Društvo| Porodica| Roditeljstvo| Sex

Sex, muškarci, žene i deca

vhedrih2 RSS / 28.02.2012. u 18:05

Bio sam pre par nedelja na jednoj naučnoj konferenciji. I tamo na jednoj od sesija jedan od izlagača, počinje da priča o rizičnim ponašanjima. Devojka od dvadeset i nešto, upravo završila master studije, u najboljim reproduktivnim godinama. Pa poče da nabraja rizična ponašanja: upotreba psihoaktivnih supstanci (narkotika), prekomerna upotreba alkohola, nezaštićeni seks... Nezaštićeni seks?! Ništa ono „česta promena partnera", ništa ono „seks sa nepoznatim partnerima", nego baš tako „nezaštićeni seks". Tačka. Seks bez upotrebe prezervativa kaže ona. I ni manje ni više, strpa to u istu kategoriju sa narkomanijom. I nastavlja ona, ta su ponašanja rizična zato što dovode do posledica opasnih po život i zdravlje, pa tako nezaštićeni seks dovodi do polnih bolesti, trudnoće i drugih štetnih posledica. I saznadoh ja da trudnoća spada u istu grupu sa polnim bolestima, da je opasna po zdravlje i da sve u svemu predstavlja štetnu posledicu. Koleginice, kako SAV nezaštićeni seks može da bude rizično ponašanje? Pa svi mi postojimo baš zahvaljujući nezaštićenom seksu, pobunim se ja. I otkud je trudnoća štetna posledica i kako to u isti koš sa polnim bolestima, nastavim zaprepašćen. Pa postizanje trudnoće je glavni razlog zašto sex uopšte postoji. Kako to štetna posledica?!  Poče ona nešto da objašnjava, pa se umešaše starije kolege iz publike i rekoše da je koleginica verovatno mislila na neplaniranu trudnoću i ublažiše situaciju.

 I već sam to zaboravio, kad danas jedna druga koleginica, inače odličan student, svakako budući dobar stručnjak, izlaže nacrt za svoje istraživanje za master rad. Nacrt dobar, sve korektno urađeno, ali povede se nešto diskusija o stavovima prema abortusu koje koleginica između ostalog namerava da ispituje i kakve on ima veze s nekim stvarima. I onda odjednom čusmo radnu pretpostavku - da se može očekivati da žene sa izraženim motivom postignuća, dakle koje planiraju ozbiljnu karijeru i ozbiljno shvataju svoj profesionalni razvoj imaju pozitivnije stavove prema abortusu. I nije to toliko strašno, ljudi prave razne pretpostavke. Ali čusmo obrazloženje - žena koja želi da uspe u životu neće da dozvoli da joj trudnoća ugrozi karijeru. Zato će biti spremnija da abortira nego da žrtvuje svoje profesionalno napredovanje. Ne sećam se doslovno reči, ali bilo je nešto u tom smislu.  Ili karijera ili deca. Ništa treće, ništa zajedno. Da je ovo podatak dobijen u nekom istraživanju, bilo bi OK. Činjenice su činjenice i tu ne možeš ništa. Ali nije. Istraživački podaci pokazuju drugačije rezultate. Ovo je po svoj prilici bilo zasnovano na ličnom uverenju....

Da se razumemo - ove dve situacije, same za sebe ne bi bile ništa strašno. Ne bi to bilo strašno da tu i tamo imate ponekog ko reši da nema porodicu i da ceo život posveti karijeri. Ljudi su slobodni i mogu i takve odluke da donesu. Ljudi koji su donosili takve odluke je bilo u svim vremenima i neki od njih su jako puno zadužili čovečanstvo.

Ali - istraživački tim koji vodim je krajem prošle godine sproveo veliko istraživanje na geografskom klasterskom uzorku od 2297 građana Srbije u radno aktivnom dobu (do nekih 67-68 godina). Pitali smo ih razne stvari vezane za porodicu, posao i usklađivanje obaveza na ova dva mesta. Između ostalog, pitali smo ih i koliko dece planiraju da imaju. I, građani Srbije u proseku planiraju da imaju 1,98 dece. Ni cela dva. I ovo nije s obzirom na uslove, ovo ne znači da planiraju da ih dobiju sutra. Ne. Ovo je prosek planova koje ljudi imaju. Kada su ljudi u pitanju, ovo slobodno možemo uzeti za maksimum. Zahvaljujući savremenim medicinskim znanjima i uslugama, retko ko će imati više dece nego što je planirao. Ali će ih zato bez problema imati manje. I znamo da ih zaista i imaju manje. Po popisu, prosečan građanin Srbije ima 1,44 dece. Po našem istraživanju nešto manje - oko 1,37, ali kod nas u uzorak nisu ušli građani u poznim godinama, a za koje možemo očekivati da bi taj prosek podigli na gore.

A šta vidimo kada pogledamo kako je ta brojka nastala? Skoro petina stanovništva uopšte ne planira da ima decu (18%), još 13% planira da ima samo jedno dete. Četrdesetak procenata planira dvoje dece. A prosek „izvlači" veoma mali broj pojedinaca koji i imaju i planiraju veći, pa čak i dvocifreni broj dece. Prosek izvlače i muškarci - muškarci u proseku planiraju 2,2 deteta, naspram žena koje planiraju 1,8 deteta. I opet, procenat žena koje ne planiraju uopšte decu je veći od procenta muškaraca. A nažalost muškarci decu ne rađaju... A za prostu reprodukciju stanovništva, dakle da bi nas za 100 godina bilo isto koliko i danas trebaju nam 2,2 detata po roditeljskom paru. I to samo pod pretpostavkom da se ne desi nikakva katastrofa, rat ili bilo kakva druga beda...

Stasavaju mladi ljudi koji masovno smatraju da je nezaštićeni sex rizično ponašanje, da je trudnoća štetna, a da su deca nespojiva s karijerom, te da ih treba izbegavati ako želi da uspe u životu. A to su stavovi koji nisu posledica njihovog ličnog iskustva, jer oni nikakvog iskustva ni sa trudnoćom ni sa decom, ni sa usklađivanjem posla i porodice nisu još imali. Ovo su stavovi koje smo im na ovaj ili onaj način preneli mi stariji.

I zato, ako nismo doneli kolektivnu odluku o tome da postepeno kao društvo izumremo, trebali bi ozbiljno da razmislimo o tome šta kao vrednosti prenosimo mladima...

 



Komentari (367)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 18:13 28.02.2012

?

Pa svi mi postojimo baš zahvaljujući nezaštićenom seksu, pobunim se ja.....Pa postizanje trudnoće je glavni razlog zašto sex uopšte postoji.

zar je jedina svrha seksa reprodukcija?


I zato, ako nismo doneli kolektivnu odluku o tome da postepeno kao društvo izumremo, trebali bi ozbiljno da razmislimo o tome šta kao vrednosti prenosimo mladima...
ko smo to mi? koje drustvo? ljudi na ovoj planeti sve vise
vhedrih2 vhedrih2 18:22 28.02.2012

Re: ?

zar je jedina svrha seksa reprodukcija?


Nije, ali je najvaznija. Bez rekreativnog seksa bili bismo drustvo manje srecnih ljudi, mozda i bitno dzangrizavijih, ali i dalje drustvo, bez reproduktivnog seksa ne bi bilo drustva. Ako mislis da nije najvaznija, molim navedi koja funkcija sexa smatras da je vaznija.

ko smo to mi? koje drustvo? ljudi na ovoj planeti sve vise


Srbija, pre svega, a i Evropa je u istoj situaciji. To sto se u Nigeru stanovnistvo duplira svakih nesto godina, ne znaci nesto posebno nama ovde.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:14 28.02.2012

Re: ?

Nije, ali je najvaznija.


Pozdravio te Santorum i ostali Tea Party ... entuzijasti ☻

Inače, nije bitno šta je i kako bilo pre par milijuna godina ;> Evolucija je pametna - samo malo spora. Kad-tad će da reši i problem iha-haj prekobrojnog broja ljudi ;>

Bez rekreativnog seksa bili bismo drustvo manje srecnih ljudi, mozda i bitno dzangrizavijih, ali i dalje drustvo, bez reproduktivnog seksa ne bi bilo drustva


Dete može da se napravi i tako što odeš do "Banke", pa kod doktora na "ugradnju". I pre nego što počneš da odgovaraš - to je samo pandan tvom "džangrizavom" "argumentu". S tim što je solidniji

Inače, insistiranje na "Pravljenju dece kao Osnovnoj FUnkciji Seksa" je - ma da kažemo čudno. Kako može da se kaže da je nešto što čijni manje od jednog promila ukupne aktivnosti čini "OSNOVU" ičega? Ubr, već oooooodavno se porodica "planira", a ne nastaje kao produkt pijanog muža koji se vrati iz kafane, pa ošamari ženu i obavi "najvažniju radnje".

Ako mislis da nije najvaznija, molim navedi koja funkcija sexa smatras da je vaznija.

10 Surprising Health Benefits of Sex
The health benefits of sex extend well beyond the bedroom. Turns out sex is good for you in ways you may never have imagined.

- Sex Relieves Stress
- Sex Boosts Immunity
- Sex Improves Heart Health

(...having sex twice or more a week reduced the risk of fatal heart attack by half for the men, compared with those who had sex less than once a month)

- Sex Reduces Pain
- Sex Reduces Prostate Cancer Risk
- Sex Reduces Prostate Cancer Risk
- Sex Helps You Sleep Better


Edit:  Zaboravih još jednu važnu korist:

         Redovan seks umanjuje rizike od pisanja zatucanih tekstova o seksu ;>


                
angie01 angie01 19:19 28.02.2012

Re: ?

Ubr, već oooooodavno se porodica "planira", a ne nastaje kao produkt pijanog muža koji se vrati iz kafane, pa ošamari ženu i obavi "najvažniju radnje".

Inače, insistiranje na "Pravljenju dece kao Osnovnoj FUnkciji Seksa" je - ma da kažemo čudno. Kako može da se kaže da je nešto što čijni manje od jednog promila ukupne aktivnosti čini "OSNOVU" ičega?


znala sam da sam nesto zaboravila-'naci, ovo je pod pet, hvala najlepse!
st.jepan st.jepan 19:25 28.02.2012

Re: ?

antioksidant
ko smo to mi? koje drustvo? ljudi na ovoj planeti sve vise

Srbija, pre svega, a i Evropa je u istoj situaciji. To sto se u Nigeru stanovnistvo duplira svakih nesto godina, ne znaci nesto posebno nama ovde.


Što se Nigera tiče, u pravu si, to nama zaista ne znači nešto posebno, ali zašto bi se Nigerci i potezali čak ovamo?

Srbija svakako neće opusteti, nema šanse, jer, ako ništa drugo, Kosovo je deo Srbije - to je Ustavom zacementirani, dakle nepobitni fakat, a tamo s natalitetom nema većih problema.

Sem toga, Evropi ne manjka stanovništva, čak je možda i prenapućena. Ni Srbiji neće manjkati, jer će, kad udje u EU, možda postati primamljiva i za rečene Nigerce, kaogod i za ostale biološki perspektivne narode.

Smenjivanje različitih, pa i vrlo različitih naroda na jednom istom prostoru nije nikakva tragedija, niti je nešto novo -istorija je toga prepuna, istorija je upravo od tog smenjivanja naroda i sazdana, pa zašto onda strepeti da se u tom smislu neće (i ovde) nastaviti?



Edit: rekni slobodno šta misliš, ovde smo svi naši.
vhedrih2 vhedrih2 19:35 28.02.2012

Re: ?

10 Surprising Health Benefits of Sex
The health benefits of sex extend well beyond the bedroom. Turns out sex is good for you in ways you may never have imagined.

- Sex Relieves Stress
- Sex Boosts Immunity
- Sex Improves Heart Health

(...having sex twice or more a week reduced the risk of fatal heart attack by half for the men, compared with those who had sex less than once a month)

- Sex Reduces Pain
- Sex Reduces Prostate Cancer Risk
- Sex Reduces Prostate Cancer Risk
- Sex Helps You Sleep Better



Procitah, ali ne mogu da shvatim na koji nacin sve ovo zajedno vaznije od dobijanja dece. Mislim da su deca vaznija i od boosts imunity, i od heart health, a i od svih ostalih stvari.
docsumann docsumann 19:42 28.02.2012

Re: ?

Sex Helps You Sleep Better


hmm, diskutabilno

ponekad provedem ostatak noći budan ko sova
vhedrih2 vhedrih2 19:44 28.02.2012

Re: ?

Inače, insistiranje na "Pravljenju dece kao Osnovnoj FUnkciji Seksa" je - ma da kažemo čudno. Kako može da se kaže da je nešto što čijni manje od jednog promila ukupne aktivnosti čini "OSNOVU" ičega? Ubr, već oooooodavno se porodica "planira", a ne nastaje kao produkt pijanog muža koji se vrati iz kafane, pa ošamari ženu i obavi "najvažniju radnje".


I kad planirate porodicu, dobijate decu seksualnim putem. Ne znam kakve veze imaju pijanice i porodicni nasilnici sa ovom pricom.
Ovo je prica o stavovima i njihovim objektivnim posledicama na natalitet. Iako je porodično nasilje svakako važna tema, to nije tema ovog bloga.
vishnja92 vishnja92 19:57 28.02.2012

Re: ?

Ovo je prica o stavovima i njihovim objektivnim posledicama na natalitet.

ovo nije prica o stavovima nego klasicna i jeziva diskriminacija koju neko pokusava da uturi na naslovnu jer navodno "ima uvid" i "podatke".
(a nezasticen seks nije rizicno, nego zeljeno ponasanje sa nezeljenim posledicama. o cemu je ovaj blog?)
vhedrih2 vhedrih2 19:58 28.02.2012

Re: ?

Smenjivanje različitih, pa i vrlo različitih naroda na jednom istom prostoru nije nikakva tragedija, niti je nešto novo -istorija je toga prepuna, istorija je upravo od tog smenjivanja naroda i sazdana, pa zašto onda strepeti da se u tom smislu neće (i ovde) nastaviti?


Ovo je potpuna istina i to je sasvim legitiman stav. Ali ja nisam siguran da smo kao drustvo svesni toga da stvari koje sada radimo vode ka tom ishodu niti da nam je prihvatanje tog ishoda nasa nacionalna strategija.

Ako bi bila, onda bi mnoge stvari koje sada i drzava Srbija i evropske zemlje rade bile potpuno bespredmetne. Npr. ako smo OK s tim da u buducnosti na nasim prostorima zivi drugo stanovnistvo, onda je npr. borba za "ocuvanje" Kosova zapravo potpuno besmislena. Zasto "branimo" taj prostor, ako planiramo da nam i ovaj koji sada imamo postane suvisan. Takodje, onda su besmislene i antiimigracione procedure i dobar deo birokratije vezan za imigraciju.
Konacno, sto se smena stanovnistva tice, ako cemo posteno suditi po istoriji, pitanje je za koga to nije tragicno. Ako ste u ulozi domaceg stanovnistva koje odjednom postaje manjina, to je cesce bilo tragicno sa malim brojem prezivelih nego sto je bilo drugacije.

Edit: rekni slobodno šta misliš, ovde smo svi naši.


Pa zapravo rekao sam sta mislim. Moj posao je nauka, dakle utvrdjivanje cinjenica i objasnjavanje javnosti, sta se i kako desava. Cak i kad nam se ne svidja ili je neprijatno. To sam i napisao.
Smisljanje sta se povodom toga sve moze uraditi je posao pronalazaca i inovatora, a odlucivanje o tome sta ce se zaista uraditi je posao politicara. Ja trenutno nisam ni jedno od ta zadnja dva.
vhedrih2 vhedrih2 20:21 28.02.2012

Re: ?

jeziva diskriminacija


Diskriminacija je razlicito tretiranje drugih osoba na osnovu predrasuda, prvenstveno na osnovu njihove grupne pripadnosti. U cemu mislite da se ovde sastoji diskriminacija?


neko pokusava da uturi na naslovnu


Izvinjavam se, ali ako sam taj neko na kog mislite zapravo ja, to me jako vredja. Neko moze biti osoba koja je anonimna i koja se nije predstavila. Eto npr. poput vas (izvinjavam se sto moram to da istaknem. O meni imate sve potrebne podatke i sve to sto kazem je lako proverljivo.

Nije u redu da me omalovazavate i pokusavate da diskreditujete samo zato sto vam se ne svidja ono sto kazem.
vishnja92 vishnja92 20:37 28.02.2012

Re: ?

Diskriminacija je razlicito tretiranje drugih osoba na osnovu predrasuda, prvenstveno na osnovu njihove grupne pripadnosti. U cemu mislite da se ovde sastoji diskriminacija?

diskriminacija je razlicito tretiranje drugih na osnovu licnog svojstva, a ne predrasuda. naucilo me - za mene malo prekasno, za druge mozda i ne.
a u licna svojstva spada i pol.

Neko moze biti osoba koja je anonimna i koja se nije predstavila. Eto npr. poput vas (izvinjavam se sto moram to da istaknem. O meni imate sve potrebne podatke i sve to sto kazem je lako proverljivo.


o tom "neko" je ovde vec bilo diskusije preko svake mere, i zabavne i one druge. ukoliko cete se bolje osecati, spremna sam da Vam posaljem svoje podatke na pp.
st.jepan st.jepan 20:37 28.02.2012

Re: ?

Pa zapravo rekao sam sta mislim.

Bogme jesi!

Čim ugrabim vremena, potrudiću se da odgovorim.
vhedrih2 vhedrih2 20:44 28.02.2012

Re: ?

diskriminacija je razlicito tretiranje drugih na osnovu licnog svojstva, a ne predrasuda. naucilo me - za mene malo prekasno, za druge mozda i ne.
a u licna svojstva spada i pol.


To je nesrecna definicija iz naseg zakona. Nije opste prihvacena. A kad razmislite zapravo znaci svasta i nista. Kao i puno nasih zakona pravljenih da se ne primene Kako je vi shvatate? Ako pomenem kog je neko pola to cini diskriminaciju? Ili da postoje razlike izmedju polova. Licno svojstvo su i godine. Da li to znaci da niko ne sme nigde da pise o ljudima razlicitog uzrasta.
U vasoj definicji nedostaje i ono NEOPRAVDANO razlicito tretiranje. Ovako kako ste ga napisali, neko bi cinjenicu da trogodisnjaci ne smeju da voze automobile mogao da nazove starosnom diskriminacijom. To NEOPRAVDANO, se pominje cak i u nasem zakonu, ali u drugom clanu.

Ali niste mi odgovorili? U cemu mislite da se ovde sastoji diskriminacija? Ja diskriminaciju ne volim. Ako je zaista ima, odmah cu rado obrisati sve stvari koje tako nesto predstavljaju.
antioksidant antioksidant 20:54 28.02.2012

Re: ?

Nije, ali je najvaznija. Bez rekreativnog seksa bili bismo drustvo manje srecnih ljudi, mozda i bitno dzangrizavijih, ali i dalje drustvo, bez reproduktivnog seksa ne bi bilo drustva. Ako mislis da nije najvaznija, molim navedi koja funkcija sexa smatras da je vaznija.

ok da se vratimo na funkcionalnu pismenost
zar je jedina svrha seksa reprodukcija?

pitanje je bilo da li je jedina svrha sexa reprodukcija. pitanjem ni na jedan način se nije pokrenula dilema koja je svrha sexa najvažnija. da ne skrećemo sa teme.

što se tiče drugog pitanja, drago mi je što smo definisali granice "društva". sada razumem. zabrinuti ste za evropu i srbiju.

dakle vaša teza je "društvo u srbiji (ili evropi) je ugroženo zbog previše rekreativnog seksa"? ili je u pitanju "ugrožavanje društva zbog korišćenja seksa u sekundarne svrhe"?
(ako prihvatimo da je reprodukcija primarna svrha seksa)

definišite vašu početnu tezu da bi mogli da polemišemo

i da, mislim da bi vam koristilo ako bi ste prihvatili da postoji nešto što se zove "planiranje porodice" jer će te u tom slučaju znatno lakše razumeti razliku između "trudnoće" i "neplanirane (ili neželjene) trudnoće"



JJ Beba JJ Beba 21:01 28.02.2012

Re: ?

o cemu je ovaj blog?)

jbte pročitala i odustala. muka mi je od ovakvih blogova
vishnja92 vishnja92 21:24 28.02.2012

Re: ?

To je nesrecna definicija iz naseg zakona.

to uopste nije nesrecna definicija, naprotiv: vrlo je i veoma odlicna.
a oni (tj na zalost ili na srecu: one koje sam ja srela, time barataju vrlo pazljivo i filigranski, i izuzetno pametno)
samo sto bih ja u odredjene odredbe zakona kao licno svojstvo dodala i - strucnost.
U cemu mislite da se ovde sastoji diskriminacija?

u ideji da je roditeljstvo stvar zenskog stava, i da je nezasticeni seks ono sto sa-la-la produzuje vrstu (ali samo u svojoj kuci) - dok on to bas i nije, samo je zeljena aktivnost sa (ponekad) nezeljenim posledicama, kako za muskarce tako i za zene.

- u ideji da je sve to do "drustva" u kome ucestvuju i zene i muskarci podjednako -
medjutim, ja sam (zacudo) za sve poslove intervjue obavljala s muskima, i oni su svaki put odlucivali o mojoj karijeri (sa svim onim bednim manifestacijama kojecega).
usput nisu umeli da prepoznaju da sam nedelju dana do porodjaja, jer sam to (etotako, cisto iz zenskog stava) oba puta morala da krijem.

(aham - mogu da ti posaljem i svoje reference, kada se budemo bavili mojim podacima)


- u ideji da u roditeljstvu ucestvuje drustvo, mada je to jedna debela laz - u nasoj zemlji je imati decu zenin licni problem, otac ucestvuje koliko zeli (a poznajem neke sjajne. mada, ne bas mnogo) a drzava jos manje.

ja sam bila jedna od onih iz arijaninog gornjeg pasusa - dobroizgledajuca, mlada, obrazovana, tamtevamte i jos uvek sam ponesto od toga. i pajz da ti kazem: niko ne mora da istrpi sve ono kroz sta prolaze zaposlene zene i majke u Srbiji, ali niko.

jos, nezvanicni podatak bracnog savetovalista od pre 5 godina: vecina brakova, preko 80%, koji im stignu na "spasavanje" (pisi propalo) su oni gde je muz izgubio posao. ili oni gde su oboje izgubili posao, pa ona krenula da kopa noktima da prehrani, a on pao u ocaj. nema primera gde porodica propada jer je zena kao hranitelj porodice "klecnula", nema statistike o tome.


cela postavka ti je onako, trula.


ps - docs ao jj
jesen92 jesen92 21:38 28.02.2012

Re: ?

Nije, ali je najvaznija. Bez rekreativnog seksa bili bismo drustvo manje srecnih ljudi, mozda i bitno dzangrizavijih, ali i dalje drustvo, bez reproduktivnog seksa ne bi bilo drustva. Ako mislis da nije najvaznija, molim navedi koja funkcija sexa smatras da je vaznija.
...cudim se da je neko docent sa takvim razmisljanjem...nije mi namera da vredjam...samo se cudim..
JJ Beba JJ Beba 21:42 28.02.2012

Re: ?


Diskriminacija je razlicito tretiranje drugih osoba na osnovu predrasuda, prvenstveno na osnovu njihove grupne pripadnosti. U cemu mislite da se ovde sastoji diskriminacija?

jeste diskriminacija. patrijahlane norme koje nam društvo namaće na različte načine, zahteva da žene rađaju (u bračnom odnosu dakako).
one žene koje su svesne svojih reproduktivnih parva i koje samostalno odlučuju da da li žele ili ne žele da rađaju izložene su razznim vrstama maltretmana (kao npr ovaj blog). često se proglašavaju "štetnima" po društvo

dobrovoljno majčinstvo je izbor same žene jer jedino žena odlučuje o svojoj reprodukciji. teleo žene, njene emocije, njena ličnost i njen život su njeno vlasništvo o niko ne sme da odlučuje u njihovo ime osim njih samih. nametnuta trudnoca ili primoravanje na ilegalni abotus su pokazatelj mizoginije, patrijahlane (nacionalističke) ideologije. majke treba da budu samo one ženekoje to žele i koje se na to samostalno odluiče.
tačka

višnja
st.jepan st.jepan 21:46 28.02.2012

Re: ?

...cudim se da je neko docent sa takvim razmisljanjem...nije mi namera da vredjam...samo se cudim..

Mislim da se i Docent čudi gde je ovo zašo.
docsumann docsumann 21:50 28.02.2012

Re: ?

ps - docs ao jj




dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:36 28.02.2012

Re: ?

Ovako nešto nije viđeno na blogu otkako je Sentinel objavio oduševljeni tekst o nekom paru iz bajbl belta koji ima dvadesetoro dece (a imaju ih jer im vera ne dozvoljava upotrebu kontracepcije).
b92fmember b92fmember 00:18 29.02.2012

Re: ?

JJ Beba
... jeste diskriminacija. patrijahlane norme koje nam društvo namaće na različte načine, zahteva da žene rađaju


pa jok, nećemo valjda mi muškarci

JJ Beba JJ Beba 00:44 29.02.2012

Re: ?

b92fmember
JJ Beba
... jeste diskriminacija. patrijahlane norme koje nam društvo namaće na različte načine, zahteva da žene rađaju


pa jok, nećemo valjda mi muškarci



ha ha ha

ako nisi shvatio da ponovim- rekla sam da društvo na različete načine zahteva od žena da rađaju; ne dozvoljavaju im da same odluče hoće li ili neće. pri tom poželjno je da rađaju decu u bračnom statusu, naravno heteroseksulanom, da malo zamutim stvar (pa da se upecate i otvorite diskusiju o homoseksulanim brakovima)

st.jepan st.jepan 02:12 29.02.2012

Re: ?

st.jepan
Čim ugrabim vremena, potrudiću se da odgovorim.

Vidim, nije potrebno.
Drugi već odgovorili.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:44 29.02.2012

Re: ?

dobrosavljevic_m
Ovako nešto nije viđeno na blogu otkako je Sentinel objavio oduševljeni tekst o nekom paru iz bajbl belta koji ima dvadesetoro dece (a imaju ih jer im vera ne dozvoljava upotrebu kontracepcije).



Ma nije, bre, to je zato što ti za uspostavljanje well regulated Milicije treba barem dvaes ljudi, a kome ćeš da veruješ ako ne svojoj deci (i ja planiram svoju Miliciju, ali pošto živim u nešto manje zatucanoj oblasti, dovoljno mi troje dece ).

Ala se razgoropadila ova Višnja, ko da je naišla na zadatak iz Venea koji ne ume da reši. Ja ne smem sad da je zviznem nekom šalom, poješće me ko djavo iz tasmanije.
vishnja92 vishnja92 08:50 29.02.2012

Re: ?

Ala se razgoropadila ova Višnja, ko da je naišla na zadatak iz Venea koji ne ume da reši. Ja ne smem sad da je zviznem nekom šalom, poješće me ko djavo iz tasmanije.

mrtva si kokosko.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:05 29.02.2012

Re: ?

Ma nije, bre, to je zato što ti za uspostavljanje well regulated Milicije treba barem dvaes ljudi, a kome ćeš da veruješ ako ne svojoj deci

A kojim li se specijalnim jedinicama ta milicija drži pod kontrolom...
cassiopeia cassiopeia 12:56 29.02.2012

Re: ?

JJ Beba
jeste diskriminacija. patrijahlane norme koje nam društvo namaće na različte načine, zahteva da žene rađaju (u bračnom odnosu dakako).
one žene koje su svesne svojih reproduktivnih parva i koje samostalno odlučuju da da li žele ili ne žele da rađaju izložene su razznim vrstama maltretmana (kao npr ovaj blog). često se proglašavaju "štetnima" po društvo

dobrovoljno majčinstvo je izbor same žene jer jedino žena odlučuje o svojoj reprodukciji. teleo žene, njene emocije, njena ličnost i njen život su njeno vlasništvo o niko ne sme da odlučuje u njihovo ime osim njih samih. nametnuta trudnoca ili primoravanje na ilegalni abotus su pokazatelj mizoginije, patrijahlane (nacionalističke) ideologije. majke treba da budu samo one ženekoje to žele i koje se na to samostalno odluiče.
tačka


Hvala ti

Nisam želela da dam komentar na autorovo pisanije jer sam ostala zabezeknuta izrečenim ali nisam mogla da ti se ne zahvalim.
jesen92 jesen92 01:12 01.03.2012

Re: ?

Mislim da se i Docent čudi gde je ovo zašo

..mozda se cudi a mozda se i smeska...mozda mu neko narucio tekst da nas provocira..
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:12 01.03.2012

Re: ?

dobrosavljevic_m
Ma nije, bre, to je zato što ti za uspostavljanje well regulated Milicije treba barem dvaes ljudi, a kome ćeš da veruješ ako ne svojoj deci

A kojim li se specijalnim jedinicama ta milicija drži pod kontrolom...


Viš, nisam o tome razmišljao .
angie01 angie01 19:06 28.02.2012

O mein Gott!

skoro nisam nesto ovako grebajucimozak procitala!

i to jos doca sci, dr,...stagod! ( nije mi namera da zahebavam, samo me presece gde ne treba!)

halo, bre, gde ti zivis?

prvo,naravno da je sex bez zastite rizican-zbog side i drugih polnoh bolesti i naravno, zbog nezeljene trudnoce, koju ispasta uvek zena!

drugo- pa naravno da ljudi mogu da svoj sexualni zivot vode kako njima odgovara- to, cesta promena partnera, nepoznati partner, zavisi od prethodnog ulaganja u svaku pojedinu osobu i zavisi od mnogo toga, kako se pojedinci ophode prema fizickom kontaktu, ali svi ti nacini, a i onaj iz ljubavi i sa jednim odredjenim , poznatim, je rizican bez zastite, zbog onoga u stavki jedan!

trece- to koliko su ljudi zainteresovani za potomsvo, opet zavisi od mnogih faktora, a najvise od kvaliteta zivota-jer nije samo cilj roditi bebu, vec sta joj realno mozes pruziti i kako ce ona i njeni roditelji da zive-ista ova analogija vazi i za neobicnu bitku za bebe- nece nikog ohrabriti manji pdv i inkubatori sa donatorima koji su uslikali svoju humanost- nego kvalitetniji zivot, bolji uslovi, vise para,..znaci rast i razvoj privrede, veca zaposlenost, bolja ekonomija, bolje mogucnosti!

cetvrto- da li si cuo za diskriminaciju zena prilikom zaposljavanja-opet zbog trudnoce, dece,...pa kada vec zive u ovako sakatom sistemu, one se odlucuju za opstanak, jer to je prirodno-bas njih briga za statistiku, omogucite im ravnopravnost i uslove da odgajaju svoju decu i buducnost za njih, pa ce sve posle biti bolje- ako je ideja da ne zamremo kao narod!

to sto si ti podvukao u krajnjem kresendu-masovno smatraju da je nezaštićeni sex rizično ponašanje-u civilizovanim zemljama sa godisnjim suficitom i odlicnim socijalnim programiam, uce decu u skoli!
vishnja92 vishnja92 19:16 28.02.2012

Re: O mein Gott!

ofalabogu (i hvala angie)
zamalo da se ulogujem, pa onda pomislim, "imam li snage za ovo?" - jok, nemam snage

pa sam se ipak ulogovala samo da se zahvalim zbog komentara, i da, to je to, ja bih mozda duze i dramaticnije ali ne i bolje.
i boktemazo sta je bre ovo, pravimo tres senzacije zarad citanosti?



vishnja92 vishnja92 19:18 28.02.2012

Re: O mein Gott!

i da - zasto se tekst ne zove "sex, muskarci i deca" - bilo bi primerenije?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:21 28.02.2012

Re: O mein Gott!

to sto si ti podvukao u krajnjem kresendu-masovno smatraju da je nezaštićeni sex rizično ponašanje-u civilizovanim zemljama sa godisnjim suficitom i odlicnim socijalnim programima, uce decu u skoli!


Pa sama si dala odgovor:
- u civilizovanim zemljama
- sa godisnjim suficitom
- odlicnim socijalnim programima

Ovo je ipak "tradicionalna" sredina, ali nema problema, dok dlanom o dlan, za koju deceniju, doguraće da pređe u 18. vek ;>
vhedrih2 vhedrih2 19:29 28.02.2012

Re: O mein Gott!

prvo,naravno da je sex bez zastite rizican-zbog side i drugih polnoh bolesti i naravno, zbog nezeljene trudnoce, koju ispasta uvek zena!


Zapravo ne. Rizican je nezasticeni sex sa partnerom ili parnterima ciji zdravstveni status nije poznat. To je vazna razlika. Nezasticeni sex u ostalim slucajevima je primarni nacin kako smo svi mi nastali.

drugo- pa naravno da ljudi mogu da svoj sexualni zivot vode kako njima odgovara-


Potpuno tacno, ali nacin na koji ljudi vode seksualni zivot nije ovde tema. Tema su vrednosti koje prenosimo mladima i objektivne posledice koje to povlaci.

trece- to koliko su ljudi zainteresovani za potomsvo, opet zavisi od mnogih faktora, a najvise od kvaliteta zivota-jer nije samo cilj roditi bebu, vec sta joj realno mozes pruziti i kako ce ona i njeni roditelji da zive-ista ova analogija vazi i za neobicnu bitku za bebe- nece nikog ohrabriti manji pdv i inkubatori sa donatorima koji su uslikali svoju humanost- nego kvalitetniji zivot, bolji uslovi, vise para,..znaci rast i razvoj privrede, veca zaposlenost, bolja ekonomija, bolje mogucnosti!


Nije istina. Ovo je prica koja se provlaci po medijima, ali u Srbiji nema nikakve povezanosti izmedju broja dece koje osoba ima ili planira i prihoda koje ostvaruje. Nije istina ni na globalnom nivou, jer npr. jedan Niger koji je skoro pa najsiromasnija zemlja na svetu ima eksplozivan rast stanovnistva, dok se broj domaceg stanovnistva smanjuje u zemljama koje imaju najbolje socijalne programe. Ako bi gledali samo podatke mogli bi da zakljucimo da zapravo dobri uslovi za zivot obaraju natalitet.

cetvrto- da li si cuo za diskriminaciju zena prilikom zaposljavanja-opet zbog trudnoce, dece,...pa kada vec zive u ovako sakatom sistemu, one se odlucuju za opstanak, jer to je prirodno-bas njih briga za statistiku, omogucite im ravnopravnost i uslove da odgajaju svoju decu i buducnost za njih, pa ce sve posle biti bolje- ako je ideja da ne zamremo kao narod!


Jesam, cak sam i autor jedne mini psiholoske skale za procenu stepena izrazenosti toga u preduzecu. To smo to obuhvatili i ovim istrazivanjem koje sam pomenuo, pa mislim da imam i dosta precizne podatke o tome kako stoje stvari po tom pitanju u Srbiji. I stoje dosta gore nego sto bi trebalo. Istina.

to sto si ti podvukao u krajnjem kresendu-masovno smatraju da je nezaštićeni sex rizično ponašanje-u civilizovanim zemljama sa godisnjim suficitom i odlicnim socijalnim programiam, uce decu u skoli!


Istina je, a pocinju da uce i kod nas. Ali to ne znaci da je to dobro. Takvi stavovi vec zapadnim zemljama pocinju da se obijaju o glavu, isto kao i nama. Samo sto su oni dalje s tim odmakli pa ih vise boli. Samo sto to jos nije bas doslo do politicara, a i ne menjaju se skolski programi niti uvrezeni nacini misljenja bas tako lako.
cult cult 19:31 28.02.2012

Re: O mein Gott!

trece- to koliko su ljudi zainteresovani za potomsvo, opet zavisi od mnogih faktora, a najvise od kvaliteta zivota-jer nije samo cilj roditi bebu, vec sta joj realno mozes pruziti i kako ce ona i njeni roditelji da zive-ista ova analogija vazi i za neobicnu bitku za bebe- nece nikog ohrabriti manji pdv i inkubatori sa donatorima koji su uslikali svoju humanost- nego kvalitetniji zivot, bolji uslovi, vise para,..znaci rast i razvoj privrede, veca zaposlenost, bolja ekonomija, bolje mogucnosti!


nevernice!
a da se slože, obože i umnože?
arianna arianna 19:36 28.02.2012

Re: O mein Gott!

trece- to koliko su ljudi zainteresovani za potomsvo, opet zavisi od mnogih faktora, a najvise od kvaliteta zivota



paradoksalna situacija - gde je veći životni standard, uglavnom je broj dece mali (npr. Zapadna Evropa i Afrika)

vishnja92 vishnja92 19:40 28.02.2012

Re: O mein Gott!

Takvi stavovi vec zapadnim zemljama pocinju da se obijaju o glavu, isto kao i nama.

na koji im se to tacno nacin "obijaju o glavu"?
zato sto ih je manje, a cilj je da ih je vise? svasta.
zona sumraka

uzgred, ceo ovaj odgovor je cist spin. hajmo opet - zasto je naslov teksta bas takav - "seks, zene i deca"?
cista manipulacija.
angie01 angie01 19:43 28.02.2012

Re: O mein Gott!

. Rizican je nezasticeni sex sa partnerom ili parnterima ciji zdravstveni status nije poznat.


pa taj uslov u glavnom mozes da ocekujes u slucaju stalnog partnera,...pa nekad ni tada!Dovoljno je da ne zele decu i da se zena ne izlaze riziku abortusa-ali tebi je to ocigledno jereticki potez, pa ga ni ne uzimas u obzir!



Tema su vrednosti koje prenosimo mladima i objektivne posledice koje to povlaci.


izvini, akoje vrednosti ovo drustvo prenosi mladima?
zivite ko pacovi, al se zato tako i mnozite!...je l to?

jer npr. jedan Niger koji je skoro pa najsiromasnija zemlja na svetu ima eksplozivan rast stanovnistva, dok se broj domaceg stanovnistva smanjuje u zemljama koje imaju najbolje

pa je l ti kapiras da je to posledica primitivizma i neznanja,..ili treba i tu neko dodatno objasnjenje?!



Takvi stavovi vec zapadnim zemljama pocinju da se obijaju o glavu,


u kom smislu im se obojaju o glavu? Ja nisam primetila da imaju bilo kakv problem sa tim i da neko ima ideju da predlaze da je svrha sexa radjanje beba!
vhedrih2 vhedrih2 20:37 28.02.2012

Re: O mein Gott!

na koji im se to tacno nacin "obijaju o glavu"?


Obijanje o glavu se sastoji u tome da kada prestanete da pravite razliku izmedju nezasticenog seksa u rizicnim situacijama i reproduktivnog seksa, vec kad sav nezasticeni seks svrstate u istu kategoriju, onda ljudi postepeno nauce da su i trudnoce nesto lose. U istoj kategoriji sa polnim bolestima i narkomanijom.
Kad to nauce, onda jedan deo ljudi prestane da radja decu.
Kad veliki deo ljudi prestane da radja decu, ukupan broj stanovnika pocinje da opada i menja se udeo mladih i starih u korist starih.
Kad taj odnos previse ode u korist starih, onda vlade pocinju da dizu namete da bi odrzale penzioni i socijalni sistem, jer sad jedana osoba treba da izdrzava vise starih. (obijanje o glavu 1)
Kada vlade krenu da dizu namete, jedan deo ljudi odlazi u sivu ekonomiju, pa onda vlada mora namete jos da dize.
Ako se trend nastavi, penzionom sistemu preti raspad.
Da bi spasle penzioni sistem, vlade pocinju da ukidaju i smanjuje penzije i podizu starosnu granicu (negativna posledica 2, o ovome ste mogli da citate po medijima, sada je aktuelno).
Kako nisu svi ljudi u poznim godinama u stanju da rade podjednako produktivno kao i mladji, ili uopste, poslove bar nekih od njih moraju da preuzmu mladji. Mladji onda rade vise i iscrpljuju se, iako se to nigde ne vidi. To dovodi do stresa za mladje. Dovodi do povecanog stresa i za starije, a da li ce to rezultirati kracim zivotnim vekom, videcemo ako zazivi.
Takodje, stariji nisu u mogucnosti ni da pomazu mladima oko dece, sto su do sada radili (deda i baba su vazan stub na koji se puno porodica svuda oslanja za pomoc oko brige o deci), sto povecava stres za roditelje (obijanje o glavu 3).

Ima i jos. Ali valjda je i ovo dovoljno...
ivana23 ivana23 20:44 28.02.2012

Re: O mein Gott!

Obijanje o glavu se sastoji u tome da kada prestanete da pravite razliku izmedju nezasticenog seksa u rizicnim situacijama i reproduktivnog seksa, vec kad sav nezasticeni seks svrstate u istu kategoriju, onda ljudi postepeno nauce da su i trudnoce nesto lose. U istoj kategoriji sa polnim bolestima i narkomanijom.
Kad to nauce, onda jedan deo ljudi prestane da radja decu.




Izvinjavam se, a ko ih to uci!?!
antioksidant antioksidant 20:58 28.02.2012

Re: O mein Gott!

vishnja92
i da - zasto se tekst ne zove "sex, muskarci i deca" - bilo bi primerenije?

kakve veze ovaj tekst ima sa muškarcima?
angie01 angie01 22:06 28.02.2012

Re: O mein Gott!

Ako se trend nastavi, penzionom sistemu preti raspad.


ovaj nas?

e, salis se,..da ga nije dotuko zloboleon u svojim cuvenim pohodima, u kojima je btw, skres'o i populejsn, onako muski, krvavo,...pa sabrei one koji nisu hteli da se igraju zivotom, za opet drzavne vise ciljeve i otisli tamo daleko!

Molim te, reci mi, koji to poslovi cekaju mlade, da bi se punio penzioni fond?

Pa oni koji nisu uspeli da pobegnu, zive beskrajno kod roditelja, bez bilo kakve nade o zaposlenju, a o osamostaljenju i formiranju porodice, jos manje, jer onaj mali procenat, koji je preko partijskih i ostalh veza, uspeo da nadje uhlebljenje, prima neku crkavicu za dzeparac, isto kao i njihovi mame & tate!
JJ Beba JJ Beba 22:45 28.02.2012

Re: O mein Gott!

zasto je naslov teksta bas takav - "seks, zene i deca"?

fali još materinski instinkt da uturi negde, pa da stvar bude kompletna
vojnicic vojnicic 09:08 29.02.2012

Re: O mein Gott!

Kad to nauce, onda jedan deo ljudi prestane da radja decu.


Znaci, doktore, Vi kazete da devojcica koja ima 17 godina (a prosek za prvi seksualni odnos je oko 15, cini mi se) i resila je da 'obraduje decka' (mozda je ruzan izbor fraze, ne zamerite...) treba da smatra da je nezasticen sex nesto normalno i da rodi?!
Da li je ona sposobna da ocuva dete?
Da li je taj obradovani decko sposoban i voljan da odgaja dete?
Zar nije bolje resenje da drzava juri (uslovno) one koji vec imaju decu da imaju vise, ali da ostavi na miru one koji nemaju? Ili da im omoguci da zele da imaju decu!

onda ljudi postepeno nauce da su i trudnoce nesto lose

Pa nezeljena trudnoca i jeste nesto lose!!! Koleginica vam je to i rekla (kako su vam posle objasnili da je mislila na to) ali Vi uporno pricate o trudnoci kao takvoj!

Ako se trend nastavi, penzionom sistemu preti raspad.


Pricate o penzionom sistemu i o, politici radjanja u drzavi/drustvu.
U pravu ste u tom segmentu ali opet nezasticen sex dovodi do nezeljene trudnoce koji nikako ne moze biti dobra stvar, ni za devojcice/zene, niti za decake/muskarce a posebno za drzavu!
nikolic777 nikolic777 11:43 29.02.2012

Re: O mein Gott!

Nije istina. Ovo je prica koja se provlaci po medijima, ali u Srbiji nema nikakve povezanosti izmedju broja dece koje osoba ima ili planira i prihoda koje ostvaruje. Nije istina ni na globalnom nivou, jer npr. jedan Niger koji je skoro pa najsiromasnija zemlja na svetu ima eksplozivan rast stanovnistva, dok se broj domaceg stanovnistva smanjuje u zemljama koje imaju najbolje socijalne programe. Ako bi gledali samo podatke mogli bi da zakljucimo da zapravo dobri uslovi za zivot obaraju natalite


zamena teza
mladi ljudi na koje pucate ovim tekstom se najvecim delom ne odlucuju na stvaranje potomstva iz straha da zajedno sa decom ne zavrse u kompletnoj bedi...ili u nekom reality programu sa otvorenom opcijom za dobrovoljne priloge...

u siromasnim porodicama u ruralnim sredinama obicno ima puno potomaka sto ne potvrdjuje vasu tezu da su oni bolje skontali o cemu se radi i preuzeli odgovornost za spas nataliteta...naprotiv, tu je nedostatak znanja i sredstava rekreativni seks pretvorio u reproduktivni (prema vasim kategorizacijama)
jesen92 jesen92 01:20 01.03.2012

Re: O mein Gott!

u siromasnim porodicama u ruralnim sredinama obicno ima puno potomaka sto ne potvrdjuje vasu tezu da su oni bolje skontali o cemu se radi i preuzeli odgovornost za spas nataliteta.
..ma jok..posto su siromasni oni su skontali da ce veliki broj dece da im obezbedi bezbriznu starost bez egzistencijalnih problema..
arianna arianna 19:19 28.02.2012

***

Ja sam prošle nedelje bila učesnik, doduše ne naučnog, više socijalnog skupa u kojem su pored predstavnica u najboljem reproduktivnom periodu sa završenim master studijama, bile i MAJKE!

Ovo MAJKE namerno sam napisla velikim slovima, jer kod mnogih bude sasvim oprečna osećanja i razmišljanja na sam pojam majčinstva. Od recimo pet prisutnih majki, dve su bile tzv "majke Jugovića" (čitaj: rodile pet, šest ili više dece, sa uglavnom nepoznatim očevima) a svoju decu zbog loših soc. ekonomskih prilika i eventualno posebnih potreba dece, dale na zbrinjavanje organima starateljstva, smestivši ih u hraniteljske porodice ili specijalizovane obrazovne i vaspitne ustanove po Srbiji, normalno na teret budzeta.

S jedne strane bilo je radno sposobnih, finansijski osiguranih, zdravih i pravih mladih žena, koje odlažu ili se pak, odriču roditeljstva i potomstva, zarad karijere a sa druge strane veliki broj onih koje svoje životno postignuće mere brojem porodjaja.

Iz prve ruke, mogu vam reći da je to tužno i stresno gledati. Biološki i reproduktivno imate dominantne osobe koje su intelektualno i socijalno inferiornije i obrnuto. S tim u vezi pitam se kakva će nam slika i prilika biti sa ovakvim potomcima, za jedno 50-tak godina?
vhedrih2 vhedrih2 19:41 28.02.2012

Re: ***

S jedne strane bilo je radno sposobnih, finansijski osiguranih, zdravih i pravih mladih žena, koje odlažu ili se pak, odriču roditeljstva i potomstva, zarad karijere a sa druge strane veliki broj onih koje svoje životno postignuće mere brojem porodjaja.

Iz prve ruke, mogu vam reći da je to tužno i stresno gledati. Biološki i reproduktivno imate dominantne osobe koje su intelektualno i socijalno inferiornije i obrnuto. S tim u vezi pitam se kakva će nam slika i prilika biti sa ovakvim potomcima, za jedno 50-tak godina?



To je drugi i ne manje vazan deo price. Ima jedan sjajan americki film koji sa komicne strane opisuje bas ovaj trend koji se desava u celom razvijenijem delu sveta i koji je dobrano uzeo maha.
vishnja92 vishnja92 19:44 28.02.2012

Re: ***

S jedne strane bilo je radno sposobnih, finansijski osiguranih, zdravih i pravih mladih žena, koje odlažu ili se pak, odriču roditeljstva i potomstva, zarad karijere a sa druge strane veliki broj onih koje svoje životno postignuće mere brojem porodjaja.

Iz prve ruke, mogu vam reći da je to tužno i stresno gledati. Biološki i reproduktivno imate dominantne osobe koje su intelektualno i socijalno inferiornije i obrnuto. S tim u vezi pitam se kakva će nam slika i prilika biti sa ovakvim potomcima, za jedno 50-tak godina?

arianna, izvini, imas li ti decu?
(tj pitanje je irelevantno, posto zivis na budzetu. ali svejedno - imas li ih, kad mozes ovako da redjas pasuse?)
zilikaka zilikaka 19:51 28.02.2012

Re: ***

Biološki i reproduktivno imate dominantne osobe koje su intelektualno i socijalno inferiornije i obrnuto. S tim u vezi pitam se kakva će nam slika i prilika biti sa ovakvim potomcima, za jedno 50-tak godina?

Mislim da će ovo što si rekla biti proglašeno za jeres.
Ipak, da iskoristim priliku da kažem da se i ja to često zapitam.
Ne mrzim nikog ali čisto zdravorazumski razmišljam.
vishnja92 vishnja92 19:55 28.02.2012

Re: ***

nije jeres nego budalastina, dobre startne zivotne pozicije nemaju veze sa genima (mislim da se to uci na nivou srednjoskolske biologije. ili ne)

a i taj c/b prizor je cista manipulacija, i to vrlo brljiva.
arianna arianna 19:56 28.02.2012

Re: ***

vishnja92
arianna, izvini, imas li ti decu?
(tj pitanje je irelevantno, posto zivis na budzetu. ali svejedno - imas li ih, kad mozes ovako da redjas pasuse?)


Imam, a kakve veze imaju deca sa pasusima?

Napisala sam i pišem ono što mnogi neće da napišu, sve zazirući od lažnog morala i krajnjeg licemerja, a pričaju na sav glas

zilikaka
Ne mrzim nikog ali čisto zdravorazumski razmišljam.

vishnja92 vishnja92 21:52 28.02.2012

Re: ***


Napisala sam i pišem ono što mnogi neće da napišu, sve zazirući od lažnog morala i krajnjeg licemerja, a pričaju na sav glas

napisala si da postoje zene koje su + a nece da radjaju, i zene koje su - i hoce. tako se citaju ona dva pasusa.

e pa izvini

radjanje dece je odluka dvoje ljudi koji ce biti ili nece biti mama i tata. pritom (po pitanju odluke tj) je zena u biolosko daleko boljem polozaju, a muskarac u svakom drugom, i to je nasa stvarnost.
i sta sad?

kakvi bre lazni morali, kakvi bakraci? moral je izmisljen za mase. integritet je ono sto je autenticno i sto se racuna. "lazno" kod morala je sam taj pojam. i kakvo licemerje, amanzaman? da li znas o cemu pricas?

da li znas koliko noci u svom zivotu jedna prosecna zena probdi radeci da bi prehranila porodicu? o cemu bre ti lupas???

Biološki i reproduktivno imate dominantne osobe koje su intelektualno i socijalno inferiornije i obrnuto. S tim u vezi pitam se kakva će nam slika i prilika biti sa ovakvim potomcima, za jedno 50-tak godina?


sram te bre bilo.

uzgred, genetika je puna moralnih (eto te reci!) dvoumica, ali ovo tvoje je potpuno van igre, besmisleno je.
arianna arianna 22:01 28.02.2012

Re: ***

vishnja92
sram te bre bilo.


rado bih ti konstruktivno odgovorila na komentar, ali postoji nivo ispod kog ne idem ni u pisanoj, ni u verbalnoj komunikaciji

zilikaka zilikaka 22:43 28.02.2012

Re: ***

dobre startne zivotne pozicije nemaju veze sa genima (mislim da se to uci na nivou srednjoskolske biologije. ili ne)

Volela bih da me podsetiš kako biologija definiše podvučeno.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 02:04 29.02.2012

Re: ***

To je drugi i ne manje vazan deo price. Ima jedan sjajan americki film koji sa komicne strane opisuje bas ovaj trend koji se desava u celom razvijenijem delu sveta i koji je dobrano uzeo maha.


ma da, mladi ne treba da se zanose tim pomodnim zapadnjačkim strahotama kao što je "nezaštićeni seks", il nedajbože ženska prava. Majke ćerkama treba da čitaju poučnu knjigu „Šta svaka pravoslavna devojčica treba da zna", u kojoj je menstruacija kvalifikovana kao „telesna nečistoća".

devojčice ne treba ni knjige da čitaju, sve to „uči laži, licemerju i razuzdanosti".

šminka je u „službi đavola", a seks i erotika van braka su blud od koga „ bludnici obolevaju od neizlečivih bolesti od kojih im se telo živo raspada, krv se kvari, otpada im nos", uopšte „greh i bolest su međusobno povezani".

jel tako majstore?
omega68 omega68 22:20 29.02.2012

Re: ***

šminka je u „službi đavola", a seks i erotika van braka su blud od koga „ bludnici obolevaju od neizlečivih bolesti od kojih im se telo živo raspada, krv se kvari, otpada im nos", uopšte „greh i bolest su međusobno povezani".

Naravno
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:08 01.03.2012

Re: ***

rado bih ti konstruktivno odgovorila na komentar, ali postoji nivo ispod kog ne idem ni u pisanoj, ni u verbalnoj komunikaciji


arianna, bilo bi ok da odgovoriš višnji, iako ti je ispod nivoa, jer ono što si napisala se zaista čita kao da postoje "podobni" za rađanje i "nepodobni".

šta ti znači to "intelekatulno i socijalno" inferiorni? neko ne zna maksvelove jednačine pa ga treba sterilisati? ili zato što je siromašan?

Jel shvataš sta si napisala?


arianna arianna 09:34 01.03.2012

Re: ***

Vesna Knežević Ćosić
rado bih ti konstruktivno odgovorila na komentar, ali postoji nivo ispod kog ne idem ni u pisanoj, ni u verbalnoj komunikaciji


arianna, bilo bi ok da odgovoriš višnji, iako ti je ispod nivoa, jer ono što si napisala se zaista čita kao da postoje "podobni" za rađanje i "nepodobni".

šta ti znači to "intelekatulno i socijalno" inferiorni? neko ne zna maksvelove jednačine pa ga treba sterilisati? ili zato što je siromašan?

Jel shvataš sta si napisala?



shvatam Vesna vrlo dobro šta pišem, i evo odgovoriću tebi

ne treba da se čita da postoje podobni i nepodobni za radjanje, već činjenica da postoje žene (sa skupa na kojem sam prisustvovala - njih tri imaju 17-toro dece sa skoro nepoznatim očevima) koje su iz soc. ugožene sredine i smanjenih intelektualnih kapaciteta a ponavljam biološki su ostavile za sobom mnogo više potomstva - otud i ta njihova biološka dominantnost


I radjanje dece u mnogim slučajevima nije odluka dvoje ljudi koji će postati mama i tata, kako je napisala višnja, jer se dešava da neke žene i ne znaju da su trudne, a kada posumnjaju na trudnoću, često bude prekasno za abartus, pa tako imamo veliki broj neželjene dece, koja već u porodilištu bivaju ostavljena

Iskreno mi je žao što ljudi koji kampuju na blogu i zaskaču sve koji imaju drugačije mišljenje nisu dozvolili autoru bloga da se raspiše, jer čovek ima dobre stavove a većina stvari koje mu se spočitavaju mnogi su pogrešno učitali.

I prijateljski savet svima: Pustite čoveka da napiše tekst, ne morate ga baš zaklati na početku, ako se ne slažete sa njegovim mišljenjem. Ako je ovde došao, poželite mu dobrodošlicu i probajte nešto da naučite, jer smo svi ovde dobrovoljno. Zaista ne razumem pojedine blogere da čim se neko nov pojavi odmah razjure neistomišljnike i izvredjaju ih.
Nije li to dokaz da su netolerantni prema drugačijim a i šta time postižu sem jednoumlja.






arianna arianna 10:32 01.03.2012

Re: ***

U duhu tolerancije

imam pitanje za sve vas koji ste obesmilili ovaj blog, tako šte ste naterali autora , koji se predstavio kao profesor, da se povuče iz dijaloga

šta bi ste uradili da je u pitanju osoba sa posebnim potrebama, koja ne zna argumentovano da brani šta oseća, ne zna da defininiše svoja osećanja, a uz to je i polupismena, a hoće nešto da vam kaže?
maksa83 maksa83 10:51 01.03.2012

Re: ***

šta bi ste uradili da je u pitanju osoba sa posebnim potrebama, koja ne zna argumentovano da brani šta oseća, ne zna da defininiše svoja osećanja, a uz to je i polupismena, a hoće nešto da vam kaže?


Ja bih u tom slučaju samo slegnuo ramenima.

To je sasvim drugi kontekst koji uključuje mnogo manje pretenzije, nema sakrivanja sopstvenog vrednosnog suda ("ljudi rade ovo zato što su takvi-i-takvi, a treba da rade to-i-to zato što ja verujem da..." ) iza titule, simpozijuma i sl. i sva je prilika da bi i reakcija bila drugačija.

Šta je poenta?
arianna arianna 10:57 01.03.2012

Re: ***

Šta je poenta?


poenta je da SVI imamo pravo na drugačije mišljenje i da se prema drugima odnosimo sa uvažavanjem, bez obzira na neslaganje u mišljenjima
maksa83 maksa83 11:03 01.03.2012

Re: ***

poenata je da SVI imamo pravo na dugačije mišljenje i da se prema drugima odnosimo sa uvažavanjem, bez obzira na neslaganje u mišljenjima

A, dobro.
Život je ponekad prekratak za willy-nilly "ne bih se baš složio kolega i ne uspevam to da posmatram kroz vašu prizmu" političku korektnost, pogotovo kad neko pretenduje da upravlja tako bitnim stvarima u tuđim životima za račun neuhvatljivog Opšteg Dobra neke amorfne njemu bitne grupe.
mrale54 mrale54 12:14 01.03.2012

Re: ***

arianna
I prijateljski savet svima : Pustite čoveka da napiše tekst, ne morate ga baš zaklati na početku, ako se ne slažete sa njegovim mišljenjem.


Pa, pustili smo ga.
Ali, kad se, u tom, tekstu pojavi rečenica - Koleginice, kako nezaštićeni seks može da bude rizično ponašanje? - e, tu ja ostanem bez teksta!

Vađenje iz konteksta?
Ne bih rekao.
Ako se, već, autor predstavlja kao visoko-obrazovana osoba (docent!) to podrazumeva, po meni, funkcionalnu pismenost pa ova rečenica može samo i jedino da me uputi na površnost njegovog pristupa temi.
Naravno, apsurdno bi bilo da ja tebi postavim pitanje - kako bi ti reagovala da ja mojoj ćerki objašnjavam da nezaštićeni seks ne nosi rizik?
Da ne počinjem o onoliko bračnih parova koji, zdravi i srećni koriste zaštitu!

I, malo je nisko ovo o osobama sa posebnim potrebama, koje ne znaju da definišu svoja osećanja baš na ovom postu!


arianna arianna 16:19 01.03.2012

Re: ***

na primer, ti sebi daješ za pravo da diskriminišeš "glupe i siromašne" žene


Izvini, ja ovo niti sam rekla, niti napisla. Ako si ti, a i drugi to tako učitali i doživeli,žao mi je, to je vaš problem. To jednostavno ne ogovara istini!

Kako može iznošenje činjenica i postavljeno pitanje da bude diskriminacija?!?

Kojom rečenicom sam, po tvom čitanju teksta, diskriminisala bilo koju ženu ili osobu?!

Učitavate tekst po vlastitim projekcijama.



edit:

šta ti znači to "intelekatulno i socijalno" inferiorni? neko ne zna maksvelove jednačine pa ga treba sterilisati? ili zato što je siromašan?


Vesna, samo da te podsetim da si ti boldirano napisala, a ne ja. To je TVOJ dodatak na moju činjenicu. Dakle, tvoj zaključak i pitanje.
arianna arianna 16:37 01.03.2012

Re: ***

I, malo je nisko ovo o osobama sa posebnim potrebama, koje ne znaju da definišu svoja osećanja baš na ovom postu!


Uopšte nije nisko. U suštini je isto

ili si tolerantan prema svima ili nisi prema nikom...tu sredine nema



maksa83 maksa83 16:45 01.03.2012

Re: ***

ili si tolerantan prema svima ili nisi prema nikom...tu sredine nema

Zapravo ima.
Da izguramo metaforu malo dalje - ako te npr. fizički napadne konj od 24 godine, i dete od 3 godine, da li ćeš isto da reaguješ?

Tenk-ju.
arianna arianna 16:50 01.03.2012

Re: ***

Da izguramo metaforu malo dalje - ako te npr. fizički napadne konj od 24 godine, i dete od 3 godine, da li ćeš isto da reaguješ?


reakcija će zavisiti od stepena životne ugroženosti.



Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:26 01.03.2012

Re: ***

Arianna: Izvini, ja ovo niti sam rekla, niti napisla. Ako si ti, a i drugi to tako učitali i doživeli,žao mi je, to je vaš problem. To jednostavno ne ogovara istini!

Kako može iznošenje činjenica i postavljeno pitanje da bude diskriminacija?!?

Kojom rečenicom sam, po tvom čitanju teksta, diskriminisala bilo koju ženu ili osobu?!


rekla si, evo da te citiram:

"ne treba da se čita da postoje podobni i nepodobni za radjanje, već činjenica da postoje žene (sa skupa na kojem sam prisustvovala - njih tri imaju 17-toro dece sa skoro nepoznatim očevima) koje su iz soc. ugožene sredine i smanjenih intelektualnih kapaciteta a ponavljam biolški su ostavile za sobom mnogo više potomstva - otud i ta njihova biološka dominantnost"
boldovanje moje

Šac metodom, odokativnom, ti si videla tri žene i zaključila istinu:
1. da su očevi dece skoro nepoznati
2. da su iz soc. ugrožene sredine
3. smanjenih intelektualnih kapaciteta

I ondak zaključila da su zato biološki dominantne.

1. Ko ti daje pravo da procenjuješ poznatost očeva, malo, mnogo, skoro?
2. Ti reče iz soc. ugrožene sredine (učeno), ja da su siromašne
3. Ti reče smanjenih intelektualnih kapaciteta, ja to prevela kao glupe

Arghhh
arianna arianna 17:28 01.03.2012

Re: ***

Šac metodom, odokativnom, ti si videla tri žene i zaključila istinu:
1. da su očevi dece skoro nepoznati


Nisam zaključila. Same su rekle da ne znaju ko su očevi sve njihove dece.

edit:

Ti reče smanjenih intelektualnih kapaciteta, ja to prevela kao glupe

ovo ti je pogrešno prevodjenje. Postoje sedam vrsta inteligencije, ako te zanima pronadji detaljnije na googlu. Ako je neko intelektualno inferioran, ne znači da mu je socijalna inteligencija mala i obrnutno. Postoje ljudi visoko obrazovani koji se ne snalaze u realnim životnim situacijama. Njihov verbalni, matematički i logički iq je veliki, ali im je inter i intrapersonalna inteligencija mala. Reći za nekog da je "glup" je vrlo površan izraz, jer je taj neko možda natprosečno inteligentan u jednoj, a inferioran u drugoj vrsti inteligenicje



mrale54 mrale54 17:46 01.03.2012

Re: ***


arianna
Uopšte nije nisko. Isto je

ili si tolerantan prema svima ili nisi prema nikom...tu sredine nema


Pa, kad smo već kod tolerancije...

Razjasni mi - tolerišeš docentu koji kritikuje koleginicu, al' kad mi njemu ukažemo na pogrešan pristup - nama ne tolerišeš? Pa ubaciš priču o osobama sa posebnim potrebama?
Koja povlači paralelu sa kim?
Nama ili docentovim pisanjem?

I, treba li da tolerišem uvođenje 'raspada penzionog fonda' kao odbranu za tezu o 'nezaštićenom seksu' koji je u službi nataliteta?

Ako je to argumentacija akademski obrazovanih Srba onda nemoj da se čudiš ovom, našem 'obesmišljavanju' teksta.

Doduše i Velja je 'odbranio' magistraturu...
mrale54 mrale54 17:47 01.03.2012

Re: Auuu, brate!

300! Eto!
Milan Novković Milan Novković 17:51 01.03.2012

Re: ***

šta bi ste uradili da je u pitanju osoba sa posebnim potrebama, koja ne zna argumentovano da brani šta oseća, ne zna da defininiše svoja osećanja

Gde je spisak da se upišem?

Ja sam pokušao da pristupim ženi kao osoba sa posebnim potrebama više puta, ali pošto je učinak bio sumnjiv digao sam ruke od strategije

(ja završio mali poslić pa dajem sebi oduška
arianna arianna 17:53 01.03.2012

Re: ***

Razjasni mi - tolerišeš docentu koji kritikuje koleginicu, al' kad mi njemu ukažemo na pogrešan pristup - nama ne tolerišeš?


misliš svojim javljanjem, zagovaram netoleranciju prema pogrešnom principu?

onda se više neću javljati na ovu temu



edit:

mrale54
Al' nejasan mi je zarez?
ma nepismeno sve to...šta reći a ne


mrale54 mrale54 18:04 01.03.2012

Re: ***

arianna
misliš svojim javljanjem, zagovaram netoleraniciju prema pogrešnom principu?


VOILA!!

O ovome pričam.

Al' nejasan mi je zarez?
mrale54 mrale54 20:34 01.03.2012

Re: ***

arianna
edit:

mrale54
Al' nejasan mi je zarez?
ma nepismeno sve to...šta reći a ne


Na moje ozbiljno pitanje (rečenica je ionako višesmislena, da ne kažem učitavanje) - dobijem - EDIT!

Dijalog - nema šta!
docsumann docsumann 19:58 28.02.2012

niko

nije dužan da pravi djecu, dužan je da se o njima stara i brine, ako ih ima.

ničiji život nije manje smislen zbog neImanja djece. život se obesmišljava na gomilu drugih načina.

imperativ opštih društvenih vrijednosti je bulšit. prave vrijednosti čovjeka su njegova lična svojstva.
vhedrih2 vhedrih2 20:13 28.02.2012

Re: niko

niko
nije dužan da pravi djecu, dužan je da se o njima stara i brine, ako ih ima.


Nije, ali je pristojno i odgovorno da bude svestan posledica te svoje odluke. Takodje, posledice nisu iste ako to odluci jedna osoba i ako to odluce svi. Sagledavanje posledica na nivou drustva je problem koji trenutno postoji, obzirom da smo svi fokusirani na individualne i kratkorocne posledice.

A stavovi koje masovno u drustvu prihvatamo ukazuju da tih posledica nismo svesni. Npr. ako ne planiramo da produzavamo vrstu posle nase i mozda jos par generacija, cemu onda briga o globalnom zagrevanju i odrzivom razvoju? Zasto gnjavimo ljude da vode racuna o zagadjenju, ako ne planiramo da to neko nasledi od nas.
Ja mislim da vecina nas ima problem da sagleda drustvene posledice toga.
To ti je kao kad zabusavas u poslu. Ako nas desetorica pravimo kucu, pa jedan zabusava nije strasno. I dalje cemo da napravimo kucu samo ce nam trebati vise vremena. Ali ako sva desetorica resimo da zabusavamo od kuce nema nista.
Isto je i sa decom.

Nema to veze sa smislom zivota, nego sa uzrocima i posledicama. Ako necemo imati decu i nece imati to ko da nasledi, cemu cimanje oko klimatskih promena, Fukusime, i plastike u Tihom okeanu? Nece se te stvari pogorsati previse za nasih zivota da bi opravdale cimanje i odricanje koje je potrebno da se te stvari rese... Ako planiras da putujes, kupis kartu. Ako ne planiras ne kupis. Bolje da ti ostanu pare. Jednostavno.
vishnja92 vishnja92 20:17 28.02.2012

Re: niko

Npr. ako ne planiramo da produzavamo vrstu posle nase i mozda jos par generacija, cemu onda briga o globalnom zagrevanju i odrzivom razvoju?

vi uopste ne pricate o produzenju vrste.
pricate o odrzanju nacije i/ili stanovnistva jedne drzave, sto je jednako budalasto:
Takvi stavovi vec zapadnim zemljama pocinju da se obijaju o glavu, isto kao i nama.


vi cak ne pricate ni o vrsti, vec o njenom zenskom delu - sto je beskrajno zabavno, bedno i ocekivano za stampane tabloide. a valjda i za blog b92
vhedrih2 vhedrih2 20:25 28.02.2012

Re: niko

Re: niko
Npr. ako ne planiramo da produzavamo vrstu posle nase i mozda jos par generacija, cemu onda briga o globalnom zagrevanju i odrzivom razvoju?

vi uopste ne pricate o produzenju vrste.
pricate o odrzanju nacije i/ili stanovnistva jedne drzave, sto je jednako budalasto:

Takvi stavovi vec zapadnim zemljama pocinju da se obijaju o glavu, isto kao i nama.


vi cak ne pricate ni o vrsti, vec o njenom zenskom delu - sto je beskrajno zabavno, bedno i ocekivano za stampane tabloide. a valjda i za blog b92


Gde ste videli da pisem o zenskom delu? Ako mislite na primere sa pocetka, to je zato sto su u mojoj bransi ogromna vecina zene, a one se i mnogo cesce interesuju za takve teme. Da sam naleteo na muskarca, pricao bih i o muskarcu. To nije problem. Mozda mislite da sam pogresio sto nisam sakrio pol aktera, ali zasto bih to radio?

Zasto mislite da je pricanje o odrzavnju stanovnistva jedne drzave budalasto?
antioksidant antioksidant 20:43 28.02.2012

Re: niko

Zasto mislite da je pricanje o odrzavnju stanovnistva jedne drzave budalasto?

na način na koji je pisan inicijalni tekst veoma je i budalasto i uvredljivo
vishnja92 vishnja92 20:44 28.02.2012

Re: niko

Zasto mislite da je pricanje o odrzavnju stanovnistva jedne drzave budalasto?

zato sto jeste. "stanovnistvo jedne drzave" je dogovorna kategorija prilicno nebitna za bilo koga sem za njih same, i nema veze s vrstom. e sad, mene jako zanima zasto bi trebalo da se identifikujem bas sa tom prostorno-politickom grupacijom a ne nekom drugom (ljubiteljima apsurda, npr), osim ako nemam ambiciju da mi sin postane topovska hrana nekad-jednom, sto svakako nemam?
?
to je taj vas muski ustrojen svet, katastrofa (a i dosada)
Gde ste videli da pisem o zenskom delu?

Sex, žene i deca

neam pojma
docsumann docsumann 20:59 28.02.2012

Re: niko

Nije, ali je pristojno i odgovorno da bude svestan posledica te svoje odluke. Takodje, posledice nisu iste ako to odluci jedna osoba i ako to odluce svi


ah, to me podsjeti na anegdotu koju sam davno čuo od nekog lika koji je živio u prizemlju i stalno je iz stana izlazio kroz prozor. neka tetka pokušavala da ga ubijedi kako to ne valja, a on je pitao - a što tetka ne valja?
- pa zamisli kad bi svi tako izlazili kroz prozor.
- pa nek izlaze.

tetka inače živjela na 8. spratu

Npr. ako ne planiramo da produzavamo vrstu posle nase i mozda jos par generacija, cemu onda briga o globalnom zagrevanju i odrzivom razvoju? Zasto gnjavimo ljude da vode racuna o zagadjenju, ako ne planiramo da to neko nasledi od nas.


ja poštujem budućnost tuđe djece, kao što poštujem i budućnost djece svoga brata.

ali nikakve statistike, tuđe odluke, kolektivni imperativi, mi ne mogu povodom toga natuknuti bilo kakvu obavezu.
ptri tom ne mislim da sam neki neodgovoran lik, kojega boli uvu za ostatak planete.

imam svoj doživljaj svijeta. rekao bih veoma ekologičan, čak holističan, iako nisam religiozan.

vrijednosti do kojih mi je stalo pažljivo sam birao i ugradio u svoju ličnu filozofiju.

a ako se pak svi na svijetu odluče da nemaju djece ( prilično glupava hipotetika, priznaćeš), znači da smo se kolektivno dogovorili da naša vrsta iščezne i - to je to - the end.
mada, pretpostavljam da smo se u međuvremenu već reinkarnirali na nekim drugim planetama

Jukie Jukie 21:14 28.02.2012

Re: niko

vishnja92
mene jako zanima zasto bi trebalo da se identifikujem bas sa tom prostorno-politickom grupacijom a ne nekom drugom (ljubiteljima apsurda, npr), osim ako nemam ambiciju da mi sin postane topovska hrana nekad-jednom, sto svakako nemam??

Višnja dao sam ti plus na ovo. +


Edit: da li postoji način da vidimo kome smo dali koliko pluseva?
angie01 angie01 21:52 28.02.2012

Re: niko


Nije, ali je pristojno i odgovorno da bude svestan posledica te svoje odluke


ja se malo proluftirala, reko, ono bila fatamorgana, kad vidi vraga!

kako mislis da je pristojno da bude odgovoran i svestan svoje odluke?

halo bre, naucni radnice koji se bavis spc propovedanjem-pa nepristojno je da diras i to na tzv, naucnoj osnovi u tudje pravo da bira da l ce da se krese sa jednim, dvojicom, trojicom,...dopisi po volji, iz ljubavi, rekreacije, stagodpozeleo i da l hoce ili nece decu-ti zadires u zonu dr Mengelea-populacija za vise ciljeve, je l kapiras?

rekoh ti vec, da eventualno mozemo da govorimo o onom delu, koji sigurno postoji u ovako usranim zemljama, koji se odrice roditeljstva, jer ne postoje FAKAT adekvatni uslovi, i tu drzava moze da motivise, ne ovako nedopustivim zagovaranjem sexa sa osnovnim ciljem reprodukcije, nego stvaranjem tih boljih uslova, pre svega za roditelje, koji ce moci to dete da pristojno podignu, a da pri tome vide i neku bolju buducnost za njega, od ove ponizavajuce i beznadezne , koja se sada jedino vidi!
angie01 angie01 21:58 28.02.2012

Re: niko

Nema to veze sa smislom zivota, nego sa uzrocima i posledicama. Ako necemo imati decu i nece imati to ko da nasledi, cemu cimanje oko klimatskih promena, Fukusime, i plastike u Tihom okeanu? Nece se te stvari pogorsati previse za nasih zivota da bi opravdale cimanje i odricanje koje je potrebno da se te stvari rese... Ako planiras da putujes, kupis kartu. Ako ne planiras ne kupis. Bolje da ti ostanu pare. Jednostavno.


a da sidjes sa tog ogradjenog balkona, pa da vidis kako je smisao negde sasvim drugde od ovako klaustrofobicne seme i kako puca sirina mogucnosti, izbora,...i kako je covekov izbor osnova svih prava i civilizaciskog napretka!
hazar hazar 22:11 28.02.2012

Re: <span>Re: n<span id="dtx-highlighting-item" dtx-highlight-backgroundcolor="blue">i</span>ko</span>

halo bre, naucni radnice koji se bavis spc propovedanjem-pa nepristojno je da diras i to na tzv, naucnoj osnovi u tudje pravo da bira da l ce da se krese sa jednim, dvojicom, trojicom,...dopisi po volji, iz ljubavi, rekreacije, stagodpozeleo i da l hoce ili nece decu-ti zadires u zonu dr Mengelea-populacija za vise ciljeve, je l kapiras?

Uh Anđo, od nepristojnosti do Mengelea. Da ne preteruješ malo? Čovek samo zabrinut za demografska kretanja u Srbiji( legitiman stav ) i malo više drami na već poznatu temu( pokušava da rađanje više dece podigne na nivo moralnog imperativa). On će svoju decu vaspitavati kako on misli da treba, a tvoju neće sve i da hoće.

No svejedno, ima puno pravo na mišljenje da mlade žene greše ako pretpostavljaju karijeru rađanju i deci( evo vidi me kako sam politički korektan i držim da je to pravo žene). Nadam se da sme i da kaže toj svojoj koleginici tako nešto ili da ga streljamo jer iznosi stav o nečijem intimnom pitanju.

JJ Beba JJ Beba 22:34 28.02.2012

Re: niko

pricate o odrzanju nacije i/ili stanovnistva jedne drzave, sto je jednako budalasto:

on pokazuje kako društvena očekivanja od žene oblikuju njena očekivanja od same sebe i svog tela
zato je važan jednak pristup društvenoj moći i pravo na posedovanje sopstveog tela.
angie01 angie01 22:36 28.02.2012

Re: <span>Re: n<span id="dtx-highlighting-item" dtx-highlight-backgroundcolor="blue">i</span>ko</span>

No svejedno, ima puno pravo na mišljenje da mlade žene greše ako pretpostavljaju karijeru rađanju i deci( evo vidi me kako sam politički korektan i držim da je to pravo žene). Nadam se da sme i da kaže toj svojoj koleginici tako nešto ili da ga streljamo jer iznosi stav o nečijem intimnom pitanju.


pa nije on iskazao svoje misljenje, on je dao naucnu opservacijuo tome zasto sex sluzi i o tome, da gradjanska pristojnost nalaze odgovornost za rast populacije, te da je bez dece besmislena i zabrinutost za otopljavanje planete, kao i sve ostalo o cemu brinemo i da je ono sto ceo svet uci svoju decu, a to je sjf sex-obican bulsiting, cak se ismejao svojoj koleginici prilicno demagoskim poredjenjem!

I dr Mengele je u svom radu sledio svoja ubedjenja, u njegovom slucaju da se poveca cista plava rasa,...sto u ovom slucaju lici na vec poznatu spc mantru-kakav abortus,kakav sejf sex-to su djavolje rabote, treba nam sto vise Srbcica!
hazar hazar 23:01 28.02.2012

Re: <span>Re: n<span id="dtx-highlighting-item" dtx-highlight-backgroundcolor="blue">i</span>ko</span>

pa nije on iskazao svoje misljenje, on je dao naucnu opservacijuo tome zasto sex sluzi i o tome, da gradjanska pristojnost nalaze odgovornost za rast populacije, te da je bez dece besmislena i zabrinutost za otopljavanje planete, kao i sve ostalo o cemu brinemo i da je ono sto ceo svet uci svoju decu, a to je sjf sex-obican bulsiting, cak se ismejao svojoj koleginici prilicno demagoskim poredjenje

Pa nije da je bez osnova. Podešeni smo da uživamo u sexu, da nam pravljenje dece bude lepo i da hoćemo još, tj. da pravimo više dece. To mu valjda dođe prirodni program za očuvanje vrste. Naravno da čovek ne reaguje samo na nivou životinje i da je našao da se može uživati u sexu bez da se pravi potomstvo.

Ako nastavimo do krajnosti, tada je domaćin bloga u pravu i stvarno nema o čemu da pričamo, ako svi prestanu da prave decu. Naravno da je to nemoguće, ali je vrlo verovatno, da ako se nastavi sa sadašnjom stopom nataliteta među Srbima, a još više sa iseljavanjima mladih, da Srbi postanu manjina u Srbiji. Domaćin bloga ima pravo da mu se tako šta ne sviđa i da apeluje na promenu.

Dajem mu za pravo i da pokušava da u svom okruženju promeni nečije mišljenje (svoje koleginice npr.), a načina ima raznih- pristojnih i onih manje pristojnih. No i dalje mislim da mu zbog toga ne možeš prilepiti da je nacista i to ni manje ni više nego Mengele.
angie01 angie01 23:07 28.02.2012

Re: <span>Re: n<span id="dtx-highlighting-item" dtx-highlight-backgroundcolor="blue">i</span>ko</span>

No i dalje mislim da mu zbog toga ne možeš prilepiti da je nacista i to ni manje ni više nego Mengele


nigde nisam rekla da je nacista-te molim te ne ucitavaj!

nisam odmah prepoznala, pa se izvinjavam sto sam usla u raspravu s tobom, posle ovakvog tvog komentara, nemam vise sta da dodam, sta mislim o ovoj temi i nacinu na koji je predstavljena, sve sam vec rekla!
hazar hazar 23:21 28.02.2012

Re: <span>Re: n<span id="dtx-highlighting-item" dtx-highlight-backgroundcolor="blue">i</span>ko</span>

angie01


nigde nisam rekla da je nacista-te molim te ne ucitavaj!

nisam odmah prepoznala, pa se izvinjavam sto sam usla u raspravu s tobom, posle ovakvog tvog komentara, nemam vise sta da dodam, sta mislim o ovoj temi i nacinu na koji je predstavljena, sve sam vec rekla!

Dobro de, nema potrebe za ljutnjom. Oprostite na nacistima, ali meni je tako zazvučalo ubacivanje Mengelea u priču.

Prilično jasno sam razgraničio biološku ulogu sexa i toga da ljudi nisu samo životinje, tj. da postupaju isključivo po nagonima. Isto tako branim pravo autora na njegovo mišljenje o stavu određenog broja mladih ljudi u Srbiji o rađanju, ma koliko on to nespretno uradio. Ako me to diskvalifikuje kao sagovornika, šta da se radi. Budite mi pozdravljeni.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 02:07 29.02.2012

Re: niko

To ti je kao kad zabusavas u poslu.


moj drug Toma je nazaren i ne zabušava u poslu. ima desetoro dece.
blogovatelj blogovatelj 02:32 29.02.2012

Re: niko

mene jako zanima zasto bi trebalo da se identifikujem bas sa tom prostorno-politickom grupacijom a ne nekom drugom (ljubiteljima apsurda, npr),




Pisi stalno, molim te.
omega68 omega68 22:37 29.02.2012

Re: <span>Re: n<span id="dtx-highlighting-item" dtx-highlight-backgroundcolor="blue">i</span>ko</span>

ali je vrlo verovatno, da ako se nastavi sa sadašnjom stopom nataliteta među Srbima, a još više sa iseljavanjima mladih, da Srbi postanu manjina u Srbiji. Domaćin bloga ima pravo da mu se tako šta ne sviđa i da apeluje na promenu.

Eh da sam ja te sreće

Svi će da odrastu i da budu normalni ljudi kao što su bile naše starije generacije koje nisu imale sav luksuz zapadnog sveta , a bilo ga je tamo tada još koliko.
Zašto se od hrabrih roditelja izrodiše ovakve kukavice?
Neće dete da mi uživa?
Moja ne uživaju previše, ne idu svake godine na more ali im to ne smeta da budu pametna i uspešna.
Ponosna su na sebe i ja ih učim da nije sva sreća u bogatstvu i bahatosti koji ide uz nju.
Skoro svi imaju za toliko da sasvim solidno podignu i očuvaju bar dvoje dece čak i u ovakvoj zemlji.
Jukie Jukie 20:19 28.02.2012

Ma nemojte

Sad ja recimo nešto napišem i onda se tu neki svađaju sa mnom kako mrzim decu i nemam empatiju itd. itd., a zašto?

nikola_kovac nikola_kovac 23:11 29.02.2012

Re: Ma nemojte

Зар и ти?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:34 28.02.2012

auh

da li mozete jos jednom da mi objasnite sta nije u redu sa citiranom recenicom:

"Pa poče da nabraja rizična ponašanja: upotreba psihoaktivnih supstanci (narkotika), prekomerna upotreba alkohola, nezaštićeni seks"

Uzgred, za jednog istraživača imate nedopustivo "navijačko" držanje, plus mizogine i primitivnotradicionalističke stavove, brkate vaše privatno mišljenje s onim čime se bavite na neuobičajen način za naučnog radnika.

Jel ovo šala neka?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana