Ovo svako mora priznati kao skroz tačno.

I zašto se uopšte svađate oko ovoga?


Ako je ovo skroz tačno zašto se Republici Srpskoj ne prizna otcepljenje od BiH jer to većina želi.Samo mi ne odgovarajte da je takav odnos snaga u svetu itd.
milojep milojep 19:52 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

Mašan Stanković
milojep, ja kazem da je krv svake zrtve u tom ratu i na rukama vas apologeta politike koja je do rata dovela. Ne moze vas oprati ni dunav ni sava.


Kada nestane argumenata krenu kvalifikacije, klasika!
mrale54 mrale54 19:58 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

Mašan Stanković
Kada je Milosevic na talasu nacionalizma ........ tada Tudjmana nije bilo na vidiku.


Pa neće biti baš tako.

Pre će biti da je, kad je Tuđmana Bakarić (poznato?) izvadio iz bule, zbog nekih sitnih sranjau Beogradu, Milošević pisao molbe za zaposlenje po bankama.

JJ Beba JJ Beba 23:16 17.02.2012

Re: ne preterujmo!

Irfan Mensur

a Enver Petrovci?
sećate li se njega? bio divan glumac, divan lik uopšte
and1 and1 18:01 18.02.2012

Re: ne preterujmo!

1234dn

Citat:
O svemu ovome je trebalo razmisljati onda kada se islo u Knin na velikosrpsko mitingasenje, kada se bacalo cvece na tenkove, kada se snajperisalo po Sarajevu.

Zašto tako jednostrano? Sem mitingašenja srpskih, imali smo u isto vreme, vezivanje muslimanskih i hrvatskih nacionalnih zastava po Bosni. Dolazak osvjedočene ustaške emigracije na aerodrom Pleso u Zagrebu, formirawe Zengi, likvidacije po Sisku, Osjeku Zadru...Izjavu predsedavajućeg Predsedništva BiH Izetbegovica da će žrtvovati mir za suverenu BiH. Izjavu hrvatskog predsrdnika Tuđmana 1992 pred 100 000 ljudi na zagrebackom trgu : Rata ne bi bilo da ga mi nismo hteli...Itd. Daleko od toga smo mi Srbi bili cvecke. Naprotiv! Ali me iznova i iznova iznenađuje selektivnost u sećanju. Ajde sto su CNN, Foks itd "zanemarivali" ove pojedinosti koje sam naveo, ali kako je moguce da se i dobar deo nase javnosti ponaša ka da ima amneziju? """

U doba komunističke Jugoslavije velikosrpski program je zamro, jer su srpski nacionalni interesi bili uglavnom zadovoljeni u ondašnjoj FNRJ/SFRJ, dok su ekstremistički planovi uglavnom svedeni na retoriku četničke i rojalističke emigracije. No, poslije smrti Josipa Broza Tita (1980.) i izbijanja albanske iredentističke pobune na Kosovu, te neuspjeha da se ta pobuna uguši mješavinom mjera «mrkve i batine», srpski nacionalni pokret jača sredinom 1980-ih. "Na bazi stoljetne svijesti o Jugoslaviji kao proširenoj Srbiji i uvjerenju o tendenciji njenog raspada, odmah poslije Titove smrti 1980. pojavio se svesrpski nacionalni pokret za rušenje jugoslavenske (kon)federacije i za obnovu srpske hegemonije. U prvoj fazi - 1980.-87. - Srbija je pokrenula ustavnu inicijativu za recentralizaciju Jugoslavije, ali su ostale republike i srpske pokrajine blokirale tu inicijativu, a onda je Srbija krenula u ratove..." [6] Izvori mu bijahu srpska intelektualna elita (Srpska akademija nauka i umetnosti - SANU, Udruženje književnika Srbije). Među prominentnijim intelektualcima koji su oblikovali novi velikosrpski projekt bili su uglavnom pisci, ekonomisti, povjesničari, filozofi i politolozi: Dobrica Ćosić-Gedža, Ljubomir Tadić (otac Borisa Tadića, sadašnjega predsjednika Srbije), Mihailo Marković, Dejan Medaković, Antonije Isaković-Lule, Miodrag Bulatović-Bule, Milorad Ekmečić, Zagorka Golubović, Kosta Mihailović, Vojislav Koštunica (premijer Srbije od 2004. do 2008. godine), Radmilo Marojević, ... Najznačajniji dokument koji potječe iz toga razdoblja je tzv. "Memorandum SANU", tj. šapirografirani tekst nacionalno-političkoga projekta iz 1986. Taj je tekst, bar u dijelovima, dostupan na vanjskim poveznicama. Za ovu je priliku dovoljno reći da su osnovne teze Memoranduma:
Teritorije pod srpskom kontrolom za vrijeme ratova 1991-95

* SFRJ kao «tamnica srpskoga naroda»;
* Srbi kao narod potlačeni i izvrgnuti denacionalizaciji i eksploataciji;
* granice među republikama umjetne su tvorevine koje su iscrtali dominantni hrvatski i slovenski komunisti, kao i njihovi srpski anacionalni poslušnici.

Te su teze bile u optjecaju posebno nakon razmaha pansrpskog mitingaškoga pokreta. Velikosrpski pokret (opisan na vanjskoj poveznici koja reproducira tekst akademika Dušana Bilandžića), koji su organizirale srpske znanstvene i kulturne udruge stalno je podgrijavao situaciju u zemlji, no nije uspio preoblikovati Jugoslaviju, sve dok Slobodan Milošević, na valu masovnih srpskih mitinga i prosvjeda, nije zasjeo na čelo srbijanskih komunista i nizom različitih mjera (mitinzi, partijski pučevi, policijsko nasilje,..) srušio vodstva vojvođanskih i crnogorskih komunista, te nasilno ponovo «inkorporirao» Kosovo u Srbiju, kao pokrajinu bez realne autonomije. To je, uz glumljenu neutralnost JNA koja je mogla zavarati samo slijepce, bio snažan korak prema pretvaranju Jugoslavije u Srboslaviju, zemlju koja ne bi mijenjala vanjske granice, a možda ni unutarnje, no u kojoj bi Srbi bili apsolutno dominantan narod u svim republikama, ponajviše preko represivnoga vojno-policijskoga aparata i centraliziranoga gospodarstva koje bi isisavalo kapital iz ekonomski razvijenijih republika poput Hrvatske ili Slovenije. Raspadom Saveza komunista Jugoslavije, demokratskim višestranačkim izborima u Jugoslaviji, kao i slomom komunizma i Sovjetskoga imperija, pokazalo se da su te težnje nerealne, tj. da se «ostalima» ne može vladati preko jednopartijskoga sustava. Stoga je nakon kratkoga rata u Sloveniji u lipnju 1991. velikosrpski pokret krenuo u totalni rat za ostvarenje granica koje su uglavnom odgovarale onima iscrtanima na Moljevićevoj karti.


and1 and1 18:09 18.02.2012

Re: ne preterujmo!

Tuđmana 1992 pred 100 000 ljudi na zagrebackom trgu : Rata ne bi bilo da ga mi nismo hteli..



Lažni citati


U radu Save Štrpca, koji je tiskan u zborniku ?Srbi izbeglice, prognanici i raseljena lica krajem XX veka? (Beograd, 2000.) u izdanju ?Centra za strateške studije Univerziteta u Beogradu?, a o kojem smo pisali u prošlom broju, objavljen je i dio govora hrvatskog predsjednika Franje Tuđmana na Trgu bana Jelačića u Zagrebu kao ključan dokaz da je Hrvatska željela rat.

Osim što je u tekstu naveden pogrešan datum toga govora (14. svibnja 1991., umjesto 24. svibnja 1992.), njegova usporedba s onim što je predsjednik Tuđman tom prilikom zaista rekao, pokazuje da je opet riječ o manipulaciji i prekrajanju toga govora za potrebe dokazivanja kako je Hrvatska kriva za rat. Tako je u spomenutom Zborniku zapisano: ?Rata ne bi bilo da ga Hrvatska nije željela. Ali mi smo procijenili da samo ratom možemo izboriti samostalnost Hrvatske. Zbog toga smo mi vodili politiku pregovora, a iza tih pregovora formirali svoje oružane jedinice. Da to nijesmo tako uradili mi ne bismo došli do cilja. Znači rat je bilo moguće izbjeći da smo mi odustali od naših ciljeva tj. od samostalnosti naše države.
Zapravo, predsjednik Tuđman rekao je: ?I neki ljudi, neki pojedinci u Hrvatskoj, a osobito u svijetu koji nisu bili prijatelji Hrvatske, govorili su da nije trebalo (biti, op. a.) rata, da smo i mi krivi za rat. A ja sam govorio i odgovaram: ?Jest, ne bi bilo rata da smo odustali od svoga cilja da stvorimo samostalnu i nezavisnu državu Hrvatsku. Mi smo predlagali da do toga cilja dođemo bez rata, da se jugoslavenska kriza riješi preobrazbom federacije s kojom nitko nije bio zadovoljan, a naročito ne hrvatski narod, da se riješi na taj način da stvorimo savez suverenih država u kome bi Hrvatska bila suverena, sa svojom vojskom, svojom monetom, svojom diplomacijom. Nisu prihvatili. (...) Spremali smo se, znači, da ostvarimo svoj cilj, ako možemo mirnim putem da, ali ako ne, može i ratom. I u tom ratu smo pobijedili.?

Poznato je da postupci Save Štrbca pokazuju da je riječ o osobi koja problemu žrtava ne samo da ne prilazi objektivno, nego zločine koje su počinili srpski vojnici prešućuje, pa čak pokušava opravdati i obraniti. Primjerice, dokumenti iz 1992. pokazuju da je kao odvjetnik pokušao opravdati ubojstvo dvoje starijih civila u Dalmaciji riječima da je srpski vojnik ?to delo? ? zapravo zločin - ?učinio u odnosu na lica koja je sa puno osnova smatrao pripadnicima druge strane u sukobu, a vojnik nikada ne odgovara za ubistvo protivnika?(!?), te da je ?pri tome bez značaja što su oštećeni imali svojstvo civilnog lica, jer reč je o građanskom ratu i o neprijateljskoj teritoriji?(!?). Pritom je zaključio da je ?prvostepeni sud zanemario ova pitanja i u svojim zaključcima pošao od mirnodopske, a ne ratne situacije, koja pojam protivpravnosti, kada je reč o krivičnom delu ubistva, u bitnome menja?. (HR-HMDCDR, Vrhovni vojni sud, II K broj 111/92, 7. maja 1992., Rešenje, kut. 5011.)
and1 and1 18:21 18.02.2012

Re: AJ

Hrvatska je medjunarodno priznata 15.1.1992 kao nezavisna drzava. Tenkovi su isli iz Beograda tada jos uvek glavnog grada SFRJ, u leto 1991, kao uostalom i iz Tuzle, Novog Sada ili Banja Luke, da pokusaju deblokirati opkoljene kasarne JNA u Hrvatskoj u kojima su vojnici tretirani poput zivotinja. Oni koji su uskracivali hranu, struju i vodu legalnoj vojsci, koji su snajperima ubijali vojnike i staresine u opkoljenim kasarnama, odgovorni su i za posledice koje su tim necovestvom izazvali.


kao prvo SFRJ su cinile 6 republika, a medju njima i socijalisticka republika Hrvatska, tako da ti bude jasno da hrvatska nije bila Beogradska prcija nego 1 od 6 jugoslavenskih republika.
kao drugo nisu kasarne opkoljene nego su blokirane, nakon sto je oruzje federalne armije djeljeno Srbima u Hrvatskoj. Spegelj je uvozio kalasnjikove iz Madjarske i to svi znaju i o tome svi pricaju. Zasto se nitko ne pita odakle Milanu Marticu nacelniku kninske milicije VBR-ovi i tenkovi. Odakle je kninski serif "uvezao oruzje ???? Iz Madjarske???? ili iz Nigerije????? Turkmenistana???
and1 and1 19:24 18.02.2012

Re: AJ

bluestar
jasna_bogojevic


mozda bi i ti bacala cvece da ti se sin nalazio u nekoj od opkoljenih kasarni sirom hrvatske. jednom od tih sto su prekinuli struju, vodu i zabranili snabdevanje hranom kasarni JNA, se upravo sudi u zagrebu za ratni zlocin. opkoljavanje kasarni i ubijanje vojnika mu nije bilo dovoljno da zadovolji svoje divljacke porive, pa je uz put ubio malu aleksandru zec, njenu porodicu i jos 120 gradjana Zagreba, Pakraca, Vukovara i Gospica... valjda braneci Hrvatsku od "cetnika". to nije bio bilo ko, neki poludeli bolesni paravojnik, nego pomocnik ministra policije RH Tomislav Mercep, visoki funkcioner HDZ-a, tadasnje vladajuce partije. zasto su cinili zlocine nad mirnim i kako oni vole da kazu "lojalnim" gradjanima? pa naravno, da se ljudi sludjeni od straha za svoje porodice pokupe i odu zauvek.



Aleksandra Zec bila je kći zagrebačkog mesara Mihajla Zeca, i vjerojatno sasvim obična dvanaestogodišnjakinja, koja po ničem ne bi zaslužala da se o njoj piše, - da je nisu svirepo ubili. Uveče oko 23 h 7. decembra 1991. u njen dom u Poljaničkoj ulici 22. na zagrebačkoj Trešnjevci, banuli su Siniša Rimac, Munib Suljić, Igor Mikola, Nebojša Hodak i Suzana Živanović (pripadnici Merčepove jedinice) sa namjerom da uhapse Mihajla Zeca, zbog njegovih navodnih veza sa pobunjenim krajinskim Srbima.


Aleksandra Zec je ubijena u Decembru 1991, do Decembra 1991 pola milijuna Hrvata moralo je napustiti svoje domove zbog prosrpske JNA i paravojnih srpskih formacija. Kako se zovu ubijena djeca hrvatske obitelji Cengic iz Knina???????? Svi u Hrvatskoj znaju za slucaj Aleksandre Zec i o tome se stalno pise. Jos nisam vidio da su srpski mediji ikad spomenuli djecu Hrvatske obitelji Cengic. Nazalost medijska sutnja jos traje u Srbiji

P.S Preživjeli brat i sestra male Aleksandre, Gordana i Dušan Zec, koji od 1991. žive u Banjoj Luci kod bake, tužili su Hrvatsku državu preko zastupnika Ante Nobila i Mara Mihočevića. Na kraju je Sanaderova vlada u proljeće 2004., pristala na nagodbu i isplatu jednokratne odštete od 1 500 000,00 kn, kao neku vrst moralnog čina
cult cult 19:54 18.02.2012

Re: AJ

lista imena onih koje je hrvatska vojska proterala iz svojih domova je predugačka. Nije moguće upamtiti. Desetine hiljada imena...Starci koji su ostali bili su zaklani, pobijeni, kuće spaljene, imovina oteta i poklonjena hercegovačkim Hrvatima naseljenim na očišćene prostore. Kolone izbeglica koje su pred hrvatskom vojskom bežale ka Srbiji bivale su bombardovane iz aviona hrvatske avijacije, a bilo je i ubistava od strane hrvata-civila koji su kamenjem, ciglama gadjali ljude i decu na traktorima.
Prognanim Srbima, inače vašim gradjanima, uvedene su vize, deset godina se na sve moguće načine sprečavao povratak na imanja.
To je, ujedno, i najveće etničko čišćenje od 2. sv. rata.
Hrvatsko društvo se nije, što ono kažu, suočilo sa razmerama zla počinjenog nad svojim sugradjanima druge vere. Naprotiv, zločini se pravdaju, minimalizuju, opevavaju na koncertima sa ustaškom ikonografijom, pred desetinama hiljada mladih i uz prisustvo celog državnog vrha, dok premijerka pozdravlja osudjenog ratnog zločinca u haškom kazamatu.

So, nemoj mi ovde prodavati te uloge žrtve. Sačuvaj ih za one kojima ste to uspešno prodali.
and1 and1 20:35 18.02.2012

Re: AJ

Velikosrpska propaganda

* Uoči Domovinskog rata velikosrpska propaganda cesto se je služila lažnim tvrdjama kao primjerice da Hrvati obnavljaju ustašku državu i planiraju “novi genocid nad Srbima“… da bi podigli oružanu pobunu radi spašavanja života
* ugroženost od Tuđmanove Hrvatske koja je nastavak NDH i ustaške politike.
* optužbe kako su Hrvati uvijek u prošlosti bili “genocidan narod” i prikazivanje sadašnje Republike Hrvatske prikaže kao “kontinuitet i proizvod militantnoga katolicizma… i ideje o rasnoj, nacionalnoj i religijskoj superirornosti Hrvata nad Srbima. U sklopu takvoga prokazivanja Hrvata kao “genocidnog naroda” tretira se sadašnja Hrvatska “kao ustaška, rasistička i fašistička tvorevina“…
* da Albanici vrše genocid nad Srbima na Kosovu
* masovna silovanja Srpkinja na Kosovu od strane kosovskih Albanaca
* mit ja je u Jasenovcu ubijeno između 700.000 do preko milijun Srba
* da je raspad SFRJ i ratove nametnuo zapad ili američko – zapadno europsku zavjeru protiv srpskog naroda
maca22 maca22 20:36 18.02.2012

Re: AJ

and1
Velikosrpska propaganda

Kad ti to kažeš, onda je to svakako tako. Save it, zaista :)
and1 and1 20:39 18.02.2012

Re: AJ

. Kolone izbeglica koje su pred hrvatskom vojskom bežale ka Srbiji


maca22 maca22 20:46 18.02.2012

Re: AJ

Ne moramo mi da znamo koje se bolestine motaju po tvojoj glavi, zaista. :))))
and1 and1 21:11 18.02.2012

Re: AJ

daj eskuliraj se malo
mrale54 mrale54 08:06 19.02.2012

Re: AJ


and1
Velikosrpska propaganda



...pa, lepo ti ovo pisanje...memorandumi, razne tiskovine...
malo opširno, doduše...

A, može li ovako?

'78 Indexi izdaju album 'Modra rijeka'. Na Yu turneji mi (grupa Zdravo) smo predgrupa. 196 koncerata. To, šta smo doživljavali u Osijeku, Varaždinu, Sisku...pa...treblo bi, otprilike, dva-tri bloga i, opet ne bi sve bilo pomenuto...tako da...
...ili da okačim fotku iz '75, gostiona u Karlovcu, ja, sa društvom i 'karlovačkim', a na zidu fotografija - Poglavnika...bez J. B. Tita? ...mislim, zašto i šta 'obnavljati'?
...ili da pišem o dec. 80 - jan. 81, dok smo svirali oproštajne večeri, u hotelu 'Lika', srbima, koji su se iseljavali?
...ma, čudo smo mi, muzičari...

...a, bilo bi deplasirano da pominjem Hrkaća, Barešić - Rolović, Bugojno...pa, jeste, imali smo i mi Kavaju, osam puta ubio Tita - malo li je?

...i...upotrebna vrednost tih tiskovina sve je veća u wc-u (zahodu)...

milojep milojep 12:57 17.02.2012

Razjašnjenje

Pročitao sam tekst u dahu! Ali ipak ostalo po mom mišljenju nedorečeno i neobjašnjeno kako se to svesno odbacuje uloga žrtve odnosno kako se biva proaktivan? Zaista interesuju me konkretni postupci u tom smeru? kako na primeru individue tako i na primeru društva.
Hvala
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:31 17.02.2012

Re: Razjašnjenje

Proaktivnost?
Bolje poznavanje istorije!
U Drugom svetskom ratu gubitnik je Srbija, u kratkom roku, svi Srbi u dugom.
To je za početak, odatle sve ide lakše.
alexlambros alexlambros 13:43 17.02.2012

Re: Razjašnjenje

Zaista interesuju me konkretni postupci u tom smeru?


pa umesto sto se kao drustvo, u krizi nesagledivih razmerama, bavimo Andjelinom (i ostalim trivijlanim dnevno politickim zezalicama, mada ne mislim da je ovaj film bezazlen po svojim posledicama), trebalo bi da se malo okrenemo sebi ...

pocev od malih stvari i malih individualnih promena ... ofarbati ogradu i klupu, ne bacati smece van kante, obrezati drvo u parku, pokupiti izmet iza psa u setnji, zakrpiti rupu, ne zabadati nos u tudj zivot, raditi na sebi, obrazovati se .... svaki napor se na kraju odrazi na stvarnost koju zivimo ...
u Srbiji bi svi da deluju na nivou UN dok im mesna zajednica nema kanalizaciju

sem sto sedimo i cupamo kose da smo zrtve i dopustamo da bes i frustracija vladaju nasim zivotima ...

stvarnost koju zivimo zaista je odraz naseg kolektivnog stanja svesti .... otud i ovakva "politicka elita" koja nas "vodi"

alexlambros alexlambros 13:44 17.02.2012

Re: Razjašnjenje

Bolje poznavanje istorije!


izmedju ostalog i to ... jedan hladnokrvan, dubok, neemotivan, zreo i nemilosrdan pogled u sebe same

i neophodni minimum samopostovanja ....
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:50 17.02.2012

Re: Razjašnjenje

@Alex
Ono što je napisano vezano za "ulične" stvari, ima mnogo dublje korene do "stanja svesti". Obe, zajedno sa percepcijom države kao svoje (okupirana zemlja), imaju zajednički koren.
Da li bi mi bili domaćin bloga u vezi sa tom temom, tj. važnim segmentom rešenja u tom pogledu?
milojep milojep 14:51 17.02.2012

Re: Razjašnjenje


pocev od malih stvari i malih individualnih promena ... ofarbati ogradu i klupu, ne bacati smece van kante, obrezati drvo u parku, pokupiti izmet iza psa u setnji, zakrpiti rupu, ne zabadati nos u tudj zivot, raditi na sebi, obrazovati se .... svaki napor se na kraju odrazi na stvarnost koju zivimo ...
u Srbiji bi svi da deluju na nivou UN dok im mesna zajednica nema kanalizaciju

sem sto sedimo i cupamo kose da smo zrtve i dopustamo da bes i frustracija vladaju nasim zivotima ...

stvarnost koju zivimo zaista je odraz naseg kolektivnog stanja svesti .... otud i ovakva "politicka elita" koja nas "vodi"


Salžem se sa rečenim, ali to je ipak opšta priča poput 'bolje da pijem sok od paradajza nego Koka Kolu' Mene zanima onaj deo kako da se zauzda bes i otkloni frustracija? Jer šta ako ti popraviš klupu u parku a dodje neka budala i polomi je istog dana? Ili neko zabode nos u tvoj život? Pričam o situacijama kada se ne može čekati kolektivana promena svesti i kad se mora naći rešenje tad i u tom trenutku!
Preneseno na film Džolijeve, većinu zanima popma oko toga(nesumnjivo).Kakvo mišljenje treba zauzeti oko lika i dela g.Šerbedžije,Djurička...?, Kakav stav recimo udruženje filmskih umetnika Srbije treba zauzeti oko filma generalno? Nisu to bezazlena pitanja (kako si i sam rekao) jer ovaj film jeste vetar u ledja težnji da se ukine RS(bez obzira šta pričala Andjelina i Rade) a onda 'sutra' najsebičnije gledano imaćemo u Srbiji još par stotina hiljada izbeglica...
mariopan mariopan 15:23 17.02.2012

Re: Razjašnjenje

Nisu to bezazlena pitanja (kako si i sam rekao) jer ovaj film jeste vetar u ledja težnji da se ukine RS(bez obzira šta pričala Andjelina i Rade) a onda 'sutra' najsebičnije gledano imaćemo u Srbiji još par stotina hiljada izbeglica...

Poenta svega je to.

I ako je ovo EPP po narudzbini, pravljen uz savete i asistenciju "zainteresovanih strana i pojedinaca" ne smemo da zanemarimo da ovaj EPP ne salje bezazlenu poruku "kupite ovaj deterdzent jer bolje pere" nego porucuje "vidite sta su vam radili, ovo je istorija"... ( rece Zukorlic ) i ne sumnjam da ce se deci u skolama prikazivati na casovima istrije.Tako ce generacije koje dolaze zasigurno biti novi vojnici, sremni za novi pokolj.

Daleko je Amerika i Andjelina.. Pokupice pare koje joj trebaju da othrani decu, tudju decu ce njeno amatersko vidjenje rata jos godinama da truje mrznjom. Iako je to nenamerno, ona nije sposobna da shvati da je njen film u post ratnim zemljma ravan kresanju sibice nad buretom benzina, i nicim ne doprinosi ni "otvaanju ociju" niti sagledavanju uzroka i posledica gradjanskog rata na ovim prostorima.....opet ne treba da oprastamo mesetarenje, huskanje i trovanje mrznjom, sta god da je izaziva, pa makar to bio i jedan los film. On nije samo to.

On ovde postaje ratnohuskacka propaganda.

Komsija Srbin je na dohvat ruke......pa ce poleteti kamenica.........a posle toga i glave.

Mislite o tome, jer tako je sve i pocinjalo.
maca22 maca22 15:55 17.02.2012

Re: Razjašnjenje

Alex

Jukie Jukie 20:52 17.02.2012

Re: Razjašnjenje

milojep

imaćemo u Srbiji još par stotina hiljada izbeglica...

Što će odložiti depopulaciju i izumiranje sela i zatvaranje škola
tsunade tsunade 14:55 17.02.2012

poenta

„Dođu vremena kada nam samo čudo može pomoći da preokrenemo neku sumornu i beznadežnu situaciju. Ali čuda ne izvodi Bog, već mi. Svakom čudu u materijalnom svetu prethodi čudesna promena u našem karakteru. Fizička stvarnost i ljudska priroda blisko su povezane. Kada izvedemo izuzetan preobražaj iznutra ta se promena izražava i spolja.
Oslobodite se svake sebičnosti, zavisti, besa i samosažaljenja. Bez sumnje, ovo je težak korak. Moramo se osloboditi mentaliteta žrtve. Činjenica da smo pali nije ono što je važno. Veličina leži u činu ponovnog uzdizanja. Depresija i samosažaljenje su primamljiva emocionalna stanja. Ona, kod potištenih i utučenih, pokreće energiju. Samo je priroda te energije autodestruktivna."


za poentu teksta.

ja sam u jednom trenutku pomislila da vlada srbije plaća andjelinu kako bi nas zamajavala pred izbore.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:00 17.02.2012

(Pre)lep blog.

Mada tebe, domaćine, Biblija ostavlja ravnodušnim, meni padaju na pamet biblijske reči: Gospode, valjano je sve što si stvorio. Kako su tvoja zdanja prelepa!

Eto, takav je ovaj tvoj blog.

Ovo namerno kažem, pomalo u stilu „Nek crknu dušmani“.

Naime, podsećam da je takav bio i tvoj prethodni blog, u kome si odano ukazivao na velikost jedne poznate estradne umetnice. (I ja se divim njenom fenomenu, mada manje strastveno).

A onda se pojavio blogokolega Kazezoze i opoganio ga tako što ga je nazvao „sranjem od bloga“, pa si ti morao, odbranaški, da brišeš taj nedolični komentar. Nakon toga prestali su komentari drugih, jer mnogi blogeri ne vole kada vide brisanja, s pravom ili ne, tako da je taj tvoj blog ostao bez zasluženog tretmana, bar što se broja suvislih komentara tiče.

A zašto postoje takvi blogeri (pored Kaza tu su, recimo, i JJB, AO, VH i još neki), koji koriste prizemne metode da nekoga olako diskvalifikuju (makar i nazivanjem tuđeg pisanja lupetanjem) - nije mi poznato. S druge strane, kada oni pišu svoje sopstvene blogovi, ti blogovi su sasvim OK.

Ja stvarno ne razumem zašto su oni zločesti i nepažljivi, kao i otkuda u njima ta želja da vređaju. Ne smatram ih glupim, daleko od toga. Konkretno, Kazezoze dobro poznaje istočnjačke religije, ali... šta vredi. Ne samo da u njegovom ponašanju prema blogovima onih koji mu se ne svidjaju nema „budističke samilosti“, ili istočnjačke uviđajnosti, kakve bi trebalo imati prema onima koji drukčije misle, već se ponaša u stilu one latinske Video meliora proboque, deteriora sequor (Znam šta je dobro, ali namerno radim ono što je loše). Neka im je.

Život teče dalje.

N. B. Time što smatram da je ovaj blog odličan, ne znači i „da potpisujem baš svaku reč u njemu“. Ne, ima nekoliko stvari sa kojima se ne slažem, ali to ne umanjuje sveukupni utisak da je blog per se – prvoklasan.
alexlambros alexlambros 21:31 19.02.2012

Re: (Pre)lep blog.

Biblija ostavlja ravnodušnim


naprotiv.

odakle, inace, moj "militantni" ateizam
1odnas 1odnas 15:41 17.02.2012

i jos jednom

bez vecih problema se dogovorismo da smo mi u pravu
i jos jednom ostadosmo da PIZDIMO
Filip2412 Filip2412 16:35 17.02.2012

Re: i jos jednom

i jos jednom ostadosmo da PIZDIMO
Nema nikakve potrebe za tim.


Mada, činjenica da je jedan mali, politički nemoćan narod uzet za filmskog neprijatelja američkog sna, dakle celog sveta, može na prvi pogled da iznenadi ali je zapravo lako objašnjiva.
Ja ne znam kako po Evropi al u Kanadi ih zabole za Srbiju, 5 puta im kazem da bi zapamtili. I onda opet pitaju dal je hladno u tom Sibiru.

A poneki i znaju nesto, ali daleko od toga da imamo los imidz. Sta je to, 5-6 nebitnih filmova.... o Nemcima se konstantno prave filmovi gde su oni negativci pa eto... ne vidim da im nesto smeta. Ne bih se ja previse uzbudjivao zbog toga kako su Srbi prikazani u nekom filmu.

Te burne reakcije nasih su samo dokaz da imaju slabu predstavu o svetu. Moje iskustvo je da strance ne interesuje previse odakle sam. Uvek im iznova objasnjavam i oni zaboravljaju.... pa nije im to najbitnije u zivotu, a i nisu toliko glupi da mu sude po poreklu, barem u zapadnim zemljama je tolerancija naucena jer ima toliko razlicitih.

Ako neka negativna kulturoloska predrasuda postoji to je prema Muslimanima, prema Srbima kao naciji ni najmanje, bas bih voleo da mi neko iz sev amerike isprica kako je to i kada imao neprijatnosti jer je Srbin, ja za tako nesto nisam cuo nikada.
jednatanja jednatanja 16:54 17.02.2012

Re: i jos jednom

tačno tako, Filipe
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:06 17.02.2012

Re: i jos jednom

prema Muslimanima

Zanimljivo bi bilo kroz tu prizmu posmatrati i film, i taj talas kroz arapski svet, i ustanovljenje BiH, te moguću unitarizaciju...

Slažem se da je predstava o svetu malo čudna. Jbga, "nesvrstani", komunjare... Užas.
nikola_kovac nikola_kovac 19:07 17.02.2012

Re: i jos jednom

Ako neka negativna kulturoloska predrasuda postoji to je prema Muslimanima


Људи у Србији очито олако превиђају антимуслиманско расположење које постоји у Америци. Ако су Муслимани и приказани као добро момци, а Срби као лоши (не знам, нисам гледао), најдоминантнија реакција Американаца ће бити да - нешто није у реду у таквом представљању Муслимана.
Filip2412 Filip2412 20:31 17.02.2012

Re: i jos jednom

Ако су Муслимани и приказани као добро момци, а Срби као лоши (не знам, нисам гледао), најдоминантнија реакција Американаца ће бити да - нешто није у реду у таквом представљању Муслимана.
Tako je. Stalno komentarima pokusavam da objasnim ljudima kako i NATO bombardovanja i pored devedesetih i opisivanja srpske vlasti i Srba kao glavnih negativaca Kanadzani i Ameri imaju velikih problema da se sete gde je taj Sibir, Srbija ili sta vec. Zabole ih ona stvar, toliko smo mali i nebitni da nam i svetska zavera ne moze nista.

A sa Muslimanima je druga prica, oni su kroz svecke medije proglaseni za No1 teroriste a po imenima se lako prepoznaju tako je predrasuda prema njima jaka. Sto nije pravedno, imas na primer zensku koja je skroz moderna zavrsila faks zabavlja se sa momcima, socijalno je liberalna izlazi na gej mesta druzi se sa svima bez obzira na rasu, pol, seksualnu orjentaciju... i opet, kad kaze svoje muslimansko ime neki pomisle da je taliban... pa se onda cude sto ne nosi maramu preko glave pa kao neverica im.... sto nije prijatno ako si u toj situaciji koja se cesto ponavlja.

Cilj mojih komentara mi je da objasnim kako mi se sere od srpskog samosazaljevanja, ajde neka se radi i neka se zivi u okviru moguceg. Ne mrzi nas svet, svet i ne zna da postojimo, nebitni smo.
maca22 maca22 20:44 17.02.2012

Re: i jos jednom

Filip2412
Cilj mojih komentara mi je da objasnim kako mi se sere od srpskog samosazaljevanja, ajde neka se radi i neka se zivi u okviru moguceg. Ne mrzi nas svet, svet i ne zna da postojimo, nebitni smo.

Goran Vučković Goran Vučković 20:46 17.02.2012

Re: i jos jednom

Cilj mojih komentara mi je da objasnim kako mi se sere od srpskog samosazaljevanja, ajde neka se radi i neka se zivi u okviru moguceg. Ne mrzi nas svet, svet i ne zna da postojimo, nebitni smo.


Podseti me na Fince iz ovog vica:

Every nation has to write a book about the Elephant:
The French book - The Sex Life of the Elephant
or: 1000 ways to cook Elephant
The English book - Elephants I have shot on Safari
The Welsh book - The Elephant and its influence on Welsh language and culture
or: Oes ysgol tocynnau eleffant llanfairpwll nhadau coeden.
The American book - How to Make Bigger And Better Elephants
The Japanese book - How to Make Smaller And Cheaper Elephants
The Greek book - How to Sell Elephants for a Lot of Money
The Finnish book - What Do Elephants Think about Finnish People
The German book - A Short Introduction to Elephants, Vol 1-6.
The Icelandic book - Defrosting an Elephant
The Swiss book - Switzerland: The Country Through Which Hannibal Went With His Elephants
The Canadian book - Elephants: A Federal or State Issue?
The Swedish book - How to reduce your taxes with an elephant.
mariopan mariopan 20:53 17.02.2012

Re: i jos jednom

Tako je. Stalno komentarima pokusavam da objasnim ljudima kako i NATO bombardovanja i pored devedesetih i opisivanja srpske vlasti i Srba kao glavnih negativaca Kanadzani i Ameri imaju velikih problema da se sete gde je taj Sibir, Srbija ili sta vec. Zabole ih ona stvar, toliko smo mali i nebitni da nam i svetska zavera ne moze nista.

Upste nije problem kako se Amerikanci ili Kanadjani da vide ovaj film, bitno je sto je ovaj film OVDE proglasen za "dokaz ratnih zlocina" i to na terenu na kome rat jos nije zavrsen - Bosna.

Ako ti mislis da je taj krvavi rat zavrsen Dejtonom, onda si u debeloj zabludi.

Rat traje i danas, samo je oruzje odlozeno.

Traje trovanje ideologijom, falsifikovanjem uzroka rata, pranjem ruku od sopstvenih zlocina, nesudjenjem za ratne zlocine ili izricanjem minimalnih kazni za stravicne zlocine sto vredja i prezivele i zrtve.....procitaj Sasin blog (Radulovica) o Dobrovoljackoj pa vidi kako to boli kada se za zlocine ne sudi nego se rugaju zrtvama i dan danas? ON zivi ovde, ne u Kanadi ili Ameriici, kao i mnogi drugi koji do pravde nikda nece doci, zahvaljujuci negovanju lazne slike da tamo nije bilo zlocinaca.

Tu sliku nam slika Andjelina. To nam porucuje. Zato se mi i uzbudjujemo, Ameri i Kanajani neka mirno spavaju, njihovi su svi na broju, deca, roditelji, rodjaci.....

OVDE rat jos nije gotov, i ovaj film je samo huskanje jednih na druge.

Oni sto su Nasera Orica docekivali kao heroja i ljubili ga sa suzama u ocima ovaj film ce da dozive kao dokaz da su oni samo zrtve, a oni nevini ljudi, zene i deca koju je taj monstrum poklao - zlocinci koji su zasluzili svoju smrt.

To sto Kanadjani ni Amerikanci nisu ni culi za Nasera Orica ovde ne znaci nista, ali znaci film u kome ga jedna belosvetska glupaca, indirektno amnestira.
maca22 maca22 20:56 17.02.2012

Re: i jos jednom

mariopan
To sto Kanadjani ni Amerikanci nisu ni culi za Nasera Orica ovde ne znaci nista, ali znaci film u kome ga jedna belosvetska glupaca, indirektno amnestira.

...i to samo zato da bi se slikala.


edit: inace, bravo Mariopan, to je sustina.
kukusigameni kukusigameni 20:57 17.02.2012

Re: i jos jednom

Tu sliku nam slika Andjelina.

Reče Mariopan koja nije videla film.

jedna belosvetska glupaca

Zaključi Mariopan čitajući novine.
maca22 maca22 20:58 17.02.2012

Re: i jos jednom

kukusigameni
Tu sliku nam slika Andjelina.

Reče Mariopan koja nije videla film.

jedna belosvetska glupaca

Zaključi Mariopan čitajući novine.

Zakljuci Kuku da to ne valja, ne gledajuci ni u sta.
kukusigameni kukusigameni 20:59 17.02.2012

Re: i jos jednom

maca22
Zakljuci Kuku da to ne valja, ne gledajuci ni u sta.

Gde sam ja to zaključio?
mariopan mariopan 21:08 17.02.2012

Re: i jos jednom

kukusigameni
Tu sliku nam slika Andjelina.

Reče Mariopan koja nije videla film.

jedna belosvetska glupaca

Zaključi Mariopan čitajući novine.

Da.
Od pocetka kada je morala da slusa naredbe iz Sarajeva i Holbrukove instrukcije znala sam sta da ocejkujem, zar treba to i da pogledam? Hocu ako me puste dzabe u bioskop.

I na drugo pitanje - Da.
natasavb natasavb 21:15 17.02.2012

Re: i jos jednom

OVDE rat jos nije gotov, i ovaj film je samo huskanje jednih na druge.

Upravo tako.
Evo sta je povodom filma napisala moja prijateljica Enisa koja je celi rat provela u Sarajevu i jos uvek zivi tamo:

"Nisam bila na premijeri jer mi je tematika filma preteska... Ne znam koliko je uopste pametno, na ovim prostorima, vracati se na rat i sukobe. Mislim da bi Angelina mnogo vise ucinila za nas da je prikazala neku pricu gdje ljudi pomazu jedni drugima( iako su razlicite nacinalnosti), a bilo je i takvih primjera u ratu... mnogo. "
mariopan mariopan 21:27 17.02.2012

Re: i jos jednom

natasavb
OVDE rat jos nije gotov, i ovaj film je samo huskanje jednih na druge.

Upravo tako.
Evo sta je povodom filma napisala moja prijateljica Enisa koja je celi rat provela u Sarajevu i jos uvek zivi tamo:

"Nisam bila na premijeri jer mi je tematika filma preteska... Ne znam koliko je uopste pametno, na ovim prostorima, vracati se na rat i sukobe. Mislim da bi Angelina mnogo vise ucinila za nas da je prikazala neku pricu gdje ljudi pomazu jedni drugima( iako su razlicite nacinalnosti), a bilo je i takvih primjera u ratu... mnogo. "

Na to sam mislila, nije pametno paliti vatru nad otvorenim buretom baruta?
Pozdravi Enisu
Edit
A herojstvo decaka Srdjana koji je braneci drugog decaka poginuo od "svojih" zar to nije istinita prica koja bi nekoga interesovala? O tome govori Enisa, kada kaze da ima prica koje nisu ispricane, gde su ljudi pomagali jedni drugima...ali na tome se ne mogu zaraditi pare?
maca22 maca22 21:32 17.02.2012

Re: i jos jednom

kukusigameni
maca22
Zakljuci Kuku da to ne valja, ne gledajuci ni u sta.

Gde sam ja to zaključio?

Pa imas osudjujuci ton.
Uopste ne kapiram cemu to.
kukusigameni kukusigameni 21:43 17.02.2012

Re: i jos jednom

maca22
Pa imas osudjujuci ton.
Uopste ne kapiram cemu to.


Ja imam osuđujući ton?
Šta je onda sve što je o autorki filma napisano, a da niko nije ni video film. Neko ko je seo i napisao scenario za film, našao pare, pripremio film, snimio ga i izmontirao može da bude sve, samo ne glupača. Kakav god da je film.
A hajka i cenzura na osnovu pisanja polupismenih novinara, koji ni ne idu u bioskop, i donišenje suda o nekome i suda o tome šta je i kako taj uradio je čista mržnja i projekcija te svoje mržnje.
Tako da ja ne mislim da je moj ton osuđujući. Više je ton odbrane prava autora da napravi film po svom nahođenju i osećanju. A da bih kritikovao taj film, moram ga barem pogledati.
angie01 angie01 22:03 17.02.2012

Re: i jos jednom

kukusigameni


e vala, i glas razuma!
angie01 angie01 22:29 17.02.2012

Re: i jos jednom

natasavb
OVDE rat jos nije gotov, i ovaj film je samo huskanje jednih na druge.Upravo tako.Evo sta je povodom filma napisala moja prijateljica Enisa koja je celi rat provela u Sarajevu i jos uvek zivi tamo:"Nisam bila na premijeri jer mi je tematika filma preteska... Ne znam koliko je uopste pametno, na ovim prostorima, vracati se na rat i sukobe. Mislim da bi Angelina mnogo vise ucinila za nas da je prikazala neku pricu gdje ljudi pomazu jedni drugima( iako su razlicite nacinalnosti), a bilo je i takvih primjera u ratu... mnogo. "


ma da,...a sto ste onda svi tapsali, kada Bata zivotinja, Smoki, Boris Dvornik , prazne sanzere na Nemce?

I to tako jedno 40, 50,godina!
JJ Beba JJ Beba 22:32 17.02.2012

Re: i jos jednom

kukusigameni


neko normalan

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana