Budućnost| Društvo| Istorija| Nauka| Reč i slika

Rehabilitacija = Autogolotinja

Filip Mladenović RSS / 22.03.2012. u 03:48

POBEDNICI U RATU
POBEDNICI U RATU
Kolega bloger Boris Drenča je u svom argumentovanom blogu "Dno je blizu" istorijskim faktima ukazao na nerazumni i anticivilizacijski karakter pokušaja rehabilitacije Draže Mihajlovića.

Da je ostavljena mogućnost komentarisanja njegovog bloga, ja bih napisao: Kritikovati i osuđivati ono što su radili komunisti je u redu i legitimno, ali  time se ne mogu amnestirati niti rehabilitovati kolaboracionisti i zločinci.

Međutim, ono što mene posebno irititira je revizija istorije. Nije mi jasno kome to u Srbiji odgovara da se antifašistička borba naših predaka tokom II svetskog rata sada relativizuje pokušajima rehabilitacije ravnogorskog pokreta i njegovog vođe Draže Mihajlovića?

Zašto Srbija ovakvim autogolovima sama sebe izbacuje iz pobedničke, antifašističke kolacije? Zašto poništava tolike žrtve, časno i hrabro poginule u borbi protiv Hitlerovog nacističkog režima?

Svetski i domaći istoričari, dakle istorijska nauka, saglasni su u sledećem:

SAD su svoj politički odnos prema pokretima otpora u Jugoslaviji utvrdili sredinom 1943. godine. Za SAD Balkan je bio ratište od malog značaja. Američka delegacija u pregovorima sa Sovjetskim Savezom nije pokazivala interes za Jugoslaviju, a vojnoobaveštajna služba (OSS) u svojim analizama odnosa snaga između partizana i četnika bila je naklonjenija partizanima.

Na Teheranskoj konferenciji lidera antifašističke koalicije Ruzvelta, Staljina i Čerčila, održanoj od 28. novembra do 1. decembra 1943, Vinston Čerčil se zalagao za pomoć jugoslovenskim partizanima. Na kraju konferencije, pored Deklaracije triju sila, doneti su i Zaključci. U njima je, između ostalog, pisalo: "Konferencija se saglasila da se partizani u Jugoslaviji potpomognu do najveće moguće mere snadbevanjem i opremom, kao i operacijama komandosa."

Posle Teheranske konferencije izdato je naređenje Vrhovnoj komandi saveznika za Sredozemlje da realizuje ovu odluku o pomoći partizanima.

U govoru pred Donjim domom britanskog Parlamenta, održanom 22. februara 1944. godine, premijer Čerčil je rekao i ovo: "...U  sadašnjem  trenutku  sledbenici maršala  Tita  mnogostruko  nadmašuju  brojem  sledbenike  generala  Mihailovića,  koji  deluje u  ime  jugoslovenske kraljevske vlade. Naravno, partizani maršala  Tita  su jedini  koji  se  zaista  bore  u  ovom  trenutku  protiv  Nemaca. Voleo  bih  da  Dom  vidi da naši  osećaji  ovde,  kao i  bilo  gde drugde, slede  princip  vernosti  onima  koji  su  nama  verni  i  nastojanja  da  bez  predrasuda  ili  obzira  prema  političkim  osećajima pomognemo  onima  koji  se  bore  za  slobodu  protiv  nacističke  vladavine i  time nanose  najveće  gubitke  neprijatelju."

Lideri antifašističke koalicije ponovo su se sreli pred kraj II svetskog rata, kada je već bila izvesna pobeda nad nacizmom. Od 4. do 11. februara 1945. godine u Jalti na Krimu Ruzvelt, Staljin i Čerčil su u tački 7, usvojili i odluku o Jugoslaviji:

„Mi smo se sporazumeli da predložimo maršalu Titu i dr Šubašiću da bi sporazum između njih trebalo odmah izvršiti i da bi trebalo obrazovati jednu novu vladu na osnovu tog sporazuma. Mi takođe preporučujemo da nova vlada odmah po svom obrazovanju izjavi da će:

- Antifašističko veće narodnog oslobođenja (AVNOJ) biti prošireno uključenjem onih članova poslednje jugoslovenske Narodne skupštine, koji se nisu kompromitovali saradnjom sa neprijateljem, obrazujući tako jedno telo koje će se zvati Privremena narodna skupština.
- Zakonodavna akta doneta od strane Antifašističkog veća narodnog oslobođenja biće podneta na naknadno odobrenje jedne Ustavotvorne skupštine."

Posle natezanja sa kraljem Petrom II oko ličnosti koje će činiti namesništvo 7. marta 1945. formirana je jedinstvena vlada sa predsednikom maršalom Josipom Brozom Titom, koja je samo formalno bila kraljevska. Vladu su tokom marta 1945. godine priznale najpre britanska, zatim sovjetska i na kraju vlada SAD.

Istorija je učiteljica života.

Rehabilitacija Draže Mihajlovića bila bi silovanje učiteljice.  Ili da se poslužim četničkom praksom: klanje!

Atačmenti



Komentari (377)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Karagaća Milan Karagaća 00:38 23.03.2012

Re: relativizacija

Partizani su pretežno bili sastavljeni od svih nacija ali van Srbije, ali su se najviše borili u Srbiji.

opet ti kažem informiši se malo bolje.Partizani su se najviše borili na teritoriji BiH i Hrvatske, zatim nekim delovima Srbije.U partizanima je takođe bilo najviše Srba i Crnogoraca a od 1943.godine znatniji broj Hrvata i Muslimana.
Četnici se nisu borili protiv okupatora ali su se borili protiv partizana i tako nametnuli građanski rat, a partizani su se borili za oslobođenje i naravno rušenje izdajničke vlasti.Što se revolucije tiče, pa normalno je da su građanske stranke bile za očuvanje kapitalističkog sistema a komunisti za socijalnu revoluciju i rušenje kapitalizma.
sevarlica sevarlica 10:48 23.03.2012

Re: relativizacija

Milan Karagaća
Partizani su pretežno bili sastavljeni od svih nacija ali van Srbije, ali su se najviše borili u Srbiji.

opet ti kažem informiši se malo bolje.Partizani su se najviše borili na teritoriji BiH i Hrvatske, zatim nekim delovima Srbije.U partizanima je takođe bilo najviše Srba i Crnogoraca a od 1943.godine znatniji broj Hrvata i Muslimana.
Četnici se nisu borili protiv okupatora ali su se borili protiv partizana i tako nametnuli građanski rat, a partizani su se borili za oslobođenje i naravno rušenje izdajničke vlasti.Što se revolucije tiče, pa normalno je da su građanske stranke bile za očuvanje kapitalističkog sistema a komunisti za socijalnu revoluciju i rušenje kapitalizma.


To što ti kažeš je sve tačno ali pod uslovom da ne računaš sitne napade na Nemce u vreme represije 100 za 1. Tim vidom borbe partizani su indirektno oterali u smrt desetine hiljada Srba, Roma, Vlaha, itd.
Takođe, ja nikada nisam rekao da većinski partizani nisu bili Srbi i Crnogorci, već da nisu bili iz Srbije a Srbiju su koštali iako ih ona nije htela ni trebala. Da li bi napadali Nemce u svojim selima, da je tamo bilo 100 za 1? Pa ne bi, ali srpski seljak je uvek bio jeftina roba.

'bem ti filozofiju po kojoj je bolji jedan mrtav Nemac od 100 živih Srba.
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:11 23.03.2012

Re: relativizacija

Tim vidom borbe partizani su indirektno oterali u smrt desetine hiljada Srba, Roma, Vlaha, itd.

Pa zar ne tvrdite da su prve gerilske akcije izvođene pod rukovodstvom prvog gerilca u Jevropi.
sevarlica sevarlica 08:43 26.03.2012

Re: relativizacija

Milan Karagaća
Tim vidom borbe partizani su indirektno oterali u smrt desetine hiljada Srba, Roma, Vlaha, itd.

Pa zar ne tvrdite da su prve gerilske akcije izvođene pod rukovodstvom prvog gerilca u Jevropi.


Jesu i prestale su do kraja 1941-e, baš zbog dotične represije prema stanovništvu. Zato su se ravnogorci i borili protiv svih koji su izazivali Nemce na streljanja.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 10:34 22.03.2012

Četnici su u skladu sa modernom Srbijom

Problem je što su četnici u skladu sa modernom Srbijom i njeni heroji.

Da vidimo, četnici su ubijali i klali muslimane, isto kao i u Srebrenici i BIH devedesetih.

Četnici su ubijali nepodobne Srbe, isto kao i u Srbiji devedesetih...

Srbiji nešto ne daju da slavi zločine iz devedesetih, zato će da slavi zločine iz Drugog svetskog rata!

Ovo je velika sramota!!!
alselone alselone 10:43 22.03.2012

Re: Četnici su u skladu sa modernom Srbijom

Nemoj se ti bolje zamarati ovakvim temama. Ostani na onome sta je Karleusa rekla, jeftinim montazama i slicno...
sevarlica sevarlica 11:00 22.03.2012

Re: Četnici su u skladu sa modernom Srbijom

Četnici su ubijali nepodobne Srbe, isto kao i u Srbiji devedesetih...


Peđa u mojoj varoši i okolini četnici nisu ubili nikog, do nekoliko Nemaca sa početka rata, ali čim je ustanovljeno 100 za 1 prestali su. Čak ni Nemci nisu ubijali bez nekog razloga(ne kažem da ih volim ali su imali neki red).
Prve zločine su u mom kraju počinili Rusi i barabe koje su im se priključile na kraju rata(razna lokalna fukara). Silovali su žene, ubijali i maltretirali narod, otimali hranu i dragocenosti, itd.

Ne kažem da ne postoje mesta gde su činili zločine jer to ne bi bila istina. Posebno su četnici Koste pećanca bili istaknuti u tome. On je sarađivao sa Italijanima a ne Draža.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 11:12 22.03.2012

Ah ta tvoja varoš...

BILANS ČETNIČKIH ZLOČINA

Ukupno je od četnika usmrćeno na teritoriji koju danas obuhvataju opštine Čačak, Gornji Milanovac i Lučani od 1941. do 1945. godine 702 osobe, meću kojima su 99 osobe ženskog pola i dvoje maloletne dece. U ovim usmrćenim nalaze se 103 osobe koje su četnici u odmetništvu ubili posle oslobođenja naših krajeva 1944. godine. Tu je bilo 57 vojnika i pripadnika milicije i 46 civila. Ovaj podatak govori da su četnici i u odmetništvu počinili velike zločine.

Način na koji su žrtve usmrćene je: streljano vatrenim oružjem - 457 (od kog je broja 38 žena), usmrćeno klanjem - 209 (od kog je broja 61 žena), budakom - jedno, batinama i na drugi način 35. Može se zaključiti da su koljaši bili posebno krvoločni prema ženama, jer od 209 zaklanih - 61 su žene, ili skoro svaka treća osoba.

Starosna struktura na ove načine umorenih je: do dvadeset godina starosti - 101, od 20 do 30 godina - 239, od 30 do 40 godina 177, od 40 do 50 godina - 114, od 50 do 60 godina - 47, od 60 do 70 godina - 19, iznad 70 godina - pet.

Meću usmrćenim je bilo: 380 zemljoradnika, 138 radnika i zanatlija, 81 domaćica, 24 učenika, 17 studenata, 14 prosvetnih radnika, 10 službenika, devet trgovaca, šest oficira i podoficira BJV, pet železničara, četiri kafedžije, dva tehničara, dva pravnika, jedan lekar, jedan farmaceut, jedan šumar, dva sveštenika, jedan penzioner, jedan sluga, jedan novinar i dvoje dece.

Pored usmrćenih, četnici su predali Nemcima koje su on streljali od 1941. do 1944. godine 497 pripadnika NOP-a i njihovi simpatizera, od kojih je 18 osoba ženskog pola.

Meću njima je bilo 247 zemljoradnika, 161 radnik i zanatlija, 12 trgovaca, 30 učenika, 15 studenata, devet učitelja, četiri pravnika, jedan oficir i podoficir, četiri kafedžije, jedan žele-zničar, osam domaćica, jedan službenik, jedan novinar i tri činov| 174

nika. Njihova starosna struktura je: do 20 godina -116 osoba, od 20 d0 30 - 216, od 30 do 40 - 117, od 40 do 50 - 34, od 50 do 60 - 11 i od 60 d0 70 - tri osobe.10*

U pokušaju da se, na neki način, opravdaju ili umanje zločini četnika koje su izvršili klanje nevinih građana, Davidović i Timotijević napisaše da su u ratu klali svi redom! U tom cilju se govori o klanju koje su izvršili partizani pod komandom Radenka Mandića u avgustu 1943. godine na području Mršinaca, Kukića i Slatine. Navodi se da je od 27. do 30. avgusta na tom području zaklano više osoba. Davidović i Timotijević u tom kazivanju nisu precizni - kada je zločin izvršen i da li je to učinjeno na području Kukića ili Goričana. Na strani 229. treće knjige "Zatamnjena prošlost" navode da su partizani na području čačanskog kraja klanjem usmrtili 17 osoba. Za ove tvrdnje ne navode izvore kojima bi ovo potvrdili, zbog čega se moramo pozabaviti činjenicama za koje se zna.

Klanje, kao način usmrćivanja ljudi nikada nije bilo prihvaćeno u partizanskom pokretu. Čak je strogo zabranjivano, a svaka takva pojava bila je strogo kažnjavana. Podsećamo: posle klanja koje su izvršili četnici Filipa Ajdačića nad grupom od devet partizana 2. novembra 1941. godine u Mioničkim Ridovima kod Kosjerića i nad grupom od 14 partizana u Brajićima 5. novembra 1941. godine pod komandom Ilije Orelja, sa svojim saradnicima, Vrhovni štab Narodnooslobodilačkih partizanskih odreda 8. novembra, da ne bi došlo do revanša od strane partizanskih jedinica, izdaje naredbu da se, pod pretnjom smrtne kazne, zabranjuje pripadnicima partizanskih odreda vršenje varvarskih mučenja, ubijanje i prebijanje, kao i druge vrste iživljavanja nad zarobljenim četnicima, ili pripadnicima drugih vojnih formacija. Odredbe ove naredbe poštovane su sve vreme rata; nikada taj kodeks ponašanja nije povrećen.

Mećutim, neosporna je činjenica da je grupa partizana, koju je predvodio Radenko Mandić, 29. avgusta 1943. godine u Kukićima noževima ubila sedam zarobljenih četnika, a jednog je streljala. Njihova imena Davidović i Timotijević su naveli na 262. stranici svoje knjige, sa rezervom da se ne zna kada je ovaj zločin izvršen 27, 28. ili 29. avgusta. Na istoj strani oni citiraju izveštaj Nedićevih vlasti da je ovo klanje obavljeno 29. avgusta. Tu je preciziran i način na koji su žrtve usmrćene: "Jedan je ubijen iz puške, a ostali kod Morave noževima iskasapljeni i leševi bačeni u Moravu" (str. 262). Da je ovo klanje izvršeno 29. avgusta, vidi se iz spiskova žrtava objavljenih u trećoj knjizi "Zatamnjene prošlosti". Prema onome što se zna, četnici su 28. avgusta u Mršincima pohvatali sedam simpatizera NOP-a, koje su zaklali. Meću njima je bilo i četiri člana porodice Kaplarević. Ova grupa partizana, u kojoj je bio i Radoš Kaplarević, čija je porodica usmrćena, saznavši za ovaj zločin, brzim prepadom su zarobili ovu grupu četnika, koje su usmrtili. Verovatno je to bio revanš za zločin četnika prethodnog dana.

Prema spisku usmrćenih, koji možda može biti najverodostojniji, jer pretpostavljamo da su uzeti iz crkvenih knjiga umrlih ovde su usmrćeni: u Slatini 26. avgusta Marko Bojanić iz Mršinaca, a 28. avgusta Viliman Dimitrijević iz Goričana i Marko Rajić iz Mršinaca, a u Samailima 28. avgusta ubijen je Marko Ponjavić.

U Kukićima su 29. avgusta ubijeni: Milovan Kurćubuć, Ratko Kurćubić, Slavko Kurćubić, Slavoljub Kurćubić, Mlađo Majstorović, Dragoljub Petrović, Mićun Tutunović, svi iz Kukića, Ljubiša Lišanin iz Lasca i Momir Milivojević iz Petnice. Na spisku se nalaze Slavko Kurćubić i Slavoljub Kurćubić, a proverom je utvrćeno da je ovo jedno lice, dva puta upisano.

Prema saznanju, nad svim ovim usmrćenim nije izvršeno klasično klanje. Poznavaoci tvrde da se Mandićeva grupa u vreme ovih ubistava nalazila pod blokadom većih četničkih i nedićevih jedinica, pa nije mogla upotrebiti vatreno oružje, jer bi time odala mesto gde se nalazi, pa je noževima isekla-usmrtila navedenih 12 osoba. Za neke usmrćene na području Slatine, za koje autori kažu da su zaklani, naša saznanja su da se radi o četnicima koji su likvidirani kao stražari prilikom napada na četnički štab . No, bez obzira na te okolnosti, javno je osuđen ovakav način pogubljenja.

Okružni komitet KPJ za Čačak, naime, po prijemu izveštaja, prilikom povratka ove grupe partizana iz trnavskog sreza, oštro je osudio ovaj način likvidiranja protivnika. U svom izveštaju Pokrajinskom komitetu Kt za Srbiju od 16. septembra 1943. godine, kritikujući i ovaj postupak, konstatovano je: "U načinu izvršenja likvidiranja zarobljenih četnika i uhvaćenih pojedinicazlikovaca zaplivali smo u četničke vode".š

Poznato je da je OK KPJ zbog ovih grešaka i zbog nekih drugih predložio Vrhovnom štabu NOP-a Srbije da se Radenko Mandić razreši dužnosti komandanta Odreda.110 Ali, to nije sprovedeno pošto je odmah došlo do formiranja Prve šumadijske brigade, u koju je ušao Čačanski partizanski odred.

Na spisku osoba za koje Davidović i Timotijević tvrde da su zaklali partizani našli su se Dragiša Satarić (proverom je utvrđeno da mu je ime Radiša) i Vasilije Spasojević iz Milatovića, gde se kaže da su zaklani od partizana 1944. godine, bez konkretnijih podataka u pogledu vremena i mesta gde je taj zločin izvršen. Proverom smo utvrdili da se radi o dvojici mladića koji se nisu hteli odazvati četničkoj mobilizaciji, pa su se skrivali i da su ih srodnici kasnije našli u nekom kamenolomu zaklane. S obzirom na ov okolnosti, sigurno da nisu zaklani od partizana, jer sve ovo upuću je da su to učinili četnici, a da su autori proizvoljno to pripisali partizanima. Verujemo da je ta proizvoljnost postajala i kada se tvrdi da je u takovskom kraju od strane partizana zaklane dve osobe, za što nema dokaza.
Prema tome, autori nisu u pravu kada pokušavaju, samo na osnovu ovog slučaja, da stave u istu ravan partizanski pokret sa četničkim. Jer, dok su u partizanskom pokretu ove pojave sprečavane i strogo kažnjavane, kod četnika su one bile prihvaćene kao način usmrćenja i zastrašivanja naroda, što je bila direktiva Vrhovne četničke komande i niko u ovom pokretu nije pokušavao da taj način likvidacije ljudi obustavi.
zemljanin zemljanin 11:22 22.03.2012

Re: Četnici su u skladu sa modernom Srbijom

Potezanje činjenica (selektivno) po potrebi dokazivanja

Jedno je govoriti i zalagati se za preispitivanje TUMAČENJA istorijskih činjenica. Na taj način bi se utvrdilo da određeni pokreti imaju svoje mesto u antifašističkom pokretu kao i da određeni ljudi/jedinice unutar partizanskog pokreta imaju i negativnu ulogu. To jeste revidiranje stanja.

Pobednici pišu istoriju - pa to je oduvek tako, nije povezano sa nama. Istorija je jedna, samo su tumačenja drugačija.

Kada govorimo o Draži, on je imao velike zasluge pre II svetskog rata i tome treba dati važnost ali ga se ne može rehabilitovati za delovanja tokom II sv. rata. Znači ispraviti greške jednog totalnog anatemisanja Mihajlovića, možda čak i reviziju osude ali ne i rehabilitaciju jer za to nema činjenica.

O priznanju USA (popularnom "ordenu" je neprikladno govoriti jer je to politička odluka i u interedu USA politike. Kao što su mnogi naci naučnici sasvim legalno radili u USA jer je to bio USA interes (svemirski program kao najočitiji primer).
alselone alselone 11:22 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

Predrag Azdejković



Ti stvarno verujes da ce neko osim gorana i karagace citati ovaj carsav?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:02 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

Predrag Azdejković



Najobimniji rad o komunističkim zločinima u Hercegovini, dvotomnu knjigu „Krvavo kolo hercegovačko 1941-1942", objavio je bivši hercegovački partizan i visoki oficir Titove armije, dr Savo Skoko. Mnogobrojna dokumenta Skoko je upotpunio svedočenjima partizana očevidaca događaja. On piše da su J. B. Tita i njegov Centralni komitet na novi talas zločina naročito inspirisali uspesi Crvene armije pod Moskvom i Staljinov govor na proslavi godišnjice Oktobarske revolucije. U prvoj polovini decembra 1941. godine oni su procenili da je došlo vreme za uspostavljanje ''diktature proletarijata'', kao ''zakonom neograničene i na nasilju osnovane vladavine proletarijata nad buržoazijom


Jedan od najmonstruoznijih zločina odigrao se tokom 3. i 4. marta u Golobrđu, na Divljakuši i u Mekoj Grudi, kada partizani streljaju 41 osobu. U Lastvi su streljali braću Petra i Ivana Saičića, kojima su kao otežavajuću okolnost uzeli što su bili dobrovoljci na Solunskom frontu. U selu Brajićevići streljali su 12 starijih ljudi. Posle obilnog ručka, pred masom sveta, Drapšin je uperio pištolj u Milana Zirojevića, rekavši: „Ovoga gađam u oko". Ipak je promašio, pa je nesrećnika, koji je govorio da ništa nije kriv, dotukao partizan Slavko Kocka. Utom je rodbina osuđenih, do tada u neverici, stala da leleče, dok su partizani započeli pesmu i šenlučenje, terajući rodbinu da im se pridruži. „Ta stravična mešavina pesme i leleka ostavljala je poražavajući utisak na sve prisutne, izuzimajući organizatore i izvršioce tog groznog čina", piše u svojim sećanjima Savo Skoko.

Partizansko kolo, nad još toplim leševima (bukvalno), vilo se i u Jasenku. Drapšin je tu izjavio: „Moramo ubijati i nevine zajedno sa kvislinzima da ne bi nas oni ubijali". Na igrankama oko ubijenih u selima Mala i Velika Gareva i Dobrelje partizani su pevali svoju novu pesmu: ''Što ne valja ubićemo, komunizam širićemo''. U Dobreljima su streljali dva starca i jednog 13-godišnjeg dečaka, Obrena Nikolića.


A mogli bi i o "pasjim grobljima" po Crnoj Gori.
I o streljanjima nepodobnih (ne samo četnika) za vreme tzv. Užičke republike.
O crvenom teroru koji je usledio posle ulaska u Srbiju 1944. da ne govorimo.

Naravno, sve to ne poništava četničke zločine, međutim, ja i ne vidim da ih neko ovde negira.
baroniknez baroniknez 12:46 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

Azdejkoviću,

molim da mi objasniš u čemu je poenta diviti se zločincu samo zato što na kapi ima zvezdu a ne neki drugi znak? Šta je tako privlačno u tome prećutati komunističke zločine? Ajde odgovori
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:47 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

Komunizam je, kao i svaka totalitarna vladavina, veliko istorijsko zlo.
Svaki komunistički zločin, kao što sam već napisao, jeste za osudu i traži sudsko razrešenje.

Tema bloga je rehabilitacija kolaboracije i ratnih zločina ravnogorskog pokreta, odnosno revizija istorije.

Nekoliko blogera je napisalo da "istoriju pišu pobednici". Ne znam šta hoće time da kažu. Pobednici u II svetskom ratu su antifašisti, koji su uz velike ljudske žrtve pobedili nemački nacizam i japanski i italijanski fašizam.
U slučaju Srbije pobednik je narodno-oslobodilački pokret, koji je tokom II svetskog rata predvodio Josip Broz. U tom pokretu su bili antifašisti svih generacija, zanimanja, nacionalnosti, veroispovesti i ideoloških uverenja. Nisu svi bili komunisti! Niti su svi članovi tog antifašističkog pokreta činili ratne zločine!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:02 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

U tom pokretu su bili antifašisti svih generacija, zanimanja, nacionalnosti, veroispovesti i ideoloških uverenja. Nisu svi bili komunisti! Niti su svi članovi tog antifašističkog pokreta činili ratne zločine!


Tako je.
I u četničkom pokretu je bilo ljudi raznih generacija, zanimanja, ideoloških uverenja pa čak i veroispovesti i nacionalnosti (mada su naravno mahom bili Srbi, ali su i u partizanima Srbi činili večinu do 1943). Nisu ni svi četnici bili koljači i sumanuti šovinisti.
O tome se ovde radi.
sevarlica sevarlica 13:08 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

Naravno, sve to ne poništava četničke zločine, međutim, ja i ne vidim da ih neko ovde negira.


To je razlika između komunista i svih ostalih. Ostali prihvate greške i stide ih se, dok se komunisti ničega ne stide i greškama ponose.
sevarlica sevarlica 13:12 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

U slučaju Srbije pobednik je narodno-oslobodilački pokret, koji je tokom II svetskog rata predvodio Josip Broz


Vidiš loša ti je konstrukcija rečenice Filipe. Pobedio je Josip Broz, a Srbije je izgubila iako je bila okupirana.

Kako je govorio g-din Mesić. Hrvatska je dva puta pobedila u drugom ratu, tako je i Srbija dva puta izgubila.
JJ Beba JJ Beba 13:19 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

BILANS ČETNIČKIH ZLOČINA

Izvod iz kataloga zločina četnika Draže Mihajlovića

Opština Foča: 1941-1945: 3525 ubijenih (zaklanih, spaljenih, streljanih) bošnjačkih civila – mahom žena, dece i staraca
Opština Pljevlja: 1941-1945: 1389 ubijenih (zaklanih, spaljenih, streljanih) bošnjačkih civila – mahom žena, dece i staraca (581 dete ili 42%)
Opština Goražde: 1941-1945: 1370 ubijenih (zaklanih, spaljenih, streljanih) bošnjačkih civila – mahom žena, dece i staraca
Opština Čajniče: 1941-1945: 598 ubijenih (zaklanih, spaljenih, streljanih) bošnjačkih civila – mahom žena, dece i staraca
Opštine Prozor i Jablanica: 6-10. oktobar 1942: 1019 ubijenih bošnjačkih i hrvatskih civila – mahom žena, dece i staraca
Opštine Čačak, Gornji Milanovac i Lučani: 1941-1944: 702 ubijenih, od čega 209 zaklanih; u ovim opštinama četnici su ubili 99 žena, pretežno klanjem
Užički okrug (opštine Užice, Požega, Arilje, Ivanjica, Čajetina, Kosjerić): 1941-1944: 1081 ubijenih (ovom broju treba dodati i 312 zarobljenih partizana sa ovog područja koje su četnici predali Nemcima)
Opština Knjaževac: 1941-1944: 250 ubijenih
Opštine Obrenovac i Barajevo: 1943-1944: 323 ubijenih (uglavnom zaklanih) civila
Četnički zatvor u Kolašinu: mart 1942 – mart 1943: 119 streljanih i obešenih
Vranić (opština Barajevo): 21-22. decembar 1943: 67 ubijenih (uglavnom zaklanih) civila, od čega 35 žena i 15 dece
Drugovac (opština Smederevo): 29. april 1944: 72 ubijena civila od čega 24 zaklanih
Gata (opština Omiš): 2. februar 1942: 190 ubijenih hrvatskih civila
Jagodina, Paraćin, Ćuprija: 2. februar 1944: 46 zaklanih civila
Boljanići (opština Pljevlja): 5-8. februar 1943: 386 ubijenih bošnjačkih civila, mahom žena dece i staraca
Bukovica (opština Pljevlja): 5-8. februar 1943: 556 ubijenih bošnjačkih civila, mahom žena dece i staraca
Meljak (opština Pljevlja): 5-8. februar 1943: 480 ubijenih bošnjačkih civila, mahom žena dece i staraca
Sutjeska (opština Foča): 20. decembar 1941 – 20. januar 1942: 412 ubijenih bošnjačkih civila, mahom žena dece i staraca
Ustikolina (opština Foča): 3. decembar 1941 – 20. januar 1942: 185 ubijenih bošnjačkih civila, mahom žena dece i staraca
Slatina (opština Foča): 20. decembar 1941 – 20. januar 1942: 89 ubijenih bošnjačkih civila, mahom žena dece i staraca
Kunovo (opština Foča): 20. decembar 1941 – 20. januar 1942: 163 ubijenih bošnjačkih civila, mahom žena dece i staraca
Vikoč (opština Foča): 20. decembar 1941 – 20. januar 1942: 177 ubijenih bošnjačkih civila, mahom žena dece i staraca
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:28 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

JJ Beba


Da, i?
Ko je to negirao?
antioksidant antioksidant 16:08 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

vrabac_u_steni
JJ Beba


Da, i?
Ko je to negirao?

pa zašto ih rehabilitovati onda?
(mada posle nedića u gimnaziji sve može da prođe)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:42 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

antioksidant
vrabac_u_steni
JJ Beba


Da, i?
Ko je to negirao?

pa zašto ih rehabilitovati onda?
(mada posle nedića u gimnaziji sve može da prođe)


što se mene tiče bilo kakve rehabilitacije, bilo koga su besmislene.

ko god ima potrebu može da se informiše o toku tog rata na prostoru Jugoslavije i da stekne neki koliko toliko objektivan utisak šta se dešavalo. u celoj toj klanici četnici daleko od toga da su bili cvečke ali nisu baš bili ni jedini loši momci u gradu, čak, bilo je i gorih.

a što tebi pa smeta Nedić?
mislim, razumem zašto meni smeta, bio je kvisling, ali zašto tebi smeta nije mi jasno?
st.jepan st.jepan 21:14 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

I u četničkom pokretu je bilo ljudi raznih generacija, zanimanja, ideoloških uverenja pa čak i veroispovesti i nacionalnosti

Taćno.
Čak je i jedan rodjak mog oca bio četnik (razumljivo, sin istaknutog solunca i visokog oficira K.V.). Rutinski ga izveli na streljanje, pa oslobodili. Svi ostali iz te generacije bili su partizani.
predatortz predatortz 21:17 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

Čak je i jedan rodjak mog oca bio četnik (razumljivo, sin istaknutog solunca i visokog oficira K.V.)


Razumljivo. On, kao takav, nije sanjao da na vlast dođe nasilnim putem.
Nekim je, opet, to bio jedini način.
JJ Beba JJ Beba 21:30 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

Razumljivo. On, kao takav, nije sanjao da na vlast dođe nasilnim putem.
Nekim je, opet, to bio jedini način.

ja na to ovako gledam -ovo što sada živimo je kontinuitet te srbije pre drugog svetskog rata. ovo je taj kapitalizam kontiniteta ( čitaj plačka), ovo je ta socijalna pravda, jednom rečju ovo je srbija četničkih pobednika.
ista moralna dimenzija, svetonazori, crkva, kralj....
predatortz predatortz 21:34 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

ja na to ovako gledam -ovo što sada živimo je kontinuitet te srbije pre drugog svetskog rata. ovo je taj kapitalizam kontiniteta ( čitaj plačka), ovo je ta socijalna pravda, jednom rečju ovo je srbija četničkih pobednika.


Ja na to gledam ovako:
Srbija još nije izašla iz komunizma. Samo se frakcije smenjuju na vlasti. Da li su Titovi, Slobini ili Stambolićevi, uglavnom oni su...
antioksidant antioksidant 21:42 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

mislim, razumem zašto meni smeta, bio je kvisling, ali zašto tebi smeta nije mi jasno?

a tebi nedic smeta? lepo to krijes
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:49 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

Ili ovako:
Ovo sto sad zivimo je kontinuitet komunizma.
Da komunizma nije bilo ne bi bilo nacionalizacije, podrustvljavanja, kolektivizacije, oduzimanja imovine pa time ni privatizacije ni tajkunizacije.
Da komunizma nije bilo ne bi mogao Beko da kupi luku onako kako ju je kupio, Miskovic hiljade hektara tudje zemlje, Kostic secerane za tri evra...
Ovo nije kontinuitet sa predratnom Srbijom jer su komunisti taj kontinuitet prekinuli i sada imamo ovo sto imamo.
Ovo je nama vasa borba dala.

st.jepan st.jepan 21:49 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

Razumljivo. On, kao takav, nije sanjao da na vlast dođe nasilnim putem.

Ne znam šta je taj sanjao, ne znam odakle ti takav zaključak.
Verujem da nije ni razmišljao o nekakvoj vlasti, već da je reagovao refleksno. Verujem da ni ostali rodjaci (partizani) nisu sanjali o nekakvoj vlasti, već da su i oni reagovali refleksno. Eto, sticaj okolnosti, vaspitanje, ko će znati...
predatortz predatortz 21:52 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

Eto, sticaj okolnosti, vaspitanje, ko će znati...


Vaspitanje, verovatno... Lepo kućno vaspitanje.
sevarlica sevarlica 21:56 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

(mada posle nedića u gimnaziji sve može da prođe)


Tek je Nedić neispričana priča. Da je bio pametan za sebe, mogao je da ostane u zatvoru i da ne prihvati mesto premijera, ali mu je lepo stavljeno do znanja šta će biti(Nemci bi Srbiju ostavili Mađarima, Bugarima, Hrvatima i Albancima).
st.jepan st.jepan 22:00 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

Lepo kućno vaspitanje

Koji si ti vodeničar, ccc.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 23:23 22.03.2012

Re: Ah ta tvoja varoš...

Srbiji nije dozvoljeno da slavi zločine iz devedesetih, zato počinje da slavi zločine iz Drugog svetskog rata!
st.jepan st.jepan 00:40 23.03.2012

Re: Srbija bez zdravog razuma

milisav68
Milan Karagaća
Gorski štab
Str. Pov. Dj. Br. 370 20 decembra 1941 god.

Jel može ovo da se dokumentuje originalima, ili ću i dalje da čekam obećanje da se sve nalazi u Americi na mikrofilmovima, pa da verujem na reč, dok se taj mikrofilm ne pojavi u Beogradu.

Nemoj, Milisave, ništa da veruješ na reč, ne verujem ni ja (nitkovluk iz tih spisa čini mi se odveć ogoljenim), ali smatram da bi bio sevap da se unapred dogovorimo šta ćemo ako u originalima baš tako piše?

Hoćemo li bilo kakvu dalju priču o Draži smatrati mogućom i pristojnom, ili ćemo, od onoga ko ga i dalje bude uzvisivao, zahtevati da se isprsi i prizna: da, ja sam nacista, ja podržavam istrebljenje čitavih naroda?

Pod jednim ovdašnjim blogom s kraja 2010. insistovao sam na pitanju da li su ti dokumenti autentični ili, naprotiv, nisu autentični, i toliko sam neodustajno zahtevao ma kakav odgovor, da sam, uz kojekave digresije pedagoške prirode i uz povike "buzz of", na kraju banovan.
U svom blogu na seecultu, tim povodom sam napisao i ovo:

Jer, ako je (ponavljam, ako je) sve to tačno, to bi značilo da nacizam Draže Mihajlovića, u biti, u svojoj idejnoj čistoti, ni malo nije inferiorniji od nacizma Adolfa Hitlera, ili od nacizma Ante Pavelića. Onda bi ono što je te velikane nacističke misli razlikovalo, bile samo konkretne mogućnosti da svoje naci ideje sprovedu u praksi (Hitlerove ogromne, Pavelićeve zavidne, Dražine skoro nikakve).

Značilo bi to da su ga samo objektivne okolnosti, samo to što je delovao u uslovima relativne ilegale, što se batrgao po gerilskim bivacima, planinskim katunima i jatačkim zaseocima, a uz to bio stalno ometan od partizana i njihove bratsko-jedinstvene smaračine, da su ga dakle samo te nesrećne okolnosti sprečavalo da se razmaše, pa je stoga morao da kolje stihijno, kojekude, takoreći na licu mesta, ma skroz neuslovno, tehnološki primitivno, sramotno neefikasno... Koji, bre, logori smrti u onakvim uslovima, koje gasne komore, krematorijumi i slične izmotacije i luksuzacije?
...
Očito je da ovde nikome, baš nikome, ni onima koji Dražu napadaju, ni onima koji ga brane, nije stalo da se jednom za svagda utvrdi neupitna istina. Naprotiv, magla odgovara svima! Jer konačna i neporeciva istina o bilo čemu, pa i o Draži Mihajloviću, ukida mogučnost ostrašćenog i neodustajnog polemisanja, padanja u vatru, mentalnih akrobacija i najneverovatnijih meta-logičkih inovacija..., ukratko, ukida mogućnost žvake. Kad nešto pozitivno znaš, a k tome znaš da to što pozitivno znaš, napokon svi pozitivno znaju, kako ćeš o tome, i s kime ćeš o tome u naprijedak žvakati?

Stoga činjenički sfumato, bez kojeg bi se žvaka brzo ugasila, treba pod svaku cenu održavati. Baš kao što se nekada davno, pod svaku cenu morala održavati vatra (ko zna ka'će opet grom u neko drvo).

Ili, što reće Paskal (Blez), „nesreća - nemati o ćemu govoriti“.




milisav68 milisav68 08:31 23.03.2012

Re: Srbija bez zdravog razuma

st.jepan

Nemoj, Milisave, ništa da veruješ na reč, ne verujem ni ja (nitkovluk iz tih spisa čini mi se odveć ogoljenim), ali smatram da bi bio sevap da se unapred dogovorimo šta ćemo ako u originalima baš tako piše?

Dr Aleksander Bajt, u bivšoj državi čuven kao najeminentniji jugoslovenski a u potonjoj kao najcenjeniji slovenački ekonomista, šef i osnivač poznatog "Bajtovog instituta" u Ljubljani, jedan od prvih pobornika tržišne privrede, savetnik Markovićeve vlade i stručnjak koga je Banka Slovenija posle osamostaljenja države optuživala da "svojim procenama destabilizuje kurs tolara", korisno je upotrebio svoje penzionerske dane i svoje sunarodnjake pošteno iznenadio. Njegova najnovija (1345 stranica debela i 120 nemačkih maraka teška) knjiga pod naslovom "Bermanov dosije" bukvalno je šokirala slovenačku javnost.

LAŽ O NOB '41-45: Bajt, koga su godinama smatrali delom (komunističkog) establišmenta, iskoristio je nekoliko poslednjih godina kako bi napisao autobiografiju, za koju sam kaže da je prevashodno istorijska knjiga. Zanimljivo je da to istorijsko štivo okreće naglavačke temelje jugoslovenske, ali i slovenačke "zvanične prošlosti", prošlosti koja je bila u upotrebi poslednjih šest decenija: "Svi koji su bili u kontaktu sa nekadašnjom komunističkom vlašću znali su da sa Bajtom 'nešto nije u redu'. Ali niko nije pojma imao o čemu se zapravo radi", zajedljivo primećuje Bajt u "Bermanovom dosijeu". I potom otkriva šta to "nije bilo u redu".

Dr Aleksander Bajt je tokom Drugog svetskog rata bio ne samo simpatizer đenerala Draže Mihailovića nego čak i glavni četnički obaveštajac, sa sedištem u Rimu. Zato je njegov istraživački rad i nove istorijske ocene teško oboriti; jer, Bajt nije samo "zalutao" u istoriografske vode, on je svedok i učesnik vremena i događaja o kojima sada govori i sudi sa istorijske distance od 60 godina, uz korišćenje brojnih dokumenata dobijenih u arhivima širom sveta. Stoga njegovo svedočenje mnogi shvataju kao raskrinkavanje "zvanične verzije", verzije o događajima koji su obeležili Drugi svetski rat i njegov svršetak na prostoru kojim je zavladao Titov režim.

Nije nikakvo čudo da je Bajtov izrazito pozitivan odnos prema četničkom pokretu i nemilosrdna kritika na račun savremenika i mnogih etabliranih neistina o prošlosti prouzrokovala prvo tajac, a onda izvesnu nelagodnost, pre svega u intelektualnim krugovima. Kritičari su se uglavnom koncentrisali na pitanja tipa "zašto tek sada", "da li je to moguće" i "zašto sve to nije rekao ranije", što je Bajt predvideo, pa je u svojoj knjizi unapred ponudio odgovore: "Te uspomene sam počeo da pišem za sebe; zato da na papiru sačuvam celinu koja sve više tone u zaborav. Kratak period koji knjiga obrađuje bio je u mom životu najdinamičniji. Što sam stariji, toliko veći deo zauzima!" Što ne znači da je "Bermanov dosije" obična autobiografija.

Bajt je tokom priprema i pisanja knjige skupio ogromnu građu. Neki od dokumenata koje je pronašao u Britaniji ili u Vojno-istorijskom institutu u Beogradu objavljeni su prvi put. "Istorija, ovako sagledana, umnogome se razlikuje od one partijski zapisane i ispričane. U lošem smislu, naravno, što se moglo očekivati. Ali - da u tako lošem, to nikada nisam ni slutio! Ukoliko je iznenadila mene, onda će tek mnoge druge. Većini se ionako neće dopasti. Svejedno - mislim da sam bio dužan da je ispričam... Siguran sam da ću svojim svedočenjem više doprineti istini, nego celom svojom četrdesetogodišnjom ekonomijom", tvrdi u uvodu Aleksander Bajt.


Vreme


JJ Beba JJ Beba 12:38 22.03.2012

uz rehabilitaciju

NSTRUKCIJA DRAŽE MIHAILOVIĆA OD 20. DECEMBRA 1941. KOMANDANTU ČETNIČKIH ODREDA U CRNOJ GORI I KOMANDANTU LIMSKIH ČETNIČKIH ODREDA O ORGANIZACIJI, CILJEVIMA I UPOTREBI ČETNIČKIH ODREDA1

KOMANDA ČETNIČKIH ODREDA Jugoslovenske Vojske

GORSKI ŠTAB Str. Pov. Dj. Br. 370 20 decembra 1941 god.

POLOŽAJ

ĐENERALŠTABNOM MAJORU g. ĐORĐU LAŠIĆU2 — KOMANDANTU ČETNIČKIH ODREDA JUGOSLOVENSKE VOJSKE U CRNOJ GORI i KAPETANU g. PAVLU ĐURIŠIĆU KOMANDANTU LIMSKIH ČETNIČKIH ODREDA JUGOSLOVENSKE VOJSKE

INSTRUKCIJA:

Naša se država nalazi još uvek u ratu sa vekovnim našim neprijateljima Nemcima i Italijanima.

Van naše Otadžbine bori se za slobodu našega naroda omiljeni nam Kralj sa vladom koja radi na diplomatskom polju3 i oružanom snagom koja se rame uz rame sa našim velikim saveznicima dostojno našem narodu i oružju bori na Srednjem Istoku.4

Sloboda je najveće dobro jednog časnog naroda, zato smo i mi sami u Otadžbini dužni učiniti sve, boriti nadčovečanskim naporima sledujući svetlim primerima iz naše slavne istorije, te da izbacimo neprijatelja iz naše drage nam Otadžbine.

U toj gigantskoj borbi nismo sami, već su uz nas velike sile — naše saveznice Amerika — Engleska — Rusija — Kina i sve ostale demokratske snage. Naša je pobeda izvesna.

Naša Vojska koja je u aprilu ove godine doživela, izdajstvom mnogih mračnih elemenata, najveću svoju katastrofu, nije još pobeđena jer rat nije završen, prema tome nema ni pobeđenih niti pobedioca.

Četnički odredi naše Jugoslovenske Vojske produžili su njen život kako bi se u neravnoj ali punoj slave borbi oprali čast našeg naroda i svetlog oružja.

Ciljevi naših odreda jesu:5

1.) Borba za slobodu celokupnog našeg naroda pod skiptrom Njegovog Veličanstva Kralja Petra II.

2.) Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije — Crne Gore — Bosne i Hercegovine — Srema — Banata i Bačke.

3.) Borba za uključenje u naš državni život i svih još neoslobođenih, slovenačkih teritorija pod Italijanima i Nemcima (Trst — Gorica — Istra i Koruška) kao i Bugarske, severne Albanije sa Skadrom.

4) Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata.

5.) Stvoriti neposredne zajedničke granice između Srbije i Crne Gore, kao i Srbije i Slovenačke čišćenjem Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Muslimanskog i Hrvatskog življa.

6.) Kazniti sve Ustaše i Muslimane koji su u tragičnim danima nemilosrdno uništavali naš narod.

7.) Kazniti sve one koji su krivi za našu aprilsku katastrofu.

8) U krajevima očišćenim od narodnih manjina i nenacionalnih elemenata izvršiti naseljavanje Crnogorcima (u obzir dolaze siromašne nacionalne ispravne i poštene porodice).

9.) Osiguranje jednog takvog političkog tela koji će voditi državni brod smerima opštih narodnih težnji i interesa.6

10.) Ciljevi su ogromni zato je borba utoliko zahvalnija za one koji se bore za njihovo ostvarenje.7

Učinite sve što je u Vašoj moči da se i sav nacijonalni elemenat u Crnoj Gori što pre svrsta u naše odrede jer događaji se redaju vrtoglavom brzinom i ne srneju nas zateći nespremnim.

Sa Komunistima — partizanima ne može8 biti nikakove saradnje jer se oni bore protiv dinastije i za ostvarenje socijalne revolucije, što nikada nesme biti naš cilj, jer smo mi jedino i isključivo samo vojnici i borci za Kralja, Otadžbinu i slobodan narod.

Upotreba četničkih odreda u Crnoj Gori: u danom trenutku!9

1.) Jednim delom snaga dejstvovati iz doline Lima pravcem: Bijelo Polje — Sjenica sa zadatkom očistiti Pešter od Muslimanskog i Arnautskog10 življa.

Ove snage moraju tesno sarađivati sa odredima Javorskim i Goliskim.

2.) Delom snage dejstvovati pravcem preko Čakora ka Metohiji sa zadatkom da se na tome pravcu očisti teritorija od Arnauta, kao i da se presretnu oni koji će biti gonjeni iz Peštera — Sandžaka.

Ove snage moraju sarađivati sa snagama pod jedan i Kopaoničkim odredima.

3.) Delom snaga iz oblasti Nikšića dejstvovati pravcem Južnog primorja11 ka Dubrovniku sa zadatkom da se ovi oslobode.

Ove snage moraju sarađivati sa levom Dangićevom kolonom12 koja će dejstvovati preko Mostara i

4.) Delom snaga dejstvovati ka Jugu u cilju zauzimanja Skadra.

U svakom slučaju obezbediti Crnu Goru od upada Arnautskih elemenata iz Albanije.

Postupak: sa Arnautima, Muslimanima i Ustašama prema njihovim zaslugama za njihova gnusna nedela prema našem življu t.j. iste treba prepustiti »Narodnom sudu« — prema Hrvatima koji su pod okupacijom Italijana13 postupiti prema njihovom držanju u danom trenutku.

ORGANIZACIJA:

Za celu oblast Crne Gore postavljam za komandanta svih četničkih odreda Jugoslovenske Vojske generalštabnog majora g. Đorđa Lašića. Sastav štaba ostavlja se slobodnom nahođenju samom komandantu. Važno je da štab ima operativno, obaveštajno, propagandno i ekonomsko odelenje.

Naziv ovog štaba jeste: Komanda Četničkih Odreda Jugoslovenske Vojske — gorski štab br. 15.

Važno je da štab bude ekspeditivan da se ne gubi u administraciji već da mu bude rad zasnovan na stvarnim činjenicama na samom terenu.

Za komandanta Limskih Četničkih Odreda u oblasti Sreza Andrijevačkog, Beranskog, Bijelo-Poljskog, Prijepoljskog, Plevaljskog i Kolašinskog postavljam pešadiskog kapetana I klase g. Pavla Đurišića.14 Sve ostale komandante postaviće sam komandant za Crnu Goru, odnosno komandant Limskog odreda za svoj reon.15

U celom svom radu rukovoditi se načelom borbe za narod t.j. osluškivati što narod želi pa tako i raditi. Za komandante i komandire postavljati ljude koje želi sam narod. Oslanjati se u punoj meri na naše nacijonalne političke borce16 čiju sa-radnju zamolite17 kako bi nam borba bila što uspešnija. U toj borbi nesme biti političkih momenata niti lične politike za zadovoljavanje svojih ambicija. Cela borba ima nositi karakter čisto nacionalni18 sa vrhovnim ciljem sloboda naroda.

Organizaciju izvoditi prema priloženim uputima,19 datim usmenim20 instrukcijama kapetanu g. Đurišiću i obzirom na lokalne prilike. Upravne i samopravne vlasti ostaju one koje su bile na dan 27 marta 1941. godine. Ako je neko lice među njima kompromitovano u radu sa neprijateljem ili korupcijonaško ili kao takvo od naroda žigosano treba ga smeniti.

Nazive pojedinim bataljonima i odredima davati prema mesnim geografskim pojmovima, a u koliko to nije zgodno može i po imenu komandanta. Potčinjenekomande nose svoje nazive sa brojem 15/broj koga odredi komandant.

Što pre izvršite formiranje jedinica, postavite komandante koji treba da se staraju o čvrstom povezivanju jedinica da se još sada nalaze na terenu na kome će i dejstvovati.

Prikupljajte oružje i municiju stvarajući slagališta21 — Baze u kojima prikupite i životna sredstva. Poznato je da pojedini krajevi Crne Gore raspolažu sa obilnim oružjem i municijom, dok drugi oskudevaju zato je potrebno što pre izvršiti ravnomernu22 podelu toga oružja. Za ovo se obratite za pomoć narodnom poslaniku g. Rašoviću.23

VEZA:

Sa glavnim štabom održavaćete vezu Radio stanicom24 (prema podatcima g. Rašović ima armisku Radio stanicu). Šifra za rad Radiom data je kapetanu g. Pavlu Đurišiću. Dok se ne uspostavi radio Veza istu održavati i kuririma šifrom datom napred imenovanom.

Poznato je da u Crnoj Gori vlada velika oskudica životnih namirnica zato pripremite Aerodrom barem25 za spuštanje padobranima26 čime ćete omogućiti da se šalje brza i efikasna pomoć narodu u Crnoj Gori. Tačno mesto sa geografskim kordinatama što pre saopštite ovome štabu. Aerodrom mora da bude pripremljen za noćni prijem zbog čega treba na njemu da postoji jedna Vazduhoplovna grupa koja će isti umeti osvetliti kada se bude pojavio dolazak Avijona.

Neophodno je potrebno obezbediti jedan siguran kanal sa morske obale u unutrašnjost jer postoji verovatnoća da će pomoć stizati i morskim putem.

Vezu sa Dangićem u Bosni održavati preko Gacka na Bileće i preko Foče na Kalinovik. Vezu sa Srbijanskim odredima održavati preko Limskog odreda.

Već je napred napomenuto da je saradnja sa ispravnim nacionalnim političkim elementima od neophodne ogromne važnosti s toga učinite sve da se ti elementi — viđeni Crnogorski prvaci prihvate ove svete borbe za bolju budućnost našeg naroda27 oni neka imaju uloge koje i pripadaju vođama naroda.

Odmah po prijemu ovoga naređenja pozovite te viđene ljude i sa njima stvorite, kako u glavnom, tako i u oblasnim štabovima političke odbore sa zadatkom potpomaganja naše akcije.28

Što se situacije u državi tiče ista je izložena kapetanu g. Đurišiću.

U Vašem radu rukovodite se napred iznetim, datim instrukcijama kapetanu g. Đurišiću i obzirom na lokalne prilike. Važno je da se našim akcijama ne izazivaju uzaludne žrtve, već da se pridržavamo našeg načela: Postići cilj sa što manje žrtava.

Šaljem svoj komandantski pozdrav svima nacijonalisti-ma u Crnoj Gori.

DA ŽIVI NJEGOVO VELIČANSTVO KRALJ PETAR II! DA ŽIVI CEO NAŠ NAROD!

M.P.29

30Primljeno k znanju. Raspis upućen radi instrukcije Srpskim komandantima u akta.

KOMANDANT:

Deneralštabni đeneral

Drag. M. Mihailović

Str. pov. br. 10 10. I. 1942. g.
javascript:;
Komandant, pešad. kap. I kl.

M.P.

izvor
alselone alselone 12:41 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

Str. pov. br. 10 10. I. 1942. g.
javascript:;
Komandant, pešad. kap. I kl.



On oduvek postoji! javascript kao bezvremenska inkarnacija zla i globalne gluposti kreiranja mekotvorine.
baroniknez baroniknez 12:44 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

JJ Bebo

šta je sa dokumentima koje su komunisti uništili i pokrali?
vanja.t vanja.t 12:50 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

zbog ovakvih stvari bi trebalo po komandnoj odgovornosti osuditi i slobodana jovanovića, ako nije znao ko ga jebe morao je da zna.

osuditi naknadno i one koji su ga rehabilitovali 2007.
smrt fažizmu sloboda narodu
alselone alselone 12:57 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

smrt fažizmu sloboda narodu


JJ Beba JJ Beba 13:07 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

alselone
Str. pov. br. 10 10. I. 1942. g.
javascript:;
Komandant, pešad. kap. I kl.



On oduvek postoji! javascript kao bezvremenska inkarnacija zla i globalne gluposti kreiranja mekotvorine.

to javascript:; ovde stoji umesto kame
predatortz predatortz 18:36 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju


5.) Stvoriti neposredne zajedničke granice između Srbije i Crne Gore, kao i Srbije i Slovenačke čišćenjem Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Muslimanskog i Hrvatskog življa.


Neverovatno koliko je Čiča, u svom zločinačkom naumu, imao pomagača Muslimana.

Evo šta kažu Bošnjaci, da ne navodim druge izvore

Glavni iz redova muslimanskih četnika
mikeymike mikeymike 18:45 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

JJ Beba
alselone
Str. pov. br. 10 10. I. 1942. g.
javascript:;
Komandant, pešad. kap. I kl.



On oduvek postoji! javascript kao bezvremenska inkarnacija zla i globalne gluposti kreiranja mekotvorine.

to javascript:; ovde stoji umesto kame


Kama? Vi znate sta je kama?
JJ Beba JJ Beba 19:53 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

mikeymike
JJ Beba
alselone
Str. pov. br. 10 10. I. 1942. g.
javascript:;
Komandant, pešad. kap. I kl.



On oduvek postoji! javascript kao bezvremenska inkarnacija zla i globalne gluposti kreiranja mekotvorine.

to javascript:; ovde stoji umesto kame


Kama? Vi znate sta je kama?

ja ništa posebice...moja majka zna nešto- na njene oči su joj četnici zaklali babu (a moju prababu), moja baba na čije su oči zkalali majku, a moju prababu, moja tetka na čije su oču zaklali....cela porodica je izvedena da gleda klanje

zna moj ujak koga su četnici ranjenog u lajkovcu predali nemcima na streljanje

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:03 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

moja majka zna nešto


Naravno da razumem zasto ti i tvoja porodica ne mozete nista lepo misliti o cetnicima posle svega ovoga, ali onda bi bilo posteno reci da te objektivna slika i ne intersuje, a ne na osnovu tragicne sudbine tvoje porodice ocekivati, traziti, da cela nacija, celo drustvo, drzava zauzme osudjujuci stav prema jednom istorijskom pokretu.
Ako bi to bio kriterijum sta onda sa potomcima komunistickih zrtava? Imamo li mi pravo koje ti sebi dajes? Da zbog toga sto su nam komunisti pobili clanove porodica trazimo od drzave da ceo pokret proglasi zlocinackim?
Ili je sad posle toliko godina ipak doslo vreme da se kroz objektivniju prizmu nego sto je licna sudbina pogleda i na jedan i na drugi pokret?
JJ Beba JJ Beba 20:15 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

HCM
za mene je WW2 davno završen, pobednici su poznati.

Ili je sad posle toliko godina ipak doslo vreme da se kroz objektivniju prizmu nego sto je licna sudbina pogleda i na jedan i na drugi pokret?

objektivno?
predatortz predatortz 20:18 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

HCM
za mene je WW2 davno završen, podednici su poznati.


Obrni, okreni, opet su to Nemci
Opet su glavni u integrativnim procesima u Evropi. I najviše se pitaju...
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:21 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

za mene je WW2 davno završen, podednici su poznati.


Naravno, to niti ko spori niti moze da spori. Ko je pobedio je jasno.
Ali, znaci li to da smnatras kako pobednici imaju da se slusaju bez obzira na cinjenice?
objektivno?


Znaci neobjektivo je ok?
mikeymike mikeymike 21:07 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

JJ Beba
mikeymike
JJ Beba
alselone
Str. pov. br. 10 10. I. 1942. g.
javascript:;
Komandant, pešad. kap. I kl.



On oduvek postoji! javascript kao bezvremenska inkarnacija zla i globalne gluposti kreiranja mekotvorine.

to javascript:; ovde stoji umesto kame


Kama? Vi znate sta je kama?

ja ništa posebice...moja majka zna nešto- na njene oči su joj četnici zaklali babu (a moju prababu), moja baba na čije su oči zkalali majku, a moju prababu, moja tetka na čije su oču zaklali....cela porodica je izvedena da gleda klanje

zna moj ujak koga su četnici ranjenog u lajkovcu predali nemcima na streljanje



Zao mi je sto se to dogodilo. Nemojte pogresno da me shvatite, samo me zanima ako mozete da nesto vise kazete o tom dogadjaju?

Da li su ti cetnici bili JVuO ili Ljoticevci ili mozda nega druga paravojska?
Koliko godina je vasa majka imala kada se desio zlocin?
JJ Beba JJ Beba 21:36 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

Zao mi je sto se to dogodilo. Nemojte pogresno da me shvatite, samo me zanima ako mozete da nesto vise kazete o tom dogadjaju?

me mogu i neću.
(bilo je već govora o tome ranije ne nekom od blogova). ne vidim razloga da tragediju svoje porodice ovde iznosim. gadno mi je
sve ovo oko draže i svih rehabilitacija u meni izaziva odvratnost
predatortz predatortz 21:39 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

sve ovo oko draže i svih rehabilitacija u meni izaziva odvratnost


onda možeš da zamisliš kakvu je u nama odvratnost izazivalo to što smo terani na sletove, na to da stojimo u redovima dok neki idioti ponosno trče i nose nekakve klipove u ruci, da stojimo mirno dok sviraju sirene, dok nosimo petokraku na kapi...
JJ Beba JJ Beba 21:42 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

onda možeš da zamisliš kakvu je u nama odvratnost izazivalo to što smo terani na sletove

a kako to da ja nikada nisam učestvovala ni na jednom sletu, da nisam bila ni na jednoj radnoj akciji, da nisam bila član partije. zašto mene niko nije terao?

edit
i sad će da mi grunu suze kad krenete da pričate kako ste loše živeli u SFRJ, kako ste patili i kako vam je život tada bio nemoguć.
mikeymike mikeymike 21:44 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

JJ Beba
Zao mi je sto se to dogodilo. Nemojte pogresno da me shvatite, samo me zanima ako mozete da nesto vise kazete o tom dogadjaju?

me mogu i neću.
(bilo je već govora o tome ranije ne nekom od blogova). ne vidim razloga da tragediju svoje porodice ovde iznosim. gadno mi je
sve ovo oko draže i svih rehabilitacija u meni izaziva odvratnost


Nisam pratio bas sve blogove. Vec ste izneli neke podatke o toj tragediji. Koliko god da vam je tesko, zamolio bih vas da mi odgovorite
JJ Beba JJ Beba 21:46 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

mikeymike
JJ Beba
Zao mi je sto se to dogodilo. Nemojte pogresno da me shvatite, samo me zanima ako mozete da nesto vise kazete o tom dogadjaju?

me mogu i neću.
(bilo je već govora o tome ranije ne nekom od blogova). ne vidim razloga da tragediju svoje porodice ovde iznosim. gadno mi je
sve ovo oko draže i svih rehabilitacija u meni izaziva odvratnost


Nisam pratio bas sve blogove. Vec ste izneli neke podatke o toj tragediji. Koliko god da vam je tesko, zamolio bih vas da mi odgovorite

mislim da se to vas ne tiče
predatortz predatortz 21:46 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

JJ Beba
onda možeš da zamisliš kakvu je u nama odvratnost izazivalo to što smo terani na sletove

a kako to da ja nikada nisam učestvovala ni na jednom sletu, da nisam bila ni na jednoj radnoj akciji, da nisam bila član partije. zašto mene niko nije terao?


Ja znam da mesecima pred slet nismo imali normalne časove fizičkog vaspitanja. Terani smo da uvežbavamo neke glupave koreografije. Svi, bez izuzetka. Pa na stadion Slobode, da uveseljavamo krezubu masu. Na radnoj akciji nisam bio ni ja. Mogla si da budeš član neke druge partije?
JJ Beba JJ Beba 21:55 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

Ja znam da mesecima pred slet nismo imali normalne časove fizičkog vaspitanja. Terani smo da uvežbavamo neke glupave koreografije. Svi, bez izuzetka. Pa na stadion Slobode, da uveseljavamo krezubu mjavascript:;asu. Na radnoj akciji nisam bio ni ja. Mogla si da budeš član neke druge partije?

ja nikada nisam bila niti ću biti članica bilo koje partije.
znam samo da me niko ninašta nije terao - kad su me predlagali za partiju u gimnaziji ja sam odbila, kad su me predlagali za partiju na poslu ja sam odnila, kad su u gimnaziji išli na sletove, dočekivali štafete i slično mene niko nije terao.
nisam bila član nijedene druge partije, ali sam putavala na rok koncerte čim sam stasala za pasoš...uključujući i ovde (doduše ne te godine )
mikeymike mikeymike 21:57 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

JJ Beba
mikeymike
JJ Beba
Zao mi je sto se to dogodilo. Nemojte pogresno da me shvatite, samo me zanima ako mozete da nesto vise kazete o tom dogadjaju?

me mogu i neću.
(bilo je već govora o tome ranije ne nekom od blogova). ne vidim razloga da tragediju svoje porodice ovde iznosim. gadno mi je
sve ovo oko draže i svih rehabilitacija u meni izaziva odvratnost


Nisam pratio bas sve blogove. Vec ste izneli neke podatke o toj tragediji. Koliko god da vam je tesko, zamolio bih vas da mi odgovorite

mislim da se to vas ne tiče


Tice me se, jer vi za taj zlocin optuzujete Jugoslovenske vojnike koji su se borili za slobodu. Mene to vredja, jer verujem, a i gomila dokumenata govori da je velik broj zlocina koji su se dogodili ili izmisljen ili je izvrsen od strane nekih paravojski koje su se nazivale cetnicima i nisu imale veze sa JVuO, kao i da je su neki zlocini pocinjeni od strane paravojske KPJ da bi bili pripisani JVuO, a narod okrenuo protiv njih
predatortz predatortz 22:01 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

ja nikada nisam bila niti ću biti članice bilo koje partije.


Ne radi se o tome jesi li bila, nego o tome jesi li mogla da budeš...

Jedna od elementarnih ljudskih sloboda je slobodno ispoljavanje političkog stava.
Iz te slobode proizilaze mnoge druge slobode.

nisam bila član nijedene druge partije, ali sam putavala na rok koncerte čim sam stasala za pasoš.


I sam sam bio na mnogo koncerata. Međutim, to pripisujem mojim interesovanjima. Nikako nekom sistemu koji mi je to omogućio.
sevarlica sevarlica 22:06 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

me mogu i neću.
(bilo je već govora o tome ranije ne nekom od blogova). ne vidim razloga da tragediju svoje porodice ovde iznosim. gadno mi je
sve ovo oko draže i svih rehabilitacija u meni izaziva odvratnost


Bebo, ako vam se sve to desilo u porodici, onda valjda razumete hiljade ljudi koji su to doživeli od komunista, i za vreme i nakon rata. Postojale su barabe na obe strane, ali su na jednoj strani barabe amnestirane a na drugoj su i žrtve proglašene barabama.
JJ Beba JJ Beba 22:12 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju


Ne radi se o tome jesi li bila, nego o tome jesi li mogla da budeš...

Jedna od elementarnih ljudskih sloboda je ispoljavanje političkog stava.
Iz te slobode proizilaze mnoge druge slobode.

fakat, salažem se, zato nisam ni bila članica ni te jedne jedine.
ali ako izuzmemo to elementarno pravo koje nisi mogao da ostavriš, šta ti je još užasno bilo u toj zemlji? meni bi bilo recimo užasno da nisam mogla da putujem, da kupujem knjige, da nisam mogla da imam kontakt sa zapadnom kulturom, da sam živela kao naši vršnjaci u čeholsovačkoj ili bilo ko iza gvotdene zavese.
begrad je u jednom trenutku bio low budget NY, a na ulici si mogao da naletiš na džeka nikolsona, floru purim ili herbi henkoka.
predatortz predatortz 22:19 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

šta ti je još užasno bilo u toj zemlji?


Ništa. Zemlja je bila sasvim ok, sistem je trebalo menjati. Kao što se Evropa menjala padom zida. Ići u korak sa vremenom. E, onda su ti tvoji skontali da im se izmiče tlo pod nogama... Da će izgubiti sve privilegije koje su decenijama imali. Pa su se počeli svađati na svojim skaradnim kongresima. Pa su nas , kao na vojnoj vežbi, podelili na plave i crvene...
Nastavak je svima dobro poznat.
kukusigameni kukusigameni 22:19 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

JJ Beba
meni bi bilo recimo užasno da nisam mogla da putujem, da kupujem knjige, da nisam mogla da imam kontakt sa zapadnom kulturom, da sam živela kao naši vršnjaci u čeholsovačkoj ili bilo ko iza gvotdene zavese.
begrad je u jednom trenutku bio low budget NY, a na ulici si mogao da naletiš na džeka nikolsona, floru purim ili herbi henkoka.

Da li misliš da bi to bilo drugačije da je pobedila druga opcija?
A elementarno pravo je kao što si napisala "elementarno pravo". Koliko znam, zalažeš se za prava gej populacije. Šta te briga? Možeš da putuješ, ideš na koncerte... Eno, bio nam i Piter Bogdanović.
JJ Beba JJ Beba 22:39 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju


Da li misliš da bi to bilo drugačije da je pobedila druga opcija?

ja sam napisala gore- ovo što sada živimo doživljavam kao kontinuitet tog režima za koga su se borili četnici
predatortz predatortz 22:44 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

JJ Beba

Da li misliš da bi to bilo drugačije da je pobedila druga opcija?

ja sam napisala gore- ovo što sada živimo doživljavam kao kontinuitet tog režima za koga su se borili četnici


Navedi nam bar jedan argument.
I, zašto taj kontinuitet sprovode ljudi izašli iz komunističkog šinjela. I njihovi sinovi? I njihovi unuci?
Ili misliš da je SM bio četnik? Rade Bulatović? Aca Tomić? Ratko Mladić? Vuk Pozderac? Boris Tadić? Mišković?
Ko?
JJ Beba JJ Beba 22:51 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju


Navedi nam bar jedan argument.

dosta sam četovala sa vama
idem da slušam gorrana na prvoj. o draži
mikeymike mikeymike 22:59 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

JJ Beba

Da li misliš da bi to bilo drugačije da je pobedila druga opcija?

ja sam napisala gore- ovo što sada živimo doživljavam kao kontinuitet tog režima za koga su se borili četnici


Totalno pogresno. Ovo sad i protehlih 20 godina je kontinuitet zlocinackog rezima koji nas smara vec 70 godina. Taj pokret koji je streljao DM optuzujuci ga da je saradnik nama mrskih nemaca i zlocinac je isit pokret koji nam je doneo Arkana, Mladica, Milosevica. Isti oni su ubili Zorana Djindjica koji se borio da promeni Srbiju, da promeni ljude. I njega su optuzili da je kriminalac i nemacki spijun i da je zato ok da bude ubijen . Gade mi ste takvi
vanja.t vanja.t 23:42 22.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

JJ Beba

Da li misliš da bi to bilo drugačije da je pobedila druga opcija?

ja sam napisala gore- ovo što sada živimo doživljavam kao kontinuitet tog režima za koga su se borili četnici

Da li si svesna da bi svaki tvoj komentar na ovom blogu potpisala mira markovic
JJ Beba JJ Beba 01:09 23.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

vanja.t
JJ Beba

Da li misliš da bi to bilo drugačije da je pobedila druga opcija?

ja sam napisala gore- ovo što sada živimo doživljavam kao kontinuitet tog režima za koga su se borili četnici

Da li si svesna da bi svaki tvoj komentar na ovom blogu potpisala mira markovic

e super
sokodbuba sokodbuba 09:25 23.03.2012

Re: uz rehabilitaciju


ja ništa posebice...moja majka zna nešto- na njene oči su joj četnici zaklali babu (a moju prababu), moja baba na čije su oči zkalali majku, a moju prababu, moja tetka na čije su oču zaklali....cela porodica je izvedena da gleda klanje

zna moj ujak koga su četnici ranjenog u lajkovcu predali nemcima na streljanje



Prema temi partizani-četnici, ljudi se najčešće određuju prema pamćenju svojih porodica, da li su stradale od četnika ili od partizana, a stradale su od mnogobrojnih entuzijasta, i od Nemaca, Bugara, ustaša i raznih još, pa se i prema njima tako određuju. Kada dođe rat, ne pita vas niko jeste vi dobar čovek, kosmopolita, intelektualac, seljak dobričina, ovakav ili onakav, vi se svodite na deo neke grupe koja je označena nekom osobinom, nacijom, klasom, rasom, religijom i dobijate propisan tretman... Čak i ako vi nemate pojma da je moguće da vas neko ubaci u neku konstruisanu klasifikaciju, jer joj ne pripadate po svojim uverenjima i delovanjima, to se u ratu obavezno desi. Neko ko nije to ni sanjao postaje žrtva, neko postane na isti način ubica. U tome nikada nema ni logike ni pravde. Ljudi žele da apsurdnoj i ludačkoj pojavi, ratu, i stradanjima u okviru rata, a posle rata, daju strukturu logike i pravde, čega nema i ne može biti, van političkih razloga. Mogu se brojati ubijeni ljudi i ko ih je ubijao i kako. Jedni više, drugi manje, jedni metkom, drugi nožem, jedni sa mržnjom i verom jedne vrste, drugi sa mržnjom i verom druge vrste.

Mene je očuvalo šest baba i prababa, sve udovice iz raznih ratova. Često su govorile o ratovima i događanjima u ratu. Zapamtila sam mnogo njihovih priča, a često se setim jedne – o Rudiju i Viliju, okupatorskim vojnicima iz Austrije. Kroz njihov grad prolazilo je mnogo vojski, bilo bombardovanja i svačega, ali je nemačka komanda uglavnom bila tokom čitavog rata prisutna, do samog kraja rata. Ti vojnici su prema stanovnicima bili dobri i učtivi, posebno ta dvojica, Rudi i Vili. Sirotinju su redovno snabdevali hranom i stalno se ljudima izvinjavali što su u Srbiji, pokazujući fotografije svojih porodica i govoreći kako su oni mobilisani, kako mrze rat i mrze što su tu, i jedva čekaju da se sve završi. Dođu neke noći Bugari, krenu da pljačkaju po kućama. Nemci ih sutradan izvedu na trg, pa krenu da ih javno šamaraju i vraćaju pokradeno ljudima. Dolazili su i partizani, ljudi su im davali sanitetski materijal i hranu, ranjene ih krili i negovali po kućama, dolazili su i četnici, i njima isto pomagali. Studenti su najčešće bili komunisti i voleli partizane, a četnici stariji i vrednosno izvedeni iz tradicionalne i predratne politike tog vremena. Bilo je onih koji nisu marili ni za jedne ni za druge, ali i onih koji su voleli i jedne i druge, kao i svih ostalih kombinacija. Došao kraj rata, Nemci se povlače, a Rudi i Vili se raduju zajedno sa narodom, skakali od sreće, jer su sebe sve vreme doživljavali kao antifašiste. Nisu hteli da odu sa Nemcima, ostali su i bacili uniforme i oružje i radosno dočekali partizane. Partizani ih normalno odmah uhapse, ljudi su im u zatvor donosili cigare i hranu, jednako kao što su i ovi njima prethodno. Naravno, nakon desetak dana bili su streljani kao nacisti, nije vredelo što su stanovnici sve o njima ispričali partizanima, oni su sortirani u Nemce i tačka.

Ovakve će se stvari, koje su se desile Bebinoj porodici, ponavljati sve dok postoji rat. Svakom od nas bi sudbina bila određena ne našim kvalitetima ili poimanjima o sebi, nego poimanjem naoružanih grupacija. Mnogo je lepše Bebo biti potomak stradalih ljudi, nego onih koji su pobili tvoju porodicu.
milisav68 milisav68 09:57 23.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

JJ Beba

a kako to da ja nikada nisam učestvovala ni na jednom sletu, da nisam bila ni na jednoj radnoj akciji, da nisam bila član partije. zašto mene niko nije terao?

Pa bila si sigurno krštena, kao Titov pionir.

Na radne akcije se išlo dobrovoljno, kao i učlanjenje u partiju, samo, ako nisi imao to u biografiji, nisi imao neku "budućnost", na društvenoj lestvici/funkciji (a sve je bilo društveno).

A što se tiče sleta, stvarno mi nije jasno kako si to "izbegla", jer je to kod "nas" bilo obavezno na časovima fizičkog (a verujem da je tako bilo svuda u provinciji).25. maja su morali svi da se "nacrtaju" na stadion (odsustvo samo uz lekarsko uverenje).
Lično iskustvo od `75. - `84.(heh, te "poslednje" godine je "muzička tema" bila "Lipe cvatu" od Dugmeta).
i sad će da mi grunu suze kad krenete da pričate kako ste loše živeli u SFRJ, kako ste patili i kako vam je život tada bio nemoguć.

Pa nije tada život bio nemoguć, ali nije bio ni bajka, kako se sad predstavlja.
milisav68 milisav68 10:36 23.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

JJ Beba

begrad je u jednom trenutku bio low budget NY, a na ulici si mogao da naletiš na džeka nikolsona, floru purim ili herbi henkoka.

Bebo, ovo pišem bez zle namere.
Obrati pažnju šta sama kažeš - Beograd, a ne Srbija/Jugoslavija....Valjevo/Kraljevo.....Tuzla

Ako već pričamo o muzici, jedini prozor u svet (za nas sa jeftinijim kartama) je bio Beograd 202, i to tek od `80-ih godina.
Od stranih ploča si mogao da kupiš samo ABBA i Bony M (i tako neki pop), za sve ostalo si morao da "ideš" za Beograd.
TV - dva kanala.
Koncerti - Riblja Čorba, Smak, Bajaga, PIL, Divlje Jagode, Plavi orkestar (kasnije KBO, i Idijoti - koji su se odomaćili - zbog nekih ličnih prijateljstva).

Jeste, imali smo pasoše, ali nismo imali pare - za dalje od Beograda (mislim na koncerte, jer je novac "odlazio" na kućenje kuće, i ostale životne potrebštine - koje su se nabavljale ispod žita, i na letovanje), a roditelji (nam) nisu bili samo sa osnovnom školom, već je bar jedan imao fakultetsku diplomu.

Zato se sve i raspuklo kao balon od sapunice, jer je bila iluzija, a niko nije smeo da javi, da nije tako.
docsumann docsumann 18:49 23.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

Kada dođe rat, ne pita vas niko jeste vi dobar čovek, kosmopolita, intelektualac, seljak dobričina, ovakav ili onakav, vi se svodite na deo neke grupe koja je označena nekom osobinom, nacijom, klasom, rasom, religijom i dobijate propisan tretman...


živa istina ... smrtonosna
freehand freehand 19:06 23.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

docsumann
Kada dođe rat, ne pita vas niko jeste vi dobar čovek, kosmopolita, intelektualac, seljak dobričina, ovakav ili onakav, vi se svodite na deo neke grupe koja je označena nekom osobinom, nacijom, klasom, rasom, religijom i dobijate propisan tretman...


živa istina ... smrtonosna

A živa istina je i ovo: kolje i muči ili sadistička kriminalna fukara ili osveta.
Doduše, sve države i politike upravo takve novače i ohrabruju, samo je pitanje mere i nivoa.
Ali je to druga priča.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:32 23.03.2012

Re: uz rehabilitaciju


Mnogo je lepše.... biti potomak stradalih ljudi, nego onih koji su pobili tvoju porodicu.

Lep, nacelan komentar.
Ali ovde je tema konkretna, da li treba ili ne treba rehabilitovati konkretnog coveka, Dragoljuba Mihailovica.
Ako je rehabilitacija suvoparna pravnicka kategorija koja podrazumeva proveru pravicnosti sudskog postupka onda ne treba mnogo mudrosti da se zakljuci da je rehabilitacija Mihailovica neminovna jer je previse dokaza da je taj proces bio montiran i da se njegov ishod znao i pre njegovog zavrsetka.

Ako njegova rehabilitacija znaci ono sto neki pokusavaju da podmetnu, opravdavanje zlocina kojih je nesumnjivo bilo onda se ne sme tu staviti tacka. moraju se zlocincima zvanicno, proglasiti i komandanti drugih vojski koje su takodje cinile zlocine.
Nije normalno da se jedan komandant osudi za zlocine koje njegova vojska pocinila, a drugi cija je vojska takodje cinila zlocine slavi.
Dakle ako je Draza osudjen ne zbog ideologije vec zbog konkretnih zlocuina (koji se ovde vidim vrlo rado citiraju kao neki dokazi, kao da je tesko citirati komunisticke zlocine) onda se zlocincima zvanicno moraju proglastiti Tito, Djilas, Krcun, Kardelj i sva ta bulumenta.

Kriti svoju komunisticku ideologiji kao sto to rade pojedini komentatori iza navodnog pijeteta prema zrtvama cetnickih zlocina je bedna tipicno komunisticka prevara.
Colin_bgd Colin_bgd 03:20 24.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

PIL

Kad su Public Image Limited dolazili u Sumadiju osamdesetih da drze koncert???
Goran Vučković Goran Vučković 03:39 24.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

Kad su Public Image Limited dolazili u Sumadiju osamdesetih da drze koncert???

"Praviti se Englez"

Colin_bgd Colin_bgd 03:44 24.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

Goran Vučković
Kad su Public Image Limited dolazili u Sumadiju osamdesetih da drze koncert???

"Praviti se Englez"


aaaa, oni....
sokodbuba sokodbuba 08:27 24.03.2012

Re: uz rehabilitaciju


Ali ovde je tema konkretna, da li treba ili ne treba rehabilitovati konkretnog coveka, Dragoljuba Mihailovica.


Na prostorima Balkana svaki čovek ima svoj doživljaj II svetskog rata, usmeren onim što je njegova porodična istorija. Rehabilitacija je samo jedna politička odluka, kao što je i suđenje bilo politička odluka.

Dakle ako je Draza osudjen ne zbog ideologije vec zbog konkretnih zlocuina (koji se ovde vidim vrlo rado citiraju kao neki dokazi, kao da je tesko citirati komunisticke zlocine) onda se zlocincima zvanicno moraju proglastiti Tito, Djilas, Krcun, Kardelj i sva ta bulumenta.


Svi ratni komandanti nužno su masovne ubice, nema tu pravednika. Da li su kršili pravila rata, ubijali civile, to se utvrđuje na sudu onoj strani koja izgubi rat. II svetski rat su dobili Rusi. Očekuje li se da Rusi posthumno sude Staljinu za genocid? Sumnjam. Nikada nema pravde za sve strane, i ovom rehabilitacijom će mnogi biti povređeni, ali će i mnogi steći iluziju o pravdi ili demokratiji. Ipak, ne verujem da će zbog postupka Dražine rehabilitacije Jovo Kapidžić biti u ikakvoj opasnosti, osim što će biti zgranut dešavanjima.

Evo kako različito nekadašnji dečaci i devojčice sa Drine govore o svojim uspomenama na rat, i jednu osobu identifikuju potpuno drugačije u svojoj svesti, kao i ustaše i četnike, jer su im porodične istorije bile drugačije. Mene ovo najviše brine, jer ne nazirem rasplet:









hoochie coochie man hoochie coochie man 20:27 24.03.2012

Re: uz rehabilitaciju

Na prostorima Balkana svaki čovek ima svoj doživljaj II svetskog rata, usmeren onim što je njegova porodična istorija


To je u redu, na to svako ima pravo i razumljivo je da ne mogu svi pojedinci u drustvu imati isti odnos prema bilo cemu pa ni prema stranama u nekom ratu.
Nemoguce je i glupo je ono sto su komunisti radili, terati nekoga da svoj odnos menja.
Ali postoji nesto sto se zove odnos ukupnog drustva prema stranama u tom ratu. Komunisti su naredili kako se ima misliti o cetnicima a kako o partizanima, sve drugo je bilo kaznjivo.
Sada je napokon shvaceno da to komunisticko naredjeno misljenje nije ispravno i sasvim je logicno da drustvo iznova proceni uloge jednih i drugih. Naravno kroz institucije, kroz skupstinu, sudove.
Ovaj proces rehabilitacije je proces utvrdjivanja odnosa srpskog drustva, srpske drzave, prema Dragoljubu Mihailovicu, a ne nametanje volje pojedincima, koji ce biti slobodni da i posle tog procesa ako on resultira rehabilitacijom da o Drazi misle sta im volja. Niko nece moci da zabrani JJBebi da ga i dalje smatra zlocincem, ali on zvanicno to nece biti.

To isto treba uciniti i sa drugom, komunistickom stranom. To ne bi bio nikakav ekskluzivitet Srbije, to ili nesto slicno su uradile Poljska, Madjarska Rumunija....
Nedopustivo je da Jovo Kapicic za koga se nesumnjivo zna da je zlocinac, i dalje javno propagira zlocine i mucenja a da drustvo jos uvek njega zvanicno smatra herojem.
Sudski postupak ili odluka skupstine koja bi njega i njegovu bratiju zvanicno okarakterisala kao zlocince bi ga u tome sprecila.

To naravno niti moze niti treba da spreci one razlicite poglede pojedinaca, ali pojedinci nemaju niti mogu imati generalnu sliku o tako znacajnim pojavama kao sto su komunisticki ili ravnogorski pokret, vec oni iz svog licnog ugla vide samo mali detalj koji cesto moze biti u apsolutnoj suprotnosti sa opstim karakteristikama.
baroniknez baroniknez 12:42 22.03.2012

Re: ...

Gospodine Mladenoviću!

Svako ko na ovaj način opravdava komunističke likvidacije, kao Vi, treba mu postaviti par pitanja:

prvo, da li živite u stanu čiji su vlasnici nakon drugog svetskog rata pobijeni i zakopani ko zna gde?

Drugo, da li ste pročitali nešto o Draži a da to nisu izjave Tita?

Treće, šta poručujete potomcima onih čiji su dedovi stradali u vojsci Draže Mihailovića u borbi protiv nacističkog okupatora?
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:15 22.03.2012

Re: ...

1. Ne živim u stanu čiji su vlasnici nakon drugog svetskog rata pobijeni i zakopani ko zna gde.

2. U blogu sam citirao deo govora britanskog premijera Vinstona Čerčila poečtkom 1944. godine u Donjem domu parlamenta. Takođe, citirao sam i odluke sa konferencija tzv. velike antifašističke trojke u Teherani i Jalti.

3. Potomcima onih čiji su dedovi stradali u vojsci Draže Mihailovića u borbi protiv nacističkog okupatora poručujem da budu ponosni na svoje pretke zbog toga.

ZAKLJUČAK: Istorijski dokumenti, istorija kao nauka dala je svoj JASAN i NEDVOSMISLEN sud o tome ko je u ovom delu Evrope bio protiv fašizma, a ko je sa tim zločinačkim poretkom sarađivao tokom II svetskog rata.

A ako imate problem sa istorijskim faktima, pročitajte detalje o četničkim klanjima žena, devojaka i dece u selu Vranić nadomak Beograda i selu Vinča nadomak Topole!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:20 22.03.2012

Re: ...


2. U blogu sam citirao deo govora britanskog premijera Vinstona Čerčila poečtkom 1944. godine u Donjem domu parlamenta. Takođe, citirao sam i odluke sa konferencija tzv. velike antifašističke trojke u Teherani i Jalti.


Što onda ne citiraš i šta je Čerčil napisao kao zaključak u svojim memoarima pod nazivom "Drugi svetski rat" povodom sudbine Mihailovića?
Dakle to bi trebalo da bude njegov konačni sud, pisano je posle rata. Nije mi knjiga pri ruci, ali koliko se sećam u pitanju su kvalifikacije tipa "heroj i rodoljub".
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:33 22.03.2012

Re: ...

vrabac_u_steni
2. U blogu sam citirao deo govora britanskog premijera Vinstona Čerčila poečtkom 1944. godine u Donjem domu parlamenta. Takođe, citirao sam i odluke sa konferencija tzv. velike antifašističke trojke u Teherani i Jalti.Što onda ne citiraš i šta je Čerčil napisao kao zaključak u svojim memoarima pod nazivom "Drugi svetski rat" povodom sudbine Mihailovića? Dakle to bi trebalo da bude njegov konačni sud, pisano je posle rata. Nije mi knjiga pri ruci, ali koliko se sećam u pitanju su kvalifikacije tipa "heroj i rodoljub".


Pa i za Miloševića su zapadni političari govorili da je "faktor mira u regionu", da bi potom kao ratni zločinac zasluženo završio pred sudom za ratne zločine!
Ponavljam: pročitajte istorijsku građu o konferencijama u Teheranu 1943. i u Jalti 1945. godine!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:38 22.03.2012

Re: ...

Filip Mladenović


Imaš problem sa koncentracijom. Dakle ponoviću, ti memoari su pisani posle rata i po svemu sudeći je to Čerčilov konačni sud.
alselone alselone 13:41 22.03.2012

Re: ...

vrabac_u_steni
Filip Mladenović


Imaš problem sa koncentracijom. Dakle ponoviću, ti memoari su pisani posle rata i po svemu sudeći je to Čerčilov konačni sud.


Pazi sad - sledi nepovezan i iritantan odgovor. Spremi se... 3, 2, 1... GO FILIPE!
elis elis 13:55 22.03.2012

Re: ...

vrabac_u_steni

2. U blogu sam citirao deo govora britanskog premijera Vinstona Čerčila poečtkom 1944. godine u Donjem domu parlamenta. Takođe, citirao sam i odluke sa konferencija tzv. velike antifašističke trojke u Teherani i Jalti.


Što onda ne citiraš i šta je Čerčil napisao kao zaključak u svojim memoarima pod nazivom "Drugi svetski rat" povodom sudbine Mihailovića?
Dakle to bi trebalo da bude njegov konačni sud, pisano je posle rata. Nije mi knjiga pri ruci, ali koliko se sećam u pitanju su kvalifikacije tipa "heroj i rodoljub".


Tačno, Čerčil se prilično pohvalno izražavao o gen.Mihailoviću u svojim memoarima. No, ne smemo smetnuti s uma činjenicu da Čerčil nije dobio Nobelovu nagradu za istoriju, već za - književnost. A književnost je, to znamo, u dobroj meri fikcija

Šalu na stranu, ovde je reč o nečemu drugom - o tome da jedna pojava ne izgleda isto kada se posmatra iz Dauning Strita i sa višegradske ćuprije. Pa je tako sasvim moguće da jedan te isti čovek bude i svetli primer i zločinac.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:15 22.03.2012

Re: ...

Šalu na stranu, ovde je reč o nečemu drugom - o tome da jedna pojava ne izgleda isto kada se posmatra iz Dauning Strita i sa višegradske ćuprije. Pa je tako sasvim moguće da jedan te isti čovek bude i svetli primer i zločinac.


Ma naravno, ali kad je Filip već toliko zapeo sa Čerčilom treba da zna i za to.

Ja sam mnogo bliže ovom draftovom mišljenju

Čovek je uspeo da u rekordnom roku od vojske napravi bandu i postane nekakva malaksala bradata ikebana.


nego "heroj i rodoljub".

Međutim veoma me nervira ideološka ostraščenost skojevaca u odmaklim godinama. A kao što i sam znaš priča je daleko od crno bele.

A kad si se već javio, stvar koju najviše zameram četnicima su upravo pokolji nevinog muslimanskog stanovništva. To mi je još tragičnije pošto smatram da je to u suštini bilo puštanje bratske krvi kao i u poslednjem ratu (pa me ti zbog takvog stava smatraj velikosrbinom, jugonostalgičarem ili šta već da sam).

Ovim naravno neću da kažem da je puštanje nevine krvi koja nije bratska nešto dobro, jelte Samo kažem da to još više doprinosi tragici.
elis elis 14:27 22.03.2012

Re: ...

vrabac_u_steni
Šalu na stranu, ovde je reč o nečemu drugom - o tome da jedna pojava ne izgleda isto kada se posmatra iz Dauning Strita i sa višegradske ćuprije. Pa je tako sasvim moguće da jedan te isti čovek bude i svetli primer i zločinac.


Ma naravno, ali kad je Filip već toliko zapeo sa Čerčilom treba da zna i za to.

Ja sam mnogo bliže ovom draftovom mišljenju

Čovek je uspeo da u rekordnom roku od vojske napravi bandu i postane nekakva malaksala bradata ikebana.


nego "heroj i rodoljub".

Međutim veoma me nervira ideološka ostraščenost skojevaca u odmaklim godinama. A kao što i sam znaš priča je daleko od crno bele.

A kad si se već javio, stvar koju najviše zameram četnicima su upravo pokolji nevinog muslimanskog stanovništva. To mi je još tragičnije pošto smatram da je to u suštini bilo puštanje bratske krvi kao i u poslednjem ratu (pa me ti zbog takvog stava smatraj velikosrbinom, jugonostalgičarem ili šta već da sam).

Ovim naravno neću da kažem da je puštanje nevine krvi koja nije bratska nešto dobro, jelte Samo kažem da to još više doprinosi tragici.


Nebrojeno sam puta ponovio da za mene crno-beli svetonazor postoji samo na stadionu Naravno da sam i ja, najblaže rečeno, suspektivan prema okoštalom i klišeiziranom pogledu na svet - u najmanju je ruku neozbiljno bilo četnike, bilo partizane doživljavati kao nekakav homogen vojni aparat. Štaviše, nisu bile retke situacije u kojima bi današnji posmatrač neku četničku jedinicu doživeo kao partizansku, a partizansku kao četničku.

I neću da te smatram, onda bih i sebe morao smatrati.

mikeymike mikeymike 20:07 22.03.2012

Re: ...

Filip Mladenović


A ako imate problem sa istorijskim faktima, pročitajte detalje o četničkim klanjima žena, devojaka i dece u selu Vranić nadomak Beograda i selu Vinča nadomak Topole!


Zlocin JVuO u selu Vranic. Mislim da bi bilo zanimljivo procitati jos neki tekst o ovome, a da nije iz UDBAske kuhinje

Izjava ex porucnika Spasoja Drenjanina koji je bio komadant jedinice JVuO koja je izvrsila zlocin...

''Касно у јесен 1943. године, једна партизанска група из Срема пребацила се између села Барич и Умке, па преко Дубоког (то је један вис на старом путу, Обреновац - Барич - Умка - Београд) до Липовичке шуме.
Та сремска партизанска група је највероватније добила наређење да се пребаци преко реке Саве и споји са космајским партизанима. Командант 2. батаљона при Посавској бригади Авалског корпуса, који се налазио у селу Мељак, обавештен је да се једна наоружана група налази у Липовичкој шуми. Командант батаљона Спасоје Живановић (грешка: презивао се Дрењанин - прим. аут) Зека одмах је наредио покрет према Липовичкој шуми. Један вод који је ишао као претходница, сукобио се са партизанима и почела је борба. Зекин батаљон разбио је партизанску групу, али пуцњава није престајала скоро до поноћи...
По престанку борбе, Зека је наредио да се батаљон са рањеницима пребаци у село Вранић, одакле је и Зекина жена. Село Вранић је имало више партизанких симпатизера, јер су учитељ и поп још 1941. отишли у партизане. Познавајући куће партизанских симпатизера, свих својих 12 рањеника разместио је по њиховим кућама. Остало људство разместио је по осталим кућама.
Ујутру, кад су устали, све је било мирно. Зека је пошао са својом пратњом да обиђе рањенике. Када је ушао у прву кућу наишао је на ужасну слику, два његова рањеника леже заклана у локви усирене крви. Овакав призор је био и у другим кућама. Ужаснут тиме што је видео, наредио је да се сви одрасли мушкарци из тих кућа повежу и изведу изнад села и стрељају. То је и учињено. Сви су стрељани из ватреног оружја. Истог дана послао је извештај команданту бригаде, капетану Кости Маринковићу, команданту Авалског корпуса, тада потпуковнику Трифковићу, као и команданту Групе београдских корпуса, потпуковнику Александру Михајловићу.
Потпуковник Саша Михајловић одмах је позвао све команданте батаљона, бригада и корпуса да присуствују саслушању команданта батаљона, потпоручника Спасоја Живановића званог Зека.
Потпоручник је изнео шта се те ноћи догодило у селу Вранићу... На крају излагања је рекао, да је због тих закланих рањеника био у страшном душевном стању и због таквог стања, није могао ништа друго, него да нареди да се сви одрасли мушкарци стрељају, што су његови војници и учинили.
Морам да напоменем, да су војници његовог батаљона били средњошколци и студенти са Београдског универзитета.
После Зекине изјаве, командант Групе корпуса, потпуковник Саша Михајловић је све присутне официре појединачно упитао шта би они урадили у оваквом случају. Сви су одговорили, да би и они урадили исто...
Командант Групе корпуса, потпуковник Саша Михајловић, сачинио је извештај о догађају у селу Вранић и преко курира послао је Врховној команди на даљи поступак.
После неколико дана стигао је курир и донео наређење Врховне команде. У наређењу је назначено, да се потпоручнику Спасоју Живановићу Зеки одузме чин потпоручника и да му се забрани било какво вршење дужности као старешине, а Врховна команда ће цео предмет ставити у архиву, с тим да се Спасоју Живановићу, ако остане жив, одржи суђење после рата.'' (М. Марковић, Са Дражом у победу иоли смрт - путевима Авалског корпуса, 61-63.)
По повратку из Босне, јула 1945. године, командант Посавске бригаде капетан Коста Маринковић, Дрењанин и четири војника склонили су се у село Барич, код Маринковићевих рођака (био је родом из тог села). Два дана касније, откривени су и опкољени. Сви су изгинули, а од метака Озне пали су и жена и два детета која је носила у рукама, покушавајући да напусти кућу.
О ноћном препаду на четнике Авалског корпуса, од стране партизана који су се претходно посакривали "на таванима, по качарама, шталама и другде", пише и равногорски омладинац Угљеша Крстић, који је већи део рата провео у Београду, као илегалац, или на Умци, додајујући:
''Мајор Трифковић није могао да спречи освету, коју је крваво извео Зека. Иако је био рат, иако су мерила била с ратом у складу, иако је крв умела да прокључа од гнева и осветништва, сви ми омладинцу осуђивали смо злочин у Вранићу.'' (У. Крстић, Најлепши позив на свету - забелешке једног издавача, 315.)
И други извори догађаје у Вранићу описују на исти начин: комунисти су на спавању заклали више четника, а четници су потом ликвидирали све мушке главе у тим кућама. (Изјава једног од поратних свештеника у Вранићу и једног четника Авалског корпуса, аутору, који су желели да остану анонимни.)
Према томе, комунисти скривају злочин пре злочина. Друго, они тврде да је четник Судимац кога су после рата линчовали имао надимак "Усташа", док је у ствари један од њихових убица у том крају био бивши усташа, кога су звали "Суљо", односно "Ујка". (Изјава истраживача Александра Динчића аутору.)
Стручне истраге о догађајима у Вранићу није било. Сви искази, давани од стране партијских активиста, или заробљених четника под принудом, су спорни. Подаци о броју ликвидираних су контрадикторни (69 или 72 особе), насупрот по правилу поузданим недићевским извештајима, о 40 убијених. У једној верзији четнике су водили Дрењанин и чак мајор Трифковић лично, а у другој Дрењанин није био у Вранићу, већ се шаљу курири да га обавесте. И када сведок у канцеларији Народног одбора наведе примере стрељања, у наставку текста понавља се да су сви били заклани. Податак да је Дража одликовао Дрењанина бесмислен је, а дијалози између четника и многи детаљи очигледно су измишљени. Колико је тачно особа убијено у Вранићу у ноћи између 20. и 21. децембра 1943. године, и на који начин, то је могуће утврдити само ексхумацијом. У сваком случају, нико са четничке стране не оспорава да је у питању ратни злочин.
Када је реч о радиограму мајора Михајловића од 27. децембра, о 40 убијених, може се претпоставити да је по среди преузимање недићевског извештаја, преко неког од бројих људи убачених у њихове структуре. Михајловић се тада налазио у Београду. Састанак свих официра Авалског корпуса, о коме пише Милисав Марковић, није се могао одиграти одмах, већ после 27. децембра.
baroniknez baroniknez 21:22 22.03.2012

Re: ...

Filip Mladenović
1. Ne živim u stanu čiji su vlasnici nakon drugog svetskog rata pobijeni i zakopani ko zna gde.
2. U blogu sam citirao deo govora britanskog premijera Vinstona Čerčila poečtkom 1944. godine u Donjem domu parlamenta. Takođe, citirao sam i odluke sa konferencija tzv. velike antifašističke trojke u Teherani i Jalti.
3. Potomcima onih čiji su dedovi stradali u vojsci Draže Mihailovića u borbi protiv nacističkog okupatora poručujem da budu ponosni na svoje pretke zbog toga.
ZAKLJUČAK: Istorijski dokumenti, istorija kao nauka dala je svoj JASAN i NEDVOSMISLEN sud o tome ko je u ovom delu Evrope bio protiv fašizma, a ko je sa tim zločinačkim poretkom sarađivao tokom II svetskog rata.
A ako imate problem sa istorijskim faktima, pročitajte detalje o četničkim klanjima žena, devojaka i dece u selu Vranić nadomak Beograda i selu Vinča nadomak Topole!


2. Da li je to isti onaj Čerčil koji je pružio utočište Jugoslovenskoj vladi u Londonu i koji je imao pozitivan stav prema Mihailoviću što se da pročitati u njegovim memoarima?

3. Ako treba da budu ponosni, kako onda možete da kada pišete o četnicima isključivo pišete o zločinima. Da li vi znate šta se dogadjalo pre zločina u Foči da li ste upućeni u to?

I na kraju, prezentovati nepotpuna dokumenta, ne govoriti kako su Komunisti spalili dokumenta koja su nezgodna po njih je zločin da težeg ne može biti. Na kraju Draži i nije sudjeno za te navodne zločine koje ste poborojali.

Dakle, za vas je komunizam totalitaran, ali su komunistička sudjenja poštena. Za vas je ok da komunisti pobiju "Kolaboracioniste", ali kada četnici pobiju kolaboracioniste, pa makar to bili i Srbi i Muslimani, onda koristite drugi kriterijum.

Sramno.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:45 23.03.2012

Re: ...

Командант Групе корпуса, потпуковник Саша Михајловић, сачинио је извештај о догађају у селу Вранић и преко курира послао је Врховној команди на даљи поступак.
После неколико дана стигао је курир и донео наређење Врховне команде. У наређењу је назначено, да се потпоручнику Спасоју Живановићу Зеки одузме чин потпоручника и да му се забрани било какво вршење дужности као старешине, а Врховна команда ће цео предмет ставити у архиву, с тим да се Спасоју Живановићу, ако остане жив, одржи суђење после рата.'' (М. Марковић, Са Дражом у победу иоли смрт - путевима Авалског корпуса, 61-63.)

Skoro identičan postupak kao i sa onim što je uhapšen zbog zločina u Štrpcima, valjda Milan Nikolić, i streljanja Muslimana, pa ga uhapsili i pustili. Posle rata ga našhvataliu negde u Argentini.
draft.dodger draft.dodger 13:00 22.03.2012

DŽABA...

Nikakva rehabilitacija ne može pomoći ovom nesposobnom krmeljivom strategu.

Čovek je uspeo da u rekordnom roku od vojske napravi bandu i postane nekakva malaksala bradata ikebana.
JJ Beba JJ Beba 13:05 22.03.2012

Re: DŽABA...

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:10 22.03.2012

Re: DŽABA...

JJ Beba
bure baruta


gluvi barut
draft.dodger draft.dodger 13:11 22.03.2012

Re: DŽABA...

JJ Beba
bure baruta


Na meniju su topla i hladna govna, a mi se sporimo šta je ukusnije...
vanja.t vanja.t 13:13 22.03.2012

Re: DŽABA...

Na meniju su topla i hladna govna, a mi se sporimo šta je ukusnije...

nemoj tako za mirka kovača
draft.dodger draft.dodger 13:21 22.03.2012

Re: DŽABA...

vanja.t
Na meniju su topla i hladna govna, a mi se sporimo šta je ukusnije...

nemoj tako za mirka kovača


A ne, Mirko Kovač je kamenčić u cipeli Nebojše Krstića...
angie01 angie01 13:23 22.03.2012

Re: DŽABA...



mikeymike mikeymike 17:35 22.03.2012

Re: DŽABA...

Nemacki oficir, na drugoj slici, je ubacen montazom kasnije u sliku. Nema potrebe da postavljate ovakve falsifikate
expolicajac expolicajac 13:06 22.03.2012

Vidim

Veličanje Draže Mihajlovića dozvoljeno, a osporavane Dobrice Ćosića zabranjeno. Ej Srbijo među šljivama.
benevolent benevolent 13:10 22.03.2012

Re: Vidim

Ej Srbijo među šljivama


...међу џибром, заједно са коштуницама од шљива...
sluhzaduh sluhzaduh 13:26 22.03.2012

"... na brdovitom Balkanu"

Teško je ne biti saglasan sa pročitanim. I teško je ne biti sarkastičan. Recimo ovako: Istorija jeste učiteljica života, ali ovo podneblje je "zemlja seljaka", a škole na selu ako nisu zatvorene, imaju sve manje đaka; istorija će zbog toga, u ovoj zemlji ostati bez posla.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana