Budućnost| Društvo| Ljudska prava| Porodica| Život

Ne ukidajte PDV na bebi opremu!

libkonz RSS / 28.02.2012. u 15:56

OK. Razumem ja dobru nameru, ali ova akcija oko ukidanja PDV-a na bebi opremu i hranu je totalno nepromišljena.Navešću samo tri razloga, sa posebnim akcentom na drugi:

Sećam se vremena kada je ukinut porez na računare, kada je veliki broj prodavaca računarske opreme u istu svrstavao mnogo toga, poput digitalnih foto aparata i tako ne samo oštetio državni budžet, nego i onemogućio poštene trgovce da prodaju tu robu, zbog nekonkurentnosti. Nemam dilemu da bi i sada trgovačka mašta  dostigla neslućene razmere.

Drugi, najveći razlog je svakako činjenica da ukidanje PDV-a na ove proizvode ne bi ni malo promenio njihovu cenu. Možda i bi, u početku, "da se Vlasi ne dosete", ali bi vrlo brzo stvari "došle na svoje". Pokušajte, na primer, da uvezete par šlepera Pampers pelena. Nemajte dilemu da bi vam ubrzo na kuću pokucali putnici iz dva blindirana džipa koji bi bili parkirani pred

vašom kućom i upitali vas za zdravlje. Marže koje uzimaju i uvoznici i trgovački lanci su bezobrazno velike, formirane na maksimalan iznos, taman toliki da ne krene masovan šverc iz susednih zemalja. 

I na kraju, bolje novac dobijen od poreza na dečiju hranu i opremu usmeriti onima kojima je to stvarno potrebno: socijano ugroženima, deci sa različitim problemima, kao i na veštačku oplodnju. Postoje deca sa posebnim alergijama kojima je potrebna i posebna hrana, sa zdravsvenim problemima gde je potrebno lečenje u inostranstvu ili posebne vrste nege. Dajte toj deci hranu na recept, šaljite ih u inostranstvo, otvarajte dnevne boravke za roditelje da budu sa svojom decom koja su u bolnicama. A manite se demagogije.

Žao mi je što je ova akcija potekla od fonda B92 "Bitka za bebe" jer su akcije koje su do sada imali bile pravi potez, dok je ova priča sasvim nepromišljena!

 

Atačmenti

Tagovi



Komentari (91)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vladaxy vladaxy 16:11 28.02.2012

Tako je!

Ne ukidajte PDV na bebi opremu!


UKINITE CARINU NA SVU ROBU KOJA SE UVOZI!!!


Onda ljudi mogu da skoknu do Segedina, Temišvara, Osijeka i da kupuju jeftinije bez straha da će ih neki debil trkeljisati na granici.

A onda će naši trgovci pod pritiskom konkurencije i zbog pada prometa morati da obaraju cene.

Prosto i jednostavno.
antioksidant antioksidant 16:23 28.02.2012

Re: Tako je!

vladaxy
Ne ukidajte PDV na bebi opremu!


UKINITE CARINU NA SVU ROBU KOJA SE UVOZI!!!


Onda ljudi mogu da skoknu do Segedina, Temišvara, Osijeka i da kupuju jeftinije bez straha da će ih neki debil trkeljisati na granici.

A onda će naši trgovci pod pritiskom konkurencije i zbog pada prometa morati da obaraju cene.

Prosto i jednostavno.

pa na tome se i radi. to je jedna od većih posledica pridruživanaj eu (za 3-4 godine sve carine će i biti samo administrativnih 1%)
nocni_vuk nocni_vuk 18:51 28.02.2012

Re: Ne nije tako!

Kao prvo prihodima iz carine (naravno između ostalog)se finansira i država.

Kao drugo ako idemo na varijantu da kupujemo u Segedinu i Osijeku onda nešto gadno ne valja! Na taj način se iznosi novac iz zemlje, podržavaju se strani trgovci na štetu naših, a da i ne govorimo o tome da je to nekom bez kola i onima koji nisu u pograničnom pojasu to dodatni trošak.

Pod tri kod nas ne postoji konkurencija zato što su veliki progutali male i imaju ogromne marže, pa samim tim igrati na kartu konkurencije su ćorava posla.

Glavni trik u ovoj priči je da država generalno svojom politikom ograniči marže. Tada i ovakve akcije ukidanja PDV imaju smisla.

I da, inače, radi se na tome da se generalno smanjuju carine. Na taj način će doći do masovnog uvoza svega i svačega iz bogatijih zapadnih zemalja. Pošto oni imaju jače finansije da izguraju svoje brendove a naravno i lakši prolaz do takođe stranih prodajnih lanaca koji rade kod nas, onda će i ovo malo domaće proizvodnje biti uništeno ili prodato opet strancima.

Carine kao legitiman način zaštite domaće privrede u novo vreme liberalizma je postao "zastareo" metod jer olakšava prodor bogatima na nova tržišta. Dok naravno još postoje kvote koje ograničavaju koliko recimo šećera ili kukuruza možeš da izvezeš u EU.
preddy.75 preddy.75 19:45 28.02.2012

Re: Ne nije tako!

aj ti ponovo procitaj, onako polako sta je covek napisao pod idejom ukidanja carina!
nocni_vuk nocni_vuk 20:31 28.02.2012

Re: Ne nije tako!

Ja sam dobro pročitao baš onako polako i prvi put i dalje mislim isto
inco inco 02:37 29.02.2012

Re: Ne nije tako!

nocni_vuk
I da, inače, radi se na tome da se generalno smanjuju carine. Na taj način će doći do masovnog uvoza svega i svačega iz bogatijih zapadnih zemalja. Pošto oni imaju jače finansije da izguraju svoje brendove a naravno i lakši prolaz do takođe stranih prodajnih lanaca koji rade kod nas, onda će i ovo malo domaće proizvodnje biti uništeno ili prodato opet strancima.


A koju to domacu proizvodnju stitis carinama na racunarske komponente i foto opremu, il' da ne idemo u hi-tech - morsku ribu i banane? Sta je carina u tom slucaju nego cist harac kojim drzava kaznjava sopstvene gradjane za privilegiju da koriste nesto sto im je potrebno a sto se iz prakticnih, tehnoloskih ili zdravo-razumskih razloga - ne proizvodi u Srbiji?

Uostalom, ako neko moze u Nemackoj da napravi nesto, recimo najobicniji keks, upakuje ga, transportuje, reklamira i prodaje u Srbiji po nizoj ceni nego neko ko to proizvodi u Srbiji gde mnogo toga, a prvenstveno radna snaga, kosta kud-i-kamo manje - pa zasto bi potonjeg parazita uopste neko i stitio? Zasto bih ja placao vise za manje samo zato sto je neko nesposoban? Iz patriotizma? E srce mi zaigra... Da prevedemo na sportsku analogiju, carine bi bile ekvivalent duplom vrednovanju bodova na domacem terenu, a gde neko vidi ikakvu logiku u tome zaista mi nije jasno.

A posebno je smesan argument oko 'iznosenja novca iz zemlje' - sta ima drzavu da boli pimpek sta cu ja raditi sa mojim novcem za koji sam vec platio debele globe toj istoj drzavi? Pa po toj analogiji strane drzave bi trebalo da uvedu 'izvoznu carinu' za novac pa da silne doznake od kojih ova drzava trenutno prezivljava debelo oglobe iz straha da se slucajno novac ne odlije u Srbiju. Bar sve one zemlje cije proizvode/usluge Srbija globi carinama. Bas bih voleo da vidim how would you like them apples.

I trece, moja firma iskljucivo posluje sa USofA, Kanadom, Engleskom, Francuskom, Nemackom i par sitnijih - 100% naseg proizvoda ide tamo (rec je o softverskim, mreznim i cloud resenjima). Nase proizvode niko ne carini, a novac koji od toga dobijamo globi Srbija a ne zemlje u koje izvozimo nase proizvode (nasim klijentima i partnerima to ide u neoporezovani operativni trosak). Po tvojoj logici, navedene drzave bi trebalo da stite sopstvene hi-tech proizvodjace i sprecavaju odliv novca time sto bi nasim proizvodima lupile 50% carinu pa da nas vestacki ucine nekonkurentnima. Moze i to, skroz legitimno, samo kad bi se to uvelo + globe na doznake - Srbija bi mogla da stavi kljuc u bravu jer su te dve stvari (ono malo izvoza proizvoda/usluga + doznake) jedino sto nam odrzava ekonomiju. Bez toga, sa ili bez carina, lupili bi o ledinu preko noci. Ja cak pomalo mazohisticki i navijam za to, jer onda ce konacno poceti ovde da se radi - ili zato sto nece biti drugog izbora, il' zato sto ce neradnici pocrkati pa ce ove prostore naseliti oni koji umeju i zele da rade, no da ne skrecem sa teme...

Carine danas, a pogtovo u Srbiji, sluze da sacuvaju nicim zasluzene privilegije parazitima, da drzava sebi jos vise para namakne za druge drzavne parazite i da generalno sprece konkurenciju te ocuvaju status quo - a na stetu sopstvenih gradjana. Da stite proizvodnju i odliv novca ne bi bili na dnu lestvice po proizvodnji, niti bi imali ovoliki spoljnotrgovinski deficit.
highshalfbooze highshalfbooze 08:09 29.02.2012

Re: Tako je!

UKINITE CARINU NA SVU ROBU KOJA SE UVOZI!!!
Prosto i jednostavno.


Tako je, prosto i jednostavno ekonomski porobite građane Srbije i ugušite celokupnu proizvodnju i radna mesta u Srbiji.
Na tome rade predano ovi koji vode zemlju, i za nepunih deset godina su 10 puta više zadužili zemlju nego što su komunisti to učinili za 50 godina.

Pa valjda je poenta u tome da se građanima omogući da mogu da zarade da bi izdržavali decu. Ne treba ni naučiti gladnog da peca, već da mu se samo dozvoli da peca. Ali neeeee... najbolje je nekome pokloniti nešto kako bi potraživali njegovu zahvalnost do kraja života.

Porez na dečije pelene nije ni postojao sve do neke 1999-2000. kada je uveden najverovatnije zbog Procter&Gamble.
vladaxy vladaxy 08:34 29.02.2012

Re: Ne nije tako!

Na taj način se iznosi novac iz zemlje, podržavaju se strani trgovci na štetu naših,


A zašto naši trgovci ne podrže naše džepove?
vladaxy vladaxy 08:35 29.02.2012

Re: Ne nije tako!


A koju to domacu proizvodnju stitis carinama na racunarske komponente i foto opremu, il' da ne idemo u hi-tech - morsku ribu i banane? Sta je carina u tom slucaju nego cist harac kojim drzava kaznjava sopstvene gradjane za privilegiju da koriste nesto sto im je potrebno a sto se iz prakticnih, tehnoloskih ili zdravo-razumskih razloga - ne proizvodi u Srbiji?


highshalfbooze highshalfbooze 10:39 29.02.2012

Re: Ne nije tako!

A zašto naši trgovci ne podrže naše džepove?


Zašto mislite da su trgovci krivi zbog toga što su proizvodi skupi? Ako mislite da se trgovci lako bogate, otvorite trgovinu, pa se obogatite.

A koju to domacu proizvodnju stitis carinama na racunarske komponente i foto opremu, il' da ne idemo u hi-tech - morsku ribu i banane? Sta je carina u tom slucaju nego cist harac kojim drzava kaznjava sopstvene gradjane za privilegiju da koriste nesto sto im je potrebno a sto se iz prakticnih, tehnoloskih ili zdravo-razumskih razloga - ne proizvodi u Srbiji?


Svaki evrocent koji se da na robu iz uvoza, a nije zarađen izvozom robe ili usluga se daje iz stranih kredita. Najlakši način da se postane rob. Zato su nam i dali te kredite, da bi finansirali njihovu proizvodnju a ne svoju i zadužili se toliko da smo postali ekonomsko roblje.

Ako nam trebaju računarske komponente i foto oprema, onda se ne uvozi toalet papir, beli lukac, paprika, čokolade, žvake, keks... i bezbroj drugih artikala.
Na taj način se iznosi novac iz zemlje, podržavaju se strani trgovci na štetu naših,

Ne podržava se strana trgovina, već strana proizvodnja, strani radnici, strane plate, strani porezi, strana osiguranja, strana tehnologija, strani prosperitet, strani natalitet...
vladaxy vladaxy 11:09 29.02.2012

Re: Ne nije tako!

Zašto mislite da su trgovci krivi zbog toga što su proizvodi skupi?


Kako god, neka domaći proizvođači podrže naše džepove.

Ne podržava se strana trgovina, već strana proizvodnja, strani radnici, strane plate, strani porezi, strana osiguranja, strana tehnologija, strani prosperitet, strani natalitet......


Znači ako kupim Milka čokoladu, Švajcarac će opaliti svoju ženu i napraviti dete?

Da podvučem: Ako mi neko daje kvalitetniju i jeftiniju robu ili uslugu, baš me briga koje reči koristi za sporazumevanje i koliko je kilometara udaljen od moje kuće.
bookez bookez 11:20 29.02.2012

Re: Ne nije tako!

Glavni trik u ovoj priči je da država generalno svojom politikom ograniči marže.

I sada država mora da uposli još X birokrata i inspektora, da špijunira, privodi i zavodi red na razne gluposti, određuje šta je profitabilno a šta nije. Mnogo je bolje napraviti sistem koji sam uvodi red, a smanjiti državni aparat koji ionako ume da bude neefikasan.

Maksimalno smanjiti porez na zarade (recimo 0% na zarade do 1000 eura), a povecati PDV na 30-40% i ukinuti sve carine. Efektivno se time ubira porez od svih koji posluju na našem prostoru, a naši proizvodi postaju ekstra konkurentni u insotranstvu. I kao plus smanjuje se ogromna birokratija, manje zakona. Cena domaćih proizvoda će u početku pojeftiniti, a cena inostranih poskupeti.

A ako neko želi da se proveze do Segedina u šoping, nema frke, ako kupuje preko recimo 200 eura, samo plati PDV. Ako naši prodavci i pored toga što nemaju porez na zarade ne mogu da budu konkurentni Madjarima, Hrvatima ili Rumunima, propašće i doći će neko ko će da bude konkurentan.

I još u celoj jednačini dodati porez na imovinu, tj skupo je posedovati. To je da ne bi neki trut zalegao na skupocenu lokaciju, čekao da skoči cena i prodao. Može, ali plati.
highshalfbooze highshalfbooze 13:23 29.02.2012

Re: Ne nije tako!

Znači ako kupim Milka čokoladu, Švajcarac će opaliti svoju ženu i napraviti dete?

Da, ali neće Švajcarac, već Poljak. A i koji će ti klinac deca kada sutra ne mogu da obezbede sama sebi egzistenciju.

Ako mi neko daje kvalitetniju i jeftiniju robu ili uslugu, baš me briga koje reči koristi za sporazumevanje i koliko je kilometara udaljen od moje kuće.

Ne daje ti, već prodaje. I time podiže svoju zaposlenost, svoju produktivnost, svoju tehnologiju, svoju inovativnost, svoj naučni rad, svoj standard, svoju egzistenciju, svoj natalitet. A ako ti to ne želiš sebi i svojim bližnjima, onda imaš pravi način razmišljanja.
Apropo toga, baš se pre neki dan vratih iz Slovenije, tamo postoje automati za mleko. Na taj se način se reguliše i otkupna cena i maloprodajna cena. Jer proizvođač može da proda mleko za veće pare od otkupne cene, a potrošač da kupi mleko po nižoj ceni od maloprodajne. I svakako da prerađivač uvek ima na umu to kada formira svoje otkupne i maloprodajne cene.
A u Srbiji su građani kratke pameti, i jedva čekaju izbore da se naslušaju predizbornih obećanja.
vladaxy vladaxy 13:55 29.02.2012

Re: Ne nije tako!

Ne daje ti, već prodaje. I time podiže svoju zaposlenost, svoju produktivnost, svoju tehnologiju, svoju inovativnost, svoj naučni rad, svoj standard, svoju egzistenciju, svoj natalitet. A ako ti to ne želiš sebi i svojim bližnjima, onda imaš pravi način razmišljanja.


OK, prodaje, to sam, i mislio. Zašto meni naš proizvođač ne prodaje jeftinije i kvalitetnije, pa bih pomagao njegov natalitet i ostalo nabrojano?

Da li bi pre kupio jeftiniji VOX lcd ili skuplji Samsung? Ja bih Samsung.
Da li bi kupio domaćeg Yuga, ili neki strani auto? Ja, naravno, strani auto.
Da li bi kupio Bip kolu, ili Koka kolu? Ja isključivo Koka kolu.

itd...

A putovao sam po Evropi pa znam i da je hrana i jeftinija i kvalitetnija (za moj ukus)
sevarlica sevarlica 15:31 29.02.2012

Re: Ne nije tako!

Kao prvo prihodima iz carine (naravno između ostalog)se finansira i država.

Kao drugo ako idemo na varijantu da kupujemo u Segedinu i Osijeku onda nešto gadno ne valja!


Ovo prvo stoji 100% i tu nema ničega spornog.

Ovo drugo nije neka budućnost već tužna sadašnjost.
Npr. Pre 2 meseca sam kupio 2 fullHD TV-a u Mađarskoj i platio ih kao što bih platio 1 ovde, i to nije razlika za poneki artkial već za SVE artikle tehnike.
Pa kome se isplati da plaća ovde 1400Evra umesto 700Evra, samo napred.

P.S. Ne krivim samo prodavce, mnogo veći akter u visini cena je država sa njenim glomaznim i mnogobrojnim opterećenjima na trgovce.
sevarlica sevarlica 15:36 29.02.2012

Re: Ne nije tako!

Zašto mislite da su trgovci krivi zbog toga što su proizvodi skupi? Ako mislite da se trgovci lako bogate, otvorite trgovinu, pa se obogatite.



Mnogima to u ovoj zemlji nije jasno, posebno onima koji rade za državu. Ne vide dalje od Miškovića i njegovog Maxi-ja.
ivana23 ivana23 17:05 29.02.2012

Re: Ne nije tako!

Ne vide dalje od Miškovića i njegovog Maxi-ja.


Maxi nije Miskovicev od jula meseca prosle godine, i... promenilo se nesto?
sevarlica sevarlica 18:32 29.02.2012

Re: Ne nije tako!

ivana23
Ne vide dalje od Miškovića i njegovog Maxi-ja.


Maxi nije Miskovicev od jula meseca prosle godine, i... promenilo se nesto?


Znam da više nije Miškov, ali nije poenta u vlasništvu već u veličini. Novi vlasnici nisu menjali ništa u poslovanju zato što oni jedino gledaju zaradu, a država treba da bude tu da kontroliše pravila igre.
Mi nemamo državu, pa samim tim nemamo ni pravila, ni igru. :(
grmfrm grmfrm 17:14 28.02.2012

Pa idu izbori

Mogli bi ovi iz vlasti da odigraju pravu stvar.
Ukinu PDV i trgovcima zavrnu muda samo probajte da dignte cenu bebi opreme.
Srpski trgovci - posebna vrsta mafije.
Za pocetak dok se ne nadje bolje resenje a da ima koristi i za socijalno ugrozene.

Predlog samo
darkool darkool 17:48 28.02.2012

tri razloga i nijedan opravdan

onemogućio poštene trgovce da prodaju tu robu, zbog nekonkurentnosti.

zasto ti "posteni" nisu isto prodavali ove proizvode kao racunarsku opremu tj. ili su glupi ili nemaju preduzetnickog duha pa nisu konkurentni. sto se tice marzi svako moze da ceni svoj posao koliko hoce, a na kupcu je da odluci da li mu je skupo ili ne.

ne bi ni malo promenio njihovu cenu.

mozda bi, mozda i ne ali ja sam spreman pre da dam pare nekome ko radi nesto nego da placam gomilu cinovnika ili neke projekte nekih politicara da bi oni dokazali kako su sposobni (a ako jesu neka idu i finansiraju projekte sami i vide kako ce proci na trzistu)

usmeriti onima kojima je to stvarno potrebno

mene ne zanima da finansiram preko drzave bilo koga (neka drzava da poreske olaksice onima koji daju novac u humanitarne svrhe, recimo onoliko koliko je dato tolika je poreska olaksica (a i korisnije je jer nemamo drugu ruku tj. birokratiju koja ce bar 20% da potrosi na troskove preraspodele)).

p.s.
nisam samo protiv pdv na bebi opremu nego i na sve ostalo
libkonz libkonz 12:52 29.02.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

zasto ti "posteni" nisu isto prodavali ove proizvode kao racunarsku opremu tj. ili su glupi ili nemaju preduzetnickog duha pa nisu konkurentni.

Bolje da budem glup i da nemam preduzetničkog duha, nego da dozvolim da neko od mene napravi lopova. I kada mi je bilo teško u životu, svoj obraz nisam prodao. Mislim da je racionalno da tražim od države da nama koji želimo pošteno da zaradimo to i omogući, time što će suzbijati lopovluk.
darkool darkool 13:44 29.02.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

kako neko od nekoga drugog pravi lopova nikad mi nece biti jasno. ako jedan moze da prodaje nesto kao npr. racunarsku opremu (uopste ne zelim da ulazim u to da li nesto jeste ili nije ta oprema) zasto onda i ovaj drugi to ne radi (ili mozda ti "posteni" to i prodaju kao racunarsku opremu i uzimaju vecu marzu pa su nekonkurentni). ja od drzave ne ocekujem da bilo sta zaradim (za to cu sam da se brinem) ali zelim da mi ne otima vise od pola moje zarade (kroz penziono, zdravstveno, pdv, akcize, takse...).
libkonz libkonz 14:07 29.02.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

ali zelim da mi ne otima vise od pola moje zarade (kroz penziono, zdravstveno, pdv, akcize, takse...).

to su dve odvojene stvari. i ja mislim da su doprinosi na plate nenormalno veliki, ali i da ukidanje PDV-a za neke proizvode ne daje nikakve dobre rezultate. Da smo uređeno društvo, da se znaju pravila, sve bi bilo drugačije. Ali daleko smo od uređene države.
darkool darkool 15:11 29.02.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

ukidanje PDV-a za neke proizvode ne daje nikakve dobre rezultate.


kao sto sam napisao ja sam za ukidanje pdv-a na sve prizvode tj. makar ukidali na jednu po jednu grupu proizvoda uvek cu biti za (a najbolje bi bilo da ukinu za sve odmah).
Da smo uređeno društvo, da se znaju pravila, sve bi bilo drugačije. Ali daleko smo od uređene države.

samo nekoliko osnovnih pravila, a ne da uredjuju svaki aspekt zivota tj. spreman sam drzavi da platim reket za zastitu (da ima neko ko ce da me zastiti od nasilnika, ubica, razbojnika, lopova, a ni od njih da mogu da nosim oruzje) ali ne zelim da drzava pravi kriminalce (npr. ratom protiv droge, jer da droga nije van zakona ne bi ni bilo narko bosova a neki ljudi (od uzgajivaca, preko farmaceuta do trgovaca) bi od toga pravili legalan biznis gde ne bi bilo potrebe za nasiljem izmedju njih (gde povremeno stradaju popuno neduzni ljudi), a i oni koji su zabrinuti za decu napokon bi shvatili da dok je droga van zakona ne moze biti ni kontrole (najbolji su primer alkohol i cigarte koje je zabranjeno prodavati mladjima od 18 a kazne su prilicno nezgodne, a boli dilera uvo da li je prodao nekome od 50 ili 10 godina posto ako ga uhvate u sustini isto mu se pise), a odrasli ljudi imaju pravo na svoj izbor makar bio poguban za njih), da se bavi humanitarnim radom (ko hoce da pomaze ljudima u nevolji nek se isprsi sa svojim parama, a ne da ih uzima od mene), osiguranjem (penzijskim, zdravstvenim jer hocu da imam izbor, a ne da sam primoran da kupujem ovu uslugu od drzave)...
sevarlica sevarlica 18:36 29.02.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

nisam samo protiv pdv na bebi opremu nego i na sve ostalo


Čime misliš da se finansira država, mušmulama???
PDV je najobičniji osnovni porez i mora da postoji da bi ti imao školstvo, zdravstvo, kulturu, nauku, bla bla bla.
sevarlica sevarlica 18:45 29.02.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

Darkool taj način razmišljanja koji provejava kroz tvoj komentar je najsuroviji liberalni kapitalizam, onaj američki.
Njegovi efekti i na privredu i na čoveka kao socijalno biće su katastrofalni.

Nisi ostrvo, pa da živiš sam u ovoj zemlji(važi i za svaku drugu). Solidarnost je civilizacijski iskorak.
darkool darkool 11:45 01.03.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

PDV je najobičniji osnovni porez i mora da postoji da bi ti imao školstvo, zdravstvo, kulturu, nauku, bla bla bla.

od svega ovoga nista ne bi trebalo da finansira drzava, a kao sto sam napisao

spreman sam drzavi da platim reket za zastitu

od 10-15%


Njegovi efekti i na privredu i na čoveka kao socijalno biće su katastrofalni.

od kada je covek socijalno bice zbog drzave? koliko ja znam covek je daleko pre nastanka drzave bio socijalno bice te drzava sa tim nema nikakve veze, a efekti na privredu bi bili mnogo drugaciji nego sto zamisljas.

Nisi ostrvo, pa da živiš sam u ovoj zemlji

mogu i da budem



Solidarnost je civilizacijski iskorak.

jeste, ali prisilno uzimanje para ja ne racunam solidarnoscu vec pljackom, a onaj ko se dobrovoljno solidarise skidam mu kapu
sevarlica sevarlica 15:08 01.03.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

od kada je covek socijalno bice zbog drzave? koliko ja znam covek je daleko pre nastanka drzave bio socijalno bice te drzava sa tim nema nikakve veze, a efekti na privredu bi bili mnogo drugaciji nego sto zamisljas.


Sve ja tebe razumem samo se ne slažem.
Taj sistem u kome misliš samo na sebe a drugi neka crknu je postojao i zvao se feudalizam.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:23 01.03.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

Što se mene tiče,
sudstvo i tužilaštvo, unutrašnji, ino poslovi i vojska.
Sve ostalo

Kakav crni "međugeneracijski dogovor" i budalaštine komunističke.

Evo, prosveta. Pitanje veronauke. Na ovom blogu predmet pobune. Ok. Ja spreman da plaćam. Odgovor: plaćaj, al' ne u školi. Platiću, al' u školi. Štaviše, hoću celu školu da plaćam, al' šta ja izaberem, i za svoju porodicu, za vaše ne, niti po vašim planovima. Odgovor: ne može.
Blanko nasilje. Direktno.

Sa komunistima ne želim da se družim. Ne želim da imam ništa zajedničko. Nek' svoje idiotarije plaćaju sami, a mene da izuzmu.
darkool darkool 15:28 01.03.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

feudalizam


ne koristi izraze za koje ne znas sta znace.
sevarlica sevarlica 23:37 01.03.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

darkool
feudalizam


ne koristi izraze za koje ne znas sta znace.


prosvetli me :)
darkool darkool 01:40 02.03.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

prosvetli me :)


30$ (u zlatu ili srebru) dvocas (casovi kod arheologa (diploma kao dokaz), kontakt putem pm)

plan rada
vizantijski, zapadnoevropski, ruski, srpski i turski feudalizam (razlike, slicnosti, privreda, "ljudska prava", uticaj crkve...)

nekih 10 dvocasova potrebno posto je slabo predznanje

samo mora da se plati
sevarlica sevarlica 09:06 05.03.2012

Re: tri razloga i nijedan opravdan

darkool
prosvetli me :)


30$ (u zlatu ili srebru) dvocas (casovi kod arheologa (diploma kao dokaz), kontakt putem pm)

plan rada
vizantijski, zapadnoevropski, ruski, srpski i turski feudalizam (razlike, slicnosti, privreda, "ljudska prava", uticaj crkve...)

nekih 10 dvocasova potrebno posto je slabo predznanje

samo mora da se plati


ko plati, taj i klati, jel?
vhedrih2 vhedrih2 17:56 28.02.2012

Istina

Ovo je zapravo istina. Tesko da ce neko zbog ukidanja PDVa doneti odluku da ima decu, ako to ranije nije planirao. Finansijska podrska pomaze roditeljima koji vec imaju decu i olaksava im zivot, ali nisam siguran da ce oni videti neku vajdu od ukidanja PDVa. Ili bolje da kazem, mi roditelji. Nisam siguran da ce roba pojeftiniti za vrednost PDVa, ali sam sasvim siguran da ce poskupeti bude li nekom nekad palo na pamet da ga vrati...

Daleko bi pametnije bilo povecati nadoknade porodiljama (npr. na 100% od plate i onima koji ne zive u Beogradu) i obezbediti da se to isplacuje na vreme...
cult cult 19:22 28.02.2012

Re: Istina

povecati nadoknade porodiljama (npr. na 100%


ceniš?
a što ne 300%?
antioksidant antioksidant 21:01 28.02.2012

Re: Istina

cult
povecati nadoknade porodiljama (npr. na 100%


ceniš?
a što ne 300%?

da se nadjete vas dvojica na 200% pa nek ide život
disident79 disident79 20:31 28.02.2012

Pseudologija fantastica

Postojanje trgovackih kartela ne moze biti razlog da se ne smanji PDV na bebi opremu.
Ako moze na hleb, moze i na opremu za bebe. I marza i PDV.

Dakle, apsuolutno niste u pravu. Trebamo se boriti protiv trgovackih kartela, a ne protiv ovakvih inicijativa. O tome da je ovo prva prava akcija, sa ozbiljnim naumom da menja nesto dugorocno i kvalitativno u populacionoj politici govori i otpor koji vidimo.

Inace jedni od prvih zagovornika ove inicijative su bili ljudi sa sajta bebac.com, pre oko 5 godina. Sakupili su veliki broj potpisa za inicijativu, ali tadasnji ministar finansija(Mirko Cvetkovic) nije hteo ni da ih primi. Patrijarh Pavle se zauzeo za inicijativu i onda ih je primio. Odgovor ministra je bio isti kao i autora bloga. Ministar fininasija je tada posredno rekao da ne moze da smanji PDV jel imamo trgovacki kartel. Posle je unapredjen u predsednika Vlade.
nocni_vuk nocni_vuk 20:55 28.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

Slažem se sa tobom samo jedna mala napomena.

Što se tiče te marže na hleb, mleko i mlečne proizvode...

Indikativno je da su to proizvodi koje ljudi najviše kupuju u malim (komšijskim) radnjama. Činjenica da ova mera ima privremeni a ne stalni karakter otkriva globalnu sliku. Marže koje su smanjene će pozatvarati pola malih STR-ova koji su već na udaru. A kad se to desi marže će biti vraćene za ove velike.

Tako da vlast ne samo da se ne bori protiv kartela već im i pomaže...
NNN NNN 21:42 28.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

disident79
Postojanje trgovackih kartela ne moze biti razlog da se ne smanji PDV na bebi opremu.
Ako moze na hleb, moze i na opremu za bebe. I marza i PDV.

Dakle, apsuolutno niste u pravu. Trebamo se boriti protiv trgovackih kartela, a ne protiv ovakvih inicijativa. O tome da je ovo prva prava akcija, sa ozbiljnim naumom da menja nesto dugorocno i kvalitativno u populacionoj politici govori i otpor koji vidimo.

Inace jedni od prvih zagovornika ove inicijative su bili ljudi sa sajta bebac.com, pre oko 5 godina. Sakupili su veliki broj potpisa za inicijativu, ali tadasnji ministar finansija(Mirko Cvetkovic) nije hteo ni da ih primi. Patrijarh Pavle se zauzeo za inicijativu i onda ih je primio. Odgovor ministra je bio isti kao i autora bloga. Ministar fininasija je tada posredno rekao da ne moze da smanji PDV jel imamo trgovacki kartel. Posle je unapredjen u predsednika Vlade.


Potpuno se slažem.

Ukidanje ovog poreza poreza sigurno ne bi trebalo da se negativno odrazi na cenu, u najgorem slučaju će ostati ista zbog lopovskih uvozničkih kartela.
Da bi se cene smanjile trebalo bi, osim ukidanja ovog poreza, ograničiti i marže (mrzim takvu intervencionističku ekonomiju, ali kad već nemaju muda da demonopolizuju tržište i naprave zdravu konkurenciju...)
Ono što me je uplašilo (i naravno pokazalo se s razlogom) je proglašenje ove godine za "Godinu beba" (i cene džambo pakovanja Pampersa su za kratko vreme skočile sa oko 1500 din na oko 2000 din ), isto kao i kada su najavili 200 hiljada novih radnih mesta pa krenuli u otpuštanje
(sećamo se i njihovih prethodnika
"zajam za privredni preporod Srbije",
"Švajcarski standard",
"niko ne sme da vas bije",
"Neće biti bombardovanja jer to znači 3. svetski rat"
...)
Takođe svaki put kada treba da poskupi struja/gorivo/školarine/balega/bilo šta
uvek počinje sa bombastičnom i ničim izazvanom vešću "neće biti poskupljenja struje/goriva/blabla",
tako da kada pročitam tako neku bajkicu za laku noć odmah se hvatam za džep.
Dakle:
ne proglašavajte godine beba, privrednog preporoda, reformi i sl. nego prestanite više da ugađate i titrate tajkunima i da se sklanjate kriminalcima, nego kada donosite raznorazne zakone gledajte da korist od toga ima stanovništvo (a ne pojedinci kao u slučaju npr. "muzičkog dinara" ili u bilo kom drugom slučaju...) i neka se doneti zakoni zaista i sprovode. Muka nam je više od partijsko-mafijske države i praznih obećanja.
Najbolje nešto što nam se desilo u prethodne dve decenije je Sablja (nažalost nije sprovedena do kraja, a i vremenom je žestoko obezvređena, ali se bar pokazalo da se može kad se hoće, jer su tada uhapšene hiljade onih koji su "od ranije poznati policiji", još kada bi se tako nešto sprovelo i na malo višem nivou (riba smrdi od glave), ne bi nam ni trebale ovakve* akcije.

*npr Bitka za bebe i kupovina inkubatora je jedna od najboljih humanitarnih akcija u poslednjih 100 godina, ali realno medicinska oprema za porodilišta (i bilo koja druga) se kupuje iz budžeta, a ovu su pojeli skakavci u vidu budžetlija (npr. koji će na q 250 poslanika, da ih je upola manje, samo od para koje se BACE na njih bilo bi dovoljno za više od 200 inkubatora ...itd.).

Raspisah se, a mislio sam ionako da pišem nešto na ovu temu...
libkonz libkonz 22:45 28.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

Trebamo se boriti protiv trgovackih kartela, a ne protiv ovakvih inicijativa.

Da, ali se protiv njih niko ne bori.
O tome da je ovo prva prava akcija, sa ozbiljnim naumom da menja nesto dugorocno i kvalitativno u populacionoj politici govori i otpor koji vidimo.

Koji otpor?
Ministar fininasija je tada posredno rekao da ne moze da smanji PDV jel imamo trgovacki kartel. Posle je unapredjen u predsednika Vlade.

I on nešto pametno da kaže.
libkonz libkonz 22:47 28.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

Indikativno je da su to proizvodi koje ljudi najviše kupuju u malim (komšijskim) radnjama. Činjenica da ova mera ima privremeni a ne stalni karakter otkriva globalnu sliku. Marže koje su smanjene će pozatvarati pola malih STR-ova koji su već na udaru. A kad se to desi marže će biti vraćene za ove velike.

Tako da vlast ne samo da se ne bori protiv kartela već im i pomaže...

sa ovim se u potpunosti slažem.
libkonz libkonz 22:52 28.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

Ukidanje ovog poreza poreza sigurno ne bi trebalo da se negativno odrazi na cenu, u najgorem slučaju će ostati ista zbog lopovskih uvozničkih kartela.

Znači: nema veze što ćemo milione iz budžeta usmeriti u privatne džepove raznih kartela, važno je da sebi napravimo iluziju da nešto dobro radimo?
NNN NNN 22:59 28.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

milione iz budžeta usmeriti u privatne džepove raznih kartela
Pa i ovako se usmeravaju u poslanički kartel,
agencijski kartel...
libkonz libkonz 23:09 28.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

i to što kažeš
highshalfbooze highshalfbooze 08:21 29.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

Tako da vlast ne samo da se ne bori protiv kartela već im i pomaže...

Da, tačno. Politika je da se trgovina dozvoli samo privilegovanim firmama. To se jasno videlo još onda kada je Metro izuzet od obaveze fiskalnih kasa u svojim maloprodajama.
Marža je bitna samo za male trgovce, veliki dobiju rabat koji je najčešće veći od marži malih trgovaca.
vladaxy vladaxy 08:44 29.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

Trebamo se boriti protiv trgovackih kartela, a ne protiv ovakvih inicijativa.


A da li znate kako se bori protiv kartela (bilo kojih)?

Tako što se oslobodi tržište i pusti konkurencija. A ne dok Miško drži Maksi, ne puštaj nijedan trgovački lanac u Srbiju i kidaj sa carinama i ostalim carinskim i uvoznim preprekama. Miško proda Maksi, DS predizborno ograniči marže. Trgovci onda moraju da zarade na drugoj robi i dižu cene.

Da su korumpirani skotovi odmah pustili Lidl, Karfur, Tesko i ostale lance, konkurencija bi dovela do smanjenja cena.

A vidim da su mnogi zaboravili 90-te kad je država određivala cene.
Pa kad uđeš u prodavnicu i vidiš prazne rafove, milina jedna . Nema ničeg ali je bar jeftino.
antioksidant antioksidant 09:46 29.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

Potpuno se slažem.

samo je problem u ovome
Ako moze na hleb

ne bi trebao ni hleb da ima "zasticenu" marzu (koja odgovara samo velikim trgovcima)
NNN NNN 11:41 29.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

libkonz
Ukidanje ovog poreza poreza sigurno ne bi trebalo da se negativno odrazi na cenu, u najgorem slučaju će ostati ista zbog lopovskih uvozničkih kartela.

Znači: nema veze što ćemo milione iz budžeta usmeriti u privatne džepove raznih kartela, važno je da sebi napravimo iluziju da nešto dobro radimo?
I da dodam
da sam ubeđen da će ova inicijativa proći jer
- izborna je godina (ovi u vlasti su stručnjaci za marketing)
- cene, tj. MARŽA je već skočila!, pa će smanjenjem poreza cena samo da se vrati na prethodni nivo, tj. novac se već preliva u džepove uvozničkih/distributerskih/trgovačkih kartela, dakle negativan efekat se već desio, sada ne treba da se protivimo pozitivnim efektima.
Mi (potrošači) ćemo biti na nuli (doduše uz mali minus ovih par meseci),
vlast ima pozitivan predizborni marketing po cenu da
tajkuni dobiju veći deo kolača

i (skoro) svima dobro

NNN NNN 11:47 29.02.2012

Re: Pseudologija fantastica


libkonz

Ministar fininasija je tada posredno rekao da ne moze da smanji PDV jel imamo trgovacki kartel. Posle je unapredjen u predsednika Vlade.

I on nešto pametno da kaže.
Ustvari nije.
('de sme da kaže da imamo kartel (i da vlast za to boli dupe)),
rekao je BUKVALNO da se NE ZNA šta se tačno podrazumeva pod hranom i opremom za bebe
(i dobio titulu Tutmrak godine, a i unapređenje, naravno)
antioksidant antioksidant 11:54 29.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

rekao je BUKVALNO da se NE ZNA šta se tačno podrazumeva pod hranom i opremom za bebe

pa šta je tu sporno?
(osim ako ne misliš samo na veštačka mleka ali to je pitnje koliko je moralno to promovisati)
NNN NNN 12:10 29.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

Pa najlakše je oprati ruke i pozvati se na neznanje.
ali da probamo ovako:
vojničke cokule - nisu
patofnice do broja npr 24. - jesu
vinjak - nije
kašica (Juvitana) - jeste
brushalter - nije
bejbi pelene - jesu
maskara za oči - nije
Pavlovićeva mast - jeste
vibrator - nije
cucla - jeste
...
itd.

Napravi se lista (koja je podložna promeni, dopunjavanju) šta jeste i na te proizvode se smanji porez.
antioksidant antioksidant 12:17 29.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

patofnice do broja npr 24. - jesu

zasto 24? zasto ne 25? zasto ne 23?
Napravi se lista (koja je podložna promeni, dopunjavanju) šta jeste i na te proizvode se smanji porez.

da li si ikada video i jednu carinsku tarifu na primer? (najpribliznije listi koju pominješ) da li znaš koliko proizvoda je u graničnoj zoni? banane? da ili ne (da se malo pomerimo od vibratora, pretpostavljam da bi i za traktore rekao da ne treba da se nađu na listi). peškiri?
libkonz libkonz 12:40 29.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

zasto 24? zasto ne 25? zasto ne 23?


Samo o obući da diskutujemo, teško da bi mogli da nađemo konsenzus.
A maramice (vlažne, papirne, platnene...), toalet papir, sapuni, šamponi, prašak za veš, omekšivač...
Možda čak i konac za šivenje, ako ćemo pominjati malo egzotične stvari.
Bicikli, recimo, bi takođe izazvali kontraverze................
antioksidant antioksidant 12:46 29.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

Bicikli, recimo, bi takođe izazvali kontraverze...............

to nikako- bicikl je 100% čista bebbeća oprema

NNN NNN 16:16 29.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

patofnice do broja npr 24. - jesu

zasto 24? zasto ne 25? zasto ne 23?
stavio sam NPR.
a zašto ne 21?
a zašto ne 20?
a zašto ne 19?
a zašto ne 18?
a zašto ne 26?a zašto ne 27?a zašto ne 28?a zašto ne 29?a zašto ne 30?a zašto ne 31?a zašto ne 32?a zašto ne 33?a zašto ne 34?a zašto ne 35?a zašto ne 42?a zašto ne 48 i po?...

Je l' TI stvarno MISLIŠ da JA treba da napravim celu listu?

Ja sam samo dao PRIMER
znam da ima milion nejasnih stvari...

Ali evo da se malo više potrudim oko peškira:
"peškiri sa kapicom", kao i oni čija površina (sa jedne strane, uključujući i etiketu, ako štrči) ne prelaze 0,1 metar kvadratni - su dečiji; munjom zapisujem u kamen.
Svako ko se obriše takvim peškirom, a nije beba, treba da plati dodatni porez, oformićemo šerlokholmsmolderskali agenciju koja će proveravati po kućama da li neko ko nije beba jede bebeću hranu i koristi bebeću opremu...
(a možemo da napravimo i agenciju za pravljenje socijalnih karti)

Država je očigledno zasrala (na ovom kao i na mnogim drugim planovima) i ova akcija služi da se malo izvade fleke, to nije sistemsko rešenje (tj. nije rešenje problema, već incidenta), ali će bar malo spustiti postojeće cene (dok se ne pronađe bolje i trajnije rešenje).
antioksidant antioksidant 16:26 29.02.2012

Re: Pseudologija fantastica

Je l' TI stvarno MISLIŠ da JA treba da napravim celu listu?

pa ti predlažeš
ako nećeš ti da praviš listu predloži ko će
i koliko će to da košta
i ko će da je implementira u poresku upravu
i koliko će to da košta
i ko će da kontrroliše primenu i sprečava zloupotrebe
i koliko će to da košta
i proceni koliko će koštati nesprečene zloupotrebe
Biljana 77 Biljana 77 17:00 29.02.2012

sitna crevca

pa ti predlažeš

On daje primer. A ako nismo dovoljno pametni da odredimo šta je oprema za bebe, možemo da prepišemo. Bavili su se i drugi time, a može da se vidi da postoje razlike u oporezivanju i carinskim taksama za različite proizvode. Znači moguće je definisati.

Meni je smešno da se jedna dobra inicijativa sabotira argumentima - ali može da dođe do zloupotrebe. Uvek može da dođe do zloupotrebe a jedan od zadataka pravne države je da je spreči.
antioksidant antioksidant 17:39 29.02.2012

Re: sitna crevca

On daje primer

on predlaze ukidanje (ili smanjenje) pdv-a za robu po spisku
Znači moguće je definisati.

moguce je
nisam ni rekao da nije moguce
samo da je neproduktivno, skupo, komplikovano
Meni je smešno da se jedna dobra inicijativa sabotira argumentima
ovo nije dobra inicijativa
Uvek može da dođe do zloupotrebe a jedan od zadataka pravne države je da je spreči.
to kosta (cak i kad ima namere, a ovde sumnjam da bi je bilo) i uvek se pravi kalkulacija da li se isplati

to sto nesto lepo izgleda na bilbordu nikada ne znaci da je primenjivo

sastavite spisak koliko mesecno trosite na bebu (ali uracunaj i pojacanu ishranu zbog dojenja) pa izracunajte koliko je toga sto je kupljeno cista bebi oprema, hrana...

a najgora stvar kod ovog predloga je sto on gadja sve potrosace neselektivno. i najvise usteda donosi onima koji kupuju najskuplje

nnn je lepo rekao - ovo ce najverovatniej proci jer lepo zvuci, ali to je sve od ovog predloga - zveci
Jukie Jukie 01:38 01.03.2012

Re: Pseudologija fantastica

NNN
.Svako ko se obriše takvim peškirom, a nije beba, treba da plati dodatni porez, oformićemo šerlokholmsmolderskali agenciju koja će proveravati po kućama da li neko ko nije beba jede bebeću hranu i koristi bebeću opremu...

Ajoj...
Ja se posle brijanja mažem Solea Baby univerzalnom otroškom kremom - nježna njega za nježnu kožu... A i inače kad mi je negde iritirana koža (bolje nego da se raščešem)
Doduše od dečjeg šampona sam odustao jer mi je pekao oči (!? ), a i dečje kašice su previše skupe (btw ja sam mislio da se bebe hrane tako što sam obariš šargarepicu ili nešto, pa izgnječiš i daš im tako, pa bi moglo i povrće da se računa kao bebi hrana)
bene_geserit bene_geserit 06:56 01.03.2012

Re: Pseudologija fantastica

NNN
Najbolje nešto što nam se desilo u prethodne dve decenije je Sablja (nažalost nije sprovedena do kraja, a i vremenom je žestoko obezvređena, ali se bar pokazalo da se može kad se hoće, jer su tada uhapšene hiljade onih koji su "od ranije poznati policiji", još kada bi se tako nešto sprovelo i na malo višem nivou (riba smrdi od glave), ne bi nam ni trebale ovakve* akcije.

Sablja je bila populisticka akcija koja je sprovedena do kraja kakav je jedini i mogla da ima. Nije ona obezvredjena nego nije imala vrednost od samog pocetka.
Ako zelite ozbiljno da se obracunate sa kriminalom, to se radi otprilike potpuno suprotno od onoga sto smo videli u Sablji.
Kakvog tacno smisla je imalo hapsenje gomile onih "od ranije poznatih policiji" bez dokaza za njihovo krivicno gonjenje? Osim marketingskog.
Koliko kriminalaca je osudjeno kao rezultat hapsenja u vreme Sablje i na kolike kazne? A koliko resursa je potroseno i drustvo drzano u vanrednom stanju toliko vremena?
Koje je dugorocne ciljeve ostvarila Sablja? Da li je bilo manje kriminala u drzavi par godine posle sablje nego pre nje?

Mislim, razumem ja tebe, u Srbiji nema cak ni pokusaja da se bori protiv kriminala pa je cak i markentiska akcija zvuci bolje nego nista, ali u sustini je isto sto i nista.
baroniknez baroniknez 10:04 29.02.2012

Re: ...

Nemajte dilemu da bi vam ubrzo na kuću pokucali putnici iz dva blindirana džipa koji bi bili parkirani pred vašom kućom i upitali vas za zdravlje.


Ako je ovo tačno to je razlog da se cela zemlja digne na noge, a najmanje da se napišu imena onih koji to rade. Ako neko ne sme, neka mi pošalje poruku, ja ću napisati.


OK. Razumem ja dobru nameru, ali ova akcija oko ukidanja PDV-a na bebi opremu i hranu je totalno nepromišljena.Navešću samo tri razloga, sa posebnim akcentom na drugi:


POTPUNO STE U PRAVU ja se ne razumem toliko u trgovinu i nije mi jasno zašto je bejbi oprema toliko skupa. Bio sam par puta u prodavnicama bejbi opreme i cene nisu normalne, nema to veze sa PDV-om
libkonz libkonz 10:22 29.02.2012

Re: ...

Ako je ovo tačno to je razlog da se cela zemlja digne na noge, a najmanje da se napišu imena onih koji to rade. Ako neko ne sme, neka mi pošalje poruku, ja ću napisati.

Dugački su to spiskovi, a radi se o ozbiljnim kriminalcima. Naravno, ima tu dosta i Miškovića. Zato je ova priča oko ukidanja PDV-a za hranu i opremu za bebe neozbiljna.
sevarlica sevarlica 14:59 29.02.2012

...

Odlično razmišljanje! Preporuka i za tekst i za ideju.
PDV ne treba ukidati, možda ga treba smanjiti na 12-15%.

Ono što bi trebalo da se uradi je da se uvedu kontrolisane marže za robu iz uvoza.
Tako da bi se i domaća proizvodnja uklapala sa tom cenom i razlike bi bile minimalne(+-5%).
Mislim da bi ovo dovelo i do sigurnije domaće proizvodnje i za robe koje mogu da idu u izvoz.
Oni koji žele da pokrenu proizvodnju imali bi realne cene na tržištu sa kojom bi mogli da razmišljaju kojem proizvodu da se okrenu.

itd...
vladaxy vladaxy 15:27 29.02.2012

Re: ...

Ono što bi trebalo da se uradi je da se uvedu kontrolisane marže za robu iz uvoza.


A zašto ne narediti domaćim proizvođačima da proizvode robu po ceni uvozne?
Jeftinije je.
libkonz libkonz 15:41 29.02.2012

Re: ...

Ono što bi trebalo da se uradi je da se uvedu kontrolisane marže za robu iz uvoza.

Problem su monopoli, koji često nastaju i zbog pretnji. Jedini način da Pampers pelene budu jeftinije je da bude bar desetak firmi koje ih uvoze. Sve dok za razne grupe proizvoda imamo jednog uvoznika, nećemo imati napretka. Ali to je već krupno pitanje koje traži nezavisno sudstvo i policiju, da ne kažem Sablju II. A ukidanje bebi PDV-a je samo mazanje očiju.
sevarlica sevarlica 15:55 29.02.2012

Re: ...

Sve dok za razne grupe proizvoda imamo jednog uvoznika, nećemo imati napretka


Misliš ono, "generalni zastupnik"
Ma kad država hoće da uvede red, a još kad zna kako, tada nema niko jači od nje.
sevarlica sevarlica 15:56 29.02.2012

Re: ...

vladaxy
Ono što bi trebalo da se uradi je da se uvedu kontrolisane marže za robu iz uvoza.


A zašto ne narediti domaćim proizvođačima da proizvode robu po ceni uvozne?
Jeftinije je.


Mislim da se nismo baš razumeli, ali nema veze :)
vladaxy vladaxy 11:05 01.03.2012

Glas naroda

Srbija će još čekati na PejPal
Izvor: 24 sata

Iako je najavljeno da će PejPal doći još prošle godine, za dolazak tog bezbednog sistema za onlajn plaćanje u Srbiji još nema uslova.

http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=586876

Ајде бандити објасните народу зашто је слање и примање новца у Србију такође под монополом неколицине људи. Објасните народу зашто је куповина преко интернета против интереса те мањине која патике продаје за 180 евра а код наших суседа дупло мање?
(хоћу ПЕЈПЛАЈ!!!, 1. mart 2012 08:41)


Mi smo jedina zemlja na svetu u kojoj ne raspolažete svojim akcijama kao imovinom i devizama kao svojinom.
(Homma, 1. mart 2012 08:26)


a ne znam sto dizete toliku frku oko Paypal-a. Uopste nije tu problem. Problem je u CARINI i PAPIROLOSKIM TROSKOVIMA!! Ako za patike od 52 EUR moram da platim carinu i troskove od 100 ili vise EUR, ne treba mi Paypal. TO je razlog zasto oni ne dolaze. I njima je jasno da sa limitom od 50 EUR prosto nece imati dovoljno posla da bi zaradili nesto. Kad nase drzavne derikoze prestanu da rade za uvoznike i podignu limit na par stotina EUR, doci ce i Paypal.A do tada, placacemo sve duplo i vise nego normalan svet.
[Komentar poslat iz B92 Android aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (noj, 1. mart 2012 09:39)


Ја гласам за оног ко доведе ПП. Глупо? Није глупо - нећу да плаћам капут 12.000 ако од истог произвођача у суседној земљи кошта 5.500, нећу ни патике да плаћам 11.000 ако коштају у суседној земљи 7.000, а они који ово спречавају својим лобирањем директно ПЉАЧКАЈУ НАРОД. Већ смо видели колике су марже трговаца прехрамбеном робом, а нико не помиње ове што за 1,5 еуро купују кошуље које нам овде продају по 30 еура. Дајте ви ПП, па да народ овде мало предахне.
Купићу и стону лампу из Шведске за 4 еура, а не за 85 колико иста кошта овде.
Лопови, преваранти и пљачкаши - то је ова власт!
(Изногуд, 1. mart 2012 09:17)


I Džibuti ima PP...
(kameno doba, 1. mart 2012 08:48)
antioksidant antioksidant 11:07 01.03.2012

Re: Glas naroda

PPP
PejPalom do Pampersa
libkonz libkonz 11:35 01.03.2012

Re: Glas naroda

PejPalom do Pampersa

a koji je procenat glasača koji znaju šta je pejpal? Da parafraziram jednog komentatora sa sajta b92 ili Blica, koji je komentarisao proteste u Beogradu protiv ACTA: Kada bi se borili za Kosovo koliko se bore za taj internet, gde bi nam bio kraj!
antioksidant antioksidant 12:03 01.03.2012

Re: Glas naroda

a koji je procenat glasača koji znaju šta je pejpal?

vrlo brzo bio se organizovala distribucija pelena onima koji nikada nisu čuli za pp, ne boj se. samo da sistem proradi...

inače, šalim se - parola je ubačena jer zveči (ne baš kao pdv-om do bebeće opreme ali tu je)
Da parafraziram jednog komentatora sa sajta b92 ili Blica, koji je komentarisao proteste u Beogradu protiv ACTA: Kada bi se borili za Kosovo koliko se bore za taj internet, gde bi nam bio kraj!
ovo je već pitanje proriteta. da ne ulazimo u preduboke rasprave oko kosova (jer pretpostavljam da su razlike u pristupu suštinske) internet utiče na svakodnevni život mnogima koji toga nisu ni svesni a kosovo utiče na kvalitet života mnogima koji to ne bi da se vidi u javnosti
libkonz libkonz 12:37 01.03.2012

Re: Glas naroda

parola je ubačena jer zveči (ne baš kao pdv-om do bebeće opreme ali tu je)


internet utiče na svakodnevni život mnogima koji toga nisu ni svesni

mnogi ga izjednačavaju sa fejsbukom i igricama. A kao i sa pejpalom, mislim da je uloga Miškovića i družine u uništenju Srbije presudna i dok se tih štetočina ne rešimo nema nama sreće.
ivana23 ivana23 13:11 01.03.2012

Re: Glas naroda

libkonz
A kao i sa pejpalom, mislim da je uloga Miškovića i družine u uništenju Srbije presudna i dok se tih štetočina ne rešimo nema nama sreće.


Zveci i kada se pomene Miskovic koji nije uvoznik Pampers pelena...

Pogledati pod Nelt.
libkonz libkonz 13:16 01.03.2012

Re: Glas naroda

Zveci i kada se pomene Miskovic koji nije uvoznik Pampers pelena...

a ko je rekao da jeste?
inače, meni je jako dobro poznato kako je firma iz Temerina, prvi uvoznik Pampersa, izgubila ekskluzivu.
javascript:;
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:27 01.03.2012

Re: Glas naroda

Trebalo bi pogledati monetarne slobode, što se pp tiče, carina, trg deficita... Meni bi bilo u redu dozvoliti upotrebu svih drugih valuta + zlato, srebro u Srbiji. Dovelo bi to pada plata u javnom, jer se kače na privatni, al' tako je kada imaš budžetski deficit.

Skroz sam za to da pdv bude flat, i da prati javnu potrošnju, a da budžetskog deficita nema.
alselone alselone 08:59 02.03.2012

U pravu si Lib

Možda i bi, u početku, "da se Vlasi ne dosete", ali bi vrlo brzo stvari "došle na svoje". Pokušajte, na primer, da uvezete par šlepera Pampers pelena.



Pelene su vec poskupele sporim trendom poslednjih 3, 4 meseca. Cena je povecana za 20ak posto i tacno je pripremljeno unapred da kad se skine PDV pred izbore cena bude kao sto je i bila ranije samo sve ide trgovcima a nista drzavi a plebs srecan.
libkonz libkonz 10:32 02.03.2012

Re: U pravu si Lib

meni je savršeno jasno kako neke stvari funkcionišu. znam da nije popularan stav "ne ukidajte bebi PDV", i baš mi je drago da na blogu ima dosta ljudi koji dele moje mišljenje.
alselone alselone 15:21 02.03.2012

Re: U pravu si Lib

SVEZA INFORMACIJA:

Otvorio se neki market kod mene u komisluku, Pampers 4+ 80 komada 400 din jeftiniji nego u Tempu ili Aksi. Ako ih ne ubiju, bice super.
libkonz libkonz 15:25 02.03.2012

Re: U pravu si Lib

možda su samoinicijativno skinuli PDV
alselone alselone 15:31 02.03.2012

Re: U pravu si Lib

libkonz
možda su samoinicijativno skinuli PDV


To sam i ja rekao.

Ako je neko od novosadjana zainteresovan slacu lokaciju na PP.
NNN NNN 18:31 02.03.2012

Re: U pravu si Lib

a je l' ima negde i u BG?
(pošto mislim da smo trenutno najveći potrošači Pampersa u jugoistočnoj Evropi)
ivana23 ivana23 19:27 02.03.2012

Re: U pravu si Lib

NNN
a je l' ima negde i u BG?
(pošto mislim da smo trenutno najveći potrošači Pampersa u jugoistočnoj Evropi)


Pijace, buvljak...
alselone alselone 20:31 02.03.2012

Re: U pravu si Lib

NNN
a je l' ima negde i u BG?
(pošto mislim da smo trenutno najveći potrošači Pampersa u jugoistočnoj Evropi)

ivana23


Pijace, buvljak...



Da, pelene su mnogo jeftinije na pijacama ali ja nisam siguran da li su original, da li je pravi rok proizvodnje... Jednom smo naleteli na neke sto su verovatno bile matore pa je ona plava "smesa" iz unutrasnosti pelene nekako iscurila kompletno i onda je malisa pazario gadan osip. Mozda je slucajnost... ne kazem.
NNN NNN 22:58 02.03.2012

Re: U pravu si Lib

Zovite me snobom,
ali nikada ne bih nešto kupio za bebu na buvljaku.


Nego, u vestima na B92 su ovu akciju o kojoj je ove reč nazvali
akcija za ukidanje PDV-a i ograničenje marži...
libkonz libkonz 23:00 02.03.2012

Re: U pravu si Lib

akcija za ukidanje PDV-a i ograničenje marži...

a šta ćemo sa uvozničkim maržama?
inco inco 09:49 03.03.2012

Re: U pravu si Lib

libkonz
a šta ćemo sa uvozničkim maržama?


Te marze nije bogougodno regulisati, ove trgovacke jeste sad kad gosn' Burns nije vise capo di tutti capi trgovackih derikoza.
ivana23 ivana23 14:18 03.03.2012

Re: U pravu si Lib

alselone
Da, pelene su mnogo jeftinije na pijacama ali ja nisam siguran da li su original, da li je pravi rok proizvodnje... Jednom smo naleteli na neke sto su verovatno bile matore pa je ona plava "smesa" iz unutrasnosti pelene nekako iscurila kompletno i onda je malisa pazario gadan osip. Mozda je slucajnost... ne kazem.


Na 'mojoj' pijaci (Bajlonijeva, Bg) postoji nekoliko tezgi na kojima vec godinama isti ljudi prodaju sredstva za kucnu i licnu higijenu, pa i pelene. Sasvim sam sigurna da im je sva roba pouzdana, uglavnom dovezena iz Madjarske. Taj deo pijace je i fizicki odvojen od prehrambenog.
One ad hoc prodavce treba izbegavati.

alselone alselone 16:42 03.03.2012

Re: U pravu si Lib

ivana23

Na 'mojoj' pijaci (Bajlonijeva, Bg) postoji nekoliko tezgi na kojima vec godinama isti ljudi prodaju sredstva za kucnu i licnu higijenu, pa i pelene. Sasvim sam sigurna da im je sva roba pouzdana, uglavnom dovezena iz Madjarske. Taj deo pijace je i fizicki odvojen od prehrambenog.
One ad hoc prodavce treba izbegavati.



Verovatno si u pravu ali sto kaze NNN, uvek mi nekako zakoci ruka kad pomislim da kupim nesto na buvljaku za bebca.
libkonz libkonz 17:07 03.03.2012

Re: U pravu si Lib

Verovatno si u pravu ali sto kaze NNN, uvek mi nekako zakoci ruka kad pomislim da kupim nesto na buvljaku za bebca.

tu smo isti. za sebe skoro sve kupujem na pijaci, za dete ništa. verovatno preterujemo, ali šta da se radi
antioksidant antioksidant 19:10 03.03.2012

Re: U pravu si Lib

Nego, u vestima na B92 su ovu akciju o kojoj je ove reč nazvali
akcija za ukidanje PDV-a i ograničenje marži...

samo se ubaci jos jedan posrednik koji naplati i svoju ogranicenu marzu i nepismeni samoreklameri nista ne postizu
libkonz libkonz 18:17 04.03.2012

Re: U pravu si Lib

samo se ubaci jos jedan posrednik koji naplati i svoju ogranicenu marzu i nepismeni samoreklameri nista ne postizu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana