Biz| Društvo| Ekonomija| Ljudska prava| Zdravlje

(Ne)zaposleni u bespućima birokratskih apsurda

Hansel RSS / 20.02.2012. u 21:31

Odavno već imam nameru da makar napišem detaljan blog o propaloj giljotini propisa i o umnoženim problemima zahvaljujući njenom navodnom sprovođenju (kad se glave aždaji ne odseku kako treba, na mestu stare niču bar dve nove), kada već ništa drugo ne mogu.

A onda je blogokolega Rodoljub Šabić objavio svoj blog  „JE L' SIGURNO ZNATE DA STE (NE)ZAPOSLENI?"  u okviru koga sam počeo da pišem komentar koji bi bio blog u blogu. Zato evo (ne samo) moje frustracije ovde - izdvojeno, opširno.

Tekst koji sledi (opor) je plod mog iskustva s dve, a možda i cele tri strane te nepoznate geometrijske figure koju tvore zakoni i propisi, dakle država s jedne (hiper)strane u svim svojim (često malignim) emanacijama, s druge (ne)zaposleni i angažovani po ugovoru o delu i s treće poslodavci, kakvi god da su.

Poslednjih godina bio sam na svim stranama osim državne, mada sam i tu nekim sticajem okolnosti bio kratko „nazočan" - poslednje dve godine imao sam, pored drugih, osnovnih poslova, i obavezu "komunikacije" s Fondom PIO, RZZO-om (sada RFZO), PU-om, APR-om i ne znam više još s kojim birokratskim ustanovama (sa, uglavnom, svim negativnim konotacijama pojma birokratija)...

Ukratko, koje su obaveze poslodavca koji angažuje osobu po ugovoru o autorskom delu?

Prvo, naravno, da potpiše ugovor s angažovanim-om, a onda, kad dođe trenutak za isplatu dužan je da na tu sumu uplati:

1) porez na dohodak građana,
2) doprinos za PIO i
3) doprinos za zdravstveno osiguranje.

Naravno, sve se ovo uplaćuje odvojenim uplatnicama (četvrta je ona kojom se uplaćuje honorar) - zamislite, može i e-bankingom - za svakog angažovanog posebno, svakog meseca, pa se svakog meseca OPJ obrasci s podacima o svim ovim uplatama, za svakog anagažovanog posebno, dostavljaju (naravno, u papiru!) Poreskoj upravi u po dva primerka (do petog u mesecu za prethodni mesec), pa se jedan (tu overeni, posle dočekanog reda pred šalterom), sa izvodom gde se vide uplate, nosi u FPIO na „konstatovanje". Bez ovog koraka - za državu, oličenu u ovom vremenskom preseku u FPIO, uplate doprinosa za obračun staža i osnovice za buduću penziju ne postoje. Niko nije obavestio nadležne da računari od pre neku deceniju ne samo da mogu automatski da beleže uplate i smeštaju ih automatski u različite baze podataka, nego i da budu međusobno povezani (postoji i nešto što se zove Internet), pa bi tako posebne poreske prijave koje su u stvari samo neka vrsta izjave poslodavca da je obaveze izvršio, bile potpuno nepotrebne. No, ako je nekom konzervativnom superbirokratskom superumu toliko teško da se emotivno odveže od tako koncipiranih poreskih prijava, možda bi mogao da načini kopernikanski obrt (u granicama svojih pojmova) i makar dopusti elektronsko podnošenje ovih prijava? Kakva li je to hardverska i softverska podrška, valjda makar ravna zbiru Nasine i Pentagonove, potrebna za takav civilizacijski iskorak?! Ideja o automatskom beleženju svake uplate, ponavljam, nesaznatljiva je birokratskim hologramskim mozgovima (jer, birokratija je hologram u koji se stranke uklapaju jedino kao fraktali birokratske stvarnosti - hvala Docsu na inspiraciji, znam da je formulacija verovatno besmislena, ali besmislenost je sasvim adekvatna onome što želi da opiše). Ideju o lako ostvarivom automatskom kontrolisanju uplate doprinosa ne smem ni da izgovorim, a kamoli napišem.

S naše strane, nedokučivi su razlozi za obavezno odjavljivanje angažovanih po ugovoru o delu i nemogućnost njihovu da ostvare neka minorna prava kao nezaposleni u periodu dok nisu angažovani ili dok čekaju honorar. S ove strane, da - nedokučivi, ali mora da to ima neki savršeni smisao u iskrivljenim prostorima (koje ni jedan matematičar još nije definisao) birokratoidne geometrije u kojoj su ljudi (pardon: stranke) samo tačke koje remete njene idealne postavke.

Dakle, zamislite da ste lice bez ugovora o radu (prevedeno: nemate ni stalno ni zaposlenje na određeno vreme), povremeno nađete neki honorarni posao. Ako vam je poslodavac savestan i radi sve kako zakon nalaže, on će vas, pošto potpišete ugovor o delu, prijaviti na osiguranje i dalje sve činiti onako kako sam objasnio u nekom - ko zna kom - od prethodnih pasusa.

I možda će vam uplaćivati sve na vreme, a možda će i nekada kasniti.

Ako vam je sve isplatio, a propustio da vas odjavi, nećete moći da dobijete knjižicu kao nezaposleno lice. O, da, moraćete da pri svakoj prijavi/odjavi da vadite novu knjižicu (možda će to nestati uvođenjem elektronskih knjižica).

Ako vam je pak ostao dužan, možda i ne svojom krivicom, opet nećete moći da ostvarite prava kao nezaposleni dok vas ne odjavi. Ako vas odjavi i uplati vam zaostalu zaradu naknadno, a bez nove prijave, novi sistem koji je povezao prijave u RFZO-u i PIO, neće dozvoliti da vam se ta uplata uračuna u staž i osnovicu za penziju (ako taj pojam bude uopšte postojao kada ostarite, Bože zdravlja). A da ne govorimo da bi on bio dužan da vas prijavi makar na mesec dana, pa onda ponovo odjavi. I, u tih mesec dana vi biste morali da promenite tri zdravstvene knjižice, da se odjavljujete i opet prijavljujete na Zavod za nezaposlene. Propisi su propisi!

Kako čujem, student koji se usudio da nešto radi po ugovoru o delu, trajno gubi mogućnost ostvarenja zdravstvene zaštite preko roditelja jer je počeo da radi - nema veze šta i koliko (hoće li ta sudbina snaći i studentkinju koja je pisala g. Šabiću? sistem je vidi kao zaposlenu jer je zaradila 800 dinara za objavljivanje recepta u časopisu); do pre neku godinu studenti se nisu mogli prijaviti ni na Zavod za nezaposlene, ne znam kakva je praksa sada.

Toliko za sada. Celog dana sam špartao gradom (treba li reći kome sam bio u „poseti"?!), ali opet moram na vazduh.

P.S. Posle urednog svakomesečnog izveštavanja Poreske uprave o svim isplaćenim honorarima, porezima i doprinosima, do kraja januara morate da podnesete i jednu poresku prijavu u kojoj navodite godišnje zbirove za svaku osobu. Kompjuteri u PU nisu kadri da sami saberu uplate.

P.P.S. Tražim posao.

 



Komentari (30)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

4krofnica 4krofnica 21:49 20.02.2012

):(

weird shit indeed.
Hansel Hansel 21:55 20.02.2012

Re: ):(




maca22 maca22 23:30 20.02.2012

Re: ):(

do pre neku godinu studenti se nisu mogli prijaviti ni na Zavod za nezaposlene, ne znam kakav je praksa sada.

Ne mogu. Odnosno mogu, ali gube pravo na budžet.
Zašto? Zato.
dr.wagner dr.wagner 22:15 20.02.2012

Udruženi rad

... večer

-Ma nemojte tražiti posao ...
...ja sam se toga jedva riješio

-Jedino neke dame , kada bi željele udružiti "rad i sredstva" ... to može , ali
ovo od 7 do 3 , za lovu ... bježite od toga

Wagner
Hansel Hansel 22:24 20.02.2012

Re: Udruženi rad

Dobro veče!

I to je opcija!

Ali, baš bih voleo da radim npr. na analizi birokratskog sistema... kad bi me neko zaposlio da to radim...

A i taj P.P.S. je ujedno i "stilski"... uklapa se u temu!
dr.wagner dr.wagner 23:08 20.02.2012

Re: Udruženi rad

Hansel
Ali, baš bih voleo da radim npr. na analizi birokratskog sistema... kad bi me neko zaposlio da to radim...


-Od svega ,Vi biste baš to analizirali ...

-Ove ... sa kojima bih ja radio "analize" , one neće sa mnom
... e sada , ove koje bi htjele , njih se meni više ne "analizira"

-Vidite gospodine H , u kakvim sam ja problemima ...


W

P.S.
Malo bih radio "na crno" , pošto sam već "prijavljen" kod gospođe W




Hansel Hansel 23:13 20.02.2012

Re: Udruženi rad

Analiza je bila ispisana kurzivom, a Vi, s medicinskim obrazovanjem, sigurno znate šta analiza u hemiji praktično znači... Disocijaciju, zar ne?

Mislim, mora se malo šifrovano s tom birokratijom, računam da ne znaju hemiju...

Manite se, drW, tih neozbiljnosti... Mora da imate neke nekretnine na moru, pa Vam je lako da se šegačite s nama kontinentalcima...
dr.wagner dr.wagner 09:54 21.02.2012

Re: Udruženi rad

....jutro

-Imam neke poznanike koji rade , a imam neke poznanike koji cijele dane
okolo hodaju sa nekim fasciklima ili "akotovkama" ....
-Ovi drugi .... žive bolje u materijalnom smislu (bar za promatrača)
-Oni ne analiziraju birokraciju , već su sa njom u vječnom "klinču" , znaju
sve zakone (internet) , znaju za sve potrebne potvrde , znaju pravni
redosljed u riješavanju nekog problema i sl. ...
-Uvijek pobjeđuju u borbi sa birokracijom ,a jedan mi je rekao i zašto ...
... " ... birokrati (državni aparat) su nezainteresirani i nemotivirani
za borbu i njihova "artiljerija" je zbog toga kratkog dometa ... "

-Možda bi se tu čovjek mogao zaposliti ... npr. otvorite agenciju za
riješavanje problema sa birokracijom (nakon analize )


Hansel
Mora da imate neke nekretnine na moru, pa Vam je lako da se šegačite s nama kontinentalcima...


-Imam (meni je stara "blitvarka" , a i grosmuterica (druga strana) mi je
ostavila kuću na "zagrebačkoj rivjeri" ...
... no to su sve samo troškovi i brige , što bi kazao jedan moj bivši ,
stariji kolega , koji je imao 20-ak godina mlađu suprugu ...,
" A što da Vam kažem kolega , ... samo problemi "


W





Hansel Hansel 10:20 21.02.2012

Re: Udruženi rad

Eh, drW, ovonije mesto da se ja hvalim svojim pobedama nad birokratijom, ali štos je u tome što ljudi poput tih Vaših poznanika počnu perverzno da uživaju u svom pobeđivanju birokratije i da zaruđuju na tome - pa, maltene, ceo pravni sistem je takav da neko treba da ga tumači. Da ne kažem Vama očito omiljenu reč - analizira. I, suzdržavam se od daljeg praćenja tog dela Vašeg misaonog toka. Imao bih šta da kažem, ali neću da baš toliko trolujem, pa još na sopstvenom blogu.
dr.wagner dr.wagner 10:51 21.02.2012

Re: Udruženi rad

Hansel


-Istina , trol je .... sorry

W
asterix asterix 23:07 20.02.2012

Pamet u glavu

Samo rad na crno!
mariopan mariopan 00:41 21.02.2012

Re: Pamet u glavu

asterix
Samo rad na crno!

Naravno.
mariopan mariopan 00:39 21.02.2012

...

Mislim, ako bi taj problem posmatrao kroz specijalne naocare, one za 3D projekcije, da bi slika bila bas kako treba?
Sve bi doslo na svoje mesto?
Hansel Hansel 07:18 21.02.2012

Re: ...

Aha, tek bismo tada shvatili u kakvom se matriksu nalazimo.

Setih se sada i onog slučaja Eve Ras kojoj je bila blokirana (mala) porodična penzija, jer nije smela da bilo šta radi za novac ako želi da koristi tu penziju. Isto je i sa invalidskim penzijama - ona može biti vrlo mala, a korisnik za neki (recimo - intelektulni) rad može biti u nekoj meri sposoban, pa povremeno možda sebi pribavi dodatni prihod; ne, zakon (ili njegovi tumači) kaže da ne sme da radi. Njegovim čuvarima očigledno ozbiljno ne pada na pamet da provere opravdanost mnogih invalidskih penzija, odobrenih ranije, kada se nisu davale uslovno (znam primere potpuno neopravdano penzionisanih u punoj snazi, radili na crno posle penzionisanja).

A s druge strane - kakva je pozicija obolelih od kancera - ako su predugo na bolovanju, ako ne taktiziraju i ne prekidaju ga na kratko povremeno, biće upućeni na invalidsko penzionisanje. Komisija će im dati penziju s obavezom provere zdravstvenog stanja posle nekog vremena. Ako sve bude u redu, oni se izleče, komisija će pri ponovnom pregledu ustanoviti da više nema uslova za penziju. Korisnik će penziju izgubiti, a prethodno je izgubio svoj posao. Da li je potreban komentar?
bocvena bocvena 08:40 21.02.2012

Ubedači me skroz, Hansele K.


jer, birokratija je hologram u koji se stranke uklapaju jedino kao fraktali birokratske stvarnosti

Hansel Hansel 09:07 21.02.2012

Re: Ubedači me skroz, Hansele K.

Ubedači me skroz, Hansele K.

Ne ubijajte glasnika!

E, a pošto se ti baš intenzivno družiš s knjigama, i to u školi, moram da ti kažem da mi je u srednjoj, iz prilično nepoznatih mi razloga (danas), omiljena bila "U registraturi" - Anta Kovačića, beše? I, nikada nisam pročitao drugi deo (valjda je iz dva dela ), moram nekad...

Moramo da dodamo još neke detalje za ubedačivanje i još jače ubedačenje - ako neko misli da ima smisla da sebi, dok nema prihode, uplaćuje sebi neki staž, on se, "po članu 15" može prijaviti Fondu PIO. Ali u jednom trenutku može biti osiguran samo po tom osnovu, ako nađe neki honorarni poslić (eto, da objavi recept, na primer), on se mora odjaviti od osiguranja "po članu 15" i prijaviti kao honorarac, pa odjaviti kao honorarac i ponovo prijaviti "po članu 15" - sve drugo, svaka fleksibilnost sistema bila bi ravna nekakvom kvantno-relativističkom efektu!

(Baš me zabavlja primena ovih naučnih pojmova na birokratiju - konstatovasmo kod Docsa da oni nemaju dodirne tačke sa zdravim razumom, a pošto ga nema ni naš birokratski sistem, mora da te metafore (iako ne potpuno dosledne, ali to se uklapa u sistem) imaju smisla! )
bocvena bocvena 09:15 21.02.2012

Re: Ubedači me skroz, Hansele K.

iz prilično nepoznatih mi razloga (danas), omiljena bila "U registraturi"

Meni zbog mlađahnog Šerbedžije u istoimenoj seriji:)

Divim ti se da i metafizički spoznaš dubinu birokratske rupe u koju smo pali.
Sad još samo da smislimo plan akcije za rušenje...i onda mene ovde obično obuzmu anarhističke ideje...i odustanem.
Hansel Hansel 09:27 21.02.2012

Re: Ubedači me skroz, Hansele K.

E, ja se te serije ne sećam, bila repriza na HRT-u pre godinu-dve, ali sam je, zbog ličnog vanrednog stanja, propustio.

Divim ti se da i metafizički spoznaš dubinu birokratske rupe u koju smo pali.


Sad još samo da smislimo plan akcije za rušenje...i onda mene ovde obično obuzmu anarhističke ideje...i odustanem.

Kombinacija metoda i ideja, draga bocvena . Mene nada još ne napušta, još nije sve iscrpljeno!
mariopan mariopan 11:44 21.02.2012

Re: Ubedači me skroz, Hansele K.

Moramo da dodamo još neke detalje za ubedačivanje i još jače ubedačenje - ako neko misli da ima smisla da sebi, dok nema prihode, uplaćuje sebi neki staž, on se, "po članu 15" može prijaviti Fondu PIO. Ali u jednom trenutku može biti osiguran samo po tom osnovu, ako nađe neki honorarni poslić (eto, da objavi recept, na primer), on se mora odjaviti od osiguranja "po članu 15" i prijaviti kao honorarac, pa odajviti kao honorarac i ponovo prijaviti "po članu 15" - sve drugo, svaka fleksibilnost sistema bila bi ravna nekakvom kvantno-relativističkom efektu!

A da li ti je nekada palo na pamet da su toliko zakukuljili propise da bi nam bili potrebni, da bi sami sabi napravili posla?
Onolike fabrike smo pozatvarali jer nam "nisu trebale" a ovi ce nam "trebati" do sudnjeg dana?

I ja dobijam anarhisticke ideje kako ih razmontirati.
Hansel Hansel 12:09 21.02.2012

Re: Ubedači me skroz, Hansele K.

Naravno da mi je palo na pamet. Eno, natuknuh to gore, u odgovoru Wagneru:
ali štos je u tome što ljudi poput tih Vaših poznanika počnu perverzno da uživaju u svom pobeđivanju birokratije i da zaruđuju na tome - pa, maltene, ceo pravni sistem je takav da neko treba da ga tumači.

I činjenica je da je zbog takvog sistema potrebna armija knjigovođa da se bavi glupostima, a to naravno košta. Mora da je, u stvari, birokratija izmišljotina knjigovodstveno-advokatske mafije, u sprezi s državnim službenicima?!

A čuje se taj "argument" - kada bi se sprovele reforme, mnogi službenici bi ostali bez posla! (K'o u vreme industrijske revolucije, čoveče!) I to je (čak i kad bi bilo istina) dovoljan razlog za naš maltretman, kao da nâs neko pita da li ćemo ili nećemo ostati bez posla.

Ali, koliko mogu da procenim, ovo je u potpunosti netačna teza - jer imali bi oni toliko toga da rade - mogli bi, na primer, da se malo razjure da provere da li se izdaju fiskalni računi, da malo "ojačaju" razne inspekcije koje se vade na mali broj zaposlenih, da kontrolišu uplate doprinosa (mada bi i to moglo automatski) - sve bi moglo, da se samo malo hoće.
mlekac mlekac 09:30 21.02.2012

Moracu ponovo da procitam

Meni nista nije jasno, osim da sam od ovog objasnjenja dobila vrtoglavicu.

Mada, ako cemo pravo, nju i inace dobijam cim znam da moram da se nosim sa birokratijom...
Hansel Hansel 11:47 21.02.2012

Re: Moracu ponovo da procitam

Gde si ti videla objašnjenje?! Nema objašnjenja!

Šalim se, tu sam da razjašnjavam, ako treba, samo odluči odakle da počnemo.

Nisam ja kriv što je zamršeno, krivi su oni!
deset_slukom deset_slukom 10:43 21.02.2012

Još neke dileme

Osim što neki ne znaju da li su zaposleni, svi moramo stalno da dokazujemo da smo rođeni, i ne samo to, treba da dokažemo da smo isti oni koji smo rođeni prvi put, odnosno da se nismo ponovo rodili kao neko drugi.

Nedavno sam vadio novu ličnu kartu. Koristio sam blagodeti interneta i naručio da mi, iz drugog grada, pošalju uverenje o državljanstvu. Hitna dostava, post express, 800 din. Kada sam se pojavio na šalteru, ispostavilo se da originalni, požuteli izvod iz matične knjige rođenih nije dovoljno dobar, i da on ne sme biti stariji od šest meseci. Ovaj moj, hvala Bogu, ima svojih šezdeset godina. Opet internet, post express, 800 din. i izgubljena, ukupno, četiri dana.

Ako prihvatim da se državljanstvo može promeniti, recimo da traženje "friškog" uverenja ima smisla, mada se analizom problema može doći do dileme - a zašto šest meseci, šta ako je neko menjao državljanstvo pre pet? Mene kopka izvod iz knjige rođenih... Čak je ovaj nov i netačan. Piše da su mi roditelji bili državljani SFRJ, što je tačno za neki period njihovog života, ali, niti su u njoj rođeni, niti umrli, niti su bili njeni državljani u momentu mog rođenja, jer se ni ja nisam rodio u SFRJ.

S obzirom da u MUP-u nisu zadržali te izvode, očigledno im je bio dovoljan samo "uvid". Uz odgovarajući softver i povezivanje državnih institucija, isti uvid su mogli da obave za minut.
alarih alarih 11:00 21.02.2012

Re: Još neke dileme

U taj izvod se valjda u nekom trenutku nažvrljaju podaci o braku, odnosno razvodu, pa to daje zeru neke logike za tih 6 meseci...da teta na šalteru zna da li treba da ti traži izvod iz knjige venčanih, mlađi od 6 meseci, naravno

Ali, vrhunac besmisla: izvod iz knjige umrlih mlađi od 6 meseci

Nek' kažu, bre, lepo koliko im dođem, lepo ću sve da platim, što bre da se vređamo ovako?
deset_slukom deset_slukom 11:15 21.02.2012

Re: Još neke dileme

alarih
da teta na šalteru zna da li treba da ti traži izvod iz knjige venčanih, mlađi od 6 meseci, naravno


Ali, u ličnoj karti nema rubrike za bračno stanje? Zašto bi im to trebalo, osim ako teta na šalteru nije u potrazi za budućim mužem?
alarih alarih 11:43 21.02.2012

Re: Još neke dileme

deset_slukom
Ali, u ličnoj karti nema rubrike za bračno stanje? Zašto bi im to trebalo, osim ako teta na šalteru nije u potrazi za budućim mužem?

Zašto bi im uopšte trebao izvod iz knjige rođenih mlađi od 6 meseci?
I pusti ličnu kartu, ona je k'o ona taraba, sve što piše ionako moraš da dokažeš.
Hansel Hansel 11:52 21.02.2012

Re: Još neke dileme


Navodno, s ovim novim, zaštićenim hologramom, nije potrebno da budu (izvodi) mlađi od 6 meseci, važnost im je trajna. Odgovornost da podaci nisu promenjeni je na onome ko prilaže taj dokument (tj. kopiju).

Inače, samo da naglasim da se sa svim što ne prokomentarišem - slažem!
highshalfbooze highshalfbooze 22:23 21.02.2012

Ispravite me ako grešim

Ako vas odjavi i uplati vam zaostalu zaradu naknadno, a bez nove prijave, novi sistem koji je povezao prijave u RFZO-u i PIO, neće dozvoliti da vam se ta uplata uračuna u staž i osnovicu za penziju

Zar na odjavi sa osiguranja ne stoje podatci o tome koliko poslodavac ima neisplaćenih zarada za radnika koga odjavljuje?
Pa shodno tome, kada uplati zaostale zarade (kao i pripadajuće doprinose) taj staž se dodaje.

Kako čujem, student koji se usudio da nešto radi po ugovoru o delu, trajno gubi mogućnost ostvarenja zdravstvene zaštite preko roditelja


-Jeste, ali može kao nezaposlen.
A kada student dođe na biro za zapošljavanje, oni ga pitaju zašto je došao

Inače da vas utešim, ako se to uopšte može tako reći, najveća perverzija je to što masa preduzetnika hronično duguje (uplaćuje sa zakašnjenjem) doprinose za zdravstveno osiguranje i ne može da ostvari zdravstvenu zaštitu (kao ni članovi njegove porodice ako su nezaposleni), ali će on jednog dana platiti te doprinose i to sa zateznom kamatom. A kod lekara nikada neće otići, iako je platio zdravstveno osiguranje na kraju, a to što je kasnio, platio je uredno kaznenu kamatu.
Hansel Hansel 23:02 21.02.2012

Re: Ispravite me ako grešim

Zar na odjavi sa osiguranja ne stoje podatci o tome koliko poslodavac ima neisplaćenih zarada za radnika koga odjavljuje?
Pa shodno tome, kada uplati zaostale zarade (kao i pripadajuće doprinose) taj staž se dodaje.

Ne znam kako je sa zaposlenima, ja sam u onome što si citirao govorio o angažovanima po ugovoru o delu. Ako pogledaš M-obrazac, koji sam linkovao na blogu g. Šabića, videćeš da takvih podataka nema. A taj obrazac valjda vredi i za "prave" zaposlene, ali, ponavljam, ne znam kakva je regulativa za njih u slučaju naknadne isplate. Znam samo da postoji neka obaveza poslodavca da isplati zaostala primanja u roku od mesec dana od raskida radnog odnosa...
highshalfbooze highshalfbooze 23:41 21.02.2012

Re: Ispravite me ako grešim

A taj obrazac valjda vredi i za "prave" zaposlene

Da, isti je, i tačno je da nema. Ali bih se zakleo da sam to negde popunjavao. Možda ranije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana