Ekologija| Zdravlje| Životinjski svet

NE LOMITE MI BAGRENJE

Aleksandra Mitrovic RSS / 28.02.2012. u 15:24

 

sharkwater2.jpg 

Ophodi se prema zemlji valjano: nju ti nisu dali tvoji roditelji, nju su ti pozajmila tvoja deca. Mi ne nasledujemo zemlju od naših predaka, mi je pozajmljujemo od naše dece.

Ludi Konj (1875)

Mi profesionalni ronioci smo neka vrsta amfibijskih stvorenja. Po biološkoj nomenklaturi smo sisari ali toliko vremena provodimo pod vodom da nam ona postane normalno okruženje. Naša radna okolina je naseljena neverovatnim stvorenjima sa kojima se vremenom saživimo i sprijateljimo. Nije retkost da profesionalni ronilac ne jede ribu.

Pošto naši podvodni prijatelji nemaju svoje predstavnike među onima koji im rade o glavi, mi profesionalni ronioci smo preuzeli tu dužnost. Zajednica koju pokušavamo da predstavimo je ogromna i još uvek neistražena. Više se zna o kosmosu nego što se zna o okeanima. Samo u Crvenom Moru živi 2500 različitih vrsta riba i nekoliko stotina vrsta korala. Endemično je 70%.  Još uvek se otkivaju nove vrste koje žive na velikim dubinama. Pri svakom zaronu mogu da spazim bar stotinak različitih vrsta u roku od nekih sat vremena. Ni jedna šuma, prerija, tundra ili bilo koja kopnena tvorevina vam ne može pokazati toliko u tako kratkom vremenu.

Međutim, sve ređe i ređe viđam neke od mojih prijatelja. Sve ređe viđam ajkule, mante, velike tune i generalno velike morske predatore. Da li me to zabrinjava? O DA!!! Da li bi to trebalo i vas da zabrine? O DA ITEKAKO!!!!. Malo nas shvata koliko su okeani krucijalni za održavanje života na zemlji.

Fakat: 90% kiseonika na zemljinoj površini proizvode koralni grebeni

Fakat: Svetska populacija ajkula je pala za 80-90% (u zavisnosti od vrste) u poslednjih 15 godina

Fakat: Ako nema dovoljno ajkula da održavaju prirodni balans u okeanima populacija malih riba koje se hrane koralima će narasti do astronomskih veličina što će uništiti koralne grebene

Fakat: nedovoljno koralnih grebena = nedovoljno kiseonika

Fakat: ako se POD HITNO nešto ne uradi na ovu temu uskoro ćemo kupovati kiseonik u bocama ili ćemo se podaviti k’o mačići.

shark-fin-tables.jpgGlavni razlog tolikog pada populacije ajkula je njihov lov i to samo i isključivo zbog jedne stvari. Peraja. Koriste ih za pravljenje supe. Većina zaboravlja da je to peraje samo bezukusna hrskavica a da je supa koju u stvari jedu obična pileća supa sa parčićima hrskavice i malkice mesa nekog raka ili krabe radi “morske” arome. Najveća trgovina i najveći konzumenti su daleki istok i Kina.

Sea-Shepherds-Shark-Finning-PSA.jpg 

Zamislite sebe ovako

 

Potrebno je ubiti 12 ajkula u proseku da bi se dobio 1kg mokrih peraja koja onda gube 90% od svoje težine kada im se oguli koža i osuše. To na godišnjem nivou izađe na 38 miliona ajkula (ovo je procena najoptimističnijih broj. Neke kalkulacije idu i do 200 miliona). Cene se kreću od 10$ - 150$/kg. Toliko ribar dobije, kompanija onda preprodaje iste te po komadu (4 komada set) od 75$ (mala ajkula) do 2000$ velike (Baskin i Kit ajkula).

I onda kako da ne popizdim kad mi neko dođe i kaže “ja ne smem da uđem u vodu jer se plašim ajkula!”

U sistuaciji kada nesrećni ribari zaista nemaju šta da jedu jer su im multinacionalne kompanije uništile riblji fond nije čudo što su se okrenuli lovu na ajkule. Sada te iste kompanije uništavaju ono što je ostalo a to su ajkule. Procenjuje se da je jedino zarada na narkoticima veća od zarade od ajkulinih peraja.

Jedino je ljudska glupost objašnjenje za sistematsko uništavanje nečega od čega nam direktno život zavisi. Ko, pri zdravoj pameti, može da seče granu na kojoj sedi?  Umesto da postave plantaže morskih krastavaca koji se razmnožavaju kao zečevi ili farme tuna oni uništavaju i ono malo što je ostalo da pliva po okeanima.

Kažu da jedan čovek ne može da promeni svet ali ja ne verujem u to. Svaka promena je počela od individualne akcije. Borba protiv lova na ajkule je odavno prevazišla nivo individualne i prerasla u globalni pokret. Pokušavamo da spasimo ono što se spasti može i ne toliko zbog ajkula kao bića pre istrebljenjem već zbog nas samih koji sami sebe upucavamo u stopalo ignorišući prirodne zakone i arogantno verujući das mo jači od sila prirode.

Kao što drveće drži brdo da nam se ne bi survalo na glavu tako i se i ajkule brinu da imamo dovoljno kiseonika.

I zato….”ne lomite mi bagrenje”……..

Moja lična akcija je zabrana unošenje i konzumiranje konzervirane tunjevine u mojoj kući. Čak ni onu na kojoj piše da potiče sa farme. Ić’ im ne verujem!!! I obećavam da ako IKADA budem videla nekog da jede supu od ajkulinih peraja da ću im ceo tanjir sasuti za vrat bez najave.

Šta ćete vi uraditi da vaši potomci ne bi morali da kupuju kiseonik na trafikama?

Približno (po najskromnijim kalkulacijama) je 723 000 ajkula ubijeno dok ste čitali ovaj tekst.



Komentari (109)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jinks jinks 15:50 28.02.2012

...

A neki uporno tvrde da Kina i Daleki Istok predstavljaju civilizaciju buducnosti.

Jos nekoliko ovakvih obicaja, pomnozenih N milijardi puta ... i gde ce nam svima biti kraj.

Ophodi se prema zemlji valjano: nju ti nisu dali tvoji roditelji, nju su ti pozajmila tvoja deca. Mi ne nasledujemo zemlju od naših predaka, mi je pozajmljujemo od naše dece.

Ustvari niko je nije nikome dao niti pozajmio. Ona, izgleda, predstavlja neverovatan splet nemogucih okolnosti, koji u uzasno osetljivom spoju mnogih uslova izrasta u pozornicu na kojoj se odigrava zivot.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 16:02 28.02.2012

Re: ...

jinks
A neki uporno tvrde da Kina i Daleki Istok predstavljaju civilizaciju buducnosti.

Najnovije odatle je činjenica da Kineske avio kompanije jednostavno odbijaju da plate tzv. porez na izduvne gasove koji postoji kao zakon u Evropskoj uniji. I ovi im ništa ne mogu jer su i onako skoro otkupili celu EU. Čujem da se i Indijci spremaju na isto. A da ne pominjem da je i ovogodišnja konferencija i klimatskim promenama OPET propala (kao i predhodna u Kopenhagenu) jer su Kinezi i Indijci jedostavno odbijali da potpišu bilo kakve obaveze u vezi sprečavanja klimatskih promena.....
mikele9 mikele9 15:52 28.02.2012

Podržavam!

Ukoliko niste Arnold Pointer, biće vam jako teško ukoliko vozeći se u kajaku opazite veliku belu ajkulu dugu 5 metara kako se kreće iza vaših ledja. Naime ovaj ribar s juga Australije je pre 2 godine oslobodio veliku belu ajkulu iz svoje mreže i tako je spasao od sigurne smrti. Neočekivano, to je ribaru donelo ljubimca dugog 5 metara da ga prati čitav život.

"Prošle su dve godine, a "Sindi" me prati svuda. Njeno prisustvo plaši sve ostale ribe.
Ne znam šta da radim. Teško se osloboditi 5 metara dugačke velike bele ajkule jer su ajkule zaštićene zakonom ali i zbog privrženosti koja se razvila između nas.

Kad zaustavim čamac, ona dođe do mene, okrene se na leđa i dozvoli mi da je mazim po trbuhu i vratu, grokće, koluta očima i radosno udara perajima po vodi, kaže Arnold.

Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 16:11 28.02.2012

Re: Podržavam!

E pa BAŠ to pokušavam da objasnim svima!!! Hvala na ovoj priči
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:34 28.02.2012

Re: Podržavam!

E, ta priča je hoax.
One fotke koje kruže...poprilično sam sigurna da to čovek pokušava da odvrati ajkulu dok dotična pokušava da ugrize motor čamca. Sećam se da sam to gledala negde, kažu da ih nervira buka motora.
p.s.
Aleksandra
Čestitam!!!!

Hvala
Milan Novković Milan Novković 17:19 28.02.2012

Re: Podržavam!

čovek pokušava da odvrati ajkulu

Dok sam ja odvraćao silvertips propustio sam da se upoznam sa čekićarama dole dublje

Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:28 28.02.2012

Re: Podržavam!

Milan Novković

Dok sam ja odvraćao silvertips propustio sam da se upoznam sa čekićarama dole dublje


Pa jes' stvarno, ove White Tips znaju da budu dosadne k'o muve
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:53 28.02.2012

Re: Podržavam!

Dok sam ja odvraćao silvertips propustio sam da se upoznam sa čekićarama dole dublje

Ovakvi događaji zahtevaju blogove!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:59 28.02.2012

/Klimam glavom/

Ophodi se prema zemlji valjano: nju ti nisu dali tvoji roditelji, nju su ti pozajmila tvoja deca. Mi ne nasledujemo zemlju od naših predaka, mi je pozajmljujemo od naše dece.

Kako mi se ovo dopalo!

Inače ovde može da se pogleda ceo Sharkwater (dokumentarac na tu temu).

Ovih dana sam tražila izgovor da okačim ovo:

Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 16:09 28.02.2012

Re: /Klimam glavom/

Ah, da Shark water. Evo ti izgovora. Inače i ja sam imala taj film u glavi kad sam to pisala...a i neke dokumentarce sa Sea Shepherdajavascript:;
Inače, razmišljala sam da stavim linkove i za Shark Water ali......velim...nek se neko drugi seti...
Čestitam!!!!
docsumann docsumann 18:56 28.02.2012

Re: /Klimam glavom/

dobrosavljevic_m

Ovih dana sam tražila izgovor da okačim ovo:


neka si ga našla
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:39 28.02.2012

Re: /Klimam glavom/

neka si ga našla

E baš mi je drago da je neko pogledao, ja sam se od tog snimka sva zarozala
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:00 28.02.2012

Re: /Klimam glavom/

dobrosavljevic_m
neka si ga našla

E baš mi je drago da je neko pogledao, ja sam se od tog snimka sva zarozala

A ti nisi videla ceo film?.....eeeeee....pa slatka....
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:01 28.02.2012

Re: /Klimam glavom/

A ti nisi videla ceo film?.....eeeeee....pa slatka....

Ma mislila sam na onaj klip sa kitom, a ceo film jesam pogledala pre nekoliko meseci.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:23 28.02.2012

Re: /Klimam glavom/

dobrosavljevic_m

Ma mislila sam na onaj klip sa kitom, a ceo film jesam pogledala pre nekoliko meseci.

A, onda dobro. Opravdani....izvinjavam se
maksa83 maksa83 20:29 28.02.2012

Re: /Klimam glavom/

dobrosavljevic_m
A ti nisi videla ceo film?.....eeeeee....pa slatka....

Ma mislila sam na onaj klip sa kitom, a ceo film jesam pogledala pre nekoliko meseci.

Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:49 28.02.2012

Re: /Klimam glavom/

maksa83
dobrosavljevic_m

Ma mislila sam na onaj klip sa kitom, a ceo film jesam pogledala pre nekoliko meseci.


E baš taj!!! HIGH FIVE!!!
kaolavanda kaolavanda 22:16 28.02.2012

Re: /Klimam glavom/

ja sam se od tog snimka sva zarozala

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:14 28.02.2012

Podržavam!

Skroz! (iako nikad nisam video ajkulu pod vodom).

Jebla ih peraja od ajkule!

E, izvini, glupo pitanje, jel ajkule mogu da se gaje, na farmama, kao druge ribe? I jel se za supe koriste peraja samo odredjenih vrsta, ili šta god se natakari na harpun ili uplete mrežu (vidim da si gore pomenula cene malih ajkula vs. peraja od kit ajkule - jebote, mada sam je samo video na slici, potpuno sam impresioniran tom ribom, ne znam ko ne bi bio. Ne mogu da verujem da je neko u stanju da ubije kit-ajkulu zbog bilo čega, a tek zbog peraja!!!).

Jel ima neki link na nešto organizovano, da se prijavimo? Mada ni ovo prosipanje supe za vrat nije loša vendeta.

EDIT: Nemam prigodnu fotku, evo, el može ova, iz moje dnevne sobe:






jinks jinks 16:45 28.02.2012

Catfish

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:55 28.02.2012

Re: Podržavam!

Srki, oduševljava me tvoj preduzetnički duh!
Izguglala, evo zašto te farme ne postoje:

Sharks mature late (often in their teens), have an extended gestation period (up to two years for some) and produce few offspring (as few as two pups in a litter). This makes it economically unfeasible to farm sharks, as no investor will put a huge sum of money in shark farming, only to yield limited returns a decade later.

Inače se supa pravi od peraja bilo koje vrste.
p.s.
A vidim da Uške ima društvo!
Jukie Jukie 16:57 28.02.2012

Re: Podržavam!

Ne mogu ajkule da se gaje, ali ako im je baš do ajkuline hrskavice, verovatno može da se gaji u laboratoriji u kulturi tkiva kao ovi nosovi za presađivanje

Tu je problem kultura, valjda neki Kinezi ne mogu ni da se venčaju ako se na svadbi ne služi ta supa, ono "valja se"
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:07 28.02.2012

Re: Catfish

Vidim Srki i maca se divi tvom akvarijumu
Inače...evo gore sam ostavila link za Sea Shepherd. Na njihovom sajtu možeš da nađeš prijavu da budeš deo njihove posade....na neko vreme. Sve je na volonterskoj bazi...A daju ti isto tako mogućnost da radiš i od kuće....
Pogledaj
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:16 28.02.2012

Re: Podržavam!

Jukie
Ne mogu ajkule da se gaje, ali ako im je baš do ajkuline hrskavice, verovatno može da se gaji u laboratoriji u kulturi tkiva kao ovi nosovi za presađivanje

Postoje veštačka ajkulina peraja koja se parave od svinjskog želatina. Ali..."pravi" eksperti u jedenju ove vrste supe mogu da primete razliku u granulaciji, fleksibilnosti i krtosti.
Inače nisu restorani samo po Aziji ima ih puno u Severnoj Americi i Evropi takođe. Neki od njih se kunu da služe supu samo od veštačkih peraja....ali...ništa ja tu ne verujem
Milan Novković Milan Novković 17:31 28.02.2012

Re: Podržavam!

želatina. Ali..."pravi" eksperti u jedenju ove vrste supe mogu da primete razliku u granulaciji, fleksibilnosti i krtosti

Bem li ih, i eksperte, ja probao jednom u Tokiju, prvi i poslednji put, u Mišelin * restoranu i nemam pojma šta se ljudima tu sviđa - kao što kažeš, želatinasto-ljigava konzistencija bez ukusa.

Mi išli na Maldive dve godine za redom, prošlog i ovog Februara, tamo su zabranili hvatanje ajkula i da li zbog toga ili slučajnosti ove godine sam ih mnogo više video.

Uglavnom su male, white-tips, al porašće
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 18:13 28.02.2012

Re: Podržavam!

Milan Novković


Mi išli na Maldive dve godine za redom, prošlog i ovog Februara, tamo su zabranili hvatanje ajkula i da li zbog toga ili slučajnosti ove godine sam ih mnogo više video.

Uglavnom su male, white-tips, al porašće

Nije slučajnost. Na Maldivima se strogo vodi računa o tim stvarima. Kako i ne bi kad su oni od prvih žrtava globalnog zagrevanja jer nesrećni sve brže i brže tonu. Oni će biti jedni od prvih u novoj klasi ljudskih migracija koje možemo nazvati "migracija globalnog zagrevanja"...na pr. Već se polako povlače ka Indiji.....a da ne pričam o manjim ostrvima u Indoneziji i Maleziji gde im je voda bukvalno do nosa....
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:27 29.02.2012

Re: Podržavam!

dobrosavljevic_m
Srki, oduševljava me tvoj preduzetnički duh!
Izguglala, evo zašto te farme ne postoje:

Sharks mature late (often in their teens), have an extended gestation period (up to two years for some) and produce few offspring (as few as two pups in a litter). This makes it economically unfeasible to farm sharks, as no investor will put a huge sum of money in shark farming, only to yield limited returns a decade later.

Inače se supa pravi od peraja bilo koje vrste.
p.s.
A vidim da Uške ima društvo!



Eee, Milena, hvala za info! Priznajem da mi nije bila prva pomisao kako da namaknemo neku kintu, mada je i to uredu, nego ako može nekako da se uzgojem spreči lov i istrebljenje ajkula u divljini, pošto je narodne običaje mnooooogo teško promeniti. Ali eto, sad znam da ne može uzgoj, mada je i to podjedanko surovo.

p.s. Jeste, Uške je dobio Šefovicu (zove se Margarita). Neprikosnoveno dominantno mače. Jedino što nije baš toliko sportski tip, ko Uške, pa ne može jadna sama da naskoči na akvarijum, inače bi već provalila kako se podiže staklo... i odoše na rashod moje slepe pećinske ribe (sa sve perajama).

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:03 29.02.2012

Re: Podržavam!

Priznajem da mi nije bila prva pomisao kako da namaknemo neku kintu, mada je i to uredu,

Ma nisam ni ja mislila zbog para, nego što ti je palo na pamet da bi nešto moglo da se preduzme uopšte. Moj master plan bi bio da se zaposlim u restoranu koji služi te supe i terorišem k'o Bred Pit u Borilačkom klubu
p.s
Slepe pećinske ribe? Em roni, em u pećini...a i kažu da kućni ljubimci imaju sličnosti sa vlasnicima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:25 29.02.2012

Re: Podržavam!

dobrosavljevic_m
Slepe pećinske ribe? Em roni, em u pećini...a i kažu da kućni ljubimci imaju sličnosti sa vlasnicima.


Pećinske ribice. Imam par komada, i sem što nemaju oči, ponašaju se i opstaju isto kao bilo koje druge ribe u mom akvarijumu. Ustvari, ne možeš da primetiš da ne koriste čulo vida. Njih Megi najviše vole da jede kroz staklo, jer odskaču po kontrastu i stalno su u pokretu.



Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:15 29.02.2012

Re: Podržavam!

srdjan.pajic
Njih Megi najviše vole da jede kroz staklo, jer odskaču po kontrastu i stalno su u pokretu.

Pa nije ni čudo da su stalno u pokretu kada nemaju pojma da ih Megi odmerava spolja...eto ti očiglednog dokaza da su slepe...Eto vidiš da se ne ponašaju isto kao i ostale ribe

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:45 29.02.2012

Re: Podržavam!

Aleksandra Mitrovic
srdjan.pajic
Njih Megi najviše vole da jede kroz staklo, jer odskaču po kontrastu i stalno su u pokretu.

Pa nije ni čudo da su stalno u pokretu kada nemaju pojma da ih Megi odmerava spolja...eto ti očiglednog dokaza da su slepe...Eto vidiš da se ne ponašaju isto kao i ostale ribe



Uredu, predajem se, ima logike u ovom što kažeš.

Ova ribica, kad je prvi put spustiš u akvarijum, krene da pliva kao sumanuta. Ne udara niušta, i nema sonar nego meri promene pritiska u vodi.

Uglavnom, ta ribica otpliva celu zapreminu akvarijuma uzduž i popreko, i kažu da u svom malom ribljem mozgu napravi mapu kompletnog okruženja. Onda se smiri, i dalje se kreće kao svaka normalna riba. I ako hoćeš da je zajebeš, premestiš nešto u akvarijumu, ona resetuje svoju mentalnu mapu i krene da skenira sve ispočetka. Mislim, nije u redu da zajebavaš svoju pećinsku ribicu !

Meni je impresivno kako lako pronalazi hranu koju sipaš u akvarijum i pri tome i dalje procesira akvarijumske granične uslove, druge ribice (tu uvek nastaje tučnjava oko hrane) i onda još snimi flekicu ili buvca, šta im je već na meniju tog dana, i smaže. Impresivno stvorenje.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 22:11 29.02.2012

Re: Podržavam!

srdjan.pajic

I ako hoćeš da je zajebeš, premestiš nešto u akvarijumu, ona resetuje svoju mentalnu mapu i krene da skenira sve ispočetka. Mislim, nije u redu da zajebavaš svoju pećinsku ribicu !

Meni je impresivno kako lako pronalazi hranu koju sipaš u akvarijum i pri tome i dalje procesira akvarijumske granične uslove, druge ribice (tu uvek nastaje tučnjava oko hrane) i onda još snimi flekicu ili buvca, šta im je već na meniju tog dana, i smaže. Impresivno stvorenje.

Pa stavrno nije u redu da zajebavaš svog ljubimca.....i sam kažeš da su impresivna stvorenja i ja se u podpunosti slažem
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:11 29.02.2012

Re: Podržavam!

Aleksandra Mitrovic
srdjan.pajic

I ako hoćeš da je zajebeš, premestiš nešto u akvarijumu, ona resetuje svoju mentalnu mapu i krene da skenira sve ispočetka. Mislim, nije u redu da zajebavaš svoju pećinsku ribicu !

Meni je impresivno kako lako pronalazi hranu koju sipaš u akvarijum i pri tome i dalje procesira akvarijumske granične uslove, druge ribice (tu uvek nastaje tučnjava oko hrane) i onda još snimi flekicu ili buvca, šta im je već na meniju tog dana, i smaže. Impresivno stvorenje.

Pa stavrno nije u redu da zajebavaš svog ljubimca.....i sam kažeš da su impresivna stvorenja i ja se u podpunosti slažem



E, a u ovom pećinskom sistemu sam pre par godina istraživao sa ovima lokalcima, a tu su te slepe ribe jedno 30 cm dugačke i piče ti kroz noge dok muljaš kroz vodu, vidiš samo nešto belo kao sevne ispod površine i projuri pored tebe. Priznajem da mi je drago što sam u ronilačkom odelu. Ili, ti kao nešto nameštaš kompas u vodi to zuba, gledaš koji je azimut dok se daviš, a ribetina se praćakne bukvalno do plafona (15 cm iznad površine), mislim, nije ajkula, ali srčka svejedno mož' te strefi.
noboole noboole 16:55 28.02.2012

nema problema

Ako crkne veliki deo korala, pocrkace i suvisna populacija malih ribica koje se hrane koralima. Zatim ce korali da se oporava, a u zavisnosti od vremenskih skala koje su povezane sa oporavkom okeanskog zivota pocrkace nas nimalo, malo, mnogo ili svi. Ni to nije lose.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:04 28.02.2012

Re: nema problema

noboole
Ako crkne veliki deo korala, pocrkace i suvisna populacija malih ribica koje se hrane koralima. Zatim ce korali da se oporava, a u zavisnosti od vremenskih skala koje su povezane sa oporavkom okeanskog zivota pocrkace nas nimalo, malo, mnogo ili svi. Ni to nije lose.

Pa neeeeće biti baš tako
Nadam se da je ovo bila mala šala
noboole noboole 18:41 28.02.2012

Re: nema problema

U principu, nije bila sala. Nepoznatih je dosta. Ja verujem u Gajinu sposobnost da izvadi dzokera kada je to potrebno. Doduse, taj dzoker bi skoro sigurno obuhvatao masivno izumiranje raznih vrsta, ukljucujuci i blize i dalje majmunske rodjake.


EDIT: kljucna rec SimEarth
Jukie Jukie 20:30 28.02.2012

Re: nema problema

noboole
Ako crkne veliki deo korala, pocrkace i suvisna populacija malih ribica koje se hrane koralima. Zatim ce korali da se oporava, a u zavisnosti od vremenskih skala koje su povezane sa oporavkom okeanskog zivota pocrkace nas nimalo, malo, mnogo ili svi. Ni to nije lose.

Pa nisu koralima problem ribe, nego promene u temperaturi. Ta vrsta korala su stenotermni (nadam se da je to pravi termin - imaju mali opseg ekološke valence za temperaturu)
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:38 28.02.2012

Re: nema problema

Jukie

Pa nisu koralima problem ribe, nego promene u temperaturi. Ta vrsta korala su stenotermni (nadam se da je to pravi termin - imaju mali opseg ekološke valence za temperaturu)

I promena u temperaturi mnogo doprinosi a ovo sa povećanjem populacije stanovnika koralnih grebena koji se hrane koralima je još tri na karte!!! Kapiraš....što kažu "perfect storm"
noboole noboole 21:26 28.02.2012

Re: nema problema

Da, Juk, to se poklapa sa onim sto sam i ja pokupio iz literature koju pratim.

Najveci problem su promene u temperaturi vode.
Sada ne mogu bas da detaljno pretrazujem moje izvore, ali, setio sam se da se vec desilo masivno izumiranje koralnih grebena u Indijskom
okeanu, cak preko 80% (izmedju ostalog, vidi ovde).

No ima tu jos stepeni slobode, cini mi se, uzbudljivo je pratiti nova istrazivanja.



Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 21:35 28.02.2012

Re: nema problema

noboole


No ima tu jos stepeni slobode, cini mi se, uzbudljivo je pratiti nova istrazivanja.




Sve to stoji. Alge su prosto naustile svoje domaćine zbog povišenja prosečne temperature vode za samo 1-2C...međutim, istraživački tim u kojem je bio i unuk Žaka Kustoa je provalo korale na samom jugu Crvenog Mora koji su uspeli da naprave deal sa nekom novom vrstom algi koje su u stanju da tolerišu te temperaturne razike. Sada pokušavaju da "nauče" i korale iz ostatka sveta da prihvate ove nove prijatelje. Još je rano da se proceni da li će to zaista i funkcionisati.
Problem nastaje kad se suočiš sa fizičkim nestajanjem koralnih grebena...a sa tog puta povratka nema...
Milan Novković Milan Novković 22:13 28.02.2012

Re: nema problema

Alge su prosto naustile svoje domaćine zbog povišenja prosečne temperature vode za samo 1-2C


In Nobooleovog linka "..Organisms responsible for building tropical (biotic) coral reefs can only grow at 20-28°C...".

Na Maldivima pre 10 dana na površini voda 29°C, čim kreneš ispod vode pa do 30m 28°C, klot.
maksa83 maksa83 18:28 28.02.2012

...



docsumann docsumann 18:35 28.02.2012

zar

nisu najveći proizvođači kiseonika modrozelene alge?
korali su životinje, te ne bi trebalo da proizvode kiseonik.

inače mog vegetarijanizma nisu pošteđene ni ribe, ni lignje, a bogami ni kečiga

mada, moram priznati dok sam bio u fišiterskoj fazi, pešikan mi je bio jedna od omiljenijih delicija.

zanimljiv tekst o rijetkoj, tajanstvenoj vrsti - grenlandska ajkula

Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:08 28.02.2012

Re: zar

docsumann
nisu najveći proizvođači kiseonika modrozelene alge?
korali su životinje, te ne bi trebalo da proizvode kiseonik.

inače mog vegetarijanizma nisu pošteđene ni ribe, ni lignje, a bogami ni kečiga

mada, moram priznati dok sam bio u fišiterskoj fazi, pešikan mi je bio jedna od omiljenijih delicija.

zanimljiv tekst o rijetkoj, tajanstvenoj vrsti - grenlandska ajkula


Modro zelene proizvode kiseonik za one krajeve gde nema koralnih rifova pošto su one specijalizovane za hladne vode a koralmi grebeni za tropske vode...a pošto procentualno ima više koralnih grebena nego modro-zelenih algi...onda eto ti odgovora.
Inače korali jesu zivotinje koje izdišu kiseonik.
Nije greh jesti ribu...i nije bio greh sve dok nismo došli u sitaciju da svi beru a niko ne sadi.
Inače...ajkula ima nešto više od 500 različitih vrsta a mnoge od njih nikada nisu zabeležene kamerom....
docsumann docsumann 20:25 28.02.2012

Re: zar

Nije greh jesti ribu...i nije bio greh sve dok nismo došli u sitaciju da svi beru a niko ne sadi.


ih, kakav bre grijeh. to je stvar ličnog čuvstvovanja svijeta. sam pišem svoja pravila i određujem grijehe

inače, korali ne prave sami kiseonik ( to je nemoguće bez hlorofila kojeg imaju samo biljke) već žive u simbiozi sa određenim vrstama algi.
otud možda i ovaj podatak o koralnim grebenima kao najvećim proizvođačima kiseonika.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:45 28.02.2012

Re: zar

docsumann


inače, korali ne prave sami kiseonik ( to je nemoguće bez hlorofila kojeg imaju samo biljke) već žive u simbiozi sa određenim vrstama algi.
otud možda i ovaj podatak o koralnim grebenima kao najvećim proizvođačima kiseonika.

Ok. Naravno. Koralni ne bi mogli da egzistiraju da im nije tih algi sa kojima žive...samo ja nisam toliko želela da ulazim u detalje. Ali inače to nisu modro-zelene alge kojima se na pr. hrane grbavi i kitovi ulješure (najveća bića na svetu) ali samo u umerenim i hladnim vodama i to samo jedanput godišnje po nekoliko meseci kada ove alge cvetaju...
mlekac mlekac 22:57 28.02.2012

Re: zar

docsumann




Kakav pogled!
predatortz predatortz 19:00 28.02.2012

Podržavam akciju

Ali, sa kopna

Bivalo je i mene svugde ( bio i sportski i vojni padobrabnac ), ali kad bih zaronio i video neku od tih tvojih štićenica, mislim da bi mi to bilo poslednje što sam video. Možda bi me ajkula i poštedela, ali srčka ne bi!
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:12 28.02.2012

Re: Podržavam akciju

predatortz

Možda bi me ajkula i poštedela, ali srčka ne bi!

Čuj-možda!...Sigurno bi te poštedele...a kao što sam i kažes srce te može izdati...to je već do tebe. Nemo' kriviš ajkulice
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:12 28.02.2012

Re: Podržavam akciju

predatortz
Ali, sa kopna

Bivalo je i mene svugde ( bio i sportski i vojni padobrabnac ), ali kad bih zaronio i video neku od tih tvojih štićenica, mislim da bi mi to bilo poslednje što sam video. Možda bi me ajkula i poštedela, ali srčka ne bi!


U, tu se slažem, mislim da bi i mene strefila srčka ili nervni slom. Pričao sam ovde na blogu kad sam prošle godine bezbrižno rondao u nekom plićaku, tamo na Devičanskim ostrvima, pa me opkolila sa svih strana jedna raža, onaj model svemirskog broda, jeste, Makso, veličine jugića , sa dve male ajkule ispod nje, okačene ko dvobocnik ili rezervoari za gorivo. Kunem se da sam pomislio da mi je došao kraj, iako knjige kažu da su raže bezopasne, ako ih ne čačkaš. A ja nisam čačkao, samo slučajno prolazio tuda, išao da dam tetki lek.

Srećom da brzo ronim, pa sam se taktički povukao na rezervni položaj, na palubu naše jedrilice, ko ono kad morski lav iskoči na kamen.
predatortz predatortz 20:17 28.02.2012

Re: Podržavam akciju

.a kao što sam i kažes srce te može izdati...to je već do tebe


ne može, nego bi me izdalo 100%

ako ti treba kakva kopnena, ili vazdušno desantna podrška, zovi...
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:18 28.02.2012

Re: Podržavam akciju

srdjan.pajic
Pričao sam ovde na blogu kad sam prošle godine bezbrižno rondao u nekom plićaku, tamo na Devičanskim ostrvima, pa me opkolila sa svih strana jedna raža, onaj model svemirskog broda, jeste, Makso, veličine jugića , sa dve male ajkule ispod nje, okačene ko dvobocnik ili rezervoari za gorivo. Kunem se da sam pomislio da mi je došao kraj, iako knjige kažu da su raže bezopasne, ako ih ne čačkaš. A ja nisam čačkao, samo slučajno prolazio tuda, išao da dam tetki lek.

Srećom da brzo ronim, pa sam se taktički povukao na rezervni položaj, na palubu naše jedrilice, ko ono kad morski lav iskoči na kamen.


Već te zamišljam!!!!! hahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaa. To me podseća na situaciju kada je moj maltezer prepao bul terijera. Nahvatao ga iz zasede!!!! A, Inače te dve male "ajkulice" ispod te raže su bile remore koje nemaju apsolutno NIŠTA zajedničko sa ajkulama. Žive po principu za koga će da se "prikače" jer imaju nešto k'o čičak traku na glavi sa kojom se prikače za domaćina i onda jedu ostatke njihove hrane...a dobiju i vožnju za dž
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:20 28.02.2012

Re: Podržavam akciju

predatortz


ako ti treba kakva kopnena, ili vazdušno desantna podrška, zovi...

Dogovoreno!!! Vazdušna podrška je uvek dobro došla...lakše kontrolisati krivolov
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:17 29.02.2012

Re: Podržavam akciju

Aleksandra Mitrovic

Već te zamišljam!!!!! hahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaa. To me podseća na situaciju kada je moj maltezer prepao bul terijera. Nahvatao ga iz zasede!!!! A, Inače te dve male "ajkulice" ispod te raže su bile remore koje nemaju apsolutno NIŠTA zajedničko sa ajkulama. Žive po principu za koga će da se "prikače" jer imaju nešto k'o čičak traku na glavi sa kojom se prikače za domaćina i onda jedu ostatke njihove hrane...a dobiju i vožnju za dž


Ne znam ja ništa, meni sve što je:

tako okačeno o ražu + hidrodinamično + liči na ajkulu == ajkula.

Znam da su u strahu bile velike oči, ali i ova raža je objektivno bila poveća, a te prišipetlje, remore (prvi put čujem tu reč) su bile proporcionalno ovesized.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 12:34 29.02.2012

Re: Podržavam akciju

srdjan.pajic


Znam da su u strahu bile velike oči, ali i ova raža je objektivno bila poveća, a te prišipetlje, remore (prvi put čujem tu reč) su bile proporcionalno ovesized.

U slučaju vode to je i naučno dokazivo.... Zbog specifičnih svojstava vode kaotakve sve što je pod vodom izgleda 30% veće i 30% bliže...tako da ti apsolutno SVE verujem
Negoooo...kad smo već kod vode....ne znam da se sama upistim u poduhvat pisanja bloga o tome koliko je voda kaotakva specifična i magična sredina ili da to ipak ostavim nekome od naših kolega blogera kojima je fizika mnogo svakodnevnija zanimacija
Dakle, kolege: domaći zadatak - ko se prijavljuje da napiše blog o vodi kaotakvoj. Ako nema prijava do zaključenja ovog bloga, onda se ja prijavljujem.
Hvala na pažnji
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:41 29.02.2012

Re: Podržavam akciju

Aleksandra Mitrovic
.... Zbog specifičnih svojstava vode kaotakve sve što je pod vodom izgleda 30% veće i 30% bliže...tako da ti apsolutno SVE verujem


Hehehe, evo prilike da se i ja napravim pametan - tih 30%, nije to samo zbog svojstva vode (i straha), nego zbog stakla na masci, to jest činjenice da postoji razlika indeksa prelamanja svetlosti izmedju vode sa spoljnje strane maske i vazduha sa unutrašnje strane. Kad bi napunila masku sa vodom, onda bi taj efekat nestao.

Ali onda imaš drugi problem, a to je indeks prelamanja vode, jer je optiku u našem oku (zakrivljenosti, rastojanja, materijali) evolucija naštelovala na indeks prelamanja spoljnje sredine blizu 1 (dakle, vazduh manjeviše). Zato kad gledaš pod vodom bez maske imaš efekat kao da nosiš neke teške naočare za blizinu - objekti imaju manjeviše ok veličinu, ali su baš žešće mutni. Prosto, svetlosni zraci zbog prelamanja na površini oka po izadju iz rožnjaće i padnu na sočivo pod drugačijim uglom od uobičajenog i zbog toga bivaju fokusirani ispred ili iza mrežnjače (zaboravio sam sad).

E, btw, ja sam običan banderaš, ima ovde fizičara i to dobrih, pa navataj da pomognu, mada ti je za dobar tekst dovoljan i neki srednješkolac koji nije preterano zauzet socijalnom interakcijom na fejsbuku.


A kit-ajkula izgleda impozantno sa ili bez maske.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:09 29.02.2012

Re: Podržavam akciju

Pa vidim ja da ćeš ti sada mene skroz odgurati na stranu pisanja bloga o vodi. Suština je o indeksu prelamanja svetlosnih zraka kada prelaze iz jedne stredine u drugu....ali Neeeeeee.....neeeee. Ja se NEĆU upecati na taj mamac. Ima ovde mnogo stručnijih od mene za to.
Ja se samo džim vode kaotakve.....voda nas je održala-njojzi hvala
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:32 29.02.2012

Re: Podržavam akciju

E, btw, ja sam običan banderaš

Ne postoji tako nešto, mi smo svi čista egzotika
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:40 29.02.2012

Re: Podržavam akciju

srdjan.pajic

Znam da su u strahu bile velike oči, ali i ova raža je objektivno bila poveća, a te prišipetlje, remore (prvi put čujem tu reč) su bilejavascript:; pjavascript:;roporcionalno ovesized.


Evo ti jedna "strašna" i krvoločna remora


I onda i njenom prirodnom staništu....


Stvar je u tome što su one jako slabi plivači jer nemaju plovni mehur mada mogu da plivaju same ako BAŠ moraju...
Domaćina biraju po veličini a može da bude bilo šta što je propocionalno veće i kreće se. Uključujući i ronioce i čamce
Od domaćina jedino traže prevoz i zaštitu od mnogo većih predatora. Ako i štrbnu nešto ostataka hrane preko toga onda je to čista premija....
PS...na donjoj fotografiji vise sa nurse shark-a
lakipingvin lakipingvin 22:08 29.02.2012

Re: Podržavam akciju

ne može, nego bi me izdalo 100%

ma daj kakav si ti predator kad se bojis ajkula .U Juzno Africkoj Republici najcesce ronjenje sa ajkulama je u kavezima udjes u kavez, spuste ga dole, ajkule ga izudaraju nekoliko puta cisto da ti pozele dobrodoslicu ,tebi adrenalin prvi put u tri lepe ali posle je ok...sad to sa kavezima ima i drugu stranu koja kaze da su kavezi doprineli tome da su ajkule postale mnogo agresivnije duz Juzno Africke obale.Svi kazu trebalo bi ukinuti sve to ali opet turizam toliko donosi da niko ne sme da pokrene ozbiljnu akciju i tako u krug...
lakipingvin lakipingvin 22:51 29.02.2012

Re: Podržavam akciju

predatortz

evo neke fotke kako je ovde,pa mozda se predomislis http://www.flickr.com/photos/allantheron/5353250568/in/set-72157625691977335/
hajkula1 hajkula1 14:34 01.03.2012

Re: Podržavam akciju

A, Inače te dve male "ajkulice" ispod te raže su bile remore koje nemaju apsolutno NIŠTA zajedničko sa ajkulama. Žive po principu za koga će da se "prikače" jer imaju nešto k'o čičak traku na glavi sa kojom se prikače za domaćina i onda jedu ostatke njihove hrane...a dobiju i vožnju za dž


Gde si bio da mi elaboriraš to
ništa zajedničko
letos? Peraje je peraje, a da li je nagnuto napred ili nazad, (od delfina ili ajkule), baš sam ga znala. Za svaki slučaj, brzom brzinom na suvo.

Ali to nije razlog da ih ne štitim, to je njihova sredina u kojoj smo samo gosti i tako treba da se ponašamo.

Koliko znam, od par stotina vrsta koliko ih ima, samo nekoliko napada čoveka, u samoodbrani.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 15:30 01.03.2012

Re: Podržavam akciju

hajkula1

Koliko znam, od par stotina vrsta koliko ih ima, samo nekoliko napada čoveka, u samoodbrani.

Hvala na podršci
Inače postoji oko 500 vrsta ajkula a samo je nekoliko vrsta dovoljno veliko da bi smatalo čoveka dovoljno malim da bi napad bio relativno bezbedan za samu ajkulu sa njene tačke gledišta...a i onda se teeeeško odlučuju jer mi NISMO nigde na njihovom meniju......
docsumann docsumann 19:11 28.02.2012

živi fosili

fantomatsicna fantomatsicna 06:33 29.02.2012

Poseban dozivljaj

Bila sam ovde na severu Novog Zelanda na plivanju sa delfinima


A svake godine veliki broj kitova se nasuce na obalu pa ih citava armija dobrovoljaca odrzava u zivotu i pokusava vratiti u okean



Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 12:15 29.02.2012

Re: Poseban dozivljaj

fantomatsicna


A svake godine veliki broj kitova se nasuce na obalu pa ih citava armija dobrovoljaca odrzava u zivotu i pokusava vratiti u okean




Jaoooo jeste. Jadni kitovi. Problem je u tome što mi još nemamo pojma zašto se to događa....greška u navigaciji????...u svakom slučaju nije masovno samoubistvo.....
Mukice....
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:19 29.02.2012

Re: Poseban dozivljaj

A je l' uspeju nekog da vrate u vodu ili se samo nasuču opet?
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 12:39 29.02.2012

Re: Poseban dozivljaj

dobrosavljevic_m
A je l' uspeju nekog da vrate u vodu ili se samo nasuču opet?

Pa većinu na sreću uspeju da vrate jer su skapirali da se to sezonski događa, pa su onda sada već unapred pripremljeni za akciju spašavanja....ali trebalo je vremena da se to skapira
maksa83 maksa83 13:08 29.02.2012

Re: Poseban dozivljaj

dobrosavljevic_m
A je l' uspeju nekog da vrate u vodu ili se samo nasuču opet?

Mnogo su oprezniji sada sa tim vraćanjem u more pošto je bilo incidenata. Jednom je Greenpeace tako na Azurnoj Obali spazio nasukanog kita i vratili ga onako na o-ruk, malo poluge, malo kanapi, vuci guraj njih 20 ceo dan, angažovali i neki traktor da pomogne. Kad ono ispade da je to ustvari bio Palma na godišnjem odmoru - mica mala zaspala na plaži. Jedva su ga izvukli nazad na obalu.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:04 29.02.2012

Re: Poseban dozivljaj

Jedva su ga izvukli nazad na obalu.

Dobro je proš'o. Mog'o je da završi u nekom zoo vrtu. Kakva bi to karmička odmazda bila...
cyberm cyberm 09:13 29.02.2012

Ja cu da pomognem koliko mogu...

Šta ćete vi uraditi da vaši potomci ne bi morali da kupuju kiseonik na trafikama?

Iz srca Šumadije obećavam da neću više da lovim ajkule, tune... Ajkulinu supu od sada ću da spremam samo za Novu godinu.

Približno (po najskromnijim kalkulacijama) je 723 000 ajkula ubijeno dok ste čitali ovaj tekst.

Da ovo nije preterana brojka?
Ja sam tekst sa komentarima pročitao za 10 minuta. Ispada da se dnevno ubije:
6 * 24 * 723.000 = 104.112.000
Godišnje:
104.112.000 * 365 (jes' da je ova prestupna, al' da postedimo par ajkula) = 38.000.880.000
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 12:12 29.02.2012

Re: Ja cu da pomognem koliko mogu...

cyberm

Da ovo nije preterana brojka?
Ja sam tekst sa komentarima pročitao za 10 minuta. Ispada da se dnevno ubije:
6 * 24 * 723.000 = 104.112.000
Godišnje:
104.112.000 * 365 (jes' da je ova prestupna, al' da postedimo par ajkula) = 38.000.880.000

Nije. Evo, napomenula sam i u samom tekstu da se (najoptimističkija kalkulacija) godišnje ubije oko 38 miliona ajkula...a oni sa najcrnjim kalkulacijama idu sve do 200 miliona. Ovih 38 miliona je konsenzusna cifra priznata sa svih strana ovog sukoba
kaolavanda kaolavanda 16:01 29.02.2012

Re: Ja cu da pomognem koliko mogu...

A, pa sasvim druga priča ako ih je ubijeno, recimo... šta znam, 15-ak miliona...

Ovde kaže da godišnje bude ubijeno i do 73 miliona ajkula iz jednog jedinog razloga: zbog peraja... a, šta sa njima? Pa, u supicu...

Fino ih secnu dok su još žive, a 95% ajkule, tj ostatak, prosto... bace.

Jebiga, obrni, okreni, nekako celoj priči fali razum, smisao...




cyberm cyberm 07:55 01.03.2012

Re: Ja cu da pomognem koliko mogu...

Aleksandra Mitrovic
cyberm

Da ovo nije preterana brojka?
Ja sam tekst sa komentarima pročitao za 10 minuta. Ispada da se dnevno ubije:
6 * 24 * 723.000 = 104.112.000
Godišnje:
104.112.000 * 365 (jes' da je ova prestupna, al' da postedimo par ajkula) = 38.000.880.000

Nije. Evo, napomenula sam i u samom tekstu da se (najoptimističkija kalkulacija) godišnje ubije oko 38 miliona ajkula...a oni sa najcrnjim kalkulacijama idu sve do 200 miliona. Ovih 38 miliona je konsenzusna cifra priznata sa svih strana ovog sukoba

Da, ali ovde su u pitanju milijarde: 38.000.880.000?
Izgleda da su one tri nule na kraju 723.000 višak.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 15:21 01.03.2012

Re: Ja cu da pomognem koliko mogu...

cyberm

Da, ali ovde su u pitanju milijarde: 38.000.880.000?
Izgleda da su one tri nule na kraju 723.000 višak.

Ups.....
cyberm cyberm 07:41 02.03.2012

Re: Ja cu da pomognem koliko mogu...

bookez bookez 10:38 29.02.2012

Fakat: 90% kiseonika na zemljinoj površini

Fakat: 90% kiseonika na zemljinoj površini proizvode koralni grebeni

Ja nemoga da nadjem ovakav podatak. Ono što sam proguglao je da 50-85% procenata kiseonika nastaje u okeanu, od strane svih fitoplanktona (uključujući i alge). Fitoplanktoni koralnih grebena čine mali deo celokupne populacije fitoplanktona. Koralni grebeni su daleko važniji kao stanište mnogih vrsta, plus permanentno vezuju ugljenik iz atmosfere u svoj skelet (kalcijum karbonat).
bocvena bocvena 11:10 29.02.2012

Moj šestogodišnji sin

trenutno izgleda kao ajkula...izbili su mu stalni kečevi, ali mlečni još nisu ispali, pa ima dva para zuba:)))))

Po biološkoj nomenklaturi smo sisari ali toliko vremena provodimo pod vodom da nam ona postane normalno okruženje. Naša radna okolina je naseljena neverovatnim stvorenjima sa kojima se vremenom saživimo i sprijateljimo.


Velika je privilegija tako živeti. Uživaj!
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 12:46 29.02.2012

Re: Moj šestogodišnji sin

bocvena


Velika je privilegija tako živeti. Uživaj!

Pa valjda se ništa drugo nije ni moglo očekivati od nekoga kome je najomiljenija emisija u detinjstvu bila "Opstanak" i flmovi Žaka Kustoa. NI dan danas se ništa nije promenilo u tom smislu...samo što su producenti nešto malo drugačiji...prvenstveno BBC. Ali i dalje junaci mojih ALL TIME omiljenih emisija su uvek bili isti
noboole noboole 14:32 29.02.2012

Re: Moj šestogodišnji sin

Aleksandra Mitrovic
bocvena


Velika je privilegija tako živeti. Uživaj!

Pa valjda se ništa drugo nije ni moglo očekivati od nekoga kome je najomiljenija emisija u detinjstvu bila "Opstanak" i flmovi Žaka Kustoa. NI dan danas se ništa nije promenilo u tom smislu...samo što su producenti nešto malo drugačiji...prvenstveno BBC. Ali i dalje junaci mojih ALL TIME omiljenih emisija su uvek bili isti


Haha, taj sam. Ali, ronilac jos uvek nisam. Odvukla me neka druga prostranstva.
maslacak.d maslacak.d 14:06 29.02.2012

Нема више туњевине



Свечано обећавам, нећу више таманити туњевину ни било коју морску рибу (иако је чика доктор наредио)!
Тражила сам добар разлог да га не послушам, а овај је одличан!
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 14:19 29.02.2012

Re: Нема више туњевине

maslacak.d


Свечано обећавам, нећу више таманити туњевину ни било коју морску рибу (иако је чика доктор наредио)!
Тражила сам добар разлог да га не послушам, а овај је одличан!

Eto vidiš!! WIN-WIN situacija Drago mi je da sam mogla da pomognem
predatortz predatortz 16:49 29.02.2012

Re: Нема више туњевине


Свечано обећавам, нећу више таманити туњевину ни било коју морску рибу (иако је чика доктор наредио)!


I meni. Zbog kamena u žučki. Rešim ja da poslušam pametnog čika doktora (inače sam osvedočeni mesožder, a čvarke jedem umesto kokica) i kupim skušu za ručak. Tako me jesastavila žučka da sam upamtio.
Inače, ribu jedem samo na sv. Nikolu. A i tad me žena drži na oku da se ne omrsim na krsnu slavu!
idrago79 idrago79 16:35 29.02.2012

Sjajan tekst!

Mislim da zasluzujes ovako nesto,

http://www.zazzle.com/dolphin_murder_tshirt-235029277993698474

narocito posle izjave :"I obećavam da ako IKADA budem videla nekog da jede supu od ajkulinih peraja da ću im ceo tanjir sasuti za vrat bez najave."


Javi velicinu i boju i dobijes je krajem sledeceg meseca.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:01 29.02.2012

Re: Sjajan tekst!

Hvala ...a što se tiče majice....imam već celu kolekciju sa različitim ugroženim vrstama na njima.....
Ovaj put sam se skoncentrisala na ajkule, ali ništa nismo bolji ni prema kitovima, delfinima....a da ne pominjem koliko je vrsta proglašeno izumrlim u poslednjih 50 godina direktim radom ljudi...
maksa83 maksa83 17:23 29.02.2012

Re: Sjajan tekst!

Ovaj put sam se skoncentrisala na ajkule, ali ništa nismo bolji ni prema kitovima, delfinima...


Kad reče delfini... ne znam da li je poznato, ali oni imaju lična imena koja jedni drugima tj. sami sebi nadenu. Jedina životinja za koju je to utvrđeno do sada.

Dolphins Name Themselves
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:48 29.02.2012

Re: Sjajan tekst!

maksa83
Ovaj put sam se skoncentrisala na ajkule, ali ništa nismo bolji ni prema kitovima, delfinima...


Kad reče delfini... ne znam da li je poznato, ali oni imaju lična imena koja jedni drugima tj. sami sebi nadenu. Jedina životinja za koju je to utvrđeno do sada.

Dolphins Name Themselves

Jeeeeste i upražnjavaju sex ne samo u sezoni parenja već i van te sezone što dokazuje da ga upažnjavaju i samo zabave radi...
bocvena bocvena 17:52 29.02.2012

Re: Sjajan tekst!

Znači da delfini nikada neće biti dobri Srbi:)
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 18:45 29.02.2012

Re: Sjajan tekst!

bocvena
Znači da delfini nikada neće biti dobri Srbi:)

Bože sačuvaj!!! Nisu Srbi na tom nivou evolucijskog razvoja
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:53 29.02.2012

Re: Sjajan tekst!

Ja bih da linkujem jedan mnogo dobar sajt sa dokumentarcima top documentary films.
Mada je mnogo filmova skinuto u poslednje vreme. Htela sam ovde da postavim The blue planet, al' nema više :( Pa reko' da okačim da se pogleda šta ima dok još može
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:06 29.02.2012

Re: Sjajan tekst!

dobrosavljevic_m
Pa reko' da okačim da se pogleda šta ima dok još može

E zato sam ja sve lepo skinula i arhivirala odavno. Ne želiš ni da predpostaviš o koliko gigabajta podvodnih snimaka, emisija i filmova imam....mislim da se bilži nekom terabajtu...(hint )
lakipingvin lakipingvin 22:25 29.02.2012

Re: Sjajan tekst!

Htela sam ovde da postavim The blue planet, al' nema više :(


http://watchdocumentary.com/watch/the-blue-planet-episode-01-the-blue-planet-video_51ad64c78.html



Meni je The Cove bio odlican
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:33 29.02.2012

Re: Sjajan tekst!

Laki, i tamo za The blue planet piše 'the video has been removed' trt mrt :(
lakipingvin lakipingvin 22:38 29.02.2012

Re: Sjajan tekst!

ma kakav trt mrt dok jos uvek stvari mogu da se dele http://isohunt.com/torrent_details/23602759/the+blue+planet?tab=summary

izvini za prethodni link
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:44 29.02.2012

Re: Sjajan tekst!

E, hvala!
Perodeformero Perodeformero 22:59 29.02.2012

E, moji Japanci

Svaki iskreni ljubitelj prirode, a posebno mora i zivota u njemu, MORA obavezno da pogleda vec pomenuti film "The Cove".
I da neshto uchini povodom svega shto se u filmu moze videti.
http://www.takepart.com/cove
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:15 01.03.2012

Re: E, moji Japanci

Perodeformero
Svaki iskreni ljubitelj prirode, a posebno mora i zivota u njemu, MORA obavezno da pogleda vec pomenuti film "The Cove".
I da neshto uchini povodom svega shto se u filmu moze videti.
http://www.takepart.com/cove


Uh, jeste, taj film je da se smrzneš. Ja ne jedem delfinsko meso i inače, ali sam rešio da nikad ne odem u neki od tih seaworld-ova (mada nisam ni pre toga planirao).

Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 15:19 01.03.2012

Re: E, moji Japanci

Horor film, šta dalje reći......ne bih ga preporučila ljudima sa slabim srcem i maloletnicima.....
bocvena bocvena 08:57 02.03.2012

The Cove...

Ostala sam bez reči.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:36 02.03.2012

100

Da zaokružim na 100 komentara: evo delfina koji se 'vozi' na grbavom kitu



Još sličica ovde

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana