Društvo| Ljudska prava| Porodica| Zdravlje| Život

Pohlepa je opaka bolest!

Filip Mladenović RSS / 18.03.2012. u 13:23

Ulof Palme (1927-1986)
Ulof Palme (1927-1986)

Okrutnost tzv. liberalnog kapitalizma i gramzivost njegovih najbogatijih aktera doseže nivo psihopatološkog sindroma. Postavlja je logično pitanje: Ako su zlokobni tvorci nehumanih sistema poput fašizma, nacizma i staljinizma bili namerno slepi i gluvi na tuđe patnje i masovne likvidacije običnih ljudi, šta onda zaključiti o autorima liberalnog kapitalizma? Njihova istorijska režija takođe je odgovorna za veliki broj ubijenih osoba, za masovno siromaštvo i nebrojene muke preživljavanja miliona ljudskih bića. I aktuelna ekonomska kriza, koja drma čitav svet od 2008. godine, svedoči o razmerama pohlepe kao bolesti. Delić te epidemije sjajno je prikazao Majkl Mur u svom antologijskom filmu "Kapitalizam: ljubavna priča".

U metaforičnom smislu, gramziva verzija kapitalizma počinje sa svojom zarazom 1. marta 1986, kada je u Stokholmu, pod još uvek nerazjašnjenim okolnostima, izvršen atentat na švedskog premijera i lidera socijaldemokratske stranke Ulofa Palmea. Od kraja osamdesetih godina XX veka datiraju ne samo pipci ove opake verzije kapitalizma bez ljudskog lika, već i glavni uzroci sadašnje globalne ekonomske krize. Prosto rečeno, socijaldemokratija više nije mogla da predstavlja ozbiljnu političku branu navali, eksploziji pohlepe, maskiranu u tzv. liberalni kapitalizam. Korektivni element kapitalizma ustuknuo je pred cunamijem razuzdanog bogaćenja manjine i opšteg siromašenja većine, uz slabljenje kičme svakog civilizovanog društva - srednje klase.

Na sreću, u redovima tih do juče najgramzivijih javljaju su neki pulsirajući znaci prisustva savesti i lične časti. Slučaj multimilijardera Vorena Bafeta je najuočljiviji.  Bafet je u pismu "Njujork tajmsu", objavljenom 2011, rekao da bi on odmah podigao poreske dažbine familijama koje imaju prihod podložan oporezivanju veći od milion dolara godišnje. Takođe, uveo bi još veći porez onima koji zarađuju 10 miliona dolara i više za godinu dana.

- Moji prijatelji i ja bili smo dovoljno dugo maženi od milijarderima naklonjenog Kongresa. Vreme je da američka vlada postane ozbiljna u pitanju zajedničkog žrtvovanja - napisao je Voren Bafet.

Voren Bafet, jedan od najbogatijih Amerikanaca, već godinama zagovara veće poreze za superbogataše i ukazuje da je poreski sistem doprineo širenju jaza izmedju bogatih i siromašnih.

Bafet dodaje da dobro poznaje mnoge "megabogataše" i da većina ne bi marila da plaća veći porez. Još nije video, kaže, da se neko uzdržao od ulaganja zbog poreskih stopa na buduću zaradu.

Takođe, i među tzv. običnim svetom ponekad zasijaju primeri intimne pobune protiv naopakog poretka. Takvi visokomoralni postupci u javnosti se najčešće predstavljaju kao "Robin Hud sindrom". Za ovu priliku navodim dva primera, jedan iz 2007. godine, a drugi od juče:

Poznati engleski hajduk Robin Hud uzimao je od bogatih da bi davao siromašnima. To isto radio je i jedan nemački bankarski službenik, šef štedionice u mestu Mosbah u nemačkoj pokrajini Baden-Virtemberg.

Taj Robin Hud se zove Dragan V. Rođen je u Srbiji, a odrastao u Nemačkoj. Bankarsku karijeru je započeo u štedionici kao pomoćna radna snaga. Brzo je dogurao do šefa, sa godišnjom platom od 50.000 evra.

Dragan V. je šest godina prebacivao novac s računa bogatijih na račune siromašnijih klijenata, odnosno onih kojima je to trebalo za dobijanje kredita, ili su bili nezaposleni i u teškoj finansijskoj situaciji. Ukupno je tako prebacio oko dva miliona evra. Među bogatim klijentima je bilo dosta onih koje uopšte nije interesovalo stanje na svom računu. Od tih 2 miliona evra vratio je veći deo banci, ali je ostalo nepokriveno još oko 640.000 evra.

Zemaljski sud ga je zbog toga poslao u zatvor na 34 meseca. I to uprkos tome što je čak i tužilac na suđenju govorio o "plemenitim motivima" optuženog.

                                                ********

Džef, mladi radnik francuske elektrodistribucije, dobio je otkaz jer je odbio da iseče struju u desetak stanova neurednih platiša, koji žive na ivici siromaštva. Kaže da nije mogao drugačije, jer su ga očajni roditelji u tim stanovima molili na kolenima, okruženi decom.

Sad su kolege i sindikati ustali u njegovu odbranu i traže da ga vrate na posao.

Atačmenti



Komentari (87)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 13:28 18.03.2012

Ipak si prvi

Još da nam kažeš da si za komunizam
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:33 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

expolicajac
Još da nam kažeš da si za komunizam


Ne, nego sam za kapitalizam sa ljudskim likom.
Dakle, za onakav kapitalizam kakav postoji u Švedskoj, Norveškoj, Finskoj, Kanadi...
elis elis 13:42 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

Filip Mladenović
...Ne, nego sam za kapitalizam sa ljudskim likom...


Filipe, kapitalizam s ljudskim likom zove se - kapitalista.

A posmatrati jednu društveno-ekonomsku formaciju kroz prizmu antropomorfizma i pridodavati joj atribucije čoveka, e to je već začetak obogotvorenja zemaljskih fenomena.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:49 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

Ne radi se o "začetku obogotvorenja zemaljskih fenomena", kako Vi navodite, već o osvedočenoj PRAKSI skandinavskih država i Kanade.

U navedenim zemljama je kapitalizam sa ljudskim likom. Uzgred, da li ste ikada na vestima do sada čuli da je kriza u tim državama?
blogovatelj blogovatelj 14:12 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

osvedočenoj PRAKSI skandinavskih država i Kanade.


Filipe, praksa Kanade je ista kao i americka praksa, jedina bitna razlika je sto postoji opste zdravstveno osiguranje.
Bivsi kanadski premijer Trudo je pokusao da udahne humani lik kapitalizmu, a njegove dugove i ja danas vracam, bar tako kazu.
Kapitalizam je individualizam. Sam se snalazis, sam ides u lov, sam ulovis i sam jedes ulovljeno.
Ako ne ulovis - gladujes.
Tako da bih ti preporucio da kupis dzeferdar i dzebanu i da se posvetis lovu. Nema leba na blogu, to je sasvim sigurno, a kapitalizam ti je stigao tamo, koliko mogu da primetim. Razumem ja da to sto zivis nije ono za sta si se borio, ali jebi ga, ljudi smo, gresimo. Zivot tece dalje. izadji na izbore i glasaj, menjaj. Pardon, biraj.
coviax coviax 14:22 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

Filip Mladenović
Ne radi se o "začetku obogotvorenja zemaljskih fenomena", kako Vi navodite, već o osvedočenoj PRAKSI skandinavskih država i Kanade.

U navedenim zemljama je kapitalizam sa ljudskim likom. Uzgred, da li ste ikada na vestima do sada čuli da je kriza u tim državama?

Preliva se kriza i kod njih,ali ravnomerno...
Kod nas, tranzitaša,najžešće-em su pokupovali firme,zemlju i nekretnine za po tepsiju ribe (i za manje za 1 euro!) em gde god mogu ošinu monopolske cene i en
sve to bez da trepnu!
Amoralne guzonje kojih se i rođena majka stidi...
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:26 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

Sudeći po ono što mi pišu i javljaju drugari iz gimnazije, sada kanadski državljani, ne bih rekao da je razlika izmedju USA i Kanade SAMO u postojanju opšteg zdravstvenog osiguranja.

Pa čak i da je razlika samo u toj činjenici, zar to nije očigledan korak ka kapitalizmu sa ljudskim likom!?

A što se tiče Vaših saveta o lovu, pogledajte pomenuti film Majkla Mura!
antioksidant antioksidant 15:31 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

kapitalizam sa ljudskim likom.

da li si siguran da si spreman da prihvatis sve ljudsko u kapitalizmu?
nsarski nsarski 15:40 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

da li si siguran da si spreman da prihvatis sve ljudsko u kapitalizmu?


Svi ljudsko je smrtno
Kapitalizam je ljudski
Kapitalizam je smrtan.

Ili, sto rece Marks, "nista strano nije mi ljudsko" (ili tako nekako).


KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:43 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

nsarski
da li si siguran da si spreman da prihvatis sve ljudsko u kapitalizmu?


Svi ljudsko je smrtno
Kapitalizam je ljudski
Kapitalizam je smrtan.

Ili, sto rece Marks, "nista strano nije mi ljudsko" (ili tako nekako).



у оно време беше пословица: ништа страно није ми страно.
vladaxy vladaxy 17:54 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

Sudeći po ono što mi pišu i javljaju drugari iz gimnazije, sada kanadski državljani, ne bih rekao da je razlika izmedju USA i Kanade SAMO u postojanju opšteg zdravstvenog osiguranja.


Tako je! Zato je premijer kanadske države Njufaundlend, Deni Vilijams išao u Ameriku na operaciju srca. Zato što je kanadsko zdravstvo bolje od američkog .

POHLEPA JE DOBRA ONA TERA CIVILIZACIJU NAPRED. Da nije bilo pohlepe, još bi obrađivali njive, gajili stoku, išli u poderanoj odeći, bez obuće, jer je skupa itd... Deca bi umirala od običnih bolesti, životni vek bi i dalje bio 30-40 godina.

Dobro objašnjenje
Ono što je važno razlikovati je slobodno tržište i crony kapitalizam. Kada liberali brane kapitalizam, oni pričaju o slobodnom tržištu, a kada kritičari napadaju kapitalizam, oni najčešće pričaju upravo o crony sustavu gdje korporacije u suradnji sa političarima zarađuju na račun ostalih. U mnogim državama se zbog takvog koruptivnog sustava često može naći poveznica između bogatih i onih koji drže političku moć.

Kapitalizam je zapravo vrlo odgovoran sustav, samo kad bi ga političari ostavili na miru, a rasprave između zagovornika i protivnika kapitalizma često ne vode nikuda jer sugovornici ne pričaju o istoj stvari. Link
princi princi 18:41 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

Sudeći po ono što mi pišu i javljaju drugari iz gimnazije, sada kanadski državljani, ne bih rekao da je razlika izmedju USA i Kanade SAMO u postojanju opšteg zdravstvenog osiguranja.

Tako je. Ima nečeg i u činjenici da Kanada ima 10 puta manje stanovništva i 10 puta više nafte od USA (valjda samo Saudi Arabija i Venecuela imaju više procenjenih rezervi od Kanade). Da ne pominjemo zlato, nikl, obojene metale, kalijumske soli za đubriva, ogroman hidropotencijal, ugalj...
vladaxy vladaxy 19:00 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

Uzgred, da li ste ikada na vestima do sada čuli da je kriza u tim državama?



Samo treba malo guglovati...
O švedskoj državi blagostanja (I deo)
O švedskoj socijaldemokratiji - švezoskleroza (II deo)
O švedskoj državi blagostanja – krah švedskog modela (III deo)

Naša predstava o Švedskoj kao o socijaldemokratskom raju je ostala nepromenjena godinama, dok se sama Švedska veoma menjala. Još su devedesetih, u vreme vlade konzervativnog Karla Bilta, uvedeni vaučeri u obrazovni sistem, a privatnici su počeli da pružaju zdravstvene usluge; penzije su delimilčno privatizovane, deregulisan je sektor energetike, maloprodaje, pošte, aerotransporta, televizije, i telekomunikacija. Švedska centralna banka je dobila samostalnost kako više ne bi bila u službi socijalne politike, javna potrošnja je za trećinu smanjena, a budžetski deficit preokrenut u suficit.
alselone alselone 19:02 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

zasto maltretirate coveka cinjenicama?
expolicajac expolicajac 19:14 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

zasto maltretirate coveka cinjenicama?

Volimo Filipov idealizam
arianna arianna 19:24 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

Uzgred, da li ste ikada na vestima do sada čuli da je kriza u tim državama?



Uzgred, da li ste čuli da negde u svetu kriza i ne postoji?


"...svejedno da li je kapitalizam ili socijalizam, mora se učiti od drugih i ići u korak s vremenom.“
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:18 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

nista strano nije mi ljudsko

Nista ljudsko nije mi strano?
sto rece Marks

BigBadWolf BigBadWolf 21:50 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

alselone
zasto maltretirate coveka cinjenicama?


Never let the facts interfere with your arguments...

maksa83 maksa83 22:52 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

Tako je. Ima nečeg i u činjenici da Kanada ima 10 puta manje stanovništva i 10 puta više nafte od USA

Inače, zanimljivo je (bar meni:) da USA uvoze više nafte iz Kanade nego iz svih Persian Gulf zemalja zajedno:

Where The US Gets Its Oil From
freehand freehand 22:55 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

srdjazlopogledja
nista strano nije mi ljudsko

Nista ljudsko nije mi strano?
sto rece Marks


Ništa žensko nije mi strano?
elis elis 23:07 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

Filip Mladenović
...Uzgred, da li ste ikada na vestima do sada čuli da je kriza u tim državama?


Pukim sticajem okolnosti dobro mi je poznato kako u tim zemljama živi jedan deo ljudi. Pri čemu pripadaju različitim društvenim slojevima, da ne kažem - klasama. Tako da mi ne trebaju nekakve vesti e da bih znao ponešto o krizi u tim zemljama.

Sad, moram priznati da postoji i taj svetonazor - ako nema u vestima, ne dešava se - ali zadržavam pravo da ga odbacim.
milisav68 milisav68 23:10 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

maksa83

Inače, zanimljivo je (bar meni:) da USA uvoze više nafte iz Kanade nego iz svih Persian Gulf zemalja zajedno:

Da, "danas", ali "nekad" nije bilo tako (a nije bilo ni ovoliko automobila).

Kanada (prilično) "pravi" naftu iz škriljaca, a cena isplativosti tog posla je (valjda) 60 $ po barelu.

*Podatke shvatiti sa rezervom, jer sam "davno" čitao neki članak o tome, ali se sećam da je poenta bila u ceni nafte, i granici isplativosti dobijanja nafte iz škriljaca.



milisav68 milisav68 23:17 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

vladaxy

POHLEPA JE DOBRA ONA TERA CIVILIZACIJU NAPRED. Da nije bilo pohlepe, još bi obrađivali njive, gajili stoku, išli u poderanoj odeći, bez obuće, jer je skupa itd... Deca bi umirala od običnih bolesti, životni vek bi i dalje bio 30-40 godina.

Da, da, a sex su izmislili hipici, jer su im pare/bogatstvo out.

Filip Mladenović Filip Mladenović 23:55 18.03.2012

Re: Ipak si prvi

BigBadWolf
alselone
zasto maltretirate coveka cinjenicama?


Never let the facts interfere with your arguments...

Skandinavska varijanta kapitalizma se razlikuje od američke. Možemo li se
saglasiti barem u vezi sa ovom konstatacijom?

Ako možemo, onda se vraćamo na temu bloga: skandinavska varijanta kapitalizma je više humana, odnosno manje nehumana u odnosu na američku.

To su činjenice. Tradicija socijaldemokratije u skandinavskim zemljama ipak je sprečila liberalni kapitalizam da se razulari, tj. da pohlepavi kao u državama koje sada drma ekonomska kriza.

Pročitajte šta se sada u jeku predizborne kampanje u Francuskoj predlaže tim povodom. Neki predlozi ne samo da su u rangu socijaldemokratije, već imaju i primese socijalizma.


BigBadWolf BigBadWolf 00:39 19.03.2012

Re: Ipak si prvi

Probao sam da napisem odgovor, ali ne mogu. Ako ti je liberalni kapitalizam (btw, WTF je liberalni kapitalizam?) kriv za krizu bankarskog sektora a Sarkozijevo populisticko predizborno trabunjanje argument za socijademokratiju, onda ne verujem da je moguce voditi smislen razgovor.
nsarski nsarski 00:45 19.03.2012

Re: Ipak si prvi

Nista ljudsko nije mi strano?

Pa, za vas odlikase iz marksizma to jeste tacan navod. Meni je uvek bio zanimljiviji ovaj koji sam ja napisao.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:53 19.03.2012

Re: Ipak si prvi

Pa, za vas odlikase iz marksizma to jeste tacan navod. Meni je uvek bio zanimljiviji ovaj koji sam ja napisao.

Pa meni se ipak cini da je original: sve sto je ljudsko nije mi strano.
Odlikasu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:04 19.03.2012

Re: Ipak si prvi

maksa83
Tako je. Ima nečeg i u činjenici da Kanada ima 10 puta manje stanovništva i 10 puta više nafte od USA

Inače, zanimljivo je (bar meni:) da USA uvoze više nafte iz Kanade nego iz svih Persian Gulf zemalja zajedno:

Where The US Gets Its Oil From


Pa to je zato što je persijska nafta sad manjeviše na "izvolte", to jest ne spada u "uvoz" . A kad rikne onaj Čavez, računam da će i venecuelanska tu da se upiše u istu rubriku. Tako da, praktično, USA ima najveće rezerve nafte (i uglja) na svetu.

Nego, kad smo već kod brojeva sa vikipidije, malo sam se iznenadio da pročitam da Australija ima najveće rezerve rude Uranijuma. Nešto sam umislio da Rusi i Kanadjani tu drže vrh, ali ne. Taj ceo kontinent je ustvari gotovo idealan da se na njemu podigne krš nuklearnih elektrana i postrojenja za obogaćivanje. Em imaš gorivo na izvolte, em retko stanovništvo, tako da i otpad može lako da se odlaže.

Jeli, princi, kakav je sastav zemljišta tu kod vas? Jel ima tu onih salt dome-ova, zgodnih za ukopavanje burića, kao na primer kod nas u Novom Meksiku.



freehand freehand 07:38 19.03.2012

Re: Ipak si prvi

srdjazlopogledja
Pa, za vas odlikase iz marksizma to jeste tacan navod. Meni je uvek bio zanimljiviji ovaj koji sam ja napisao.

Pa meni se ipak cini da je original: sve sto je ljudsko nije mi strano.
Odlikasu.

Taj original apsolutno je najdosadnija mogućnost koju ovih nekoliko reči nudi
buba_truba buba_truba 11:43 19.03.2012

Re: Ipak si prvi

srdjazlopogledja
nsarski
nista strano nije mi ljudsko

Nista ljudsko nije mi strano?

srdjazlopogledja
nsarski
Pa, za vas odlikase iz marksizma to jeste tacan navod. Meni je uvek bio zanimljiviji ovaj koji sam ja napisao.

Pa meni se ipak cini da je original: sve sto je ljudsko nije mi strano.
Odlikasu.

Au, kakvo razumevanje među vama dvojicom!
Srđo, priznaj da u životu nisi pročitao nijednog Alana Forda...
freehand
Taj original apsolutno je najdosadnija mogućnost koju ovih nekoliko reči nudi

Ali ne da Srđa, or'ginal je or'ginal.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:07 19.03.2012

Re: Ipak si prvi

Srđo, priznaj da u životu nisi pročitao nijednog Alana Forda...

Читао сам... Ал' се не сећам фазона. А НШарски је лоше воље према мени...
freehand freehand 15:37 19.03.2012

Re: Ipak si prvi

Srđo, priznaj da u životu nisi pročitao nijednog Alana Forda...


I ja sam mislio da nije čitao Marksa, jbg
nsarski nsarski 16:31 19.03.2012

Re: Odgovor i jedna prica iz zivota

А НШарски је лоше воље према мени...

No way! Volim i ja vas.
OK, da shvatim tvoj prethodni komentar ozbiljno: smesno mi je da ti, kao osvedoceni marksomrzac, ispravljas mene povodom Marksovih izreka. Zato sam rekao ono o "odlikasima" - predmet je predmet, ma kako budalast bio, ali petica je petica.
Nista strano nije mi ljudsko je, kako rece bu-tru, alanfordovska verzija poznate maksime.
Ej, lep je dan, komunizma ni na vidiku - udobno se zavali i posmatraj zalazak sunca.
Evo ti jedna prica:

Pohlepni Gaja
Danas mi rece moj poznanik Gaja, tapetar, da se on ponekad pojavljuje na internet razgovorima i predstavlja kao Maja. I tu se on pomalo necka, muzjaci se pomalo udvaraju, pa pokusaju da dodju do broja telefona "Maje". On im da tacan broj, ali im kaze da nema dovoljno kredita, i udvaraci obavezno uplate kredit. Neko 100rsd, neko 200, neko vise...I, tako, pohlepni Gaja vec mesecima ne placa telefon jer mu drugi placaju. Naravno, iskljucivo komunicira sa "abonentima" na romantiku pomocu sms poruka jer je takodje odao svoju tajnu da je gluvonema.
Da li je Gaja pohlepan ili praktican? Ili je za sve to kriv Tita?
mariopan mariopan 21:05 19.03.2012

Re: Ipak si prvi

Ne, nego sam za kapitalizam sa ljudskim likom.

To ne postoji.
blogovatelj blogovatelj 21:06 19.03.2012

Re: Odgovor i jedna prica iz zivota

Da li je Gaja pohlepan ili praktican? Ili je za sve to kriv Tita?


Gaju za predsednika.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:01 19.03.2012

Re: Odgovor i jedna prica iz zivota

Pohlepni Gaja
Danas mi rece moj poznanik Gaja, tapetar, da se on ponekad pojavljuje na internet razgovorima i predstavlja kao Maja. I tu se on pomalo necka, muzjaci se pomalo udvaraju, pa pokusaju da dodju do broja telefona "Maje". On im da tacan broj, ali im kaze da nema dovoljno kredita, i udvaraci obavezno uplate kredit. Neko 100rsd, neko 200, neko vise...I, tako, pohlepni Gaja vec mesecima ne placa telefon jer mu drugi placaju. Naravno, iskljucivo komunicira sa "abonentima" na romantiku pomocu sms poruka jer je takodje odao svoju tajnu da je gluvonema.
Da li je Gaja pohlepan ili praktican? Ili je za sve to kriv Tita?

Иди Раја и Влаја улицом и сретну Гају, па ће:
- Ију Пајо, ал' си се променио!
- Нисам ја ПАЈА, ја сам ГАЈА.
- Чак си и име променио...
thefreak thefreak 19:38 18.03.2012

Krimo-kapitalizam

Ovo nije kapitalizam, ovo je otimanje, pljackanje i to legalno, zakonski u okvirima drzava.Ako ne platis neki racun odmah seku struju, iseljuju etc.Ali zato ako ti neko ne plati mesecnu zaradu onda ces mecku da rodis da bi to dobio(ako dobijes).Verujte ni u EU vise radnicka klasa nije zasticena.
blogovatelj blogovatelj 21:07 19.03.2012

Re: Krimo-kapitalizam

Ovo nije kapitalizam, ovo je otimanje, pljackanje i to legalno


Dakle, to ipak jeste kapitalizam. To sto si ti drugacije zamisljao pomenuto drustveno uredjenje, to je sasvim druga prica.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:04 19.03.2012

Re: Krimo-kapitalizam

Dakle, to ipak jeste kapitalizam. To sto si ti drugacije zamisljao pomenuto drustveno uredjenje, to je sasvim druga prica.

Капитализам? Заштита имовинских права? Отимање? Блоговатељ?
blogovatelj blogovatelj 02:18 20.03.2012

Re: Krimo-kapitalizam

Капитализам? Заштита имовинских права? Отимање? Блоговатељ?


Nije lopov ko ukrade, nego koga uhvate...
ivana23 ivana23 19:40 18.03.2012

***

Doktrina šoka (The Shock Doctrine) je dokumentarni film snimljen po istoimenoj knjizi Naomi Klein. Film, kao i knjiga, tvrdi kako se neo-liberalni kapitalizam hrani prirodnim katastrofama, ratovima i terorom kako bi učvrstio svoju dominaciju.

CEO FILM SA PREVODOM
ivana23 ivana23 21:00 18.03.2012

Re: ***

Kapitalizam: ljubavna priča (Capitalism: A Love Story) je poznati dokumentarni film Michael Moore-a. Tema filma je financijska kriza koja je pogodila globalnu ekonomiju 2007.
Film istražuje kapitalizam kao sustav i daje oštru kritiku istog.


CEO FILM SA PREVODOM
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:22 18.03.2012

Re: ***

ivana23
Doktrina šoka (The Shock Doctrine) je dokumentarni film snimljen po istoimenoj knjizi Naomi Klein. Film, kao i knjiga, tvrdi kako se neo-liberalni kapitalizam hrani prirodnim katastrofama, ratovima i terorom kako bi učvrstio svoju dominaciju.CEO FILM SA PREVODOM

По тој истој доктрини, робови су били шокирани ослобађањем.

Шо - ки - ра - ни.

Шокантно ослобађање. Одједном. Без транзиције.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:31 18.03.2012

Re: ***

ivana23
Kapitalizam: ljubavna priča (Capitalism: A Love Story) je poznati dokumentarni film Michael Moore-a. Tema filma je financijska kriza koja je pogodila globalnu ekonomiju 2007.Film istražuje kapitalizam kao sustav i daje oštru kritiku istog.CEO FILM SA PREVODOM

И шта каже филм? Лош СУСТАВ? Није добро зарађивати продајом робе, пружањем услуга које су људи спремни својевољно да плате.
ivana23 ivana23 00:40 20.03.2012

Re: ***

Inside Job

Ceo film sa prevodom.


srdjazlopogledja srdjazlopogledja 07:15 20.03.2012

Re: ***

ivana23
Inside Job
Ceo film sa prevodom.

Financial InStability


Добар филм. Половичан, али добар (за разлику од претходних).
Та половичност га чини финијом пропагандом у корист оних против којих је наводно.
G r o f G r o f 20:43 18.03.2012

dobro i loše...

Socilalizam je imao dobrih i loših osobina, kapitalizam ima dobrih i loših osobina ali ovo izmedju, ima samo loše osobine.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:24 18.03.2012

Re: dobro i loše...

Могу да се сложим... Могу...
freehand freehand 23:05 18.03.2012

Ne razumem

Šta fali kapitalizmu?
Postoje, naime, ozbiljni autori u čiji sud i mišljenje ja imam potpuno poverenje, a koji kažu:
od sada svako moze da kupi sta god hoce i moze da ga vrati to isto

U kapitalizmu, da se razumemo!
Ali, to je tek deo. Pazi sad:
Kupim kosulju, dodjem kuci, probam ih sve redom, izaberem dve a tri koje mi se nisu svidele vratim sutradan. Niko me nista ne pita.


Pa zaista ne razumem: gde je tu nehumanost, gde je tu pohlepa, gde je tu eksploatacija?
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:01 19.03.2012

Re: Ne razumem

To je argumentovano objasnio Majkl Mur, u antologijskoj sceni kada vlasniku "NIKE"-a nudi besplatne avionske karte do Indonezije, da bi posetio tamošnje fabrike i video kako klinci proizvode brendirane patike za pola dolara nadnice. Te iste patike se potom prodaju u Evropi i Americi po ceni bezobrazno velikoj u odnosu na troškove.

Naravno, vlasnik "NIKE-a" je uz malo snebivanja pred kamerom odbio da sa Majklom
Murom otputuje u Indoneziju.
blogovatelj blogovatelj 03:54 19.03.2012

Re: Ne razumem

Postoje, naime, ozbiljni autori u čiji sud i mišljenje ja imam potpuno poverenje,


Ne zameri Stosicu.
Doticni autor zivi u Irskoj, bio je Sveti Patrik, tako da mislim da je bio opijen alkoholnim isparenjima i da mu ne treba zameriti. To zakljucujem na osnovu ovoga:

Kupim kosulju, dodjem kuci, probam ih sve redom, izaberem dve a tri koje mi se nisu svidele vratim sutradan.


Kupi jednu.
Sve ih proba.
Ostavi dve, vrati tri.

Otprilike kao kada je Drago stvarao prasu, samo bez nadrealisticke imaginacije. Stosicevo literarno stvaralastvo je bazirano na egzistencijalizmu.
freehand freehand 07:53 19.03.2012

Re: Ne razumem

Otprilike kao kada je Drago stvarao prasu, samo bez nadrealisticke imaginacije. Stosicevo literarno stvaralastvo je bazirano na egzistencijalizmu.

Ne znam... Meni su jezičke inovacije iz dela uvaženog kolege, koji koliko razumem živi od svog pera i jezika - tipa
moze da ga vrati to isto

nekako upečatljivije.
A i zajebanije je za besamne, pohlepne kapitaliste.
Mis'im - kuda sa tolikim košuljama koje se množe ko gremlini? I kome i kako onda da prodaš košulje koje ti proizvodiš?

alselone alselone 07:59 19.03.2012

Re: Ne razumem

Covek se plasi da se presvlaci u kabinama a vi ga zajebavate.
freehand freehand 08:13 19.03.2012

Re: Ne razumem

alselone
Covek se plasi da se presvlaci u kabinama a vi ga zajebavate.

Pa ne - al zamisli da u kabinu uđeš sa jednom košuljom, prodavaćici vratiš dve a na vrata kreneš sa tri?!
Kako bi ti rešio problem sa obezbeđenjem?
alselone alselone 08:25 19.03.2012

Re: Ne razumem

Kako bi ti rešio problem sa obezbeđenjem?


Uskliknuo bih - da na mome kabinu vise ne dolaze obezbedjenje, prodavci, freehand, alselone, blogovatelj...
thefreak thefreak 11:11 19.03.2012

Re: Ne razumem

Filip Mladenović
To je argumentovano objasnio Majkl Mur, u antologijskoj sceni kada vlasniku "NIKE"-a nudi besplatne avionske karte do Indonezije, da bi posetio tamošnje fabrike i video kako klinci proizvode brendirane patike za pola dolara nadnice. Te iste patike se potom prodaju u Evropi i Americi po ceni bezobrazno velikoj u odnosu na troškove.

Naravno, vlasnik "NIKE-a" je uz malo snebivanja pred kamerom odbio da sa Majklom
Murom otputuje u Indoneziju.


U Egiptu sam pre 3 godine kupio nove original starke za 5 € !! Uporedjivao ih ovde i nema nikakve razlike!!!
freehand freehand 07:28 19.03.2012

Ravnopravnost rulez

Nema kapitalizma sa ljudskim likom bez polne ravnopravnosti!

bosniastanac68 bosniastanac68 14:46 19.03.2012

dolazi proljece ....

Njujork , Mart 17, 'Park slobode", divan i inspirirajuci video, Americko proljece dolazi, hvala hrabrima , hvala 'Occupy " ;

Filip Mladenović Filip Mladenović 15:56 19.03.2012

Mehanizam pohlepe:

Tužna priča o Helginom baru

Helga je vlasnik bara. Ona shvata da su uglavnom sve njene mušterije nezaposleni alkoholičari i da od takvih mušterija njen bar ne može da se izdržava. Da bi rešila ovaj problem, ona pravi novi biznis plan, koji dozvoljava njenim mušterijama da piju 'na crtu', (piješ sad / platiš kasnije). Helga beleži dugove svojih mušterija i praktično im odobrava zajmove za piće. To se brzo pročuje i kao rezultat - mušterije navale u Helgin bar. Vrlo brzo njen bar ima najveći promet u gradu. Kako mogu da piju na odloženo plaćanje, niko od mušterija se ne buni što Helga s vremena na vreme podiže cene vina i piva - najčesće konzumiranih pića. Kao dodatna posledica ovoga, dolazi do ogromnog povećanja bruto prihoda.
Mladi i ambiciozni potpredsednik lokalne banke prepoznaje ogromni budući potencijal ovih dugova i povećava Helgi kreditni limit u svojoj banci. On ne vidi nikakav problem oko toga, jer iza svega stoje dugovi nezaposlenih alkoholičara - mušterija kao zalog!
To brzo primete i eksperti za berzansko poslovanje u centrali banke i smisle način kako da ostvare ogromne bonuse pretvarajući ove zajmove u ALKO-OBVEZNICE. Ovim vrednosnim papirima se onda trguje na svetskoj berzi akcija. Naivni investitori u stvari ne razumeju najbolje da su "preporučene" akcije koje su kupili - u stvari dugovi nezaposlenih alkoholčra i tako cena akcija stalno raste!!! Uskoro postaju jedne od najboljih za trgovinu u nekim od vodećih državnih brokerskih kuća.
Jednog dana (iako cene akcija i dalje rastu), menadžer u lokalnoj banci odluči da je ipak vreme da se zahteva plaćanje duga izdatog na račun odloženog konzumiranja alkohola u Helginom baru. On obaveštava Helgu, a ona onda zahteva plaćanje od strane svojih mušterija. Ali, kako su oni samo nezaposleni alkoholičari naravno da ne mogu da plate. Kako Helga ne može da ispuni njene obaveze za kredite uzete od lokalne banke, ona proglašava bankrot. Bar se zatvara i njenih 11 zaposlenih gubi posao. Preko noći, cena ALKO-OBVEZNICA pada za 90%. Urušena vrednost obveznica uništava likvidnost banke: banka ne može više da odobrava nove zajmove i njena ekonomska aktivnost biva zamrznuta. Kako su dobavljači takođe odobravali Helgi odloženo plaćanje i čak investirali u obveznice visoke vrednosti, sad moraju da otpišu sav njen dug uz gubitak preko 90% pretpostavljene vrednosti obveznica. Njen snabdevač vinom proglašava bankrot, zatvarajući porodični biznis koji se uspešno odvijao pune tri generacije; njenog snabdevača pivom preuzima konkurentska firma, koja odmah zatvara lokalnu pivaru i otpušta svih 150 radnika.

S druge strane, banka, brokerska firma, kao i njihovi direktori bivaju izbavljeni multi-milionskom infuzijom od strane vlade, bez dodatnih obaveza. Fondovi neophodni za ovo izbavljenje obezbedjeni su iz novouvedenih poreza, koji padaju na leđa zaposlene srednje klase građana. To su oni koji uglavnom ne piju alkohol i nikad nisu ni bili u Helginom baru.
expolicajac expolicajac 16:45 19.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

Helga je vlasnik bara. Ona shvata da su uglavnom sve njene mušterije nezaposleni alkoholičari i da od takvih mušterija njen bar ne može da se izdržava. Da bi rešila ovaj problem, ona pravi novi biznis plan, koji dozvoljava njenim mušterijama da piju 'na crtu', (piješ sad / platiš kasnije). Helga beleži dugove svojih mušterija i praktično im odobrava zajmove za piće. To se brzo pročuje i kao rezultat - mušterije navale u Helgin bar. Vrlo brzo njen bar ima najveći promet u gradu. Kako mogu da piju na odloženo plaćanje, niko od mušterija se ne buni što Helga s vremena na vreme podiže cene vina i piva - najčesće konzumiranih pića. Kao dodatna posledica ovoga, dolazi do ogromnog povećanja bruto prihoda.
Mladi i ambiciozni potpredsednik lokalne banke prepoznaje ogromni budući potencijal ovih dugova i povećava Helgi kreditni limit u svojoj banci. On ne vidi nikakav problem oko toga, jer iza svega stoje dugovi nezaposlenih alkoholičara - mušterija kao zalog!
To brzo primete i eksperti za berzansko poslovanje u centrali banke i smisle način kako da ostvare ogromne bonuse pretvarajući ove zajmove u ALKO-OBVEZNICE. Ovim vrednosnim papirima se onda trguje na svetskoj berzi akcija. Naivni investitori u stvari ne razumeju najbolje da su "preporučene" akcije koje su kupili - u stvari dugovi nezaposlenih alkoholčra i tako cena akcija stalno raste!!! Uskoro postaju jedne od najboljih za trgovinu u nekim od vodećih državnih brokerskih kuća.
Jednog dana (iako cene akcija i dalje rastu), menadžer u lokalnoj banci odluči da je ipak vreme da se zahteva plaćanje duga izdatog na račun odloženog konzumiranja alkohola u Helginom baru. On obaveštava Helgu, a ona onda zahteva plaćanje od strane svojih mušterija. Ali, kako su oni samo nezaposleni alkoholičari naravno da ne mogu da plate. Kako Helga ne može da ispuni njene obaveze za kredite uzete od lokalne banke, ona proglašava bankrot. Bar se zatvara i njenih 11 zaposlenih gubi posao. Preko noći, cena ALKO-OBVEZNICA pada za 90%. Urušena vrednost obveznica uništava likvidnost banke: banka ne može više da odobrava nove zajmove i njena ekonomska aktivnost biva zamrznuta. Kako su dobavljači takođe odobravali Helgi odloženo plaćanje i čak investirali u obveznice visoke vrednosti, sad moraju da otpišu sav njen dug uz gubitak preko 90% pretpostavljene vrednosti obveznica. Njen snabdevač vinom proglašava bankrot, zatvarajući porodični biznis koji se uspešno odvijao pune tri generacije; njenog snabdevača pivom preuzima konkurentska firma, koja odmah zatvara lokalnu pivaru i otpušta svih 150 radnika.

S druge strane, banka, brokerska firma, kao i njihovi direktori bivaju izbavljeni multi-milionskom infuzijom od strane vlade, bez dodatnih obaveza. Fondovi neophodni za ovo izbavljenje obezbedjeni su iz novouvedenih poreza, koji padaju na leđa zaposlene srednje klase građana. To su oni koji uglavnom ne piju alkohol i nikad nisu ni bili u Helginom baru.

Mogo si samo sa jednom prosto proširenom rečenicom
"Za sve je kriv drug Tito"
blogovatelj blogovatelj 21:10 19.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

On ne vidi nikakav problem oko toga, jer iza svega stoje dugovi nezaposlenih alkoholičara - mušterija kao zalog!


Pravi bankar ovde vidi ogroman problem Filipe. Ako nekome pozajmis pare a ne razmisljas kako ce biti vracene, onda si budala. Bankari nisu budale, inace ne bi bili bogati.
freehand freehand 21:37 19.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

blogovatelj
On ne vidi nikakav problem oko toga, jer iza svega stoje dugovi nezaposlenih alkoholičara - mušterija kao zalog!


Pravi bankar ovde vidi ogroman problem Filipe. Ako nekome pozajmis pare a ne razmisljas kako ce biti vracene, onda si budala. Bankari nisu budale, inace ne bi bili bogati.

Ma ovo je slika bankarskog poslovanja poslednje dve decenije.
Nego ja mislim da to nije Filip pisao.
Štaviše - siguran sam da je zaboravio da navede izvor i autora..
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:24 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

Zaista, bankari nisu budale kada njihovu gramzivost "pokriva" država iz budžeta.

Na taj paradoks epohe, inače ključni uzrok ekonomske krize, ukazuje kraj komentara: "S druge strane, banka, brokerska firma, kao i njihovi direktori bivaju izbavljeni multi-milionskom infuzijom od strane vlade, bez dodatnih obaveza. Fondovi neophodni za ovo izbavljenje obezbedjeni su iz novouvedenih poreza, koji padaju na leđa zaposlene srednje klase građana. To su oni koji uglavnom ne piju alkohol i nikad nisu ni bili u Helginom baru."
freehand freehand 00:27 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

Filip Mladenović
Zaista, bankari nisu budale kada njihovu gramzivost "pokriva" država iz budžeta.

Na taj paradoks epohe, inače ključni uzrok ekonomske krize, ukazuje kraj komentara: "S druge strane, banka, brokerska firma, kao i njihovi direktori bivaju izbavljeni multi-milionskom infuzijom od strane vlade, bez dodatnih obaveza. Fondovi neophodni za ovo izbavljenje obezbedjeni su iz novouvedenih poreza, koji padaju na leđa zaposlene srednje klase građana. To su oni koji uglavnom ne piju alkohol i nikad nisu ni bili u Helginom baru."

Ok. a čiji je tekst, Filipe?
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:45 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

Autor teksta je jedan od otpuštenih konobara iz Helginog bara. Dakle, insajder!
blogovatelj blogovatelj 02:22 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

Zaista, bankari nisu budale kada njihovu gramzivost "pokriva" država iz budžeta.


Eto vidis.
Mozes ih zvati lopovima, varalicama, secikesama, mufljuzima, gadovima, kako god hoces, ali ne mozes budalama.
freehand freehand 08:29 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

Filip Mladenović
Autor teksta je jedan od otpuštenih konobara iz Helginog bara. Dakle, insajder!

Kako se zove taj konobar, Filipe?
Red bi bio, ako citiraš njegov tekst, da navedeš njegovo ime i prezime.
Nije u redu,Filipe (a to bi kao veliliki borac za pravdu i mir u svetu morao da znaš) da navedeš tuđ tekst a da ne naznačiš jasno da si to uradio i ne navedeš ime autora.
U suprotnom to liči na krađu, Filipe, a to nije lepo.
vladaxy vladaxy 09:52 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

gramzivost "pokriva" država iz budžeta.
bivaju izbavljeni multi-milionskom infuzijom od strane vlade, bez dodatnih obaveza.
obezbedjeni su iz novouvedenih poreza, koji padaju na leđa zaposlene srednje klase građana.


Vi i dalje ne vidite da je problem u državi a ne u bankarima ???

Zašto država pokriva gramzivost?
Zašto država izbavljuje banke?
Zašto država uvodi poreze?

Mislim da je problem u gramzivim političarima.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:24 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

Gramzivi bankari finansiraju alave političare.
A onda im oni uzvraćaju tu uslugu povećanjem poreza, dakle preko grbače svih nas.

P.S. Autor teksta o Helginom baru je insajder, koji ne želi da mu se ime obelodanjuje. Važna je suština teksta - anatomija liberalnog kapitalizma!
maksa83 maksa83 11:39 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

freehand
Filip Mladenović
Autor teksta je jedan od otpuštenih konobara iz Helginog bara. Dakle, insajder!

Kako se zove taj konobar, Filipe?
Red bi bio, ako citiraš njegov tekst, da navedeš njegovo ime i prezime.
Nije u redu,Filipe (a to bi kao veliliki borac za pravdu i mir u svetu morao da znaš) da navedeš tuđ tekst a da ne naznačiš jasno da si to uradio i ne navedeš ime autora.
U suprotnom to liči na krađu, Filipe, a to nije lepo.

Tekst nije Filipov tj. kola po Internetu, ali autor jeste nepoznat.
freehand freehand 11:43 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

P.S. Autor teksta o Helginom baru je insajder, koji ne želi da mu se ime obelodanjuje. Važna je suština teksta - anatomija liberalnog kapitalizma!

Insajder iz Helginog bara (ja kontao da je to imaginarno mesto!?) ili insajder iz gramzivog bankarskog kapitalizma?
U oba slučaja trebalo je da to naznačiš, a ne da tekst staviš u komentar kao svoj.
A iz aviona se, Filipe, vidi da stil nije tvoj.
Pa ti kako hoćeš - parolaši o lopovluku i zločinima, ali nemoj poštovati ni minimum uzusa svoje profesije.
Jbt, ja mislio on pošten, samo malo blentav...

Edit:

Maxa
Tekst nije Filipov tj. kola po Internetu, ali autor jeste nepoznat.

Nije meni namera da gnjeckam, ali od čoveka koji pretenduje da dušu na pamuk vadi aždaji pohlepe i lopovluka očekuje se bar toliko da tuđe ne predstavlja svojim. I da je toliko pismen da zna kako se citiraju tuđe reči.
vladaxy vladaxy 12:23 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

Gramzivi bankari finansiraju alave političare.
A onda im oni uzvraćaju tu uslugu povećanjem poreza, dakle preko grbače svih nas.


Po vama, i dalje su problem bankari ????

Političari imaju suviše moći -> Suviše moći privlači korupciju -> Političari su korumpirani i rade u korist raznih interesnih grupa. -> Ljudi mrze "podivljali razulareni nehumani neoliberalni kapitalizam" jer političari spašavaju banke i tajkune.

Zar nije logično rešenje smanjiti moć i uticaj političara? Samim tim će biti manje podložni korupciji. Časni, pošteni i nepotkupljivi političari ne postoje u tom broju da nadvladaju ove.

Ali ne, protivnici "podivljalog razularenog nehumanog neoliberalnog kapitalizma" traže još više moći za te iste političare i još više regulacije. Meni to zvuči glupo.
maksa83 maksa83 12:44 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

Zar nije logično rešenje smanjiti moć i uticaj političara? Samim tim će biti manje podložni korupciji. Časni, pošteni i nepotkupljivi političari ne postoje u tom broju da nadvladaju ove.

Ali ne, protivnici "podivljalog razularenog nehumanog neoliberalnog kapitalizma" traže još više moći za te iste političare i još više regulacije. Meni to zvuči glupo.

"Srušio se plafon"
"Zašto?"
"Pa drveni stubovi su istrulili"
"Ne biste imali taj problem kada biste skroz sklonili stubove, stubovi koji ne postoje ne mogu da istrule, a i biće više mesta u prostoriji"


Mislim, meni zvuči glupo i ta "nema ruku - nema džema" logika.

Objasni mi onda kako bi se u tom superliberalnom kapitalizmu npr. regulisao nekako stečeni monopol, ili duopol (isto ti je da li te dere jedna korporacija koja vlada ili dve koje se dogovore). Svaka utakmica ima sudiju. Utakmica koja nema sudiju je obično krljanje. Moraš stvarno da budeš potpuni slepac pa da računaš na neku korporativnu etiku koja bi štitila ostale - ništa manja utopija nego komununizam i podjednako opasna kad se kormila i vesla dočepaju zastupnici.

Objasni mi - kakva je praktična razlika između sveta u kome je korporaciji sve dozvoljeno zato što su takva pravila (zapravo odsustvo pravila) i sveta u kome je korporaciji sve dozvoljeno zato što u džepu ima političare?
alselone alselone 13:00 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

"nema ruku - nema džema" logika.



Izgibo!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:12 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

Objasni mi - kakva je praktična razlika između sveta u kome je korporaciji sve dozvoljeno zato što su takva pravila (zapravo odsustvo pravila) i sveta u kome je korporaciji sve dozvoljeno zato što u džepu ima političare?

Разлика је у додатној заштити коју им пружају политичари, било преко легислативе (регулативе, "уређивања" тржишта, ефективне заштите монопола), или преко трансфера богатства, путем субвенција и бејлаута.

Objasni mi onda kako bi se u tom superliberalnom kapitalizmu npr. regulisao nekako stečeni monopol, ili duopol (isto ti je da li te dere jedna korporacija koja vlada ili dve koje se dogovore).

Разлика између картела и монопола није мала. Картел је ипак режим конкуренције, док је монопол одсуство конкуренције. Монопол може бити не-"злоупотребљен", на пример, постоји само један произвођач, продавац, пружалац услога, али зарада је таква, да не пружа подстицај за конкуренцијом, тј. не исплати се улазак. "Регулатива", илити утицај политичара, има за задатак да низом правних аката, или општом економском ситуацијом онемогућава улазак конкуренције, или уништава је, ако већ постоји (на пр. ограничавање маржи).

Svaka utakmica ima sudiju. Utakmica koja nema sudiju je obično krljanje. Moraš stvarno da budeš potpuni slepac pa da računaš na neku korporativnu etiku koja bi štitila ostale - ništa manja utopija nego komununizam i podjednako opasna kad se kormila i vesla dočepaju zastupnici.

У тржишној економији, основни судија је потрошач, корисник. Власти, судске, извршне, админисртативне, тек су помоћне судије (владавина права, заштита имовине, почетно дефинисање имовине, монетарне, економске слободе). У тзв. тржишним економијама, власти преузимају улогу основног судије, и тиме у заштиту поједине фирме.

Moraš stvarno da budeš potpuni slepac pa da računaš na neku korporativnu etiku koja bi štitila ostale - ništa manja utopija nego komununizam i podjednako opasna kad se kormila i vesla dočepaju zastupnici

Корпративна етика не постоји. Постоји корпоративни интерес. Или интерес управног одбора (види - странке у Србији).

Mislim, meni zvuči glupo i ta "nema ruku - nema džema" logika.

Нема џема - нема руку.

Ниски порези, мала инфлација - монетарне слободе. Једноставни јасни закони.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:41 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

Da li je primer razvijene Nemačke nešto na putu ka kapitalizmu sa ljudskim likom?
Kada uz jednaka pravila tržišne utakmice i maksimalnu slobodu preduzetničkog duha postoji i razvijena mreža socijalne pomoći i novčane naknade za nezaposlene.
Kada u kreiranju ekonomskog ambijenta podjednako učestvuju i poslodavci i sindikati i država, tj. nemačka vlada.


antioksidant antioksidant 15:00 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

kakva je praktična razlika između sveta u kome je korporaciji sve dozvoljeno zato što su takva pravila (zapravo odsustvo pravila) i sveta u kome je korporaciji sve dozvoljeno zato što u džepu ima političare?

ovaj drugi (sa politicarima) je odrziviji (za korporacije)
vladaxy vladaxy 16:12 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

maksa83

"Srušio se plafon"
"Zašto?"
"Pa drveni stubovi su istrulili"
"Ne biste imali taj problem kada biste skroz sklonili stubove, stubovi koji ne postoje ne mogu da istrule, a i biće više mesta u prostoriji"
Mislim, meni zvuči glupo i ta "nema ruku - nema džema" logika.


A zar ne misliš da umesto nekoliko trulih drvenih stubova, može da bude i samo jedan betonski ???

Npr. ovde država spašava pohlepne i gramzive prodavce i proizvođače građevinskih mašina

Pravilnik o načinu podsticanja proizvodnje, remonta i prodaje građevinskih mašina, proizvodnje i prodaje teretnih vozila i specijalnih nadgradnji na kamionskim šasijama i sprovođenja subvencionisane kupovine teretnih vozila proizvedenih u Republici Srbiji zamenom staro za novo u 2012. godini
"Službeni glasnik RS", broj: "010/12", strana: 34 od 10.02.2012.


Evo ti i spisak ostalih trulih drvenih stubova samo iz 2012. godine (a gde su sve ostali iz prethodnih decenija).

Još malo:

Zakon o davanju garancije Republike Srbije u korist Hypo Alpe-Adria bank a.d. Beograd i Societe Generale Banka Srbija a.d. Beograd za izmirivanje obaveza Građevinske direkcije Srbije d.o.o. Beograd, po osnovu Ugovora o kreditu za izgradnju stambeno-poslovnih objekata na lokaciji kasarne „Stepa Stepanović" u Beogradu

Zakon o davanju garancije Republike Srbije u korist Komercijalne banke a.d. Beograd po zaduženju Akcionarskog društva za vazdušni saobraćaj „JAT Airways" a.d. Beograd

Zakon o davanju garancije Republike Srbije u korist Japan International Cooperation Agency po zaduženju Javnog preduzeća „Elektroprivreda Srbije", Beograd

Zakon o davanju garancije Republike Srbije u korist Unicredit Srbija a.d. Beograd za izgradnju Aneksa hangara 2, dovođenje u radnu funkciju održavanja i opravke za već osvojeni tip aviona Boeing 737 NG i opremanje u cilju osvajanja održavanja i opravke aviona tipa Airbus 320 po zaduženju „JAT-Tehnika" d.o.o. Beograd

Zakon o davanju garancije Republike Srbije u korist Societe General Banka Srbija a.d. Beograd, Erste GCIB Finance I B.V. Amsterdam, Unicredit Bank Srbija a.d. Beograd i Aik banke a.d. Niš po zaduženju Galenike a.d. Beograd


Ne, zaista ne treba političarima oduzeti moć da se zadužuju u naše ime i da raspolažu našim parama i da pune svoje i stranačke džepove. Mislim da je ovako sasvim OK. Čak im treba dati još ovlašćenja i moći da još više utiču na naše živote i za sve loše u životu kriviti:

"podivljalineoliberalnopohlepninehumanirazularenibankarski kapitalizam
maksa83 maksa83 17:45 20.03.2012

Re: Mehanizam pohlepe:

Npr. ovde država spašava pohlepne i gramzive prodavce i proizvođače građevinskih mašina

Ne, zaista ne treba političarima oduzeti moć da se zadužuju u naše ime i da raspolažu našim parama i da pune svoje i stranačke džepove.

To što ova država nema dobro ustrojstvo (zapravo, njen problem su trenutni "elementi upravljanja" koji imaju visok koruptivni potencijal) govori sve o ovoj državi a malo o ustrojstvu kao principu.

Ključ je u smenjivoj vlasti.
nsarski nsarski 18:00 20.03.2012

Re: Kljuc

Ključ je u smenjivoj vlasti.


Da, ali kako je smeniti?
Rece jedan Frojdov pacijent: "Sanjam da treba da otkljucam katanac za neka vazna vrata, ali kljuc koji imam se neprestano pretvara u mokar spaghetti, mlitav i nikakav, i mene hvata panika. Sta nije u redu, doktore?"
maksa83 maksa83 18:04 20.03.2012

Re: Kljuc

Da, ali kako je smeniti?

Zabolela stonogu jedna noga, ali pošto ih ima, je l' te - sto, nema pojma koja. Požali se medi i meda joj kaže da je to veliki problem i da on ne zna da ga reši, ali nek' ode kod Sove, ona je mudra, imaće neki pametan savet. Požali se dakle Stonoga Sovi, i Sova joj kaže: "slušaj, najbolje ti je da se pretvoriš u čavku, onda ćeš da imaš samo dve noge i znaćeš koja te boli". Stonoga: "ali, ali... kako da se pretvorim u čavku?!". Sova: "vidi, ja sam ti rešila problem u teoriji, sad ti vidi kako ćeš dalje...".
nsarski nsarski 20:41 20.03.2012

Re: Kljuc

Sova: "vidi, ja sam ti rešila problem u teoriji, sad ti vidi kako ćeš dalje...".

Nekoć je kružila čaršijom sledeća urbana legenda: Neki tip je pronašao univerzalno oružje za obaranje neprijateljskih aviona. Naime, u pitanju je motka kojom se avioni omlaćuju sa neba. Kad su ga pitali koliko dugacka ta motka treba da bude, izumitelj je odgovorio: "oko 4 kilometra!" , a na pitanje: "Dobro, a cime nameravate da pokrecete toliku motku?", on je rekao:"to me ne zanima - ja sam dao idejno resenje!".
norden norden 17:42 19.03.2012

N

´Lepa´ slika kapitalizma: http://www.onlinefootage.tv/stock-video-footage/5725/india-ship-graveyard-wrecks-alang-gujarat

Ovde dospevaju i brodovi norveskih brodovlasnika.
Ovakve poslove bi u Norveskoj obavljali radnici pod punom zastitnom opremom i sa specijalnim masinama.

norden norden 17:44 19.03.2012

Re: N

Nazalost, nisam naucila lekciju postavljanja klipova
moderator05 moderator05 12:39 20.03.2012

Pomoć

Dok ne "naučite lekciju", evo da pomognem:
"Ovde dospevaju i brodovi norveskih brodovlasnika."
norden norden 12:51 20.03.2012

Re: Pomoć

Hvala na pomoci.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:59 20.03.2012

Re: N

Ovakve poslove bi u Norveskoj obavljali radnici pod punom zastitnom opremom i sa specijalnim masinama.

Не би. Да се онемогући којим случајем одлазак бродова на "гробље" у Индији, бродови би се "сахрањивали" на дну мора.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana