Obrazovanje| Politika

Zašto vlada poput današnje više nije održiva ?

Drago Kovacevic RSS / 29.02.2012. u 17:54

Eto, dobićemo kandidaturu za EU. Važna je to stvar, jer definitivno, naš brod tim činom biva okrenut na zapad, mada će se čuti još neko vreme nebulozne parole - "I Kosovo i EU" ili i "Rusija i EU" il "pet stubova međunarodne politike" ili "kuća sa četvoro vrata". Parole će služiti kao smokvin list za beskrajna lutanja naše političke klase i vremenom će kopniti, zajedno sa pahuljicom što označava fusnotu.

Kad sam već upotrebio za Srbiju simbol broda, bilo bi važno da buduća vlada ne baca sidro, i po starim političkim navikama koje ovde dugo egzistiraju, ne poveruje, da će se problem rešavati sam.

Ako danas pogledamo, kako nam izgleda država, nema mnogo razloga za optimizam. Bar ne u narednih desetak godina. Protraćeno je silno vreme i novac, protutnjale su kraj nas silne i skupe zablude i pred nastupajuće izbore, verujući u racio, mislim da je došlo vreme za istinski preokret u našoj politici. Znajući da ima ljudi koji nikako ne vole "preokret", evo, da kažem, da je došlo vreme za dozivanje pameti.

Pokojni Zoran Đinđić je negde 2002. godine u čuvenoj rečenici, "ako Srbija stane", kazao da će nas to stajanje koštati dvadeset godina lutanja. I taman će biti tako. Devet godina već naše društvo i država ne zna gde je, a desetak će trebati dok se konsolidujemo i to uz uslov da konsolidacija počne odmah.

Bez nekog ubedljivog znakovlja, čini mi se da će ta konsolidacija morati početi ove godine. Evo zašto to mislim.

Poslednje četiri godine današnja vlada u kojoj participira ogroman broj stranaka, zadužila nam je zemlju za više od 8 milijardi evra.Skupštinska većina je čak 81 put odlučivala i davala zeleno svetlo novom zaduživanju. Novac od tih kredita je potrošen u velikom delu za redovno servisiranja plata i penzija u javnom sektoru, a stranke iz ogromne koalicije su u svojim zabranima tražile da troše koliko misle da im treba i tako kupuju buduće birače. Korupcija, javne nabavke, neracionalnosti svake vrste, posebno su poglavlje. Dakle, rekordno zaduživanje nije donelo rezultate u izgradnji infrastrukture (osim Đilasova mosta gotovo da ništa nije urađeno), nije doprinelo otvaranju novih radnih mesta nego je nezaposlenost porasla za još 300.000 ljudi. Po najblažim kriterijima, više od 700.000 ljudi je ispod donje granice siromaštva. Vlada Srbije je pred izbore oterala MMF, jedini preostali mehanizam kontrole trošenja javnih prihoda u Srbiji. Srbija je u velikoj opasnosti da počne sa kašnjenjem isplata penzija jer po informacijama koje objavljuju mediji, i za poslednju isplatu su sredstva jedva prikupljena.  Javni dug je prešao "crvenu liniju" i stigao na 55 posto,a uz ovakav tepmo, već do kraja ove godine dogodiće nam se ono što se dogodilo Grcim. Bankrot.

Da bi se bankrot izbegao, biće neophodno kresanje troškova. Čak da BDP raste i 4 posto godišnje, što je veoma teško verovati, ne bi bilo dovoljno U javnom sektoru je više nemoguće dizati zarade, a o penzijama i da ne govorimo. Setimo se kako je Krkobabićev PUPS, 2008. protraćio silne pare, dajući svoje mandate DS-u, za vlastite privilegije i za ničim pokriveno povećanje penzija od 10 posto. Družina bivšeg Miloševićevog člana IO SPS, Jovana Krkobabića, koja je potrošila ogromne resurse, napravila je političku partiju kako bi na siromaštvu penzionera, stvorila uslove da  troši ono što će pasti na teret onih koji se još nisu ni rodili. Ništa različito od Krkobabića nisu se ponašali ni drugi partneri, a DS-ovi "genijalci" su objašnjavalii još objašnjavaju da je i to bolje nego da je na "vlast došao Vučić". Ne mislim da bi bilo bolje "da je na vlast došao Vučić", tim više što ne podnosim tu političku "sortu", ali takva vlast nas ne bi mogla "zezati" četiri godine i naneti ovoliku štetu.

Da se vratimo onome što sledi. Nema mnogo izbora. Za aktuelno vlast "ladno" možemo kazati da je bila ne samo loša, nego i katastrofalna. Po svim parametrima. Na žalost, nije se u međuvremenu formirala adekvatna alternativa, zrela da dobije većinu. Raznim sredstvima, političkim i medijskim manipulisanjem, mi danas imamo dve stranke koje vode kolo. Pored njih, još, tri - četiri mogu preko cenzusa.Od tih što mogu preko cenzusa, samo je LDP sa demokratskom i istorijskom legitimacijom. SRS, DSS, a i pored "istorijskog" umivanja koje im je Tadić priredio i SPS sa satelitima, nemaju istorijski legitimitet. To su stranke, zapele negde u prošlosti i neće proći mnogo vremena, završiće u prošlosti.

Izbori će pokazati da će SNS, kojeg se grozim, imati najviše mandata. Potom će, ali značajno iza ići DS. Pošto DS i LDP, sa manjinama, neće imati dovoljno mandata da naprave vladu, a to neće biti moguće ni u kombinaciji između DS-a i njima sestrinskog SPS-a, nema mnogo kombinacija.  Verujem da LDP neće sa u "trojku" sa DS-om i Daćić - Krki - Palma družinom, jer znam da tamo ima dovoljno pameti da se zaključi kako bi to bilo jako loše za Srbiju. Ostaje jedina logično moguća kombinacija za najteže vreme. SNS i DS. Imaće dovoljno mandata. Tu kombinatoriku bi dodatno ojačao vjerovatni dogovor da T. Nikolić bude premijer, jer Tadić se nameračio na treći mandat, koji jeste po ustavu legalan ali je mimo dostignutih dekokratskih i političkih standarda, ako se Putin ne računa baš nekim velikim uzorom. Ali kome je u nuždi do standarda.,

Dodatni argumenat je da su bar u DS-u svesni težine trenutka i da to mogu nekako izneti samo u koaliciji sa glavnim i najbrojnijim konkurentom. A trebaće im otpuštanje u javnom sektoru, kresanje svih vrsta troškova i period od bar tri godine ozbiljne konsolidacije. To nije moguće bez stabilne većine. Sa Dačićem, Krkijem i Palmom, to sigurno nije moguće, mada su i SNS i DS "vrbov klin, ali daju neke razloge da bi nešto uradili.

Verujem također da će zapadni partneri insistirati na takvoj kombinaciji. Bez pomoći zapadnih partnera, Srbija nema velikih izgleda da izađe iz močvare.

To bi moglo doneti i neke koleteralne koristi, poput nestajanja štetočinskih stranaka poput PUPS-a, URS-a, SPO-a, Palme. Neće biti ni nekog osobitog razloga za opstanak LSV, ali njima je opasnije ako ih DS bude šlepao, nego da ostanu u opoziciji. Na žalost, SPS i DSS će preživeti ovoga puta.SRS neće, jer vovoda će odsustovati dovoljno dugo da izgube i onaj najekstremniji smisao.  No, 2015., kad će se dogoditi novi izbori, na dnevnom redu će biti nešto veselije i konstruktivnije teme, a i fusnota će se jako retko pominjati. Ni SNS ni DS neće biti ono što su na današnjim izborima. Ako dođe do ozbiljnih pregovora sa EU, neki će biti i u velikim problemima. Prosto, moraće se dokazivati kako je borba protiv korupcije i lopovluka bitna.  Raspored snaga i podela karata će drugčije izgledati, a ono o čemu danas pričamo biće daleko i neaktuelno.

I ko kaže da nisam optimista.



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

neverovatnimiki neverovatnimiki 18:08 29.02.2012

Prvi!!!

Prvi!!!
loader loader 00:29 01.03.2012

Re: Prvi!!!

Biće izbori... Uraaaa..! Za mnoge uživancija u prepucavanjima, tv duelima, nagađanjima procenata, neizvesnosti... A nakon izbora... Uaaa..! Skoro svi nezadovoljni.
Elem, biće tačno onako, kako ovo naše društvo, ovakvo, kakvo jeste, bude htelo. Rezultati glasanja, kao i u svakoj demokratskoj državi nakon glasanja, biće odrednica budućih koraka. Tj. parlamentarna matematika. Zanat mogućeg. Elem, šta god se u ovakvoj situaciji (gledano na osnovu predizbornih analiza rejtinga) bude uradilo, kakva god vlada da se formira - ona će imati gomilu protivnika, jer je biračko telo toliko razuđeno, da će van vlade ostati gomila nezadovoljnika koji će je napadati po svim mogućim pitanjima. Tehnički, ništa neobično. Jedino ne valja što će u toj "kojeg god sastava vladi", ali i u opoziciji (dakle na skoro celoj političkoj sceni) opet biti previše elemenata "kontinuiteta", vrednosnih kompromisa, "nužnih zaborava"... jer je naše društvo pretežno takvo u svojoj strukturi (strateška podeljenost, strah pred novim, umor ideja, surevnjivost, žal za navikama iz doba "socijalizma", mitomanija...), a kad je kolektivni mentalitet pretežno takav, onda ni dnevna politika, kao posledica društvene (ne)zrelosti, ne može da bude drugačija od prirode onih koji je grade. Stoga su ovi izbori i nekakva buduća vlada suštinski prilično neinteresantni, pošto ne mogu doneti neki poseban iskorak iz stanja u kome se razvlačimo već dugo vremena. Još nekoliko izbora mora da prođe, pa da se dogodi vidljiviji kvalitativni pomak.
antioksidant antioksidant 18:13 29.02.2012

.

Verujem da LDP neće sa u "trojku" sa DS-om i Daćić - Krki - Palma družinom, jer znam da tamo ima dovoljno pameti da se zaključi kako bi to bilo jako loše za Srbiju.
mislim da bi kriterijum bio koliko je to dobro za rukovodstvo stranke


inače, ova vlada trajaće do jeseni (najverovatnije)
jer posle izbora će trebati vreme da se usaglase oko većine
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:15 29.02.2012

"povećanje penisa"

Zašto ovakva vlada, način sastavljanja, glasanja, imenovanja itd, nije više moguća?

Zbog istog neodrživog izbornog sistema (Đinđićevog) koji je ostavio u životu SPS, a generisao još političkih čudovišta, poput LDP-a, PUPS-a i drugih, ako ne i svih.

Nelegitimni predstavnici povećavaju penis...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:18 29.02.2012

Re: "povećanje penisa"

Ma malo lakše Srđo..
Nije valjda dotle stiglo..
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:40 29.02.2012

Re: "povećanje penisa"

Dokle?
Lepo se namestila reklama. Adekvatno.

Drago, IZBORNI SISTEM I PARTIJE nisu dobre. Otrešće ih na ulici, sve sa ldp-om, i to nema veze sa "rezultatima izbora", već sa načinom.
maksa83 maksa83 18:45 29.02.2012

Re: "povećanje penisa"

srdjazlopogledja
Zašto ovakva vlada, način sastavljanja, glasanja, imenovanja itd, nije više moguća?

Zbog istog neodrživog izbornog sistema (Đinđićevog) koji je ostavio u životu SPS, a generisao još političkih čudovišta, poput LDP-a, PUPS-a i drugih, ako ne i svih.

Nelegitimni predstavnici povećavaju penis...

Stavio si penis i LDP u isti komentar. Ka' te zvekne žuti karton...
dr.wagner dr.wagner 22:29 29.02.2012

Re: "povećanje penisa"

....večer

srdjazlopogledja
Zbog istog neodrživog izbornog sistema (Đinđićevog) koji je ....


-Nije to Đinđićev izborni sistem ... to je "demokratski" izborni sistem
... sistem gdje vlada negativna selekcija

-U tom sistemu "vlast" nema nikakvih pametnih zadataka jer je sve privatno , a
njezina je uloga samo da distribuira novac od poreza u privatne džepove ...

-Ako napravite analizu strukture privrednih subjekata , vidjeti ćete da cvijeta
građevinarstvo , jer je tu najlakše prebaciti (veliku) lovu iz budžeta
prema privatnim firmama , za tzv. "infrastrukturne projekte" ...

-Uz dužno poštovanje , građevinarstvo ... , u intelektualnom smislu i nije "bog
zna kaj ... " , ali je idealno za korupciju ...

-I , to je to ... negativna selekcija ljudskih potencijala , dovodi do negativne
selekcije u strukturi privrede (što gluplji poslovi , to više razumjevanja vlasti),
a sve to dovodi do gospodarske inferiornosti ...

-Tu smo , gdje smo ... neće tu izbori ništa promjeniti , kao što (izgleda) nisu
ni kod nas (RH) ...


Wagner



srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:31 29.02.2012

Re: "povećanje penisa"

@Maksa83
Zbog navodnog feminizma?
Penisofobije?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:43 29.02.2012

Re: "povećanje penisa"

@Wagner
Jača sektor usluga, finansijskih, javnih po pravilu (onom opisanom), respektivno.
Uvreženo subvencionisani, od finansija, zdravstva, prosvete, automobilske, brodogradnje, poljoprivrede, sporta...
sevarlica sevarlica 08:28 01.03.2012

Re: "povećanje penisa"

-Ako napravite analizu strukture privrednih subjekata , vidjeti ćete da cvijeta
građevinarstvo , jer je tu najlakše prebaciti (veliku) lovu iz budžeta
prema privatnim firmama , za tzv. "infrastrukturne projekte" .


Verovatno je zato ugašeno više od 200 graševinskih firmi u posledne 2 godine, a još toliko je u likvidaciji ili pred stečajem.
Slažem se da postoje firme koje služe za ispumpavanje para iz državne kase, ali da građevinarstvo cveta, ne cveta. Čak šta više još malo pa će uvenuti.
hajkula1 hajkula1 10:07 02.03.2012

Re: "povećanje penisa"

sevarlica
-Ako napravite analizu strukture privrednih subjekata , vidjeti ćete da cvijeta
građevinarstvo , jer je tu najlakše prebaciti (veliku) lovu iz budžeta
prema privatnim firmama , za tzv. "infrastrukturne projekte" .


Verovatno je zato ugašeno više od 200 graševinskih firmi u posledne 2 godine, a još toliko je u likvidaciji ili pred stečajem.
Slažem se da postoje firme koje služe za ispumpavanje para iz državne kase, ali da građevinarstvo cveta, ne cveta. Čak šta više još malo pa će uvenuti.



Vene. Nemamo licencirane inženjere za visoke građevine. Ozbiljan nedostatak inženjera za sudove pod pritiskom sa licencama za gas, (postrojenja, transport...)
O mostogradnji da ne pominjem. Bez licenci ne može da se radi...
chardy22 chardy22 07:37 03.03.2012

Re: "povećanje penisa"

srdjazlopogledja
Zbog istog neodrživog izbornog sistema (Đinđićevog) koji je ostavio u životu SPS, a generisao još političkih čudovišta, poput LDP-a, PUPS-a i drugih, ako ne i svih.


Političkih čudovišta kao što je LDP biće sve dok ne utihnu analitičarska čudovišta sa misaonim produktima poput gornjeg.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:07 03.03.2012

Re: "povećanje penisa"

@chardy22
Da utihnu? Da viču:
"Zabranite ldp!",
"Pohapsite im rukovodstvo!".
Zdrava bi to država bila, kada bi izašla zahtevu u susret...
pantela8 pantela8 18:21 29.02.2012

izbori

LDP DS SPS i manjine nece imati dovoljno sve zajedno, a ne pojedinacno kako si ti Drago objasnio, te ce morati da u pomoc zovu srpske radikale kojima ce to biti divna prilika za osvetu Tomi.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:26 29.02.2012

Re: izbori

pantela8
LDP DS SPS i manjine nece imati dovoljno sve zajedno, a ne pojedinacno kako si ti Drago objasnio, te ce morati da u pomoc zovu srpske radikale kojima ce to biti divna prilika za osvetu Tomi.

Ma, ne..To bi bilo dovoljno ali se neće dogoditi. DS i SNS su sledeća koalicija, Tadić predsednik, a Toma premijer.
pantela8 pantela8 18:29 29.02.2012

Re: izbori

Nema sanse, losa ti racunica. SNS+DSS+SRS imaju 126, ali ta koalicija je ne moguca. Opcija je da SPS pridje SNS, ili da SRS podrzi vladu DS-a.
expolicajac expolicajac 18:38 29.02.2012

Re: izbori

Ma, ne..To bi bilo dovoljno ali se neće dogoditi. DS i SNS su sledeća koalicija, Tadić predsednik, a Toma premijer.

Koštunica predsednik Skupštine, i onda svi da idu u ===== ==== ========
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:41 29.02.2012

Re: izbori

pantela8
Nema sanse, losa ti racunica. SNS+DSS+SRS imaju 126, ali ta koalicija je ne moguca. Opcija je da SPS pridje SNS, ili da SRS podrzi vladu DS-a.

Ma ne...to je slično izborno telo koje još dele sa SPS-om. Pa onda bi oni sa SPS-om napravili 160 po tvojoj računici. DS će biti kažnjen, ali ne tako drastično. Njihovo izborno telo će se odliti nešto ka SNS-u a nešto ka LDP-u.
Razlika neće naročito biti drastično velika ako izlaznost bude slična onoj iz 2008. godine.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:46 29.02.2012

Re: izbori

Koštunica predsednik Skupštine, i onda svi da idu u ===== ==== ========

hahaha..neće, on voli biti premijer.Predsednik skupštine mora rano ustajati.
I kad bi završila sednica koju on vodi..
Bez šale..Mislim da će on imati problem sa cenzusom.
pantela8 pantela8 19:20 29.02.2012

Re: izbori

Biracko telo SNS je verovatno najraznovrsnije od svih. Sto se tice razlike siguran sam da ona nece ici ispod 10% a ni preko 15%, dakle taj neki opseg. Posle koalicije DS-SPS vise nema pravila a ni podela kao ranije, pa me ne bi cudilo i da deo glasaca DS-a ode i koaliciji oko SPS, ali sumnjam da LDP moze mnogo da se ogrebe posle nekih ekstremnih stavova o RS i slicno.

U svakom slucaju ubedjen sam da opozicija ima dovoljno za tesnu vecinu, ali ona nema kapacitet da je sastavi, a sa SPS bi imali recimo do 135.

Ja ocekujem SNS 35-40%, DS 22-27%, SPS-JS-PUPS 8-10%, LDP-SPO 7-9%, DSS 6-8%, SRS 5-7%... URS 3-4%... dveri 1-2% itd

Ali ocekujem da ispod cenzusa bude 7-10%, pa je onda jako vazno ko je prvi, recimo ne treba ti 51% za 126, 126 mozes da imas i sa 47% na primer...
sevarlica sevarlica 12:19 01.03.2012

Re: izbori

expolicajac
Ma, ne..To bi bilo dovoljno ali se neće dogoditi. DS i SNS su sledeća koalicija, Tadić predsednik, a Toma premijer.

Koštunica predsednik Skupštine, i onda svi da idu u ===== ==== ========


U tom slučaju čistim pušku, zajedno sa jedno 5 miliona ludi...
docsumann docsumann 21:04 29.02.2012

do not !

Kad sam već upotrebio za Srbiju simbol broda, bilo bi važno da buduća vlada ne baca sidro


niti da joj ga bacaju

Черевићан Черевићан 22:04 29.02.2012

ко нема избора има изборе

указује афористичар г. А. Баљак и додаје
- Pravci razvoja toliko su jasni da i slepci mogu da nas vode
skyspoter skyspoter 23:03 29.02.2012

Analiza

Se u potpunosti poklapa sa tracem dobijenim u maju 2011 od strane zaposlenog u ambasadi u beogradu: izbori
Ce biti umaju 2012 I doci ce do podele vlasti izmedju DSi SNS
Nista novo.
Mene brinu otkrivne Evropske vrednosti citaj fondovi nasih vajnih poliiticara: Nikolica, Dacica, Draskovica....
jigv jigv 01:50 01.03.2012

Hm...

Na osnovu cega ste pretpostavili da LDP nece uci u koaliciju sa SPS-om? Na osnovu licnih poznanstava? Nadam se da ste u pravu...

Ipak, ja sam spreman da se kladim da ce sledeca Vlada biti DS-SPS-LDP sa svim satelitima oko sve tri stranke... Mozda eventualno PUPS ispadne a manjine upadnu ako se skupi 126 poslanika na taj nacin...

Takodje, jos jedno pitanje: Zasto niste razmatrali mogucnost SNS-SPS-DSS? Slazem se da toga nece biti, pre svega jer smatram da nece sakupiti dovoljno poslanika (eventualno sa manjinama), zatim zbog toga ce pritisci protiv DSS-a u Vladi biti preveliki, a i zato sto je Tomin poriv da ne dodje na vlast dok Srbija ne postane Svajcarska preveliki, ali mi je interesantno da ste sve ostale kombinacije makar prokomentarisali...

Takodje, treba uzeti u obzir i mogucnost da Dinkic po-ko-zna-koji-put iznenadi, odnosno predje cenzus, te napravi pravi haos od kombinatorike...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:58 01.03.2012

Re: Hm...

Jedino ograničenje u formiranju vlasti je broj poslanika, dostizanje 126 sa što manjim brojem stranaka (predizbornim koalicijama) u vladi.

To jednostavno pravilo kvare samo principijelni ljudi, vođe stranaka, kojih na sreću ima malo.
pantela8 pantela8 01:32 02.03.2012

Re: Hm...

Ja ne znam kako si ti dosao do racunice da +LDP+SPS mogu do 126, a SNS+DSS+SPS ne mogu...

LDP je jaci od DSS tek za neki procenat mozda 2%, dok je SNS minimum 10% ispred DS-a... naravno ako verujes poslednjim narucenim istrazivanjima to je vec druga stvar. ALO promeni urednika i Tadic je odmah ispred Tome

SNS+DSS+SPS je komotna vecina, ali ja sumnjam u taj dogovor, dok sam sa druge strane siguran da DS+LDP+SPS mogu zbirno da osvoje tek nesto vise od 40%...

Cak sta vise vrlo je moguce da SNS+SPS mogu da sa manjinama izvuku 126 i bez DSS.
jigv jigv 21:28 02.03.2012

Re: Hm...

pantela8
LDP je jaci od DSS tek za neki procenat mozda 2%, dok je SNS minimum 10% ispred DS-a...


Sumnjam u obe cifre... Pre svega, DSS ima previse konkurencije (SRS, Dveri) da bi mogao da pridje LDP-u tako blizu, dok je LDP sam na ekstremno drugom kraju politickog spektra. Oduvek je u Srbiji bilo 10-ak% ekstremnih liberala i mozda 15% ultranacionalista (glasaci SRS-a dok se Toma nije otcepio su velikom vecinom bili "ekonomski" glasaci, a ne ideoloski), tako da ja mislim 10-11% LDP (sa satelitima), a DSS 6%. SPS isto 10-12%, SRS mozda 7-8%. Manjine, recimo, 3-4%.

E, sad, mogucnost koalicije ce, naravno, odrediti iskljucivo razlika izmedju DS-a i SNS-a. U zbiru osvajaju oko 55-60%. Moguce kombinacije (manjine, osim Albanaca, se podrazumevaju):

(1) Za kombinaciju SNS-SPS: SNS>35%, DS<22%. Koliko god DS lose radio, ovo mi ipak ne deluje moguce.

(2) SNS-DSS-SPS: SNS>28%, DS<28%. Slazem se, ovo zaista deluje moguce, ali tu postoji jos jedna stvar. Naime, van svih istrazivanja, tabloida i sl., postoji jedan efekat u Srba koji se nece iskoreniti nikada, a to je strah od promene. Zato je Sloba pobedjivao, zato je DS imao vise od G17 2003., zato je DSS imao vise nego sto su mnogi mislili da ce imati 2007., i, na kraju krajeva, zato je DS ubedljivo pobedio 2008. Narod na kraju ipak glasa za kakvu-takvu stabilnost, ne u ogromnom broju, ali u dovoljnom procentu da gotovo uvek pobedi stranka koja obecava kontinuitet. Jedina promena se desila 2000. godine, a i za to nam je trebalo 4 rata, desetine hiljada poginulih, i totalno osiromasenje. Promenu vlasti izmedju DSS-a i DS-a ne racunam, obe stranke su tada (makar zvanicno) imale manje-vise isti program...

I, na kraju, ova rasprava je bespredmetna, posto ce Dacic ionako pre sa Cedom nego sa Tomom...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:51 02.03.2012

Re: Hm...

@jigv
a kakve veze ima ldp sa liberalizmom?
pantela8 pantela8 22:05 02.03.2012

Re: Hm...

I, na kraju, ova rasprava je bespredmetna, posto ce Dacic ionako pre sa Cedom nego sa Tomom...

Neka kazu i jedan i drugi to pa da vidimo koliko ce da osvoje :)

Ja sam ubedjen da SNS ne ide ispod 35, njima je cilj da osvoje 40% do 43% koliko veruju da garantuje sigurnu vecinu sa jos jednom partijom.

Ja sumnjam u to, ali verujem da mogu da idu od 35-39%. Sto se tice DS-a ne znam kojom magijom bi mogli da predju 27%...

Ako SNS ima 37 a SPS i sateliti 11% to je dovoljno za 126, kad se pridodaju ovi ispod cenzusa...

Sto se tice ultralevicara LDP je dva puta izlazio na izbore i oba puta se niej proslavio, tj bio je daleko od tih 11%. Posle izjava o RS pa i ove koalicije sa SPO, nisam siguran da mogu da predju 8%...

DSS je misterija. Oni svakako imaju daleko veci kapacitet nego SRS u svakom smislu. Ako kazemo da oni i SRS u zbiru imaju 14%, DSS treba da izvrsi kolektivno samoubistvo ako nisu sposobni da uzmu 8% pored Radete Natase Todorovica Krasica...ludog Seselja koji najavljuje 126 mandata...ocekujem da u kampanji oni preotmu dosta od SRS i Dveri. Zato Kostun zaostyrava retoriku bori se za glasace.

Siguran sam da je ovo pumpanje SPS nerealno. 2008. su imali 7.5, ali u toj koaliciji njihova zasluga je negde oko 4%. Dobar deo tvrdog jezgra im nije oprostio koaliciju sa DS kao i ove najave koalicije sa Cedom... ne bih se zacudio da ostanu ispod 10%.


Ako DS i sateliti ne moze da skupi vecinu sa LDP i SPS-JS-PUPS i manjinama onda treba da bude posten i da kaze idemo u opoziciju. Ali ne, uveliko se pregovara o manjinskoj podrsci od strane SRS. Imam potvrde te price u oba tabora, plus vidi se po izjavama...

Najstabilnija vlada bi bila SNS + SPS-PUPS-JS ako bi stvarno ova koalicija napravila tih 11-12% i SNS 37-38%... Bilo koja vlada DS-a bi bila omca oko vrata Srbiji, jer pored toga sto su rodjeni lopovi, nisu u stanju da kontrolisu toliki broj ucenjivaca na sve strane.

I na kraju, eventualni predsednicki izbori bi do kraja podgrejali referendumsku atmosferu, gde bi dobrano najebale ove manje stranke. Izlaznost bi bila ogromna sto odgovara SNS-u, a Tadic bi u prvom krugu izgubio 10% razlike a to je mnogo velika razlika za prvi krug... tesko bi se izvadio u drugom izgubio je sve kredite.

Plasi se narod promena, istina, ali u jednom trenutku je pao i Slobo. Da DS nema monopol u medijima i peglanje afera i rezultata, ne bi imao ni 15%.
jigv jigv 22:58 02.03.2012

Re: Hm...

pantela8

Sto se tice ultralevicara LDP je dva puta izlazio na izbore i oba puta se niej proslavio, tj bio je daleko od tih 11%. Posle izjava o RS pa i ove koalicije sa SPO, nisam siguran da mogu da predju 8%...


Dobro, ovo je glupost, to bi bilo kao da kazete da ce na glasace SRS-a uticati njihove izjave o EU.

Sto se tice ostatka posta, manje-vise sve zvuci logicno (osim razlike izmedju DS-a i SNS-a), ali, eto, neka bude da ja smatram da ce biti DS-SPS-LDP, Vi smatrate da ce biti SNS-SPS-DSS (mozda bez DSS-a), Drago smatra DS-SNS, svako ima neko svoje misljenje, pa cemo otvoriti ovu raspravu ponovo za 2 meseca da vidimo ko je vizionar...

Sto se tice muljaze DS-a sa SRS-om, muka mi je i da pomislim na to, ali se slazem da ima tu necega... Nisu oni Dinkica sutnuli onomad, a da nisu imali rezervnu opciju...

srdjazlopogledja
@jigv
a kakve veze ima ldp sa liberalizmom?


Haha, odlicna konstatacija... Sto se tice unutarstranacke koncepcije, odnosno hijerarhije, nikakve veze to sa liberalizmom nema, ali sto se tice zvanicnog programa, mora se priznati da su bas onako liberalni...
pantela8 pantela8 23:11 02.03.2012

Re: Hm...

Ja sam govorio samo matematicki, a da li ce tako i biti ne znam...

Ja tvrdim da matematicki koalicija DS-LDP-SPS i sateliti nije moguca, jer sam siguran da ce osvojiti tek nesto vise od 40% i da ce im biti potrebna ta podrska SRS.

U kampanji tesko da ce te cuti da ce Tadic decidno odbaciti ovu pricu oko SRS... a u SRS komentarisu tako sto kazu da im je SPS najblizi, tako da fakticki DS nema nista sa SRS, oni su u koalicija sa SPS a SPS saradjuej sa SRS.

Isto tako SPS nema nista sa LDP, vec je to partner DS-a :)

Nije glupo ono sto sam rekao, LDP je do sada ima 6-7% tih ultralevicara, ali ja mislim da je to maksimum, ako su hteli da predju 10% onda su trebali da ublaze retoriku a ne da je pojacaju.

Toma je SRS doveo na 30% tako sto je ublazio retoriku...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:13 02.03.2012

Re: Hm...

Program...

Ti ljudi krše statute, a programi su raspoređeni po stranačkim toaletima, sa dvostrukom i kratkotrajnom namenom...

Prljavi, pokvareni prevaranti! Šema. Farsa.

P.S. Nadam se da sam ubo onu cicu što se kikoće
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:20 02.03.2012

Re: Hm...

Da, matematika samo. Verovatnoća. Nešto statistike, i to je to.

Problem je svakako srs, i delimično dss. Njih niko neće. Niti oni žele druge. Sve ostalo, kombinatorika.
grmfrm grmfrm 07:48 01.03.2012

Elem

Teskt je odlično počeo kritikujući skoro u srž ono šta ne valja.

Ali ove političke kombinatorike su katastrofa. Pa nije to pijačna prodaja.
Ovde se bre radi o budućnosti naše zemlje, ako neko veruje u to.
Uvek me je užasavao taj igre na sreću (doduše nije daleko od istine) pristup tim temama. Šta bi bilo kad bi bilo trt mrt, tandara mandara. Ma neće biti ništa dobro od ovih u igri.
Evo 11 godina su imali priliku da pomere nešto, bilo šta, sa mrtve tačke.
I jesu li? Malo sutra.

Drago kaže kako je vlast katastrofa pa je onda počeo da kombinuje neku kašu os istih sa nekim kao pročišćavanjem ma daaaaj.

Ako mislite da je čak koalicija LDP+SNS nemoguća pa check your six.
Siguran sam da bi svaki ponaosob već smislio neko uvek logici suprotno opravdanje za to.
maksa83 maksa83 09:39 01.03.2012

Re: Elem

Ako mislite da je čak koalicija LDP+SNS nemoguća pa check your six.

Evo još jedan koji sumnja u partizansko-četničko pomirenje. Pa imajte malo vere ljudi...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:46 01.03.2012

Re: Elem

U Bg-u je na vlasti ZES(sa SPO)+SPS(sa PUPS+JS)+LDP
I kažu neki blogeri da je sve to ok, štaviše glasali bi za nji'.

Valjda zbog mosta.

Ridikularno!
hajkula1 hajkula1 10:10 02.03.2012

Re: Elem

srdjazlopogledja
U Bg-u je na vlasti ZES(sa SPO)+SPS(sa PUPS+JS)+LDP
I kažu neki blogeri da je sve to ok, štaviše glasali bi za nji'.

Valjda zbog mosta.

Ridikularno!


Da urlam, ne čuju me. Mogu izgleda samo da ridam. Zbog mosta.
mrale54 mrale54 20:39 03.03.2012

E, ljudi...

...ja pročit'o post i komentare, pa sejvovo! Sve. Onako - džumle...

Pa, kad prođu izbori...jooooj...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana