Ljubav| Obrazovanje| Životni stil

Vidi, ovako ...

Inner Party RSS / 05.03.2012. u 19:11

... tri su zablude u tvom životu.

260418546_a2e601cabb.jpg

Skolovanje

Kao malom kažu ti: uči, bilduj sposobnosti i veštine, juri za najboljim školama, školuj se na najboljim smerovima, vijaj stipendije i kredite ... i kada završiš sa time, kada postaneš obrazovan bice sve OK. Lakše ces se zaposliti, radiceš ono što voliš, bice ti lako da promeniš posao ili čak i zanimanje, generalno - umeces da se snadjes u životu. U osnovnoj školi gledaj da što više toga probaš, gledaj da vidiš u čemu si sve dobar i šta te sve zanim, vidi šta te sve ne zanima i šta sve ne umeš i ne možeš da radiš... Ako upišeš gimnaziju nastavi da istražuješ, a ako upišeš srednju stručnu školu (zanat) i kada kreneš na fakultet  -  gledaj da tamo stekneš sva stručna znanja, potrebne sposobnosti i veštine koje ce ti pomoci da postaneš ne samo kvalifikovan vec i zaista doba u onome što ces raditi. I gledaj da ti ta znanja budu samo osnova za dalje usavršavanje ... Svesno ili podsvesto ti veruješ da ce sa zapošljavanjem, svetom rada i profesionalnim ostvarenjem sve biti OK nakon što završiš potrebne škole.

Vidi, ovako, nece.  Kao prvo biro za nezaposlene je pun doktora nauka i niko ti ne garantuje da ceš se uspešno zaposliti na željenom radnom mestu (ili na onom za koje si se školovao). Bice ti izuzetno teško da se zaposliš. I pored najboljih ocena u skoli i pored preporuka sa fakulteta - moraces da ZASLUZIS radno mesto (prolazeci kroz besmislene provere i sumnjicave poglede nepoverljivih ljudi za koje se u stvari nadas da su ti buduce kolege, pored tebe konkurisace i stranački kadrovi, i svi moguci rodjaci, kumovi i komšije poslate od ko zna koga po ko zna šta). A kada te neko i zaposli - moraceš da se BORIS za to radno mesto svakog prokletog dana na njemu. Svaki dan ce biti počinjanje od nule i nikada neceš biti siguran da si zaista dobro obavio svoj posao - kako to neko iznad tebe smatra da to brate tako treba. I na kraju krajeva niko ti ne garantuje da neces jednog dana ostati bez posla iz razloga koji su negde sasvim nevezani za to što si imao ili nemao uspehe u radu.

 

Dobrota

OK, ovo svi mi verujemo - gledaj da ti budeš dobar pa tek onda očekuj da ce i drugi biti dobri prema tebi. Pa na primer imamo onaj imperativ da uvek treba da pomalo sumnjamo u svoje sposobnosti - nemoj biti nametljiv, nemoj da sebe stavljaš ispred drugih, jesi li siguran da nema neko bolji od tebe za taj posoa, nemoj da se namece, čekaj da ljudi sami prepoznaju tvoje kvalitete. Veruj u dobrotu drugih, jednog dana ce se stvari pokrenuti u tvoju korist, shvatice ljudi koga imaju pored sebe. Strpljen - spasen. na kraju krajeva, važno je da ti spavaš mirno, da nisi nekome nešto učinio nažao!

U stvari ne. Dok ti sumnjaš u sebe, dok si ti nenametljiv, ovim svetom vladaju potpuni kreteni i zlikovci. Dok ti sa nekim tamo desetkama i preporukama od profesora i bivših poslodavaca sumnjaš u sebe i čekaš da neko prepozna tvoj potencijal - tvoj posao možda radi neki lik koji jetog dana  slučajno naišao i rekao: Sto da ne do djavola? Možda tvoj posao radi neko ko je tog dana prvi put čuo za to radno mesto. Kao što rekoh, ovim svetom vladaju manje sposobni ljudi od onih koji bi mogli vladati njime. Uzmite političare za primer - najčešce znamo i sami da biramo nesposobne budale - ali bolji nam se ne nude. Bolji sumnjaju u sebe, znaju koliko ne znaju, sede kuci i citaju knjige. Dosadni su na kraju krajeva!

 

Ljubav

Traži pravu ljubav. Sa pravom osobom. Ona ce kad - tad naici. Znaceš to po leptiricima u stomaku - zaljubiceš se, zatreskaceš se, kao nikada do tada. Kada dodje - sve prethodne veze i ljubavni neuspesi postace nevažni i glupi. Kada upoznaš pravu osobu sa njome ces zasnovati idealnu porodicu, napraviti brdo dece i biceš generalno srecan do kraja života.

Prava ljubav najverovatnije nikada nece doci. Zato što najverovatnije ni ne postoji. Na svetu je šest milijardi ljudi, dakle bar tri milijarde osoba suprotnog pola i veruj mi ni jedna jedina nije idealna. Zašto bi? Umetnost je prepuna priča o propalim ljubavima i nesrecnim porodicama.  Izmedju prirodne potrebe za seksom i razmnožavanjem, i potrebe da zajednički podižemo decu - ne stoji ljubav. Stoje trpljenje i strpljenje. I na kraju krajeva skoro polovina svih tih veza to jest brakova i porodica propadne i završe se razvodima.

 

...

 

Ne znam šta sam ovim tekstom hteo reci. Znam da na kraju umreš i da onda više ništa nije toliko bitno.

No hajde da ne odustajemo baš potpuno, mislim da je neka filozofska poenta u sledecem:

Skolovanju kao procesu bez nekog konkretnog cilja i svrhe van sebe.
U dobroti kao nekoj vrsti apriorne dužnosti.
Ljubavi kao procesu traganja za necim idealinim u drugome.

 

PS

 

 

Ima onaj film Vudija Alena Whatever Works, pa krenite odatle valjda ...



Komentari (96)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 19:20 05.03.2012

ovo je napisalo moje dete pre par godina:)

lažu

Ovo nije nešto što niste čuli pre, ali u poslednjih par nedelja mi se mota dosta po glavi, a ne bi da ne srećem ljude koji to prenebregavaju, iako to deklarativno znaju.

Tako da me apsolutno ne zanima što ću biti dosadan, a ne treba ni vas da zanima (a.k.a. ko vam kriv što čitate).

Kad su vam rekli da morate da upišete faks odmah posle srednje i da je to jako bitan veliki neizmenljiv izbor koji ostavlja tragove za ceo život

I kad su vas strine i komšinice celo detinjstvo spopadale s pitanjem „a jel imaš simpatiju“ (a vi, u retrospektivi, poželite da ste u tim godinama umeli da koristite reči „antipatičan“ i „simpatetičan“, čisto radi vordpleja)

Kao i kad su vam rekli da za vas nema vremena za bilo šta intrigantno ikad

I da nije bitno da budete pametni kad su ionako svi glupi (ljudi ovo obično kažu na politički korektniji način)

I da je tragično da promenite evre dve nedelje pre nego što kurs iznenadno skoči

Da ne pominjem ono kad su vam rekli da ako budete previše direktni oko toga šta mislite, i/ili budete previše your-oddball-self nećete moći da steknete prijatelje

lagali su vas.

Jer objektivno, prihvatali i ispoljavali vi svoju prirodu ili ne, imaćete oko sebe sličan broj ljudi (mada se nećete isto osećati).

I studirali vi ono što volite ili ono što je pametno, biće zahtevno da budete i zadovoljni i uspešni.

I……lažu, svi lažu, ali nemojte to da im kažete u lice jer ne vole to da čuju, znaju i sami a pre će da se nađu na vašoj strani ako ih ne podsećate koliko su oni sami promašili metu.

Ili tako nekako. Ne uskraćujte ljudima pravo da budu majmuni u vašim očima, jer biste i vi voleli da vas puste da budete majmuni u njihovim.

Rekao sam vam da to već znate.
Inner Party Inner Party 19:27 05.03.2012

Re: ovo je napisalo moje dete pre par godina:)

Pametno dete. Zna.
alselone alselone 19:38 05.03.2012

Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

i ljubav

Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 19:56 05.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

alselone



Kakava je OVO prevara. Volontiranje DVA meseca??? Zar oni zaista misle da će to iko ko ima trunku zdrave pameti da kupi. Pa oni mogu tako svaka dva meseca da objavljiju oglas za nove volontere. Jedino što sam ja pročitala iz ovog oglasa je: trebaju nam ovce za šišanje a po vrh svega nemamo nameru da vas platimo
predatortz predatortz 19:58 05.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes


Kakava je OVO prevara. Volontiranje DVA meseca??? Zar oni zaista misle da će to iko ko ima trunku zdrave pameti da kupi.


Eeeee...
Koliko će nih reći:

Ma samo iz kuće da izađem, da prekinem ovu agoniju...

alselone alselone 20:02 05.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

Aleksandra Mitrovic

Kakava je OVO prevara. Volontiranje DVA meseca??? Zar oni zaista misle da će to iko ko ima trunku zdrave pameti da kupi. Pa oni mogu tako svaka dva meseca da objavljiju oglas za nove volontere. Jedino što sam ja pročitala iz ovog oglasa je: trebaju nam ovce za šišanje a po vrh svega nemamo nameru da vas platimo



Ja sam zabezeknut. Djubre nece da plati 200 evra nekom siromasku iz Lestana nego hoce da ga izrabljuje dva meseca pa da nadje novog roba. Sto kaze Stolevole - yebem li ti sve sto ti se uvati za bravu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:02 05.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

Aleksandra Mitrovic
alselone



Kakava je OVO prevara. Volontiranje DVA meseca??? Zar oni zaista misle da će to iko ko ima trunku zdrave pameti da kupi. Pa oni mogu tako svaka dva meseca da objavljiju oglas za nove volontere. Jedino što sam ja pročitala iz ovog oglasa je: trebaju nam ovce za šišanje a po vrh svega nemamo nameru da vas platimo


Ovoliki oglas, a trebalo je samo da napišu: "Tražimo robove. Za sve poslove".





lakipingvin lakipingvin 20:31 05.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

Kakava je OVO prevara. Volontiranje DVA meseca???

pa ne znam bas da li je prevara, kad izadjes sa fakulteta i ako si bez veza , 2 meseca je cena koja se placa na zalost ili na srecu zaista ne znam ali sve zavisi o kom se poslu radi i da li covek zaista vidi sebe u tome sto radi ili je to cisto neko prezivljavanje...ako je prezivljavanje tesko njemu svakog dana a ako je nesto gde zaista vidi sebe tesko njima posle 6 meseci otprilike...
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:48 05.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

lakipingvin
Kakava je OVO prevara. Volontiranje DVA meseca???

pa ne znam bas da li je prevara, kad izadjes sa fakulteta i ako si bez veza , 2 meseca je cena koja se placa na zalost ili na srecu

Na žalost. Zašto bi se neko školovao sve one godine da bi posle volontirao?? Postoji nešto što se zove probni rad...koji traje...po ugovoru kako se već dogovori i taj se rad takođe plaća. Ne mora uvek da bude puna plata ali svakako nije da neko očekuje od vas da ćete još i da mu plaćate što vam je dao posao
Evo, da samo izračune samo koliko nekoga košta dnevno prevoz da dođe i ode sa posla...a još ako radi u smenama...kako funkcioniše saobraćaj za III smenu? Pa još da pojede nešto...i eto ti. Ti "volonteri" u stvari plaćaju da bi besplatno radili za nekoga.
Nemam ovde nikakvog razumevanja za takve poslodavce ali ić'!!!!
A što se tiče prevare.....pa verovatno to tako može po zakonima u Srbiji pa se onda baš ne može nazvati prevarom ako je sve po zakonu...ali onda to znači da državna administracija hebe sve u mozak ako dozvoljava da izrabljivanje njenih građana bude zakonito.
Da li to isto znači da će isti ta firma da mi besplatno postavi neki relejni sistem (ili čime se već bave) i da mi da da se igram sa njim 2 meseca...pa ću ja osle da odlučim da li ću da zadržati ili ne. NE VERUJEM
Inner Party Inner Party 21:13 05.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

alselone
i ljubav


Ne brini, zaposlen sam ja vec dugo.


PS

Za onaj oglas mislim da je samo to zajebancija nekih kancelarijskih zgubidana. Nadam se da je tako!
lakipingvin lakipingvin 21:19 05.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

Zašto bi se neko školovao sve one godine da bi posle volontirao??

"Vidi ovako" sto bi reko inner neki se skoluju zbog plate i benificija, neki iz ljubavi a neki sto iz nekog ludila uvek vide sebe kao nekog i nikakva skola i post doc ti ne pomaze da mu razbijes to neko ludilo,sta znam po meni sve zavisi iz ugla kog se gleda...

U principu se slazem stobom ali zivot zaista retko kad ti baci idealne uslove kao neki poklon sa neba za sve moras da se borish,vitlas...i ja sam imao tako neko volontiranje u nedodjiji za 500 dolara pa kad pita, jel znas da vozis, hell yeah, nemamo MNE oficera, kazes ma daj kakav spss to u Srbiji u osnovnoj uce i tako posle 4 meseca sa jos nekoliko takvih volontera predjes u drugu firmu za super placen posao i bivsi maher lepo katanac u bravu...po meni iskoristavanje ljudi i ucenjivanje je nekako kao kad imas pitbula moze da te zastiti ali moze i ruku da ti otkine ,verovatno mozes da zaradis nesto od besplatnog teskog rada drugih ljudi ali isto tako mozes i firmu da zatvoris...

Spiridon Spiridon 21:47 05.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

Ne brini, zaposlen sam ja vec dugo.



dr.wagner dr.wagner 22:24 05.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

...večer

-Kako se ono zvao onaj zli sistem ... ah da , SAMOUPRAVLJANJE ...
... strećom smo se toga riješili , pa sada lakše dišemo

-A tek onaj zločinac ... ne mogu mu se imena sjetiti

... ma nema veze


Wagner



buba_truba buba_truba 00:15 06.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

dr.wagner
... strećom smo se toga riješili , pa sada lakše dišemo

A koji ste to vi - mi?

...večer
... ma nema veze

Laku noć...
cult cult 08:00 06.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes


Na žalost. Zašto bi se neko školovao sve one godine da bi posle volontirao?? Postoji nešto što se zove probni rad...koji traje...po ugovoru kako se već dogovori i taj se rad takođe plaća. Ne mora uvek da bude puna plata ali svakako nije da neko očekuje od vas da ćete još i da mu plaćate što vam je dao posao


Hmh...Znam neke vrlo, vrlo bliske osobe koje su kod poslodavca države volontirale 2 godine. Puno radno vreme, prekovremeno, dežurstva, nema kašnjenja, nema ranijih odlazak s posla, molba za godišnji odmor, doduše usmena, paralelno s tim specijalizacija itd, pisanje radova, sve to za dž. Medjutim, kasnije se isplatilo. Ako nemaš/ne koristiš veze, onda je to jedini način. Nisam primetio da se osećala kao rob, kapirala je to kao jedini način za sticanje preko potrebnog iskustva i zaposlenja na tom mestu kad dodje vreme.

alselone alselone 09:17 06.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

Za onaj oglas mislim da je samo to zajebancija nekih kancelarijskih zgubidana. Nadam se da je tako!



Mislim da nije zajebancija zato sto se ovakvi oglasi placaju.
dr.wagner dr.wagner 09:23 06.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

... jutro B-T

buba_truba

A koji ste to vi - mi?


-Paaaa .... Vi , ja ...ovi ovdje ... onako , svi GRUPNO
(mislim , srušili smo socijalizam ...)

-Jutros sam se rano probudio , već u osam sam bio na kavi ... ne znam što
ću raditi ... ali VOLONTIRANJE NE DOLAZI U OBZIR
... jedino kada bi susjeda A došla ... ali to je ionako u sferi maštanja


Wagner
011-495 011-495 11:14 06.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

nije da neko očekuje od vas da ćete još i da mu plaćate što vam je dao posao

Pa u nekim oblastima privrede u Italiji je ovo savrseno normalno zato sto ljudi uce "zanat" recimo u advokaturi. U SAD je drugacija slika.
Da se ne lazemo, to sto se uci na fakultetima, pogotovo nasim, je dobra osnova ali bez mnogo veze sa realnim zivotom. Osim ako fakulteti nisu osnovani od strane kompanija (kao faks finansija i bankarstva u Loghborough,UK koji su osnovale 3 njihove najvece banke) pa je i gradivo u skladu sa potrebama osnivaca.
Jedno je garantovano, nista nije garantovano i tako treba da bude. Da je drugacije to bi bilo dosadno.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:39 06.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

Hmh...Znam neke vrlo, vrlo bliske osobe koje su kod poslodavca države volontirale 2 godine. Puno radno vreme, prekovremeno, dežurstva, nema kašnjenja, nema ranijih odlazak s posla, molba za godišnji odmor, doduše usmena, paralelno s tim specijalizacija itd, pisanje radova, sve to za dž. Medjutim, kasnije se isplatilo.


Ne bih baš poredila magacionere i lekare. Lekarsko volontiranje je ulaganje u sebe - tu si na izvorištu, stičeš iskustvo, upijaš praksu nakon gomile teorije... Mada, ni to mi nikad nije bilo jasno, kako ova država sebi može da dozvoli da ih ne plati, ono, makar nakon prvih X meseci, makar neku crkavicu da dobijaju za volontiranje preko odredjenog vremenskog perioda... Tačno ih tera država u inostranstvo.

Što se magacionera tiče, ili pak daktilografa (rođaka mi je volontirala tri nedelje u sudu u daktilobirou, zajedno s njih 60, nakon čega su na odredjeno primili tri komada, uz objasnjenje da nemaju para da plate "probni rad" ), reč je o čistom izrabljivanju. Kakvo vredno iskustvo magacioner i daktilograf mogu da dobiju zauzvrat, za svoje volontiranje?
cult cult 12:02 06.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

Kakvo vredno iskustvo magacioner i daktilograf mogu da dobiju zauzvrat, za svoje volontiranje?


nemam pojma...posao?
inace, zivo me zanima koliko im se ljudi javilo na takav oglas.

rođaka mi je volontirala tri nedelje u sudu u daktilobirou, zajedno s njih 60, nakon čega su na odredjeno primili tri komada, uz objasnjenje da nemaju para da plate "probni rad"


ovo je malo nekonzistentno. Je li u oglasu stajalo "tri nedelje volonterskog rada" ili "tri nedelje plaćenog probnog rada". Ako je ovo drugo, tih 57 ljudi je moglo da ih prijavi inspekciji rada, te bi sudu bilo naloženo da sve to plati.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:12 06.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

ovo je malo nekonzistentno. Je li u oglasu stajalo "tri nedelje volonterskog rada" ili "tri nedelje plaćenog probnog rada".


Ne znam, morala bih da pitam. Ono što znam jeste da je njima otvoreno rečeno da je to probni rad, ali pošto ne mogu da ih plate za taj probni rad, ne mogu da ga vode kao probni rad nego kao "volontiranje".

Vidi, da je volontiralo njih 10 za tri radna mesta, pa da i razumem. Ne razumem volontiranje 60 komata za tri radna mesta. Valjda prvo probereš "uži izbor", pa onda ide probni rad, makar se zvao i volontiranje. Probati 60 komada za tri radna mesta... nije li to u stvari pametan način da ti besplatna radna snaga obavi dobar deo posla? Šezdeset daktilografa za tri nedelje otkuca ihahaj...
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:33 06.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

Kakvo vredno iskustvo magacioner i daktilograf mogu da dobiju zauzvrat, za svoje volontiranje?


nemam pojma...posao?


Ako imaš 60 lekara koji volontiraju XY vremena, pa njih 57 nakon toga izvise, ako ništa drugo bar mogu da kažu da su za to vreme asisitrali ovom profesoru, onom profesoru, videli/uradili te i te zahvate, susreli se sa tim i tim slučajevima... dakle, stekli/zaradili neko vredno iskustvo za budućnost.

Ako imaš 60 dakltilografa u istoj volonterskoj situaciji, njih 57 nakon tog iskustva ama baš ništa sa sobom vredno ne ponesu. Jedino što sa sobom ponesu jeste osećaj izrabljenosti.
cult cult 12:48 06.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

Probati 60 komada za tri radna mesta... nije li to u stvari pametan način da ti besplatna radna snaga obavi dobar deo posla?


Znaš kako...nije pametan, već je perfidan.
Ali njihovo je da pokušaju. A tvoje je da to prihvatiš ili ne. U zavisnosti od želje za radnim mestom. Ili očaja, of course. Ono što mene čudi je da je to državna ustanova, pa još sud.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 18:21 06.03.2012

Re: Mozes uvek da budes volonter, mozda nadjes

cult

Nisam primetio da se osećala kao rob, kapirala je to kao jedini način za sticanje preko potrebnog iskustva i zaposlenja na tom mestu kad dodje vreme.


A ko je placao racune te dve godine? Od cega se izdrzavala?
draft.dodger draft.dodger 19:43 05.03.2012

...

Everything our parents said was good is bad: sun, milk, red meat, college!

Woody Allen
Kazezoze Kazezoze 19:45 05.03.2012

slažem se...

sve je tako kako si napisao.
pa gde je onda greška?
da li je greška u sistemu, u državi ili je greška u nama, našem usmeravanju tog deteta.
zašto je nama stalo da nam dete bude kreirano upravo po normama koje su nam predstavljene kao jedino ispravne.
zašto detetu oduzimamo pravo da bude ono što jeste jer tim ne ispunjava naše ideje kakvo treba da bude.
mislim da kompletnu situaciju, kompletnu priču treba okrenuti naopako, na glavačke, ali tako da dete u samom startu bude taj koji će zahtevati šta da bude. da dete izabere sebi život, a da mi budemo samo oni koji će te njihove želje, prvenstveno podržavati, a zatim i stimulisati i učiniti sve što je u našoj moći da te svoje želje i ostvari.
kada dođe vreme da se zaposli, tako usmereno dete će samo naći izlaz iz situacije koju opisuješ, kako bi radio ono što voli. budi siguran u to.
našom promenom, promenom našeg vaspitanja, našeg odnosa prema detetu, menjaće se i sistem koji u ovom trenutku funkcioniše po svojim pravilima koje kao jedine ispravne i nama nameće.
Inner Party Inner Party 21:17 05.03.2012

Re: slažem se...

Generalno, mi vaspitavamo svoju decu za svet kakav bi zeleli da on bude. Ali svet nije onakakv kakav zelimo da bude i najverovatnije nikada nece biti. I onda mi tako saljemo nase ovcice medju vukove ... Sta smo onda mi?
lakipingvin lakipingvin 21:24 05.03.2012

Re: slažem se...

Inner Party
Generalno, mi vaspitavamo svoju decu za svet kakav bi zeleli da on bude. Ali svet nije onakakv kakav zelimo da bude i najverovatnije nikada nece biti. I onda mi tako saljemo nase ovcice medju vukove ... Sta smo onda mi?


Kazezoze Kazezoze 21:38 05.03.2012

Re: slažem se...

Inner Party
Generalno, mi vaspitavamo svoju decu za svet kakav bi zeleli da on bude. Ali svet nije onakakv kakav zelimo da bude i najverovatnije nikada nece biti. I onda mi tako saljemo nase ovcice medju vukove ... Sta smo onda mi?

glupani, zaostali, jer nismo u stanju da shvatimo da naša deca mogu mnogo bolje da razumeju svet u kojem će da žive od nas. ne damo im nikakvu šansu zbog naše percepcije sveta koji njima odgovara.
AlexDunja AlexDunja 21:42 05.03.2012

Re: slažem se...

Inner Party
Generalno, mi vaspitavamo svoju decu za svet kakav bi zeleli da on bude. Ali svet nije onakakv kakav zelimo da bude i najverovatnije nikada nece biti. I onda mi tako saljemo nase ovcice medju vukove ... Sta smo onda mi?


glupani, zaostali, jer nismo u stanju da shvatimo da naša deca mogu mnogo bolje da razumeju svet u kojem će da žive od nas. ne damo im nikakvu šansu zbog naše percepcije sveta koji njima odgovara.

vas dvojica imate loš dan:)
niccolo niccolo 21:48 05.03.2012

Re: slažem se...

vas dvojica imate loš dan:)

Kazezoze Kazezoze 21:49 05.03.2012

Re: slažem se...

vas dvojica imate loš dan:)

ja ne, a zašto?
AlexDunja AlexDunja 21:58 05.03.2012

Re: slažem se...

ja ne, a zašto?


zato što postoje roditelji koji polaze od toga da su deca bolja od njih,
da bolje kapiraju trenutak, i veruju njihovoj percepciji:)
buba_truba buba_truba 00:19 06.03.2012

Re: slažem se...

Inner Party
I onda mi tako saljemo nase ovcice medju vukove ... Sta smo onda mi?

Majmuni.
mariopan mariopan 15:26 06.03.2012

Re: slažem se...

AlexDunja
ja ne, a zašto?


zato što postoje roditelji koji polaze od toga da su deca bolja od njih,
da bolje kapiraju trenutak, i veruju njihovoj percepciji:)

zemljanin zemljanin 19:50 05.03.2012

izbor

Prva greška je nametanje sopstvenih ili opšteprihvaćenih vrednosti.
Daklem oko svega pomenutog.

Imaš jedan život i uživaj u njemu.
Nemoj da se školuješ za posao već za svoj napredak i gradi sebi želju za znanjem i radoznalošću.
Uvek pitaj zašto.
Pitaj sebe i pitaj druge.
Slušaj i pametnije i one manje pametne i procenjuj.
Kad god pomisliš da nešto znaš, potraži kontrargumente.
Tvoj odnos prema svetu i ljudima je tvoje shvatanje društva.
Svako ima pravo da živi a pri tome ne mora biti čovek.
Svako ima pravo da živi onako kako izabere.
Izbor je lična stvar.
Nacionalnost je geografski pojam.
Biti dobar, vaspitan i sl. je lična odluka i stav i spada u društvene kategorije.
Nikada nemoj raditi ono što se od tebe očekuje ako je u suprotnosti sa tvojim ličnim stavom.
Mirno spavaj.
Moral i etika su društvene i vremenske kategorije i menjaju se.
Budi svestan svoje prolaznosti.
Budi svestan nevidljivih poriva i animalnog u sebi.
Ne traži društvena opravdanja za svoje potrebe.
Nikada ne ograničavaj svoje želje.
Ako voliš to i reci.
Veza ili brak je dobrovoljna institucija dve zainteresovane strane.
Nikada ne zaboravi da je ljubav/veza dobrovoljna.
Ne poseduješ nikog i niko tebe ne poseduje.
Uvek reci ne i prihvati ne ako je to tvoj/njegov/njen izbor.


I tako bih mogao da nabrajam još dosta toga. Tako svojoj deci objašnjavam život, mogućnosti i slobode koje imaju. Pitanje izbora kao osnov svih pitanja i odgovora.

Inner Party Inner Party 21:55 05.03.2012

Re: izbor

zemljanin

Budi svestan svoje prolaznosti.


Kao kada udjem u samoposlugu, pet minuta pre zatvaranja i ugazim sveže očišcen pod koji su radnice krenule da čiste, samo da bih kupio neki sok ili jafa keks. Prodavačica prvo krene da se dere na mene, pa mi onda drži lekciju o tome kako se ne dolazi u radnju na kraju radnog vremena, osiono mi se obraca na kasi što sam "samo za ovo došao", pravi mi frku oko kusura i sve vreme je sa mnom na ti iako me u životu prvi put vidi. I onda kako da ne budem prolazan ... Za te radnice u samoposluzi ja sam samo "tamo bre neki lik" koji im je u tom momentu pokidao živce i kojem su skresali po zasluzi.
Spiridon Spiridon 22:01 05.03.2012

Re: izbor

Za te radnice u samoposluzi ja sam samo "tamo bre neki lik" koji im je u tom momentu pokidao živce i kojem su skresali po zasluzi


a otkud znas da se neka od njih ne lozi na tebe i da je to mozda bio jedini nacin da ti skrene paznju?


Inner Party Inner Party 22:08 05.03.2012

Re: izbor

Spiridon
Za te radnice u samoposluzi ja sam samo "tamo bre neki lik" koji im je u tom momentu pokidao živce i kojem su skresali po zasluzi
javascript:;
a otkud znas da se neka od njih ne lozi na tebe i da je to mozda bio jedini nacin da ti skrene paznju?




zemljanin zemljanin 23:09 05.03.2012

Re: izbor

Kao kada udjem u samoposlugu, pet minuta pre zatvaranja i ugazim sveže očišcen pod koji su radnice krenule da čiste, samo da bih kupio neki sok ili jafa keks. Prodavačica prvo krene da se dere na mene, pa mi onda drži lekciju o tome kako se ne dolazi u radnju na kraju radnog vremena, osiono mi se obraca na kasi što sam "samo za ovo došao", pravi mi frku oko kusura i sve vreme je sa mnom na ti iako me u životu prvi put vidi. I onda kako da ne budem prolazan ... Za te radnice u samoposluzi ja sam samo "tamo bre neki lik" koji im je u tom momentu pokidao živce i kojem su skresali po zasluzi.


Biti svestan svoje prolaznosti znači da si deo jednog prolaznog vremenskog toka i da je svaki trentuak tvog života vredan i da svaki trenutak treba ceniti jer si jedini merodavan za to. Ako to treba da rade drugi, to je u domenu očekivanja i svrstao bih ga u sferu socijalizacije i/ili društvene norme koju po navedenom spisku ne priznajem kao nepromenljivu kategoriju.

Sad konkrento, ako bi se meni desila takva situacija, imao bih izbor
nazvati inspekciju, uložiti žalbu,
izaći iz prodavnice i otići u neku drugu
zamoliti prodavačicu da bude korektna u odnosu
uzvratiti istom merom
prošetati po prodavnici do svakog rafa
napraviti rusvaj
itd.

dakle, takve, navedene, situacije se dešavaju i dešavaće se. Sve dok mogu napraviti izbor koji je u skladu sa svim onim što čini moju ličnost, znam da ću uvek uraditi ispravnu stvar. Tako nikada neću žaliti zbog mog izbora jer znam da sam u tom trenutku doneo i sproveo odluku koja je bila odgovarajuća i koja u sebi nosi sve elemente tog specifičnog trenutka. Neće biti nikakvih "olakšavajućih okolnosti" kojima ću u kasnijoj analzi pravdati njen/moj postupak. To takođe podrazumeva i prihvatanje odgovornosti ukoliko moj postupak/izbor ima takvu posledicu.

Jednostavno smatram da decu treba učiti da budu svoja i da imaju svoju ličnost i da ne smeju biti poslušni i da ne treba da se plaše da naprave izbor ako smatraju da je to ispravno i da se ne stide svog izbora i da ne dopuštaju da žive po diktatu drugih.
bocvena bocvena 08:46 06.03.2012

Re: izbor

Jednostavno smatram da decu treba učiti da budu svoja i da imaju svoju ličnost i da ne smeju biti poslušni i da ne treba da se plaše da naprave izbor ako smatraju da je to ispravno i da se ne stide svog izbora i da ne dopuštaju da žive po diktatu drugih.


I tako ustanete vi ujutru, a dete kaže - Ja danas neću u školu, tako sam odlučio.
A ti kažeš - Poštujem tvoj izbor. Čekaj samo da nazovem firmu da im javim da danas neću doći na posao, pa ćemo da radimo šta god ti budeš želeo. Ženo, ostani i ti, pa da idemo na piknik!

Kod mene nije takva idila. Mi se po ceo dan natežemo sa tinejdžerkom koja ništa neće...ni da se obuče, ni da namesti krevet, ni da se umije, ni da opere cipele...a mi je zlotvori i dalje smaramo sa tim nebitnostima. Ubijamo njenu kreativnost sedenja ispred tv-a i kompa i teramo je da ne izigrava gošću u hotelu nego ravnopravnog člana porodice: sa pravima i obavezama. Baš joj idemo na nerve.

Po mom mišljenju, sakriti se iza tih fraza o slobodi izbora je roditeljski neodgovorno. Lepo zvuči u društvu, ali praktično generiše čitave generacije samoživih lenjivaca kojima je uvek neko drugi kriv za lični neuspeh.
zemljanin zemljanin 09:35 06.03.2012

Re: izbor

bocvena
Jednostavno smatram da decu treba učiti da budu svoja i da imaju svoju ličnost i da ne smeju biti poslušni i da ne treba da se plaše da naprave izbor ako smatraju da je to ispravno i da se ne stide svog izbora i da ne dopuštaju da žive po diktatu drugih.


I tako ustanete vi ujutru, a dete kaže - Ja danas neću u školu, tako sam odlučio.
A ti kažeš - Poštujem tvoj izbor. Čekaj samo da nazovem firmu da im javim da danas neću doći na posao, pa ćemo da radimo šta god ti budeš želeo. Ženo, ostani i ti, pa da idemo na piknik!

Kod mene nije takva idila. Mi se po ceo dan natežemo sa tinejdžerkom koja ništa neće...ni da se obuče, ni da namesti krevet, ni da se umije, ni da opere cipele...a mi je zlotvori i dalje smaramo sa tim nebitnostima. Ubijamo njenu kreativnost sedenja ispred tv-a i kompa i teramo je da ne izigrava gošću u hotelu nego ravnopravnog člana porodice: sa pravima i obavezama. Baš joj idemo na nerve.

Po mom mišljenju, sakriti se iza tih fraza o slobodi izbora je roditeljski neodgovorno. Lepo zvuči u društvu, ali praktično generiše čitave generacije samoživih lenjivaca kojima je uvek neko drugi kriv za lični neuspeh.


U svakoj porodici koja ima decu postoje problemi i neslaganja i nerazumevanja. Pitanje jeste kako probleme rešavate sa svojom decom i da li pri tome imate integritet u stavovima. Ako propagirate jedno a radite drugo onda će se i problemi umnožavati umesto da se smanjuju.

Vrlo paušalno ocenjujete da je nešto fraza tako da mi je teško da komentarišem. Možda ako biste bili precizniji u definiciji fraze ?
bocvena bocvena 10:43 06.03.2012

Re: izbor

Da ne bude zabune, ja se potpuno slažem sa idejom da vaspitanje nije kroćenje lavova, a deca životinjke koje na silu treba ukalupljavati u roditeljske zamisli, ali svakodnevno u školi u kojoj radim viđam decu punu samopouzdanja (to je najbolji pokazatelj da su roditelji nešto dobro uradili; nahranili ih ljubavlju i podrškom), ali tako malo obrazovanu, vrednu i kulturnu.

Prosto učavam nesklad između onoga što klinci rade (bolje reći ne rade) i onoga što od života očekuju. Iner piše da i najodgovorniji u ovom sumanutom svetu nemaju garancija za uspeh, šta onda tek sa neodgovornim, a bahatim? I kako ja kao roditelj prema tome da se postavim?

Ovo je više unutrašnji dijalog nego odgovor Zemljaninu, razmišljam u hodu...i učim.
antioksidant antioksidant 10:48 06.03.2012

Re: izbor

Iner piše da i najodgovorniji u ovom sumanutom svetu nemaju garancija za uspeh, šta onda tek sa neodgovornim, a bahatim?

možda uspeh i odgovornost i nisu u direktnoj uzročno posledičnoj vezi?
bocvena bocvena 10:59 06.03.2012

Re: izbor

Ne znam. Šta ti misliš?
antioksidant antioksidant 11:10 06.03.2012

Re: izbor

bocvena
Ne znam. Šta ti misliš?

mislim da veza postoji ali ne toliko čvrsta i direktna koliko bi roditeljskom poslu odgovaralo
bocvena bocvena 11:19 06.03.2012

Re: izbor

Tako je. Sve je u životu - roditeljstvu, školovanju, ljubavi...- siva zona. Ništa crno/belo. A stalna upitanost nije znak slabosti nego poželjna posledica.
antioksidant antioksidant 11:22 06.03.2012

Re: izbor

A stalna upitanost nije znak slabosti

nije znak slabosti ali izaziva naporom slabost
Ništa crno/belo.

sve je crveno belo
zemljanin zemljanin 20:05 06.03.2012

Re: izbor

Da ne bude zabune, ja se potpuno slažem sa idejom da vaspitanje nije kroćenje lavova, ...


Eto, znači ipak i pored različitosti postoje mnoge stvari u kojma se slažemo.

Postoji samo jedna ideja vodilja koja obuhvata sve - naterati dete, mladu osobu, da razmišlja svojom glavom, da se oseća slobodnim, da bude "svoj" i da ceni život. Sve ostalo su posledice.

Integritet i doslednost je ono gde roditelji najčešće popuste. Rade jedno, pričaju drugo. Ne možemo sesti sa prijateljima i da nam svaka NN reč bude yebote (jer deca ne čuju) a da deci propovedamo o kulturi govora. Da im govorim o čitanju a da ona ne vide da mi čitamo i da smo okruženi knjigama. Svake godine od kako su se rodili odemo do rasadnika, kupimo mladice i na piknik u obližnju šumu. Usput svako posadi svoje drvo. Kada oni vide da tu ima drveća koje je posađeno i pre nego su se rodila, kao i drveće koje smo im pomogli da zasade kada su bili jako mali, ne moram ja ništa da im govorim o očuvanju prirode itd.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:11 05.03.2012

Kako bi to Bill Gates rekao:

...evo ovako bi to rekao Bill Gates:

javascript:;
jinks jinks 21:19 05.03.2012

Mislite



Opet, neki kazu da nije bas ceo svet takav.
Inner Party Inner Party 21:35 05.03.2012

Re: Mislite

Pa hajde da ne odustajemo baš potpuno, mislim da je neka filozofska poenta u sledecem:

Skolovanju kao procesu bez nekog konkretnog cilja i svrhe van sebe.
U dobroti kao nekoj vrsti apriorne dužnosti.
Ljubavi kao procesu traganja za necim idealinim u drugome.


looping looping 08:58 06.03.2012

Re: Mislite

Skolovanju kao procesu bez nekog konkretnog cilja i svrhe van sebe.

Ili neke vrste duhovne nadgradnje.
U dobroti kao nekoj vrsti apriorne dužnosti.
Ljubavi kao procesu traganja za necim idealinim u drugome.

Glavno pitanje je sta je coveku potrebno u zivotu i braku.
Od toga zavisi ishod.

Ako ti neko postavi pitanje koju bi od dve opcije izabrao u zivotu:
Da imas dobru, moralnu, pametnu zenu i vaspitanu decu ili da budes dobar muz i otac?

Od opcije koju izaberes zavisice ti otprilike brak i porodica.
Uglavnom ljudi sve vise biraju prvu opciju. Zato imamo sve vise neuspelih brakova.
Ovo naravno moze da se primeni i na vezu.
jinks jinks 10:06 06.03.2012

Re: Mislite

Ako ti neko postavi pitanje koju bi od dve opcije izabrao u zivotu:
Da imas dobru, moralnu, pametnu zenu i vaspitanu decu ili da budes dobar muz i otac?

A sta ako neko hoce obe od navedenih opcija?
looping looping 10:27 06.03.2012

Re: Mislite

jinks
Ako ti neko postavi pitanje koju bi od dve opcije izabrao u zivotu:
Da imas dobru, moralnu, pametnu zenu i vaspitanu decu ili da budes dobar muz i otac?

A sta ako neko hoce obe od navedenih opcija?

To je vec neka druga filozofija.
Ljudi nikad ne izaberu obe opcije u praksi.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:24 05.03.2012

3 važne stvari:

1. U životu je najvažnije biti KREATIVAN! ("Stvarati znači dvostruko živeti." A. Kami)

2. Poraz je samo predah između dve pobede.

3. Ljubav je dar prirode, sve ostalo su omoti.
Inner Party Inner Party 21:40 05.03.2012

Re: 3 važne stvari:

Filip Mladenović
1. U životu je najvažnije biti KREATIVAN! ("Stvarati znači dvostruko živeti." A. Kami)

2. Poraz je samo predah između dve pobede.

3. Ljubav je dar prirode, sve ostalo su omoti.


Lepo je to, ali na nivou svakodnevnog dirinčenja, borbe i često katastrofalnih životnih poraza, uteha (pobeda) je najčešce samo kiselo groždje. Ono kada "postigneš ono što si hteo tako što si se odrekao svega ostalog". Ipak, držati glavu gore - to naravno!
princi princi 21:51 05.03.2012

Re: 3 važne stvari:

Filip Mladenović
1. U životu je najvažnije biti KREATIVAN! ("Stvarati znači dvostruko živeti." A. Kami)

2. Poraz je samo predah između dve pobede.

3. Ljubav je dar prirode, sve ostalo su omoti.

Kad iznad ove 3 maksime pročitaš Filip Mladenović, zvuči malo scary.
Spiridon Spiridon 21:52 05.03.2012

Re: 3 važne stvari:

princi
Filip Mladenović
1. U životu je najvažnije biti KREATIVAN! ("Stvarati znači dvostruko živeti." A. Kami)

2. Poraz je samo predah između dve pobede.

3. Ljubav je dar prirode, sve ostalo su omoti.

Kad iznad ove 3 maksime pročitaš Filip Mladenović, zvuči malo scary.



buba_truba buba_truba 00:23 06.03.2012

Re: 3 važne stvari:

Filip Mladenović
1. U životu je najvažnije biti KREATIVAN! ("Stvarati znači dvostruko živeti." A. Kami)

2. Poraz je samo predah između dve pobede.

3. Ljubav je dar prirode, sve ostalo su omoti.

A što se ti onda stalno žališ, kad si sve spoznao!?
nikola_kovac nikola_kovac 22:23 05.03.2012

Ако може

нешто другачије животно искуство (у Србији).

1) Школовање је од велике користи ако се схвати као полазна основа. Отприлике 60% образовања треба да буде у школовању, остатак треба да превазилази оквире (средње школе, факултета, постдипломе...). То наравно значи живљење са својим образовањем, проведене дане и дане, нарочито ноћи и ноћи развијајући себе.

И онда посао дође, а да га ни не тражиш. (Мени тако, после осам месеци нетражења.) Колеге су више него добронамерне чак и кад ме нагазе својим придикама. Најстарија колегиница је рекла да од мене очекује да за 5 година будем бољи од свих у мом сектору. И све колеге (из мог сектора) подржавају оно што радим. Само што, опет, превазилазим оквире посла. И, мудро, не очекујем од њих да ме следе. Зато имам подршку. Пуну. И потпуну. Од директора, преко управног одбора, до шефа - сви, на неку моју недозрелу идеју - кажу може!

2) Доброта се врати ако повраћај не очекујеш. Шта више, шаљи доброту и очекуј назад лоше, па се врати добро. Изненади ме увек.

3) Права љубав се свакако деси. Мени се десила трипут. Само што права љубав није довољна да би љубав и опстала. Права љубав у смислу: волети са свим несавршеностима и бити вољен са свим несавршеностима. А онда те несавршености постану међусобно неподношљиве и џаба ти љубав. Права љубав, на жалост, није довољна.

Хоћу рећи, не постоје универзална животна искуства, ни универзални савети... Само појединачни животи који функционишу сваки на свој начин.
angie01 angie01 22:27 05.03.2012

auuuu,

nista se ne slazem!

zavela me pomisao da ces mi otkriti nesto spesl-kad ono, k'o za rubriku zivot!

skoro sve tri tacke su obradjene kao da su to istancovani delovi-pa sad, odgovarajucem udubljenju sleduje adekvatno ispupcenje - a ni jedan nije!
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:32 05.03.2012

.

šta znam.školovanje,dobrota i ljubav? ... jebeš ga.
na faksu su studentkinje.
ako si dobar -
eto,
tri u jedan
gedza.73 gedza.73 22:32 05.03.2012

Ljubav

Leptirići postoje.

arianna arianna 22:38 05.03.2012

**

A kada te neko i zaposli - moraceš da se BORIS za to radno mesto svakog prokletog dana na njemu.


Bolji sumnjaju u sebe, znaju koliko ne znaju, sede kuci i citaju knjige.

Vidi, ovako... jedna od preporuka za tekst je od mene


a za citat:
Prava ljubav najverovatnije nikada nece doci. Zato što najverovatnije ni ne postoji.

šta reći, osim: "o sudbo kleta, što razveja mi sve iluzije"
docsumann docsumann 23:12 05.03.2012

Re: **

Prava ljubav najverovatnije nikada nece doci. Zato što najverovatnije ni ne postoji.


shansona shansona 22:50 05.03.2012

Pazi kad

Zabluda ima mnogo više
Znam da na kraju umreš i da onda više ništa nije toliko bitno.

Kako da znam nije li i smrt jedna velika zabluda
docsumann docsumann 23:06 05.03.2012

Re: Pazi kad

Znam da na kraju umreš i da onda više ništa nije toliko bitno.


kakav bre kraj

shansona shansona 00:33 06.03.2012

Re: Pazi kad

Filip Mladenović Filip Mladenović 03:31 06.03.2012

Re: Pazi kad

Karikaturista Milenko Mihajlović ima nekoliko antologijskih komentara života svojim lucidnim i duhovitim crtežima.

Za ovu priliku izdvajam tekst sa jedne karikature: "SMRT NIJE NIŠTA. JEBO SAM JE!"
mlekac mlekac 04:14 06.03.2012

Mnogo ti to

generalizujes...

Skolovanje je potrebno. To, sto nam je postojeci skolski sistem neuskladjen sa stvarnim zivotom ne znaci da bi skolovanje trebalo potpuno ukinuti. Ali, lakse je generalizovati.

Dobro se dobrim vraca - koliko god neki u to ne verovali. Ali, to je stvar zivotnog iskustva. I nemojmo mesati dobrotu sa nedostatkom samopouzdanja. Sretala sam mnoge dobre ljude koji nisu imali problem sa samopouzdanjem. Samopouzdanje nije ni lose ni dobro - neko ga ima vise, a neko manje. Zato, molim da se to dvoje ne mesa.

Isto je sa ljubavlju i zaljubljivanjem. Nije svako zaljubljivanje ljubav, niti je svaka ljubav pracena leptiricima. Ako se poklope - lepo. Ali to je redje. Cesce je da ljudi to dvoje pobrkaju a onda, eto belaja!

Spiridon Spiridon 08:47 06.03.2012

Re: Mnogo ti to

Isto je sa ljubavlju i zaljubljivanjem. Nije svako zaljubljivanje ljubav, niti je svaka ljubav pracena leptiricima. Ako se poklope - lepo. Ali to je redje. Cesce je da ljudi to dvoje pobrkaju a onda, eto belaja!


u pravu si potpuno, neko voli da kreše, neko da se zaljubljuje, a ima slucajeva da vole i jedno i drugo.
uninamama uninamama 09:53 06.03.2012

Ne slažem se...

Radim posao koji volim zahvaljujući svom školovanju. Doduše, plata je katastrofalna, al' tak'a nam država. Bar većinu vremena provedenog na poslu uživam!

Uživam u tome što se trudim da budem dobra, fina i ispravna. Ponekad ispadnem naivna, ali je to mala cena za sve lepo što mi se dešava zbog toga.

I poznajem pravu ljubav iako nisam u nju verovala. I nisam je čekala, ali me je pronašla.

Eto, morala sam da kažem... Usput, želim vam svima koji se osećate kao autor teksta da vas već od danas život demantuje - malo po malo i evo za podršku.
milisav68 milisav68 12:02 06.03.2012

Re: Ne slažem se...

uninamama
Radim posao koji volim zahvaljujući svom školovanju. Doduše, plata je katastrofalna, al' tak'a nam država. Bar većinu vremena provedenog na poslu uživam!

Imaš posao i primaš platu.

uninamama uninamama 15:20 06.03.2012

Re: Ne slažem se...

milisav68 milisav68 12:03 06.03.2012

Vidi `vako

iza_duge iza_duge 12:58 06.03.2012

A kako drugačije?

Školovati se, biti dobar čovek, voleti... A kako drugačije?
Da li bi za mene bilo bolje da sam završila samo osnovnu ili samo srednju školu, a ne fakultet? Da li bi za mene bilo bolje da nisam toliko čitala i da nisam umela da sastavim dve kad god bi se povela neka tema u društvu? Da li bi za mene bilo bolje da mi roditelji nisu usadili dobrotu, fino vaspitanje, empatiju, nego da sam bila drska, bezobrazna, kalkulišuća? Da li bi za mene bilo bolje da do sada nisam volela, nego da sam sedela skrštenih ruku, čuvajući sebe od ljubavnih patnji?
Naravno da ne bi.
Kakve veze ima što je svet pun raznih ljudi, i loših, i krvožednih, i nevaspitanih? Zar zbog njih da se menjam na uštrb svoje dobrote? Ko ima svoj mikrosvet, samom sebi je otmeno društvo i ne može biti neprijatan za okolinu. Ko se stalno preispituje, analizira, tumači, razvodnjava, mašta, ne može biti loš čovek. Ko radi na sebi, obuzdava ono loše, unapređuje dobro, kritikuje sebe, postaje bolji, mirniji, čistiji, svesniji... Ko prati svoje srce i ide kuda ga ono vodi, bez prizvuka manipulacije i kojekakvih kalkulacija, voli i srećan je. A ima li smisla živeti, a ne osetiti ljubav? Čemu sreća od stečenih novaca, osvojenih medalja, postignutih uspeha, ako pored sebe nemate voljeno biće s kojim biste to podelili? Ne stremimo li svi tome da na kraju napornog dana imamo nekog kod kuće koga bismo zagrlili?

Dakle, isplati se : školovati se, biti dobar čovek i iskreno voleti. Srećna sam sto mi je fakultet pomogao da razlučim neke procese do tančina( iako sam stava da treba raditi na poboljšanju školstva i iako sam besna na državu što nema posla, ali to je druga tema). Još uvek istražujem, učim, saznajem i radujem se. Divim se starijim ljudima koji su mi predlagali krasna štiva za čitanje koja su doprinela samospoznaji. Zahvalna sam roditeljima što su mi usadili dobrotu i ličnim primerom u ponašanju pokazali da je moguće kroz život koračati tako da ne obaraš druge. I preplaćena sam što sam imala takve ljubavnike (neki od njih su mi unosili i patnju, i bol, neki su ostavljali pustoš za sobom itd) koji su mu ukazali na blagodeti ljubavi, jer da se oni nisu pojavili, ja ne bih ni znala da sam za tako što sposobna.
Moja poruka je - koračajte kroz život otvorenog uma i srca! A deci pružite ljubav. Što se tiče vaspitanja, više ga stiču učeći na vašem primeru, a ne poštovanjem strogih pravila postavljenih od strane vas.

neverovatnimiki neverovatnimiki 16:23 06.03.2012

Četiri

Ja bih samo dodao i četvrtu zabludu, a u stvari četvrtu laž koju ljudi serviraju jedni drugima- izgled nije bitan!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:50 06.03.2012

Re: Četiri

laž koju ljudi serviraju jedni drugima- izgled nije bitan!

Ovo sam htela sinoć da napišem, al' mi je mogućnost daljeg raspredanja na tu temu bila nekako...
antioksidant antioksidant 17:55 06.03.2012

Re: Četiri

pa i nije bitan ako imas para da kupis lep pogled na sebe
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:35 06.03.2012

Re: Četiri

pa i nije bitan ako imas para da kupis lep pogled na sebe

Ili ako si iz "Ričard Gir paketa"
antioksidant antioksidant 18:57 06.03.2012

Re: Četiri

dobrosavljevic_m

Ili ako si iz "Ričard Gir paketa"

mene ričard gir izrazito nervira
simbol ispraznosti 80ih (postojalo je i to, sem smešnih frizura)
jedan dobar film (ok - 2) i sve ostalo za nerviranej
posle njega ričard gir je bio mel gibson (američka faza)
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:00 06.03.2012

Re: Četiri

dobrosavljevic_m
pa i nije bitan ako imas para da kupis lep pogled na sebe

Ili ako si iz "Ričard Gir paketa"


što me podseti na jednu priču s paketima i ričardom girom .

dolazi žena u banku spreme,
upada u veliku prostoriju u kojoj su poredjane po policama razne epruvete.
kaže ona doktoru:"htela bih da zatrudnim,ali da mogu da biram kako će mi dete izgledati.";
- doktor : " naravno,samo kažite."
-"ok, htela bih da ima plave oči"
doktor dohvati s police sa bojom očiju epruvetu i da joj da popije...
-"zatim, htela bih da ima plavu kosu"
i doktor dohvati epruvetu s natpisom plava kosa .
žena popije i opet:
-"volela bih da ima usne poput ričard gira"
i stiže epruveta sa natpisom - usne ričarda gira .
-"i na kraju, volela bih da liči na alana delona."
doktor :"naravno nema problema"dohvati joj epruveticu zbog koje će njen potomak ličiti na alana delona i da joj da popije i to.
nakon što je žena popila i poslednju epruvetu - odjednom pade u nesvest ...

nakon odredjenog perioda žena se trže iz sna i ugleda pomahinatalog doktora koji "skače" po njoj i dere se : " daću ja tebi alana delona!"
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:07 06.03.2012

Re: Četiri

Mi o vuku, a Ričard Gir na TV aparatu
antioksidant antioksidant 21:32 06.03.2012

Re: Četiri

dobrosavljevic_m
Mi o vuku, a Ričard Gir na TV aparatu

prizvali smo ga
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:45 06.03.2012

Re: Četiri

Mi o vuku, a Ričard Gir na TV aparatu

a ja sve vreme kapiram kako ti arsen venger liči na gira -
sve pokušavam da skapiram na koji način i
onda uhvatim "odbeglu mladu" u toku poluvremena
uvek sam se ježio na taj film
(i to zbog dzulije roberts )
angie01 angie01 21:48 06.03.2012

Re: Četiri

antioksidant

dobrosavljevic_mIli ako si iz "Ričard Gir paketa" mene ričard gir izrazito nervirasimbol ispraznosti 80ih (postojalo je i to, sem smešnih frizura)jedan dobar film (ok - 2) i sve ostalo za nerviranejposle njega ričard gir je bio mel gibson (američka faza)


bas je zabavno kako se ni jednom muskarcu Gir ne svidja, ono bas je bljak!:)))


...valjda sto je opasan baja,...vise puta su partnerke iz filmova izjavljivale da se strava ljubi!

...ima mnogo vise od dva filma u kojima je dobar!

Mel Gibson-kod mene obojica s velikim pocetnim, kako je red:)))), bio najstrava baja u Maxu, ful stop!
antioksidant antioksidant 21:57 06.03.2012

Re: Četiri

bas je zabavno kako se ni jednom muskarcu Gir ne svidja, ono bas je bljak!:)))


ne pricam ja o fizickom izgledu
...ima mnogo vise od dva filma u kojima je dobar!

americki zigolo i do poslednjeg daha. koji je treci?
bio najstrava baja u Maxu, ful stop!

isto mislim, ali americka faza je bas stoooop
angie01 angie01 22:16 06.03.2012

Re: Četiri

cekajuc gospodina Gudbara!

dejs of heven!

cikago!,

internal afers,

somersbi,

mister dzons,

prajmal fir,....

anfejtful...mada mi tu zesce odvlacio paznju Martinez:)

mothmen,... je l dovoljno?
antioksidant antioksidant 22:22 06.03.2012

Re: Četiri

je l dovoljno?

chikago prihvatam (ali uz opasku da je dobar film uprkos njemu )
ostalo je smejurija

i da
anfejtful...mada mi tu zesce odvlacio paznju Martinez:)

da li se iko seca da je gir glumio ovde? on je nebitan pored nje (ok, i marttineza...)
angie01 angie01 22:29 06.03.2012

Re: Četiri

chikago prihvatam (ali uz opasku da je dobar film uprkos njemu )
ostalo je smejurija


ma da,...samo je u internal afers za oskara!

..a za cikago je valjda bio i nominovan!

...sto si mi tako stidljiv sa Martinezom!?

Dajan Lejn mi je slatkis, jos od vatrenih ulica- hebote, celu klasu sam smarala da jedno 3 dana za redom idemo u bionju da geldam ovaj film!
antioksidant antioksidant 23:07 06.03.2012

Re: Četiri

..sto si mi tako stidljiv sa Martinezom!?

nisam stidljiv ali meni je u tom filmu pored dajane svako neprimetan
samo je u internal afers za oskara!

angie01 angie01 23:22 06.03.2012

Re: Četiri

, ako ti je to aprouc za intrernal, mogu samo da prihvatim da film nisi gled'o, jer se apsolutno svi slazu da mu je ta uloga do dzadza!

edit:Gere is on best form here, playing a character against type he is the embodiment of corruption, deceit and murder. Garcia is also excellent as Raymond, who blends his actions well from good into bad. Metcalfe is excellent as Garcia's partner who may or may not be motivated by the hatred of Gere's macho personae. It's also good to see Baldwin, Travis and Xander Berkley have good roles.
bandina bandina 18:03 06.03.2012

Woody

Da ne mislis na Whatever works? ili na Anything else?
Inner Party Inner Party 13:37 07.03.2012

Re: Woody

bandina
Da ne mislis na Whatever works? ili na Anything else?


Vidi, stvarno! WHATEVER WORKS.
Inner Party Inner Party 13:38 07.03.2012

Re: Woody

bandina
Da ne mislis na Whatever works? ili na Anything else?


Vidi, stvarno! WHATEVER WORKS.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana