Društvo| Ljudska prava| Na današnji dan| Obrazovanje| Religija

Borite se protiv pravog neprijatelja

alexlambros RSS / 08.03.2012. u 12:21

Evo šta takozvane svete knjige (Biblija i Kuran) kažu o ulozi i mestu žene u društvu:

BIBLIJA (stari zavet) Postanak, glava 3:16

„A ženi reče: Tebi ću mnoge muke zadati kad zatrudniš, s mukama ćeš decu rađati, i VOLJA ĆE TVOJA STAJATI POD VLAŠĆU MUŽA TVOG, i on će ti biti gospodar."

BIBLIJA (novi zavet) 1. Korinćanima, glava 14:34

„Žene vaše da ćute u crkvama; jer se NJIMA NE DOPUSTI DA GOVORE, nego da slušaju, kao što i zakon govori."

KURAN (An-Nisa') Sura 4:34


„Muškarci vode brigu o ženama zato što je Allah dao prednost jednima nad drugima i zato što oni troše imetke svoje. Zbog toga su čestite žene poslušne i za vrijeme muževljeva odsustva vode brigu o ćemu trebaju brigu voditi, jer i Allah njih štiti. A one čijih se neposlušnosti pribojavate, vi posavjetujte, a onda se od njih u postelji rastavite, PA IH I UDARITE; a kad vam postanu poslušne, ond aim zulum ne činite! - Allah je zaista uzvišen i velik!"

KURAN (An-Nur - Svjetlost) Sura 24:31


„A reci vjernicama NEKA OBORE POGLEDE SVOJE i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi išta osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela svoja spuste na grudi svoje ..."

Da li mislite da su ovi biblijski i kuranski stihovi u skladu s anašim humanističkim idealima o rodnoj ravnopravnosti i poštovanju žena?


SREĆAN 8. MART!

ateisti srbije

 

Atačmenti



Komentari (99)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

benevolent benevolent 12:30 08.03.2012

Браво=храбро

Честитам ти на храбрости.

Сличномишљеник.
buba_truba buba_truba 12:56 08.03.2012

Re: Браво=храбро

benevolent
Честитам ти на храбрости.

Сличномишљеник.

I ja. Istomišljenik/ca.
zemljanin zemljanin 12:30 08.03.2012

preporuka

odmah preporuka
jacHa. jacHa. 13:23 08.03.2012

Re: preporuka

a ja sad odoh u vrtić na priredbu!
p.s. u istom vrtiću je moje dete naučilo da postoji sveti duh, da je on dobar, da mu je onomad bio rođendan i da ga svi slave. državni vrtić, zemlja srbija. roditelji ateisti (meni je doduše cela familija ateistička, od pradede, naovamo)
noboole noboole 12:37 08.03.2012

ha

Ja sam stekao utisak da su ateisti najveci obozavaoci religiozne literature. I ne samo to, nego da retko ko (ovo retko se odnosi na teologe-fanatike, da se razumemo) zahteva tako doslovnu vezu izmedju svetih spisa i praktikovanja moderne religije, osim ateista.
alexlambros alexlambros 12:40 08.03.2012

Re: ha

Ja sam stekao utisak da su ateisti najveci obozavaoci religiozne literature


pa najbrzi nacin da postanes ateista jeste da uzmes i procitas religijsku literaturu ... a onda kad shvate koliko taj epski idiotluk unistava covecanstvo neki osete potrebu i da se malo angazuju
zemljanin zemljanin 12:41 08.03.2012

Re: ha

noboole
Ja sam stekao utisak da su ateisti najveci obozavaoci religiozne literature. I ne samo to, nego da retko ko (ovo retko se odnosi na teologe-fanatike, da se razumemo) zahteva tako doslovnu vezu izmedju svetih spisa i praktikovanja moderne religije, osim ateista.


haha, pretekao si me za malo ... taman sam hteo da napišem da će se već javiti neko da kaže kako Bibliju ne treba čitati doslovno osim u slučajevima kada citati idu u "moju" korist.
Biljana 77 Biljana 77 13:03 08.03.2012

Re: ha

Ja sam stekao utisak da su ateisti najveci obozavaoci religiozne literature. I ne samo to, nego da retko ko (ovo retko se odnosi na teologe-fanatike, da se razumemo) zahteva tako doslovnu vezu izmedju svetih spisa i praktikovanja moderne religije, osim ateista.

Ja bih dodala samo militantni ateista. Jer može se biti ateista i ne mrzeti.


pa najbrzi nacin da postanes ateista jeste da uzmes i procitas religijsku literaturu

Možda ako su te istesali od bukovog drveta...
noboole noboole 13:14 08.03.2012

Re: ha

Haha, a ja sam bas pomislio da cu dobiti ovaj automatski odgovor. Bezveze je i da ti odgovorim da procitas ponovo. Ne govorim o interpretaciji, za sta si se ti uhvatio u svojoj replici na nepostojeci standardni teoloski komentar. Govorim o tome da mozes da ignorises prastare lose predrasude koje nedvosmisleno postoje u svetim spisima, a da ipak nadjes mnogo toga dobrog.

Nisu sveti spisi jedini koji nose i nazadna obelezja svoga vremena. Mozes iz istih razloga da zelis da ogranicis uticaj i rasprostranjenost anticke literature u, na primer, srednjoskolskoj edukaciji. A i taj Hemingvej ...
jacHa. jacHa. 13:18 08.03.2012

Re: ha

Biljana77
Jer može se biti ateista i ne mrzeti.


Možda ako su te istesali od bukovog drveta...


ne idu ti ova dva zajedno
alexlambros alexlambros 13:28 08.03.2012

Re: ha

Mozes iz istih razloga da zelis da ogranicis uticaj i rasprostranjenost anticke literature u, na primer, srednjoskolskoj edukaciji. A i taj Hemingvej ...


postoji organizacija koja anticku knjizevnost zeli da nametne kao referentnu za zivot coveka u 21. veku?
ja sam ih u skoli citao kao literaturu ... biblija ne zasluzuje nista vise od potpuno istog tretmana
Biljana 77 Biljana 77 13:28 08.03.2012

Re: ha

ne idu ti ova dva zajedno

Akcenat je na možda.
alexlambros alexlambros 13:32 08.03.2012

Re: ha

Jer može se biti ateista i ne mrzeti.


ali veza izmedju religioznosti i pameti je vec nesto slozenija o cemu neprestano svedoce tvoji komentari ... zlobni na jedan amfilohijevski nacin

alexlambros alexlambros 13:34 08.03.2012

Re: ha

Možda ako su te istesali od bukovog drveta


nalaze ti vera da cutis a opet lajes ...

ne, nisam od bukovog drveta, od zemljanog praha sam a njemu cu se i vratiti ... a ti si od rebra od mog pretka
alexlambros alexlambros 13:39 08.03.2012

Re: ha

Ja bih dodala samo militantni ateista.


otmes avion i zakucas se u neboder jer su ljudi oko tebe vernici?

jacHa. jacHa. 13:39 08.03.2012

Re: ha

Biljana 77
Akcenat

dubokosilazni?
Biljana 77 Biljana 77 14:22 08.03.2012

Re: ha

ali veza izmedju religioznosti i pameti je vec nesto slozenija o cemu neprestano svedoce tvoji komentari ... zlobni na jedan amfilohijevski nacin


Moja veza sa religijom je daleko površnija od tvoje. Ja je posmatram kao društveni fenomen sa jedne strane i suštinski ličnu stvar sa druge. Kod tebe je to više neka sm varijanta.



+ mali dodatak - religija, tj. ove dve koje si ti podcrtao su samo produkt društva u kojem su nastale - patrijarhalnog društva, modela koji i dan-danas opstaje i u sredinama u kojima religija nema gotovog nikakvog uticaja na svakodnevni život. Patrijarhat je stariji i takav tretman žene u religijskim spisima je samo opis stanja a ne propisivanje nekog oblika ponašanja koji do tad nije postojao. Društveni sistemi evoluiraju pa je religijski uticaj na život ljudi normalno sve manji...

Pravi neprijatelj žene je uskraćivanje prava na obrazovanje, na slobodan izbor, na (ne)rađanje, na jednam tretman. To se nažalost ispravlja glupim nazivima tipa filološkinja, umesto konstantnom brigom da se žene pre svega obrazuju, pa onda dalje...

Pošto vidim da si dobio i advokaturu, još jednom da pojasnim, reći nekome da bukvalno nešto tumači nije atak na inteligenciju u kvalifikacija bilo kakva. Može se biti bukvalan i sa namerom?

I btw. da bi zaključivao o nečijoj pameti možda bi bilo bolje da se potrudiš da makar ponešto o nekom i saznaš. Svet se prostire i van tvog bloga i komentara na njemu. A glupo je da te podsećam na neku raniju prepisku... Stoga se odjavljujem sa tvog bloga.
Zverilla Zverilla 14:25 08.03.2012

Re: ha

noboole
Haha, a ja sam bas pomislio da cu dobiti ovaj automatski odgovor. Bezveze je i da ti odgovorim da procitas ponovo. Ne govorim o interpretaciji, za sta si se ti uhvatio u svojoj replici na nepostojeci standardni teoloski komentar. Govorim o tome da mozes da ignorises prastare lose predrasude koje nedvosmisleno postoje u svetim spisima, a da ipak nadjes mnogo toga dobrog.

Nisu sveti spisi jedini koji nose i nazadna obelezja svoga vremena. Mozes iz istih razloga da zelis da ogranicis uticaj i rasprostranjenost anticke literature u, na primer, srednjoskolskoj edukaciji. A i taj Hemingvej ...


ako govoris o religiji, barem se elementarno edukuj o njoj.
i biblija i kuran su "rec bozija" (kazu crkve) i moraju se uzimati takvi kakvi jesu. ignorisanje bozijih reci kako ti predlazes je jeres a za to se ide na lomacu.

mada, zivo me zanima kako bi ti (preneseno) protumacio ove divne stihove o polozaju zena
alexlambros alexlambros 14:44 08.03.2012

Re: ha

Moja veza sa religijom je daleko površnija od tvoje.


to je sasvim jasno
alexlambros alexlambros 14:47 08.03.2012

Re: ha

Društveni sistemi evoluiraju pa je religijski uticaj na život ljudi normalno sve manji...


my point exactly .... ne postoji nijedan razlog da se religiji dozvoli da podgrejava to sizofreno stanje izazvano raskorakom o saznanjima o prirodi sveta u 21. veku i onoga sto ona propoveda i raznim mehanizmima namece drustvu u celini
alexlambros alexlambros 14:48 08.03.2012

Re: ha

Pravi neprijatelj žene je uskraćivanje prava na obrazovanje, na slobodan izbor, na (ne)rađanje, na jednam tretman.


islam, dakle?
alexlambros alexlambros 14:51 08.03.2012

Re: ha

Pošto vidim da si dobio i advokaturu


sto je odvratno, slazem se, jer nemam javnih tuzilaca uopste
alexlambros alexlambros 14:53 08.03.2012

Re: ha

Stoga se odjavljujem sa tvog bloga.


voleo bih da sam toliko fin pa da kazem da ces nedostajati ...
noboole noboole 15:40 08.03.2012

Re: ha

Zverilla
noboole
Haha, a ja sam bas pomislio da cu dobiti ovaj automatski odgovor. Bezveze je i da ti odgovorim da procitas ponovo. Ne govorim o interpretaciji, za sta si se ti uhvatio u svojoj replici na nepostojeci standardni teoloski komentar. Govorim o tome da mozes da ignorises prastare lose predrasude koje nedvosmisleno postoje u svetim spisima, a da ipak nadjes mnogo toga dobrog.

Nisu sveti spisi jedini koji nose i nazadna obelezja svoga vremena. Mozes iz istih razloga da zelis da ogranicis uticaj i rasprostranjenost anticke literature u, na primer, srednjoskolskoj edukaciji. A i taj Hemingvej ...


ako govoris o religiji, barem se elementarno edukuj o njoj.
i biblija i kuran su "rec bozija" (kazu crkve) i moraju se uzimati takvi kakvi jesu. ignorisanje bozijih reci kako ti predlazes je jeres a za to se ide na lomacu.

mada, zivo me zanima kako bi ti (preneseno) protumacio ove divne stihove o polozaju zena


Ovo je sjajno! Cek da ti ponovim sta sam napisao u komentaru koji si citirao bez citanja:
"Ne govorim o interpretaciji, za sta si se ti uhvatio u svojoj replici na nepostojeci standardni teoloski komentar. Govorim o tome da mozes da ignorises prastare lose predrasude koje nedvosmisleno postoje u svetim spisima, a da ipak nadjes mnogo toga dobrog."

Eh da, vidis, jos me nisu spalili kao jeretika moje kolege religiozni fanatici.

Ja ti preporucujem da sednes zajedno sa Filaretom na kanabe, pa se jedno drugom zalite sta su Renesansa i Prosvetiteljstvo (da ne nabrajam dalje, edukuj se) uradili od religije.


mayo1 mayo1 15:52 08.03.2012

Re: ha

hajkula1 hajkula1 16:50 08.03.2012

Re: ha

alexlambros

ali veza izmedju religioznosti i pameti je vec nesto slozenija o cemu neprestano svedoce tvoji komentari ... zlobni na jedan amfilohijevski nacin


Ovaj komentar religioznost-pamet je taako nizak i ružan pa i zloban.



Ne treba mešati veru i instituciju-crkvu.

Kakve recimo veze ima loš sveštenik sa mojom verom?

alexlambros alexlambros 19:18 08.03.2012

Re: ha

Ovaj komentar religioznost-pamet je taako nizak i ružan pa i zloban.




al je jako uljudan onaj koji ti kaze da siris mrznju jer se usudjujes da, sta? komentarises religiju?
alexlambros alexlambros 19:21 08.03.2012

Re: ha

Ne treba mešati veru i instituciju-crkvu.


ovo mi je jedan od omiljenih teistickih "argumenata" ... pa ukinite instituciju onda a zadrzite veru, i onako vazda trubite da je privatna stvar i svi zadovoljni
alexlambros alexlambros 19:23 08.03.2012

Re: ha

Kakve recimo veze ima loš sveštenik sa mojom verom?


pravo pitanje je kakve veze imam ja i s vasom verom i vasim losim svestenikom?

a doslo je do neophodnosti aktivne odbrane

bookez bookez 19:31 08.03.2012

Re: ha



pa najbrzi nacin da postanes ateista jeste da uzmes i procitas religijsku literaturu

Možda ako su te istesali od bukovog drveta...

A ti si, jel te pročitala bibliju, kao i vecina vernika u Srbiji. E da, i svaka kuca u Srbiji punoj vernika ima bibliju, za hotele da ne pričam.

Meni bukvi eto vredja inteligenciju, i svrstavam je u isti red sa filmovima B produkcije.
bookez bookez 19:36 08.03.2012

Re: ha

zemljanog praha sam a njemu cu se i vratiti

Carl Sagan bi rekao: od zvezdane prašine :)

Ps. Sa mobilnog kuckam i stisnuh greškom "obavesti moderatora". Izvini.
Biljana 77 Biljana 77 20:05 08.03.2012

Re: ha

A ti si, jel te pročitala bibliju, kao i vecina vernika u Srbiji

Zbog preciznosti (uz izvinjenje autoru bloga što se ipak javljam, nemam zaista nameru da polemišem):

1. nisam vernik
2. da nisam pročitala Bibliju ne bih mogla nikako da položim antičku književnost, dakle jesam je pročitala
alexlambros alexlambros 20:21 08.03.2012

Re: ha

2. da nisam pročitala Bibliju ne bih mogla nikako da položim antičku književnost, dakle jesam je pročitala


i jel postoji neko racionalno objasnjenje sto svet danas ne uredjujemo po Ilijadi vec po Bibliji bas?

jer i jedno i drugo su knjizevnost
man ray loves me man ray loves me 20:36 08.03.2012

Re: ha

...
preddy.75 preddy.75 23:54 11.03.2012

Re: ha

zvezdane prašine


uf, ovo bash zvucio onako GRAND-iozno

Svaka cast za izbor klipa iz "Agore"!

Ovaj i slicne filmove bi deci trebalo pushtati u shkolama, umesto shto pushtaju popove u shkole!
janeznam janeznam 12:41 08.03.2012

zeni je dato da pati

( po bibliji )posto je zagrizla vocku iz rajskog vrta i na isti greh nagovorila i muza. znaci, kazna za neposlusnost.ali , cini se da je i muskarac kaznjen za pocinjeni greh!
alexlambros alexlambros 12:43 08.03.2012

Re: zeni je dato da pati

posto je zagrizla vocku iz rajskog vrta


koja je vocka saznanja ... dakle, htela je da bude pametna, ali je bogu i religiji potrebna tupava ...

uzasan greh, zaista
janeznam janeznam 12:51 08.03.2012

Re: zeni je dato da pati

ali je bogu i religiji potrebna tupava .


ja mislim pre poslusna.
hajkula1 hajkula1 13:05 08.03.2012

Re: zeni je dato da pati

alexlambros
posto je zagrizla vocku iz rajskog vrta


koja je vocka saznanja ... dakle, htela je da bude pametna, ali je bogu i religiji potrebna tupava ...

uzasan greh, zaista



ko ono za koga reče, bukvalno i kad (mi) citat odgovara?

Hvala i ja svim ženama čestitam praznik
makca92 makca92 13:43 08.03.2012

Re: zeni je dato da patijavascript:;

http://www.quickmeme.com/meme/35w32x/
alexlambros alexlambros 14:01 08.03.2012

Re: zeni je dato da pati

posto je zagrizla vocku iz rajskog vrta i na isti greh nagovorila i muza


janeznam janeznam 14:04 08.03.2012

Re: zeni je dato da pati

posto je zagrizla vocku iz rajskog vrta i na isti greh nagovorila i muza


tipicno muski!
Jukie Jukie 17:33 08.03.2012

Re: zeni je dato da pati

janeznam
ali je bogu i religiji potrebna tupava.
ja mislim pre poslusna.

Pa to nekadašnje društvo je često imalo neobične stavove. Recimo deca su smatrana za inherentno blentavu i da ništa nisu sposobna da shvate i tako su se tretirala - treba da ćute i nijedno mišljenje koje daju (pre ćuške) im ne valja i treba ga zanemariti, i onda se jednog dana uradi obred preobraćanja u odraslog i onda ih valjda opiči nevidljivi grom mudrosti i sad odjednom mudro razmišljaju.
Dočim smo danas otišli u drugu krajnost gde se deca ne upućuju ni u šta (vaspitavanjem) nego se smatra da odmah sve znaju čim se rode, i koliko god nelogično nešto da kažu i urade (jer su neuka tj. neuvežbana u razmišljanju i sa manjkom informacija), to ima da se smatra kao podjednako vredno kao kod nekoga čiji je mozak u potpunosti sazreo.

Umesto da se nađe lepo neka zlatna sredina.
expolicajac expolicajac 12:54 08.03.2012

Vrsni poznavaocu istorije religije

Sve vreme čitam tvoja razmišljanja. Logično postavljaš zamke dogmi. Ali me čudi kako ti tako inteligentan i edukovan nisi se setio da postaviš pitanje svih pitanja.

DA LI JE ADAM IMAO PUPAK?
jesse jesse 13:01 08.03.2012

Re: Vrsni poznavaocu istorije religije

expolicajac
Sve vreme čitam tvoja razmišljanja. Logično postavljaš zamke dogmi. Ali me čudi kako ti tako inteligentan i edukovan nisi se setio da postaviš pitanje svih pitanja.DA LI JE ADAM IMAO PUPAK?


Naravno da jeste, kroz tu rupu mu je dobri boga izvukao rebro da napravi Evu!
alexlambros alexlambros 13:03 08.03.2012

Re: Vrsni poznavaocu istorije religije

DA LI JE ADAM IMAO PUPAK?


pa Direr je odgovorio

expolicajac expolicajac 13:07 08.03.2012

Re: Vrsni poznavaocu istorije religije

Naravno da jeste, kroz tu rupu mu je dobri boga izvukao rebro da napravi Evu!

Gde ima to u Bibliji
jesse jesse 13:35 08.03.2012

Re: Vrsni poznavaocu istorije religije

expolicajac
Naravno da jeste, kroz tu rupu mu je dobri boga izvukao rebro da napravi Evu!Gde ima to u Bibliji

Ne znam, nisam toliki ateista, čini mi se da bi moglo tako biti.
dr.wagner dr.wagner 13:24 08.03.2012

ČESTITKA

...dan

-Mislim da je tekst u uskoj vezi sa današnjim danom , pa bih se pridružio
čestitkama svim DRUGARICAMA , GOSPOĐAMA I GOSPOĐICAMA ...

-Nisu ovakve prigode namjenjene za desničar(k)e ...
... stalno u drugome traže uzrok za svoje probleme (što su ih sami proizveli) i
zapravo kod njih nema sreće , osim ako u njoj nije sadržana i tuđa nesreća ...

-Religioznost je u uskoj vezi sa desnicom , a današnjim svijetom upravo vladaju
desnica , religija i neoliberalizam ... ( iako zbog ovog posljednjeg to malo
podsjeća na "protuprirodan blud" ) ...

-Hm ... kada smo već kod "protuprirodnog bluda" , čestitke i za drugove ili
gospodu , koji se osjećaju kao drugarice (ili gospođe)


Wagner

janeznam janeznam 13:57 08.03.2012

Re: ČESTITKA

čestitkama svim DRUGARICAMA

s tim u vezi - smrt fasizmu, sloboda narodu
dr.wagner dr.wagner 15:22 08.03.2012

Re: ČESTITKA

Pozdrav drugarice J

janeznam
smrt fasizmu, sloboda narodu


-Čestitke za 8. Mart ...

-Revolucija će uskoro ...., a onda po starom !!!


W
angie01 angie01 13:40 08.03.2012

da vam kazem,

bog lepo pokazao sta je vaznije, Adama pravio od blata, a Evu od rebra,...a posle tumaci obnjasnili drugacije!:)


kada sam kumovala u Smorontu, svi smo hteli da krepamo od propovedi koju je pop drzao- svi se tamo u crkvi vencavaju, vise zbog neke veze sa svojim indentitetom-zemlje odakle su dosli, nego zbog vere-ja 'tela jedno triput da ga prekijem, jer je svo vreme dramaticnim pojanjem i masuci kandilom po mladencima izgovarao, zeNa seee Mooora pokoooravati MuuuZuuu svojeeem!

...e, hebote, doso popa ibeglica iz Bjeljine, koji btw samo globi svoju pastvu tamo, kao najgori gastos i u 21. veku u sred drzave gde vladaju civilizovana ljudska prava baca cini na vencanju!
jacHa. jacHa. 13:48 08.03.2012

Re: da vam kazem,

kao najgori gastos

nije se snašao u majčici da bude bizmismen, rat ga omeo...
alexlambros alexlambros 13:53 08.03.2012

Re: da vam kazem,

kao najgori gastos


kaze se militantni gastos
gedza.73 gedza.73 15:17 08.03.2012

Re: da vam kazem,

kaze se militantni gastos

Gastos?
Koristim priliku da se javno izvinem Biljani Srbljanović.
Pre neki dan čujem šta je Sarkozi rekao o strancima u Francuskoj i to u potpunosti opravdava Biljanin postupak.
Različito se ljude nose sa stresovima i uništenim idealima.

Kad smo već kod žena
„A ženi reče... i VOLJA ĆE TVOJA STAJATI POD VLAŠĆU MUŽA TVOG, i on će ti biti gospodar.

koristim priliku da mojoj ruži čestitam DAN ŽENA.

Pa, ženče moje, k'o što knjige kažu
A one čijih se neposlušnosti pribojavate, vi posavjetujte, a onda se od njih u postelji rastavite, PA IH I UDARITE; a kad vam postanu poslušne, ond aim zulum ne činite

prigodna pesmica

preddy.75 preddy.75 00:00 12.03.2012

Re: da vam kazem,

velika konkurencija bila oko topova i mitraljeza, kao i oko dzhipova i poslova gradnje i obnove crkava i manastira1
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:09 08.03.2012

A šta vi mislite


Da li su ovi biblijski i kuranski stihovi poznati vernicima/cama, može te li pretpostaviti koliki procenat populacije je pročitao Bibliju odnosno Kuran, odnosno jedno i drugo.
Religija i nije za one što sami čitaju već uglavnom za nepismene i polupismene koji i ne čitaju.
Suština religije nije da pojedinac čita već da sluša molitve i propovedi crkava koje od toga žive.
Posebno je pitanje estradne i kič religioznosti koja je danas preovlađujuća, važno je biti viđen, pričati kako si vernik, a da pojma nemaš ni šta se slavi ni zašto.
Zato i imate političare/ke koji se ubiše od priča o civilizaciji, rodnoj ravnopravnosti, modernizaciji, a onda trk kod popova da se vidi da su tu.
Sve navedeno ne dovodim u kontekst verovanja u Boga jer niti sam kompetentan da cenim da li postoji ili ne, ali ono šro je sigurno, najviše ga ruže oni koji se najviše pozivaju na njegovo ime i rade nešto kao u ime njega.
Preporuka za blog.
alexlambros alexlambros 15:48 08.03.2012

Re: A šta vi mislite

Religija i nije za one što sami čitaju već uglavnom za nepismene i polupismene koji i ne čitaju.


al tu su militantni ateisti, srecom
mariopan mariopan 15:18 08.03.2012

...

Srecom te ne nadjoh vremena da citam i te knjige kada mi je trebalo "uputstava" pa ostadoh neupucena u "ispravno ponasnje"......a sada mi je kasno da se ispravljam.

Religija je u sva vremena, imala i vremena i novaca za propagandu, ostatak naroda je rmbacio za svoj opstanak pa nije imao ni jedno ni drugo........e, pa tako vise hiljada godina ( ne samo ove koje mi brojimo)...i kako da se ne primi u narodu? Sad dvaput toliko vremena treba da se to drugom propagandom rasturi i da se proglase nova bozanstva. Tako to ide.

I vama blogodrugarice, dame i gospodje, sretan praznik.
looping looping 16:58 08.03.2012

Strah

Ljudski strahovi postoje od kada i čovek i traju večno. Oni ne poznaju granice i prate svakog čoveka od rođenja pa do kraja života.Lečili su ih vračevi, proroci, šamani, lekari, sveštenici, psihijatri... Pravi lek za strah ne postoji, on je mala strašna tajna svakog čoveka. Mnogi strahovi su opravdani, ali većina njih je podsvesna, podmukla i tajanstvena. Kome se još od straha nije naježila koža ili podigla kosa na glavi. Kada ta nelagodnost postane toliko jaka da se sa njom ne smemo suočiti, tada ona dobija drugo ime i postaje FOBIJA.
A to su ...

ARAHIBUTUROFOBIJA - Strah od putera od kikirikija. Jedan od težih strahova, jer ovi pacijenti imaju neopisiv strah da će im se puter od kikirikija zalepiti za nepce i ubiti ih. Ovaj problem se, međutim, jednostavno rešava izbegavanjem ove namirnice.
NEPOFOBIJA - Strah od oblaka i to ne samo onih tamnih olujnih, već i od onih bezopasnih.
EPISTEMOFOBIJA - Strah od znanja, gde oboleli smatraju da je znanje veoma loše, da koplikuje život i da izaziva razne nerešive probleme.
NOMOFOBIJA - Najnovija registrovana fobija. Ovaj strah je posledica preterane i dugotrajne upotrebe mobilnih telefona. Nomofob je zastrašen gubitkom mobilnog telefona, isticanjem kredita, pražnjenjem baterije i da će biti van dometa.
ABLUTOFOBIČAR - onaj ko se plaši pranja i kupanja.
AKVAFOBIČAR - neko ko se plaši vode i davljenja.
KLAUSTROFOBIJA - strah od zatvorenog i veoma tesnog prostora.
AGORAFOBIJA - suprotno Klaustrofobiji, ovo je strah od otvorenog praznog prostora.
AKROFOBIJA - strah od visine.
AVIOFOBIJA - strah od letenja.
KRONOFOBIJA - strah od vremena, u smislu da su oni koji pate od ovoga uvek u stisci sa vremenom.
AMNEZIOFOBIJA - strah od gubitka pamćenja.
AGATEOFOBIJA - strah od ludila.
IDEOFOBIJA - strah od nove ili bilo kakve ideje.
AKLUFOBIJA - strah od mraka.
AKUSTIKOFOBIJA - strah od muzike.
ALGOFOBIJA - strah od bola.
BACILOFOBIJA - strah od mikroba.
BAKTERIOFOBIJA - strah od bakterija.
DENTOFOBIJA - strah od zubara.
HEMOFOBIJA - strah od krvi.
KANCEROFOBIJA - strah od mogućnosti dobijanja raka.
KARDIOFOBIJA - strah od bolesti srca.
MIZOFOBIJA - strah od prljavštine.
NEKROFOBIJA - strah od leševa i smrti.
PATOFOBIJA - strah od bolesti.
TRIPANOFOBIJA - strah od injekcija.
TANATOFOBIJA - strah od pomisli da će se jednog dana umreti.
AUTOFOBIJA - strah od samog sebe.
FONOFOBIJA - strah od sopstvenog glasa.
GELIOFOBIJA - strah od smeha.
KSENOFOBIJA - strah od stranaca i nepoznatih ljudi.
ALIUMFOBIJA - strah od belog luka.
ANTOFOBIJA - strah od biljaka, mirisa.
AMBULOFOBIJA - strah od hodanja.
DEIPNOFOBIJA - strah od jedenja.
ARAHNOFOBIJA - strah od pauka.
DORAFOBIJA - strah od krzna i kože bilo koje životinje.
HIPOFOBIJA - strah od konja.
IHITOFOBIJA - strah od riba.
ITIFALOFOBIJA - iracionalni strah od gledanja, imanja ili pomišljanja na penis u erekciji
ORNITOFOBIJA - strah od ptica.
ANDROFOBIJA - strah od muškaraca.
GAMOFOBIJA - strah od stupanja u brak.
HOMOFOBIJA - strah od homoseksualaca.
EROTOFOBIJA - strah od fizičke ljubavi.
KALIGINEFOBIJA - strah od lepih žena.
PARTENOFOBIJA - strah od mladih devojaka.
PEDOFOBIJA - strah od dece.
PAPAFOBIJA - strah od pape.
PENTERAFOBIJA - strah od tašte.
PLUTOFOBIJA - strah od bogatstva.
AUROFOBIJA - strah od zlata.
DROMOFOBIJA - strah od prelaska na drugu stranu ulice.
EKOFOBIJA - strah od sopstvenog doma.
ARITMOFOBIJA - strah od brojeva.
ASIMETRIFOBIJA - strah od asimetričnih stvari.
IDEOFOBIJA - strah od ideja.
LOGOFOBIJA - strah od reči.
HIPPOPOTOMONSTROSESQUIPPEDALIOFOBIJA - strah od dugih reči !!!
BIBLIOFOBIJA - strah od knjiga.
KIBERFOBIJA - strah od računara.
ELEKTROFOBIJA - strah od struje.
FOTOFOBIJA - strah od svetlosti.
HELIOFOBIJA - strah od izlaganja sunčevim zracima.
BRONTOFOBIJA - strah od munja i gromova.
DENDROFOBIJA - strah od drveća.
KRIPTOFOBIJA - strah od hladnoće.
SKOTOFOBIJA - strah od mraka.
ERGOFOBIJA - strah od posla.
GLOSOFOBIJA - strah od obraćanja javnosti.
HEDONOFOBIJA - strah od osećanja udobnosti.
HODOFOBIJA - strah od putovanja.
KAKOFOBIJA - strah da se ne poružni.
KATOPTROFOBIJA - strah od pogleda u ogledalo.
KLEPTOFOBIJA - strah od mogućnosti da budete pokradeni.
KLINOFOBIJA - strah od leganja u krevet.
KOROFOBIJA - strah od igre.
MONOFOBIJA - strah od samoće.
NIKTOFOBIJA - strah od mraka, tame i noći.
ONOMATOFOBIJA - strah da ćete čuti određenu reč.
PANOFOBIJA - kad ni sami neznate čega se sve bojite, strah od svega
TROPOFOBIJA - strah od promena.
PIROFOBIJA - strah od vatre.
POGOFOBIJA - strah od bilo čije brade.
TRIHOFOBIJA - strah od kose.
RADIOFOBIJA - strah od radijacije.
TAFEFOBIJA - strah od mogućnosti sahranjivanja žive osobe.
TEOFOBIJA - strah od Boga i religije.
VESTIFOBIJA - strah od odeće.

Klikni na smajlija za izvor.
nsarski nsarski 17:10 08.03.2012

Re: Strah

BLOGOFOBIJA.
Ima li to? (Strah da ces jednog dana na blogu naici na neverovatan komentar).

KLAUSTROFOBIJA.
Prema Vukajliji:
Strah od zatvorenih prostora. Krenuli ste u kafanu, ali vas je strah da je zatvorena...

- Nedelja je danas, valjda bi trebalo da radi...
- Matori, nešto sam klaustrofobičan, bojim se da je zatvorena...
looping looping 17:15 08.03.2012

Re: Strah

Moze i:

Bibliophobia – Strah od knjiga (čitaj: lektire)
Ambulophobia – Strah od hodanja (kad shvatiš da busa nema već 47 minuta i da su svi izgledi da se pojavi, odavno izbledeli... ali i dalje uporno stojiš na stanici)
Anthrophobia – Strah od cveća (često u direktnoj vezi sa situacijom u kojoj si nešto usrao i izvinjavaš se cvećem)
Hydrophobia – Strah od vode (ne moram da se tuširam danas, samo ću malo plaknem pazuh i prepone pred izlazak)
Isto iz vujaklije.
stari92 stari92 17:31 08.03.2012

dok jos vremena ima,pohitaj

nsarski
BLOGOFOBIJA.
Ima li to? (Strah da ces jednog dana na blogu naici na neverovatan komentar).
(vid',ba,07:55,tje ga naybemo,maybe))



- chetvrtak je danas, valjda bi trebalo da radi...
- Matori, nešto sam klaustrofobičan, bojim se da je zatvorena...

a ovde je Kaz umesh'o prste,garant

D)r.
nikola_kovac nikola_kovac 19:23 08.03.2012

Човече

смараш за медаљу. Библија је настала у једном времену и чита се као историјска. Трансисторијско не постоји. Отуда постоји и нешто што се зове Свето Предање - тумачења Библије у складу са духом времена. Библију трансисторијски читају, изгледа, две групе: хришћански фундаменталисти и фундаментални атеисти.

Get a life.
alexlambros alexlambros 19:25 08.03.2012

Re: Човече

Get a life.


ja? but not you koji me stalkujes?
alexlambros alexlambros 19:27 08.03.2012

Re: Човече

Библија је настала у једном времену и чита се као историјска. Трансисторијско не постоји. Отуда постоји и нешто што се зове Свето Предање - тумачења Библије у складу са духом времена.


wow
nikola_kovac nikola_kovac 19:29 08.03.2012

Re: Човече

ja? but not you koji me stalkujes?

stalkujem ја тебе или ти мене религиозног?
alexlambros alexlambros 19:35 08.03.2012

Re: Човече

stalkujem ја тебе или ти мене религиозног?


ne molite se u skolama i mi necemo misliti u crkvama. fair enough?

btw, a propo onog nevidjeno mmudrog komentara

svete knjige su NORMALTIVE, a ne puko ogledalo postojeće stvarnosti. Ne reguliše se ono što postoji, već ono što se želi uvesti ili učvrstiti.
one i danas predstavljaju neupitnu božju reč koja je normlativna, a ne sačuvana crtica nečijeg dnevnika starog više 1000 godina...
alexlambros alexlambros 19:37 08.03.2012

Re: Човече

stalkujem ја тебе или ти мене религиозног?


ti mene, dodjes na blog da mi saopstis da smaram. a mogao si da ne otvoris kad si vec video temu a poznat ti je moj stav. a mogao si da nekad razmislis o necemu sto procitas svojim mozgom a ne glavom svetih crkvenih otaca.
ja ne idem po crkvama da se derem za vreme liturgije da je religija idiotluk
nikola_kovac nikola_kovac 19:40 08.03.2012

Re: Човече

one i danas predstavljaju neupitnu božju reč koja je normlativna,

Повлачим реч. Библију као нормативну читају искључиво фундаментални атеисти.
ne molite se u skolama i mi necemo misliti u crkvama. fair enough?

Само ако будемо доследни у договору. Када се молим, сваки пут сумњам у то да је моја молитва довољно добра. Ти када мислиш, сваки пут сумњај у то да је твоја мисао довољно добра. Fair enough?
alexlambros alexlambros 19:45 08.03.2012

Re: Човече

Када се молим, сваки пут сумњам да је моја молитва довољно добра.


izvini, ova recenica za mene je dokaz da je svaka diskusija izmedju nas savrseno besmislena.

looping looping 19:45 08.03.2012

Re: Човече

Ne reguliše se ono što postoji, već ono što se želi uvesti ili učvrstiti.

Ovo mi zvuci kao iz biblije. Onaj ko zaista veruje ne zvoni na sva zvona.
Jos ce od tebe biti vernik do kraja.
alexlambros alexlambros 19:46 08.03.2012

Re: Човече

Ти када мислиш, сваки пут сумњај у то да је твоја мисао довољно добра.


to i cinim. kad bi vernici cinili to isto svima bi bilo mnogo bolje
nikola_kovac nikola_kovac 19:46 08.03.2012

Re: Човече

izvini, ova recenica za mene je dokaz da je svaka diskusija izmedju nas savrseno besmislena.

Си онда за секс?
alexlambros alexlambros 19:50 08.03.2012

Re: Човече

Jos ce od tebe biti vernik do kraja.


joj u pravu si ... bice i pokajanja i klecanja i sibanja i zamonasenja i kelije i cudesnog preobrazenja i u snu ce me pohoditi sveti vec neki i sve to ...

alexlambros alexlambros 19:51 08.03.2012

Re: Човече

Си онда за секс?


tebi vera brani a ja se sve jedno lozim na inteligenciju
looping looping 19:55 08.03.2012

Re: Човече

joj u pravu si ... bice i pokajanja i klecanja i sibanja i zamonasenja i kelije i cudesnog preobrazenja i u snu ce me pohoditi sveti vec neki i sve to ...

To samo ako te neki pop uhvati pod svoje...

Mislio sam na pravog vernika.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:58 08.03.2012

Re: Човече

Си онда за секс?

:))))))))))))))))))
nikola_kovac nikola_kovac 20:15 08.03.2012

Re: Човече

tebi vera brani

Чуј, брани...

Прва Коринћанима: 6,12.
"Све ми је дозвољено (...); све ми је дозвољено (...)."

alexlambros alexlambros 20:23 08.03.2012

Re: Човече

"Све ми је дозвољено (...); све ми је дозвољено (...)."


i djavo bibilju moze citirati za svoje potrebe (Sekspir)

u tome i jeste problem

postoji citat gde se za to sto predlazes preporucuje smrt ...
nikola_kovac nikola_kovac 20:26 08.03.2012

Re: Човече

postoji citat gde se za to sto predlazes preporucuje smrt ...

Кажем ја, ти си бољи верник од мене.
alexlambros alexlambros 20:33 08.03.2012

Re: Човече

Кажем ја, ти си бољи верник од мене.


samo sam nacitan i obavesten ... a to nekako dodje obrnuto srazmerno religioznosti, mada kontam da bi zeleo da je drugacije ... ali nije
nikola_kovac nikola_kovac 20:47 08.03.2012

Re: Човече

samo sam nacitan i obavesten ... a to nekako dodje obrnuto srazmerno religioznosti,

Па оно, владика Николај је, на француском језику, одбранио докторат на Оксфордском Универзитету на тему "Берклијева филозофија". Претпостављам да је за тако нешто морао бити, у најмању руку, начитан.

На страну обавештеност. Човека не чини мишљење, јер он над својим мислима нема контролу. И твоја нерелигиозност и моја религиозност су само елаборација дубљих слојева несвесног.
alexlambros alexlambros 20:58 08.03.2012

Re: Човече

Па оно, владика Николај је, на француском језику, одбранио докторат на Оксфордском Универзитету на тему "Берклијева филозофија". Претпостављам да је за тако нешто морао бити, у најмању руку, начитан.


nesumnjivo

Ipak se mora odati poštovanje sadašnjem nemačkom Vođi, koji je kao prost zanatlija i čovek iz naroda uvideo, da je nacionalizam bez vere jedna anomalija, jedan hladan i nesiguran mehanizam. I evo u XX veku on je došao na ideju Svetoga Save, i kao laik poduzeo je u svome narodu onaj najvažniji posao, koji priliči jedino svetitelju, geniju i heroju (Nikolaj o Hitleru)

To Evropa ne zna, i u tome je sva očajna sudba njena, sva mračna tragedija njenih naroda(…) Ona ništa ne zna osim onog što joj Židovi pruže kao znanje. Ona ništa ne veruje osim onog što joj Židovi zapovede da veruje. Ona ne ume ništa da ceni kao vrednost dok joj Židovi ne postave svoj kantar za meru vrednosti. Njeni najučeniji sinovi su bezbožnici (ateisti), po receptu Židova. Njeni najveći naučnici uče da je priroda glavni bog, i da drugog Boga izvan prirode nema, i Evropa to prima. Njeni političari kao mesečari u zanosu govore o jednakosti (...) Sva moderna gesla evropska sastavili su Židi, koji su Hrista raspeli: i demokratiju, i štrajkove, i socijalizam, i ateizam, i toleranciju svih vera, i pacifizam, i sveopštu revoluciju, i kapitalizam, i komunizam. Sve su to izumi Židova, odnosno oca njihova đavola. (Nikolaj o Jevrejima)
alexlambros alexlambros 20:59 08.03.2012

Re: Човече

јер он над својим мислима нема контролу



pa nad tvojim mozda ima Irinej, ne znam
alexlambros alexlambros 21:00 08.03.2012

Re: Човече

И твоја нерелигиозност и моја религиозност су само елаборација дубљих слојева несвесног.


ne, moja nereligioznost je posledica saznanja o prirodi zivota i sveta koja su dostupna coveku na pocetku 21. veka
nikola_kovac nikola_kovac 21:01 08.03.2012

Re: Човече

nesumnjivo

Уопште не улазим у његово написано. Само рекох да је морао бити начитан да би одбранио докторат. Ту ћемо се, надам се, сложити.
pa nad tvojim mozda ima Irinej

Над мојим мислима, контролу има моје несвесно.
nikola_kovac nikola_kovac 21:07 08.03.2012

Re: Човече

ne

'Ај сад ти мени реци где је она твоја (самохвална) прича о интелигенцији и начитаности када не познајеш најновије идеје психологије, психо-социологије, па и уметности ...

И твоја "сазнања о природи живота и света која су доступна човеку на почетку 21. века" јесу елаборација места у дубљим слојевима несвесног. Да тих места нема та "сазнања" никада не би била инсталирана у тебе.
angie01 angie01 21:26 08.03.2012

Re: Човече

Mislio sam na pravog vernika.


hebiga, da je Mara zivela u vreme dozvoljene vanbracne trudnoce i free sexa, ko zna kakva bi nasa vera danas bila!

Maro pametnice-tzcarice!
alexlambros alexlambros 21:40 08.03.2012

Re: Човече

Да тих места нема та "сазнања" никада не би била инсталирана у тебе.


ko sto rekoh, diskusija s tobom je besmislena.
alexlambros alexlambros 21:41 08.03.2012

Re: Човече

Ту ћемо се, надам се, сложити.


rekoh nesumnjivo
looping looping 07:47 09.03.2012

Re: Човече

hebiga, da je Mara zivela u vreme dozvoljene vanbracne trudnoce i free sexa, ko zna kakva bi nasa vera danas bila!

Maro pametnice-tzcarice!

Ih!
Ne znam sta je juce bilo a ne pre 2000 godina.
alexlambros alexlambros 11:00 09.03.2012

Re: Човече

Ne znam sta je juce bilo a ne pre 2000 godina.


cemu onda insistiranje na suprotnom?
looping looping 15:41 09.03.2012

Re: Човече

cemu onda insistiranje na suprotnom?

I dalje ne razumes? Da vera zavisi od crkve, svestenika, dogmi, nikad ne bi bilo vernika (pravih). Ako si citao bibliju (a navodno kazes da jesi) sve ovo sto se desava poslednjih dve hiljade godina tamo je opisano: lazni proroci, ljudi koji se kunu u svoju veru (koji su u ogromnoj vecini) i rade odvratne stvari u ime vere, sve je to opisano u bibliji.
S druge strane imamo ateiste koji tvrde to isto.
alexlambros alexlambros 16:05 09.03.2012

Re: Човече

Ako si citao bibliju (a navodno kazes da jesi) sve ovo sto se desava poslednjih dve hiljade godina tamo je opisano: lazni proroci, ljudi koji se kunu u svoju veru (koji su u ogromnoj vecini) i rade odvratne stvari u ime vere, sve je to opisano u bibliji.


zemljanin zemljanin 16:11 09.03.2012

Re: Човече

looping
cemu onda insistiranje na suprotnom?

I dalje ne razumes? Da vera zavisi od crkve, svestenika, dogmi, nikad ne bi bilo vernika (pravih). Ako si citao bibliju (a navodno kazes da jesi) sve ovo sto se desava poslednjih dve hiljade godina tamo je opisano: lazni proroci, ljudi koji se kunu u svoju veru (koji su u ogromnoj vecini) i rade odvratne stvari u ime vere, sve je to opisano u bibliji.
S druge strane imamo ateiste koji tvrde to isto.

looping looping 16:19 09.03.2012

Re: Човече

alexlambros
Ako si citao bibliju (a navodno kazes da jesi) sve ovo sto se desava poslednjih dve hiljade godina tamo je opisano: lazni proroci, ljudi koji se kunu u svoju veru (koji su u ogromnoj vecini) i rade odvratne stvari u ime vere, sve je to opisano u bibliji.



preddy.75 preddy.75 00:13 12.03.2012

Re: Човече

cuj, i Obama je dobio Nobelovu nagradu za ... zashta u stvari? I Mira Markovic je ruski akademik. A i Ajnstajn nije polozhio prijemni za fiziku!

I od svih likova koji su nedshto zavrshavali i "branili" na Oksfordu (i drugim fakultetima) koliko ih je onako statisticki ostavilo neshto zaista znacajno u zhivotu iza sebe?

A sto se Nikolaja i "francuskog jezika" tice, tada su morali da znaju josh po neki svetski jezim, poshto floskula "pricaj Srpski da te ceo svet razume" tada nije vazhila!
fantomatsicna fantomatsicna 00:22 09.03.2012

Svako zna svoje...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana