Budućnost

braveman ivo

Srđan Fuchs RSS / 19.02.2012. u 07:32

2012-02-15T132127Z_630961388_GM1E82F1NJG01_RTRMADP_3_ISRAEL.JPG

jeruzalem - evo, prosla je i ivina, dirljiva za nas hrvatske jevreje poreklom, poseta prestonici izraela. moram priznati da sam osetio ljubomoru u trenutku kada je ceo jerusalim okicen hrvatskim trobojkama, ali ivo je zasluzio to, a i drugim liderima na balkanu je zadao domaci kako se predstavlja drzava u inostranstvu.

sta je, u sustini rekao predsednik sa jerusalimske govornice? 

"I evo me, ovdje, stojim pred parlamentom izraelske države, i još važnije, stojim pred djecom Hrvatske, i bez dvojbenosti, ja se ispričavam. I molim preživjele žrtve holokausta, vas i sve druge žrtve za oprost", rekao je Josipović.

i za moje staro, okorelo od visedecenijskog pracenja balkanske i bliskosistocne otrovne gungule, a i od zivota samom cinjenicom da sam bio mladic 90-ih, dakle za moje staro srce beshe dovoljno da ova ivina recenica izazove ganutost.

mozete pretpostaviti tada kako sam doziveo lavinu sto se na ivu survala u domaji nakon ove "nepotrebne isprike zhidovima"? podigla se na ovog finog i uctivog coveka kuka i motika ustashka u domovini... te kako je mogao, zasto je, pa desnicarske relativizacije, tipa, mi smo mladi da bi se secali holokosta, sta on sada ima tu da se izvinjava.
 
heroj ivo je oznacio hrvatski fashizam kao "zmiju koja je oslabljena, ali jos zivi u nasim srcima na mestu gde bi trebalo ziveti pomirenje". je li je ivo zapecatio sebi sudbinu nalik onoj koju je sebi zacrtao poslednji politicar sa balkanskih prostora ovog reda velichine, pocivsi djindjic,  istorija ce pokazati? ono sto je sigurno, da pojedinacna ljudska hrabrost pobudjuje razlicite vrste, da ne kazem kolektivnih, otrovnica.
 
VAMOS IVO! 

 



Komentari (294)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

godec godec 19:58 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Oke bi bilo i Tadićevo izvinjenje, samo se to ni u kom slučaju i ni na koji način ne može porediti sa krivicom za koju oproštaj traži hrvatski predsednik.


Zar ne misliš da bi bilo ružno da izađe Tadić pred poslanike Izraelskog parlamenta i da kaže:

Izvinjavam se na način koji se ne može porediti sa krivicom za koju je oproštaj pre mene ovde tražio hrvatski predsednik.

Kakve veze ima na koji je način hrvatski predsednik tražio oproštaj sa Tadićevim izvinjenjem? Zar ne mislite da je bilo dosta rasprave o ustašama? Svi ste se složili da bi bilo OK da se Tadić izvini, da vam ne bi smetalo, da treba da se izvini.... Zašto uporno nastavljate polemiku o Hrvatima i ustašama i relativizujete Tadićevo izvinjenje do kojeg još nije ni došlo?

Ajde dosta je bilo polemike. 91 komentar je bio sasvim dovoljan da shvatimo šta ste želeli da kažete.
freehand freehand 20:02 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Kako ko. Mi ovde govorimo o Pavelićevom i Nedićevom režimu koji su bili na istoj strani, nemačkoj i oba aktivno učestvovala u likvidaciji svojih građana Jevreja.

Izjednačavati Paveliča i Nedića novi je iskorak u ovoj kvaziistorijskoj vratolomiji. Da ne pominjemo okolnosti formiranja vlada, odnos prema trećem Rajhu, ciljevima i metodama Pavelićevog vladanja (Nedić nije realno vladao bilo čime)... Kako je Nedić aktivno učestvovao u likvidaciji svojih sugrađana Jevreja? Sem pomoći u otkrivanju i hvatanju (što sam i sam pominjao kao bruku Srbije i Srba)?
već zato što građani Srbije to očekuju.

U čije ti to ime govoriš? Koji građani Srbije očekuju ovo od Tadića?
Ja to, recimo, nisam očekivao!?
Edit:
Zašto uporno nastavljate polemiku o Hrvatima i ustašama i relativizujete Tadićevo izvinjenje do kojeg još nije ni došlo?


Možda zato što si ti vezao Tadića uz Josipovićevo izvinjavanje? Kao - sad je na njega (nas) red?
godec godec 20:12 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Možda zato što si ti vezao Tadića uz Josipovićevo izvinjavanje? Kao - sad je na njega (nas) red?


Nikada nisam rekao da je sada na njega red. Nema tu reda. Što pre to bolje, kad već nije do sada, treba hitno da požuri da ne bude Srbija i u tome poslednja u Evropi.

Kako je Nedić aktivno učestvovao u likvidaciji svojih sugrađana Jevreja? Sem pomoći u otkrivanju i hvatanju (što sam i sam pominjao kao bruku Srbije i Srba)?


Misliš SAMO JE POMAGAO U OTKRIVANJU I HVATANJU?! Više od 10.000 građana Srbije Jevreja. U Danskoj su se i železnice Danske zvanično izvinile što su ih transportovale.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:15 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Kako ko. Mi ovde govorimo o Pavelićevom i Nedićevom

S tim sto Pavelicev rezim znaci isto sto i drzava Hrvatska, a Nedicev isto sto i drzava Nemacka.
Cinjenica da su Nemci sa Pavelicem potpisivali medjudrzavne ugovore a Nedicu izdavali naredjenja ti je nevazna.
Cinjenica da su jedni dolazak Nemacke vojske doziveli kao radost a drugi kao tragediju ti nista ne znaci.
Cinjenica da su Hrvati sami organizovali mucilista i stratista dok su Srbi u njima stradali ti takodje nije bitna.
Tebi je samo bitno da kazes da su u drugom ratu Srbi i Hrvati imali istu ulogu, i da su cak Hrvati u prednosti jer su se eto izvinili a Srbi nisu.
Bas ga pretera.
Istina tebe ne zanima a ne zanima te ni sta kazu oni za cijom sudbinom navodno zalis.
Ti izgleda i od njih bolje znas ko im je vise zla naneo.

Pokusavajuci da branis Hrvate neistinama (a stavljanem njih u istu poziciju sa Srbima u tom ratu je pokusaj krivotvorenja fakata i odbrane Hrvata) ti zapravo nanosis najvise stete upravo njima.

Na jednom veoma afirmativnom tekstu o Hrvatskoj i njenom predsedniku, ti si svojim srbomzackim komentarima izazvao polemiku u kojoj se taj pohvalan gest stavlja u drugi plan a istice se ono zbog cega se Josipovic izvinio.
To je bilo neminovno jer alternativa tome je bilo prihvatanje kao tacnog ono sto si ti ispisao a to je apsolutno neprihvatljivo.




godec godec 20:24 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Tebi je samo bitno da kazes da su u drugom ratu Srbi i Hrvati imali istu ulogu, i da su cak Hrvati u prednosti jer su se eto izvinili a Srbi nisu.


Mi ovde govorimo o Pavelićevom i Nedićevom režimu i njihovoj ulozi u likvidaciji Jevreja. U tom smislu su potpuno isti. Jedina razlika je što se predsednik Hrvatske izvinio a predsednik Srbije nije. Kao što rekoh "treba hitno da požuri da ne bude Srbija i u tome poslednja u Evropi."
milisav68 milisav68 20:30 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec

Ne primećujem razliku između Norveške, Belgije, Danske, Srbije, Francuske.... u pogledu boje.

Heh, tačno sam znao da više voliš slike od slova.

Da si klikno na link o Kvislingu, onda bi pročitao:

Почетком Другог светског рата Квислинг је одржао бројне састанке с Хитлером и његовим сарадницима како би их уверио у нужност освајања Норвешке. Када му је то пошло за руком у априлу 1940. Немачка је извршила инвазију на Норвешку, а већ у мају Норвешка је капитулирала. Дана 9. априла 1940. краљевска породица и чланови парламента били су присиљени да напусте главни град Норвешке и повуку се у место Елверум, 50 миља удаљено од шведске границе. Квислинг је ту видео своју прилику да се домогне власти те се већ неколико сати након немачке инвазије прогласио премијером, а Народни савез једином легалном политичком странком.

До 1942. године Немци нису званично признали Квислинга за норвешког премијера све док то не учини норвешки краљ Хакон II, али како је он то упорно одбијао учинити исте године Немачка је признала Квислингову владу.



freehand freehand 20:39 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec
Tebi je samo bitno da kazes da su u drugom ratu Srbi i Hrvati imali istu ulogu, i da su cak Hrvati u prednosti jer su se eto izvinili a Srbi nisu.


Mi ovde govorimo o Pavelićevom i Nedićevom režimu i njihovoj ulozi u likvidaciji Jevreja. U tom smislu su potpuno isti. Jedina razlika je što se predsednik Hrvatske izvinio a predsednik Srbije nije. Kao što rekoh "treba hitno da požuri da ne bude Srbija i u tome poslednja u Evropi."

Misliš SAMO JE POMAGAO U OTKRIVANJU I HVATANJU?! Više od 10.000 građana Srbije Jevreja.

Pa Godec, vidi... Teško mi je da ovo napišem, ali u konstelaciji i poređenju koje si ti postavio - da, SAMO. Ni Nedić ni Srbi nisu organizovali logore-mučilišta, sa maljevima, kamama, takmičenjima u brzom klanju i sporom umiranju, masovnim iživljavanje m i egzekucijama, sadistički a sistematski.
I da - dragovoljno i predano. Nije im trebao nadzor, smernice i kontrola. štaviše - ako se pojavljivao strani faktor bilo je to u smislu obuzdavanja revnosti.
A upravo to je najstrašnije u endehaziji: sistematski sadizam.
Znaš već. Dakle, svak čast Josipoviću, i ne samo za ovaj gest. Ali - malo je jedan predsednik i jedno izvinjenje.
I da, njega ili nekog njegovog naslednika, kad-tad čeka mnogo veće izvinjavanje, prema susjedima i nesuđenoj braći.


Nikada nisam rekao da je sada na njega red. Nema tu reda

Ma jok. Samo ti je ovo prvi post ovde:
godec
Šta čeka Tadić?
?

sokodbuba sokodbuba 21:09 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić


Teško mi je da ovo napišem, ali u konstelaciji i poređenju koje si ti postavio


Nije usamljen u tim idejama.
milisav68 milisav68 21:14 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec

Mi ovde govorimo o Pavelićevom i Nedićevom režimu i njihovoj ulozi u likvidaciji Jevreja. U tom smislu su potpuno isti.

Nije bre isto, i ne može da bude isto.
Pavelić je pučem došao na vlast 10.aprila, a krajem avgusta je svojevoljno zidao Jasenovac.
Nedića su postavili Nemci sredinom septembra (zbog rasplamsanog ustanka), i on je izvršavao njihova naredjenja.

Ovde niko ne brani Nedića, on je kriv što je saradjivao sa okupatorom, i da nije poginuo prilikom bekstva iz zemlje, bio bi osudjen (verovatno na smrt) sa pravom.

Da li shvataš, da potencirajući izvinjenje Tadića (kao predsednika države Srbije koja je u to vreme nije postojala, a geografski pojam - bio pod okupacijom) - Jevrejskom narodu, pljuješ direktmo u lice, i omalovažavaš rodbinu nastradalih, istih tih ljudi, čiji su preci izgubili život, pokušavajući da pomognu tom narodu.

Srbi jesu ratovali, i jesu činili zločine, ali nisu svojevoljno i masovno ubijali i proterivali Jevreje.
A ti, gurajući ovu priču, ili si glup, ili zaradjuješ pare na bedan način.

Treće nema.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:14 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Mi ovde govorimo o Pavelićevom i Nedićevom režimu i njihovoj ulozi u likvidaciji Jevreja.


A ja mislio o Josipovicevom izvinjenju Jevrejima
treba hitno da požuri da ne bude Srbija i u tome poslednja u Evropi


Dakle nije vazna iskrenost, nije bitno stvarno osecanje potrebe, vazna je forma, vazno je naci sredstvo da se prikazes, a kud ces boljeg sredstva od miliona pobijenih Jevreja, steta je propustiti priliku i ne iskoristiti to.
godec godec 21:16 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec
Šta čeka Tadić?
?


Tačno, šta čeka Tadić? Nisam pominjao nikakav red.

Jerusalim je bio okićen šahovnicama. Sada može biti okićen dvoglavim orlovima. Ne mora Tadić da žuri. Dvoglavi orlovi mogu biti i crni.
sokodbuba sokodbuba 21:23 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić


Jerusalim je bio okićen šahovnicama. Sada može biti okićen dvoglavim orlovima. Ne mora Tadić da žuri. Dvoglavi orlovi mogu biti i crni.


A dvoglavi orao beli može biti i dvoglavi magarac, dakako.

freehand freehand 21:25 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec
godec
Šta čeka Tadić?
?


Tačno, šta čeka Tadić? Nisam pominjao nikakav red.

Jerusalim je bio okićen šahovnicama. Sada može biti okićen dvoglavim orlovima. Ne mora Tadić da žuri. Dvoglavi orlovi mogu biti i crni.

Ovo kažem drugi put, samo ovoga puta direktno i u formi pitanja:
zašto toliko potcenjuješ Jevreje i njihovu pamet?
Čoveče, to je narod koji ima dovoljno i pameti i muda da petrifikuje skoro tri hiljade godina stara sećanja, i da hirurški precizno i nemilosrdno seče i udara, jezikom i oružjem gde i kad odluči.
Pa ćete ti i Srđa Trifković da im objasnite ko su im neprijatelji i krvnici na Balkanu, (najmanje) koliko i ustaše?!

Da ne bude malo mačku goveđa glava?!
bluestar bluestar 21:28 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić


hoochie coochie man
Cinjenica da su jedni dolazak Nemacke vojske doziveli kao radost a drugi kao tragediju ti nista ne znaci.






ja sam vam napisao da sa takvima ne vredi polemisati, njima argumenti nista ne znace..."Nikad se ne raspravljaj sa budalom. Prvo cete spustiti na svoj nivo, a onda dobiti na iskustvo".
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:29 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Jerusalim je bio okićen šahovnicama. Sada može biti okićen dvoglavim orlovima. Ne mora Tadić da žuri. Dvoglavi orlovi mogu biti i crni.


Pa ce se o Izraelski uticaj ogrebati Taci, umesto da Srbija usicari na tome sto su Jevreji pobijeni.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:33 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

ja sam vam napisao da se takvima ne vredi polemisati,

Ma u pravu si al tera neki djavo.
Meni sad krivo sto na ovoj temi gde je hrvatski predsednik zaista ucinio gest vredan hvale, pisem o losim stranama hrvatske drzave.
Ne izmisljam naravno ali nije mesto, a jos manje je mesto gde treba pisati o Milanu Nedicu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:38 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

@sokodbuba

Protiv mješovitih brakova... Protiv predrasuda...


@Milisave,
Nedić se ubio u pritvoru, skočio sa 3. sprata, kako kažu izvori.
Ljotić je poginuo u saobraćajnoj nesreći, prilikom bežanja,
a Mihailoviću su komunisti "sudili" i streljali ga, potom ga "sahranili".
sokodbuba sokodbuba 21:42 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić



Moj čovek:


godec godec 21:49 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Da je moje pitanje šta čeka Tadić bilo neosnovano ne bi bilo preko 100 komentara povodom istog.

Tokom ove diskusije je praktično postignuta saglasnost da Tadić treba da se izvini ili da bi to bilo ok ili da to ne bi smetalo.

Sve ostalo što ste pominjali je potpuno irelevantno za ovu diskusiju. Čak i redosled. Ja bih lično više voleo da predsednik Srbije nije doveo sebe u situaciju da bude u društvu Bojka Borisova i Hašima Tačija. Od njega zavisi koliko dugo će u tom društvu da ostane.
milisav68 milisav68 21:56 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

srdjazlopogledja
@sokodbuba

Protiv mješovitih brakova... Protiv predrasuda...


@Milisave,
Nedić se ubio u pritvoru, skočio sa 3. sprata, kako kažu izvori.
Ljotić je poginuo u saobraćajnoj nesreći, prilikom bežanja,
a Mihailoviću su komunisti "sudili" i streljali ga, potom ga "sahranili".

U pravu si, razgovaram sa ćerkom i kucam.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:56 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

@sokodbuba
U poslednje vreme uvek zaplačem kada vidim tu scenu...

Ne znam šta mi je, smekšao sam, ne sluti na dobro... Prava sam baba...

Tvoj čovek! Stoji pravo, hoda uspravno.
freehand freehand 22:03 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Tokom ove diskusije je praktično postignuta saglasnost da Tadić treba da se izvini ili da bi to bilo ok ili da to ne bi smetalo.

Pošto sam izvršio proveru brojnog stanja i raspored u stanu i mogući pristup sredstvima komunikacije, utvrdio sam sledeće:
a) ti nisi moja žena;
b) ti imaš isti rigidni mentalni sklop kao moja žena;
Ergo - u pravu si, uvek.
Baš kao moja žena.
sokodbuba sokodbuba 22:23 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić


Tokom ove diskusije je praktično postignuta saglasnost da Tadić treba da se izvini ili da bi to bilo ok ili da to ne bi smetalo.

Sve ostalo što ste pominjali je potpuno irelevantno za ovu diskusiju.


Aha. Naročito je irelevantno.
cult cult 23:25 20.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

ovakvu vogonski hladnu tvrdoglavost dugo nisam video.
ne znam što trošite vreme na ovo. indeed.
irvington irvington 02:57 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec
?


Тадић нема разлога да се извињава Израелу. Уосталом, његов отац је одувек био велики пријатељ јеврејског народа и Израела. То исто важи и за Бориса.

Пошто и сам поседујем израелско држављанство и свакодневно се дружим и сарађујем са Израелцима и Јеврејима, мораћу да те разочарам: Нико од њих, никада није рекао ниједну ружну, нити оптужујућу реч против српског народа. Напротив, Срби су један од ретких народа који има њихово поштовање. С друге стране, став о Хрватима, између осталог, најбоље можеш да приметиш у музеју Холокауста, где се злочини тог народа третирају једнако као и немачки.

И за крај, кратак извод из немачких архива:

У разговору са Турнером, начелником Управног штаба немачке команде Србије, Славко Кватерник је изјавио у јуну 1941, да "Србин за њега представља вриједност тек када је он мртав". Његова крволочност била је тако очигледна, да је његов пријатељ и Хитлеров изасланик у Загребу Глајз Фон Хорстенау приметио:"Драги Славко, сретан сам што ћеш уопће и мене оставити у животу".

irvington irvington 02:57 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Дупли пост.
godec godec 08:42 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Нико од њих, никада није рекао ниједну ружну, нити оптужујућу реч против српског народа


U ovoj diskusiji uopšte nije reč o srpskom narodu i šta o Srbima govore Jevreji, već je reč o Nedićevom režimu i očekivanju građana Srbije da se Tadić izvini zato što je:

Nedićev režim je imao prljavu i zlu, ali samo pomoćnu ulogu u progonu Jevreja Srbije. Po nalogu Nemaca organi toga režima su sprovodili antijevrejske mere koje je Okupaciona vojna uprava donela 31. maja 1941. godine. Nedićev režim je učestvovao u antijevrejskoj propagandi,

U pitanju je srpski režim koji je pomogao nemačkim fašistima da na početku WWII istrebi Jevreje prvi u Evropi. Moje razočarenje, mišljenje Jevreja o Srbima kao narodu, stav Jevreja o Hrvatima, Slavko Kvaternik i sve ostalo što si pominjao je potpuno irelevantno u odnosu na činjenicu da je Srbija u nečemu bila prva u Evropi. U pogledu istrebljenja Jevreja. Što se tiče izvinjenja u tome je Srbija među nekolicinom poslednjih, Tadić, Hašim Tači i Bojko Borisov.

Kakve veze ima mišljenje Slavka Kvaternika o mrtvim Srbima povodom činjenice da je Nedićev režim učestvovao u istrebljenju Jevreja u Srbiji?

Ovde je već postignuta potpuna saglasnost da Tadić treba da se izvini. Fazu poricanja, besa i cenjkanja Norvežanima smo odavno prošli. Pročitaj tekst ove diskusije.
freehand freehand 09:16 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

već je reč o Nedićevom režimu i očekivanju građana Srbije da se Tadić izvini zato što je:

U pitanju je srpski režim koji je pomogao nemačkim fašistima

Što se tiče izvinjenja u tome je Srbija među nekolicinom poslednjih, Tadić, Hašim Tači i Bojko Borisov.

povodom činjenice da je Nedićev režim učestvovao u istrebljenju Jevreja u Srbiji?

Ovde je već postignuta potpuna saglasnost da Tadić treba da se izvini.

Kakav arhitekta...

Nego, sad primetih - a u čije i u ime čega misliš da treba oproštaj da traži Hašim Taći?

Edit: Pazi ga. Taći za 200?!
godec godec 09:30 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

a u čije i u ime čega misliš da treba oproštaj da traži Hašim Taći


Hašim Tači treba da se izvini Jevrejima jer su na Kosovu tokom WWII pripadnici Albanskog naroda svrstani u odrede 21. SS brdske divizije Skenderbeg pomogli nemačkim fašistima da isporuče 281 Jevreja u koncentracione logore.
freehand freehand 09:41 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec
a u čije i u ime čega misliš da treba oproštaj da traži Hašim Taći


Hašim Tači treba da se izvini Jevrejima jer su na Kosovu tokom WWII pripadnici Albanskog naroda svrstani u odrede 21. SS brdske divizije Skenderbeg pomogli nemačkim fašistima da isporuče 281 Jevreja u koncentracione logore.

Ti misliš da se Boris Tadić ne važi za celu Srbiju i sve njene stanovnika?
Pa ako već - zašto Taći a ne Atifete Jahjaga?
I, samom usput - zašto Albanski narod velikim slovom?

Edit: sorry, promače mi negde - kako se beše zvala srpska SS divizija?
godec godec 09:56 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Ti misliš da se Boris Tadić ne važi za celu Srbiju i sve njene stanovnika?
Pa ako već - zašto Taći a ne Atifete Jahjaga?
I, samom usput - zašto Albanski narod velikim slovom?

Edit: sorry, promače mi negde - kako se beše zvala srpska SS divizija?


Boris Tadić treba da se izvini za zločine Nedićevog režima koji nije učestvovao u istrebljenju Jevreja na Kosovu.

Može i Atifete.

Može i albanski narod.
malaramona malaramona 10:02 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

hoochie coochie man

Obrnuto ili neobrnuto, izjednacavati Srbe i Hrvate je besmisleno u najmanju ruku, a pre bi se reklo da je zlonamerno. A zla namera ne moze nikome da koristi pa ni zrtvama holokausta.



A izjednačavati Hrvate i ustaše je ok?
freehand freehand 10:09 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

malaramona
hoochie coochie man

Obrnuto ili neobrnuto, izjednacavati Srbe i Hrvate je besmisleno u najmanju ruku, a pre bi se reklo da je zlonamerno. A zla namera ne moze nikome da koristi pa ni zrtvama holokausta.



A izjednačavati Hrvate i ustaše je ok?


Potpuno si u pravu.


Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:13 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec

Mi ovde govorimo o Pavelićevom i Nedićevom režimu i njihovoj ulozi u likvidaciji Jevreja. U tom smislu su potpuno isti.


Sto se mene tice ova tvoja tvrdnja (koju si i tako vise puta ovde izrekao) je nedvosmisleni dokaz tvoje zlonamernosti ... ili, ako ti se vise svidja dobronamernosti prema NDH i ustasama (posto se za tebe nikako ne bi moglo reci da si bez trunke razuma ili da si totalno ninformisan. Evo i dokaza da su razlike DRASTICNE:

1) Samo lociranje logra za Jevrje iz Srbije na teritoriji na NDH a ne na onoj na kojoj je kontorlu imala Nediceva vlast.

2) Nedicevci su bili "samo" pomocnici i odvodjenju Jevreja u logore ali ne i egzekuciju.

3) Pavelicev rezim je imao i svoje samostalne (u odnosu na naciste) logore u kojima su bili ubijani Jevereji. A dokaz za to su i stotine hiljada ubijenih Srba koje inace ni sami nacisti nisu tretirali isto kao Jevreje. Po tome je NDH bila jedinstvena i znatno gora nego bilo koja druga zemlja saveznik nacisticke Nemacke. Postoje svedocenja visoko pozicioniranih nacista koji su i sami priznavali da su ih po zverskom i surovom tretiranju zatocenika u logorima prestiglo..


Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:20 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec
je potpuno irelevantno u odnosu na činjenicu da je Srbija u nečemu bila prva u Evropi


Ovo je jos jedan od primera tvoje zlonamernosti i sirenja lazi u gebelsovskom stilu. Posto su punu kontrolu nad istrebljenjem Jevreja u Srbiji imali nacisti onda JEDINO ispravna formulacija je: nacisti su u Srbiji pre svih drugih zemalja istrebili Jevreje. A jasno je i zasto su to uradili - znali su da ce oni medju Srbima imati najvecu podrsku u skrivanju i izbegavanju svoje zle sudbine posto su i Srbi kao narod bili u samom vrhu liste nemackih neprijatelja (odmah posle Jevreja i Roma)...
godec godec 11:41 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

I Pavelićev i Nedićev režim su učestvovali u likvidaciji Jevreja i u tom pogledu nema nikakve razlike između ova dva režima.

1) Geografska lokacija logora u kojima je vršena egzekucija Jevreja dovedenih od strane Nedićevog režima,
2) ko je vršio egzekucije a ko hvatao i dovodio Jevreje na egzekuciju a zatim transportovao njihove leševe u Jajince
3) stotine hiljada ubijenih Srba

ni na koji način ne utiču na ispravnost gore navedene rečenice.
godec godec 11:51 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

JEDINO ispravna formulacija je: nacisti su u Srbiji pre svih drugih zemalja istrebili Jevreje.


Netačno. Iz ovoga što si napisao se uopšte ne vidi da je Nedićev režim učestvovao u istrebljenju Jevreja u Srbiji.

Ukoliko zaista i postoji top lista naroda koji su nemački neprijatelja, ona je potpuno irelevantna u pogledu sledeće činjenice:

Nedićev režim je učestvovao u istrebljenju oko 15.000 Jevreja u Srbiji i prisvojio njihovu imovinu. I posle WWII je vlast u Srbiji otimala imovinu Jevrejima. To je sramota za Srbiju i predsednik Srbije (ili premijer) treba hitno da se izvini Jevrejima a Srbija da izvrši povraćaj oduzete imovine ili obeštećenje.
freehand freehand 11:58 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec
JEDINO ispravna formulacija je: nacisti su u Srbiji pre svih drugih zemalja istrebili Jevreje.


Netačno. Iz ovoga što si napisao se uopšte ne vidi da je Nedićev režim učestvovao u istrebljenju Jevreja u Srbiji.

Ukoliko zaista i postoji top lista naroda koji su nemački neprijatelja, ona je potpuno irelevantna u pogledu sledeće činjenice:

Nedićev režim je učestvovao u istrebljenju oko 15.000 Jevreja u Srbiji i prisvojio njihovu imovinu. I posle WWII je vlast u Srbiji otimala imovinu Jevrejima. To je sramota za Srbiju i predsednik Srbije (ili premijer) treba hitno da se izvini Jevrejima a Srbija da izvrši povraćaj oduzete imovine ili obeštećenje.

Ako se neko pitao kako bi izgledao mutant Cerskog i Filipa...
Horor, jbt.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:21 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec

I Pavelićev i Nedićev režim su učestvovali u likvidaciji Jevreja i u tom pogledu nema nikakve razlike između ova dva režima.
...................................................................
ni na koji način ne utiču na ispravnost gore navedene rečenice.


onda ti imas problema sa razumevanjem srpsko-hrvatskog jezika: tvoja recenica je u najmanju ruku dvosmislena posto je nejasno da li se ono "u tom pogledu odnosi na likvidaciju ili na ucestvovanje. Ako se cak ogranicimo i samo na ucestvovanje onda se i u tom pogledu (ucestvovanja) opet DRASTICNO razlikuju. A to na sta ti (pretpostvaljam) ciljas si morao sasvim drugacije da kazes ...

godec
Netačno. Iz ovoga što si napisao se uopšte ne vidi da je Nedićev režim učestvovao u istrebljenju Jevreja u Srbiji.


Opet imas problema sa srpskim jezikom: mogao si eventualno da kazes da je neprecizno a nikako netacno. Cak i uz tu modifikaciju u pogledu preciznosti ne menja se bitno ono sto sam ja hteo da kazem: nacisti su u Srbiji uz pomoc domacih kvislinga/nedicevaca pre svih drugih zemalja istrebili Jevreje. I kao takva opet razoblicava onu tvoju (gebelskovsku) formulaciju da je Srbija bila prva u Evropi u pogledu istrebljenja Jevreja.
sokodbuba sokodbuba 12:23 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić



I Pavelićev i Nedićev režim su učestvovali u likvidaciji Jevreja i u tom pogledu nema nikakve razlike između ova dva režima.


Po ovakvoj brilijantnoj logici nema razlike između kapoa u logorima i Hitlerovog štaba. Impresivno kao Strašni sud.
godec godec 12:27 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

freehand
godec
JEDINO ispravna formulacija je: nacisti su u Srbiji pre svih drugih zemalja istrebili Jevreje.


Netačno. Iz ovoga što si napisao se uopšte ne vidi da je Nedićev režim učestvovao u istrebljenju Jevreja u Srbiji.

Ukoliko zaista i postoji top lista naroda koji su nemački neprijatelja, ona je potpuno irelevantna u pogledu sledeće činjenice:

Nedićev režim je učestvovao u istrebljenju oko 15.000 Jevreja u Srbiji i prisvojio njihovu imovinu. I posle WWII je vlast u Srbiji otimala imovinu Jevrejima. To je sramota za Srbiju i predsednik Srbije (ili premijer) treba hitno da se izvini Jevrejima a Srbija da izvrši povraćaj oduzete imovine ili obeštećenje.

Ako se neko pitao kako bi izgledao mutant Cerskog i Filipa...
Horor, jbt.


Mislim da su tvoji (i ne samo tvoji) komentari poput ovoga potpuno neprimereni ozbiljnosti teme.
godec godec 12:33 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

sokodbuba


I Pavelićev i Nedićev režim su učestvovali u likvidaciji Jevreja i u tom pogledu nema nikakve razlike između ova dva režima.


Po ovakvoj brilijantnoj logici nema razlike između kapoa u logorima i Hitlerovog štaba. Impresivno kao Strašni sud.


Da li je Pavelićev režim učestvovao u istrebljenju Jevreja u Hrvatskoj? Da.
Da li je Nedićev režim učestvovao u istrebljenju Jevreja u Srbiji? Da.

Da li se predsednik Hrvatske izvinio Jevrejima? Da.
Da li se predsednik Srbije izvinio Jevrejima? Ne.

Da li primećujete u čemu je jedina razlika?
freehand freehand 12:39 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Mislim da su tvoji (i ne samo tvoji) komentari poput ovoga potpuno neprimereni ozbiljnosti teme.

Ja mislim da je kompletan tvoj nastup potpuno neprimeren ozbiljnosti ove teme.

Da ne bude samo tuk na utuk - ostrašćena zaslepljenost i gluvoća za argumente nikako ne pomažu u bilo kakvoj diskusiji. Diskusija o Holokaustu i učešću Srbije u njemu sigurno nije izuzetak.
A takvo besramno tvrdoglavo istrajanvanje na, u svojoj suštini, šovenskim propagandističkim konstrukcijama zaista se ne može videti svakoga dana.
Na svu sreću.

Edit: evo primera te besramne a stupidne propagande:



Da li je Pavelićev režim učestvovao u istrebljenju Jevreja u Hrvatskoj? Da.

NE.
Pavelićev režim nije učestvovao u istrebljenju Jevreja u Hrvatskoj. Pavelićev režim je trebio, kroz sitna okca, sistematski i sa sadističkim uživanjem.
sokodbuba sokodbuba 12:39 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić


Da li primećujete u čemu je jedina razlika?


Da, pojedini političari iz Hrvatske imaju kiss the ass of the best quality u pojedinim istorijskim situacijama. To ne isključuje mogućnost sticanja takvih kvaliteta i ovde.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:49 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

A izjednačavati Hrvate i ustaše je ok?


Paz' cistunstva iznenada?!

Ne zasmeta ti sto se od predsednika Srbije trazi izvinjenje za nesto sto je uradio pojedinac ili sto je podrzavao neuporedivo manji procenat gradjana Sbije od onog procenta Hrvata koji je podrzavao ustase, a smeta sto se svaki put ne naglasi da se ne radi o Hrvatima vec o ustasama.

Da, ok je pricati o Hrvatima a ne o ustasama sve dok ti samo tu razliku potenciras.
Nisu svi Hrvati bile ustase, ali su sve ustase bile Hrvati a bilo ih je ohoho.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:49 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec

Mislim da su tvoji (i ne samo tvoji) komentari poput ovoga potpuno neprimereni ozbiljnosti teme.


Eh kad smo vec kod teme: ti si JEDINI (koliko sam ja primetio) koji permanetno SKRECE temu insistirajuci na tome sta je (po tebi) trebalo da uradi Tadic i pri tom jos pokusavajuci da bagatelizujes NDH i ustaske zlocine...

A tema je bila izvinjenje Ive Josipovica u Izraelu. Srdjanov tekst za svaku pohvalu kao sto je to i Josipovicev gest
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:51 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Da li primećujete u čemu je jedina razlika?


Primecu je se naravno, sto puta ti je to napisano ali ti ne shvatas pa ne shvatas.
Dal neces il ne mozes?
godec godec 13:41 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

pokusavajuci da bagatelizujes NDH i ustaske zlocine...


Upravo je obrnuto. Uporno pokušavate da omalovažite zločin Nedićevog režima poređenjem sa Pavelićevim uz argument da u čitavom procesu istrebljenja Jevreja Nedićev režim nije direktno izvršavao jedino egzekucije. Sve ostale faze procesa je obavljao. Efikasnije od Pavelićevog režima. Pre Pavelićevog režima.
godec godec 13:50 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Virtuelni Vasilije
godec

Mislim da su tvoji (i ne samo tvoji) komentari poput ovoga potpuno neprimereni ozbiljnosti teme.


Eh kad smo vec kod teme: ti si JEDINI (koliko sam ja primetio) koji permanetno SKRECE temu insistirajuci na tome sta je (po tebi) trebalo da uradi Tadic ...


Netačno. Nisam ja jedini.

Svi učesnici u ovoj diskusiji su se složili i napisali svoj komentar da bi Tadić zaista trebalo da se izvini Jevrejima, da im ne bi to smetalo, da bi bilo ok...

Doduše postoje učesnici koji smatraju da Tadić treba da se izvini drugačije od Josipovića jer je Pavelićev režim učestvovao i u jednoj fazi procesa istrebljenja Jevreja koja obuhvata i sam čin egezekucije Jevreja za razliku od Nedićevog režima koji jedino u toj fazi istrebljenja Jevreja nije učestvovao, već je ostale faze procesa istrebljenja Jevreja i otimanja njihove imovine obavio temeljnije i ranije od Pavelićevog.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:56 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Svi učesnici u ovoj diskusiji su se složili i napisali svoj komentar da bi Tadić zaista trebalo da se izvini Jevrejima, da im ne bi to smetalo, da bi bilo ok..


Jel tebi lepo tako?
Ako jeste ajd da ne kvarimo.
Ti ne samo da ne kapiras sta je napisano vec umislis da pise ono sto nepise i uzivas...
Kazu kod mene, da mi je tvoj mozak na par dana da se malo odmorim.
godec godec 14:07 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Ti ne samo da ne kapiras sta je napisano


Šta ne kapiram?

Da ne bi trebalo da pominjem Tadićevo izvinjenje za zločine nad Jevrejima koje je počinio Nedićev režim i posleratna vlast u Srbiji u komentarima teksta o Ivinom izvinjenju?

Zašto ne bi trebalo? Šta treba da čekam? Tekst o Tačijevom izvinjenju? Tekst o izvinjenju Bojka Borisova? Tekst o tome da je Srbija jedina država u Evropi čiji se predstavnik nije izvinio Jevrejima?
sokodbuba sokodbuba 14:13 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić


Doduše postoje učesnici koji smatraju da Tadić treba da se izvini drugačije od Josipovića jer je Pavelićev režim učestvovao i u jednoj fazi procesa istrebljenja Jevreja koja obuhvata i sam čin egezekucije Jevreja za razliku od Nedićevog režima koji jedino u toj fazi istrebljenja Jevreja nije učestvovao, već je ostale faze procesa istrebljenja Jevreja i otimanja njihove imovine obavio temeljnije i ranije od Pavelićevog.


Jesi ti neki rasista pa odvajaš Srbe od Jevreja kao predmet genocida u tom periodu? Razliku između Šumarica i Stare Gradiške tako vidiš? Tadić bi trebalo da se izvini stanovnicima Kragujevca jer je Nedić bio zločinac?
godec godec 14:25 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

sokodbuba

Doduše postoje učesnici koji smatraju da Tadić treba da se izvini drugačije od Josipovića jer je Pavelićev režim učestvovao i u jednoj fazi procesa istrebljenja Jevreja koja obuhvata i sam čin egezekucije Jevreja za razliku od Nedićevog režima koji jedino u toj fazi istrebljenja Jevreja nije učestvovao, već je ostale faze procesa istrebljenja Jevreja i otimanja njihove imovine obavio temeljnije i ranije od Pavelićevog.


Jesi ti neki rasista pa odvajaš Srbe od Jevreja kao predmet genocida u tom periodu? Razliku između Šumarica i Stare Gradiške tako vidiš? Tadić bi trebalo da se izvini stanovnicima Kragujevca jer je Nedić bio zločinac?


Nemački predsednici su se više puta izvinili za zločine počinjene tokom WWII. Kao i predsednici Francuske, Italije, Norveške, Belgije, Danske, Litvanije, Letonije, Hrvatske, Vatikan.....Predsednik Srbije nije.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:06 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec

Nemački predsednici su se više puta izvinili za zločine počinjene tokom WWII. Kao i predsednici Francuske, Italije, Norveške, Belgije, Danske, Litvanije, Letonije, Hrvatske, Vatikan.....Predsednik Srbije nije.


Hahahha ok, izvinjavam se sto sam uopste pokusao sa tobom da vodim argumentovanu diskusiju. Ti ocigledno i nisi covek nego jednostavan program napisan tako da u svojim postovima kombinuje jedan, dva ili sva tri moguca odgovora (sa malim varijacijma):

1) nesto slicno kao ovo gore citirano:
Razni predsednici su se izvinili Jevrejima, predsednik Srbije (Tadic) nije...

2) NDH, odnosno Pavelicev i Nedicev rezim su bili isti pa samim tim i odgovornost Hrvatske i Srbije za istrebljenje Jevreja u WWII

3) us svim drugim situacijama a posebno kad nemas argumenata ti odgovaras sa:
Nije tacno i/ili Upravo je suprotno

Aj' da vidimo koju ces kombinaciju sad da upotrebis? Hm, ili ces konacno da kazes: slazem se sa sve tri tacke
milisav68 milisav68 15:20 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec

Tokom ove diskusije je praktično postignuta saglasnost da Tadić treba da se izvini ili da bi to bilo ok ili da to ne bi smetalo.

To si izmislio.
godec godec 15:37 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Ti ocigledno i nisi covek.


Netačno.

1) Razni predsednici su se izvinili Jevrejima, predsednik Srbije (Tadic) nije...


Irelevantno. Više puta sam istakao da Tadić treba da se izvini zato što to od njega očekuju građani Srbije jer je Nedićev režim tokom WWII učestvovao u istrebljenju više od 10.000 Jevreja. U oduzimanju imovine likvidiranih i malobrojnih preživelih Jevreja je učestvovao i Nedićev i posleratni režim u Srbiji.

Predsednike drugih država su pominjali neke blogokolege koje su se posle prvih faza poricanja i besa cenjkale izvinjenjima Francuskih i Norveških predsednika. Ja sam ih pominjao da bih informisao takve blogokolege da greše i da su se upravo Francuski i Norveški predsednici već izvinili Jevrejima. I ne samo oni.

2) NDH, odnosno Pavelicev i Nedicev rezim su bili isti pa samim tim i odgovornost Hrvatske i Srbije za istrebljenje Jevreja u WWII


Nikada nisam rekao da su Pavelićev i Nedićev režim bili isti, osim u pogledu učešća u istrebljenju Jevreja. Doduše ni u tome nisu bili baš identični. Postoje jedna faza procesa istrebljenja u kojoj Nedićev režim, koji je istrebljenje Jevreja izvršio temeljnije i ranije od Pavelićevog, nije učestvovao.

3) us svim drugim situacijama a posebno kad nemas argumenata ti odgovaras sa:
Nije tacno i/ili Upravo je suprotno


Netačno. Upravo je obrnuto. Svi moji argumenti su prihvaćeni i svi učesnici u ovoj diskusiji su se saglasili da i Tadić treba da se izvini, ili da im ne bi smetalo da se izvini ili da bi to bilo ok.

Bilo je učesnika u diskusiji koji su ostali bez argumenata pa su pribegli uvredama. Ja nisam među njima.
godec godec 15:39 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

milisav68
godec

Tokom ove diskusije je praktično postignuta saglasnost da Tadić treba da se izvini ili da bi to bilo ok ili da to ne bi smetalo.

To si izmislio.


Nisam. Pročitaj tekst diskusije pa se uveri ako mi ne veruješ.
milisav68 milisav68 15:51 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec
milisav68
godec

Tokom ove diskusije je praktično postignuta saglasnost da Tadić treba da se izvini ili da bi to bilo ok ili da to ne bi smetalo.

To si izmislio.


Nisam. Pročitaj tekst diskusije pa se uveri ako mi ne veruješ.

Jesi, pročitaj tekst diskusije, pa se uveri ako mi ne veruješ.

milisav68 milisav68 15:57 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec

Nedićev režim je učestvovao u istrebljenju oko 15.000 Jevreja u Srbiji i prisvojio njihovu imovinu. I posle WWII je vlast u Srbiji otimala imovinu Jevrejima.

Odakle ti ovi podaci?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:11 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Evo ja sam napisao da mi ne bi smetalo, ali da se razumemo, država Izrael sigurno ima stav o tome, kao i detaljne podatke o broju ubijenih, ko i kada ih je ubio, kao i šta je bilo sa njihovom imovinom. Verovatno imaju i stav o tome da li je Semlin pogodan za memorijalni centar, kako bi to izgledalo itd. Ne znam šta je problem da ih pitamo, poslušamo, umesto da predsednik Srbije ide u Jerusalim kako bi visile zastavice svuda po tom gradu.

U kom si bre fazonu, Godec???
godec godec 16:14 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

milisav68
godec

Nedićev režim je učestvovao u istrebljenju oko 15.000 Jevreja u Srbiji i prisvojio njihovu imovinu. I posle WWII je vlast u Srbiji otimala imovinu Jevrejima.

Odakle ti ovi podaci?


Drago mi je da si izrazio želju da preispitaš podatke. Da si zaista pročitao tekst diskusije video bi da su već na njenom početku priloženi linkovi, ali evo izvoli:

[url=http://www.savezscg.org/files/08222011/Predlog_amandmana_na_nacrt_zakona.pdf] PREDLOG AMANDMANA
NA NACRT ZAKONA O VRAĆANJU ODUZETE IMOVINE I OBEŠTEĆENJU[/url]

Nedićev režim je imao prljavu i zlu, ali samo pomoćnu ulogu u progonu Jevreja Srbije. Po nalogu Nemaca organi toga režima su sprovodili antijevrejske mere koje je Okupaciona vojna uprava donela 31. maja 1941. godine. Nedićev režim je učestvovao u antijevrejskoj propagandi,

godec godec 16:18 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Ne znam šta je problem da ih pitamo, poslušamo, umesto da predsednik Srbije ide u Jerusalim kako bi visile zastavice svuda po tom gradu.


U pravu si. Ne mora Tadić da ide u Jerusalim. Može to da uradi i na običnoj konferenciji za štampu. Da da izjavu za novinare. ... Možda upravo na Sajmištu.

Zašto si me pitao u kom sam fazonu?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:36 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

Zbog zastavica, poređenja sa drugim državama i sl. Izvini.
milisav68 milisav68 17:30 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec

Drago mi je da si izrazio želju da preispitaš podatke. Da si zaista pročitao tekst diskusije video bi da su već na njenom početku priloženi linkovi, ali evo izvoli:

Ja i dalje ne vidim, gde piše 15.000.
godec godec 17:53 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

srdjazlopogledja
Zbog zastavica, poređenja sa drugim državama i sl. Izvini.


Izvini i ti ukoliko sam te nenamerno uznemirio nekim od svojih komentara.
godec godec 17:58 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

milisav68
godec

Drago mi je da si izrazio želju da preispitaš podatke. Da si zaista pročitao tekst diskusije video bi da su već na njenom početku priloženi linkovi, ali evo izvoli:

Ja i dalje ne vidim, gde piše 15.000.


Kao što sam već u jednom od komentara napisao,

Posebno mi je ružno što o broju likvidiranih Jevreja pišem u hiljadama dok na primer u Norveškoj barataju tačnim brojem. Ta činjenica mnogo govori o razmerama zločina.


Broj Jevreja u čijem je istrebljivanju učestvovao Nedićev režim tokom WWII se ne može precizno utvrditi. Procene se kreću od 11.500 do 16.000.
milisav68 milisav68 18:18 21.02.2012

Re: Šta čeka Tadić

godec

Broj Jevreja u čijem je istrebljivanju učestvovao Nedićev režim tokom WWII se ne može precizno utvrditi. Procene se kreću od 11.500 do 16.000.

Ti to onako od oka.
Znaš, suviše su to ozbiljne stvari da bi se sprdao sa njima, a ti to uporno radiš.

grmfrm grmfrm 19:16 21.02.2012

Sam si ovo trazio

Evo godec nesto zanimljivo a nema veze sa NDH-a verovao ili ne.

http://www.novinar.de/2010/01/04/sacuvaj-nas-boze-kuge-gladi-i-hrvata.html
godec godec 20:04 21.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

grmfrm
Evo godec nesto zanimljivo a nema veze sa NDH-a verovao ili ne.

http://www.novinar.de/2010/01/04/sacuvaj-nas-boze-kuge-gladi-i-hrvata.html


U 17 veku je izraz hrvati bio demonim. Označavao je stanovnika određenog geografskog područja. Što se tiče nacionalne pripadnosti, u pitanju su bili Srbi iz Vojne Krajine. Ovi pravoslavni Srbi vojnici su nosili oko vrata nosili marame pa su iz zbog toga što su oni došli iz regiona Hrvatske njihove marame dobile naziv kravate.

"У европској литератури је описана прва појава кравате у јединици аустријске војске која је 1660. дефиловала на паради у Паризу ....Књижевност је описала да је та војна јединица била из Војне крајине и да је марама била део народне ношње који су аустријски војници придодали униформама, што је у оно доба било дозвољено. Елитна аустријска јединица слана у Париз била је састављена од Крајишника из Војне крајине. У крајишким јединицама служили су, говорећи о борачком саставу и подофицирима, искључиво православни Срби"

"Године 1939. приликом прославе 550. годишњице Косовске битке на далматинском Косову виђени су сељаци из Лике, Кордуна и Баније са машнама које су им држале оковратник, које су ови називали литар (са дугосилазним а), што је аутентични српски назив за кравату.
Кравата или литар као део народне ношње постојала је и у Босни. Носили су се црвени сукнени огртачи, личке капе с кићанком, а око крагне на кошуљи, испод џемадана и јечерме, црвене литаре који су се на западу одавно претвориле у кравате." (kažu da je tekst preuzet iz Nina, broj бр. 2920,14.12.2006)

Zašto misliš da bih ovo tražio. Zar je malo bilo govora o zločinima koje su počinili Srbi nad Jevrejima. Treba li sada da diskutujemo o zločinima koje su krajiški Srbi počinili nad Nemcima i ostalim Evropljanima tokom tridesetogodišnjeg rata?
freehand freehand 20:18 21.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

Zar je malo bilo govora o zločinima koje su počinili Srbi nad Jevrejima.

Daj još jednom, molim te, imam mali problem sa koncentracijom... O kojim zločinima govoriš?
grmfrm grmfrm 20:30 21.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

Dobro je godec sedi odlican 5 za izvrtanje istorije.
Za zvezdicu ti fali jos samo da kazes da je Pavelic bio pravoslavac.

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:44 21.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

@Godec
Ukoliko si u pravu, onda znam jednu famoznu osobu koja se slaže sa tobom. Sedi u Hagu, a inače tvrdi da Hrvati izmišljen narod.

A sa druge strane, pitam se je li u tom periodu odista postojala Vojna Krajina?
godec godec 21:01 21.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

srdjazlopogledja
@Godec
Ukoliko si u pravu, onda znam jednu famoznu osobu koja se slaže sa tobom. Sedi u Hagu, a inače tvrdi da Hrvati izmišljen narod.

A sa druge strane, pitam se je li u tom periodu odista postojala Vojna Krajina?


Military Frontier
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:12 21.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

Dakle ti se slažeš sa Šešeljem? Stvarno si čudan tip.
godec godec 22:03 21.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

srdjazlopogledja
Dakle ti se slažeš sa Šešeljem? Stvarno si čudan tip.


srdjazlopogledja
Dakle ti se slažeš sa Šešeljem? Stvarno si čudan tip.


Zašto si zaključio da se slažem sa Šešeljom da su Hrvati izmišljen narod? To nigde nisam napisao.

Edit: Vidim da je to što sam napisao moglo biti protumačeno da sam mislio na sve Hrvate. Ne. Govorio sam o nacionalnoj pripadnosti dela učesnika 30-togodišnjeg rata. To su bili Srbi iz krajine. Nosili su marame oko vrata. Nazivani su Hrvatima jer su iz geografskog regiona koji se zove Hrvatska a njihove marame su nazvane kravate po istom principu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:22 21.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

Pazi, moguće da si u pravu.
Beše jedan na blogu, mislim da mu je Mirakulus nik, koji se ponosio službom svojih predaka u Ogulinskoj regimenti.
Njega su ubeđivali da je Srbin, bar poreklom, i da potiče iz okoline Nikšića, ako se ne varam.
Ako i ti počneš da ga ubeđuješ u isto, možda prihvati sugestije... Šta znam, stekao sam utisak da baš dosta zna o Vojnoj Krajini, ili antemuralis orthodox, kako ti kažeš.
freehand freehand 22:24 21.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

godec
srdjazlopogledja
Dakle ti se slažeš sa Šešeljem? Stvarno si čudan tip.


srdjazlopogledja
Dakle ti se slažeš sa Šešeljem? Stvarno si čudan tip.


Zašto si zaključio da se slažem sa Šešeljom da su Hrvati izmišljen narod? To nigde nisam napisao.

Edit: Vidim da je to što sam napisao moglo biti protumačeno da sam mislio na sve Hrvate. Ne. Govorio sam o nacionalnoj pripadnosti dela učesnika 30-togodišnjeg rata. To su bili Srbi iz krajine. Nosili su marame oko vrata. Nazivani su Hrvatima jer su iz geografskog regiona koji se zove Hrvatska a njihove marame su nazvane kravate po istom principu.

Pa trebalo je Srđa da zna da sa tim geografskim poreklom postoje fini ljudi (Hrvati) i zli ljudi (Srbi). Ako negde piše da su zli ljudi Hrvati, to samo znači da su u pitanju maskirani Srbi.
Nego saće brat Omega da dođe da ti objasni neke stvari.
To je taj tip istorijske nauke, a on time vlada, veruj mi.

milisav68 milisav68 23:07 21.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

godec

Edit: Vidim da je to što sam napisao moglo biti protumačeno da sam mislio na sve Hrvate. Ne. Govorio sam o nacionalnoj pripadnosti dela učesnika 30-togodišnjeg rata. To su bili Srbi iz krajine. Nosili su marame oko vrata. Nazivani su Hrvatima jer su iz geografskog regiona koji se zove Hrvatska a njihove marame su nazvane kravate po istom principu.


Kao ovi, na primer.

Bilo je tu i Srba i Hrvata, jer su to bili plaćenici, kao što su danas Ulemek i Gotovina "super ortaci".
godec godec 23:41 21.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

Bilo je tu i Srba i Hrvata


Kada sledeći put budeš pokušao da izjednačiš Hrvate sa kugom budi malo pažljiviji da ti se ne provuku i Srbi usput.

Nego saće brat Omega da dođe da ti objasni neke stvari.


Ne verujem da će taj Omega da osporava saglasnost koju smo postigli.

Zaključujem ovu diskusiju.

Hvala svim učesnicima. Uvrede koje su mi neki učesnici u diskusiji uputili opraštam. Znam ja da je to samo faza. Prvo ste negirali i osporavali, pa ste onda pobesneli i vređali.... i na kraju ste prihvatili realnost.

Ne očekujem i ne tražim izvinjenje od onih koji su me vređali ali se neću ljutiti ukoliko mi se izvinite uprkos tome što ja to od vas ne tražim.
freehand freehand 00:13 22.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

Zaključujem ovu diskusiju.

Pazi, moj nekadašnji glavni urednik nazvao bi te svinjski upornim botom. Ne da bi te uvredio dodeljujući ti uobičajene osobine koje se svinji pripisuju, već poredeči tvoje ponašanje na ovom blogu sa načinom i predanošću kojom ona (svinja) gluva i obnevidela ruši sve pred sobom kada namiriše hranu.
Šta je tvoja hrana, u ovom slučaju? Valjda ti znaš. I prijatno ti bilo.
milisav68 milisav68 01:06 22.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

godec

Kada sledeći put budeš pokušao da izjednačiš Hrvate sa kugom budi malo pažljiviji da ti se ne provuku i Srbi usput.


Jel to neka pošalica od sinoć?
Hvala svim učesnicima. Uvrede koje su mi neki učesnici u diskusiji uputili opraštam. Znam ja da je to samo faza. Prvo ste negirali i osporavali, pa ste onda pobesneli i vređali.... i na kraju ste prihvatili realnost.

Realnost je precenjena kategorija.
godec godec 09:19 22.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

freehand
Zaključujem ovu diskusiju.

Pazi, moj nekadašnji glavni urednik nazvao bi te svinjski upornim botom. Ne da bi te uvredio dodeljujući ti uobičajene osobine koje se svinji pripisuju, već poredeči tvoje ponašanje na ovom blogu sa načinom i predanošću kojom ona (svinja) gluva i obnevidela ruši sve pred sobom kada namiriše hranu.
Šta je tvoja hrana, u ovom slučaju? Valjda ti znaš. I prijatno ti bilo.


Potpuno razumem bes koji se može videti u tvom komentaru. To je sasvim normalna faza procesa suočavanja sa činjenicom da su tokom WWII Srbi i vladajući režim u Srbiji učestvovali u vršenju genocida nad oko 15.000 Jevreja iz Srbije. Proći će i ta faza, ali treba izvući pouku iz ovoga.

Mislim da je pozitivna strana bolnog procesa suočavanja kroz koji očigledno prolaziš sa još nekolicinom blogokolega u tome što će svako sledeće suočavanje sa ostalim genocidima u kojima su Srbi i vlasti u Srbiji učestvovale biti sve podnošljivije.

Da bi ova faza besa brže i lakše prošla imaj na umu da to što su pojedini Srbi i srpski režimi učestvovali u vršenju genocida nad drugim narodima ne znači da je čitav srpski narod genocidan i odgovoran za počinjene genocide.

Jedino što može da učini predstavnik naroda i srpske države čiji su pripadnici i vladajući režimi učestvovali u genocidima nad drugim narodima je da se iskreno izvini. Ako su Srbi i režim u Srbiji mogli da budu najefikasniji i najtemeljitiji u Evropi kada je u pitanju istrebljenje Jevreja u Srbiji tokom WWII nije u redu da se predsednik Srbije baš poslednji u Evropi izvini.
freehand freehand 09:47 22.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

godec
freehand
Zaključujem ovu diskusiju.

Pazi, moj nekadašnji glavni urednik nazvao bi te svinjski upornim botom. Ne da bi te uvredio dodeljujući ti uobičajene osobine koje se svinji pripisuju, već poredeči tvoje ponašanje na ovom blogu sa načinom i predanošću kojom ona (svinja) gluva i obnevidela ruši sve pred sobom kada namiriše hranu.
Šta je tvoja hrana, u ovom slučaju? Valjda ti znaš. I prijatno ti bilo.


Potpuno razumem bes koji se može videti u tvom komentaru. To je sasvim normalna faza procesa suočavanja sa činjenicom da su tokom WWII Srbi i vladajući režim u Srbiji učestvovali u vršenju genocida nad oko 15.000 Jevreja iz Srbije. Proći će i ta faza, ali treba izvući pouku iz ovoga.

Mislim da je pozitivna strana bolnog procesa suočavanja kroz koji očigledno prolaziš sa još nekolicinom blogokolega u tome što će svako sledeće suočavanje sa ostalim genocidima u kojima su Srbi i vlasti u Srbiji učestvovale biti sve podnošljivije.

Da bi ova faza besa brže i lakše prošla imaj na umu da to što su pojedini Srbi i srpski režimi učestvovali u vršenju genocida nad drugim narodima ne znači da je čitav srpski narod genocidan i odgovoran za počinjene genocide.

Jedino što može da učini predstavnik naroda i srpske države čiji su pripadnici i vladajući režimi učestvovali u genocidima nad drugim narodima je da se iskreno izvini. Ako su Srbi i režim u Srbiji mogli da budu najefikasniji i najtemeljitiji u Evropi kada je u pitanju istrebljenje Jevreja u Srbiji tokom WWII nije u redu da se predsednik Srbije baš poslednji u Evropi izvini.


Znam da je glupo smejati se skripti, ali...
godec godec 09:53 22.02.2012

Re: Sam si ovo trazio

Znam da je glupo smejati se skripti, ali...


Odlično. Dobra ti je ideja. Samo se ti smej. Smeh pomaže da ostanemo pozitivni, optimistični i emocionalno zdravi i kada prolazimo kroz teške situacije.
milojep milojep 09:51 19.02.2012

Red veličine !?

je li je ivo zapecatio sebi sudbinu nalik onoj koju je sebi zacrtao poslednji politicar sa balkanskih prostora ovog reda velichine, pocivsi djindjic, istorija ce pokazati?


Prokomentarisao bih samo ovo sa redovima veličine. Izvinjenje u Izraelskom parlamentu nije diktirao 'red veličine' državnika koji se izvinjava nego red veličine koristi koji će njegova država imati od takvog čina!
Inače da je red veličine Iva Josipovića takav kakav se navodi u tekstu on bi dosad i prvo došao da se za ustaške zločine izvine u srpskom parlamentu.
toreador toreador 13:31 19.02.2012

Re: Red veličine !?

milojep

Inače da je red veličine Iva Josipovića takav kakav se navodi u tekstu on bi dosad i prvo došao da se za ustaške zločine izvine u srpskom parlamentu.


Mislim da se za tako nesto trebaju prvo steci neki prakticni uvjeti. Od usuglasavanja stavova o broju zrtava, pa do obostranog analiziranja i usuglasavanja stavova koji se ticu kompleksne proslosti i sadasnjosti hrvatsko-srpskih odnosa. Mislim da ce proci jos neko vrijeme dok se o takvim stvarima ne pocne razmisljati, pogotovo ako promatramo stvar u svjetlu obostranih optuznica za genocid koje su podignute.


milojep milojep 13:48 19.02.2012

Re: Red veličine !?

toreador
milojep

Inače da je red veličine Iva Josipovića takav kakav se navodi u tekstu on bi dosad i prvo došao da se za ustaške zločine izvine u srpskom parlamentu.


Mislim da se za tako nesto trebaju prvo steci neki prakticni uvjeti. Od usuglasavanja stavova o broju zrtava, pa do obostranog analiziranja i usuglasavanja stavova koji se ticu kompleksne proslosti i sadasnjosti hrvatsko-srpskih odnosa. Mislim da ce proci jos neko vrijeme dok se o takvim stvarima ne pocne razmisljati, pogotovo ako promatramo stvar u svjetlu obostranih optuznica za genocid koje su podignute.




Oprosti ali na izvinjenja se ne stavljaju potpisi!
I šta bi bilo kom hr. državniku falilo da se izvine za sve pobijene srpske žrtve u NDH (ne navodeći broj)? To u principu jeste problem, jer kazna kad je trebalo nije usledila, nego se neko posle 60 godina setio da bi neko trebao da se izvine danas.
cult cult 13:50 19.02.2012

Re: Red veličine !?

Od usuglasavanja stavova o broju zrtava, pa do obostranog analiziranja i usuglasavanja stavova koji se ticu kompleksne proslosti i sadasnjosti hrvatsko-srpskih odnosa.


Ne vidim šta ima "kompleksno" u činjenici da je NDH pobila desetine hiljada Srba u Jasenovcu i ne samo u Jasenovcu. To su istorijske činjenice. Da li ih je bilo 50 000 ili 70 000 nije bitno sa aspekta pristojnog i civilizovanog čina izvinjenja i traženja oprosta.

Takodje, ne vidim šta ima da se razmišlja o činjenici da je u poslednjem ratu prognano gotovo kompletno srpsko stanovništvo sa teritorije Hrvatske. To nije bilo delo pojedinaca, niti je moguće to pojedinačno izvršti, to je bio projekat hrvatske države odnosno tadašnje hrvatske vlade. Dokazi o tome su izneti na medjunarodnom sudu ("brijunski transkripti" u kojima predsednik Tudjman nalaže šta sa Srbima na teritoriji RSK treba uraditi po ulasku HV), i na osnovu toga vaš general osudjen kao ratni zločinac.

Lično smatram da tužbe ne treba povlačiti. Ne želim da senka "genocida nad Hrvatima" ostane da lebdi nad mojim narodom i u našoj istoriji, osim ukoliko medjunarodni sud tako ne presudi.
alselone alselone 14:04 19.02.2012

Re: Red veličine !?

cult

Ne vidim šta ima "kompleksno" u činjenici da je NDH pobila desetine hiljada Srba u Jasenovcu i ne samo u Jasenovcu. To su istorijske činjenice. Da li ih je bilo 50 000 ili 70 000 nije bitno sa aspekta pristojnog i civilizovanog čina izvinjenja i traženja oprosta.

Takodje, ne vidim šta ima da se razmišlja o činjenici da je u poslednjem ratu prognano gotovo kompletno srpsko stanovništvo sa teritorije Hrvatske. To nije bilo delo pojedinaca, niti je moguće to pojedinačno izvršti, to je bio projekat hrvatske države odnosno tadašnje hrvatske vlade. Dokazi o tome su izneti na medjunarodnom sudu ("brijunski transkripti" u kojima predsednik Tudjman nalaže šta sa Srbima na teritoriji RSK treba uraditi po ulasku HV), i na osnovu toga vaš general osudjen kao ratni zločinac.

Lično smatram da tužbe ne treba povlačiti. Ne želim da senka "genocida nad Hrvatima" ostane da lebdi nad mojim narodom i u našoj istoriji, osim ukoliko medjunarodni sud tako ne presudi.


U tri etape Hrvati su pobili, proterali i pokrstili oko milion Srba od WWII pa do danas. Taj pogrom je ravan holokaustu.
cult cult 15:07 19.02.2012

Re: Red veličine !?

U tri etape Hrvati su pobili, proterali i pokrstili oko milion Srba od WWII pa do danas. Taj pogrom je ravan holokaustu.


Ne znam za tačan broj pobijenih, pokrštenih, prognanih. Ali to je definitivno bio nacionalni projekat. Uspešno završen. Gotovo nekažnjen.
toreador toreador 11:17 20.02.2012

Re: Red veličine !?




Puno toga ima kompleksnoga za raspraviti i utvrditi. Recimo, postoji i misljenje da bi se Beograd trebao ispricati i hrvatskim Srbima i Hrvatima sto nam je svojom idiotskom politikom natovario na vrat ustaske zlocince, jer kao sto svi dobro znamo, Ustase nisu pale s Marsa na ove prostore. Nadalje, postavlja se pitanje koliko bi dobro bilo da hrvatski predsjednik upucuje ispriku u parlamentu jedne drzave koja je u istom tom parlamentu rehabilitirala cetnicke zlocince koji su cinili pokolje nad nesrbima na podrucju gotovo cijele bivse drzave... Postavlja se isto tako pitanje, koliko bi bilo pametno uputiti ispriku u parlamentu jedne drzave koja je isto tako nedavno rehabilitirala Dragisu Cvetkovica, predsjednika Vlade drzave koja je jos 1939., dakle prije nego sto je i nastala tzv. NDH, donijela rasne zakone ciji je on bio potpisnik i inicijator... Dosta toga bi se trebalo raspraviti. Da ne govorim o ovome zadnjemu ratu i pogledu na njega koji je dijametralno suprotan u nasim dvjema drzavama, ono sto je za vas "protjerivanje Srba", za nas je "odlazak Srba", ono sto je za nas "oslobodjenje" za vas je "okupacija", ono sto je za nas "agresija" za vas je "gradjanski rat"... itd, itd... Mi se ne mozemo dogovoriti oko proslosti kojoj smo svi posvjedocili prije 20 godina, a kamoli oko one ciji su vinovnici odavno pokojni i o kojoj mozemo raspravljati samo na temelju pisanih dokumenata kojima raspolazemo i koji su u mnogocemu kontradiktorni. Na kraju, ono sto najvise zbunjuje je stalna inicijativa Srbije da se povuku medjusobne tuzbe za genocid... malo je cudno da jedna drzava koja je tako uvjerena u svoju istinu o povijesnim dogadjajima, inicira njihovo stavljanje ad acta bez sudskog pravorijeka a ocekuje nekakve isprike od suprotne strane i to, ni manje ni vise nego u parlamentu. Mislim da to nece ici. Niti su Hrvatska i Srbija u istim odnosima kao Hrvatska i Izrael, niti su hrvatski i srpski narod u istim odnosima kao hrvatski i zidovski narod. Velike su tu razlike. Na kraju, danasnja Republika Hrvatska nije pravna sljednica"NDH" nego SRH, utemeljena na odlukama ZAVNOH-a i kao takva se ne moze ispricati za zlocine "NDH", moze samo iskreno zaliti sto su Ustase, kao zlocinci iz redova hrvatskog naroda ucinili svojim gradjanima srpske nacionalnosti, ali to je vec ucinio svojedobno predsjednik Mesic a i predsjednik Josipovic, sto smatram ispravnim i civilizacijskim dosegom, puno vecim i hrabrijim od, recimo, jedne Francuske koja i dan danas ima problema sa stvarnim sagledavanjem karaktera Vichyevske Francuske.
cult cult 11:32 20.02.2012

Re: Red veličine !?

ono sto je za vas "protjerivanje Srba", za nas je "odlazak Srba",


ono što je za vas "odlazak Srba" za ceo svet je etničko čišćenje. Uključujući i medjunarodne pravne institucije koje su to svojim presudama potvrdile.
Da dodam da je za mene ova vaša semantička igra koju masovno od Hrvata slušam jedno odvratno pranje savesti društva koje duboko u sebi zna da je zločin koji ste uradili i koji branite i slavite - stravičan. Zato i postoji kod vas takva tenzija i nervoza i insistiranje na floskulama i terminima. Samo da se državni zločin još neko vreme sakrije.

Dakle, vi treba prvo medju sobom da se dogovorite da li je ono što ste svojim sugradjanima Srbima uradili zločin ili nije.
Kad taj težak proces bude završen, odgovor na pitanje da li se srpskom narodu treba izvinjavati ili ne biće jednostavan.
freehand freehand 11:33 20.02.2012

Re: Red veličine !?

@toreador

Hladna i bistra glava i stišane emocije neophodan su alat za bilo kakvo raspetljavanje komplikovanih priča.
Preporuka za post, makar u njemu bilo i čudnih i nategnutih nedoumica.
toreador toreador 11:51 20.02.2012

Re: Red veličine !?

cult

ono što je za vas "odlazak Srba" za ceo svet je etničko čišćenje. Uključujući i medjunarodne pravne institucije koje su to svojim presudama potvrdile.
Da dodam da je za mene ova vaša semantička igra koju masovno od Hrvata slušam jedno odvratno pranje savesti društva koje duboko u sebi zna da je zločin koji ste uradili i koji branite i slavite - stravičan. Zato i postoji kod vas takva tenzija i nervoza i insistiranje na floskulama i terminima. Samo da se državni zločin još neko vreme sakrije.

Dakle, vi treba prvo medju sobom da se dogovorite da li je ono što ste svojim sugradjanima Srbima uradili zločin ili nije.
Kad taj težak proces bude završen, odgovor na pitanje da li se srpskom narodu treba izvinjavati ili ne biće jednostavan.


Vidis, bas zbog ovakvih kao sto si ti, mislim da nece doci do nikakvih "parlamentarnih isprika", i ne treba doci. Sve dok ti i tebi slicni budete smatrali da su Hrvati zlocinci, ja se tebi necu ispricavati za ustaske zlocine. Neka ti se ispricaju oni sami. Njihov obrazac je isti kao i tvoj, samo sto su kod njih bili zlocinci svi Srbi, a ne velikosrpska i cetnicka banda. Na kraju, da te pitam... tko bi se trebao meni ispricati sto su mi, recimo, dvojica 18-godisnjaka iz sire familije skoncali u Jasenovcu, kao partizani? Moras ti jos puno mlijeka popiti da bi mogao raspravljati o zlocinima i isprikama.
toreador toreador 11:52 20.02.2012

Re: Red veličine !?

freehand
@toreador

Hladna i bistra glava i stišane emocije neophodan su alat za bilo kakvo raspetljavanje komplikovanih priča.
Preporuka za post, makar u njemu bilo i čudnih i nategnutih nedoumica.


Apsolutno. Vazno je da smo se razumjeli.
cult cult 12:20 20.02.2012

Re: Red veličine !?

ja se tebi necu ispricavati za ustaske zlocine.


opet semantičke igre, svesne očigledno.
Ne tražim ja pojedinačna izvinjenja meni.
Već civilizacijski gest vaše države prema svojim sugradjanima, mojim sunarodnicima, koje je ta ista država sistematski ubijala, klala i proganjala, a imovinu otimala u svakoj prilici koja joj je data. A to su 2. svetski rat, i vaš rat za nezavisnost '90ih. Ne u formi, dakle, pojedinačnih incidenata, već državni i nacionalni projekat.
Nisam ni ja išao da ubijam u Srebrenici, ni u Ovčari, niti sam bombardovao Zagreb vbr-ovima, ali osećam potrebu da se moja država izvini porodicama tih žrtava za te zločine, a direktno odgovorni kazne, što je ova zemlja pre neku godinu konačno i uradila.
To je inače bila posledica dugotrajnog procesa suočavanja na čijem ste vi, očigledno je, samom početku.
toreador toreador 12:26 20.02.2012

Re: Red veličine !?

cult


opet semantičke igre, svesne očigledno.
Ne tražim ja pojedinačna izvinjenja meni.
Već civilizacijski gest vaše države prema svojim sugradjanima, mojim sunarodnicima, koje je ta ista država sistematski ubijala, klala i proganjala, a imovinu otimala u svakoj prilici koja joj je data. A to su 2. svetski rat, i vaš rat za nezavisnost '90ih. Ne u formi, dakle, pojedinačnih incidenata, već državni i nacionalni projekat.
Nisam ni ja išao da ubijam u Srebrenici, ni u Ovčari, niti sam bombardovao Zagreb vbr-ovima, ali osećam potrebu da se moja država izvini porodicama tih žrtava za te zločine, a direktno odgovorni kazne. Što je ova zemlja pre neku godinu konačno i uradila.
To je inače bila posledica dugotrajnog procesa suočavanja na čijem ste vi, očigledno je, samom početku.


Ne mozemo razgovarati dok ti venama tece RTS iz 90-ih godina proslog stoljeca. Javi se nakon detoxikacije.
milisav68 milisav68 12:46 20.02.2012

Re: Red veličine !?

toreador

Postavlja se isto tako pitanje, koliko bi bilo pametno uputiti ispriku u parlamentu jedne drzave koja je isto tako nedavno rehabilitirala Dragisu Cvetkovica, predsjednika Vlade drzave koja je jos 1939., dakle prije nego sto je i nastala tzv. NDH, donijela rasne zakone ciji je on bio potpisnik i inicijator...

Ajde prvo da se držimo nekih činjenica, pa da onda predjemo na tumačenje.

Iako je režimska lista, uz snažne mjere političkog terora i izborne prijevare, osvojila većinu na izborima za Narodnu skupštinu Kraljevine Jugoslavije 1938., duboka politička kriza dovodi 5. veljače 1939. do pada vlade Milana Stojadinovića. Knez Pavle Karađorđević povjerava mandat za sastav nove vlade ranijem ministru Dragiši Cvetkoviću. U svom programskom govoru Cvetković najavljuje da vlada treba riješiti i hrvatsko pitanje; to je bilo prvi put da se u Jugoslaviji priznalo da uopće postoji hrvatsko pitanje.

Pregovori Mačeka i Cvetkovića započeli su u travnju 1939. U pregovorima su sudjelovali i predstavnici Samostalne demokratske stranke koja je okupljala Srbe prečane i još od 1927. bila u koaliciji sa HSS-om (Seljačko-demokratska koalicija, SDK). Predstavnici oporbenih srbijanskih stranaka s kojima je SDK zajednički nastupila na izborima 1935. i 1938., odbili su sudjelovati u pregovorima.

Pregovori su se oduljili i zapali u ozbiljnu krizu početkom kolovoza. Vijesti o neizbježnom približavanju velikog rata u Europi utjecale su na spremnost obiju strana da sklope sporazum kojim bi se »koliko-toliko zatrapao jaz između Hrvata i Srba«. (Maček, str. 191; na Mačeka je osobito utjecao Juraj Krnjević, koji u to doba boravi u emigraciji u Švicarskoj.) Maček i Cvetković te šestorica stručnjaka sastali su se na Mačekovu imanju u Kupincu i radili na sporazumu 16.–20. kolovoza 1939.

Nakon što je sporazum odobrio i namjesnik knez Pavle, sastavljena je 26. kolovoza 1939. nova vlada, u kojoj Maček preuzima mjesto potpredsjednika, a HSS ima još četiri ministra. U vladi su još bili predstavnici Radikalne stranke, Saveza zemljoradnika, Samostalne demokratske stranke, Slovenske ljudske stranke, Jugoslavenske muslimanske organizacije, te vanstranačke osobe.


hr.wikipedia
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:46 20.02.2012

Re: Red veličine !?

Ne razumem zašto se ne bi, ovom prilikom i na ovom blogu, kod ovog domaćina, obratila posebna pažnja na sudbinu Jevrejske zajednice tokom, i nakon Drugog svetskog rata. Jesu u tom vihoru stradali milioni na ovom prostoru, i da se, obzirom na brojnost Jevreja, njihovo stradanje čini kao kap u moru, ali ta je zajednica postojala u gotovo svakom većem gradu Jugoslavije, činila nezaobilazni i specifičan deo života, zajedničkog života. Rat, ciljano i potpuno uništenje, čiji su oni bili prvi stradalnici, uklonio je sa ovih prostora taj etnicitet, tu veroispovest. Sada postoje samo podsetnici, u vidu grobalja, poneke sinagoge, i usamljenih predstavnika nekada, relativno gledano u urbanim sredinama, brojne grupe.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana