Budućnost| Politika| Tehnologija

Piratska priča

uros_vozdovac RSS / 26.03.2012. u 10:16

Eto došao čas, da se objavi:

Osniva se Piratski pokret u Srbiji!

pps_brand_image_web.png 

 Zahvaljujući otvorenosti političkog života u Srbiji, kao i neobično jednostavnom procesu registrovanja političkih subjekata i na taj način, izvanrednog podsticaja našeg društva da se slobodni građani udružuju radi boljitka društva - ne kao politička partija. Ovaj korak je osnivanje NVO(NGO nevladina organizacija).

Zašto je taj korak potreban, a važan? Jednostavno, zato što osnivanjem NVO dobijamo status pravnog lica, olakšavamo stvaranje organizacije koja će biti osnova za stvaranje partije. A sad o bitnim stvarima...

Piratska partija namerava da u politički život kvalifikuje neke teme, koje su da sada bile ili malo prisutne ili razmatrane sa dubokim nerazumevanjem političkih subjekata i izvanrednim nepoznavanjem teme. Pre svega, zato što su naše politički partije internet nepismene. Ta se nepismenost vidi na svakom koraku, ne treba puno da se istražuje, divni primerci te nepismenosti vrište na sve strane. Kada dođemo do zakonske regulative, stvar je još gora, izvor posebne zabave je patetični pokušaj da ova država, kakva je, reguliše nešto što zovu IKT (informaciono komunikacione tehnologije) i još pride zaštiti prava građana u tome. Takvoj državi treba ozbiljna pomoć, ne samo u definisanju  zakona i pravila, već u implementaciji istih, kao i u ubrzanju prihvatanja rešenja. Posla preko glave.

----------------- PROGRAM PIRATSKOG POKRETA ---------------------------
Piratski pokret se zalaže za:


1. Ukidanje patenata
2. Reformu zakona o autorskim i srodnim pravima
3. Slobodu govora i osnaživanje građana
4. Net neutralnost
5. Sprečavanje prikupljanja podataka o građanima
6. Ličnu privatnost i privatnost na radnom mestu
7. Slobodan protok i deljenje informacija

***POLITIKA
1. Promovisanje vrednosti neposredne demokratije
2. Neposrednu elektronsku demokratiju
3. Otvoreno društvo, a ne zatvorenu Vladu

***KULTURA
1. Slobodno znanje
2. Slobodnu kulturu
3. Obezbeđivanje poreskog utočišta za podršku umetnika
4. Promocija upotrebe slobodnog softvera u školama
Iako su se u poslednjih par decenija pojavile odlične otvorene i besplatne alternative komercijalnim paketima programa i operativnim sistemima, naše škole i dalje svoje đake edukuju na skupim, a u najviše slučaja, nelegalnim softverima. Piratski pokret planira niz radionica i projekata vezanih za uvođenje kulture slobodnog i otvorenog softvera u sistem obrazovanja, na svim nivoima.  (hehehe!)
5. Temeljnu reformu javnih medija

 

Eksplikacija i detalji večeras, kasnije, kad se stvar dovrši i upegla, a svakako nakon osnivačke skupštine koja će, kako piratima i dolikuje, biti danas, u Beogradu, na lokaciji x.
pps_logo_payoff_web.png

 



Komentari (65)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 10:43 26.03.2012

Sa srećom

Ajde sa srećom da se osnujete.


Čekam da vidim vaš ekonomski program, borba protiv korupcije i kriminala.....itd.
U svakom slučaju želim da uđete u Skupštinu da bi menjali stvari bar iz ovih oblasti, ali više me zanima nešto što bi podiglo standard građana, znači radna mesta, ekonomija...hajde sa srećom pa piši šta ste večeras uradili?
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:00 26.03.2012

Re: Sa srećom

Naravno, ne zameri ako ispadne čaršaf...
mariopan mariopan 11:13 26.03.2012

Re: Sa srećom

uros_vozdovac
Naravno, ne zameri ako ispadne čaršaf...

Ja ću da čitam koliko god čaršava da staviš. Čitam i sve druge šta pišu, kakav im je program i ko im je u strankama, treba nam sve što je novo i nepokvareno.
Još bolje bi bilo kada bi se svi takvi skupili u jednu koaliciju, svako sa svojim programom ali zajedno, mislim da bi vam šanse bile mnogo veće?
Mislim na sve nove i male, tek osnovane stranke koje imaju slične programe? Razmislite i o tome večeras?
Jukie Jukie 15:16 26.03.2012

Re: Sa srećom

mariopan
Ajde sa srećom da se osnujete. Čekam da vidim vaš ekonomski program, borba protiv korupcije i kriminala.....itd.

Ja čekam da vidim program reforme obrazovnog sistema
renefonck renefonck 06:20 27.03.2012

Re: Sa srećom

uros_vozdovac
Naravno, ne zameri ako ispadne čaršaf...


Slobodno. Ti si nam jos uvek duzan seriju tekstova o PGP, TOR, P2P, SSL i (mozda najvaznije) socijalnom inzenjeringu. Moze to i Pleskonjic, ali on ima manje vremena.

Imam samo jedno pitanje za Pirate, zasto pobogu ujedinjenje sa eko-fasistima koji bi da odredjuju poljoprivrednicima sta sme da se sadi i ljudima sta sme da se jede?

Zar je malo drzavnih zabrana i gusenja licnog izbora, nego jos i pirati treba da nam zabranjuju sta jedemo ili sadimo. Zar nije cela poenta pirata da kontrolisu drzavu a ne gradjane?
gingko gingko 11:36 27.03.2012

Re: Sa srećom

Ukoliko pogledaš program, kao jednu od prvih stavki videćeš borbu protiv patenata. GMO industrija obiluje slučajevima patentiranja živih organizama, zaključavanjem izvornih kodova, pokušajima da se patentiraju segmenti gena i kompletni genomi.

Pirati sa GMO nemaju problem primarno iz zdravstvenih razloga. Ipak, uticaj na zdravlje nešto što se mora uzeti u obzir. Sva istraživanja sprovedena o uticaju GM hrane na zdravlje čoveka se obavljaju iz zatvorenih vrata. Ukoliko država odluči da dozvoli sadnju GM useva i gajenje GMO, onda bi morala da napravi prvo opsežno istraživanje o uticaju na život ljudi.

S druge strane, organski uzgoj je nešto što PP eksplicitno podržava, jer je open, dokazano zdravo rešenje, potpuno održivo i ne uvodi moratorijum na sadnju semena samo jedne kompanije.

Postoji dosta aspekata ove priče koji su i dalje nedostupni javnosti, što je veliki no no.
gingko gingko 11:38 27.03.2012

Re: Sa srećom

Takođe, nema reči o ujedinjavanju sa bilo kime. Saradnja i razgovor da, ali ne i ujedinjavanja. Piratska platforma je nešto što je u interesu svake političke partije da usvoji i vodi se njom.

Svaku saradnju uslovljavamo prvenstveno prihvatanjem piratskih načela.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:57 26.03.2012

Srecno...

Mislim da je vaznije da prebacite ono pod tackom POLITIKA na prvo mesto posto je to nesto sto interesuje vecinu obicnih ljudi. Evo vidim da recimo nemacki pirati koji su juce ponovo postigli izbornu senzaciju isticu transparentnost kao kljucnu rec (ok, ona se implicitno nalazi i u vasim politickim stavovima ali je nije lose eksplicitno pomenuti). A to sa patentima je za vecinu obicnih ljudi nebitna stvar, osim sto je tesko razumljiva ... a tu i tako Srbija ne moze da se izdvoji od ostatka sveta, pa je to onda vise neki dugorocni cilj kojim se mozda mogu postici neke reforme u dalekoj buducnosti i to na medjunarodnom planu..

Da se vratim nemackim piratima koji su vam, pretpostavljam, inspiracija. Juce su odrzani izbori u pokrajini/drzavi Saarland i pirati su "iz mesta" postigli senzacionalnih 7,4% glasova i tako postali cetvrta partija u parlamentu. Zeleni su se jedva provukli u parlament sa 5% a liberali su doziveli katastrofu - osvojili su samo 1,2% (dosada su bili na vlasti Saarland-u a inace su, za one koji ne znaju, partija koja je u vladajucoj koaliciji na saveznom nivou i ciji predstavnik je ministar inostranih poslova Westerwelle i zamenik Merkolove - nesto kao vicekancelar). Uzrok uspeha pirata i nije toliko u politickom programu koga prakticno jos i nemaju nego pre svega u prezasicenosti obbicnih ljudi klasicnim politicarima. Koliko bih ja rekao u Srbiji je to jos neuporedivo izrazenije pa je i potreba za tako nekom "protestnom" partijom jos veca. Neuporedivo je bolje da u politiku udju neki novi ljudi da bar koliko-toliko razbiju politikcu zabokrecinu nego se zamajavati "belim listicima" sto je obicna budalastina koja nikog zivog nece ni najmanje tangirati...

ps. evo za kraj i slike 22-godisnje predvodnice piratske liste u Saarland-u :



a ovo je buduci poslanik, inace IT-Systemadministrator:

uros_vozdovac uros_vozdovac 18:08 26.03.2012

Re: Srecno...

E pak kad je sysadmin, sve je jasno...
Šalim se ali detaljniji program će da pojasni
vladaxy vladaxy 14:06 26.03.2012

Podrška

kalifumestokalifa kalifumestokalifa 16:30 26.03.2012

Ukidanje patenata?

Patentno pravo je definitivno duboko zastranilo.
Ali potpuno ukidanje patenata je takođe glupost.
Zašto bi npr neka farmaceutska kuća potrošila 10 godina i 8-cifrenu sumu dolara da razvije lek za srce, ako je sve što treba njihovom konkurentu da bi proizveo istu stvar da sačeka da oni završe kupi jednu kutiju i odradi spektrografiju?
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:06 26.03.2012

Re: Ukidanje patenata?

Ovde se misli na generičke lekove, biće jasnije kad stavim program detaljan.
angie01 angie01 18:46 26.03.2012

Re: Ukidanje patenata?

ako vam treba neka vestica...?
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:09 26.03.2012

Re: Ukidanje patenata?

Vazda treba, vazda.

nego slatko sam se smejao za Vinču danas, ko razume ovaj tekst častim ozbiljno.
Dodaću u program Piratskog pokreta,

Ispravljanje organizacionih propusta u Vinči koji nisu rešavani 40 godina. Red je. I još, svaki budući incident u Vinči ima se rešavati planom čija izrada neće trajati dva meseca.
Ozbiljno ću da stavim u program, a Nuklearni objekti Srbije i Rukovodilac funkcije marketinga istog nek se češu. Njih ima da najurimo i ubijemo ovu besmislenu firmu za partijske neradnike, isto kao i Ministarstvo za rudnike dijamanta u Boljevcu.
ivana23 ivana23 19:16 26.03.2012

Re: Ukidanje patenata?

uros_vozdovac
Ovde se misli na generičke lekove, biće jasnije kad stavim program detaljan.


Da, ali... genericki lekovi se na trzistu pojavljuju onog trenutka kada istekne patent originalnom leku. Trajanje patenta za lekove u EU je 10 godina. Znaci nove, efikasnije lekove cemo dobiti nakon tog perioda.

A do tada?
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:38 27.03.2012

Re: Ukidanje patenata?

uros_vozdovac
Vazda treba, vazda.

nego slatko sam se smejao za Vinču danas, ko razume ovaj tekst častim ozbiljno.
Dodaću u program Piratskog pokreta,

Ispravljanje organizacionih propusta u Vinči koji nisu rešavani 40 godina. Red je. I još, svaki budući incident u Vinči ima se rešavati planom čija izrada neće trajati dva meseca.
Ozbiljno ću da stavim u program, a Nuklearni objekti Srbije i Rukovodilac funkcije marketinga istog nek se češu. Njih ima da najurimo i ubijemo ovu besmislenu firmu za partijske neradnike, isto kao i Ministarstvo za rudnike dijamanta u Boljevcu.


Nema mesta panici:

sima2000 sima2000 19:24 26.03.2012

vujaklija

пират (лат. pirata, грч. peirates), латиницом: pirat
морски разбојник, гусар; фиг. разбојник, липеж: пр. пиратски.

пиратерија (фр. piraterie), латиницом: piraterija
в. пиратика.

пиратика (лат. piratica), латиницом: piratika
разбојништво на мору, гусарство: пљачка. изнуђивање; књижевна крађа.

moram da primetim da vi ne prestavljate nikakvu novinu u našem političkom životu. Razbojnika, lupeža i pljačkaša nam je pun konac..
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:35 26.03.2012

Re: vujaklija

I to sve zaključio iz imena? Impresioniran. Za utehu da citiram:

пиратика (лат. piratica), латиницом: piratika
разбојништво на мору, гусарство: пљачка. изнуђивање; књижевна крађа.

Nema Srbija mora. dakle moj Simo bezbedan si.
mariopan mariopan 19:44 26.03.2012

Re: vujaklija

sima2000
пират (лат. pirata, грч. peirates), латиницом: pirat
морски разбојник, гусар; фиг. разбојник, липеж: пр. пиратски.

пиратерија (фр. piraterie), латиницом: piraterija
в. пиратика.

пиратика (лат. piratica), латиницом: piratika
разбојништво на мору, гусарство: пљачка. изнуђивање; књижевна крађа.

moram priznati da vi ne prestavljate nikakvu novinu u našem političkom životu. Razbojnika, lupeža i pljačkaša nam je pun konac..

Kada nepravda postane zakon, pobuna postaje dužnost, znači ne da ćemo svi postati pirati nego nam je to građanska dužnost.
sima2000 sima2000 19:56 26.03.2012

Re: vujaklija

I to sve zaključio iz imena?


Bogate zemlje zapadne hemisfere su barem 100 godina ispred nas kad je u pitanju razvoj nauke i tehnike. Informatika je tamo ušla u sve pore društva i sasvim je prirodna njihova zabrinutost za sigurnost podataka i zloupotrebu copyright regulative. Oni žele da smanje uticaj tehnologije na njihov svakodnevni život.

Ljudi koji u Srbiji bukvalno kopiraju zapadne trendove su jednostavno smešni. Nama ne treba manje informatike, nego više. Nama treba više prikupljanja podataka o ličnostima, više regulative o patentima. A ne manje. Pa kad oni u Nemačkoj malo relaksiraju zakone, a mi ih malo zategnemo, onda ćemo se naći negde na sredini.

Ako se neko ovde nada da će pukim i rogobatnim prevođenjem sa engleskog na srpski (Obezbeđivanje poreskog utočišta za podršku umetnika) uspeti da namakne 7% biračkog tela - taj je jedan najobičniji diletant.
sima2000 sima2000 20:06 26.03.2012

Re: vujaklija

Kada nepravda postane zakon


Izvini a koja nepravda? Tamo neki grozni američki kapitalista je puko 100 miliona na snimanje filma i hoće da povrati investiciju kroz bioskopske karte? A mi jadni i siromašni, nemamo za karte al mnogo volimo da gledamo filmove.. Nepravda pa to ti je.

Potpuno se slažem da su net neutralnost i sloboda govora izuzetno važne tema, ali je piraterija još važnija čim su po njoj nazvali partiju..
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:18 26.03.2012

Re: vujaklija

sima2000
.

Ako se neko ovde nada da će pukim i rogobatnim prevođenjem sa engleskog na srpski (Obezbeđivanje poreskog utočišta za podršku umetnika) uspeti da namakne 7% biračkog tela - taj je jedan najobičniji diletant.


Ma da, diletant, jasno. Ajd sad kad se upuštamo u vrednosne sudove, na šta, eto i sima2000 ima pravo, da spremno izjavim da je dilentatizam pristajanje na postojeće stanje. Zloupotreba copyright regulative u Srbiji je svojevrstan idiotizam upravo zato što je arbitarna. U redu je da misliš da treba da se reši na bolji način, ali ja mislim da treba da se ukine.

Obezbeđivanje poreskog utočišta za podršku umetnika


Daj pomogaj, šta može ovde biti sporno? Da samostalni umetnici moraju da budu poreski opterećeni drugačije od vulkanizera, npr, zbog društvene koristi njihove umetnosti? Ili je problem loš prevod?
mariopan mariopan 20:27 26.03.2012

Re: vujaklija

sima2000
Kada nepravda postane zakon


Izvini a koja nepravda? Tamo neki grozni američki kapitalista je puko 100 miliona na snimanje filma i hoće da povrati investiciju kroz bioskopske karte? A mi jadni i siromašni, nemamo za karte al mnogo volimo da gledamo filmove.. Nepravda pa to ti je.

Potpuno se slažem da su net neutralnost i sloboda govora izuzetno važne tema, ali je piraterija još važnija čim su po njoj nazvali partiju..

Kako bi umetnost postala dostupna masama ako nam bude zabranjeno da slušamo, gledamo i čitamo i mi koji nemamo para da kupimo knjigu, odemo u pozorište ili kupimo i platimo neki album?

Kako bi mi saznavali i učili da nije bilo i nama dostupnih sadržaja, često piratskih, i da li treba čovečanstvo da sedi u mraku, neobrazovano i neoplemenjeno umetnošću, do sudnjeg dana ili dok ne skupi pare da plati milioniti put jednom već stvoreno delo?

Kada je jednom plaćeno koliko vredi zašto onda da ne bude dostupno svima? To promoviše umetnika a oni koji žele bolji kvalitet opet će kupiti za svoje zadovoljstvo i platiće koliko košta.

Moj sin obožava muziku i kupuje originale mada sve može da skine sa neta, nije za njega isto, znači on je platio...ali ako ja ovde istu tu muziku slušam na kompjuteru šta ja onda radim? Ja sam pirat? A ako slušam kod njega u stanu nisam pirat?

Sve više je ljudi na ovoj planeti koji to ne mogu sebi da priušte, a onda se postavlja pitanje:
Da li je umetnost i civilizacija ( jer sve je to civilizacija, i znanje i umetnost) stvorena da bude negde zaključana i pristupačna samo onima koji imaju para da je plate?
Zašto su je stvarali, da čuči negde u mraku zaključana dok ne zaradi pare? Ne verujem.
To mora da se promeni ali tako da i autori dobiju satisfakciju (zaradu) i mi da dobijemo dozvolu da uživamo u njihovim delima, za nas su i stvarana.
sima2000 sima2000 20:31 26.03.2012

Re: vujaklija

da spremno izjavim da je dilentatizam pristajanje na postojeće stanje.


Naše postojeće stanje nema nikakvih dodirnih tačaka sa postojećim stanjem na zapadu. Različite bolesti zahtevaju različite lekove.

Nama treba stranka, pokret ili NGO koja će da se zalaže da se kod nas uvede isti društveni sistem kao u Nemačkoj. Pa kad kod nas bude kao u Nemačkoj, onda ćemo da osnivamo stranke koje će da se bore da se Nemački sistem poboljša.
Iz tog razloga Zeleni, Pirati, Borci za prava životinja i ostali pomodni aktivisti se ovde neće leba najesti..

Ili što bi rekli Kinezi: "pričaćemo o štetnoj emisiji ugljendioksida kad dostignemo razvijene zemlje.. dok su se one razvijale niko im nije pravio problem zbog sagorevanja triliona tona uglja"
sima2000 sima2000 20:39 26.03.2012

Re: vujaklija

ali ako ja ovde istu tu muziku slušam na kompjuteru šta ja onda radim? Ja sam pirat? A ako slušam kod njega u stanu nisam pirat?


Ti si pirat (razbojnik, lupež) ako sama sebe tako nazoveš.. Šta drugo da ti kažem :)
A inače za drugo si upravu.. Potrebno je naći neki kompromis oko kopirajta. Ali sve to nisu srpske teme. Mi ovde nemamo stvaroce oko čijih prava bi se natezali. Moramo prvo da stvorimo okruženje u kojem će ljudi nešto da prave i izmišljaju da bi tek u narednom koraku počeli da raspravljamo o njihovim zaradama..
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:39 26.03.2012

Re: vujaklija

E Simo zezaš ti, a ja se primam. Nemačku će ovde da naprave ovi koji ne bi ništa da menjaju, pa neće biti tako. Daj neki bolji razlog da propadnemo, greota ovako bezveze.
mariopan mariopan 20:47 26.03.2012

Re: vujaklija

Ti si pirat (razbojnik, lupež) ako sama sebe tako nazoveš.. Šta drugo da ti kažem :)

Onda dobro, ja sam Pirat time se dičim, to ne može biti svak
Potrebno je naći neki kompromis oko kopirajta. Ali sve to nisu srpske teme. Mi ovde nemamo stvaroce oko čijih prava bi se natezali. Moramo prvo da stvorimo okruženje u kojem će ljudi nešto da prave i izmišljaju da bi tek u narednom koraku počeli da raspravljamo o njihovim zaradama..

A za ovo si ti u pravu, pa upravo za to će se boriti naši Pirati, jednom moramo da počnemo?
opetnaistommestu opetnaistommestu 22:54 26.03.2012

Re: vujaklija

sima2000
Bogate zemlje zapadne hemisfere...

Jok. Samo severna i južna hemisfera bivaju. Izvini, morao sam, to mi je struka. :)
A da ne bude da samo ofiram, hteo bih da te pitam, bez ironije ili zadnjih namera, zašto tako srčano, na granici uvredljivosti? Mislim, slagao se ili ne slagao sa idejama Pirata, moram da priznam da je ovo što oni rade tema za ozbiljno razmišljanje. Još nisam načisto šta je tu dobro a šta loše, ali mislim da je diletantizam preteška reč.

Edit:

sima2000
Ali sve to nisu srpske teme. Mi ovde nemamo stvaroce oko čijih prava bi se natezali. Moramo prvo da stvorimo okruženje u kojem će ljudi nešto da prave i izmišljaju da bi tek u narednom koraku počeli da raspravljamo o njihovim zaradama..

Molim te da (mi) objasniš šta si mislio ovime. Ovako napisano čitam da si rekao da u Srbiji ne postoje (dovoljno) dobri stvaraoci niti kreativni proces kao takav. Ako sam dobro shvatio pitam te:
Da li bi ovo trebalo da bude tvoj sud i lični dojam ili neki opšteprihvaćeni vrednosni stav?

Moje je mišljenje da sam ja stvaralac oko čijih prava bih se natezao. A poznajem ih još nekoliko.
Jukie Jukie 23:41 26.03.2012

Re: vujaklija

opetnaistommestu

sima2000Bogate zemlje zapadne hemisfere...
Jok. Samo severna i južna hemisfera bivaju. Izvini, morao sam, to mi je struka. :).

Mislim da mozak ima levu i desnu hemisferu.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 00:19 27.03.2012

Re: vujaklija

Tamo neki grozni američki kapitalista je puko 100 miliona na snimanje filma i hoće da povrati investiciju kroz bioskopske karte?

E, pa vidi Simo2000, moze to da se pogleda i malo drugacije. Od vremena brace Limijer do danas je proteklo ohoho vremena pa bi i taj "grozni americki kapitalista" mogao da ukapira da je gledanje filmova u kafanama i bioskopima vreme pregazilo. I da smisli nacin kako svoj proizvod da proda na nacin koji nove tehnologije diktiraju. I po cenama koje trziste regulise a ne njegova nezasitost. Kada se budes upitao kako i zasto svi new release diskovi imaju istu cenu, i za filmove za koje se puklo 2 i za one koje se puklo 100 miliona, dobices i odgovor o cemu se tu radi. A bioskopi? Eno ti ga Djoka Balasevic pokazao kako se moze napraviti film, prikazati po biskopima, svi ga vide a nigde ni jedne jedine kopije za ko nije platio. Ali, covek ukapirao.
milisav68 milisav68 07:46 27.03.2012

Re: vujaklija

sima2000
Kada nepravda postane zakon


Izvini a koja nepravda? Tamo neki grozni američki kapitalista je puko 100 miliona na snimanje filma i hoće da povrati investiciju kroz bioskopske karte? A mi jadni i siromašni, nemamo za karte al mnogo volimo da gledamo filmove.. Nepravda pa to ti je.

A jel znaš kako je nastao Hollywood?
opetnaistommestu opetnaistommestu 11:17 27.03.2012

Re: vujaklija

Jukie
opetnaistommestu

sima2000Bogate zemlje zapadne hemisfere...
Jok. Samo severna i južna hemisfera bivaju. Izvini, morao sam, to mi je struka. :).

Mislim da mozak ima levu i desnu hemisferu.

Mozak levu i desnu, Zemlja severnu i južnu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:37 26.03.2012

A što

se zove partija, ako nije partija?
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:50 26.03.2012

Re: A što

A biće, biće. Ovo je mali korak da se spremimo za veliki korak.. Užasno je komplikovana i skupa procedura za registraciju partije, nemam ideju kako da se to premosti u kratkom roku, dalje, bilo je ideja da se udružimo sa sličnim antisistemskim snagama u Srbiji.
Antisistemskim? Ko je ovde pa antisistemski, svi u glas pričaju "izaberite nas, mi ćemo da radimo bolje od ovih drugih" , niko da kaže mi moramo da menjamo sistem jer ne valja.
Bilo je glasova koji su hteli da se udužimo sa NOPO, onda sa Zelenima, ali...
Nopo se registrovao kao partija manjina i taj etički prekršaj većina, ali ogromna, nije mogla da oprosti, a Zeleni su... Sistemska stranka koja ode sa DS na listu polakomvši se za jedan jedini garantovan mandat. Mada u glas tvrde da su u koaliciji jer će DS da spreči tajkune da sade GM hranu po Srbiji,da će praviti energiju iz obnovljvih izbora i sve tako to ali u DS je Dulić, pa im niko ne veruje, svi misle da su se polakomili, ako GM hrana nestane posle izbora poješću tastaturu

Eto otprilike tako, ko je još antisistemski u Srbiji, niko?
renefonck renefonck 06:51 27.03.2012

Re: A što

uros_vozdovac
Zeleni su... Sistemska stranka koja ode sa DS na listu polakomvši se za jedan jedini garantovan mandat.


Ovo je nesto najbolje sto je moglo da se dogodi piratskoj partiji. Nikakve koalicije i ujedinjenja. Sada samo furajte svoju pricu. Kontrola drzave a ne gradjana.

I sto vise budete uspesno kopirali nemacke pirate (njihov program, doslovno) to je bolje za sve nas. Dostupnost svakog drzavnog ugovora i nabavke - online, potpuna transparentnost, razdvajanje crkve i drzave, izmedju ostalog.

Samo uspeh ne dolazi preko noci, narocito ne u Srbiji registracijom par nedelja pred izbore. Tako da sta god uradite, nemojte samo da posustanete vec radite polako, ali sigurno na svojoj bazi.

Programi pirata sirom sveta:

Pirati Nemacke
Pirati Velike Britanije (pdf)
Pirati Novog Zelanda

Statut piratske internacionale i ciljevi
hajkula1 hajkula1 15:03 27.03.2012

Re: A što

uros_vozdovac

Ko je ovde pa antisistemski, svi u glas pričaju "izaberite nas, mi ćemo da radimo bolje od ovih drugih", niko da kaže mi moramo da menjamo sistem jer ne valja.


Eto kako se ne poznajemo. Nema informacija.
Upravo ovo, moramo da menjamo sistem jer ne valja, Prof. Zoran Dragišić ponavlja kao papagaj.
(Demontaža sistema koji čine partokratija, ,,uvezani političari i kriminalci,, korupcija...)
Bez promene sistema nema rešenja (za veću uposlenost, viši standard...)

uros_vozdovac uros_vozdovac 15:48 27.03.2012

Re: A što

hajkula1
uros_vozdovac

Ko je ovde pa antisistemski, svi u glas pričaju "izaberite nas, mi ćemo da radimo bolje od ovih drugih", niko da kaže mi moramo da menjamo sistem jer ne valja.


Eto kako se ne poznajemo. Nema informacija.
Upravo ovo, moramo da menjamo sistem jer ne valja, Prof. Zoran Dragišić ponavlja kao papagaj.
(Demontaža sistema koji čine partokratija, ,,uvezani političari i kriminalci,, korupcija...)
Bez promene sistema nema rešenja (za veću uposlenost, viši standard...)



Sve ja razumem i podržavam, ali mi jedna stvar nije jasna, potrredsednik Saša Mirković.
Meni je poznat lik i delo istog, e sad, kako se on našao na mestu na kojem je? Nešto debelo ne štima tu.
renefonck renefonck 19:40 28.03.2012

Re: A što

uros_vozdovac
Sve ja razumem i podržavam, ali mi jedna stvar nije jasna, potrredsednik Saša Mirković.
Meni je poznat lik i delo istog, e sad, kako se on našao na mestu na kojem je? Nešto debelo ne štima tu.


Ko je Saša Mirković?
jedna_jelena jedna_jelena 19:51 26.03.2012

Slabo...

...se razumem, pa nemojte da mi se smejete; vama je kanda kasno za ove izbore?
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:53 26.03.2012

Re: Slabo...

jedna_jelena
...se razumem, pa nemojte da mi se smejete; vama je kanda kasno za ove izbore?


Za liste jeste kasno, al` da se deremo nije kasno. Biće zabavno i ovako, nemaj brige.
jedna_jelena jedna_jelena 20:01 26.03.2012

Re: Slabo...

Superiska, iako biste mi olaksali zivot da ste na listama. Ovako cu verovatno progutati Dulica i glasati za DS, :(. Ali jer ce vas sigurno biti na sledecim.
mariopan mariopan 20:12 26.03.2012

Re: Slabo...

Ovako cu verovatno progutati Dulica i glasati za DS, :(.

Nemoj molim te, ali moolim te, mooolim te slatko sa šlagom i jagodicom
ivana23 ivana23 20:44 26.03.2012

Re: Slabo...

uros_vozdovac
jedna_jelena
...se razumem, pa nemojte da mi se smejete; vama je kanda kasno za ove izbore?


Za liste jeste kasno, al` da se deremo nije kasno. Biće zabavno i ovako, nemaj brige.


Moram da 'trolnem', moram, moram.... MORAM

A i zabavno je
mariopan mariopan 20:52 26.03.2012

Re: Slabo...

Moram da 'trolnem', moram, moram.... MORAM

A i zabavno je

Ahahahahaahhaah

Stvarno, u pravu su
jedna_jelena jedna_jelena 00:39 27.03.2012

Re: Slabo...

mariopan
Ovako cu verovatno progutati Dulica i glasati za DS, :(.

Nemoj molim te, ali moolim te, mooolim te slatko sa šlagom i jagodicom


Nije bilo lako to napisati, strana "za" tek malo preteze "protiv". Posto nije tema ovde, ne bih sirila dalje...
whodat whodat 01:52 27.03.2012

Re: Slabo...

Bice smeha :)
fantomatsicna fantomatsicna 07:59 27.03.2012

Re: Slabo...

Moram da 'trolnem', moram, moram

Da ti se pridruzim(tekst za buduceg ministra finasija Piratske partije)
http://eizbori.com/osnivanje-stranke-u-srbiji-unosan-biznis/
hajkula1 hajkula1 15:37 27.03.2012

Re: Slabo...

jedna_jelena
Superiska, iako biste mi olaksali zivot da ste na listama. Ovako cu verovatno progutati Dulica i glasati za DS, :(. Ali jer ce vas sigurno biti na sledecim.




Da je samo Dulić

U normalnoj državi i on bi bio i previše.



noboole noboole 00:58 27.03.2012

Hej

Postovani pirati,

Kriterijumi na ovim izborima su toliko spusteni, da ukoliko se potrudite i registrujete stranku, imate omah moj glas. I to cete me izvuci do ambasada da glasam. Jos niko to nije uspeo.
fantomatsicna fantomatsicna 07:07 27.03.2012

Molim

Da me uclanite..makar sa daljinskim
stefan.hauzer stefan.hauzer 07:55 27.03.2012

.

prvi korak je najvažniji , ostali su samo posledica -

idemo pirati.
(imate moj glas . siguran . pošto život nije ružičast, ove izbore preskačemo - ali sledeće, molim vas, ulepšaj te nam listu!)

uros_vozdovac uros_vozdovac 08:41 27.03.2012

A ovako izgleda

u mainstream medijima mnogo je bolje uživo
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:46 27.03.2012

Podrška

A ako se budete kandidovali i moj glas. I to onako, na slepo, ko Homer.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:53 27.03.2012

Stvarno je

veoma pozitivna priča, a sudeći i po reakcijama blogonaroda, biće dobre zabave.
U toku je rasprava oko predloga za izmene i dopune programa, biće uskoro gotovo. Program za sada nije detaljan, ali se radi na tome.
leemax leemax 11:54 27.03.2012

Nekoliko pitanja

Sjajan program (samo da nije lakonski iznesen)

Tacka 1. Od nje sve pocinje i zavrsava. Pad obrazovnog sistema sirom sveta, niska produktivnost, odsustvo kreacije i robovanje novcu, sve 'gluplji' studenti i jos ... profesori. Zasto je 'svo znanje sveta' preslo iz ruku edukatora, pedagoga i univerziteta u koorporacijske 'bazene znanja?
Zasto se u shkoli ne moze nauciti nijedna korisna, primenjiva i u savremenom svetu izvodljiva stvar?! Zamislite da morate da placate za vasu decu u osnovnoj, koja uce sta je trenje ili gravitacija, Njutnovoj familiji 2130dinara na ime patenta. Zasto studenti zavrsavaju studije zaduzeni za ceo zivot bankama i koorporacijama?
Zasto u jednom android telefonu ima preko 180000 'delova' koji podlezu patentnim pravima? Ko moze da razvija takvu tehnologiju dalje i ugradi je u veliki 'bazen' ljudskog znanja?

I jos par

Da li ce 'Piratska' kao grupa gradjana skupiti potpise za predlog vladi za moratorijum na sprovodjenje ACTA sporazuma? I ako nekim zavrtanjem ruke(EU) moramo da potpisemo taj sporazum, da li ce 'Piratska' podneti zahtev vladi da tela koje potrazuje autorska prava od ISP-s ne budu SOKOJ i OFPS? (nisam upoznat da li NGOs mogu da podnesu takve zahteve, ali siguran sam da ovde ima pravnika)

Da li ce 'Piratska' predstaviti resenja (a ima ih naravno) za novi moderniji zakon o patentnim pravima i zigovima u elektronskom obliku? (ne verujem da ce to biti usvojeno kao zakon ali moramo da vidimo da resenja postoje)

Samo poradite na ovim stvarim ozbiljno i ljudi ce cuti vas glas jel to je ono sto nas sve muci.
Pozdrav
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:50 27.03.2012

Re: Nekoliko pitanja

Bogami radiće se udarnički, uz nužnu dozu zezanja, pa kako?
oddworld oddworld 18:37 27.03.2012

Ja se izvinjavam...

ali koliko god mi se činilo da nije...moram da pitam.
Je li ovo neka šala?
noboole noboole 12:55 28.03.2012

jos jedan komentar

Piratska partija u nemackoj se odlucila da se fokusira na stvari koje su bitne piratskom pokretu - patenti, obrazovanje, gradjanske slobode. Heavyweight politika je stvar koju izbegavaju, a pretpostavljam da ce svoju sansu traziti u koalicijama vise fah-partija. Dopada mi se taj princip, ima sansu da napravi veliki pomak u toma na koji nacin su drzava, gradjani i ljudi koji znaju znanje povezani.
Milan Novković Milan Novković 14:23 28.03.2012

Bilo koja alternativa je dobrodošla ....

... ipak, posle površnog čitanja (nemam vremena izvinjavam se):

1. Ime je besmisleno i kao takvo (naravno, šanse su da ja grešim u oceni):
- Skreće pažnju na vašu nezrelost
- Skreće pažnju na vaše nipodaštavanje glasača
- Ukazuje na zezanje, kao što si dole negde potegao za ovom reči
- Ukazuje na neznaje kad su osnovna sredstva u borbi za vlast u pitanju
- Ukazuje na preveliku ulogu koju ego ima u vašoj aktivnosti, a ego mrači svest i podriva šanse (ne uvek, nekad je preduslov za uspeh).
- Ime je prvi front koji bi glasačima trebao da kaže ko ste

2. Program outline, iako nerazrađen, ukazuje na:
- Nepoštovanje prioriteta uz, ponovo, nerazumevanje značaja marketinga u političkom procesu. Ako mislite sledeće nije bi jasno zašto ne koristite priliku da privučete pažnju i dokažete ozbiljno i sistematičnost. Valja ste za:
- Pravnu državu gde ćete protiv lopova, korupcije i ostalog.
- Slobodne građane, pa demokratiju kao deo toga
- Ekonmski prosperitet, pa slobodnu trgovinu kao deo, prosta i koherentna pravila igre, focus na investicije, male biznise, podršku poljoprivredi itd.

....

Pa ćete, polako, kroz ozbiljost dobaciti i do stavki gde biste vi stavili vaš, karakterističan pečat.

Ako pomislite da su vam male šanse kilav vam je excuse i pred vama samima, a nama šaljete poruke:

- Baš to da ste kilavi, pa kako biste onda izašli na kraj sa korupcijom koja je ušla u sve sfere života - gde god kao buduća vlada zagrebete neko vam podmetne nogu. Đinđić onomad napravio propuste u prostoru, potezima i silini nastupa pa ga ubiše, vas će imobilisati štapom i kanapom.

- Da niste iskreni nego da vam je do delenja plena u Srbiji (ako ga je uopšte još ostalo)

Zaboravio sam, jel Sima iz NOPO-a? Hoćete da se družite sa njima i zajedno urazumite, bar sa tim imenima, pa udružite snage i zajedno nastupite (kao jedna partija, osim ako vam se ideologija toliko razlikuje da ćete radije svako za sebe?

Sad je stvarno prilika, iako je malo kasno i dalje je Internet bomba od marketinškog kanala ko ume ozbiljno da ga koristi i udružuje snage.

Sve u svemu, što ste ozbiljniji i otvoreniji za sugestije (na kraju ionako vi donosite odluke) to su vam veće šanse da ćete prodati ideju većem broju ljudi, pa će svako od njih prodavati dalje, širiti :)

(i ovo moje je nabacano, naravno, nego sam osetio dužnost da se javim, makar i ovako)
naroz naroz 18:28 28.03.2012

Re: Bilo koja alternativa je dobrodošla ....

1. Ime govori da ste te deo sveta (bukvalno znacenje), koji misli da se ovakvim copy right zakonima steti razvoju kulture i razoju civilizacije uopste.
Posto se stranke sa levice i desnice bilo gde u evropi ne bave ovim pitanjem i popustaju pod pritiskom pre svega americke muzicke i filmske inustrije, ljudi su resili da osnuju partiju koja bi ovo vazno pitanje iznela pred javnost.
Prva piratska partija osnovana je u Svedskoj i na predhodnim izborima za Evropski parlament osvojila 7 % glasova. Ne mogu da verujem da Milan Novkovic to ne zna.
http://www.pp-international.net/

Inace piratske partije su poznate i po zalaganju za transparentnost i borbu protiv korupcije.

Primedbe da su im ostali delovi programa slabi stoje(pogotovo sto se tice ekonomije). Ali stoji i to da se treba boriti za ova bitna pitanja oko interenta jer u suprotnom mi se cini da bi ostali bez ovako slobodnog interneta jako brzo. Inace zelena stranka nemacke je u pocetku imala isto jako ograniceni program na pitanja ekologije ali mislim da je njihova zasluga za to sto je nemacka u neverovatnoj prednosti u odnosu na sve zemlje sveta kad su pitanju obnovljivi izvori energije. Cak se dogodio incident da je Nemacka ove zime izvozila struju (solarnu) Francuskoj....
Milan Novković Milan Novković 19:52 28.03.2012

Re: Bilo koja alternativa je dobrodošla ....

Prva piratska partija osnovana je u Svedskoj i na predhodnim izborima za Evropski parlament osvojila 7 % glasova. Ne mogu da verujem da Milan Novkovic to ne zna.

Nije mi jasno kakve veze ima Švedska sa Srbijom u ovom trenutku, kakve veze imaju izbori za evropski parlament i kakve veze ima moje (ne)znanje o tim švedskim izborima

U Srbiji je sad politički vakum, mnogo više od kritične mase glasača u političkoj ponudi uglavnom vidi lopove i derikože, postoji šansa i vama je početni, pa, pretpostavljam, po vama i najubojitiji \\\"udarac\\\" \\\"piratsko\\\" u imenu.

I to iznenada, uglavnom, pred izbore!

Zašto bi neko ko ne može da spava od brige za osnovnom egzistencijom, ima decu, nema za hranu, isključuju mu struju, lopovi gde se okrene, želeo da vidi vaše stavke pri vrhu liste prioriteta za diskusiju, i zašto bi mu ime \\\"piratsko\\\" budilo trenutne, pozitivne asocijacije za iminentni boljitak u Srbiji. Ja ne vidim ni najtanju nit koja ovu priču povezuje sa švedskim izborima za Evropski Parlament.

Nači, nemate u imenu \\\"demokratsko\\\", \\\"socijalno\\\", \\\"liberalno\\\", \\\"zeleno\\\", \\\"hrišćansko\\\" itd, pa ni \\\"tehnološko\\\", \\\"ekonomiju znanja\\\", \\\"mladno\\\", \\\"napredno\\\", šta god neg je najubojitije \\\"piratsko\\\" !?

Da ne bude zabune, ja vam želim sreću i želim da se neko polupošten umetne politišku prazninu i bespuće.

Meni nije jasno da se u narativu i programu ne priča tako da ceo elektorat razume priču - mlađi su obrazovaniji, stariji a manje obrazovani nisu glupi a i sećaju se boljih vremena, osećaju lopove na vlasti i na koži i pod kožom.

Ja ne razumem koncept, fali mi gen, gde se u borbu ulazi ne samo bez vere u uspeh ili želje da se pobedi, nego se ulazi sa unapred prihvaćenim porazom pa, u to ime, opuštenim radom bez preteranog zamaranja.

Ovde u UK 99.9% (ovo nije stilska figura i optimistička je prognoza) ljudi ne zna ko im je MEP član, 50% nije čulo za Nigel Faragea, a 90% ne zna iz koje je partije (i ovo je vrlo optimistička cifra).

I UKIP i Nacionalisti su ispod nivoa šuma ovde na državnom ili lokalnom nivou, a kad gledaš MEP rekao bi čovek opa, ovi se čuju. Istočnije odavde svako malo ih neko pomene, samo što meni nije jasno da li ih ti što ih pominju više vide kao mečke ili estradne zvezde.

Itd, državni izbori, ovde, tamno bilo gde, ljude interesuje:

- Ekonomija, na prvom mestu, ovde možda i na drugom pa trećem, tamo je ekonomija prvih 10 mesta. Kako se prehraniti, obući, skućiti, pa nadgraditi malo, počevši od nekog sitnog putovanja.

- Kriminal, kako poslati \\\"kreativce\\\" na zaslužena mesta

- Obrazovanje z aone koji imaju manju decu

- Zdravlje za one sa solidnim minulim stažom

- Socijalno

Uopšte nema neke mudrosti, ime partije treba iskoristiti da se prenese bar neka poruku. Ili da se \\\"otvori\\\" pasus u kome se počinje s porukom.

Ja da odem da vidim majku i da imam samo pola dana na raspolaganju, pola tog vremena bi mi bilo potrebno da joj objasnim zašto \\\"Pritaska Partija\\\".

Tako, opet, ja u stvari navijam za nove partije, uozbiljite se
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:29 28.03.2012

Re: Bilo koja alternativa je dobrodošla ....

Milane na brzinu sa n900 kucam a moram opet za volan. Nije ne odjedanput ni pred izbore evo ima tri godine da se ova ekipa dopisuje i smišlja projekte, balkanleaks, tor exit node u Srbiji, promocije floss, nije bas da smo se polakomili na izbore i mandate. Čak je ogromna većina bila i sada je protiv udruživanja sa bilo kim, iz etičkih razloga.
što se programa tiče ima dosta ideja, načelno govoreći pirati su demokratski pokret posvećen afirmaciji prava i slobode pojedinca i pricipu liquid demokracy, ne mogu sa telefona da ti dam link, razumećeš.
pitanje imena nije samo formalno, ono je i simboličko teži da podvuče antisistemsku prirodu ljudi koje je okupila ova ideja i zašto da ne unese šaljiv ton u ozniljnu ideju. ovaj sistem ne valja a ozbiljni pod navodnicima malo malo pa se etabliraju i pokore ili prilagode. ako ništa drugo makar se ne dam etablirati na ovom ispitu, po cenu da me pogrešno razumeju.
biće milane i dobrog i kvalitetnog programa, heh makar inspirativnog, pa da vidimo koliko je ok.
naroz naroz 22:07 28.03.2012

Re: Bilo koja alternativa je dobrodošla ....

mozda ste i u pravu. Ali pitanje je bitno, ionako nemam za koga da glasam i ne verujem da oni zele da osvoje vlast vec da udju jednog dana u parlament i uticu po nekim stavrima.
Inace ja sam samo "simpatizer" pa necu previse da se mesam...
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:09 28.03.2012

update

Ja sam na, po drzštvo nebitnom, ali poslovno važnom putu, pa svima, a posebno Milanu dugujem gomilu odgovora. Eto nije vikend daleko, raspisaću se.
naroz naroz 18:57 28.03.2012

Re: update

btw mnogo je steta sto necete biti na ovim izborima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana