Budućnost| Društvo| Politika| Život

Evropska Unija

Colin_bgd RSS / 29.02.2012. u 11:16

Prerano pisem ovaj blog jer niti smo jos zvanicno postali kandidati, a jos manje da smo postali clanovi EU. Ali nekako imam potrebu da napisem par reci o tome sto ce, bez obzira na svo kocenje domace elite (one PROTIV, ali i one ZA), Srbija ipak nekako da se primakne korak blize ovoj "porodici".

Igrom slucaja zivim u drzavi clanici EU, ali i u drzavi u kojoj je opozicija prema EU takodje mozda najsnaznije izrazena od svih zemalja clanica, barem dok Srbija ne udje skroz. Naravno, rec je o Velikoj Britaniji. Protesti i zamerke Uniji se krecu od imbecilnih da ne smeju banane i krastavci da budu zakrivljeniji od evropskih propisanih precnika, do ozbiljnih od kojih je poslednji primer sprecena ekstradicija radikalnog imama Abu-Katade u Jordan, koju je odobrio britanski vrhovni sud, a zabranio evropski sud za ljudska prava u Strazburu.

Polemika je velika, zestoka, konstantna. Pojedini redovno zakupljuju stranice u novinama oglasavajuci neophodnost britanskog izlaska, dok drugi takodje redovno objasnjavaju koliki je znacaj za britansku industriju trgovina sa evrozonom i Evropom uopste, i neophodnost da Britanija bude unutar, a ne van unije. Postoje i marginalci koji zale za imperijom (koja je, uzgredbudireceno, definitivno uzvratila udarac, ali to je druga tema), i oni koji jos uvek misle da treba da se ratosiljamo funte i prigrabimo evro, uprkos svemu.

Ali ono sto je iznad svega toga, i uprkos svim problemima, realnim i imaginarnim, racionalnim i histericnim, ekonomskim, politickim i socioloskim, je da postoji jedna istorijska tekovina koja objedinjuje, tj. koja je objedinila prvo zapadnoevropske (nominalno) narode, a evo u poslednjoj deceniji se siri i na istok. A to su dva principa: princip ravnopravnosti i princip nevodjenja rata, koji se svode na tri stvari: pregovori, ustupci, i opet pregovori.

Ponekad me rad Evropske Unije podseca na beskrajna "usaglasavanja" republika i pokrajina koje smo imali kod nas sedamdesetih i osamdesetih. U tom svetlu inicijalno razmisljanje bi bilo da treba da bezimo od EU kao djavo od krsta. Naravno, ovo je ne samo povrsno, nego i totalno promaseno razmisljanje. Iako je u SFRJ bilo mnogo toga (da li bas sve?) pogresno, naopako, ideoloski prevazidjeno, pravno neodrzivo, resenje ipak nije bila alternativa u necemu sto je po prirodi mnogo gore i pogubnije. Olakost sa kojom smo procerdali relativno solidno nasledje obe Jugoslavije se i ogleda u teskocama koje imamo danas kada, kao, pokusavamo da pristupimo EU. Skretanje u istorijski corsokak, prakticno jedina evropska zemlja koja je to uradila pre 23 godine, i danas placamo preskupo. Trenutak u kome smo odlucili da je lakse da se bijemo nego da radimo, i umesto da pristupimo i to po skracenom postupku EEZ samo da ne bude rata, nije se zaboravio, jer je to bio direktan samar onome sto su tada prvenstveno francuzi i nemci pokusavali da uspostave kao normu u (medju)evropskim odnosima posle drugog svetskog rata. Ne uzimaju nam to sada za zlo, ali se s pravom pitaju koliko se u Srbiji stvarno razume sustina evropskog projekta, a i o cemu se tu u stvari radi kad neko kao mi toliko radi u korist svoje stete.

Naravno, ne postoji nista sto je apsolutni i automatski "garant mira i stabilnosti", sto smo vec videli na sopstvenom primeru, niti garant prosperiteta, sto gledamo ovih dana na primeru evro-krize. To nije ni EU. Ali to ne znaci da zbog toga sto imamo poplavu u kupatilu da treba da srusimo celu kucu. Tu lekciju, bojim se, Srbija nije naucila jos uvek, dok vecina evropskih naroda uglavnom jeste. Zato je i proces ulaska zapadnog Balkana u Evropu tako spor. Ne veruju nam, i ne veruju nam s pravom. Ne veruju nam ne zbog toga sto smo mi nesto posebno problematicni, a jos manje jer nam se svete ili jer nas mrze, vec iskljucivo zbog toga sto je ocigledno da ne verujemo ni sami sebi.

Na kraju ce ipak sve biti u redu. Na kraju cemo i mi imati pasose na kojima ce pisati "European Union". To nece biti samo simbolicko slovo na papiru. To ce biti oznaka da smo se podigli i uspravili, cak i ako stojimo na stakama, cak i ako nas najblizi partneri drze ispod miske da se ne stropostamo nazad na zemlju. Svejedno. To nece znaciti samo potpunu slobodu putovanja, slobodu boravka, slobodu zaposljavanja, slobodu trzista, slobodu glasanja. To nece znaciti samo ravnopravnost i srpske drzave i srpskog pojedinca sa svim ostalima koji zive na evropskom kontinentu. To ce znaciti da i nas obuhvataju mehanizmi koji ce da nas (dok postoje i koliko su u mogucnosti) stite i od nas samih, a to nam je posle svega sto se desilo mozda i najpotrebnije u ovom trenutku...

 

 



Komentari (139)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:50 29.02.2012

"Štite od nas samih"

Hehe... Gde se Vi nalazite Koline?
NO NO NO

Наравно да неспособност овдашњих власти пружа добар изговор да се моћ препусти неком другом... Наравно да је тако, јер који би био други разлог?

Iron Lady
Colin_bgd Colin_bgd 18:55 29.02.2012

Re: "Štite od nas samih"

srdjazlopogledja
Hehe... Gde se Vi nalazite Koline?
NO NO NO

Наравно да неспособност овдашњих власти пружа добар изговор да се моћ препусти неком другом... Наравно да је тако, јер који би био други разлог?

Iron Lady

Pa sto je onda smenise njeni konzervativci i postavise Majora (iza koga je delovao, jelte, Heseltine)? E pa da bi prihvatili Mastriht, et al., a sve da ipak ne bi ostali samo (pusto) ostrvo koje besciljno pluta Atlantikom?

Mozemo o britanskoj politici, ali neki drugi put i na nekom drugom mestu, narocito ako se malo bolje "potkujete" u medjuvremenu...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:28 29.02.2012

Re: "Štite od nas samih"

besciljno pluta Antlantikom

Ostrvo stoji, ono ne pluta. Zemlje nisu čamci, brodovi, već zemlja, nepokretna u referentnom sistemu geografije, tektonski nemoguće za pomeriti u životnom veku...

Mobilnost, kretnja, pomeranje, progres... Socijalistički.

Nego, šta ima EU, ili bilo koja druga tvorevina da "naš štiti od nas samih"? Je l' to ludara?
Colin_bgd Colin_bgd 20:33 29.02.2012

Re: "Štite od nas samih"

ili bilo koja druga tvorevina

Jel to predlazes, u pravom komunistickom maniru, da se vratimo u pecine?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:44 29.02.2012

Re: "Štite od nas samih"

Ko hoće u pećine, neka ide, neću ga sprečavati.

Niti ću ga "štititi od sebe samog". "Komunistički" princip.
Colin_bgd Colin_bgd 21:32 29.02.2012

Re: "Štite od nas samih"

Niti ću ga "štititi od sebe samog". "Komunistički" princip.

Jadan Sarlo se prevrce u grobu...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:39 29.02.2012

Re: "Štite od nas samih"

Naročito iz ljubavi prema pendrecima, i "dovođenju u red".
zemljanin zemljanin 11:53 29.02.2012

pazi sad

ako govorimo o "boljem životu" sa punim radnim vremenom verovatno, tj sigurno si u pravu. Ako govorimo o normalnom životu onda je diskutabilno.

Sve u svemu sad će svi da otkrivaju toplu ovdu jer je to sad glavna tema, mada status kandidata znači nula pa još nešto.

Postoji život i van EU, USA, Srbije, Rusije, Kine i sl. ... i mnogo se lepše živi nego u svim navedenim "profit je Bog" državama ali svako ima pravo na svoje mišljenje problem jeste kad svako uzima sebi za pravo da istakne kandidata i svima to objavi sa pratećim "dokazima".
zemljanin zemljanin 12:27 29.02.2012

Re: pazi sad

Upravo sada drug Draghi prokreće ECB u Europski središnji zavod za planiranje koristeći novac poreznih obveznika za financiranje banaka koje ne mogu pronaći sredstva na privatnom tržištu (pitam se zbog čega).

Sledeći korak je korištenje Leontief stil modela ulaza/izlaza i reći bankama gdje da stavljaju novac koje su primili jeftino od europski poreznih obveznika.

Europska unija je postala sindikat banaka i to u nekoliko pravaca. I to sve ide do kraja u suzama prije nego kasnije.
Colin_bgd Colin_bgd 12:33 29.02.2012

Re: pazi sad

I to sve ide do kraja u suzama prije nego kasnije.

Sve se na kraju zavrsi u suzama, ali ne radi se o tome...

i mnogo se lepše živi nego u svim navedenim "profit je Bog" državama

Da, i ja sam da se Srbija relocira negde oko Sejsela. Tehnicki je i moguce, samo mnogo kosta. Da pitamo gosn Draghija za jeftini kredit?
looping looping 12:09 29.02.2012

Steta

sto EU nije ono sto je nekad bila. A kakva ce tek biti dok udjemo u istu.
Naravno, dobro je biti u EU ali sve ce se znati posle ulaska, sta smo zapravo dobili.
Ko prezivi u medjuvremenu, neka da realan sud o tome.
Samo da ne kaze "Pobedili smo" kao Slobodan M.
Colin_bgd Colin_bgd 12:16 29.02.2012

Re: Steta

sta smo zapravo dobili.

Prestacemo da gubimo. To je dobar pocetak...
Colin_bgd Colin_bgd 12:27 29.02.2012

Re: Steta

Steta
sto EU nije ono sto je nekad bila.

Vise se menjalo nase (ne)shvatanje sta je zapravo EU, nego ona sama, sto dovodi do percepcije promene, nevertheless...
expolicajac expolicajac 12:20 29.02.2012

Ja sam za EU

Jer će svima biti ovako
antioksidant antioksidant 12:24 29.02.2012

Re: Ja sam za EU

expolicajac
Jer će svima biti ovako

има оваквих да возе и градске аутобусе
dr.wagner dr.wagner 13:27 29.02.2012

London

... jutro

-A Vi ste znači u Engleskoj ...
... ako je slučajno vidite , pozdravite mi moju dragu Adele ...

-Prvih par godina rada , a radio sam od 93.-e pa sve do prije koju godinu ,
san mi je bio poslovati u EU ... veliko tržište , pristojan svijet , fini običaji ...
-Kasnije sam to i realizirao , a dojmovi su uglavnom pozitivni ...
-Ako radite , EU je prava stvar (upravo zbog tržišta) , a ako "švercate" ...
... onda ste uglavnom pred propašću , jer oni (ovi iz EU) to efikasno sprečavaju
nizom zakona i "birokratskih barijera" ...

-Ako imate pravi proizvod (iz bilo kojeg segmenta) i ako ste još u EU ...
... nebo je granica !!!


Wagner
Bili Piton Bili Piton 23:15 01.03.2012

Re: London


dr.wagner

... ako je slučajno vidite , pozdravite mi moju dragu Adele ...


evo pozdravlja i ona vas, štovani gospon vagner (šteta što niste debisi)

aleks-black aleks-black 13:52 29.02.2012

#

Let me explain the position of the UK economy in simple terms.

Imagine a bus - that represents Europe. Imagine a window licking retard staring out of the window - that represents the UK economy. Imagine 17 more retards on the bus, each playing with a hand grenade, trying to figure out how it works - the grenade is the Euro. Imagine also, that as well as the grenades, there is a bomb on the bus that will explode if the bus slows below 60mph - the Greek government is Sandra Bullock. There is no Keanu - Sarkozy and Merkel both think they're Keanu, but they're not. And Dennis Hopper is the dream of European integration. Hope that clears things up.
Colin_bgd Colin_bgd 15:15 29.02.2012

Re: #

aleks-black
Let me explain the position of the UK economy in simple terms.

Imagine a bus - that represents Europe. Imagine a window licking retard staring out of the window - that represents the UK economy. Imagine 17 more retards on the bus, each playing with a hand grenade, trying to figure out how it works - the grenade is the Euro. Imagine also, that as well as the grenades, there is a bomb on the bus that will explode if the bus slows below 60mph - the Greek government is Sandra Bullock. There is no Keanu - Sarkozy and Merkel both think they're Keanu, but they're not. And Dennis Hopper is the dream of European integration. Hope that clears things up.

Jel ovo ono sto je Mervyn King onomad pricao?
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:08 29.02.2012

Ako ništa drugo...

Tokom prošlog, XX veka, Srbija je bila u 8 (osam) ratova: dva balkanska, dva svetska, četiri regionalna (Slovenija, Hrvatska, BiH, Kosovo).
Dakle, po jedan rat u preseku na svakih 12-13 godina!

Kada se preleti preko XIX veka, u Srbiji takođe bune, ustanci, ratovi...

Ako ništa drugo, punopravno članstvo u EU će barem našim potomcima obezbediti da u XXI veku ne ratuju, već da rade, stiču znanja i da se vole!

Colin_bgd Colin_bgd 15:20 29.02.2012

Re: Ako ništa drugo...

već da rade, stiču znanja i da se vole!

Nemoj da preterujemo...

I da dodam. Nista nije garancija nizasta, ali ovako ja posmatram ulazak u EU: sledeci put kad budemo skakali iz aviona (sto je sasvim legitimna aktivnost), barem cemo da imamo padobran. Sad, i dalje moze da se desi da se ne otvori, ali to je malo drugacija tema. I to vazi ne samo za nas, nego ta "samozastitna" uloga vazi za sve, od najvecih do najmanjih, od najbogatijijh do najsiromasnijih...
mariopan mariopan 18:49 29.02.2012

Re: Ako ništa drugo...

Ne veruju nam, i ne veruju nam s pravom. Ne veruju nam ne zbog toga sto smo mi nesto posebno problematicni, a jos manje jer nam se svete ili jer nas mrze, vec iskljucivo zbog toga sto je ocigledno da ne verujemo ni sami sebi.

Ni mi njima ne verujemo, to je malo znacajnije. Imamo i previse razloga za to.
To ce pokazati i referendum.
A to su dva principa: princip ravnopravnosti i princip nevodjenja rata, koji se svode na tri stvari: pregovori, ustupci, i opet pregovori.

Izvini, da li si ti zaboravio da smo mi bombardovani od strane tih drzava za koje kazes da imaju princip nevodjenja rata? Gde primenjuju taj princip, kod kuce? A van svoje kuce moze koliko im dusa hoce? Sta je NATO? Oruzje za ratovanje, za zlocine po celom svetu, naravno sve i ume nevinog naroda kod kuce, koji ce na kraju uzivati blagodeti pljacke neke male i siromasne zemlje.

I najzad pitanje.

Zasto UK nije uvela evro, ali je sve vreme koristila sve ostale blagodeti zajednickog "dvorista" EU?

Bili pametni, znali su za jadac zvani "Evro" ?

Colin_bgd Colin_bgd 19:01 29.02.2012

Re: Ako ništa drugo...

Ni mi njima ne verujemo

"njima"??? Oni su mi, ali dobro, ukapiracemo jednom...

koji ce na kraju uzivati blagodeti pljacke neke male i siromasne zemlje.

da, evo ovde niko (pa ni ja) ne radimo nista, samo cekamo da stigne zlato iz Sirije. Ono iz Libije smo vec potrosili u Mekdonaldsu...

Nemojte molim vas, ne pricamo o istim stvarima, ne bih da ispadnem da vredjam...

znali su za jadac zvani "Evro" ?

A teorije zavere i da ne pominjem...
mariopan mariopan 23:08 29.02.2012

Re: Ako ništa drugo...

"njima"??? Oni su mi, ali dobro, ukapiracemo jednom...

ONI nisu "mi" i ne vidim da ces ukapirati.....ali ima vremena.

da, evo ovde niko (pa ni ja) ne radimo nista, samo cekamo da stigne zlato iz Sirije. Ono iz Libije smo vec potrosili u Mekdonaldsu...

Nemojte molim vas, ne pricamo o istim stvarima, ne bih da ispadnem da vredjam...

Pa necu, ti si prvi poceo
I vidim da ne pricamo o istim stvarima, tu rajsku tvorevinu koju opisujes ne mogu da prepoznam u stvarnosti..

Da, uzivate blagodeti i budi srecan zbog toga.
A teorije zavere i da ne pominjem...

Nikakva zavera, samo pametan potez koji su uradili oni koji su znali zasto je Evro izmisljen.

Colin_bgd Colin_bgd 23:35 29.02.2012

Re: Ako ništa drugo...

tu rajsku tvorevinu

Uopste je ne opisujem kao rajsku. Vrlo precizno sam napisao sta o svemu tome mislim, i zasto mislim da je kad se sve sabere i oduzme, po mom misljenju, za Srbiju, ali i za Britaniju i za sve ostale evropske drzave bolje da su clanice i da ucestvuju, nego da nisu i da ne ucestvuju.

zasto je Evro izmisljen.

Pa zasto je izmisljen?

Ali tu se krije paradoks, koji je vrlo suptilan, ali i vrlo realan. Da je evro izmisljen (kao sto vecina povrsnih posmatraca, bez uvrede, misli) da bi se tu pljackalo, hegemonizovalo, okupiralo, germanizovala Evropa, zbog Amerike, zbog Kine, da je postojao bilo kakav "pakleni plan" sto se tice Evra, ne bi smo danas gledali krizu te valute, nego bi se to sve lepo desavalo i bez naseg (sa)znanja. Evro je samo upao u procep neplanskog i prevelikog (a to direktno i jeste posledica "kapitalisticke" pohlepe i privatnog i drzavnog sektora razvijenih drzava, ali i Kine, nesto manjim delom Rusije) debalansa proizvodnje i potrosnje koju trenutno imamo na planeti, i trenutno samo sluzi za primer kojim putem "stvari" mogu da krenu ako se pare ne trose (cemu i sluze), nego se stavljaju u slamaricu (cemu uopste ne sluze)... Ali, kao sto rekoh, o tome mozda drugi put...
omega68 omega68 00:16 01.03.2012

Re: Ako ništa drugo...

Da je evro izmisljen (kao sto vecina povrsnih posmatraca, bez uvrede, misli) da bi se tu pljackalo, hegemonizovalo, okupiralo, germanizovala Evropa, zbog Amerike, zbog Kine, da je postojao bilo kakav "pakleni plan" sto se tice Evra, ne bi smo danas gledali krizu te valute, nego bi se to sve lepo desavalo i bez naseg (sa)znanja...

Moram na ovo da reagujem
Nismo mi neki površni nego ti o pravim razlozima uvođenja evra nemaš dobra saznanja, bez uvredi.
Isuviše je mali prostor da bih ti , čak i ukratko, to objasnio, onako kako vide mnogi misleći ljudi a ja od njih pokupio.
Sve najbolje u daljem životu i radu
Colin_bgd Colin_bgd 00:22 01.03.2012

Re: Ako ništa drugo...

nego ti o pravim razlozima uvođenja evra nemaš dobra saznanja, bez uvredi.

Ne vredjam se ja, ali mislim da imam. Sto jos uvek nije garancija za nepostojecu apsolutnu istinu...
onako kako vide mnogi misleći ljudi a ja od njih pokupio.

Kako znas da su njihova saznanja bolja?
Sve najbolje u daljem životu i radu

Hvala, takodje...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:33 01.03.2012

Re: Ako ništa drugo...

Nije evro u krizi, već države članice. U nekom daljem scenariju i sam evro, ako bi ga te državale napustile.

Pljačka? Da.
"Germanizacija" u kombinaciji sa ep? Da.
Hegemonija? Apsolutno.
Okupacija? Sledi.

Šta tu ima dubiozno?
mariopan mariopan 01:37 01.03.2012

Re: Ako ništa drugo...

omega68
Da je evro izmisljen (kao sto vecina povrsnih posmatraca, bez uvrede, misli) da bi se tu pljackalo, hegemonizovalo, okupiralo, germanizovala Evropa, zbog Amerike, zbog Kine, da je postojao bilo kakav "pakleni plan" sto se tice Evra, ne bi smo danas gledali krizu te valute, nego bi se to sve lepo desavalo i bez naseg (sa)znanja...

Moram na ovo da reagujem
Nismo mi neki površni nego ti o pravim razlozima uvođenja evra nemaš dobra saznanja, bez uvredi.
Isuviše je mali prostor da bih ti , čak i ukratko, to objasnio, onako kako vide mnogi misleći ljudi a ja od njih pokupio.
Sve najbolje u daljem životu i radu

Evo, Omega ti je odgovorio da ne moram ja.

Ne bih da ti kvarim, uzivaj
Colin_bgd Colin_bgd 01:47 01.03.2012

Re: Ako ništa drugo...

Evo, Omega ti je odgovorio da ne moram ja.

Ne bih da ti kvarim, uzivaj

Eto ti sad. Podmetne mi se neka svadja, i kao apsolutni kontra-argument onome sto sam ja napisao se u sustini kaze:

"Ne, nije tako kako ti mislis i kako pises, a necu da ti kazem kako jeste. Cuo sam od mislecih ljudi pravu istinu, a moji misleci ljudi su sigurno pametniji od tebe, a i pametniji su od tvojih mislecih ljudi ako kojim slucajem ipak nisi toliko glupav da pises iz svoju glavu..."

Nema nista da mi se kvari, ali, sto bi rekla Ceca, da ipak drzimo bar neki nivo...

mariopan mariopan 02:06 01.03.2012

Re: Ako ništa drugo...

Eto ti sad. Podmetne mi se neka svadja, i kao apsolutni kontra-argument onome sto sam ja napisao se u sustini kaze:

E, nema svadje, gde si to video, meni je cak siimpaticno

"Ne, nije tako kako ti mislis i kako pises, a necu da ti kazem kako jeste. Cuo sam od mislecih ljudi pravu istinu, a moji misleci ljudi su sigurno pametniji od tebe, a i pametniji su od tvojih mislecih ljudi ako kojim slucajem ipak nisi toliko glupav da pises iz svoju glavu..."

Lepo ti je rekao da to ne moze da ti se objasni na blogu, zaista ne moze, preobiman je materijal koji bi morao da pogledas i procitas. Naravno, nisu nasi zatucani ljudi pravili te materijale, nego neki koji su "evoluirali" odavno, iz zemalja o kojima ti pises u superlativu, sasvim kvalifikovani i kompetentni za ono o cemu govore.

A ono "uzivaj" bilo je dobronamerno, zaista, uzivaj kada ti je Bog dao da nisi sada u Srbiji.
I uzivaj u tome sto jos verujes da je svet dobar, to je pravo blago.
Colin_bgd Colin_bgd 02:22 01.03.2012

Re: Ako ništa drugo...

uzivaj kada ti je Bog dao da nisi sada u Srbiji.

Nema tu razlike gde si, pisao sam vec o tome...

I uzivaj u tome sto jos verujes da je svet dobar, to je pravo blago.

Eh sad... Ne verujem ja stvarno da je svet dobar, samo se pretvaram pred decom...
antioksidant antioksidant 10:32 01.03.2012

Re: Ako ništa drugo...

da ipak drzimo bar neki nivo...

nemoguće
i naravno nepotrebno dok nas zaverenici istrebljuju
omega68 omega68 19:47 29.02.2012

?

narocito ako se malo bolje "potkujete" u medjuvremenu...

I ko to kaže?
Evo tebi malo ''potkivanja''
Velika Britanija nije članica evrozone, ali joj to ne smeta da ima najveći pojedinačni deo akcija Evropske centralne banke. Zbog toga nikako nije čudno da ova institucija ne učestvuje direktno u spasavanju Grčke, već umesto nje tu ulogu preuzima posebno stvoren panevropski fond, u kome, gle čuda, nema britanskog kapitala. Englezi su još od tvrdice Henrija VII naučili da se u evropske poslove mešaju samo kada im to donosi korist, nikako ne kada postoji rizik mogućih gubitaka.

Vlada u Londonu se izvukla i iz ugovora o fiskalnoj odgovornosti EU, koji je predložila Nemačka, najveći pojedinačni investitor u fond za spas propalih evropskih ekonomija. Razlog je taj što je i sama Velika Britanija, po standardima EU, prezadužena zemlja, ali ona svoje dugove postavlja na iste osnove kao i njena prekookeanska ćerka, Sjedinjene Američke Države.

Velika Britanija vekovima preživljava svoju nesrazmerno visoku potrošnju zahvaljujući koncentraciji banaka i snažnoj berzi u Londonu. Šta se još koristi širom sveta, a da ima oznaku "made in UK"? Skoro ništa, ali uslužne delatnosti londonskog Sitija zamenjuju usahlu industriju.

Britanci, isto kao i Amerikanci, žive kao prodavci magle, neka vrsta modernih gusara koji od vrednih stvaralaca uzimaju deo profita i stavljaju ga u sopstvene džepove. Što je najgore, takvo ponašanje više nije ni nezakonito zahvaljujući bezumnosti briselske birokratije.

Skoro sve svetske berze, od kojih bukvalno zavisi trgovanje akcijama, valutama i zlatom, nastale su ili na teritoriji neke od angloameričkih zemalja (Velika Britanija i SAD) ili kao tvorevine jedne ili obe ove države. U Aziji su najznačajnije berze u Singapuru i Hongkongu, bivšim britanskim kolonijama, a treća, tokijska, nastala je kao proizvod američke posleratne okupacije Japana. I berza u Frankfurtu je posledica američkog zauzimanja ovog nemačkog grada posle Drugog svetskog rata.
Colin_bgd Colin_bgd 20:08 29.02.2012

Re: ?

e, ako je boldovano, onda mora da je sve tacno. nedostaje samo zakljucak da je, recimo, Breznjev trebao sve to da smlati jednim nuklearnim udarcem, pa sta kosta da kosta, samo da tu anglosaksonsku gamad i njene mutante jednom potamanimo sa lica planete zemlje...
blogov_kolac blogov_kolac 23:46 29.02.2012

Re: ?

Colin_bgd
boldovano

U ovom slucaju pravilnije je reci bolidovano.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:51 01.03.2012

Re: ?

e, ako je boldovano, onda mora da je sve tacno.


Pa dobro, ako je nesto boldovano ne mora da znaci da je i tacno, ali ovakav odgovor sigurno ne dokazuje da nije tacno.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:57 01.03.2012

Re: ?

Šta je sporno sa zamašćenim tekstom, može samo Omega reći.
Dakle, ako je sve tačno, šta je sporno?
To što briselska birokratija nije zabranila Siti?
Colin_bgd Colin_bgd 01:08 01.03.2012

Re: ?

Šta je sporno sa zamašćenim tekstom, može samo Omega reći.

Mislis, samo onaj cije je misli boldovano prepisao...

To što briselska birokratija nije zabranila Siti?

Manchester City?
Colin_bgd Colin_bgd 01:14 01.03.2012

Re: ?

Pa dobro, ako je nesto boldovano ne mora da znaci da je i tacno, ali ovakav odgovor sigurno ne dokazuje da nije tacno.

Ovaj tvoj komentar na moju slabasnu opasku je, naravno, tacan, ali ne kazuje nista o temi, kao sto ni boldovani tekst ne kazuje mnogo o misljenju onoga koji je taj tekst iskopirao ovde na moj blog kao da je dosao direktno sa sinajske gore, pa je kao takav nedodirljiv, a sve sto je nedodirljivo je, logicno, i tacno...

Ali to je uvek tako. Najlakse je uhvatiti prvu krivinu i skrenuti... sa teme...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:15 01.03.2012

Re: ?

Leskovac varoš.
blogov_kolac blogov_kolac 23:43 29.02.2012

pricaj ti to nekom drugom

Ja sam dao jednu od dve-tri preporuke koje si do sada dobio za ovaj blog iako sam nepogresivo u startu procenio kako ces se provesti sa jednim ovakvim tekstom kada sam ga prvi put uocio pre nekoliko sati. Sigurno si bio ponosan na njega kada si ga zavrsio i verovatno si pomislio "e ovo ce i deca razumeti"... ali... nemas ti ovde posla sa decom nego sa iskusnim maratoncima ciji je kontinuitet geopolitickih zabluda visedecenijski usadjivan i iznova cementiran (ovde govorim inace o Srbiji generalno, a ne o blog92 zajednici).



Odrodio si se, sto bi se popularno reklo u novokomponovanom partiJotskom zargonu, i zaboravio odakle dolazis. Zato jedno malo podsecanje na stepen kontaminacije i zatucanosti ovog prostora po pitanju odnosa prema Zapadu u ideoloskom smislu:

- pune cetri decenije ovde je bilo na delu dosledno ideolosko pranje mozgova po pitanju razumevanja sveta i medjunarodnih odnosa. Jesmo se 1948 razisli sa Staljinom, ali je Vladimir Ilic Lenjin bio i ostao glavni i vrhovni autoritet po pitanju tumacenja svetskih zbivanja i procesa, pa su njegova tumacenja imperijalizma (gle ironije - a on je otac poslednje klasicne svetske imperije) bila dominantni faktor u nase gledanje na Zapad koje nam je nametano. I onda, kada je tome konacno trebao doci kraj, i mi se poput vecine ostalih istocnoevropskih naroda koji su visedecenijski bili ometeni u razvoju prikljucimo porodici ostalih evropskih naroda - nama se dogodio Slobodan Milosevic uz efekat pregrejanog hermeticki zatvorenog ekspres lonca gde je u takvim labaratorijskim uslovima bilo moguce u epskim razmerama stvarati i hraniti ksenofobiju, kolektivnu paranoju i bezbrojne teorije zavere. Istina, nasa zvanicna drzavna politika od 2000 naovamo vodi se (kilavo) u smeru evrointegracija, ali posto nam je nasledjena (udbo)elita takva kakva je, nikada nam nisu ponudjeni razlozi za to, vec samo nekakva opravdanja. Te tamo je bolji standard, te ne mozemo sami, te oni su najjaci, te jos ce nas usitniti ako im se ne pridruzimo, te pokusali smo kao Karadjordje aj' da pokusamo kao Milos, te tako mozemo biti jos korisniji Rusima, i sta sve ne... ali nikako i niposto da je u pitanju sistem vrednosti kojem bi i mi da se prikljucimo. A i kako bi kada mi te vrednosti nikada nismo poceli da dozivljavamo kao vrhunske kojima treba stremiti, a sa druge strane sva ta razna ljudska prava, demokratije, vladavina zakona, slobodna trzista i konkurencija...itd.. za nas su samo lazni paravani i podvale kojima se ti imperijalisti i neokolonisti sluze samo da bi zamazali oci, eksploatisali i pokoravali svet - bar tako smo sa odlican:5 uspehom naucili za sve ove decenije u kojima ocito nismo naucili nista dobro.

I na sve to temeljito visedecenijsko ispiranje mozga pojavljujes se ti u februaru 2012 definisavsi savremenu Evropu koja se ujedinjuje preko politicki dva bitna i dominantna principa:
Colin_bgd

A to su dva principa: princip ravnopravnosti i princip nevodjenja rata, koji se svode na tri stvari: pregovori, ustupci, i opet pregovori.

Pa da si napisao ovo na prijateljskom kineskom jeziku - bilo bi jednako nerazumljivo onima kojima je namenjeno (ovaj tekst je namenjen srpskim evro-skepticima i onima koji se jos dvoume). Znas li kada bi oni u ova dva principa prepoznali Evropsku Uniju, Zapad ili Ujedinjeno Kraljevstvo (sasvim svejedno)??? A ceo tekst se zasniva na tome da se to podrazumeva (jer je ocigledno).
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:54 29.02.2012

Re: pricaj ti to nekom drugom

Pošten komentar.

Kako si sa EU povezao:
1. Slobodno tržište i konkurenciju,
2. Demokratiju,
3. Vladavinu zakona (prava)?
Colin_bgd Colin_bgd 23:56 29.02.2012

Re: pricaj ti to nekom drugom

pojavljujes se ti u februaru 2012

pojavio sam se ja i malo ranije...
nemas ti ovde posla sa decom nego sa iskusnim maratoncima

eh, pa i ja sam maratonac, ali pravi...
A ceo tekst se zasniva na tome da se to podrazumeva

Jel me ti hvalis il' me kritikujes?

Odavno sve ja to vec znam, sinko... ... a i bas sam krenuo da spavam kad se ti pojavi sa svojom analizom koju moram dvaput da citam, i to izmedju i kafu da skuvam...

ps. a ovo
Sigurno si bio ponosan na njega kada si ga zavrsio i verovatno si pomislio "e ovo ce i deca razumeti"...

100% nije tacno. Ja jos uvek ne mogu da napisem toliko prost tekst koji ce da se spusti ispod prosecnog praga stvarnog (as opposed to foliranog) (ne)razumevanja... Ali probacemo opet...
Bili Piton Bili Piton 08:58 01.03.2012

Re: pricaj ti to nekom drugom

blogov_kolac
Istina, nasa zvanicna drzavna politika od 2000 naovamo vodi se (kilavo) u smeru evrointegracija, ali posto nam je nasledjena (udbo)elita takva kakva je, nikada nam nisu ponudjeni razlozi za to, vec samo nekakva opravdanja. Te tamo je bolji standard, te ne mozemo sami, te oni su najjaci, te jos ce nas usitniti ako im se ne pridruzimo, te pokusali smo kao Karadjordje aj' da pokusamo kao Milos, te tako mozemo biti jos korisniji Rusima, i sta sve ne... ali nikako i niposto da je u pitanju sistem vrednosti kojem bi i mi da se prikljucimo. A i kako bi kada mi te vrednosti nikada nismo poceli da dozivljavamo kao vrhunske kojima treba stremiti, a sa druge strane sva ta razna ljudska prava, demokratije, vladavina zakona, slobodna trzista i konkurencija...itd.. za nas su samo lazni paravani i podvale kojima se ti imperijalisti i neokolonisti sluze samo da bi zamazali oci, eksploatisali i pokoravali svet - bar tako smo sa odlican:5 uspehom naucili za sve ove decenije u kojima ocito nismo naucili nista dobro.




blogov_kolac blogov_kolac 12:47 01.03.2012

Re: pricaj ti to nekom drugom

srdjazlopogledja
Pošten komentar.

Kako si sa EU povezao:
1. Slobodno tržište i konkurenciju,
2. Demokratiju,
3. Vladavinu zakona (prava)?

Pa na isti nacin na koji sa pustinjom povezujem sušu.

E sad mozes ti mene da bombardujes podacima o oazama ili o tome da u pustinji za tri kisna dana moze na tlo da se sruci maltene vise vode nego ovde za celu godinu - ali eto , ja pustinju jako povezujem sa sušama, i to je mozda stvarno moj licni trip (odnosno fatamorgana, da se drzim do kraja pustinjskih termina), a mozda su opet oni kojima se suša svugde prividja samo ne u pustinji jednostavno tako isprogramirani i izdresirani visedecenijskim manipulacijama da prosto od jednog drveta ne mogu da vide šumu, a trn u tudjem oku im je vidljiviji od balvana u sopstvenom.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:13 01.03.2012

Zašto?

Pošto me autor malo kulira, možda mu nisam omiljen, da postavim jedno pitanje, onako izravna:

Zašto Srbija da postane članica EU?

Koje su koristi, i za koga, koji su gubici, i za koga?
Colin_bgd Colin_bgd 01:24 01.03.2012

Re: Zašto?

srdjazlopogledja
Pošto me autor malo kulira, možda mu nisam omiljen, da postavim jedno pitanje, onako izravna:

Zašto Srbija da postane članica EU?

Koje su koristi, i za koga, koji su gubici, i za koga?

Ne kuliram ja nikoga, ali ja kazem jedno, a ti onda odgovaras/repliciras na nesto sasvim deseto.

U originalnom blog tekstu je vrlo precizno receno za koga, zbog cega, i zasto je to korisno ne samo za Srbiju nego za sve evropske drzave. A i blogov kolac je nesto na tu temu, pa ima i tamo. Ali evo direktno, da ne budem posle opet optuzen za neki kao "intelektualni" elitizam.

Koristi ima direktno institucija koja se zove drzava Srbija, kao i ogromna vecina gradjana te drzave. Gubitnici su uglavnom oni koji u istorijskom smislu ne shvataju da definicije pojedinih klasicnih pojmova danas ne znace isto sto i pre 50, 100, 150 godina, jer su (ti pojmovi) evoluirali zajedno sa (istorijskim) okruzenjem, pa je taj "rascep" malo teze preboleti, a na zalost gotovo nemoguce prevazici...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:35 01.03.2012

Re: Zašto?

Neodređen mi odgovor.

Šta to dobija "država Srbija" i većina njenih građana?
Nedemokratske zakone?
Korumpiranu elitu?
Jova Kapičića i Latinku Perović za zastupnike Evrope? Komunističke zločince i njihove potomke na vlasti? (ne znam gde BK živi?)
Zakone i propise nepodesne za privredu?
Trajan demokratski deficit? Budžetski? Trgovački? Platni?
Plaćanje tuđih obaveza? Carinsku uniju? Centralizam? Nekonkurentnost? Siromaštvo? Emigraciju? Protektorat? Samostalno punjenje budžeta?

Gubi mogućnost uvođenja carina prema Uniji, i sprečavanje slobodnog protoka?

Jesam li dobro opisao?
Colin_bgd Colin_bgd 01:49 01.03.2012

Re: Zašto?

Neodređen mi odgovor.

Za to, ipak, nisam ja kriv...

Jesam li dobro opisao?

Ni priblizno...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:52 01.03.2012

Re: Zašto?

Evo slobodan si da dopišeš, ili ispraviš.

Ipak je ovo tvoj film.
mariopan mariopan 01:54 01.03.2012

Re: Zašto?


Koristi ima direktno institucija koja se zove drzava Srbija, kao i ogromna vecina gradjana te drzave. Gubitnici su uglavnom oni koji u istorijskom smislu ne shvataju da definicije pojedinih klasicnih pojmova danas ne znace isto sto i pre 50, 100, 150 godina, jer su (ti pojmovi) evoluirali zajedno sa (istorijskim) okruzenjem, pa je taj "rascep" malo teze preboleti, a na zalost gotovo nemoguce prevazici...

Opet nisi odgovorio na pitanja, Srdja te pita konkretno i ja, da se ne ponavljamo, i ne pisemo isto, cekam odgovor.
Ovo gore sto sam citirala, tvoje reci, nemaju nista od toga, samo malo opstih mesta vezanih za tvoju pretpostavku da smo mi zatucani i da imamo 50, 100, 150 godina i ne razumemo te jer nismo evoluirali zajedno sa "istorijskim okruzenjem", sta god to bilo, i na zalost taj rascep ne mozemo preboleti ni prevazici????

Zaneo te Blogov kolac komplimentima ( ma i meni se dopalo, otkad nisam procitala tako lep i afirmativan tekst) , ali imamo i neka pitanja, pa bih sacekala odgovor?
Colin_bgd Colin_bgd 01:57 01.03.2012

Re: Zašto?

ili ispraviš.

Ne bavim se ja ispravljanjem krivih Drina...

Eto...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:04 01.03.2012

Re: Zašto?

Što su krive Drine? Lepo nabrojano. "Štite nas od nas samih"... Je l' tebe vlada UK ili EU štiti od sebe samog? Jesi li institucionalizovan? Ugrađen u okvir EU?

Ti lepo?
Colin_bgd Colin_bgd 02:10 01.03.2012

Re: Zašto?

ali imamo i neka pitanja, pa bih sacekala odgovor?

Ajde kad me se tako lepo moli, pa moram na nivou detalja. Evo na primer, drzava Srbija danas radi/sprovodi ono sto joj i EU, ali i mnogi drugi (i sa zapada i sa istoka) govore da mora. I drzava to revnosno slusa i odradjuje, bez obzira ko je na vlasti, sta ta nasa vlast zaista misli i zeli, i bez obzira sta posle tih poteza vlast servira srpskom javnom mnjenju kao objasnjenje. Mi smo danas vece sluge "svetskih sila" nego sto bi bili minut posle ulaska u EU. Jednom kad udjemo ne moramo da uradimo vise nista sto necemo, jer to da nesto necemo postaje nase pravo. Danas to nije slucaj. Danas imamo manje suverniteta nego sto cemo ga povratiti ulaskom. Pitajte Irce, Holandjane, Dance, itd. Paradoks je da se nasa drzava oslobadja pritisaka jedino ulaskom.

Ove price budzet, carina, tandara-mandara, sto "Srdja" podmece, uopste cak i nisu na dnevnom redu u srpskoj drzavi danas... Srbija je mala zemlja, svako mora da zna nekog ko je blizak vlasti, pa se promuvajte, raspitajte se malo, po cijem diktatu se danas vodi politika... Ali, sto da otvaramo oci kad nam je lepo ovako...

Colin_bgd Colin_bgd 02:13 01.03.2012

Re: Zašto?

Je l' tebe vlada UK ili EU štiti od sebe samog?

Naveo sam ekstreman primer vec. Ako iz toga ne mozes da izvuces bas nikakav zakljucak, opet ponavljam nisam ja kriv.
Goran Vučković Goran Vučković 02:17 01.03.2012

Re: Zašto?

Ajde kad me se tako lepo moli, pa moram na nivou detalja. Evo na primer, drzava Srbija danas radi/sprovodi ono sto joj i EU, ali i mnogi drugi (i sa zapada i sa istoka) govore da mora. I drzava to revnosno slusa i odradjuje, bez obzira ko je na vlasti, sta ta nasa vlast zaista misli i zeli, i bez obzira sta posle tih poteza vlast servira srpskom javnom mnjenju kao objasnjenje. Mi smo danas vece sluge "svetskih sila" nego sto bi bili minut posle ulaska u EU. Jednom kad udjemo ne moramo da uradimo vise nista sto necemo, jer to da nesto necemo postaje nase pravo. Danas to nije slucaj. Danas imamo manje suverniteta nego sto cemo ga povratiti ulaskom. Pitajte Irce, Holandjane, Dance, itd. Paradoks je da se nasa drzava oslobadja pritisaka jedino ulaskom.

Jbt ala ovi južno od Škotske imaju suptilno anti-evropsko zagovaranje - koji crni Najdžel Faradž anti-evropljanin - ovo je smrtonosno - sve na Orvelu odraslo
Colin_bgd Colin_bgd 02:18 01.03.2012

Re: Zašto?

odraslo

nemoj da vredjas...

Jbt ala ovi južno od Škotske

A znaci tako... Cekaj kad pocnemo da pravimo mitinge podrske po Glazgovu, m..ku vam separatisticku...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:23 01.03.2012

Re: Zašto?

Prvo Koline, ja tvoje ime, nadimak ili nik nisam stavljao pod navodnike.
Drugo, istina je to što kažeš za suverenitet, ali to se promenilo. Nepovratno, po mom mišljenju.
Treće, ta pitanja nisu na dnevnom redu zahvaljujući eu. Da eu perspektive nema, drugačije bi se pričalo i o demokratiji (trenutnoj okupaciji i uzurpaciji), tržištu, vladavini prava, budžetu itd. Jednostavno se čini da će pristup doneti boljitak u odnosu na sadašnje stanje, ali neće doneti dovoljan da Srbija bude "normalna" država. Dakle,
il' si za demokratiju, il' za EU,
il' si za slobodno tržište, il' za EU,
il' si za vladavinu prava, il' za EU...

Eto, iz ovoga se vidi zašto su komunisti, nacisti, islamisti, socijalisti i druge sociopate u politici Srbije za EU.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:28 01.03.2012

Re: Zašto?

@Goran

"EVROPSKA UNIJA"... VAS POSMATRA. Stalno. Za vaše dobro.
Colin_bgd Colin_bgd 02:29 01.03.2012

Re: Zašto?

ja tvoje ime, nadimak ili nik nisam stavljao pod navodnike.

OK, greska...

Jednostavno se čini da će pristup doneti boljitak u odnosu na sadašnje stanje, ali neće doneti dovoljan da Srbija bude "normalna" država.

Ovo je sasvim legitiman stav, ali ne mogu da se slozim da je legitimno da se suprotno mom stavu podmece sledeca zamena teza:
Dakle,
il' si za demokratiju, il' za EU,
il' si za slobodno tržište, il' za EU,
il' si za vladavinu prava, il' za EU...

Eto, iz ovoga se vidi zašto su komunisti, nacisti, islamisti, socijalisti i druge sociopate u politici Srbije za EU.

bez obzira koliko smajlica stavio posle...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:34 01.03.2012

Re: Zašto?

E pa vidiš, nisam napisao da si u toj grupi, već sa tom grupom. A zašto su oni tu, to je ta "zamena teza", gde se vidi manjak nečega, umesto u dovoljnoj meri.
libkonz libkonz 09:56 01.03.2012

Odličan tekst

Podjednako su mi mrske obe krajnosti: neopravdani evroskepticizam i budalaština da će nam ulaskom u EU svi problemi nestati. Nama je mesto u EU i mi treba da se ugledamo na zemlje unije.
Colin_bgd Colin_bgd 10:13 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Nama je mesto u EU i mi treba da se ugledamo na zemlje unije.

Slazem se. Zamene teza tipa "EU nije idealna, pa nije ni dobra za nas, mozemo mi drzavu da uredimo mnogo bolje" je samo izgovor za mrznju, strah, neznanje, ili direktno cuvanje pozicija i beneficija koji trenutni haos u Srbiji omogucava odredjenom broju ljudi...
antioksidant antioksidant 10:42 01.03.2012

Re: Odličan tekst

libkonz
Podjednako su mi mrske obe krajnosti: neopravdani evroskepticizam i budalaština da će nam ulaskom u EU svi problemi nestati. Nama je mesto u EU i mi treba da se ugledamo na zemlje unije.

nisi ti dovoljno pročitao
nas će tamo da u roblje pretvore pa pojedu
libkonz libkonz 10:47 01.03.2012

Re: Odličan tekst

nisi ti dovoljno pročitao
nas će tamo da u roblje pretvore pa pojedu

a čekaju da se malo podgojimo, pa neće da nas prime pre 2020?
antioksidant antioksidant 10:51 01.03.2012

Re: Odličan tekst

libkonz
nisi ti dovoljno pročitao
nas će tamo da u roblje pretvore pa pojedu

a čekaju da se malo podgojimo, pa neće da nas prime pre 2020?

vidi se iskustvo koje progovara iz tebe
(zbog tog podgojavanja se i plasira priča da nam je spas u poljoprivredi)
libkonz libkonz 11:11 01.03.2012

Re: Odličan tekst

vidi se iskustvo koje progovara iz tebe
(zbog tog podgojavanja se i plasira priča da nam je spas u poljoprivredi)


šta nam rade! Sad je meni sve jasno. Šešelj im je pokusni kunić, njega su već dovoljno podgojili. A Danci plaćaju navodne agronome. Sve se sada uklapa:
Bili Piton Bili Piton 11:14 01.03.2012

Re: Odličan tekst

antioksidant

nas će tamo da u roblje pretvore pa pojedu




mariopan mariopan 12:14 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Colin_bgd
Nama je mesto u EU i mi treba da se ugledamo na zemlje unije.

Slazem se. Zamene teza tipa "EU nije idealna, pa nije ni dobra za nas, mozemo mi drzavu da uredimo mnogo bolje" je samo izgovor za mrznju, strah, neznanje, ili direktno cuvanje pozicija i beneficija koji trenutni haos u Srbiji omogucava odredjenom broju ljudi...

Zasto onda EU daje podrsku (kandidaturu) bas toj grupi ljudi pred same izbore? Koji je njen interes?
Zar to nije grupa ljudi , politicara, koji su Srbiju urnisali, uveli vladavinu kriminala, korupcije, bezakonja svake vrste......i zato dobili podrsku (kandidaturu) od EU?

Zar nije uslov svih uslova bio da uredimo zemlju, da uvedemo vladavinu zakona, da nam privreda bude bar sposobna da odrzava goli zivot drzave i stanovnika...itd, itd.....pa sta bi sa tim uslovima? Sta je od toga nasa Vlada uradila, konkretno, pa da zasluzimo kandidaturu?

Ova drzava nicim se nije kvalifikovala za ulazak u EU.
Zasto je onda ta odluka donesena sada? To je politicka odluka koja nama nece doneti nista, tempirana pred izbore, korisna samo gubitnickoj Vladi ne bi li opet usla u trku za vlast. Zasto njima takvu podrsku daje EU? Zar im takvi politicari odgovaraju? A sta bese sa onim spiskom uslova? Bacili? Ne treba nam vise sredjena drzava?

Koji je interes EU da nas i dalje vode u propast sadasnji upropastitelji, jer njima je, nasim politicarima i nasoj Vladi, ova usluga ucinjena, idu izbori i treba im koji poen da upisu kod biraca jer drugacije nemaju sanse.


Ja bih JAKO volela da smo mi zaista tako uredili zemlju, lakse bismo mi ziveli, nema veze sa EU, nama bi vec samim tim bilo bolje, imali bi neku nadu....ali NISMO. Ova zemlja je do kraja upropastena i za to dobila "nagradu" u vidu podrske politicarima koji su nas upropastili?

Sve moje komentare o kandidaturi treba da citas u tom smislu.
Nismo uradili nista, zemlja je u haosu, taj haos nagradjuju kandidaturom - zasto?
libkonz libkonz 12:39 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Zar to nije grupa ljudi koji su Srbiju urnisali, uveli vladavinu kriminala, korupcije, bezakonja svake vrste.....

Ne, oni su samo to usavršili.
Zasto EU daje podrsku (kandidaturru) toj grupi ljudi pred same izbore? Koji je njen interes?

Mislim da nema dileme da su odluke pred izbore 2008. godine donesene da se daju krila DS-u, a da su se sada samo stvari poklopile.
Colin_bgd Colin_bgd 12:41 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Zasto EU daje podrsku (kandidaturru) toj grupi ljudi pred same izbore? Koji je njen interes?
Zar to nije grupa ljudi koji su Srbiju urnisali, uveli vladavinu kriminala, korupcije, bezakonja svake vrste......i zato dobili podrsku (kandidaturu) od EU?

Ja, moram da priznam, da stvarno vise ne razumem. Sta treba da urade, da nam uvedu sankcije? I jel EU pozitivna ili negativna, ili samo slagvort za kontru?

Ova drzava nicim se nije kvalifikovala za ulazak u EU.
Zasto je onda ta odluka donesena sada?

Koji je interes EU da nas i dalje vode u propast sadasnji upropastitelji, jer njima je, nasim politicarima i nasoj Vladi, ova usluga ucinjena, idu izbori i treba im koji poen da upisu kod biraca jer drugacije nemaju sanse.

A i ovo, jel se ti zalazes za protektorat? Nije EU birala te ljude, nije niko izvana nama postavljao predsednike, ubijao premijere, krao izbore, obecavao sarene laze... Sve smo mi to sami radili. Nisu nam iz EU stvarali ove i ovakve politicke partije da od ovih jadnika, pokvarenjaka i prevaranata stvarno i nemamo boljih. Nije EU kriva sto ako hoces posteno da radis i zaradis u Srbiji ne samo da nemas sanse, nego si izlozen ruglu i podsmehu. EU je mehanizam koji ce, mozda, uspeti malo da zastiti sve one koji ne zele da prihvate sistem "dodjes mi, dodjem ti" i totalni drzavni reket pored kojih apsolutno nista drugo ne moze da funkcionise u Srbiji.

Ja bih JAKO volela da smo mi zaista tako uredili zemlju, lakse bismo mi ziveli, nema veze sa EU, nama bi vec samim tim bilo bolje, imali bi neku nadu....ali NISMO. Ova zemlja je do kraja upropastena i za to dobila "nagradu" u vidu podrske politicarima koji su nas upropastili?

I ja bih voleo, ali ocigledno left to our own devices, to ne ide nikako. Ulaskom u EU dobija se mala sansica da to zaista krene najzad sa mrtve tacke. U idealnom svetu bolje bi bilo da je prvo drzava sredjena, ali u realnom je na zalost, daj da udjemo makar i naglavacke, pa onda mozda nesto i uspe da se uradi...

mariopan mariopan 12:43 01.03.2012

Re: Odličan tekst

libkonz
Zar to nije grupa ljudi koji su Srbiju urnisali, uveli vladavinu kriminala, korupcije, bezakonja svake vrste.....

Ne, oni su samo to usavršili.
Zasto EU daje podrsku (kandidaturru) toj grupi ljudi pred same izbore? Koji je njen interes?

Mislim da nema dileme da su odluke pred izbore 2008. godine donesene da se daju krila DS-u, a da su se sada samo stvari poklopile.

Da, u pravu si, ali ja sam glasala za njih da se sa tim obracunaju a ne da se pridruze.

A zasto im se SADA daje podrska? Uradili dobar posao?
libkonz libkonz 12:48 01.03.2012

Re: Odličan tekst

A zasto im se SADA daje podrska? Uradili dobar posao?

Bilo bi malo glupo da su se dogovorili da sačekaju da prođu izbori pa da nam daju kandidaturu. Jednostavno nije bilo razloga da je sada ne dobijemo. Dobijanje kandidature je proces koji je išao jako sporo i pred nama je stvarno dug i trnovit put ka članstvu.
mariopan mariopan 13:24 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Jednostavno nije bilo razloga da je sada ne dobijemo.

Obratno, nije bilo razloga da je dobijemo.
Dobijanje kandidature je proces koji je išao jako sporo i pred nama je stvarno dug i trnovit put ka članstvu.

Dok je taj proces brzinom puza milio ka nama zasto mu nismo isli u suret, bar pocistili deo problema, nego smo radili sve obratno?
I to su nagradili?
Zasto?
antioksidant antioksidant 13:30 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Obratno, nije bilo razloga da je dobijemo.

ti se u poslednje vreme muvaš po rumuniji ili grčkoj?


ozbiljno, zašto to misliš?
mariopan mariopan 13:36 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Sta treba da urade, da nam uvedu sankcije?

Ne nama, nasim politicarima, a oni su ih podrzali i nagradili kandidaturom kao nagradom za neke "uspehe" koje mi u stvarnom zivotu ne vidimo nigde.
A i ovo, jel se ti zalazes za protektorat?

Odakle ti to? Ili ja ne umem da pisem ili ti ne umes da citas?

Nije EU birala te ljude, nije niko izvana nama postavljao predsednike,

Znas sigurno da nije?

, ubijao premijere, krao izbore, obecavao sarene laze... Sve smo mi to sami radili. Nisu nam iz EU stvarali ove i ovakve politicke partije da od ovih jadnika, pokvarenjaka i prevaranata stvarno i nemamo boljih. Nije EU kriva sto ako hoces posteno da radis i zaradis u Srbiji ne samo da nemas sanse, nego si izlozen ruglu i podsmehu. EU je mehanizam koji ce, mozda, uspeti malo da zastiti sve one koji ne zele da prihvate sistem "dodjes mi, dodjem ti" i totalni drzavni reket pored kojih apsolutno nista drugo ne moze da funkcionise u Srbiji.

A gde ja kazem da je to uradila EU?
Kazem da podrzava one koji su to sve uradili, i podrzava, ova kandidatrura je dokaz, dobili su je oni koji su nam sve to uradili.
Ja tebe sve vreme i pitam zasto su je oni dobili?
U idealnom svetu bolje bi bilo da je prvo drzava sredjena, ali u realnom je na zalost, daj da udjemo makar i naglavacke, pa onda mozda nesto i uspe da se uradi...

Zasto samo u idealnom svetu treba da bude prvo sredjena drzava? Zar ne treba da bude sredjena radi njenih gradjana a ne radi ulaska u neko drustvo (drustvo drzava kao sto je EU), zar to nije normalno? Zasto to idealizujes?
Zar nije trebalo da srede nasu drzavu za nas, da u njoj zivimo kao ljudi, civilizovanim zivotom, bez obzira na druge drzave i neko dustvo u kome bi hteli da budemo, ili ne bi hteli, kako ko?

mariopan mariopan 13:54 01.03.2012

Re: Odličan tekst

antioksidant
Obratno, nije bilo razloga da je dobijemo.

ti se u poslednje vreme muvaš po rumuniji ili grčkoj?


ozbiljno, zašto to misliš?



Kako si pogodio da mi je znati?
Pisem iz Atine
Uzivo gledam kako im je lepo.

A zasto mislim?
Pa zivim u Srbiji, ustvari, u nasoj "sredjenoj" drzavi.
I tu uzivo gledam kako je nama lepo sto su nam politicari uradili isto sto i Grcima, samo ce nama racun da stigne malo kasnije. Dobro, oni su ranije i poceli, red je red, neka prvo oni puknu pa cemo mi, kada nam kazu, ako ikada kazu, sta su uradili da ovoliko propadnemo?

Ja cu doneti koji komplet protiv suzavca, to se ovde prodaje ko alva, moze i nama zatrebati uskoro?

Edit

U Rumuniji sam bila pred sam polazak ovamo, turisticki pa ne mogu nista da ti kazem kako im je, doduse jos jako siromaski.......ali ...kako si i to pogodio? Da nije Drago usao u tebe pa si postao "prozorljiv" kao on?
antioksidant antioksidant 14:01 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Pa zivim u Srbiji, ustvari, u nasoj "sredjenoj" drzavi.
I tu uzivo gledam kako je nama lepo sto su nam politicari uradili isto sto i Grcima, samo ce nama racun da stigne malo kasnije. Dobro, oni su ranije i poceli, red je red, neka prvo oni puknu pa cemo mi, kada nam kazu, ako ikada kazu, sta su uradili da ovoliko propadnemo?

ma pitao sam te zašto misliš da ne treba da dobijemo kandidaturu? jer rekla si
Obratno, nije bilo razloga da je dobijemo.

a suzavac nije strašan na otvorenom prostoru, ako možeš da drčiš dovoljno brzo, dovoljno dugo bez vazduha
i neće nas naš ivica
mariopan mariopan 14:29 01.03.2012

Re: Odličan tekst


ma pitao sam te zašto misliš da ne treba da dobijemo kandidaturu? jer rekla si
Obratno, nije bilo razloga da je dobijemo.

Zato sto je ona samo deklarativna podrska sadasnjoj vlasti, nasoj zemlji nije ni dodeljena, vec vladajucoj garnituri kao "kvisko" pred izbore.

antioksidant antioksidant 14:33 01.03.2012

Re: Odličan tekst

vec vladajucoj garnituri kao "kvisko" pred izbore.

a kakav je to kvisko kad svi znaju da je eu jedno veeeeeliko zlo (gde su pojeli i osiromašili grke pa im sad treba još žrtava)?

pa podrška bilo kome od strane eu može biti samo kontraproduktivna

edit: a kakva kandidatura ne bi bila deklarativna podrška vlasti već zemlji (kako ti kažeš)?
da u fusnoti piše da se kandidatura važi samo ako na izborima pobedi neko drugi?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:36 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Ukoliko je jedan eufil, mora postaviti pitanje, da li mu je:

priključenje eu u službi reformi ili

reforme u službi priključenja eu.

Ovo drugo nosi dramatične posledice po zemlju, a ako u zemlji ne misli ostati, ili mu do nj nije posebno stalo, razumljivo je.
mariopan mariopan 15:31 01.03.2012

Re: Odličan tekst

a kakav je to kvisko kad svi znaju da je eu jedno veeeeeliko zlo (gde su pojeli i osiromašili grke pa im sad treba još žrtava)?

Grke nije pojela i osiromasila Evropa kao skup drzava u kojima po nekim civilizovanim zakonima zive i rade neki ljudi, kao sto smo mi. Ako tako zamisljas EU onda grdno gresis, jer EU nije samo to.
Grke je pojeo monetarni kartel sagradjen po sistemu piramide, gde korist imaju samo oni na vrhu, a to je sasvim suprotno od ideje EU koju ti vidis i koju idealizuje Kolin u ovom tekstu.
U tu monetarnu uniju nije usla UK u kojoj on zivi pa zato i ne zna posledice koje je UK izbegla, pametnim i korisnim dilom u kome ce UK samo da koristi prednosti Unije a nece snositi nikakav rizik i posledice koje snose sve ostale clanice. Pametno, stavise, lukavo...ali moze im se.

Nama se ne moze.
Mi smo Grcka samo se zovemo Srbija.
I na dnu smo te piramide.

Kandidatura koja bi bila zemlji a ne politicarima bila bi korisna i dobrodosla kada bi ona naterala nase politicare da dovedu zemlju u red PRE bilo kakvog razgovora o kandidaturi.

Onda, kada je sredimo, kada budemo mogli i ekonomski da stanemo uz rame makar neke srednje razvijene zemlje, neka nam daju kandidaturu.

Zasto su nam je sada dali?
Kome mi mozemo da budemo partner/takmac u bilo cemu - industriji, poljoprivredi, gradjevinarstvu...da ne redjam dalje?
A ulazimo u utakmicu kao David protiv Golijata, jos su nam i ruke vezane na ledjima?
antioksidant antioksidant 15:34 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Ako tako zamisljas EU onda grdno gresis, jer EU nije samo to.

mariopan, opet mi ne odgovaraš na pitanje
pretpostavljaš šta ja znam (tj da mnogo ne znam) i držiš mi predavanje. saslušaću rado, uvek sam spreman te saslušati ali preciziraj ovo
Kandidatura koja bi bila zemlji a ne politicarima bila bi korisna i dobrodosla kada bi ona naterala nase politicare da dovedu zemlju u red PRE bilo kakvog razgovora o kandidaturi.

na šta misliš? kako? s kim? s čim? kako izmeriti da li je postignuto?


Kome mi mozemo da budemo partner/takmac u bilo cemu - industriji, poljoprivredi, gradjevinarstvu...da ne redjam dalje?

ko smo to mi? ima raznih "takmaca" ovde po srbiji. i konkurentnih i nekonkurentnih. nekima odgovara zatvorena srbija, nekima bi bilo bolje da je drugačije
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:59 01.03.2012

Re: Odličan tekst

@AO
Najrelevantniji za davanje ocene su građani.
Čak i po istraživanju kancelarije za eu priključenija, vidi se da eu birokratija, i naravno važne članice joj, stoje uz vrhušku a ne uz građane (kojima je bliža od uzurpatora).
Posledica demokratskog deficita, zahvaljujući kojem su okupatori na vlasti. Da li će EU to promeniti? Neće. Zašto? Jer joj (im) nije u interesu.
antioksidant antioksidant 16:01 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Najrelevantniji za davanje ocene su građani.

pa zar ja to sporim?
Čak i po istraživanju kancelarije za eu priključenija, vidi se da eu birokratija, i naravno važne članice joj, stoje uz vrhušku a ne uz građane
? postoji neko istraživanje kancelarije za pridruživanje po kome eu administracija "soji uz vrhušku a ne građane"?

imaš li neki pristup tome?


srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:10 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Naravno da imam pristup tom istraživanju. Svi imaju.
Građani, ispitani, misle suprotno u mnogim stvarima od "reprezenata" iliti banditosa.
A pitanje sudstva je ključno za razvrstavanje. Inače bi Jovo zaglavio rešetke, uz mnoge druge zločince i lopine.
antioksidant antioksidant 16:14 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Naravno da imam pristup tom istraživanju. Svi imaju.

daj link
na koje tacno istrayivanej mislis i na koji stav iy tog istrayivanja
A pitanje sudstva je ključno
jedno od kljucnih za reformu drustva uopste
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:16 01.03.2012

Re: Odličan tekst

I politički sistem Srbije je kartelizovan 2009. godine. O kakvoj konkurenciji pišeš? I onaj izborni zakon, Đinđićev, nije bio u smeru liberalizacije...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:23 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Kada budem pri računaru, daću ti link.
mariopan mariopan 16:39 01.03.2012

Re: Odličan tekst

pretpostavljaš šta ja znam (tj da mnogo ne znam) i držiš mi predavanje. saslušaću rado, uvek

Nije bilo namenjeno tebi, znam da ti to sve znas.
na šta misliš? kako? s kim? s čim? kako izmeriti da li je postignuto?

Pogledas svoj zivot, pa ako si zadovoljan onda je postignuto?
Ja sam duboko nezadovoljna, to je to.
ko smo to mi?

Vecina gradjana Srbije. Ako vecina kaze da je zadovoljna ja cu se prikloniti, moje nezadovoljstvo je mozda samo moje? Da ih pitamo? Referendumom?
ima raznih "takmaca" ovde po srbiji. i konkurentnih i nekonkurentnih. nekima odgovara zatvorena srbija, nekima bi bilo bolje da je drugačije

Nema takmaca uopste, ima povlascenih i upropascenih.
Mi, nas 95% smo upropasceni a onih 5% su povlasceni, to nam je rezultat vladavine DS+sateliti sve ove godine.
I to je nagradjeno "kandidaturom" kandidat za clanstvo... ej, bicemo CLAN - citaj kao kada Zoran Radmilovic kaze "clan biblioteeeke" dumres od smeha.

Zasto to nije bio USLOV svih uslova nasim politicarima za clanstvo kada je tako ocigledno da smo bas time upropasceni?

Ajde, ti si pametan, imam poverenja da znas (nije zezanje) , daj neki suvisli odgovor?

antioksidant antioksidant 17:24 01.03.2012

Re: Odličan tekst

srdjazlopogledja
Kada budem pri računaru, daću ti link.

hvala
antioksidant antioksidant 17:27 01.03.2012

Re: Odličan tekst

znam da ti to sve znas.

nije lepo
Da ih pitamo? Referendumom?

fine by me
Nema takmaca uopste, ima povlascenih i upropascenih.
Mi, nas 95% smo upropasceni a onih 5% su povlasceni, to nam je rezultat vladavine DS+sateliti sve ove godine.

pricam o privrednim takmacima (jer ti si pitala "Kome mi mozemo da budemo partner/takmac u bilo cemu - industriji, poljoprivredi, gradjevinarstvu...da ne redjam dalje?"
Zasto to nije bio USLOV svih uslova nasim politicarima za clanstvo kada je tako ocigledno da smo bas time upropasceni?
sta? preciziraj, sta bi za tebe bio uslov?
mariopan mariopan 17:47 01.03.2012

Re: Odličan tekst

znam da ti to sve znas.

nije lepo

Zasto nije lepo, pa ja se ne zezam, mislim ozbiljno da znas.
pricam o privrednim takmacima (jer ti si pitala "Kome mi mozemo da budemo partner/takmac u bilo cemu - industriji, poljoprivredi, gradjevinarstvu...da ne redjam dalje?"

E, pa ja sam prva pitala, jesi primetio?
sta? preciziraj, sta bi za tebe bio uslov?

U svakom mom komentaru sam to ponavljala ko svaba traala - sredjena drzava - ne opste rasulo.
antioksidant antioksidant 18:02 01.03.2012

Re: Odličan tekst

U svakom mom komentaru sam to ponavljala ko svaba traala - sredjena drzava - ne opste rasulo.

ja ti stalno ponavljam - preciziraj sta bi za tebe bio merljivi kriterijum sredjene drzave
E, pa ja sam prva pitala, jesi primetio?
primetio sam i kazem ti - ima ih raznih, i konkurentnih i manje konkurentnih, i onih koji bi radije prodavali jabuke rusiji i onih koji bi to isto radili u nemackoj

edit- i napisao sam da nije lepo jer ne verujem da iko sve zna
mariopan mariopan 19:02 01.03.2012

Re: Odličan tekst

i napisao sam da nije lepo jer ne verujem da iko sve zna

A ja sam mislila na ekonomski deo koji ti dobro poznajes, citam tvoje komentare i blogove.

A taj deo je meni uslov svih uslova da neku zemlju nazovem "sredjenu", zato sto uspesna ekonomija pruza uslove za zivot stanovnika, svih nas.
Mozes li nasu ekonomiju da nazoves uspesnom u ovom trenutku?

Moje shvatanje utakmice je da jabuke prodajem kome god stignem i svakome ko hoce da ih kupi i da plati cenu koja pokriva moje troskove + neka normalna zarada.


NIje utakmica da mi drzava oduzme vocnjak, pokloni ga nekom "biznismenu", kao sto nam je oduzela fabrike, pa me onda tera na utakmicu ?


Ali, uslov svih uslova bi bio pravna drzava, sto kako vidim nije uslov, jer ovu smejuriju od pravne drzave primaju u predsoblje EU? Nazdravlje nam bilo.
milisav68 milisav68 19:19 01.03.2012

Re: Odličan tekst

mariopan

U svakom mom komentaru sam to ponavljala ko svaba traala - sredjena drzava - ne opste rasulo.

Pa bre sredili državu, samo ti ne vidiš.

Moram vam reći, nastavlja priču naš sagovornik, da su i zatvori puni siromaha, najviše trgovaca sa buvljaka i počinilaca saobraćajnih nezgoda.

- Mnogo je teško poštenom čoveku - razmišlja glasno Dragoljub, kome je preostalo da plati još oko 40.000 dinara za kazne, a odlučio je da ih odleži kad ga pozovu. - Još tri godine do penzije, valjda ću dočekati ako nešto ne pomere...


Odžaci: Zatvor umesto plaćanja kazne

Pred višim sudom u Smederevu nastavljeno je suđenje u aferi “indeks”, jedinstvenom procesu započetom 2007. protiv 87 optuženih, da su primali i davali mito za polaganje ispita na Pravnom fakultetu u Kragujevcu.

Službenica policije pričala o „indeksu“

Rajko Jovanović (26) iz sela Stara Palanka, kod Bele Crkve, odavno je poznat policiji. Pre šest godina je silovao nepokretnu staricu, koja je tada imala 79 godina, kao i mentalno zaostalu devojčicu iz te južnobanatske opštine. Za ova dva teška dela dobio je kaznu zatvora od četiri i po godine, ali je 2011. izašao posle odležane tri godine.

Bela Crkva: Branio ćerku do smrti

A ima primera tih uredjenosti koliko hoćeš.

mariopan mariopan 19:30 01.03.2012

Re: Odličan tekst

milisav68

Milisave, ti me jedini razumes
antioksidant antioksidant 19:41 01.03.2012

Re: Odličan tekst

Mozes li nasu ekonomiju da nazoves uspesnom u ovom trenutku?

ne
milisav68 milisav68 19:43 01.03.2012

Re: Odličan tekst

mariopan


Sit gladnom ne veruje.

Oni dijamanti na kraljičinoj kruni radjaju u bašti Windsora.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana